Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 82 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek93
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-08 16:26
Het is inderdaad niet de bedoeling producten te koop aan te bieden op het forum. Daarvoor is de vraag & aanbod.

[ Voor 93% gewijzigd door deepbass909 op 15-08-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:30
Sinds de aanschaf van mijn auto vraag ik mij al af waarom de banden voor en achter andere aspect ratios hebben, is dit gebruikelijk? De BMW heeft altijd bij de dealer onderhoud gehad dus het lijkt mij dat de dealer dit met opzet heeft gedaan. Komt het wellicht door het accupakket achterin? Het is een F30 LCI 330e met dus de volgende bandenmaten:

Voor 225/45R18 91Y
Achter 225/40R18 95Y

Het verschil is minimaal natuurlijk maar ik vraag mij af of dit gebruikelijk is?
Merk van de banden is Bridgestone Potenza RFT, volgens mij best gebruikelijk dat dealers die erop leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
cyntax schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:48:
Sinds de aanschaf van mijn auto vraag ik mij al af waarom de banden voor en achter andere aspect ratios hebben, is dit gebruikelijk? De BMW heeft altijd bij de dealer onderhoud gehad dus het lijkt mij dat de dealer dit met opzet heeft gedaan. Komt het wellicht door het accupakket achterin? Het is een F30 LCI 330e met dus de volgende bandenmaten:

Voor 225/45R18 91Y
Achter 225/40R18 95Y

Het verschil is minimaal natuurlijk maar ik vraag mij af of dit gebruikelijk is?
Merk van de banden is Bridgestone Potenza RFT, volgens mij best gebruikelijk dat dealers die erop leggen.
Als het goed is heb je voor 2 25 en achter 2 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
jadjong schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:19:
[...]

Als het goed is heb je voor 2 25 en achter 2 55.
Nope, voor en achter 225. Ik heb geen 19" M-velgen met bredere achterbanden maar de 'standaard' 397 18" velgen waar 225 op horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
cyntax schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:42:
[...]

Nope, voor en achter 225. Ik heb geen 19" M-velgen met bredere achterbanden maar de 'standaard' 397 18" velgen waar 225 op horen.
Dat lijkt mij niet juist te zijn dan. De hoogte is immers een percentage van de breedte (zoals je wrs wel weet 😉) en ik heb nog nooit bij een BMW gezien dat je lagere banden hebt achter. Zou eens bij de dealer informeren. Zeker als hij daar altijd al is geweest. Mogelijk dat er iets mis is gegaan bij het vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Pepppie schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:50:
[...]

Dat lijkt mij niet juist te zijn dan. De hoogte is immers een percentage van de breedte (zoals je wrs wel weet 😉) en ik heb nog nooit bij een BMW gezien dat je lagere banden hebt achter. Zou eens bij de dealer informeren. Zeker als hij daar altijd al is geweest. Mogelijk dat er iets mis is gegaan bij het vervangen?
Jep, als je geen ongelijke breedte hebt horen alle banden dezelfde maat te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
FabiandJ schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:33:
Waarom is deze foto hier eigenlijk nog niet langs geweest, of heb ik hem gemist....

BMW M3 Touring :)
[Afbeelding]
Na 40 jaar geeft BMW inderdaad eindelijk gehoor dat er een touring van de M3 moet komen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Pepppie schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:54:
[...]

Is een coulance! In iedere F met het M-stuur gaan deze kapot. Helaas is het vervangende onderdeel hetzelfde, dus je komt vanzelf weer aan de beurt. Onderdeel is meen ik 230€ ex montage (eenvoudig zelf te doen overigens).
Heb dit idd ook gehad. Dealer heeft het als coulance opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
deepbass909 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:14:
[...]

Na 40 jaar geeft BMW inderdaad eindelijk gehoor dat er een touring van de M3 moet komen.
Hopelijk wel met een beetje een normaal front......anders is het alsnog een teleurstelling.

Nu moet BMW eigenlijk ook nog komen een M5 Touring.....niet dat ik die kan of wil betalen, maar aangezien BMW toch al werkelijk alle niches aan het vullen is zou die M5 Touring er ook makkelijk bij kunnen volgens mij. Het argument dat de Chinese en Amerikaanse markt daar niet op zit te wachten en hij er daarom niet is, wordt gelogenstraft door de RS6.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Beam87 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Hopelijk wel met een beetje een normaal front......anders is het alsnog een teleurstelling.

Nu moet BMW eigenlijk ook nog komen een M5 Touring.....niet dat ik die kan of wil betalen, maar aangezien BMW toch al werkelijk alle niches aan het vullen is zou die M5 Touring er ook makkelijk bij kunnen volgens mij. Het argument dat de Chinese en Amerikaanse markt daar niet op zit te wachten en hij er daarom niet is, wordt gelogenstraft door de RS6.....
De M5 touring heeft in het verleden al bestaan, zowel in E34 als E61, maar een M3 touring nog nooit. Buiten het zelfbouwcircuit dan, want er zijn wel E36 Touring M3's (aangezien de aandrijving 1:1 overgezet kan worden).

Overigens ben ik bang dat dat normale front er niet komt. BMW heeft duidelijk genoeg laten merken dat dit de huidige designlijn is. Hun belangrijkste markt vind het prachtig, dus wij hebben pech.

Overigens, ook vroeger kocht je al een BMW niet omdat die mooi was, maar om hoe hij reed (de E36 is ook niet direct de mooiste auto uit die tijd). Dus zolang we ons daar maar aan vast houden en de belangrijkste BMW's nog steeds RWD zijn, is er nog hoop :+

[ Voor 22% gewijzigd door deepbass909 op 17-08-2020 13:35 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-09 07:55
@Beam87 BMW M5 Touring (E61) was er, alleen in zeer beperkte oplage geproduceerd ;-)

Wel mooi om te zien dat er nu een 3'er komt, nadat (tenminste 2?) volledig zelf zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
RR46 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:21:
@Beam87 BMW M5 Touring (E61) was er, alleen in zeer beperkte oplage geproduceerd ;-)

Wel mooi om te zien dat er nu een 3'er komt, nadat (tenminste 2?) volledig zelf zijn gemaakt.
Er zijn twee BMW M3 Tourings gemaakt voor zo ver ik weet in Engeland en in Nederland rijd er één BMW M3 CS Touring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-09 07:55
Ik bedoelde die CS uit NL en nog eentje uit UK (vwb F81), maar ongetwijfeld zullen er nog wel meer hobbyisten zijn... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
FabiandJ schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:24:
[...]

