Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 70 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:43
Fromz schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:56:
Ik kan de ervaring delen wat betreft een f30 en kleintje met maxi c inclusief isofix.. het kan maar meer ook niet.
Over een klein maandje nummer 2 en ik was eigenlijk van plan de f30 gewoon in te ruilen voor een f31, die wieg is gewoon zo onhandig lomp, maar gezien echte uitjes of een vakantie er toch nog niet in zit wacht ik nog even.
F11 is een optie, 3-gt ben ik bang voor extra harde afschrijving omdat minder vraag? Weet niet of dat correct is.
3GT F34 kan ik van harte aanbevelen. Heerlijk die ruimte, ook geen probleem meer met wiegje op de achterbank.

Die afschrijving is juist je vriend als koper van 2e hands auto's. Toen ik deze kocht ~1 jaar geleden waren de GTs ongeveer even duur als de tourings. Nieuw is de GT wel duurder, dus de afschrijving was idd hoger. Je kunt hierdoor de GT relatief gunstig kopen. Hiervoor had ik een E46 compact, zelfde verhaal.

De GTs zijn over het algemeen ook beter uitgerust. Ik wilde er perse een met panoramadak. Bij de tourings vrij zeldzaam, de GTs hebben het bijna allemaal. Denk iets andere kopersgroep die wat meer budget heeft.

En qua uiterlijk, tja ik vind hem juist mooi eigenlijk! :9 Maar ik heb misschien een wat aparte smaak, zie ook mijn vorige auto O-) De juiste velgen doen al een hoop! (Styling 97 op de compact, styling 440 of de GT)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBIUyN9hvdQA8aAGrLf26joqMig=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AH12Cj3TPIkxnMEVcQuuzXSe.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36

Eagle Creek

Breathing security

Persoonlijk vind ik de GT ook erg mooi. Voor de nieuwe 3-serie is besloten deze niet meer terug te laten komen, dus alleen sedan en touring.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:50
sjaak81 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:30:
iemand hier ervaring met een BMW E87 1-serie en een baby? Er is namelijk een kleine op komst en oriënteer me op een andere auto. 1 serie lijkt me wel wat maar ik weet van de E87 dat deze als erg krap bekend staat. Dus zou het lukken om 2 volwassen+baby in maxi cosi+spullen voor bijvoorbeeld 1 week vakantie mee te nemen? Of kan ik dan beter voor een 3 serie touring/sedan gaan?
Ik heb net mijn e87 ingeruild voor een bmw f31 en heb de afgelopen jaren er in rondgereden met een baby (inmiddels peuter van 3)

* De kofferbak van een e87 is verrassend ruim. De afmetingen zijn praktisch waardoor ik er prima een joolz kinderwagen met van alles in kreeg. We zijn iig zonder problemen mee op vakantie/wintersport geweest.
* De bijrijder is krap met een maxicode/kinderstoel op de achterbank. Dat is in de f31 beter maar marginaal. Die rotzooi neemt veel ruimte in en het ging in de e87 prima (mijn vriendin is niet zo groot)

De grootste upgrade is vooral dat ik nu wat meer meuk kan meenemen in de kofferbak maar iedere vakantie stond ik er eigenlijk van te kijken hoeveel er wel niet in die e87 ging.
Ik ben naar een f31 gegaan omdat ik gewoon een leuke upgrade van mijn auto wilde maar met 1 kind (2 denk ik ook) had ik het ook prima volgehouden met de e87. Mrja ik had de e87 al voordat mijn zoontje was geboren.
Als als ik de keus had zou ik altijd voor een touring gaan :)

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 23-04-2020 14:56 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Fromz schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:56:
3-gt ben ik bang voor extra harde afschrijving omdat minder vraag? Weet niet of dat correct is.
Een 3gt moet je gewoon gebruikt kopen. Ergste afschrijving heb je dan gehad. Ik denk dat de -onderschatte- 3gt mettertijd een gewilde occasion gaat worden (want worden niet meer nieuw gemaakt).

Typisch gevalletje van nieuw impopulair (want vrij duur tov de sedan/touring) en gebruikt gezocht.

Maar ga eens in zo'n ding rijden, plemp eens wat kids op de achterbank, kinderzitje en maxi cosi er in, jouw stoel plus passagiersstoel ruim naar achteren en verbaas je eens. Je kan er uren over debatteren maar je moet sommige dingen ook eens ondervinden in de praktijk.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

elmerblues schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:00:
[...]

Een 3gt moet je gewoon gebruikt kopen. Ergste afschrijving heb je dan gehad. Ik denk dat de -onderschatte- 3gt mettertijd een gewilde occasion gaat worden (want worden niet meer nieuw gemaakt).

Typisch gevalletje van nieuw impopulair (want vrij duur tov de sedan/touring) en gebruikt gezocht.

Maar ga eens in zo'n ding rijden, plemp eens wat kids op de achterbank, kinderzitje en maxi cosi er in, jouw stoel plus passagiersstoel ruim naar achteren en verbaas je eens. Je kan er uren over debatteren maar je moet sommige dingen ook eens ondervinden in de praktijk.
Wordt de F** 3GT dan nog altijd gemaakt?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@sjaak81 Hoe lang gebruik je een kinderwagen en moet die echt mee bij iedere rit? Voor mij geen reden om een auto op te kiezen. Er bestaan prima onderstellen voor de Maxi Cosi (kon er zelf ooit een huren zelfs), die flink minder ruimte innemen dan een kinderwagen.
Verder passen er veel makke schapen in een hok. Rondgereden met drie forse 18-jarige voetballers op de achterbank van mijn toenmalige E46 coupé, die ook konden kiezen voor een ruimere zit in een Ford Galaxy oid. Beleving is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:47
Toff schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:36:
@sjaak81 Hoe lang gebruik je een kinderwagen en moet die echt mee bij iedere rit? Voor mij geen reden om een auto op te kiezen. Er bestaan prima onderstellen voor de Maxi Cosi (kon er zelf ooit een huren zelfs), die flink minder ruimte innemen dan een kinderwagen.
Verder passen er veel makke schapen in een hok. Rondgereden met drie forse 18-jarige voetballers op de achterbank van mijn toenmalige E46 coupé, die ook konden kiezen voor een ruimere zit in een Ford Galaxy oid. Beleving is alles.
Ik kijk met de aankoop van deze auto ook naar toekomst, waarschijnlijk komt er nog een nummer 2 en nummer 3, dan lijkt het me gewoon makkelijk om een touring te rijden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• laurens0619
Pikkemans schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:47:
Is deze link al voorbij gekomen in dit topic?

