Als je wil kun je nog wel verder. Ik heb in mijn F11 al 72 liter gegooid in de tank van 70 liter. Bij m'n E91 is dat zelfs met bijna 64 liter gelukt in een 60 liter tank. Maar toch probeer ik dat tegenwoordig te vermijden. Diesel leeg rijden kan knap prijzig worden.
Tortelli schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:56:
[...]
318 is eerst geleverd met de N13B16 motor (aldus
wiki), dit is de PSA motor (1.6 4 cilinder die ook in de Mini's (R56) . Volgens mij staan deze blokken niet heel best bekend. Volgens mij ligt dezelfde motor ook in de 320i EDE (163pk ?) die goedkoper aangeboden worden dan de normale 184pk 320i met N20 motor.
Dat blok wil je inderdaad ver vandaan blijven. Is het THP-blok van PSA. Eén en al problemen.
Beam87 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:15:
[...]
Ik sta er dubbel in. In Nederland heb je eigenlijk genoeg aan de 1.5 driecilinder met 140 pk aangezien je of 100, of 80 rijdt of in de file staat.....dus geef mij dan maar een wagen met een goede uitrusting, goede stoelen, automaat i.p.v. een kale 330i met stoffen standaardstoelen, etc.
Met mijn 1.5 liter driecilinder met automaat kom ik prima mee overal. Wel moet ik toegeven dat ik in mijn zoektocht naar een nieuw karretje wel als eerste kijk bij de zwaardere motoren en toch wel weer terugval naar de 6-in-lijn die ik in mijn E38 7 Serie ook had. Ik richt mij met name op een F10 530d, maar dan wel met dikke uitrusting. Die zijn vrij schaars valt mij op. Zou graag het Mokka Nappa-leer willen.
Een goede F10 met fatsoenlijke uitrusting is er in NL niet zo veel inderdaad. Veel met standaardstoelen e.d.
Overigens eens met je uitspraak over de driepitter: het zal vast voldoen, al helemaal in NL. Rationeel zal het een prima keuze zijn. Maar zo'n zespitter heeft ook wel iets natuurlijk. Nu kan het nog...
Eagle Creek schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:03:
Don't get me wrong hoor. Jullie moeten lekker doen wat je goed dunkt. Maar uitcoderen van start/stop (nuttige functie) lijkt soms een missie. En i.p.v. je lichten aan te toen wil je dat je voór en achterlichten altijd branden, alleen bij donker wil je voor nóg meer licht.
Verlichting rondom is ivm veiligheid gewoon handig. Dat concept met DRL vóór, maar ondertussen achter niets, vind ik dan weer debiel. Vooral omdat het merendeel van de chauffeurs domme schapen zijn die niet nadenken over zichtbaarheid - kijk maar eens naar het aantal auto's met beperkte verlichting in schemer/regen.
Start/stop vind ik vooral irritant. En ik blijf erbij dat het niet goed is voor turbo e.d. Ik heb het altijd zsm uitgecodeerd.
Techno Overlord schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:51:
Na jaren leaseauto gereden te hebben, ben ik nu in de running om een nieuwe auto aan te schaffen. Momenteel rijd ik een BMW 318i uit 2007. Deze heb ik vlug moeten kopen gezien ik nieuw werk had waarbij geen leaseatuo meer in het pakket zit.
Ik ben mij aan t orienteren op een BMW 4- of 5- serie. Aangezien die 318i een stuk te langzaam is voor mijn gevoel, wil ik kijken voor een 428i/528i of een 435i/535i van minimaal rond 2013. Mijn budget is ongeveer 25000euro.
Probleem is dat ik nu maar rondjes om de kerk rij. Naar het werk is nog geen 10km enkele reis en verder is het naar de winkel en naar familie en vrienden en af en toe eens een tripje naar van 500km retour. Vanaf april dit jaar heb ik nog geen 5000km totaal gereden.
Mijn vragen: Is de x35i echte overkill? Ik wil graag een 6 cylinder maar ik lees ook goede dingen over de x28i. Kunnen beide blokken wel tegen die korte ritjes? Wat zijn zaken waarbij ik goed moet opletten bij het kopen van een dergelijke BMW? Andere tips?
Ik zou er goed over nadenken. Zo'n zespitter is leuk, maar je hebt er in NL niet altijd evenveel aan. En hij komt bij jouw reguliere verkeer nooit op temperatuur, da's niet goed voor een auto.
Met jouw km's zou ik persoonlijk gaan twijfelen of ik niet gewoon een boodschappenautootje zou kopen. Een 4 of 5 gaat obv leeftijd toch nog aardig afschrijven terwijl je amper km's maakt. En als je dan zo'n auto koopt, wil je wel een leuke uitvoering...kassa.