Er zijn twee BMW M3 Tourings gemaakt voor zo ver ik weet in Engeland en in Nederland rijd er één BMW M3 CS Touring.
Dat zijn geen officiële M3's. Net als dat er ook wel F11 M5's zijn, maar ook die zijn niet officieel.

Zo zijn er ook E36 Compact M3's (dezelfde aandrijflijn als een Z3-M), maar ook die zijn niet officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:29:
[...]

Dat zijn geen officiële M3's. Net als dat er ook wel F11 M5's zijn, maar ook die zijn niet officieel.

Zo zijn er ook E36 Compact M3's (dezelfde aandrijflijn als een Z3-M), maar ook die zijn niet officieel.
Weet ik, maar zoals ze gebouwd zijn, hadden als ze officieel zijn er naar mijn mening wel uit moeten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
RR46 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:21:

Ik weet dat die er in het verleden was. Bedoel dat ze deze gewoon consequent in het gamma op moeten nemen en niet zo maar een keer in beperkte oplage. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn volgens mij...…

Het M label is sowieso al aan enorme erosie onderhevig, gezien het feit dat BMW tegenwoordig op werkelijk alles maar die M plakt en dat concept ook lekker aan het uitmelken is. Maar goed, de aandeelhouder en China regeren...…..en de verkoopcijfers lijken er niet onder te lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Voor 225/45R18 91Y
Achter 225/40R18 95Y

Waar hier de verwarring ontstaat is omdat je de term 'aspect ratio' gebruikt. Dat suggereert dat de banden en andere maat hebben wat hier niet het geval is.
Het verschil is hier de 'load index', waarbij je achterbanden een hogere maximale belasting (690kg) hebben dan je voorbanden (615kg). Dat zou inderdaad best eens te maken kunnen hebben met het hogere gewicht op de achteras door het accupakket.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 20:07
Nee, het gaat over de 45R en 40R, voor is het rubber dus hoger dan achter en dat is vreemd.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36

Eagle Creek

Breathing security

Voorheen alleen op de X6, nu ook op de nieuwe 5-serie én de G20 3-serie.
https://bmw-renova.nl/bmw-grille-iconic-glow

Afbeeldingslocatie: https://bmw-renova.nl/sites/renova/files/styles/xxl_20_9_lg_extend/public/2019-04/Verlichte%20nier%20grille%20BMW.jpg?h=c0b82832&itok=oWHgyGRa

[ Voor 22% gewijzigd door Eagle Creek op 17-08-2020 14:17 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dit was al leverbaar voor de 5 Serie, niet alleen vanaf de LCI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Hoe dat ooit door de typegoedkeuring is gekomen blijft mij een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
jadjong schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:53:
Verlichting staat alleen aan bij het (ver)ontgrendelen van de auto.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
Heb nu dan ook eindelijk mijn 120d vervangen met een 330i G20. Foto's volgens binnenkort :). Heb wel 2 vraagjes:

Hoe werkt zo'n digitale sleutel precies? Dat moet via de BMWConnected app (of MyBMW?), maar volgens de app moet ik ook langs de dealer? Heeft iemand dit al gedaan? Wat doen ze dan precies, en kost dit geld?

En hoe werken de updates voor de auto precies. Ik wacht op de Android Auto update, maar daarvoor moet ik langs de dealer? Of als ik lang genoeg wacht kan die ook OTA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
MadMarky schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

Waar hier de verwarring ontstaat is omdat je de term 'aspect ratio' gebruikt. Dat suggereert dat de banden en andere maat hebben wat hier niet het geval is.
Het verschil is hier de 'load index', waarbij je achterbanden een hogere maximale belasting (690kg) hebben dan je voorbanden (615kg). Dat zou inderdaad best eens te maken kunnen hebben met het hogere gewicht op de achteras door het accupakket.
Uh. Je slaat de plank nu redelijk mis.

Het gaat wel dergelijk om het verschil in aspect ratio, verschil van 45 / 40, de loadindex is hier alleen maar een gevolg van. Het is dus zeker niet goed, en heeft ook zeker niks te maken met het hogere gewicht van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

jadjong schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:53:
Hoezo dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

--MP-- schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:44:
[...]

Uh. Je slaat de plank nu redelijk mis.

Het gaat wel dergelijk om het verschil in aspect ratio, verschil van 45 / 40, de loadindex is hier alleen maar een gevolg van. Het is dus zeker niet goed, en heeft ook zeker niks te maken met het hogere gewicht van de accu.
Ik dacht alleen het verschil tussen 91 en 95 te zien, maar inderdaad de wanghoogte verschilt ook |:(

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voor 225/45R18 91Y
Achter 225/40R18 95Y

Wat is de VIN van de auto? Dan kan je zien met welke banden ie is geleverd.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ik was in de veronderstelling dat het aan blijft tijdens rijden, blijkbaar zijn dat Sjonny's die zelf hebben zitten knutselen om dat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

jadjong schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:57:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat het aan blijft tijdens rijden, blijkbaar zijn dat Sjonny's die zelf hebben zitten knutselen om dat voor elkaar te krijgen.
Bij Mercedes blijft het logo ook branden tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Snake schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:58:
[...]

de 3 serie F staat af fabriek altijd op de 45 serie (bij 225/xx/18 dus).

De 40 serie hoort nog wel onder de E serie van de 3, maar daarna zijn ze een maatje groter gegaan.
In alle maten natuurlijk, niet alleen 18"

[ Voor 5% gewijzigd door --MP-- op 18-08-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

jadjong schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:57:
[...]

Het is bij de US versie gewoon een dealeroptie, met schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
Snake schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:58:
[...]

Heb het door geen decoder gehaald, geen banden resultaten. Van wat ik begrijp zijn de 18” altijd 45 inderdaad voor de f30. Ach, dan heb ik toch nog een extra reden om toch voor een setje 403m’s te gaan voor de zomer en dan leg ik nieuwe winterbanden op mijn huidige 397’s.

Tnx voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Eagle Creek schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:40:
[...]

Het is bij de US versie gewoon een dealeroptie, met schakelaar.
Fisiek of digitaal?

In geval van digitaal kan je 'm gewoon aanzetten dan in de European versie.

YouTube: Illuminated BMW Kidney Grille on BMW X6

Duitse platen? Zeker dat Europeese versies het niet gewoon hebben?