https://hufman.github.io/stories/bmwconnectedapps

Interessante post van iemand die het Connected Apps protocol heeft ontcijfert en zijn eigen apps erop weet te draaien.
Bedankt voor de tip!
Ben samen met die developer en een vriend van mij verder gegaan met de code met als doel Android Auto/Google maps op het scherm krijgen :)

Android Auto nu op het scherm met denk ik 3fps oid en dat gaat best prima. Volgende stap is de controls ernaartoe krijgen en dan heb ik Android Auto/Carplay op een BMW uit 2015 (ID4)

Youtube werkt er ook prima op maar videos met 3 fps is toch wat minder :P (mijn zoontje stoort zich er niet aan ;))

Zodra het eea final is zal ik het hier wel laten weten, ik hoop dat de hoofd developer (hufman) onze code ook gaat integreren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqg-BPPuzgs3b6M_oAmJwUU1r44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DsbYmFCblkgk272DwMoQ3bPS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door laurens0619 op 24-04-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34
laurens0619 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:46:
[...]

Bedankt voor de tip!
Ben samen met die developer en een vriend van mij verder gegaan met de code met als doel Android Auto/Google maps op het scherm krijgen :)

Android Auto nu op het scherm met denk ik 3fps oid en dat gaat best prima. Volgende stap is de controls ernaartoe krijgen en dan heb ik Android Auto/Carplay op een BMW uit 2015 (ID4)

Youtube werkt er ook prima op maar videos met 3 fps is toch wat minder :P (mijn zoontje stoort zich er niet aan ;))

Zodra het eea final is zal ik het hier wel laten weten, ik hoop dat de hoofd developer (hufman) onze code ook gaat integreren
[Afbeelding]
Oeh nice! Ik denk dat ik weer wat leuk lees en puzzelvoer heb! Zelf heb ik de nodige ervaring met Android apps, bt en interfacing. Zelf heb ik geen directe behoefte aan AndroidAuto maar geloof dat er nog wel wat andere tools handig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
la_fusion schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:57:
[...]

Oeh nice! Ik denk dat ik weer wat leuk lees en puzzelvoer heb! Zelf heb ik de nodige ervaring met Android apps, bt en interfacing. Zelf heb ik geen directe behoefte aan AndroidAuto maar geloof dat er nog wel wat andere tools handig kunnen zijn.
De mogelijkheden zijn beperkt maar als je ze goed inzet dan kom je een heel eind.

De interface bestaat iedere keer uit:
- Een lijst met items waar je tussen kunt scrollen en klikken. De scroll en click komt gewoon als event binnen
- Een raster met tekst en plaatje

Wat we nu dus doen is gewoon een groot plaatje iedere 10ms updaten (screengrabbing vanuit tel). Daarbij een onzichtbare lijst met items die we gebruiken om uit te lezen welke kant je de knop draait en/of drukt.

Het liefste wil ik de touchpad controller ook gebruiken van de iDrive maar dat event zit er helaas niet in. Dan moet je echt op de canbus gaan zitten en dat maakt het hele project net wat minder plug and play ;)

Maar als je leuke ideen hebt, ik ben benieuwd :) DM staat altijd open

ps: ik ben vrij ruk met java en had nog nooit van Kotlin gehoord. Dankzij hulp van goede vriend gelukkig wel zover gekomen :)

[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 24-04-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Snake schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:02:
[...]
Wordt de F** 3GT dan nog altijd gemaakt?
Kan hem nog steeds configureren op bmw.nl. en anders zijn er nog wel wat voorraadauto's denk ik.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
[...]

Bedankt voor de tip!

[Afbeelding]
COOL!

Maar je hebt het over android auto... En in beeld staat iPhone van... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
--MP-- schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:40:
[...]

COOL!

Maar je hebt het over android auto... En in beeld staat iPhone van... :o
Scherp!
De iphone is verbonden via bluetooth voor bellen
De Android tel is verbonden via usb en draait de android auto emulator (en straks de carplay emulator/host). Die android laat ik gewoon permanent in de auto liggen

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 24-04-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:47
Nog even een vraag; heb een aantal mooie E90 en E46 tourings gezien. E46 is veel goedkoper in aanschafprijs en maandkosten (benzine, verzekering, mrb) zijn voor beiden gelijk. Maar kan ik met een E46 veel meer onderhoudskosten verwachten dan bij een E90? Dus dat ze uiteindelijk even veel kosten om te rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 20:06
sjaak81 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:11:
Nog even een vraag; heb een aantal mooie E90 en E46 tourings gezien. E46 is veel goedkoper in aanschafprijs en maandkosten (benzine, verzekering, mrb) zijn voor beiden gelijk. Maar kan ik met een E46 veel meer onderhoudskosten verwachten dan bij een E90? Dus dat ze uiteindelijk even veel kosten om te rijden?
Dat is koffiedik kijken. Misschien is de E46 wel super onderhouden door de vorige eigenaar en de E90 niet. Dat kunnen wij niet weten. Kort door de bocht: de E46 is ouder dus mag je meer onderhoud verwachten. Mijn E46 coupe zit al meer in aan onderhoud dan waar ik 'm voor gekocht heb 5 jaar geleden, en er zit nog wel meer aan te komen..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
Goed nieuws voor diegene die wacht op een nieuwe auto en het heropenen van de fabrieken van BMW: BMW fährt Werke ab 4. Mai wieder hoch.

Hopelijk kan het én kan het veilig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
sjaak81 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:11:
Zoals hierboven gezegd blijft dat gokken, hangt natuurlijk heel erg van de auto op zich af, 1 dure onverwachte reparatie gooit het hele vergelijk scheef, en die kan er aan beide komen.

Maar over de breedte genomen zou je aan een oudere auto meer reparaties verwachten.
Echter de E90 is duurder, en daar zul je dus nog meer op af moeten schrijven.
Dus wat er uiteindelijk dan duurder is valt nog maar te bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:56

Corpii

Le Tostie

[...]

Bedankt voor de tip!

[Afbeelding]
Echt super nice dit. Zeker als het lukt! Wat er goed uit lijkt te zien, dat het lukt getuige jou verhaal. Ik heb een 2016 f31 met nbt evo id4 ( volgens mij net een maand of 2 te vroeg uit de fabriek voor id5) dus ik heb de app geïnstalleerd. Mooi te zien dat ik daardoor al meer functionaliteit heb.

