Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 81 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:02
GSamson schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:42:
Uiteindelijk er aan toe geraakt om wat foto's te nemen van mijn nieuwe 330e. Tot nu toe alvast zeer tevreden na de eerste 5.000 kilometers!

Dat Tanzaniet blauw ii blijft toch een fijne kleur. Ik vind de 18 inch velgen ook beter meevallen dan gedacht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe bevalt het hybride rijden na de eerste 5.000 km? Wat haal je qua range elektrisch en schakel je vaak over naar benzine?

Ik zit zelf op de 90.000 van de 135.000 km van het leasecontract van mijn 1-serie, dus verwacht medio volgend jaar aan een nieuwe auto toe te zijn. De 330e staat hoog op het lijstje, hoewel de iX3 wellicht ook nog wel een kandidaat is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Radiant schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:36:
Ik heb in mijn E46 een soort van raar brommend geluid dat van de achterkant van de auto af komt. Niet bij acceleratie of deceleratie, alleen bij constante snelheid en meest prominent boven de 100km/u (daaronder meestal niet hoorbaar). Je voelt het ook een beetje trillen in de stoel.

Wat kan dat zijn? Diff aan het overlijden?
Wiellager of diff.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36

Eagle Creek

Breathing security

AlexV schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 00:05:
[...]

Hoe bevalt het hybride rijden na de eerste 5.000 km? Wat haal je qua range elektrisch en schakel je vaak over naar benzine?

Ik zit zelf op de 90.000 van de 135.000 km van het leasecontract van mijn 1-serie, dus verwacht medio volgend jaar aan een nieuwe auto toe te zijn. De 330e staat hoog op het lijstje, hoewel de iX3 wellicht ook nog wel een kandidaat is :P
Ik heb nu 14k op mijn 330e zitten maar vind hem geweldig. Een acceleratie en soepelheid die op die van een Tesla lijkt, plenty vermogen beschikbaar met de ICE (LET OP: wel warm maken) en meer dan 60 km is zeker haalbaar maar wel onder zeer gunstige omstandigheden. Bij normaal gebruik schat ik 40-50, ben zelf rustige rijder maar alles hangt af van 't voetje.

Tip: gebruik de ingebouwde navigatie veel omdat dit helpt bepalen wanneer elektrisch wordt gereden. Bij lange ritten betekent dit begin en eind.

Ik rijd zelf voornamelijk in Electric Only mode en dan kan je tot 140kmh elektrisch. Dan rijd je zeker geen 60km maar mijn voordeel is dat de ICE niet onnodig tussendoor inschakelt (normaal is dit bij 110km en 40% belasting, met EO bij 60% en dat is zat).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
AlexV schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 00:05:
[...]

De G20 330e is eindelijk de naam hybride waardig vind ik zelf. Ik heb een woon-werk afstand af te leggen van 100km enkel heenrit, maar wel als voordeel dat ik op het werk mag opladen. Dan is het mogelijk om tussen 45 en 50 km elektrisch te rijden voor elke 100km (30 - 40% nationale weg - overige weg is snelweg).
Ik schakel dus vaak over op benzine, maar als ik wat oplet blijft mijn verbruik makkelijk onder de 3,6l / 100km. Op de snelweg is het verbruik op benzine ook niet zo veel hoger dan een andere benzine (6,5l) naar mijn gevoel.

Als ik thuis werk, dan rijdt mijn vrouw met de BMW en kan die puur elektrisch naar het werk en terug (35km in totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik heb m'n plan voor een E91 335d laten vallen. Bij nader inzien is dit toch geen goed idee omdat er ook veel korte stukken worden gereden. Daarnaast is de grootste reden dat we naar een andere Bmw aan het kijken zijn, is dat we graag jonger willen rijden. M'n huidige auto begint steeds meer mankementen te vertonen dat het gewoon vervelend wordt. Rubbertje hier, klemmetje daar enzovoorts, enzovoorts. Omdat m'n huidige auto altijd perfect is onderhouden, heb ik dat ook gedaan maar ik kan nu elk jaar zo'n 2000 euro wegbrengen. Dat wordt ons te veel en daarom is ons oog gevallen op een F31.

Deze week willen we proefrit(ten) maken, zijn er nog punten waar we op moeten letten? We blijven sowieso dieselen want we rijden ca 25k per jaar. Dus een 320d of 330d met een hogere km stand. Ik heb zelf altijd al een BMW 6 cilinder willen hebben want dat hoort gewoon bij bmw. Is een stand van 200k met de huidige diesels veel? Mijn huidige 320d E46 staat momenteel op 371k. Buiten het feit dat na 8k de motor in elkaar liep, bij 150k een kromme krukas kreeg en bij 230k de turbo plofte, geen problemen gehad, motorisch. Met andere woorden, is zo'n 6 cilinder diesel nog steeds duurzaam?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:22
mijn F31 330d rijd nog super met 210k op de teller, geen problemen mee gehad sinds aanschaf(bij 150k) :)
pjot1 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:55:
Ik heb m'n plan voor een E91 335d laten vallen. Bij nader inzien is dit toch geen goed idee omdat er ook veel korte stukken worden gereden. Daarnaast is de grootste reden dat we naar een andere Bmw aan het kijken zijn, is dat we graag jonger willen rijden. M'n huidige auto begint steeds meer mankementen te vertonen dat het gewoon vervelend wordt. Rubbertje hier, klemmetje daar enzovoorts, enzovoorts. Omdat m'n huidige auto altijd perfect is onderhouden, heb ik dat ook gedaan maar ik kan nu elk jaar zo'n 2000 euro wegbrengen. Dat wordt ons te veel en daarom is ons oog gevallen op een F31.

Deze week willen we proefrit(ten) maken, zijn er nog punten waar we op moeten letten? We blijven sowieso dieselen want we rijden ca 25k per jaar. Dus een 320d of 330d met een hogere km stand. Ik heb zelf altijd al een BMW 6 cilinder willen hebben want dat hoort gewoon bij bmw. Is een stand van 200k met de huidige diesels veel? Mijn huidige 320d E46 staat momenteel op 371k. Buiten het feit dat na 8k de motor in elkaar liep, bij 150k een kromme krukas kreeg en bij 230k de turbo plofte, geen problemen gehad, motorisch. Met andere woorden, is zo'n 6 cilinder diesel nog steeds duurzaam?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 07:33
@pjot1 met 25K per jaar is diesel niet voordeliger hoor (in NL althans).. Zeker als je meerekent dat diesels giga afschrijven vanwege impopulariteit. Over 'n paar jaar wil niemand jouw diesel meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Polydeukes schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:10:
@pjot1 met 25K per jaar is diesel niet voordeliger hoor (in NL althans).. Zeker als je meerekent dat diesels giga afschrijven vanwege impopulariteit. Over 'n paar jaar wil niemand jouw diesel meer hebben.
Nou ik had er natuurlijk bij moeten vermelden dat 25 wel het minimum is. Dat ze vreselijk afschrijven ben ik me van bewust. Als ik zie wat m'n huidige auto waard is. :'(

Volgende week gaat deze weer naar de dokter vanwege een kapot raammechanisme aan de passagierszijde... :X

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Afbeeldingslocatie: https://lightroom.adobe.com/v2c/spaces/f4be8563fa6343c08b03f097b6aafb5c/assets/cab21c0256794295bfe8457dd6584436/revisions/acb4d371e7394a4985cddb587daa1956/renditions/24bea4457f4f418124eb7fc9ba5f16c1

Heerlijk met de G20 toeren op vakantie.