[ Voor 23% gewijzigd door Snake op 17-08-2020 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:02
Dat licht straalt blauw uit en impliceert een eerste associatie met een hulpdienst. Dat lijkt me bijzonder ongewenst. Wat mij betreft kunnen de straffen daarop niet hoog genoeg zijn, je krijgt anders zo'n boy who cried wolf-verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Pannencouque schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 07:38:
[...]
Dat licht straalt blauw uit en impliceert een eerste associatie met een hulpdienst. Dat lijkt me bijzonder ongewenst. Wat mij betreft kunnen de straffen daarop niet hoog genoeg zijn, je krijgt anders zo'n boy who cried wolf-verhaal.
Op bovenstaande video vind ik het niet blauwer dan het wit van de koplampen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmUGjOef9rSoVr0K3STX8f3hOnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYcb3H2JJlRTfdq02Iyz32I4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie ook de relatie met boy/wolf niet in deze..

[ Voor 33% gewijzigd door Eagle Creek op 18-08-2020 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:42

_Arthur

blub

Gister een dingetje met m'n G21 330i; motorstoring (aandrijving) en schoot in de noodloop met trillingen en 0 gas respons tot gevolg. Leek alsof de motor nog maar op 3 cilinders (van de 4) liep. Net toen ik een brug op reed zonder vluchtstrook. Net de top gehaald (met ~40km/uur) en daarna beneden aan de aan de zijkant kunnen zetten. Motor uit en na 2x opnieuw starten foutmelding weg en motor liep weer prima.

Toevallig al een afspraak bij de dealer staat a.s. maandag, dus mogen ze ook een uitgebreid storingsonderzoek gaan uitvoeren. Staat nog geen 15.000km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 09:34
--MP-- schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:22:
[...]

F serie staat af fabriek altijd op de 45 serie (bij 225/xx/18 dus).

De 40 serie hoort nog wel onder de E serie van de 3, maar daarna zijn ze een maatje groter gegaan.
In alle maten natuurlijk, niet alleen 18"
Voor zover ik weet is mijn F20 LCI origineel geleverd met 225/40/18 op de voorwielen hoor. Op de achterwielen zou dat 235/30/18 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
la_fusion schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:47:
[...]

Voor zover ik weet is mijn F20 LCI origineel geleverd met 225/40/18 op de voorwielen hoor. Op de achterwielen zou dat 235/30/18 moeten zijn.
Autoweek geeft aan 225/40/18 voor en 245/35/18 achter. Zelf rij ik rond met 225/35/19 voor en 245/30/19 achter

[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 18-08-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Vraagje over een F30 320i(184pk) sedan uit 2012 met een M-performance bodykit.

Ik ben aan het kijken naar een verwijderbare trekhaak. Op markplaats zie ik de gebruikte originele setjes voor 350-400 euro. Is het letterlijk plug and play of komen er nog meer kosten bij kijken?

Universele is ook prima, Ik wil alleen dat de trekhaak ophanging niet zichtbaar is wanneer je hem verwijderd.
Ik vind het lalemaal een beetje prijzig aangezien ik bedragen tot 1000euro zie. Budget is ongeveer 350 euro.
Ik hoef er geen caravans mee te trekken, maar meer incidenteel boedelbakje en mogelijk een circuitmotor meenemen.
Wie heeft dit eerder gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door com2,1ghz op 18-08-2020 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
wm1234 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:35:
[...]

Heb eens naar het onderdeel nummer gekeken maar in het ergste geval, alleen de binnenspiegel vervangen lijkt mij, zie voorbeeld hieronder:

https://www.boonstraautop...ng/Binnenspiegel/13130494
Het is uiteindelijk gelukt om een nieuwe spiegel er op te krijgen door de dealer. Ze zeiden dat het de eerste keer is dat het lukt zonder scheuren.

Nu, waar of niet, ik ben blij dat het opgelost is. Kosteloos trouwens, heel tevreden van de service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
[...]

De F20 is een 1-serie. @--MP-- had het over een F3x in dit geval; dus de 3-serie.

[ Voor 4% gewijzigd door Pepppie op 18-08-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

cyntax schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:30:
[...]

Heb het door geen decoder gehaald, geen banden resultaten. Van wat ik begrijp zijn de 18” altijd 45 inderdaad voor de f30. Ach, dan heb ik toch nog een extra reden om toch voor een setje 403m’s te gaan voor de zomer en dan leg ik nieuwe winterbanden op mijn huidige 397’s.

Tnx voor jullie input!
Je moet het ook wél met een decoder proberen, in plaats van geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
[...]

Excuus, ik had het natuurlijk over de 3 serie F ( dus F3x). Zal het nog even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Eagle Creek schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:12:
[...]

Je moet het ook wél met een decoder proberen, in plaats van geen.
En er zal niet staan welke banden je hebt, maar welke velgen. Daar kan je dan weer aan relateren welke banden er op zitten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
fsfikke schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

En er zal niet staan welke banden je hebt, maar welke velgen. Daar kan je dan weer aan relateren welke banden er op zitten.
Als het styling 397 met zomerbanden af fabriek zijn dan is het altijd een breedset. Ik geloof het verhaal van die banden ook niet. Post dan eens foto's van de coderingen van een voor en een achterband.

225/40R18 95Y bestaat volgens mij ook niet. Het is of 255 of 92Y. Waarschijnlijk gewoon een breedset met 255 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
fsfikke schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

En er zal niet staan welke banden je hebt, maar welke velgen. Daar kan je dan weer aan relateren welke banden er op zouden moeten zitten.
Fixed it for you.

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

In other news:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17eLPeqJWovXOen5h0BNWlXpOyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFDCPWEvW8TAcwR9BeI4ojJw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind hem in het echt best leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
donaldo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:20:
[...]

225/40R18 95Y bestaat volgens mij ook niet. Het is of 255 of 92Y. Waarschijnlijk gewoon een breedset met 255 achter.
Oei, scherp! Dat had ik niet eens gezien. Een 95 load index kan helemaal niet bij een 225/40R18!

Misschien toch gewoon een aflees foutje en zit er gewoon een 255/40R18 achterop? Dan kan het wel een 95 load zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Eagle Creek schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:49:
[...]

Op bovenstaande video vind ik het niet blauwer dan het wit van de koplampen.
[Afbeelding]

Ik zie ook de relatie met boy/wolf niet in deze..
Dat valt inderdaad mee. Het leek me blauwer. Ik vind het nog steeds kermis, maar oké.

