“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Chrome alleen in de nieren bij een 6-cylinder. Gelijk de goede oude dagen.418O2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:04:
[...]
Dat mag. Ik hou niet zo van chroom enzo. Hoewel ik blacked out nieren ook echt niet te doen vind.
"nergens chroom, behalve in de nieren" is mijn persoonlijke mening denk
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Heb ik precies zo. Bij bepaalde exterieurkleuren vind ik zwarte lijsten nog wel te pruimen, maar in 9 van de 10 gevallen vind ik het geen porum. Zwarte nieren vind ik al helemaal verschrikkelijk.
Maar ieder z'n meug.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Bij Saphirschwarz vind ik het kunnen. Enkel bij deze kleurAccident schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:50:
Hier zwartelijsten, nieren en wielen op/onder een zwarte auto (Saphirschwarz).heeft wel wat
Wat ik hier gek vind is dat jouw raamomlijsting niet zwart is. Normaal zijn die 2 toch gelinkt?Mech-Warrior schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:54:
Precies wat ik vind. Vooral bij Carbon Black.[Afbeelding]
Licht inval 😉 shadowline maar wel gewoon voor de chromen nieren gekozen.Snake schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:08:
[...]
Wat ik hier gek vind is dat jouw raamomlijsting niet zwart is. Normaal zijn die 2 toch gelinkt?
Met CB vind ik dat mooier dan de carbon of zwarte nieren.
:strip_exif()/f/image/GESAOpsldVSgkutbJB2g8CO9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Mech-Warrior op 02-10-2020 22:31 ]
Sorry als ik je ochtend nu vergalalexbl69 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:08:
[...]
Heb ik precies zo. Bij bepaalde exterieurkleuren vind ik zwarte lijsten nog wel te pruimen, maar in 9 van de 10 gevallen vind ik het geen porum. Zwarte nieren vind ik al helemaal verschrikkelijk.
Maar ieder z'n meug.
:strip_exif()/f/image/bUKPbNbKjEruM5Bn6ov3yz4l.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen stukkie chroom aan het koetswerk.
hoe diep is het? Voel je het met je nagel?MoietyMe schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 03:55:
[Afbeelding]
Weet niet wanneer dit gebeurt moet zijn, maar zie het net bij het tankstation. Iemand tips om dit op te lossen? Of wordt dat een kwestie van de bumper laten spuiten? En zo ja, zijn daar nog goede plekken voor?
[ Voor 20% gewijzigd door cyntax op 03-10-2020 08:30 ]
Hier ook niet:_Arthur schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:03:
[...]
Sorry als ik je ochtend nu vergal![]()
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/vSorLKjBktPuI1qK3N6NKerz.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is een prachtige kleur blauw! Hoe heet die kleur?_Arthur schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:03:
[...]
Sorry als ik je ochtend nu vergal![]()
[Afbeelding]
Estoril Blau!Radiant schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:05:
[...]
Dat is een prachtige kleur blauw! Hoe heet die kleur?
Lijkt wel of er twee keer langs gegaan is met krassen, 1x keer vanuit de ene kant, en 1x vanuit de tegenovergestelde?MoietyMe schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:37:
[...]
Helaas is dat het geval, hier een paar betere foto's:
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Ja vind het ook vreemde krassen. Want het ziet er niet uit alsof je dat in één keer voor elkaar krijgt toch?Cyb schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:43:
[...]
Lijkt wel of er twee keer langs gegaan is met krassen, 1x keer vanuit de ene kant, en 1x vanuit de tegenovergestelde?
Oh dat is ook wel een interessante. Zou dat zulke diepe groeven kunnen maken?Pjottski schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:48:
Zit meer met de gedachte wat dit veroorzaakt zou kunnen hebben. Lijkt net alsof er een borstelmachine door de straat is geweest?
[ Voor 31% gewijzigd door MoietyMe op 03-10-2020 17:49 ]
MoietyMe schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:48:
[...]
Ja vind het ook vreemde krassen. Want het ziet er niet uit alsof je dat in één keer voor elkaar krijgt toch?
[...]
Oh dat is ook wel een interessante. Zou dat zulke diepe groeven kunnen maken?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aZkJzEZ3cI1FYswAiWtmGfz8.jpg?f=user_large)
Het maken van diepe krassen is geen enkel probleem met zo'n ding. Alleen zijn jouw krassen recht, en die borstels draaien.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Die borstels zijn van staal, je bumper van kunststof. Dus ja..Pjottski schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:59:
[...]
[Afbeelding]
Het maken van diepe krassen is geen enkel probleem met zo'n ding. Alleen zijn jouw krassen recht, en die borstels draaien.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Alles zwart is moooi 😍Civic09 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:52:
[Afbeelding]
Ben wel blij met mijn Shadowline raamlijsten en zwarte nieren. Bij Glacier zilver vind ik chroom geen goede combi. Zwarte accenten geven een mooi contrast. In deze kleurstelling ziet er wat mij betreft ook niet fout uit. Helemaal black on black zou ik zelf niet kiezen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xxRwxnt1OMDwjx2rWBowVX7Z.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/nujlEAMzGq7evaCIBUa5Ybmt.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt op schade van een wiel, eerste keer schade naar beneden en daarna schade naar boven. Helemaal bovenaan is de schade horizontaal omdat de bovenkant van het wiel ook horizontaal beweegt. Gezien de hoogte en dat je wielen zonder wielkasten/spatborden moet hebben gok ik op iets als een grasmaaier met de stuurwielen op de achteras.MoietyMe schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:48:
[...]
Ja vind het ook vreemde krassen. Want het ziet er niet uit alsof je dat in één keer voor elkaar krijgt toch?
[...]
Oh dat is ook wel een interessante. Zou dat zulke diepe groeven kunnen maken?
Komogrijs, dat is een kleur die ik nooit zal begrijpenTylen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:09:
[...]
Alles zwart is moooi 😍
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In de volksmond beter bekend als glimmende grondlaag.418O2 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:53:
[...]
Komogrijs, dat is een kleur die ik nooit zal begrijpen
Een Audi A4....die zie je weinig in Nederland rijden zeg, en al helemaal niet in vuilniszakgrijs.Tylen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:09:
[...]
