Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 319 ... 358 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:36
CreativeS schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:52:
[...]

Dan moet je in de basis zorgen dat de lak ‘gladder’ is… Gyeon Wet Coat of een gelijkwaardig product en de druppels wat glijden van de auto af.
Ook niet voldoende met 50 km/h. Ik moet naar het wassen ook een stukje goed doorrijden op de snelweg om hem redelijk droog te krijgen (Aquafobia), de achterkant blijft echter nat van een station.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 01:25:
[...]

Kon je helemaal niets mee langs de weg zonder ander gereedschap.

[...]

Ja kiezen of delen idd. Iets minder opbergruimte in ruil voor doorrijden. Is een risico afweging.
Door die extra 20kg gewicht krijgt de auto ook mindere prestaties. Dat zal de boekhouder hebben aangesproken toen ze besloten geen reserviel mee te leveren ergens halverwege 2005??
Mercedes ging er ook in mee, Audi ,VW en Porsche meen ik niet (thuiskomertje?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:01
MRE-Inc schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:26:
[...]

Nee dat heb ik dinsdag getest. Toen alleen met osmose water afgespoeld. Auto was nog redelijk schoon van de wasbeurt van de zaterdag ervoor.

Omdat het bebouwde kom is met max 50km/u wat verkeerslichten etc rijd ik dermate langzaam dat het water gewoon blijft liggen helaas.
Maar ga je dat dan na iedere regenbui weer doen dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 15:17

Crazy D

I think we should take a look.

Het Fantoom schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:30:
[...]

Maar ga je dat dan na iedere regenbui weer doen dan?
Via wat home automation tools de wekker af laten gaan zodra het stopt met regenen, en droogrijden! :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
JTB81 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:01:
Ook niet voldoende met 50 km/h. Ik moet naar het wassen ook een stukje goed doorrijden op de snelweg om hem redelijk droog te krijgen (Aquafobia), de achterkant blijft echter nat van een station.
Wat is er mis met gewoon droogmaken? Een Quick Detailer als drooghulp en even een doek over de auto heen. Probleem (wat eigenlijk nooit bestaan heeft) opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Er zijn mensen die hun handen niet willen gebruiken, blijkbaar. Daarvoor hebben ze osmose water uitgevonden voor streeploos opdrogen. Hoe decadent (en een money pitt) De Beemer moet er natuurlijk spick en span uitzien, dat spreekt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Maar ook bij het gebruik van osmosewater droogt het niet helemaal vlekvrij op ondanks dat het zogenaamd geheel vrij is van enige contaminanten. Vaak komt enige vervuiling van externe factoren, maar ik ben er geen fan van.

[ Voor 32% gewijzigd door CreativeS op 19-10-2024 13:44 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:33
Gisteren de X5 50e opgehaald. Prachtige auto, rijdt heerlijk. Vind alleen de hele UI - zoals al gevreesd en bekend - er niet bepaald op vooruit gegaan. Gelukkig kunnen de 'Brusselse bemoeienissen' vrij eenvoudig worden uitgezet. Maar blijf het bijzonder vinden dat het fabrikanten is toegestaan dat je in de praktijk zoveel op zo'n scherm moet doen, terwijl je een boete van 340 euro krijgt voor het in de hand houden van een telefoon. Does not compute.

Heb een vraagje over het ambient light. Heb dit naar wens ingesteld, maar bij elke autostart lijkt hij het weer te resetten. Ben er al achter dat het waarschijnlijk komt omdat er bepaalde kleuren aan bepaalde rijmodi gekoppeld zijn (EV = blauw, Hybride = orange, Sport = rood). Als je de auto start doet hij dat blijkbaar automatisch in 'EV' mode en wordt het ambient light dus ook automatisch blauw. Is het mogelijk om die 'koppeling' te verbreken? Heb dit niet kunnen vinden.

Edit: heb het al gevonden. Ambient kan worden losgekoppeld van allerlei gebeurtenissen, waaronder de rijmodus.

[ Voor 5% gewijzigd door alexbl69 op 19-10-2024 16:25 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTB81
CreativeS schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:54:
[...]

Wat is er mis met gewoon droogmaken? Een Quick Detailer als drooghulp en even een doek over de auto heen. Probleem (wat eigenlijk nooit bestaan heeft) opgelost.
Waar zeg ik dat er iets mis mee is? Voor mij is dit een prima manier om de auto even snel te wassen en te combineren met een ritje. Bij thuiskomst is ie dan voor 90% droog. Als jij een ander idee hebt dan is dat helemaal prima, maar voor mij werkt dit.

Het idee werd (door jou nota bene) gewekt dat bij een bepaald middel (wet coat) de auto "gladder" is en al het water er zo af loopt, daar reageerde ik op omdat ik dus een andere ervaring heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
JTB81 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:34:
Waar zeg ik dat er iets mis mee is? Voor mij is dit een prima manier om de auto even snel te wassen en te combineren met een ritje. Bij thuiskomst is ie dan voor 90% droog. Als jij een ander idee hebt dan is dat helemaal prima, maar voor mij werkt dit.
Selectief nitpicken.
JTB81 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:34:
Het idee werd (door jou nota bene) gewekt dat bij een bepaald middel (wet coat) de auto "gladder" is en al het water er zo af loopt, daar reageerde ik op omdat ik dus een andere ervaring heb.
Ik zei 'bijvoorbeeld'. Schijnbaar doe je dan toch iets niet goed, maar gezien jouw ervaringen... (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JTB81
CreativeS schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:16:
[...]

Selectief nitpicken.

[...]

Ik zei 'bijvoorbeeld'. Schijnbaar doe je dan toch iets niet goed, maar gezien jouw ervaringen... (y)
Vervelend dat je er niet tegen kan als iemand een andere ervaring deelt en dan zo reageert. Maar als jij er blij van wordt dan is het helemaal goed. En of ik iets wel of niet goed doe is niet aan jou om te bepalen vanachter je toetsenbordje. Uiteindelijk gaat het erom dat we allemaal iets doen waar we zelf blij van worden toch? Dat mag voor iedereen anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 16:23
Mijn wasbeurt in de wasstraat is niet goed bevallen.
Vandaag naar mijn familie op en neer geweest en op de terugweg besloten om de auto een keer te wassen.
Rij ik daar weg... storing in de aandrijflijn, beperkt vermogen beschikbaar (kon bijna niet meer wegkomen bij de stoplichten met een klein heuveltje) en hij schokt (soms) hevig.
Ik had gehoopt nu weer een tijdje van alle problemen vrij te zijn. :/
Wel vervelend, want de dealer is best wel druk. APK kon ik niet eens 2 maanden vantevoren aanvragen. Dealer iets verderop lukte nog wel, maar om daarheen te gaan moet ik over de snelweg en daar heb ik nu geen zin in.

[ Voor 21% gewijzigd door SPee op 19-10-2024 17:03 ]

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:54
SPee schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:01:
Vandaag naar mijn familie op en neer geweest en op de terugweg besloten om de auto een keer te wassen.
Rij ik daar weg... storing in de aandrijflijn, beperkt vermogen beschikbaar (kon bijna niet meer wegkomen bij de stoplichten met een klein heuveltje) en hij schokt (soms) hevig.
Wel vervelend, want de dealer is best wel druk. APK kon ik niet eens 2 maanden vantevoren aanvragen. Dealer iets verderop lukte nog wel, maar om daarheen te gaan moet ik over de snelweg en daar heb ik nu geen zin in.
OBD Dongle op Amazon bestellen en een Bimmerlink licentie kopen? Voor 60 a 70 euro kun je dan zelf onbeperkt je foutcodes uitlezen. Kunnen ze je bij de dealer ook geen onnodige reparaties aansmeren en wie weet is het gemakkelijk te verhelpen als er ergens wat vocht in een stekkertje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
JTB81 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:45:
Vervelend dat je er niet tegen kan als iemand een andere ervaring deelt en dan zo reageert.
Nou... jij doet een aanname. Ik benoem een feit.

Namelijk het feit dát "als de waterdruppels niet van je auto glijden"... je dan iets niet goed doet. Dat jij "het er niet mee eens bent" op mij afschuift alsof ik er niet tegen kan en dan zo reageer... nee sorry. Ik weet hoe het kan werken... en als je die producteigenschap niet kunt bewerkstelligen ligt dat niet aan mij. Maar goed... tot nu alweer veel te veel tijd besteed aan iets zóóóó onbenulligs... bevalt het niet, scroll lekker door. Doe mij en vooral jezelf een plezier :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SPee schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:01:
Pffff, klote! Wat @Puf al zegt... koop zelf een OBD dongle... of zoek iemand die het allemaal al heeft om je auto uit te lezen. Scheelt je weer knaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emic Hal
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 19:42
alexbl69 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:38:
Edit: heb het al gevonden. Ambient kan worden losgekoppeld van allerlei gebeurtenissen, waaronder de rijmodus.
Heeft me ook enkele uren gekost om dit te vinden. Automatische zetel- en stuurverwarming is ook nog wat zoeken maar was gelukkig nog niet relevant de voorbije maanden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JTB81
CreativeS schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:43:
[...]

