Want omdat hij er een kuip in heeft gezet weet je hoe hij altijd rijdt en wat zijn rijstijl op de openbare weg is?
Als de hoeken van de auto nog vol deuken en krassen zaten, had je misschien recht van spreken, maar dit is wel wat overtrokken.
Hier weer wat stappen gemaakt met de cabrio. Na veel moeite heb ik het draagframe van de stuurkolom uit de auto weten te krijgen (uiteindelijk door frame incl. stuurkolom uit te bouwen) en buiten de auto heb ik de breekbouten uitgeboord waarmee de kolom vast zit aan het frame.
Toen die eruit was, kon ik eindelijk het kachelhuis uitbouwen:
Onder het kachelhuis kwam een stukje tapijt tevoorschijn dat nooit blootgesteld is aan de zon of vuil en dus nog zoals het origineel was. Het verschil met bepaalde stukken is behoorlijk groot, en dat is niet alleen vuil.
Over vuil gesproken, dat zit er wel aan de zijkant van de transmissietunnel

Dat zie je normaal niet.
Het tapijt ga ik buiten de auto met een tapijtreiniger schoonmaken.
In de tussentijd heb ik ook wat onder het tapijt kunnen spieken. Aan de bijrijderskant ziet alles er bijzonder schoon en netjes uit (terwijl daar de dorpel niet goed is), maar aan de bestuurderskant lijkt er helaas de nodige roest onder het tapijt te zitten

De mate van roest weet ik nog niet, ik heb gisteren eerst de laatste dingen gedemonteerd (gaspedaal o.a., die zit lastiger dan je zou verwachten) en wat bedrading losgemaakt van opties die ik later zelf had ingebouwd (en nu in de weg zat om het tapijt eruit te halen).
Nu eerst wat ruimte creëren in de garage (onderdelen opruimen) en dan gaat het tapijt eruit en kan ik een goede inschatting maken van de roestschade.
Ondertussen heb ik ook ontdekt waarom mijn cabrio ongeveer een halve liter koelvloeistof per jaar verbruikte:

één van de slangen op het thermostaathuis had blijkbaar een lek ontwikkeld en nu zit er een lekkere dikke laag aanslag. Nu is het een aluminium huis, dus goed schoonmaken, nieuwe slang en hij kan er weer tegenaan.
Ow, en volgens mij heb ik een verzamelprobleem:

7 koplampen en dan liggen de units uit de auto of achterlichten hier niet eens bij
In mijn verdediging, 2 units zijn de originele Amerikaanse units (die bewaar ik vanwege originaliteit), 2 units zijn units uit een Compact die na restauratie erin komen (zelfde type lamp en aansluiting als de Amerikaanse) en de rest zijn H1 projector versies die ik voor reserveonderdelen heb gebruikt (ze zijn na 20 jaar best wel kwetsbaar geworden...)
[
Voor 10% gewijzigd door
deepbass909 op 26-04-2020 00:59
]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier