Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19
Tortelli schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:41:
Verwacht dat alleen de BMW dealer een sleutel kan maken?. Kreeg bij mijn E46 toen de tijd maar 1 sleutel, heb toen een 2e bij laten maken: kostte iets van €120.....

Die nieuwe zullen wel niet goedkoper zijn geworden.
Ik was voor mijn e39 al 250 euro kwijt... Die dingen zijn echt grof duur

Kon hem uiteindelijk niet eens gebruiken, want iemand had ooit de startonderbreker vervangen waardoor die chip niet meer werkte, want die was geprogrammeerd op de originele...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kwam nog twee interessante nieuwsberichten tegen die ik hier volgens mij nog niet voorbij heb zien komen:

‘BMW werkt aan 400+ pk sterke geëlektrificeerde BMW M140e’

Afbeeldingslocatie: https://www.autovisie.nl/wp-content/uploads/bmw-m135i-xdrive-m-performance-1-768x271.jpg

Gerucht: BMW 1 Serie slechts kort leverbaar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sinus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-01 20:28
VidaR-9 schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:54:
Voor mij zou het de 330i worden, simpelweg vanwege de sportstoelen die ik persoonlijk een must vind op de 3 serie.
MrFl0ppY schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:00:
@sinus Eens met sham27. Sportstoelen zijn een must in een BMW. Zitten echt veel beter. Voor de rest zijn DAP en parking assist leuk maar ook niet meer dan dat.
JanHenk schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:11:
Met betrekking tot de stoelen ben ik het wel eens met bovenstaande, in een volgende auto zou ik die ook bestellen...
ChiLLeR schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:54:
Altijd voor die 330i gaan, qua design is er geen verschil. adaptive cruise control, sportstoelen , panorama dak en meer vermogen zorgen voor een meer BMW ervaring zeg maar. Die 30.000 meer kilometers vind ik wel mee vallen.
Mijn dank voor jullie duidelijke adviezen. Het is dus 330i geworden.

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 23:31
Als het goed is komt mn auto vandaag bij de dealer binnen ^^ benieuwd of ze hem op maandag/dinsdag kunnen gaan uitleveren :)!

Vragen ze een kenteken e.d. eigenlijk al tijdens transport aan?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Damn wat is dat dynamic led toch vet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
ls789 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 01:25:
Als het goed is komt mn auto vandaag bij de dealer binnen ^^ benieuwd of ze hem op maandag/dinsdag kunnen gaan uitleveren :)!

Vragen ze een kenteken e.d. eigenlijk al tijdens transport aan?
Het gaat bij BMW als volgt: de auto wordt uit de fabriek op transport gesteld naar de importeur. Als de auto daar op de terreinen staat wordt het kenteken aangevraagd door de importeur. Eenmaal binnen wordt de auto vervolgens naar de dealer verscheept.

Via RDW.nl kan je kijken wat het nieuwste uitgegeven kenteken is. Maar ik kwam er achter dat je ook nieuwere kentekens kon invoeren bij opzoeken, dus als het meest recent uitgegeven kenteken volgens de site a-123-aa is kan je ook a-123-ab en verder proberen.

Ik wilde erg graag het kenteken van mijn nieuwe auto weten, dus toen ik wist dat hij bij de importeur stond ben ik kentekens gaan proberen bij de RDW tot ik hem vond (je kunt je auto correct identificeren adhv de BPM bedrag en kleur combinatie). Kostte een paar uur maar ik wist het kenteken toen nog eerder als de dealer :+

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RDW heeft een opendata portaal met zoekfunctie, dus als hij op kenteken staat kun je hem aan de hand van die kenmerken vrij makkelijk vinden. Hoeft je iig geen paar uur te kosten ;)
https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

Signatures zijn voor boomers.

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:35
elmerblues schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:40:
[...]

Ik wilde erg graag het kenteken van mijn nieuwe auto weten, dus toen ik wist dat hij bij de importeur stond ben ik kentekens gaan proberen bij de RDW tot ik hem vond (je kunt je auto correct identificeren adhv de BPM bedrag en kleur combinatie). Kostte een paar uur maar ik wist het kenteken toen nog eerder als de dealer :+
Lol! Dedication ten top! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quantumgq
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 13:51
dollyking schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:27:
tijdens het verhuizen mijn tweede sleutel verloren van mijn vrouw's auto, (2017 F31) iemand nog tips of gewoon de eerste hit pakken in google voor een nieuwe?
Kosten zullen wel niet verzekerd zijn of de moeite waard zijn om in te dienen, tenzij ik bij de dealer uitkom natuurlijk.
Er zijn een hele boel bedrijven die gewoon een nieuwe sleutel kunnen maken en inleren, het is vrij makkelijk om te doen en die bedrijven vragen er meestal maar een ~€80 voor.
Ben je meestal binnen een half uurtje klaar.
Even goed zoeken in jou buurt of er ook zo iemand is en anders wellicht op facebook in BMW groepen vragen of mensen bekend zijn, woon zelf in het noorden en weet dat er in Sneek een zit die dat wel doet maar ga er niet van uit dat je in het noorden woont.

• ls789
Maasluip schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:47:
RDW heeft een opendata portaal met zoekfunctie, dus als hij op kenteken staat kun je hem aan de hand van die kenmerken vrij makkelijk vinden. Hoeft je iig geen paar uur te kosten ;)
https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data
thanks voor de tip.. wel een lastige set om mee te werken. Ik filter bijvoorbeeld op tenaamstelling maar de kentekens kloppen voor geen meter (zie geen enkel G-xxx-xx staan bijvoorbeeld)..?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tenaamstelling zijn al op naam gezet, auto's die nog niet afgeleverd zijn zullen nog niet op naam staan. Er is ook nog een datum eerste toelating en een datum eerste afgifte Nederland.

Signatures zijn voor boomers.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Na jaren leaseauto gereden te hebben, ben ik nu in de running om een nieuwe auto aan te schaffen. Momenteel rijd ik een BMW 318i uit 2007. Deze heb ik vlug moeten kopen gezien ik nieuw werk had waarbij geen leaseatuo meer in het pakket zit.

Ik ben mij aan t orienteren op een BMW 4- of 5- serie. Aangezien die 318i een stuk te langzaam is voor mijn gevoel, wil ik kijken voor een 428i/528i of een 435i/535i van minimaal rond 2013. Mijn budget is ongeveer 25000euro.

