Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 79 ... 355 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Complimenten voor de kleur @wimpie007 , die vind ik erg mooi. Geniet van je wagen!

Verder zit ik in hetzelfde kamp als @Polydeukes , maar goed, wij hebben dan ook beide een Luxury Line :+ .

@Workaholic Als Apple Carplay er niet op zit, zit het er niet op..

Ik heb zelf middels aftermarket illegale codes (net als die navi updates) ook Carplay erin geprogrammeerd, maar in mijn F31 ontbreekt de Wi-Fi antenne. (BMW was een van de eerste die draadloos Carplay heeft, maar de keerzijde is dat de WiFi noodzakelijk is).

Ik krijg dus niet c.q. heel erg slecht (soms doet ie het wel) de Carplay beschikbaar. Je zou dan nog de WiFi-antenne kunnen kopen en installeren, maar ik heb gemerkt dat ik eigenlijk liever de iDrive omgeving gebruik.. Dus heb het lekker zo gelaten.

De Spotify in iDrive is bij mijn weten gewoon bluetooth streaming?.. Zonder telefoon werkt ie bij mij niet, in ieder geval. Misschien is dat bij de G21 anders.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:28

_Arthur

blub

JanHenk schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:27:
De Spotify in iDrive is bij mijn weten gewoon bluetooth streaming?.. Zonder telefoon werkt ie bij mij niet, in ieder geval. Misschien is dat bij de G21 anders.
Ik zal het later vandaag proefondervindelijk eens vaststellen (in m'n G21).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
JanHenk schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:27:
@Workaholic Als Apple Carplay er niet op zit, zit het er niet op..

Ik heb zelf middels aftermarket illegale codes (net als die navi updates) ook Carplay erin geprogrammeerd, maar in mijn F31 ontbreekt de Wi-Fi antenne. (BMW was een van de eerste die draadloos Carplay heeft, maar de keerzijde is dat de WiFi noodzakelijk is).

Ik krijg dus niet c.q. heel erg slecht (soms doet ie het wel) de Carplay beschikbaar. Je zou dan nog de WiFi-antenne kunnen kopen en installeren, maar ik heb gemerkt dat ik eigenlijk liever de iDrive omgeving gebruik.. Dus heb het lekker zo gelaten.

Zie de optie lijst:
Engines: B38B15M0;
Type: 1R61
Productiedatum: 03.11.2018
Start garantie: 02.09.2019
Kleur: 475 M - Saphirschwarz metallic
Bekleding: LCSW - Leder 'Dakota' Schwarz
Premium Selectie/MINI Next voertuig (BSI of lokaal contract): Yes
Land van verkoop: NL
Speciale uitvoering
Bestelde speciale uitvoering
01CA Selectie CO2 (Intern)
01DE Selectie CO2 (intern)
02PA Slotbouten voor LM wielen
02VB Bandenspanningsweergavesysteem
0205 Automatische transmissie
021A 18 inch M Dubbelspaak (styling 461M) Ferricgrau
0216 Servotronic
0230 EU AG intern
0249 Multifunctioneel stuurwiel
0258 Banden met noodloopeigenschappen
0302 Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
0337 M Sportpakket
04AE Middenarmsteun voor, verschuifbaar
04NE AG-Intern
04WG Interieurlijsten Aluminium Hexagon + accentlijsten Schwarz hoogglans
0403 Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
0423 Velours matten
0428 Gevarendriehoek en verbanddoos
0481 Sportstoelen voor
0493 Opbergpakket
0494 Elektrisch verwarmde voorstoelen
05A1 LED-mistlampen voor
05A2 LED-koplampen
05DA Deactivering passagiersairbag
05DC Buitenste hoofdsteunen achter neerklapbaar
0508 Park Distance Control voor/achter (PDC)
0521 Regen- en lichtsensor
0534 2-zone aut.airconditioning
0544 Cruise Control
0563 Lichtpakket
0575 12V Aansluiting
06AC Emergency Call
06AE TeleServices
06AK ConnectedDrive Services inclusief BMW Online
06AM Real Time Traffic Information

06AP Remote Services
06NW Comfort telefoonvoorbereiding met draadloze oplaadmogelijkheid
06WA Uitbreiding instrumentencluster
06WD Wifi Hotspot
0609 Navigatiesysteem Professional
0654 DAB-tuner
0676 HiFi System
0698 Regiocodering voor DVD
07CG BMW Verlengde Garantie - 3 jaar
07LF Model M Sport
0704 M Sportonderstel
0710 M Sportstuurwiel
0715 M Aerodynamicapakket
0760 BMW Individual hoogglans Shadow Line
0775 BMW Individual hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd
08KA Condition Based Service
08R9 Koudemiddel
08S2 Alarmsignaal (Intern)
08S3 Automatische vergrendeling tijdens rijden (Intern)
0845 Akoestische waarschuwing veiligheidsgordel
0868 Nederlandse taalversie
0886 Boordliteratuur Nederlands
09AA Beschermfolie t.b.v. transport

Standaard speciale uitvoering
01CB Selectie CO2 (Intern)
0548 Kilometertacho
Zit dus wel WIFI en connected drive op + real time traffic. Meen dat de auto dus de connected store optie heeft dan? Apple car play is nu gratis dacht ik - dus ik zou verwachten dat je hem hiermee kunt installeren.
Aflevering is pas einde maand.. dus nog even geduld hebben.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:30
_Arthur schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:44:
[...]

Jij hoeft er toch niet in de rijden? Alleen naar te kijken. En de huidige (4 cilinder) 118i met 140pk en 0-100 in 8,5s is nu ook weer niet traag te noemen.

En beter dan zo'n saaie ouwelullen uitstraling; maar dat vind jij dan vast weer mooier. Ieder z'n ding!
Ik dacht dat deze wolf een motor met 3 poten had.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Workaholic schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:32:
[...]

Zit dus wel WIFI en connected drive op + real time traffic. Meen dat de auto dus de connected store optie heeft dan? Apple car play is nu gratis dacht ik - dus ik zou verwachten dat je hem hiermee kunt installeren.
Aflevering is pas einde maand.. dus nog even geduld hebben.
RTI en Connected Drive heb ik ook, maar de optie van WiFi hotspot is echt noodzakelijk voor CarPlay. Het lijkt me dat je wel de hardware hebt, dus dat is goed nieuws. Carplay is blijkbaar niet als optie aangevinkt, maar dat moet te doen zijn achteraf. Hoe of wat, moet ik je schuldig blijven..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Neggs schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:49:
[...]

Klopt haha. Ze hebben de 6 cilinder in 2en gehakt en er 2 turbos op geschroefd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Neggs schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:49:
Je hebt gelijk! Ik heb scheel gekeken en de kleppen met het aantal cilinders door elkaar gehaald 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
_Arthur schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:00:
[...]

Je hebt gelijk! Ik heb scheel gekeken en de kleppen met het aantal cilinders door elkaar gehaald 8)7
Ja ik moet ook altijd goed kijken, in de specs staat vaak 3/4 - cilinders/kleppen per cilinder.
Ik rijd nu een 4 serie maar werk 90% thuis, en heb in een 218 M Sport gereden en hoewel zeker stap(je) terug voor mij een prima ding om komende tijd de (prive)trips mee te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Polydeukes schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:43:
[...]

Wel een hele trage wolf met maar 3 poten waarvan alleen de voorste werken _O-
Lease autos he ;). Wel bmw willen rijden maar net niet de leuke versie ;)

* Tylen rent gauw weg.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neggs
Tylen schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:04:
[...]

Lease autos he ;). Wel bmw willen rijden maar net niet de leuke versie ;)

* Tylen rent gauw weg.
Overdrijven is ook een vak - ik rijd nu een 420 en die is maar een goede 1 sec sneller op de 0-100. Als je echt snel wilt optrekken is electrisch een must. Verder is er meer dan speed, zoals comfort, ergonomie en persoonlijke smaak :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Ja, ren maar snel naar je Auti topic :w

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
_Arthur schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:10:
[...]

