~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Hier ook een terugroepactie gehad maar de dealer zei na controle dat er niets met de EGR koeler aan de hand was.Tralapo schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:12:
[...]
Schijnt een bekend issue te zijn. Ik heb dit in februari gehad, toen ik hem pas net had. Tweedehands, toen 96k km. Hij reed eerst onrustig, tot hij na het starten ineens in noodloop kwam.
Bij de dealer bleek toen dat er ooit een terugroepactie was geweest op de koeler van de EGR, die nog open stond voor mijn exemplaar. Ze hebben toen de EGR + koeler kosteloos vervangen. Was een geluk bij een ongeluk.
De dealer noemde de EGR overigens een 'slijtageonderdeel' en dat kan dus al voor de 100k optredenJe wordt ook niet vrolijk als je plaatjes van een EGR googled.
De kapotte klep van afgelopen week zag er aan de buitenkant nog prima uit. Het mechanische binnenwerk was kapot.
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Dat kan je doen maar volgens mijn monteur heb je dan vanaf volgend jaar een probleem tijdens de keuring vanwege een andere meetmethode. Met de nieuwe meet methode komt de auto niet meer door de keuring zonder EGR.Snake schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:24:
[...]
Had je niet beter de EGR eruit laten programmeren?
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Als dat zo is dan komen er een hoop mensen in de problemenNDF82 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:51:
[...]
Dat kan je doen maar volgens mijn monteur heb je dan vanaf volgend jaar een probleem tijdens de keuring vanwege een andere meetmethode. Met de nieuwe meet methode komt de auto niet meer door de keuring zonder EGR.
Deze week kreeg ik een bericht dat de wagen toch niet in de 'slechte batch' zat, en dat ik gewoon verder kon rijden zoals voorheen.
Zijn er hier mensen die wel in de 'slechte batch' zaten? Hoe ik het had begrepen waren alle PHEV's van BMW mogelijk getroffen.
Het gaat over hybrides die tussen maart en augustus zijn geproduceerd. Ik heb er vorige nog eentje gehad, wagen staat nu geblokkeerd en oplossing is voorzien tussen nu en januari.Emic Hal schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 07:22:
Ik kreeg vorige week de melding van mijn dealer dat mijn wagen (X5 45e - gebouwd in juli 2020) mogelijk een probleem had met de batterij, en er werd me gevraagd om de wagen niet meer op te laden of puur elektrisch te rijden.
Deze week kreeg ik een bericht dat de wagen toch niet in de 'slechte batch' zat, en dat ik gewoon verder kon rijden zoals voorheen.
Zijn er hier mensen die wel in de 'slechte batch' zaten? Hoe ik het had begrepen waren alle PHEV's van BMW mogelijk getroffen.
Is de camera in de avond gewoon slecht of kan ik dit op een andere manier oplossen?
Heb je een foto oid? Camerakwaliteit is gewoon uitstekend bij BMW...Untouchablezz20 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:05:
Wat vinden jullie van de kwaliteit van de achteruitrijcamera? Overdag is het prima, maar in de avond is het ronduit slecht vind ik. Heb al met de instellingen gespeeld, maar helaas zonder resultaat.
Is de camera in de avond gewoon slecht of kan ik dit op een andere manier oplossen?
---RAWE CEEK!!!---
Ik zal er vanavond een foto van maken.Stancke schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:26:
[...]
Heb je een foto oid? Camerakwaliteit is gewoon uitstekend bij BMW...
Ik verdenk mijn kentekenverlichting van het euvel, doordat deze te fel zijn wordt het licht weerkaatst. Hieronder voorbeelden zonder verdere (straat)verlichting.Stancke schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:26:
[...]
Heb je een foto oid? Camerakwaliteit is gewoon uitstekend bij BMW...
:strip_exif()/f/image/dBrcJJdq4mftL6IsJF1xyTSt.jpg?f=fotoalbum_large)
Hieronder een foto waarbij ik de kentekenverlichting heb afgeplakt.
:strip_exif()/f/image/vc9Sh8aSjQBhNisWcbnkSB0Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit herkenbaar? Kan ik dit oplossen?