Boy/wolf gaat vooral op als er zo'n pipo achter je zit en het wél blauwig zou zijn. Dan schrik je vijf keer op, en denk je 'oh nee, da's niets'. Dan gaat ie aan de kant om komt er echt een hulpdienst aan, en denk jij nog steeds dat het die pipo van daarnet is.
Gezien het complete schapengedrag dat je onderweg ziet, denk ik dat dat regelmatig zal gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
donaldo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:20:
[...]

Als het styling 397 met zomerbanden af fabriek zijn dan is het altijd een breedset. Ik geloof het verhaal van die banden ook niet. Post dan eens foto's van de coderingen van een voor en een achterband.

Net nogmaals even gekeken, is idd 255/40R18 95Y 8)7 . Sorry voor de verwarring. Fabrieksaf geleverd met 397 inderdaad. Wel vreemd aangezien ik vrijwel alleen maar 397 sets op Marktplaats aangeboden zie worden met op alle 4 de wielen 225/45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

fsfikke schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:51:
In other news:
[Afbeelding]

Ze ontkennen het bestaan van kentekenplaten op de voorkant? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donaldo
cyntax schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:29:
[...]

Net nogmaals even gekeken, is idd 255/40R18 95Y 8)7 . Sorry voor de verwarring. Fabrieksaf geleverd met 397 inderdaad. Wel vreemd aangezien ik vrijwel alleen maar 397 sets op Marktplaats aangeboden zie worden met op alle 4 de wielen 225/45.
Winterwielsets in 18 inch voor de f3x serie worden standaard geleverd met 4 identieke velgen en banden in die maat. Dit zullen dus sets zijn die origineel als winterset geleverd zijn. Ook de xDrive versies hebben naar mijn weten standaard identieke velg/bandcombinaties.

Edit: nog een keer gekeken, kennelijk werden deze velgen op de pre-LCI versies van de F3X standaard niet als breedset geleverd (standaardvelg voor sportline), de LCI versies zijn standaard breedsets voor deze velg. Verklaart het aanbod op marktplaats.

[ Voor 16% gewijzigd door donaldo op 19-08-2020 09:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

fsfikke schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:51:
In other news:
[Afbeelding]

:N
Afbeeldingslocatie: https://image.shutterstock.com/image-photo/surprising-close-face-meeting-wet-600w-381659527.jpg

Ik kan het toch echt niet mooi vinden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
cyntax schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:29:
[...]

Foutjes maken wel allemaal!

Je zou bij twijfel de breedte van de velgen kunnen controleren, deze staat aan de binnenkant van de velg wel ergens vermeld. Ook is het partnr. dat vermeld word anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Maasluip schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:46:
[...]

:N
[Afbeelding]

Ik kan het toch echt niet mooi vinden.
#2019wilzngrapterug :p

Die gril vind ik eigenlijk minder storend dan die clitoris om het BMW logo.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 19-08-2020 10:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
Dit vind ik een prachtige video over de nieuwe "look":

YouTube: BMW X5 Designer Picks Apart The NEW 4 Series!

Het is wat hij zegt. De grille past niet bij de rest van de auto, laat staan bij BMW. De vorm en proporties passen gewoon niet. Op een gegeven moment schets hij een iets andere vorm met meer ruimte tussen de longennieren en ik denk dat dat er een stuk beter had uitgezien.

Begrijp me niet verkeerd, de beste man was ook verantwoordelijk voor de oorspronkelijke X5, wat ik ook geen schoonheid vind, maar het was wel overduidelijk een BMW :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Helemaal eens met wat hij zegt met "this is just going for that 'grab your attention' graphic".
Ik ga nu veel mensen tegen de schenen schoppen, maar dit is toch wel gewoon de uitstraling (of in ieder geval het vooroordeel dat de mensen hebben) van de BMW-rijder. Agressief in je binnenspiegel hangen, grrr, ga aan de kant want ik ben een BMW houding.
Het is zo onnodig (naast verschrikkelijk lelijk). Het reduceert BMW-rijders weer naar dat soort agressieve bumperklevers die je liever niet om je heem hebt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Maasluip schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:55:
[...]
Ik ga nu veel mensen tegen de schenen schoppen, maar dit is toch wel gewoon de uitstraling (of in ieder geval het vooroordeel dat de mensen hebben) van de BMW-rijder. Agressief in je binnenspiegel hangen, grrr, ga aan de kant want ik ben een BMW houding.
Ik "ben" geen BMW hoor, ik rijd er slechts in. Hoe die neus er uitziet, kan mij eigenlijk niet zo veel schelen, want die zie ik niet, van achter het stuur en ik koop mijn auto's niet om wat anderen ervan vinden.
Dat richtingaanwijzers bij BMW een dure optie zijn, dat is dan weer wel waar. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
FabiandJ schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:00:
Afgelopen zaterdag terug gekomen uit Zwitserland waar ik de Grand Tour of Zwitserland heb gereden.
De Sustenpass zat er niet in dus deze heb ik zelf toegevoegd, de gehele route in de navigatie van de BMW gezet en rijden maar :)

In totaal 4000km erbij gereden in mijn BMW M135i welke inmiddels beschikt over een Stage 2+ (430pk/630Nm) en de limiter eraf gehaald, wegens drukte de max snelheid niet kunnen testen bij 260km/u op de teller moest ik remmen. Wel een bizar verschil in vergelijking met stock, hij blijft maar gaan en je wordt continue in de stoel gedrukt wanneer je maar op het gaspedaal drukt :) En tijdens de vakantie door de 100.000km gegaan.

Onderstaande foto is gemaakt op de Sustenpass.
[Afbeelding]
Wat leuk! Hoe heb je die route gemaakt en hoe krijg je die in de navi? En hoeveel dagen heb je erover gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
Werelds schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:13:

Het is wat hij zegt. De grille past niet bij de rest van de auto, laat staan bij BMW. De vorm en proporties passen gewoon niet. Op een gegeven moment schets hij een iets andere vorm met meer ruimte tussen de longennieren en ik denk dat dat er een stuk beter had uitgezien.

Begrijp me niet verkeerd, de beste man was ook verantwoordelijk voor de oorspronkelijke X5, wat ik ook geen schoonheid vind, maar het was wel overduidelijk een BMW :P
Heb het vorige week ook gezien en ben het er mee eens.

Hij benoemt ook iets dat bij het zien van de eerste foto's van de 4 al bij me opkwam: zijn ze de kentekenplaat aan de voorzijde nu helemaal vergeten?

In de VS is die plaat in veel staten niet verplicht, heb geen idee hoe dat in China zit. Of krijgen we nu de situatie dat het ze steeds minder interesseert hoe we er in Europa bij rijden?

