Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 94 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

t_captain schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:43:
Met een 5.0 V10 zal dat ook wel meevallen :) Wat doet zo'n ding, 500 a 600 Nm?
Een E61 M5 doet 520Nm bij 6100tpm volgens autoweek.

-quote-
Met de originele G-Power kit wordt het vermogen van de 5,0-liter V10 middels een supercharger opgeschroefd tot een indrukwekkende 750 pk en 750 Nm. De one-off Huricane RR levert echter 820 pk en 790 Nm koppel

Ook grappig; die Hurricane heeft nog het standaard vermogen vermeld staan bij de RDW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Wat zou zo'n auto tegenwoordig aan BPM doen? 450 g/km CO2 ofzo? Dat zou annu 2020 2 ton aan BPM toevoegen aan de nettoprijs van 2 ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 01:37
Vraagje tussendoor:
Heb een BMW E87 118D uitgerust met de BMW Business CD radio met standaardspeakers. Nu vind ik zelf dat de bass nogal ondermaats is en nogal gaat distorten bij hard volume.

Nu zit ik te denken om een 2e handse BMW Professional radio te nemen die als het goed is beter moet presteren dan de Business CD.
Weet iemand wat precies mijn voordelen zijn als ik dit doe? Wordt mijn FM bereik vergroot of blijft die hetzelfde? En is er dan verbetering in bass weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@ChopperGunnerNL waarom verwacht je dat de geluidskwaliteit en bassweergave op magische wijze verbeteren bij het vervangen van de radio? Je speakers zijn veruit de belangrijkste factor hierin en af fabriek is de kwaliteit van de meeste sets helaas nogal bedroevend.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 15:30
_Arthur schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:43:
[...]

Dan kost ie ook zo'n Golf, alleen dan per jaar :+

Voor degene die ff willen spieken, hier de adv: https://www.gerritjonkers.nl/occasions/bmw/5-serie/3757971

Ideale gezinsauto zo te zien ;)
Ik mis toch de trekhaak O-) .

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
@ChopperGunnerNL Eens met MadMarky. De standaardset mist vooral 1 ding en dat is een versterker. Daarna kun je de speakers upgraden. Eventueel een subwoofer plaatsen (zitten meestal onder de stoelen bij BMW maar weet niet of dat voor de 1-serie ook het geval is).

De radiounit alleen zal niet het gewenste voordeel opleveren ben ik bang.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:04
ChopperGunnerNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:49:
Vraagje tussendoor:
Heb een BMW E87 118D uitgerust met de BMW Business CD radio met standaardspeakers. Nu vind ik zelf dat de bass nogal ondermaats is en nogal gaat distorten bij hard volume.

Nu zit ik te denken om een 2e handse BMW Professional radio te nemen die als het goed is beter moet presteren dan de Business CD.
Weet iemand wat precies mijn voordelen zijn als ik dit doe? Wordt mijn FM bereik vergroot of blijft die hetzelfde? En is er dan verbetering in bass weergave?
Ik had origineel een professional radio. Dat was ook bagger.

Heb nu alle speakers vervangen met Eton speakers. Moet alleen de subwoofers nog plaatsen. Radio is nu een Eonon Android unit. Werkt en klinkt nu stukken beter. Kost wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
MrFl0ppY schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:49:
@ChopperGunnerNL Eens met MadMarky. De standaardset mist vooral 1 ding en dat is een versterker. Daarna kun je de speakers upgraden. Eventueel een subwoofer plaatsen (zitten meestal onder de stoelen bij BMW maar weet niet of dat voor de 1-serie ook het geval is).

De radiounit alleen zal niet het gewenste voordeel opleveren ben ik bang.
Kan ik dan een versterker plaatsen icm met mn huidige radio of moet die dan ook vervangen worden?
Ben helaas niet zo thuis in de automotive audio dus vandaar deze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
Incognitum schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:34:
[...]

Ik had origineel een professional radio. Dat was ook bagger.

Heb nu alle speakers vervangen met Eton speakers. Moet alleen de subwoofers nog plaatsen. Radio is nu een Eonon Android unit. Werkt en klinkt nu stukken beter. Kost wel iets.
Als ik de speakers vervang dan doe ik sowieso als eerste de subwoofers onder de stoelen.
Wat de radio unit betreft vervangen voor een iets van een Android based systeem vind ik zelf te duur, en aangezien ik een iPhone heb zal het mij niet veel opleveren door het gebrek aan Apple CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
MadMarky schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:29:
@ChopperGunnerNL waarom verwacht je dat de geluidskwaliteit en bassweergave op magische wijze verbeteren bij het vervangen van de radio? Je speakers zijn veruit de belangrijkste factor hierin en af fabriek is de kwaliteit van de meeste sets helaas nogal bedroevend.
Had hier en daar gelezen dat de Professional iets meer vermogen had t.o.v. de Business Radio.
Vandaar de vraag of de bassweergave daarmee verbeterd werd. Maar als dat dus niet zo is dan heeft het geen zin voor mij om dat te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
In mijn E90 had ik een professional headunit en die klonk toch een stuk beter dan de standaard radio van de E90. Voor de audiofiel zal het niet wat zijn, maar ik heb het 5 jaar prima gevonden.

Ik weet alleen niet of de speakers van de audio professional wel hetzelfde zijn als van de std. audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:04
ChopperGunnerNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:47:
[...]