Probleem is dat ik nu maar rondjes om de kerk rij. Naar het werk is nog geen 10km enkele reis en verder is het naar de winkel en naar familie en vrienden en af en toe eens een tripje naar van 500km retour. Vanaf april dit jaar heb ik nog geen 5000km totaal gereden.

Mijn vragen: Is de x35i echte overkill? Ik wil graag een 6 cylinder maar ik lees ook goede dingen over de x28i. Kunnen beide blokken wel tegen die korte ritjes? Wat zijn zaken waarbij ik goed moet opletten bij het kopen van een dergelijke BMW? Andere tips?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• CarJunkyXL
Techno Overlord schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:51:
Na jaren leaseauto gereden te hebben, ben ik nu in de running om een nieuwe auto aan te schaffen. Momenteel rijd ik een BMW 318i uit 2007. Deze heb ik vlug moeten kopen gezien ik nieuw werk had waarbij geen leaseatuo meer in het pakket zit.

Ik ben mij aan t orienteren op een BMW 4- of 5- serie. Aangezien die 318i een stuk te langzaam is voor mijn gevoel, wil ik kijken voor een 428i/528i of een 435i/535i van minimaal rond 2013. Mijn budget is ongeveer 25000euro.

Probleem is dat ik nu maar rondjes om de kerk rij. Naar het werk is nog geen 10km enkele reis en verder is het naar de winkel en naar familie en vrienden en af en toe eens een tripje naar van 500km retour. Vanaf april dit jaar heb ik nog geen 5000km totaal gereden.

Mijn vragen: Is de x35i echte overkill? Ik wil graag een 6 cylinder maar ik lees ook goede dingen over de x28i. Kunnen beide blokken wel tegen die korte ritjes? Wat zijn zaken waarbij ik goed moet opletten bij het kopen van een dergelijke BMW? Andere tips?
Met 10 kilometer enkele reis komt zeker de 6 cilinder niet goed op tempratuur. Dit is echt zonde. Natuurlijk is het mooi, maar je gaat toch niet trappen met een koud blok, dushoeveel heb je er dan aan. En daarnaast..is het goed voor de techniek: Nee. Als je voor een 4 cilinder gaat kijken uit dat tijdperk, (die zal ook maar net aan op tempratuur komen. Wellicht in de zomer wel, in de winter niet. (juist dan wil je hem goed op tempratuur hebben en zorgen dat al het vocht verdamt is) dan kom je op het N20 blok uit, en als je voor de 6 cilinder gaat kijken de N55. Als je daar op Googled dan zal je de plussen en de minnen van de blokken tegen komen.

Bij elke auto: Zorg dat het onderhoud goed en op tijd gedaan is. Check op roest, lakdikte om te kijken of de auto over gespoten is (oid), klopt de kilometerstand met de staat van de auto. Als de auto 50K gelopen heeft, maar ziet eruit alsof die 250K gelopen heeft, dan wil je die ook niet hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door CarJunkyXL op 19-12-2019 11:18 ]

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Heb je al gereden met beide modellen/motoren?

Zelfs een x20i van die bouwjaren is al een behoorlijke vooruitgang ten opzichte van de 318i vanwege het toevoegen van een turbo, dit maakt de auto in dagelijks gebruik al een stuk vlotter.

De x28i is ook een 2.0 turbo maar dan met meer vermogen. een 35i is gewoon een serieus snelle machine.

Korte rondjes om de kerk is voor geen enkel blok heel fijn, maar ze zullen er niet stuk op lopen...

Ik denk als je van een 318i uit 2007 komt dat alle moderne turbomotoren een enorme stap voorwaarts zijn, en dat inderdaad een x35i wat overkill zal zijn. Maar daar kom je alleen achter door ermee te gaan rijden.

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 20:46

Met die fietsbare afstanden zou ik een klein autootje nemen en een echte sportieve wagen... je hebt ook niet voor niets meer geen leasewagen (weinig tot geen reisafstand).

• ls789
Maasluip schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:47:
Tenaamstelling zijn al op naam gezet, auto's die nog niet afgeleverd zijn zullen nog niet op naam staan. Er is ook nog een datum eerste toelating en een datum eerste afgifte Nederland.
na download in csv kun je er wel wat meer mee. Ik heb een blauwe BMW kunnen vinden die eigenlijk identiek is aan mijn bestelling op 100 euro cataloguswaarde na.. beetje vaag dus.

Zie ook veel foutjes/slordigheden hehe dus kan zijn dat mijn filters mijn kenteken er per ongeluk uitfilteren hehe

• ls789
Maasluip schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:47:
wel jammer.. er staan geen auto's in waar Datum Tenaamstelling leeg is :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Kan me hier binnenkort ook melden ;-)

118i M-Line wordt besteld

BMW 118i Corporate Exec.Aut.
18 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 819 M)* in Bicolor in OrbitGrey metallic
M achterspoiler
Comfort Pack
Audio Media Pack
Misano Blau Metallic
Model M Sport

Trouwens wel stom dat er geen schakelflippers op dat M stuur zitten, schijnen ze bij de 118i niet te doen omdat het een 3 cilinder is....

Ook al is het geen geen echte BMW ben ik er wel blij mee ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door wimpie007 op 19-12-2019 15:54 ]

Verwijderd

Ik vind de nieuwe 118 in M uitvoering toch een lastige. Ik moet een beetje denken aan een kit-car. Een mooie sportieve auto om te zien, maar in geen enkele vorm het vermogen ervan hebben. Dan gaat voor mij de trots van zo'n wagen er een beetje af. Want je kan alleen maar afgaan met die combo gelimiteerdvermogen & uiterlijk vertoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ls789
wimpie007 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:48:
Kan me hier binnenkort ook melden ;-)

118i M-Line wordt besteld

BMW 118i Corporate Exec.Aut.
18 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 819 M)* in Bicolor in OrbitGrey metallic
M achterspoiler
Comfort Pack
Audio Media Pack
Misano Blau Metallic
Model M Sport

Trouwens wel stom dat er geen schakelflippers op dat M stuur zitten, schijnen ze bij de 118i niet te doen omdat het een 3 cilinder is....