Alles zwart is moooi 😍
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De A4 is toch het model waarbij je het enkel met touch screen op dat scherm dat op het dashboard geplakt zit je navi kan doen enzo? Vorsprung, zo noemen ze dat bij Audi...
Zwarte nieren staan ook nog op mijn lijst.Civic09 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:52:
[Afbeelding]
Ben wel blij met mijn Shadowline raamlijsten en zwarte nieren. Bij Glacier zilver vind ik chroom geen goede combi. Zwarte accenten geven een mooi contrast. In deze kleurstelling ziet er wat mij betreft ook niet fout uit. Helemaal black on black zou ik zelf niet kiezen.
Geen spatje chroom aan de hele auto maar dan wel een chromen lijst om de nieren...
Is een makkelijke diy toch?
Nope en nope.Beam87 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:11:
[...]
Een Audi A4....die zie je weinig in Nederland rijden zeg, en al helemaal niet in vuilniszakgrijs.
De A4 is toch het model waarbij je het enkel met touch screen op dat scherm dat op het dashboard geplakt zit je navi kan doen enzo? Vorsprung, zo noemen ze dat bij Audi...
Er rijden niet veel nardo grijze a4’s in nl. Die wordt namelijk niet geleverd. Dit is een custom color (is import auto). En nee, geen touch screen.
Niet nodig om zo'n sneer te plaatsen.
[ Voor 19% gewijzigd door deepbass909 op 06-10-2020 12:16 ]
Afgelopen week eens uitgebreid de nieuwe 3 bekeken. Interieur is duidelijk moderner en ik denk ook hoogwaardiger qua materiaalgebruik. Ik kan alleen niet wennen aan de voorkant van de auto. Enorme gril. En om één of andere reden vind ik de F30/ F31 mooier. Dat had ik ook bij de oude en nieuwe 5. Nu wil ik mijn auto nog wel even rijden maar ik zie het inruilen op een G21 eigenlijk niet zitten...
Wat kun je anders verwachten als je je audi komt showen in het BMW topic... Weinig fans hier hoor..Tylen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:09:
[...]
Nope en nope.
Er rijden niet veel nardo grijze a4’s in nl. Die wordt namelijk niet geleverd. Dit is een custom color (is import auto). En nee, geen touch screen.
Niet nodig zo'n sneer te plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door deepbass909 op 06-10-2020 12:16 ]
Dat is dus echt wel een gave kleur
Ik zie dat ik geen update meer heb geplaatst, terwijl ik inmiddels wel een dakkoffer heb gekocht. Het viel mij op dat de kleinere dakkoffers weliswaar voldoende ruimte bieden voor 4 paar ski’s, maar dat er dan eigenlijk geen ruimte meer is voor skihelmen. Zeker als ze een vizier hebben zijn die dingen behoorlijke ruimtevreters. Daarom heb ik uiteindelijk toch maar een grote 520 liter dakkoffer gekocht. Op een 1- of 2- serie ziet die er waarschijnlijk nogal groot uit, maar op mijn 5-serie past het prima.Tomatoman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:11:
Iets serieuzer: voor komende winter ontkom ik niet aan een skibox. Dit zijn de twee in aanmerking komende modellen (520 liter is voor mij onnodig groot).
• Vraag 1: Heeft iemand ervaring met deze dakkoffers?
• Vraag 2: Thule/BMW raadt een maximumsnelheid van 130 aan. Ik rijd in een M550d. Tot welke snelheid is het in werkelijkheid nog te doen met een goede dakkoffer?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/znjIIkNk0qGCn9YxMkdyj4AV.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/BsFluoVJuR3biqcHsJG40s4U.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/eHwsN6Vn8b5tBZws4m0uTJN2.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/atC72QRD5xwb01U05O6ojFJO.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik heb hem gekocht bij Ekris Nijkerk. Ik werd keurig geholpen om hem ter plekke op mijn dakdragers te bevestigen. Alle toebehoren zoals reservesleutel ging in de box. Toen ik thuis kwam, wilde ik de sleutels pakken, maar die bleken nog in Nijkerk te zijn, in de broekzak van de medewerker die mij zo goed had geholpen
Inmiddels weet ik dat de dakkoffer bij 200 km/h niet van het dak geblazen wordt, maar wel luidruchtig wordt. Verder valt op dat de box een gitzwarte metallic kleur heeft, waardoor het bij bepaalde lichtval duidelijk opvalt dat mijn auto in de kleur Carbonschwarz metallic naar donkerblauw neigt.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Heeft er iemand toevallig zwarte nieren voor F20 LCI? Ik heb chromen en zou ze graag ruilen/kopen
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Toevallig die zwarte grill nog liggen?twodigits schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:45:
Mijn auto had bij aankoop zwarte nieren maar die heb ik meteen vervangen voor een chromen gril omdat ik dat veel mooier vond. Mijn F31 is uit 2017 en is in mineral grau metallic. Niet te opvallend, netjes.
Afgelopen week eens uitgebreid de nieuwe 3 bekeken. Interieur is duidelijk moderner en ik denk ook hoogwaardiger qua materiaalgebruik. Ik kan alleen niet wennen aan de voorkant van de auto. Enorme gril. En om één of andere reden vind ik de F30/ F31 mooier. Dat had ik ook bij de oude en nieuwe 5. Nu wil ik mijn auto nog wel even rijden maar ik zie het inruilen op een G21 eigenlijk niet zitten...
Ik heb laatst mijn bumper en rechter scherm laten spuiten bij Oudshoorn & Ruygt in Pijnacker. Het eindresultaat (als je heel goed kijkt zie je wel wat verschil), service en de prijs bevielen mij enorm. Het was binnen 2 dagen geregeld en ik kreeg een leenauto mee (zonder bij te betalen).MoietyMe schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 03:55:
[Afbeelding]
Weet niet wanneer dit gebeurt moet zijn, maar zie het net bij het tankstation. Iemand tips om dit op te lossen? Of wordt dat een kwestie van de bumper laten spuiten? En zo ja, zijn daar nog goede plekken voor?
