Ik krijg de BMW komende vrijdag, zal dit dan even checken.
Momenteel weet ik alleen dat ik deze optie heb, maar weet niet of dit wat zegt:
Navigatiesysteem Professional
Bediening via iDrive Touch Controller met 7 Direct Access-toetsen.
Display (8,8 inch) met 1280x480 pixel resolutie.
Dubbele tuner met RDS / TMC.
Pijl- en 3D kaartweergave met satellietbeelden.
Updaten van kaarten, en het uploaden van muziek mogelijk via USBaansluiting.
Geïntegreerde elektronische BMW handleiding en BMW onderhoudsboek.
Harde schijf met 20 GB geheugen voor de opslag van muziek.
Voice control voor navigatiefuncties.
Afspeelmogelijkheid voor video DVD. (alleen bij stilstand)
Online ook nog wat uitgezocht en daar geven ze aan dat in deze BMW de NBT Navigatie systeem zit.
Deagle schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:42:
[...]
Ik heb ook een "oude" BMW uit 2015

een F30 320D en heb er ook een MMI in zitten voor Carplay en AA. Ik kan het alleen maar aanraden, ik gebruik de ingebouwde navigatie nooit meer. Ook voor spotify werkt het perfect.
Haha, ik zei 'oudere' niet 'oude'

. Heb zelf deze auto gister pas gekocht en ik kom van 1 uit 2009

DexterDee schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:01:
[...]
Je hebt basically twee routes. Een (aftermarket) MMI systeem waar @
Domih je inderdaad prima mee kan helpen. Of een retrofit met originele BMW onderdelen zoals ik met mijn F31 uit 2013 gedaan heb. In mijn geval is mijn originele iDrive (NBT ID4) vervangen door een iDrive EVO ID6. Ziet er aan de buitenkant allemaal hetzelfde uit, maar je krijgt dan "native" Carplay en bijvoorbeeld een touch display op je head unit. En als dat allemaal "freigeschalted" wordt, dan is lifetime map updates via een FSC ook een kleine moeite.
Thanks, ik zal eens uitzoeken wat het grote vershil is. Bij het bedrijf dat ik toevallig tegen kwam zeggen ze dit op de website, dus dan zal het wel om de volledige retrofit gaan:
'Door de ondersteuning van Wireless Apple Carplay hoef je geen kabel aan te sluiten maar is jouw telefoon bij het opstarten van jouw navigatiesysteem gelijk draadloos verbonden. Geef Siri de opdracht om ergens heen te navigeren en je hoeft je handen helemaal niet meer van het stuur af te halen.
Met onze Retrofit Apple Carplay oplossing krijg je al deze Apps op jouw BMW CIC of NBT navigatie systeem en is dit bedienbaar via de originele Idrive knop.'
[
Voor 55% gewijzigd door
SirMemeAlot op 22-10-2024 11:02
]