Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 318 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:08
CreativeS schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:32:
[...]

Nee, dat is enkel dimlicht (xenon) op een Compact uit 2003 :)

Dit is grootlicht, waarbij dimlicht (xenon) ook gecodeerd is als bi-xenon (grootlicht uit dimlicht) plus dedicated H7 halogeen grootlicht uit de binnenste lampen. Die zijn een paar weken geleden vervangen door Philips Ultinon led, dus die geeft nu een bak meer licht. Xenon zelf wordt binnenkort ook nog vervangen door led...

[Afbeelding]
Dat ziet er top uit! Mijn G30 adaptive led is niet zo scherp en helder hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 21:21
mitsumark schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:04:
2. BMW i3 2013, 46k km.
Volgens de auto: APK (duh), remvloeistof en "voertuig check".
Voor zover ik kan zien is dat laatste voornamelijk visuele/functionele checks, niet zozeer preventief vervangen van dingen.
Offertes van BMW en zelfs kwikfit zijn "duur", dus ik snap niet zo goed wat ik over het hoofd zie, of zijn ze er gewoon 2+ uur mee bezig..?
Remvloeistof heb ik vorig jaar bij Gijsbertsen 43,- voor betaald voor mijn 118d, vond dat goedkoop. Kan zijn dat die prijs ex btw is, geen zin om de hele bon uit te pluizen. APK was bij hen ook zoiets als ik de roetmeting er vanaf trek. Komt er inderdaad nog een interieurfilter bij, dat doe ik zelf want is 10 minuten werk bij mijn auto.

Ik vind dat BMW trouwens wel erg vaak remvloeistof wil vervangen, bij andere merken is het geloof ik elke 3 jaar. Heb hem daarom wel eens gereset en door gereden, maar snap dat je dat bij zo'n jonge auto niet wilt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door HeldereM op 14-10-2024 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Remvloeistof is te testen er zijn diverse meters te koop oa. deze https://www.hbm-machines....gitale-remvloeistoftester. Remvloeistof wisselen is een makkie maar als je het niet eerder gedaan hebt even inlezen of een YT filmpje bekijken. Ik denk dat het BMW advies aan de veilige kant is dat ze daarom de interval kort houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:13
RAAF12 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:55:
Remvloeistof is te testen er zijn diverse meters te koop oa. deze https://www.hbm-machines....gitale-remvloeistoftester. Remvloeistof wisselen is een makkie maar als je het niet eerder gedaan hebt even inlezen of een YT filmpje bekijken. Ik denk dat het BMW advies aan de veilige kant is dat ze daarom de interval kort houden.
HBM verkoopt rebranded AliExpress spullen. Als je het per direct in huis wilt hebben, in de buurt bent en vertrouwen hebt in de kwaliteit (ahum..) dan kan het handig zijn. Hoewel een stuk duurder dan AliExpress, zijn de prijzen vaak wel wat lager dan hetzelfde product via bijvoorbeeld bol.com. Ook hebben ze een showroom dus kun je het product eerst met eigen ogen zien en aanraken. Als je het wilt laten bezorgen en verzendkosten moet betalen dan is het al niet meer interessant imo.

https://a.aliexpress.com/_EzZWpel

Zelf heb ik bij HBM een paar keer spullen gehaald voor spoedklusjes. Handpomp voor versnellingsbak- en differentieelolie, handpompje voor remvloeistof verversen, dopje 10 dat kwijt was etc. Verwacht niet te veel van de kwaliteit (voldoet net voor eenmalig/incidenteel gebruik), maar het assortiment is groot en het is ook fijn dat je direct terug kunt en kunt omruilen als je een defect product hebt gekocht.
Toolstation is overigens ook zo een zaak waar je snel wat kunt halen als je ergens tegenaan loopt tijdens het sleutelen. Die zitten wel door het hele land.

[ Voor 22% gewijzigd door Puf op 14-10-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
.

[ Voor 99% gewijzigd door Puf op 14-10-2024 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Goeie tip want Toolstation kende ik nog niet en die zit hier in de buurt. Zo'n metertje zal als een Ohmmeter werken? Ik ben benieuwd bij welke waardes (in kilo Ohm) die alarm slaat. Toch eens nameten! Want dan kunnen users met een normale multimeter aan de slag als ze weten bij welke waarde de LED's gaan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:02
Bij mijn 440i zijn de stabilisatorstangen (swaybar of hoe je het anders wilt noemen) vervangen door een set van H&R. Nu komt alleen bij volledige uitslag van het stuur de draagarm tegen de koppelstang van de stabilisatorstang aan de voorkant. Wat dus een afkeurpunt voor de APK is.

Het is een set die compatibel is met de auto volgens H&R, dus dan zou je dit probleem niet verwachten aangezien ze anders bij de TÜV in Duitsland ook tegen het probleem aanlopen.

Is er iemand wellicht die een goede tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Paul Hewson schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:19:
Bij mijn 440i zijn de stabilisatorstangen (swaybar of hoe je het anders wilt noemen) vervangen door een set van H&R. Nu komt alleen bij volledige uitslag van het stuur de draagarm tegen de koppelstang van de stabilisatorstang aan de voorkant. Wat dus een afkeurpunt voor de APK is.

Het is een set die compatibel is met de auto volgens H&R, dus dan zou je dit probleem niet verwachten aangezien ze anders bij de TÜV in Duitsland ook tegen het probleem aanlopen.

Is er iemand wellicht die een goede tip heeft?
Beetje afhankelijk van hoe lang je APK nog geldig is zou ik contact opnemen met de partij die de stangen geleverd en geïnstalleerd heeft (je gaf aan dat je het had laten doen) en/of H&R even bellen (nummer staat op de site) en het probleem uitleggen. Eventueel allebei tegelijk als de tijd dringt. Er zal waarschijnlijk een oplossing zijn in de vorm van andere stabilinks. Vooral de urgentie overbrengen ivm de aflopende APK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:38

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Zat nog eens mn nieuwe auto te checken..
Maar bij aflevering heb ik helemaal geen flesje olie in een tasje en een mooi tasje met gele hesjes erbij gekregen. Alleen een first aid kitje zat erin..

Terwijl ik bij mn inruiler dat allemaal mooi heb laten zitten, gele hesjes, volle fles olie en first aid kit..

Kan ik dat nog claimen bij een bmw dealer?? Heb hem bij Ekris in Heerenveen gehaald... Alleen woon 240km ervan daan haha

Ohja.. en hij is premium selectie afgeleverd..
Alleen hij geeft nu al in app weer dat al mn banden aan de slijtage marge zitten binnenkort.. dat minimaal profiel bereikt is..

