Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 355 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:54
Maasluip schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:50:
[...]

(...) ik neem aan dat de zijkant van een performance model is, want voor een normale auto hoef ik geen ventilatiegaten voor de voorremmen in het voorscherm (...)
Dat heeft de huidige 4-serie ook.
Afbeeldingslocatie: https://images.betweentheaxles.net/bmw_4_series_coupe_f32_facelift_2017/bmw-4-series-coupe-f32-facelift-101_ahljmx.jpg
N.B. het zijn 'echte' gaten en niet (zoals wel vaker op moderne auto's) opgeplakte stukjes plastic die lijken op roosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
koppie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:46:
[...]

Nog een andere vraag, de E87 en F20 hebben aan de linkerkant door de plaatsing van de voorwielen een heleboel ruimte voor mijn lange (linker)been, maar is dat bij de F40 ook nog zo?

Een hoop voorwielaandrijvers zoals Ford Focus en VW Golf zijn net iets kleiner daar, en dan kan ik net wel/niet goed zitten, en in mijn E87 had ik daar echt goed de ruimte. Wat er verder ook te klein aan was, je kon er met mensen tot 2 meter goed in zitten, als je er eenmaal in zat. >:)
Dat weet ik niet, ik heb nog niet in de F40 gereden. Daar zou je een proefrit voor kunnen maken of even bij de dealer in de showroom kijken. Met de RWD heb je weer een flinke tunnel die naar achter loopt dus zijn mensen die dat vervelend vinden qua ruimte achterin. Ik heb dat nooit als problematisch ervaren want ik zit toch nooit achterin >:) . Ik hoop dat de 3 serie wel lang het RWD concept houdt. Ik rijd nu xDrive dus een beetje van beiden maar wel lekker diesel 6 in lijn in lengte richting. Love that combo, waarschijnlijk wel de laatste keer dat het nog kan met de huidige richting die de wetgeving op gaat.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:48

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Polydeukes schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:56:
[...]

Dat heeft de huidige 4-serie ook.
[Afbeelding]
N.B. het zijn 'echte' gaten en niet (zoals wel vaker op moderne auto's) opgeplakte stukjes plastic die lijken op roosters.
Ford S-Max heeft dat ook. Bij mij blijft dan het idee hangen van een veel te zwaar busje met ondermaatse remmen waardoor je een hele trukendoos moet opentrekken om hem goed te laten stoppen.
Zwaktebod als je dat moet doen IMHO. En ik vind het uitermate lelijk.

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/4utydnybd9x2_800.jpg

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15

_Arthur

blub

ik neem aan dat de zijkant van een performance model is, want voor een normale auto hoef ik geen ventilatiegaten voor de voorremmen in het voorscherm en ook die achterkant is me te druk.
Huidige 5 serie heeft dat ook (ongeacht motorisering of pakket);
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/yhfymepbwlmd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:28
[...]

Nee.
Die voorkant is helemaal :r, ik neem aan dat de zijkant van een performance model is, want voor een normale auto hoef ik geen ventilatiegaten voor de voorremmen in het voorscherm....
Die gaten zijn om lucht makkelijker uit de voorste wielkast te laten ontsnappen. Dit verlaagt de luchtweerstand en is beter voor het verbruik heb ik me laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Maasluip schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:00:
[...]

Ford S-Max heeft dat ook. Bij mij blijft dan het idee hangen van een veel te zwaar busje met ondermaatse remmen waardoor je een hele trukendoos moet opentrekken om hem goed te laten stoppen.
Zwaktebod als je dat moet doen IMHO. En ik vind het uitermate lelijk.

[Afbeelding]
Ik dacht altijd dat deze Ford-roosters nep waren (zoals bij de meeste auto's).

Op de 'vorige' 4-serie zitten ze ook en zijn ze 'echt' functioneel.
Afbeeldingslocatie: https://images.betweentheaxles.net/bmw_4_series_coupe_f32_facelift_2017/bmw-4-series-coupe-f32-facelift-101_ahljmx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:37
Ik zag gister trouwens de nieuwe Z4. Ik dacht dat er een Mercedes voor me reed.

Afbeeldingslocatie: https://picolio.auto123.com/auto123-media/BMW-Z4-M40i-2020-Auto123%20(16).jpg?scaledown=700

Of ben ik de enige die icm de achterlampen de achterkant wel heel erg op een Mercedes vind lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-04 09:59
Eagle Creek schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:40:
[...]

Maar voor anderen was het nog wel beschikbaar :9? Jouw soort mensen is het nu ook toegestaan? :9

Ik moet zeggen dat ik hem wel heul nice vind!
Laten we het er maar op houden dat het 'bij mijn weten/zover ik weet ' een hele poos geleden is dat je blauwe lederen interieurs kon bestellen in gewone normale productieauto's (dus buitenissige Bentley's e.d. buiten beschouwing gelaten).

Punt is ook dat er maar bitter weinig exterieurkleuren bij passen. Zelfs blauw exterieur staat maar zozo met blauw interieur (net als rood/rood). Het beste staat nog wit exterieur/blauw interieur (ik heb zelf een 928 in die combinatie).

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
Polydeukes schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:18:
[...]

Ik dacht altijd dat deze Ford-roosters nep waren (zoals bij de meeste auto's).

Op de 'vorige' 4-serie zitten ze ook en zijn ze 'echt' functioneel.
[Afbeelding]
Ik heb zelf een 'vorige' 4 en die roosters zijn zo nep als wat en compleet water- en winddicht :+

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Polydeukes schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:34:
[...]
Over de nieuwe 4-serie gesproken. Wat vinden we er van?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan maar niet wennen aan die enorme grille 🐽
Ik vind 'm mooi... Serieus.
Opvallend, apart en sportief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
elmerblues schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:16:
[...]

Ik heb zelf een 'vorige' 4 en die roosters zijn zo nep als wat en compleet water- en winddicht :+
Dat is vreemd, ik heb een F36 (4-serie Grancoupé uit 12-2015 dus pre-LCI) en de roosters zijn echt open en functioneel. Welk type (F32, F33, F36) en bouwjaar is de jouwe?

Edit: ik las net ergens dat de LCI-modellen (m.u.v. de M4) inderdaad een 'fake side air vent' hebben gekregen. Vreemde keuze...

Edit2: filmpje met uitleg. Blijkbaar heet de ingang (in de voorbumper een "Air Curtain" en de uitgang een "Air Breather"

[ Voor 34% gewijzigd door Polydeukes op 06-07-2020 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:52
Polydeukes schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:34:
[...]
Over de nieuwe 4-serie gesproken. Wat vinden we er van?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan maar niet wennen aan die enorme grille 🐽
Soms ontwerpen ze een auto die z'n tijd simpelweg vooruit is, en waar je als consument nog even aan moet wennen.

Ik hád nog even het idee dat dat bij de nieuwe 4 ook het geval zou kunnen zijn, maar gekeken naar alles wat ze tegenwoordig verder in Beieren ontwerpen (F40, G07, G11 etc) denk ik dat deze grille eerder voortkomt uit een vlaag van verstandsverbijstering dan creatieve inspiratie.

Jammer, ik vind de F32 een van de mooiste wagens van het afgelopen decennium, en op de grille na is de G22 ook erg geslaagd. Ben erg tevreden met m'n F20 maar ik moet noodgedwongen van merk wisselen als ik uit deze ben gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
F36, 2018. Het is een LCI. Ik zie wel dat partnrs verschillen voor deze vents tussen 2015 en 2018.

Edit: idd LCI change. Wist ik ook niet 8)7 vind overigens die boomerangs sowieso niet zo heel fraai. De m4 integratie is veel mooier (en blijvend functioneel.

[ Voor 48% gewijzigd door elmerblues op 06-07-2020 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Bulder schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:41:
[...]