Heeft iemand een idee hoe de updates werken met iDrive 7? Ik heb tot nu toe maar 1 update OTA kunnen installeren terwijl er volgens mij nog twee nieuwere updates beschikbaar zijn. Moeten de nieuwere updates bij de dealer geïnstalleerd worden?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Ben benieuwd naar jou rekenmethode. Dat giga afschrijven is leuk, maar bij een auto met al 2 ton op de teller is het grootste deel van de afschrijving al gedaan.

Daarnaast lopen de 6 cilinder diesels zo enorm veel zuiniger/goedkoper dan de 6 cilinder benzine's dat het al vrij snel uit kan.

Ik ben onlangs gewisseld van diesel naar benzine, en zelfs nu ik zo weinig rijd met de corona tijden sta ik nog bijna elke week huilend aan de pomp voor een tank V-power. :X

[ Voor 12% gewijzigd door --MP-- op 03-08-2020 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Is enorm situatieafhankelijk, de rekenmethodes met omslagpunten etc. gelden vooral voor nieuwe wagens.

Zodra we het hebben over tweedehands / wat oudere wagens (lees jaar of 3 a 4 oud), is het omslagpunt vaak vele malen lager, omdat het diesel restwaarde nadeel ook al in de aanschaf zit verwerkt die je dan doet. Een 320i versus 320d met dezelfde uitrustig, bouwjaar en kilometerstand (dus verder gelijk), kan bij wijze van zomaar 5 mille in aanschaf verschillen. Dat maak je niet gauw goed in de running costs en afschrijving.

Voorgaande ter illustratie, maar over het algemeen geldt wel: koop je auto met wat jaren ervaring, dan ligt het omslagpunt voor een diesel lager dan bij aanschaf nieuw.

Neemt niet weg dat "restwaarde" en "afschrijving" sowieso begrippen zijn die een schatting vereisen en dus een glazen bol om die exact te bepalen. Hetzelfde geldt overigens net zo goed voor je eigen jaarkilometrage.

Een wijs man (mijn vader) zei altijd: auto=emotie.

Met andere woorden, je kan alle getallen tot 2 cijfers achter de komma doorrekenen... Maar uiteindelijk koop je tóch iets op basis van je gevoel :) . Zo reed mijn ouweheer niet meer dan 10k per jaar, maar kocht ie gewoon een dikke diesel.. :+

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42

_Arthur

blub

--MP-- schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:40:
Ik ben onlangs gewisseld van diesel naar benzine, en zelfs nu ik zo weinig rijd met de corona tijden sta ik nog bijna elke week huilend aan de pomp voor een tank V-power. :X
Probleem met dat janken aan de pomp, is dat je elke keer de harde cijfers voor je neus ziet. Wat je "minder" zag, was die sloot MRB voor je diesel die je elke 3 maanden mocht aftikken. Dit tezamen met de afschrijving die je helemaal niet 'ziet'.

Mijn vorige F31 320D vs mijn huidige G21 330i scheelt Euro 66,- per maand aan MRB. Afschrijving weer een ander verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@--MP-- Ik heb geen berekening gemaakt en baseer me op de kennis van het heden dat diesel compleet uit de gratie is, omdat het steeds zwaarder belast wordt.

Maar zoals @JanHenk terecht zegt is het van veel meer factoren afhankelijk. Als je een occasion F31 330D met veel ervaring (200K+ op de teller) koopt, dan schrijf je nog relatief weinig af inderdaad en kan 't per km voordeliger zijn dan een 330i.

En huilen aan de pomp hoort bij de emotie, toch? 😜

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 09:34
Ik snap dat huilen aan de pomp nooit zo goed.. je tankt, je steekt je pinpas in de machine, toetst je code en gaat weer verder. Kijken jullie naar dat bedrag? Je moet toch gewoon rijden en dat kost geld.. Als je bij iedere keer tanken moet gaan huilen over wat het kost moet je of minder rijden of een andere auto kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
pjot1 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:55:
Buiten het feit dat na 8k de motor in elkaar liep, bij 150k een kromme krukas kreeg en bij 230k de turbo plofte, geen problemen gehad, heel veel problemen gehad motorisch. Met andere woorden, is zo'n 6 cilinder diesel nog steeds duurzaam?
FTFY :+

De F31 320d (non LCI, neem ik aan), is geleverd met de N47. Later (rond 2015) is die vervangen voor de B47. De N47 is vrij "berucht" om de problemen met de distributieketting. Ik heb in de vriendenkring overigens 5 figuren met de N47 in een 320d. Er is er daadwerkelijk één van in de soep gelopen (rond de 200k km's). Die moest een motorwissel en kreeg een fijne garagerekening (lees rond de 6-7 mille..). De rest rijdt al jaren probleemloos rond.

Overigens kun je, mits je goed oplet, het wel horen wanneer de ketting van de N47 aan vervanging toe is. Rij dan niet door, maar laat dit checken. Bij aanschaf ook belangrijk om dit na te vragen, er is een "fix" beschikbaar en er zijn ook veel motoren die dit hebben gehad.

Ik weet niet hoe dit zit met de N57 (de zescilinder), of die dezelfde problemen heeft. Bij mijn weten is dat blok een stuk beter betrouwbaar.

2 ton voor een diesel is niets (mits tijdig onderhoud, uiteraard). Ik denk dat je eerder andere mankementen aan de auto krijgt, dan aan het motorblok..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 12-09 14:27
JanHenk schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:45:
[...]

FTFY :+

De F31 320d (non LCI, neem ik aan), is geleverd met de N47. Later (rond 2015) is die vervangen voor de B47. De N47 is vrij "berucht" om de problemen met de distributieketting. Ik heb in de vriendenkring overigens 5 figuren met de N47 in een 320d. Er is er daadwerkelijk één van in de soep gelopen (rond de 200k km's). Die moest een motorwissel en kreeg een fijne garagerekening (lees rond de 6-7 mille..). De rest rijdt al jaren probleemloos rond.

Overigens kun je, mits je goed oplet, het wel horen wanneer de ketting van de N47 aan vervanging toe is. Rij dan niet door, maar laat dit checken. Bij aanschaf ook belangrijk om dit na te vragen, er is een "fix" beschikbaar en er zijn ook veel motoren die dit hebben gehad.

Ik weet niet hoe dit zit met de N57 (de zescilinder), of die dezelfde problemen heeft. Bij mijn weten is dat blok een stuk beter betrouwbaar.

2 ton voor een diesel is niets (mits tijdig onderhoud, uiteraard). Ik denk dat je eerder andere mankementen aan de auto krijgt, dan aan het motorblok..
De N47 heeft de slechte naam gekregen bij de introductie in de E9x LCI. Daarna zijn er nog enkele updates gekomen en bij de introductie van de N47D (2011-03) na zijn eigenlijk zo goed als alle kettingproblemen verdwenen. De F30 heeft daar dus nooit zoveel last van gehad naar mijn weten.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polydeukes
Hier het aankoopadvies van Autoblog voor de F3x serie.
https://www.autoblog.nl/n...video-aankoopadvies-98198

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:47:
[...]

De N47 heeft de slechte naam gekregen bij de introductie in de E9x LCI. Daarna zijn er nog enkele updates gekomen en bij de introductie van de N47D (2011-03) na zijn eigenlijk zo goed als alle kettingproblemen verdwenen. De F30 heeft daar dus nooit zoveel last van gehad naar mijn weten.
Schijnt dat er inderdaad verbeteringen zijn doorgevoerd mettertijd, volgens mij heette de motoren N47D20 (a/b/c/d), waarbij jij denk ik doelt op de N47D20D?

