~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
En dat blok onder de nummerplaat (radar?) is ook geen porem.
Nee, als je de bumperlijn ter hoogte van de nummerplaat had doorgetrokken was het veel beter. En de grille dan meer zoals de E38.
Ik begrijp wel dat ze wat moeten, want met moderne aanrijdingseisen kun je blijkbaar bijna geen mooie voorkant meer maken, maar ik vind het echt 3x niks.
@la_fusion hieronder, ik dacht dat het aan mij (of mijn corporate firewall) lag. Ik zie dus ook geen plaatjes in die imgur links.
[ Voor 13% gewijzigd door Maasluip op 25-09-2020 10:30 ]
Signatures zijn voor boomers.
Ik krijg geen afbeelding te zien via de link.Snake schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 07:55:
[...]
Hangt van staat tot staat af. In principe zijn ze verplicht in California, maar veel mensen rijden zonder plaat vanvoor.
Maar inderdaad, onze platen zijn smaller en iets hoger, itt de Europese die langer zijn.
Auto ziet er een pak beter uit zonder de plaat vanvoor:
https://imgur.com/a/pXjF92N
Ik kan me vinden in alle reacties hierboven. Ja, ik geef een opdracht en tijdens de uitvoering gaat het mis. De opdrachtnemer, de dealer in dit geval is mijn inziens inderdaad verantwoordelijk. Echter, en daar geef ik de dealer gelijk in, het is bij BMW bekend dat dit zou (kunnen) gebeuren omdat het een oud (niet gemodificeerd) filter betreft. Bij iedereen die geprobeerd zou hebben het los te draaien was het afgebroken.Snake schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 04:56:
Een groter probleem vind ik dat BMW weet dat dit onderdeel kapot gaat, maar enkel vervangt als het verkeerd gaat.
Dit moet een terugroepaktie worden. Niet eentje waarvoor je naar de garage MOET, maar eerder als je gaat voor een beurt.
Hopelijk krijg ik vandaag reactie van BMW. Ben de auto ondertussen een week kwijt.
Opgelost!
[ Voor 5% gewijzigd door Untouchablezz20 op 25-09-2020 17:20 ]
BMW E38 is mooiste BMW ooit...punt.Maasluip schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:07:
Alleen omdat de grille zo minder opvalt, maar verder vind ik het een beetje Darth Vader.
Nee, als je de bumperlijn ter hoogte van de nummerplaat had doorgetrokken was het veel beter. En de grille dan meer zoals de E38.
Ik begrijp wel dat ze wat moeten, want met moderne aanrijdingseisen kun je blijkbaar bijna geen mooie voorkant meer maken, maar ik vind het echt 3x niks.
@la_fusion hieronder, ik dacht dat het aan mij (of mijn corporate firewall) lag. Ik zie dus ook geen plaatjes in die imgur links.
Ik denk steeds dat ik een Alfa Romeo zie....totdat ik dat blauw met wit zie ergens daar in het midden van de bumper....typerend voor vele BMW-modellen die momenteel in het gamma zitten. Eenheidsworsten.
Jup, de radar sensor voor o.a. de CoPilot. En inderdaad, zo a-symetrisch geplaatst ziet het er kut uit.Maasluip schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:07:
Zelfs centraal vind ik het niet mooi staan zoals bij een S3 of Cupra._Arthur schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:28:
[...]
Jup, de radar sensor voor o.a. de CoPilot. En inderdaad, zo a-symetrisch geplaatst ziet het er kut uit.
https://imgur.com/a/R0hA4uXla_fusion schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:19:
[...]
Ik krijg geen afbeelding te zien via de link.
Sorry!
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Hier valt het weg tussen alle glans, daardoor is het enigszins te doen. Maar dat lijkt me toch niet de bedoeling.Eagle Creek schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind hem mooi hoor..
Zoals ik enigszins ben gaan wennen aan het design van de E6x, vermoed ik echter dat dat in dit geval niet zo gaat zijn. Wat een misser. Al helemaal als je dan ook nog ergens een afgebroken hazentand hebt omdat daar blijkbaar een radar moet zitten. Manmanman.

<Zinloze tekst hier>
Er staat een camera op, en de auto staat in het licht; dat blijkt helaas niet voldoende. Ik zat aan een stuurslot te denken zoals een Stoplock. Een xlock (een soort metalen UFO die om je hele stuur gaat) lijkt me in ieder geval bijzonder onpraktisch. Ook ervaringen met stuursloten hoor ik dus graag!
:strip_exif()/f/image/f4p3CjqlTwJpcsBtpw8Mtcl0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LqFMm2AtqxH2kXVAdqRbNgze.jpg?f=fotoalbum_large)
Das balen ....Bram® schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:51:
Helaas heeft mijn auto vannacht ongewenst bezoek gehad. Zijn er nog suggesties om herhaling te voorkomen? Ik ben namelijk bang dat dit niet de laatste keer zal zijn.

Hier wat tips:
- Plaats de auto onder een velle buitenlamp met sensor. Zorg ervoor dat dieven de lamp niet door kunnen uitschakelen. Een lantaarnpaal knippen ze gewoon open om het uit te kunnen schakelen. Als een lantaarnpaal in de buurt van je auto opeens uit is, let dan de dagen (nachten) daarna extra goed op, het kan gaan om een voorbereiding van inbrekers.
- Plaats een bewakingscamera die jou in de nacht ook een notificatie stuurt. Neem eentje die geen false positives geeft, anders wordt je onnodig wakker.
- Berg je sleutel (en reservesleutels) altijd op in een electromagnetisch afgeschermd doosje of hoesje. (Het niet in de buurt van de voordeur plaatsen, is niet voldoende.) Test ook of deze werkt door het naar je auto te nemen, en te kijken of je de deur openkrijgt met sleutel in het hoesje.
- Vind je een doosje of hoesje niet gebruiksvriendelijk, koop dan een keyless protector met double tap opening. Vindt je double tap niet gebruikersvriendelijk genoeg, dan eentje die werkt op beweging.
- Koop een aftermarket alarm systeem bovenop je bestaande alarm.
- Plaats een stuurklem
- Plaats een extra alarmsticker op de ruit
- Plaats inbraakwerende (vertragende) autoruitfolie.
- Zet de achterdeuren op kinderslot, zodat ze bij het inslaan van het achterraam de achterdeur niet kunnen openen, wat inbraakvertragend werkt.
- Als je de auto op een openbare parkeerplaats plaatst, doe het dan in de buurt van verlichting en waar inbrekers het minste privacy hebben.
- Let er op dat je het alarm van je BMW niet per ongeluk uitschakelt. Dit gebeurt als je binnen 10 sec na sluiten nog een keer op de sluit knop drukt.
Op de foto is graffiti te zien in de spiegeling? Dat is misschien al een plek waar inbrekers gemakkelijk hun gang kunnen gaan.
Waar had je je sleutels toen het gebeurde? Waren de sleutels afgeschermd?
Heeft je auto een alarm? En keyless entry?