Sub vraagje, bij mij lukt het niet om in spotify te zoeken (ik moet spotify ook via een externe player oid) benaderen want de app ansich lijkt ie niet te laden. Wellicht doe ik iets fout?

Mocht je nog testers zoeken hou ik me aanbevolen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:13

royhoi

-

Nieuwe stoel in de M3 👌 behoorlijk tijd mee bezig geweest maar de positie is nu perfect. Zit mooi laag in de auto. Echt een groot verschil met rijden. Binnenkort de andere ook even doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9RmaMZt2YyHac3pH8dJBu08Cjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgk88kuVXxJqgbYeZTt0Elhs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13va0O52cuMzB8boOdOo17G0Wng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTD7AXmc7l6aAKVS8cQTvUzX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4vhMCzkcUrW25iBmJ_yQWd6S-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7IDy6mlPBqjwpVKX3vfSNUS.jpg?f=fotoalbum_large

K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:32

_Arthur

blub

Gelukkig hoef ik het dan weer niet mooi te vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Tsja.. Trek dan de achterbank en de rest van het interieur er ook uit. Dan snap ik het nog.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Ga maar eens rijden met de originele stoel en dan deze dan snap je het wel. Je bent veel meer één met de auto. Achterkant is veel beter voelbaar.

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

sig69 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:51:
Tsja.. Trek dan de achterbank en de rest van het interieur er ook uit. Dan snap ik het nog.
Krijg je een hoop extra geluid van in de auto en soms willen er ook nog wel eens mensen mee. Nee bedankt 😋

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:17
royhoi schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:17:
Ga maar eens rijden met de originele stoel en dan deze dan snap je het wel. Je bent veel meer één met de auto. Achterkant is veel beter voelbaar.
Als je vaak te vinden bent op de Nürburgring of als hobby auto snap ik het wel idd. Maar als dagelijkse auto op de Nederlandse wegen vind ik dit niet nodig. M3 stoelen zijn toch prima?

[ Voor 3% gewijzigd door Matadores op 25-04-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:09
royhoi schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:18:
[...]

Krijg je een hoop extra geluid van in de auto en soms willen er ook nog wel eens mensen mee. Nee bedankt 😋
Ik zou niet graag met je mee willen. Veel te eng. Je interieur geeft een kleine indicatie van je rijstijl. :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Matadores schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:22:
[...]

Als je vaak te vinden bent op de Nürburgring of als hobby auto snap ik het wel idd. Maar als dagelijkse auto op de Nederlandse wegen vind ik dit niet nodig. M3 stoelen zijn toch prima?
Standaard stoelen zijn prima maar dit voelt gewoon zoveel directer. Achterkant voel super mooi glijden nu. Vind de auto nu echt 100x leuker rijden en ze nog behoorlijk comfortabel ook. Als de grenzen weer open gaan heb ik een ritje naar Zwitserland op de planning staan en dan door de Ardennen en Luxemburg. Zal laten weten hoe dat gaat maar verwacht eigenlijk dat dat prima gaat. Voor comfort heb ik trouwens een andere auto.

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

royhoi schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:47:
Nieuwe stoel in de M3 👌 behoorlijk tijd mee bezig geweest maar de positie is nu perfect. Zit mooi laag in de auto. Echt een groot verschil met rijden. Binnenkort de andere ook even doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen problemen met het airbag lichtje?

Ik geloof dat in de zetel een soort van 'occupancy' sensor zit?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
aljooge schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:26:
[...]

Ik zou niet graag met je mee willen. Veel te eng. Je interieur geeft een kleine indicatie van je rijstijl. :F
Want omdat hij er een kuip in heeft gezet weet je hoe hij altijd rijdt en wat zijn rijstijl op de openbare weg is? :?

Als de hoeken van de auto nog vol deuken en krassen zaten, had je misschien recht van spreken, maar dit is wel wat overtrokken.

Hier weer wat stappen gemaakt met de cabrio. Na veel moeite heb ik het draagframe van de stuurkolom uit de auto weten te krijgen (uiteindelijk door frame incl. stuurkolom uit te bouwen) en buiten de auto heb ik de breekbouten uitgeboord waarmee de kolom vast zit aan het frame.

Toen die eruit was, kon ik eindelijk het kachelhuis uitbouwen:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49797930078_34afe0b585_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49802695588_4f31d84120_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49803551737_80eb6e67a5_b.jpg

Onder het kachelhuis kwam een stukje tapijt tevoorschijn dat nooit blootgesteld is aan de zon of vuil en dus nog zoals het origineel was. Het verschil met bepaalde stukken is behoorlijk groot, en dat is niet alleen vuil.

Over vuil gesproken, dat zit er wel aan de zijkant van de transmissietunnel :r Dat zie je normaal niet.

Het tapijt ga ik buiten de auto met een tapijtreiniger schoonmaken.

In de tussentijd heb ik ook wat onder het tapijt kunnen spieken. Aan de bijrijderskant ziet alles er bijzonder schoon en netjes uit (terwijl daar de dorpel niet goed is), maar aan de bestuurderskant lijkt er helaas de nodige roest onder het tapijt te zitten :X De mate van roest weet ik nog niet, ik heb gisteren eerst de laatste dingen gedemonteerd (gaspedaal o.a., die zit lastiger dan je zou verwachten) en wat bedrading losgemaakt van opties die ik later zelf had ingebouwd (en nu in de weg zat om het tapijt eruit te halen).

Nu eerst wat ruimte creëren in de garage (onderdelen opruimen) en dan gaat het tapijt eruit en kan ik een goede inschatting maken van de roestschade.

Ondertussen heb ik ook ontdekt waarom mijn cabrio ongeveer een halve liter koelvloeistof per jaar verbruikte:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49799268676_f54bc07f46_b.jpg
één van de slangen op het thermostaathuis had blijkbaar een lek ontwikkeld en nu zit er een lekkere dikke laag aanslag. Nu is het een aluminium huis, dus goed schoonmaken, nieuwe slang en hij kan er weer tegenaan.

Ow, en volgens mij heb ik een verzamelprobleem:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49818569727_0b39917b2f_b.jpg
7 koplampen en dan liggen de units uit de auto of achterlichten hier niet eens bij :')
In mijn verdediging, 2 units zijn de originele Amerikaanse units (die bewaar ik vanwege originaliteit), 2 units zijn units uit een Compact die na restauratie erin komen (zelfde type lamp en aansluiting als de Amerikaanse) en de rest zijn H1 projector versies die ik voor reserveonderdelen heb gebruikt (ze zijn na 20 jaar best wel kwetsbaar geworden...)

