Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 53 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
MadMarky schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:19:
[...]

Ahja, zat bij de diesels te kijken |:(
Het hele feit dat de 318i een driepitter is lijkt me voldoende reden om verder te kijken naar een 320i :P

[...]

Olieverbruik bij M54 komt ook vaak door teruglopend cartervacuum door lekkende pakkingen. Bij mij is het bijv bijna weg sinds ik de (zo goed als versteende) klepdekselpakking heb vervangen. Heb ook wel eens iets gehoord over de olieschraapveren maar dat is misschien vooral bij hogere kilometerstanden?
Maargoed alle auto's met M52 en M54 motoren hebben gewoon waarschuwingslampjes, als je die negeert en met te weinig olie rond blijft rijden heb je het ook echt zelf op je geweten :X
De meeste, zo niet alle stock M52's (M54 weet ik zo niet) hebben alleen een oliedruksensor. Als die gaat branden, ben in al te laat en heeft de pomp geen olie meer om rond te pompen.
Het zijn motoren waarvan je gewoon nog regelmatig het oliepeil moet peilen met de stok.
dollyking schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:19:
@Tortelli ik heb sinds vorige week de 318i met B38 motor, ben het helemaal met je eens dat het een 3 serie onwaardig is,
En dan is het ook nog een M-sport uitvoering met alle toeters en bellen maar nu is het dus een schaap in wolfskleren

ik kom van de F31 met B46 motor, en dan is het verschil redelijk duidelijk
Oi, ik heb copyright op die naam!
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/7298/27059681111_ed672bb00e_b.jpg
De zwarte E36 Compact (kenteken LZ-ZR-82) ging door het leven als een schaapje in wolfskleren (mijn google fotoboek heet zelfs nog steeds zo :') ) Dat was een 316i in volledige M-trim met een wopping 103pk _O-

Maar het ding reed wel enorm leuk en mis hem nog steeds.
JanHenk schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:05:
[...]
Sommige mensen zweren bij de 6-in-lijn, maar ik vind de "downsize" turbomotor echt een uitvinding. De iets groter bemeten turbomotor kan het gros van de tijd onder deellast werken en dus een aardig verbruik in de praktijk neerzetten. Je hebt echter wel de potentie van een veel krachtiger blok (ga je dat gebruiken dan heb je wel de draaikolk in de tank, maar dat hoort er dan bij..). De huidige range BMW motoren zijn écht goed, in combinatie met de ZF-automaat een genot. Souplesse, kracht, en een best net verbruik. Wat wil je nog meer... :D

(PS: De 1.0 liter's met turbo vertrouw ik dan weer niet, die worden veel te veel in vollast bereden omdat ze eigenlijk te klein zijn. Die zetten dus ook een behoorlijk slecht praktijkverbruik neer en zijn m.i. eerder "aan eind".)
Ik schaar me onder deze groep die zweert bij 6-in-lijn. Ik heb jaren met een M52B25 blok gereden (tijdelijk uit de running vanwege een restauratie) en rij nu met bescheiden turbo-blokje van Italiaanse makelij (Fiat T-Jet 1.4). Als de turbo opgespoeld is, is het blokje pittiger dan de 6-cilinder, ondanks de (op papier) 50 pk minder. Maar in het rijden is die 6-cilinder echt veel fijner, veel voorspelbaarder, lineairder in respons en nagenoeg trillingsvrij. Qua verbruik is die 6 cilinder ook niet eens zoveel slechter.

Op dit moment mis ik de cabrio wel, niet om open te rijden, maar het reed gewoon zoveel leuker dan een Fiat...
joshje schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:57:
[...]

De meeste M54's die sterven is over het algemeen door:
- Los lopende moer van de olie pomp (komt erg vaak voor bij getunde M54 blokken die meer draaien als de standaard 6500rpm
Is een probleem bij motoren die vaak en snel van toeren wisselen. Met name een sterke vertraging van de krukas kan veroorzaken dat de moer losloopt. Bij normaal gebruik is dit totaal geen issue.
- Drijfstandlagers die na 250k+ langzaam zichzelf opvreten door olie te kort. Dat komt omdat het M54 blok bij veroudering nog wel is een slokje wil lusten.
Dat is voornamelijk een stukje onderhoud en zou geen reden mogen zijn. Maar bij alle M5x zijn drijfstanglagers een puntje van aandacht bij hogere kilometerstanden. Bij de S5x-motoren moeten die lagers sowieso na 150.000km vervangen worden, bij de M5x-motoren gaan ze doorgaans wel een leven lang mee.
-De waterpomp met de kunststof bladen die nog wel is wouden springen intern (in het blok)
Geldt voor alle M5x-motoren, die hadden allen een waterpomp met kunststofbladen. Brekende bladen is een ouderdomsdingetje met 2 oorzaken. 1 is gewoon domweg ouderdom, maar de andere is verkeerde of oude koelvloeistof. Dit is makkelijk te voorkomen door de pomp op tijd te vervangen en de juiste vloeistof te gebruiken en deze op tijd te verversen..
Zo zie je wel dat elk blok wel zijn problemen heeft.

Ook al ken ik wel iemand die zijn 330ci nu op 580k km heeft staan zonder het blok ooit open gemaakt te hebben. Zelfs de VANOS is nooit gereviseerd. Maar dat is natuurlijk N=1 :+
Hier iemand met een M52b25 met 420.000km op de klok zonder revisie en met originele vanos. Kleppendeksel en carter zijn wel los geweest voor het vervangen van pakkingen, maar verder (nog) niet:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/1749/41558086425_f0b50ac776_b.jpg
Dit was vorig jaar met ongeveer 4 ton op de klok.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
deepbass909 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:14:

knip

Hier iemand met een M52b25 met 420.000km op de klok zonder revisie en met originele vanos. Kleppendeksel en carter zijn wel los geweest voor het vervangen van pakkingen, maar verder (nog) niet:
[Afbeelding]
Dit was vorig jaar met ongeveer 4 ton op de klok.
Die ziet er nog zeer netjes uit (ook niet geflushed ofzo?)

beide redelijk vies maar niks ernstigs (beide M54B30's)
Hier eentje met 220k km Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/dda4b65cf044ff3f2b4fdc7f95472ea6.jpg

En de andere met 160k Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/e59c7daf271cd6fad6e470b5579025db.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
joshje schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:23:
[...]

Hier eentje met 220k km [Afbeelding]

En de andere met 160k [Afbeelding]
Alleen reguliere olie-wissels, maar de laatste jaren wel altijd Castol Magnatec 10W40. Niet goedkoop maar in mijn ogen wel één van de belangrijkste redenen dat de motor nog altijd schoon is en prima presteert (rollenbanktest een paar maanden terug leverde een bijzonder nette 184pk op, terwijl de specs van een M52B25 170pk zijn)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

deepbass909 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:14:
[...]

De meeste, zo niet alle stock M52's (M54 weet ik zo niet) hebben alleen een oliedruksensor. Als die gaat branden, ben in al te laat en heeft de pomp geen olie meer om rond te pompen.
Het zijn motoren waarvan je gewoon nog regelmatig het oliepeil moet peilen met de stok.
De M54 heeft een oliepeilsensor in het carter. Die ik binnenkort wil gaan vervangen omdat het ding oud en vervuild begint te raken. Olielampje gaat even branden bij uitschakelen motor, normaal een teken dat het oliepeil laag is maar deze staat volgens de peilstop netjes op max.
[...]

Beiden liggen neem ik aan juist open vanwege een nieuwe klepdekselpakking? Aan de randen zit behoorlijk wat olie.
deepbass909 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:26:
[...]

Alleen reguliere olie-wissels, maar de laatste jaren wel altijd Castol Magnatec 10W40. Niet goedkoop maar in mijn ogen wel één van de belangrijkste redenen dat de motor nog altijd schoon is en prima presteert (rollenbanktest een paar maanden terug leverde een bijzonder nette 184pk op, terwijl de specs van een M52B25 170pk zijn)
Waarvan ik dus niet begrijp dat je 10W40 kiest, aangezien dat spul veel te dik is wanneer koud. Dat werkt juist slijtage in de hand? 5W40 of 0W40 is veel beter voor die motor.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
MadMarky schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:35:
[...]

De M54 heeft een oliepeilsensor in het carter. Die ik binnenkort wil gaan vervangen omdat het ding oud en vervuild begint te raken. Olielampje gaat even branden bij uitschakelen motor, normaal een teken dat het oliepeil laag is maar deze staat volgens de peilstop netjes op max.