Als ik de speakers vervang dan doe ik sowieso als eerste de subwoofers onder de stoelen.
Wat de radio unit betreft vervangen voor een iets van een Android based systeem vind ik zelf te duur, en aangezien ik een iPhone heb zal het mij niet veel opleveren door het gebrek aan Apple CarPlay.
Wat kost een professional radio? Een Android unit kost je rond €300. Gebrek aan CarPlay? Ik gebruik het al sinds ik de auto heb.

Ik snap dat je wellicht geen duizenden euro’s wilt uitgeven aan audio, maar met slechts een originele radio en een subwoofer kom je er niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vraagje tussendoor:

Kijk even naar de originele upgrade van BMW uit die tijd van Alpine. Die is plug & play en geeft goed geluid!

Op deze site staat veel info incl. de productnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
Incognitum schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:35:
[...]

Wat kost een professional radio? Een Android unit kost je rond €300. Gebrek aan CarPlay? Ik gebruik het al sinds ik de auto heb.

Ik snap dat je wellicht geen duizenden euro’s wilt uitgeven aan audio, maar met slechts een originele radio en een subwoofer kom je er niet.
Op marktplaats kwam ik er 1 tegen voor €70. Ze kosten niet meer dan €150/
Android Unit is altijd een optie maar wil dan niet iets nemen wat al meteen outdated is.
Ik probeer het ook niet te moeilijk of te duur voor mezelf te maken.

Maar zoals @Pepppie al zei, een Alpine set is wellicht iets wat ik nodig heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
Alpine set is idd een goede optie, als je die voor een redelijke prijs kan vinden. Android unit enzo is leuk, maar vind ik persoonlijk nooit echt mooi passen in het originele interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Toen ik een E87 had zat er ook een professional radio in. Ik vond dat best goed klinken, ook als het volume wat harder stond. En je hebt als voordeel dat je mp3 cds kan afspelen. Voor 70/100 euro zou ik het proberen.(edit 1=indien plug&play) Als het geluid alsnog tegenvalt ziet het er in ieder geval iets strakker uit. B)

Maar zoals @--MP-- al zegt; zijn de speakers bij beide systemem identiek?

Edit 2: moet je die niet coderen na inbouw?

[ Voor 8% gewijzigd door BMW_M3 op 20-11-2020 22:45 ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:00
Vraagje tussendoor:

Ik had precies dezelfde auto en heb toen ook mn business radio vervangen voor professional. Het geluid werd beter maar meer in de categorie van crap naar slecht
Mp3 cd support was wel fijn!
Ik heb mij er toen in verdiept en de upgrade met weinig gedoe en prima resultaat was alpine retrofit voor 350 euro (400 bij ekris)
https://www.leebmann24.de/bmw-hifi-system-alpine.html
https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=505654

Uiteindelijk de auto vervangen waar al een betere set inzat :)

Edit: ah alpine tip was hierboven al gegeven :)
Ik heb in de bmw f31 het verschil tussen base, alpine en harman kardon ervaren. Upgrade van base naar alpine ervaarde ik als 80%, de harman upgrade is leuke kers op de taart voor de laatste 20% maar ik zou met alpine set net zo blij zijn als mn huidige hk. Base stereo is echt te slecht voor woorden

[ Voor 25% gewijzigd door laurens0619 op 21-11-2020 09:08 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
De Alpine-retrofit is helaas nieuw niet meer leverbaar, maar je kunt altijd nog doorsparen voor een Gladen Boxmore-set. Klinkt ook beter en makkelijker te monteren.

[ Voor 25% gewijzigd door CreativeS op 21-11-2020 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Ik geloof dat die bij ekris wel nog leverbaar is

Geen actuele voorraad gevonden.
Leverindicatie: binnen 2 à 3 werkdagen.

[ Voor 44% gewijzigd door laurens0619 op 21-11-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vraagje aan de kenners hier. Ik heb al enige tijd de software voor mijn nieuwe drie serie gedownload via remote upgrade (niet via de app maar gewoon via de auto)

Hij wil echter niet installeren? Ik heb even niet de exacte tekst voor me maar er staat iets van dat de download gelukt is en dat ik een melding krijg als deze geïnstalleerd kan worden. Dit is al 2 weken zo.. heb uiteraard meerdere lange ritten gemaakt en ook stil gestaan in park om te kijken of dit helpt.

[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 21-11-2020 13:19 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
Ik heb sinds deze week een Mini R58 Coupe Cooper S. Erg fijn ding, alleen mis ik de piepjes van de PDC. Op de iDrive scherm is wel de afstand te zien en de PDC volume staat op maximaal. Weet iemand wat ik kan doen of proberen om de piepjes te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
laurens0619 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:01:
[...]