Ja, ren maar snel naar je Auti topic :w

:+
_/-\o_ ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Workaholic schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:07:
Twee vragen voor de BMW kenners hier:

1) G21 -> Ik gebruik Apple carplay i.c.m. spotify wat goed werkt. Nu heb ik ook gezien dat er een spotify optie in het menu is die je kunt gebruiken. Gebruiken jullie dit en zijn er specifieke voordelen? Gaat ook via 4g en de telefoon neem ik aan? Of gebruikt hij de interne sim van de auto (ik heb hier geen abbo voor denk ik? of zit dit bij connected drive services)

2) We hebben voor de vrouw een F20 uit 2019 (productie datum 11/2018) gekocht met high executive inclusief DAB etc. Apple car play zit er er niet op zo te zien. Ik meen te hebben gelezen dat dit tegenwoordig een gratis feature is geworden ipv abbo via connected drive oid. Enige idee of dit alsnog toe kan worden gevoegd zonder fysieke aanpassingen?

Thanks!
Eigenlijk kan ik alleen mijn ervaring delen voor je eerste vraag.

Voordat ik een iPhone had, heb ik in mijn F40 gebruik gemaakt van de Spotify app van BMW zelf. Het voordeel is dat het volume via deze app harder kan dan via Apple Carplay. Met gebruik van Spotify via Apple Carplay moet je het volume wat meer naar rechts draaien voor hetzelfde resultaat.

Wat voor mij het grootste nadeel is van de Spotify app van BMW zelf is het disconnecten. Tijdens het rijden wilde het wel eens voorkomen dat de app de verbinding met mijn spotify account verloor, gek genoeg.. Je moet echter weer stil staan om de code zichtbaar te krijgen waarmee je je account weer kan koppelen. Dit was voor mij enorm storend. (Wellicht dat het e.e.a. is verbeterd sinds december.)

Spotify via Carplay is het vervelend dat ik in een langere afspeellijst niet naar de onderkant kon navigeren. Volgens mij zie je alleen de eerste 200 nummers.

Spotify via de BMW zelf gebruikt de sim van de auto voor de verbinding.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
dennisk. schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:04:
[...]

Het voordeel is dat het volume via deze app harder kan dan via Apple Carplay. Met gebruik van Spotify via Apple Carplay moet je het volume wat meer naar rechts draaien voor hetzelfde resultaat.
Ja dat vind ik ook een "dingetje", het volume moet erg ver omhoog en als je dan weer naar radio gaat.....oeps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:05
Workaholic schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:18:
Gebruik je dan een apart spotify account? We hebben een family account dus dat lijkt me dan slimmer ivm dubbele devices (vrouw met de auto op pad en dan kan ik niet sporten met mijn spotify icm telefoon?)

Ben wel benieuwd of er nog specifieke verschillen/voordelen zijn en hoe dit met data werkt. ook in het buitenland? Ik heb geen apart data abonnement afgesloten voor de telefoon.. wel heeft de auto connected drive services (dus dan zal dit wel zijn afgekocht?)
Mijn ervaring:
Spotify in iDrive werkt inderdaad via sim van de auto, zonder telefoon te gebruiken. Ik heb een spotify family abo, maar die in de auto is aan mijn account daarvan gekoppeld. Ik weet eigenlijk niet helemaal zeker waarom, ik vermoed dat ik dat (onwetend) heb ingesteld bij het koppelen.

Wat betreft het koppelen, in principe is dat eenmalig de QR code op je idrive scannen met je telefoon, dan word je naar een webpage gestuurd waarin je moet inloggen met je Spotify account (dus daar selecteer je, bedenk ik nu, jouw account en niet dat van een familielid), en dan bevestigen dat je koppelt. Daarna wordt Spotify in iDrive gewoon een aanvullende client, dus met alle features die je ook op je telefoon hebt.

Zoals in een andere reactie genoemd: het komt af en toe voor dat ie de koppeling kwijt is, en je opnieuw de QR code moet scannen. Dan hoef je niet meer opnieuw in te loggen met je spotify account, maar alleen de koppeling bevestigen. Het is uiterst irritant als het nodig is, maar is mij nu misschien 3 of 4 keer gebeurd. En volgens mij sinds laatste update niet meer, behalve toen Spotify er wereldwijd uit lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik denk dat ik dan een apart account ga aanmaken om in de auto te registeren. Nadeel is 2 playlists etc - maar dan voorkom je dat als iemand de auto meeneemt ervoor zorgt dat je niet thuis of via telefoon naar je spotify kunt luisteren. Dank voor de input!

Nu alleen hopen dat het gaat lukken met de F20 voor wat betreft apple carplay.

[ Voor 13% gewijzigd door Workaholic op 14-07-2020 16:09 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Bas_dj schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:15:
[...]

Hier in Duitsland heel normaal. Wel voor de c220d of de 330d gaan, maar te beroerd om een business pakket te bestellen. Leuk hoor, die 50pk extra, maar doe mij ook maar liever een uitrusting met regensensor, head-up, led (nu Laser :9~), ACC etc..

T kan dus best een Duitse import 340 zijn..
Dat valt mij ook wel op. In mijn zoektocht naar een 5er (F11) kijk ik redelijk wat over de grens in Duitsland (via internet dan). Zie je zat mooie 530d's staan in de juiste kleur, zijn de velgen al een eerste teken dat het de eigenaar verder niet zo boeit en als je dan het interieur bekijkt zie je stoffen standaardstoelen, kleine navi-scherm, zwart plastic interieurlijsten.....die kan dan gelijk weer van de lijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Laatst online: 14:05
Workaholic schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:09:
Ik denk dat ik dan een apart account ga aanmaken om in de auto te registeren. Nadeel is 2 playlists etc - maar dan voorkom je dat als iemand de auto meeneemt ervoor zorgt dat je niet thuis of via telefoon naar je spotify kunt luisteren. Dank voor de input!

Nu alleen hopen dat het gaat lukken met de F20 voor wat betreft apple carplay.
Qua playlist: deel je playlist in Spotify met je nieuwe user die je in de auto gebruikt, en dan heb je de lijsten op beide accounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:00
Ik snap geen bal meer van de BMW onderdeelnummers.. Ik probeer een set interieurlijsten bij elkaar te verzamelen voor m'n E46 coupé, want ik wil van de ouderwetse "houtlook" af. Afijn, op ebay een mooi nieuw setje gevonden in de kleur GRAPHIT MATT:
-51458196101
-51458196103
-51458196102
Dit zijn dus de lijsten in het dashboard: http://bmwfans.info/parts...m/interior_trim_finishers. Officieel niet op een 330Ci geleverd volgens die site, maar moet volgens mij gewoon passen. Paar weken later kom ik op eBay de "Depositing box bottom panel" tegen in dezelfde kleur: 51168214764 http://bmwfans.info/parts...m/storing_partition_cover. Vandaag binnen gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpjCgoZJ2HGKxsgZ3YOcp0jXnws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGi2j6z5idd5jQybNnSWhnVp.jpg?f=fotoalbum_large
Huh? Onderdeelnummer klopt gewoon, maar de kleur is totaal anders? 8)7
Nu doe ik even een Google en kom ik ook van alles tegen. Zijn er twee kleuren GRAPHIT MATT ofzo? :?
Ik heb ondertussen een huis vol onderdelen maar nog steeds geen volledige matchende set :X