[...]

Beiden liggen neem ik aan juist open vanwege een nieuwe klepdekselpakking? Aan de randen zit behoorlijk wat olie.

[...]

Waarvan ik dus niet begrijp dat je 10W40 kiest, aangezien dat spul veel te dik is wanneer koud. Dat werkt juist slijtage in de hand? 5W40 of 0W40 is veel beter voor die motor.
Ik ben een jaar of 5 - 6 terug overgestap op 10W40 omdat het blok begon te zweten (dat begon toen BMW zelf overstapte op 0w30 in en ik heb daar nog heen bracht voor onderhoud). Door de hoge kilometerstand is 10W40 prima geschikt.
10W40 valt ook binnen de specs voor mijn motor. Volgens de Bentley handleiding is 0W30 voor de M52 geschikt tot 10 graden en lager, 15W40 vanaf -10 en warmer, volgens andere tabelen is 10W geschikt vanaf -15. Anders gezegd, voor de oudere M50/M52 motoren is 10W40 een prima olie voor normaal gebruik en is 0W30 eigenlijk te dun (en dat werkt juist wel slijtage in de hand).

Dikker werkt overigens niet per sé slijtage in de hand, omdat het dikker is, blijft de oliefilm juist ook langer in stand in de lagers en ketting. Grootste nadeel is dat in eerste instantie het meer energie kost om rond te pompen en daardoor het verbruik wat kan stijgen en bij motoren met een kleine tolerantie kan het te dik zijn om tussen bijv. de lagers te komen. Maar de M52 is nog geen lage frictiemotor waar dat heel kritisch bij is.
[...]

Bij die eerste zie ik wel wat sludge rond de vanos, die kan wel een flush gebruiken ;)

Kleur van het metaal zegt overigens weinig, de onderzijde van mijn motor is bijv. wel goudbruin:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/706/32353407555_1e19b15805_b.jpg
Maar verder wel volledig sludge vrij.

Let overigens niet op het stuurhuis. Die zweette een beetje veel en is later vervangen voor een exemplaar die het wel droog houdt:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/970/41005698505_30da205eb5_b.jpg
Het originele huis komt nog wel weer terug op de auto (ik wil de productiedata zoveel mogelijk in stand houden), maar die moet eerst nog gereviseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Laatst online: 01-09 01:05
MadMarky schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:35:

De eerste is inderdaad voor de kleppendekselpakking. De andere is een blok die ik opgekocht heb voor revisie.
(zie post joshje in "Het grote BMW-topic #14")

Hij zag er zo uit (bij het open maken)
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/9a6fa6661d1bf106bfdd349487cea072.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/eed2b8dd342ebf1d1783bdce9edea8f5.jpg

na wat poets werk:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/16d7f31acd0fa0db3416eb69cea0e3c4.jpg

Qua olie gebruik ik zelf: Kroon Oil Specialsynth MSP 5W40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:16

dollyking

duck tape

[Afbeelding]
De zwarte E36 Compact (kenteken LZ-ZR-82) ging door het leven als een schaapje in wolfskleren (mijn google fotoboek heet zelfs nog steeds zo :') ) Dat was een 316i in volledige M-trim met een wopping 103pk _O-

Maar het ding reed wel enorm leuk en mis hem nog steeds

Leuk gevonden inderdaad, meeste mensen lezen er over heen of lachen wat schaapachtig.. klok klepel enzo.
Lang geleden heb ik namelijk wel een echte wolf in schaapskleren gehad, eentje waarbij de verhouding bagageruimte / pk's helemaal zoek was en dan ook nog in banaan/kanarie geel.
Nu is het dus de andere kant op, voor in Nederland als het straks allemaal 100kmh is prima te doen. Nu ben ik meer van de rijhulp systemen en andere gadgets. zal wel met leeftijd te maken hebben.

.

[ Voor 45% gewijzigd door dollyking op 11-12-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
dollyking schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:22:
[Afbeelding]

Maar het ding reed wel enorm leuk en mis hem nog steeds

Leuk gevonden inderdaad, meeste mensen lezen er over heen of lachen wat schaapachtig.. klok klepel enzo.
Lang geleden heb ik namelijk wel een echte wolf in schaapskleren gehad, eentje waarbij de verhouding bagageruimte / pk's helemaal zoek was en dan ook nog in banaan/kanarie geel.
Nu is het dus de andere kant op, voor in Nederland als het straks allemaal 100kmh is prima te doen. Nu ben ik meer van de rijhulp systemen en andere gadgets. zal wel met leeftijd te maken hebben.

.
Ik had die auto die naam al gegeven voor ik hem überhaupt gekocht had. Ik liep bij een handelaar en het viel mij toen al gelijk op en de eerste opmerking die ik maakte was letterlijk "awww, een schaapje in wolfskleren". Het kwartje viel toen bij m'n vader ook nog niet helemaal.

Ik ben van mening dat iedere auto die in 15 seconden of minder naar de 100 komt, voor Nederland echt wel snel zat is. Mijn huidige daily, de Fiat Bravo, doet het in 12,5 seconden en daarmee rij ik onderhand iedereen al het snot voor ogen, idem met de Yaris van ons, die 12,1 seconde erover doet.

Maar toch pak ik, als ik de keuze heb, echt wel de cabrio. Want die rijdt gewoon veel lekkerder. 60 in de 5de en als ik dan wil versnellen gewoon het gaspedaal intrappen en als ik het zou willen, stopt hij pas bij 210km/u (begrenst). Dat kan alleen als je een sterke motor voorin hebt liggen.
joshje schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:39:
[...]

De eerste is inderdaad voor de kleppendekselpakking. De andere is een blok die ik opgekocht heb voor revisie.
(zie post joshje in "Het grote BMW-topic #14")

Hij zag er zo uit (bij het open maken)
[Afbeelding]
[Afbeelding]

na wat poets werk:
[Afbeelding]

Qua olie gebruik ik zelf: Kroon Oil Specialsynth MSP 5W40
Die was lekker bruin van binnen :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48
deepbass909 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:47:
Ik ben van mening dat iedere auto die in 15 seconden of minder naar de 100 komt, voor Nederland echt wel snel zat is. Mijn huidige daily, de Fiat Bravo, doet het in 12,5 seconden en daarmee rij ik onderhand iedereen al het snot voor ogen, idem met de Yaris van ons, die 12,1 seconde erover doet.
Bruh...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat is valk het probleem met die gebakjes, mensen voelen de drang het gebrek aan vermogen te compenseren door als een dolle te rijden om anderen te bewijzen dat ze toch echt ook best snel kunnen rijden... Als je genoeg pk onder je kont hebt hoef je niemand iets te bewijzen :p

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 11-12-2019 17:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Boyd schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:09:
Vandaag een leuk leenautootje meegekregen: M850i. Wat een rammer. :9~

[Afbeelding]
Ook een foto zonder dat ik in moet loggen?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Raar probleem vandaag met mijn G21, op een of andere manier blijft hij hangen op de bluetooth audio verbinding en krijg ik geen radiozender of usb stick listing. Hij wisselt wel van input maar ik kan niets selecteren (ook niet via de HUD).

Rare is dat BT audio het helemaal niet doet..... Telefoon al verwijderd en opnieuw toegevoegd maar dat helpt niets.
[YouTube: BMW G21 issue]
Iemand enig idee hoe ik dit op zou moeten lossen?

Connected drive werkt sinds een weekje of 2 ook niet meer zie ik nu. Laatst verbonden op 22 november.

Edit: lijk te zijn opgelost met een reboot. Aangezien ik geen idee heb hoe je dat doet (enige wat ik met Google kon vinden was 20-30 sec de volume down knop inhouden.... dat werkt iig niet) heb ik de Vgate gebruikt en wat onzin geprogrammeerd (start screen). Na reboot van het systeem werkt alles weer naar behoren.

[ Voor 32% gewijzigd door Tortelli op 11-12-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
BMW geeft het verzet eindelijk op...

Android auto binnenkort ook te gebruiken in BMW's.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48
Wel verzet met een valide reden. Ben benieuwd welke van de twee partijen heeft toegegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wss BMW, aangezien de een de ander niet nodig heeft, maar omgekeerd de gebruiker android auto wel wilt hebben in z'n BMW.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

418O2 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:49:
[...]

Wel verzet met een valide reden. Ben benieuwd welke van de twee partijen heeft toegegeven
Waarom zou BMW zich daartegen willen verzetten?