Ik had precies dezelfde auto en heb toen ook mn business radio vervangen voor professional. Het geluid werd beter maar meer in de categorie van crap naar slecht
Mp3 cd support was wel fijn!
Ik heb mij er toen in verdiept en de upgrade met weinig gedoe en prima resultaat was alpine retrofit voor 350 euro (400 bij ekris)
https://www.leebmann24.de/bmw-hifi-system-alpine.html
https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=505654

Uiteindelijk de auto vervangen waar al een betere set inzat :)

Edit: ah alpine tip was hierboven al gegeven :)
Ik heb in de bmw f31 het verschil tussen base, alpine en harman kardon ervaren. Upgrade van base naar alpine ervaarde ik als 80%, de harman upgrade is leuke kers op de taart voor de laatste 20% maar ik zou met alpine set net zo blij zijn als mn huidige hk. Base stereo is echt te slecht voor woorden
Dus eigenlijk is het wel een goede optie om de Professional dr in te zetten en de Alpine hifi set erbij te nemen.
Heb je toen nog iets moeten inleren of was het plug en play? En hoe is het FM bereik van de professional t.o.v. de business.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 09-09 21:14
ChopperGunnerNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:02:
[...]

Dus eigenlijk is het wel een goede optie om de Professional dr in te zetten en de Alpine hifi set erbij te nemen.
Heb je toen nog iets moeten inleren of was het plug en play? En hoe is het FM bereik van de professional t.o.v. de business.
Ik had professional in me e87 120d. Bereik van FM was prima, behalve op slam.
Op de een of andere manier stoorde die zender vrij veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
ChopperGunnerNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:02:
[...]

Nop coderen was niet nodig
Mijn fm bereik was met de professional nog veel slechter dan met de originele radio, geen idee waarom.miss was dat kapot in de profess radio maar heb ook ooit iets gelezen over voeding van antenne versterker missmatch bij upgrade. Gebruikte de radio gewoon niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
laurens0619 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:49:
Ik geloof dat die bij ekris wel nog leverbaar is

Geen actuele voorraad gevonden.
Leverindicatie: binnen 2 à 3 werkdagen.
Geloof mij, als het bij Leebmann24.de 'nicht auf lager' is, dan is het uitverkocht. Zelfde geldt voor Sales After. Ekris staat bij bijna alles 2 à 3 werkdagen leverbaar om vervolgens een mailtje te krijgen dat het backorder uit München wordt òf niet meer leverbaar is. Daarnaast is het gewoon bekend dat deze set niet meer leverbaar is.

[ Voor 24% gewijzigd door CreativeS op 21-11-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
CreativeS schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:12:
[...]

Geloof mij, als het bij Leebmann24.de 'nicht auf lager' is, dan is het uitverkocht. Zelfde geldt voor Sales After. Ekris staat bij bijna alles 2 à 3 werkdagen leverbaar om vervolgens een mailtje te krijgen dat het backorder uit München wordt òf niet meer leverbaar is. Daarnaast is het gewoon bekend dat deze set niet meer leverbaar is.
Zullen vast wel op de 2e handse markt te krijgen zijn.
Dat het nieuw niet verkrijgbaar meer is verbaast mij niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@CreativeS weer wat geleerd :) dat is wel balen maar opzich wel logisch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Tweedehands weet je het maar nooit... zou best kunnen. Maar hoe is de verkoper ermee omgegaan? Hoe heeft hij deze gedemonteerd? Laatst een hele mooie Logik7-set te koop op ebay-kleinanzeigen. Eerste gezicht goed... totdat je de dradenboel ging bekijken. Rücksichtslos verwijderd uit de auto. Daar was de vraagprijs dan ook naar, maar dat wil je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ik had ff op ebay gekeken en daar zag ik die alpine voor 600-800 staan, 2e hands

Nah dan miss beter zon gladen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
In de inbouwhandleiding staat inderdaad dat coderen niet nodig is. Als je hem echter aan het systeem hangt, kun je de Alpine-retrofit programmeren. Geluid werd absoluut beter, omdat de voorste kanaal minder power kregen (voor krijgt immers de versterker erbij) en de speakers achterin meer sturing door de headunit.

Nb; het loont wel om een professional-radio te zoeken. Die hoeven niet meer veel te kosten en zijn plug&play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Workaholic schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:17:
Vraagje aan de kenners hier. Ik heb al enige tijd de software voor mijn nieuwe drie serie gedownload via remote upgrade (niet via de app maar gewoon via de auto)

Hij wil echter niet installeren? Ik heb even niet de exacte tekst voor me maar er staat iets van dat de download gelukt is en dat ik een melding krijg als deze geïnstalleerd kan worden. Dit is al 2 weken zo.. heb uiteraard meerdere lange ritten gemaakt en ook stil gestaan in park om te kijken of dit helpt.
E90 of F30?

Juiste USB poort? Die in het dashboard niet in de armsteun.

Stick op de juiste manier geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 11-09 22:49
CreativeS schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:56:
Tweedehands weet je het maar nooit... zou best kunnen. Maar hoe is de verkoper ermee omgegaan? Hoe heeft hij deze gedemonteerd? Laatst een hele mooie Logik7-set te koop op ebay-kleinanzeigen. Eerste gezicht goed... totdat je de dradenboel ging bekijken. Rücksichtslos verwijderd uit de auto. Daar was de vraagprijs dan ook naar, maar dat wil je toch niet.
Klinkt als diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Maakt niet uit wat het was... het gebeurt gewoon veel te vaak: troep aanbieden. Dan kan je beter wat meer betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChopperGunnerNL
Pepppie schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:08:
[...]

In de inbouwhandleiding staat inderdaad dat coderen niet nodig is. Als je hem echter aan het systeem hangt, kun je de Alpine-retrofit programmeren. Geluid werd absoluut beter, omdat de voorste kanaal minder power kregen (voor krijgt immers de versterker erbij) en de speakers achterin meer sturing door de headunit.