[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 26-04-2020 00:59 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
royhoi schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:28:
[...]

Achterkant voel super mooi glijden nu.
Ik ben echt geen zeikerd, trap zelf ook aardig door, en ja, soms laat ik 'm in een bochtje ook wel eens een beetje uitbreken. Gewoon omdat het kan. Maar als je daarvoor een andere zitting in je auto monteert heb ik toch het idee dat je beter naar een circuit kan gaan.
Voor comfort heb ik trouwens een andere auto.
Nog beter! Ik zou het wel weten als ik 2 auto's had. 1 voor de lol en 1 voor praktisch gebruik.
En @deepbass909 respect voor waar je mee bezig bent _/-\o_ Super interessant om te volgen allemaal ook

[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 26-04-2020 00:56 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:09
deepbass909 schreef op zondag 26 april 2020 @ 00:39:
[...]

Want omdat hij er een kuip in heeft gezet weet je hoe hij altijd rijdt en wat zijn rijstijl op de openbare weg is? :?

Als de hoeken van de auto nog vol deuken en krassen zaten, had je misschien recht van spreken, maar dit is wel wat overtrokken.

Modje toch.. dit soort stoelen sportieve stoelen, passend bij een sportieve look in een BMW. Wil graag naar Zwitserland toeren, kom je alleen via de Autobahn. Vmax is zo hard als je kan. Ik zeg niet dat dit gebeurt, maar dat hij dat stuk gewoon 130 rijdt lijkt me niet passen in het profiel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
aljooge schreef op zondag 26 april 2020 @ 01:03:
[...]

Modje toch.. dit soort stoelen sportieve stoelen, passend bij een sportieve look in een BMW. Wil graag naar Zwitserland toeren, kom je alleen via de Autobahn. Vmax is zo hard als je kan. Ik zeg niet dat dit gebeurt, maar dat hij dat stuk gewoon 130 rijdt lijkt me niet passen in het profiel.
Nogmaals, zolang je niet weet hoe hij in werkelijkheid rijdt, kan je geen uitspraken doen over de rijstijl van iemand. Of verwacht je dat iemand met een willekeurige sportauto zoals een Ferrari of Lambo ook altijd hard en onverantwoord rijdt?

De Amerikanen hebben een mooie uitspraak "Assumption is the mother of all fuck-ups".

Ik ken de persoon niet, maar ik lees wel dat hij graag trackdays rijdt met de auto. Dan zijn goede kuipen een hele logische aanpassing. Dat wil nog steeds niet zeggen dat er buiten het circuit onverantwoord gereden zou worden.

Laat ik duidelijk zijn, ik zeg niet dat hij het niet doet, maar wel dat je dat niet zomaar mag concluderen op basis van een nette M3 waarin Sparco's gemonteerd zitten.

En mij op deze manier aanspreken is ook niet bepaald netjes, beetje meer respect tonen zou geen kwaad kunnen, niet alleen richting mij, maar in algemeen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34
Ach ja zo vraagt iedereen mij ook altijd of ik niet veel snelheidsbekeuringen krijg met mijn huidige(M135i) en vorige auto's(Renault Clio 3 RS, Megane 3 RS). Ik rijd zonder flitsmeister oid en toch makkelijk 30k km per jaar maak maar in 15 jaar tijd iets van 6-7 bekeuringen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Een vraagje aan de kenners hier:
Ik heb in mijn nieuwe 5 serie (2020 model) de laatste versie van iDrive. Ik heb het Pack Connected Professional en onderdeel daarvan is de Office 365 koppeling. Ik kan in de iDrive menus in de auto echter nergens het menu item vinden om dit te koppelen.

Ik kan natuurlijk KIS bellen, maar iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:40
Edgarz schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:24:
Ik heb in mijn nieuwe 5 serie (2020 model) de laatste versie van iDrive. Ik heb het Pack Connected Professional en onderdeel daarvan is de Office 365 koppeling. Ik kan in de iDrive menus in de auto echter nergens het menu item vinden om dit te koppelen.

Toevallig had ik vorige week dezelfde vraag met mijn nieuwe 1-serie. BMW support gebeld vanuit iDrive en die gaven aan dat het nooit in NL gelanceerd is geweest en dat het ook in de rest van de wereld zal verdwijnen omdat het niet goed functioneert. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

FlorisB schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:16:
[...]

Toevallig had ik vorige week dezelfde vraag met mijn nieuwe 1-serie. BMW support gebeld vanuit iDrive en die gaven aan dat het nooit in NL gelanceerd is geweest en dat het ook in de rest van de wereld zal verdwijnen omdat het niet goed functioneert. Helaas.
Da's erg jammer. Bedankt voor het delen.

Office 365 integreren is nou niet echt de meest moeilijke opgave... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Mij werd juist verteld dat dit nog toegevoegd zou gaan worden voor iDrive 7.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:03
Na lang lurken mag ik me hier ook melden.
In bezit van een 325xi

Zit te kijken bij welke dealer ik een het onderhoud zal laten doen, hier in de buurt zit Ekris in Lelystad en de Beier Heerenveen.
Zelf zit ik te denken aan de Beier, maar iemand ervaring met beide zaken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lc8JHGI8BYMHeZ3cotBYHgaYqCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1miyjCwTnQyMeRIh6KTmimEp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
kipneck schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:17:
In bezit van een 325xi

Zit te kijken bij welke dealer ik een het onderhoud zal laten doen, hier in de buurt zit Ekris in Lelystad en de Beier Heerenveen.

[Afbeelding]
Geen ervaring met beide, maar sowieso weinig ervaring met dealers.
Mijn tip is om een goede BMW specialist in de buurt op te zoeken.
Dat scheelt een hoop knaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:09
Geslaagd LCI! :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2020/04/2020-BMW-5er-Facelift-G30-LCI-Leak-M-Sport-750x500.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2020/04/2020-BMW-5er-Facelift-G30-LCI-Leak-M-Sport-02.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2020/04/2020-BMW-5er-Facelift-G30-LCI-Leak-M-Sport-03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 07:04

GforceNL

Out of memory....

Hehe.... Eindelijk een fatsoenlijke neus op de 5 serie.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Beetje de G20 neus en kont hè.

[ Voor 26% gewijzigd door Eagle Creek op 28-04-2020 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De grill en koplampen zien er idd vergelijkbaar uit, alleen de hapjes uit de onderkant van de koplamp lijkt iets kleiner.

Iig beter dan de andere hamstertanden :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
Was niet ondenkbaar hé, revoluties zijn al lang het huis uit. Wel een héél geslaagde LCI!

