Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 73 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Bijzonder om te zien dat groen als kleur in het assortiment terugkomt. En dat de verkooptopper 'mineral grey' verdwijnt.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024
De nummerplaat lijkt wel een soort beugeltje voor de hazentanden. Verpest voor mij de hele aanblik van de voorkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:46
Spollie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:48:
De eerste foto's van de productieversie van de nieuwe 4-serie zijn uitgelekt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit een grap van BMW?

Ben bang van niet :X

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
Oef ik vind hem wel sexy hoor. Dit lijkt me de m-performance grill (m440i), ben benieuwd hoe de 'gewone' grill eruit ziet.
Erg mooie lijnen, ook erg benieuwd hoe de Grand Coupe oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Bedankt @donaldo en @TommieW!

Ik zie dat er ook eventueel aftermarket schermen te koop zijn met Android. Dus mocht mijn auto met de extra’s die ik wil niet beschikbaar zijn, dan laat ik dat in ieder geval achterwege (minst belangrijke optie).

Weten jullie of de F20 pre facelift zwarte hemelbekleding heeft? Niet heel belangrijk, maar wel een leuke optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:06:
[...]

Is dit een grap van BMW?

Mooie Alfa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Knamix schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:48:
Bedankt @donaldo en @TommieW!
Weten jullie of de F20 pre facelift zwarte hemelbekleding heeft? Niet heel belangrijk, maar wel een leuke optie :)
Alsjeblieft! Yes, dat is optie 775 "Individual roof-lining anthracite".

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
elmerblues schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:58:
Bijzonder om te zien dat groen als kleur in het assortiment terugkomt. En dat de verkooptopper 'mineral grey' verdwijnt.
Niet dat ik deze nieuwe 4er, a.k.a. The Hamster, ooit op welk wensenlijstje dan ook zal zetten...dat ze mineralgrau uit de lijst halen lijkt me niet zo’n slimme zet, aangezien dat toch wel de meest gekozen kleur is naast zwart gok ik zo. Wat is die nieuwe 4er lelijk zeg....

Kan me overigens van de F20 een zelfde geintje herinneren...toen de mediteranian blue bij de LCI opeens niet meer leverbaar was en er enkel paarsblauw overbleef....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 22:21
Iemand ervaring met Bluetooth problemen in de f10? Heeft tot nu toe probleemloos gewerkt, maar ineens valt sinds een paar dagen constant de verbinding weg. Kan dus geen audio meer streamen. Of nouja, telkens fragmenten van enkele seconden hooguit. Gisteren hield ie het één keer 20 seconden vol, maar meestal komt ie niet eens tot afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:52
Weet iemand of er verschil zit in de interieur tussen de E92 PFL en LCI? Ik wil namelijk mijn hemel + toebehoren vervangen in mijn E92 PFL. Van wit naar zwart.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

heeft er iemand ervaring met retrofitten van zonwering in de deuren? Voor de kids vind ik dat handig maar ook fijn dat ze weer omlaag kunnen. Zou alleen om achter gaan. (F31)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
c-nan schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:09:
Weet iemand of er verschil zit in de interieur tussen de E92 PFL en LCI? Ik wil namelijk mijn hemel + toebehoren vervangen in mijn E92 PFL. Van wit naar zwart.
Kan je de software van je CIC niet updaten?

bmw.com/update

VIN invoeren en dan krijg je het DL bestandje.

Doe ik ook met onze F31 en is zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander_1990
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Iemand bekend met problemen met het verstellen van de spiegel bmw F10?
Ik heb net een bmw f10 gekocht, en nu kan ik de spiegel aan de bijrijderskant niet verstellen.
Als ik het schuifje naar rechts doe reageert nog steeds de linker spiegel.
de spiegel kantelt wel als je de auto in de achteruit zet.
ook deze kantelt nog steeds als het schuifje naar links zet.
zal dan dit schuifje kapot zijn of kan er meer aan de hand zijn?
Mvg Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:29
Pannencouque schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:17:
Iemand ervaring met Bluetooth problemen in de f10? Heeft tot nu toe probleemloos gewerkt, maar ineens valt sinds een paar dagen constant de verbinding weg. Kan dus geen audio meer streamen. Of nouja, telkens fragmenten van enkele seconden hooguit. Gisteren hield ie het één keer 20 seconden vol, maar meestal komt ie niet eens tot afspelen...
Heb je bluetooth al eens gereset? Gewoon verbinding opnieuw maken vanaf nul...
c-nan schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:09:
Staat heel duidelijk dat het voor een lci coupe is. Heb je al eens gecontroleerd op realoem of de artikelnummers hetzelfde zijn?
thejoker80 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:12:
heeft er iemand ervaring met retrofitten van zonwering in de deuren? Voor de kids vind ik dat handig maar ook fijn dat ze weer omlaag kunnen. Zou alleen om achter gaan. (F31)
Welke opties heb je al overwogen? Wat heb je zelf al uitgezocht?
Sander_1990 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:32:
Ik heb net een bmw f10 gekocht, en nu kan ik de spiegel aan de bijrijderskant niet verstellen.
Dit is tweakers.net. Heb je het knopje al eens gewoon doorgemeten? Spiegelkanteling wordt als het goed is niet door het knopje geregeld. Dus een multimeter geeft je gelijk het goede antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

Eagle Creek

Breathing security

wheez50 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:44:
Dit is tweakers.net. Heb je het knopje al eens gewoon doorgemeten? Spiegelkanteling wordt als het goed is niet door het knopje geregeld. Dus een multimeter geeft je gelijk het goede antwoord.
Nou nou nou... Omdat dit tweakers is moet iedereen maar gelijk weten hoe je zo'n bediening openmaakt en met een multimeter aan de slag?

Tuurlijk het is geen hogere wiskunde maar hij vraagt toch om ideeën en advies?

Overigens wordt de instelling voor kanteling wel degelijk door dat knopje geregeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Eagle Creek op 02-06-2020 11:57 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:29
Eagle Creek schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:57:
[...]

Nou nou nou... Omdat dit tweakers is moet iedereen maar gelijk weten hoe je zo'n bediening openmaakt en met een multimeter aan de slag?

Tuurlijk het is geen hogere wiskunde maar hij vraagt toch om ideeën en advies?