Soms ontwerpen ze een auto die z'n tijd simpelweg vooruit is, en waar je als consument nog even aan moet wennen.

Ik hád nog even het idee dat dat bij de nieuwe 4 ook het geval zou kunnen zijn, maar gekeken naar alles wat ze tegenwoordig verder in Beieren ontwerpen (F40, G07, G11 etc) denk ik dat deze grille eerder voortkomt uit een vlaag van verstandsverbijstering dan creatieve inspiratie.

Jammer, ik vind de F32 een van de mooiste wagens van het afgelopen decennium, en op de grille na is de G22 ook erg geslaagd. Ben erg tevreden met m'n F20 maar ik moet noodgedwongen van merk wisselen als ik uit deze ben gegroeid.
Ik vind de uitgaande F32 vooral tijdloos en dat is wat mij betreft positief. Zeker in een gran coupe met M Sport en in de mooie donkerblauwe kleur met velgen uit de Luxury Line/veel-spaaks is dat model net zo tijdloos als de F10/F11 (in de juiste configuratie).

Enige dat ik echt altijd heel erg jammer heb gevonden van de 4 Serie is het interieur. Ik snap dat de 4er gebaseerd is op de 3er en deze weer hetzelfde interieur als de 1er had, maar een interieur zoals in de F10 had een 4er wel wat meer cachet gegeven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:52
Beam87 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:48:
[...]

Ik vind de uitgaande F32 vooral tijdloos en dat is wat mij betreft positief. Zeker in een gran coupe met M Sport en in de mooie donkerblauwe kleur met velgen uit de Luxury Line/veel-spaaks is dat model net zo tijdloos als de F10/F11 (in de juiste configuratie).

Enige dat ik echt altijd heel erg jammer heb gevonden van de 4 Serie is het interieur. Ik snap dat de 4er gebaseerd is op de 3er en deze weer hetzelfde interieur als de 1er had, maar een interieur zoals in de F10 had een 4er wel wat meer cachet gegeven denk ik.
Helemaal gelijk in. Ik was anders graag doorgestroomd naar een 4er, maar omdat het interieur identiek is voelt dat niet echt als een upgrade als je erin rijdt.

De F10 is als M wel mooi, maar die lijdt een beetje aan hetzelfde als de F13; van die nietszeggende koplampen, alsof ze die tijdens de schets vergeten waren en nog even snel bijgepend hadden. Alsof je naar een Nissan ofzo aan het kijken bent.

Wat dat betreft heb ik wel het idee dat ze het een beetje kwijt zijn. Je kan van Bangle vinden wat je wilt, maar achter die ontwerpen leek vaak nog wel een idee te zitten. Dat mis ik nu volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Bulder schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:26:
[...]

Helemaal gelijk in. Ik was anders graag doorgestroomd naar een 4er, maar omdat het interieur identiek is voelt dat niet echt als een upgrade als je erin rijdt.

De F10 is als M wel mooi, maar die lijdt een beetje aan hetzelfde als de F13; van die nietszeggende koplampen, alsof ze die tijdens de schets vergeten waren en nog even snel bijgepend hadden. Alsof je naar een Nissan ofzo aan het kijken bent.

Wat dat betreft heb ik wel het idee dat ze het een beetje kwijt zijn. Je kan van Bangle vinden wat je wilt, maar achter die ontwerpen leek vaak nog wel een idee te zitten. Dat mis ik nu volledig.
Wat je zegt over de koplampen van een F10, daar kan ik je niet meer dan gelijk geven en dat is ook mijn grootste probleem in mijn zoektocht naar een volgende auto, waarbij ik wellicht eens af ga stappen van lease en mijn mobilitietsbudget ga gebruiken om zelf wat te kopen. De koplampen ogen (zwaar) verouderd, maar dat komt ook omdat er inmiddels zoveel ontwikkelingen zijn geweest m.b.t. lampen (LED, laser, etc.) die met name op de oudere F10s nog niet te vinden zijn. Afgezien daarvan vind ik een F10 of eigenlijk meer de F11 één van de mooiste BMW's van de afgelopen jaren, maar dan wel in Luxury Line. M Sport vind ik op een of andere manier op een F11 beetje lomp ogen.

Keuze gaat waarschijnlijk tussen:
- lease van een BMW 3 Touring (G21), benzine, dus waarschijnlijk met driecilinder en dan zit je in de opties een beetje klem gezien de relatief hoge prijs voor de basisuitvoering
- zelf kopen van een tweedehands 530d uit 2016/2017 die goed in de spullen zit. Nieuwe model G31 vind ik persoonlijk een mooie auto, maar onder de EUR 30k ga je die volgend jaar nog niet kunnen halen gok ik....tenzij je voor een 518i gaat met stoffen stoelen en nul opties gaat uiteraard 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Beam87 op 06-07-2020 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

[...]

Nee.
Die voorkant is helemaal :r, ik neem aan dat de zijkant van een performance model is, want voor een normale auto hoef ik geen ventilatiegaten voor de voorremmen in het voorscherm en ook die achterkant is me te druk. Dat is geen duitse zakelijkheid meer maar Japanse "we doen maar wat".
Als je hier een Toyota logo op plakt zou iedereen het geloven.
Hier in de VS is jouw uitspraak nog pakkender.

Kijk naar de 'rear' van de Lexus LC 500: http://www.motortrend.com...-500-launch-preparations/

Serieuze kopie.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 23:34
c-nan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:58:

[Afbeelding]

Of ben ik de enige die icm de achterlampen de achterkant wel heel erg op een Mercedes vind lijken.
Niet lelijk, maar ook niet echt BMW. Mogelijk de Japanse invloed op dit ontwerp, zoals je waarschijnlijk weet is deze in samenwerking met Toyota gemaakt. Laten we hopen daar wat van terug te zien in de degelijkheid.

Voor mij blijft de E89 Z4 toch nog de mooiste voorlopig, vanwege zijn elegante lijnen, wie weet; komt dat wel omdat zowel de binnen als buitenkant door een paar dames is ontworpen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:42
- lease van een BMW 3 Touring (G21), benzine, dus waarschijnlijk met driecilinder en dan zit je in de opties een beetje klem gezien de relatief hoge prijs voor de basisuitvoering
Tegenwoordig is de 318i weer gewoon een 4-cilinder met 156pk. Prima basismotorisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Civic09 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 00:01:
[...]

Tegenwoordig is de 318i weer gewoon een 4-cilinder met 156pk. Prima basismotorisering.
Je hebt gelijk....dacht in eerste instantie dat ze dezelfde motor als die van mijn F20 118i nog gebruikten. Maar 156 pk is meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Civic09 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 00:01:
[...]

En ook prima te chippen naar 260pk / 420Nm voor als dat te weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03

Eagle Creek

Breathing security

Polydeukes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:56:
[...]

En ook prima te chippen naar 260pk / 420Nm voor als dat te weinig is.
Maar ga je dat doen met een nieuwe lease?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beam87
Eagle Creek schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:50:
[...]

Maar ga je dat doen met een nieuwe lease?
Je geeft het antwoord zelf al volgens mij ;)

Er zullen er vast zijn die het doen, maar afgezien dat ik het niet nodig vind om te chippen, vind ik het daarnaast bij een lease-auto not done om dat soort aanpassingen te maken. Het is immers niet jouw auto. Je mag wat mij betreft altijd al blij zijn dat je überhaupt een lease-auto tot je beschikking krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Ik ga een G21 bestellen en twijfel:

Sportline + Business pack + (eventueel sensatec)
Advantage + Business pack + 18" velgen + Shadow Line + Sensatec
Advantage + Business pack + 18" velgen + Shadow Line + Verduisterde ruiten achter

Grote verschil tussen een sportline & advantage zijn de sportzetels, maar ik heb daar ook slechte dingen over gehoord in de G20. Ik zie het niet als een plus punt, ook niet negatief.