[ Voor 37% gewijzigd door sig69 op 14-07-2020 22:29 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:18
sig69 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:25:
Ik snap geen bal meer van de BMW onderdeelnummers.. Ik probeer een set interieurlijsten bij elkaar te verzamelen voor m'n E46 coupé, want ik wil van de ouderwetse "houtlook" af. Afijn, op ebay een mooi nieuw setje gevonden in de kleur GRAPHIT MATT:
-51458196101
-51458196103
-51458196102
Dit zijn dus de lijsten in het dashboard: http://bmwfans.info/parts...m/interior_trim_finishers. Officieel niet op een 330Ci geleverd volgens die site, maar moet volgens mij gewoon passen. Paar weken later kom ik op eBay de "Depositing box bottom panel" tegen in dezelfde kleur: 51168214764 http://bmwfans.info/parts...m/storing_partition_cover. Vandaag binnen gekregen:
[Afbeelding]
Huh? Onderdeelnummer klopt gewoon, maar de kleur is totaal anders? 8)7
Nu doe ik even een Google en kom ik ook van alles tegen. Zijn er twee kleuren GRAPHIT MATT ofzo? :?
Ik heb ondertussen een huis vol onderdelen maar nog steeds geen volledige matchende set :X
Heb je hier al eens gekeken?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/select

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 20:00
@Polydeukes Als ik de onderdeel nummers daar opzoek zie ik alleen dat de kleur allemaal GRAPHIT MATT is en dat ze op E46 coupés geleverd zijn. Kan ik daar nog meer vinden?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
sig69 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:49:
@Polydeukes Als ik de onderdeel nummers daar opzoek zie ik alleen dat de kleur allemaal GRAPHIT MATT is en dat ze op E46 coupés geleverd zijn. Kan ik daar nog meer vinden?
Je kunt ook je VIN invoeren en zien wat er voor jouw auto gemaakt/geschikt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 22:57

Eagle Creek

Breathing security

okio schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:48:
[...]

[Afbeelding]

Dan heb ik persoonlijk nog liever een schaap in schaapskleren :*) Maar goed het blijft inderdaad persoonlijk en doe vooral wat je zelf mooi vindt. Zeker in de huidige tijd :9~
Ik vind dat een zeer mooie foto!

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

1) G21 -> Ik gebruik Apple carplay i.c.m. spotify wat goed werkt. Nu heb ik ook gezien dat er een spotify optie in het menu is die je kunt gebruiken. Gebruiken jullie dit en zijn er specifieke voordelen? Gaat ook via 4g en de telefoon neem ik aan? Of gebruikt hij de interne sim van de auto (ik heb hier geen abbo voor denk ik? of zit dit bij connected drive services)

Thanks!
Ik gebruik uitsluitend de ingebouwde Spotify. Voordeel is dat het goed integreert en mij geen data kost.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 15:07
Zo flink bezig geweest afgelopen weken.
Oud blok eruit nieuwe erin! :D

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 12:55
Heeft iemand de juli 2020 update reeds ontvangen voor Connected Drive / OS 7?

https://www.press.bmwgrou...-new-services?language=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RiCk schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:48:

Hier ook nog niet, heb al een paar keer gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Sinds ik m'n auto heb heb ik nog volledig 0,0 updates ontvangen. Ik zit nog op de release zoals ik hem bij de dealer naar buiten reed..

[ Voor 42% gewijzigd door Eagle Creek op 15-07-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 20:43
Wat is de goedkoopste optie om een bmw zelf te coderen bv met bimmercode of een stukje software op de pc? Welke goedkope obd adapter moet ik dan hebben of zijn er ook nog andere 'gratis' opties voor de pc.

Max wat mij betreft ook via ali, amazon, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
okio schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:55:
Wat is de goedkoopste optie om een bmw zelf te coderen bv met bimmercode of een stukje software op de pc? Welke goedkope obd adapter moet ik dan hebben of zijn er ook nog andere 'gratis' opties voor de pc.

Max wat mij betreft ook via ali, amazon, e.d.
Bimmercode kan met een grote hoeveelheid connectoren coderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDsFGN-g4oKM-yPK-xAUc8ptslM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqmvJDVdB0zUXgAr3wmvQ3WI.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: op de site van Bimmercode kun je zien welke adapter voor jouw BMW geschikt zijn: https://bimmercode.app/adapters/

[ Voor 7% gewijzigd door Polydeukes op 15-07-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Ah thanks. Dus bimmercode is wel de meest eenvoudige oplossing?

Welke obd adapter is dan aan te raden prijs/kwal?

https://www.amazon.de/Vga...ode&qid=1594818844&sr=8-5

Werkt deze met bimmercode/bmw f ?

Ik las iets uit 2019 in dit topic over vgate

[ Voor 54% gewijzigd door okio op 15-07-2020 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
De vgate icar pro is overal te krijgen en een prima combi met Bimmercode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:39

Tomatoman

Fulltime prutser

Aan alle Rolls-Royce-eigenaren in dit topic: BMW heeft dakkoffers die het voert onder de naam BMW en die door Thule worden geproduceerd. Passen die ook op mijn Rolls-Royce?

Iets serieuzer: voor komende winter ontkom ik niet aan een skibox. Dit zijn de twee in aanmerking komende modellen (520 liter is voor mij onnodig groot):

Afbeeldingslocatie: https://media.ekris.nl/uploads/images/productimg/82732406460.jpg
420 liter

Afbeeldingslocatie: https://media.ekris.nl/uploads/images/productimg/82732420634.jpg
320 liter

Het gaat om een zwarte 5-serie Touring (F11). Ik heb al BMW passende dakdragers (foto van mijn vorige auto) en ik heb voor mijn auto een set van 6 tassen waar alle overige bagage in past:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kxv7bqiBOyyCqvfwM_OLrTllsc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NeI0TS36z6saQ3nA0fQiC0YS.jpg?f=fotoalbum_medium
Het enige wat er nog niet in past, zijn nu nog 2 paar ski’s en stokken, 2 paar skischoenen, 2 helmen met vizier (groot :X : 30x30x30 cm) en als onze beide kinderen wat ouder zijn en niet meer huren ook hun spullen. Daarnaast zou het fijn zijn als ik sinds lange tijd ook weer eens mijn paragliding-uitrusting zou kunnen meenemen. Sinds we kinderen hebben gebruik ik die niet meer, onder meer vanwege plaatsgebrek op de achterbank.

• Vraag 1: Heeft iemand ervaring met deze dakkoffers?
• Vraag 2: Thule/BMW raadt een maximumsnelheid van 130 aan. Ik rijd in een M550d. Tot welke snelheid is het in werkelijkheid nog te doen met een goede dakkoffer?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tomatoman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:11:
Aan alle Rolls-Royce-eigenaren in dit topic: BMW heeft dakkoffers die het voert onder de naam BMW en die door Thule worden geproduceerd. Passen die ook op mijn Rolls-Royce?

Iets serieuzer: voor komende winter ontkom ik niet aan een skibox. Dit zijn de twee in aanmerking komende modellen (520 liter is voor mij onnodig groot):

[Afbeelding]
420 liter

[Afbeelding]
320 liter

Het gaat om een zwarte 5-serie Touring (F11). Ik heb al BMW passende dakdragers (foto van mijn vorige auto) en ik heb voor mijn auto een set van 6 tassen waar alle overige bagage in past:
[Afbeelding]
Het enige wat er nog niet in past, zijn nu nog 2 paar ski’s en stokken, 2 paar skischoenen, 2 helmen met vizier (groot :X : 30x30x30 cm) en als onze beide kinderen wat ouder zijn en niet meer huren ook hun spullen. Daarnaast zou het fijn zijn als ik sinds lange tijd ook weer eens mijn paragliding-uitrusting zou kunnen meenemen. Sinds we kinderen hebben gebruik ik die niet meer, onder meer vanwege plaatsgebrek op de achterbank.