Nou... jij doet een aanname. Ik benoem een feit.

Namelijk het feit dát "als de waterdruppels niet van je auto glijden"... je dan iets niet goed doet. Dat jij "het er niet mee eens bent" op mij afschuift alsof ik er niet tegen kan en dan zo reageer... nee sorry. Ik weet hoe het kan werken... en als je die producteigenschap niet kunt bewerkstelligen ligt dat niet aan mij. Maar goed... tot nu alweer veel te veel tijd besteed aan iets zóóóó onbenulligs... bevalt het niet, scroll lekker door. Doe mij en vooral jezelf een plezier :w
Ja jij vond het nodig om te happen, dus niet daarna zeuren he. En het feit is vooral een door jou verzonnen feit, dat discussieert natuurlijk ook wel fijn als je het zo brengt. Dan heb je namelijk altijd gelijk. Ook jij kunt lekker doorscrollen, of niet, kijk maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Emic Hal schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:45:
[...]

Heeft me ook enkele uren gekost om dit te vinden. Automatische zetel- en stuurverwarming is ook nog wat zoeken maar was gelukkig nog niet relevant de voorbije maanden.
Oh ja, dat wordt het volgende project om uit te vinden :).

Moet zeggen dat de rijhulpen me zeer positief verrassen. De sprongetjes bij vluchtheuvels en rotondes worden tenminste herkend, was bij m'n vorige auto nog niet het geval. Het gaat allemaal nog niet zo vloeiend als dat een menselijke chauffeur het doet, maar het begint te komen.

Duurt ook altijd even voordat je een goede mix van menselijke interactie en gebruik van de systemen hebt gevonden. Auto en mens moeten een beetje aan elkaar wennen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:44
alexbl69 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:15:
[...]

Oh ja, dat wordt het volgende project om uit te vinden :).

Moet zeggen dat de rijhulpen me zeer positief verrassen. De sprongetjes bij vluchtheuvels en rotondes worden tenminste herkend, was bij m'n vorige auto nog niet het geval. Het gaat allemaal nog niet zo vloeiend als dat een menselijke chauffeur het doet, maar het begint te komen.

Duurt ook altijd even voordat je een goede mix van menselijke interactie en gebruik van de systemen hebt gevonden. Auto en mens moeten een beetje aan elkaar wennen :).
Fijn dat het bevalt tot nu toe. Stiekem ben ik heel benieuwd naar foto's van je nieuwe aanwinst. :)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• alexbl69
zunrob schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:19:
[...]

Fijn dat het bevalt tot nu toe. Stiekem ben ik heel benieuwd naar foto's van je nieuwe aanwinst. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCHlTwSCodalpTWzaIz5azx63nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLc7HRwpsF7TUncUPswzeJ9q.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baKPww44EJh3HQ6T0J81rLsAz7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BpzYxhmIn4PvwR6ItTzdBhe7.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ncUuldMkznncAr-SAeMpDpyqTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYY3ScHRvgqRFcsxSrkmA4dm.jpg?f=fotoalbum_large

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Prachtig! Welke kleur is het? Zo met het zonnetje voorop lijkt het een beetje op de champagne kleur. Ziet goed uit!

[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 20-10-2024 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Lijkt wel Dravit Grau. Erg mooi @alexbl69! Oogt beter dan de Skyscraper Grey M60i die we op het werk hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
zunrob schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:10:
[...]

Prachtig! Welke kleur is het? Zo met het zonnetje voorop lijkt het een beetje op de champagne kleur. Ziet goed uit!

Volledige specs
X5 50e / Dravitgrau / Uitgebreid Merino Coffee / Pianolak / 22" styling 745I
Packs: Comfort / Comfort Plus / Innovation / Travel / M Sport Pro
Integral Active Steering / Garagedeuropener / Trekhaak / Iconic Glow / Sky Lounge / Massage voor
Dashboard leder / Driving Assistant Pro / M hemel anthrazit / B&W Audio

Geen Exclusive Pack genomen want vond de CraftedClarity controls niet mooi. Overige onderdelen van dit pakket los besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Brengt de dealer de auto's naar Car Care Center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
CreativeS schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:31:
[...]

Brengt de dealer de auto's naar Car Care Center?
Yep

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:49

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Van het weekend even een grindweggetje opgedraaid voor een plaspauze en deed ineens de zon een poging om door de regenwolken heen te brekenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fu1rsKuraIdlO-lz2fL_JEbcu0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPMncPzPmxMxhOp9sYnyQrvf.jpg?f=fotoalbum_large

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
alexbl69 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:08:
[...]

Volledige specs
Integral Active Steering / Garagedeuropener / Trekhaak / Iconic Glow / Sky Lounge / Massage voor

Geen Exclusive Pack genomen want vond de CraftedClarity controls niet mooi. Overige onderdelen van dit pakket los besteld.
Dat is een serieus vol exemplaar! En goed om te lezen dat IAS weer beschikbaar is op de 50e. Dat is volgens mij een tijdlang niet zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 16:23
Puf schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 19:13:
[...]
OBD Dongle op Amazon bestellen en een Bimmerlink licentie kopen? Voor 60 a 70 euro kun je dan zelf onbeperkt je foutcodes uitlezen. Kunnen ze je bij de dealer ook geen onnodige reparaties aansmeren en wie weet is het gemakkelijk te verhelpen als er ergens wat vocht in een stekkertje zit.
OBD dongle had ik al vanwege eerdere problemen. Bimmerlink eindelijk werkend gekregen (je mag blijkbaar geen andere BT verbinding hebben, dus geen muziek tijdens de check) en een licentie voor gekocht (wel duur).

Foutcodes (enkel tijdens stilstand):
Digital Diesel Electronics27F100Charge air hose monitoring; Charge air hose dropped out
Digital Diesel Electronics290900Air system, air to EGR mass flow plausibility: measured air mass too high compared to calculated air mass
Digital Diesel Electronics246B00Boost pressure sensor, signal: plausibility with ambient pressure sensor when idling
Digital Diesel Electronics245400Particle filter system: below minimum differential pressure
Digital Diesel Electronics2AB500Boost pressure sensor, plausibility: boost pressure too low (implausible to pressure upstream of turbine and ambient pressure)
Integrated automatic heating801224Compressor: shutdown due to overpressure in the refrigerant circuit
Integrated automatic heating801225Compressor: shutdown due to negative pressure in the refrigerant circuit
Integrated automatic heatingE71439Message (STAT_DRUCK_KAELTE, 0x2D2, FA): DT_PSEN_RFCI invalid signal

De Torque app laat andere foutcodes zien:
  • P0069 - Aandrijfsysteem - BAR./MAP sensor
  • P115D - Aandrijfsysteem
  • P2002 - Aandrijfsysteem - Particulate Trap Efficiency Below Threshold bank1
Lijkt mij geen water probleem. Paar maanden geleden de APK + een terugroepactie uitgevoerd. Dat ging over de EGR. Mogelijk dat die problemen geeft?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Pannencouque schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:59:
[...]
Dat is een serieus vol exemplaar! En goed om te lezen dat IAS weer beschikbaar is op de 50e. Dat is volgens mij een tijdlang niet zo geweest.
Is ook niet te vinden in de configurator, wel in de pdf prijslijst. De display key is dan weer niet leverbaar, en voor zover ik kan zien het bedienen van de wagen terwijl je er niet in zit ook niet meer. Heb dat bij m'n vorige wagen wel een paar keer gebruikt om uit een krappe parkeerplaats te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:47
alexbl69 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:48:
[...]
... het bedienen van de wagen terwijl je er niet in zit ook niet meer. Heb dat bij m'n vorige wagen wel een paar keer gebruikt om uit een krappe parkeerplaats te komen.
Heeft dat echt toegevoegde waarde over de 360-view met parkassist? Dat werkt erg goed in mijn ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Nu online
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 18:56:
[...]

Heeft dat echt toegevoegde waarde over de 360-view met parkassist? Dat werkt erg goed in mijn ervaring.
Ik heb die 360 in m'n vorige twee auto's gehad, is wel echt handig. Parkeren met display sleutel pas geprobeerd bij verkoop, omdat de koper het wilde zien :D Daar doe ik niks mee: ik parkeer m'n auto eigenlijk nooit op krappe plaatsen, dan loop ik liever vijf minuten verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Nu online
[...]