Nee, en dat heb je net toch gedaan?Untouchablezz20 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:02:
Haha! Dat is toch geen echte oplossing. Als ik de auto poets dan valt de tape er waarschijnlijk af. Ik zoek een structurele oplossing
Lampjes verwijderen is wel structureel, maar net als afplakken niet toegestaan.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:22:
[...]
Haha! Dat is toch geen echte oplossing. Als ik de auto poets dan valt de tape er waarschijnlijk af. Ik zoek een structurele oplossing
Wat mij betreft is het "onafgeplakte" beeld al prima bruikbaar. Zelf heb ik alleen piepjes en dat werkt ook prima. Zo'n camera leidt alleen maar af.
Bij het afplakken kun je nog steeds het kenteken zien, maar de felheid is dan een stuk minder.Toff schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:49:
[...]
Lampjes verwijderen is wel structureel, maar net als afplakken niet toegestaan.
Wat mij betreft is het "onafgeplakte" beeld al prima bruikbaar. Zelf heb ik alleen piepjes en dat werkt ook prima. Zo'n camera leidt alleen maar af.
Je auto is goedgekeurd met werkende kentekenplaatverlichting. Afplakken mag gewoon niet, net als dat je de koplampen niet mag afplakken of je achterlichten met nylonkous zou mogen overtrekken.Untouchablezz20 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:52:
[...]
Bij het afplakken kun je nog steeds het kenteken zien, maar de felheid is dan een stuk minder.
Of auto niet meer wassen.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Lampje er in dat minder sterk is (lees; lager wattage).Untouchablezz20 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:22:
Ik herken het niet van mijn 4, welke BMW is dit? wellicht dat eigenaren met een zelfde auto eens kunnen kijken?Untouchablezz20 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:02:
[...]
Ik verdenk mijn kentekenverlichting van het euvel, doordat deze te fel zijn wordt het licht weerkaatst. Hieronder voorbeelden zonder verdere (straat)verlichting.
[Afbeelding]
Hieronder een foto waarbij ik de kentekenverlichting heb afgeplakt.
[Afbeelding]
is je lensje wel mooi schoon? Dit levert bij mij vaak wel een raar beeld op.
Welkom in 2020_Arthur schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:21:
[...]
Lampje er in dat minder sterk is (lees; lager wattage).
Als ik zijn berichtengeschiedenis zo nalees, gaat het om een F20 uit 2017. Ook jij kunt dit vinden--MP-- schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:28:
Ik herken het niet van mijn 4, welke BMW is dit?
Normale kentekenverlichting (LED) is helemaal niet zo fel. Het zijn de cowboys die deze bouwlampen aftermarket plaatsen en zeggen: "Ja, maar af-fabriek is het ook LED". Ze vergeten alleen even dat de lichtsterkte wel enorm verschilt en niet in het positieve. Ik zeg natuurlijk niet dat @Untouchablezz20 het aftermarket geplaatst heeft en volgens RealOEM zou zijn wagen af-fabriek LED moeten hebben, maar je ziet niet vaak van deze lichtvervuiling bij de achteruitrijcamera's.
[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 12-10-2020 14:09 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Cyb op 12-10-2020 14:24 ]
Ik had even een paar posts terug gekeken, maar zag niet direct staan dat het om een F20 ging. Maar hierbij de waardering: jij bent duidelijk een betere speurneus dan ikCreativeS schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:06:
[...]
Als ik zijn berichtengeschiedenis zo nalees, gaat het om een F20 uit 2017. Ook jij kunt dit vinden
[...]
Normale kentekenverlichting (LED) is helemaal niet zo fel. Het zijn de cowboys die deze bouwlampen aftermarket plaatsen en zeggen: "Ja, maar af-fabriek is het ook LED". Ze vergeten alleen even dat de lichtsterkte wel enorm verschilt en niet in het positieve. Ik zeg natuurlijk niet dat @Untouchablezz20 het aftermarket geplaatst heeft en volgens RealOEM zou zijn wagen af-fabriek LED moeten hebben, maar je ziet niet vaak van deze lichtvervuiling bij de achteruitrijcamera's.