Snap dat ook niet. Heb beide merken gereden en beide hebben hun charmes. Het ging om zwart of chrome op de buitenkant. Ik liet alleen maar voorbeelden zien.Domih schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:54:
Wow wat een haat naar Audi... het is geen Renault
Heeft er iemand toevallig zwarte nieren voor F20 LCI? Ik heb chromen en zou ze graag ruilen/kopen
* Tylen maakt ook vaak grapjes over de verschillende merken, maar kraakt ze niet af.
Destijds achtergelaten in ruil voor die van de luxury line.
T.a.v. de bediening in de A4 beroep ik mij gewoon op de review door Autoweek, waarin dit als negatief punt wordt benoemd: https://www.autoweek.nl/a...4-avant-40-tfsi-s-tronic/.Tylen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:09:
[...]
Nope en nope.
Niet nodig om zo'n sneer te plaatsen.
T.a.v. vuilniszakgrijs, dat is volgens mij gewoon een gangbare term voor die soort grijs hoor...althans, Komo, vuilniszakgrijs, weet iedereen gelijk welke tint grijs het is.
Maar goed, heb er dus geen verstand van volgens jou omdat ik een 1 Serie rijd....ach, is jouw mening maar valt me wel op dat jij relatief vaak persoonlijk bent in je reacties. Je mag een mening hebben, dat is helemaal prima....maar persoonlijk hoeft niet.
Verder ben ik absoluut geen fan van Audi inderdaad, maar ik ben ook allesbehalve BMW fan boy. Het is meer het dedain van Audi-rijders dat mij wel vaak in negatieve zin opvalt helaas. In hun dikke gesubsidieerde eTron of Q7.....
BMW of MB zijn ook niet altijd brave Hendrikjes, maar Audi bevestigt het gewoon keer op keer (althans hier in de Randstad wel). Jouw reactie is daar ook weer een bevestiging van
Fijne zondag!
[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 06-10-2020 12:34 ]
Jij gooit hiet plaatjes van een Audi neer, en dan komen mensen met wat opmerkingen over zaken die misschien minder goed zijn aan een Audi.. ik vond het nog niet eens echt afkraken.Tylen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:27:
[...]
Snap dat ook niet. Heb beide merken gereden en beide hebben hun charmes. Het ging om zwart of chrome op de buitenkant. Ik liet alleen maar voorbeelden zien.
* Tylen maakt ook vaak grapjes over de verschillende merken, maar kraakt ze niet af.
Vervolgens ga jij de persoon aanvallen over wat voor auto hij rijd, en hoe hij betaald is .... chique hoor..
* YakuzA is voor zwarte raamlijsten op auto’s.Tylen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:27:
[...]
Snap dat ook niet. Heb beide merken gereden en beide hebben hun charmes. Het ging om zwart of chrome op de buitenkant. Ik liet alleen maar voorbeelden zien.
Chromen raamlijsten doen me altijd denken aan oude stoffige auto’s waar de roest onder het chroom vandaan druipt. (Jeugd associatie)
Voor de kleur van de nieren geen voorkeur.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Laat ik er dan maar even recht voor zijn raap mijn eigen vooroordeel tegenover zetten:YakuzA schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
* YakuzA is voor zwarte raamlijsten op auto’s.
Chromen raamlijsten doen me altijd denken aan oude stoffige auto’s waar de roest onder het chroom vandaan druipt. (Jeugd associatie)
Voor de kleur van de nieren geen voorkeur.
Iets genuanceerder: als iemand zich geen écht bewonderenswaardige auto kan veroorloven, bijvoorbeeld met een zware motor, gaat hij al snel compenseren door de auto er dan maar bad-ass uit te laten zien. Dat heeft onder meer geresulteerd in de hype om trimlijsten en chromen delen zwart te maken.
Begrijp me niet verkeerd: met mate toegepast vind ik het vaak heel mooi. En er zijn ook compleet murdered out auto’s die er heel goed uitzien. Maar op de gemiddelde leaseauto roept het vaak een
:strip_exif()/f/image/MBMz0MSMCKkRRH2XoB94pKN4.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu vind ik het zelf echt ontzettend lelijk, maar de andere vraag is: komt dit zo wel door de APK? Volgens mij niet namelijk
Als de dealer dit kan fixen; wat gaat me dit dan kosten?
[ Voor 4% gewijzigd door kaanmijo op 04-10-2020 16:46 ]
kaanmijo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:25:

418O2 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:53:
[...]
Komogrijs, dat is een kleur die ik nooit zal begrijpen
Peugeot doet het slimmer. Bij een 2008 is de enige kleur zonder meerprijs: knal-oranje.

Koplamp op de sloop scoren??kaanmijo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:25:
Nadat het vocht een paar weken uit de koplamp is geweest, kwam ik zojuist bij de auto aanlopen en zag ik dit. Het is nog nooit zo erg geweest als nu en ik ben het een beetje zat.
[Afbeelding]
Nu vind ik het zelf echt ontzettend lelijk, maar de andere vraag is: komt dit zo wel door de APK? Volgens mij niet namelijkAndere vraag: hoe kan ik dit oplossen? Föhnen helpt niet, rijden zonder die dekseltjes ook niet en een vochtvreter ook niet. Ik word er echt gek van.
Toen ik 2 jaar terug mijn 1 serie heb gekocht was hij voor precies dit euvel afgekeurd.kaanmijo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:25:
Nadat het vocht een paar weken uit de koplamp is geweest, kwam ik zojuist bij de auto aanlopen en zag ik dit. Het is nog nooit zo erg geweest als nu en ik ben het een beetje zat.
[Afbeelding]
Nu vind ik het zelf echt ontzettend lelijk, maar de andere vraag is: komt dit zo wel door de APK?
| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR
Het is Tansanitblau II.Radiant schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:05:
[...]
Dat is een prachtige kleur blauw! Hoe heet die kleur?
@Snake
Mooie auto, schitterende kleur, heeft mijn 4 serie ook. Zeker in de zon mooie blauwtint.Tomatoman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:34:
[...]
Verder valt op dat de box een gitzwarte metallic kleur heeft, waardoor het bij bepaalde lichtval duidelijk opvalt dat mijn auto in de kleur Carbonschwarz metallic naar donkerblauw neigt.