Is ook niet te vinden in de configurator, wel in de pdf prijslijst. De display key is dan weer niet leverbaar, en voor zover ik kan zien het bedienen van de wagen terwijl je er niet in zit ook niet meer. Heb dat bij m'n vorige wagen wel een paar keer gebruikt om uit een krappe parkeerplaats te komen.
Aha. Ik had ook gelezen 't alleen op de M60i verkrijgbaar was op dit moment. Maar blijkbaar wijst de praktijk anders uit. Fijn.

Betekent wel dat het nog meer zoeken wordt naar een speld in een hooiberg. Dat wordt echt nog een jaar of vier doorrijden in de 530e, of tussendoor toch een 45e gaan rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pannencouque schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:20:
[...]
Ik heb die 360 in m'n vorige twee auto's gehad, is wel echt handig. Parkeren met display sleutel pas geprobeerd bij verkoop, omdat de koper het wilde zien :D Daar doe ik niks mee: ik parkeer m'n auto eigenlijk nooit op krappe plaatsen, dan loop ik liever vijf minuten verder.
Ik zie de use-case ook niet zo. Misschien als je ooit tussen twee stenen muurtjes wilt parkeren of een te krappe garage hebt. Maar om dat te gebruiken om je op een krappe plek tussen twee andere auto’s te zetten die zeker weten geen remote park assistent hebben en gewoon hun deur tegen jouw auto gooien 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Nu online
fsfikke schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:34:
[...]

Ik zie de use-case ook niet zo. Misschien als je ooit tussen twee stenen muurtjes wilt parkeren of een te krappe garage hebt. Maar om dat te gebruiken om je op een krappe plek tussen twee andere auto’s te zetten die zeker weten geen remote park assistent hebben en gewoon hun deur tegen jouw auto gooien 8)7
Nou, dat.
Ik werd laatst door collega's heel vreemd aangekeken dat ik een eind verderop parkeerde en niet op een krap plekje in de buurt.

Maar ja, die rijden allemaal auto's van tien jaar oud vol deukjes en krassen. Die van mij heeft enkel wat lichte steenslag en is verder volledig schadevrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 10:15
[...]

Ik word vooral erg zenuwachtig van een auto parkeren van buitenaf, ben je toch een stuk minder in controle. Maar om hem thuis te parkeren zou in theorie fijn zijn, nu zit er een schuimrubber stootkussen op de muur in de garage gezien de deur net wel/net niet in de eerste klik past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

True, als jij je deur niet kan openen, kan die ander dat dus ook niet :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 14:53
YakuzA schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:04:
:P
Kappen met de M-stickers op de autoblog :P
https://www.autoblog.nl/n...lachelijke-badges-6963375

Die reacties zijn ook wel grappig:

[...]
Daarom had ik de dealer ook gevraagd om alle badges eraf te halen, inclusief die op de voorschermen. Ik vind het bumperwerk van het M-pakket mooier, maar daar heb je geen logo's voor nodig ;)

Ik zit nu wel te dubben of ik de mat-aluminiumkleurige grille toch mooier vind. De mijne was standaard al zwart, maar denk dat ik de accentuering van een metaalkleur toch wel kan waarderen. Maar goed, zal de dealer wel weer een paar honderd voor vragen en zó spannend vind ik het ook weer niet. Dan maar wachten tot iemand die net zo'n knieperd is als ik die juist alu wil omwisselen voor zwart :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-06 19:39
[...]

Ik neem aan dat zo'n systeem ook kan uitparkeren en dan zie ik de use-case wel degelijk. Als een auto naast jou parkeert als jij er al staat bijvoorbeeld. Als die auto met z'n neus dezelfde kant op staat en er zit alleen een bestuurder in dan hoeft zijn deur aan de krappe kant (cq jouw bestuurderskant) helemaal niet open en kan ie gewoon uitstappen, maar jij niet meer erin. Of nu ik een baby heb en ik regelmatig een maxi-cosi in de auto moet zetten. Soms ik kom op parkeerplekken die van zichzelf al smal zijn. Daar kan je wel redelijk eenvoudig zelf in en uit kunt stappen maar met de maxi-cosi zit je dan toch vaak te kloten.

Maar goed, ik heb zelf een E90 van voor de facelift dus ik heb zulke nieuwerwetse fratsen sowieso allemaal niet :+ Al verbaast het me hoeveel opties er al op die auto geleverd konden worden. ACC en grootlichtassistent om maar eens iets te noemen. Voor mijn gevoel bestaat dat allemaal pas maximaal 10 jaar ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Laatst online: 06-06 10:15
Vld1989 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:29:
[...]

Ik neem aan dat zo'n systeem ook kan uitparkeren en dan zie ik de use-case wel degelijk. Als een auto naast jou parkeert als jij er al staat bijvoorbeeld. Als die auto met z'n neus dezelfde kant op staat en er zit alleen een bestuurder in dan hoeft zijn deur aan de krappe kant (cq jouw bestuurderskant) helemaal niet open en kan ie gewoon uitstappen, maar jij niet meer erin. Of nu ik een baby heb en ik regelmatig een maxi-cosi in de auto moet zetten. Soms ik kom op parkeerplekken die van zichzelf al smal zijn. Daar kan je wel redelijk eenvoudig zelf in en uit kunt stappen maar met de maxi-cosi zit je dan toch vaak te kloten.

Maar goed, ik heb zelf een E90 van voor de facelift dus ik heb zulke nieuwerwetse fratsen sowieso allemaal niet :+ Al verbaast het me hoeveel opties er al op die auto geleverd konden worden. ACC en grootlichtassistent om maar eens iets te noemen. Voor mijn gevoel bestaat dat allemaal pas maximaal 10 jaar ofzo.
YouTube: How to Park your BMW by Remote Control.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Pannencouque schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:20:
[...]
Parkeer ook nooit krap, maar het systeem heeft me wel meer dan eens geholpen als een andere auto (als ik er al stond) zo krap op de mijne geparkeerd was dat ik het portier niet eens meer kon openen.

Kan daar best pissig om worden. Ga wel eens naar de Makro. Een parkeerterrein van 10 voetbalvelden, maar iedereen zet z'n auto op een kluitje bij de uitgang. Dat doe ik dus niet, parkeer hem in 'the middle of nowhere' op minimaal 10 vrije plekken afstand. Is me desondanks meer dan eens overkomen dat bij terugkomst bleek dat iemand zijn/haar auto strak (veel te strak) naast die van mij geparkeerd had. Zal wel kuddegedrag zijn of zoiets 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Pannencouque schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:21:
[...]
Aha. Ik had ook gelezen 't alleen op de M60i verkrijgbaar was op dit moment. Maar blijkbaar wijst de praktijk anders uit. Fijn.

Betekent wel dat het nog meer zoeken wordt naar een speld in een hooiberg. Dat wordt echt nog een jaar of vier doorrijden in de 530e, of tussendoor toch een 45e gaan rijden.
Als ik de laatste prijslijst zie lijkt het zelfs standaard te zijn op de 50e (en op de M60i, maar dat was al)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnZL1UTGuR9526hj4OoRGQ4erEE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FQgPGRkkVK2szMu5UteA0KJZ.png?f=user_large

Hier de prijslijst die actief was toen ik hem bestelde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJWWcfrv-LWBr9e6_OOte-l1WEY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0zeteU3aSLbb9Aw7HYvAM6bJ.png?f=user_large

De 2e kolom is dus de 50e.

Zou ook verklaren waarom de 50e nu ongeveer dit bedrag duurder is in de configurator dan toen ik hem bestelde. IAS is nooit in de configurator beschikbaar geweest, maar in de prijslijst (en werkelijkheid) dus wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 19:03
Zelf heb ik die remote parking best wel eens in gebruik. Als je in een garage strak naast een pilaar wilt staan dan kan dat, ook als ik met de MB op vakantie ben dan zet ik de BMW dmv de remote parking functie heel strak tegen de schutting. Dan kan er lastiger worden ingebroken want de bestuurdersdeur kun je dan niet meer openen. Het enige is dat je de display key bij thuiskomst niet leeg aantreft want dan zul je of moeten wachten + opladen, of via de bijrijderskant naar binnen moeten knooien :-) Been there, done that...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DaFreakhead schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:48:
Zelf heb ik die remote parking best wel eens in gebruik.
Lijkt me best bijzonder om te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Laatst online: 03-06 17:00

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

[...]

Volledige specs

Heb je echt IAS? Die kun je toch nog steeds niet bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Laatst online: 03-06 17:00

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

[...]

Display key bestaat ook niet meer met idrive8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
PSYch0landeR schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:23:
[...]