Met het welkom in 2020 bericht bedoelde ik juist dat je niet zomaar meer lampjes kan gaan wisselen, maar dat het tegenwoordig allemaal geïntegreerde LED zijn, kun je dus niks aan wisselen.

En eh, ja, alles zit geïntegreerd, maar je kunt altijd nog beide kentekenverlichtingsunits even loshalen en misschien wat donker folie eroverheen plakken? Ze zijn ook af-fabriek nog fel zat en marge voldoende.
[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 12-10-2020 16:06 ]
Dat is toch een gave wagen, hoezo geen interesse?NoFearCreations schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:39:
Jammer dat er weinig reactie/interesse is als je niet in een nieuwe leasebak rijdt.
Dit is mijn "nieuwe" BMW:
[Afbeelding]
Geile wagen ouweNoFearCreations schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:39:
Jammer dat er weinig reactie/interesse is als je niet in een nieuwe leasebak rijdt.
Dit is mijn "nieuwe" BMW:
[Afbeelding]
Ik kijk hier nauwelijks door alle leasehokken
:strip_exif()/f/image/KX2hZIGiKyPStkAmAgfLU8ff.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Theezakje op 13-10-2020 19:56 ]
Goeie foto ook! Lekker in beeld418O2 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:30:
[Afbeelding]
en de mijne voor ik naar Zweden vertrok

Keer wat anders dan de standaard foto toch
:strip_exif()/f/image/IHKVHFEtQrBsfivrAafp3JIc.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier een generieke foto als je daar lekker op gaat
[ Voor 50% gewijzigd door 418O2 op 13-10-2020 22:17 ]
Kort gedaan, maar de diesel blijft gewoon. Voorheen zat ik op 50k per jaar, dat is nu ruimschoots gehalveerd. Ik bungel rond het omslagpunt, en verwacht dat dat de komende maanden nog iets gaat zakken. Toch denk ik dat verkopen en benzine of LPG terugkopen weer duurder gaat zijn (want je verliest weer wat handelsmarge). Plus: corona gaat niet eeuwig duren. Over een jaar draait de boel weer net zoals voorheen, enkel met wat meer thuiswerk dus dan zullen de km's rond 35k uitkomen. Prima genoeg voor diesel. Dit soort beslissingen moet je nooit met het oog op de korte termijn nemen.NDF82 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:02:
Zijn er trouwens mensen die overwegen om hun diesel in te ruilen voor benzine?
Nope. Wel ooit bij een E46 met zo'n ding gezeten, uit China. Zag er leuk uit, paste redelijk in het dash, maar was nog niet helemaal doorontwikkeld dus er zaten wel wat foutjes in de software. Ik wilde de boel toen origineel houden maar als je functionaliteit boven vorm verkiest kun je het zeker doen, je kunt er zo'n 20 jaar ontwikkeling mee overbruggen en da's best de moeite denk ik.NoFearCreations schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:29:
Iemand hier een E38 met een andriod radio? Sinds vandaag in het bezit van een zeer gave E38 728, en wil graag een wat modernere radio erin.
Hopelijk zijn die units tegenwoordig iets minder prijzig. Was toen 600 euro ofzo.
Niet de standaard foto is natuurlijk prima. maar deze was zo beperkt dat ik het model er niet eens uit kon halen418O2 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:16:
[...]
Keer wat anders dan de standaard foto toch
[Afbeelding]
Hier een generieke foto als je daar lekker op gaat
T hangt er een beetje vanaf hoe je rekent, met welke afschrijving, en welk verbruik. Maar in mijn berekeningen ligt het omslagpunt ruim onder de 20k per jaar.Pannencouque schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:29:
[...]
Kort gedaan, maar de diesel blijft gewoon. Voorheen zat ik op 50k per jaar, dat is nu ruimschoots gehalveerd. Ik bungel rond het omslagpunt, en verwacht dat dat de komende maanden nog iets gaat zakken. Toch denk ik dat verkopen en benzine of LPG terugkopen weer duurder gaat zijn (want je verliest weer wat handelsmarge). Plus: corona gaat niet eeuwig duren. Over een jaar draait de boel weer net zoals voorheen, enkel met wat meer thuiswerk dus dan zullen de km's rond 35k uitkomen. Prima genoeg voor diesel. Dit soort beslissingen moet je nooit met het oog op de korte termijn nemen.