Zou denk ik een goede stap zijn als ze dit soort fratsen met een extra 'Line' optioneel maken. Dat je er in ieder geval voor kunt kiezen om een wat traditioneler exterieur te rijden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• CreativeS
  • Niet online
Weet je dat héél zeker? 6.52% verschil in rolomtrek? Vast niet door BMW geleverd zo.
Toff schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:38:
Dat richtingaanwijzers bij BMW een dure optie zijn, dat is dan weer wel waar. >:)
Ik blij dat de vorige eigenaar die optie aangevinkt heeft. Retrofitten zal best prijzig zijn geweest. Ik benut de optie ten volle. Echt het geld waard!

[ Voor 33% gewijzigd door CreativeS op 20-08-2020 12:37 ]

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Iemand hier ervaring met de potentiële problemen van de E81 uit om en nabij 2010, dus met het N43 blok? Bekende punten lijken de bobines, kettingspanner, en injectoren, maar is dit echt zo een ramp of is het na vervanging/reparatie voorgoed opgelost?

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 09:34
CreativeS schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:32:
[...]

Weet je dat héél zeker? 6.52% verschil in rolomtrek? Vast niet door BMW geleverd zo.
Jups, volgens Autoweek overigens 225/40/18 en 245/35/18 maar volgens de specificatie in de deur qua bandenmaat wel degelijk 225/40/18 en 245/30/18.

Scheelt misschien dat het een M135i is ;)

• CreativeS
  • Niet online
Maakt mij eerlijk gezegd helemaal niets uit wat voor model het is... de rolomtrek bij 245/30 R18 scheelt ruim 6 procent. Dat kan niet goed zijn. Ik zoek het zelf wel op, op de site van BMW.
Michelin Pilot Super Sport
36120054521
Standaardbanden zonder noodloopeigenschappen
alleen voor achteras
245/35ZR18 92Y

Bridgestone Potenza S 001 RFT
36122218771
Runflatbanden met noodloopeigenschappen
alleen voor achteras
245/35R18 88Y
Ik weet voldoende, alle (de beschikbare voor OE-set) breedsetbanden (achter en 18") zijn gewoon 245/35R18.

[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 20-08-2020 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
zunrob schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:20:
[...]

Wat leuk! Hoe heb je die route gemaakt en hoe krijg je die in de navi? En hoeveel dagen heb je erover gedaan?
Is zeker een aanrader, 28 juli ben ik vertrokken en hebben we vlakbij Basel overnacht, 7 augustus reden we vanuit Neuchatel weer terug naar huis. Hieronder het overzicht van plaats naar plaats en hoeveel nachten.
Basel > Adelboden (2 nachten)
Adelboden > Luzern (1 nacht)
Luzern > Davos (1 nacht)
Davos > Lugano (2 nachten)
Lugano > Zermatt (2 nachten)
Zermatt > Neuchatel (1 nacht)

Op de vrije dag bijvoorbeel in Adelboden zijn we naar Interlaken gereden en van daar de trein gepakt naar de Jongfraujoch etc.

De route heb ik gemaakt met www.myrouteapp.com vanuit hier kan je het exporteren naar een tar.gz bestand. Als je deze uitpakt en op een bepaalde manier weer opslaat op een usb stick kan je die importeren in de navigatie van je BMW, hier staat hoe klik.

Elke auto rij dag was tussen de 280 en 360km en achteraf had ik een extra overnachting gedaan tussen Luzern en Davos.

[ Voor 10% gewijzigd door FabiandJ op 20-08-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Werelds schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:13:

Heb het filmpje ook gezien en vond het wel interessant. Ik zal het wel niet snappen, maar waarom kiest BMW niet voor iets van een ruimte tussen de twee nieren i.p.v. een single frame? Dan kunnen ze alsnog die grote 'in your face hamster look' creëren die ze zo graag willen, maar oogt het wel iets minder erg. Met name bij de shadow line (dus die met alles in zwart) valt het niet mee mijns inziens en zit je met de roosters dicht tegen een soort van groot, zwart, glimmend plastic ding aan te kijken.....

[ Voor 4% gewijzigd door Beam87 op 21-08-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ach, je kan er altijd nog een mooie ster op laten spuiten...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 16:03
Ik lees ook al even mee met veel plezier. Hierbij een foto van mijn F36 (bedankt miicker), op de Wurzenpas in Slovenië. Heerlijk om hiermee door de bergen te toeren. Hiervoor 2 keer een 3 serie touring gehad, ook al lekker maar een M sport met automaat is toch wel even een stukje lekkerder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5jZc0Xr1BocpCTcux2LfipMzKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/avT2nL7K6DSm4DcDYfktL6pD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Neggs schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:22:
Ik lees ook al even mee met veel plezier. Hierbij een foto van mijn F32, op de Wurzenpas in Slovenië. Heerlijk om hiermee door de bergen te toeren. Hiervoor 2 keer een 3 serie touring gehad, ook al lekker maar een M sport met automaat is toch wel even een stukje lekkerder.
[Afbeelding]
Prachtige auto! Precies Zo hoort een bmw neus te zijn

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Ik lees ook al even mee met veel plezier. Hierbij een foto van mijn F32, op de Wurzenpas in Slovenië. Heerlijk om hiermee door de bergen te toeren. Hiervoor 2 keer een 3 serie touring gehad, ook al lekker maar een M sport met automaat is toch wel even een stukje lekkerder.
[Afbeelding]
Kun je uitleggen wat het voordeel van een M-sport boven een andere line is? Automaat snap ik, maar het voordeel van een bepaalde line ontgaat mij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Pepppie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:20:
[...]

Kun je uitleggen wat het voordeel van een M-sport boven een andere line is? Automaat snap ik, maar het voordeel van een bepaalde line ontgaat mij..
Check even de brochure (van bv de 3 touring), dan kan je dat zelf even lezen: https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1594997800922.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
_Arthur schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:35:
[...]

Check even de brochure (van bv de 3 touring), dan kan je dat zelf even lezen: https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1594997800922.pdf
Niet nodig; heb 3 F3x'en gereden. Nooit een verschil gemerkt tussen bijv een luxury of M sport, dus ben benieuwd wat hij wel voor verschil tussen deze lines merkte..

Of doel je op het optionele adaptieve onderstel?

edit; de brochure is die van de G20, dus als er wel mensen zijn die de brochure willen lezen, dan is het niet de F3x ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Pepppie op 22-08-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
Pepppie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

Niet nodig; heb 3 F3x'en gereden. Nooit een verschil gemerkt tussen bijv een luxury of M sport, dus ben benieuwd wat jij wel voor verschil tussen deze lines merkte..