[ Voor 15% gewijzigd door Cyb op 27-09-2020 22:16 ]
Met kleur wordt het inderdaad vrij dramatisch...JanHenk schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:06:
@Eagle Creek Ik heb persoonlijk liever een kleurtje... Maar zwart werkt wel mooi camouflerend in dit geval. Zeker wel te pruimen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mgoz4cVv2M9xpLCFplqucPZd.jpg?f=user_large)
Nog afgezien van het verschrikkelijke formaat van de grille stoort mij ook de lompe manier waarop de afstandsradar is geplaatst. En de camera, links naast de nummerplaat. Het geheel is wanstaltig en volledig uit balans.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het is dat ik m niet kan betalen, anders had ik m besteld in deze super mooie groene kleuralexbl69 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:54:
[...]
Met kleur wordt het inderdaad vrij dramatisch...
[Afbeelding]
Nog afgezien van het verschrikkelijke formaat van de grille stoort mij ook de lompe manier waarop de afstandsradar is geplaatst. En de camera, links naast de nummerplaat. Het geheel is wanstaltig en volledig uit balans.
Ben zelf nog steeds super blij met m'n G20 330i
Gezien de opties geen alarm?Bram® schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:51:
Helaas heeft mijn auto vannacht ongewenst bezoek gehad. Zijn er nog suggesties om herhaling te voorkomen? Ik ben namelijk bang dat dit niet de laatste keer zal zijn.
Er staat een camera op, en de auto staat in het licht; dat blijkt helaas niet voldoende. Ik zat aan een stuurslot te denken zoals een Stoplock. Een xlock (een soort metalen UFO die om je hele stuur gaat) lijkt me in ieder geval bijzonder onpraktisch. Ook ervaringen met stuursloten hoor ik dus graag!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LsNdcugjjncsHFkjLYw7CoOK.jpg?f=user_large)
Die zijcamera’s blijven toch wel geniaal als je zicht wordt geblokkeerd.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Ik heb veel meer aan die view van bovenaf bij het parkeren.
Gebruikt die niet dezelfde camera’sPannencouque schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:01:
Absoluut. Maar in de twee jaar dat ik mijn auto heb, heb ik ze pas één keer gebruikt. Daarmee voor mij het geld echt niet waard als ik 'm nieuw zou bestellen.
Ik heb veel meer aan die view van bovenaf bij het parkeren.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik doelde meer op...voor de side view zou ik het niet kopen. Maar eerlijk gezegd voor de surround view ook niet. Alleen gebruik ik de surround view in de praktijk wel en side view niet.
Zelfde hier. Side view gebruik ik zelden. Vaak is de snelheid waarmee je side view kan toepassen t.o.v. het zelf handelen in de verkeerssituatie, net iets te vertragend.Pannencouque schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:58:
Ik ging er al vanuit dat die opmerking zou komen
Ik doelde meer op...voor de side view zou ik het niet kopen. Maar eerlijk gezegd voor de surround view ook niet. Alleen gebruik ik de surround view in de praktijk wel en side view niet.
Achteruitrij view gebruik ik ook nooit, maar surround view gebruik ik wel altijd.
Park distance control aan de voorzijde (ipv alleen achterzijde) gebruik ik ook regelmatig.
Over view gesproken, head-up display is ook erg prettig.
Dank Cyb, ik heb inderdaad keyless entry, maar mijn sleutels zaten in een koekblik waarbij ik getest heb dat het ook daadwerkelijk het signaal tegenhoudt. En de auto staat verlicht, maar inderdaad... juist die avond had ik hem op een plek staan waar dieven net iets meer mogelijkheden tot schuilen hebben. Ik zie ze ook op de camerabeelden schuilen voor voorbijkomend verkeer.Cyb schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:46:
[...]
Das balen ....![]()
Hier wat tips:Waar stond je auto, op de oprit of op een openbare parkeerplaats in de straat?
- Plaats de auto onder een velle buitenlamp met sensor. Zorg ervoor dat dieven de lamp niet door kunnen uitschakelen. Een lantaarnpaal knippen ze gewoon open om het uit te kunnen schakelen.
- Plaats een bewakingscamera die jou in de nacht ook een notificatie stuurt. Neem eentje die geen false positives geeft, anders wordt je onnodig wakker.
- Berg je sleutel (en reservesleutels) altijd op in een electromagnetisch afgeschermd doosje of hoesje. (Het niet in de buurt van de voordeur plaatsen, is niet voldoende.) Test ook of deze werkt door het naar je auto te nemen, en te kijken of je de deur openkrijgt met sleutel in het hoesje.
- Vind je een doosje of hoesje niet gebruiksvriendelijk, koop dan een keyless protector met double tap opening. Vindt je double tap niet gebruikersvriendelijk genoeg, dan eentje die werkt op beweging.
- Koop een aftermarket alarm systeem bovenop je bestaande alarm.
- Plaats een stuurklem
- Plaats een extra alarmsticker op de ruit
- Plaats inbraakwerende (vertragende) autoruitfolie.
- Als je de auto op een openbare parkeerplaats plaatst, doe het dan in de buurt van verlichting en waar inbrekers het minste privacy hebben.
- Let er op dat je het alarm van je BMW niet per ongeluk uitschakelt. Dit gebeurt als je binnen 10 sec na sluiten nog een keer op de sluit knop drukt.
Op de foto is graffiti te zien in de spiegeling? Dat is misschien al een plek waar inbrekers gemakkelijk hun gang kunnen gaan.
Waar had je je sleutels toen het gebeurde? Waren de sleutels afgeschermd?
Heeft je auto een alarm? En keyless entry?
Die stuurklem gaat er sowieso komen...
Dat heb je goed gezien Snake, en dat verbaasde mij. Ik heb hem tweedehands gekocht zonder alarm.
Wel overwogen om er toen een alarm in te laten zetten, maar gezien het eigen risico tot de conclusie gekomen dat dat economisch niet interessant is.
Maar nu ik merk hoeveel gedoe er bij komt kijken, is het iets wat ik zeker overweeg. Dus als daar nog tips mee zijn, dan zijn deze zeker welkom (aftermarkt of OEM??)
Toen ik echter sprak met de dealer en de berger, nadat mijn auto was afgesleept, vraag ik me ook wel af hoe effectief een alarm is en of het wellicht niet juist de zaken erger maakt. Nu is er weinig schade, maar het is bij de dealer ook bekend dat bij auto's met alarmsystemen er een gat in het dak wordt gemaakt om het alarm uit te schakelen. En dan heb je uiteindelijk veel meer schade. Ik weet niet wat het broodje-aapgehalte is echter.
De berger had in 1 dag acht auto's afgesleept met stuurwiel/airbag/navi gestolen, in de regio Arnhem. Gezien de handelswijze is er een bende actief, doe er je voordeel mee.
Juist OEM niet. Ik zal je een DM sturen met het alarm dat in mijn auto is ingebouwd.Bram® schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:21:
Maar nu ik merk hoeveel gedoe er bij komt kijken, is het iets wat ik zeker overweeg. Dus als daar nog tips mee zijn, dan zijn deze zeker welkom (aftermarkt of OEM??)