Dan hebben we het over sensatec, zou (vooral met kinderen) er langer mooi uitzien. Het stof in mijn E90 was inderdaad snel lelijk, net zoals het leder in mijn huidige 5. Ik heb het gezien, zag er knap uit, maar ik vrees dat ze snel te warm gaan zijn (zweten).

Iemand ervaringen met de sportline, G20/21 sport zetels en sensatec?

Afbeelding sportline
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aR4FVL5eAKpfpAmZ4KVdP_sjg84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9A9HB2QSbvuJKwPzlxoxl9hc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
poing schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:06:

Afbeelding sportline
[Afbeelding]
Sportstoelen zijn een no-brainer voor mij. Die moeten er simpelweg in zitten. Maar goed; dat is persoonlijk.

Sensatec ooit in een leenauto gehad toen het 25+ graden was; ik dreef eruit. Verder geen ervaring qua hoe het blijft.

Neem de High Executive en je hebt gewoon leder en heb je meer zekerheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50
Ja ik zou nooit volledig sensatec doen (sterker nog ik kreeg zelfs advies van de dealer om het niet te doen). Het voelt nep aan, en zoals boven gezegd het ventileert/ademt niet. Dus met name in de zomer wil je dat echt niet.
Ook in de winter niet trouwens bij langere ritten.

Idd altijd wel die 'sport'stoelen nemen.
Is het niet standaard zo in de sportline dat de stoelen dan een combi van stof en sensatec zijn? Is in een aantal andere bmw's wel zo. Prima combi nmm, qua slijtage zit sensatec dan op de goede plekken (knieholte, bij zijwang van de stoel) en niet op de plaatsen waar je er last van krijgt (zitvlak)

Mjah je zou gewoon ook echt leer kunnen nemen (als het je de meerpijs waard is, of je nog leasebudget hebt :) ). Op zich blijft dat leer gewoon goed hoor. Zeker op de stoelen die je vaak gebruikt gewoon af en toe even schoonmaken en even in onderhoudsmiddel zetten. 2x per jaar is voldoende en dan zien ze er nog nieuw uit. Colourlock vind ik zelf een echte aanrader voor leren stoelen.

In mijn eigen nieuwe bmw ben ik gewoon voor de sportstoelen gegaan in stof/sensatec combi ook voor gezin met kinderen. Hiervoor altijd vol-leer gehad. Je kan het ook gewoon even bij de dealer ervaren/proefrijden.
Ook hiervoor kun je bijvoorbeeld 2x per jaar de stoelen even inspuiten met Meguiars / Sonax oid dan trekt vuil/vloeistof e.d. er ook niet meer zo makkelijk in.

[ Voor 17% gewijzigd door okio op 08-07-2020 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beam87

Advantage + Business pack + 18" velgen + Shadow Line + Verduisterde ruiten achter

Grote verschil tussen een sportline & advantage zijn de sportzetels, maar ik heb daar ook slechte dingen over gehoord in de G20. Ik zie het niet als een plus punt, ook niet negatief.

Dan hebben we het over sensatec, zou (vooral met kinderen) er langer mooi uitzien. Het stof in mijn E90 was inderdaad snel lelijk, net zoals het leder in mijn huidige 5. Ik heb het gezien, zag er knap uit, maar ik vrees dat ze snel te warm gaan zijn (zweten).

Afbeelding sportline
[Afbeelding]
Geen sportstoelen is een no-go wat mij betreft.
Ik heb zelf in mijn F20 LCI stof, maar dan wel niet de meest basisvorm maar die net een trapje hoger. Ik heb geen kinderen maar weet wel dat stof super makkelijk schoon te maken is en je er ook gewoon met een spijkerbroek op kunt gaan zitten....wat bij leder soms voor krassen zorgt.

De senstatec/leder combi in de G20 vind ik niet zo, dan zou ik eerder voor óf stof gaan óf alcantara...bij de laatste zit je echter vast aan M Sport en ik begrijp dat je daar niet voor wil gaan.

Wat is de reden voor Sport Line? Ik krijg altijd het idee dat dat een pakket is dat niet zoveel toevoegt en het soms zelfs beter is om de zaken die in Sport Line zitten en je graag wil, los te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
okio schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:03:
Idd altijd wel die 'sport'stoelen nemen.
Is het niet standaard zo in de sportline dat de stoelen dan een combi van stof en sensatec zijn? Is in een aantal andere bmw's wel zo. Prima combi nmm, qua slijtage zit sensatec dan op de goede plekken (knieholte, bij zijwang van de stoel) en niet op de plaatsen waar je er last van krijgt (zitvlak)
Klopt de sportline is met stof sensatec combinatie of volledig sensatec voor 140EUR. Je hebt gelijk, mijn E90 in stof zag er niet meer uit aan de zijkanten, waar nu dus sensatec in zou komen.

Helaas is het lease budget op voor leder, tenzij ik de berline luxery line neem. Mijn huidige 5 heeft beige dakota leder, maar dat ziet er echt niet meer uit :( Nooit geen beige meer!

Prima tip die behandeling van het stof! Heb ik nooit aan gedacht.

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Beam87 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:51:
[...]

Wat is de reden voor Sport Line? Ik krijg altijd het idee dat dat een pakket is dat niet zoveel toevoegt en het soms zelfs beter is om de zaken die in Sport Line zitten en je graag wil, los te kiezen.
Inderdaad, mistlampen, beperkt randje op de bumpers en sfeerlicht. De rest kan je altijd als optie kiezen.

Als ik echter sport stoelen wil nemen dan kan ik financiel logisch gezien niet anders dan de sportline te kiezen. Die sport stoelen zijn dan ook enkel combinatie sensatec + stof of volledig sensatec.

Alternatief op de sportline (maar dan zonder sportstoelen):

Die advantage heeft lelijke 17" velgen ook de optie 17" aan 500EUR vallen niet echt in de smaak. Dan zijn de 17" op de sportline mooier....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mylo2009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 23:57

Afbeelding sportline
[Afbeelding]
Sport line is m.i. vooral uiterlijk vertoon. Dus als je dat prefereert boven andere zaken moet je dat doen. Hoewel ik zelf dan, als het budget het toelaat, voor de m-sportline zou gaan.
Mijn ervaring met een G21 - luxury line / high executive bijna full-options:
Leer is prima te onderhouden / schoon te maken als hiervoor al gemeld. Hiervoor had ik stof wat overigens ook prima was. Met leer is stoelverwarming wel heel prettig in de winter. Zelf geen sensatec dus, maar wel ervaring in demo auto’s en dit zweet echt veel sneller dan leer of stof. Ook in de winter.
Sportstoelen bieden voor mij echt veel meer steun en zitcomfort dan de standaardstoelen. Sommige mensen vinden de wat hogere zijwang van de zitting vervelend bij het uit-/ instappen, maar met leer glij je makkelijker over de wang dan met stof. Leer op de standaardstoelen kan door de mindere ondersteuning ertoe leiden dat je op de zitting ook glijdt bij wat snel genomen bochten. Met sportstoelen heb je hier geen last van.
De G21 (en 20) vragen wat mij betreft om “18 wielen of groter. “17 Heb ik als winterwiel, en dat staat m.i. net wat ieler onder de G20/21. Bij mijn F30 op “17 bijvoorbeeld heb ik dat niet . Maar goed, dat is persoonlijk. De “18 bieden ruim voldoende comfort met de G21.
Getinte ramen zijn handig voor de kids als de zon schijnt en men kan toch moeilijker zien of er wat achterin ligt. Of je het mooi vindt of niet, dat is erg persoonlijk.

Kortom, ik zou voor optie 3 gaan als je sportiever uiterlijk niet het belangrijkste vindt. Biedt iets meer ‘value for money’ denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polydeukes
Ik heb geen G3x maar een F36 uit 2015, maar ik wil wel mijn ervaring delen vwb stoelen en stoffering.