Ook al is het geen geen echte BMW ben ik er wel blij mee ;-)
Staat toch echt een bmw logo op hoor ;) mooie bak! Had zelf ook deze combo geconfigureerd! 118i is in NL rap zat voor een daily ride. Uiteindelijk voor de 3 gegaan omdat mijn vorige auto ook een 1 was, voelde minder als een upgrade :) de nieuwe 1 rijdt overigens verrassend goed

• wimpie007
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:47:
Ik vind de nieuwe 118 in M uitvoering toch een lastige. Ik moet een beetje denken aan een kit-car. Een mooie sportieve auto om te zien, maar in geen enkele vorm het vermogen ervan hebben. Dan gaat voor mij de trots van zo'n wagen er een beetje af. Want je kan alleen maar afgaan met die combo gelimiteerdvermogen & uiterlijk vertoon.
Kom van een golf7 GTD af en toen tijdelijk een 120pk v40. Vond die 140pk icm met de 7 traps automaat lekker vooruit komen hoor. En m line is meer dan alleen uiterlijk he. Onderstel en sturen

• wimpie007
ls789 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:00:
[...]

Staat toch echt een bmw logo op hoor ;) mooie bak! Had zelf ook deze combo geconfigureerd! 118i is in NL rap zat voor een daily ride. Uiteindelijk voor de 3 gegaan omdat mijn vorige auto ook een 1 was, voelde minder als een upgrade :) de nieuwe 1 rijdt overigens verrassend goed
Thanks!

De 3 was buiten leasebudget helaas. Deze kwam nu op bijna 42k en is best compleet door die pakketjes en die edition versie

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik zit in dezelfde situatie, maar ik fiets elke dag de 10 km naar werk en de auto staat veel stil (slijt hij niet van). Alleen als t regent dan pak ik de auto, maar zelfs in de herfst is dat niet zo vaak. Ben deze week nog geen 1x met de auto gegaan.

Ik heb zelf een n53 6 cilinder blok, heerlijk om af en toe mee te touren in het weekend. En ja, lange stukken vindt hij wel veel fijner. Die auto’s zijn niet gemaakt voor korte afstanden. Sterker nog, als ik met mijn blok alleen maar korte afstanden zou rijden dan krijg je op den duur allerlei problemen met vervuiling, niet kunnen regenereren etc.

Als je hem elke dag gaat gebruiken voor 10 km woon werk zou ik het zelf niet doen. Die auto’s hebben lange afstanden nodig. Dan kan je beter een boodschappenkarretje kopen voor de korte afstanden en een 535i voor de lange afstanden.

NOSIG

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:44

Orac

Ik mis je papa.

Road Map EUROPE EVO 2019-4 is nu te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Meh.. salesguy was in gesprek. Andere medewerker wist mij te vertellen dat er deze week geen auto’s zijn binnengekomen :( hopen op maandag dan maar! 😄

Overigens krijg ik vanuit bmw geen geautomatiseerde mailtjes met updates over de bestelling. Een collega van mij heeft dit wel?

[ Voor 31% gewijzigd door ls789 op 20-12-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Orac schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:33:
Road Map EUROPE EVO 2019-4 is nu te downloaden.
Hmmm ja moet nog weer eens op zoek naar een Update van mijn CIC. rijd nu met 2018-1 en dat begint toch wel erg achter te lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
--MP-- schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 18:27:
[...]

Hmmm ja moet nog weer eens op zoek naar een Update van mijn CIC. rijd nu met 2018-1 en dat begint toch wel erg achter te lopen...
Als je in de buurt van Breda woont, kan ik gratis een FSC voor je aanmaken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Tylen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 07:58:
Toch nog 8Km achter vrachtwagen op eco stand vol gehouden tot de pomp. Bij diesels uit de vag groep kon ik altijd bijna 100Km onder 0 halen. Bij deze durf ik het niet ;) Er ging uiteindelijk 59L in. Dus had nog 1L over.

[Afbeelding]
Als je wil kun je nog wel verder. Ik heb in mijn F11 al 72 liter gegooid in de tank van 70 liter. Bij m'n E91 is dat zelfs met bijna 64 liter gelukt in een 60 liter tank. Maar toch probeer ik dat tegenwoordig te vermijden. Diesel leeg rijden kan knap prijzig worden.
Tortelli schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:56:
[...]

318 is eerst geleverd met de N13B16 motor (aldus wiki), dit is de PSA motor (1.6 4 cilinder die ook in de Mini's (R56) . Volgens mij staan deze blokken niet heel best bekend. Volgens mij ligt dezelfde motor ook in de 320i EDE (163pk ?) die goedkoper aangeboden worden dan de normale 184pk 320i met N20 motor.
Dat blok wil je inderdaad ver vandaan blijven. Is het THP-blok van PSA. Eén en al problemen.
Beam87 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:15:
[...]

Ik sta er dubbel in. In Nederland heb je eigenlijk genoeg aan de 1.5 driecilinder met 140 pk aangezien je of 100, of 80 rijdt of in de file staat.....dus geef mij dan maar een wagen met een goede uitrusting, goede stoelen, automaat i.p.v. een kale 330i met stoffen standaardstoelen, etc.

Met mijn 1.5 liter driecilinder met automaat kom ik prima mee overal. Wel moet ik toegeven dat ik in mijn zoektocht naar een nieuw karretje wel als eerste kijk bij de zwaardere motoren en toch wel weer terugval naar de 6-in-lijn die ik in mijn E38 7 Serie ook had. Ik richt mij met name op een F10 530d, maar dan wel met dikke uitrusting. Die zijn vrij schaars valt mij op. Zou graag het Mokka Nappa-leer willen.
Een goede F10 met fatsoenlijke uitrusting is er in NL niet zo veel inderdaad. Veel met standaardstoelen e.d.
Overigens eens met je uitspraak over de driepitter: het zal vast voldoen, al helemaal in NL. Rationeel zal het een prima keuze zijn. Maar zo'n zespitter heeft ook wel iets natuurlijk. Nu kan het nog...
Eagle Creek schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:03:
Don't get me wrong hoor. Jullie moeten lekker doen wat je goed dunkt. Maar uitcoderen van start/stop (nuttige functie) lijkt soms een missie. En i.p.v. je lichten aan te toen wil je dat je voór en achterlichten altijd branden, alleen bij donker wil je voor nóg meer licht.
Verlichting rondom is ivm veiligheid gewoon handig. Dat concept met DRL vóór, maar ondertussen achter niets, vind ik dan weer debiel. Vooral omdat het merendeel van de chauffeurs domme schapen zijn die niet nadenken over zichtbaarheid - kijk maar eens naar het aantal auto's met beperkte verlichting in schemer/regen.
Start/stop vind ik vooral irritant. En ik blijf erbij dat het niet goed is voor turbo e.d. Ik heb het altijd zsm uitgecodeerd.