Overigens wordt de instelling voor kanteling wel degelijk door dat knopje geregeld.
Beetje gezond verstand mag toch wel? Je kan het doormeten ook laten doen. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:06:
[...]

Is dit een grap van BMW?

Ik vrees ook van niet kijkende naar de nieuwe (lelijke) 1 serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:52
Unknown Alien schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:25:
[...]

Kan je de software van je CIC niet updaten?

bmw.com/update

VIN invoeren en dan krijg je het DL bestandje.

Doe ik ook met onze F31 en is zo gebeurd.
Wat bedoel je daarmee? Wat heeft de software/CIC te maken met het vervangen van mijn hemel :$

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
c-nan schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:03:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Wat heeft de software/CIC te maken met het vervangen van mijn hemel :$
Hij heeft de verkeerde gequote, moest een reactie zijn op @Pannencouque

@Pannencouque hier geen problemen met bluetooth in een F10. Neem aan dat je geen update hebt gedaan in je BMW dus dan zou het bij je telefoon moeten liggen als er softwarematig iets veranderd is. In ieder geval eerst even verbinding verbreken (dus connectie laten vergeten) en opnieuw verbinden. Anders zoals bovenstaand even je software updaten in de BMW.

[ Voor 39% gewijzigd door Arjant2 op 02-06-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Binnenkort echt wel even werk maken van het inbouwen van een combox in me f10.
Moet alleen nog even een goed adresje vinden.

Vanmiddag gaat de auto sowieso even naar de dealer voor het fixen van een paar kleine dingetjes die ik enkel na laat kijken omdat hij nog in de garantie zit en volgende week heb ik een afspraak bij ZF om de automaat te laten spoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:53
ik heb de automaat nog nooit laten spoelen, is dit een must? Wat merk je ervan?
Fonta schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:17:
Binnenkort echt wel even werk maken van het inbouwen van een combox in me f10.
Moet alleen nog even een goed adresje vinden.

Vanmiuddag gaat de auto sowieso even naar de dealer voor het fixen van een paar kleine dingetjes die ik enkel na laat kijken omdat hij nog in de garantie zit en volgende week heb ik een afspraak bij ZF om de automaat te laten spoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
wheez50 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:44:
[...]

Heb je bluetooth al eens gereset? Gewoon verbinding opnieuw maken vanaf nul...
Jup. Verwijderd, opnieuw geconnect. Auto uit- en aan gezet. Bluetooth op telefoon uit en aan, telefoon zelf uit en aan, cache geleegd...de hele bende. :/
Probub schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:54:

[...]
Als het goed is, merk je er niets van en is het vooral goed onderhoud. Net als dat je nieuwe motorolie niet echt merkt. Door elke 150-200k te verversen, kan de automaat héél lang mee. Rij je langer door, krijg je slijtage, en loop je risico op je bak in de soep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Probub schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:54:

[...]
Zoals @Pannencouque aangeeft is het inderdaad "aanbevolen" onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Laatst online: 05-07 16:11
Beam87 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:19:
[...]

Niet dat ik deze nieuwe 4er, a.k.a. The Hamster, ooit op welk wensenlijstje dan ook zal zetten...dat ze mineralgrau uit de lijst halen lijkt me niet zo’n slimme zet, aangezien dat toch wel de meest gekozen kleur is naast zwart gok ik zo. Wat is die nieuwe 4er lelijk zeg....

Kan me overigens van de F20 een zelfde geintje herinneren...toen de mediteranian blue bij de LCI opeens niet meer leverbaar was en er enkel paarsblauw overbleef....
Ik kan mij vooral herinneren dat groene E32's (oude 7), groene e34's (oude 5) en groene
x5's 2ehands lastig te verkopen waren, dus in dat opzicht wel opzienbarend dat groen terugkomt. Blijft lastige kleur, behalve op jaguars e.d.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6pcxuaRyQefP2QuXxjl9iNx40g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UXRdGglmu7WAS1D0ZhZ0pn6d.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_4vbY_Yp-UM0N4aPtNDFWEiK6M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GNkPy0QjGtlrRvjjSYE1mfQ9.jpg?f=user_large
Poeh ik vind hem geslaagd hoor. Die grill went wel, ziet er gewoon heel dik uit.

Trouwens, ik wist dat de auto om 18:00 onthuld zou worden maar ik kon werkelijk nergens een link vinden, echt waardeloze PR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Cornholio schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Poeh ik vind hem geslaagd hoor. Die grill went wel, ziet er gewoon heel dik uit.
I'm with you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

In de categorie "domme vragen" de volgende: Waar dient deze knop voor (zie foto)?
Ik had iets gehoord over 'programeerbare knop' maar verder niets gevonden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3fj5qgttn1pqM3C46NzJiN17WE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ao6jdKynM1M3nhFwRXmpUM51.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik vind hem niet lelijk, in proportie gezien...Mooie verwijzing naar de modellen van 1956 ev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Edgarz schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:02:
In de categorie "domme vragen" de volgende: Waar dient deze knop voor (zie foto)?
Ik had iets gehoord over 'programeerbare knop' maar verder niets gevonden.[Afbeelding]
Bij een G01 opent het alle ramen als je hem vasthoudt en als je hem nog langer vasthoudt, gaat ook het panoramadak open. N=1, geen idee wat hij bij andere modellen doet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pepppie op 02-06-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Pepppie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:15:
[...]

Bij een G01 opent het alle ramen als je hem vasthoudt en als je hem nog langer vasthoudt, gaat ook het panoramadak open. N=1, geen idee wat hij bij andere modellen doet :)
Hmmm....langer indrukken dus. Even kort indrukken deed idd niets....thanks

Update: Bij mijn G30 gaat licht aan (maar niet uit...)

[ Voor 7% gewijzigd door Edgarz op 02-06-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
c-nan schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:03:
[...]

Oops :D

Heb je geen digitale hem,el dan, kan je de kleur instellen :P

was idd voor een ander bedoelt.