Daarnaast is inderdaad de meerprijs ook maar beperkt als je er een paar duizend vanaf zit. Dat weegt echt niet op tegen de kosten van inruilen en een andere auto aanschaffen. Lekker doorrijden dus

E46 330i
Meteen nog een vraag: Weet iemand hier de originele kleur code van Alpina voor de velgen (Softline C95)?
Oh ik heb het gevonden
Silver "Lacquer 03"
[ Voor 8% gewijzigd door joshje op 21-06-2021 13:38 ]
Laat ik dan maar gelijk een 'oud BMW 1.2 Werk hok' en buitenbeetje plaatsen (and damn happy with it!)
Onze tweede BMW (met de 'oude' originele velgen van mijn E90 325iA):

Over die kleurcode van de Alpina-velgen ... heb je Alpina zelf al een bericht gestuurd? Mochten ze dezelfde kleuren als BMW gebruiken, dan acht ik de kans groot dat het BMW Reflexsilber Metallic A44 is.
[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 16-10-2020 11:50 ]
Zo partyhard gegaan op de dirt tracks van Zweden?418O2 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:30:
[Afbeelding]
en de mijne voor ik naar Zweden vertrok
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
/f/image/4cieR9ZA3YOSEx40BrJ4T2bi.png?f=fotoalbum_large)
Misschien een beetje background, omdat ik toch even tijd heb om wat te typen:
In 2003 op weg naar school liep ik voorbij een E85 Z4, en vanaf dat moment heb ik er altijd al eentje willen rijden. Omdat dit voor mij een "extra" auto is, en er in de loop van de jaren nog een gezin is ontstaan, heeft het even geduurd voordat ik eraan toe kwam om er eentje te zoeken.
Uiteindelijk was ik het begin vorig jaar zat. Genoeg gekeken naar plaatjes, nu moet ik er eentje hebben. 6-cylinder, facelift, handgeschakeld, geen navigatie maar wel AC en cruise.
M'n pa zei nog "het hebben van de zaak is het einde van het vermaak" maar oh boy was he wrong. Ieder weekend na m'n eitje en koffie op zaterdag of zondag ochtend stap ik weer met een brede glimlach in om lekker een rondje te maken. Even met m'n oudste naar de voetbal, of naar zwemles. Boodschapjes doen of ergens een ijsje halen, ik blijf lekker touren.
Door de week staat hij lekker binnen, schoon en droog en loop ik af en toe even de garage in om naar de mooie lijnen te kijken.
Het is een 2.5si, dus niet de meest krachtige variant, maar ik spendeer m'n tijd toch tussen de 50 en 80km/h in z'n 3 of 4, dus het gaat allemaal vlot genoeg voor mij. Harder dan 110 ga je toch niet met de kap open, dus ik zit prima
Ik heb een setje Style 224M gevonden die wat plekjes hebben. Misschien dat ik die deze winter maar laat spuiten. Verder heb ik een Bilstein B12 kitje gepakt, en een paar spacers voor om 't allemaal optisch helemaal naar m'n zin te maken. Handling is ook wel verbeterd, maar daar rij ik eerlijk gezegd niet sportief genoeg voor.
[ Voor 67% gewijzigd door RSP op 14-10-2020 14:10 ]
Heb zelf een MX-5 erbij welke ik deel met mijn ouders.
Kreeg er bij hen geen Z4 door, en je kijkt dan ook al snel naar een ander kostenplaatje.
Hij staat echter in principe bij mijn ouders, maar dat maakt toch dat ik hem bijna nooit op haal.
Nu de winter weer voor de deur staat heb ik eigenlijk spijt dat ik hem niet vaker gepakt heb in de zomer.