Ik zou er goed over nadenken. Zo'n zespitter is leuk, maar je hebt er in NL niet altijd evenveel aan. En hij komt bij jouw reguliere verkeer nooit op temperatuur, da's niet goed voor een auto.
Met jouw km's zou ik persoonlijk gaan twijfelen of ik niet gewoon een boodschappenautootje zou kopen. Een 4 of 5 gaat obv leeftijd toch nog aardig afschrijven terwijl je amper km's maakt. En als je dan zo'n auto koopt, wil je wel een leuke uitvoering...kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:24
Pannencouque schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:25:
[...]
Dat blok wil je inderdaad ver vandaan blijven. Is het THP-blok van PSA. Eén en al problemen.
Correctie: dat is het blok dat BMW en PSA samen ontwikkeld hebben. Kent veel problemen, maar hoeft niet per se fout te zijn. Het is een heerlijk soepel blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Samen? Nou, daar hoeft BMW niet trots op te zijn dan :D. Iedereen die heb heb gehoord met dat blok heeft ellende ermee. Vanaf 150k moet je serieus gaan uitkijken, maar ook voor die tijd moet je al niet opkijken van regelmatig een liter erbij gooien.

Joep van Klokje Rond meldde het laatst ook al. Bekende van me heeft ook zo'n stukgelopen blok in haar Mini. Garage adviseerde al om maar iets anders te kopen, want een ruilbok zou hetzelfde lot beschoren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:11
Pannencouque schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:25:
Verlichting rondom is ivm veiligheid gewoon handig. Dat concept met DRL vóór, maar ondertussen achter niets, vind ik dan weer debiel. Vooral omdat het merendeel van de chauffeurs domme schapen zijn die niet nadenken over zichtbaarheid - kijk maar eens naar het aantal auto's met beperkte verlichting in schemer/regen.
Start/stop vind ik vooral irritant. En ik blijf erbij dat het niet goed is voor turbo e.d. Ik heb het altijd zsm uitgecodeerd.
Idd, dit begrijp ook nog steeds niet. Waarom voren wel aan en achter niets... Je ziet genoeg automobilisten die zich hier onvoldoende van bewust zijn en daardoor bij schemering en/of slecht weer zeer slecht zichtbaar zijn...

Zodra ik start/stop heb, zou ik dit ook direct doen. Ben ook van mening dat het op lange termijn meer slijtage brengt dan goed doet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius

Overkill, dat hangt echt heel erg van je persoonlijke wensen af. Qua geluid, vermogen, koppel en algemene rij ervaring is en blijven zowel de N55/S55 als B58-motoren ongeëvenaard. Dat kan je ook niet vergelijken met de N20 4-cyl. motoren. Een 428i komt echter net zo goed mee in het verkeer, alleen je hebt iets minder beleving/geluid/vermogen ter beschikking.

Mijn 435i Gran Coupé met de N55 motor komt met dit weer pas na 10km enigszins op temperatuur. Dus een olietemperatuur boven de 90°C. Daaronder wil je stevig gasgeven altijd vermijden. De N20 komt een stuk sneller op temperatuur, dus zou in jouw geval vaker "gebruikt" kunnen worden i.v.m. het rijden van korte afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

RR46 schreef op zondag 22 december 2019 @ 17:41:
Idd, dit begrijp ook nog steeds niet. Waarom voren wel aan en achter niets... Je ziet genoeg automobilisten die zich hier onvoldoende van bewust zijn en daardoor bij schemering en/of slecht weer zeer slecht zichtbaar zijn...
Gister ook weer; schermdonker, gloednieuwe 3touring, geen achterverlichting maar wel de DRL aan voor. Snap niet dat dat dus nog steeds kan. Men denkt verlichting te voeren (want dashboard is verlicht), maar men heeft totaal niet door dat ze alleen voor verlichting hebben en achter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik snap wel dat mensen de DRL (bij BMW) mooier vinden dan de LED-koplampen aan... In mijn vorige auto reed ik altijd permanent met licht aan (stand 1), maar deze had geen DRL. Dat was een Volvo. Bij Volvo kun je overigens ook de lichten niet uit zetten in het donker. De stand 0 op de schakelaar was eigenlijk de automatische stand, want in het (schemer)donker krijg je de lampen niet uit...

Ik heb "achterlicht aan bij DRL" gecodeerd. Tevens rij ik altijd met de verlichting op "automatisch". Ze ben ik ten alle tijde goed zichtbaar. Uiteindelijk is het enige verschil dan nog dat automatisch mijn LED-koplampen aan gaan :).

En ik ben ook van mening dat dit óf standaard zou moeten zijn, óf meer mensen dit zouden moeten coderen...

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:22

Theimon

Snapte!?

Volgens mij is het tegenwoordig ook een Europese verplichting dat voor en achter aan moeten bij DRL, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:37
Zeker met de DLR vind ik eigenlijk dat de lichten automatisch moeten gaan. Te vaak dat mensen zich vergissen en denken dat de lampen al aan staan. Volvo snapt dat. De andere merken doen net genoeg voor de wetgeving en kun je veiligheid kopen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Sqorpius schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 10:33:
[...]

Heb al een lifetime FSC, maar bedankt voor het aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Auto is weer helemaal strak. Helemaal happy er weer mee.

Behalve toen ik gisteren uitstapte en ik de linkerachterband hoorde leeg lopen. Kan die auto nou nooit eens een paar maanden zonder pech zijn. :(

Iemand nog intresse in een auto? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Sqorpius schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:07:
[...]

Overkill, dat hangt echt heel erg van je persoonlijke wensen af. Qua geluid, vermogen, koppel en algemene rij ervaring is en blijven zowel de N55/S55 als B58-motoren ongeëvenaard. Dat kan je ook niet vergelijken met de N20 4-cyl. motoren. Een 428i komt echter net zo goed mee in het verkeer, alleen je hebt iets minder beleving/geluid/vermogen ter beschikking.