Signatures zijn voor boomers.

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
deepbass909 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:47:
Zal wel bait zijn, maar ik hap toch.
Een VW Polo 1.0 tsi gaat al in minder dan 11 seconden naar 100 en een 1.5 tsi Golfje in minder dan 10.
Mijn ervaring is dat als je bij mensen weg wilt kunnen rijden je in minder dan 7,5 seconden de naar 100 moet. Dan ben je sneller dan 95% wat je op de snelweg tegenkomt.

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
[b][

Twinscroll betekend niet dat de motoren 2 turbo’s hebben
[...]
Lezen blijft lastig. Dat beweer namelijk ik ook niet:
Het twinscroll principe zorgt er echter voor dat slechts 1 turbo

[ Voor 35% gewijzigd door elmerblues op 12-12-2019 10:06 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• dollyking

dollyking

duck tape

auto op contact en de radiovoorkeuze toetsen 1 en 8 tegelijk indrukken voor 30sec. wist alle data en gaat terug naar fabrieks instellingen toch?
Tortelli schreef op woensdag 11 december 2019 @ 19:26:
Raar probleem vandaag met mijn G21, op een of andere manier blijft hij hangen op de bluetooth audio verbinding en krijg ik geen radiozender of usb stick listing. Hij wisselt wel van input maar ik kan niets selecteren (ook niet via de HUD).

Rare is dat BT audio het helemaal niet doet..... Telefoon al verwijderd en opnieuw toegevoegd maar dat helpt niets.
[YouTube: BMW G21 issue]
Iemand enig idee hoe ik dit op zou moeten lossen?

Connected drive werkt sinds een weekje of 2 ook niet meer zie ik nu. Laatst verbonden op 22 november.

Edit: lijk te zijn opgelost met een reboot. Aangezien ik geen idee heb hoe je dat doet (enige wat ik met Google kon vinden was 20-30 sec de volume down knop inhouden.... dat werkt iig niet) heb ik de Vgate gebruikt en wat onzin geprogrammeerd (start screen). Na reboot van het systeem werkt alles weer naar behoren.

• Tortelli

Tortelli

@dollyking en dan kun je alles weer instellen ;). Gewoon een reboot van het systeem loste het ook op. Ongetwijfeld dat er een andere methode is om dit voor elkaar te krijgen is bij de OS 7.0 systemen......

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tortelli schreef op woensdag 11 december 2019 @ 19:26:
(enige wat ik met Google kon vinden was 20-30 sec de volume down knop inhouden.... dat werkt iig niet) heb ik de Vgate gebruikt en wat onzin geprogrammeerd (start screen). Na reboot van het systeem werkt alles weer naar behoren.
Dat werkt prima hoor. Maar dus wel 30 sec vasthouden..

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:25
Apple carplay schijnt gratis te worden voor modellen 2019 - 2020
A BMW spokesperson noted that the change will apply to both US-based and UK-based customers. Anyone who owns 2019 or 2020 model year vehicles and current BMW-Apple CarPlay subscribers will shortly no longer have to pay for a monthly or annual subscription, the spokesperson said.
Ben benieuwd of dat voor alle landen gaat gelden en ook voor oudere modellen... :D

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Eagle Creek schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:48:
[...]

Dat werkt prima hoor. Maar dus wel 30 sec vasthouden..
Klopt. Kan ik ook bevestigen. Ik had de klantenservice aan de lijn toen bij mij niets werd gesynchroniseerd en in combinatie met het invullen van een geheime vraag in mijn account bij BMW connected werkte de boel weer

• dollyking

dollyking

duck tape

jammer, mijn telefoon XSmax past niet in de draadloos opladen houder onder de armsteun..
(max 151 x 74 x 16) dus of een andere auto of telefoon. haha,
ik denk dat ik van het weekend mijn tweak ogen er maar eens overheen laat gaan. Die paar mm moet toch ergens te winnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:53
nieuws: BMW komt halverwege 2020 met ondersteuning voor Android Auto Wireless

Nu dan officieel. Tja, wie rijdt er hier een auto met OS 7.0? Mijn auto is pas 1.5 jaar oud (mei 2018) maar zit er al niet op.

Beetje jammer dat ze het (voor nu) enkel naar de nieuwe modellen brengen. In dat opzicht blijft BMW weer ouderwets achter. Ik kan mij niet voorstellen dat de modellen die ondersteuning hebben voor CarPlay niet eveneens Android auto (bekabeld) kunnen ondersteunen.

Ik heb een summiere hoop dat ze oude modellen ook gaan ondersteunen. Lichtpuntje is natuurlijk dat CarPlay gratis wordt. Kan ik in elk geval mijn zakelijke iPhone gebruiken in de auto. Daar wilde ik namelijk niet voor betalen gezien het feit dat ik die niet altijd bij mij draag.
dollyking schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:01:
jammer, mijn telefoon XSmax past niet in de draadloos opladen houder onder de armsteun..
(max 151 x 74 x 16) dus of een andere auto of telefoon. haha,
ik denk dat ik van het weekend mijn tweak ogen er maar eens overheen laat gaan. Die paar mm moet toch ergens te winnen zijn?
Het is mijns inziens de moeite niet waard. Heb de mijne er welgeteld 1x in gezet en snel weer eruit gehaald toen hij aangaf dat er 4 uur nodig was om hem op te laden van 30 naar 100%.

[ Voor 24% gewijzigd door B-Bandit op 12-12-2019 12:14 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
B-Bandit schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:12:
[...]

Het is mijns inziens de moeite niet waard. Heb de mijne er welgeteld 1x in gezet en snel weer eruit gehaald toen hij aangaf dat er 4 uur nodig was om hem op te laden van 30 naar 100%.
Dat is natuurlijk inherent aan het draadloos laden, het duurt veel langer dan bedraad. Echter heb ik zelf altijd het idee dat de daadwerkelijke tijd korter is. Daarnaast is iets laden beter dan niets, zeker omdat je geen kabeltje oid aan hoeft te sluiten. Zelf overigens al lang van plan om de draadloos lader voor mijn M135i aan te schaffen maar nog altijd niet van gekomen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
B-Bandit schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:12:
Beetje jammer dat ze het (voor nu) enkel naar de nieuwe modellen brengen. In dat opzicht blijft BMW weer ouderwets achter. Ik kan mij niet voorstellen dat de modellen die ondersteuning hebben voor CarPlay niet eveneens Android auto (bekabeld) kunnen ondersteunen.

Ik heb een summiere hoop dat ze oude modellen ook gaan ondersteunen. Lichtpuntje is natuurlijk dat CarPlay gratis wordt. Kan ik in elk geval mijn zakelijke iPhone gebruiken in de auto. Daar wilde ik namelijk niet voor betalen gezien het feit dat ik die niet altijd bij mij draag.
Reken er maar niet op. Ik vind het al heel wat dat ze het uitrollen naar bestaande modellen met ID7. Retrofits (NBT naar NBT Evo; Evo ID4 naar ID5/6; of zelfs de grotere controller inbouwen) doet BMW niet aan. Zelfs het schakelen tussen ID5 en ID6 doen ze niet, terwijl daar geen hardware swap voor nodig is, enkel wat coderen.

Zelf twijfel ik steeds meer over ofwel het aanschaffen van zoiets als Bimmertech's MMI of ouderwets ergens een telefoonhouder te monteren (iets waar ik een hekel aan heb). Ik durf niet meer op de kaarten te vertrouwen, ik gebruik het bijna als een papieren kaart in de zin dat ik enkel let op welke richting aan moet houden :P

Dat nieuwe wijzigingen niet meteen beschikbaar zijn is logisch met een offline systeem, maar er zijn hier "in de buurt" (lees: straal van 50-75km rondom Maastricht, inclusief BE/DE) wijzigingen waarvan ik weet dat ze al 2-3 jaar geleden opgeleverd zijn maar niet op de huidige kaart voor mijn systeem (aug/sep uitgekomen als ik me niet vergis) staan. Dan mis ik de beschikbaarheid van een online systeem wel; of een systeem dat regelmatiger updates krijgt zoals bijvoorbeeld TomTom dat doet met significante lokale wijzigingen. Zoiets als de wijzigingen aan de A6 had TomTom wel al halverwege oktober, maar ID dus niet.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:53
la_fusion schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:41:
[...]