Of doel je op het optionele adaptieve onderstel?

edit; de brochure is die van de G20, dus als er wel mensen zijn die de brochure willen lezen, dan is het niet de F3x ;)
M sport op een F3x heeft standaard een sportonderstel en grotere velgen/plattere banden dan non M sport lines of geen line uitvoeringen. Stuurt dus wat strakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

donaldo schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:24:
[...]
M sport op een F3x heeft standaard een sportonderstel en grotere velgen/plattere banden dan non M sport lines of geen line uitvoeringen. Stuurt dus wat strakker.
Kan je hetzelfde effect kwa rijbeleving bereiken met een adaptieve onderstel? (Wat er bij mij op zit.)
Met Adaptief in sport stand, rijdt de auto compleet anders kwa sturen, gevoeligheid gaspedaal, het automatisch schakelen en demping.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyb op 22-08-2020 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Pepppie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:56:
Niet nodig; heb 3 F3x'en gereden. Nooit een verschil gemerkt tussen bijv een luxury of M sport, dus ben benieuwd wat jij wel voor verschil tussen deze lines merkte..
Als je het verschil al niet ziet, moet je toch eens aan een bril denken 8)

Maar naast de optische zaken: M-sport onderstel, M-sport remmen, M-stuur, sport-automaat, standaard verlaagd, andere velgen (in 'staggered' opstelling), standaard sportstoelen. En dan vergeet ik vast nog wel wat zaken.

Adaptief onderstel is niet een standaard optie bij het M-package-model. Dat is een extra.

En als je het verschil tussen het normale onderstel en het M-onderstel niet merkt, zou ik inderdaad niet naar een M-package-model kijken.

[ Voor 0% gewijzigd door _Arthur op 22-08-2020 11:51 . Reden: kleine typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
_Arthur schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

Als je het verschil al niet ziet, moet je toch eens aan een bril denken 8)

Maar naast de optische zaken: M-sport onderstel, M-sport remmen, M-stuur, sport-automaat, standaard verlaagd, andere velgen (in 'staggered' opstelling), standaard sportstoelen. En dan vergeet ik vast nog wel wat zaken.

Adaptief onderstel is niet een standaard optie bij het M-package-model. Dat is een extra.

En als je het verschil tussen het normale onderstel en het M-onderstel niet werkt, zou ik inderdaad niet naar een M-package-model kijken.
Ik vroeg niet wat een M-pakket inhoudt, maar ik stelde aan @Neggs de vraag wat HIJ het voordeel van een M-pakket vindt. Hij gaf aan een tweetal tourings te hebben gehad en nu een F32. Ik ben benieuwd wat hij daar als verschillend in heeft ervaren.

Dus je vriendelijke reactie had echt niet gehoeven @_Arthur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Pepppie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:37:
Ik vroeg niet wat een M-pakket inhoudt, maar ik stelde aan @Neggs de vraag wat HIJ het voordeel van een M-pakket vindt. Hij gaf aan een tweetal tourings te hebben gehad en nu een F32. Ik ben benieuwd wat hij daar als verschillend in heeft ervaren.

Dus je vriendelijke reactie had echt niet gehoeven @_Arthur.
Nouja, je stelde dat het jou ontgaat (en je nu snel je reactie hebt gewijzigd zie ik).

"maar het voordeel van een bepaalde line ontgaat mij.."

Dus ik benoem even wat de typische verschillen zijn, die je ook erg makkelijk in (in dit geval) de G2x brochure kan lezen. Voor een Fx-model zijn de verschillen M-pakket vs Luxery Line globaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
_Arthur schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:54:
[...]

Nouja, je stelde dat het jou ontgaat (en je nu snel je reactie hebt gewijzigd zie ik).

"maar het voordeel van een bepaalde line ontgaat mij.."

Dus ik benoem even wat de typische verschillen zijn, die je ook erg makkelijk in (in dit geval) de G2x brochure kan lezen. Voor een Fx-model zijn de verschillen M-pakket vs Luxery Line globaal hetzelfde.
Wederom zit je mis. De post is hetzelfde, ik heb er alleen een quote van gemaakt i.p.v. losse tekst. Kan @Neggs reageren op mijn initiële vraag (vandaar ook het hoge percentage wijziging).

En wederom geef je een reactie wat niet met mijn vraag aan @Neggs te maken heef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Pepppie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:02:
[...]

Wederom zit je mis. De post is hetzelfde, ik heb er alleen een quote van gemaakt i.p.v. losse tekst. Kan @Neggs reageren op mijn initiële vraag (vandaar ook het hoge percentage wijziging).

En wederom geef je een reactie wat niet met mijn vraag aan @Neggs te maken heef ;)
Ik heb er maar even een screenshot van gemaakt voordat het weer aangepast wordt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZvSnwuKqKjZU-E6NxDHOwNX8ZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDNFwMUtZ3XGYzJRYm6463jz.jpg?f=fotoalbum_large

Het ontgaat JOU; dat schrijf je. Zie boven.

Dus dan leggen we maar uit wat de verschillen zijn, zodat het je niet meer ontgaat.

Als je wat anders bedoelt, of mensen woorden in de mond wilde leggen, moet je duidelijker communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

MrFl0ppY schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:04:
Zit eraan te denken om mijn volgende auto weer in Duitsland te halen. Weet iemand zo of de taal Nederlands te selecteren is in Duitse uitvoeringen? Bij de E9x was dit nog niet zo (FR,ENG,DU) maar wellicht is dat bij De F3x versies anders. Zal afhankelijk van het bouwjaar om de iDrive versie 5 en 6 gaan gok ik.

Als mijn informatie juist is heb je voort 3 taalcategorieën. Menu, gesproken en herkenning. De laatste boeit mij niet zo, de eerste 2 wel :).
OP de door ons zelf geïmporteerde F31 van mijn vrouw was Nederlands gewoon te selecteren.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
_Arthur schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:06:
[...]
Ik heb er maar even een screenshot van gemaakt voordat het weer aangepast wordt:

-screenshot-

Het ontgaat JOU; dat schrijf je. Zie boven.

Dus dan leggen we maar uit wat de verschillen zijn, zodat het je niet meer ontgaat.

Als je wat anders bedoelt, of mensen woorden in de mond wilde leggen, moet je duidelijker communiceren.
Ik begin oprecht te twijfelen of begrijpend lezen zo lastig voor je is. Ja, dit is niet heel aardig, maar ik twijfel echt.