Mijn 435i Gran Coupé met de N55 motor komt met dit weer pas na 10km enigszins op temperatuur. Dus een olietemperatuur boven de 90°C. Daaronder wil je stevig gasgeven altijd vermijden. De N20 komt een stuk sneller op temperatuur, dus zou in jouw geval vaker "gebruikt" kunnen worden i.v.m. het rijden van korte afstanden.
Thnx voor de uitleg. Ook de andere die gereageerd hebben. Klinkt allemaal zeer aannemlijk. Ik ga mij nu verder focussen op een 428i. Wordt sowieso pas na nieuwjaar dat de aanschaf plaatsvind. Ene met weinig KM's en jong bouwjaar. Ik wacht liever totdat ik zoiets gevonden heb dan een haastaankoop. Het gaat immers toch om een redelijke sloot geld.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:58
Nvt
--MP-- schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:52:
[...]

Heb al een lifetime FSC, maar bedankt voor het aanbod!

[ Voor 11% gewijzigd door Probub op 23-12-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:58
Heej, bied je dit aan voor ieder F31...? :P
Sqorpius schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 10:33:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
Probub schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:04:
Heej, bied je dit aan voor ieder F31...? :P

[...]
Ja hoor, je bent welkom:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Theimon schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:39:
Volgens mij is het tegenwoordig ook een Europese verplichting dat voor en achter aan moeten bij DRL, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
Is idd bij de typegoedkeuring een paar jaar geleden toegevoegd dacht ik.
Zal echter nog wel een tijdje duren voordat de oudere modellen weer van de weg verdwijnen

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:08

robhof

Lembongan view

YakuzA schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:16:
[...]

Is idd bij de typegoedkeuring een paar jaar geleden toegevoegd dacht ik.
Zal echter nog wel een tijdje duren voordat de oudere modellen weer van de weg verdwijnen
Dat zou sinds kort zijn dan. Bij de Audi van m'n vriendin (maart 2019) heb ik DRL achter moeten coderen. Bij mijn BMW uit 2010 is het netjes bij de aankoop geactiveerd (losse optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
https://www.bnnvara.nl/ka...rijden-zonder-achterlicht

Eerder was het expliciet verboden, nu is het aan de fabrikant...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sqorpius
Techno Overlord schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:00:
[...]

Thnx voor de uitleg. Ook de andere die gereageerd hebben. Klinkt allemaal zeer aannemlijk. Ik ga mij nu verder focussen op een 428i. Wordt sowieso pas na nieuwjaar dat de aanschaf plaatsvind. Ene met weinig KM's en jong bouwjaar. Ik wacht liever totdat ik zoiets gevonden heb dan een haastaankoop. Het gaat immers toch om een redelijke sloot geld.
Geen probleem. en mocht je je nou toch afvragen hoe de 435i klinkt? Heb wat filmpjes van mijn auto op de dyno (ingangsmeting, dus voor de daadwerkelijke remap). Dit is wel met M-performance uitlaatsysteem en een 200 Zellen EU6 Racekatalysator.

Pull

"Warm" rijden"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Ik blijf erbij.. Als je voor en achter het voeren van licht belangrijk vindt, waarom dan überhaupt DRL? Doe gewoon 't licht aan...

Bij onze geliefde Beamers mag DRL misschien mooi zijn vanwege de technische uitvoering maar dat staat volledig los van veiligheid en/of functionaliteit. Waarom niet gewoon het licht aan waar de auto reeds mee is uitgerust: stadslicht? Ik zie DRL VOOR + ACHTER gewoon als permanent stadslicht...

Hadden we de hele fase DRL ook over kunnen slaan wellicht... Het hele idee van die dingen is niet zien maar gezien worden. En vanaf introductie al uitsluitend vóór. Als we vanaf dag 1 gezegd hadden "we willen gezien worden voor en achter" had stadslicht m.i. net zo goed volstaan.

Nu hebben we de regel dat DRL uitgeschakeld moet worden als dimlicht aangaat. Anderzijds moet stadslicht zijn ingeschakeld als dimlicht aangaat. Waarom is er dan ooit voor gekozen een 4e type licht toe te voegen (= DRL) die afwisselt met stadslicht, terwijl stadslicht ook de opmaat had kunnen zijn (stads > stads + dim > groot).

Dan heb je nog een argument van energie maar extra lampen produceren en plaatsen kost ook energie. Als men had gewild had ook geëist kunnen worden dat stadslichten energiezuinige LED's zouden moeten zijn.

Je ziet nu van alles rondrijden: 's nachts alleen DRL, mistlampen, DRL's die afwisselen met knipperlichten en/of bochtenverlichting...

[ Voor 47% gewijzigd door Eagle Creek op 23-12-2019 13:42 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Dat ben ik wel met je eens. Het "probleem" zit hem ook deels in de switch tussen auto, stadslicht, dimlicht etc. Ik wil de switch op automatisch laten staan, daarvoor zit ie erop. Als je dan zelf het stadslicht inschakelt, moet je ook steeds die switch omzetten bij uitstappen, bij schemer, etc.

Door achterlicht bij DRL te coderen, kan ik nu de verlichting op standje "automatisch" laten staan. Zo voer je dus eigenlijk altijd stadslicht en wanneer nodig, voor je eigen zicht, de koplampen. Zo zouden m.i. alle auto's moeten worden afgeleverd. DRL an sich is eigenlijk een vreemde toevoeging, eens, maar is juist ontstaan door Audi en BMW met de mooie signaturen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Vanuit technisch oogpunt is de N55 een beter blok dan de N20. En ik denk dat een 6 pitter zijn (rest)waarde beter behoudt.

Alvast fijne feestdagen iedereen.

Afbeeldingslocatie: https://files.skoften.net/images/470957/_800x450_crop_center-center_82_line/skft-dc6b5101bda3c47a552a13076d0448b6.jpg

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 16:59
ls789 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:30:
Overigens krijg ik vanuit bmw geen geautomatiseerde mailtjes met updates over de bestelling. Een collega van mij heeft dit wel?
BMW heeft geen systeem waarbij je automatische melding krijgt van status, al is dat wel de bedoeling binnen x-aantal tijd.