Heb je echt IAS? Die kun je toch nog steeds niet bestellen?
Stond op m'n offerte, en ook op de factuur :). En belangrijker: het zit er ook daadwerkelijk op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 21:25
Heeft iemand hier ervaring met het bouwen van Apple Carplay in een oudere BMW? Ik zag online een bedrijf die aangeeft dat je met een oudere BMW die geen Apple Carplay heeft dit er alsnog in kan zetten met een module.

Nu heb ik een BMW uit 2015 zonder deze nieuw snufjes en moet steeds als ik laatste update wil van navigatie dit kopen. Apple Carplay lijkt me daarom wel heel fijn, maar ben benieuwd of hier mensen zijn die er ervaring mee hebben en hoe dit bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:35
SirMemeAlot schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:40:
Heeft iemand hier ervaring met het bouwen van Apple Carplay in een oudere BMW? Ik zag online een bedrijf die aangeeft dat je met een oudere BMW die geen Apple Carplay heeft dit er alsnog in kan zetten met een module.

Nu heb ik een BMW uit 2015 zonder deze nieuw snufjes en moet steeds als ik laatste update wil van navigatie dit kopen. Apple Carplay lijkt me daarom wel heel fijn, maar ben benieuwd of hier mensen zijn die er ervaring mee hebben en hoe dit bevalt.
Ik heb ook een "oude" BMW uit 2015 :9 een F30 320D en heb er ook een MMI in zitten voor Carplay en AA. Ik kan het alleen maar aanraden, ik gebruik de ingebouwde navigatie nooit meer. Ook voor spotify werkt het perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:18

Detmer

Professioneel prutser

Ik had het in de E90 via een Tweaker laten installeren. Werkte echt heel fijn t.o.v. de standaard navigatie (zeker omdat die ook al enkele jaren geen updates meer kreeg). In de F10 twijfel ik nog om het te doen. Ik kan de navigatie updates gratis krijgen en de hud werkt niet met de carplay/ AA unit heb ik begrepen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob

Vraag @Domih eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 19:28

Welke idrive zit daarin?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-06 16:13

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Je hebt basically twee routes. Een (aftermarket) MMI systeem waar @Domih je inderdaad prima mee kan helpen. Of een retrofit met originele BMW onderdelen zoals ik met mijn F31 uit 2013 gedaan heb. In mijn geval is mijn originele iDrive (NBT ID4) vervangen door een iDrive EVO ID6. Ziet er aan de buitenkant allemaal hetzelfde uit, maar je krijgt dan "native" Carplay en bijvoorbeeld een touch display op je head unit. En als dat allemaal "freigeschalted" wordt, dan is lifetime map updates via een FSC ook een kleine moeite.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik krijg de BMW komende vrijdag, zal dit dan even checken.

Momenteel weet ik alleen dat ik deze optie heb, maar weet niet of dit wat zegt:

Navigatiesysteem Professional
Bediening via iDrive Touch Controller met 7 Direct Access-toetsen.
Display (8,8 inch) met 1280x480 pixel resolutie.
Dubbele tuner met RDS / TMC.
Pijl- en 3D kaartweergave met satellietbeelden.
Updaten van kaarten, en het uploaden van muziek mogelijk via USBaansluiting.
Geïntegreerde elektronische BMW handleiding en BMW onderhoudsboek.
Harde schijf met 20 GB geheugen voor de opslag van muziek.
Voice control voor navigatiefuncties.
Afspeelmogelijkheid voor video DVD. (alleen bij stilstand)

Online ook nog wat uitgezocht en daar geven ze aan dat in deze BMW de NBT Navigatie systeem zit.
Deagle schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:42:
[...]

Ik heb ook een "oude" BMW uit 2015 :9 een F30 320D en heb er ook een MMI in zitten voor Carplay en AA. Ik kan het alleen maar aanraden, ik gebruik de ingebouwde navigatie nooit meer. Ook voor spotify werkt het perfect.
Haha, ik zei 'oudere' niet 'oude' ;). Heb zelf deze auto gister pas gekocht en ik kom van 1 uit 2009 :P
DexterDee schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:01:
[...]

Je hebt basically twee routes. Een (aftermarket) MMI systeem waar @Domih je inderdaad prima mee kan helpen. Of een retrofit met originele BMW onderdelen zoals ik met mijn F31 uit 2013 gedaan heb. In mijn geval is mijn originele iDrive (NBT ID4) vervangen door een iDrive EVO ID6. Ziet er aan de buitenkant allemaal hetzelfde uit, maar je krijgt dan "native" Carplay en bijvoorbeeld een touch display op je head unit. En als dat allemaal "freigeschalted" wordt, dan is lifetime map updates via een FSC ook een kleine moeite.
Thanks, ik zal eens uitzoeken wat het grote vershil is. Bij het bedrijf dat ik toevallig tegen kwam zeggen ze dit op de website, dus dan zal het wel om de volledige retrofit gaan:

'Door de ondersteuning van Wireless Apple Carplay hoef je geen kabel aan te sluiten maar is jouw telefoon bij het opstarten van jouw navigatiesysteem gelijk draadloos verbonden. Geef Siri de opdracht om ergens heen te navigeren en je hoeft je handen helemaal niet meer van het stuur af te halen.

Met onze Retrofit Apple Carplay oplossing krijg je al deze Apps op jouw BMW CIC of NBT navigatie systeem en is dit bedienbaar via de originele Idrive knop.'

[ Voor 55% gewijzigd door SirMemeAlot op 22-10-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

SirMemeAlot schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:10:
Met onze Retrofit Apple Carplay oplossing krijg je al deze Apps op jouw BMW CIC of NBT navigatie systeem en is dit bedienbaar via de originele Idrive knop.'
Ik denk door deze zin dat het juist niet om een complete retrofit gaat. CIC en NBT (niet EVO) ondersteunen vanuit BMW namelijk helemaal geen Carplay. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk gaan om een MMI box. Die werken overigens ook geheel draadloos. Het is een goedkopere optie dan retrofitten en doet bijna niet onder voor de functionaliteit die BMW zelf biedt. Voor een iDrive 6 systeem met native Carplay ben je inclusief inbouw al gauw 1200-1500 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
DexterDee schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:02:
[...]

Ik denk door deze zin dat het juist niet om een complete retrofit gaat. CIC en NBT (niet EVO) ondersteunen vanuit BMW namelijk helemaal geen Carplay. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk gaan om een MMI box. Die werken overigens ook geheel draadloos. Het is een goedkopere optie dan retrofitten en doet bijna niet onder voor de functionaliteit die BMW zelf biedt. Voor een iDrive 6 systeem met native Carplay ben je inclusief inbouw al gauw 1200-1500 euro kwijt.
Owja, dan denk ik ook dat het een MMI box is, de prijs opgaaf die ik kreeg was z'n 550 en dan 320 als ik evt. ook achteruitrij camera zou willen.

Wat zijn zo de grootste verschillen tussen MMI box en volledig laten vervangen naar Native?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:13
Mijn X2 heeft wel carPlay met draadje dacht ik maar heb geen iPhone. Android auto heeft hij weer niet.
Ik ben zelf beetje bang dat als ik een ali MMI box koop dat deze na loop van tijd gaat laggen of iets.

YouTube: BimmerTech MMI Software Update 3.2.0 – Prettier, Faster, Better!

Deze van BimmerTech ben ik al wat vaker tegengekomen, maar is wel prijzig. Dus heb knoop nog niet doorgehakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

SirMemeAlot schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:07:
Wat zijn zo de grootste verschillen tussen MMI box en volledig laten vervangen naar Native?
Een MMI box lus je in feite door met je display en het beeld komt dan óf via de iDrive, óf via de MMI box. Verschillende boxen hebben verschillende manieren om het display te switchen. Bij een 'native' implementatie zit het schakelen van en naar Carplay in iDrive zelf. Als Carplay actief is zie je in de iDrive interface ook een Carplay icoon. Het pairen gebeurt uiteraard ook in iDrive. Volgens mij mis je met een MMI in sommige gevallen ook features, zoals het laten zien van titel - artiest in het cluster als Carplay de muziek verzorgt, of de noodzaak om een extra microfoon te plaatsen omdat de MMI box geen gebruik kan maken van de ingebouwde microfoon. Vaak zijn het maar kleine dingetjes. Goed kijken welke MMI er dus aangeboden wordt, er is ook veel Chinees spul op de markt wat niet stabiel werkt of net geen lekkere ervaring geeft. Bij een BMW eigen implementatie betaal je flink meer, maar loop je in ieder geval daar weinig risico.

@Domih is expert op het gebied van MMI boxen voor BMW's en kan je ongetwijfeld nog meer vertellen waar je op moet letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
DexterDee schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:24:
[...]

