Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 87 ... 356 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

418O2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:04:
[...]

Dat mag. Ik hou niet zo van chroom enzo. Hoewel ik blacked out nieren ook echt niet te doen vind.

"nergens chroom, behalve in de nieren" is mijn persoonlijke mening denk :)
Chrome alleen in de nieren bij een 6-cylinder. Gelijk de goede oude dagen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:37
Heb ik precies zo. Bij bepaalde exterieurkleuren vind ik zwarte lijsten nog wel te pruimen, maar in 9 van de 10 gevallen vind ik het geen porum. Zwarte nieren vind ik al helemaal verschrikkelijk.

Maar ieder z'n meug.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Hier zwartelijsten, nieren en wielen op/onder een zwarte auto (Saphirschwarz).heeft wel wat :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 19:37
Precies wat ik vind. Vooral bij Carbon Black.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQmyagVUUM0VIbG1XNYOfOv6k2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2SgVVlo2gGDqCQ9VLZOmB5H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
Accident schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:50:
Hier zwartelijsten, nieren en wielen op/onder een zwarte auto (Saphirschwarz).heeft wel wat :9
Bij Saphirschwarz vind ik het kunnen. Enkel bij deze kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mech-Warrior schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:54:
Precies wat ik vind. Vooral bij Carbon Black.[Afbeelding]
Wat ik hier gek vind is dat jouw raamomlijsting niet zwart is. Normaal zijn die 2 toch gelinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
Snake schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:08:
[...]

Wat ik hier gek vind is dat jouw raamomlijsting niet zwart is. Normaal zijn die 2 toch gelinkt?
Licht inval 😉 shadowline maar wel gewoon voor de chromen nieren gekozen.
Met CB vind ik dat mooier dan de carbon of zwarte nieren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/od79g4UqQnoCDdlAmtRH7ZLYqKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GESAOpsldVSgkutbJB2g8CO9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Mech-Warrior op 02-10-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RclEZcxgUeuXWefT3A_UCiYr8oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBZ4J5dDeeGgX8MmUR15NnlZ.jpg?f=fotoalbum_large

Weet niet wanneer dit gebeurt moet zijn, maar zie het net bij het tankstation :'(. Iemand tips om dit op te lossen? Of wordt dat een kwestie van de bumper laten spuiten? En zo ja, zijn daar nog goede plekken voor?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:11

_Arthur

blub

alexbl69 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:08:
[...]

Heb ik precies zo. Bij bepaalde exterieurkleuren vind ik zwarte lijsten nog wel te pruimen, maar in 9 van de 10 gevallen vind ik het geen porum. Zwarte nieren vind ik al helemaal verschrikkelijk.

Maar ieder z'n meug.
Sorry als ik je ochtend nu vergal :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mg_79sIilltOGS30p1C8Dh5SWSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUKPbNbKjEruM5Bn6ov3yz4l.jpg?f=fotoalbum_large

Geen stukkie chroom aan het koetswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

MoietyMe schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 03:55:
[Afbeelding]

Weet niet wanneer dit gebeurt moet zijn, maar zie het net bij het tankstation :'(. Iemand tips om dit op te lossen? Of wordt dat een kwestie van de bumper laten spuiten? En zo ja, zijn daar nog goede plekken voor?
hoe diep is het? Voel je het met je nagel?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53
Wel grappig hoe dat gaat. Vroeger betaalde men bij voor chrome lijsten, nu betaald men bij voor zwarte lijsten. Persoonlijk vind ik dat chrome goed de design elementen van een wagen accentueren. Bij wagens waarbij alles zwart gemaakt wordt heb ik altijd een beetje het gevoel alsof men de lelijkheid van een wagen wil verbergen. 1 grote zwarte vlek, beetje wat alle budget tuners doen met hun golf 4-tjes. Alles wat geoxideerd is zwart plastidippen. Maar goed, gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak. Anders zou het straatbeeld ook zo saai zijn :p. Overigens vind ik bepaalde combinaties wel passen met zwarte lijsten. Zoals een Nardo gray RS6 met zwarte accenten zonder chroom.

[ Voor 20% gewijzigd door cyntax op 03-10-2020 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

_Arthur schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:03:
[...]

[Afbeelding]

Hier ook niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rz5ccem1nxciducfNT9l2oqNWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSorLKjBktPuI1qK3N6NKerz.jpg?f=fotoalbum_large

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

_Arthur schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:03:
[...]

[Afbeelding]

Dat is een prachtige kleur blauw! Hoe heet die kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Radiant schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

Estoril Blau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Snake schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:10:
[...]
hoe diep is het? Voel je het met je nagel?
Helaas is dat het geval, hier een paar betere foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMkDNmhl5cY_Xe7o1rlHF_Yd5fM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LiT2olXaJ8wMyqFGyOLxLAO6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99w9pMBGm3sXhQRRFN7geJUH_os=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2htonoEVQfQGyDGfPT16EsNn.jpg?f=user_large

De parkeer sensor doet het in ieder geval nog wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

MoietyMe schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:37:
[...]

Helaas is dat het geval, hier een paar betere foto's:
Lijkt wel of er twee keer langs gegaan is met krassen, 1x keer vanuit de ene kant, en 1x vanuit de tegenovergestelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Niet die van @_Arthur hoor ;)
Mijn ex wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 03-10-2020 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 19:17

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Zit meer met de gedachte wat dit veroorzaakt zou kunnen hebben. Lijkt net alsof er een borstelmachine door de straat is geweest?

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Cyb schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:43:
[...]

Lijkt wel of er twee keer langs gegaan is met krassen, 1x keer vanuit de ene kant, en 1x vanuit de tegenovergestelde?
Ja vind het ook vreemde krassen. Want het ziet er niet uit alsof je dat in één keer voor elkaar krijgt toch?
Pjottski schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:48:
Zit meer met de gedachte wat dit veroorzaakt zou kunnen hebben. Lijkt net alsof er een borstelmachine door de straat is geweest?
Oh dat is ook wel een interessante. Zou dat zulke diepe groeven kunnen maken?

[ Voor 31% gewijzigd door MoietyMe op 03-10-2020 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iygRBXSrQH3sSswbtbrTYnbRb3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvGybG4hadqLIxUMOSUhptmT.jpg?f=fotoalbum_large

Ben wel blij met mijn Shadowline raamlijsten en zwarte nieren. Bij Glacier zilver vind ik chroom geen goede combi. Zwarte accenten geven een mooi contrast. In deze kleurstelling ziet er wat mij betreft ook niet fout uit. Helemaal black on black zou ik zelf niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 19:17

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

MoietyMe schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

Ja vind het ook vreemde krassen. Want het ziet er niet uit alsof je dat in één keer voor elkaar krijgt toch?

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1K4bAWaTfDaqvcT9vmaTyNMO6-8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aZkJzEZ3cI1FYswAiWtmGfz8.jpg?f=user_large

Het maken van diepe krassen is geen enkel probleem met zo'n ding. Alleen zijn jouw krassen recht, en die borstels draaien.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 09:00

Eagle Creek

Breathing security

Pjottski schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:59:
[...]