Nu nog de Touring LCI en dat met de 45e krachtbron _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Verschil tussen 3 en 5 is sowieso kleiner geworden, als je kijkt naar formaat en uiterlijk. Vind hem zeker geslaagd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Benieuwd of het interieur ook aangepast zal worden. Heeft uiteindelijk al vorige zomer de update gekregen naar de nieuwe Live Cockpit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Ik heb bij veel LCI's van BMW het idee dat ze die al lang hadden liggen als origineel ontwerp.
Maar de eerste introductie bewust een stukje lelijker hebben gemaakt, zodat er daarna nog wat te winnen valt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

--MP-- schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:17:
Ik heb bij veel LCI's van BMW het idee dat ze die al lang hadden liggen als origineel ontwerp.
Maar de eerste introductie bewust een stukje lelijker hebben gemaakt, zodat er daarna nog wat te winnen valt..
Marketing en planned obsolescence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 02:09
Heeft er iemand hier ervaring met een dergelijk aftermarket systeem voor Apple CarPlay?
Ik twijfel om dit in te bouwen met een E87.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKjvse2sm_brKQ7Ft4IcLXWdit4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luNYPLZslgwha0LQMgz0IDEO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:50
--MP-- schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:17:
Dat grapje haalt BMW vooral uit door de non-M modellen zo ontiegelijk zaaddodend te maken. Ben je al snel geneigd om toch dat M pakketje aan te vinken op de optielijst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 23:23

JdM

Humbled

In bezit van een 325xi

[Afbeelding]
Geen ervaring mee, maar mooie kleur! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Snake schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:17:
[...]

Marketing en planned obsolescence.
Ik moest 't intikken in google :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:03
JdM schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:56:
[...]

Geen ervaring mee, maar mooie kleur! O-)
Was eigenlijk op zoek naar een 325 in estoril blau, maar vond dit toch te schreeuwerig.
op de foto's van deze auto wist ik eerst niet erg wat ik van de kleur moest vinden, maar toen ik ernaast stond was ik er zeer tevreden over.
het zelfde geldt voor het interieur, dit is volgens de vin decoder: syrah-blau, op de fotos had dit een beetje een groenige waas, maar in het echt is dit helemaal niet zo en past het hartstikke goed bij het tiefsee blau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 23:23

JdM

Humbled

Nog steeds mooi, maar ik dacht dat het Monacoblau was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
kipneck schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:16:
[...]

Was eigenlijk op zoek naar een 325 in estoril blau, maar vond dit toch te schreeuwerig.
op de foto's van deze auto wist ik eerst niet erg wat ik van de kleur moest vinden, maar toen ik ernaast stond was ik er zeer tevreden over.
het zelfde geldt voor het interieur, dit is volgens de vin decoder: syrah-blau, op de fotos had dit een beetje een groenige waas, maar in het echt is dit helemaal niet zo en past het hartstikke goed bij het tiefsee blau
Estoril is toch helemaal niet geleverd op de E90? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:35
Vandaag is de voorruit in de F45 (2 Active Tourer) vervangen. Enige dat me opvalt is dat de rubberen flap tussen de binnenspiegel afdekking en de dakhemel er los in lijkt te liggen. Nu heb ik dit niet gecontroleerd voordat de ruit werd vervangen dus weet niet of dit normaal is. Zou iemand dat kunnen bevestigen?

Nummer 7: https://www.realoem.com/b...N-BMW-218i&diagId=51_0968

[ Voor 14% gewijzigd door zunrob op 29-04-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
In mijn omzwervingen tijdens het thuiszitten kwam ik dit tegen. Ben normaal niet zo van de YouTube filpjes posten, maar wilde ik toch even delen:

Het grappige hieraan is dus niet dat hij een V10 in z'n M3 heeft gelepeld (wat me geweldig lijkt), maar dat ie daarna de demo even doet in de straat waar hij woont :*) De buren zullen blij met 'm zijn (standje uit vind ik ook al idioot)
Ook goed om te weten dat een V10 past alvast, maar voorlopig laat ik de i6 nog even zitten. Heb nog wel een lijstje die meer prioriteit heeft..

[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 30-04-2020 01:09 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Mijn god wat een bak herrie. Zo'n V10 is wel super dik, maar qua lawaai slaat dit echt nergens meer op.

En ik vind het eigenlijk zonde van die M3 dat je er een V10 in propt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Edgarz schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:24:

Stuur mij anders een het chassisnummer door. Kan even kijken in het systeem dan hoe of wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 09-09 21:58
sig69 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 00:58:
maar dat ie daarna de demo even doet in de straat waar hij woont :*) De buren zullen blij met 'm zijn
Is een industrie terrein en ik vermoed dat ze er wel aan gewend zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Werelds schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:01:
[...]

Is een industrie terrein en ik vermoed dat ze er wel aan gewend zijn ;)
Zonder bier op is het inderdaad een industrieterrein :F

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
--MP-- schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:26:
Mijn god wat een bak herrie. Zo'n V10 is wel super dik, maar qua lawaai slaat dit echt nergens meer op.

En ik vind het eigenlijk zonde van die M3 dat je er een V10 in propt.
Ach ja, ik vrees dat ik mijn buren over 2 of 3 jaar ook een paar keer kort op een dergelijke bak herrie ga trakteren :X Als m'n cabrio weer een beetje in elkaar zit (lees, de motor zit weer terug in het chassis en de bedrading en leidingen zijn aangesloten), zal die moeten proefdraaien en dat zal zo goed als zeker nog zonder uitlaat zijn op dat moment (die zit namelijk in de weg bij het monteren van aandrijfas e.d.).
Ik weet in ieder geval zeker dat ik dubbele gehoorbescherming (dopjes in de oren en doppen erover) zal dragen in m'n garage.

Met die klep dicht maakt hij volgens mij niet eens zoveel meer lawaai dan een normale E9x M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Stancke schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:46:
[...]

Stuur mij anders een het chassisnummer door. Kan even kijken in het systeem dan hoe of wat ;)
`
Bedankt voor het aanbod. Ik bel KIS wel even...Hou mijn chassisnummer graag prive :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Edgarz schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:01:
[...]

`
Bedankt voor het aanbod. Ik bel KIS wel even...Hou mijn chassisnummer graag prive :-)
Waarom eigenlijk?

Hier in the USA worden VINs publiek gepost bij aankoop. Iedere auto die je ziet staat genoteerd met bijhorend VIN zodat je alles kan opzoeken van de auto, accidenten, onderhoud, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Snake schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:16:
[...]