Nb; het loont wel om een professional-radio te zoeken. Die hoeven niet meer veel te kosten en zijn plug&play.
Denk dat ik dan een Professional radio koop voor een prikkie op marktplaats en daarbij nog een speakerset van Gladen neem. De Alpine set lijkt me wel leuk maar is zeer lastig te krijgen, vooral nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
--MP-- schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:04:
[...]

E90 of F30?

Juiste USB poort? Die in het dashboard niet in de armsteun.

Stick op de juiste manier geformatteerd?
G21

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:56

Detmer

Professioneel prutser

Ik kreeg een brief voor een terugroepactie voor mijn E90. Een slechte stekker kon in zeer zeldzame situaties brand veroorzaken schijnbaar. Toch netjes dat ze dat doen bij een 15 jaar oude auto.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Misschien iets vaker de RDW site in de gaten houden... is een terugroepactie uit 2018.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5x42ZWd.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door CreativeS op 22-11-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

CreativeS schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:06:
Misschien iets vaker de RDW site in de gaten houden... is een terugroepactie uit 2018.
Ik heb de auto pas sinds dit jaar :+ . En ik kijk idd nooit op de RDW site :P

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Misschien eens doen, ook al heb je de auto net :+ Zouden meer mensen moeten doen (zoals bijvoorbeeld de vorige eigenaar). Staat soms nuttige informatie op. Veel mensen gaan er veel te laconiek mee om. Zou een onderdeel van de APK moeten zijn. Openstaande acties? Afkeur (mits toonbaar afspraak). Het gaat om je eigen veiligheid toch?

[ Voor 35% gewijzigd door CreativeS op 22-11-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
vorige eigenaar heeft ook gewoon een brief gehad hoor, maar waarschijnlijk genegeerd.
Ik heb hier voor mijn vorige E90 jaren geleden al een brief gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Sorry, dan geen idee. dacht dat die altijd OTA updates kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:36

Eagle Creek

Breathing security

--MP-- schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:52:
[...]

Sorry, dan geen idee. dacht dat die altijd OTA updates kreeg.
Dat krijgt je ook en die blijft hangen. Dat is dus het hele probleem waar hulp bij gevraagd wordt.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:55

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Systeem eens rebooten?
Het duurde bij mij vrij lang voordat de update werkelijk geinstalleerd was (woon-werk rit is ook vrij kort :D) maar eea lukte probleemloos (G21).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 13:03

GforceNL

Out of memory....

Bij mij staat die bewuste oudste ook klaar, maar installeert niet @Workaholic

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• yrew
  • Laatst online: 11:35
Hier geen ota perikelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQBsuoz5_ATwRx0yNRqu5a_aNwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvvICZnKsr0EGY2vh5rA2D18.jpg?f=fotoalbum_large

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Precies, dat is gewoon nog een auto en geen Linux op wielen 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
andyy schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:56:
Ik heb sinds deze week een Mini R58 Coupe Cooper S. Erg fijn ding, alleen mis ik de piepjes van de PDC. Op de iDrive scherm is wel de afstand te zien en de PDC volume staat op maximaal. Weet iemand wat ik kan doen of proberen om de piepjes te krijgen?
Mijn Mini R58 piept wel gewoon. 2012 model. Misschien valt er iets te coderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
FiXeR.nl schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:47:
[...]

Mijn Mini R58 piept wel gewoon. 2012 model. Misschien valt er iets te coderen?
Daar ben ik ook achter gekomen, vorige eigenaar heeft sowieso wat gecodeerd, xenon staat gekoppeld aan DRL. Ga een kabel bestellen en kijken of ik het naar fabrieksinstellingen terug kan zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbZeKQaHewCurjv8-RyOPpnIitk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ZhtKO2gF7VolDk7v9o5S2q5.jpg?f=fotoalbum_large
Hier ook geen ota perikelen

Wel distributiekettinggeleiderproblemen. En een vanosvervanging uit voorzorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

418O2 schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:21:
Hier ook geen ota perikelen

Wel distributiekettinggeleiderproblemen. En een vanosvervanging uit voorzorg
Weet niet wat ik liever heb hoor :+

Oh wacht, dat weet ik wel 8)

[ Voor 8% gewijzigd door _Arthur op 23-11-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
_Arthur schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:28:
[...]

Weet niet wat ik liever heb hoor :+
Nou ik ook wel...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
Zag toevallig dat ze deze week 30% korting geven op alle connected drive pakketten. Wordt het toch maar eens tijd dat ik de Drive Recorder aanschaf, heeft iemand hier al ervaring mee?

https://www.bmw-connected.../index.html#/portal/store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04
Cornholio schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:52:
Zag toevallig dat ze deze week 30% korting geven op alle connected drive pakketten. Wordt het toch maar eens tijd dat ik de Drive Recorder aanschaf, heeft iemand hier al ervaring mee?

Ja, daar heb ik ervaring mee. Wat wil je weten?

In het algemen: works as advertised. Resolutie is niet briljant, maar je kunt zien wat je wilt zien. Naast de film-bestanden wordt er ook een text-bestandje weggeschreven met je GPS-positie en snelheid op elk moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
BoardCrusher schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:57:
[...]