Ondertussen al bezig aan m'n tweede G31, dit was de eerste (bijna compleet uitgerust), 20d motorisatie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QwltAnC.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FuUmZD0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 17-09 21:51

AJM

Stancke schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:37:
[...]

BMW heeft geen systeem waarbij je automatische melding krijgt van status, al is dat wel de bedoeling binnen x-aantal tijd.

Ondertussen al bezig aan m'n tweede G31, dit was de eerste (bijna compleet uitgerust), 20d motorisatie.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
G21? ;)

Mooie bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Mooie kleur. Nog zwarte nieren toepassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Had je niet even de deur kunnen dichtdoen? :X

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
_Arthur schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:59:
[...]

Mooie kleur. Nog zwarte nieren toepassen?
Nee hoor, rij ondertussen al rond met een andere G21. Nu eentje in Mineralgrau M-Sport met cognac interieur.
Ik zit aan de bron dus langer dan 2 maand rij ik niet met een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Stancke schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:21:
[...]

Nee hoor, rij ondertussen al rond met een andere G21. Nu eentje in Mineralgrau M-Sport met cognac interieur.
Mooie configuratie..

Jij rijdt de auto's die later bij de dealers staan met 20k km's? Waar werk je dan als ik vragen mag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stancke
JanHenk schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:57:
[...]

Mooie configuratie..

Jij rijdt de auto's die later bij de dealers staan met 20k km's? Waar werk je dan als ik vragen mag?
Werk als verkoper bij een BMW dealer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
Stancke schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:21:
[...]

Waarom max 2 maand? Of rijd je erin tot de auto verkocht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
Stancke schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:02:
[...]

Werk als verkoper bij een BMW dealer :)
Weet jij misschien wanneer er eens een fix komt voor de koppeling met twee telefoons. Ideaal zou zijn een telefoon per bestuurdersprofiel. Nu zitten we iedere keer te klooien met onze telefoons als we samen in de auto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

zeef schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:06:
[...]

Weet jij misschien wanneer er eens een fix komt voor de koppeling met twee telefoons. Ideaal zou zijn een telefoon per bestuurdersprofiel. Nu zitten we iedere keer te klooien met onze telefoons als we samen in de auto zitten.
Wat werkt er niet dan? Bij mijn 3 zijn beide telefoon verbonden als we er allebei inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
[...]

Hier hetzelfde als @Tylen . Meerdere telefoons tegelijk. Even bij media selecteren vanaf welke mobiel je muziek wil luisteren en gaan met die banaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Wat bedoel je precies? Hier hetzelfde als @Tylen en @m.lammers. Drie telefoons tegelijk verbonden. Een privé via CarPlay, een zakelijk via iDrive (telefonie) en een derde via iDrive muziek.

Wel even de prioriteit instellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Eagle Creek op 30-12-2019 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Ik gok dat hij bedoeld dat hij de telefoon van de gene die rijd via de carkit wil laten lopen, en de andere niet.

Een andere vraag, ik heb vandaag een 4-serie (uit 2016) bekeken, en het lukt mij niet om het digitale onderhoudsboekje op te roepen. De de actuele status kreeg ik wel in beeld via voertuiginfo - service status, maar het schema van in het verleden uitgevoerde beurten niet.

Waar zou ik dit moeten kunnen vinden?

Auto is hem sowieso niet geworden, maar voor een volgende zou ik het wel handig vinden om het wel te kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:42
Ik heb mijn pre-LCI 4 serie recent moeten inleveren en krijg morgenochtend mijn nieuwe wagen, opnieuw een 4 (wel LCI) maar niet eentje die ik zelf heb mogen samenstellen. Daar zit de "basis" navigatie op, dus niet de Professional. Kan je daar CarPlay op activeren?
--MP-- schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:30:
Ik gok dat hij bedoeld dat hij de telefoon van de gene die rijd via de carkit wil laten lopen, en de andere niet.

Een andere vraag, ik heb vandaag een 4-serie (uit 2016) bekeken, en het lukt mij niet om het digitale onderhoudsboekje op te roepen. De de actuele status kreeg ik wel in beeld via voertuiginfo - service status, maar het schema van in het verleden uitgevoerde beurten niet.

Waar zou ik dit moeten kunnen vinden?
Daar toch hoor, in service status staat dan het tweede of het eerste een soort kalender-icoontje en dan kan je de historiek raadplegen...

[ Voor 56% gewijzigd door HyperBart op 30-12-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

HyperBart schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:26:
Ik heb mijn pre-LCI 4 serie recent moeten inleveren en krijg morgenochtend mijn nieuwe wagen, opnieuw een 4 (wel LCI) maar niet eentje die ik zelf heb mogen samenstellen. Daar zit de "basis" navigatie op, dus niet de Professional. Kan je daar CarPlay op activeren?

[...]

Daar toch hoor, in service status staat dan het tweede of het eerste een soort kalender-icoontje en dan kan je de historiek raadplegen...
Wat is de VIN?

Bijvoorbeeld deze link: (mijn VIN).

Dan zie je optie: S6CPA APPLE CARPLAY VORBEREITUNG

Heb je die optie niet, too bad. Dan heb je de WiFi antenne niet, en dan gaat het niet (en ik weet zelfs niet of je op het smal scherm Carplay kunt krijgen).

Kijk op https://www.bmw-connecteddrive.be/app/index.html, log in daar, voeg de auto toe en kijk welke opties je beschikbaar hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Snake op 08-05-2021 00:50 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
--MP-- schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:30:
Dat inderdaad. We gebruiken beiden CarPlay alleen zou idealiter alleen de bestuurders telefoon actief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ls789
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
erg mooie kleur! ik zie overigens wel van dit soort mailtjes voorbij komen (ook op facebookgroepen), afijn!

Zit nog steeds te wachten haha, verkoper is waarschijnlijk 2 of 6 januari weer terug en hoop dat er in de tussentijd al wel aan de auto kan worden gewerkt door de werkplaats (en dat de auto gelost is bij de dealer.. dit was helaas op 23 dec nog niet het geval terwijl hij er de 19de had moeten zijn ^^)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
ls789 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 02:07:
[...]