Op het zicht zit er nog wel wat op. Het zijn zeker geen nieuwe.. en heb de auto wel een week nu?
Kan ik nieuwe banden vragen??

[ Voor 26% gewijzigd door Nickrsd op 14-10-2024 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:59

Eagle Creek

Breathing security

Nickrsd schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:23:

Op het zicht zit er nog wel wat op. Het zijn zeker geen nieuwe.. en heb de auto wel een week nu?
Nee. De app is louter indicatief, de daadwerkelijke diepte telt. Als deze bij aflevering nog redelijk voldoende was heb je daar m.i. mee ingestemd.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:05
Maar bij aflevering heb ik helemaal geen flesje olie in een tasje en een mooi tasje met gele hesjes erbij gekregen. Alleen een first aid kitje zat erin..

Terwijl ik bij mn inruiler dat allemaal mooi heb laten zitten, gele hesjes, volle fles olie en first aid kit..

Kan ik dat nog claimen bij een bmw dealer?? Heb hem bij Ekris in Heerenveen gehaald... Alleen woon 240km ervan daan haha

Alleen hij geeft nu al in app weer dat al mn banden aan de slijtage marge zitten binnenkort.. dat minimaal profiel bereikt is..

Je kan uiteraard bellen/mailen en zeggen dat je auto bevalt maar dat je verbaasd bent over ontbreken over genoemde onderhoudskit en bandenmelding in de week. En dan expliciet vragen of dat gebruikelijk is. Ik zou verwachten dat ze het dan oplossen. Je bandenslijtage kan je zelf ook even meten bij je in de buurt, zou raar zijn als dit onder de 3mm ofzo zit. Is dan wel meteen een duur grapje om over te praten qua rubber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:27

Ik dacht te menen dat de banden minimaal 2 of 3mm profiel moesten hebben bij BMW Premium Selection bij aankoop.
Mijn voorbanden werden destijds bij aflevering vernieuwd van mijn auto omdat kennerlijk bij het rijklaar maken geconstateerd was dat mijn voorbanden onder de slijtagegrens zat.
Nu weet ik alleen niet meer of het 2 of 3mm was... dat zou je voor de zekerheid even kunnen informeren bij de dealer, en ook zelf even je profieldiepte opmeten natuurlijk.

Edit: Ik heb het even opgezocht en de grens is 3mm profieldiepte

[ Voor 8% gewijzigd door Tjona100 op 14-10-2024 19:55 ]

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:33

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Volgens mij zit er 10k km onderhoudsvrij op premium selection na een week moeten ze dat zkr onder garantie vernieuwen. Heb het het ook gehad al dan niet na 2 maanden ofzo. Ze waren wel aan het zeuren met slijtingsartikelen maar week na aankoop hoor je nieuwe banden te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
NLKornolio schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:20:
[...]

Volgens mij zit er 10k km onderhoudsvrij op premium selection na een week moeten ze dat zkr onder garantie vernieuwen. Heb het het ook gehad al dan niet na 2 maanden ofzo. Ze waren wel aan het zeuren met slijtingsartikelen maar week na aankoop hoor je nieuwe banden te krijgen.
Bij aflevering is de profieldiepte gecontroleerd en genoteerd. Die moet dus boven de 3mm zijn geweest. BMW schijnt erg streng te zijn en er vinden regelmatig steekproeven plaats als een auto wordt afgemeld uit de premium selection 360° check. Tenminste, dat is me verteld door een medewerker van BMW.
In een week kun je in theorie wel een paar mm eraf gummen, dus dat zegt niet zo veel.
Als de auto zeurt over de banden terwijl er wel meer dan voldoende profiel is, dan zou ik dat wel een tekortkoming vinden en dan zou je kunnen eisen dat de dealer dat oplost en de foutmelding verwijdert en rekalibreert.

https://www.bmw.nl/nl/con...ion/360-graden-check.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Banden slijtage in de app zegt niet veel. Die lijkt puur op x km gereden af te gaan.

Hoeveel mm is ‘wel wat’?

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2024 21:05 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 17:38

Nickrsd

Zal het morgen is goed nameten ja.

Het is een melding in de mybmw app..
Maar vind het gewoon beetje vervelend haha, je denkt even er tegenaan te kunnen toch.

Niet dat ik straks al 4 nieuwe banden moet aanachaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 23:26
Nickrsd schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 02:00:

Maar vind het gewoon beetje vervelend haha, je denkt even er tegenaan te kunnen toch.

Begrijp t gevoel helemaal, ik moest binnen een jaar ook 4x nieuwe banden aanschaffen voor mijn premium auto.

Die hadden eigenlijk ook wel bij aflevering vernieuwd mogen worden ivm met leeftijd van het rubber.. maargoed ze voldeden volgens de voorwaarden en als ik iets wilde had ik daar bij de aankoop scherper op moeten zijn. Het hielp ook niet dat de auto op de winterbanden geleverd was..

Aangezien het binnen een week is heb je wellicht kans dat ze er iets mee doen.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:26
Nickrsd schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 02:00:

Het beste ga je langs een lokale BMW dealer. Zij kunnen zo de profieldiepte meten en aangeven, of vervanging nodig is. Premium Selection heb je bij elke dealer overal in het land. Je hoeft niet met Heerenveen te schakelen.

Op de website van BMW staat overigens ook, aan welke (minimale) voorwaarden de auto moet voldoen voor PS. Daar staat volgens mij ook een profieldiepte voorgeschreven.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puf
Leut schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:51:
[...]

Premium Selection heb je bij elke dealer overal in het land. Je hoeft niet met Heerenveen te schakelen.
Dat is pas een maand na aankoop. Binnen de eerste maand moet je volgens de voorwaarden met garantiekwesties wel naar de dealer waar je de auto hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:44
Ik zou eerst even hier naar de Friezen bellen en de situatie uitleggen. Direct voorstellen om het onderling met een dealer bij jou in de buurt te laten oplossen. Als je er anders weer een tank brandstof tegenaan moet gooien is dat ook weer zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:51

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

NLKornolio schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:20:
[...]