Ik kan in ieder geval bevestigen dat ook een F31 uit 2012 met de N47 een gebroken ketting kan oplopen. Wellicht een unicum, maar hij had het toch zeker wel. Welke van de versies van de N47 dit is, kan ik je niet vertellen. Maar nogmaals, ik ken ook veel E91's met de N47 van de eerste versies die al jaren probleemloos rondrijden... Soms heb je gewoon domme pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Eagle Creek schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:11:
[...]

Ik heb nu 14k op mijn 330e zitten maar vind hem geweldig. Een acceleratie en soepelheid die op die van een Tesla lijkt, plenty vermogen beschikbaar met de ICE (LET OP: wel warm maken) en meer dan 60 km is zeker haalbaar maar wel onder zeer gunstige omstandigheden.
Dat is mijn probleem met hybrides. Ik vertrek thuis, kijk naar de temperatuur.

Zodra dat dat ding op temperatuur is gaat het gas erop.

Bij een hybride is dat ding nog niet eens warm als ik op mijn bestemming aankom, en kan ik dus nooit genieten van mijn pks.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:02
Eagle Creek schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:11:
[...]

Ik heb nu 14k op mijn 330e zitten maar vind hem geweldig. Een acceleratie en soepelheid die op die van een Tesla lijkt, plenty vermogen beschikbaar met de ICE (LET OP: wel warm maken) en meer dan 60 km is zeker haalbaar maar wel onder zeer gunstige omstandigheden. Bij normaal gebruik schat ik 40-50, ben zelf rustige rijder maar alles hangt af van 't voetje.

Tip: gebruik de ingebouwde navigatie veel omdat dit helpt bepalen wanneer elektrisch wordt gereden. Bij lange ritten betekent dit begin en eind.

Ik rijd zelf voornamelijk in Electric Only mode en dan kan je tot 140kmh elektrisch. Dan rijd je zeker geen 60km maar mijn voordeel is dat de ICE niet onnodig tussendoor inschakelt (normaal is dit bij 110km en 40% belasting, met EO bij 60% en dat is zat).
GSamson schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:27:
[...]

De G20 330e is eindelijk de naam hybride waardig vind ik zelf. Ik heb een woon-werk afstand af te leggen van 100km enkel heenrit, maar wel als voordeel dat ik op het werk mag opladen. Dan is het mogelijk om tussen 45 en 50 km elektrisch te rijden voor elke 100km (30 - 40% nationale weg - overige weg is snelweg).
Ik schakel dus vaak over op benzine, maar als ik wat oplet blijft mijn verbruik makkelijk onder de 3,6l / 100km. Op de snelweg is het verbruik op benzine ook niet zo veel hoger dan een andere benzine (6,5l) naar mijn gevoel.

Als ik thuis werk, dan rijdt mijn vrouw met de BMW en kan die puur elektrisch naar het werk en terug (35km in totaal).
Vooral inderdaad het elektrisch rijden en laden in combinatie met gewoon het bereik van brandstof spreekt me aan. Ik rij dagelijks 50 km enkele rit woon-werk, allemaal op 100 en 80 wegen rondom Rotterdam, dus dan zou het volledig elektrisch net wel net niet moeten kunnen. Op kantoor kan ik laden, en als ik onverwachts toch een grote rit voor de kiezen krijg is er geen probleem.

Enige bezwaar blijft prijs en bijtelling, met de opties die ik wens zit ik al snel aan 75 tot 80k, wat met 22% bijtelling toch wel pijn doet. Maarja, auto is emotie wat terecht gezegd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Snake schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:07:
[...]

Dat is mijn probleem met hybrides. Ik vertrek thuis, kijk naar de temperatuur.

Zodra dat dat ding op temperatuur is gaat het gas erop.

Bij een hybride is dat ding nog niet eens warm als ik op mijn bestemming aankom, en kan ik dus nooit genieten van mijn pks.
Handmatig overnemen en op sport instellen, of je battery control op 100%. In beide gevallen slaat de ICE aan en kun je traditioneel opwarmen. Eenmaal warm blijft de motor lang warm: een uitlaat gaat dicht voor opwarmen en de shutters gaan dicht zodat er geen wind door de motorruimte gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@--MP-- waarom gooi je er dan ook V-Power in? Als dat is omdat je een M modelletje rijdt moet je sowieso niet klagen over verbruik :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
MadMarky schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:40:
@--MP-- waarom gooi je er dan ook V-Power in? Als dat is omdat je een M modelletje rijdt moet je sowieso niet klagen over verbruik :+
Omdat je met Euro 98 (E5) verder komt dan met Euro 95 (E10)? ALs het even kan tank ik bij de BP op de Binckhorst in Den Haag Euro 98 zonder ethanol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben eens aan het rondkijken voor een E81 uit om en nabij 2010, dus met het N43 blok. Er zijn verschillende bekende problemen (bobines, kettingspanner, injectoren), maar ik vroeg mij af of het in werkelijk echt zo erg is en of deze zaken blijvend te verhelpen zijn, dus niet dan je om de zoveel tijd alles moet vervangen. Mensen hier met ervaring met dit blok?

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 05-08-2020 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
MadMarky schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:40:
Geen M, maar ik drink zelf ook geen aldi cola.
En moet mezelf toch reden geven tot huilen, maakt de vreugde erna weer groter ofzo _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

--MP-- schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:40:
[...]

Daarnaast lopen de 6 cilinder diesels zo enorm veel zuiniger/goedkoper dan de 6 cilinder benzine's dat het al vrij snel uit kan.
Ik heb een B58.
Op de autostrade gaat die 30mpg, dus 7.84049l/100km, of 1 op 12.7543.

Wat doet die van jouw?

Geen diesel meer in het huidige gamma hier in de VS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

zeef schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:56:
[...]

Omdat je met Euro 98 (E5) verder komt dan met Euro 95 (E10)? ALs het even kan tank ik bij de BP op de Binckhorst in Den Haag Euro 98 zonder ethanol.
En dat is significant genoeg om het prijsverschil teniet te doen? Ik merk met mijn oude zescilinder geen verschil in verbruik tussen E5 en E10, wie er achter het stuur zit (ik of vriendin) maakt daarentegen wel zeker 10% verschil :P
De enige keren dat ik nu nog E5 tank is wanneer ie 's winters gestald staat om aanslag in de brandstofleidingen te voorkomen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Na het erin zetten van het nieuwe blok plus de 6 bak toch nog een lichte olielekkage -O-

Waarschijnlijk tijdens de montage van de krukaskeerring iets niet goed gegaan. Op de foto zie je rechts de keerring die eruit kwam. Links een keerring van een ander blok (zoals die hoort). Bij de rechter keerring is het binnenste lipje omgevouwen tijdens monteren. Hierdoor kon er olie langs ontsnappen.
Helaas moest hierdoor de bak er weer onderuit om bij de keerring te komen...

Gelukkig zit de nieuwe keerring erin met een teflon rand waardoor de keerring ook nog is langer meegaat tov oem keerring. Was wat werk maar het blok is weer droog *O*

Kunnen we weer rustig verder met inrijden van het nieuwe blok. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09epSatBWlYfwXLrwbBEEiFUxXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/naYp4I09CGA6Qq7zViwIR9qx.jpg?f=fotoalbum_large

@wimpie007 zo beter O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
joshje schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:13:
Na het erin zetten van het nieuwe blok plus de 6 bak toch nog een lichte olielekkage -O-

Waarschijnlijk tijdens de montage van de krukaskeering iets niet goed gegaan. Op de foto zie je rechts de keering die eruit kwam. Links een keering van een ander blok (zoals die hoort). Bij de rechter keering is het binnenste lipje omgevouwen tijdens monteren. Hierdoor kon er olie langs ontsnappen.
Helaas moest hierdoor de bak er weer onderuit om bij de keering te komen...