Dat is natuurlijk inherent aan het draadloos laden, het duurt veel langer dan bedraad. Echter heb ik zelf altijd het idee dat de daadwerkelijke tijd korter is. Daarnaast is iets laden beter dan niets, zeker omdat je geen kabeltje oid aan hoeft te sluiten. Zelf overigens al lang van plan om de draadloos lader voor mijn M135i aan te schaffen maar nog altijd niet van gekomen :+
Snap ik. Maar ik zit doorgaans max een halfuur in de auto en heb de volgende keuzes:

- telefoon in BMW wireless lader = 5%
- telefoon in telefoon houder met draadloos laden (fast charge) functie* = 17%
- kabeltje naar telefoon in houder = 29%

*Er zijn tegenwoordig heel veel telefoon houders verkrijgbaar die draadloos laden. Dan hoef je niet altijd je kabel in te pluggen en laad je toch op.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• dollyking

dollyking

duck tape

Ik heb de telefoon altijd onder de armsteun, De verleiding om er mee te spelen is te groot bij mij. In Duitsland gooi ik hem zelfs in de kofferbak. ik heb mezelf er meermaals op betrapt +180kmh te rijden met knietje aan het stuur en dan ook nog te wappen. goed stom en gewoon veel geluk gehad altijd.
ik ben een diehard gebruiker sinds het ATF tijdperk, nog nooit schade gereden, alleen stapels boetes.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Vandaag even bij de lokale BMW dealer de F30/31 en de F36 (4 gran coupe) vergeleken qua ruimte. 4 serie viel me niks tegen. Ik reed toevallig later vandaag even met mijn 2011 MX-5 en de F36 heeft achterin nog steeds meer ruimte van dan mijn MX voorin! :o

Zoektocht naar een mooie F36 is nu dus echt los 8)

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
--MP-- schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:16:
Vandaag even bij de lokale BMW dealer de F30/31 en de F36 (4 gran coupe) vergeleken qua ruimte. 4 serie viel me niks tegen. Ik reed toevallig later vandaag even met mijn 2011 MX-5 en de F36 heeft achterin nog steeds meer ruimte van dan mijn MX voorin! :o

Zoektocht naar een mooie F36 is nu dus echt los 8)
In mijn zoektocht naar een volgend karretje heb ik ook zeker de 4 Serie GC in het vizier....enige jammere aan die 4 Serie vind ik het interieur. Dat is exact hetzelfde als in mijn 1 Serie en bij een auto van die (prijs)klasse verwacht ik wel wat meer klasse en exclusiviteit.

Verder vind ik de 4 Serie GC qua lijnen één van de mooiere BMW's...al zal dat bij het volgende model volkomen anders zijn, gezien die vreselijke neusgaten die ze daar op gaan pleuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
Beam87 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:34:
[...]
In mijn zoektocht naar een volgend karretje heb ik ook zeker de 4 Serie GC in het vizier....enige jammere aan die 4 Serie vind ik het interieur. Dat is exact hetzelfde als in mijn 1 Serie en bij een auto van die (prijs)klasse verwacht ik wel wat meer klasse en exclusiviteit.

Verder vind ik de 4 Serie GC qua lijnen één van de mooiere BMW's...al zal dat bij het volgende model volkomen anders zijn, gezien die vreselijke neusgaten die ze daar op gaan pleuren :(
Ik vind de 4GC ook prachtig, maar het interieur is inderdaad exact hetzelfde als mijn 1 serie uit 2014. Daarom spaar ik nog maar even door voor een G20, al vind ik de lijnen van een 4GC mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:08
Beam87 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:34:
[...]

Heb je overwogen één van de Individual opties te nemen? Fraai leder en dan ook een met leder overtrokken dashboard doet echt een hele hoop om het interieur fraaier te maken. Het design in de basis is op zich niks mis mee ondanks dat het minder strak en hoekig oogt dan de huidige designtrend.

Het drijft natuurlijk de prijs wel op, maar wellicht valt er te onderhandelen omdat het een uitloopmodel betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
Cornholio schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:35:
[...]

Ik vind de 4GC ook prachtig, maar het interieur is inderdaad exact hetzelfde als mijn 1 serie uit 2014. Daarom spaar ik nog maar even door voor een G20, al vind ik de lijnen van een 4GC mooier
Dan heb je nog steeds hetzelfde "probleem". De G20 deelt namelijk een groot deel van het interieur ook met de F40 1-serie. Alleen zit je dan een generatie nieuwer.

Wel benieuwd naar de nieuwe G22, G23 en G26, al zal het interieur ook veel gaan lijken op de G20 als je de spyshots moet geloven.

F40
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1M179Kg/F40-INTERIEUR.png
G20
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xYhWQS2/G20-INTERIEUR.png

[ Voor 12% gewijzigd door Sqorpius op 13-12-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Cid Highwind schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:54:
[...]

Heb je overwogen één van de Individual opties te nemen? Fraai leder en dan ook een met leder overtrokken dashboard doet echt een hele hoop om het interieur fraaier te maken. Het design in de basis is op zich niks mis mee ondanks dat het minder strak en hoekig oogt dan de huidige designtrend.

Het drijft natuurlijk de prijs wel op, maar wellicht valt er te onderhandelen omdat het een uitloopmodel betreft.
Het feit dat het model er uitloopt scheelt wellicht iets in de prijs, al betekent bij BMW het woord ‘individial’ al gelijk betekent dat er + EUR 2.495 bij de prijs komt....en dan moet je de overige opties nog aankruisen😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Beam87 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:44:
[...]

Het feit dat het model er uitloopt scheelt wellicht iets in de prijs, al betekent bij BMW het woord ‘individial’ al gelijk betekent dat er + EUR 2.495 bij de prijs komt....en dan moet je de overige opties nog aankruisen😅
Ik zou bij een 3/4-serie altijd voor het (uitgebreide) individual leer gaan. Dat is echt een dag en nacht verschil met het goedkope standaard leer. In de 5-serie kan je gelukkig nu wel beter non-individual leer krijgen.

Sommige dealers doen alsof ze geen korting kunnen geven op individual opties. (Omdat bij het maken van de offerte deze kosten in een apart vakje komen)
Maar ik heb andere dealers gehad die daar dezelfde aanzienlijke korting over wilden geven als over de hele auto.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 13-12-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag de auto weer opgehaald. Voorzien van een nieuwe turbo. Nu maandag naar schade herstel brengen om de rechter zijkant uit te deuken en weer mooi te maken.... pfffffff. Oja en maandag liep ik naar de auto had er een gele auto tegen de bumper gezeten. Natuurlijk zonder briefje achter te laten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33
Tylen schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:44:
Vandaag de auto weer opgehaald. Voorzien van een nieuwe turbo. Nu maandag naar schade herstel brengen om de rechter zijkant uit te deuken en weer mooi te maken.... pfffffff. Oja en maandag liep ik naar de auto had er een gele auto tegen de bumper gezeten. Natuurlijk zonder briefje achter te laten.
Ik heb niet meekregen wat er gebeurt is, maar ja, neem die bumper maar meteen mee dan. Moet het echt gespoten worden? Ik heb een huurauto nog wel eens kunnen redden met een hoop schoonmaakmiddel en een spons (grote rode streep op een witte auto)

[ Voor 13% gewijzigd door sig69 op 13-12-2019 22:03 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

sig69 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:59:
[...]

Ik heb niet meekregen wat er gebeurt is, maar ja, neem die bumper maar meteen mee dan. Moet het echt gespoten worden? Ik heb een huurauto nog wel eens kunnen redden met een hoop schoonmaakmiddel en een spons (grote rode streep op een witte auto)
Iemand moest uitwijken op de a1 en boorde hem bij mij erin. Kan gebeuren. Komt wel weer goed. Bumper ga ik morgen even voor zitten. Hopelijk is het idd alleen gele verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33
@Tylen wordt betaald dus, gelukkig. Ik weet helaas wat schadeherstel kost :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
sig69 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:54:
@Tylen wordt betaald dus, gelukkig. Ik weet helaas wat schadeherstel kost :X
Maar het kost je wel een deel van je schadevrije jaren toch? Waardoor het per saldo toch geld kost helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:53
Beam87 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 08:13:
[...]

Maar het kost je wel een deel van je schadevrije jaren toch? Waardoor het per saldo toch geld kost helaas :(
Niet als je geen schuld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Beam87 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 08:13:
[...]

Nee. Is niet mijn schuld. Dus kost ook geen eigen risico.