10K km of 6 maanden, het gene wat het eerste komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oA9OSq6-BxADqqAJ-xp2Zaks95s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B3obQ5oEL0gQsQeLyqKxSpwn.png?f=fotoalbum_large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
Weet iemand of het mogelijk is om de zijramen van een G30 te retrofiten met akoestisch isolerend glas? Ik weet dat deze optie bestaat, maar heeft iemand hier ervaring mee om het later te vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
lostboy_0234 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:09:
Weet iemand of het mogelijk is om de zijramen van een G30 te retrofiten met akoestisch isolerend glas? Ik weet dat deze optie bestaat, maar heeft iemand hier ervaring mee om het later te vervangen?
Ruiten bestellen en monteren. Of eentje zoeken die gedemonteerd is en die optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
Is dit een lastig klusje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Het is niet in 10 minuten klaar… maar deurkaarten eraf, folie voorzichtig loshalen, ramen losmaken en vervangen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:05:
Het is niet in 10 minuten klaar… maar deurkaarten eraf, folie voorzichtig loshalen, ramen losmaken en vervangen…
Bij de G30 kan het volledig van buitenaf, hoeft de deurkaart er niet af. Lekker veilig ook :o

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Over banden gesproken - hoe kijken jullie naar runflat vs niet run-flat banden? Mijn zomer runflat banden zijn vermoedelijk binnen 6 maanden aan vervanging toe. Ik vind ze toch wel erg hard icm sportonderstel vergeleken met non-runflat winterbanden (Denk niet dat zomer/winterprofiel hierbij uitmaakt).

Voordeel is dat je met runflat bij een lekke band theoretisch zelf naar een garage kan rijden en niet op ANWB of ander hulpdienst hoeft te wachten. Wellicht prettig bij een plek waar je liever niet stilstaat. In andere gevallen dacht ik - hier betaal ik toch mijn ANWB bijdrage juist voor? En wellicht kan je beter gewoon niet rijden om verdere schade te voorkomen?

Hebben jullie praktijkervaring die jullie overweging hieromtrent heeft beïnvloed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Rookert25 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:28:
Over banden gesproken - hoe kijken jullie naar runflat vs niet run-flat banden? Mijn zomer runflat banden zijn vermoedelijk binnen 6 maanden aan vervanging toe. Ik vind ze toch wel erg hard icm sportonderstel vergeleken met non-runflat winterbanden (Denk niet dat zomer/winterprofiel hierbij uitmaakt).

Voordeel is dat je met runflat bij een lekke band theoretisch zelf naar een garage kan rijden en niet op ANWB of ander hulpdienst hoeft te wachten. Wellicht prettig bij een plek waar je liever niet stilstaat. In andere gevallen dacht ik - hier betaal ik toch mijn ANWB bijdrage juist voor? En wellicht kan je beter gewoon niet rijden om verdere schade te voorkomen?

Hebben jullie praktijkervaring die jullie overweging hieromtrent heeft beïnvloed?
Nog nooit een lekke band gehad, maargoed ik heb ook niet meer dan 200 000km in een auto meegemaakt in mijn leven.
Heb nu per ongeluk Runflats eronder zitten en vind het alles behalve fijn rijden, hoop herrie en stug. Hoezo per ongeluk? Nou kocht 2ehands velgen met OK banden dus dacht das 2in1, had even niet door dat het RFT's waren. Maar ik weet vrij zeker, de volgende keer gaan er gewoon weer normale banden onder en als ik lek rij dan mag de verzekering aan het werk. :P Heb wel paar keer een schroef ofzo in de band gehad maar nooit dat die helemaal leeg was, altijd langzame leeglopers.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
CreativeS schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:05:
Moeten er niet ook nieuwe rubbers op of zijn die isolerende ruiten precies even dik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik rij veel in het buitenland zowel tolweg als proviciale weg en dan is het wel fijn vanwege de grote afstanden op RFT te rijden. Op tolwegen in Frankrijk moet je anders weg laten slepen bij een lekke niet RFT band. Zelf wisselen langs de kant is daar verboden. Moderne RFT banden hebben prima rij eigenschappen. Maar omdat je gekozen hebt voor een 'sportief' onderstel zal je daar geen boodschap aan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Puf schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:59:
Moeten er niet ook nieuwe rubbers op of zijn die isolerende ruiten precies even dik?
Na de retrofit moet de deur ook verstevigd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAk4DLwWAdKRIl7hdyy7ROB6GN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZqGg8MDv5YlWNGShtJgpNhO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2STZNmT5zzqYMc1kIdyPXquDc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dW2l06UQ2MMcLdj3S9VN1BIy.jpg?f=fotoalbum_large

_O-

Nee, die geluidsisolerende ruiten zijn normaal geproken praktisch even dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:00
Als ik in de onderdelenlijst kijk van de G30 dan vind ik niets waaruit blijkt dat er akoestische zijruiten zijn geleverd in dit model. Of kijk ik nu niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DaFreakhead schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:06:
Als ik in de onderdelenlijst kijk van de G30 dan vind ik niets waaruit blijkt dat er akoestische zijruiten zijn geleverd in dit model. Of kijk ik nu niet goed?
Op RealOEM en ETK zie ik ze niet, maar goed... @lostboy_0234 zal het niet voor niets vragen denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32

_Arthur

blub

CreativeS schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:20:
[...]

Na de retrofit moet de deur ook verstevigd worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

_O-

Nee, die geluidsisolerende ruiten zijn normaal geproken praktisch even dik.
Houden deze akoustische ramen nu ook 9mm subwoofers tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Het gaat om het rijgeluid te dempen en daar staat een dB getal bij.
9mm subwoofers?
Wartaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

RAAF12 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:48:
Het gaat om het rijgeluid te dempen en daar staat een dB getal bij.
[...]
Wartaal.
Wat hij bedoelt is dat deze foto's illustratief zijn voor gepantserd glas, wat ervoor bedoeld is dat 9mm projectielen de auto niet in komen vliegen.