[Afbeelding]

Het maken van diepe krassen is geen enkel probleem met zo'n ding. Alleen zijn jouw krassen recht, en die borstels draaien.
Die borstels zijn van staal, je bumper van kunststof. Dus ja..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Civic09 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:52:
[Afbeelding]

Ben wel blij met mijn Shadowline raamlijsten en zwarte nieren. Bij Glacier zilver vind ik chroom geen goede combi. Zwarte accenten geven een mooi contrast. In deze kleurstelling ziet er wat mij betreft ook niet fout uit. Helemaal black on black zou ik zelf niet kiezen.
Alles zwart is moooi 😍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyvWww-ApGVXdV4YrlyaaHIDBXs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xxRwxnt1OMDwjx2rWBowVX7Z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srtwY5vsO7eDHqPduLZwyKN-6-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nujlEAMzGq7evaCIBUa5Ybmt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 22:35
MoietyMe schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

[...]

Lijkt op schade van een wiel, eerste keer schade naar beneden en daarna schade naar boven. Helemaal bovenaan is de schade horizontaal omdat de bovenkant van het wiel ook horizontaal beweegt. Gezien de hoogte en dat je wielen zonder wielkasten/spatborden moet hebben gok ik op iets als een grasmaaier met de stuurwielen op de achteras.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
Komogrijs, dat is een kleur die ik nooit zal begrijpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

418O2 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:53:
[...]

In de volksmond beter bekend als glimmende grondlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Een Audi A4....die zie je weinig in Nederland rijden zeg, en al helemaal niet in vuilniszakgrijs.

De A4 is toch het model waarbij je het enkel met touch screen op dat scherm dat op het dashboard geplakt zit je navi kan doen enzo? Vorsprung, zo noemen ze dat bij Audi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:04
Civic09 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:52:
[Afbeelding]

Zwarte nieren staan ook nog op mijn lijst.
Geen spatje chroom aan de hele auto maar dan wel een chromen lijst om de nieren...

Is een makkelijke diy toch?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Beam87 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:11:
[...]

Een Audi A4....die zie je weinig in Nederland rijden zeg, en al helemaal niet in vuilniszakgrijs.

De A4 is toch het model waarbij je het enkel met touch screen op dat scherm dat op het dashboard geplakt zit je navi kan doen enzo? Vorsprung, zo noemen ze dat bij Audi...
Nope en nope.

Er rijden niet veel nardo grijze a4’s in nl. Die wordt namelijk niet geleverd. Dit is een custom color (is import auto). En nee, geen touch screen.

Niet nodig om zo'n sneer te plaatsen.

[ Voor 19% gewijzigd door deepbass909 op 06-10-2020 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:54
Mijn auto had bij aankoop zwarte nieren maar die heb ik meteen vervangen voor een chromen gril omdat ik dat veel mooier vond. Mijn F31 is uit 2017 en is in mineral grau metallic. Niet te opvallend, netjes.
Afgelopen week eens uitgebreid de nieuwe 3 bekeken. Interieur is duidelijk moderner en ik denk ook hoogwaardiger qua materiaalgebruik. Ik kan alleen niet wennen aan de voorkant van de auto. Enorme gril. En om één of andere reden vind ik de F30/ F31 mooier. Dat had ik ook bij de oude en nieuwe 5. Nu wil ik mijn auto nog wel even rijden maar ik zie het inruilen op een G21 eigenlijk niet zitten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Tylen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

Nope en nope.

Er rijden niet veel nardo grijze a4’s in nl. Die wordt namelijk niet geleverd. Dit is een custom color (is import auto). En nee, geen touch screen.

Niet nodig zo'n sneer te plaatsen.
Wat kun je anders verwachten als je je audi komt showen in het BMW topic... Weinig fans hier hoor.. ;w

[ Voor 14% gewijzigd door deepbass909 op 06-10-2020 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mech-Warrior
Dat is dus echt wel een gave kleur

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

Tomatoman

Fulltime prutser

Tomatoman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:11:
Iets serieuzer: voor komende winter ontkom ik niet aan een skibox. Dit zijn de twee in aanmerking komende modellen (520 liter is voor mij onnodig groot).

• Vraag 1: Heeft iemand ervaring met deze dakkoffers?
• Vraag 2: Thule/BMW raadt een maximumsnelheid van 130 aan. Ik rijd in een M550d. Tot welke snelheid is het in werkelijkheid nog te doen met een goede dakkoffer?
Ik zie dat ik geen update meer heb geplaatst, terwijl ik inmiddels wel een dakkoffer heb gekocht. Het viel mij op dat de kleinere dakkoffers weliswaar voldoende ruimte bieden voor 4 paar ski’s, maar dat er dan eigenlijk geen ruimte meer is voor skihelmen. Zeker als ze een vizier hebben zijn die dingen behoorlijke ruimtevreters. Daarom heb ik uiteindelijk toch maar een grote 520 liter dakkoffer gekocht. Op een 1- of 2- serie ziet die er waarschijnlijk nogal groot uit, maar op mijn 5-serie past het prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCJov3BN-gh5OCumCMOHOa9YF-4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/znjIIkNk0qGCn9YxMkdyj4AV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ge9mjhDHIl2GgNBjJrYy-5apzM4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsFluoVJuR3biqcHsJG40s4U.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzzxfW_630R8RpUs3dmLjJVTMtE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eHwsN6Vn8b5tBZws4m0uTJN2.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xj_GxWpHbd9JdH_snGy551M3lHc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atC72QRD5xwb01U05O6ojFJO.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik heb hem gekocht bij Ekris Nijkerk. Ik werd keurig geholpen om hem ter plekke op mijn dakdragers te bevestigen. Alle toebehoren zoals reservesleutel ging in de box. Toen ik thuis kwam, wilde ik de sleutels pakken, maar die bleken nog in Nijkerk te zijn, in de broekzak van de medewerker die mij zo goed had geholpen :'). Ik heb ze even gebeld met het verzoek om de sleutels per post op te sturen. Tot mijn verbazing stond een andere medewerker twee uur later bij mij voor de deur – een half uur van Nijkerk vandaan – met de sleutels. Hij moest nog naar een andere klant en had een ommetje gemaakt om de sleutels af te leveren. Uitstekende service d:)b

Inmiddels weet ik dat de dakkoffer bij 200 km/h niet van het dak geblazen wordt, maar wel luidruchtig wordt. Verder valt op dat de box een gitzwarte metallic kleur heeft, waardoor het bij bepaalde lichtval duidelijk opvalt dat mijn auto in de kleur Carbonschwarz metallic naar donkerblauw neigt.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-05 14:56

Domih

Domih.