Turbo is ook vervangen. Gele kras kon ik voor 90% wegkrijgen. Hopelijk kan ik wat met de spuiter regelen dat hij dat puntje ook even meepakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Tylen op 14-12-2019 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:26:
[...]

Turbo is ook vervangen. Gele kras kon ik voor 90% wegkrijgen. Hopelijk kan ik wat met de spuiter regelen dat hij dat puntje ook even meepakt.
Doen ze meestal niet zo moeilijk over. Ik Had rechtsvoor schade, bumper en spatscherm. Tevens Had ik een klein bloemkooltje rond de wielkast rechtsachter. De spuiter heeft de hele zijkant gedaan, want dat was makkelijker.

Nu gaat dit om een E46 320d touring uit 2002, en heb het herstel door een BMW-specialist laten doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HwFSAcy7FXC5JBUavGPvVh5g/medium.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door pjot1 op 14-12-2019 09:54 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 23:31
Toch een domme fout gemaakt met bestellen van mn g20 :( ik heb niet de optie genomen voor de Adaptive Led lampen...

Ik dacht dat het enige verschil dat mini streepje omhoog is maar zie dat ook de knipperlichten etc daarbij zitten (in led).

Misschien first world problems maar ik heb dus straks een auto met alles erop en eraan en dan suffe koplampen met lelijke knipperlichten!? Iemand enig idee hoe dit er in het echt uitziet? Ik kan op internet echt vrij weinig vinden over de basis koplampen (want wie neemt de upgrade nou niet...).

Andere vraag, is er nog een optie om dit up te graden? Achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

ls789 schreef op zondag 15 december 2019 @ 01:58:
Toch een domme fout gemaakt met bestellen van mn g20 :( ik heb niet de optie genomen voor de Adaptive Led lampen...

Ik dacht dat het enige verschil dat mini streepje omhoog is maar zie dat ook de knipperlichten etc daarbij zitten (in led).

Misschien first world problems maar ik heb dus straks een auto met alles erop en eraan en dan suffe koplampen met lelijke knipperlichten!? Iemand enig idee hoe dit er in het echt uitziet? Ik kan op internet echt vrij weinig vinden over de basis koplampen (want wie neemt de upgrade nou niet...).

Andere vraag, is er nog een optie om dit up te graden? Achteraf?
Auto al in productie? Want anders kan je het nog aanpassen. Anders: reken op over de 1500 per lamp.

Maar het ziet er toch niet slecht uit? Bijde zijn LED?
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1569980

[ Voor 9% gewijzigd door Snake op 15-12-2019 03:47 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:11
Als je gisteren de auto besteld hebt, kan je dit echt nog wel aanpassen. Afhankelijk van type (en fabriek) kan je nog wel redelijk wat wijzigen tot x tijd voor productie :-)

Achteraf kan altijd, maar €€€€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Tylen schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:26:
[...]

Nou ja, wist ff niet of je kon aantonen dat het niet je eigen schuld was.

Heb zelf pas een blok hout op m’n motorkap gekregen in de Noordtunnel en had geen idee waar dit vandaan kwam. Zat een deukje in de motorkap die ik er op eigen kosten heb laten uithalen...want anders kost het mij een deel van m’n korting agv schadevrije jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Snake schreef op zondag 15 december 2019 @ 03:39:
[...]

Auto al in productie? Want anders kan je het nog aanpassen. Anders: reken op over de 1500 per lamp.

Maar het ziet er toch niet slecht uit? Bijde zijn LED?
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1569980
Ja geen idee hoe het er precies uit komt te zien maar knipperlicht is helaas geen led strip en overdag helaas enkel 2 korte led balkjes. Auto zal donderdag worden gelost bij de dealer. Helaas te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
RR46 schreef op zondag 15 december 2019 @ 08:15:
Als je gisteren de auto besteld hebt, kan je dit echt nog wel aanpassen. Afhankelijk van type (en fabriek) kan je nog wel redelijk wat wijzigen tot x tijd voor productie :-)

Achteraf kan altijd, maar €€€€.
Auto is eind oktober besteld en kom donderdag bij de dealer aan... even aankijken dan maar. Als het toch minder mooi staat op zoek naar een achteraf oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Verderop in dit forumtopic (pag.4) heeft iemand foto's geplaatst van de drie verschillende opties! Wel verhelderend. Daar staan tevens beelden van de standaard optie (die de halogeen variant vervangt...). Op YouTube is ook iemand die een filmpje heeft geplaatst van de standaard koplampen inclusief knippers.

De DRL is bij alledrie verschillend. De twee "haken" krijg je alleen bij de Laser optie.

Ik zou op een configuratie altijd minimaal het High Executive pakket nemen, dan krijg je ook de "adaptieve LED " optie, de middelste van de drie dus.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
JanHenk schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:23:
[...]

Verderop in dit forumtopic (pag.4) heeft iemand foto's geplaatst van de drie verschillende opties! Wel verhelderend. Daar staan tevens beelden van de standaard optie (die de halogeen variant vervangt...). Op YouTube is ook iemand die een filmpje heeft geplaatst van de standaard koplampen inclusief knippers.

De DRL is bij alledrie verschillend. De twee "haken" krijg je alleen bij de Laser optie.

Ik zou op een configuratie altijd minimaal het High Executive pakket nemen, dan krijg je ook de "adaptieve LED " optie, de middelste van de drie dus.
Thanks! Baal er wel van :( heb het verkeerd gelezen. In het executive pakket stond “led mistlampen”... ging er eigenlijk wel vanuit dat executive pakket + corporate edition + m sport pakket de middelste led optie aanwezig was. Helaas niet dus.

Daarnaast nogal lastig op de bmw website te zien wat nu precies de verschillen zijn (ik dacht dus enkel dagrijverlichting met de haakjes etc, maar het knipperlicht is nu wel heel lelijk zo... afijn welke bmw rijder gebruikt die nu eigenlijk ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

ls789 schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:49:
maar het knipperlicht is nu wel heel lelijk zo...
Als je in de auto zit heb je daar toch geen last van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

JanHenk schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:23:
[...]

Niet van alle drie de knipperlichten, alleen adaptive led en laser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
_Arthur schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:53:
[...]

Als je in de auto zit heb je daar toch geen last van 8)
Klopt! Is ook een luxe probleem, alhoewel het wel wat karig staat/is tov de rest van de auto. Wat wel zonde is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:12:
[...]

Niet van alle drie de knipperlichten, alleen adaptive led en laser.
De eerste paar zijn een vergelijking tussen de adaptieve LED en Laser, dat klopt!..

Als ik me niet vergis echter, de laatste 2/3 foto's zijn van de standaard LED..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
ls789 schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:49:
[...]

Thanks! Baal er wel van :( heb het verkeerd gelezen. In het executive pakket stond “led mistlampen”... ging er eigenlijk wel vanuit dat executive pakket + corporate edition + m sport pakket de middelste led optie aanwezig was. Helaas niet dus.

Daarnaast nogal lastig op de bmw website te zien wat nu precies de verschillen zijn (ik dacht dus enkel dagrijverlichting met de haakjes etc, maar het knipperlicht is nu wel heel lelijk zo... afijn welke bmw rijder gebruikt die nu eigenlijk ;))
Dit zijn precies de zaken die mij altijd erg tegenstaan bij ‘premium’ merken. De afwerking, degelijkheid en rij-eigenschappen bij BMW trekken mij naar het merk, maar de karige basisuitrusting en vooral het bewust heel schraal houden van de zaken die in de basisuitrusting zitten stuit mij tegen de borst. Daar schaar ik ook het lelijk maken van de koplampen onder, die schoteltjes vind ik namelijk niet mooi staan en doen afbreuk aan de rest van de auto maar zijn er mijns inziens om je te verleiden de duurdere optie te kiezen.
Maar naast de koplampen valt te denken aan de basisstoelen zonder ondersteuning waardoor zitpositie niet lekker is, het harde plastic standaard stuurwiel, het belachelijk dure Apple CarPlay abonnement, de beroerde audiokwaliteit als je geen HK of BW neemt, het ontbreken van Android connectivity, etc.

Ik klink misschien nogal zuur en door de explosie aan modellen zit het ook wel goed met de verkoopcijfers in Nederland, maar denk dat ze hun potentieel verder kunnen benutten als ze daar wat meer oog voor zouden hebben. Maar het blijft Duits premium en we blijven het allemaal kopen natuurlijk, ondanks een falende designafdeling...dat weten ze ook wel in München

[ Voor 7% gewijzigd door Beam87 op 15-12-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Beam87 schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:24:
[...]