[ Voor 30% gewijzigd door 418O2 op 14-10-2020 15:31 ]
Hier een E39 530i touring bezitterNoFearCreations schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:39:
Nu ivm de Corona wordt er met onze BMW eigenlijk alleen wat kortere ritjes gereden, dus een vervanging van het standaard navigatiesysteem heeft wat minder prioriteit, maar de Xtrons zijn redelijk populair op een aantal E39 forums. Zou mijn keuze zijn als ik er eentje in zou moeten zetten.NoFearCreations schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:32:
Iemand hier een tip voor een ondiepe android radio voor in een BMW E38?
Voor een roadster is hij best ruim. Met 1m89cm zit ik niet eens met m'n stoel op de verste stand, maar het blijft natuurlijk een vrij kleine auto.418O2 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:31:
Z4 vind ik ook erg tof en heb er ook wel eens serieus naar gekeken, maar ik ben er iets te groot voor vrees ik. Heb er wel eens in gezeten, maar het houdt niet over. Ben bijna 2 meter en heb een lange romp.
Het is met name de hoofdruimte die wat krap was.RSP schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:06:
[...]
Voor een roadster is hij best ruim. Met 1m89cm zit ik niet eens met m'n stoel op de verste stand, maar het blijft natuurlijk een vrij kleine auto.
Ik denk dat ik het daar wel mee eens ben. Hoewel een v8 ook wel lekker is, zou ik misschien liever een i6 hebbenTimorad schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:47:
[...]
Hier een E39 530i touring bezitterGaat toch niets boven een atmosferische 6-in-lijn..
Is een E93 geen optie voor je? De leuke varianten hebben een 6-cylinder, ze zijn nu erg betaalbaar en als ik 't goed heb qua onderhoud ook iets betrouwbaarder dan een E46 of E39.418O2 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:07:
[...]
Het is met name de hoofdruimte die wat krap was.
Nope, die vind ik echt niet zo mooi. Zou dan eerder voor een 6 gaanRSP schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:15:
[...]
Is een E93 geen optie voor je? De leuke varianten hebben een 6-cylinder, ze zijn nu erg betaalbaar en als ik 't goed heb qua onderhoud ook iets betrouwbaarder dan een E46 of E39.
Deze komt al een tijdje voorbij in m'n zoekresultaten ...418O2 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:17:
[...]
Nope, die vind ik echt niet zo mooi. Zou dan eerder voor een 6 gaan
Mooie wagen!sig69 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:39:
Oud hok, check:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op herhaling, heb geen recentere foto's.
Het onderhoudslijstje wordt aan de bovenkant korter, en aan de onderkant weer langer. Voorlopig nog niet klaar dus
Ik vond het vroeger ook mwahhh, maar nu ik zelf een zwarte E93 heb, vind ik het zelfs mooier dan een E92418O2 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:17:
[...]
Nope, die vind ik echt niet zo mooi. Zou dan eerder voor een 6 gaan
Sowieso vind ik een donkere kleur op een E93 wel belangrijk, anders zie je al die lelijke paneel-naden. In het zwart lijkt het een mooi geheel.
Ligt er net aan welk blok je hebt, de N52 of N53. Met de N53 ben je sowieso wel een keer aan de beurt met injectoren als die nog niet gedaan zijn, of een gare NOx-sensor, waarvan de OEM er redelijk snel mee kapt. Verder een erg complexe dakconstructie die je regelmatig moet bijhouden betreft smering. Al met al is het wel een klap meer auto!RSP schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:15:
[...]
Is een E93 geen optie voor je? De leuke varianten hebben een 6-cylinder, ze zijn nu erg betaalbaar en als ik 't goed heb qua onderhoud ook iets betrouwbaarder dan een E46 of E39.
[ Voor 45% gewijzigd door straightsix op 14-10-2020 18:33 ]
Ik vind hem met de kap er op wat lomp. Ben sowieso niet echt een fan van alles onder de 5 om eerlijk te zijnstraightsix schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:17:
[...]