Waarom eigenlijk?

Hier in the USA worden VINs publiek gepost bij aankoop. Iedere auto die je ziet staat genoteerd met bijhorend VIN zodat je alles kan opzoeken van de auto, accidenten, onderhoud, ...
Normaliter is het risico van het chassisnummer niet zo groot in NL: Sleutels bestel je niet zonder legitimatie of kentekenbewijs. De historie etc zit 'vast' aan het kenteken geloof ik.

Ik weet echter uit zeer betrouwbare bron dat het in Oekraine bijvoorbeeld een stuk makkelijker gaat om een duplicaat sleutel te bestellen; geen ID nodig, alleen het chassisnummer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:21
Toch leuk, mijn E46 met 322k kms kwam vandaag door de apk voor 20 euro. Alleen apk kosten. Net als vorig jaar. En dan niet eens op vrijdag middag in rotterdam zuid maar gewoon bij een dealer (geen bmw) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Vraagje (long shot): heeft iemand hier toevallig een contact in Amerika? Ik heb iets gevonden op ebay waar ik al heeeel lang naar op zoek ben, maar de verkoper verstuurt alleen binnen Amerika (en zijn contactopties staan uit). Ben dus op zoek naar iemand in Amerika die het dan door wil sturen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
sig69 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:41:
Vraagje (long shot): heeft iemand hier toevallig een contact in Amerika? Ik heb iets gevonden op ebay waar ik al heeeel lang naar op zoek ben, maar de verkoper verstuurt alleen binnen Amerika (en zijn contactopties staan uit). Ben dus op zoek naar iemand in Amerika die het dan door wil sturen.
Als ik het goed begrijp woont @Snake in de USA :)
In bezit van een 325xi

Gefeliciteerd! Mooie wagen.

Ik kom uit Heerenveen en heb mijn auto bij de Beier gekocht. In mijn vrienden en kenniskring niets dan lof over de Beier, mijn ervaring tot dusver ook. Ze zijn een bijzondere dealer, één van de weinige zelfstandige dealers met slechts één vestiging. Je kan er altijd ook terecht voor wat sneller of aparter spul.

Ekris geen ervaring mee... Maar kan de Beier aanraden.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

You rang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
@Snake Ik had je al een DM gestuurd

[ Voor 9% gewijzigd door sig69 op 30-04-2020 21:01 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:56
Mocht je er met Snake niet uit komen, dan kun je altijd nog gebruik maken van een van de tientallen parcel forwarding services die bestaan. Ik heb zelf een tijdje terug een telefoonhouder specifiek voor de E90 besteld uit de US en laten forwarden via https://www.shippn.com. Dit is een community-based service, dit werkte goed en was relatief goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Edgarz schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:43:
[...]

Normaliter is het risico van het chassisnummer niet zo groot in NL: Sleutels bestel je niet zonder legitimatie of kentekenbewijs. De historie etc zit 'vast' aan het kenteken geloof ik.

Ik weet echter uit zeer betrouwbare bron dat het in Oekraine bijvoorbeeld een stuk makkelijker gaat om een duplicaat sleutel te bestellen; geen ID nodig, alleen het chassisnummer. :)
Aanvullend punt, op basis van het chassisnummer kan je exacte specificatie en optielijst van de auto achterhalen, iets waar het dievengilde erg veel interesse in heeft. Bij BMW is Nederland niet zozeer diefstal van de auto's een probleem, het is vooral het strippen van het interieur, waarna de onderdelen direct naar het buitenland verdwijnen. Dus zeker bij jongere BMW's raad ik ook aan terughoudend te zijn met het delen van een VIN op een publiek (sub)forum.

Voor een inmiddels antieke E36 of E46 boeit het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:49
Spollie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:29:
[...]

Mocht je er met Snake niet uit komen, dan kun je altijd nog gebruik maken van een van de tientallen parcel forwarding services die bestaan. Ik heb zelf een tijdje terug een telefoonhouder specifiek voor de E90 besteld uit de US en laten forwarden via https://www.shippn.com. Dit is een community-based service, dit werkte goed en was relatief goedkoop.
Puur uit nieuwsgierigheid, welke telefoonhouder? Ik heb nu die Brodit, maar ik vind de plaatsing niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:56
Incognitum schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:42:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid, welke telefoonhouder? Ik heb nu die Brodit, maar ik vind de plaatsing niet ideaal.
Ik heb deze: https://www.gtacarkits.co...x-2007-2013-phone-holder/

Bevalt me eigenlijk wel goed. Enige nadeel is dat hij rammelt als er geen telefoon in zit, maar ik heb hem er eigenlijk altijd in zitten dus dan is het niet echt een issue. En er moet een schroefje in je dashboard, maar dat is op een plek die niet zichtbaar is, dus dat is ook geen ramp.

Uiteindelijk dus best veel betaald voor een simpele telefoonhouder, maar ik kon inderdaad ook niets fatsoenlijks vinden voor de E90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:49
Spollie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:55:
[...]

Ik heb deze: https://www.gtacarkits.co...x-2007-2013-phone-holder/

Bevalt me eigenlijk wel goed. Enige nadeel is dat hij rammelt als er geen telefoon in zit, maar ik heb hem er eigenlijk altijd in zitten dus dan is het niet echt een issue. En er moet een schroefje in je dashboard, maar dat is op een plek die niet zichtbaar is, dus dat is ook geen ramp.

Uiteindelijk dus best veel betaald voor een simpele telefoonhouder, maar ik kon inderdaad ook niets fatsoenlijks vinden voor de E90.
Super. Ben meer alleen op zoek naar zo’n metalen bracket, specifiek voor de e90. De universele houder van Brodit past hier ook op zie ik. Bedankt voor de info, ik ga eens informeren daar.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:03
Sinds vandaag eindelijk ook trotse eigenaar van een BMW. Wilde al veel langer een BMW maar nooit de stap durven nemen. De 2018 Mazda 6 Sportbreak die ik eind vorig jaar had aangeschaft na 5 maanden verruild met een 2018 BMW 320i M-Sport in Glaciersilber met 37dkm.

Eerste indrukken zijn heel positief. Geweldige auto. Niks gelogen aan Freude am Fahren.
Auto gekocht bij Dusseldorp en heel netjes afgeleverd op vers rubber. Auto is niet zo luxe als de Mazda, maar heeft wel een elektrisch wegklapbare trekhaak.
Heel blij met deze fantastische auto!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mDWtkMkY/20200501-200203.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:05
Leuk topic. Ik kom me ook maar eens hier melden. Sinds medio vorig jaar trotse eigenaar van mijn eerste (eigen) auto. Foto is van vorig jaar.