Wow wat een haat naar Audi... het is geen Renault :p

Heeft er iemand toevallig zwarte nieren voor F20 LCI? Ik heb chromen en zou ze graag ruilen/kopen :)

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
twodigits schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:45:
Mijn auto had bij aankoop zwarte nieren maar die heb ik meteen vervangen voor een chromen gril omdat ik dat veel mooier vond. Mijn F31 is uit 2017 en is in mineral grau metallic. Niet te opvallend, netjes.
Afgelopen week eens uitgebreid de nieuwe 3 bekeken. Interieur is duidelijk moderner en ik denk ook hoogwaardiger qua materiaalgebruik. Ik kan alleen niet wennen aan de voorkant van de auto. Enorme gril. En om één of andere reden vind ik de F30/ F31 mooier. Dat had ik ook bij de oude en nieuwe 5. Nu wil ik mijn auto nog wel even rijden maar ik zie het inruilen op een G21 eigenlijk niet zitten...
Toevallig die zwarte grill nog liggen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
MoietyMe schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 03:55:
[Afbeelding]

Ik heb laatst mijn bumper en rechter scherm laten spuiten bij Oudshoorn & Ruygt in Pijnacker. Het eindresultaat (als je heel goed kijkt zie je wel wat verschil), service en de prijs bevielen mij enorm. Het was binnen 2 dagen geregeld en ik kreeg een leenauto mee (zonder bij te betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Domih schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:54:
Wow wat een haat naar Audi... het is geen Renault :p

Heeft er iemand toevallig zwarte nieren voor F20 LCI? Ik heb chromen en zou ze graag ruilen/kopen :)
Snap dat ook niet. Heb beide merken gereden en beide hebben hun charmes. Het ging om zwart of chrome op de buitenkant. Ik liet alleen maar voorbeelden zien.

* Tylen maakt ook vaak grapjes over de verschillende merken, maar kraakt ze niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:54
Loei123 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:37:
[...]

Toevallig die zwarte grill nog liggen? :P
Destijds achtergelaten in ruil voor die van de luxury line.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Tylen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

Nope en nope.

Niet nodig om zo'n sneer te plaatsen.
T.a.v. de bediening in de A4 beroep ik mij gewoon op de review door Autoweek, waarin dit als negatief punt wordt benoemd: https://www.autoweek.nl/a...4-avant-40-tfsi-s-tronic/.

T.a.v. vuilniszakgrijs, dat is volgens mij gewoon een gangbare term voor die soort grijs hoor...althans, Komo, vuilniszakgrijs, weet iedereen gelijk welke tint grijs het is.

Maar goed, heb er dus geen verstand van volgens jou omdat ik een 1 Serie rijd....ach, is jouw mening maar valt me wel op dat jij relatief vaak persoonlijk bent in je reacties. Je mag een mening hebben, dat is helemaal prima....maar persoonlijk hoeft niet.

Verder ben ik absoluut geen fan van Audi inderdaad, maar ik ben ook allesbehalve BMW fan boy. Het is meer het dedain van Audi-rijders dat mij wel vaak in negatieve zin opvalt helaas. In hun dikke gesubsidieerde eTron of Q7.....
BMW of MB zijn ook niet altijd brave Hendrikjes, maar Audi bevestigt het gewoon keer op keer (althans hier in de Randstad wel). Jouw reactie is daar ook weer een bevestiging van ;)

Fijne zondag!

[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 06-10-2020 12:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• --MP--
Tylen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:27:
[...]

Snap dat ook niet. Heb beide merken gereden en beide hebben hun charmes. Het ging om zwart of chrome op de buitenkant. Ik liet alleen maar voorbeelden zien.

* Tylen maakt ook vaak grapjes over de verschillende merken, maar kraakt ze niet af.
Jij gooit hiet plaatjes van een Audi neer, en dan komen mensen met wat opmerkingen over zaken die misschien minder goed zijn aan een Audi.. ik vond het nog niet eens echt afkraken.

Vervolgens ga jij de persoon aanvallen over wat voor auto hij rijd, en hoe hij betaald is .... chique hoor..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-05 13:44

royhoi

-

Nieuwe remmen gemonteerd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeDb4-3GKu90ae90euaKZT3pPIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kf4vhwewLDrTzhdjf5nigFQ1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuK9rkLd_lX1X-CUuwlmqBZmdfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiHATBKIeujBtwBA8S4bAPjf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4xguanout1Z_ZBwdSijJMbZyLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJCorZ71XCgLqLB1Stoej30y.jpg?f=fotoalbum_large

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tylen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:27:
[...]

* YakuzA is voor zwarte raamlijsten op auto’s.
Chromen raamlijsten doen me altijd denken aan oude stoffige auto’s waar de roest onder het chroom vandaan druipt. (Jeugd associatie)

Voor de kleur van de nieren geen voorkeur.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

YakuzA schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:22:
[...]

* YakuzA is voor zwarte raamlijsten op auto’s.
Chromen raamlijsten doen me altijd denken aan oude stoffige auto’s waar de roest onder het chroom vandaan druipt. (Jeugd associatie)

Voor de kleur van de nieren geen voorkeur.
Laat ik er dan maar even recht voor zijn raap mijn eigen vooroordeel tegenover zetten:

Auto’s waarbij alle chroom is vervangen door zwart zien er in mijn ogen al snel uit als patserbakken voor mensen die zich niets beters dan wat optische maatregelen kunnen veroorloven.

Iets genuanceerder: als iemand zich geen écht bewonderenswaardige auto kan veroorloven, bijvoorbeeld met een zware motor, gaat hij al snel compenseren door de auto er dan maar bad-ass uit te laten zien. Dat heeft onder meer geresulteerd in de hype om trimlijsten en chromen delen zwart te maken.

Begrijp me niet verkeerd: met mate toegepast vind ik het vaak heel mooi. En er zijn ook compleet murdered out auto’s die er heel goed uitzien. Maar op de gemiddelde leaseauto roept het vaak een :') -gevoel bij me op. Ook bij BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44

kaanmijo

Picobello B.V.

Nadat het vocht een paar weken uit de koplamp is geweest, kwam ik zojuist bij de auto aanlopen en zag ik dit. Het is nog nooit zo erg geweest als nu en ik ben het een beetje zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsOADmHgkh1cqr4i7seG_Q5SB64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MBMz0MSMCKkRRH2XoB94pKN4.jpg?f=fotoalbum_large

Nu vind ik het zelf echt ontzettend lelijk, maar de andere vraag is: komt dit zo wel door de APK? Volgens mij niet namelijk :( Andere vraag: hoe kan ik dit oplossen? Föhnen helpt niet, rijden zonder die dekseltjes ook niet en een vochtvreter ook niet. Ik word er echt gek van.

Als de dealer dit kan fixen; wat gaat me dit dan kosten?

[ Voor 4% gewijzigd door kaanmijo op 04-10-2020 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

kaanmijo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:25:
:/ Meer dan duizend euro. De dealer zou namelijk simpelweg de hele koplampunit vervangen. En laten koplampunits nou ontzettend duur zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
Gloeilamp er in schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:27
418O2 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:53:
[...]

offtopic:
Peugeot doet het slimmer. Bij een 2008 is de enige kleur zonder meerprijs: knal-oranje.