Ja, daar heb ik ervaring mee. Wat wil je weten?

In het algemen: works as advertised. Resolutie is niet briljant, maar je kunt zien wat je wilt zien. Naast de film-bestanden wordt er ook een text-bestandje weggeschreven met je GPS-positie en snelheid op elk moment.
werkt het als een dashcam? kun je een hele rit terugbekijken?
Ze zeggen dat je tot 40sec terug kunt kijken, maar ook "Met de BMW Drive Recorder kunt u na de rit precies zien wat er om u heen is gebeurd," dus dat spreekt het een beetje tegen.
en hoe zet je het van je auto naar je pc/telefoon ?

[ Voor 15% gewijzigd door Cornholio op 23-11-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Je kan alleen betalen met Visa (of Master Card) in de connecteddrive shop ... wat een bagger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

_Arthur schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:33:
[...]

Je kan alleen betalen met Visa (of Master Card) in de connecteddrive shop ... wat een bagger.
Welkom op het internet :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007

Bedankt voor de tip! Even kijken wat ik er mee doe.. door corona al bijna heel het jaar thuis aan het werk en daardoor ook de mapupdate en verkeersinformatie niet meer opnieuw afgesloten. Enige wat ik jammer vind is dat OTA mapupdate +/- 50 euro extra kost. Je krijgt er ook wel de on-street parkeerservice bij maar dat werkt voor zover ik weet niet in mijn F20LCI. Iemand die daar ervaring mee heeft qua werking in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04
[quote]Cornholio schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:08:
[...]
werkt het als een dashcam?
ja
kun je een hele rit terugbekijken?
Ze zeggen dat je tot 40sec terug kunt kijken, maar ook "Met de BMW Drive Recorder kunt u na de rit precies zien wat er om u heen is gebeurd," dus dat spreekt het een beetje tegen.
Nee, max 40 seconden. Je kunt instellen hoeveel seconden vóór (tot max 20) en hoeveel seconden na (tot max 20) het drukken van het knopje wordt opgenomen. Max 40s per druk (of ongeval) dus.
en hoe zet je het van je auto naar je pc/telefoon ?
Export naar USB, dus dan schrijft ie hem weg op de aangesloten USB stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BoardCrusher schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:08:
[quote]Cornholio schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:08:

Nee, max 40 seconden. Je kunt instellen hoeveel seconden vóór (tot max 20) en hoeveel seconden na (tot max 20) het drukken van het knopje wordt opgenomen. Max 40s per druk (of ongeval) dus.
Welk knopje is dit? Of zelf te programmeren uit 1 van de 8?

---------
Ben benieuwd of dat de high beam assist ook onder de connected diensten valt met 30%..
Edit
Ah, zo te zien dus wel.
Verlaagd

onbeperkt
EUR 179,00
EUR 125,30*
incl. btw

[ Voor 10% gewijzigd door Eagle Creek op 23-11-2020 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Eagle Creek schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:41:
Welk knopje is dit? Of zelf te programmeren uit 1 van de 8?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqdjcKqfONHz5Ihq3en32jUnxxk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NGx99Zbrpkrzs1bidDgPgM7y.png?f=fotoalbum_large
---------
Ben benieuwd of dat de high beam assist ook onder de connected diensten valt met 30%..
Edit
Ah, zo te zien dus wel.
Zit te dubben of het wat toevoegd voor mij. Zo super vaak gebruik ik grootlicht ook weer niet.

Iemand met wat ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cornholio
_Arthur schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:45:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Zit te dubben of het wat toevoegd voor mij. Zo super vaak gebruik ik grootlicht ook weer niet.

ik heb het op mijn G20 met laserlampen. Ik heb al een paar keer gehad dat mensen met hun lichten knipperden omdat ik ze blijkbaar verblinde op de snelweg, zowel tegenliggers als iemand die honderden meters voor me reed. Dus ik gebruik het eigenlijk niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Cornholio op 23-11-2020 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Als ik in zuid duitsland in de bossen zou wonen zou het onmisbaar zijn.
Op die bochtige wegen zie je namelijk tegenliggers pas op het laatste moment aan komen, maar wil je wel grootlicht voeren.

In NL heb ik het 2x gebruikt om het te testen, maar daarna nooit echt behoefte aan gehad.

Grappig, maar geen dealbreaker voor mij. (zoals de meeste gimmicks)

edit: op F36 met full led koplampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Cornholio Nu vind ik dat Nederlanders over het algemeen heel snel knipperen. Ook al ben je nog kilometers ver weg.

Je kan vaak wel zien dat iemand groot licht voert. Ook al worden ze er zelf nog niet door verblind ivm de afstand, gaan de meeste Nederlanders alvast maar even seinen...

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JanHenk schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:22:
@Cornholio Nu vind ik dat Nederlanders over het algemeen heel snel knipperen. Ook al ben je nog kilometers ver weg.

Je kan vaak wel zien dat iemand groot licht voert. Ook al worden ze er zelf nog niet door verblind ivm de afstand, gaan de meeste Nederlanders alvast maar even seinen...
Dan hebben ze in principe toch ook gelijk:
Groot licht
Groot licht mag u in het donker gebruiken, als u geen tegenligger tegenkomt. Ook als u vlak achter een ander voertuig zit, is groot licht verboden. U mag groot licht binnen en buiten de bebouwde kom gebruiken.
Als een willekeurige tegenligger het ziet ben je volgens de overheid al in de fout :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Ik doe dat omdat sommigen niet opletten en me anders verblinden.