Dat is natuurlijk heel wat anders dan wat de vragensteller bedoelde met akoestisch glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
Ja, het blijft een beetje een mysterie. Op een paar Duitse fora kom ik het tegen onder de optie S03KA. Op andere buitenlandse fora lees ik echter dat het land-specifiek is, terwijl sommigen beweren dat het standaard is bij de G30, waar ik mijn twijfels bij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

offtopic

[ Voor 126% gewijzigd door We Are Borg op 16-10-2024 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Laatst online: 04-10 21:04
lostboy_0234 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 22:28:
Ja, het blijft een beetje een mysterie. Op een paar Duitse fora kom ik het tegen onder de optie S03KA. Op andere buitenlandse fora lees ik echter dat het land-specifiek is, terwijl sommigen beweren dat het standaard is bij de G30, waar ik mijn twijfels bij heb.
In mijn G21 is het (ook) optie 03KA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:12
Lijkt er op dat er geen akoustisch glas leverbaar is geweest op de G30, dus dan wordt retrofitten erg lastig. De ETK liegt over het algemeen niet :+

Ik heb het wel op mijn G21, erg fijne optie, zeker omdat ik ook geen panoramisch dak heb. Lekker stil vanbinnen, nadeel is wel dat je elk piepje en kraakje in het interieur hoort. En dan helpt een verlaagde auto ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Spollie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:16:
Lijkt er op dat er geen akoustisch glas leverbaar is geweest op de G30, dus dan wordt retrofitten erg lastig. De ETK liegt over het algemeen niet :+

Ik heb het wel op mijn G21, erg fijne optie, zeker omdat ik ook geen panoramisch dak heb. Lekker stil vanbinnen, nadeel is wel dat je elk piepje en kraakje in het interieur hoort. En dan helpt een verlaagde auto ook niet echt.
Maar de ETK is niet compleet! Sommige onderdelen hebbenvan de fabriek een ander nummer dan in de ETK. Beste voorbeeld is dat de FEM in de ETK enkel een Maxi FEM is maar van de fabriek kan je een FEM Mid hebben ;)

En hoe zoek je in de ETK? Check je ook al markten? USA, EUR, RUS? In rusland en Japan staat bijv entrynav2 niet in de ETK voor de F48 in ieder geval. Adaptieve LEDkoplampen met sidemarkerszie jij ook niet in de EUR ETK staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr Pingu op 16-10-2024 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 09:57

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Als mijn geheugen goed is was akoustisch glas geen optie op de G30.

In mijn G05 is het glas zeker wel iets dikker dan de gene die de optie niet hebben. (zijn 2 ramen op elkaar geplakt weliswaar iets dunner. Tevens hoort een voorruit hier ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
Thx allen voor het meedenken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:47

Ik heb vorig jaar een lekke band gehad met mijn RFT Bridgestone band, 's avonds rond 22.30. Gebeld met BMW assist en die gaf aan u kunt naar huis rijden en dan regelen we de rest morgen. Klopt, uiteindelijk naar huis kunnen rijden ca. 30km met 80 over de snelweg. Volgende dag opgehaald en dealer belde mij dat bij doorrijden op een lekke band ze de band niet meer kunnen repareren en je dus een nieuw band moet kopen. Ik had het geluk dat er net 4 nieuwe op zaten en er dus weinig profiel verschil zou ontstaan en kon dus prima vervangen, maar anders had ik gewoon 4 nieuwe banden moet aanschaffen.... (Vind ik nog steeds een bijzonder systeem dat bij een paar mm profiel verschil je de tussenbak aan gort zou kunnen rijden)

Advies van de dealer was dus om er vooral niet op de door te rijden, dan kunnen ze hem nog repareren als het een spijker of iets is. Dus het is mooi dat ik niet 's avonds langs een donker weggetje heb staan hoeven wachten op de afsleepdienst, maar achteraf had ik daar wel voor gekozen. Dus het is zeker niet zaligmakend de RFT banden. Bijvoorbeeld op een vakantie met de hele familie in de auto is het wel fijn dat je dan wel naar je bestemming kan oid.

[ Voor 3% gewijzigd door ChiLLeR op 16-10-2024 10:00 ]

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
Dank allen voor de RFT banden input.:)

We rijden nog weleens die langere afstanden over tolwegen in Frankrijk etc waar je inderdaad moet worden weggesleept. Dat is natuurlijk max 3-4x per jaar i.t.t. woonwerkverkeer wat dagelijks is. Maar als je dan een keer tussen Nancy en Dijon de pineut bent is het meteen wel extreem vervelend met gezin en bagage.

Ik ga nog eens even kijken. Heb nu Bridgestone (standaard BMW), maar neig naar Michelins PS 4 of 5. Heeft iemand hier die wissel nog recent gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Wat een toeval, vanmorgen bij het wegrijden melding dat de bandenspanning te laag was, 1.6 bar. Maar daarbij ook “u kunt doorrijden”, dus rustig naar de klant gereden en daar aangekomen zat er een dikke schroef in. Vanmiddag dus maar even langs de dealer, maar gelukkig wel “gewoon” door kunnen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stalensnuitje schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:20:
Wat een toeval, vanmorgen bij het wegrijden melding dat de bandenspanning te laag was, 1.6 bar. Maar daarbij ook “u kunt doorrijden”, dus rustig naar de klant gereden en daar aangekomen zat er een dikke schroef in. Vanmiddag dus maar even langs de dealer, maar gelukkig wel “gewoon” door kunnen dus.
Even bijpompen iig voor je gaat rijden.
Dan zou het idd nog wel reparabel moeten zijn met een paraplu'tje oid, als die in het loopvlak zit, bij de garage.
(schroef er niet zelf uithalen kreeg ik als opmerking toen ik dat ooit had :P )

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Rookert25 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:14:
Dank allen voor de RFT banden input.:)

We rijden nog weleens die langere afstanden over tolwegen in Frankrijk etc waar je inderdaad moet worden weggesleept. Dat is natuurlijk max 3-4x per jaar i.t.t. woonwerkverkeer wat dagelijks is. Maar als je dan een keer tussen Nancy en Dijon de pineut bent is het meteen wel extreem vervelend met gezin en bagage.

Ik ga nog eens even kijken. Heb nu Bridgestone (standaard BMW), maar neig naar Michelins PS 4 of 5. Heeft iemand hier die wissel nog recent gemaakt?
Hier ervaring met de RFT eigenschappen. Bij mijn vorige auto heb ik eens een lekke band gehad. Zichtbaar een scheur, oppompen had geen nut. Hoe het is gebeurt weet ik nog altijd niet.
Gelukkig op 10 minuten van huis, dat ging best aardig. Je merkte echt wel dat de band leeg was, maar voor dat stukje ging het prima. Eenmaal thuis was de band behoorlijk warm en er zeker niet beter aan toe. De auto stond wel thuis op de oprit en ik kon dus op mijn gemak vervanging regelen.

Hoe vaak gebeurt dat nou? Voor mij in elk geval geen reden om bij vervanging weer voor RFT te gaan, want het is echt een noodoplossing en je kunt er echt geen tientallen kilometers op doorrijden.