Maat heeft de nieuwe 440i besteld, ben benieuwdof die beter rijdt dan zijn huidige 4 GC met 310pk. Gave bak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik had iets gehoord over 'programeerbare knop' maar verder niets gevonden.[Afbeelding]
Dat is instelbaar in iDrive als 't goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Trouwens, ik wist dat de auto om 18:00 onthuld zou worden maar ik kon werkelijk nergens een link vinden, echt waardeloze PR.
:X :N
En profil is het een mooie auto. Maar die voorkant. Bever. Nee.
Afbeeldingslocatie: https://static.arenalokaal.nl/uploads/55/3f/553f0458fc5291814c15b6c0c4cd1171.png

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

En profile ziet de nieuwe 4 er wel ok uit hoewel ik geen fan ben van de laffe Mercedes-achtige schouderlijn met z'n zachte vormen. Driekwart van voren vind ik de properties van het deel voorbij de deuren niet wat. Kleine wielkasten en kleine velgjes die te ver naar binnen staan. Ik wacht wel tot iemand er 20 of 21 inch velgen onder zet op een breder spoor.

Waarom de Hofmeister kink weg moet begrijp ik ook niet. Het is net of ze de helft van een halve BMW en Mercedes aan elkaar hebben vastgelijmd.

Dit is best ok:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S13ZgD2vRYXCN4iG9FAWQMu3ftU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5I0aGHdZgLLRqSSSfwUDEvdc.png?f=fotoalbum_large

Enorme single frame grilles heb ik nooit mooi gevonden al sinds Audi ermee begon. Wat mij betreft hadden ze de 3.0 CSL Hommage in productie genomen, die was perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRqXuiehw0hSZp1W3ezMI_d1Kes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNrftJeCBQOnNlkdcmQADHvh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
TommieW schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:20:
[...]

Alsjeblieft! Yes, dat is optie 775 "Individual roof-lining anthracite".
Dank! Nog één laatste vraag :p.

Ik wil een combinatie van het M-pakket + automaat. Het rare is dat ik bovenstaande combinatie niet kan vinden.. is dit pas bij een bepaald motorisering dat het mogelijk is? Ik kijk namelijk alleen naar een 114i en 116i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:57

Halfkakkende

Vandring

Bij mijn 330e start het diamantje de interieurkoeling (mits voldoende lading, hoezo niet de motor starten zoals elk ander merk doet...), maar ik kan het in iDrive niet aanpassen voor zover ik weet.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Halfkakkende schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:08:
[...]

Bij mijn 330e start het diamantje de interieurkoeling (mits voldoende lading, hoezo niet de motor starten zoals elk ander merk doet...), maar ik kan het in iDrive niet aanpassen voor zover ik weet.
M’n 745Le kan ik het bij sleutel settings aanpassen. Ik heb hem ingesteld dat de lichten aan gaan namelijk. Misschien pas vanaf iDrive 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

graceful schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:13:
[...]

M’n 745Le kan ik het bij sleutel settings aanpassen. Ik heb hem ingesteld dat de lichten aan gaan namelijk. Misschien pas vanaf iDrive 7?
Snel nog even een dubbelcheck gedaan, maar ik kan enkel de ontgrendel knoppen aanpassen (bestuurders portier of alle, en achterklep of alle).

Overigens heb ik met veel plezier dit topic gevolgd, maar moet na de zomer toch echt gaan verlaten, gezien de 330e uit zijn contract loopt ;w . De fijnste wagen die ik heb kunnen rijden in de afgelopen 18 jaar - van een focus station, naar een focus, naar een v40 naar een mondeo naar een 330e.

Helaas zit er met de huidige bijtellingsregels niet echt een nieuwe BMW meer in (maybe een 1-serie, maar met gezinsuitbreiding wellicht niet de meest handige keuze).

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Halfkakkende schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:08:
[...]

Motor starten kan wel maar mag niet in Europa volgens mij. Als ik de Amerikaanse sites een beetje begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Eagle Creek schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:27:
[...]

Motor starten kan wel maar mag niet in Europa volgens mij. Als ik de Amerikaanse sites een beetje begrijp.
Dat is vreemd, de Volvo S90 van mijn pa kun je met de app (niet met de sleutel!) remote starten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

De V40 van mijn dame doet het ook altijd braaf om 8 uur en dat is ook geen plugin wagen.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Wellicht Duitse regelgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Knamix schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:58:
[...]

Ik wil een combinatie van het M-pakket + automaat. Het rare is dat ik bovenstaande combinatie niet kan vinden.. is dit pas bij een bepaald motorisering dat het mogelijk is? Ik kijk namelijk alleen naar een 114i en 116i
Een m-pakket is ook gewoon leverbaar geweest op een 114i en 116i. En anders zet ik hem er graag voor je op :9

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-08 17:17
[...]

Ze zijn er zeker, maar je ziet het inderdaad overwegend bij de 118, 120 en 135. Zou overwegen ook gewoon de 118/120 mee te nemen in je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Morpheusk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:57:
[...]

Een m-pakket is ook gewoon leverbaar geweest op een 114i en 116i. En anders zet ik hem er graag voor je op :9
Durf ik te vragen wat de prijs hiervan is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die grill zal grotendeels wennen zijn inderdaad. Merk dat ik er bij andere modellen toch ook wel aan wen. Maar ik vind de zijkant een beetje glad en iel ogen. Ik mis de lijn ter hoogte van de huidige 4 die het wat dikker maakt. Of wellicht iets dikkere wielkasten achter ofzo. Ik vind dit ook wel erg C klasse-achtig.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
Knamix schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:10:
[...]

Durf ik te vragen wat de prijs hiervan is? :p
Moet je toch gauw denken aan 2600 euro met gebruik van originele onderdelen. Dus geen crappy imitatie rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:20
Wordt tegenwoordig (laatste jaren) alleen digitaal het onderhoud bijgehouden in de auto? In plaats van een fysiek onderhoudsboekje. Ik zie namelijk veel foto's van het digitale onderhoud overzicht bij tweedehands BMW's.

Misschien ben ik wel heel ouderwets :P

[ Voor 10% gewijzigd door Acid Vendetta op 03-06-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

[...]

Dat is wel apart. Ik heb de prijslijst van 2015 er even bijgepakt. Daar staat in dat het M Sportpakket wel op de 114i en 116i leverbaar is. Daar staat geen verschil in tussen een handbak en de automaat. (Daarnaast heeft mijn handbak 116i ook een M Sportpakket.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xvwSrxK.png
X=optie, O=standaard.