• Vraag 2: Thule/BMW raadt een maximumsnelheid van 130 aan. Ik rijd in een M550d. Tot welke snelheid is het in werkelijkheid nog te doen met een goede dakkoffer?
De dakkoffer gaat klapperen als je te hard gaat, je hoort het meestal vanzelf dat je gas terug moet nemen.
Dit hangt ook mede van de belading in de dakkoffer af.
Of als je ineens een wolk met kleren in je achteruitkijkspiegel spiegel ziet ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Mjah zon 150-160km/h kan op zich nog wel is mijn ervaring met een goede koffer. Veel harder zou ik er niet mee gaan. En denk ook goed om het gewicht wat je erin stopt (echt niet te zwaar beladen en niet helemal volproppen dat hij nog amper goed dicht kan). Dat zie je maar al te vaak gebeuren door onze fijne landgenoten.

Overigens in de tegenwoordige tijd met de drukte op de autobahn is het bijna al niet meer te doen om constant harder dan 160 te rijden (zonder dat je steeds in de ankers moet en weer mag optrekken). Je wint er dan in ieder geval geen tijd mee en kost je een hoop energie extra. Ja of je moet snachts rijden oid. Maarja dat is een andere discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:50

2) We hebben voor de vrouw een F20 uit 2019 (productie datum 11/2018) gekocht met high executive inclusief DAB etc. Apple car play zit er er niet op zo te zien. Ik meen te hebben gelezen dat dit tegenwoordig een gratis feature is geworden ipv abbo via connected drive oid. Enige idee of dit alsnog toe kan worden gevoegd zonder fysieke aanpassingen?

Thanks!
Ik vind dit wel een interessante vraag. Ik haal morgen mijn F31 op uit 2019. De auto is voorzien van een Audio Media Pakket (dus incl. Wifi antenne en DAB), maar volgens de VIN (helaas) niet met CarPlay. Ik ga eerst kijken of het alsnog mogelijk is om alsnog CarPlay te activeren via de Connected Drive store. Ik hoop dat dit gewoon mogelijk is. Anders moet ik misschien met een USB-methode proberen om iDrive te flashen zodat ik alsnog gebruik kan maken van (wireless) CarPlay. Ik wil daarnaast echter ook nog wat zaken coderen met Bimmercode. Ik las echter dat dit lastig is wanneer je via eBay of middels een andere partij CarPlay hebt geactiveerd. Kennelijk kan Bimmercode dan de ECU niet meer uitlezen?

Is het wel mogelijk om eerst een aantal zaken te coderen met Bimmercode en daarna pas de CarPlay patch toe te passen?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylo2009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 23:57
VeeGee schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Ik vind dit wel een interessante vraag. Ik haal morgen mijn F31 op uit 2019. De auto is voorzien van een Audio Media Pakket (dus incl. Wifi antenne en DAB), maar volgens de VIN (helaas) niet met CarPlay. Ik ga eerst kijken of het alsnog mogelijk is om alsnog CarPlay te activeren via de Connected Drive store. Ik hoop dat dit gewoon mogelijk is. Anders moet ik misschien met een USB-methode proberen om iDrive te flashen zodat ik alsnog gebruik kan maken van (wireless) CarPlay. Ik wil daarnaast echter ook nog wat zaken coderen met Bimmercode. Ik las echter dat dit lastig is wanneer je via eBay of middels een andere partij CarPlay hebt geactiveerd. Kennelijk kan Bimmercode dan de ECU niet meer uitlezen?

Is het wel mogelijk om eerst een aantal zaken te coderen met Bimmercode en daarna pas de CarPlay patch toe te passen?
Ik heb een F30 (2018) waar ik CarPlay ooit achteraf voor €1,- als,proef op geactiveerd heb Auto was nieuw en diverse niet geactiveerde diensten werden (en worden) voor een proefperiode aangeboden voor €1.

Dus mits je qua opties voldoet (wat zo lijkt te zijn) en een connected drive account hebt, kan je CarPlay via de officiële weg op je auto “krijgen”. Dit is echter niet (!) gratis. Wat BMW tegenwoordig anders doet, is dat je nu eenmalig moet betalen (iets van €300,- 8)7 ) ipv jaarlijks een abo.
Ik weet niet of je met BimmerCode CarPlay kan activeren. Zover ik weet kan dat niet in de ‘standard mode’. Wellicht wel in de ‘Expert mode‘, maar die heet niet voor niks zo....

[ Voor 0% gewijzigd door Mylo2009 op 17-07-2020 10:48 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 23:02

And for compatible BMW vehicles built before July, already in customers’ hands, these great new updates can be added with a free over-the-air software upgrade, which will be available from third quarter onwards.
Q3 pas OTA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Surfbox.de verkoopt boxen die op 210 km/h getest zijn.

Als echt hard wil rijden met een box is dat wellicht een idee. Zelf rijd ik rond de 170 met een recente thule zonder problemen. Daarboven word het mij te veel herrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

[Afbeelding]
420 liter

[Afbeelding]
320 liter

[Afbeelding]

Kinderen met vliegtuig sturen, dan past alles in de auto!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Heb zelf de 320L en rijd ermee met zowel de G01 als G05. Nooit klapperen oid met 160-170 cruisesnelheid. Ik trek er altijd wel 2 spanbanden omheen (dus om de box en dan om de dakdragers), zodat hij echt dicht zit (en extra vast om de dakdragers).

Aanrader is trouwens ook de ski-inzet voor in de box. Zit perfect gefixeerd dan en voorkomt beschadigen van je ski’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 16:41

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Mag mij inmiddels met een nieuwe tweedehands ook komen melden in dit topic ;)
Mooie X5 3.0d uit 2015 aangeschaft als familie auto. Wat een lekkere bak is dat zeg.
Meteen met Bimmercode beetje wezen prutsen, handig speelgoed moet ik zeggen.
Nu nog wat nieuwe velgen eronder en achterin van extra oplaadpunt voorzien en we kunnen weer even voort.

Twijfel nog enorm over CarPlay. Heb met BMW Apps Spotify al in de auto zitten (zij het dat het wired alleen goed werkt ivm album art) wat ik heel belangrijk vind en Apple Maps kan in principe ook gewoon op mijn telefoon aan een vent-holder. Scheelt me weer 475 euro voor een retrofit CarPlay inbouwen.
Of mis ik anders iets aan CarPlay waar ik totaal niet aan gedacht heb dat handig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
JanHenk schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:52:
[...]

RTI en Connected Drive heb ik ook, maar de optie van WiFi hotspot is echt noodzakelijk voor CarPlay. Het lijkt me dat je wel de hardware hebt, dus dat is goed nieuws. Carplay is blijkbaar niet als optie aangevinkt, maar dat moet te doen zijn achteraf. Hoe of wat, moet ik je schuldig blijven..
@Workaholic @JanHenk
Ik ga een G21bestellen en ging er vanuit dat je geen wifi hotspot nodig hebt voor draadloos carplay. Dat dit al in de ConnectedPackage Professional en BMW Live Cockpit Navigation Plus zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pq3U29FnD6-xnOidCiSs4MqMygc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Fw4S2UXGZBbCgDugYXLPbx5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLmRYX83BkU7zLExQPPgEMy73jM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6huy8gqPnnPfKroKdVwMEN9Y.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik naar de wifi hotpsot details kijk staat daar ook enkel in dat het een wifi hotspot is en dat je een accout van de Deutsche Telekom AG, nodig hebt. 8)7 Niets over carplay...

Volgens de dealer heb je wel maar 3 jaar carplay, dan is het bijbetalen. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

CarPlay is gratis voor allemaal!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 18:54
Snake schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:16:
CarPlay is gratis voor allemaal!
E36@'98 - dream on (en @android - werkt heerlijk met pioneer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
wheez50 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 02:00:
[...]

E36@'98 - dream on (en @android - werkt heerlijk met pioneer)
Waarom dream on? Hij heeft gelijk, alleen gaat dit over de modellen met iDrive 7.