Ik heb de Luxury Line, dus helaas zonder sportstoelen maar wel met individual leer en stoelverwarming.
(Voorheen alleen maar auto's gehad met stoffen bekleding.)

Allereerst de standaard stoelen. Ja, ik had liever de sportstoelen gehad maar eerlijk gezegd zitten de gewone stoelen ook gewoon helemaal prima. Ook op lange ritten heb ik totaal geen klachten. Ik heb er onlangs ook mee op circuit Zandvoort gereden en zelfs dat ging redelijk zonder uit m'n stoel te glijden. Als je dus normaal rijdt valt 't gemis aan zijsteun heel erg mee. Alleen de verstelbare lendesteun zou ik op zich wel fijn vinden, maar ik lees daar ook wisselende ervaringen over. Niet iedereen vindt dat dat prettig zitten of kan de ideale positie vinden.

In de winter is stoelverwarming met leer wel een absolute aanrader. Verder is leer makkelijker schoon te maken dan stof. Op echt warme en zonnige dagen als je auto pal in de zon staat is stof weer fijner dan leer (maar een handdoekje op de zitting voorkomt brandblaren als je een korte broek draagt).
Ik heb zelf geen ervaring met Sensatec maar de ervaringen lezende op fora zou ik dat nooit kiezen, hooguit icm met stof, om plakken en zweten te voorkomen.

Geblindeerde ramen vind ik persoonlijk niet mooi en er zit ook zelden iemand achterin, maar als 't je smaak is...

Onder zo'n grote auto horen wat mij betreft minimaal 18" wielen. Kleiner ziet er naar mijn mening een beetje armoedig uit (no offense).

Sportpakketjes met spoilers, carbon, M-stickers en logo's horen imho niet op een 18i of 20i thuis en mogen pas vanaf een 6-cilinder ;-) maar ook hier ieder z'n ding. Misschien ben ik daar ook gewoon te grijs voor, hahahaha!

Succes met de keuze en vooral veel rijplezier als je 'm hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-05 06:51
Ieder zo zijn ding dus.

Ik heb bewust wel de Alcantara/Sensatec laten zitten op de M-Sport, mede doordat ik juist op het zwarte BMW leder enorm ga plakken, zeker bij flink wat zon. Ik rijd momenteel lange afstanden met leder - dat vind ik niet prettig.

@Poing staar je niet blind op de configurator opties - de dealer kan altijd nog alternatieve velgen toepassen die wellicht beter in de smaak liggen: die van de Sport uitvoering bijv. Dan is de advantage toch wel interessanter.

@Mylo2009 Als je naar de 19” inch gaat, zeker met een M-Sport, is t adaptief onderstel echt een must. Ik rijd momenteel een voorloop met 19” zonder adaptief onderstel; mijn vullingen trillen er uit op de Duitse snelweg. Ben blij dat ik het AO opgenomen heb in de bestelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylo2009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 23:57
Bas_dj schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:13:

@Mylo2009 Als je naar de 19” inch gaat, zeker met een M-Sport, is t adaptief onderstel echt een must. Ik rijd momenteel een voorloop met 19” zonder adaptief onderstel; mijn vullingen trillen er uit op de Duitse snelweg. Ben blij dat ik het AO opgenomen heb in de bestelling..
Eens. Ik heb ook uitgebreid met “19 en M-sport onderstel gereden en hoewel ik erger had verwacht, vonden mijn gezinsleden het als passagier niet geweldig.
Ik heb nu met “18 het adaptieve onderstel, want ik vind de sport-steering, die je alleen krijgt met het adaptieve- of sport-onderstel, zelf veel prettiger sturen.

Overigens, ik zou me ook goed kunnen vinden in een stof/ sensatec combi. Ik rijd de auto echter niet alleen en mijn partner wilde persé weer leer.
Als BMW de stof/ sensatec nu eens in wat andere kleuren dan zwart / antraciet met blauw biesje aanboden.... :)

[ Voor 0% gewijzigd door Mylo2009 op 09-07-2020 20:27 . Reden: Spelling correctie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
Stof / sensatec is echt prima.

Nooit alleen sensatec doen.
Ach joh laat je partner maar eens op die zetels zitten bij de dealer, na afloop een cappuccino met de verkoper en dat is ook weer klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Voor degene die thuis Home Assistant gebruiken als domotica en een auto met BMW Connected Drive hebben; https://www.home-assistan...ions/bmw_connected_drive/

Wat random plaatjes van het internet hoe dat er uit kan zien en welke data er o.a. beschikbaar is:
Afbeeldingslocatie: https://community-home-assistant-assets.s3.dualstack.us-west-2.amazonaws.com/original/3X/c/e/ce5dca40258a6f856c27a1a2b9ff8fcb8d8b6515.png

Afbeeldingslocatie: https://community-assets.home-assistant.io/original/3X/a/3/a3b4713f18d7cdec5b3c0e9548662d4bbb3bb815.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 10-07-2020 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 20:47
c-nan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:58:

[Afbeelding]

Ik zag hem gisteren ook in het echt, en moet zeggen dat hij er echt wel tof uit ziet. Op jouw foto dacht ik nog van 'mwah' maar het is wel een sportieve roadster met goede presence.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:55
Bas_dj schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:13:
Ieder zo zijn ding dus.

Ik heb bewust wel de Alcantara/Sensatec laten zitten op de M-Sport, mede doordat ik juist op het zwarte BMW leder enorm ga plakken, zeker bij flink wat zon. Ik rijd momenteel lange afstanden met leder - dat vind ik niet prettig.

@Poing staar je niet blind op de configurator opties - de dealer kan altijd nog alternatieve velgen toepassen die wellicht beter in de smaak liggen: die van de Sport uitvoering bijv. Dan is de advantage toch wel interessanter.

+1 Voor Alcantara/stof combi. Heb het nu 5 jaar op mijn E91 (160k) en je ziet nog niet dat erop is gezet. Zelfs achterin waar de kleine kinderen het mishandelen ziet het er nog geweldig uit. Bevalt mij beter dan verwacht aangezien het lastig schoon te maken is. En hoewel ik een licht interieur heel chique vind ogen is donker/zwart wel praktischer. Het vorige beige interieur moest ik echt enkele keren per jaar flink te grazen nemen om het fris te laten ogen. Met zwart is eigenlijk stofzuigen voldoende voor het aanblik :+ .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik snap (persoonlijk) niet dat kopers van een knappe BMW niet gewoon het High Executive pakket aanvinken... Leder en LED-koplampen, daar wil je toch niet zonder in een auto van dit kaliber?

Vanochtend kwam ik een 340i (F31) tegen, met aftermarket (!) LED-jes in de koplamp. Die had dus geen leder en de standaard halogeen koplampen. Blijkbaar zelf ook spijt van gekregen, getuige de goedbedoelde poging om er nog wat van te maken.

Ik wil in ieder geval geen auto meer met stoffen bekleding. En als het dan zou moeten, dan koop ik wel een Peugeot.. :+

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JanHenk schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:15:
Ik snap (persoonlijk) niet dat kopers van een knappe BMW niet gewoon het High Executive pakket aanvinken... Leder en LED-koplampen, daar wil je toch niet zonder in een auto van dit kaliber?

Vanochtend kwam ik een 340i (F31) tegen, met aftermarket (!) LED-jes in de koplamp. Die had dus geen leder en de standaard halogeen koplampen. Blijkbaar zelf ook spijt van gekregen, getuige de goedbedoelde poging om er nog wat van te maken.

Ik wil in ieder geval geen auto meer met stoffen bekleding. En als het dan zou moeten, dan koop ik wel een Peugeot.. :+
Waarschijnlijk was die wel zelf gekocht en geen leaseauto.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:48:
[...]