Afbeeldingslocatie: https://media.whatcar.com/fit-in/335x234/wc-image/2020-05/peugeot_2008_front_panning_-_orange_69-plate_car.jpg

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nadat het vocht een paar weken uit de koplamp is geweest, kwam ik zojuist bij de auto aanlopen en zag ik dit. Het is nog nooit zo erg geweest als nu en ik ben het een beetje zat.

[Afbeelding]

Nu vind ik het zelf echt ontzettend lelijk, maar de andere vraag is: komt dit zo wel door de APK? Volgens mij niet namelijk :( Andere vraag: hoe kan ik dit oplossen? Föhnen helpt niet, rijden zonder die dekseltjes ook niet en een vochtvreter ook niet. Ik word er echt gek van.

Koplamp op de sloop scoren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04

[Afbeelding]

Nu vind ik het zelf echt ontzettend lelijk, maar de andere vraag is: komt dit zo wel door de APK?
Toen ik 2 jaar terug mijn 1 serie heb gekocht was hij voor precies dit euvel afgekeurd.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Radiant schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:05:
[...]

Het is Tansanitblau II.

@Snake

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 15:50
Tomatoman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:34:
[...]
Verder valt op dat de box een gitzwarte metallic kleur heeft, waardoor het bij bepaalde lichtval duidelijk opvalt dat mijn auto in de kleur Carbonschwarz metallic naar donkerblauw neigt.
Mooie auto, schitterende kleur, heeft mijn 4 serie ook. Zeker in de zon mooie blauwtint.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Wat een gezeik over grillen.....

Dit is gewoon zoals het hoort; goede oude tijd..... O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDKa60wyTqyIwCwexTZiOu8WiQk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jov1VMAIZCpaV6q6L1ETC93i.jpg?f=user_large

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

pjot1 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:07:
Mijn grill is een combinatie van chroom en matzwart. Onder extreme omstandigheden komen er weleens vlammen doorheen :o

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdQb3CQr92aCOIcmLQ9j3py0fW8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VNrBCrtyQHuDskdBEeztaDf4.jpg?f=user_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
even mijn avatar gepost

Estoril blauw met shadowlijn lijsten en chrome nier is wel een plaatje.. als zeg ik het zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ya_p9tc5Aqvyy2vaBAyLoErT450=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j2uoqPbLvK1XstC0ktpMSYBh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 05-10-2020 08:33 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 21:05

Meneer aard

Porsche rulez!

[Afbeelding]
Blijft een tijdloos ontwerp..Mis mijn e46 nog steeds. Dat is echt een auto waar ik vaak aan terug denk. Heerlijke auto was dat met een gekietelde 3 liter diesel :9

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Meneer aard schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:39:
[...]

Blijft een tijdloos ontwerp..Mis mijn e46 nog steeds. Dat is echt een auto waar ik vaak aan terug denk. Heerlijke auto was dat met een gekietelde 3 liter diesel :9
Ja, inderdaad! Dat is met het huidige gamma wel anders. Dit is helaas geen 6 cilinder (dus eigenlijk ook geen echte bmw) maar een 320d. Een lekkere laag toerende motor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Tomatoman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:04:
[...]

:/ Meer dan duizend euro. De dealer zou namelijk simpelweg de hele koplampunit vervangen. En laten koplampunits nou ontzettend duur zijn.
Ik heb even een offerte gevraagd bij Breeman. Ik was al van het ergste uitgegaan, maar zelfs hier schrok ik van. Ik ga maar eens even kijken naar andere opties, want dit is voor mij niet acceptabel voor 1 koplamp :/.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNJo1HsmBA-VD15NFNgisPxF3cA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdzBZ6La4RM8Cl7ygs3MgrKr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
kaanmijo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:25:
[...]

Ik heb even een offerte gevraagd bij Breeman. Ik was al van het ergste uitgegaan, maar zelfs hier schrok ik van. Ik ga maar eens even kijken naar andere opties, want dit is voor mij niet acceptabel voor 1 koplamp :/.

[Afbeelding]
Ga naar een specialist. Is een kwestie van een pakking vervangen. Mijn auto heeft dat ook gehad

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 12:23

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Simply1337 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:32:
even mijn avatar gepost

Estoril blauw met shadowlijn lijsten en chrome nier is wel een plaatje.. als zeg ik het zelf.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrFQccrYdYz--PIJcTJ1OVFNnV4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FrfFdYsCJbAXGMVbNIqrBoIa.jpg?f=user_large

Heb hem volgende week officieel een jaar 8) . Door Corona wel relatief weinig gereden (net geen 15.000km). Zwarte grill vind ik in de meeste gevallen nog altijd niet mooi. Kortom heb hem bewust chrome gelaten.

Nog altijd zeer blij met mij configuratie, zou eigenlijk niets aanpassen als ik hem nu opnieuw zou moeten samenstellen. Misschien de volledige rijfunctie, heb nu alleen de "active cruisecontrole".

[ Voor 24% gewijzigd door Tortelli op 05-10-2020 13:32 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

[...]

[Afbeelding]
Ik heb er verder weinig verstand van, maar lijkt alsof Breeman meteen alles wat gerelateerd is onnodig wilt vervangen voor 20% van de prijs van een compleet 2dehandse BMW.
Misschien dat dit al voldoende is?
https://www.hlautomotive....w-f20-f21-bi-xenon-links/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

418O2 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:37:
[...]

Ga naar een specialist. Is een kwestie van een pakking vervangen. Mijn auto heeft dat ook gehad
Yes, daar heb ik ook een offerte opgevraagd inderdaad :)
Cyb schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:31:
[...]

Ik heb er verder weinig verstand van, maar lijkt alsof Breeman meteen alles wat gerelateerd is onnodig wilt vervangen voor 20% van de prijs van een compleet 2dehandse BMW.
Misschien dat dit al voldoende is?
https://www.hlautomotive....w-f20-f21-bi-xenon-links/
Dat idee kreeg ik ook inderdaad. De modules werken prima, want de lampen gaan nog steeds gewoon op en neer bij het starten etc. Die koplamp is een goede inderdaad, met een YT filmpje zou ik het misschien zelf nog wel kunnen inbouwen of anders naar een garage die het voor mij kan doen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:32
Tomatoman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Ik zie dat ik geen update meer heb geplaatst, terwijl ik inmiddels wel een dakkoffer heb gekocht. Het viel mij op dat de kleinere dakkoffers weliswaar voldoende ruimte bieden voor 4 paar ski’s, maar dat er dan eigenlijk geen ruimte meer is voor skihelmen. Zeker als ze een vizier hebben zijn die dingen behoorlijke ruimtevreters. Daarom heb ik uiteindelijk toch maar een grote 520 liter dakkoffer gekocht. Op een 1- of 2- serie ziet die er waarschijnlijk nogal groot uit, maar op mijn 5-serie past het prima.