Dat geldt voor OEM systemen. Een gemiddeld aftermarket systeem zit op compleet andere plaatsen aangesloten, waarbij sommige onderdelen ook draadloos met elkaar communiceren.Toen ik echter sprak met de dealer en de berger, nadat mijn auto was afgesleept, vraag ik me ook wel af hoe effectief een alarm is en of het wellicht niet juist de zaken erger maakt. Nu is er weinig schade, maar het is bij de dealer ook bekend dat bij auto's met alarmsystemen er een gat in het dak wordt gemaakt om het alarm uit te schakelen. En dan heb je uiteindelijk veel meer schade. Ik weet niet wat het broodje-aapgehalte is echter.
Het werkt vooral als afschrikkend middel; als dat alarm blijft loeien, gaan ze niet minutenlang zitten klooien om dat stuur er af te krijgen. Schade heb je altijd natuurlijk, maar zelfs in mijn geval (zie de DM
Goed punt. De verzekering wilt vaak wel dat je er een gecertificeerd alarm er in hebt zitten. Stel je zou wel een oem alarm hebben, dan zou je ook het alarm lichtje kunnen afplakken, zodat ze denken dat er geen alarm in zit. Maar bij een aftermarket alarm is het gemakkelijker te verbergen.Bram® schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:21:
[...]
Toen ik echter sprak met de dealer en de berger, nadat mijn auto was afgesleept, vraag ik me ook wel af hoe effectief een alarm is en of het wellicht niet juist de zaken erger maakt. Nu is er weinig schade, maar het is bij de dealer ook bekend dat bij auto's met alarmsystemen er een gat in het dak wordt gemaakt om het alarm uit te schakelen. En dan heb je uiteindelijk veel meer schade. Ik weet niet wat het broodje-aapgehalte is echter.
Het dak openknippen is geen broodje-aap. Zie bijv:
https://www.rijnmond.nl/n...t-op-veilig-vakantieadres
Ik vraag me af hoe stil en snel dat gaat. Deze demonstratie is in ieder geval niet stil:Openknippen fluitje van een cent
Bij autodemontagebedrijf H. de Kok uit Tilburg weten ze wel hoe de dieven hun slag sloegen. In nog geen minuut tijd beitelt automonteur Henri van Ekeris een deel van het dak open. Professionele dieven hebben vaak nog betere en stille apparatuur. "Hierdoor kan de dief snel bij de bedrading komen en het alarmsysteem uitschakelen, daarna heeft hij vrij spel en kan hij doen met de auto wat hij wil."
YouTube: Autodiefstal 2.0: dieven knippen dak open - RTL NIEUWS
Een andere inbraakoptie is dusdanig ver openknippen, dat de hele accu losgekoppeld is, ipv alleen het alarm uitschakelen: https://www.ad.nl/auto/di...it-te-schakelen~aade2efd/
@Werelds Welk alarm heb je, Cobra, Defa?
Het doorknippen van bedrading in de A stijl is toch al wel een jaartje bekend?Cyb schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:47:
[...]
Goed punt. De verzekering wilt vaak wel dat je er een gecertificeerd alarm er in hebt zitten. Stel je zou wel een oem alarm hebben, dan zou je ook het alarm lichtje kunnen afplakken, zodat ze denken dat er geen alarm in zit. Maar bij een aftermarket alarm is het gemakkelijker te verbergen.
Het dak openknippen is geen broodje-aap. Zie bijv:
https://www.rijnmond.nl/n...t-op-veilig-vakantieadres
[...]
Ik vraag me af hoe stil en snel dat gaat. Deze demonstratie is in ieder geval niet stil:
YouTube: Autodiefstal 2.0: dieven knippen dak open - RTL NIEUWS
Een andere inbraakoptie is dusdanig ver openknippen, dat de hele accu losgekoppeld is, ipv alleen het alarm uitschakelen: https://www.ad.nl/auto/di...it-te-schakelen~aade2efd/
@Werelds Welk alarm heb je, Cobra, Defa?
Of is dit weer een andere manier?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
2 dingen:Bram® schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:21:
[...]
Dank Cyb, ik heb inderdaad keyless entry, maar mijn sleutels zaten in een koekblik waarbij ik getest heb dat het ook daadwerkelijk het signaal tegenhoudt. En de auto staat verlicht, maar inderdaad... juist die avond had ik hem op een plek staan waar dieven net iets meer mogelijkheden tot schuilen hebben. Ik zie ze ook op de camerabeelden schuilen voor voorbijkomend verkeer.
Die stuurklem gaat er sowieso komen...
[...]
Dat heb je goed gezien Snake, en dat verbaasde mij. Ik heb hem tweedehands gekocht zonder alarm.
Wel overwogen om er toen een alarm in te laten zetten, maar gezien het eigen risico tot de conclusie gekomen dat dat economisch niet interessant is.
De berger had in 1 dag acht auto's afgesleept met stuurwiel/airbag/navi gestolen, in de regio Arnhem. Gezien de handelswijze is er een bende actief, doe er je voordeel mee.
Als je auto voorbehandeld is voor OEM hoeft dat niet duur te zijn. Maar ik weer niet of BMW dat nog doet.
En ja, ze kunnen knippen, maar dat kost tijd. Vraag de Berger eens hoeveel van die 8 een alarm hebben.
Heb je een bewuste keus hiervoor gemaakt tov een Defa?
Ik heb ook nog opzoek naar een extra alarm.
Heb nu nog een klasse 3 en 5 maar wil nog iets extra’s.
Waarom nog meer?Mech-Warrior schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:35:
[...]
Heb je een bewuste keus hiervoor gemaakt tov een Defa?
Heb nu nog een klasse 3 en 5 maar wil nog iets extra’s.
Een klasse 5 is een klasse 3 gekoppeld met een klasse 4. Dus dan heb je al 2x een klasse 3 erin.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nee, zat er al in toen ik de auto kochtMech-Warrior schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:35:
[...]
Heb je een bewuste keus hiervoor gemaakt toc een Defa?
Heb nu nog een klasse 3 en 5 maar wil nog iets van extra’s.
Ik heb comfort access en ben een systeem met secundaire autorisatie aan het overwegen.Tylen schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:39:
[...]
Waarom nog meer?
Een klasse 5 is een klasse 3 gekoppeld met een klasse 4. Dus dan heb je al 2x een klasse 3 erin.
De bimmer meenemen zonder het aan me te vragen lukt dus niet maar hem strippen wel.
Ik krijg wel een melding als de deuren open gaan maar als ik lig te slapen weet ik niet of ik er wakker van word.
HUD vind ik een geinige gimmick, maar dat was het dan ook. Ik gebruik 't weinig: doordat ie wegvalt als je een polaroidzonnebril hebt, mis ik 'm een groot deel van de zomer. Dan wen je er dus ook niet en gebruik je 'm in de winter ook amper.Cyb schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:45:
[...]
Zelfde hier. Side view gebruik ik zelden. Vaak is de snelheid waarmee je side view kan toepassen t.o.v. het zelf handelen in de verkeerssituatie, net iets te vertragend.
Achteruitrij view gebruik ik ook nooit, maar surround view gebruik ik wel altijd.
Park distance control aan de voorzijde (ipv alleen achterzijde) gebruik ik ook regelmatig.
Over view gesproken, head-up display is ook erg prettig.