[ Voor 4% gewijzigd door TommieW op 03-06-2020 15:38 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Laatst online: 07:33
thejoker80 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:12:
Ik had jaren geleden in mijn Golf V zonwering van het merk Sonniboy op de achterportieren. Blijven gewoon zitten als je het raam omlaag doet en passen perfect. Je kunt ze per merk/model bestellen. Een alternatief is natuurlijk laten blinderen met folie, maar persoonlijk vind ik dat er altijd heel goedkoop uitzien (zeker op de achterruit als je de lijntjes van de verwarming gewoon ziet lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
edit: verkeerde topic

[ Voor 116% gewijzigd door Polydeukes op 03-06-2020 17:19 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@thejoker80.

Ik ben recent vader geworden en heb ook de hierboven genoemde Sonniboy's aangeschaft. Ze zitten nog in de doos echter (nog niet aan toe gekomen), zal ze binnenkort eens monteren. Heb ook een F31.

Als je het op prijs stelt, kan ik er een kort verslag doen van de montage..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

JanHenk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:17:
@thejoker80.

Ik ben recent vader geworden en heb ook de hierboven genoemde Sonniboy's aangeschaft. Ze zitten nog in de doos echter (nog niet aan toe gekomen), zal ze binnenkort eens monteren. Heb ook een F31.

Als je het op prijs stelt, kan ik er een kort verslag doen van de montage..
Op zich wel. Ik had soortgelijke zonwering in mijn vorige auto, een focus. Echter willen de kids soms naar buiten kijken en soms hebben ze last van de zon. Daarom lijkt me zon geïntegreerde zonwering zo handig. Ik weet dat het geleverd wordt maar ik kon op de fora en op YouTube niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperscheper
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:45
Ik ben mijn Fiat Bravo zat en zit te kijken naar een 2006 BMW 320i (e90). Ik heb er een op het oog met 150pk. Ik geloof dat dit een n43 motor is, en ik lees niet de beste verhalen over deze motoren. Het schijnt dat deze motoren veel problemen hebben met injectoren en bobines. Kan iemand hier zijn/haar ervaringen met deze auto delen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
jasperscheper schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:33:
Ik ben mijn Fiat Bravo zat en zit te kijken naar een 2006 BMW 320i (e90). Ik heb er een op het oog met 150pk. Ik geloof dat dit een n43 motor is, en ik lees niet de beste verhalen over deze motoren. Het schijnt dat deze motoren veel problemen hebben met injectoren en bobines. Kan iemand hier zijn/haar ervaringen met deze auto delen? :)
N43 motor in een 320i heeft 170pk en is geleverd vanaf 2007, de auto die je op het oog hebt heeft waarschijnlijk de N46 motor.

Je kunt dit ook eenvoudig nagaan door het kenteken te checken op autoweek, dan staat bij de specificaties de motorcode.

[ Voor 13% gewijzigd door donaldo op 03-06-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperscheper
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:45
@donaldo je hebt helemaal gelijk!

Bedankt hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
@jasperscheper check ook het aankoopadvies van autoblog.nlhttps://www.autoblog.nl/n...video-aankoopadvies-73975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:09
Heeft er iemand hier nog een nieuwe auto in bestelling staan bij BMW? En wat zijn de levertijden?
Ik heb 4 maart getekend, zou 29 mei afgeleverd worden aan de dealer.
Laatste bericht (van een maand geleden) is dat dit nu eind juni zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pannencouque schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:35:
[...]

Jup. Verwijderd, opnieuw geconnect. Auto uit- en aan gezet. Bluetooth op telefoon uit en aan, telefoon zelf uit en aan, cache geleegd...de hele bende. :/

[...]
Als het goed is, merk je er niets van en is het vooral goed onderhoud. Net als dat je nieuwe motorolie niet echt merkt. Door elke 150-200k te verversen, kan de automaat héél lang mee. Rij je langer door, krijg je slijtage, en loop je risico op je bak in de soep.
Maak daar maar 100k van. Mijn automaat is merkbaar al minder goed na 160k.
Sander_1990 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:32:
Mvg Sander
Door de auto aan de laptop te hangen kan je de spiegel aansturen zonder het knopje, daarmee kan je het eea uitsluiten. Maar het lijkt er idd op dat het knopje blijft hangen, want het gedrag wat je beschrijft hoort bij het knopje in de stand naar links. Kort gezegd heb je twee mogelijkheden: knopje kapot, of verbinding van knoppen naar module. Je kan het eens demonteren en de stekkers controleren. Eventueel doormeten als je handig genoeg bent - of kijken of je ergens zo'n knoppen ding kan lenen om dat uit te sluiten.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@noes
Maak daar maar 100k van. Mijn automaat is merkbaar al minder goed na 160k.
Dat is natuurlijk anekdotisch bewijs. Het algemene advies van BMW specialisten is dat je rond de 150.000km onderhoud aan je automaat moet laten uitvoeren.
Er zullen afhankelijk van 't gebruik van individuele voertuigen ongetwijfeld verschillen zijn. Zo heeft mijn auto inmiddels 115.000km op de teller en de automaat reageert en werkt nog als een nieuwe. Maar ook dat is anekdotisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Polydeukes schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:24:
@noes

[...]
Dat is natuurlijk anekdotisch bewijs. Het algemene advies van BMW specialisten is dat je rond de 150.000km onderhoud aan je automaat moet laten uitvoeren.
Er zullen afhankelijk van 't gebruik van individuele voertuigen ongetwijfeld verschillen zijn. Zo heeft mijn auto inmiddels 115.000km op de teller en de automaat reageert en werkt nog als een nieuwe. Maar ook dat is anekdotisch.
Daar heb je gelijk in, maar je wil problemen vóór zijn. En als een X aantal al problemen heeft met kilometerstanden onder de 150k, dan moet je eerder flushen. Gezien het flushen ook weer niet extreem duur is (rond de 650 euro bij ZF) raad ik aan daar niet op te besparen.