Waarschijnlijk was die wel zelf gekocht en geen leaseauto.
Dan zou ik het juist helemaal niet begrijpen... Als je moet kiezen tussen een vier of zescilinder op een budget, tjsa... Maar, als ie hem zelf heeft gekocht, schiet je jezelf toch in de voet met het oog op de restwaarde? Snap je punt niet helemaal... Of bedoel je dat ik mijn auto heb geleased (onjuist)? Of..

Mijn associatie bij leaseauto (van de baas): 318i M-sport met halogeen lampen. Past net in het budget :+ . Mede daarom heb ik ook een afkeer gekregen van alles wat M-sport is. Ik krijg er de kriebels van. Dan liever de Sportline, veel chiquer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 10:38

Geen idee hoe het bij de hogere series zit maar ik ben in de zoektocht naar mijn M135i (F20 LCI) bewust op zoek gegaan naar een alcantara interieur ipv 'leder'. Past naar mijn idee veel meer bij het sportieve karakter van de auto. Scheelt natuurlijk wel dat zo'n uitvoering al snel de nodige opties heeft die mindere modellen(qua motorisering) niet standaard hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
la_fusion schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:04:
[...]

Geen idee hoe het bij de hogere series zit maar ik ben in de zoektocht naar mijn M135i (F20 LCI) bewust op zoek gegaan naar een alcantara interieur ipv 'leder'. Past naar mijn idee veel meer bij het sportieve karakter van de auto. Scheelt natuurlijk wel dat zo'n uitvoering al snel de nodige opties heeft die mindere modellen(qua motorisering) niet standaard hebben.
Alcantara is wel een goed (en wat mij betreft het enige) alternatief. Wat stroever en als je van plan bent om met zo'n 135i nog eens een sperdiff te monteren en eens goed te hoeken, kan ik me voorstellen dat het een eis van je is (geweest).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Laatst online: 07-05 06:51
JanHenk schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:59:
[...]

Dan zou ik het juist helemaal niet begrijpen... Als je moet kiezen tussen een vier of zescilinder op een budget, tjsa... Maar, als ie hem zelf heeft gekocht, schiet je jezelf toch in de voet met het oog op de restwaarde? Snap je punt niet helemaal... Of bedoel je dat ik mijn auto heb geleased (onjuist)? Of..

Mijn associatie bij leaseauto (van de baas): 318i M-sport met halogeen lampen. Past net in het budget :+ . Mede daarom heb ik ook een afkeer gekregen van alles wat M-sport is. Ik krijg er de kriebels van. Dan liever de Sportline, veel chiquer..
Hier in Duitsland heel normaal. Wel voor de c220d of de 330d gaan, maar te beroerd om een business pakket te bestellen. Leuk hoor, die 50pk extra, maar doe mij ook maar liever een uitrusting met regensensor, head-up, led (nu Laser :9~), ACC etc..

T kan dus best een Duitse import 340 zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Bas_dj schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:15:
[...]

Hier in Duitsland heel normaal. Wel voor de c220d of de 330d gaan, maar te beroerd om een business pakket te bestellen. Leuk hoor, die 50pk extra, maar doe mij ook maar liever een uitrusting met regensensor, head-up, led (nu Laser :9~), ACC etc..

T kan dus best een Duitse import 340 zijn..
Nu je het zegt, was het dat inderdaad... Het was een F31 Pre-LCI met een relatief nieuw kenteken. Grappig dat Duitsers daar dus anders over denken.

Nu helpt het belastingstelsel hier in NL daar ook niet aan mee, natuurlijk. Je bent sowieso al een lieve duit kwijt voor een zespitter (zonder elektro-ondersteuning dan), dus die markt is al behoorlijk klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY

Leder vind ik juist wat overrated. Het ziet er vooral (in het begin) mooi uit maar voor de rest heeft stof veel meer voordelen. Bovendien wordt er ook niet altijd met goede kwaliteit leder gewerkt.

Maar goed, opties zijn persoonlijk. Er zijn ook zat die niet kunnen leven met bus. navigatiesysteem want die kunnen het *kleine* schermpje niet uitstaan. Ik heb ze nu beide gehad en ik moet zeggen dat het verschil echt minimaal is. Dat was zeker de 2-3k meerprijs in de tijd van een E9x niet waard. Sportstoelen vind ik dan wel weer een must. De standaard stoelen zijn gewoon triest te noemen.

Die laatste zin is onnodig. Dat laat alleen maar zien hoe slaafs je achter de marketingafdeling van BMW aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:29:
[...]

Leder vind ik juist wat overrated. Het ziet er vooral (in het begin) mooi uit maar voor de rest heeft stof veel meer voordelen. Bovendien wordt er ook niet altijd met goede kwaliteit leder gewerkt.

Maar goed, opties zijn persoonlijk. Er zijn ook zat die niet kunnen leven met bus. navigatiesysteem want die kunnen het *kleine* schermpje niet uitstaan. Ik heb ze nu beide gehad en ik moet zeggen dat het verschil echt minimaal is. Dat was zeker de 2-3k meerprijs in de tijd van een E9x niet waard. Sportstoelen vind ik dan wel weer een must. De standaard stoelen zijn gewoon triest te noemen.

Die laatste zin is onnodig. Dat laat alleen maar zien hoe slaafs je achter de marketingafdeling van BMW aanloopt.
Oh, ik heb jaren in een Peugeot gereden en dat was echt een heel goede auto. Daarom dat ik het ook als alternatief noemde. Misschien zelfs, zat het interieur nog wel beter in elkaar dan de F31 die ik nu heb. Ik vind het interieur van de F31 behoorlijk kraakgevoelig, dat valt mij wel echt tegen. Daar staan ze m.i. niet op het niveau van bijv. Audi of Volvo. Mijn volgende auto zou dus ook zomaar een V60 kunnen zijn (ooit een V50 gehad en nog beetje heimwee).. Maar die kan qua aandrijflijn dan weer niet tippen aan de B48 met ZF automaat. Keuzes, keuzes..

Afijn, álle keuzes en opties zijn per slot van rekening persoonlijk. Laat dat nu de kracht zijn van de premium Duitsers, voor ieder wat wils..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
JanHenk schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:59:
[...]

Mjah dat heb ik ook wel wat hihi :X . Of het m-sport pakket moet eigenlijk verboden worden bij alles wat driecilinders heeft of onder de 200pk zit >:) dan zijn we er ook _/-\o_

Sportline is inderdaad stuk beter. Natuurlijk slim van bmw dat ze de standaard modellen zo saai maken dat ze altijd die extra euros vangen voor zon sportline pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polydeukes
MrFl0ppY schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:29:
[...]
De standaard stoelen zijn gewoon triest te noemen.
Over onnodige zinnen gesproken. Zitten de de sportstoelen beter? Ja.
Zijn de gewone stoelen triest? Natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Polydeukes schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:12:
[...]

Over onnodige zinnen gesproken. Zitten de de sportstoelen beter? Ja.
Zijn de gewone stoelen triest? Natuurlijk niet.
In een auto van 50k stoelen leveren zonder comfort, zonder zijdelingse steun, niet traploos verstelbaar en jezelf aan het stuur moeten optrekken om de stoel hoger te zetten? Dat noem ik inderdaad triest als een Polo voor minder dan de helft 2 van de 4 zaken wel af vinkt.

Wellicht is het in de G* serie wat beter maar daarvoor was het niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
MrFl0ppY schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:30:
[...]

In een auto van 50k stoelen leveren zonder comfort, zonder zijdelingse steun, niet traploos verstelbaar en jezelf aan het stuur moeten optrekken om de stoel hoger te zetten? Dat noem ik inderdaad triest als een Polo voor minder dan de helft 2 van de 4 zaken wel af vinkt.

De hoogteverstelling verdient inderdaad geen prijs (maar hoe vaak stel je hoogte nou in? Ik 1x goed daarna nooit meer). De rest herken ik niet zo. Comfort is subjectief, in vergelijking met Franse of Koreaanse auto's zitten ze juist heel goed. Zijdelingse steun, mjah, ok die kan beter. Traploos verstelbaar: zijn ze gewoon (en ook hier, hoe vaak stel je een stoel in?). Maar goed, agree to disagree.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 15:14
BMW M340i besteld

Serieus wat opties erbij genomen, levering voorzien in November. Nu kreeg ik vorige week telefoon, levering zou al mid augustus kunnen doorgaan.

Zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Lyca schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:49:
BMW M340i besteld

Serieus wat opties erbij genomen, levering voorzien in November. Nu kreeg ik vorige week telefoon, levering zou al mid augustus kunnen doorgaan.

Zeer goed.
Tell us more! xDrive of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Snake schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:24:
Dat zijn alle M340i's, dus ja 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elmerblues
MrFl0ppY schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:30:
[...]

De G* serie heeft inmiddels een pompsysteem om de stoelhoogte te verstellen. Eindelijk een fatsoenlijk systeem.

En over hoe vaak je dat gebruikt: bar veel als het lengteverschil met je partner groot is. Ik heb expres elektr. verstelbare stoelen met geheugen genomen want was het geros met tig stoelverstellingen spuugzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
elmerblues schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:48:
[...]

De G* serie heeft inmiddels een pompsysteem om de stoelhoogte te verstellen. Eindelijk een fatsoenlijk systeem.

En over hoe vaak je dat gebruikt: bar veel als het lengteverschil met je partner groot is. Ik heb expres elektr. verstelbare stoelen met geheugen genomen want was het geros met tig stoelverstellingen spuugzat.
Mijn vrouw mag nergens aankomen, dus dat probleem heb ik niet (ja, vrouwonvriendelijk grapje, ik weet 't) 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

[...]

De vrouw hier heeft haar eigen sleutel. Als zij de auto opendoet gaat de zetel in haar positie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:42
Vandaag voor het eerst de sleurhut achter de BMW gehangen. Compacte caravan, maar wel een heel verschil met hoe de vorige auto (Mazda 6 2.0 Skyactiv-G) hem trok. Automaat i.c.m. een turbomotor met flink koppel is wel heerlijk hoor.
Superfijne trekauto deze F31 320i.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0OA-6fJUJ2tBwC6-WkB3GdPHtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UIOVoOGHuLRLEJDw3I2i3Gpo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 15:14
Snake schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:24:
[...]

Jup inderdaad Xdrive

Innovation pack
Comfort pack
M sport stoelen (die met de bredere schouders)
Buss Plus
Adaptieve ophanging
Dashboard overtrokken met leder

Mineral Grau en zwarte velgen, ook die shadow line met die zwarte grill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
[...]

Exact de reden dat ik het in mijn M135i ook heb. Jammer dat de binnenspiegel en stuur nog niet meegaan met de geheugenfunctie. Mijn vriendin ziet namelijk de tellers bijna niet en ik heb haar gezegd niet het stuur aan te passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 15:07
Lyca schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:49:
BMW M340i besteld

Zeer goed.
Laat zien hoe hard de Europese automarkt is ingestort. In Dld alleen al 2 miljoen auto's minder geproduceerd.

Mooie bak, gefeliciteerd!
la_fusion schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:37:
[...]

Exact de reden dat ik het in mijn M135i ook heb. Jammer dat de binnenspiegel en stuur nog niet meegaan met de geheugenfunctie. Mijn vriendin ziet namelijk de tellers bijna niet en ik heb haar gezegd niet het stuur aan te passen :P
[...]

2x eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:20

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik heb een vraagje. Sinds het slechte weer van afgelopen week is het mij opgevallen dat er condens optreedt in m’n linker koplamp. Het gaat hier om een Xenon unit in een F20 uit 2011. Ik heb hem al geprobeerd te ontluchten (klepje open van de lamp onder de motorkap en achter de voorbumper). Nu was het dus vanochtend weer zover en heb ik hem in de zon weer laten opdrogen met de klepjes er af, hierna heb ik 2 vochtvreters in de koplamp gedaan. Nu stap ik net uit de auto, zit weer de hele koplamp vol met condens terwijl het vandaag niet eens heeft geregend :/ Weet iemand hier een oplossing voor? Of is de enige optie de hele unit vervangen?

Hier een foto van hoe het er nu uitziet (hij was schoon toen ik wegreed):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EaZ2ll61umDPzQhvweFsrHec00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5riWT18BNrhHyAtBTxTFvYbM.jpg?f=fotoalbum_large

En van vanochtend (de druppels die je ziet zitten aan de buitenkant, de condens aan de binnenkant):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VoweFMCiR6QhRao8zev9NnFmjCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7bj8TDrAt7PZWXLFxs2vETKD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door kaanmijo op 11-07-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
kaanmijo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:36:
Ik heb een vraagje. Sinds het slechte weer van afgelopen week is het mij opgevallen dat er condens optreedt in m’n linker koplamp. Het gaat hier om een Xenon unit in een F20 uit 2011. Ik heb hem al geprobeerd te ontluchten (klepje open van de lamp onder de motorkap en achter de voorbumper). Nu was het dus vanochtend weer zover en heb ik hem in de zon weer laten opdrogen met de klepjes er af, hierna heb ik 2 vochtvreters in de koplamp gedaan. Nu stap ik net uit de auto, zit weer de hele koplamp vol met condens terwijl het vandaag niet eens heeft geregend :/ Weet iemand hier een oplossing voor? Of is de enige optie de hele unit vervangen?

[Afbeelding]

En van vanochtend (de druppels die je ziet zitten aan de buitenkant, de condens aan de binnenkant):
[Afbeelding]
Google voor de grap eens "BMW headlight condensation"...
Tientallen hits en dus een bekend BMW issue. Ik heb 't ook in mijn F36 uit 2015 (Xenon). Is weinig aan te doen en 't kan zover ik weet ook weinig kwaad. Maar "premium" is anders inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik vind de nieuwe 1 serie best mooi eigenlijk.
Tot op heden maar stuk of 3 gezien. Ik zie ze niet vaak in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:20

kaanmijo

Picobello B.V.

Polydeukes schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:31:
[...]

Google voor de grap eens "BMW headlight condensation"...
Tientallen hits en dus een bekend BMW issue. Ik heb 't ook in mijn F36 uit 2015 (Xenon). Is weinig aan te doen en 't kan zover ik weet ook weinig kwaad. Maar "premium" is anders inderdaad.
Dit is niet echt het antwoord waar ik op hoopte -O- Hoe komt zoiets door de quality control van BMW heen?

Ondertussen, na een nacht stilstaan, is het redelijk weggetrokken maar heb ik wel druppels aan de binnenkant zitten :/ :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zx6PO6Vkvyo43sefqMgQ8yc8T0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9hbxb1aBzw5vU76fOY1QJsH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
kaanmijo schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:40:
[...]

Dit is niet echt het antwoord waar ik op hoopte -O- Hoe komt zoiets door de quality control van BMW heen?

Ondertussen, na een nacht stilstaan, is het redelijk weggetrokken maar heb ik wel druppels aan de binnenkant zitten :/ :
[Afbeelding]
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe koplamp in de auto gekregen omdat er een ledje stuk was.
Die had daarna meteen al een beetje condens aan de binnenkant. Heel bijzonder inderdaad dat dit het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:50
okio schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:54:
[...]