Ik vind 't geweldig. Zou niet meer zonder willen.Pannencouque schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:52:
[...]
HUD vind ik een geinige gimmick, maar dat was het dan ook. Ik gebruik 't weinig: doordat ie wegvalt als je een polaroidzonnebril hebt, mis ik 'm een groot deel van de zomer. Dan wen je er dus ook niet en gebruik je 'm in de winter ook amper.
Dit. Zonnebril zonder polarisatie in de auto en je hebt nergens last van. In vind het juist heel fijn dat ik nauwelijks op het digitale dash hoef te kijken, die is mij net te druk en vind dat niet echt een verbetering t.o.v. analoog (los van het navi-kaartje in het midden)Eagle Creek schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:10:
[...]
Ik vind 't geweldig. Zou niet meer zonder willen.
Ik koop geen auto's meer zonder een HUD. Kijk nog maar amper op het (digitale)tellerwerk. Bij een auto zonder, mis ik het direct. Voor mij dus zeker geen gimmick.Pannencouque schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:52:
HUD vind ik een geinige gimmick
Vanwaar dat?alexbl69 schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:29:
De HUD is tezamen met stoelventilatie een optie die ik niet meer zal nemen. Stoelventilatie voel je bijna niks van en de HUD heb ik nu zelfs uitgezet. Vind zonder prettiger dan met.
Ik heb ook mixed feelings erbij, aan de ene kant wel handig. Maar rijd inderdaad zeker 50% met een zonnebril. En juist een gepolariseerde zonnebril vind ik in de auto erg handig.Pannencouque schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:52:
[...]
HUD vind ik een geinige gimmick, maar dat was het dan ook. Ik gebruik 't weinig: doordat ie wegvalt als je een polaroidzonnebril hebt, mis ik 'm een groot deel van de zomer. Dan wen je er dus ook niet en gebruik je 'm in de winter ook amper.
Ik dacht dus dat ik het niet zou missen.
Tot ik in een auto van mijn werk stap die het niet heeft, en dan mis ik het toch een beetje.
Zou fantastisch zijn als er een HUD kwam die ook met een gepolariseerde zonnebril werkte.
Goede vraag... Vind het rustiger op de een of andere manier.
Merkte dat ik voor alle relevante info toch altijd weer naar beneden keek. De huidige en toegestane snelheid haalde ik er nog wel eens vanaf, maar keek veel vaker op het dashboard. Van de navigatie zag ik pas na een paar weken dat het er überhaupt bij zit
Heb de auto nu 2,5 jaar, waarbij ik me een goede 1,5 jaar heb gegeven om mijn ingesleten gewoonten (heb al ruim 30 jaar m'n rijbewijs) te veranderen en de HUD te gaan gebruiken. Maar het is nooit wat geworden. Heb hem nu ca. een jaar uitstaan en mis er niks aan.
Maar aan de reacties hierboven te zien is het puur een persoonlijke kwestie. Er is hier geen goed of fout lijkt me.
Hud

Sideview

area view

Harmon Kardon

Dynamische CC/ stop&go

Front detectie + [nood] remingreep

Meesturend LED's + adaptief grootlicht

Remote Connected

En nog meer van die kleine heerlijke dingen die de auto echt compleet maakt... als ik deze ooit verkoop ga ik het echt missen.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
De zoektocht is weer voorbijMrFl0ppY schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:52:
@Lyca Mooie bak. Die stoelen zien er wel erg chique uit.
Ben zelf aan het kijken naar een mooie opvolger van mijn E91. Ik maak de switch naar een benzine en ben daarom vooral aan het kijken naar een F31 320i van na 2015 (LCI). Maar mij valt dan toch weer op dat de optie dynamische cruise control bijna nergens op zit. Dat vind ik echt jammer en een gemiste kans van BMW. Was dat nou zo'n dure optie destijds en kon BMW die nu echt niet in het High Executive pakket stoppen?!
Zo ook elektrische stoelen, kom je ook bijna niet tegen. Zodoende ben ik ook weer in Duitsland aan het kijken. Maar ook daar zijn de opties niet in overvloed (zeker voor benzine).

:strip_exif()/f/image/P6WpfGXFIfj3pYbRSNY9TIc9.jpg?f=fotoalbum_medium)
De huidige staat ernaast
De wagen wel goed kunnen testen op die 750km naar huis en ik moet zeggen dat ie geweldig rijdt. De automaat icm met de 20i motor is super en heel snel. Nog een stuk beter dan de 18i die ik in de 4 serie had gereden. Die moest op de snelweg altijd terug als ik wat wilde versnellen en daar heeft de 20i veel minder last van.
Verder bevalt de head-up mij ook erg goed. Was er meteen aan gewend en keek ook bijna niet meer op de tellers. Erg fijn rijden en omdat ik vind dat je in Duitsland nog best snel een snelheidsbord kunt "missen" (staan er vaak maar 1 keer) is de herkenning van de verkeersborden dan wel makkelijk.
Highlights van de opties: head up, leer, sportautomaat, sportremmen, 19", volledig M-sport, elektrische stoelen met geheugen, navi prof, adaptieve LED lampen...
Dinsdag keuring en dan wachten op de kentekens
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Wauw mooie wagenMrFl0ppY schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:11:
[...]
De zoektocht is weer voorbij. Afgelopen weekend de "nieuwe" 320iA naar huis gereden vanuit München. Het is een 320i F31 geworden uit 2016 met 90k op de teller. Het was een heel stukje rijden maar de opties in deze auto kwam ik maar heeeeel weinig tegen in mijn budget. Wit is niet mijn eerste keus maar zo met wat zwarte elementen is het wel mooi. Helaas zaterdag constant regen gehad en dan zie je meteen het nadeel van wit
.
[Afbeelding]
De huidige staat ernaast
De wagen wel goed kunnen testen op die 750km naar huis en ik moet zeggen dat ie geweldig rijdt. De automaat icm met de 20i motor is super en heel snel. Nog een stuk beter dan de 18i die ik in de 4 serie had gereden. Die moest op de snelweg altijd terug als ik wat wilde versnellen en daar heeft de 20i veel minder last van.
Verder bevalt de head-up mij ook erg goed. Was er meteen aan gewend en keek ook bijna niet meer op de tellers. Erg fijn rijden en omdat ik vind dat je in Duitsland nog best snel een snelheidsbord kunt "missen" (staan er vaak maar 1 keer) is de herkenning van de verkeersborden dan wel makkelijk.
Highlights van de opties: head up, leer, sportautomaat, sportremmen, 19", volledig M-sport, elektrische stoelen met geheugen, navi prof, adaptieve LED lampen...
Dinsdag keuring en dan wachten op de kentekens
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
[ Voor 11% gewijzigd door Theezakje op 28-09-2020 11:32 ]
Ineens komt er een 2020 BMW X1 op mn pad met slechts 2000km gereden. Hoe zit het met het overnemen van BMW Service Plus en Repair Inclusive - 3 jaar/100'000 km? Staat dit geregistreerd op de naam van de eigenaar, of op de wagen?jorikdelaporik schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:50:
Morgen ga ik kijken naar een mooie tweedehands 2016 BMW X1 25i xDrive, met 54k op de teller. Nog specifieke dingen waar ik op moet letten, bekende gebreken?