Gelukkig zit de nieuwe keering erin met een teflon rand waardoor de keering ook nog is langer meegaat tov oem keering. Was wat werk masr het blok is weer droog *O*

Kunnen we weer rustig verder met inrijden van het nieuwe blok. :)

[Afbeelding]
Hij moet de olie keren he.

Is dus een keerring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@wimpie007 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Snake schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:12:
[...]

Ik heb een B58.

Wat doet die van jouw?

Ik rijd inmiddels 6 cilinder benzine. 435i X drive met N55 motor.

Verbruik is nogal te beinvloeden door de snelheid, Als ik op de snelweg netjes rond de 120 blijf dan zo'n 1 op 10. Praktijk is echter rond de 1 op 9 tot 1 op 8.5.

Vergelijkbare diesels moeten toch rond de 1 op 13 a 14 uitkomen. Als je dan ook nog het verschil in brandstofprijs in NL mee neemt..

Maarja deze klinkt zo lekker *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

[...]

Ik heb een 320i uit 2013, ook met de beruchte ketting issues dacht ik? Waaraan hoor je dat deze aan vervanging toe is? Het enige dat ik hoor is dat de motor wat 'rauw' loopt bij een koude start en dat de het klinkt alsof er een gaatje in de uitlaat zit. Dat is veelal weg als hij iets warmer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
--MP-- schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:30:
Ik rijd inmiddels 6 cilinder benzine. 435i X drive met N55 motor.

Verbruik is nogal te beinvloeden door de snelheid, Als ik op de snelweg netjes rond de 120 blijf dan zo'n 1 op 10. Praktijk is echter rond de 1 op 9 tot 1 op 8.5.
Ooh, dan hoef ik me met mijn N52 NA niet zo druk te maken met gemiddeld 1 op 8,8 over 44.250 km :)
Soms iets meer, soms iets minder...

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/utdrmzsq6zf.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 05-08-2020 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
thejoker80 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

Ik heb een 320i uit 2013, ook met de beruchte ketting issues dacht ik? Waaraan hoor je dat deze aan vervanging toe is? Het enige dat ik hoor is dat de motor wat 'rauw' loopt bij een koude start en dat de het klinkt alsof er een gaatje in de uitlaat zit. Dat is veelal weg als hij iets warmer is.
jouw 320i is een benzine, de beruchte motor betreft een diesel.
Dat rauwe van de koude motor is typisch BMW en niks om je zorgen over te maken.

Edit: een oliewissel doet soms wonderen

[ Voor 3% gewijzigd door Polydeukes op 05-08-2020 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

De 320i met de N20 klinkt als een diesel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Snake schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:14:
De 320i met de N20 klinkt als een diesel.
Mijn B48 doet dat ook, maar alleen koude start.. Na een kilometer (of wat) klinkt ie heel anders.

Zelfde voor de automaat trouwens, die reageert de eerste kilometer ook heel anders. Staat zelfs in de handleiding.. (Ja, die lees ik :+ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
JanHenk schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:27:
[...]

Mijn B48 doet dat ook, maar alleen koude start.. Na een kilometer (of wat) klinkt ie heel anders.

Zelfde voor de automaat trouwens, die reageert de eerste kilometer ook heel anders. Staat zelfs in de handleiding.. (Ja, die lees ik :+ )
Neptweaker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

JanHenk schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:27:
[...]

Wat staat er dan? Pics or it didn't happen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:46
Snake schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:12:
[...]

Ik heb een B58.

Wat doet die van jouw?

Hier ook een B58, over de laatste 600 km op E5 7,48 liter op de 100 km. Vooral snelweg, dus 100 km/h.

Record is volgens mij iets van 7,2 liter op de 100 km tijdens een vakantierit door Duitsland. Dat verbaasde me wel aangezien de snelheid redelijk hoog (maar waarschijnlijk ook vrij constant) was.

Overigens rijd ik meestal hetzelfde traject, ook ik lijk een verschil te constateren tussen E5 en E10.

[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 06-08-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
zunrob schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:33:
[...]
Overigens rijd ik meestal hetzelfde traject, ook ik lijk een verschil te constateren tussen E5 en E10.
Hou het niet exact bij, maar haal zeker meer uit de E5 dan uit de E10. Met de E10 moet ik voor de 600km tanken, met E5 kom ik altijd boven de 700.

Prijsverschil is (bij mijn pomp) exact 10% wat het dus lonend maakt om E5 te tanken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
alexbl69 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

Hou het niet exact bij, maar haal zeker meer uit de E5 dan uit de E10. Met de E10 moet ik voor de 600km tanken, met E5 kom ik altijd boven de 700.

Prijsverschil is (bij mijn pomp) exact 10% wat het dus lonend maakt om E5 te tanken.
Ik weet het precieze verschil niet meer, maar dacht rond de 5 procent gunstiger op E5. Ik heb het geluk niet ver van Duitsland te wonen, en daar is het verschil vaak maar een paar cent (4 op het moment).

Correctie: meest gunstige wat ik gereden heb was 7,32 liter op de 100 km.

[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 06-08-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
zunrob schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:53:
[...]

Ik weet het precieze verschil niet meer, maar dacht rond de 5 procent gunstiger op E5. Ik heb het geluk niet ver van Duitsland te wonen, en daar is het verschil vaak maar een paar cent (4 op het moment).

Correctie: meest gunstige wat ik gereden heb was 7,32 liter op de 100 km.
Dat wil dus zeggen dan die andere 5% van de e10 verhouding niets doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Mapro schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:34:
[...]

Dat wil dus zeggen dan die andere 5% van de e10 verhouding niets doet?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Wat ik heb geconstateerd is dat mijn auto op E5 zo'n 5 procent zuiniger lijkt te rijden dan op E10.

Ik heb geen echte brandstof zonder ethanol getankt om ook het verschil tussen E5 en "E0" te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

zunrob schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:06:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Wat ik heb geconstateerd is dat mijn auto op E5 zo'n 5 procent zuiniger lijkt te rijden dan op E10.

Ik heb geen echte brandstof zonder ethanol getankt om ook het verschil tussen E5 en "E0" te onderzoeken.
E5 kan ook gewoon 0% ethanol bevatten.
Echt testen zal wel wat moeilijker zijn.

De Vpower E5 bijv.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36

cdoens

Peugeot-gek

Sinds jaar en dag rij ik Peugeot maar sinds vandaag heb ik er een BMW bij dus kom ik hier ook maar eens lurken :P

Afgelopen week waren we op vakantie in Hoenderloo.
Op de eerste avond zijn we uit eten geweest in het dorpje en op de terugweg zag ik een auto in een weitje staan, Je kent het wel, je gaat tóch even kijken.
Het ging om een BMW 735i uit 1987 zonder APK.
Normaal zou ik daarna weggefietst zijn maar het kenteken begon met "SP" en die hebben mijn 2 andere auto's ook in het kenteken. Dus blijf je plakken en nadenken... Wat zou de reden van afkeur geweest zijn, de auto staat sinds eind juni pas stil.

De volgende dag toch de eigenaar eens gebeld en de dag erna wezen kijken. Starten en lopen maar proefrijden was er uiteraard niet mogelijk.
De auto was afgekeurd op roest bij de ophanging van de achteras. Dit was al eens gelast maar niet goed genoeg.
Verder hebben de remmen wat aandacht nodig en kan de auto door de APK.
Ik heb de gok maar genomen en sinds vanavond staat de Beamer op mijn oprit.
De eerste niet-Peugeot die ik zelf heb gekocht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUp0EeyMLXPuh7JKobYFxgaHDyw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5biKinW9kgyJf5AEE94DNtT.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbCXimBtWx4cEknlnXOrVhjfbHI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBe50GmyGynP4h4RUNlQPmKs.jpg?f=fotoalbum_medium

Momenteel ben ik de garage aan het verbouwen dus over een paar weken kan deze jongen naar binnen.
De draagarmen, fuseekogels en uitlaat zijn al vervangen en zit er een waslijst aan oude facturen bij. Die ga ik binnenkort eens doorspitten.
Hopelijk ben ik met de remmen en het lassen niet lang bezig en kan deze jongen dit jaar nog voor de APK.
Aangezien het een oldtimer is, vallen de vaste lasten ook nog mee.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
YakuzA schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:11:
[...]