Toen geswitcht van RFT met ster gecodeerde Pirelli's naar Michelin PS4, zonder RFT en zonder ster dus. Gewoon prima zoals je van een A-merk mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 09:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Grappig, begin deze week nieuwe banden onder de G21 330i laten zetten, van P Zero’s naar PS4S. Moet zeggen dat ik qua grip te weinig gereden heb om echt verschil te merken maar qua comfort zijn de PS4S’s wel een upgrade. Ze zijn duidelijk wat comfortabeler / minder hard op kleine oneffenheden!
PS4S zijn ook rft’s overigens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
YakuzA schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:06:
[...]

Even bijpompen iig voor je gaat rijden.
Dan zou het idd nog wel reparabel moeten zijn met een paraplu'tje oid, als die in het loopvlak zit, bij de garage.
(schroef er niet zelf uithalen kreeg ik als opmerking toen ik dat ooit had :P )
Of zelf rustig naar de dichtstbijzijnde veilige plek rijden, een prop er in raggen en oppompen. Ik heb slechte ervaringen met het repareren van RFT's bij een grote bandenketen. Uiteindelijk heeft dat de bandenketen een nieuwe velg gekost omdat ze die onherstelbaar hadden beschadigd (diamond cut 19 inch).

Een uitgebreid propkitje heb je voor twee tientjes (of minder uit China). Dan heb je alleen nog een krikje en een wielboutsleutel nodig voor het gemak, maar zonder kan eventueel ook. Compressor ook fijn, maar als je een beetje fit bent kan een goede fietspomp ook :)

[ Voor 14% gewijzigd door Puf op 16-10-2024 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:23

Je moet afwegen of de kleine radius die je nog kan rijden met een lekke band opweegt tegen de kosten en het ongemak. Voor mij i.i.g. geen must en eerder vervelend dan handig. Vervelend vanwege comfort en kosten. Handig, je kan nog iets rijden maar voor mij niet zo bijzonder: je hebt er niks aan op zondag nacht midden Frankrijk. En een lekke band overdag in Frankrijk kan je altijd wel oplossen, alleen dan met afsleep. In NL kan altijd familie, vriend of kennis me ophalen dus ook niet zo bijzonder mocht het gebeuren. Dus mijn inziens het niet waard.

Ps. Ik vind de 3,4x naar Frankrijk per jaar die je aangeeft ook niet veel. Dus zou het daar ook niet voor doen. Zoiezo ben je veel beter af met een thuiskomer als je de kans op vertraging wilt beperken.

[ Voor 6% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 16-10-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Ik rijd nu voor het eerst zakelijk BMW, dus ik laat nu lekker lui de dealer het opknappen O-)

Zijn RFTs eigenlijk de standaard vanuit BMW, of zijn er ook “normale” opties beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:29
Stalensnuitje schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:44:
Ik rijd nu voor het eerst zakelijk BMW, dus ik laat nu lekker lui de dealer het opknappen O-)

Zijn RFTs eigenlijk de standaard vanuit BMW, of zijn er ook “normale” opties beschikbaar?
RTF banden zijn een optie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zyTl7vYAi9s4smXs_Fq9ma_g-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWnsnZeDVzcVi0EdrFOVsJk9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Volgens mij zijn runflatbanden juist de standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Laatst online: 10:33

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Inderdaad zonder ster markering en volgens mij daardoor gelijk rft, geen garantie komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
Puf schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:49:
[...]

Volgens mij zijn runflatbanden juist de standaard?
Ik heb nu zelf geen RFT. Ik heb andere auto's op het "oog" gehad waarvan in de optielijst wel RFT te zien waren. Zie screenshot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timbak02
NLKornolio schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:51:
Inderdaad zonder ster markering en volgens mij daardoor gelijk rft, geen garantie komen halen.
Ik heb ster markering maar geen RFT. Pirelli P7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0W919vqYHCE0DlTdVOf_HR6e0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQOIp2wc2gpDjkdfEAkV0KhF.jpg?f=fotoalbum_large

/edit Dit zijn de banden waarmee de auto geleverd is.

[ Voor 46% gewijzigd door timbak02 op 16-10-2024 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 17:57

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb er tot nu toe altijd Goodyear Eagle F1 Asymmetric banden onder liggen en ik heb wel eens een achterband lekgereden. Uiteraard op een hele vervelende plaats, dus onder het mom van RFT rustig naar huis gereden. De band zelf was horizontaal gescheurd op de wang zag ik later en gaanderweg is het wiel steeds meer gaan trillen. De band was uiteraard total-loss, maar door het kleine stukje naar huis wel een wiellager kapot gereden. Achteraf dus alsnog een dure reparatie. Twee nieuwe banden en een nieuw wiellager.

Als ik dat allemaal van tevoren had geweten dan had ik de sleepdienst wel gebeld. Dat was goedkoper geweest uiteindelijk.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
timbak02 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

Ik heb nu zelf geen RFT. Ik heb andere auto's op het "oog" gehad waarvan in de optielijst wel RFT te zien waren. Zie screenshot
Maar is de auto origineel ook zonder RFT geleverd? Volgens mij moeten in Europa alle nieuwe auto's óf op RFT óf met een reservewiel worden geleverd i.v.m. de veiligheid.

Edit: ik lees dat het maar in enkele landen verplicht is, maar dat in de praktijk nieuwe auto' met één van de opties geleverd worden in Europa:
-RFT
-Reservewiel (thuiskomer)
-Reparatieset

[ Voor 20% gewijzigd door Puf op 16-10-2024 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 19:59
Puf schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:05:
[...]

Maar is de auto origineel ook zonder RFT geleverd? Volgens mij moeten in Europa alle nieuwe auto's óf op RFT óf met een reservewiel worden geleverd i.v.m. de veiligheid.
Onze F45 nieuw zonder RFT en zonder reservewiel.

Edit: met reparatie kit.

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 16-10-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
[...]

timbak02 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:52:
[...]

/edit Dit zijn de banden waarmee de auto geleverd is.
Uit de folder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pz2psWFgDD9lRrz7tVn9Q0KSZoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wUlX1A9yZKc3nRYc5BFs9Qy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door timbak02 op 16-10-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Ok, duidelijk. Lijkt BMW's manier om te zeggen "screw you and your flat tire". Is dus veel veranderd sinds de F3x generatie.
Wel heel vervelend dat je met een lekke band dus in de praktijk altijd door een pechhulpservice moet worden geholpen met een universele thuiskomer, want zelfs naar het dichtstbijzijnde tankstation zit er niet in zonder RFT.
Ik mis mijn E36 met een volwaardig reservewiel waarop je gewoon met 130+ door kon boeken naar je bestemming. 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
[...]