Wij hebben 1 bmw met hud en 1 zonder - het is inderdaad persoonlijk, ik vind met hud wel geinig maar heb niet het idee dat ik daardoor veiliger rijd ofzo. Toegevoegde waarde is m.i. niet erg groot.alexbl69 schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:40:
[...]
Maar aan de reacties hierboven te zien is het puur een persoonlijke kwestie. Er is hier geen goed of fout lijkt me.
Ik zie op https://www.bmw.nl/nl/con...mw-service-inclusive.html dit staan:jorikdelaporik schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:34:
[...]
Ineens komt er een 2020 BMW X1 op mn pad met slechts 2000km gereden. Hoe zit het met het overnemen van BMW Service Plus en Repair Inclusive - 3 jaar/100'000 km? Staat dit geregistreerd op de naam van de eigenaar, of op de wagen?
" Alle BMW Service Inclusive onderhoudscontracten zijn overdraagbaar op de volgende eigenaar."
De B48 (20i) is een uitstekend blok, ik ben er tot op heden ook zeer tevreden mee. Op kruissnelheid op de NL'se snelwegen eigenlijk extreem zuinig (1:18 haal ik regelmatig), maar mocht je door willen rijden zit er genoeg potentie in het blok.
Gezien de discussie hierboven over alle must-have opties: zelf vind ik de toegevoegde waarde van alle technologie maar klein. Ik heb zelf destijds gekozen voor een wat kalere 20i tegenover bijvoorbeeld een 18i met meer opties (ja, soms moet je keuzes maken binnen een budget...).
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Gaat mee op de wagen, had ik ook met mijn F20jorikdelaporik schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:34:
[...]
Ineens komt er een 2020 BMW X1 op mn pad met slechts 2000km gereden. Hoe zit het met het overnemen van BMW Service Plus en Repair Inclusive - 3 jaar/100'000 km? Staat dit geregistreerd op de naam van de eigenaar, of op de wagen?
Ben het zeer met je eens. Maar deze (^^), rijd je dan niet te dicht op je voorganger?Simply1337 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:53:
Front detectie + [nood] remingreepmijn voorbumper al 3x keer gered van een filegolf incl. aanspreken van ABS.
Bedankt, de huidige eigenaar gaat het ook nog even navragen bij zijn dealer.Domih schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:06:
[...]
Gaat mee op de wagen, had ik ook met mijn F20
Ik had onlangs in een aantal X1s gereden, en merk dat ik de opties toch wel erg leuk vindt. Deze auto is erg compleet, inclusief een setje winterbanden :-)JanHenk schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:45:
@MrFl0ppY Gefeliciteerd met de aankoop! Leuke vuurdoop ook zo door Duitsland..
De B48 (20i) is een uitstekend blok, ik ben er tot op heden ook zeer tevreden mee. Op kruissnelheid op de NL'se snelwegen eigenlijk extreem zuinig (1:18 haal ik regelmatig), maar mocht je door willen rijden zit er genoeg potentie in het blok.
Gezien de discussie hierboven over alle must-have opties: zelf vind ik de toegevoegde waarde van alle technologie maar klein. Ik heb zelf destijds gekozen voor een wat kalere 20i tegenover bijvoorbeeld een 18i met meer opties (ja, soms moet je keuzes maken binnen een budget...).
Met TPMS en alles wat je wil hebben. Nog ruim profiel.
Mag voor 600 weg
Foto (ook meteen van mijn F20
:strip_exif()/f/image/oyroQX76hYIuZhfaHBeElKms.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Domih op 28-09-2020 13:04 ]
heb de waarchuwing op "vroeg". dus de melding krijg ik best vroeg binnen en reageer ik al met remmen of afstand nemen (grote rode auto in je hud.. of iets kleiner in je dash) maar piepje is duidelijk te horen ;PEagle Creek schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:15:
[...]
Ben het zeer met je eens. Maar deze (^^), rijd je dan niet te dicht op je voorganger?
en die ene keer zat ik te dichtbij ja, maar dan ging ook echt iedereen in de ankers net voor een baustelle. dan ben je blij dat het systeem al zn remmen zit voor te pompen. en net op het punt dat ik ging remmen ging rempedaal zo onder mn voet dieper het vloer in om de autot tot stilstand te brengen. gek gevoel kan ik je wel vertellen.
Die velgen verkopen lastig doordat er veel van zijn. Laatst nog weg zien gaan voor €400 met nagenoeg nieuwe winterbanden en zonder stoeprand schade.Domih schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:04:
Iemand interesse in een winterset voor F20? Lichte stoeprandschade, 17" M383 styling (als ik me niet vergis)
Mag voor 600 weg
Foto (ook meteen van mijn F20Gaat binnekort de verkoop in):
[Afbeelding]
Heb je wat meer info over je auto mbt de verkoop?
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
BMW F21 (3deurs) 118i 2016 (B38 motor)Morpheusk schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:44:
[...]
Die velgen verkopen lastig doordat er veel van zijn. Laatst nog weg zijn gaan voor €400 met nagenoeg nieuwe winterbanden en zonder stoeprand schade.
Heb je wat meer info over je auto mbt de verkoop?
- 101.000KM gelopen
- 2de eigenaar
- Nog 13 maanden Premium Selection garantie
- Dealer onderhouden
Heeft vrijwel alle opties (behalve veiligheidspakket, dus geen camera's)
- Automaat
- Navi Pro
- Leren sportstoelen
- Harman Kardon Audio
- PDC voor en achter
- Cruise Control
- Schuifkanteldak
- M pakket
- M Adaptief onderstel
- Climate Control
- Stoelverwarming
- BMW LED pakket
- Keyless Entry en Keyless Go
Verder vergeet ik vast wat, maar hij is in ieder geval redelijk compleet
Vraag die bij mij opkomt...….wat wordt je nieuwe wagen?Domih schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:04:
Iemand interesse in een winterset voor F20? Lichte stoeprandschade, 17" M383 styling (als ik me niet vergis)
Mag voor 600 weg
Foto (ook meteen van mijn F20Gaat binnekort de verkoop in):
[Afbeelding]
M135i (hoop ik)Beam87 schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:40:
[...]
Vraag die bij mij opkomt...….wat wordt je nieuwe wagen?
Ik wou de vraagprijs nog vragen, maar een 3 cilinder wordt hem helaas niet. Maar qua opties zeer compleet, netjes!Domih schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:35:
[...]
BMW F21 (3deurs) 118i 2016 (B38 motor)
- 101.000KM gelopen
- 2de eigenaar
- Nog 13 maanden Premium Selection garantie
- Dealer onderhouden
Heeft vrijwel alle opties (behalve veiligheidspakket, dus geen camera's)
- Automaat
- Navi Pro
- Leren sportstoelen
- Harman Kardon Audio
- PDC voor en achter
- Cruise Control
- Schuifkanteldak
- M pakket
- M Adaptief onderstel
- Climate Control
- Stoelverwarming
- BMW LED pakket
- Keyless Entry en Keyless Go
Verder vergeet ik vast wat, maar hij is in ieder geval redelijk compleet
Wel snel in verkoop, zolang heb je hem nog niet?