En het mag dus ook gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Dat knipperen mag dan dus ook niet... Alleen als niemand het ziet!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYH3lj7j3988L6gmEEuvTszOgME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4P4i3EsyeW1fMZfaWmAkMULY.jpg?f=fotoalbum_large

Pappa mag ook weer hier posten 😄

Hij heeft heel veel Bells & Whistles en een prachtige kleuren combi extern en interieur. Maar ook een veel kleinere motor dan mijn vorige bimmers..
Eens kijken hoe een 316i bevalt.

[ Voor 18% gewijzigd door bord4kop op 23-11-2020 17:18 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 13:03

GforceNL

Out of memory....

Ik gebruik hier tussen de dorpjes regelmatig grootlicht assistent en heb eigenlijk nooit problemen gehad, Erg prettig rijden als er geen straat verlichting is. Kan me voorstellen dat het in de randstad een beetje nutteloze functie is.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@bord4kop Mooie wagen. Praktisch mijn configuratie. Donkerblauw, Luxury Line en cognac leder interieur. Stijlvol :), al zeg ik het zelf.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Laatst online: 11:35
Eagle Creek schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:36:
[...]

Precies, dat is gewoon nog een auto en geen Linux op wielen 😏
Yes, dat is wat ik fijn vind. Geen turbo's is ook een grote plus wat mij betreft. Ze gaat wel verkocht worden binnenkort want ik ben een nieuwe weg in geslagen en bevind me nu in de wondere wereld van Alpina.

intergalactic.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

GforceNL schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:51:
Ik gebruik hier tussen de dorpjes regelmatig grootlicht assistent en heb eigenlijk nooit problemen gehad, Erg prettig rijden als er geen straat verlichting is. Kan me voorstellen dat het in de randstad een beetje nutteloze functie is.
Laat ik nu in een durp op 't platteland wonen 8) Maar eigenlijk heb ik doorgaans aan mijn Led-verlichting eigenlijk wel genoeg. Natuurlijk zet ik wel eens grootlicht op/aan, maar ook weer niet zo vaak dat ik het automatisch wens aan te laten gaan.

Dank aan de anderen voor het delen van hun ervaringen.

Die drive-recorder gaat er wel komen 8)

[ Voor 4% gewijzigd door _Arthur op 23-11-2020 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om bij een nieuwe 3 serie adaptieve cruise control achteraf te laten inbouwen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29
Workaholic schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:17:

Dat duurt even. Die van mij (Ook G21) was via de telefoon geladen. Na anderhalve week werd de update 'vrijgegeven' en kon ik updaten.
_Arthur schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:45:

Ik had het op mijn 2013 MB C180. Gebruikte het weinig. Maar het feit dat het er wel in zit maar ik nog extra 125e moet lappen houdt me een beetje tegen.

[ Voor 70% gewijzigd door zeef op 23-11-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

zeef schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:00:
[...]

Dat duurt even. Die van mij (Ook G21) was via de telefoon geladen. Na anderhalve week werd de update 'vrijgegeven' en kon ik updaten.

[...]
Hoe of waar zie je het in je telefoon? Ik heb een drop down voor software update maar daar staat zolang ik de auto heb geen update. Maar ook geen mogelijkheid om te zoeken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
[...]

[...]
Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/11/23/image.md.png

thnx.. heb dit nu al een paar weken :|

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29
Eagle Creek schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:08:
[...]

Hoe of waar zie je het in je telefoon? Ik heb een drop down voor software update maar daar staat zolang ik de auto heb geen update. Maar ook geen mogelijkheid om te zoeken oid.
In de connected drive app stond 'ie op gedownload, in de auto op 'ontvangen'. Na tijdje krijg je dan een notificatie in iDrive dat je kan updaten.

[edit]Ja, dat had ik dus ook.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 23-11-2020 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cornholio
wd200 schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:15:
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om bij een nieuwe 3 serie adaptieve cruise control achteraf te laten inbouwen ?
Alles kan, maar het is prijstechnisch niet te doen. Je hebt een nieuwe stuur nodig (voor de knopjes) en allemaal sensoren rond te auto. Daarna moet het ook nog gecodeerd worden. Het zou je duizenden euro's kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Ik had het op mijn 2013 MB C180. Gebruikte het weinig. Maar het feit dat het er wel in zit maar ik nog extra 125e moet lappen houdt me een beetje tegen.
Ook dat. Maar daar zal het helaas veel meer naar toe gaan gok ik. Zie Tesla. Kunnen ze straks 1 model bouwen en op basis waarvoor je extra dokt heb je de opties wel of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
_Arthur schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:48:
[...]

Ook dat. Maar daar zal het helaas veel meer naar toe gaan gok ik. Zie Tesla. Kunnen ze straks 1 model bouwen en op basis waarvoor je extra dokt heb je de opties wel of niet.
Mooi verdienmodel voor de fabrikant, maar ook handig voor de consument, vind ik zelf.

Ik voorzie wel een mogelijk nieuw speerpunt voor de fiscus... Die ziet op die manier namelijk z'n heffingsgrondslag (voor bijtelling privégebruik) in rook opgaan met al die 'accessoires'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
JanHenk schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:13:
[...]