Edit: ik lees dat het maar in enkele landen verplicht is, maar dat in de praktijk nieuwe auto' met één van de opties geleverd worden in Europa:
-RFT
-Reservewiel (thuiskomer)
-Reparatieset
Geen van bovenstaande opties bij mijn auto. Wel geïmporteerd vanuit Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

zunrob schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:09:
[...]

Onze F45 nieuw zonder RFT en zonder reservewiel.
Hier ook, maar met reparatieset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:20:
[...]

Je moet afwegen of de kleine radius die je nog kan rijden met een lekke band opweegt tegen de kosten en het ongemak. Voor mij i.i.g. geen must en eerder vervelend dan handig. Vervelend vanwege comfort en kosten. Handig, je kan nog iets rijden maar voor mij niet zo bijzonder: je hebt er niks aan op zondag nacht midden Frankrijk. En een lekke band overdag in Frankrijk kan je altijd wel oplossen, alleen dan met afsleep. In NL kan altijd familie, vriend of kennis me ophalen dus ook niet zo bijzonder mocht het gebeuren. Dus mijn inziens het niet waard.

Ps. Ik vind de 3,4x naar Frankrijk per jaar die je aangeeft ook niet veel. Dus zou het daar ook niet voor doen. Zoiezo ben je veel beter af met een thuiskomer als je de kans op vertraging wilt beperken.
Dat snoept wel bagageruimte weg als je op vakantie gaat het hele idee van RFT is nou juist dat je geen reservevelg met band meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 09:57

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

22” op een X5 is ook zonder rft omdat die in die maat er niet zijn, maar heeft wel “noodloop eigenschappen”

21” winterset is wel RFT

[ Voor 11% gewijzigd door PSYch0landeR op 16-10-2024 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

B-Real schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:18:
[...]

Eenmaal thuis was de band behoorlijk warm en er zeker niet beter aan toe. De auto stond wel thuis op de oprit en ik kon dus op mijn gemak vervanging regelen.
De speciale rubbersamenstellingen van het Runflat-rubber zijn afgestemd op de warmte die daarbij ontstaat.
en je kunt er echt geen tientallen kilometers op doorrijden.
De "run-flat" eigenschappen hebben een noodloop karakter, maximaal zo'n 150 tot 200 km en met een maximum snelheid van zo'n 80 km/u (afhankelijk van merk en type van de band).
(Anwb.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Leuk wat de ANWB zegt, maar in mijn voorval kon ik echt geen 150km of meer doorrijden.

Oppompen had geen nut (wel geprobeerd ter plekke), maar kwam er door de scheur net zo vlot weer uit.

Dus naar huis gereden 10km/10 minuten. Toen was de band nog wat meer gehavend. Had er zeker nog wel zo’n afstand mee kunnen rijden naar de garage bijvoorbeeld, maar meer zou ik echt niet aanraden.

Situatie zal uiteraard anders zijn als het lek minder groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
RAAF12 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:27:
[...]

Dat snoept wel bagageruimte weg als je op vakantie gaat het hele idee van RFT is nou juist dat je geen reservevelg met band meeneemt.
Uhu, kiezen of delen zeggen ze altijd. Dus of je kan daarna gewoon naar huis doorrijden of je doet er op z’n minst een uur of 4 langer over Overigens zijn er merken waar er gewoon nog een wiel onder de vloer in kan. Heb van de zomer nog een fiat 500L met een platte band gehad, zat een thuiskomer in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
BMW verlengde pechhulp is zo gek nog niet als je veel door Europa rijdt en een lekke band krijgt. Als ik het goed begrijp zorgen zij er voor dat je weer snel normaal met BMW-waardige snelheid op weg bent (dus niet met 80km/h op een thuiskomer) en als de banden niet binnen 4 uur leverbaar zijn dan betalen zij een overnachting en/of vervangend vervoer. En dat voor 35 euro per jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001

_Arthur

blub

Tortelli schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:19:
Grappig, begin deze week nieuwe banden onder de G21 330i laten zetten, van P Zero’s naar PS4S. Moet zeggen dat ik qua grip te weinig gereden heb om echt verschil te merken maar qua comfort zijn de PS4S’s wel een upgrade. Ze zijn duidelijk wat comfortabeler / minder hard op kleine oneffenheden!
PS4S zijn ook rft’s overigens!
Zijn de PS4S-en ook stil(ler) dan die P0's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

B-Real schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:01:
Leuk wat de ANWB zegt, maar in mijn voorval kon ik echt geen 150km of meer doorrijden.

Oppompen had geen nut (wel geprobeerd ter plekke), maar kwam er door de scheur net zo vlot weer uit.
Een complete scheur in je band is dan ook compleet iets anders dan een langzame afloper door een schroef in je band waar ongetwijfeld zo’n anwb schatting op gebaseerd is :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
Heb zo'n slime bandendichter en mini compressor in de auto liggen. Maar of dat werkt? Gelukkig nooit nodig geweest.

Maar maakt het uit of je achter wel RFT en voor niet?
Heb een 19'' breedset en volgend zomer moeten er achter nieuwe op.
Twijfel om over te stappen op RFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 09:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

_Arthur schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:43:
[...]

Zijn de PS4S-en ook stil(ler) dan die P0's?
Goeie vraag, ik weet het eerlijk gezegd niet. Had daar vooraf even beter op moeten letten of het gewoon moeten meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
DeBaroN schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:48:
Heb zo'n slime bandendichter en mini compressor in de auto liggen. Maar of dat werkt? Gelukkig nooit nodig geweest.

Maar maakt het uit of je achter wel RFT en voor niet?
Heb een 19'' breedset en volgend zomer moeten er achter nieuwe op.
Twijfel om over te stappen op RFT
De banden dicht spul zorgt er 9/10x voor dat je band niet te fixen is omdat ze hem niet kunnen plakken. Sommige willen nog wel een een prop schieten maar ik begreep dat proppen niet meer de voorkeur hebben.

Ik heb 1x de compressor in een q3 gebruikt om een thuiskomer mee op te pompen. Voor die Audi was dat standaard om wat ruimte te besparen. De compressor kreeg de band niet opgepompt omdat het volume te klein was om de lekkage tussen rubber en velg te overkomen. Geen ervaring met bmw compressoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
Waarom is de PS5 RFT niet in mijn breedset maat?
225/35/r19 en 255/40/r19.
Komt die misschien nog? PS4 is die wel in RFT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:42:
[...]