E5 kan ook gewoon 0% ethanol bevatten.
Echt testen zal wel wat moeilijker zijn.

De Vpower E5 bijv.
In dit geval betreft het Duitse brandstof, waarbij bij deze tankstations staat dat het betreffende percentage ethanol erin zit. En inderdaad, het is natuurlijk verre van wetenschappelijk, omstandigheden zullen geen enkele keer gelijk zijn tijdens een rit, maar het was vrij consequent duidelijk. Overigens ook best wel wat over te vinden als je even googelt.
Voor 4 cent extra tank ik in ieder geval graag E5, los van het feit of en hoeveel het zuiniger is dan E10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

zunrob schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:29:
[...]

In dit geval betreft het Duitse brandstof, waarbij bij deze tankstations staat dat het betreffende percentage ethanol erin zit. En inderdaad, het is natuurlijk verre van wetenschappelijk, omstandigheden zullen geen enkele keer gelijk zijn tijdens een rit, maar het was vrij consequent duidelijk. Overigens ook best wel wat over te vinden als je even googelt.
Voor 4 cent extra tank ik in ieder geval graag E5, los van het feit of en hoeveel het zuiniger is dan E10.
Waar tank jij voor 4 cent extra 98? Ik woon vlakbij een van de goedkoopste E95 pompen in Nederland maar hun 98 kost me echt meer dan 4ct/l..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Idd, E98 is in mijn ervaring bijna altijd 10 cent duurder. Overigens merk ik geen verschil in verbruik tussen E5 95/E10 95 / E98. Het is bij mij veel meer afhankelijk van andere factoren: stadsverkeer, 100/130, etc:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKCqAtrpU7fGOLkeJVriUok53Xs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ljnFyzSAOwO6AbA4y1QMultZ.png?f=user_large

E36 320i uit 1995 :)

[ Voor 32% gewijzigd door Knul op 07-08-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Eagle Creek schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Waar tank jij voor 4 cent extra 98? Ik woon vlakbij een van de goedkoopste E95 pompen in Nederland maar hun 98 kost me echt meer dan 4ct/l..
Net over de grens in Duitsland (Kranenburg) tank ik E5. Actuele prijzen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrPC4BYFBdfcGBMnHCx2hMV5hwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XxEYj85ge3uOWmYW5hHKOfpE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door zunrob op 07-08-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:11
E92 325i binnen de stad 1:8, snelweg 1:13.
In Belgie paar dagen terug Euro 98 voor 1.27 getankt :D

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:42
zunrob schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:42:
[...]

Net over de grens in Duitsland (Kranenburg) tank ik E5. Actuele prijzen: [Afbeelding]
Haha, dat is gewoon EURO95 E5 i.p.v. E10 en geen EURO98 ;-) Die Superplus is 98/100

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Morpheusk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:47:
[...]

Haha, dat is gewoon EURO95 E5 i.p.v. E10 en geen EURO98 ;-) Die Superplus is 98/100
Klopt. Ik heb ook steeds E5 en E10 gezegd, heb geen enkele keer gezegd dat ik 98 tank? Dus ik weet niet waarom je het denkt of waar nu precies de verwarring vandaan komt? :P

Zie ook hier, daarom dat ik het bewust "E0" noem. ;)
zunrob schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:06:
[...]

Edit:
Even gekeken. Hier is de verwarring ontstaan:
Eagle Creek schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:57:
[...]

Dus, voor de duidelijkheid: als ik E10 bedoel is dat met 10 procent ethanol, en E5 is met 5 procent ethanol. Zo staat dat ook duidelijk bij betreffende brandstoffen bij het tankstation in Duitsland vermeld. :) Zie ook: https://www.aral.de/de/gl...#accordion_accordion_tab2

In Nederland heb je bij sommige tankstations idd ook "E5" staan terwijl betreffende brandstoffen inderdaad geen ethanol bevatten.

[ Voor 79% gewijzigd door zunrob op 07-08-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
c-nan schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:45:
E92 325i binnen de stad 1:8, snelweg 1:13.
In Belgie paar dagen terug Euro 98 voor 1.27 getankt :D
Voor een N52B25 is dat netjes... voor een N53 is dat normaal verbruik toch? Vanaf 2007 toch N53B30?

Een enkele keer in het buitenland tanken is leuk, maar als je altijd in het buitenland (waar brandstof goedkoper is) kunt tanken is het pas voordelig... goedkoopste dit jaar was 1.23,9 voor een litertje SuperPlus 98. Momenteel zit het rond de 1.33,9. Het kan nog goedkoper, maar dan moet je verder het land inrijden, aangezien ze de prijs de eerste kilometers over de grens kunstmatig wat hoger houden. En daarbij... het gaat niet om het goedkoopste, wel om de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:11
CreativeS schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:28:
[...]

Voor een N52B25 is dat netjes... voor een N53 is dat normaal verbruik toch? Vanaf 2007 toch N53B30?

Een enkele keer in het buitenland tanken is leuk, maar als je altijd in het buitenland (waar brandstof goedkoper is) kunt tanken is het pas voordelig... goedkoopste dit jaar was 1.23,9 voor een litertje SuperPlus 98. Momenteel zit het rond de 1.33,9. Het kan nog goedkoper, maar dan moet je verder het land inrijden, aangezien ze de prijs de eerste kilometers over de grens kunstmatig wat hoger houden. En daarbij... het gaat niet om het goedkoopste, wel om de kwaliteit.
Is een N52B25 inderdaad. Geen idee of 1:8 normaal is, tot nu toe altijd diesel gereden.

Ik tank trouwens (zo goed als) nooit in het buitenland, maar mijn schoonouders wonen er, dus als ik er toch ben....

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Polydeukes schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:23:
[...]
jouw 320i is een benzine, de beruchte motor betreft een diesel.
Dat rauwe van de koude motor is typisch BMW en niks om je zorgen over te maken.

Edit: een oliewissel doet soms wonderen
Mmm, als je het over de duivel hebt. Zon 1600 km terug kreeg ik de melding dat ik olie moest bijvullen. Toen heb ik 1 liter 5w30 erin gedaan. Nu geeft hij alweer dezelfde melding.... Is dit een bekend probleem? Het gaat om een F31 320i uit 2013 met bijna 130k km. Net uit de garantie... Die liep t halfverwege juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
cdoens schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:16:
Sinds jaar en dag rij ik Peugeot maar sinds vandaag heb ik er een BMW bij dus kom ik hier ook maar eens lurken :P

Afgelopen week waren we op vakantie in Hoenderloo.
Op de eerste avond zijn we uit eten geweest in het dorpje en op de terugweg zag ik een auto in een weitje staan, Je kent het wel, je gaat tóch even kijken.
Het ging om een BMW 735i uit 1987 zonder APK.
Ha leuk, een vroege E32. Daar heb ik er ook diverse van gehad. Fijne auto's waar nog goed zelf aan te sleutelen is.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afgelopen zaterdag terug gekomen uit Zwitserland waar ik de Grand Tour of Zwitserland heb gereden.
De Sustenpass zat er niet in dus deze heb ik zelf toegevoegd, de gehele route in de navigatie van de BMW gezet en rijden maar :)

In totaal 4000km erbij gereden in mijn BMW M135i welke inmiddels beschikt over een Stage 2+ (430pk/630Nm) en de limiter eraf gehaald, wegens drukte de max snelheid niet kunnen testen bij 260km/u op de teller moest ik remmen. Wel een bizar verschil in vergelijking met stock, hij blijft maar gaan en je wordt continue in de stoel gedrukt wanneer je maar op het gaspedaal drukt :) En tijdens de vakantie door de 100.000km gegaan.