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb hem gekocht bij Ekris Nijkerk. Ik werd keurig geholpen om hem ter plekke op mijn dakdragers te bevestigen. Alle toebehoren zoals reservesleutel ging in de box. Toen ik thuis kwam, wilde ik de sleutels pakken, maar die bleken nog in Nijkerk te zijn, in de broekzak van de medewerker die mij zo goed had geholpen :'). Ik heb ze even gebeld met het verzoek om de sleutels per post op te sturen. Tot mijn verbazing stond een andere medewerker twee uur later bij mij voor de deur – een half uur van Nijkerk vandaan – met de sleutels. Hij moest nog naar een andere klant en had een ommetje gemaakt om de sleutels af te leveren. Uitstekende service d:)b

Inmiddels weet ik dat de dakkoffer bij 200 km/h niet van het dak geblazen wordt, maar wel luidruchtig wordt. Verder valt op dat de box een gitzwarte metallic kleur heeft, waardoor het bij bepaalde lichtval duidelijk opvalt dat mijn auto in de kleur Carbonschwarz metallic naar donkerblauw neigt.
Top, daar twijfelde ik dus ook al aan welk formaat ik moet gaan bestellen. Mijn voorkeur ging al uit naar de grootste want meestal heb je toch te weinig ruimte :P Is die bak ook in volledig zwart te krijgen of lijkt het maar zo dat die zijkanten grijs zijn? (Of komt dat dus door de combi carbonblack?)
Zal qua formaat op mijn X3 dus ook prima gaan. Mooi, even de bestelling binnenkort plaatsen bij Nijkerk. Dat is ook mijn voorkeur dealer, super service daar altijd.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
[...]

[Afbeelding]
Ik zou ook nog twee velgen en de achtertuit vervangen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
jadjong schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Ik zou ook nog twee velgen en de achtertuit vervangen. 8)7
En vergeet niet dat ze ook even de ruitensproeier vloeistof bijvullen voor de lieve som van € 24,- per liter ofzo...
heerlijk die dealers :+

tot nog toe erg tevreden trouwens met mijn Duitse dealer, die werkt duidelijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gelukkig nog weinig ervaring met reparaties gehad maar tot nu toe wel steeds goede bij de dealer (BMW Den Haag).

Ik kreeg de afgelopen maanden soms de melding dat mijn knipperlicht linksachter kapot was. Soms werkte die ook echt niet maar meestal was dit na een herstart weer opgelost. Toch maar even een afspraak bij de dealer ingeschoten aangezien de garantie binnenkort afloopt. Sindsdien natuurlijk geen meldingen meer gehad dus ik zag de bui al hangen toen ik vanochtend de auto bracht. Net een telefoontje dat ze niks konden vinden, maar voor de zekerheid een nieuwe unit besteld hebben en hem gewoon onder garantie gaan uitwisselen d:)b

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

ChiLLeR schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Top, daar twijfelde ik dus ook al aan welk formaat ik moet gaan bestellen. Mijn voorkeur ging al uit naar de grootste want meestal heb je toch te weinig ruimte :P Is die bak ook in volledig zwart te krijgen of lijkt het maar zo dat die zijkanten grijs zijn? (Of komt dat dus door de combi carbonblack?)
Zal qua formaat op mijn X3 dus ook prima gaan. Mooi, even de bestelling binnenkort plaatsen bij Nijkerk. Dat is ook mijn voorkeur dealer, super service daar altijd.
Hij is zwart met zilveren zijkanten. Er zijn wat foto’s in omloop – in BMW reclamefoto’s – met andere kleuren aan de zijkant, daarbij is de zijkant gespoten in de kleur van de auto. Mooi, maar ongetwijfeld duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• straightsix
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-05-2023
Ja en bedankt, nu zit ik de hele tijd op de grille/raamlijsten combinatie te OCD'en. :+

Ik vind het gemixed geen porum, gewoon zwart/zwart of chrome/chrome. Gelukkig verschillen de smaken ;)
Meneer aard schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:39:
[...]

Ik heb ook net een "nieuwe" voor de deur en mis de E46 nu al. Dat was tenminste werken en lekker roeren met die bak. Ben al aan het kijken voor een E46 ernaast. De vorige was er eentje uit de eerste batch en had 300k gelopen. Blok was nog top, alleen de rest was helemaal op.

[ Voor 59% gewijzigd door straightsix op 05-10-2020 18:03 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:57
Hier wit met alles zwart. Net als de BMW van m’n zoontje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maOvZTsiZlPIIQOfZY4U-Dy_6lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56ypfAlNwIQc7cFGMdAoIe11.jpg?f=fotoalbum_large

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 00:27
boys with toys

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
--MP-- schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:14:
En vergeet niet dat ze ook even de ruitensproeier vloeistof bijvullen voor de lieve som van € 24,- per liter ofzo...
Bijzonder... ik heb hier BMW Helderzicht met Antivries 5000ml (concentraat / # 83122468610) voor €16,80 staan. Of... BMW Scheibenklar mit Frostschutz 5000ml (concentraat / # 83122468610) für €9,99. Duitse kant is iets goedkoper, maar daarnaast: de Nederlandse en Duitse dealer hebben mij nog nooit zoveel voor ruitenwisservloeistof in rekening gebracht bij een beurtje :+

(ook al was het sarcasme)

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 05-10-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 21:05

Meneer aard

Porsche rulez!

straightsix schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:01:
Ja en bedankt, nu zit ik de hele tijd op de grille/raamlijsten combinatie te OCD'en. :+

Ik vind het gemixed geen porum, gewoon zwart/zwart of chrome/chrome. Gelukkig verschillen de smaken ;)

[...]

Ik heb ook net een "nieuwe" voor de deur en mis de E46 nu al. Dat was tenminste werken en lekker roeren met die bak. Ben al aan het kijken voor een E46 ernaast. De vorige was er eentje uit de eerste batch en had 300k gelopen. Blok was nog top, alleen de rest was helemaal op.
Vond dat het wel mee viel qua werken, was een heerlijke auto die goed op de weg lag. Heb er bijna 300k mee gereden in 3 jaar tijd :+ ..Was wel een automaat.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
--MP-- schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:14:
[...]
heerlijk die dealers :+
Bij mij deden ze er doodleuk water in, met wat sopconcentraat, waardoor de boel in de winter kapot vroor. Sindsdien vul ik hem voor een beurt altijd tot de nok met antivries en neem ik die standaard liter die ze er zogenaamd in gooien op de koop toe. Goedkoper dan een nieuw reservoir en een nieuwe pomp iig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-05 16:51
Tortelli schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

[Afbeelding]

Heb hem volgende week officieel een jaar 8) . Door Corona wel relatief weinig gereden (net geen 15.000km). Zwarte grill vind ik in de meeste gevallen nog altijd niet mooi. Kortom heb hem bewust chrome gelaten.

Nog altijd zeer blij met mij configuratie, zou eigenlijk niets aanpassen als ik hem nu opnieuw zou moeten samenstellen. Misschien de volledige rijfunctie, heb nu alleen de "active cruisecontrole".
Nog op de Duitse platen maar hier ook chrome nieren + donkere raamlijsten en Estoril blauw.