Ik heb 1x de compressor in een q3 gebruikt om een thuiskomer mee op te pompen. Voor die Audi was dat standaard om wat ruimte te besparen. De compressor kreeg de band niet opgepompt omdat het volume te klein was om de lekkage tussen rubber en velg te overkomen. Geen ervaring met bmw compressoren
Een thuiskomer heb je toch normaal altijd keihard opgepompt in de auto liggen? Als de band van je thuiskomer als je hem nodig hebt leeg is en losjes om de velg ligt dan is er toch echt eerder iets fout gegaan in de planning... Of bedoel je een RFT?

Overigens zijn de meeste 12V mini-compressoren niet geschikt om een geheel lege band van formaat op te pompen. Die zijn lang voordat dat gelukt is oververhit. Ik weet ook niet of dat bij de BMW compressor ook het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee wat dit geluid is?

Ik hoor het zowel als ik elektrisch of op de motor rijd, de “klik” gaat steeds sneller als ik hard ga rijden en hoor je vooral buiten. Is een G20 uit 2021

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Puf schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:05:
[...]

Een thuiskomer heb je toch normaal altijd keihard opgepompt in de auto liggen? Als de band van je thuiskomer als je hem nodig hebt leeg is en losjes om de velg ligt dan is er toch echt eerder iets fout gegaan in de planning... Of bedoel je een RFT?
Was ik ook gewend maar dus niet altijd:

Edit
Deze is beter, met de meegeleverde compressor:

YouTube: Collapsible Expanding Spare Tire (wheel) - HOW DOES IT WORK???
Overigens zijn de meeste 12V mini-compressoren niet geschikt om een geheel lege band van formaat op te pompen. Die zijn lang voordat dat gelukt is oververhit. Ik weet ook niet of dat bij de BMW compressor ook het geval is.
Bij Audi dus by design nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 17-10-2024 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:50:
[...]

Was ik ook gewend maar dus niet altijd:

Edit
Deze is beter, met de meegeleverde compressor:

YouTube: Collapsible Expanding Spare Tire (wheel) - HOW DOES IT WORK???

[...]

Bij Audi dus by design nodig.
Interessant! Die kende ik niet!
Maar de uitvoering in je Audi was dus matig als je hem niet opgepompt kreeg...

Ik begrijp dat ze het niet bij de auto leveren ivm de CO2 uitstoot, maar was fijn geweest als BMW in ieder geval ruimte had gehouden voor een full size reservewiel. Eventueel met een inzet met vakjes zodat je het zonder wiel als extra storage kunt gebruiken. Dan kun je er iig zelf voor kiezen om een wiel er bij te kopen. Dat druppeltje extra benzine en die 20kg extra gewicht neem ik dan wel voor lief.

[ Voor 35% gewijzigd door Puf op 17-10-2024 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
PSYch0landeR schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:27:
22” op een X5 is ook zonder rft omdat die in die maat er niet zijn, maar heeft wel “noodloop eigenschappen”

21” winterset is wel RFT
Ze referen aan de ContiSeal van Continental technologie denk ik, geen idee hoe dat in de praktijk werkt maar altijd goed om te hebben. Ik heb de 747M 22" besteld, lijkt dat daar de Conti Eco's op zitten. en als winter de 20" 748M Pirelli scorpion met RFT.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

:P
Kappen met de M-stickers op de autoblog :P
https://www.autoblog.nl/n...lachelijke-badges-6963375

Die reacties zijn ook wel grappig:
Ben het helemaal met de schrijver eens, wat belachelijk deze badges. En wat te denk van een afgeplat stuur tegenwoordig in een BMW? En wat te denken van überhaupt voorwielaandrijving. En wat te denk van een 2 liter in een 35i? En wat te denken van aan elkaar gesmolten nieren? En waar is de Hofmeister knik gebleven? Snel maar zeker zie je BMW volledig een kant op gaan waar er geen pure liefhebbers meer overblijven. Ze maken vast veel winst, ook net als KIA, maar niemand die merkentrouw blijft als je al je principes overboord gooit en kopieert van volume merken. Dat is korte termijn visie, op de lange termijn gaat dit veel geld kosten. Hoop ik. Van harte.

Ik zag gisteren een witte BMW iX2 rijden op de snelweg en mijn mond viel letterlijk open van verbazing. Ik heb nog nooit zo’n lelijke auto gezien en dat van een merk dat ooit fantastische auto’s bouwde vol beiersbloed.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:10
Het komt wel erg dichtbij zo voor Ruben en zijn M2 haha. Vooral de laatste alinea.

Autoblog, daar waar ik de titel van het artikel lees en gauw doorga naar de reacties om te gniffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
En de optie badge delete biedt BMW niet meer... Nu is dat nog wel mogelijk bij de dealer uiteraard, maar af fabriek doen ze er niet meer aan.

>> Signature?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 20:11
YakuzA schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:04:
:P
https://www.autoblog.nl/n...lachelijke-badges-6963375

Die reacties zijn ook wel grappig:

[...]
En hij mist nog een hele belangrijke: het wegbezuinigen van de iDrive-draaiknop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:58
Ik zie dat er een nieuwe BMW2 Gran Coupé is aangekondigd.
Autoblog
BMW

Maar, dit is toch geen Gran Coupé, maar sedan? Een GC heeft voor zover ik weet een achterklep zoals een hatchback. :/

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2024/10/2-serie-gc-24-42.jpg

Mijn mening:
- Voorkant, weer net-niet
- Geen hatchback
- Geen electrische/hybride versie

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
SPee schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:48:

Maar, dit is toch geen Gran Coupé, maar sedan? Een GC heeft voor zover ik weet een achterklep zoals een hatchback. :/
Een Gran Coupé is een 4 deurs 3-box auto met een afgeplatte daklijn. BMW noemt de 4 serie een Gran Coupe want dat bekt lekker, maar eigenlijk is het een "ordinaire" liftback...

https://www.autoweek.nl/n...uto-noem-je-een-liftback/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
SPee schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:48:
Nee, ik vind het zeker geen sedan. Een sedan heeft echt een duidelijke kont, deze heeft een aflopende glooiing die al achter de bestuurder begint. Dat een GC een echte kofferklep moet hebben als een HB vind ik niet echt noodzakelijk. Ik vind 'm wel een stuk geslaagder dan de huidige 2 GC. Veel beter in proporties.