Lees de posts nog een rustig door en wellicht begrijp je dan dat het MIJ ontgaat wat HIJ het voordeel van een M-pakket vindt. Verder ga ik niet meer op je reageren, want ik weet vrij zeker dat je nog het laatste woord wilt hebben. Fijn weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neggs
Pepppie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:20:
[...]

Nee eigenlijk niet. Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Heb vroeger jaren in de automotive gewerkt en in veel verschillende (soorten) auto’s gereden (ook op test circuits) en trainingen gegeven aan technici. Driveability, looks, gevoel, beleving....allemaal te quantificeren maar voor iedereen net wat anders. Ik vind iets wat strak op de weg ligt (lage rolas) en er goed uitziet (en dat is ook weer erg persoonlijk) lekker rijden maar het moet bovenal een prettig en veilig vervoersmiddel zijn. Kortom, ik vind het een mooie en leuke toevoeging maar dat zal niet voor iedereen gelden. Mijn advies: kies wat je zelf prettig vind en waar je je geld aan kwijt wilt zijn. Nooit iets doen omdat een ander zegt dat het beter of fijner is 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
laurens0619 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 07:39:
[...]

Prachtige auto! Precies Zo hoort een bmw neus te zijn
Thanks! Ik vind hem ook erg mooi, met name de kleur carbon black is erg mooi in het echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
[Afbeelding]
Mooie wagen!
Ik wil geen azijnzeiker zijn, maar dat is een F36 toch? F32 is de coupé als ik het goed heb.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:14:
[...]

Ik wacht het nog even af.inmiddels 1200 km uit Frankrijk terug gereden en nog geen melding, mocht die relatief snel komen, dan zal ik een keer langs de specialist moeten.
Inmiddels weer olie moeten bijvullen. Om de 1500km ongeveer dus. Hij lekt duidelijk olie, ik heb vanmiddag even een karton onder de auto gelegd en zat meteen onder. Ook ligt er rond het oliefilter veel olie, en zit het hele blok in die buurt onder. Het lijkt daar vandaan te komen, zie ook de foto. Ik hoop dat het opgelost is met een nieuw filter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9ahh13DzyaDdiNgOsAHw9OFkVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g03RMHtaVKzlahAkOhkRiO34.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Neggs schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:38:
[...]

Nee eigenlijk niet. Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Heb vroeger jaren in de automotive gewerkt en in veel verschillende (soorten) auto’s gereden (ook op test circuits) en trainingen gegeven aan technici. Driveability, looks, gevoel, beleving....allemaal te quantificeren maar voor iedereen net wat anders. Ik vind iets wat strak op de weg ligt (lage rolas) en er goed uitziet (en dat is ook weer erg persoonlijk) lekker rijden maar het moet bovenal een prettig en veilig vervoersmiddel zijn. Kortom, ik vind het een mooie en leuke toevoeging maar dat zal niet voor iedereen gelden. Mijn advies: kies wat je zelf prettig vind en waar je je geld aan kwijt wilt zijn. Nooit iets doen omdat een ander zegt dat het beter of fijner is 😉
Absoluut dat de M het best smoelt! Had je van de tourings ook een M of nu de GC (meen een GC te zien op de foto); m.a.w. zit het hem in het onderstel of de andere gewichtsverdeling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neggs
miicker schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:04:
[...]

Mooie wagen!
Ik wil geen azijnzeiker zijn, maar dat is een F36 toch? F32 is de coupé als ik het goed heb.
Je hebt gelijk, ik ben te snel geweest met googelen 😜 het is een F36, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
Pepppie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:33:
[...]

Absoluut dat de M het best smoelt! Had je van de tourings ook een M of nu de GC (meen een GC te zien op de foto); m.a.w. zit het hem in het onderstel of de andere gewichtsverdeling?
De touringen heb ik beiden zo’n 4 jaar gereden maar waren geen M uitvoeringen helaas. Daar komt bij dat er bij iedere nieuwe uitvoering dermate veel (kleinere) veranderingen/verbeteringen zijn dat het appels met peren vergelijken is. Over het algemeen vind ik Duitse auto’s met laag zwaartepunt en rolas prettig op de weg liggen. Dit is een GC inderdaad, dus geen F32 maar F36 zoals terecht opgemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
thejoker80 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:26:
[...]

Inmiddels weer olie moeten bijvullen. Om de 1500km ongeveer dus. Hij lekt duidelijk olie, ik heb vanmiddag even een karton onder de auto gelegd en zat meteen onder. Ook ligt er rond het oliefilter veel olie, en zit het hele blok in die buurt onder. Het lijkt daar vandaan te komen, zie ook de foto. Ik hoop dat het opgelost is met een nieuw filter.

[Afbeelding]
Het kan ook een scheurtje in het deksel zijn, heb ik ook eens gehad. Die deksels moeten niet te vast aangedraaid worden. Ik heb indertijd met geweld en een wringijzer de dop los moeten krijgen, blijkbaar vond de vorige eigenaar het een goed idee om dat ding niet met 40Nm, maar met iets van 400Nm vast te zetten ofzo. Nieuwe dop besteld en nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Pannencouque schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 06:11:
[...]
Het kan ook een scheurtje in het deksel zijn, heb ik ook eens gehad. Die deksels moeten niet te vast aangedraaid worden. Ik heb indertijd met geweld en een wringijzer de dop los moeten krijgen, blijkbaar vond de vorige eigenaar het een goed idee om dat ding niet met 40Nm, maar met iets van 400Nm vast te zetten ofzo. Nieuwe dop besteld en nergens meer last van.
ah, daar zal ik ook een naar kijken, tnx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@thejoker80 Oliefilterhuis pakking, 7 euro en 20 minuten extra werk tijdens een oliewissel.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Raymond P schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:23:
@thejoker80 Oliefilterhuis pakking, 7 euro en 20 minuten extra werk tijdens een oliewissel.
Klinkt interessant. Als ik google op die term krijg resultaten die ik niet kan plaatsen, ik zou een rond iets verwachten (oliefilter huis is rond toch?..). Of kijk ik niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
De pakking tussen het oliefilterhuis en de rest van het blok. Die flens is niet rond.

Bij het gebruik van motorolie die niet on-spec is verteren/verharden dat soort rubbers als eerste.
De lekkage die ik zie op je foto en hoe je het omschrijft wijzen naar dat specifieke rubber.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pevATtgmHTg5ztpf5xaATJe0_qo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0pniCkO5kJDTlse2LMfep0HJ.jpg?f=user_large

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43

Typhone

Who Dares Wins

Nou mannen, over iets meer dan een paar uur komt ie officieel te koop te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/MW6UvTDWv5vMwYTCnvTuPWYk.jpg

Gemis aan M-pakket is te hoog, alle luxe is superfijn maar de ritten die ik moet maken zijn de afgelopen 5000km veel te kort om erbij te blijven. De strijd voor een nieuwe auto is in volle glorie maar ik heb werkelijk waar geen idee wat.