Dit zijn precies de zaken die mij altijd erg tegenstaan bij ‘premium’ merken. De afwerking, degelijkheid en rij-eigenschappen bij BMW trekken mij naar het merk, maar de karige basisuitrusting en vooral het bewust heel schraal houden van de zaken die in de basisuitrusting zitten stuit mij tegen de borst. Daar schaar ik ook het lelijk maken van de koplampen onder, die schoteltjes vind ik namelijk niet mooi staan en doen afbreuk aan de rest van de auto maar zijn er mijns inziens om je te verleiden de duurdere optie te kiezen.
Maar naast de koplampen valt te denken aan de basisstoelen zonder ondersteuning waardoor zitpositie niet lekker is, het harde plastic standaard stuurwiel, het belachelijk dure Apple CarPlay abonnement, de beroerde audiokwaliteit als je geen HK of BW neemt, het ontbreken van Android connectivity, etc.

Ik klink misschien nogal zuur en door de explosie aan modellen zit het ook wel goed met de verkoopcijfers in Nederland, maar denk dat ze hun potentieel verder kunnen benutten als ze daar wat meer oog voor zouden hebben. Maar het blijft Duits premium en we blijven het allemaal kopen natuurlijk, ondanks een falende designafdeling...dat weten ze ook wel in München
Ik ben het helemaal met je eens, ben met mijn eerste premium auto (Audi) ook de mist in gegaan. Ik had een A3 met s line pakket en een soort business extra pakket (weet de naam niet meer precies), best uitgebreid dus! Zit er geen licht en regensensor op, je gelooft het bijna niet als je hem ophaalt :(

Afijn bij mijn 2de premium auto heb ik echt alles aangevinkt dus (bmw 1 serie) en daar miste ik gelukkig niks! Alleen helaas bij de derde auto (de 3 serie dus) weer zo een domme fout begaan... executive corporate edition , m sport pakket, parking pack, shadowline, kleurtje, harman kardon, stoelverwarming etc alles erbij gedaan maar die stomme lampen zijn nu basis uitgevoerd... ik zag “led” staan bij executive maar dit ging over de mistlampen..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ls789 schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:31:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens, ben met mijn eerste premium auto (Audi) ook de mist in gegaan. Ik had een A3 met s line pakket en een soort business extra pakket (weet de naam niet meer precies), best uitgebreid dus! Zit er geen licht en regensensor op, je gelooft het bijna niet als je hem ophaalt :(

Afijn bij mijn 2de premium auto heb ik echt alles aangevinkt dus (bmw 1 serie) en daar miste ik gelukkig niks! Alleen helaas bij de derde auto (de 3 serie dus) weer zo een domme fout begaan... executive corporate edition , m sport pakket, parking pack, shadowline, kleurtje, harman kardon, stoelverwarming etc alles erbij gedaan maar die stomme lampen zijn nu basis uitgevoerd... ik zag “led” staan bij executive maar dit ging over de mistlampen..
Bij een aanschaf van >€50k de volgende keer misschien even 5 minuutjes nemen om de brochure en prijslijst door te kijken? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
fsfikke schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:46:
[...]

Bij een aanschaf van >€50k de volgende keer misschien even 5 minuutjes nemen om de brochure en prijslijst door te kijken? :p
Das wel een makkelijke natuurlijk.....totdat het jezelf een keer overkomt...volgens mij bekijkt iedereen die zo’n auto koopt de lijstjes wel goed hoor en kan dit iedereen een keer overkomen.

Naar mijn mening doen ze er alles aan om die zaken onnodig complex te maken met pakketten die eerder gekozen opties weer uitsluiten waardoor het gewoon kan voorkomen dat je een optie mist plus natuurlijk het feit dat je bij premium bepaalde basis mag verwachten, die er dan uiteindelijk niet blijkt te zijn....
Die handige configurator van BMW helpt hier ook niet echt lekker aan mee trouwens...wat een verdomd slecht werkend ding is dat zeg....

Vergis je daarnaast niet in het feit dat als je een leasebudget hebt het überhaupt al een grote puzzel is om de auto zo te krijgen dat alles wat je wil er op zit maar je niet onnodig te veel betaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Beam87 schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:50:
[...]

Das wel een makkelijke natuurlijk.....totdat het jezelf een keer overkomt...volgens mij bekijkt iedereen die zo’n auto koopt de lijstjes wel goed hoor en kan dit iedereen een keer overkomen.

Naar mijn mening doen ze er alles aan om die zaken onnodig complex te maken met pakketten die eerder gekozen opties weer uitsluiten waardoor het gewoon kan voorkomen dat je een optie mist plus natuurlijk het feit dat je bij premium bepaalde basis mag verwachten, die er dan uiteindelijk niet blijkt te zijn....
Die handige configurator van BMW helpt hier ook niet echt lekker aan mee trouwens...wat een verdomd slecht werkend ding is dat zeg....

Vergis je daarnaast niet in het feit dat als je een leasebudget hebt het überhaupt al een grote puzzel is om de auto zo te krijgen dat alles wat je wil er op zit maar je niet onnodig te veel betaalt...
Jep.. is inderdaad een leaseauto en ben vaak weken aan het puzzelen ;) optie aanvinken, maandbedrag bekijken, optie uitvinken etc etc. Soms ook wisselen (zo ben ik van davitgrau welke +/- 2k was en hifi geluid naar Portimao blue (1200 eu) en hk gegaan :)). Leuke puzzel maar kan inderdaad voor komen dat je dan iets over het hoofd ziet..

Bij de mercedes configurator kun je de auto ook in het donker bekijken, wellicht met deze optie in de bmw configurator was dit mij opgevallen. Maar goed, mag de pret niet bederven! Mocht het nu echt niet om aan te zien zijn, kan ik altijd nog even kijken voor 2 koplamp units en achteraf in laten bouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:46:
[...]

Je klikt een trekhaak aan en de verwarmde ruitenwissers verdwijnen weer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
hier overigens een filmpje gevonden van de standaard headlights! YouTube: BMW G20 Standard lights Turn Signal

die 2 daylight lampjes zijn echt te karig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
ls789 schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:33:
hier overigens een filmpje gevonden van de standaard headlights! YouTube: BMW G20 Standard lights Turn Signal

Snap dat je dit beetje karig vindt. Ik ben daar ook wel gevoelig voor. Zou zelf ook nooit de basis lampen nemen.

Is je configuratie al definitief dan? Dat is pas paar weken voor productie toch.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
VidaR-9 schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:39:
[...]

Snap dat je dit beetje karig vindt. Ik ben daar ook wel gevoelig voor. Zou zelf ook nooit de basis lampen nemen.

Is je configuratie al definitief dan? Dat is pas paar weken voor productie toch.
tja helaas wel.. auto zal deze week bij de dealer worden gelost :) ik ga hopen dat het in het echt toch wat mee zal vallen :) verder is de auto top namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
ls789 schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:46:
[...]

tja helaas wel.. auto zal deze week bij de dealer worden gelost :) ik ga hopen dat het in het echt toch wat mee zal vallen :) verder is de auto top namelijk!
Ja je auto klinkt zeker dik! Benieuwd naar de foto’s binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
VidaR-9 schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:47:
[...]

Ja je auto klinkt zeker dik! Benieuwd naar de foto’s binnenkort.
zal ik zeker even posten :D

hier nog een filmpje gevonden.. versta het niet maar de lampen zijn goed in beeld YouTube: 🇩🇪 BMW 318d G20 Basic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
gelukkig zijn de achterlichten wel allemaal hetzelfde :D dus dat ziet er gewoon goed uit! Zag op ekris dat ze voor de led koplampen 1800 per stuk vragen pff

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:35

Mrlten

Premium Deluxe Plus

ls789 schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:59:
gelukkig zijn de achterlichten wel allemaal hetzelfde :D dus dat ziet er gewoon goed uit! Zag op ekris dat ze voor de led koplampen 1800 per stuk vragen pff
Een voorbode van wat Is789 gaat doen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

jadjong schreef op zondag 15 december 2019 @ 18:17:
[...]

Je klikt een trekhaak aan en de verwarmde ruitenwissers verdwijnen weer. :P
Hoe ik 't gedaan heb...