Afbeeldingslocatie: https://www.ruudvanheugten.nl/M135i/Import02.jpg

Gisteren een dagje op Assen gereden. Dan kun je toch wel merken dat het adaptief onderstel toch echt niet stug genoeg is voor op het circuit. Ook de Pilot Sport 4 banden die ik er onder heb liggen zijn dan goed aan het schreeuwen. Net als de motor trouwens! Pfoe! Ik wist dat het lekker klonk maar als je dan vaak achter elkaar de 7k toeren nadert en je hoort die 6 cylinder het uitschreeuwen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheStan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-05 13:32
Toff schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 03:12:
[...]

Bij mij deden ze er doodleuk water in, met wat sopconcentraat, waardoor de boel in de winter kapot vroor. Sindsdien vul ik hem voor een beurt altijd tot de nok met antivries en neem ik die standaard liter die ze er zogenaamd in gooien op de koop toe. Goedkoper dan een nieuw reservoir en een nieuwe pomp iig...
Hier recentelijk de ''gratis'' instapcheck van BMW Ekris gehad.

Motorolie bijgevuld a €20,95 / aantal 0.75
Ruitenvloeistof a €1,80 / aantal 3

Dat valt dan nog mee als ik de reacties hier lees |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:49

[Afbeelding]
Ik dacht heel even dat het mijn auto was haha! Ik heb ook (al enige jaren) een E46 station met fabrieksaf M-pakket (en velgen).Heeft die van jou ook een sportonderste, zwarte hemel en half alcantera (verwarmde) sportstoelen?

Ik heb trouwens de koplampen omgebouwd naar Xenon met een retrofit set (lijkt dus origineel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikdelaporik
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-04-2023
Klopt het dat BMW geen lane keeping assist functie heeft, maar slechts een notificatie wanneer je over de streep gaat? Ben benieuwd naar het verschil, en of de notificatie echt helpt. En hoe verschilt van de traffic jam assistent, het is mij onduidelijk hoe deze werkt, niet op alle wegen is dit te activeren.

De koop van de X1 is nog niet rond, en dit zou misschien wel een deal breaker kunnen zijn. Het lijkt mij heerlijk om op lange stukken snelweg het sturen deels uit handen te kunnen geven..!

[ Voor 15% gewijzigd door jorikdelaporik op 06-10-2020 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
jorikdelaporik schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:18:
Klopt het dat BMW geen lane assist functie heeft, maar slechts een notificatie wanneer je over de streep gaat? Ben benieuwd naar het verschil, en of de notificatie echt helpt.

De koop van de X1 is nog niet rond, en dit zou misschien wel een deal breaker kunnen zijn. Het lijkt mij heerlijk om op lange stukken snelweg het sturen deels uit handen te kunnen geven..!
Wat ik van een G20 weet is dat die heen en weer slingert.
Elke keer als de auto een lijn ziet stuurt hij weer lichtelijk de andere kant op tot de andere lijn en ga zo maar door.
Het zal dus ogen alsof je met een borrel op achter het stuur zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 14-05 09:12

GforceNL

Out of memory....

@jorikdelaporik Heb sinds vrijdag een G20 met de assisted drive functie, heb al een paar keer ingegrepen voordat de auto corrigeerde. Op de snelweg etc gaat het prima en soepel (gas geven, remmen, sturen) en met name in files ideaal. Op B wegen is de ervaring toto nu wat minder.

lane assist kun je zo instellen dat hij een tril signaal geeft, maar je kunt ook instellen dat hij zelf een stuur correctie maakt. Dat laatste heb ik uit gezet.

Er zijn hier vrij veel wegen zonder midden streep, maar met een fietspad stippellijn aan de buitenkant. Hier rij je normaal gezien overheen als er geen fietsers zijn, maar de Assisted Drive zal je altijd naar links van de streep gooien. Niet fijn als er net een tegenligger aankomt.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Terrz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:55:
[...]

Ik dacht heel even dat het mijn auto was haha! Ik heb ook (al enige jaren) een E46 station met fabrieksaf M-pakket (en velgen).Heeft die van jou ook een sportonderste, zwarte hemel en half alcantera (verwarmde) sportstoelen?

Ik heb trouwens de koplampen omgebouwd naar Xenon met een retrofit set (lijkt dus origineel).
Deze is ook van fabriek af met M-pakket. Dus ook onderstel ed. Geen verwarmde stoelen helaas en de wangen van de bestuurderstoel begint te slijten. Maar ja, er staat ook bijna 400k op de teller. Qua koplampen heb ik nog halogeenlampen erin. Auto is van m'n vader geweest die hem nieuw heeft aangeschaft. Tegenwoordig heb ik 19 inch performance velgen eronder, dit setje wil ik eigenlijk gebruiken voor winterbanden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0ZqC-UtuTsBUzr6lEt49bbqvqk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/djqg6d50NXyIv2Ak06AEzZfW.jpg?f=user_large

Geen last van roest? Heb vorig jaar de hele rechterzijde aangepakt, die is weer als nieuw! Er zat namelijk wat roest rond de wielkast achter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 14:39
Als we dan toch blauwe BMW's aan het posten zijn, post ik de mijne ook maar. Heb hem nu bijna 2 maand, 330i met alles wat voor mij belangrijk is erop en eraan (HK, adaptief onderstel, driving assistant pro, 360 camera, elektrisch verstelbare stoelen). Het enige wat ik misschien nog wil toevoegen is het verwarmde stuur, maar ik ga even afwachten of dat echt nodig is.

Ik zit bij team zwarte gril ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymbYoljlaZNZUvWJNcUSPMIIOUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/if7J3LxM6n4vVPRMmkNQWlPk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHCszRsf6GlmOSd874fg9qBmHAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W32g0xlOJBWipisPGkMlVQbq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 15:07
pjot1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:51:
[...]

Deze is ook van fabriek af met M-pakket. Dus ook onderstel ed. Geen verwarmde stoelen helaas en de wangen van de bestuurderstoel begint te slijten. Maar ja, er staat ook bijna 400k op de teller. Qua koplampen heb ik nog halogeenlampen erin. Auto is van m'n vader geweest die hem nieuw heeft aangeschaft. Tegenwoordig heb ik 19 inch performance velgen eronder, dit setje wil ik eigenlijk gebruiken voor winterbanden.
[Afbeelding]

Geen last van roest? Heb vorig jaar de hele rechterzijde aangepakt, die is weer als nieuw! Er zat namelijk wat roest rond de wielkast achter.
Een E46 die geen last van roest heeft is geen E46 :P
Bij die van mij ook al de hele achterkant aangepakt (wielkasten en dorpels).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
TheStan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:17:
[...]

Motorolie bijgevuld a €15,71
Ruitenvloeistof a €5,40

Mijn 3 liep tegen einde garantie, en ik kreeg ongeveer op dat moment zo'n kaarje in de bus voor de BMW wintercheck a € 60,- nou vind ik 60 euro al niet bepaald een karig bedrag voor een wintercheck (bij andere merken vaak 2 tientjes ofzo) maar ik dacht met het einde van de garantie in zicht... lijkt het me niet verkeerd.