Ik vond het vroeger ook mwahhh, maar nu ik zelf een zwarte E93 heb, vind ik het zelfs mooier dan een E92In een paar weken tijd al meer duimpjes gehad dan 15 jaar E46
![]()
Sowieso vind ik een donkere kleur op een E93 wel belangrijk, anders zie je al die lelijke paneel-naden. In het zwart lijkt het een mooi geheel.

180000km bijna en geen gekkigheid. Vind het nog steeds een heerlijke auto.
Ziet er erg netjes uit! Ik heb superveel onderhoud gehad tussen de 180k en 200k, hoop niet voor je dat het bij jou dezelfde kant op gaatRadiant schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:53:
Zal mijn oude hok ook nog een keer showen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
180000km bijna en geen gekkigheid. Vind het nog steeds een heerlijke auto.

[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 15-10-2020 14:32 ]
Wat is superveel? Definieer superveelsig69 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:42:
Ziet er erg netjes uit! Ik heb superveel onderhoud gehad tussen de 180k en 200k, hoop niet voor je dat het bij jou dezelfde kant op gaat
Als ik echt nostalgie wil en back to basic wil, dan pak ik m'n oldtimer uit '44 wel
[ Voor 8% gewijzigd door _Arthur op 15-10-2020 14:54 ]
Maarja de DVD navigatie van de eerste E90's wil ik toch ook niet echt terug. Kun je wel weer gaan klooien met aftermarket spul maar dat komt ook maar tot een bepaald niveau. Op een gegeven moment slaat de balans toch weer over na een nieuwer model.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Deurrubber links
Deurrubber rechts
DISA klep
Carterventilatie
Xenon lamp vervangen links (en rechts komt er aan)
Waterpomp/spanrollen
Schokdempers achter
Oliepeilsensor
Scheurtje in kleppendeksel
Roest op linker voorscherm
Roest op rechter voorscherm
Draagarm rubbers voor
En natuurlijk de normale beurtjes, banden, lampjes etc
Dat is de laatste 20k kilometer
Dit valt nog wel meesig69 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Deurrubber links
Deurrubber rechts
DISA klep
Carterventilatie
Waterpomp/spanrollen
Schokdempers achter
Oliepeilsensor
Draagarm rubbers voor
Ik zal mijn lijst maar niet plaatsen van de afgelopen 50dkm
Als iemand echt zo afhankelijk is van navigatie, kan men altijd nog een CIC of zelfs een NBT retrofitten. De budgettears kunnen nog op de Android-markt terecht, maar voor die enkele keer dat ik de navi gebruik... lekker OE houdenMrFl0ppY schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:15:
Maarja de DVD navigatie van de eerste E90's wil ik toch ook niet echt terug. Kun je wel weer gaan klooien met aftermarket spul maar dat komt ook maar tot een bepaald niveau. Op een gegeven moment slaat de balans toch weer over na een nieuwer model.
Normaal bij een auto op leeftijd... alleen vreemd dat je de xenon niet per paar vervangt.sig69 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:51:
Deurrubber links
Deurrubber rechts
DISA klep
Carterventilatie
Waterpomp/spanrollen
Schokdempers achter
Oliepeilsensor
Draagarm rubbers voor
Dagelijks, net nog een versnellingsbak opgehaald in Amsterdam. Niet voor de bmw hoor 😆RSP schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:29:
Lekker man, is het een track-only auto voor je, of ook voor dagelijks gebruik?
K
Zelfs voor een Jap zijn er na 10 jaar de nodige rubbers vervangen.