Een MMI box lus je in feite door met je display en het beeld komt dan óf via de iDrive, óf via de MMI box. Verschillende boxen hebben verschillende manieren om het display te switchen. Bij een 'native' implementatie zit het schakelen van en naar Carplay in iDrive zelf. Als Carplay actief is zie je in de iDrive interface ook een Carplay icoon. Het pairen gebeurt uiteraard ook in iDrive. Volgens mij mis je met een MMI in sommige gevallen ook features, zoals het laten zien van titel - artiest in het cluster als Carplay de muziek verzorgt, of de noodzaak om een extra microfoon te plaatsen omdat de MMI box geen gebruik kan maken van de ingebouwde microfoon. Vaak zijn het maar kleine dingetjes. Goed kijken welke MMI er dus aangeboden wordt, er is ook veel Chinees spul op de markt wat niet stabiel werkt of net geen lekkere ervaring geeft. Bij een BMW eigen implementatie betaal je flink meer, maar loop je in ieder geval daar weinig risico.

@Domih is expert op het gebied van MMI boxen voor BMW's en kan je ongetwijfeld nog meer vertellen waar je op moet letten.
Ik zal @Domih eens benaderen, thanks voor de uitleg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 15:22
Ik ben binnenkort aan de beurt voor onderhoudsbeurt van een F36 (2018) met t.z.t. 110.000km op de teller. Auto jaar geleden aangeschaft dus wordt eerste onderhoudsbeurt. Ik ben van plan dit te laten doen bij een vertrouwde Vakgarage die samenwerkt met een BMW-specialist waar nodig.

Nu heb ik ook meermaals gelezen over de oliewissel van de ZF-bak. Het lijkt ongeveer elke 100.000km aan te raden te zijn dus dan zou ik aan de beurt zijn. Daarna is het onduidelijk wanneer dit van een nice-to-have naar een need-to-have verschuift. Wel is duidelijk dat ZF het sinds 1 januari 2024 niet meer zelf uitvoert in de Benelux: https://aftermarket.zf.co...nze-portfolio/oliewissel/

ZF verwijst naar enkele specialisten waar alleen 'Versnellingsbakspecialist' in Wormerveer enigszins aan te rijden is (zit zelf in regio Hollands midden). Deze krijgt echtter recent geen topreviews.

3 vragen:

1 - Hebben jullie ervaring met oliewissel en was het de moeite waard?

2 - Is oliewissel bij 110.000km een nice to have of need to have? Ik heb het idee dat de bak soms wat zoekerig is onder de 80km per uur, maar dat kan ook gewoon de stijl zijn van de software. Deze is niet niet getuned.

3 - Kan een Vakgarage dit ook uitvoeren of zijn er addressen die nu ZF het zelf niet meer doet aan te raden zijn? Bij uitmuntende service vind ik het niet erg om 200km te rijden oid.

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05
@Rookert25 In Soesterberg zit Carrec, die doen het ook.

K to the KillaZ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Rookert25 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:33:
1 - Hebben jullie ervaring met oliewissel en was het de moeite waard?

2 - Is oliewissel bij 110.000km een nice to have of need to have? Ik heb het idee dat de bak soms wat zoekerig is onder de 80km per uur, maar dat kan ook gewoon de stijl zijn van de software. Deze is niet niet getuned.

3 - Kan een Vakgarage dit ook uitvoeren of zijn er addressen die nu ZF het zelf niet meer doet aan te raden zijn? Bij uitmuntende service vind ik het niet erg om 200km te rijden oid.

Dank alvast!
Ik heb het bij mijn bmw specialist laten doen. Wel spoelen, enkel wisselen voeg je nieuwe olie aan oude olie toe. Waarbij de reinigende werking van de nieuwe olie alsnog vuildeeltjes kan losweken in half schone olie. Wel aardig wat meer kilometers, maar het was nodig. Reed ook direct soepeler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTVCcR8YdXp57DqO69JlVf44VrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7JzdygqujYUtH0hNNCXMttB.jpg?f=fotoalbum_large

Hoort helder te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 22-10-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 15:22
Veel dank! :)

@KillaZ Dat zijn die Autoweek Klokje Rond mensen volgens mij, geef inderdaad wel vertrouwen. Misschien wel een lange wachtlijst maar offerte vragen kan geen kwaad, dank. Ik zie dat ze ook chiptuning doen, misschien ook wel interessant om daar wat meer over te horen voor de 420i

@CreativeS Indrukwekkend... ik bedoelde inderdaad ook spoelen, gewoon dat de bak op dit punt in ieder geval weer een nieuwe start heeft.

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 17:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Volledige specs

Mooi hoor. Veel plezier ermee. Ik moest serieus Iconic Glow en Sky Lounge even opzoeken wat het ook weer exact was.

Dashboard leder is ook iets wat veel doet qua uitstraling. Heb zelf van dat goedkope spul in de 330e en vind het verschrikkelijk. De Renault Megane ETechs die we op het werk al pool auto hebben, hebben het dasboard gestoffeerd. Dat ziet er ook zeer luxe uit.
CreativeS schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:54:
[...]

Op zich helemaal niks. Zo heb ik het jaren gedaan, met een microvezel droog doek. Het heeft ook niks met luiheid of iets dergelijks te maken. Ik ben nou eenmaal erg zuinig op mijn auto en wil het liefst zo min mogelijk contact met de lak hebben als het aankomt op drogen van de auto.

Helaas is de vorige eigenaar niet zo heel zuinig geweest op de lak. Onder een bepaalde hoek zie je aardig wat swirls. Als ik dat kan voorkomen door de auto te drogen met een lucht droger dan wil ik dat best graag proberen. Bevalt het niet, dan kan ik de Makita droger nog voor de tuin gebruiken.

Ik zal eens nadenken over je tip mbt die spray die je als tip gaf om het water nog sneller eraf te laten glijden. d:)b

EDIT: https://forum.carclean.co...Coat%20kunnen%20verkorten.

Omdat ik in de wasbox eerst de auto onder hogedruk afspuit, daarna met hotwax erover heen en daarna afspoel met osmose water zou dit betekenen dat na het afspoelen met osmose water die Gyeon Q2M wetcoat er direct op kan en daarna weer afspoelen....

[ Voor 9% gewijzigd door MRE-Inc op 22-10-2024 15:42 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MRE-Inc schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:36:
Helaas is de vorige eigenaar niet zo heel zuinig geweest op de lak. Onder een bepaalde hoek zie je aardig wat swirls. Als ik dat kan voorkomen door de auto te drogen met een lucht droger dan wil ik dat best graag proberen. Bevalt het niet, dan kan ik de Makita droger nog voor de tuin gebruiken.

Ik zal eens nadenken over je tip mbt die spray die je als tip gaf om het water nog sneller eraf te laten glijden. d:)b

EDIT: https://forum.carclean.co...Coat%20kunnen%20verkorten.

Omdat ik in de wasbox eerst de auto onder hogedruk afspuit, daarna met hotwax erover heen en daarna afspoel met osmose water zou dit betekenen dat na het afspoelen met osmose water die Gyeon Q2M wetcoat er direct op kan en daarna weer afspoelen....
In het artikel op Carclean hebben ze het over een echt met de hand aangebrachte wax hè. Wax on, wax off. Niet zo uit de lans in de wasbox. Ik zou die hotwax sowieso overslaan. Na het wassen afspoelen. Daarna met Wet Coat (2 à 3 sprays per paneel) en direct per paneel goed afspuiten (werkt juist door het water). Om het vele water daarna te verwijderen gebruik ik een siliconen trekker en daarna met Quick Detailer als drooghulp de rest droogmaken. Werkt beter dat die 'hotwax'. Als je van die swirls af wil... lekker laten polijsten. Dan ben je van die krasjes af en kan je zelf met een schone lei beginnen. Op de manier zoals ik het heb voorgesteld krijg je geen krasjes of swirls. Tenzij je onbehouwen bent ;)

offtopic:
PS Is maar een tip hè en als je er niets mee doet... even goede vrienden hè :*)

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 22-10-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 17:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

CreativeS schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:58:
[...]

In het artikel op Carclean hebben ze het over een echt met de hand aangebrachte wax hè. Wax on, wax off. Niet zo uit de lans in de wasbox. Ik zou die hotwax sowieso overslaan. Na het wassen afspoelen. Daarna met Wet Coat (2 à 3 sprays per paneel) en direct per paneel goed afspuiten (werkt juist door het water). Om het vele water daarna te verwijderen gebruik ik een siliconen trekker en daarna met Quick Detailer als drooghulp de rest droogmaken. Werkt beter dat die 'hotwax'. Als je van die swirls af wil... lekker laten polijsten. Dan ben je van die krasjes af en kan je zelf met een schone lei beginnen. Op de manier zoals ik het heb voorgesteld krijg je geen krasjes of swirls. Tenzij je onbehouwen bent ;)
Ja was ik idd van plan om de hotwax over te slaan.
Welke Quick Detailer gebruik je ?