Kreeg uiteindelijk een rekening van ruim 120 euro, meerwerk:
> Ruitensproeier vloeistof a iets van 20 euro (en was nog bijna vol)
> Koplampen afstellen a 20 euro
> Accu doormeten (was volgens de checklist gewoon onderdeel van de wintercheck) a 25 euro.

dat was mijn laatste keer bij die BMW dealer, niet om die 6 tientjes, maar omdat ik gewoon aan alles merk dat ze er een sport van maken de rekening zo hoog mogelijk op te kloppen.

Nu met de 4 serie, die liep nog in de Duitse BMW garantie. Echter had de NL dealer geen zin om een garantie geval op te lossen. De Dealer kort over de grens maakte hier helemaal geen probleem van... dus daar ben ik nu tevreden klant. Gewoon normale facturen, leenauto voor beperkte kosten, en altijd netjes overleg over meerwerk. Ruitensproeier vloeistof nog geen keer op de factuur gezien.. O-)

Overigens ben ik team shadow line voor de raamstijlen en air vents , maar wel chrome in de grille..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5fSI2RaokJ1C38A45M8HhNTi6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/og5qjb5NtiZTLI2sInX3c2bc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:45

Denko

|{ing Øf ßlitz

Kijk, dat is een bekende parkeerplaats. Ik moet mijn bmw nog zijn vuurproef laten doen (doe ik met elke auto, hoe goedkoop/duur/brakkemik die ook is) Alleen ik heb er dit seizoen sinds ik hem heb nog geen tijd voor gehad. Ik vermoed ook dat de remmen niet een pittig rondje trekken.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikdelaporik
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-04-2023
GforceNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:35:
@jorikdelaporik Heb sinds vrijdag een G20 met de assisted drive functie, heb al een paar keer ingegrepen voordat de auto corrigeerde. Op de snelweg etc gaat het prima en soepel (gas geven, remmen, sturen) en met name in files ideaal. Op B wegen is de ervaring toto nu wat minder.

lane assist kun je zo instellen dat hij een tril signaal geeft, maar je kunt ook instellen dat hij zelf een stuur correctie maakt. Dat laatste heb ik uit gezet.

Er zijn hier vrij veel wegen zonder midden streep, maar met een fietspad stippellijn aan de buitenkant. Hier rij je normaal gezien overheen als er geen fietsers zijn, maar de Assisted Drive zal je altijd naar links van de streep gooien. Niet fijn als er net een tegenligger aankomt.
File assist zit er wel op, tot 60kmpu zou de X1 autonoom moeten zijn in file situaties. Bedankt voor je ervaring, ik denk dat het geen dealbreaker hoeft te zijn. Wellicht dat een nieuwe auto (~over 2 jaar) dit wel heeft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Laatst voor de apk gegaan (38eu):

Koelvloeistof bijgevuld a €2.92 / aantal 0.5
Ruitenvloeistof a €1.38 / aantal 1

1 L? 0.1L ? 0.5L? i dont know.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:32
Tomatoman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:30:
[...]

Hij is zwart met zilveren zijkanten. Er zijn wat foto’s in omloop – in BMW reclamefoto’s – met andere kleuren aan de zijkant, daarbij is de zijkant gespoten in de kleur van de auto. Mooi, maar ongetwijfeld duur.
Vandaar dat mijn verwarring ontstond, maar vind zo'n dakkoffer + rails al geld genoeg dus spuiten gaat een stapje te ver :D Dan maar grijze vlakken erop.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

jorikdelaporik schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:18:
Klopt het dat BMW geen lane keeping assist functie heeft, maar slechts een notificatie wanneer je over de streep gaat?
Ligt dus aan waarmee je BMW is uitgerust; bij mijn 2019 G21 kan je de hoeveelheid stuurcorrecties ook instellen: van geen, tot veel in 2 of 3 stapjes volgens mij. Ik woon op het platteland, dus stuurcorrecties staan uit. Verder heb ik ook Assisted Drive (CoPilot Pack); dan volgt ie zelf de weg(markering). Gebruik ik vaak bij langere afstanden wanneer het iets minder druk is op de weg. Vooral het active cruise control deel is prettig.

Je moet er wel aan wennen en ik denk dat het nog beter (lees vloeiender) afgesteld mag worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 20:53
Blauwe BMW? Check

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50378132087_b83879e9c7_z.jpg

Voor mij ook team chroom, zwarte grillen vind ik niets. Zwarte velgen vind ik helemaal verschrikkelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 17:09
Cornholio schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:55:
Het enige wat ik misschien nog wil toevoegen is het verwarmde stuur, maar ik ga even afwachten of dat echt nodig is.
Verwarmd stuur is mijn meest gewaardeerde optie. En voor BMW-begrippen bijna gratis.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Laatst online: 14-05 08:40
Ik hoor bij team all black sinds twee weken 😇Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOfJHINx17tFg8PeZ_SvfdxZ-AA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5i0b9zJvTL7atiMiurhqPYMg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5nW0G8mM9jBCghnCmtiadF9kVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0YtpxRO8tqIEIGpn83Opsn2.jpg?f=fotoalbum_large

Van een Ford Fiesta uit 2012 naar een 330e, Heerlijke auto, aardig vol met opties! tot nu toe super relaxed! zowel sportiever rijden als zuinig rijden is mogelijk :X

Gemiddeld praktijkverbruik zit nu op 1 op 35. De auto wordt veel gebruikt voor stadsritjes en 1 keer per week naar het werk (50km enkele reis) Ook de wegenbelasting van 40,- per maand is maarliefst 7 euro duurder dan de ford fiesta 8)7

Ik heb trouwens ook een stroomoverschot van 1500 KWH per jaar door de zonnepanelen. dus laden doen we thuis voor de verkoopprijs van ~ € 0.10. op het werk kan ik gratis bijladen :D Het meest chille is toch wel de Voorverwarmde auto in de ochtend! Ik kan niet wachten op de winter dat ik moet gaan krabben! (en dat dus niet hoef te doen :X :9~ )
  • Dakota leer zwart
  • Dim en inklapbare spiegels (430)
  • Hifi systeem (676)
  • Uitbreiding instrumentencluster (6WA)
  • Verwarmde voorstoelen (494)
  • Verwarmde achterstoelen
  • Realtime traffic (6AM)
  • Navigatiesysteem Pro(609)
  • Automaat
  • Sportstoelen (481)
  • Sportstuur (255)
  • ConnectedDrive (6AK)
  • Active Cruise Control met Stop&Go. (5DF)
  • Heads-up display
  • Dode hoek waarschuwing (5AG)
  • Lane departure warning (5AS)
  • Lichtpakket/deurverlichting (563)
  • Sportonderstel(704 M )
  • Stuurwielrand verwarmd (248 )
  • Glazen panoramadak (402)
  • Highbeam assist (5AC)
  • Adaptive Led koplampen(552)
  • Comfort Access (322)
  • Elektrisch verstelbare stoelen met memory (459A)
  • Elektrisch zonnescherm (415)
  • Zonnescherm achter portier(416)

[ Voor 54% gewijzigd door gekke-gerrit op 06-10-2020 11:34 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 17:59

TommieW

Numa numa.