Onderstaande foto is gemaakt op de Sustenpass.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cN57onNu-wLIBo0bhLLu66AVlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6tgHKoZ5RJJPJ76qndDuCwOZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

FabiandJ schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:00:
Afgelopen zaterdag terug gekomen uit Zwitserland waar ik de Grand Tour of Zwitserland heb gereden.
De Sustenpass zat er niet in dus deze heb ik zelf toegevoegd, de gehele route in de navigatie van de BMW gezet en rijden maar :)

In totaal 4000km erbij gereden in mijn BMW M135i welke inmiddels beschikt over een Stage 2+ (430pk/630Nm) en de limiter eraf gehaald, wegens drukte de max snelheid niet kunnen testen bij 260km/u op de teller moest ik remmen. Wel een bizar verschil in vergelijking met stock, hij blijft maar gaan en je wordt continue in de stoel gedrukt wanneer je maar op het gaspedaal drukt :) En tijdens de vakantie door de 100.000km gegaan.

Onderstaande foto is gemaakt op de Sustenpass.
[snip]
Heb je nog een originele turbo of is die ook vervangen?

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
wjjkoevoets schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Heb je nog een originele turbo of is die ook vervangen?
Turbo is origineel, heb de downpipe vervangen voor een 200Cell Wagner Downpipe, ik heb geen zin om bij elke APK keuring de downpipe te moeten vervangen als ik voor catless zou gaan.
De originele intercooler is vervangen voor een Wagner Intercooler EVO 1 en de boost en charge pipe zijn vervangen voor exemplaren van FTP Motorsport.

Verder is de middendemper er tussenuit en in de einddemper het binnenwerk veranderd, als ik hem op sport stand zet heb ik bijna straight pipe.

[ Voor 12% gewijzigd door FabiandJ op 11-08-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 09:34
En heb je xDrive of niet? Krijg je het vermogen een beetje op de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
la_fusion schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:30:
En heb je xDrive of niet? Krijg je het vermogen een beetje op de weg?
Handgeschakeld met alleen achterwiel aandrijving 8)
Het volledige vermogen denk ik nog niet aankunnen spreken, ik moet mij een beetje inhouden met een zwangere vriendin naast mij.
ESP heb ik ingeschakeld, maar kan zonder problemen het gas intrappen, in de eerste versnelling doe ik wel altijd wat rustiger aan.

[ Voor 6% gewijzigd door FabiandJ op 11-08-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

FabiandJ schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

Turbo is origineel, heb de downpipe vervangen voor een 200Cell Wagner Downpipe, ik heb geen zin om bij elke APK keuring de downpipe te moeten vervangen als ik voor catless zou gaan.
De originele intercooler is vervangen voor een Wagner Intercooler EVO 1 en de boost en charge pipe zijn vervangen voor exemplaren van FTP Motorsport.

Verder is de middendemper er tussenuit en in de einddemper het binnenwerk veranderd, als ik hem op sport stand zet heb ik bijna straight pipe.
Netjes! :Y) Dan heb je alles gedaan wat je redelijkerwijs kan doen zonder ingrijpende zaken als een turbo of brandstoftoevoer.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterboy56
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 19:42
Heeft iemand al een OTA update gehad? Deze update zorgt o.a. ervoor dat Android Auto draadloos beschikbaar komt.

https://www.androidpolice...or-bmws-is-now-available/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
FabiandJ schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

Welke software rijd je. Met een MHD, of JB4 ofzo?

Laten doen, of zelf gedaan? Spul ergens in NL gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Heeft er iemand een DHZ oplossing ergens gelezen voor het vervangen van de rubber knopjes op het stuur van de F-serie?

Het knopje voor de snelheid instelling van de cruise control is bij mij gescheurd. Volgens de dealer alleen op te lossen door beide complete knoppen units op stuur te vervangen, met hoge kosten.

Hoop dat er een creatieve manier is om alleen het rubber knopje te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:42
--MP-- schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:18:
Heeft er iemand een DHZ oplossing ergens gelezen voor het vervangen van de rubber knopjes op het stuur van de F-serie?

Het knopje voor de snelheid instelling van de cruise control is bij mij gescheurd. Volgens de dealer alleen op te lossen door beide complete knoppen units op stuur te vervangen, met hoge kosten.

Volgens mij is die cruisecontrolset idd prijzig. Maar ik geloof dat het rubber van de speed limiter hetzelfde is en goedkoper. Je zou het rubbertje dan kunnen overzetten.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 11-09 08:52
masterboy56 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:08:
Heeft iemand al een OTA update gehad? Deze update zorgt o.a. ervoor dat Android Auto draadloos beschikbaar komt.

https://www.androidpolice...or-bmws-is-now-available/
In mijn g20 alleen tot de november update ota gehad.

Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
--MP-- schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:15:
[...]

Welke software rijd je. Met een MHD, of JB4 ofzo?

Laten doen, of zelf gedaan? Spul ergens in NL gekocht?
Ik rij met de Stage 2+ van MHD, het plaatsen van de downpipe heb ik laten doen bij The Engineer's Garage in Breukelen, de rest heb ikzelf omgezet. Alles heb ik tweedehands uit Duitsland gehaald via hun eigen Ebay.

En wat betreft het rubberen knopje voor de cruise control, die heb ik bij mij ook vervangen door maar de hele unit over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

masterboy56 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:08:
Heeft iemand al een OTA update gehad?
Update: OTA rollout coming this fall

Wil je hem eerder; zal de dealer hem moeten updaten. Anders pas in de herfst. En ook alleen voor nieuwere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Zit eraan te denken om mijn volgende auto weer in Duitsland te halen. Weet iemand zo of de taal Nederlands te selecteren is in Duitse uitvoeringen? Bij de E9x was dit nog niet zo (FR,ENG,DU) maar wellicht is dat bij De F3x versies anders. Zal afhankelijk van het bouwjaar om de iDrive versie 5 en 6 gaan gok ik.

Als mijn informatie juist is heb je voort 3 taalcategorieën. Menu, gesproken en herkenning. De laatste boeit mij niet zo, de eerste 2 wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

In m’n F22 heb ik een heel rijtje aan talen als optie.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 15:30
Bij deze meld ik mij hier als "lurker". Ben sinds een week of 3 eigenaar van een F11 520D. (Ik moet nog ff wennen aan die E/F/G-coderingen).
Geweldige wagen. Had hiervoor een lease-auto (Talisman), maar ga nu dus dit proberen. En tot nu toe geen spijt van deze keuze.

Grappig wat zo'n auto met je doet: Voor de vakantie had ik onze dakkoffer erop gezet. Opmerking van mijn vrouw: "Een vriend van ons heeft toch een originele BMW-dakkoffer? Is dat niet veel mooier?"...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMsCO2-GfJ4J6an29lgzPNndcs0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Dfe1SXiwETTZmFCVa1w64CcE.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Spoetnik385 op 12-08-2020 12:35 ]

www.steamloco.info

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Haha en nu moet je sterk zijn, of het gaat je veel geld kosten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
FabiandJ schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:10:
[...]