M140 hoop ik, anders gaat hij terug naar het PFL model
[ Voor 10% gewijzigd door Morpheusk op 28-09-2020 15:25 ]
Nice, maar wel de F20/F21 LCI hoop ik? Dus met de 'vrolijke' koplampen en zonder de Polo-achterlichten?
Er is 1 jaar de M135-LCI geleverd. Waaronder die van mij bijvoorbeeldMorpheusk schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:24:
[...]
Een 140i is helaas te duur voor nu
Ben van plan de auto uit Duitsland te halen
Wat is PLF?Morpheusk schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:24:
[...]
Edit: pre facelift ofcourse
Vraagprijs zou €22950,- zijn
[ Voor 33% gewijzigd door Domih op 28-09-2020 17:41 ]
Ik herken het wel en vind het ook een fijn idee. Het voelt toch alsof iemand constant met je meekijkt en extra oplet. Dat je rempedaal "wegschiet" /trilt voelt raar maar uiteindelijk remt 'ie als een malle dus ja..Simply1337 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:43:
[...]
heb de waarchuwing op "vroeg". dus de melding krijg ik best vroeg binnen en reageer ik al met remmen of afstand nemen (grote rode auto in je hud.. of iets kleiner in je dash) maar piepje is duidelijk te horen ;P
en die ene keer zat ik te dichtbij ja, maar dan ging ook echt iedereen in de ankers net voor een baustelle. dan ben je blij dat het systeem al zn remmen zit voor te pompen. en net op het punt dat ik ging remmen ging rempedaal zo onder mn voet dieper het vloer in om de autot tot stilstand te brengen. gek gevoel kan ik je wel vertellen.
Maar heb het op de snelweg nog maar één keer ervaren met een uitvoegende vrachtwagen en file op de uitvoegstrook.
Ze maken inderdaad mooie audiosystemen, maar het is wel jammer dat bijna niemand de naam van die toko goed onthoudtSimply1337 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:53:
Dingen wat ik niet meer zonder kan...
[...]
Harmon KardonGeluid klinkt zeer goed
[...]
Gave foto! Het diepe blauw van de auto past ook erg goed bij de kleur van de luchtJanHenk schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:09:
[Afbeelding]
Augustus jl. op de Grossglocknerstrasse.
Doet me ook meteen weer denken aan mijn trip van afgelopen juli naar Zwitserland (toen het nog kon zegmaar)
:strip_exif()/f/image/qiEGc9u3K9k0Ptgvm2hX2ywg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l97cgZT90LEsZ13KgwHwqy36.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qmOVzb6gY2npYbbofj8ScN1S.jpg?f=fotoalbum_large)

Speciaal afgestemd op de muziek van Gordon toch.MadMarky schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:55:
[...]
Ze maken inderdaad mooie audiosystemen, maar het is wel jammer dat bijna niemand de naam van die toko goed onthoudt
[...]
Het is redelijk, maar ook niet meer dan dat. De beste keuze blijft om de hifi optie te kiezen (676) en vervolgens de speakers en amp te vervangen door (pasklare) oplossingen van Audiotec Fischer en, als je het nog wat beter wilt doen, van Audison. Qua prijs scheelt het niet heel veel, maar aanzienlijk beter dan HK. Met name de DSP is zelf te programmeren en af te stemmen op jouw voorkeuren qua geluid.MadMarky schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:55:
[...]
Ze maken inderdaad mooie audiosystemen, maar het is wel jammer dat bijna niemand de naam van die toko goed onthoudt
Dat het beter kan? zeker. is het echt nodig? muah, niet echt.. 80% ritjes heb ik mn volume toch onder 20% volume staan. auto is gewoon stil genoeg. die enkele knallers op 50% volume is de HK ruim voldoende..
Harman Kardon...
Herman Karton, toch?MadMarky schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:55:
Nog beter is de individual audio upgrade. Ik had hem ook in de beamer zitten. Klonk echt goed.Pepppie schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:24:
[...]
Het is redelijk, maar ook niet meer dan dat. De beste keuze blijft om de hifi optie te kiezen (676) en vervolgens de speakers en amp te vervangen door (pasklare) oplossingen van Audiotec Fischer en, als je het nog wat beter wilt doen, van Audison. Qua prijs scheelt het niet heel veel, maar aanzienlijk beter dan HK. Met name de DSP is zelf te programmeren en af te stemmen op jouw voorkeuren qua geluid.
Heb nu overigens in de audi de b&o upgrade. Dat gaat weer een stappie verder. Echt top.
Om het nog verwarrender te maken: nee, B&W, een stapje verder dan HK en B&O.
[ Voor 7% gewijzigd door Cyb op 29-09-2020 12:42 ]
Durf hem wel aan hoor die vergelijking met mijn Audison-setup in de G05Tylen schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:40:
[...]
Nog beter is de individual audio upgrade. Ik had hem ook in de beamer zitten. Klonk echt goed.
Heb nu overigens in de audi de b&o upgrade. Dat gaat weer een stappie verder. Echt top.
Nu heb ik tijdens het maken van de proefrit heel snel de radio uitgezet om beter naar de auto te kunnen luisteren. Maar nu viel mij op de weg naar huis op dat de speaker in deur (links, bestuurderskant) niet werkt. Iemand een idee of dat zelf een beetje valt te fixen? Een snelle google hit zegt dat het of de speaker is, of de versterker, of de bekabeling. Nu is het een en ander natuurlijk uit te stellen. Door wat te testen. Maar voordat ik alles los ga trekken wilde ik hier even informeren.
O kan waarschijnlijk altijd beter. Maar de naam zegt het ook al “audi”-son. 👍🏻👍🏻Pepppie schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:11:
[...]
Durf hem wel aan hoor die vergelijking met mijn Audison-setup in de G05
Als je die al drie keer nodig hebt gehad, moet je misschien wat meer je aandacht bij de weg houden en verder vooruit kijken.Simply1337 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:53:
Front detectie + [nood] remingreepmijn voorbumper al 3x keer gered van een filegolf incl. aanspreken van ABS.
Newtis.info is je beste vriend voor alle repair manualsIgor92 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:11:
Hi Allemaal, sinds vandaag eigenaar van mijn eerste BMW, een 1 serie uit 2011, het 'nieuwe 2012' model.
Nu heb ik tijdens het maken van de proefrit heel snel de radio uitgezet om beter naar de auto te kunnen luisteren. Maar nu viel mij op de weg naar huis op dat de speaker in deur (links, bestuurderskant) niet werkt. Iemand een idee of dat zelf een beetje valt te fixen? Een snelle google hit zegt dat het of de speaker is, of de versterker, of de bekabeling. Nu is het een en ander natuurlijk uit te stellen. Door wat te testen. Maar voordat ik alles los ga trekken wilde ik hier even informeren.

Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik vind de 4-serie cabrio aanzienlijk beter te pruimen dan de 4-serie coupé, terwijl de voorkant hetzelfde is. Meer informatie:
https://www.autoweek.nl/a...is-de-bmw-4-serie-cabrio/
https://www.autoblog.nl/n...io-met-lichter-dak-178933
Wel ongelofelijk zwaar met 1765kg voor de instapper

wat is vooruit? zoals gezegd heb ik het systeem op "vroeg" staan. Dat betekent dat hij gewoon vroeg een melding geeft van "let op", maar nog even wacht met ingrijpen.Pannencouque schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:36:
[...]
Als je die al drie keer nodig hebt gehad, moet je misschien wat meer je aandacht bij de weg houden en verder vooruit kijken.
Meestal reageerde het niet veel tussen het moment ik zou doen en het systeem zou ingrijpen. let say 1 second. Alleen het intensiteit van het remmen is gewoon feller en ook gewoon eerder.
Persoonlijk rem ik naar de kofferbak toe om zo het bewaarde afstand te gebruiken voor mijn remweg, maar het systeem blijft gewoon minimaal op X-meter afstand houden (2-3 meter?)
Zelfde met dynamische CC.. laagste volg stand past prima nog 1 auto tussen... dus 9/10 komt er gewoon een auto tussen
owja, 3x was overdreven.. 1x was het gewoon 100% auto zelf, rest waren gewoon piepjes...
Vooruit is drie auto's verder. Eerlijk is eerlijk: ik weet niet hoe het met de recente systemen/radars zit, maar die in mijn F11 is redelijk primair en die kijkt naar m'n voorganger. Dat vind ik niet relevant. Ik wil weten wat er daarvoor gebeurt.Simply1337 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:31:
[...]
wat is vooruit? zoals gezegd heb ik het systeem op "vroeg" staan. Dat betekent dat hij gewoon vroeg een melding geeft van "let op", maar nog even wacht met ingrijpen.
Daarom rij ik ook nooit op ACC. Die houdt het gas erop omdat m'n voorganger dat ook doet, terwijl het daarvoor al remt. Of die remt af terwijl ik het alweer op zie trekken, dan wil ik gewoon coasten ipv dat gepingpong met gas.
Sowieso zijn zulke systemen de dingen die ik het eerst uit zet. Ik heb geen hulp nodig om op te blijven letten, binnen de lijntjes te blijven en in m'n dode hoek te kijken; dat kan ik prima zelf. Als ik daar zulke dingen voor nodig heb, moet ik niet gaan autorijden.
Het "probleem" is dat we in Nederland gewend zijn veel te dicht op onze voorgangers te rijden. Dat er een auto tussen jou en je voorganger past, is op de snelweg normaal als je voldoende afstand houdt. In mijn ogen een groot verschil met hoe men in andere landen rijdt, wat me eens te meer opviel na een recente vakantie. Zal wel iets te maken hebben met dat iedereen hier altijd haast heeft (en dat de wegen vrij vol zijn over het algemeen)Simply1337 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:31:
[...]
Zelfde met dynamische CC.. laagste volg stand past prima nog 1 auto tussen... dus 9/10 komt er gewoon een auto tussen
In nederland rijdt met 80-100. dat is helaas net de snelheid voor de optimale verkeersintensiteit/uur. Deze zit op 90 kmh. bij 90 kan iedereen iets dichterbijelkaar rijden, afstanden kunnen minder worden, kunnen meer voertuigen per uur voordat er een file ontstaat etc. En dat voelt als "vol" aan, maar er is een prima doorstroming.timwijn schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:15:
[...]
Het "probleem" is dat we in Nederland gewend zijn veel te dicht op onze voorgangers te rijden. Dat er een auto tussen jou en je voorganger past, is op de snelweg normaal als je voldoende afstand houdt. In mijn ogen een groot verschil met hoe men in andere landen rijdt, wat me eens te meer opviel na een recente vakantie. Zal wel iets te maken hebben met dat iedereen hier altijd haast heeft (en dat de wegen vrij vol zijn over het algemeen)
waar de snelheden hoger zijn lets say belgie.. heeft natuurlijk wat meer afstand van elkaar, maar is niet veel anders dan in nederland toen met nog 120/130 mocht met daglicht. ik zie een gaatje? hoppaaaa
Duitsland is in mijn ogen ook niet veel anders. Als men mee kan gaan met je snelheid (160+) dumpen ze het nog voor ook. Waar snelheidslimieten wel gelden (80/100/120) rijdt men wel rustiger en houdt men wat meer afstand, maar wegen zijn ook relatief leger tov nederland. dusja, afstand wordt vanzelf gecreerd, omdat je weet dat er over 3 min weer vol kan rijden heeft men het geduld ervoor om de afstand te bewaren.
geen idee, auto van voor mij auto begon al te remmen, mn systeem gaf een piepje, maar auto voor mij was nog niet bezig met deacceleren/remmen. Wellicht wel.. wellicht niet wie weet.Pannencouque schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:07:
[...]
Vooruit is drie auto's verder. Eerlijk is eerlijk: ik weet niet hoe het met de recente systemen/radars zit, maar die in mijn F11 is redelijk primair en die kijkt naar m'n voorganger. Dat vind ik niet relevant. Ik wil weten wat er daarvoor gebeurt.
Daarom rij ik ook nooit op ACC. Die houdt het gas erop omdat m'n voorganger dat ook doet, terwijl het daarvoor al remt. Of die remt af terwijl ik het alweer op zie trekken, dan wil ik gewoon coasten ipv dat gepingpong met gas.
Sowieso zijn zulke systemen de dingen die ik het eerst uit zet. Ik heb geen hulp nodig om op te blijven letten, binnen de lijntjes te blijven en in m'n dode hoek te kijken; dat kan ik prima zelf. Als ik daar zulke dingen voor nodig heb, moet ik niet gaan autorijden.
Heb net een F33 LCI gekocht, heb ik geen spijt van als ik deze zie. Maar vind hem ook mooier dan de nieuwe coupé.Knul schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:25:
[Afbeelding]
Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik vind de 4-serie cabrio aanzienlijk beter te pruimen dan de 4-serie coupé, terwijl de voorkant hetzelfde is. Meer informatie:
Wel ongelofelijk zwaar met 1765kg voor de instapperStoffen dak heeft niet echt geholpen.
Ondanks dat het een ongelofelijk gedrocht is naar mijn mening, is BMW ook echt de nummer 1 als het gaat om het maken van slechte persfoto's. Man, man, man wat komen die auto's altijd slecht op de foto zeg.....Knul schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:25:
[Afbeelding]
Wel ongelofelijk zwaar met 1765kg voor de instapperStoffen dak heeft niet echt geholpen.
Meestal is het dan in real life gelukkig wat minder erg dan op de foto's, maar bij de nieuwe modellen van de 1er, 2er Gran Coupe, M3, 4er, M4, 7er, 8er, X1, X4, X6 en X7 blijven het nog steeds wanstaltige karretjes.....maar dat is mijn mening.
Precies dit. Dit is mij helaas ook bekend. Volgens mij betekent het dus, dat men hier gevaarlijk dicht op elkaar rijdt. Of je nou op de verkeersintensiteit-optimale snelheid rijdt of niet, je zult toch een veiligheidsmarge moeten houden want je kan er niet op vertrouwen dat er voor je niet ineens stevig wordt geremd.timwijn schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:15:
[...]