TheStan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:17:
[...]

Motorolie bijgevuld a €20,95 / aantal 0.75
Ruitenvloeistof a €1,80 / aantal 3

Dit soort dingen zijn ook de reden dat ik bij het volgende onderhoud eerst een offerte laat opmaken. Iedere euro daarboven betaal ik niet tenzij ik akkoord heb gegeven. Erg jammer dat het zo kinderachtig moet...

Dadelijk moet hij weer voor o.a. olie verversen. Daar horen ook bougies bij. Maar aangezien ik begin dit jaar een kapotte bobine had, hebben ze toen al alle bougies vervangen dus die wil ik nu niet weer laten doen. Onderhoud vind ik belangrijk, maar je kan ook doordraven.

(Of ik ga het zelf doen, daar ben ik nog niet helemaal over uit.)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 23:49
pjot1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:51:
[...]

[Afbeelding]

Die van mij staat op 390K en is oplopend. Betreft een 320D, dus geen dikke smeuige 6-cillinder helaas.

Roest had ie last van bij het voorscherm aan de bestuurderskant bij aanschaf (jaar of 5 geleden), is toen een nieuw voorscherm opgekomen. Bijrijderskant begint heel lichtjes wat blaasjes te vertonen. Achterzijde nog niet.

Bestuurderstoel heb ik al eens opnieuw laten bekleden met de stof van een bijrijdersstoel (kon toen een zelfde set interieur op de kop tikken via marktplaats). Verder zijn de bumper en motorkap een keer opnieuw gespoten (had erg veel steenslag), maar er zitten helaas alweer een boel nieuwe putten in.

Ik heb een setje 16 inch styling 45 velgen voor de wintersloffen.

Zal eens zoeken naar een foto 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 09:18
alexbl69 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:08:
[...]

Maar ieder z'n meug.
Onderdeel van een veel breder designprobleem.
Alle auto's worden tegenwoordig als sportwagens getekend, al is het een Astra met een 1.0 dripitter. Felwitte DRL, driehoekige vormen met scherpe hoeken, zwarte contrasten. Auto's zijn twee dingen tegenwoordig: doelmatig en sportief.

En dat in een land met zwaar vergrijzende autokopers. Ze laten imho een enorm gat liggen, namelijk auto's met de focus op luxe.

Laatst hoorde ik een woordvoerder van VW de keuze voor een viercylinder in het topmodel Arteon verdedigen. Het ging over de Arteon R. Wat mij betreft is een opgevoerde 20TSI daarvoor een prima keuze. Maar waar is de ruimte voor een Arteon "GLX". Met een zespitter natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

t_captain schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:20:
[...]

Onderdeel van een veel breder designprobleem.
Alle auto's worden tegenwoordig als sportwagens getekend, al is het een Astra met een 1.0 dripitter. Felwitte DRL, driehoekige vormen met scherpe hoeken, zwarte contrasten. Auto's zijn twee dingen tegenwoordig: doelmatig en sportief.

En dat in een land met zwaar vergrijzende autokopers. Ze laten imho een enorm gat liggen, namelijk auto's met de focus op luxe.

Laatst hoorde ik een woordvoerder van VW de keuze voor een viercylinder in het topmodel Arteon verdedigen. Het ging over de Arteon R. Wat mij betreft is een opgevoerde 20TSI daarvoor een prima keuze. Maar waar is de ruimte voor een Arteon "GLX". Met een zespitter natuurlijk.
Voor dat stuk comfort hebben we nu de zeer goed verkopende SUV gericht op comfort en een hoge zit. Die er niet zo suf uit ziet als een MPV.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-05 14:56

Domih

Domih.

Yess het is gelukt om ID4 te upgraden naar ID6 met wireless CarPlay op mijn 118i uit 2016 :)!!
Moest wel een wifi antenne aanschaffen. Nu nog uitzoeken hoe ik fullscreen kan activeren. Met BimmerCode lukt niet omdat de I-Step te laag is.
Nog geen performanceproblemen gehad ondanks de 2GB ram ipv 4GB.

En nog zorgen dat mijn ATM-module werkt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3aBUkguUx5t5Nj1-8Uucr08sn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgaYV6huExoIHrAg2qzN9ikS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0NxHbJ383M15IuwlZsWFKz0_94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HcK2U7FBXwxxi6NnmjIKL2Gq.jpg?f=fotoalbum_large

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 14-05 09:12

GforceNL

Out of memory....

@Domih Nice! Ik wilde in eerste instantie ook fullscreen, maar omdat het scherm best ver weg staat en ik niet al te lange armen heb, heb ik het uiteindelijk zo gelaten.

In de G20 heb ik wel fullscreen CarPlay, maar dat scherm staat ook een stuk dichter bij me. Apple maps laat trouwens sinds de laatste update inderdaad de pijltjes zien op de HUD. 🥳

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

TommieW schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Dit soort dingen zijn ook de reden dat ik bij het volgende onderhoud eerst een offerte laat opmaken. Iedere euro daarboven betaal ik niet tenzij ik akkoord heb gegeven. Erg jammer dat het zo kinderachtig moet...

Dadelijk moet hij weer voor o.a. olie verversen. Daar horen ook bougies bij. Maar aangezien ik begin dit jaar een kapotte bobine had, hebben ze toen al alle bougies vervangen dus die wil ik nu niet weer laten doen. Onderhoud vind ik belangrijk, maar je kan ook doordraven.

(Of ik ga het zelf doen, daar ben ik nog niet helemaal over uit.)
Ik ben heel benieuwd hoe dit straks gaat met onderhoud op mijn 330e. Ik heb nu 15K kilometer gereden, waarvan 10K elektrisch en 5K ICE. Dat betekent wel wat voor slijtage op bepaalde onderdelen, ik kan mij zo bedenken olie, bougies en remschijven. Vanzelfsprekend is er ook sprake van veroudering bij beperkt gebruik maar dat geldt niet even veel en/of hard voor alle verbruiksonderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Domih schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:51:
Yess het is gelukt om ID4 te upgraden naar ID6 met wireless CarPlay op mijn 118i uit 2016 :)!!
Moest wel een wifi antenne aanschaffen. Nu nog uitzoeken hoe ik fullscreen kan activeren. Met BimmerCode lukt niet omdat de I-Step te laag is.
Nog geen performanceproblemen gehad ondanks de 2GB ram ipv 4GB.

En nog zorgen dat mijn ATM-module werkt :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool - daar ga je plezier van hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-05 13:44

royhoi

-

Gister naar de dealer voor een terugroep actie, vond het weer een stijve bedoeling. Gelukkig stond m’n ‘M2’ weer snel klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hejDc7FftAU7J03LSJblLxTUWpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGcsSGPHD0TEHT7jdYF0OJC4.jpg?f=fotoalbum_large

K

Pagina: 1 ... 87 ... 356 Laatste