Ik rij met de Stage 2+ van MHD, het plaatsen van de downpipe heb ik laten doen bij The Engineer's Garage in Breukelen, de rest heb ikzelf omgezet. Alles heb ik tweedehands uit Duitsland gehaald via hun eigen Ebay.

En wat betreft het rubberen knopje voor de cruise control, die heb ik bij mij ook vervangen door maar de hele unit over te zetten.
Thanks zit er over te denken om mijn 435i een soortgelijke behandelijk te geven komend voorjaar (dit jaar nog even de garantie uitrijden). Als je alles via ebay kan vinden scheelt behoorlijk in de kosten natuurlijk... ik zal het eens in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
MrFl0ppY schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:04:
Zit eraan te denken om mijn volgende auto weer in Duitsland te halen. Weet iemand zo of de taal Nederlands te selecteren is in Duitse uitvoeringen? Bij de E9x was dit nog niet zo (FR,ENG,DU) maar wellicht is dat bij De F3x versies anders. Zal afhankelijk van het bouwjaar om de iDrive versie 5 en 6 gaan gok ik.

Als mijn informatie juist is heb je voort 3 taalcategorieën. Menu, gesproken en herkenning. De laatste boeit mij niet zo, de eerste 2 wel :).
F36 kon ik gewoon zelf naar NL zetten, alles ook spraak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

MrFl0ppY schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:47:
Haha en nu moet je sterk zijn, of het gaat je veel geld kosten :+.
Hey, als de vrouw al zegt dat het mooier is; gelijk eentje bestellen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
MrFl0ppY schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:04:

Mijn F20 komt oorspronkelijk uit Duitsland en die is gewoon geheel Nederlands. 03-2014, ID4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

_Arthur schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:36:
[...]

Hey, als de vrouw al zegt dat het mooier is; gelijk eentje bestellen! :D
Idd, ik had direct die andere eraf gehaald :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:57

SilencerNL

No remorse

Is die 200 cell downpipe van Wagner voldoende om door de APK te komen? Ze hebben namelijk ook nog een 300 cell HJS-ECE, maar die is weer een stuk duurder... Ben namelijk ook van plan om de downpipe te vervangen, maar geen zin in APK problemen.

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
SilencerNL schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:27:
[...]

Is die 200 cell downpipe van Wagner voldoende om door de APK te komen? Ze hebben namelijk ook nog een 300 cell HJS-ECE, maar die is weer een stuk duurder... Ben namelijk ook van plan om de downpipe te vervangen, maar geen zin in APK problemen.
Voor zo ver ik weet kom ik hier gewoon mee door de keuring, in MHD heb ik wel aangevinkt dat ik niet meer met de OEM downpipe rij. Als ik die uitvink komt na verloop van tijd het symbool op mijn daskboard dat er iets mis is met de uitlaat. En nu met de huidige setting heb ik ruim 4000km gereden zonder meldingen.

Verder kan ik de ECU met MHD uitlezen en zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ECU status: -
- Readiness -
Misfire: Complete.
Fuel System: Complete.
Components: Complete.
Catalyst: Complete.
Heated Catalyst: Not avail.
Evaporative System: Not avail.
Secondary Air System: Not avail.
A/C Refrigerant: Not avail.
Oxygen Sensor: Complete.
Oxygen Sensor Heater: Complete.
EGR System: Complete.

Catalyst staat op Complete en is er dus niks aan de hand.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:57

SilencerNL

No remorse

FabiandJ schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:18:
[...]

Voor zo ver ik weet kom ik hier gewoon mee door de keuring, in MHD heb ik wel aangevinkt dat ik niet meer met de OEM downpipe rij. Als ik die uitvink komt na verloop van tijd het symbool op mijn daskboard dat er iets mis is met de uitlaat. En nu met de huidige setting heb ik ruim 4000km gereden zonder meldingen.

Verder kan ik de ECU met MHD uitlezen en zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ECU status: -
- Readiness -
Misfire: Complete.
Fuel System: Complete.
Components: Complete.
Catalyst: Complete.
Heated Catalyst: Not avail.
Evaporative System: Not avail.
Secondary Air System: Not avail.
A/C Refrigerant: Not avail.
Oxygen Sensor: Complete.
Oxygen Sensor Heater: Complete.
EGR System: Complete.

Catalyst staat op Complete en is er dus niks aan de hand.
Kijk, dat is info waar ik wat aan heb! Bedankt! Het wordt dus de 200 cel variant >:)

Don't dream your life, live your dreams!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SilencerNL schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:27:
[...]

Ik heb de 300-cell HJS in mijn verder stock M240i hangen. Echt een verbetering! Hij is TÜV approved dus het zou geen problemen moeten geven verder, de Wagner is dat volgens mij niet dus in Duitsland ga je daar problemen mee krijgen. In Nederland hangt het net van de meting af denk ik. Die van mij hoeft voorlopig nog geen APK dus daar verder geen ervaring mee.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
_Arthur schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:44:
[...]

Update: OTA rollout coming this fall

Wil je hem eerder; zal de dealer hem moeten updaten. Anders pas in de herfst. En ook alleen voor nieuwere modellen.
Jup! En alleen voor ID7 v18 (dus bijvoorbeeld de G20 en G05). Voor modellen met ID7, maar v15 komt de OTA niet. Alleen via de dealer kan het dan (beperkt qua functies, maar wel Android Auto).

• FabiandJ
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:38:
[...]

Ik heb de 300-cell HJS in mijn verder stock M240i hangen. Echt een verbetering! Hij is TÜV approved dus het zou geen problemen moeten geven verder, de Wagner is dat volgens mij niet dus in Duitsland ga je daar problemen mee krijgen. In Nederland hangt het net van de meting af denk ik. Die van mij hoeft voorlopig nog geen APK dus daar verder geen ervaring mee.
De Wagner Intercooler is TÜV approved, de downpipe weet ik niet zeker. Ben tijdens mijn rit naar Zwitserland een paar politie auto's gepasseerd met 120km/u maar ook 200km/u+ in Duitsland en er was niks aan de hand.

• --MP--
fsfikke schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:38:
[...]

Word geen meting gedaan: https://mijn.bovag.nl/act...pk-vervalt-als-eobd-metin

Zo lang je EOBD systeem maar aangeeft dat de Cat werkt.

Lastige is dat je met veel sport cats op de grens zit 95% van de gevallen gaat goed, een paar mensen krijgen tocht een Check Engine Light (CEL) en bij de CEL geeft hij dus ook foutmelding via EOBD uitlezen.

Ga je het combineren met een MHD etc. Dan kun je dus blijkbaar in de MHD aangeven dat je een andere cat gemonteerd hebt, en zorgt de MHD ervoor dat je geen CEL / EOBD melding meer krijgt.

Hoezo heb je trouwens gekozen voor wel een andere downpipe, maar geen andere mapping? Lijkt mij iets wat hand in hand gaat? De 240i is toch ook nog een N55? of is dat wel een B58?

[ Voor 7% gewijzigd door --MP-- op 13-08-2020 15:31 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

--MP-- schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:30:
[...]

Word geen meting gedaan: https://mijn.bovag.nl/act...pk-vervalt-als-eobd-metin

Zo lang je EOBD systeem maar aangeeft dat de Cat werkt.

Lastige is dat je met veel sport cats op de grens zit 95% van de gevallen gaat goed, een paar mensen krijgen tocht een Check Engine Light (CEL) en bij de CEL geeft hij dus ook foutmelding via EOBD uitlezen.

Ga je het combineren met een MHD etc. Dan kun je dus blijkbaar in de MHD aangeven dat je een andere cat gemonteerd hebt, en zorgt de MHD ervoor dat je geen CEL / EOBD melding meer krijgt.