Betreft een BMW z4 e89 sDrive23i.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xd_2aRDALdyuC_73bhV9EJFJS9g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8kAAsVQLjfwSXW0sNIEYqr33.jpg?f=user_large

Staat nu helaas even bij garage ivm storing van het dak ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 09-09 21:14
Iemand een goed adres om een combox in een F10 in te laten bouwen in de buurt van Dordrecht/Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Civic09 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:31:
Sinds vandaag eindelijk ook trotse eigenaar van een BMW. Wilde al veel langer een BMW maar nooit de stap durven nemen. De 2018 Mazda 6 Sportbreak die ik eind vorig jaar had aangeschaft na 5 maanden verruild met een 2018 BMW 320i M-Sport in Glaciersilber met 37dkm.

Eerste indrukken zijn heel positief. Geweldige auto. Niks gelogen aan Freude am Fahren.
Auto gekocht bij Dusseldorp en heel netjes afgeleverd op vers rubber. Auto is niet zo luxe als de Mazda, maar heeft wel een elektrisch wegklapbare trekhaak.
Heel blij met deze fantastische auto!

[Afbeelding]
Mooi! Gefeliciteerd! Mag ik vragen vóór welk bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

SquareOne schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:40:
Leuk topic. Ik kom me ook maar eens hier melden. Sinds medio vorig jaar trotse eigenaar van mijn eerste (eigen) auto. Foto is van vorig jaar.

Betreft een BMW z4 e89 sDrive23i.
[Afbeelding]

Staat nu helaas even bij garage ivm storing van het dak ;(
Lange tijd gezocht naar een sDrive35i, maar als je maar 1 auto nodig hebt is deze echt te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Snake schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:21:
[...]
Lange tijd gezocht naar een sDrive35i, maar als je maar 1 auto nodig hebt is deze echt te klein.
Is inderdaad niet mijn enige auto. Heb een elektrische lease bak als dagelijkse auto. De z4 is voor in de zomer. Van medio oktober t/m eind feb in stalling gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
zunrob schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:25:
Vandaag is de voorruit in de F45 (2 Active Tourer) vervangen. Enige dat me opvalt is dat de rubberen flap tussen de binnenspiegel afdekking en de dakhemel er los in lijkt te liggen. Nu heb ik dit niet gecontroleerd voordat de ruit werd vervangen dus weet niet of dit normaal is. Zou iemand dat kunnen bevestigen?

Nummer 7: https://www.realoem.com/b...N-BMW-218i&diagId=51_0968
Even gecheckt bij andere auto's; is normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Het viel me vandaag op toen ik met 2 Active Tourer reed dat er steeds een "klonk" te horen was als ik een bocht in ging is het stuur weer recht zette na een bocht. Komt duidelijk van achter. Ik dacht eerst aan de ophanging, maar kon niets vinden. Na lang zoeken klein stukje gereden met de klep open, en dan is het geluid weg. Komt dus zeer waarschijnlijk van de achterklep die zich een beetje zet als de auto flext. Ik verwacht dat het geluid van het slot/vanger komt. Wat kan ik zelf proberen? Wat vet op de vangbeugel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Snake schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:21:
[...]
Hier bij de dealer "om de hoek" heeft een tijd lang een gebruikte sDrive35i van de laatste generatie gestaan in het oranje met zwarte accenten, en dan echt bom vol opties.. Wat een dikke auto!

Maar helaas echt te on praktisch..
(en kostte nog wel een bak geld)

[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 04-05-2020 00:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Vanavond nog wat rustig aan geklust aan de cabrio. Deze keer was het de beurt aan de inlaat om eraf te komen.
En dat is makkelijker gezegd dan gedaan :X

Er zitten best wel wat slangen en stekkers aan, en die zitten er allemaal onder de inlaat. En natuurlijk zijn de vacuümslangen e.d. oud en zitten bizar vast... En lijken de slangen ook zwaar uitgedroogd (en dus mogelijk lek).

Maar na wat geworstel was de inlaat eraf.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49852022706_f7ed96dd68_b.jpg
Nu de uitdaging van alles afkoppelen en onthouden hoe het allemaal zat :X

[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 04-05-2020 01:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

--MP-- schreef op maandag 4 mei 2020 @ 00:01:
[...]

Hier bij de dealer "om de hoek" heeft een tijd lang een gebruikte sDrive35i van de laatste generatie gestaan in het oranje met zwarte accenten, en dan echt bom vol opties.. Wat een dikke auto!

Maar helaas echt te on praktisch..
(en kostte nog wel een bak geld)
ja, hoe je het draait of keert, veel geld, drinkt veel, en is niet praktisch.

En algemeen genomen is een grotere motor geen probleem op autostrade, maar wel in stad. Dan is het verschil VEEL groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
En zo'n "antieke" motor heeft z'n voordelen. Het ontbreken van EGR en direct-injection maakt dat de inlaatpoorten echt nog altijd brandschoon zijn, zelfs na 420.000km:

Ik heb foto's en video's gezien van auto's met minder dan 100.000 km die door de EGR en direct injectie inlaatpoorten hadden met een hoeveelheid koolstof waar een uitlaatpoort nog jaloers op wordt.

Voor de duidelijkheid, direct injection leidt niet tot koolstof opbouw, maar port injectie (wat vroeger gebruikt werd) laat de benzine langs de inlaatkleppen stromen en reinigt daarmee alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 10:11

AJM

Ik heb een E87 uit 2004 op het oog, maar overweeg een aankoopkeuring uit te laten voeren voor de aankoop. De auto staat alleen in het Noorden van het land en woon niet in de buurt, iemand die in de buurt van Groningen een BMW specialist kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

AJM schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:22:
Ik heb een E87 uit 2004 op het oog, maar overweeg een aankoopkeuring uit te laten voeren voor de aankoop. De auto staat alleen in het Noorden van het land en woon niet in de buurt, iemand die in de buurt van Groningen een BMW specialist kan aanraden?
Is een van deze partijen niet goed? https://www.anwb.nl/experts/auto/97/aankoopkeuring Of zoek je écht een BMW-er?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 10:11

AJM

Eagle Creek schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:37:
[...]