Mjah dat heb ik ook wel wat hihi :X . Of het m-sport pakket moet eigenlijk verboden worden bij alles wat driecilinders heeft of onder de 200pk zit >:) dan zijn we er ook _/-\o_

Sportline is inderdaad stuk beter. Natuurlijk slim van bmw dat ze de standaard modellen zo saai maken dat ze altijd die extra euros vangen voor zon sportline pakket.
i8 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik overweeg om een scherm van Andream in mijn BMW E91 uit 2006 te bouwen. Andream heeft 2 varianten voor mijn auto. 1) enkel het scherm vervangen met toevoeging van Apple Carplay. Link naar product. 2) complete Android unit met meer functies. Link naar product..

Ik overweeg om optie 1 te nemen. Bij mijn weten is het scherm hetzelfde als optie 2 en wil ik graag enkel Apple Carplay. De overige functies vind ik minder interessant.

Natuurlijk doe ik onderzoek en ik lees verschillende berichten:
  • Audio werkt niet altijd even lekker (mist bass);
  • Switchen naar FM moet via de originele radio;
  • Bluetooth is niet altijd even stabiel.
  • Wellicht mis ik nog wat, maar dit waren de grootste problemen.
Nu gaan de reacties met name over optie 2 en niet over optie 1.

Mijn vraag is dus; heeft hier iemand ervaring met de inbouw schermen van Andream die enkel gebruikt worden voor Apple Carplay? En zo ja, bevalt het goed?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Dit weekend de E87 van mijn vriendin na negen jaar trouwe dienst ingeruild op een jong gebruikte F31. Het is een 320i M-Sport in azuritzwart (heel donkerblauw) met dakota cognac interieur. Ben benieuwd hoe het lichte interieur gaat bevallen. Laatste keren voor zwart/zwart gekozen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCs4YWRbE1ZgwGZW31qFf0lAHSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGRGbtP1fBjBeRBzTPrVWjxP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
kaanmijo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:36:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn F31 LCI heeft hier in januari heel veel last van gehad (foto's). Ik heb toen een kwartier (geen grap) met de föhn erop staan blazen van buitenaf (verder geen klepjes ofzo open gezet) en de dagen daarna met licht aan gereden. Tot nu toe geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Laatst online: 16:31
Vandaag zijn we samen met een kennis gaan kijken naar een BMW X5 40e hybride. In die auto zat aan de bestuurders kant tegen de middenconsole een grijs drukknopje wat achteraf leek ingebouwd.
We hebben erop gedrukt maar zien niets, hebben dus ook geen idee waarvoor het is. Heeft iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJyxfNbiKhLsYWj7L9r6otKSQ4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utD27PrnJ7IUJvOzGKGanD1Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhLxkQ9Kbt02KhwX5OzhulvzJ4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTzrFjoqhfxURrKZruCYP9Tf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:12
SkipZ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:42:
Vandaag zijn we samen met een kennis gaan kijken naar een BMW X5 40e hybride. In die auto zat aan de bestuurders kant tegen de middenconsole een grijs drukknopje wat achteraf leek ingebouwd.
We hebben erop gedrukt maar zien niets, hebben dus ook geen idee waarvoor het is. Heeft iemand een idee?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Radardetector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Daar dacht ik ook aan, maar we hebben nergens een apparaatje kunnen vinden aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
SkipZ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:57:
Daar dacht ik ook aan, maar we hebben nergens een apparaatje kunnen vinden aan de voorkant.
Het lijkt me een redelijk generieke aan/uit knop. Misschien iets met extra verlichting of een dashcam?

Edit: een waarschijnlijkere optie als je niets ziet bij het indrukken is om iets met tuning of een klep in de uitlaat te schakelen.

[ Voor 18% gewijzigd door donaldo op 13-07-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:12
SkipZ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:57:
In een ver verleden heb ik ook een generieke aan/uit schakelaar in de auto gehad naar een omgebouwde Beltronics 975 die niet zichtbaar was voor de radardetectordetector (mooi Scrabble-woord). Goed achter de bumper gekeken met glad oppervlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
donaldo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:03:
[...]

Het lijkt me een redelijk generieke aan/uit knop. Misschien iets met extra verlichting of een dashcam?

Edit: een waarschijnlijkere optie als je niets ziet bij het indrukken is om iets met tuning of een klep in de uitlaat te schakelen.
Daar dacht ik ook aan: tuning, klep in de uitlaat. Evt achteraf niet OEM ingebouwde parkeersensoren of camera. Het kan werkelijk van alles zijn.
De verkoper moet het weten of anders voor je uitzoeken.
Wellicht toch even de bekleding eraf en de draadjes volgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
Of wellicht is de extra optie inmiddels verwijderd maar is de schakelaar blijven zitten om te voorkomen dat er een gat in de bekleding zit? Of een schakelaar die nooit is aangesloten puur om toekomstige eigenaars zich te doen afvragen wat het is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
la_fusion schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:25:
Of wellicht is de extra optie inmiddels verwijderd maar is de schakelaar blijven zitten om te voorkomen dat er een gat in de bekleding zit? Of een schakelaar die nooit is aangesloten puur om toekomstige eigenaars zich te doen afvragen wat het is!
Ook dat is inderdaad goed mogelijk. We waren inmiddels vertrokken, maar er komt nog een moment waarop we de knop nader kunnen inspecteren.

De optie van een uitlaat klepje of iets dergelijks zou ook goed kunnen inderdaad. Hypocriet op een hybride, ik zou het leuk vinden :-)
Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:25

Mrlten

Premium Deluxe Plus

SkipZ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:23:
Hypocriet op een hybride, ik zou het leuk vinden :-)
Klep open = minder tegendruk in de uitlaat = efficiënter = beter voor het milieu :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03

Eagle Creek

Breathing security

Mrlten schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:49:
[...]

Klep open = minder tegendruk in de uitlaat = efficiënter = beter voor het milieu :*)
= langer koudere motor = hoger brandstof verbruik = dus niet beter :*)

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oliespoor? Spikes?

Overigens, wat gebruikt de politie in Nederland/Belgie om te flitsen? Radar of laser?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Afgelopen vrijdag was het dan zover, eindelijk mocht ik mijn allereerste BMW ophalen. Na 8 jaar een Alfist te zijn geweest en ik met wat pijn mijn hart mijn Giulietta moest achterlaten, was deze pijn na de eerste rit eigenlijk meteen verdwenen. Het gevoel van "waarom ben ik nooit eerder BMW gaan rijden" nam het eigenlijk direct over. Ik zoek nu allerlei excuses om maar een rit(je) te kunnen maken, wat een fijne wagen.

Hieronder wat foto's van mijn nieuwe aanwinst. *O* <3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKVd7vHYfA4WkCduDn5Qou4o5yE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMHIJfNVH9cBAubg6fe28N1q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82hsZhPgl07RGH0KNI86YoZOVkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCkHHgR7bGasPXy5VscF5urF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMlyaL5D7mosvTNMRq7pZsN2uJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yOdMUvaXH9mhwbDvw5zl2hEo.jpg?f=fotoalbum_large

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 23:00
Vlak naast Delfzijl zit het dorpje Polen, al eens geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-03 12:08
jadjong schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:56:
Vlak naast Delfzijl zit het dorpje Polen, al eens geweest?
Verkeerde topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er uit als een Faringwell start blocker.
Door erop te drukken blokkeer je het starten.
Daarna moet je de cijfercode 'erin drukken' (dus 2x voor 2 etc), om hem te kunnen starten.

Zit ook in m'n 7, maar dan mooiere plek.

Kom je eenvoudig achter, even het raampje open, auto op slot, 10sec wachten, armpje door het raam. Alarm gaat af. Komt er zo'n schattig security autotje aanrijden? Dan is het dat :+

[ Voor 7% gewijzigd door graceful op 13-07-2020 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
SkipZ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:23:
[...]

Ook dat is inderdaad goed mogelijk. We waren inmiddels vertrokken, maar er komt nog een moment waarop we de knop nader kunnen inspecteren.

De optie van een uitlaat klepje of iets dergelijks zou ook goed kunnen inderdaad. Hypocriet op een hybride, ik zou het leuk vinden :-)
Dank voor het meedenken!
Het is maar een idee hoor, maar je zou het ook gewoon aan de verkoper kunnen vragen ipv op een forum te vragen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
okio schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:54:
[...]

Vind op de 1 M-Sport toch wel een stuk mooier dan de standaard 1 hoor ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uw7NLBUK3t4sdaNU682DV9kJgQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ba62oiReFjzWmKXnorWb4Z0o.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/tmk3oi6u1mmf/u13HfhbBKFlnTPfwrbhlH/c6c6334a5b8b08f96a0482be89bd4d6f/ATX_M1756_F9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKT8twQUn73DJJnJpHK2IoUFN4w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MIpiJlTnONPfpqT4bC3R0hwL.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.drivessential.com/wp-content/uploads/2019/05/BMW-1-serie-118i-M135i-F40-hatchback-x-drive-2020-2021-106.jpg?resize=1200%2C801

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzPb_7b0qOhvhM0M84gWVD2VnUw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ykl9LjL5bvoAXl3kczHUw8HW.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2019/bmw-118i-sportline-f40-rear-2019-750.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door wimpie007 op 14-07-2020 01:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkipZ
Haha was ik vergeten te zeggen dan, maar uiteraard hebben we het de verkoper gevraagd. Die wist het ook niet, net als de vorige eigenaar. De eigenaar daarvoor, de eerste, heeft het waarschijnlijk erin laten zetten, zonder enige vorm van informatie erover achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

De ix3 is te bestellen en te configureren: https://configure.bmw.nl/...3,S08TF,S0925,S09QX,S0Z21

Vanaf 71.000,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
wimpie007 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 01:29:
[...]

Vind op de 1 M-Sport toch wel een stuk mooier dan de standaard 1 hoor ;-)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is dus een schaap in wolfskleren ;) _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Polydeukes schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:39:
Een wolf smoelt nu eenmaal ook beter dan een mak schaap :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
_Arthur schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:41:
[...]

Een wolf smoelt nu eenmaal ook beter dan een mak schaap :+
Wel een hele trage wolf met maar 3 poten waarvan alleen de voorste werken _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Polydeukes schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:43:
Jij hoeft er toch niet in de rijden? Alleen naar te kijken. En de huidige (3 cilinder) 118i met 140pk en 0-100 in 8,5s is nu ook weer niet traag te noemen.

En beter dan zo'n saaie ouwelullen uitstraling; maar dat vind jij dan vast weer mooier. Ieder z'n ding!

[ Voor 11% gewijzigd door _Arthur op 14-07-2020 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
Polydeukes schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:43:
[...]

Weheheh :P ...dus dat. Had ik ondanks deze fotos toch gelijk.
Nou vind ik jou foto vergelijk boven niet helemaal eerlijk. De slechte persfotos van bmw vergelijken met real life >:)

Als je het met een gewone sport line foto vergelijkt, dan blijf ik die mooier vinden dan zon m sport (schaap in wolf ding)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FeBXlFDMneW4lpZV2faC1eB4law=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFwrwdB8bv5O9S2kefjI0e6p.jpg?f=fotoalbum_large

Dan heb ik persoonlijk nog liever een schaap in schaapskleren :*) Maar goed het blijft inderdaad persoonlijk en doe vooral wat je zelf mooi vindt. Zeker in de huidige tijd :9~

[ Voor 27% gewijzigd door okio op 14-07-2020 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polydeukes
Daar heb je 100% gelijk in.
Ik ben fan van sleepers en vind persoonlijk spoilers, diffusers en uitgebouwde wielkasten horen bij echte sportauto's. Kijk, zo'n 118i rijdt natuurlijk helemaal prima en er is niks mis mee, maar het is zo een beetje als Lucille Werner in een trainingspak en spikes. Die gaat de 100m sprint ook niet winnen, ondanks haar snelle patta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Polydeukes schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:39:
[...]

Ik zou eerst de sportline nemen in Misano blue omdat dat volgens de leaseconfigurator kon. Maar toen bleek dat die kleur alleen op m sport kon. Dus toen was de keus snel gemaakt he haha.

Schaapie gaat hard zat. Had hiervoor gtd 184pk en scheelt wel natuurlijk maar ook niet zoveel dat ik niet sportief kan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
wimpie007 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:05:
[...]

Ik zou eerst de sportline nemen in Misano blue omdat dat volgens de leaseconfigurator kon. Maar toen bleek dat die kleur alleen op m sport kon. Dus toen was de keus snel gemaakt he haha.

Schaapie gaat hard zat. Had hiervoor gtd 184pk en scheelt wel natuurlijk maar ook niet zoveel dat ik niet sportief kan rijden
ach joh, trek je niks aan van mijn reactie. Het is maar een mening en jouw eigen plezier is 't belangrijkst 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Twee vragen voor de BMW kenners hier:

1) G21 -> Ik gebruik Apple carplay i.c.m. spotify wat goed werkt. Nu heb ik ook gezien dat er een spotify optie in het menu is die je kunt gebruiken. Gebruiken jullie dit en zijn er specifieke voordelen? Gaat ook via 4g en de telefoon neem ik aan? Of gebruikt hij de interne sim van de auto (ik heb hier geen abbo voor denk ik? of zit dit bij connected drive services)

2) We hebben voor de vrouw een F20 uit 2019 (productie datum 11/2018) gekocht met high executive inclusief DAB etc. Apple car play zit er er niet op zo te zien. Ik meen te hebben gelezen dat dit tegenwoordig een gratis feature is geworden ipv abbo via connected drive oid. Enige idee of dit alsnog toe kan worden gevoegd zonder fysieke aanpassingen?

Thanks!

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Workaholic schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:07:
Twee vragen voor de BMW kenners hier:

1) G21 -> Ik gebruik Apple carplay i.c.m. spotify wat goed werkt. Nu heb ik ook gezien dat er een spotify optie in het menu is die je kunt gebruiken. Gebruiken jullie dit en zijn er specifieke voordelen? Gaat ook via 4g en de telefoon neem ik aan? Of gebruikt hij de interne sim van de auto (ik heb hier geen abbo voor denk ik? of zit dit bij connected drive services)
Ik gebruik altijd de Spotify in het media-menu. Dit gaat via de build-in sim van de auto. En zo snel ik lees, als je Apple Carplay kan gebruiken, kan je ook Spotify direct gebruiken. Je account er in en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Gebruik je dan een apart spotify account? We hebben een family account dus dat lijkt me dan slimmer ivm dubbele devices (vrouw met de auto op pad en dan kan ik niet sporten met mijn spotify icm telefoon?)

Ben wel benieuwd of er nog specifieke verschillen/voordelen zijn en hoe dit met data werkt. ook in het buitenland? Ik heb geen apart data abonnement afgesloten voor de telefoon.. wel heeft de auto connected drive services (dus dan zal dit wel zijn afgekocht?)

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Workaholic schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:18:
Gebruik je dan een apart spotify account? We hebben een family account dus dat lijkt me dan slimmer ivm dubbele devices (vrouw met de auto op pad en dan kan ik niet sporten met mijn spotify icm telefoon?)
Nee, ik heb maar 1 account (Spotify Premium). Geen idee hoe het met eem family abbo werkt.
Ben wel benieuwd of er nog specifieke verschillen/voordelen zijn en hoe dit met data werkt. ook in het buitenland? Ik heb geen apart data abonnement afgesloten voor de telefoon.. wel heeft de auto connected drive services (dus dan zal dit wel zijn afgekocht?)
Geen idee hoe het werkt omtrent data-gebruik en/of wat de voordelen zijn. Ik gebruik geen Apple Carplay ;)
Pagina: 1 ... 78 ... 355 Laatste