Dit is gewoon zoals het hoort; goede oude tijd.....
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jov1VMAIZCpaV6q6L1ETC93i.jpg?f=user_large)
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Mijn grill is een combinatie van chroom en matzwart. Onder extreme omstandigheden komen er weleens vlammen doorheenpjot1 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:07:
Wat een gezeik over grillen.....
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VNrBCrtyQHuDskdBEeztaDf4.jpg?f=user_large)
Estoril blauw met shadowlijn lijsten en chrome nier is wel een plaatje.. als zeg ik het zelf.
/f/image/j2uoqPbLvK1XstC0ktpMSYBh.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 05-10-2020 08:33 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Blijft een tijdloos ontwerp..Mis mijn e46 nog steeds. Dat is echt een auto waar ik vaak aan terug denk. Heerlijke auto was dat met een gekietelde 3 liter dieselpjot1 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:07:
Dit is gewoon zoals het hoort; goede oude tijd.....![]()
[Afbeelding]
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Ja, inderdaad! Dat is met het huidige gamma wel anders. Dit is helaas geen 6 cilinder (dus eigenlijk ook geen echte bmw) maar een 320d. Een lekkere laag toerende motor!Meneer aard schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:39:
[...]
Blijft een tijdloos ontwerp..Mis mijn e46 nog steeds. Dat is echt een auto waar ik vaak aan terug denk. Heerlijke auto was dat met een gekietelde 3 liter diesel
Ik heb even een offerte gevraagd bij Breeman. Ik was al van het ergste uitgegaan, maar zelfs hier schrok ik van. Ik ga maar eens even kijken naar andere opties, want dit is voor mij niet acceptabel voor 1 koplampTomatoman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:04:
[...]
Meer dan duizend euro. De dealer zou namelijk simpelweg de hele koplampunit vervangen. En laten koplampunits nou ontzettend duur zijn.

:strip_exif()/f/image/kdzBZ6La4RM8Cl7ygs3MgrKr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ga naar een specialist. Is een kwestie van een pakking vervangen. Mijn auto heeft dat ook gehadkaanmijo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:25:
[...]
Ik heb even een offerte gevraagd bij Breeman. Ik was al van het ergste uitgegaan, maar zelfs hier schrok ik van. Ik ga maar eens even kijken naar andere opties, want dit is voor mij niet acceptabel voor 1 koplamp.
[Afbeelding]
Simply1337 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:32:
even mijn avatar gepost
Estoril blauw met shadowlijn lijsten en chrome nier is wel een plaatje.. als zeg ik het zelf.
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FrfFdYsCJbAXGMVbNIqrBoIa.jpg?f=user_large)
Heb hem volgende week officieel een jaar
Nog altijd zeer blij met mij configuratie, zou eigenlijk niets aanpassen als ik hem nu opnieuw zou moeten samenstellen. Misschien de volledige rijfunctie, heb nu alleen de "active cruisecontrole".
[ Voor 24% gewijzigd door Tortelli op 05-10-2020 13:32 ]
22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp
Ik heb er verder weinig verstand van, maar lijkt alsof Breeman meteen alles wat gerelateerd is onnodig wilt vervangen voor 20% van de prijs van een compleet 2dehandse BMW.kaanmijo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:25:
[...]
Ik heb even een offerte gevraagd bij Breeman. Ik was al van het ergste uitgegaan, maar zelfs hier schrok ik van. Ik ga maar eens even kijken naar andere opties, want dit is voor mij niet acceptabel voor 1 koplamp.
[Afbeelding]
Misschien dat dit al voldoende is?
https://www.hlautomotive....w-f20-f21-bi-xenon-links/
Yes, daar heb ik ook een offerte opgevraagd inderdaad418O2 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Ga naar een specialist. Is een kwestie van een pakking vervangen. Mijn auto heeft dat ook gehad
Dat idee kreeg ik ook inderdaad. De modules werken prima, want de lampen gaan nog steeds gewoon op en neer bij het starten etc. Die koplamp is een goede inderdaad, met een YT filmpje zou ik het misschien zelf nog wel kunnen inbouwen of anders naar een garage die het voor mij kan doen. Thanks!Cyb schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:31:
[...]
Ik heb er verder weinig verstand van, maar lijkt alsof Breeman meteen alles wat gerelateerd is onnodig wilt vervangen voor 20% van de prijs van een compleet 2dehandse BMW.
Misschien dat dit al voldoende is?
https://www.hlautomotive....w-f20-f21-bi-xenon-links/
Top, daar twijfelde ik dus ook al aan welk formaat ik moet gaan bestellen. Mijn voorkeur ging al uit naar de grootste want meestal heb je toch te weinig ruimteTomatoman schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:34:
[...]
Ik zie dat ik geen update meer heb geplaatst, terwijl ik inmiddels wel een dakkoffer heb gekocht. Het viel mij op dat de kleinere dakkoffers weliswaar voldoende ruimte bieden voor 4 paar ski’s, maar dat er dan eigenlijk geen ruimte meer is voor skihelmen. Zeker als ze een vizier hebben zijn die dingen behoorlijke ruimtevreters. Daarom heb ik uiteindelijk toch maar een grote 520 liter dakkoffer gekocht. Op een 1- of 2- serie ziet die er waarschijnlijk nogal groot uit, maar op mijn 5-serie past het prima.
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb hem gekocht bij Ekris Nijkerk. Ik werd keurig geholpen om hem ter plekke op mijn dakdragers te bevestigen. Alle toebehoren zoals reservesleutel ging in de box. Toen ik thuis kwam, wilde ik de sleutels pakken, maar die bleken nog in Nijkerk te zijn, in de broekzak van de medewerker die mij zo goed had geholpen. Ik heb ze even gebeld met het verzoek om de sleutels per post op te sturen. Tot mijn verbazing stond een andere medewerker twee uur later bij mij voor de deur – een half uur van Nijkerk vandaan – met de sleutels. Hij moest nog naar een andere klant en had een ommetje gemaakt om de sleutels af te leveren. Uitstekende service
Inmiddels weet ik dat de dakkoffer bij 200 km/h niet van het dak geblazen wordt, maar wel luidruchtig wordt. Verder valt op dat de box een gitzwarte metallic kleur heeft, waardoor het bij bepaalde lichtval duidelijk opvalt dat mijn auto in de kleur Carbonschwarz metallic naar donkerblauw neigt.