Verder blijft gelden: Hoe ga je met auto om? Met een koude motor met gillende banden constant bij het verkeerslicht wegrijden kost meer onderhoud dan met een relaxte rijstijl (das niet merk gebonden)
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
[ Voor 38% gewijzigd door CreativeS op 16-10-2020 01:45 ]
Toch lijstje gemaaktsig69 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Deurrubber links
Deurrubber rechts
DISA klep
Carterventilatie
Waterpomp/spanrollen
Schokdempers achter
Oliepeilsensor
Draagarm rubbers voor
Schokdempers achter
2 xenonlampjes
Aardingsprobleem achterlichten
Dynamo
Spanrollen multiriem
Oliefilterhuispakking
Stuurbekrachtigingspomp en hogedrukleiding
3 raammechanieken

Kachelweerstand
Nokkenaspositiesensor
Schijven + blokken achter
Normale service (olie, kvs, automaatbakolie, diffolie, airco)
Toen ik hem kocht (25dkm geleden) had de vorige eigenaar net gedaan:
Veren voorkant
Kvsreservoir
Accu
Carterventilatie
Kachelweerstand
Mee eens. Soms heb je pech, soms heb je geluk. Ik kocht mijn E91 waarbij de vorige eigenaren alle belangrijke dingen al binnen 1,5jaar hadden laten doen. Top, daardoor kon ik 150k en 2,5jr zonder problemen rijden. Ik gok echter dat degene die na mij kwam, een flink rondje onderhoud moest doen (is dus ook op export gegaan). Zo'n auto moet je dus net niet kopenCreativeS schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 01:29:
Je hebt gewoon de pech gehad dat gedurende het in jouw bezit zijn van de auto deze gebreken naar voren zijn gekomen. Maar... roest komt echt niet ineens opzetten. Schokdempers? Max 150000km? Niets aan gedaan door de vorige eigenaar... hoppa en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het kan hard gaan
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Bmw 125i pre facelift. Had heel vroeg al een storingkje, gelukkig is de garantie netjes gehonoreerd, dus 2 nieuwe O2 meters, wat uitlaatpakkingen en een nieuwe katalysator verder rijdt ie toppie.
Hele body is netjes, alleen op de achterbumper zitten wat beschadigingen. Dus ik denk dat ik die binnenkort laat overspuiten. Voor de rest hele nette lak, en netjes dealeronderhouden.
[ Voor 17% gewijzigd door Denko op 16-10-2020 22:31 ]
PSN & XBL: Denkoyugo
Leuke 125i! Veel rijplezier!
Klopt. Ik heb ook pas één akkefietje gehad (waterpomp). Toch neig ik ernaar om gewoon door te rijden richting vier ton. Ik zou niet weten wat ik nu terug moet kopen dat minder risicovol is. Of liever gezegd: ik kan wel iets kopen met minder km's erop, maar dan heb ik ook minder opties, mogelijk minder vermogen, en een flinke meerprijs. Dat kan ik ook in onderhoud steken.--MP-- schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:10:
Bij 180k gewoon verkopen... Voor die tijd heb je "normaal" geen gekke dingen.
Klopt, maar wat je aan structureel onderhoud in een relatief jonge wagen steekt, verhoogt de waarde. Bij een oudere auto met veel kilometers zijn het "kosten op het sterfhuis". Een auto met een waarde van € 2500 wordt geen € 3000 waard, als je er € 2000 aan onderhoud aan pleegt.
edit:
Ja, dat zou mooi zijn, maar hoe ouder de auto, hoe minder zekerheid je hebt. Het probleem is, dat je zonder de te maken kosten niet meer kunt rijden. Je geliefde bimmer heeft ongerepareerd slechts schrootwaarde, als bijvoorbeeld je distributieketting(spanner) de geest heeft gegeven, terwijl je niet weet hoe lang het duurt tot het volgende defect (Vanos bv?). Zelfs rondom nieuwe banden wordt een gok, bij een oude wagen...Snake schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 03:46:
[...]
Voor de verkoopprijs niet, maar als je ermee wilt blijven rijden is het beter de kosten erin te steken, mits je zeker weet dat dat het probleem oplost.
[ Voor 44% gewijzigd door Toff op 18-10-2020 23:32 ]
Voor de verkoopprijs niet, maar als je ermee wilt blijven rijden is het beter de kosten erin te steken, mits je zeker weet dat dat het probleem oplost.Toff schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 02:26:
[...]
Klopt, maar wat je aan structureel onderhoud in een relatief jonge wagen steekt, verhoogt de waarde. Bij een oudere auto met veel kilometers zijn het "kosten op het sterfhuis". Een auto met een waarde van € 2500 wordt geen € 3000 waard, als je er € 2000 aan onderhoud aan pleegt.