[ Voor 29% gewijzigd door Typhone op 24-08-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Typhone schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:53:

alle luxe is superfijn maar de ritten die ik moet maken zijn de afgelopen 5000km veel te kort om erbij te blijven.
Wat zeg je nu eigenlijk precies?

En we zien graag een linkje naar je verkoop.

[ Voor 8% gewijzigd door Eagle Creek op 24-08-2020 12:10 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Eagle Creek schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:10:
[...]

Het is een leuke auto maar voor die drie korte ritjes per maand ruilt hij hem in voor een Alto uit 1998.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Eagle Creek schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:10:
[...]

En we zien graag een linkje naar je verkoop.
Alle luxe is fijn maar het gebrek aan rijgedrag (M-opties onder de motorkap dus niet de optiek) is een groot gemis. Tevens maak ik te weinig lange ritten en teveel korte ritten waardoor de auto (verbruik) te duur is en het genot op dit moment nihil is. Dat is de afgelopen 5 maanden niet veranderd ergo gaat hij eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Typhone schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:53:
De strijd voor een nieuwe auto is in volle glorie maar ik heb werkelijk waar geen idee wat.
Budget? Wensen? Blijft het een BMW?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

_Arthur schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:05:
[...]

Budget? Wensen? Blijft het een BMW?
Dat is een heel goede vraag.

Onder andere Nieuwe auto (privé). Potent en ruim. daar een keer afgevraagd of ik niet elders moet kijken.

Zitten denken aan de 3-serie maar ik hoor niet zoveel goede verhalen over de 328i motoren.
Een 320i zou wel kunnen maar relatief duur voor de wat moderne modellen. Ik heb inmiddels wel wat auto's gehad maar ik geef nog liever 10.000 euro uit vooor een kale 335i coupé dan 25.000 euro voor een standaard huis-tuin-keuken 320i touring. Afgesproken met vrouwlief dat het huidige budget inclusief import zo rond de €22.500 (privé koop) staat. Belangrijker is echter dat de maandelijkse lasten meer gedrukt worden.

Aan de andere kant denk ik heel soms wel eens van ik kan bij mijn ouders altijd een station lenen en waarom haal ik geen M135i/M140i. Maar wellicht zijn de mensen hier beter in overtuigen. Mocht er iemand op zoek zijn naar een 535i Touring full option dan DM mij even.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
Opties:
01CB  CO2 equipment
01CC  Auto start/stop function
01CD  Brake Energy Regeneration
0223  Adaptive suspension
0230  Extra package, EU-speciifc
0248  Steering wheel heater
0255  Sports leather steering wheel
0258  Tyres with runflat properties
02AX  BMW LA wheel, turbine styling 452
02TB  Sport automatic gearbox
0316  automatic trunk lid mechanism
0322  Comfort access
0323  Soft-Close-Automatic doors
03AG  Reversing camera
03AT  Roof rails aluminium satinated
03MB  Indiv. Ext. Line, burnished aluminium
0423  Floor mats velours
0428  Warning triangle and first aid kit
0430  Interior/outside mirror with auto dip
0431  Interior mirror with automatic-dip
0456  Electr. BMW front seat with memory
0488  Lumbar support, driver and passenger
0494  Seat heating driver/passenger
0496  Seat heating, rear
04DZ  Interieurleisten Pearl dunkel
04M5  Individual leather-covered dashboard
04M8  Individual rear-reading light
04NB  Autom. climate control with 4-zone ctrl
04NE  Blow-by heater
04U1  Ceramic application, control elements
04U2  Driving experience switch incl. ECO PRO
04UR  Ambient interior light
04UY  Ski and snowboard bag
0502  Headlight cleaning system
0508  Park Distance Control (PDC)
0548  Kilometre speedo
0552  Adaptive LED headlight
05A1  LED Fog lights
05AC  High-beam assistant
05AG  Lane change warning
05AL  Active Protection
05AT  Driving Assistant Plus
05DL  Surround View
05DP  Park Assist
0609  Navigation system Professional
0610  Head-up display
0654  DAB tuner
0688  Harman/Kardon surround sound system
0698  Area-Code 2 for DVD
06AC  Intelligent emergency call
06AE  TELESERVICES
06AK  Connected Drive Services
06AM  Real-Time Traffic Information
06AN  Concierge Services
06AP  Remote Services
06AR  Internet
06FV  Online entertainment
06NR  Apps
06NS  Comfort telephony w/ enhanced Smartphone
06WB  Multifunctional instrument display
07S1  Modern Line
07XP  Navigation package Connected Drive
0801  GERMANY VERSION
0851  Language version German
0879  On-board literature, German
08KA  Oil service interval 24 mths / 30,000 km
08TF  Active pedestrian protection
08TH  Road sign detection
08V1  Information plate
0902  Special inspection press vehicles

Extra opties:

- Originele afneembare BMW trekhaak laten monteren (meegeleverd)
- Winterbanden + velgen
- BMW Advanced Car Eye 2.0 geïnstalleerd (originele dashcam front+rear)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/VdVQjv2lXuexaYFPpqaXypcQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/v5PUy0wIcwijg6inBWBi8grN.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Typhone schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:07:
Zitten denken aan de 3-serie maar ik hoor niet zoveel goede verhalen over de 328i motoren.
Een 320i zou wel kunnen maar relatief duur voor de wat moderne modellen. Ik heb inmiddels wel wat auto's gehad maar ik geef nog liever 10.000 euro uit vooor een kale 335i coupé dan 25.000 euro voor een standaard huis-tuin-keuken 320i touring. Afgesproken met vrouwlief dat het huidige budget inclusief import zo rond de €22.500 (privé koop) staat. Belangrijker is echter dat de maandelijkse lasten meer gedrukt worden.
Zal aan mij liggen maar het argument dat die maandelijkse lasten (te) hoog zijn maar dan wel even je afschrijving aftikken op je huidige funfer, ontgaat mij ;)

Een M135/140i zal die maandelijkse lasten weer compenseren met het verbruik gok ik :+

https://www.dasimport.nl/...tuerer-importeren-2974810
Pagina: 1 ... 82 ... 370 Laatste