Ik wil idd nog een keer de 330e laten polijsten om het weer "mooi" te krijgen zonder swirls.
offtopic:
PS Is maar een tip hè en als je er niets mee doet... even goede vrienden hè :*)
Daarvoor lees ik hier ook mee en plaats ik zo af en toe eens een bericht ;) Ik geloof eerder de liefhebbers hier dan dat ik de promo filmpjes van de schoonmaak bedrijven geloof.

Komt die Wax On, Wax Off inclusief of exclusief kraanvogel ;)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MRE-Inc schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:21:
Ja was ik idd van plan om de hotwax over te slaan.
Welke Quick Detailer gebruik je ?

Ik wil idd nog een keer de 330e laten polijsten om het weer "mooi" te krijgen zonder swirls.
Sneup eens rond in het detailertopic... Het grote auto detailing topic. Vast wel iemand in de buurt die misschien wel wat voor je wil doen.

Er zijn vele detailersprays. Zelf gebruik ik na heel veel geprobeerd te hebben Gyeon Q²M QuickDetailer en die koop ik per cans van 4 liter en ook altijd een flesje van 500ml present in de auto. Altijd handig voor tijdens de vakantie. Heb je de velgen zo weer schoon voor de doorreis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMK1XGB9JnwKHFqbV8t6bb0qQKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjjOMHdNuphvzZAnMLBhB0sd.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind het een lichte perengeur hebben. De eerste paar dagen na een wasbeurt ruikt het altijd heerlijk fruitig op de oprit :P

Maar misschien weet @Smotske nog wel een goede detailerspray.
MRE-Inc schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:21:
Daarvoor lees ik hier ook mee en plaats ik zo af en toe eens een bericht ;) Ik geloof eerder de liefhebbers hier dan dat ik de promo filmpjes van de schoonmaak bedrijven geloof.

Komt die Wax On, Wax Off inclusief of exclusief kraanvogel ;)
Yep... zolang ze niet de auto onderkakken O-)

In ander nieuws: vandaag nieuwe D1S Led ontvangen. Van het weekend eens kijken wat de lichtopbrengst wordt. Met origineel xenon in de 325i heb ik al geen klagen, maar toch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vy0_YNia0IYVDBP-WhhLGCKAEIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6QgXS1I0PDnGdsigqKdBnaE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door CreativeS op 22-10-2024 22:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domih
  • Laatst online: 06-06 16:51

Domih

Domih.

Leuk om weer eens melding te krijgen uit dit topic! Heb zelf geen BMW meer dus helaas niet meer actief hier.

De vragen van @SirMemeAlot beantwoord.

@DexterDee, de MMI's die ik inbouw ondersteunen geluid via bluetooth. Al het geluid van je telefoon loopt dan via de bluetooth van de auto. Hierdoor heb je nu dus ook in je cluster welk nummer er afspeelt. Klein detail maar het zet de puntjes op de "i".

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:54
Domih schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:15:
Leuk om weer eens melding te krijgen uit dit topic! Heb zelf geen BMW meer dus helaas niet meer actief hier.

De vragen van @SirMemeAlot beantwoord.

@DexterDee, de MMI's die ik inbouw ondersteunen geluid via bluetooth. Al het geluid van je telefoon loopt dan via de bluetooth van de auto. Hierdoor heb je nu dus ook in je cluster welk nummer er afspeelt. Klein detail maar het zet de puntjes op de "i".
Ik heb al CarPlay (2018 F30 met NBT EVO Professional) maar ik wil juist Android Auto toevoegen. Kan ik met zo'n MMI ook de Android Spotify playlist in mijn HUD zien en nummers selecteren met de knop op het stuur?
Met AAIdrive kan ik dat nu namelijk wel, en ik zou het jammer vinden om die functionaliteit kwijt te raken.

[ Voor 6% gewijzigd door Puf op 22-10-2024 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:51:
[...]

In ander nieuws: vandaag nieuwe D1S Led ontvangen. Van het weekend eens kijken wat de lichtopbrengst wordt. Met origineel xenon in de 325i heb ik al geen klagen, maar toch.

[Afbeelding]
Je kan nooit genoeg licht hebben ;)
Ben benieuwd of groot verschil is.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
Nu een paar dagen ervaring met de X5 50e. Wat een heerlijke aandrijflijn heeft deze wagen!!! :)

En nog een voordeel: zelfs een scepticus als ik heeft in no-time het elektrisch rijden leren waarderen. Heb 600km gereden, waarvan meer dan 60% eDrive. Moet wel zeggen dat ik niet publiek hoef te laden, kan dat zowel thuis als bij m'n bedrijf doen, ideale omstandigheden dus.

Enig pijnpuntje blijft de UI. Het hele systeem had van mij eenvoudiger gemogen, en zou het ook waarderen als het dashboard middels de settings wat minder 'druk' gemaakt zou kunnen worden. Er staat nu wel heel veel informatie continu in beeld.

Helemaal ideaal zou zijn als er een modus met de traditionele BMW klokken in zou zitten, maar dat zal wel niet meer terug komen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Laatst online: 22:47
alexbl69 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:44:
Nu een paar dagen ervaring met de X5 50e. Wat een heerlijke aandrijflijn heeft deze wagen!!! :)

En nog een voordeel: zelfs een scepticus als ik heeft in no-time het elektrisch rijden leren waarderen. Heb 600km gereden, waarvan meer dan 60% eDrive. Moet wel zeggen dat ik niet publiek hoef te laden, kan dat zowel thuis als bij m'n bedrijf doen, ideale omstandigheden dus.

Enig pijnpuntje blijft de UI. Het hele systeem had van mij eenvoudiger gemogen, en zou het ook waarderen als het dashboard middels de settings wat minder 'druk' gemaakt zou kunnen worden. Er staat nu wel heel veel informatie continu in beeld.

Helemaal ideaal zou zijn als er een modus met de traditionele BMW klokken in zou zitten, maar dat zal wel niet meer terug komen :).
Veel plezier! Reed vanmiddag achter een 50e en kon hem zeker niet bijhouden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik heb er ooit een ingebouwd in een vorige auto de nieuwe eigenaar was ook blij dat er draadloos Carplay inzat. De MMI box bij Ali gekocht en werd geleverd vanuit een EU land magazijn. Via de site van de verkoper zat er een inbouwinstructie bij, maar er zijn ook veel filmpjes op Youtube te vinden die het laten zien.

https://nl.aliexpress.com...spm=a2g0o.detail.search.0

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Na 7 jaar in dezelfde Volkswagen Up! (geen grap haha, jongens wat een sprong in auto) rijden nu een BMW X5 45e gekocht.

Was eigenlijk voor een nauwelijks gebruikte X5 50e in de markt maar ik vind het tablet interieur en OS8 echt irritant lelijk. Daarbij ook nog eens een afschrijving van hier tot Tokyo in het verschiet.

Even verder gekeken en uiteindelijk in Duitsland een 45e gevonden die naar wens was en waarvan ik de tweede eigenaar ben.

De eerste eigenaar wist of van gekkigheid niet wat hij/zij met het geld moest, of heeft de bestelling geplaatst met een dwangbuis aan want echt alles zit erop. In Nederland bestaan autos met zon dikke samenstelling niet of nauwelijks.

- Comfortzetels met massage, verwarming en koeling
- Stuurverwarming
- Armsteun verwarming
- Bowers & Wilkins Diamond audio
- Nachtzicht camera
- Driving Assistant Professional
- Parking Assist Plus
- Gekoelde en verwarmde bekerhouders
- Ambient Air
- Vierwiel sturing
- Luchtvering
- Akoestisch dempend glas
- Laserlicht
- Panorama dak

En een hele rits aan BMW individual zaken waaronder het uitgebreide lederpakket. Echt niet te geloven.

Nieuwprijs in Duitsland €123.000
77.000km en vier jaar later voor iets minder dan €55.000 rijklaar op NL kenteken 8)7

Ik kan het voor mezelf echt niet verantwoorden om ooit een nieuwe auto te kopen. De eerste eigenaar heeft 88 cent per kilometer afgeschreven. Koekoek!

De auto heeft gelukkig geen M pakket of X-line maar ik baal wel van de blauwe remklauwen, en het verschrikkelijke crafted clarity pakket met dat kristallen schakelpookje maar daar laat ik nog wat aan doen. Oh en een elektrische trekhaak moet er nog op maar dat laat ik in Nederland doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzfkB9E5dxvOHfsyQN58NUjbaHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/le8JIzsKzzfXDGbJagnMzosm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jD1cVYrISQNRUHopzAN5jF61rq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqflrKKNhEdIxXxjoynrTtM3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgosWP55TIqbwzGRL72Tanni8Oo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVhjpjItfNeutZOQA5ZQNtlN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door DutchManticore op 23-10-2024 13:33 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DutchManticore schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:13:
Na 7 VW Up! rijden nu een BMW X5 45e gekocht.