Zit nog steeds te wachten haha, verkoper is waarschijnlijk 2 of 6 januari weer terug en hoop dat er in de tussentijd al wel aan de auto kan worden gewerkt door de werkplaats (en dat de auto gelost is bij de dealer.. dit was helaas op 23 dec nog niet het geval terwijl hij er de 19de had moeten zijn ^^)
Komt ie met PostNL?:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Lijkt het wel op whaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

ls789 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 02:07:
[...]

erg mooie kleur! ik zie overigens wel van dit soort mailtjes voorbij komen (ook op facebookgroepen), afijn!

BMW an sich heeft het wel want er zijn volop mensen te vinden die dit ontvangen. In Nederland heb ik er echter nog niet van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 17:50
Zo, die van mij staat bij de Dekamarkt in de garage. Vorig jaar was ie helemaal grijs, en een put in de motorkap :(

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ik had toch voor de Albert Heijn gekozen. :+

https://www.nhnieuws.nl/n...bouw-dekamarkt-wormerveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Dat ene dagje gok ik wel :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hahaha, zo heerlijk dit. Denk je onschuldig in een parkeergarage te parkeren, vertelt een random forum gebruiker je dat het dek half in instorten staat. Hahahah sorry ik moest toch ff glimlachen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
@graceful Ik sta niet in Wormerveer hoor :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:00
Iemand ervaring met private lease via BMW? Onze E61 LCI 525d voldoet prima, maar we rijden niet zo veel kilometers meer, dus ik kijk naar benzine uitvoeringen. Qua F11 is er niet zo veel 2e hands te koop met weinig kms. Nieuwe PL van een 3 serie klinkt aantrekkelijk, want daar zit mrb en verzekering bij.

En hoe verhoudt een G21 zich qua binnenruimte met een oudere 5 serie? Er moeten namelijk wel 3 kids op de achterbank (9,11 en 13 jaar) en een hond in de achterbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Die kinderen gaan dat niet fijn vinden, tenzij de mensen op de voorste rij niet veel langer dan 1.80 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
loeberce schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:14:
Iemand ervaring met private lease via BMW? Onze E61 LCI 525d voldoet prima, maar we rijden niet zo veel kilometers meer, dus ik kijk naar benzine uitvoeringen. Qua F11 is er niet zo veel 2e hands te koop met weinig kms. Nieuwe PL van een 3 serie klinkt aantrekkelijk, want daar zit mrb en verzekering bij.

En hoe verhoudt een G21 zich qua binnenruimte met een oudere 5 serie? Er moeten namelijk wel 3 kids op de achterbank (9,11 en 13 jaar) en een hond in de achterbak.
Waarom niet gewoon een leuke 525i E61 LCI scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
HyperBart schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:26:

[...]

Even wat youtube filmpjes gekeken. blijkbaar komt dit icoontje alleen naar voren als er daadwerkelijk historie aanwezig is. Bij deze auto is er dus blijkbaar nooit iets ingevoerd in het servicelog. (ondanks dat hij al 3x voor onderhoud geweest zou moeten zijn bij de dealer). Word steeds blijer dat ik hem heb laten staan.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:42
Kan me wel voorstellen dat dit bij kleinere dealers soms gemist wordt. Er is een tijd geweest dat bij een van mijn vorige wagens ook niet alles daar in stond. Pas wanneer het ingeburgerd is (nu) komt het er consequent in.

Ligt er dus mss maar net aan. Even goed heeft iemand alles er uit gewist, dan mag je helemaal blij zijn 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

jadjong schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:19:
Die kinderen gaan dat niet fijn vinden, tenzij de mensen op de voorste rij niet veel langer dan 1.80 zijn.
Says who? Volgens mij werd de nieuwste 3 juist geprezen om ruimte op de achterbank, tov de eerdere 3 series. Een 5 is natuurlijk nog meer maar diverse reviewers zijn er positief over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Eagle Creek schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:10:
[...]

Says who? Volgens mij werd de nieuwste 3 juist geprezen om ruimte op de achterbank, tov de eerdere 3 series. Een 5 is natuurlijk nog meer maar diverse reviewers zijn er positief over geweest.
Ik denk dat met name het verschil met de uitgaande 3 Serie geprezen werd door journalisten inderdaad. In vergelijking met andere auto's in deze klasse is het nog steeds niet heel ruim. De middentunnel blijft door de achterwielaandrijving altijd iets dat ervoor zorgt dat twee personen eigenlijk de max is. Maar iedereen weet wel dat je een BMW nooit moet kiezen voor de ruimte maar voor het fijne rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:00
Middentunnel is bij meer merken een probleem. E61 LCi benzine is het alternatief maar dan uit 2009 met de laatste versie navigatie. Ik ben zelf 1,83m en mijn vrouw stuk kleiner. Ga binnenkort eens bij Dusseldorp kijken. Toen de kids nog in een stoeltje zaten was de breedte ook belangrijk.
Alternatief is een Volvo V70 of Audi A6. Van die laatste lees ik slechte verhalen over de TFSI blokken. En Volvo’s zijn niet echt zuinig. Onze vorige auto was een V70 uit 2001 die gemiddeld 1:10 reed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• --MP--
Vandaag de handtekening gezet voor een 4 gran coupe uit 2015 ter vervanging van mijn E90 3 serie uit 2011.

De gene die hier antwoord gegeven hebben op mijn vragen nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
loeberce schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:30:
Middentunnel is bij meer merken een probleem. E61 LCi benzine is het alternatief maar dan uit 2009 met de laatste versie navigatie. Ik ben zelf 1,83m en mijn vrouw stuk kleiner. Ga binnenkort eens bij Dusseldorp kijken. Toen de kids nog in een stoeltje zaten was de breedte ook belangrijk.
Alternatief is een Volvo V70 of Audi A6. Van die laatste lees ik slechte verhalen over de TFSI blokken. En Volvo’s zijn niet echt zuinig. Onze vorige auto was een V70 uit 2001 die gemiddeld 1:10 reed.
Verwacht met een 6 cilinder benzine e61 ook geen wonderen qua verbruik. Met een fluwelen voet op de snelweg haal je misschien 1:12. Bij ritjes binnendoor is het al snel 1:10 gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Dan kun je inderdaad beter een E91 325i nemen. Maar dat is geen pretje met drie (bijna-)pubers op de achterbank.
A6 zou ik uit de bouwjaren begin 10's bij wegblijven inderdaad. V70 kan een optie zijn, maar dan kun je wellicht net zo goed naar een Mondeo kijken. Of een E-klasse?