Papieren brochure opgehaald
Alles opgeschreven wat ik wilde
Bij dealer besteld en geluisterd naar geadviseerde pakketten
Voor bestellen alle pakketten en opties bekeken of dat mijn wensen er in voor kwamen. Ofwel individueel ofwel als onderdeel van pakket.

Zodoende geheel niets gemist en zelfs wat extra's gekregen die van mij niet hoefden maar in pakket meekwamen...

Configurator volledig links laten liggen. Geen interesse in. Geen meerwaarde. Simple as that 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-01 20:28
Beste medetweakers,

Ik ben van plan een BMW 3 serie te kopen en heb deze twee modellen geselecteerd:
1) BMW 3 SERIE TOURING 320I uit 2019
https://dusseldorpbmw.nl/...n_xk-586-s/benzine/574491

2) BMW 3 SERIE TOURING 330I uit 2017
https://dusseldorpbmw.nl/...n_nk-953-h/benzine/575028

Ik heb met beide auto’s een proefrit gemaakt, maar kan nog steeds geen keuze maken. Zelf heb ik geen ervaring met BMW, het wordt mijn eerste dus.
De 320i is jonger, heeft weinig km ’s en veel opties zoals, parking assists, DAP, etc. ten opzichte van 330i. Aan de andere kant heeft 330i meer vermogen, panorama dak, sportstoelen en adaptieve cruise control t.o.v. 230i.
Wat zouden jullie me kunnen adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

ls789 schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:33:
Dagrij verlichting is sowieso gewoon driewerf kut. Wie dat verzonnen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
sinus schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:12:
Beste medetweakers,

Ik ben van plan een BMW 3 serie te kopen en heb deze twee modellen geselecteerd:

Ik heb met beide auto’s een proefrit gemaakt, maar kan nog steeds geen keuze maken. Zelf heb ik geen ervaring met BMW, het wordt mijn eerste dus.
De 320i is jonger, heeft weinig km ’s en veel opties zoals, parking assists, DAP, etc. ten opzichte van 330i. Aan de andere kant heeft 330i meer vermogen, panorama dak, sportstoelen en adaptieve cruise control t.o.v. 230i.
Tsja wat valt er precies te adviseren - welke opties je belangrijk vindt moet je toch vooral zelf bepalen.

Voor mij zou het de 330i worden, simpelweg vanwege de sportstoelen die ik persoonlijk een must vind op de 3 serie. En het vermogen is ook lekker als je niet wilt chippen (wat ik niet zou doen gezien de garantie, anders hoef je ook geen Premium Selection BMW te kopen), maar een 320i is natuurlijk ook meer dan prima voor dagelijks gebruik (hangt wellicht ook beetje van je rijstijl af).

Daarnaast staan beide bij de BMW dealer en hebben zelfde garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
_Arthur schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:45:
[...]

Dagrij verlichting is sowieso gewoon driewerf kut. Wie dat verzonnen heeft...
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37
@sinus Eens met sham27. Sportstoelen zijn een must in een BMW. Zitten echt veel beter. Voor de rest zijn DAP en parking assist leuk maar ook niet meer dan dat. Beide wagens hebben maar weinig kilometers dus ondanks dat het verschil in percentage wellicht groot is zul je daar niet veel van merken. Ik zou ook zeker voor de 330 gaan. Veel leukere auto.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik heb zelf een 320i die erg lijkt op de jouwe. Zelfs het kenteken is praktisch gelijk.. Deze wagens worden door BMW medewerkers gereden of shortlease ingezet en de dealers kopen ze daarna op.

Mijn overweging; lagere cataloguswaarde dus lagere bijtelling/onttrekking. Blijft er nog wat aan kosten over... Daarnaast ben ik verknocht aan de kleurstelling van de mijne (donkerblauw en cognac interieur).

Met betrekking tot de stoelen ben ik het wel eens met bovenstaande, in een volgende auto zou ik die ook bestellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Gewoon je normale verlichting aanzetten, dan zie je tenminste ook nog iets.

Gelukkig moet dat DRL tegenwoordig ook de achterlichten aanzetten, de eerste implementaties waren helemaal klote; 'men' dacht verlichting aan te hebben, maar dan stonden die peertjes alleen voor aan en achter geen verlichting.

Zie je tegenwoordig nog steeds genoeg bij veel auto's met slecht weer / schemer; achter geen verlichting en voor de DRL aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
_Arthur schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:46:
[...]

Gelukkig moet dat DRL tegenwoordig ook de achterlichten aanzetten, de eerste implementaties waren helemaal klote; 'men' dacht verlichting aan te hebben, maar dan stonden die peertjes alleen voor aan en achter geen verlichting.

Zie je tegenwoordig nog steeds genoeg bij veel auto's met slecht weer / schemer; achter geen verlichting en voor de DRL aan.
Vooral bij mist irritant inderdaad. Ik heb ook gelijk gecodeerd dat mijn achterlichten wel aan staan bij DRL, vind ik ook stuk mooier.

Maar DRL vind ik vaak juist wel mooi en heel goed zichtbaar, bijv ook bij heel zonnig weer. Het gaat immers om gezien worden, niet zozeer dat je zelf ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
[...]

Ik zie nog veel vaker klojo's die hun mistlampen permanent voeren omdat ze denken dat dat mag*, aangezien sommige auto's ook domweg DRL in de bumpers hebben (of waar de mistlampen als bochtverlichting fungeren). Overdag heb je er geen last van, maar 's avonds kunnen ze dan vaak net zo goed met groot licht gaan rijden omdat hun tegenliggers toch al verblind zijn.

* DRL moet uit gaan zodra dimlicht aan gaat. Of over schakelen naar stadslicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

VidaR-9 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:02:
Het gaat immers om gezien worden, niet zozeer dat je zelf ziet.
Ja, daarom heb ik altijd mijn verlichting gewoon aan. Dan zie ik zelf ook nog eens :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54
sinus schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:12:
Beste medetweakers,

Altijd voor die 330i gaan, qua design is er geen verschil. adaptive cruise control, sportstoelen , panorama dak en meer vermogen zorgen voor een meer BMW ervaring zeg maar. Die 30.000 meer kilometers vind ik wel mee vallen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Beam87 schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:50:
[...]

Helemaal mee eens. Bij het samenstellen van mijn 1 Serie zag ik de schakelflippers overduidelijk op de foto's, maar dit bleek bij levering toch even wat anders te zijn..

Inmiddels is het wel aangepast in de configurator, maar op zulke dingen mogen ze wel scherper zijn.

Reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

ls789 schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:46:
[...]

Vette pech, niemand die je hierop aan zal spreken hoor ;)... je moet wel echt een kenner zijn om de verschillen te zien. Ik heb de adaptive wel (zaten in het High Executive pakket volgens mij?) maar heb dat ook niet heel bewust mee besteld.

De laser lampen vond ik veel te duur iig, die adaptive dingen zijn erg goed iig :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
dennisk. schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:14:
[...]

Helemaal mee eens. Bij het samenstellen van mijn 1 Serie zag ik de schakelflippers overduidelijk op de foto's, maar dit bleek bij levering toch even wat anders te zijn..

Inmiddels is het wel aangepast in de configurator, maar op zulke dingen mogen ze wel scherper zijn.
Die foto's zijn vaak ook ter indicatie, staat het er nergens met kleine letters bij? Dat de opties op de foto niet overeenkomen met de configuratie? Is bij VW bijv wel zo. Denk dat geen enkel merk een 3D render heeft van elke mogelijke (combinatie) optie(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ls789
Tortelli schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:28:
[...]

Vette pech, niemand die je hierop aan zal spreken hoor ;)... je moet wel echt een kenner zijn om de verschillen te zien. Ik heb de adaptive wel (zaten in het High Executive pakket volgens mij?) maar heb dat ook niet heel bewust mee besteld.

De laser lampen vond ik veel te duur iig, die adaptive dingen zijn erg goed iig :D.
haha jep, heb 2 foto's laten zien (1 met adaptive en 1 basic) en mijn vriendin zag het verschil niet eens >.< zal wel meevallen dus haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
ls789 schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:35:
[...]

haha jep, heb 2 foto's laten zien (1 met adaptive en 1 basic) en mijn vriendin zag het verschil niet eens >.< zal wel meevallen dus haha
Het was me echt niet opgevallen dat er twee LED opties waren en de laser. Ik heb dezelfde als jij en het bevalt prima tbh. Laat de lol van je nieuwe auto nou niet hangen op een gemiste optie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb nu tijdelijk van de dealer een nieuwe 5 series (520i sedan, high executive met m sport). O wat rijd dat heerlijk. Die comfort stoelen zijn echt super. De auto heeft ook adaptive lights ;) Werkt wel heel goed en lekker. Enige wat er niet op zit en wat ik echt mis is de adaptive cruise control :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
[...]