Zal qua formaat op mijn X3 dus ook prima gaan. Mooi, even de bestelling binnenkort plaatsen bij Nijkerk. Dat is ook mijn voorkeur dealer, super service daar altijd.
>> Signature?
Ik zou ook nog twee velgen en de achtertuit vervangen.kaanmijo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:25:
[...]
[Afbeelding]

En vergeet niet dat ze ook even de ruitensproeier vloeistof bijvullen voor de lieve som van € 24,- per liter ofzo...jadjong schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:41:
[...]
Ik zou ook nog twee velgen en de achtertuit vervangen.
heerlijk die dealers
tot nog toe erg tevreden trouwens met mijn Duitse dealer, die werkt duidelijk anders.
Ik kreeg de afgelopen maanden soms de melding dat mijn knipperlicht linksachter kapot was. Soms werkte die ook echt niet maar meestal was dit na een herstart weer opgelost. Toch maar even een afspraak bij de dealer ingeschoten aangezien de garantie binnenkort afloopt. Sindsdien natuurlijk geen meldingen meer gehad dus ik zag de bui al hangen toen ik vanochtend de auto bracht. Net een telefoontje dat ze niks konden vinden, maar voor de zekerheid een nieuwe unit besteld hebben en hem gewoon onder garantie gaan uitwisselen
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Hij is zwart met zilveren zijkanten. Er zijn wat foto’s in omloop – in BMW reclamefoto’s – met andere kleuren aan de zijkant, daarbij is de zijkant gespoten in de kleur van de auto. Mooi, maar ongetwijfeld duur.ChiLLeR schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:46:
[...]
Top, daar twijfelde ik dus ook al aan welk formaat ik moet gaan bestellen. Mijn voorkeur ging al uit naar de grootste want meestal heb je toch te weinig ruimteIs die bak ook in volledig zwart te krijgen of lijkt het maar zo dat die zijkanten grijs zijn? (Of komt dat dus door de combi carbonblack?)
Zal qua formaat op mijn X3 dus ook prima gaan. Mooi, even de bestelling binnenkort plaatsen bij Nijkerk. Dat is ook mijn voorkeur dealer, super service daar altijd.
Ik vind het gemixed geen porum, gewoon zwart/zwart of chrome/chrome. Gelukkig verschillen de smaken
Ik heb ook net een "nieuwe" voor de deur en mis de E46 nu al. Dat was tenminste werken en lekker roeren met die bak. Ben al aan het kijken voor een E46 ernaast. De vorige was er eentje uit de eerste batch en had 300k gelopen. Blok was nog top, alleen de rest was helemaal op.Meneer aard schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:39:
[...]
Blijft een tijdloos ontwerp..Mis mijn e46 nog steeds. Dat is echt een auto waar ik vaak aan terug denk. Heerlijke auto was dat met een gekietelde 3 liter diesel
[ Voor 59% gewijzigd door straightsix op 05-10-2020 18:03 ]
Bijzonder... ik heb hier BMW Helderzicht met Antivries 5000ml (concentraat / # 83122468610) voor €16,80 staan. Of... BMW Scheibenklar mit Frostschutz 5000ml (concentraat / # 83122468610) für €9,99. Duitse kant is iets goedkoper, maar daarnaast: de Nederlandse en Duitse dealer hebben mij nog nooit zoveel voor ruitenwisservloeistof in rekening gebracht bij een beurtje--MP-- schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:14:
En vergeet niet dat ze ook even de ruitensproeier vloeistof bijvullen voor de lieve som van € 24,- per liter ofzo...
(ook al was het sarcasme)
[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 05-10-2020 18:41 ]
Vond dat het wel mee viel qua werken, was een heerlijke auto die goed op de weg lag. Heb er bijna 300k mee gereden in 3 jaar tijdstraightsix schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:01:
Ja en bedankt, nu zit ik de hele tijd op de grille/raamlijsten combinatie te OCD'en.![]()
Ik vind het gemixed geen porum, gewoon zwart/zwart of chrome/chrome. Gelukkig verschillen de smaken
[...]
Ik heb ook net een "nieuwe" voor de deur en mis de E46 nu al. Dat was tenminste werken en lekker roeren met die bak. Ben al aan het kijken voor een E46 ernaast. De vorige was er eentje uit de eerste batch en had 300k gelopen. Blok was nog top, alleen de rest was helemaal op.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Bij mij deden ze er doodleuk water in, met wat sopconcentraat, waardoor de boel in de winter kapot vroor. Sindsdien vul ik hem voor een beurt altijd tot de nok met antivries en neem ik die standaard liter die ze er zogenaamd in gooien op de koop toe. Goedkoper dan een nieuw reservoir en een nieuwe pomp iig...--MP-- schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:14:
[...]
En vergeet niet dat ze ook even de ruitensproeier vloeistof bijvullen voor de lieve som van € 24,- per liter ofzo...
heerlijk die dealers
Nog op de Duitse platen maar hier ook chrome nieren + donkere raamlijsten en Estoril blauw.Tortelli schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:29:
[...]
[Afbeelding]
Heb hem volgende week officieel een jaar. Door Corona wel relatief weinig gereden (net geen 15.000km). Zwarte grill vind ik in de meeste gevallen nog altijd niet mooi. Kortom heb hem bewust chrome gelaten.
Nog altijd zeer blij met mij configuratie, zou eigenlijk niets aanpassen als ik hem nu opnieuw zou moeten samenstellen. Misschien de volledige rijfunctie, heb nu alleen de "active cruisecontrole".

Gisteren een dagje op Assen gereden. Dan kun je toch wel merken dat het adaptief onderstel toch echt niet stug genoeg is voor op het circuit. Ook de Pilot Sport 4 banden die ik er onder heb liggen zijn dan goed aan het schreeuwen. Net als de motor trouwens! Pfoe! Ik wist dat het lekker klonk maar als je dan vaak achter elkaar de 7k toeren nadert en je hoort die 6 cylinder het uitschreeuwen..