Denk ook wel dat het uitmaakt welk type motor en bak er voorin ligt icm het gewicht van de wagen: mijn wagen is een E61 550i, dus dat is wel wat meer power dat door de transmissie moet gaan dan bij een 120i bijv. En dus meer slijtage. Aan de andere kant is de versnellingsbak ook weer een ander type dat dit gewoon aan zou moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
@noes daar heb je helemaal gelijk in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonta
535i hier. Afgelopen weekend over de 100k heen gegaan. Aanstaande woensdag automaat spoelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qbuhfuEadS7U2Iuqe1M1r3ijyE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XbWxNOLxZXCudTYUiVzpHVqF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
noes schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:33:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar je wil problemen vóór zijn. En als een X aantal al problemen heeft met kilometerstanden onder de 150k, dan moet je eerder flushen. Gezien het flushen ook weer niet extreem duur is (rond de 650 euro bij ZF) raad ik aan daar niet op te besparen.

Denk ook wel dat het uitmaakt welk type motor en bak er voorin ligt icm het gewicht van de wagen: mijn wagen is een E61 550i, dus dat is wel wat meer power dat door de transmissie moet gaan dan bij een 120i bijv. En dus meer slijtage. Aan de andere kant is de versnellingsbak ook weer een ander type dat dit gewoon aan zou moeten kunnen.
Gebruik zal ook wel invloed hebben denk ik. Natuurlijk icm vermogen ook. Maar mijn automaat is voorheen door een 70+'er bereden. Ik vraag er iets meer van, maar rij ook (oké, tot voor corona) regelmatig ritten van 100+ km, waarbij het ding constant in 8 staat. Dan heeft ie ook minder te lijden dan een automaat die veel meer moet schakelen ivm stads/provinciaal verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pannencouque schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:27:
[...]
Gebruik zal ook wel invloed hebben denk ik. Natuurlijk icm vermogen ook. Maar mijn automaat is voorheen door een 70+'er bereden. Ik vraag er iets meer van, maar rij ook (oké, tot voor corona) regelmatig ritten van 100+ km, waarbij het ding constant in 8 staat. Dan heeft ie ook minder te lijden dan een automaat die veel meer moet schakelen ivm stads/provinciaal verkeer.
Zeker! Ik heb nog de 6 traps bak en bij mij is de overgang van 2 naar 3 af en toe grof. De 3 is ook de kickdown versnelling op de snelweg, dus die zal wat gesleten zijn.

Deze wagen houd ik nog wel even, dus een revisie zit er wel aan te komen. Even voor sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Ik hoop dat je gewoon onderhoud bedoelt en niet per se een revisie. Indien wel revisie...dan snap ik dat je moet sparen. Ouch. Ik ga die van mij binnenkort inderdaad ergens binnen drukken voor onderhoud. Maar ik hoop nog op een interessante actie. ZF had vorig jaar Black Friday actie dacht ik, scheelde 15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
@Pannencouque onderhoud aan een automatische versnellingsbak komt best wel nauw. Wat veel bedrijven doen is alleen de olie verwisselen (spoelen). Daarbij loop je 't risico dat kleine vuil- of metaaldeeltjes tussen de tandwielen terecht komen en je dus meer kwaad dan goed doet. ZF (fabrikant van de bakken) is misschien iets duurder, maar dan weet je zeker dat 't onderhoud juist is uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07:25
RiCk schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:42:
Heeft er iemand hier nog een nieuwe auto in bestelling staan bij BMW? En wat zijn de levertijden?
Ik heb 4 maart getekend, zou 29 mei afgeleverd worden aan de dealer.
Laatste bericht (van een maand geleden) is dat dit nu eind juni zou worden.
Ik heb een G21 tweede week van April bevestigd, in Duitsland. BMW wil geen levertijd afgeven (maar schatting is tussen 5-6 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Polydeukes schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:43:
@Pannencouque onderhoud aan een automatische versnellingsbak komt best wel nauw. Wat veel bedrijven doen is alleen de olie verwisselen (spoelen). Daarbij loop je 't risico dat kleine vuil- of metaaldeeltjes tussen de tandwielen terecht komen en je dus meer kwaad dan goed doet. ZF (fabrikant van de bakken) is misschien iets duurder, maar dan weet je zeker dat 't onderhoud juist is uitgevoerd.
Precies ook de reden dat ik naar ZF ga en niet naar Kwikfit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 05-09 14:56
Fonta schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:38:
[...]

Precies ook de reden dat ik naar ZF ga en niet naar Kwikfit :+
Waar ga je dan naartoe? Ik heb de ZF website eens doorgenomen, maar kan niet zomaar een contact vinden om een afspraak te maken. Hoe gaat dat in zijn werk?

En wat zijn de kosten bij ZF?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonta
The_MAN schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Waar ga je dan naartoe? Ik heb de ZF website eens doorgenomen, maar kan niet zomaar een contact vinden om een afspraak te maken. Hoe gaat dat in zijn werk?

En wat zijn de kosten bij ZF?
Ik heb ze simpelweg gebeld, daarop kreeg ik een formuliertje en na invullen is eea per mail verder afgehandeld.

Uit de mail:
De kosten voor een diagnose zijn € 225.00, deze kosten komen te vervallen indien er na overleg wordt besloten om aansluitend het onderhoud uit te voeren.
De kosten van een onderhouds-servicebeurt zijn € 685,00.
De kosten van een onderhouds-servicebeurt incl. oliespoeling (op basis van schone olie – zonder reinigingsmiddel) zijn € 780,00.

De olie van het differentieel in de achteras verversen, de kosten hiervoor bedragen € 75,00.

http://www.zf-group.nl/ is hun website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 05-09 14:56
Fonta schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:10:
[...]

Ik heb ze simpelweg gebeld, daarop kreeg ik een formuliertje en na invullen is eea per mail verder afgehandeld.

Uit de mail:
De kosten voor een diagnose zijn € 225.00, deze kosten komen te vervallen indien er na overleg wordt besloten om aansluitend het onderhoud uit te voeren.
De kosten van een onderhouds-servicebeurt incl. oliespoeling (op basis van schone olie – zonder reinigingsmiddel) zijn € 780,00.

De olie van het differentieel in de achteras verversen, de kosten hiervoor bedragen € 75,00.
Ah kijk, dat is mooi! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:35
Fonta schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:10:
[...]

Uit de mail:

Laat je dit bij ZF Nederland of Duitsland doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
m.lammers schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:13:
[...]