Mooi verdienmodel voor de fabrikant, maar ook handig voor de consument, vind ik zelf.

Ik voorzie wel een mogelijk nieuw speerpunt voor de fiscus... Die ziet op die manier namelijk z'n heffingsgrondslag (voor bijtelling privégebruik) in rook opgaan met al die 'accessoires'.
Maar als je dus alleen de basis activeert dan rijdt die auto honderdduizenden kilometers rond met tientallen kilo's aan niet gebruikte accessoires.... Ben geen hippie maar dat is wel een beetje stom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 14:10
sig69 schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:36:
[Afbeelding]
Gisteren de radio module uitgebouwd en opgestuurd. Hopelijk lukt de reparatie en ben ik na jaren van een constant uitvallende radio af :(
En hij werkt weer perfect! Zaterdag ingebouwd, al 3 dagen geen enkel probleem. Bizar wat een luxe een werkende radio is eigenlijk :X Ik ontwijk wel nog steeds putdeksels, zal wel even duren voordat dat er uit is...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Voor de liefhebbers; momenteel 30% korting in de ConnectedDrive-store!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Pepppie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 06:30:
Voor de liefhebbers; momenteel 30% korting in de ConnectedDrive-store!
Dank voor de tip. Ga ik denk ik toch de RTTI maar weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nu vind ik dat Nederlanders over het algemeen heel snel knipperen. Ook al ben je nog kilometers ver weg.
9 van de 10 keer zit er weer zo'n slaperig dromend figuur achter het stuur... ja, dan knipper ik alvast even. Uit hoffelijkheid, niet uit irritatie. Er zijn ook nog mensen die wel gevoelig zijn voor dat licht. Je hoort het gewoon uit te zetten zodra je een andere auto ziet. Ook al is die kilometers weg.
Oh, niet altijd hoor. Er zijn ook nog van die flapdrollen die niets aan de hoogte van hun verlichting doen als ze de auto vol hebben. Misschien moet je even omdenken. Wees blij dat iemand jou erop attendeert. Iedereen kan zijn grootlicht vergeten uit te zetten.
--MP-- schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:12:
Dat knipperen mag dan dus ook niet...
Want? Seinen is heel wat anders... dan enkel grootlicht voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
De grootlicht-assistent zet, in mijn ervaring, het licht ruim op tijd uit... Dusdanig vroeg dat de tegenligger niet verblind wordt. Dan ga ik dat niet overrulen. Prima dat je gaat seinen hoor, daar heb ik geen problemen mee. Maar in mijn ervaring doen mensen dat dus behoorlijk vroeg. Ik maak regelmatig mee dat iemand aan de ene kant van een lange rechte weg (hier in de buurt) rijdt, ik aan de andere en dan gaat seinen. Letterlijk 2,5 a 3 kilometer verderop. Je ziet elkaar als een paar stipjes aan de horizon. De tegenligger wacht dan maar gewoon even, als ie iets dichterbij komt, gaat het netjes op tijd uit :).

Wat is eigenlijk het bereik van een beetje LED grootlicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nogmaals, men kan er (in tegenstelling tot jou) echt last van hebben. Mijn Bi-xenon is ook fel zat... en daar laat ik het verder bij.

[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 24-11-2020 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
@JanHenk Wat is jouw ervaring dan, zodat je kunt beslissen of het voor een ander hinderlijk is? Zeker met LED en Xenon lampen is het al snel teveel licht voor mijn ogen in het donker. Je kunt moeilijk vanuit je eigen auto beoordelen hoe het overkomt op de ander toch?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 23:39
Al een tijdje tweaker, maar nu voor het eerst een BMW, wel een 2 serie active tourer (dus volgens mij hoor ik er dan niet bij).

In het Volkswagen topic heb je op de eerste pagina een lijstje van tweakers die VAGCOM bezitten, software om aanpassingen door te voeren. Zijn er hier mensen met BimmerCode die aanpassingen voor een kleine vergoeding willen doorvoeren? Het liefst iemand woonachtig tussen Lelystad en Zwolle.

(Kreeg een snelle reactie en ben al voorzien van een adresje, super!)

[ Voor 7% gewijzigd door assk op 24-11-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Voor wie houdt een beetje recherche werk en BMW:
Welke BMW is dit? (Uitgaande dat het een BMW is.)
[YouTube: Kerkrade: Caféruzie mondt uit in ernstige mishandeling]
Ook hier te zien op 1:45: YouTube: Kerkrade: Caféruzie mondt uit in ernstige mishandeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Cyb schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:13:
Ook hier te zien op 1:45: YouTube: Kerkrade: Caféruzie mondt uit in ernstige mishandeling
Als het een BMW is lijkt het mij een 1serie gezien de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Is het geen A-klasse?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Dacht ik in het begin ook even aan, omdat de hofmeister kink even helemaal weg leek te zijn, maar de beelden vertekenen soms wat.
Detmer schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:17:
[...]

Als het een BMW is lijkt het mij een 1serie gezien de achterkant
Dacht ik ook. Ik gok op een BMW 1, E87, pre-LCI, maar zou ook post-LCI kunnen zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Cyb op 24-11-2020 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1zzpkVwOs2xJgXSapt1Jzt-yUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uR0V4705msKYB5alaokHrZbe.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt ook wel op een 1serie inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
op 1:48 zie je de neus, die geeft het wel weg. Of is dat toch een andere auto?