Was eigenlijk voor een nauwelijks gebruikte X5 50e in de markt maar ik vind het tablet interieur en OS8 echt irritant lelijk. Daarbij ook nog eens een afschrijving van hier tot Tokyo in het verschiet.

Even verder gekeken en uiteindelijk in Duitsland een 45e gevonden die naar wens was en waarvan ik de tweede eigenaar ben.

De eerste eigenaar wist of van gekkigheid niet wat hij/zij met het geld moest, of heeft de bestelling geplaatst met een dwangbuis aan want echt alles zit erop. In Nederland bestaan autos met zon dikke samenstelling niet of nauwelijks.

- Stuurverwarming
- Armsteun verwarming
- Nachtzicht camera
- Parking Assist Plus
- Ambient Air
- Vierwiel sturing
- Luchtvering
- Laserlicht

En een hele rits aan BMW individual zaken waaronder het uitgebreide lederpakket. Echt niet te geloven.

77.000km en vier jaar later voor iets minder dan €54.000 rijklaar op NL kenteken

Ik kan het voor mezelf echt niet verantwoorden om ooit een nieuwe auto te kopen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zooo dat is zeker een mooi uitgevoerde variant en een nette prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Laatst online: 06-06 15:31

Morenoo91

Flexible Mexican

Hoi iedereen,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Morenoo91 die sinds kort opzoek is naar een gezinsauto (kids van 2 en 4).
Hierbij is de 3 serie touring F31 bovenop mijn lijst vooral door de looks.
BJ 2018 of niewer, KM stand <100k. Budget zon 23-24k
Ik ben de zoektocht gestart, zie dat het 90% van de advertenties een 318 betreft. Zelf een proefrit in een 318 gedaan en voelt kwa vermogen echt meer dan prima voor de nederlandse wegen.
Heeft iemand nog tips en tricks voor het aanschaffen van een F31 BJ 2018-2019? Misschien kwa betrouwbaarheid, opties of juist zaken om te vermijden?
Zelf al op het lijstje
- Navigatie Professional ivm inbouw / activatie Carplay?
- Sportstoelen (zaten heerlijk)
- Parkeersensoren V/A
- Kleur wit

Mijn shortist

https://www.autohaarhuis....087585#tab-specifications
https://www.vandrielautom...-m-sport-edition/2964608/

[ Voor 30% gewijzigd door Morenoo91 op 23-10-2024 13:30 ]

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Mr Pingu schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:16:
[...]

Zooo dat is zeker een mooi uitgevoerde variant en een nette prijs :)
Dealer vroeg zoals je ziet €55.885.
Dat heb ik teruggepraat naar €53.850 en dan krijg ik ook nog op elke hoek een nieuwe Continental Premium contact 6.

Ben er echt heel blij mee. Auto heeft nog twee jaar Premium Selection garantie dus geen kopzorgen.

Nu nog wachten op import, het kenteken....
Dus de komende weken nog met de Up onderweg, en in de garage alle menu opties maar doorlopen..

Volgende week rijd ik m zelf naar Nederland.

[ Voor 28% gewijzigd door DutchManticore op 23-10-2024 13:27 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Heeft iemand ervaring met grote bedragen pinnen in Duitsland?

Dealer wil overboeking maar volgens de bank is, ook binnen SEPA, niet te garanderen dat het dezelfde dag nog zichtbaar is... Dat betekent dat ik dan dus een dag voor niets in Lutjebroek Duitsland ben. Vooraf betalen doe ik niet, je zou maar eens een failliete dealer treffen.

Daar pinnen kan volgens de Duitsers niet. Volgens mijn bank kan het wel, met een limiet tot 50.000 per dag. Dus ik gebruik dan twee rekeningen om tot het totaal bedrag te komen.

Misschien in Duitsland eerst een euro overmaken om te kijken hoe lang het duurt voordat die binnen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

DutchManticore schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:13:
Na 7 jaar in dezelfde Volkswagen Up! (geen grap haha, jongens wat een sprong in auto) rijden nu een BMW X5 45e gekocht.

- Stuurverwarming
- Armsteun verwarming
- Nachtzicht camera
- Parking Assist Plus
- Ambient Air
- Vierwiel sturing
- Luchtvering
- Laserlicht
- Panorama dak

77.000km en vier jaar later voor iets minder dan €55.000 rijklaar op NL kenteken 8)7

Ik kan het voor mezelf echt niet verantwoorden om ooit een nieuwe auto te kopen. De eerste eigenaar heeft 88 cent per kilometer afgeschreven. Koekoek!

De auto heeft gelukkig geen M pakket of X-line maar ik baal wel van de blauwe remklauwen, en het verschrikkelijke crafted clarity pakket met dat kristallen schakelpookje maar daar laat ik nog wat aan doen. Oh en een elektrische trekhaak moet er nog op maar dat laat ik in Nederland doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Keurige auto! En een spuitbusje doet wonderen als je van die blauwe klauwe af wil!! Gewoon zilver of zwart :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Laatst online: 06-06 16:51

Domih

Domih.

Puf schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:42:
[...]

Ik heb al CarPlay (2018 F30 met NBT EVO Professional) maar ik wil juist Android Auto toevoegen. Kan ik met zo'n MMI ook de Android Spotify playlist in mijn HUD zien en nummers selecteren met de knop op het stuur?
Met AAIdrive kan ik dat nu namelijk wel, en ik zou het jammer vinden om die functionaliteit kwijt te raken.
Denk het niet. Alleen als je die functie met Bluetooth hebt. Misschien Android Auto in combinatie met AAIdrive? Ik ken AAIdrive verder niet.

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Weet iemand de specs van de USB-C port die in het kastje zit tussen de voorstoelen in een G20? Het gaat mij vooral om de voeding, schakelt die op een hogere spanning als het aangesloten apparaat daar geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Morenoo91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:22:

Ik weet niet precies hoe dit bij de F31 zit, maar let wel op dat niet bij alle head units carplay mogelijk is.
Ben er bij mij ook helaas achtergekomen. Bewust voor een mooi groot navi-scherm gekozen, maar er zit desondanks geen aansluiting voor de wifi-antenne op de headunit. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

DutchManticore schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:48:

Dealer wil overboeking maar volgens de bank is, ook binnen SEPA, niet te garanderen dat het dezelfde dag nog zichtbaar is... Dat betekent dat ik dan dus een dag voor niets in Lutjebroek Duitsland ben. Vooraf betalen doe ik niet, je zou maar eens een failliete dealer treffen.

Daar pinnen kan volgens de Duitsers niet. Volgens mijn bank kan het wel, met een limiet tot 50.000 per dag. Dus ik gebruik dan twee rekeningen om tot het totaal bedrag te komen.

Misschien in Duitsland eerst een euro overmaken om te kijken hoe lang het duurt voordat die binnen is?
Ik gaf mijn bank opdracht om de restrictie eraf te halen op de betaaldatum, dat moet je 24 uur van te voren aanvragen. (Heeft iets met dwangbetalingen te maken/ kdnapping ect) Dan kan je op het kantoor in Duitsland met de bank app op de telefoon het bedrag overmaken. En kan de verkoper checken dat de betaling binnen is.

[ Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 23-10-2024 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Je hebt Sepa Instant nodig. De meeste banken in Nederland bieden dit aan, maar de ontvangende bank in Duitsland moet hier ook gebruik van maken. Dit kun je even uitzoeken.

Als ik naar ING kijk kun je limieten tot 50k zelf regelen. Daarboven moet je op de dag van transactie eerst een kantoor bezoeken. Je kan dit inderdaad omzeilen door 2 rekeningen te gebruiken.

Betaal je overigens geen rest-bpm omdat je zegt "onder de 55k op Nederlands kenteken"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Cheesy schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:21:
[...]

Je hebt Sepa Instant nodig. De meeste banken in Nederland bieden dit aan, maar de ontvangende bank in Duitsland moet hier ook gebruik van maken. Dit kun je even uitzoeken.

Als ik naar ING kijk kun je limieten tot 50k zelf regelen. Daarboven moet je op de dag van transactie eerst een kantoor bezoeken. Je kan dit inderdaad omzeilen door 2 rekeningen te gebruiken.