Erg herkenbaar dit. Dit kwam extreem veel voor bij mensen met een Renault Clio IV van voor de facelift (die ik ooit had), die met die twee ledstrips aan het einde van de motorkap. Het leek dan net alsof je verlichting gewoon aanstond, maar achter was er gewoon geen licht. Echt een typische Renault-misser uiteraard, maar goed.

Ik vind de verlichting van met name nieuwe auto's veel te fel en het werkt gewoon verblindend....en dan hebben ze het over veiligheid enzo door beter zicht op de weg....wat een giller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

VidaR-9 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:02:
[...]

Vooral bij mist irritant inderdaad. Ik heb ook gelijk gecodeerd dat mijn achterlichten wel aan staan bij DRL, vind ik ook stuk mooier.
Sla mij maar dood. Als je bij DRL zowel vóor als achterlichten wil voeren, waarom zet je dan niet gewoon je lampen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Eagle Creek schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:49:
[...]

Sla mij maar dood. Als je bij DRL zowel vóor als achterlichten wil voeren, waarom zet je dan niet gewoon je lampen aan?
DRL zijn de angle eye's zonder dimlicht, als je je lampen aan doet staan die uit en heb je alleen dimlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
fsfikke schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:55:
[...]

DRL zijn de angle eye's zonder dimlicht, als je je lampen aan doet staan die uit en heb je alleen dimlicht.
@Eagle Creek dit dus. Angel eye's vind ik een stuk mooier dan normaal dimlicht.

Ze staan btw wel aan met je dimlicht, maar een stuk minder fel / opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

fsfikke schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:55:
[...]

Ja dat is een technisch verschil. Maar daarin zie ik geen reden.
VidaR-9 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:01:
[...]

@Eagle Creek dit dus. Angel eye's vind ik een stuk mooier dan normaal dimlicht.

Ze staan btw wel aan met je dimlicht, maar een stuk minder fel / opvallend.
Maar.... als je in je auto zit. Dan zie je toch niet wat voor visuele uitvoering licht je voert. Of doe je het bewust voor het mooi zijn en niet opvallen? Waarom dan nog je achterlichten aan?

Don't get me wrong hoor. Jullie moeten lekker doen wat je goed dunkt. Maar uitcoderen van start/stop (nuttige functie) lijkt soms een missie. En i.p.v. je lichten aan te toen wil je dat je voór en achterlichten altijd branden, alleen bij donker wil je voor nóg meer licht.

Ik snap de logica niet :+ .

[ Voor 16% gewijzigd door Eagle Creek op 17-12-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Werelds schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:04:
[...]

Ik zie nog veel vaker klojo's die hun mistlampen permanent voeren omdat ze denken dat dat mag*, aangezien sommige auto's ook domweg DRL in de bumpers hebben (of waar de mistlampen als bochtverlichting fungeren).
[...]
Dat hoort toch gewoon op een oude E36 of E46? O-) :+
Beam87 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:41:
[...]

Erg herkenbaar dit. Dit kwam extreem veel voor bij mensen met een Renault Clio IV van voor de facelift (die ik ooit had), die met die twee ledstrips aan het einde van de motorkap. Het leek dan net alsof je verlichting gewoon aanstond, maar achter was er gewoon geen licht. Echt een typische Renault-misser uiteraard, maar goed.

Ik vind de verlichting van met name nieuwe auto's veel te fel en het werkt gewoon verblindend....en dan hebben ze het over veiligheid enzo door beter zicht op de weg....wat een giller.
En diezelfde Clio's (en Renault in het algemeen) hebben wel automatische verlichting, maar de sensor was gewoon erg slecht. Bij bijv een Citroën DS3 springt het dimlicht aan bij het eerste beetje regen of schemering terwijl je Renaults dan nog een hele tijd met enkel DRL ziet rondrijden. Bij mist idem dito, allemaal grijze Renaults die dan full-camo rondrijden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:36
Ben op zoek naar gebruikte BMW 1 of 3 serie, benzine zo rond 201/2012. Wat me opvalt is dat de prijzen eigenlijk vergelijkbaar zijn en bv wegenbelasting ook maar heel weinig verschil uitmaakt. Iemand daar een verklaring voor, is toch niet logisch lijkt me?
Merci, Sige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Svinken schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:07:
Ben op zoek naar gebruikte BMW 1 of 3 serie, benzine zo rond 201/2012. Wat me opvalt is dat de prijzen eigenlijk vergelijkbaar zijn en bv wegenbelasting ook maar heel weinig verschil uitmaakt. Iemand daar een verklaring voor, is toch niet logisch lijkt me?
Merci, Sige
Wegenbelasting gaat op brandstofsoort en wagengewicht, waarbij bijv de 120i (1275kg) en 320i (1345kg) nog net in dezelfde schijf vallen en dus hetzelfde kosten aan wegenbelasting. Simpel toch?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Eagle Creek schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:03:
[...]

Ja dat is een technisch verschil. Maar daarin zie ik geen reden.

[...]

Maar.... als je in je auto zit. Dan zie je toch niet wat voor visuele uitvoering licht je voert. Of doe je het bewust voor het mooi zijn en niet opvallen? Waarom dan nog je achterlichten aan?

Don't get me wrong hoor. Jullie moeten lekker doen wat je goed dunkt. Maar uitcoderen van start/stop (nuttige functie) lijkt soms een missie. En i.p.v. je lichten aan te toen wil je dat je voór en achterlichten altijd branden, alleen bij donker wil je voor nóg meer licht.

Ik snap de logica niet :+ .
Mooi en toegevoegde waarde voor veiligheid kan toch samengaan? Ik vind zowel mijn DRL voor als mijn achterlichten achter mooi als het aan staat tijdens het rijden. En dat is beide om gezien te worden, in het donker heb ik ook verlichting nodig om zelf te zien (dus meer licht).

Er zijn zoveel dingen die ik niet zie als ik in mijn auto rijd, maar daarom wil ik het er nog wel op hebben. Overigens brandt er op mijn dashboard wel een lampje als de verlichting aan is en niet als de DRL aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:36
MadMarky schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:15:
[...]

Wegenbelasting gaat op brandstofsoort en wagengewicht, waarbij bijv de 120i (1275kg) en 320i (1345kg) nog net in dezelfde schijf vallen en dus hetzelfde kosten aan wegenbelasting. Simpel toch?
Dank voor je antwoord. Mijn punt was eigenlijk dat ik het vreemd vind dat beide auto's een vergelijkbare prijs hebben terwijl een 3 serie toch een stuk groter en comfortabeler is. Blijkbaar is de 1 erg populair/gewild. Ik focus dus maar op een 3 serie (eventueel cabrio :-)) maar blijf het apart vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
MadMarky schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:05:
[...]

Dat hoort toch gewoon op een oude E36 of E46? O-) :+

[...]

En diezelfde Clio's (en Renault in het algemeen) hebben wel automatische verlichting, maar de sensor was gewoon erg slecht. Bij bijv een Citroën DS3 springt het dimlicht aan bij het eerste beetje regen of schemering terwijl je Renaults dan nog een hele tijd met enkel DRL ziet rondrijden. Bij mist idem dito, allemaal grijze Renaults die dan full-camo rondrijden.
Dat is ook zo inderdaad, al moet ik ook wel zeggen dat ik de automatische verlichting in mijn BMW uit 2017 redelijk laat aan vind gaan. Hele massa's auto's zie je bij schemering al met verlichting en dan precies een aantal BMW's niet....toch opvallend wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

tijdens het verhuizen mijn tweede sleutel verloren van mijn vrouw's auto, (2017 F31) iemand nog tips of gewoon de eerste hit pakken in google voor een nieuwe?
Kosten zullen wel niet verzekerd zijn of de moeite waard zijn om in te dienen, tenzij ik bij de dealer uitkom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Verwacht dat alleen de BMW dealer een sleutel kan maken?. Kreeg bij mijn E46 toen de tijd maar 1 sleutel, heb toen een 2e bij laten maken: kostte iets van €120.....

Die nieuwe zullen wel niet goedkoper zijn geworden.
Pagina: 1 ... 53 ... 370 Laatste