Hier recentelijk de ''gratis'' instapcheck van BMW Ekris gehad.Toff schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 03:12:
[...]
Bij mij deden ze er doodleuk water in, met wat sopconcentraat, waardoor de boel in de winter kapot vroor. Sindsdien vul ik hem voor een beurt altijd tot de nok met antivries en neem ik die standaard liter die ze er zogenaamd in gooien op de koop toe. Goedkoper dan een nieuw reservoir en een nieuwe pomp iig...
Motorolie bijgevuld a €20,95 / aantal 0.75 |
Ruitenvloeistof a €1,80 / aantal 3 |
Dat valt dan nog mee als ik de reacties hier lees

Ik dacht heel even dat het mijn auto was haha! Ik heb ook (al enige jaren) een E46 station met fabrieksaf M-pakket (en velgen).Heeft die van jou ook een sportonderste, zwarte hemel en half alcantera (verwarmde) sportstoelen?pjot1 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:07:
Dit is gewoon zoals het hoort; goede oude tijd.....![]()
[Afbeelding]
Ik heb trouwens de koplampen omgebouwd naar Xenon met een retrofit set (lijkt dus origineel).
De koop van de X1 is nog niet rond, en dit zou misschien wel een deal breaker kunnen zijn. Het lijkt mij heerlijk om op lange stukken snelweg het sturen deels uit handen te kunnen geven..!
[ Voor 15% gewijzigd door jorikdelaporik op 06-10-2020 09:29 ]
Wat ik van een G20 weet is dat die heen en weer slingert.jorikdelaporik schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:18:
Klopt het dat BMW geen lane assist functie heeft, maar slechts een notificatie wanneer je over de streep gaat? Ben benieuwd naar het verschil, en of de notificatie echt helpt.
De koop van de X1 is nog niet rond, en dit zou misschien wel een deal breaker kunnen zijn. Het lijkt mij heerlijk om op lange stukken snelweg het sturen deels uit handen te kunnen geven..!
Elke keer als de auto een lijn ziet stuurt hij weer lichtelijk de andere kant op tot de andere lijn en ga zo maar door.
Het zal dus ogen alsof je met een borrel op achter het stuur zit.
lane assist kun je zo instellen dat hij een tril signaal geeft, maar je kunt ook instellen dat hij zelf een stuur correctie maakt. Dat laatste heb ik uit gezet.
Er zijn hier vrij veel wegen zonder midden streep, maar met een fietspad stippellijn aan de buitenkant. Hier rij je normaal gezien overheen als er geen fietsers zijn, maar de Assisted Drive zal je altijd naar links van de streep gooien. Niet fijn als er net een tegenligger aankomt.
<Zinloze tekst hier>
Deze is ook van fabriek af met M-pakket. Dus ook onderstel ed. Geen verwarmde stoelen helaas en de wangen van de bestuurderstoel begint te slijten. Maar ja, er staat ook bijna 400k op de teller. Qua koplampen heb ik nog halogeenlampen erin. Auto is van m'n vader geweest die hem nieuw heeft aangeschaft. Tegenwoordig heb ik 19 inch performance velgen eronder, dit setje wil ik eigenlijk gebruiken voor winterbanden.Terrz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:55:
[...]
Ik dacht heel even dat het mijn auto was haha! Ik heb ook (al enige jaren) een E46 station met fabrieksaf M-pakket (en velgen).Heeft die van jou ook een sportonderste, zwarte hemel en half alcantera (verwarmde) sportstoelen?
Ik heb trouwens de koplampen omgebouwd naar Xenon met een retrofit set (lijkt dus origineel).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/djqg6d50NXyIv2Ak06AEzZfW.jpg?f=user_large)
Geen last van roest? Heb vorig jaar de hele rechterzijde aangepakt, die is weer als nieuw! Er zat namelijk wat roest rond de wielkast achter.
Ik zit bij team zwarte gril
:strip_exif()/f/image/if7J3LxM6n4vVPRMmkNQWlPk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W32g0xlOJBWipisPGkMlVQbq.jpg?f=fotoalbum_large)
Een E46 die geen last van roest heeft is geen E46pjot1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:51:
[...]
Deze is ook van fabriek af met M-pakket. Dus ook onderstel ed. Geen verwarmde stoelen helaas en de wangen van de bestuurderstoel begint te slijten. Maar ja, er staat ook bijna 400k op de teller. Qua koplampen heb ik nog halogeenlampen erin. Auto is van m'n vader geweest die hem nieuw heeft aangeschaft. Tegenwoordig heb ik 19 inch performance velgen eronder, dit setje wil ik eigenlijk gebruiken voor winterbanden.
[Afbeelding]
Geen last van roest? Heb vorig jaar de hele rechterzijde aangepakt, die is weer als nieuw! Er zat namelijk wat roest rond de wielkast achter.
Bij die van mij ook al de hele achterkant aangepakt (wielkasten en dorpels).
Mijn 3 liep tegen einde garantie, en ik kreeg ongeveer op dat moment zo'n kaarje in de bus voor de BMW wintercheck a € 60,- nou vind ik 60 euro al niet bepaald een karig bedrag voor een wintercheck (bij andere merken vaak 2 tientjes ofzo) maar ik dacht met het einde van de garantie in zicht... lijkt het me niet verkeerd.TheStan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:17:
[...]
Hier recentelijk de ''gratis'' instapcheck van BMW Ekris gehad.
Motorolie bijgevuld a €15,71 Ruitenvloeistof a €5,40
Kreeg uiteindelijk een rekening van ruim 120 euro, meerwerk:
> Ruitensproeier vloeistof a iets van 20 euro (en was nog bijna vol)
> Koplampen afstellen a 20 euro
> Accu doormeten (was volgens de checklist gewoon onderdeel van de wintercheck) a 25 euro.
dat was mijn laatste keer bij die BMW dealer, niet om die 6 tientjes, maar omdat ik gewoon aan alles merk dat ze er een sport van maken de rekening zo hoog mogelijk op te kloppen.