Laat je dit bij ZF Nederland of Duitsland doen?
ZF Nederland. Ze voeren dezelfde werkzaamheden uit als in Duitsland volgens hun website
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9-Yac3pXDNP0b11knZngfgEe5U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/01o5j291QnfBM8e8o6tJs1lY.png?f=fotoalbum_large
Bron: https://aftermarket.zf.co...land/services/oliewissel/

[ Voor 6% gewijzigd door Fonta op 05-06-2020 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheStan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:09
deepbass909 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:09:
[...]

Odijk om precies te zijn, iets meer nog richting Driebergen. Dat zijn echt liefhebbers en is je auto in goede handen. Zij doen ook jaarlijks een hele grote meeting organiseren op hun eigen terrein (dit jaar gaat het helaas niet door om de bekende redenen).
Bedankt voor de meerdere adviezen nav van mijn vraag. Uiteindelijk met mijn F20 voor een grote beurt naar Gijsbertsen in Odijk geweest. Top service en een hele nette prijs.

Gijsbertsen constaterende ook dat er blijkbaar een terugroepactie uitstaat voor dit model, de brandstofpomp moet vervangen worden. Dit gaat de BMW dealer kosteloos doen, valt onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:27
TheStan schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Bedankt voor de meerdere adviezen nav van mijn vraag. Uiteindelijk met mijn F20 voor een grote beurt naar Gijsbertsen in Odijk geweest. Top service en een hele nette prijs.

Gijsbertsen constaterende ook dat er blijkbaar een terugroepactie uitstaat voor dit model, de brandstofpomp moet vervangen worden. Dit gaat de BMW dealer kosteloos doen, valt onder de garantie.
Heb je daar meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Waarover precies? Terugroepacties kun je gewoon bij het rdw terugvinden onder je kenteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:21

snmght

imho dan he

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUUx6s_OlGgLJc7hJkjh97tV5ig=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZgLoj5HwS6Ivt7UEJOKdvIwL.jpg?f=user_large

Wat is de M1 Hommage toch bloedmooi in retrospectief, nu de nieuwe 4 aangekondigd is. Een supermodern en krachtig design, wel een andere richting en een gewaagde stap maar met bescheiden nieren. Ik vind het jammer dat uit dit design niet meer geput is bij het tekenen van de 4..

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polydeukes
Wat mij betreft is de BMW CSL 3.0 hommage hoe de 4-serie eruit had moeten zien. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4qS0szmzj2u8Uv5rK3-qYODswU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afeBNzT5xk2mOkys7WbC3Qr6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beam87
snmght schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:03:
[Afbeelding]

Wat is de M1 Hommage toch bloedmooi in retrospectief, nu de nieuwe 4 aangekondigd is. Een supermodern en krachtig design, wel een andere richting en een gewaagde stap maar met bescheiden nieren. Ik vind het jammer dat uit dit design niet meer geput is bij het tekenen van de 4..
Ik vind de nieren op de 4er, maar ook op de andere modellen (met name 1er en 7er) echt ongelofelijk lelijk. Wat ik eerlijk gezegd vooral storend vind, is de arrogantie en het toontje van het ‘head of design’ van BMW...ene Dukec dacht ik. Die moet, net als vele designers blijkbaar hun ego strelen met ‘eigenzinnige’ ontwerpen, die discussie oproepen, want anders is het niet geslaagd of zo en zijn daar zelf in gaan geloven. Volgens de Kroaat die hoofd is van de designafdeling zal 50% de nieuwe 4er haten en 50% hem mooi vinden.....een redelijk optimistische inschatting....denk eerder aan een verhouding 90% die het niet mooi vindt en 10% wel, althans in Europa.

Waar is de tijd dat je bij een nieuw model gewoon 90% tevredenheid had, zoals de E34, E38, E39 en E46......slechte ontwikkeling en hoop dat BMW daar keer voor wordt afgestraft....

[ Voor 5% gewijzigd door Beam87 op 08-06-2020 07:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Beam87 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:20:
[...]

Ik vind de nieren op de 4er, maar ook op de andere modellen (met name 1er en 7er) echt ongelofelijk lelijk. Wat ik eerlijk gezegd vooral storend vind, is de arrogantie en het toontje van het ‘head of design’ van BMW...ene Dukec dacht ik. Die moet, net als vele designers blijkbaar hun ego strelen met ‘eigenzinnige’ ontwerpen, die discussie oproepen, want anders is het niet geslaagd of zo en zijn daar zelf in gaan geloven. Volgens de Kroaat die hoofd is van de designafdeling zal 50% de nieuwe 4er haten en 50% hem mooi vinden.....een redelijk optimistische inschatting....denk eerder aan een verhouding 90% die het niet mooi vindt en 10% wel, althans in Europa.

Waar is de tijd dat je bij een nieuw model gewoon 90% tevredenheid had, zoals de E34, E38, E39 en E46......slechte ontwikkeling en hoop dat BMW daar keer voor wordt afgestraft....
Wat maakt het uit wat de gedachte van de designers bij BMW is? Als zij denken dat dit de juiste koers is; prima toch? Time will tell.. En ondertussen is iedereen gelukkig vrij om te kiezen wat hij/zij mooi vindt.

Overigens; ik vind dit juist weer een heel geslaagd model. Echt weer wat anders en niet meer de plastic-fantastic look zoals de nieuwe 1- en 3-serie. En no worries, ik realiseer mij dat ik gewoon N=1 ben :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Beam87 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 07:20:
[...]

Het ligt er denk ik ook aan in hoeverre ze dit doortrekken naar de overige modellen.

Bij de series waarop het tot nu toe is toegepast is er nog wel iets van een verklaring voor te vinden. De 7-serie wordt beter verkocht in China dan in Europa, en daar is men dol op dit soort protserigheid. De doelgroep van de X7 laat zich waarschijnlijk toch al niet al te veel gelegen liggen aan wat de buitenwereld van ze denkt. De 4-serie kan met een beetje fantasie ook nog een niche worden genoemd.

De vraag is of dit enkel bedoeld is voor enkele geselecteerde series of dat we dit een opwarmertje is en we deze wangedrochten binnenkort ook op de 3 en de 5 mogen verwelkomen. Bij de facelift van de 5 hebben ze het in ieder geval nog niet aangedurfd.