Is een van deze partijen niet goed? https://www.anwb.nl/experts/auto/97/aankoopkeuring Of zoek je écht een BMW-er?
Ik zat in eerste instantie aan een BMW specialist te denken, maar is niet perse nodig. N.a.v. jouw berichtje kwam ik ook nog https://www.auto-kennis.nl/ tegen en lees daar goede ervaringen over (ook hier op het forum). Ga hen even contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:24

duderuud

Sliden is koel

Voordeel van een specialist is wel dat ze je potentiele auto goed kennen, inclusief de specifieke aandachtspunten. Dat zou mijn voorkeur wel hebben...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Vandaag het alcantara stuurtje binnen gekregen 😍 kan niet wachten om deze dit weekend samen met de andere kuipstoel in de M3 te monteren. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hY6X-BBP1z_QlMMR_YrFlPVgp-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7HqleS5kfB3BcE5wdo35WSt.jpg?f=fotoalbum_large

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:51
AJM schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:10:
[...]

Ik zat in eerste instantie aan een BMW specialist te denken, maar is niet perse nodig. N.a.v. jouw berichtje kwam ik ook nog https://www.auto-kennis.nl/ tegen en lees daar goede ervaringen over (ook hier op het forum). Ga hen even contacten.
Zeker een aanrader. Edwin neemt ruim de tijd en is daarna niet beroerd om dit bij de verkopende partij toe te lichten.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SquareOne
Mooie rit gemaakt en paar plaatje geschoten afgelopen week :).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KohBqib6QpEgb2AUJB9yfBI0tMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNDXO5Zr2eKVSVWmxX08PYJp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAwbB59BQgSwX--5TMUhvxu2yjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUyUVv0N9z1CrdR0B4YMRsky.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXlvLF98hTP7KAkCVscWBdVHiiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4f3zZECcfMX0DHtRIBKkrbqJ.jpg?f=fotoalbum_large
kenteken en vriendin even onherkenbaar gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

SquareOne schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:04:
Mooie rit gemaakt en paar plaatje geschoten afgelopen week :).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
kenteken en vriendin even onherkenbaar gemaakt
Wat was er mis met het dak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Snake schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:49:
[...]
Wat was er mis met het dak?
Een sensor / microswitch / of kabelbreukje.
Bij openen of sluiten van dak geeft die een storing "roof system" of tijdens het "roof system not latched".

Een van de sensoren / switches of kabels heeft een probleem. Inmiddels nieuwe onderdelen besteld, maar nog niet geinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
AJM schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:22:
https://www.buursema.nl/ zit langs de A7 richting Drachten

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:22
Na jaren lang lease auto gereden te hebben een eigen auto gekocht en ben er heel blij mee :D

Een aantal jaren terug een F20 116D als lease auto gehad. Kreeg toen vaak een F30 of F31 mee als vervangend en was toen meteen verkocht aan deze auto's.

Helaas door een te laag leasebudget en uitstootregeling kon ik na de F20 geen F31 leasen. Heb vervolgens 3 jaar in een Renault Megane Estate GT-Line 1.5 dCI EDC gereden. In verband met een nieuwe werkgever, die geen lease regeling heeft, noodgewongen een eigen auto moeten aanschaffen. Heel lang heb ik niet hoeven na te denken en vorig week deze 320D uit 2014 aangeschaft.

18 inch 441m velgen met winterbanden verwisseld met 19" 763m replica's met Michelin banden. Wat rijdt deze auto toch heerlijk, voel me weer helemaal thuis. Wellicht dat ik 'm nog ga verlagen, moet daar alleen nog een goed adres voor vinden in de regio Den Haag.

Hierbij een tweetal plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pzxovA7pvk__AOjUb7k3BtkJ18M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/szOwi4ABldLa3fQ7CcDdzBOa.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyUWdmnUg-mJ42aj3JLC0ZZJ5gc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xn3NGBJdNX6c86ViLiWrhaN9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Xiphias-Gladius schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:31:
Na jaren lang lease auto gereden te hebben een eigen auto gekocht en ben er heel blij mee :D

Een aantal jaren terug een F20 116D als lease auto gehad. Kreeg toen vaak een F30 of F31 mee als vervangend en was toen meteen verkocht aan deze auto's.

Helaas door een te laag leasebudget en uitstootregeling kon ik na de F20 geen F31 leasen. Heb vervolgens 3 jaar in een Renault Megane Estate GT-Line 1.5 dCI EDC gereden. In verband met een nieuwe werkgever, die geen lease regeling heeft, noodgewongen een eigen auto moeten aanschaffen. Heel lang heb ik niet hoeven na te denken en vorig week deze 320D uit 2014 aangeschaft.

18 inch 441m velgen met winterbanden verwisseld met 19" 763m replica's met Michelin banden. Wat rijdt deze auto toch heerlijk, voel me weer helemaal thuis. Wellicht dat ik 'm nog ga verlagen, moet daar alleen nog een goed adres voor vinden in de regio Den Haag.

Hierbij een tweetal plaatjes:
[Afbeelding][Afbeelding]
Mooie auto! Welke velgen zijn het precies en wat kost zoiets ongeveer? Ik ga binnenkort misschien ook voor een nieuwe set velgen.

Lijkt op zoiets:
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 08-05-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:22
SquareOne schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:58:
[...]

Mooie auto! Welke velgen zijn het precies en wat kost zoiets ongeveer? Ik ga binnenkort misschien ook voor een nieuwe set velgen.

Lijkt op zoiets:
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
Ja klopt, het zijn replica 763m velgen. 19", mat antreciet.
Ik heb 1600 euro betaald voor de velgen, Michelin Pilot Sport 4 banden, sensoren en montage.

De banden zijn trouwens 225/40/19 voor en 255/35/19 achter. Steken net niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Xiphias-Gladius op 08-05-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

https://www.autoscout24.n...ldtidx=3&cldtsrc=listPage

Wat vinden jullie van deze auto? Ik ben normaal niet zo bang om auto’s met hoge kilometerstanden te kopen. Maar ik weet niet goed hoe het met BMW zit of dat daar ook geen probleem is. Net de ketting vervangen dus dat is wel een pluspunt.

Ik zie ook veel 5 series uit 2005-2006 te koop staan maar die zitten meestal al op 300.000 km. Zo een 5 serie is wel weer wat mooier en luxer dan een 3, maar ja daar betaal je ook voor. Ik was eens aan het oriënteren wat er te koop stond rond €4000-5000 en ik dacht misschien wil ik wel een BMW rijden. Het nadeel van die prijs klasse is dat het wel een risico is of de auto is afgetrapt..
Pagina: 1 ... 70 ... 370 Laatste