Eens over dat onderhoud aan de oude auto, maar niet aan de nieuwe auto (dat verhoogt geen waarde, maar houdt 'm in stand - geen onderhoud doen verlaagt de waarde). Maar die auto met een waarde van 2.500 euro schrijft misschien nog 500 euro per jaar af in de komende jaren.Toff schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 02:26:
[...]
Als je die auto van 2.500 euro verkoopt en je koopt een nieuwere terug voor 10k, schrijf je het eerste jaar ook weer 2.000 euro af. En daar bovenop moet je alsnog wat onderhoud (laten) doen, en mogelijk wat achterstallige gebreken oplossen (zoals bijna altijd als je tweedehands koopt).
In jaar twee, schrijft die nieuwere auto weer 1.500-2.000 euro af, maar als je geluk hebt schrijft je oude enkel z'n 500 euro af en vraagt ie dat jaar geen 2.000 euro aan onderhoud. Etc.
Het punt waarop je een auto weg moet doen is niet echt een zinnig woord over te adviseren naar mijn mening... Dat weet, of eigenlijk voelt, ieder zelf het beste.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

En direct kreeg ik gisteren 3x een foutmelding over de unlock knop van de versnellingspook... Jinxed it...
Ik snap dit ook niet. Schijnt xHugodv schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:57:
Dit weekend zijn beide buitenspiegels van mijn G20 gestolenDat loont de moeite blijkbaar? Geen schade verder.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veel te gebeurden, maar zijn spiegel glazen nou handel??
Groeien plantjes ook beter als ze in de spiegel kunnen kijken ofzo?
Hangt er natuurlijk van af... als jij Driving Assistance Professional hebt geselecteerd in de optielijst, kosten die glazen al ruim €500 per stuk. Goedkoopste (lees standaard glas) zijn minimaal €123,- per stuk. En er zal vast wel een cowboy zijn die een retrofit wil uitvoeren en een bestelling heeft gedaanHugodv schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:57:
Dat loont de moeite blijkbaar?
[ Voor 43% gewijzigd door CreativeS op 18-10-2020 13:26 ]
Hebben de criminelen de spiegels uitgeklapt? Of kunnen ze zoiets ingeklapt stelen? Jammer dat dat niet aan het alarm gekoppeld zit.Hugodv schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:57:
Dit weekend zijn beide buitenspiegels van mijn G20 gestolenDat loont de moeite blijkbaar? Geen schade verder.
Enig idee waarom dat glas dan opeens zo tyfus duur is? Als in: wat is het verschil met standaard? Behalve dat er een camera in de buitenspiegelbehuizing zelf zit.CreativeS schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:24:
Hangt er natuurlijk van af... als jij Driving Assistance Professional hebt geselecteerd in de optielijst, kosten die glazen al ruim €500 per stuk.
Als je zelf al heel makkeijk je glas kan vervangen... (want: zit enkel vastgeklikt aan de stelmotor en de 2 kabeltjes) is het voor dieven ook niet zo moeilijk. Bij ingeklapte spiegels is er nog genoeg ruimte over. Enkel een plastic spatel ertussen en eruit wippen.Cyb schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:16:
Hebben de criminelen de spiegels uitgeklapt? Of kunnen ze zoiets ingeklapt stelen? Jammer dat dat niet aan het alarm gekoppeld zit.
_Arthur schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:28:
Enig idee waarom dat glas dan opeens zo tyfus duur is? Als in: wat is het verschil met standaard?
Dat dus.AndRo555 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:44:
Blind Spot Monitoring (niet de radar, maar het lampje).
YouTube: Duidelijker beeld van diefstal autospiegels - Team West
Als je pech hebt, wordt de bedrading ook kort afgesneden.
Wel handig, zo'n Tesla Sentry mode security camera:
YouTube: Duidelijker beeld van diefstal autospiegels - Team West
Spiegelbeveiligingskappen bestaan ook: https://www.automirrorguard.com/product/320i-2/
Maar is vrij prijzig en lelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Cyb op 18-10-2020 16:56 ]
Had je dimmende spiegels?Hugodv schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:57:
[Afbeelding]
[Afbeelding]