Hoezo heb je trouwens gekozen voor wel een andere downpipe, maar geen andere mapping? Lijkt mij iets wat hand in hand gaat? De 240i is toch ook nog een N55? of is dat wel een B58?
Dat is een B58, ik wilde van de throttle-lag af die bij de originele downpipe sterk aanwezig is en hoopte op iets meer geluid. Ik wilde verder niet gaan tunen vanwege de garantie en om hem stock te houden (en omdat 98% van de tuners volgens mij beunhazen zijn). Was destijds een jaartje oud en had er pas 6k km op. Verder ook niet echt de behoefte naar meer power, dan koop ik wel een keer een andere auto :p

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:11
thejoker80 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:59:
[...]

Mmm, als je het over de duivel hebt. Zon 1600 km terug kreeg ik de melding dat ik olie moest bijvullen. Toen heb ik 1 liter 5w30 erin gedaan. Nu geeft hij alweer dezelfde melding.... Is dit een bekend probleem? Het gaat om een F31 320i uit 2013 met bijna 130k km. Net uit de garantie... Die liep t halfverwege juli.
Ben wel benieuwd wat het probleem is. Dit lijkt niet goed namelijk. Volgens mij staat de N20B20 ook niet bekend om hoog olieverbruik.

Heb zelf een 320i met B48 motor gekocht met 40k op de klok. Nu 4k verder gelukkig nog geen zichtbaar olieverbruik. Mocht ie een flinke slok olie gaan lusten dan gaat ie binnen de 2 jaar Premium Selection garantie eruit en komt er weer een Japanner.
B48 lijkt tot nu toe een probleemloze motor gelukkig.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Civic09 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:33:
[...]

Ben wel benieuwd wat het probleem is. Dit lijkt niet goed namelijk. Volgens mij staat de N20B20 ook niet bekend om hoog olieverbruik.

Heb zelf een 320i met B48 motor gekocht met 40k op de klok. Nu 4k verder gelukkig nog geen zichtbaar olieverbruik. Mocht ie een flinke slok olie gaan lusten dan gaat ie binnen de 2 jaar Premium Selection garantie eruit en komt er weer een Japanner.
B48 lijkt tot nu toe een probleemloze motor gelukkig.
Ik wacht het nog even af.inmiddels 1200 km uit Frankrijk terug gereden en nog geen melding, mocht die relatief snel komen, dan zal ik een keer langs de specialist moeten.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

Is een coulance! In iedere F met het M-stuur gaan deze kapot. Helaas is het vervangende onderdeel hetzelfde, dus je komt vanzelf weer aan de beurt. Onderdeel is meen ik 230€ ex montage (eenvoudig zelf te doen overigens).

• GSamson
Mijn vrouw wou grote dozen kwijt in mijn nieuwe 330e. Daarbij heeft ze de binnenspiegel geraakt en is die uit zijn socket geraakt.

Ze heeft zelf gebeld naar BMW en ze gaan morgen eens kijken. Hun eerste reactie was achter dat ze hiervoor ook de voorruit moesten vervangen: 1.200 euro als eerste schatting.

Iemand al voorgehad? Simpeler op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvlHW3n3ibdBKlX3eAXG8RfTIGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1PNF0tyLh8jwOmXTDcBEOjy.jpg?f=fotoalbum_large

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:18
Is het niet gewoon een klik systeem, waarin je hem vastklikt?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kost iets van €220,- kan je zelf wel vervangen. Maar ik had zelf het knopje weer helemaal mooi netjes schoon gepulkt en toen was het acceptabel 😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Waarom is deze foto hier eigenlijk nog niet langs geweest, of heb ik hem gemist....

BMW M3 Touring :)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/117684838_3535437893142364_8776158522251055565_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=P0jhYZLVFRAAX_lTboM&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=cbc12d0f56dbcaadbc7481ad8baeaeaa&oe=5F5C6CA4

• GSamson
wm1234 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:03:
Is het niet gewoon een klik systeem, waarin je hem vastklikt?
Al vrij hard zitten duwen maar gaat er niet zomaar meer in. Heb schrik dat ik meer kapot ga maken dan herstellen als ik nog harder druk.

• --MP--
Inmiddels het rubber stuur knopje los te bestellen gevonden.... Op Ali express notabene.

Voor die paar euro wil ik dat wel proberen. Zal even laten weten of het wat is.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:02
De N57 is prima. Ook wel een klein risicootje op de kettingspanner, maar verder weinig mee aan de hand voor zover ik weet. Ik blijf erbij dat tijdig olie verversen ook een hoop doet voor de levensduur van je blok. Overigens zijn ze niet per se heel zuinig: die van mij is gechipt naar ±320pk en doet gemiddeld 1:13. Maar goed, wel een ramvol ding waardoor het leeggewicht aardig hoog ligt. Ooit een keer 1:16 gehaald, maar dat was echt te saai.
GSamson schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:43:
Mijn vrouw wou grote dozen kwijt in mijn nieuwe 330e. Daarbij heeft ze de binnenspiegel geraakt en is die uit zijn socket geraakt.

Ze heeft zelf gebeld naar BMW en ze gaan morgen eens kijken. Hun eerste reactie was achter dat ze hiervoor ook de voorruit moesten vervangen: 1.200 euro als eerste schatting.

[Afbeelding]
De hele voorruit vervangen ivm de binnenspiegel die er zo af ligt? Ik mag toch hopen dat dat een grap is.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Rij even langs de dealer, wellicht dachten zij dat de houder echt van de ruit gebroken was maar dit lijkt aan de spiegel te liggen en niet de ruit ?

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:18
GSamson schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:53:
[...]

Al vrij hard zitten duwen maar gaat er niet zomaar meer in. Heb schrik dat ik meer kapot ga maken dan herstellen als ik nog harder druk.
Heb eens naar het onderdeel nummer gekeken maar in het ergste geval, alleen de binnenspiegel vervangen lijkt mij, zie voorbeeld hieronder:

https://www.boonstraautop...ng/Binnenspiegel/13130494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ben aan het kijken voor een opvolger van mijn E91. Gisteren een proefrit gaan maken in een 418i GC. Vooral om eens kijken hoe de benzine motoren aanvoelen tegenwoordig en kennis te maken met de 4 GC die op papier best goede papieren heeft voor mijn wensen. Namelijk vrij veel kofferruimte, 4 deuren en gewoon erg mooi. Nou mooi is ie zeker en de 18i motor is ook echt niet om je voor te schamen al wordt er nergens spannend. Maar het is een heel verschil met de ongeblazen variant die ik ook in de E9x serie heb gereden.

Alleen gaat het 'm toch niet worden :'(. Grootste struikelblok is de achterbank/instap. Dat vergt zelfs met mijn 1.70 al heel wat moves. En het feit dat we nog steeds 2 jaar vastzitten aan kinderstoeltjes en riemen die we moeten vastmaken en dat we vaak volwassenen achterin hebben is dat geen doen vinden wij. De kofferbak is wel ruim maar vanzelfsprekend wel erg laag. Kun je toch echt veel minder in kwijt dan de touring die we nu hebben. Dus ga maar weer op zoek naar een 3 touring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
GSamson schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:43:

[Afbeelding]
Volgens dit forum en youtube zou het gemakkelijkst zijn om de spiegelvoet te demonteren en de twee delen buiten de auto weer in elkaar te klikken. Er is kennelijk nogal wat kracht voor nodig, iemand gebruikt zelfs een krik:

https://www.bimmerforums....ed-out-of-the-ball-socket

YouTube: BMW Rear View Mirror Removal and Installation

YouTube: How To get Rearview Mirror Back on Ball Mount
Pagina: 1 ... 81 ... 370 Laatste