Voor iDrive 6 en lager moet je een eenmalige fee betalen (rond de 300€) mits de CarPlay voorbereiding optie (6CP) in de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 19:37
Als je al id5/6 hebt (eind 2016 en hoger) kun je inderdaad bij bmw voor 300 euro carplay activeren. Soms moet er nog een wifi antenne is, is 15 euro oid bij bmw zelf. Nadeel is wel dat je dan niet fullscreen carplay krijgt, dat doet bmw niet op de f31

Op ebay heb je verkopers die voor 30-100 euro carplay activeren en een config file aanpassen waardoor je fullscreen carplay krijgt

Zelf heb ik mijn id4 radio voor id5 vervangen en deze carplay ebay fix laten uitvoeren. Heel erg tevreden mee!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPSWcjjyairpIPB2lNDhL2GqJRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elOY8XvhjIpNwAaKHi6LEn0w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door laurens0619 op 18-07-2020 07:58 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 08:44

[Afbeelding]
420 liter

[Afbeelding]
320 liter

[Afbeelding]

Zo hard als je durft? Ik heb mijn dakkoffer zelf niet boven 180 gehad, maar ik ken ook mensen die er 240 mee rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
poing schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:10:
[...]

@Workaholic @JanHenk
Ik ga een G21bestellen en ging er vanuit dat je geen wifi hotspot nodig hebt voor draadloos carplay. Dat dit al in de ConnectedPackage Professional en BMW Live Cockpit Navigation Plus zit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik naar de wifi hotpsot details kijk staat daar ook enkel in dat het een wifi hotspot is en dat je een accout van de Deutsche Telekom AG, nodig hebt. 8)7 Niets over carplay...

Volgens de dealer heb je wel maar 3 jaar carplay, dan is het bijbetalen. |:(
Wifi-hotspot is een andere functie die je niet nodig hebt voor het gebruik van Carplay. Dit is echt enkel dat jij met een stuk of wat apparaten de wifi van je auto kan gebruiken voor een internetverbinding.

Met Carplay werkt het inderdaad wel zo dat je telefoon verbinding maakt met het netwerk van je auto, maar het internet van je telefoon wordt gewoon gebruikt. Dus geen account van de Deutsche Telekom AG nodig om carplay te gebruiken ;).

Carplay kost voor jou niets extra.
Update: BMW tells us that this change is taking place "immediately." All 2019 and 2020 models equipped with Apple CarPlay will not have to pay an annual subscription, BMW says.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:50
dennisk. schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:50:
[...]

Wifi-hotspot is een andere functie die je niet nodig hebt voor het gebruik van Carplay. Dit is echt enkel dat jij met een stuk of wat apparaten de wifi van je auto kan gebruiken voor een internetverbinding.

Met Carplay werkt het inderdaad wel zo dat je telefoon verbinding maakt met het netwerk van je auto, maar het internet van je telefoon wordt gewoon gebruikt. Dus geen account van de Deutsche Telekom AG nodig om carplay te gebruiken ;).

Carplay kost voor jou niets extra.

[...]
Je hebt inderdaad geen data-abonnement nodig Om gebruik te maken van CarPlay, maar wil je draadloos gebruik maken van CarPlay dan is de WiFi antenne wel degelijk vereist voor zover ik weet. Anders kun je enkel met een kabel verbinden.

Edit: het kan zijn dat ze dit met de nieuwe modellen hebben gewijzigd. Dat weet ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door VeeGee op 18-07-2020 17:21 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Klopt, als je geen hotspot of carplay hebt moet je de wifi antenne los kopen. Zonder werkt wel maar alleen als je de telefoon zowat tegen de headunit aanhoudt.

Wired carplay kan bmw trouwens niet, alleen wireless (de f reeks iig)

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 18-07-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:57
1er afgesleept in Oostenrijk. Brandstofpomp foutmelding :|

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Pepppie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:16:
[...]

Heb zelf de 320L en rijd ermee met zowel de G01 als G05. Nooit klapperen oid met 160-170 cruisesnelheid. Ik trek er altijd wel 2 spanbanden omheen (dus om de box en dan om de dakdragers), zodat hij echt dicht zit (en extra vast om de dakdragers).

Aanrader is trouwens ook de ski-inzet voor in de box. Zit perfect gefixeerd dan en voorkomt beschadigen van je ski’s.
Die schijnveiligheid van die extra banden snap ik niet zo.
Die extra spanbanden zijn volgens de fabrikanten juist een slecht idee. Je trekt de box uit verband, en de sloten worden belast in de richting waar ze niet voor gemaakt zijn.
Gewoon zorgen dat je bevestiging in orde is, dan geen extra banden nodig....

Maakt ook nog weer extra lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Morpheusk schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:01:
1er afgesleept in Oostenrijk. Brandstofpomp foutmelding :|
Ouch, naar de dealer zeker? Diesel of benzine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Pannencouque schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:02:
[...]
Ouch, naar de dealer zeker? Diesel of benzine?
Ja, naar de dealer AutoFrey in Villach. Benzine.

Dus even aan de goden over geleverd. Huurauto wordt zometeen gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Lease of privé? In dat laatste geval wordt het billenknijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Laatst online: 18:37
laurens0619 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:49:
Klopt, als je geen hotspot of carplay hebt moet je de wifi antenne los kopen. Zonder werkt wel maar alleen als je de telefoon zowat tegen de headunit aanhoudt.

Wired carplay kan bmw trouwens niet, alleen wireless (de f reeks iig)
Wacht ff, dus als ik een WiFi module koop kan ik met mijn Android telefoon de apps op mijn navscherm zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 20:11
Matadores schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:18:
[...]

Wacht ff, dus als ik een WiFi module koop kan ik met mijn Android telefoon de apps op mijn navscherm zien?
Als je IOS op die telefoon installeert wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Matadores schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:18:
[...]

Als je auto id5 of hoger heeft wel ja.
Met een android kun je alleen screen mirror, leuk voor youtube verder niet heel praktisch. Android auto werkt niet maar carplay wel. Je hebt dus inderdaad een iphone nodig

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 19-07-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Pannencouque schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:58:
Privé... morgen weten we meer :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Dank voor alle reacties over dakkoffers :). Snelheden van hooguit 160-170 met een dakkoffer klinken niet echt aanlokkelijk. Mijn vrouw – die hard rijden eng vindt – zette de cruise control gisteren al honderden kilometers op 180. Met een dakkoffer met driepuntssluiting ben ik niet zo bang dat de bak hard gaat klapperen. Gezien de grote verschillen tussen de snelheden die ik hier hoor, ontkom ik waarschijnlijk niet aan uitproberen. Een aangezien die BMW dakkoffers van Thule zijn, gaan de standaard Thule steunen waar je ski’s op legt er gegarandeerd in passen.

Op de terugweg vanuit Oostenrijk heb ik gisteren trouwens een rondje Tetris gespeeld met de ruimte onder de laadvloer. Wel oppassen met bederfelijke etenswaren, want door de aandrijving en de uitlaten wordt het als je maar lang genoeg rijdt uiteindelijk een graad of 30 onder de laadvloer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PN45Y9PMQsiU7gJ8VJ8iREMKmlM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UbJSG6bbRErkqBQQRp9RTkTR.jpg?f=user_large

offtopic:
Onder andere Spätzle, Kaiserschmarrn, Oostenrijkse worst en spek en Grüner Veltliner voor thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024
Tomatoman schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:01:
Dank voor alle reacties over dakkoffers :). Snelheden van hooguit 160-170 met een dakkoffer klinken niet echt aanlokkelijk. Mijn vrouw – die hard rijden eng vindt – zette de cruise control gisteren al honderden kilometers op 180. Met een dakkoffer met driepuntssluiting ben ik niet zo bang dat de bak hard gaat klapperen. Gezien de grote verschillen tussen de snelheden die ik hier hoor, ontkom ik waarschijnlijk niet aan uitproberen. Een aangezien die BMW dakkoffers van Thule zijn, gaan de standaard Thule steunen waar je ski’s op legt er gegarandeerd in passen.