F11 is er inderdaad niet schokkend veel in concurrerend benzine-aanbod. Dan is een E61 zo'n slecht idee nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
&^)$^&#& Steenslag in de voorruit... 16 januari herstel. Vraag meteen upgrade software. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik heb genoeg gehad van mensen die bij het opengooien van hun autodeur mijn BMW raken.... Ik heb een Doordefender besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 10:38
Ik heb een F30 uit april 2017 met, als ik dit artikel (https://www.bimmer-tech.net/blog/item/54-bmw-cic-nbt-nbtevo) op bimmer-tech mag geloven NBT Evo ID5. Ik sprak laatst iemand met een oudere F30 die ID6 draait. Ik vraag me af waarom mijne dus ID5 heeft.

Ik las dat er geen hardware verschil is tussen ID5 en ID6 en dat je het simpelweg kan coden. Is dit iets wat de dealer op aanvraag doet of zal ik dit zelf moeten doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
Cyb schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:23:
Ik heb genoeg gehad van mensen die bij het opengooien van hun autodeur mijn BMW raken.... Ik heb een Doordefender besteld.
Strategisch parkeren is mijn oplossing.

Op het werk zijn er een aantal meer mensen die wel zuinig zijn op hun auto (veel BMW rijders, enkele Porsche/Audi rijder). En wij parkeren allemaal vrij ver achteraan bij elkaar, en ook netjes recht in de vakken, we kennen elkaar inmiddels ook wel, ondanks dat we voor verschillende bedrijven werken.

Bij supermarkten e.d. parkeer ik vaak ook net even verder weg, in de hoop dat niemand hem er naast zet, want vakken voor de deur zijn ook leeg.

In parkeergarage's etc zoek ik ook vaak naar vakken naast palen, en naast andere wat duurdere auto's.

Thuis gelukkig op een eigen oprit.

Op deze manier heb ik de laatste jaren vrijwel geen "deur" schade meer opgelopen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

--MP-- schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:00:
[...]

Op het werk zijn er een aantal meer mensen die wel zuinig zijn op hun auto (veel BMW rijders, enkele Porsche/Audi rijder). En wij parkeren allemaal vrij ver achteraan bij elkaar, en ook netjes recht in de vakken, we kennen elkaar inmiddels ook wel, ondanks dat we voor verschillende bedrijven werken.
[...]
Waar ik altijd op let is om hem mogelijk tussen twee bijrijdersportieren te zetten. Vooral op bedrijventerreinen waar veel mensen alleen in de auto zitten verlaagd dat het risico erg :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Cyb schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:23:
Ik deel aan de auto aan de andere zijde een trap uit, als ik kan zien dat de schade afkomstig is van de auto die naast mij staat 8)7 Weet die ook hoe het is om tegen een deuk aan te moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Volgens sommigen is de stootstrip ervoor om je deur tegen aan te smijten. |:( 8)7

pjot1 in "WTF (?!) Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 10"

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Speakerfreak95 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 23:27:
[...]

Ik deel aan de auto aan de andere zijde een trap uit, als ik kan zien dat de schade afkomstig is van de auto die naast mij staat 8)7 Weet die ook hoe het is om tegen een deuk aan te moeten kijken.
Lekker beschaafd van je :w

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
fsfikke schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:26:
[...]

Waar ik altijd op let is om hem mogelijk tussen twee bijrijdersportieren te zetten. Vooral op bedrijventerreinen waar veel mensen alleen in de auto zitten verlaagd dat het risico erg :)
Ik zoek altijd een plekje:
-met de paal aan de bestuurders kant
-een auto met passagiers deur aan passagiers deur (dus ik sta achteruit en de ander vooruit, of andersom)
-als de plek ernaast nog vrij is neem ik de witte lijn zeer ruim mee om ernaast parkeren te ontmoedigen
-als dat allemaal niet beschikbaar is ga ik naar boven en zet ik 'm midden in twee vakken. Daar is altijd plek zat

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Zijn er Nederlanders die die al hebben aangedurft? Lane change assist coderen?

YouTube: Your BMW Might Have A Hidden TESLA Mode? | G20 Coding!

Ik heb wel de driving view met banen en voertuigherkenning maar niet het automatisch van rijbaan wisselen.

[ Voor 21% gewijzigd door Eagle Creek op 04-01-2020 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Eagle Creek schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 01:52:

Ik heb wel de driving view met banen en voertuigherkenning maar niet het automatisch van rijbaan wisselen.
Zou het een wettelijke beperking zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
--MP-- schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 21:00:
Ook dat is geen heilige graal. Ik heb in het eerste halfjaar dat ik deze auto had altijd strategisch geparkeerd. Jouw tactieken inderdaad. Ver weg, breed, noem maar op. Tenzij het echt niet anders kon (bijv drukte/parkeergarage) en dan nog heb ik de relatief beste plek uitgekozen. Toch kreeg men het voor elkaar om maar liefst vijf (!) schades erbij te maken in dat halfjaar.
Sindsdien ben ik er iets minder voorzichtig in en is er al maanden niets gebeurd. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:27
Eagle Creek schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 01:52:

De G30 van 2019 van mijn oom wisselt wel zelf van rijstrook als je de knipperlicht op de halverwege stand vast houdt. Die auto heeft wel een versie oudere driving assistant plus als ik het goed heb, aangezien die maar 1 rijbaan laat zien ipv 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
kahraman11 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 09:42:
[...]

De G30 van 2019 van mijn oom wisselt wel zelf van rijstrook als je de knipperlicht op de halverwege stand vast houdt. Die auto heeft wel een versie oudere driving assistant plus als ik het goed heb, aangezien die maar 1 rijbaan laat zien ipv 3.
Hmm.. straks eens even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

zeef schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:01:
[...]

Hmm.. straks eens even testen.
Die van mij doet dat dus niet. Welke iDrive versie heb jij?

Ik dacht eerst dat het sowieso aan de versie lag maar zoals in de video wordt beschreven is er ook nog een instelling / coding die gedaan moet worden.

Pagina: 1 ... 54 ... 370 Laatste