Betaal je overigens geen rest-bpm omdat je zegt "onder de 55k op Nederlands kenteken"?
Bpm op een nieuwe X45e is rond de 600 euro.
Op deze betaal ik volgens koerslijst/afschrijving hou je vast....267 euro. Belachelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:41
Leuke upgrade, van een Up naar een X5. De Up schuif je er op de terugweg dan achterin neem ik aan? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DutchManticore schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:22:
[...]
Bpm op een nieuwe X45e is rond de 600 euro.
Op deze betaal ik volgens koerslijst/afschrijving hou je vast....267 euro. Belachelijk
Zolang je hem voor 1 januari ophaalt idd :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Morenoo91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:22:
Hoi iedereen,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Morenoo91 die sinds kort opzoek is naar een gezinsauto (kids van 2 en 4).
Hierbij is de 3 serie touring F31 bovenop mijn lijst vooral door de looks.
BJ 2018 of niewer, KM stand <100k. Budget zon 23-24k
Ik ben de zoektocht gestart, zie dat het 90% van de advertenties een 318 betreft. Zelf een proefrit in een 318 gedaan en voelt kwa vermogen echt meer dan prima voor de nederlandse wegen.
Heeft iemand nog tips en tricks voor het aanschaffen van een F31 BJ 2018-2019? Misschien kwa betrouwbaarheid, opties of juist zaken om te vermijden?
Zelf al op het lijstje
- Sportstoelen (zaten heerlijk)
- Parkeersensoren V/A
- Kleur wit

Mijn shortist

https://www.autohaarhuis....087585#tab-specifications
https://www.vandrielautom...-m-sport-edition/2964608/
Persoonlijk is bij mij HUD ook een must en minimaal HiFi audio.
Base audio heeft geen aparte versterker en dat is een groot verschil.

Bij geen van de links staat de BMW-optielijst. Vraag de VIN op en over deze in op mdecoder.com.
Van wat ik zie:
1e heeft sowieso geen elektrische inklapbare spiegels en ook geen Comfort access.
1e heeft al Apple CarPlay dus als dat belangrijk is zit je daargoed.

2e is moeilijker wat af te leiden welke opties erop zitten / ontbreken.

Beide hebben overigens halogeen koplampen, enkel de DRL is LED. Te zien aan de hoogteverstelling van in het dashboard. ;) Staat wel aangevinkt bij de specificities. Dus, zorg dat je de VIN/BMW optielijst te pakken krijgt zodat je niet voor teleurstellingen komt te staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr Pingu op 23-10-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

RAAF12 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:54:
[...]

Keurige auto! En een spuitbusje doet wonderen als je van die blauwe klauwe af wil!! Gewoon zilver of zwart :-)
Waarom wil je van de blauwe klauwen af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
YakuzA schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:34:
[...]

En dat gaat gebeuren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Mr Pingu schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:39:
[...]

Waarom wil je van de blauwe klauwen af?
Niet mooi. Heb geen M-pakket uiterlijk omdat ik een nette auto wil. En dan zitten er blauwe remklauwen op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
B-Real schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:25:
Leuke upgrade, van een Up naar een X5. De Up schuif je er op de terugweg dan achterin neem ik aan? :P
Haha. Ja dat zou bijna kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DutchManticore schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:41:
[...]
Niet mooi. Heb geen M-pakket uiterlijk omdat ik een nette auto wil. En dan zitten er blauwe remklauwen op...
Blauw is toch juist de kleur van elektrisch O-)
met 45e voldoe je wel aan die criteria :P

Maar het blijft idd smaak, op mijn 330e in het blauw kleurt het mooi mee met de blauwe kleur van de lak, maar het blijft een persoonlijke smaak discussie idd.
Met grijze/zwarte lak kleurt rood misschien beter.

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 23-10-2024 14:49 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Mr Pingu schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:38:
[...]

Persoonlijk is bij mij HUD ook een must en minimaal HiFi audio.
Base audio heeft geen aparte versterker en dat is een groot verschil.

Bij geen van de links staat de BMW-optielijst. Vraag de VIN op en over deze in op mdecoder.com.
Van wat ik zie:
1e heeft sowieso geen elektrische inklapbare spiegels en ook geen Comfort access.
1e heeft al Apple CarPlay dus als dat belangrijk is zit je daargoed.

2e is moeilijker wat af te leiden welke opties erop zitten / ontbreken.

Beide hebben overigens halogeen koplampen, enkel de DRL is LED. Te zien aan de hoogteverstelling van in het dashboard. ;) Staat wel aangevinkt bij de specificities. Dus, zorg dat je de VIN/BMW optielijst te pakken krijgt zodat je niet voor teleurstellingen komt te staan.
Grappig hoe persoonlijk sommige zaken zijn. Ik heb de f31 met HUD, maar kijk er nauwelijks op merk ik., ik had liever elektrisch inklapbare spiegels gehad. Comfort acces is voor mij een nice to have, geen must. Ik heb het en merk dat ik toch altijd met de sleutel de auto open maak. Hifi-audio wil je wel minimaal hebben. Ik vind het panorama-dak veel meerwaarde hebben. LED-verlichting is voor mij ook een must.

Voor originele draadloze apple CarPlay moet je volgens mij wifi-voorbereiding hebben. Een erg prettige feature wat mij betreft die overigens ook aftermarket op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Laatst online: 06-06 15:31

Morenoo91

Flexible Mexican

@JTB81 @Mr Pingu dank voor de tips

Comfort Access is voor mij ook geen must
LED verlichting wel, dank voor de tips!
Hi-Fi audio vind ik ook wel echt fijn echter merk ik dat die lastig te vinden is als je nog een specifieke kleur auto zoekt die wit is :( ik begrijp ook dat er een vervangend FOCAL setje is voor de 2 woofers in voor en achterdeur. Wellicht is dat een tussenweg om iets beter geluid te krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Morenoo91 op 23-10-2024 15:03 ]

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Morenoo91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:58:

Hi-Fi audio vind ik ook wel echt fijn echter merk ik dat die lastig te vinden is als je nog een specifieke kleur auto zoekt die wit is :( ik begrijp ook dat er een vervangend FOCAL setje is voor de 2 woofers in voor en achterdeur. Wellicht is dat een tussenweg om iets beter geluid te krijgen.
Het is inderdaad lastig om de juiste uitvoering te vinden. Voor mij was kleur niet leidend, alhoewel ik een zwak heb voor blauw. Uiteindelijk is het een zwarte geworden omdat het de motorisering was die ik minimaal wilde en voor de rest goed in de opties zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 17:06
Morenoo91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:58:

Let op dat bij de standaard audio geen versterker aanwezig is. Dan is enkel een speaker upgrade niet zo rendabel. Bij Hi-Fi zijn er standaard goede speakers aanwezig maar kan de versterker wel een upgrade gebruiken. Dit is echt heel makkelijk zelf te doen. In tegenstelling tot het bijplaatsen van speakers e.d. waar je kabels en interieurdelen moet plaatsen/vervangen.

Overigens is de 318 voldoende voor de Nederlandse wegen. Echter vond ik zelf de 320 een stuk fijner rijden omdat deze niet constant terugschakelt als je 100-120 rijdt op de snelweg en wilt accelereren. Duitsland een optie voor je? Daar is de aanbod in de regel een stuk groter.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je hun IBAN? Bien beetje bank zie je bij het aanmaken van een overboeking of de ontvangende bank IP accepteert.

Snap het probleem verder niet zo om voor de zekerheid een dagje eerder het geld over te maken, dat zou je in Nederland toch ook doen? Of pin je bij de dealer pas als je een hand op de sleutel hebt :p
Als jij al een ondertekend koopcontract hebt is die wagen van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

YakuzA schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:34:
[...]

Vervalt die regeling dat je kan kiezen of je het BPM bedrag van nu of ten tijde van de eerste tenaamstelling kan kiezen? Dat zou heel mooi zijn, dan heb ik tenminste eindelijk ook bij elektrische wagens nog wat aan mij BPM vrijstelling :+

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 23-10-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 10:18

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Duurt inderdaad 2 tot 3 dagen. Zelf wel de keus gemaakt geld naar dealer over te maken. Vreemder vondt ik dat in duitsland de bedrijfnaam niet bij aan de iban wordt gekoppelt. Je maakt het op naam van de bank over ipv naar naam dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 23:09
Puf schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:35:
[...]

Beetje afhankelijk van hoe lang je APK nog geldig is zou ik contact opnemen met de partij die de stangen geleverd en geïnstalleerd heeft (je gaf aan dat je het had laten doen) en/of H&R even bellen (nummer staat op de site) en het probleem uitleggen. Eventueel allebei tegelijk als de tijd dringt. Er zal waarschijnlijk een oplossing zijn in de vorm van andere stabilinks. Vooral de urgentie overbrengen ivm de aflopende APK.
Om nog terug te komen op jouw reactie. Ik heb het opgelost door een setje kortere koppelstangen te laten monteren. De oorspronkelijk partij verstond me niet en praatte om het probleem heen. Gelijk een bevestiging waarom ik daar dus niet meer kom.
Pagina: 1 ... 319 ... 358 Laatste