Ja ik zou nooit volledig sensatec doen (sterker nog ik kreeg zelfs advies van de dealer om het niet te doen). Het voelt nep aan, en zoals boven gezegd het ventileert/ademt niet. Dus met name in de zomer wil je dat echt niet.
Ook in de winter niet trouwens bij langere ritten.
Idd altijd wel die 'sport'stoelen nemen.
Is het niet standaard zo in de sportline dat de stoelen dan een combi van stof en sensatec zijn? Is in een aantal andere bmw's wel zo. Prima combi nmm, qua slijtage zit sensatec dan op de goede plekken (knieholte, bij zijwang van de stoel) en niet op de plaatsen waar je er last van krijgt (zitvlak)
Mjah je zou gewoon ook echt leer kunnen nemen (als het je de meerpijs waard is, of je nog leasebudget hebt

). Op zich blijft dat leer gewoon goed hoor. Zeker op de stoelen die je vaak gebruikt gewoon af en toe even schoonmaken en even in onderhoudsmiddel zetten. 2x per jaar is voldoende en dan zien ze er nog nieuw uit. Colourlock vind ik zelf een echte aanrader voor leren stoelen.
In mijn eigen nieuwe bmw ben ik gewoon voor de sportstoelen gegaan in stof/sensatec combi ook voor gezin met kinderen. Hiervoor altijd vol-leer gehad. Je kan het ook gewoon even bij de dealer ervaren/proefrijden.
Ook hiervoor kun je bijvoorbeeld 2x per jaar de stoelen even inspuiten met Meguiars / Sonax oid dan trekt vuil/vloeistof e.d. er ook niet meer zo makkelijk in.
[
Voor 17% gewijzigd door
okio op 08-07-2020 14:26
]