Nu met de 4 serie, die liep nog in de Duitse BMW garantie. Echter had de NL dealer geen zin om een garantie geval op te lossen. De Dealer kort over de grens maakte hier helemaal geen probleem van... dus daar ben ik nu tevreden klant. Gewoon normale facturen, leenauto voor beperkte kosten, en altijd netjes overleg over meerwerk. Ruitensproeier vloeistof nog geen keer op de factuur gezien..

Overigens ben ik team shadow line voor de raamstijlen en air vents , maar wel chrome in de grille..
:strip_exif()/f/image/og5qjb5NtiZTLI2sInX3c2bc.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk, dat is een bekende parkeerplaats. Ik moet mijn bmw nog zijn vuurproef laten doen (doe ik met elke auto, hoe goedkoop/duur/brakkemik die ook is) Alleen ik heb er dit seizoen sinds ik hem heb nog geen tijd voor gehad. Ik vermoed ook dat de remmen niet een pittig rondje trekken.
PSN & XBL: Denkoyugo
File assist zit er wel op, tot 60kmpu zou de X1 autonoom moeten zijn in file situaties. Bedankt voor je ervaring, ik denk dat het geen dealbreaker hoeft te zijn. Wellicht dat een nieuwe auto (~over 2 jaar) dit wel heeft :-)GforceNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:35:
@jorikdelaporik Heb sinds vrijdag een G20 met de assisted drive functie, heb al een paar keer ingegrepen voordat de auto corrigeerde. Op de snelweg etc gaat het prima en soepel (gas geven, remmen, sturen) en met name in files ideaal. Op B wegen is de ervaring toto nu wat minder.
lane assist kun je zo instellen dat hij een tril signaal geeft, maar je kunt ook instellen dat hij zelf een stuur correctie maakt. Dat laatste heb ik uit gezet.
Er zijn hier vrij veel wegen zonder midden streep, maar met een fietspad stippellijn aan de buitenkant. Hier rij je normaal gezien overheen als er geen fietsers zijn, maar de Assisted Drive zal je altijd naar links van de streep gooien. Niet fijn als er net een tegenligger aankomt.
Koelvloeistof bijgevuld a €2.92 / aantal 0.5 |
Ruitenvloeistof a €1.38 / aantal 1 |
1 L? 0.1L ? 0.5L? i dont know.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Vandaar dat mijn verwarring ontstond, maar vind zo'n dakkoffer + rails al geld genoeg dus spuiten gaat een stapje te verTomatoman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:30:
[...]
Hij is zwart met zilveren zijkanten. Er zijn wat foto’s in omloop – in BMW reclamefoto’s – met andere kleuren aan de zijkant, daarbij is de zijkant gespoten in de kleur van de auto. Mooi, maar ongetwijfeld duur.
>> Signature?
Ligt dus aan waarmee je BMW is uitgerust; bij mijn 2019 G21 kan je de hoeveelheid stuurcorrecties ook instellen: van geen, tot veel in 2 of 3 stapjes volgens mij. Ik woon op het platteland, dus stuurcorrecties staan uit. Verder heb ik ook Assisted Drive (CoPilot Pack); dan volgt ie zelf de weg(markering). Gebruik ik vaak bij langere afstanden wanneer het iets minder druk is op de weg. Vooral het active cruise control deel is prettig.jorikdelaporik schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:18:
Klopt het dat BMW geen lane keeping assist functie heeft, maar slechts een notificatie wanneer je over de streep gaat?
Je moet er wel aan wennen en ik denk dat het nog beter (lees vloeiender) afgesteld mag worden.

Voor mij ook team chroom, zwarte grillen vind ik niets. Zwarte velgen vind ik helemaal verschrikkelijk

Verwarmd stuur is mijn meest gewaardeerde optie. En voor BMW-begrippen bijna gratis.Cornholio schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:55:
Het enige wat ik misschien nog wil toevoegen is het verwarmde stuur, maar ik ga even afwachten of dat echt nodig is.
:strip_exif()/f/image/5i0b9zJvTL7atiMiurhqPYMg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n0YtpxRO8tqIEIGpn83Opsn2.jpg?f=fotoalbum_large)
Van een Ford Fiesta uit 2012 naar een 330e, Heerlijke auto, aardig vol met opties! tot nu toe super relaxed! zowel sportiever rijden als zuinig rijden is mogelijk

Gemiddeld praktijkverbruik zit nu op 1 op 35. De auto wordt veel gebruikt voor stadsritjes en 1 keer per week naar het werk (50km enkele reis) Ook de wegenbelasting van 40,- per maand is maarliefst 7 euro duurder dan de ford fiesta

Ik heb trouwens ook een stroomoverschot van 1500 KWH per jaar door de zonnepanelen. dus laden doen we thuis voor de verkoopprijs van ~ € 0.10. op het werk kan ik gratis bijladen

- Dakota leer zwart
- Dim en inklapbare spiegels (430)
- Hifi systeem (676)
- Uitbreiding instrumentencluster (6WA)
- Verwarmde voorstoelen (494)
- Verwarmde achterstoelen
- Realtime traffic (6AM)
- Navigatiesysteem Pro(609)
- Automaat
- Sportstoelen (481)
- Sportstuur (255)
- ConnectedDrive (6AK)
- Active Cruise Control met Stop&Go. (5DF)
- Heads-up display
- Dode hoek waarschuwing (5AG)
- Lane departure warning (5AS)
- Lichtpakket/deurverlichting (563)
- Sportonderstel(704 M )
- Stuurwielrand verwarmd (248 )
- Glazen panoramadak (402)
- Highbeam assist (5AC)
- Adaptive Led koplampen(552)
- Comfort Access (322)
- Elektrisch verstelbare stoelen met memory (459A)
- Elektrisch zonnescherm (415)
- Zonnescherm achter portier(416)
[ Voor 54% gewijzigd door gekke-gerrit op 06-10-2020 11:34 ]
Dit soort dingen zijn ook de reden dat ik bij het volgende onderhoud eerst een offerte laat opmaken. Iedere euro daarboven betaal ik niet tenzij ik akkoord heb gegeven. Erg jammer dat het zo kinderachtig moet...TheStan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:17:
[...]
Hier recentelijk de ''gratis'' instapcheck van BMW Ekris gehad.