Op de terugweg vanuit Oostenrijk heb ik gisteren trouwens een rondje Tetris gespeeld met de ruimte onder de laadvloer. Wel oppassen met bederfelijke etenswaren, want door de aandrijving en de uitlaten wordt het als je maar lang genoeg rijdt uiteindelijk een graad of 30 onder de laadvloer.

[Afbeelding]

offtopic:
Onder andere Spätzle, Kaiserschmarrn, Oostenrijkse worst en spek en Grüner Veltliner voor thuis.
Wat een ontzettend fijne foto om naar te kijken, heerlijk ingepakt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
genialegek schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:15:
[...]

Wat een ontzettend fijne foto om naar te kijken, heerlijk ingepakt _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLH96m4OrT5Ps1aQRGsFRxEERmw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/QI4E5CySic3X617qtrUU5EEA.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:03
laurens0619 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Als je auto id5 of hoger heeft wel ja.
Met een android kun je alleen screen mirror, leuk voor youtube verder niet heel praktisch. Android auto werkt niet maar carplay wel. Je hebt dus inderdaad een iphone nodig
Ik heb een F20 (2017) met navigation business, werkt het daar ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Untouchablezz20 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:58:
[...]

Ik heb een F20 (2017) met navigation business, werkt het daar ook op?
Geen idee maar denk van wel
Makkelijkste even je vin hier invoeren en ergens anders kopen :p

https://www.bimmer-tech.n...-apple-carplay-activation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:03
laurens0619 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:27:
[...]

Geen idee maar denk van wel
Makkelijkste even je vin hier invoeren en ergens anders kopen :p

https://www.bimmer-tech.n...-apple-carplay-activation
Helaas, niet compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
Iemand ervaring met het rijden met dakkoffer in combinatie met BMW 1 serie vanaf bouwjaar 2015?
Ik heb zelf een dakkoffer Hapro Traxer 4.6 en originele BMW dagdragers op m'n 1 serie van 2018. Met deze combinatie wilde ik op vakantie naar Kroatië. Ik had de combinatie vooraf nog niet getest, tot een paar dagen vóór vertrek.
Ik heb de set eraf moeten halen. Werdt helemaal gek van het windgeruis vanaf 110 a 120 km/pu. In de auto leek het wel of je in een vliegtuig zat.
Ik heb nog geprobeerd om met ducktape alle gaten, sleuven ed af te plakken, maar dat mocht niet helpen.
Weet iemand de perfecte dakdragers voor een 1 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

menno3274 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:42:
Even een "brutaal" vraagje. Wie kan er een onderhoudshistorie aan de hand van het VIN nummer natrekken (buiten de dealer bellen)? Auto is geïmporteerd en heeft erg weinig gelopen, dus graag checken we dat eerst even :)

Alvast bedankt.

Inmiddels gelukt dank :)
Hoe heb je dat gedaan? Ik heb een auto op het oog en heb een VIN nummer en wil die graag natrekken.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

LankHoar schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:05:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ik heb een auto op het oog en heb een VIN nummer en wil die graag natrekken.
Gewoon bij de BMW-dealer navraag doen :). Dat kan ook een andere zijn dan de dealer die de auto aanbiedt.

[ Voor 12% gewijzigd door Tomatoman op 20-07-2020 22:46 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:55:
[...]

Ik was een stuk meer kwijt voor mijn coating ( :X ) maar die is niet basic gedaan (sowieso dubbel). Heb jij ruiten en velgen meegenomen?

Vond het lastig een goede keuze te maken (veel verschil in prijs), uiteindelijk wel zeer blij met 't resultaat!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Moet eigenlijk nog even een foto maken op een mooie locatie een zonnige dag. Druilerig industrieterrein doet niet echt eer aan het hard werk :+.
Er werd (terecht) een beetje gemopperd over de foto's van mijn coating. Na een recente wasbeurt en wat zonneschijn een nieuwe poging ondernomen en bij deze om te delen! :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sX4SvwtuwW9ECHpK_zA_XzfZRs8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XU3r67HD8kZVvndFMWyY0f0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtoSnFptFIu9CFHS_epns2l7THg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyMmcAkQvd7unikhz4iFUSSQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0A5CSplysWy0YBNYNy-tdNi140=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6bZOf308ijJ9z07Zemo9nHs.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
LankHoar schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:05:
[...]

Stuur maar dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Laatst online: 13:44
Hallo allen,

Ik ben van plan om een BMW aan te schaffen tweedehands, heb niet het budget voor een nieuwe.
Mijn budget is 35k daarbij komt ook dat ik een nieuwe uitlaat er onder wil. Maar heb gemerkt dat bijvoorbeeld akropovic bijvoorbeeld niet voor alle modellen levert. Ik had vernomen dat vrijwel alle modellen behalve op de M en de competition modellen het toch vrijwel allemaal op dezelfde platform worden gebouwd?

Doet Alpina wel aan meerdere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Aii, sinds zaterdag krijg ik de melding dat de verlichting links achter uit is gevallen en de melding dat het remlicht niet werkt. Blijkt er een kabelbreuk in de kabel te zitten op het knikpunt :( . Dat wordt een leuke...

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
theduke1989 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:00:
Hallo allen,

Ik ben van plan om een BMW aan te schaffen tweedehands, heb niet het budget voor een nieuwe.
Mijn budget is 35k daarbij komt ook dat ik een nieuwe uitlaat er onder wil. Maar heb gemerkt dat bijvoorbeeld akropovic bijvoorbeeld niet voor alle modellen levert. Ik had vernomen dat vrijwel alle modellen behalve op de M en de competition modellen het toch vrijwel allemaal op dezelfde platform worden gebouwd?

Doet Alpina wel aan meerdere modellen?
Voor het geld van 'n Akra kun je ook een uitlaat op maat laten maken en die past gegarandeerd 😉
Steek je licht eens op bij bijvoorbeeld JCE in Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-05 09:58
Ik heb zelf het onderhoud (remmen & olie) uitgevoerd aan onze auto (F30 318i), heeft iemand hier enig idee hoe wij het onderhoud in kunnen voeren in iDrive?

Het resetten van de interval via het tellerhuis is gelukt. Maar iDrive is/blijft leeg. Ik heb wel een aantal schimmige tooltjes op het web gevonden, maar dart lijkt me niet helemaal de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Laatst online: 13:44
@Jordyyyyy volgens mij moet dat echt via ODB vermoed ik van hun eigen software?

of dit eens proberen:
Step 1
Insert key into slot
Step 2
Press start/stop button without depressing clutch/brake and wait for the service reminder to dissapear.
Step 3
Immediately after service reminder goes out, press and hold the odometer reset. After 3 secs a warning triangle will appear, keep the odo. button pressed and after another 2-3 secs the Oil can will appear. I f you hold it too long (10 secs in total) you will overshoot the runway and some German writing will appear giving the software level/ can bus etc. of the car. Go back to the beginning and start again.
Step 4
You are now in the service menu, use the toggle switch on indicator stalk to scroll up/down through the various service items.
Step 5
When you have the item you want to reset showing, press the BC button on end of indicator stalk. Reset should now appear in the display. Press in and hold the BC button for 2-3 secs and a clock will start whirling around and hey presto, its done
Step 6
You can now either scroll up/down to select another item (as in step 4) or you can press the start/stop button to exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Jordyyyyy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:15:
Ik heb zelf het onderhoud (remmen & olie) uitgevoerd aan onze auto (F30 318i), heeft iemand hier enig idee hoe wij het onderhoud in kunnen voeren in iDrive?