Mijn oom, autojournalist en BMW-liefhebber gaat ook voor de 1-serie

[ Voor 57% gewijzigd door 418O2 op 24-11-2020 22:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 16:53
Cyb schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:13:
Dat is een 1-serie, E87. Easy >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasmachine
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 23:07
Hi!
Ik heb al even lopen zoeken hier op het forum maar ik kon geen informatie vinden.

Ik krijg in januari mijn nieuwe BMW 1 serie (118i).
Nu zie ik dat ik op de website van BMW active cruise control later kan activeren in de auto door een betaling te doen (https://www.bmw-connected...l#/portal/store/ACC_Offer).

Mijn vraag is echter of dit ook mogelijk is via de OBD poort of dat hier bepaalde tweaks of codering opties voor zijn?
Ik weet dat bimmercode bestaat, echter kon ik dit onderwerp niet zo snel vinden. Wel dat je een retrofit kan activeren, echter is volgens mij in de BMW die ik geleverd krijg de hardware wel al aanwezig.

Met mijn huidige Audi A3 weet ik dat er een groot topic is hier op Tweakers waarbij er echt tal van opties zijn om te coderen. Voor BMW heb ik die nog verder niet kunnen vinden.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
nick95 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:00:
Hi!
Ik heb al even lopen zoeken hier op het forum maar ik kon geen informatie vinden.

Ik krijg in januari mijn nieuwe BMW 1 serie (118i).
Nu zie ik dat ik op de website van BMW active cruise control later kan activeren in de auto door een betaling te doen (https://www.bmw-connected...l#/portal/store/ACC_Offer).

Mijn vraag is echter of dit ook mogelijk is via de OBD poort of dat hier bepaalde tweaks of codering opties voor zijn?
Ik weet dat bimmercode bestaat, echter kon ik dit onderwerp niet zo snel vinden. Wel dat je een retrofit kan activeren, echter is volgens mij in de BMW die ik geleverd krijg de hardware wel al aanwezig.

Met mijn huidige Audi A3 weet ik dat er een groot topic is hier op Tweakers waarbij er echt tal van opties zijn om te coderen. Voor BMW heb ik die nog verder niet kunnen vinden.

Iemand hier ervaring mee?
Als het kan, kan het met een FSC-code. Kun je o.a. via eSys programmeren. Echter; dan zit je qua prijs niet ver af van wat je via ConnectedDrive betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Zat eens op www.bmw-connecteddrive.nl rond te struinen (eigen account + auto gekoppeld aan account) en kwam dit tegen:

BMW CarData – gegevensarchief aanvragen

Met BMW CarData hebt u altijd een overzicht van de telematicagegevens die uw auto in het kader van de BMW ConnectedDrive diensten regelmatig aan BMW verzendt en die daar worden opgeslagen. Deze gegevens omvatten meetwaarden van uw BMW, zoals de kilometerstand of Check Control-meldingen. Om ervoor te zorgen dat u op de hoogte bent van de telematicagegevens die momenteel door BMW over uw auto zijn opgeslagen, kunt u op elk gewenst moment een BMW CarData gegevensarchief aanvragen. Een dergelijk gegevensarchief bestaat uit een gedetailleerde lijst van de telematicagegevens die over uw auto zijn opgeslagen en een catalogus waarin de belangrijkste begrippen worden uitgelegd. Zo blijft u altijd op de hoogte van de actuele situatie. Het genereren van een gegevensarchief kan tot 24 uur duren, bij uitzondering ook langer. Zodra het bestand beschikbaar is, ontvangt u hierover een e-mail. U kunt het gegevensarchief dan binnen 14 dagen downloaden.

En ook deze:

BMW CarData transactierapport aanvragen.

Met BMW CarData weet u altijd wanneer de BMW Group welke telematicagegevens op basis van uw goedkeuringen aan derden of onafhankelijke aanbieders heeft verzonden. Hiervoor kunt u op elk gewenst moment een BMW CarData transactierapport aanvragen. Het rapport bevat een gedetailleerde lijst met alle gegevensoverdrachten aan alle derden die u toestemming heeft gegeven en de door onafhankelijke aanbieders verleende services in de afgelopen 13 maanden. Zo heeft u altijd controle over uw telematicagegevens, services en BMW CarData goedkeuringen.

Het duurt over het algemeen slechts enkele minuten om een BMW CarData transactierapport aan te maken. Als u de berichtgevingsfunctie heeft geactiveerd, wordt u geïnformeerd zodra het rapport beschikbaar is.

Ik ben benieuwd wat ik allemaal ga ontvangen qua gegevens.

Edit: het BMW CarData transactierapport was leeg (lees: In de gedefinieerde periode werden er voor uw voertuig geen gegevensopvragingen door derden verricht of gegevens over gebeurtenissen beschikbaar gesteld.).

[ Voor 30% gewijzigd door _Arthur op 25-11-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Idutchman schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:35:
[...]
Dat is een 1-serie, E87. Easy >:)
Om het moeilijker te maken: Pre of post-LCI? (Dus met of zonder facelift?) :)
Pagina: 1 ... 94 ... 370 Laatste