Bij de 4 is het dan misschien weer zo overtrokken wanstaltig lelijk gemaakt enkel en alleen om het publiek wat meer te laten wennen aan de nieren op de 7 en de X7.

Vind het echter op de 7 en X7 ook nadat ik ze een paar keer in het echt gezien heb nog steeds foeilelijk en kan me bijna niet voorstellen dat ik er zelf in de toekomst mee ga rijden.

Zou verstandig zijn als BMW de nieren mee gaat nemen in de 'lines'. Dat wij Europeanen tenminste nog de optie krijgen een alternatief te kiezen voor een 'shiny dick with two/four chairs'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

alexbl69 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:16:
[...]

De vraag is of dit enkel bedoeld is voor enkele geselecteerde series of dat we dit een opwarmertje is en we deze wangedrochten binnenkort ook op de 3 en de 5 mogen verwelkomen. Bij de facelift van de 5 hebben ze het in ieder geval nog niet aangedurfd.
De 3 en 5 zijn denk ik wel de meer traditionele en zeer populaire modellen. Het zou me niet verbazen als ze daarom meer conservatief zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:09
la_fusion schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:29:
[...]

Heb je daar meer informatie over?
Zoals Eagle Creek aangaf kun je via de website van RDW terugroepacties per merk/model opvragen.

Tijdens het uitlezen van de sleutel werd de terugroepactie als serviceactie vermeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
TheStan schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:27:
[...]

Zoals Eagle Creek aangaf kun je via de website van RDW terugroepacties per merk/model opvragen.

Tijdens het uitlezen van de sleutel werd de terugroepactie als serviceactie vermeld.
Bij het RDW staan wel alleen de terugroepacties die met een gevaarlijk defect als gevolg van een ontwerp- of constructiefout.

Ook zijn er regelmatig terugroep acties vanuit BMW die niet bij het RDW gemeld hoeven te worden. Maar tijdens onderhoud zal een dealer je er inderdaad op wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 09-09 21:58
Pepppie schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:10:
Echt weer wat anders en niet meer de plastic-fantastic look zoals de nieuwe 1- en 3-serie. En no worries, ik realiseer mij dat ik gewoon N=1 ben :>
Echt?

Dat is juist wat mij tegen staat aan deze enorme grilles: het is een gigantische plastic plaat, versierd met wat kitscherige chroom-kleurige stukjes plastic. Voor de rest vind ik het een prachtige auto.

Laat de kitsch lekker bij Mercedes en laat de gigantische grilles lekker bij Audi. In plaats van dat (slecht) te kopiëren, breng de sharknose terug? Behoud de Hofmeister knik? Ga terug naar kleinere, verticale nieren? Zo veel dingen die ze kunnen doen om BMW's hun eigen look te geven/laten behouden en toch anders te zijn dan de concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Werelds schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:37:
[...]

Echt?

Dat is juist wat mij tegen staat aan deze enorme grilles: het is een gigantische plastic plaat, versierd met wat kitscherige chroom-kleurige stukjes plastic. Voor de rest vind ik het een prachtige auto.

Laat de kitsch lekker bij Mercedes en laat de gigantische grilles lekker bij Audi. In plaats van dat (slecht) te kopiëren, breng de sharknose terug? Behoud de Hofmeister knik? Ga terug naar kleinere, verticale nieren? Zo veel dingen die ze kunnen doen om BMW's hun eigen look te geven/laten behouden en toch anders te zijn dan de concurrentie.
En zo ben jij ook een N=1 ;) Heerlijk dat we allemaal onze meningen zo mogen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 09-09 21:58
Pepppie schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:40:
[...]

En zo ben jij ook een N=1 ;) Heerlijk dat we allemaal onze meningen zo mogen hebben.
Is ook zo :p

Van mij mag iedereen het mooi vinden. Velen vinden Mercedes ook kunststukjes, terwijl ik hun moderne auto's echt spuuglelijk vind. Beetje als dit :P

Ik snap enkel jouw plastic-fantastic opmerking niet (qua exterieur). Mijn 135 heeft toch echt minder plastic op z'n neus dan dit ding ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
Eagle Creek schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:59:
[...]

De 3 en 5 zijn denk ik wel de meer traditionele en zeer populaire modellen. Het zou me niet verbazen als ze daarom meer conservatief zijn..
Klopt, daar zullen ze nooit aangedurft hebben om zo'n grote grille te monteren.....wat volgens mij gewoon aantoont dat ze er bij BMW dus ook niet zeker over zijn dat die grote grille nu echt een ongemeend succes is en het enkel in de niches doen of op de modellen die door andere mensen worden gereden.

Ik zou echt serieus overwegen als BMW om voor een additioneel pakket naast M Sport te gaan....met regulier front....maar dat kan waarschijnlijk niet omdat je dan geen uniform gezicht hebt voor een model...gemiste kans.
Werelds schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Is ook zo :p

Van mij mag iedereen het mooi vinden. Velen vinden Mercedes ook kunststukjes, terwijl ik hun moderne auto's echt spuuglelijk vind. Beetje als dit :P

Ik snap enkel jouw plastic-fantastic opmerking niet (qua exterieur). Mijn 135 heeft toch echt minder plastic op z'n neus dan dit ding ;)
Ik vind Mercedes de laatste jaren qua exterieur op zich wel sterk verbeterd t.o.v. wat ze vroeger op de markt brachten. Sommige moddelen zijn echter net als bij BMW complete missers (GLA, B klasse, E klasse Estate). Ik ben echter totaal geen fan van Mercedes interieurs.....met die tablets of de kermisattractie die ze er van maken in sommige modellen. Het is ook echt zeker niet meer zo degelijk als dat het vroeger was, terwijl BMW's nog wel redelijk stevig lijken te zijn.
alexbl69 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:10:
In the end zullen de verkoopaantallen toch weer gaan bepalen of dit een succes is of niet. Of deze lijn wordt voortgezet of niet.

Kakken de cijfers in, dan zullen de modellen weer iets ingetogener worden. Blijft het skyhigh... tja. En dan kun je ze niet eens ongelijk geven.
BMW is meer dan ooit een mainstream autobouwer. De verkoopaantallen zijn ook wel redelijk geflatteerd door het feit dat je tot 15 jaar geleden drie smaken had bij BMW (3, 5, 7) en het daarna ontploft is en het meer op Mercedes is gaan lijken in dat opzicht.