Het resetten van de interval via het tellerhuis is gelukt. Maar iDrive is/blijft leeg. Ik heb wel een aantal schimmige tooltjes op het web gevonden, maar dart lijkt me niet helemaal de bedoeling...
Dat kan alleen met een OBD kabel in combinatie met de juiste software volgens mij. Op YouTube staan wat video's met uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
Polydeukes schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:19:
[...]

Dat kan alleen met een OBD kabel in combinatie met de juiste software volgens mij. Op YouTube staan wat video's met uitleg.
Alleen zodra BMW tijdens een onderhoudsbeurt hun historie er weer inschrijven ben je het weer kwijt. Ook klopt de volgorde van het onderhoud niet meer in je idrive als je deze zelf invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Laatst online: 06-05 09:58
theduke1989 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:17:
@Jordyyyyy volgens mij moet dat echt via ODB vermoed ik van hun eigen software?

of dit eens proberen:
...
Het resetten van de interval is wel gelukt.
Morpheusk schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:51:
[...]

Alleen zodra BMW tijdens een onderhoudsbeurt hun historie er weer inschrijven ben je het weer kwijt. Ook klopt de volgorde van het onderhoud niet meer in je idrive als je deze zelf invoert.
Dan zou het dus via de dealer geregistreerd moeten worden? Iemand hier ervaring mee dealers/specialisten/andere garages met het invoeren van zelf uitgevoerd onderhoud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Eagle Creek schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:24:
[...]

[...]

Er werd (terecht) een beetje gemopperd over de foto's van mijn coating. Na een recente wasbeurt en wat zonneschijn een nieuwe poging ondernomen en bij deze om te delen! :).

Knap kleur! Is dat een advantage met 18" wielen en chrome line?
Als ik die chrome zie zou ik nog twijfelen..., ging eerst voor shadow line gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Dank voor je aanbod :) Ik heb via een website een rapport gekocht gisteravond, en de betreffende wagen blijkt geen geverifieerde kilometer historie te hebben. De verkoper noemde verder een "lichte schade vooraan" die volledig hersteld is, maar het rapport laat hier ook geen details van zien (schade ja, maar omvang onbekend). Reden genoeg om die auto links te laten liggen dus - ook al blijkt hij wel goed te zijn, dan nog gaat dit geheit gezeur opleveren op het moment dat ik hem weer verkoop ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de 4 Serie spontaan kotsneigingen krijg.....ik verwacht niet dat we deze veel in Nederland gaan zien. Waarschijnlijk beetje zelfde als bij de nieuwe 1er, met die varkensneus....die verkoopt ook beduidend minder dan de F20 (rekening houdend met Corona, etc.). Mercedes A is daar heer en meester als je naar de cijfers kijkt.

Bij de 5 Serie niet echt kan wennen aan die nieuwe koplampen. Té generiek wat mij betreft en lijkt nu net op de lampen van elk willekeurig VAG-product. Grotere scherm in interieur is wel mooier, echter jammer dat ze dat niet wat beter wegwerken in het interieur, zoals ze destijds bij de F10 wel deden. Jammer wel.....

[ Voor 6% gewijzigd door Beam87 op 22-07-2020 17:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donaldo
  • Laatst online: 17-12-2024
Detmer schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:04:
Aii, sinds zaterdag krijg ik de melding dat de verlichting links achter uit is gevallen en de melding dat het remlicht niet werkt. Blijkt er een kabelbreuk in de kabel te zitten op het knikpunt :( . Dat wordt een leuke...
Heb ik destijds ook gehad met een e90. Wat ik heb gedaan is aan beide kanten van het rubberen verloop tussen kofferdeksel en de auto de kabel vrijgemaakt. Als je dan een beetje aan de kabels trekt heb je zo de gebroken kabel te pakken. Na een aantal jaar was die kabel hard geworden en gebroken door het buigen wat gebeurt bij het openen en sluiten van het kofferdeksel.

Nieuw stuk kabel gekocht en dat aan door het rubberen verloop heengetrokken en aan beide kanten aan de ingekorte bestaande kabel verbonden en geisoleerd. Foutmeldingen weg en nooit meer een probleem mee gehad. Je kunt ook langs de dealer gaan, de oplossing is dan een stuk nieuwe kabelboom voor een paar honderd euro + montage.

Deze video laat goed zien hoe je dan doet: YouTube: BMW E46 E39 E90 E91 E92 boot Lid Trunk wire harness fault and how to...

[ Voor 12% gewijzigd door donaldo op 22-07-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beam87 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:24:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de 4 Serie spontaan kotsneigingen krijg.....ik verwacht niet dat we deze veel in Nederland gaan zien. Waarschijnlijk beetje zelfde als bij de nieuwe 1er, met die varkensneus....die verkoopt ook beduidend minder dan de F20 (rekening houdend met Corona, etc.). Mercedes A is daar heer en meester als je naar de cijfers kijkt.

Bij de 5 Serie niet echt kan wennen aan die nieuwe koplampen. Té generiek wat mij betreft en lijkt nu net op de lampen van elk willekeurig VAG-product. Grotere scherm in interieur is wel mooier, echter jammer dat ze dat niet wat beter wegwerken in het interieur, zoals ze destijds bij de F10 wel deden. Jammer wel.....
Ik ben ook niet echt enthousiast, maar het ziet er uit dat mijn F11 D5 vervangen wordt voor X5.
(kan D5 en oude landcruiser weg)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Mercedes A is daar heer en meester als je naar de cijfers kijkt.
Niet alleen de cijfers; je krijgt ze bij een pak melk volgens mij zoveel zie ik er op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram®
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 15:18
Matadores schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:30:
Iemand ervaring met het rijden met dakkoffer in combinatie met BMW 1 serie vanaf bouwjaar 2015?
Ik heb zelf een dakkoffer Hapro Traxer 4.6 en originele BMW dagdragers op m'n 1 serie van 2018. Met deze combinatie wilde ik op vakantie naar Kroatië. Ik had de combinatie vooraf nog niet getest, tot een paar dagen vóór vertrek.
Ik heb de set eraf moeten halen. Werdt helemaal gek van het windgeruis vanaf 110 a 120 km/pu. In de auto leek het wel of je in een vliegtuig zat.
Ik heb nog geprobeerd om met ducktape alle gaten, sleuven ed af te plakken, maar dat mocht niet helpen.
Weet iemand de perfecte dakdragers voor een 1 serie?
Bekend probleem. Plus het feit dat je met de meeste dakkoffers eigenlijk ook niet al te hard wil/kan/mag rijden (voor zover dat nog lukt natuurlijk - maar ik vind het wel prettig dat wanneer ik 150 of 160 met een dakkoffer rij, of nog wat harder, ik weet dat het ding ervoor ontworpen is).

Daarom heb ik vorig jaar een Packline NX 195 koffer met Thule 9594B (Wingbar Edge) dakdragers gekocht voor mijn F20 LCI. Dit is met 120 km/u prima te doen en aardig wat stiller dan bijvoorbeeld dakdragers die 'uitsteken'.
Je zou eens kunnen kijken of je een keer een Packline kan proberen met evt wat andere dragers en of dat verschil maakt. Of huren.

Wat pics voor het topic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGUWvXOquNWwEEx7vOPfHAG6Zew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSMAYi3ZtQfB6wmdMqRBac3E.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsYgqU__Mn2vrNB7b8e3jt1qHqc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2L1wKiwiqprEukFeWPqO9Eh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVLNBfzjGP_2gqp5_6tYwmkGSmQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlNlbPlLV3rKP7V4yEE0AXRu.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 31% gewijzigd door Bram® op 22-07-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Laatst online: 16:39
Jordyyyyy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:10:

[...]