Het "probleem" is dat we in Nederland gewend zijn veel te dicht op onze voorgangers te rijden. Dat er een auto tussen jou en je voorganger past, is op de snelweg normaal als je voldoende afstand houdt. In mijn ogen een groot verschil met hoe men in andere landen rijdt, wat me eens te meer opviel na een recente vakantie. Zal wel iets te maken hebben met dat iedereen hier altijd haast heeft (en dat de wegen vrij vol zijn over het algemeen)
Maar zelfs als ik ACC op 1 streepje heb, dan schieten er nog regelmatig auto's tussen (en bij twee streepjes eigenlijk continu). Met als gevolg dat ACC flink op de rem gaat. En de gast achter mij ook (want die rijdt natuurlijk ook te dicht op mij). En die daar weer achter....
En of je nou met ACC rijdt of niet, de oorzaak ligt er in dat men hem er tussengooit. Ook zonder ACC moet ik regelmatig op de rem vanwege voorgooiers die niet spiegelen. Lekker met 85 invoegen waar men 100 rijdt dan ook nog. Even wachten tot er ruimte is, is teveel gevraagd. Ugh...
Ik dacht trouwens dat 1 ACC streepje betekende minimaal 2 seconden afstand, maar als ik dit filmpje bekijk lijkt dat maar 1 seconde te betekenen.
Ook op 2800 meter
Misschien dat het bij 1 streepje 1 seconden is, plus nog een extra veiligheids marge voor correctie op de electronica. Van mij mag de minimale afstand op snelweg snelheden met ACC ook ietsje korter, ondanks dat ik redelijke afstand zou houden zonder ACC.Bram® schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:54:
[...]
Maar zelfs als ik ACC op 1 streepje heb, dan schieten er nog regelmatig auto's tussen (en bij twee streepjes eigenlijk continu). Met als gevolg dat ACC flink op de rem gaat. En de gast achter mij ook (want die rijdt natuurlijk ook te dicht op mij). En die daar weer achter....
En of je nou met ACC rijdt of niet, de oorzaak ligt er in dat men hem er tussengooit. Ook zonder ACC moet ik regelmatig op de rem vanwege voorgooiers die niet spiegelen. Lekker met 85 invoegen waar men 100 rijdt dan ook nog. Even wachten tot er ruimte is, is teveel gevraagd. Ugh...
Ik dacht trouwens dat 1 ACC streepje betekende minimaal 2 seconden afstand, maar als ik dit filmpje bekijk lijkt dat maar 1 seconde te betekenen.
ACC is ook niet echt voorbereid op mensen die voor je invoegen of uitvoegen. ACC ziet het pas op het moment dat een aardig deel van de weg al overgestoken is, terwijl je als rijder al eerder in zou grijpen. Als iemand voor me invoegt, schakel ik ACC gewoon uit (slechts 1 knopje bij de duim) laat ik de bmw uitrijden, en daarna weer een resume (ook slechts 1 duimknopje) en hij pakt de laatste snelheid meteen weer op.
Bij mij wil ACC ook wel eens schrikken van vrachtwagens,
...en ik mag meedoen in dit topic!jorikdelaporik schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:44:
[...]
Bedankt, de huidige eigenaar gaat het ook nog even navragen bij zijn dealer.
[...]
Ik had onlangs in een aantal X1s gereden, en merk dat ik de opties toch wel erg leuk vindt. Deze auto is erg compleet, inclusief een setje winterbanden :-)
Fotootje komt binnenkort!
Ik had dat in linkse bochten de ACC de vrachtwagens zag, en wegens het snelheidsverschil een alarmpje gaf!Cyb schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:17:
[...]
Misschien dat het bij 1 streepje 1 seconden is, plus nog een extra veiligheids marge voor correctie op de electronica. Van mij mag de minimale afstand op snelweg snelheden met ACC ook ietsje korter, ondanks dat ik redelijke afstand zou houden zonder ACC.
ACC is ook niet echt voorbereid op mensen die voor je invoegen of uitvoegen. ACC ziet het pas op het moment dat een aardig deel van de weg al overgestoken is, terwijl je als rijder al eerder in zou grijpen. Als iemand voor me invoegt, schakel ik ACC gewoon uit (slechts 1 knopje bij de duim) laat ik de bmw uitrijden, en daarna weer een resume (ook slechts 1 duimknopje) en hij pakt de laatste snelheid meteen weer op.
Bij mij wil ACC ook wel eens schrikken van vrachtwagens,
Gefeliciteerdjorikdelaporik schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:15:
[...]
...en ik mag meedoen in dit topic!![]()
Fotootje komt binnenkort!
Mag ik ook meedoen?
Mijn speelgoed autootje, een 2012 Mini Cooper S Coupé met +/- 211PK
:strip_exif()/f/image/97u79SF8XLdUJVApE32N6P7N.jpg?f=fotoalbum_large)
En een zelf geïmporteerde 2004 BMW 645i met Hartge velgen en slechts 77.000 (gecontroleerde) KM's op de teller en complete onderhoudshistorie. Voordelig met de youngtimer regeling. Deze wacht nu op het kenteken.
:strip_exif()/f/image/fqfn2PrJlZh7RFpU3yyILDNw.jpg?f=fotoalbum_large)
En er is nog een witte BMW 330i uit 2005 onderweg (ook een youngtimer) met 66.000km op de teller
1 van de laatste E46's? Wees daar maar zuinig op!FiXeR.nl schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:25:
[...]
En er is nog een witte BMW 330i uit 2005 onderweg (ook een youngtimer) met 66.000km op de teller![]()
Veel plezier ermee!
Nope, een van de eerste E90's.straightsix schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:34:
[...]
1 van de laatste E46's? Wees daar maar zuinig op!
Veel plezier ermee!
Oh wow, super gaaf! Zo we de 6 als de 3. Ben benieuwd naar de foto.FiXeR.nl schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:25:
[...]
Gefeliciteerd![]()
Mag ik ook meedoen?
Mijn speelgoed autootje, een 2012 Mini Cooper S Coupé met +/- 211PK
[Afbeelding]
En een zelf geïmporteerde 2004 BMW 645i met Hartge velgen en slechts 77.000 (gecontroleerde) KM's op de teller en complete onderhoudshistorie. Voordelig met de youngtimer regeling. Deze wacht nu op het kenteken.
[Afbeelding]
En er is nog een witte BMW 330i uit 2005 onderweg (ook een youngtimer) met 66.000km op de teller![]()
De cabrio heeft een chromen rand om de grill, daar knapt hij inderdaad wel van op ja.Knul schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:25:
[Afbeelding]
Als je die zwart wilt moet je het shadowline pack nemen.spank_mojoo schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:13:
[...]
De cabrio heeft een chromen rand om de grill, daar knapt hij inderdaad wel van op ja.
Shadowline is eigenlijk altijd wel vetSnake schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:37:
[...]
Als je die zwart wilt moet je het shadowline pack nemen.
Don't agree
Dat mag. Ik hou niet zo van chroom enzo. Hoewel ik blacked out nieren ook echt niet te doen vind.
"nergens chroom, behalve in de nieren" is mijn persoonlijke mening denk