[ Voor 54% gewijzigd door Outerspace op 12-06-2020 13:30 . Reden: Doe eens niet aub ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
In the end zullen de verkoopaantallen toch weer gaan bepalen of dit een succes is of niet. Of deze lijn wordt voortgezet of niet.

Kakken de cijfers in, dan zullen de modellen weer iets ingetogener worden. Blijft het skyhigh... tja. En dan kun je ze niet eens ongelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Binnenkort krijgt mijn F36 'n geluidsupgrade. Nu zit de "basisstereo" er in, en dat klinkt niet bijster goed. Ik heb gekozen voor de Gladen Boxmore DSP upgrade.
Hoewel er nog niet veel echte reviews van dit product zijn, is men over 't algemeen wel heel positief over de kwaliteit van Gladen.

Zijn er Tweakers die ervaring hebben met deze of andere upgrades?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Polydeukes schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:25:
Binnenkort krijgt mijn F36 'n geluidsupgrade. Nu zit de "basisstereo" er in, en dat klinkt niet bijster goed. Ik heb gekozen voor de Gladen Boxmore DSP upgrade.
Hoewel er nog niet veel echte reviews van dit product zijn, is men over 't algemeen wel heel positief over de kwaliteit van Gladen.

Zijn er Tweakers die ervaring hebben met deze of andere upgrades?
Ik heb naar dezelfde upgrade gekeken toen ik mijn F31 net had gekocht. Ook basis stereo. Maar vind eigenlijk, na wat twijfelen, de prijs het momenteel niet waard (persoonlijk).

Heb jij ook de extra driehoekjes in de A-stijl nodig?
Bouw je zelf in, of laat je het doen?

Ben wel benieuwd naar je ervaringen!

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
En ik ploeter rustig door:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49977348628_6572042c66_b.jpg
Damn, wat een lomp dikke kont krijgt de E36 als er geen bumper aan hangt :X

Binnenkort de boel even schoonmaken met APC, want nu is het een continue douche van zand, zout en ander troep.

En de voorkant is er ook af:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49977867431_9e09f0fe63_b.jpg

Ik moet er wel bij zeggen dat de bumpers er nu weer aan hangen, om de dood simpele reden dat ik ze nergens anders kwijt kan. En de achterbumper schuif je er zo op. Links en rechts zitten steunen en de achterkant hangt op de steunen. Voor vraagt iets meer voorbereiding, omdat de steunen eraf moeten om de fan e.d. te demonteren.

Verrassend genoeg is de grillhouder (ligt op de motor) volledig roestvrij. Bij veel E36's roest die namelijk.

Helaas moet ik wel de airco-condensor vervangen. De fan is er inmiddels ook af en daarachter is die toch echt wel aangetast en behoorlijk geoxideerd. Gelukkig zitten de kosten van een reparatie normaal in de arbeid en niet het materiaal en juist die arbeid hoef ik niet te betalen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polydeukes
JanHenk schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:47:
[...]

Ik heb naar dezelfde upgrade gekeken toen ik mijn F31 net had gekocht. Ook basis stereo. Maar vind eigenlijk, na wat twijfelen, de prijs het momenteel niet waard (persoonlijk).

Heb jij ook de extra driehoekjes in de A-stijl nodig?
Bouw je zelf in, of laat je het doen?

Ben wel benieuwd naar je ervaringen!
Ja het is veel geld, maar je kunt de set evt overzetten in een volgende auto, of weer uitbouwen en los verkopen. En een hobby mag geld kosten, toch? 😉

Ik heb de tweeter covers gelukkig vrij goedkoop via MP kunnen krijgen, want BMW vraagt daar belachelijke prijzen voor (€100,- per kant).

Inbouwen zou tijdrovend maar niet heel ingewikkeld moeten zijn, maar ik heb besloten het te laten doen. Ik ga voor zekerheid en extra garantie.

Ik zal mijn ervaringen hier delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Polydeukes schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:00:
[...]

Ja het is veel geld, maar je kunt de set evt overzetten in een volgende auto, of weer uitbouwen en los verkopen. En een hobby mag geld kosten, toch? 😉

Ik heb de tweeter covers gelukkig vrij goedkoop via MP kunnen krijgen, want BMW vraagt daar belachelijke prijzen voor (€100,- per kant).

Inbouwen zou tijdrovend maar niet heel ingewikkeld moeten zijn, maar ik heb besloten het te laten doen. Ik ga voor zekerheid en extra garantie.

Ik zal mijn ervaringen hier delen.
Vergeet Bavsound! Upgrade eerst je versterker met de Audiotec Fischer UP7BMW. Deze is plug en play. Beoordeel daarna of je nog speakers wilt upgraden. Ik had hem in m’n F31 zitten en nu in de G01. Beiden hadden 676–audio en direct een verschil van dag en nacht. Daarna kun je altijd nog je subs en deuren naar behoefte upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Pepppie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:09:
[...]

Vergeet Bavsound! Upgrade eerst je versterker met de Audiotec Fischer UP7BMW. Deze is plug en play. Beoordeel daarna of je nog speakers wilt upgraden. Ik had hem in m’n F31 zitten en nu in de G01. Beiden hadden 676–audio en direct een verschil van dag en nacht. Daarna kun je altijd nog je subs en deuren naar behoefte upgraden.
Ik heb niet gekozen voor Bavsound, maar voor Gladen incl digitale versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Polydeukes schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:18:
[...]

Ik heb niet gekozen voor Bavsound, maar voor Gladen incl digitale versterker.
Zelfde speakers, andere branding. Check de specs van de Audiotec. Is ook een DSP. Neem aan dat je dat bedoelt met ‘digitale’ versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
Pepppie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:31:
[...]

Zelfde speakers, andere branding. Check de specs van de Audiotec. Is ook een DSP. Neem aan dat je dat bedoelt met ‘digitale’ versterker?
De versterker is een vierkanaals 520 watt RMS van Mosconi (geen rebrand volgens mij) en heeft DSP.
De 6 speakers zijn van Gladen. Of dat een rebrand van Bavsound of een ander merk is weet ik niet. Dat kan ik nergens vinden.
Pagina: 1 ... 73 ... 370 Laatste