Dan zou het dus via de dealer geregistreerd moeten worden? Iemand hier ervaring mee dealers/specialisten/andere garages met het invoeren van zelf uitgevoerd onderhoud?
Hier ben ik ook wel geïnteresseerd in. Ook ik heb alle nodige gereedschap en brug tot mijn beschikking alleen ga ik het onderhoud toch niet zelf uitvoeren aan mijn F30 LCI omdat zonder iDrive (BMW database) onderhoudsnotatie de inruil/verkoopprijs direct door het gootje gaat. Mocht je een dealer of partner garage met de juiste software vinden die ook het onderhoud in de BMW database wilt registreren dan ben ik daar ook geïnteresseerd in. Maar ik denk niet dat er een dealer of partner hieraan mee gaat werken aangezien hun nummer ook achter de onderhoudsnotatie staat en soort van garant staan voor het onderhoud wat er gepleegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiGRoN_NL
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-05 12:17
http://bimmercoderen.nl/service-geschiedenis-menu/

Dit bedrijf kan het volgens mij zo voor je regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
Bram® schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:57:
[...]

Bekend probleem. Plus het feit dat je met de meeste dakkoffers eigenlijk ook niet al te hard wil/kan/mag rijden (voor zover dat nog lukt natuurlijk - maar ik vind het wel prettig dat wanneer ik 150 of 160 met een dakkoffer rij, of nog wat harder, ik weet dat het ding ervoor ontworpen is).

Daarom heb ik vorig jaar een Packline NX 195 koffer met Thule 9594B (Wingbar Edge) dakdragers gekocht voor mijn F20 LCI. Dit is met 120 km/u prima te doen en aardig wat stiller dan bijvoorbeeld dakdragers die 'uitsteken'.
Je zou eens kunnen kijken of je een keer een Packline kan proberen met evt wat andere dragers en of dat verschil maakt. Of huren.

Wat pics voor het topic:
Ik heb juist voor de Hapro Traxer 4.6 gekozen vanwege de afmeting; compact en steekt niet uit. Perfect voor een 1 serie. Zal eens zoeken of ik een adres kan vinden waar ik verschillende dakdragers kan uitproberen voordat ik tot koop overga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Laatst online: 16:39
SERVICE GESCHIEDENIS 20,- euro;
Het registreren van onderhoud kost 20,- euro per registratie, met een max. van 50,- euro (3+ registraties). De huidige registraties tellen mee bij het bepalen van de totale kosten. Het volledige menu moet namelijk eerst gewist worden en wordt daarna opnieuw opgebouwd incl. het nieuwe onderhoud.
Dit is dus ook niet de correcte manier maar de shady Russian way. Zodra je vervolgens een keer de BMW bij een dealer aan de computer hangt worden alle onderhoudsnotaties gewist die niet in de BMW database staan. Er moet echt een dealer of partner met de juiste toegang, de notatie in de online omgeving van BMW zetten.

Zo dus:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldo
  • Laatst online: 17-12-2024
donaldo schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:15:
Iemand ervaring met de volgende foutcodes bij een F serie bmw:

1D3101 Koppeling: overdraagbaar koppel te laag, koppeling beschadigd
1D3201 Koppeling: overdraagbaar koppel te laag, koppeling sterk beschadigd

Betreft een 230i coupe handgeschakeld met 65K km uit 2017 van een familielid, foutmelding op het display is: beheerst doorrijden. Volle aandrijvingskracht niet beschikbaar. Door uw servicepartner laten nakijken.

De auto rijdt normaal en de koppeling lijkt niet te slippen. De auto is ook gewoon bereden, 65K km voor een koppeling lijkt me dan ook niet normaal. De eerste keer is deze foutmelding gereset, nu na ongeveer 1000km teruggekomen na een langere rit (200km). Dealer wil de koppeling uitbouwen/bekijken en eventueel vervangen. Afspraak pas over 2 weken mogelijk. Lijkt mij misschien eerder een softwareprobleem? Nog andere suggesties?
Nog even een update nav mijn post hierboven voor als ooit nog iemand op deze foutcodes zoekt. Bij deze auto is (onder garantie) toch de koppeling vervangen. Foutcodes zijn niet meer teruggekomen. Hieronder een foto van de (voering van de) koppeling toegestuurd door de dealer. Ik zie wel wat slijtage maar niet extreem/ernstig. Of ziet een van jullie dit anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VzSXqHL9m7fh65NQVyXGYZ9YW0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mXgjqkDfYzo41YZKpjFrQ9xT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Jordyyyyy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:10:
[...]

Het resetten van de interval is wel gelukt.

[...]

Bij BMW kan ik in het AOS portaal het onderhoud wel registreren, maar dan staat het nog niet in idrive. Dit kunnen andere BMW garages ook wel, maar in de praktijk doen ze dit zelden.

Edit: zie filmpje van @cyntax

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 23-07-2020 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Detmer schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:04:
Problemen komen altijd in 3-voud bij mij :+ . De MULF heeft het ook begeven :| . Meteen de V2 er maar in zetten nu :)

[ Voor 4% gewijzigd door Detmer op 23-07-2020 08:32 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Pannencouque schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:58:
Auto inmiddels weer terug €760 armer en het was inderdaad de brandstofpomp. Had beter in NL kunnen gebeuren dan was het een stuk goedkoper voor mij geweest. }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neggs
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de 4 Serie spontaan kotsneigingen krijg.....
Ja zo jammer die grille! Verder wel mooi vind ik. Maar ik rijd nu in een 420 M sport carbon black en die vind ik toch nog mooier.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Kreeg vandaag een berichtje dat mijn Real Time Traffic information afloopt volgende maand. Deze is te verlengen voor € 69,- voor een jaar.

Ik kan slecht inschatten hoe veel de meerwaarde is van RTTI aangezien ik het afgelopen jaar niet super veel gereden heb (corona he..)

Zijn er mensen van die met RTTI gestopt zijn en nu met de normale TMC verkeers info rijden? Hoeveel verschil maakt dat voor jullie gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45
--MP-- schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:28:
Kreeg vandaag een berichtje dat mijn Real Time Traffic information afloopt volgende maand. Deze is te verlengen voor € 69,- voor een jaar.

Ik kan slecht inschatten hoe veel de meerwaarde is van RTTI aangezien ik het afgelopen jaar niet super veel gereden heb (corona he..)

Zijn er mensen van die met RTTI gestopt zijn en nu met de normale TMC verkeers info rijden? Hoeveel verschil maakt dat voor jullie gevoel?
Ik vind dat RTTI wel veel accurater is, TMC loopt vaak lang achter naar mijn idee en het toont vaak geen verkeer op kleine wegen. Maar desondanks blijft google maps beter, als iDrive met een alternatieve route komt vanwege verkeer check ik dat altijd eerst even in google maps en 9 van de 10 keer heeft iDrive is de nieuwe route niet beter of sneller. (G01 2018).

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
--MP-- schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:28:

Ik heb eerst 1 maand zonder RTTI gereden en met name de accuraatheid t.o.v. TMC scheelde mij veel reistijd (route van 65 km met diverse mogelijkheden). Ook vertragingen op binnenwegen waren redelijk accuraat met RTTI....zelfs als een spoorwegovergang wat opstroopte. Maar inderdaad, ik rijd nu ook veel minder dus weet niet of ik ga verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 14:40
TMC wordt iedere 5-15 minuten geupdate en verzonden terwijl RTTI iedere seconde geupdate kan worden. Heeft te maken met de manier van binnenkomen in de auto (RDS vs GPRS).

Wat mijn ervaring is met andere routes(niet alleen BMW maar ook andere merken en andere verkeersproviders) is dat het in veel gevallen niet veel uitmaakt als er beperkte vertraging is. Pas als er grote opstoppingen zijn(ongeluk of zo) dan is het handig en dan is het vooral handig als je het zo spoedig mogelijk weet. Dat is ook de belangrijkste reden dat je in veel gevallen pas na x minuten een alternatieve route krijgt.
Pagina: 1 ... 79 ... 355 Laatste