Motorolie bijgevuld a €20,95 / aantal 0.75 Ruitenvloeistof a €1,80 / aantal 3
Dadelijk moet hij weer voor o.a. olie verversen. Daar horen ook bougies bij. Maar aangezien ik begin dit jaar een kapotte bobine had, hebben ze toen al alle bougies vervangen dus die wil ik nu niet weer laten doen. Onderhoud vind ik belangrijk, maar je kan ook doordraven.
(Of ik ga het zelf doen, daar ben ik nog niet helemaal over uit.)
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Die van mij staat op 390K en is oplopend. Betreft een 320D, dus geen dikke smeuige 6-cillinder helaas.pjot1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:51:
[...]
Deze is ook van fabriek af met M-pakket. Dus ook onderstel ed. Geen verwarmde stoelen helaas en de wangen van de bestuurderstoel begint te slijten. Maar ja, er staat ook bijna 400k op de teller. Qua koplampen heb ik nog halogeenlampen erin. Auto is van m'n vader geweest die hem nieuw heeft aangeschaft. Tegenwoordig heb ik 19 inch performance velgen eronder, dit setje wil ik eigenlijk gebruiken voor winterbanden.
[Afbeelding]
Roest had ie last van bij het voorscherm aan de bestuurderskant bij aanschaf (jaar of 5 geleden), is toen een nieuw voorscherm opgekomen. Bijrijderskant begint heel lichtjes wat blaasjes te vertonen. Achterzijde nog niet.
Bestuurderstoel heb ik al eens opnieuw laten bekleden met de stof van een bijrijdersstoel (kon toen een zelfde set interieur op de kop tikken via marktplaats). Verder zijn de bumper en motorkap een keer opnieuw gespoten (had erg veel steenslag), maar er zitten helaas alweer een boel nieuwe putten in.
Ik heb een setje 16 inch styling 45 velgen voor de wintersloffen.
Zal eens zoeken naar een foto
Onderdeel van een veel breder designprobleem.alexbl69 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:08:
[...]
Maar ieder z'n meug.
Alle auto's worden tegenwoordig als sportwagens getekend, al is het een Astra met een 1.0 dripitter. Felwitte DRL, driehoekige vormen met scherpe hoeken, zwarte contrasten. Auto's zijn twee dingen tegenwoordig: doelmatig en sportief.
En dat in een land met zwaar vergrijzende autokopers. Ze laten imho een enorm gat liggen, namelijk auto's met de focus op luxe.
Laatst hoorde ik een woordvoerder van VW de keuze voor een viercylinder in het topmodel Arteon verdedigen. Het ging over de Arteon R. Wat mij betreft is een opgevoerde 20TSI daarvoor een prima keuze. Maar waar is de ruimte voor een Arteon "GLX". Met een zespitter natuurlijk.
Voor dat stuk comfort hebben we nu de zeer goed verkopende SUV gericht op comfort en een hoge zit. Die er niet zo suf uit ziet als een MPV.t_captain schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:20:
[...]
Onderdeel van een veel breder designprobleem.
Alle auto's worden tegenwoordig als sportwagens getekend, al is het een Astra met een 1.0 dripitter. Felwitte DRL, driehoekige vormen met scherpe hoeken, zwarte contrasten. Auto's zijn twee dingen tegenwoordig: doelmatig en sportief.
En dat in een land met zwaar vergrijzende autokopers. Ze laten imho een enorm gat liggen, namelijk auto's met de focus op luxe.
Laatst hoorde ik een woordvoerder van VW de keuze voor een viercylinder in het topmodel Arteon verdedigen. Het ging over de Arteon R. Wat mij betreft is een opgevoerde 20TSI daarvoor een prima keuze. Maar waar is de ruimte voor een Arteon "GLX". Met een zespitter natuurlijk.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Moest wel een wifi antenne aanschaffen. Nu nog uitzoeken hoe ik fullscreen kan activeren. Met BimmerCode lukt niet omdat de I-Step te laag is.
Nog geen performanceproblemen gehad ondanks de 2GB ram ipv 4GB.
En nog zorgen dat mijn ATM-module werkt
:strip_exif()/f/image/bgaYV6huExoIHrAg2qzN9ikS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HcK2U7FBXwxxi6NnmjIKL2Gq.jpg?f=fotoalbum_large)
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
In de G20 heb ik wel fullscreen CarPlay, maar dat scherm staat ook een stuk dichter bij me. Apple maps laat trouwens sinds de laatste update inderdaad de pijltjes zien op de HUD. 🥳
<Zinloze tekst hier>
Ik ben heel benieuwd hoe dit straks gaat met onderhoud op mijn 330e. Ik heb nu 15K kilometer gereden, waarvan 10K elektrisch en 5K ICE. Dat betekent wel wat voor slijtage op bepaalde onderdelen, ik kan mij zo bedenken olie, bougies en remschijven. Vanzelfsprekend is er ook sprake van veroudering bij beperkt gebruik maar dat geldt niet even veel en/of hard voor alle verbruiksonderdelen.TommieW schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:48:
[...]
Dit soort dingen zijn ook de reden dat ik bij het volgende onderhoud eerst een offerte laat opmaken. Iedere euro daarboven betaal ik niet tenzij ik akkoord heb gegeven. Erg jammer dat het zo kinderachtig moet...
Dadelijk moet hij weer voor o.a. olie verversen. Daar horen ook bougies bij. Maar aangezien ik begin dit jaar een kapotte bobine had, hebben ze toen al alle bougies vervangen dus die wil ik nu niet weer laten doen. Onderhoud vind ik belangrijk, maar je kan ook doordraven.
(Of ik ga het zelf doen, daar ben ik nog niet helemaal over uit.)
Cool - daar ga je plezier van hebben.Domih schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:51:
Yess het is gelukt om ID4 te upgraden naar ID6 met wireless CarPlay op mijn 118i uit 2016 :)!!
Moest wel een wifi antenne aanschaffen. Nu nog uitzoeken hoe ik fullscreen kan activeren. Met BimmerCode lukt niet omdat de I-Step te laag is.
Nog geen performanceproblemen gehad ondanks de 2GB ram ipv 4GB.
En nog zorgen dat mijn ATM-module werkt
[Afbeelding]
[Afbeelding]