[ Voor 40% gewijzigd door CreativeS op 17-10-2024 18:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Dit vind ik dan wel weer mooi, zet maar voor m'n deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Quantor schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:59:
[YouTube: The BMW Skytop]

Dit vind ik dan wel weer mooi, zet maar voor m'n deur.
*mijn deur. Zijn er niet zoveel van gemaakt dus betwijfel of we hem beide voor de deur kunnen hebben :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:09:
[...]

Uhu, kiezen of delen zeggen ze altijd. Dus of je kan daarna gewoon naar huis doorrijden of je doet er op z’n minst een uur of 4 langer over Overigens zijn er merken waar er gewoon nog een wiel onder de vloer in kan. Heb van de zomer nog een fiat 500L met een platte band gehad, zat een thuiskomer in.
Dit is een BMW forum en helaas heeft de directie in München besloten RFT in de markt te zetten of je het nu leuk vind of niet. Tuurlijk kan je een extra band in het achteronder plempen maar dan ben u een van de weinige die dat doen. Veel plezier ermee. Nog bedankt (Puf?) voor de tip om een reparatieset mee te nemen. Ik zit als oudere regelmatig in, meestal warme, uithoeken van Europe en dan kan zoiets van pas komen. Een 12V bandenpomp ligt al jaren in de auto, ik pomp ook altijd zelf de banden op.

setje kost geen drol en lag bij de plaatselijke Halfords in het schap, ik was eigenlijk daar om nog een elektrische remvloeistofmeter (weerstandsmeter) te kopen maar die hadden ze daar nietAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WE9jLt2wMkQWWVqPthqhqza0CDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFvNeGncdAlmlmLzbET7ILAQ.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik het goed begrijp druk je met het tooltje de plug naar binnen en dan terugtrekken. Ik heb de manual nog niet gelezen.

Een moderator zit regelmatig in mijn texten te spitten ik zou zeggen ga je gang jongen, leef je uit het is gratis!

[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 17-10-2024 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mr Pingu schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:38:
[...]

*mijn deur. Zijn er niet zoveel van gemaakt dus betwijfel of we hem beide voor de deur kunnen hebben :+
Volledig offtopic maar:

Woordafbreking: m'n
Woordherkomst en -opbouw: Fonetisch gereduceerde vorm van mijn.

Ik heb dus liever dat BMW deze voor MIJN deur zet, als het kan in Tanzanite Blue II maar elk ander kleur mag ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Quantor schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:51:
[...]

Volledig offtopic maar:

Woordafbreking: m'n
Woordherkomst en -opbouw: Fonetisch gereduceerde vorm van mijn.

Ik heb dus liever dat BMW deze voor MIJN deur zet, als het kan in Tanzanite Blue II maar elk ander kleur mag ook.
Fonetisch :+ Dit is schriftelijk gecommuniceerd maar aangezien jij het niet wilt begrijpen laten we dan duidelijk zijn dat hier gaat om MrPingu’s deur. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:55:
[...]

Fonetisch :+ Dit is schriftelijk gecommuniceerd maar aangezien jij het niet wilt begrijpen laten we dan duidelijk zijn dat hier gaat om MrPingu’s deur. :9
I saw what you did there… denk dat het gewoon een ander niveau is :+

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 18-10-2024 07:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Met de winter voor de deur maar eens wat onderzoek gedaan naar wasboxen. Geen zin om straks met dat koude weer de auto met de hand te wassen.

Blijkt er dus één op 1,5km een bedrijf met was boxen te zitten. Afgelopen zaterdag eens de 330e daar afgespoeld met hoge druk, daarna met warm water + wax en daarna met osmose water afgespoeld. Resultaat was niet slecht. Daar kan ik niet tegen op wassen met de hand.

Door het osmose water geen strepen en met een vochtige doek met osmose water ook diverse delen van het interieur afgenomen. Dat werkt perfect. Compleet streeploos.

Enige nadeel van de wasbox is dat er geen blazers zijn om de auto redelijk droog te blazen. Daarom zelf maar eentje gekocht: Makita DUB185RT. Lekker compact en met rubberen mondstuk. Zou met 288km/u het water weg moeten blazen. Kan ik daarna met een doek nog wat na werk doen.

Ook nog een bus Turtle wax schuim voor de banden gekocht. Helaas geen automaterialen zaak meer in de buurt, dus deze komt van de gamma. Wel netjes met een applicator pad aangebracht. Staat toch wel erg mooi als de banden weer zwart zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jEz1k4lk8Kzwhe1cxtmuGHZUe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gEQjv3QeOeaeF3I6kgUmPh7s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9CowwsKg8lD0kz5_tenTtaP5nQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxZpOSapIPlYx5WWopcwnLal.jpg?f=fotoalbum_large

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 20:11
MRE-Inc schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:31:
Met de winter voor de deur maar eens wat onderzoek gedaan naar wasboxen. Geen zin om straks met dat koude weer de auto met de hand te wassen.

Blijkt er dus één op 1,5km een bedrijf met was boxen te zitten. Afgelopen zaterdag eens de 330e daar afgespoeld met hoge druk, daarna met warm water + wax en daarna met osmose water afgespoeld. Resultaat was niet slecht. Daar kan ik niet tegen op wassen met de hand.

Door het osmose water geen strepen en met een vochtige doek met osmose water ook diverse delen van het interieur afgenomen. Dat werkt perfect. Compleet streeploos.

Enige nadeel van de wasbox is dat er geen blazers zijn om de auto redelijk droog te blazen. Daarom zelf maar eentje gekocht: Makita DUB185RT. Lekker compact en met rubberen mondstuk. Zou met 288km/u het water weg moeten blazen. Kan ik daarna met een doek nog wat na werk doen.

Ook nog een bus Turtle wax schuim voor de banden gekocht. Helaas geen automaterialen zaak meer in de buurt, dus deze komt van de gamma. Wel netjes met een applicator pad aangebracht. Staat toch wel erg mooi als de banden weer zwart zijn.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom zou je dat doen? Als je van de wasbox weg rijdt is ie na een paar kilometer al droog door de rijwind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Dennisdn schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 23:44:
[...]

Waarom zou je dat doen? Als je van de wasbox weg rijdt is ie na een paar kilometer al droog door de rijwind?
Nee dat heb ik dinsdag getest. Toen alleen met osmose water afgespoeld. Auto was nog redelijk schoon van de wasbeurt van de zaterdag ervoor.

Omdat het bebouwde kom is met max 50km/u wat verkeerslichten etc rijd ik dermate langzaam dat het water gewoon blijft liggen helaas.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Puf schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

Interessant! Die kende ik niet!
Maar de uitvoering in je Audi was dus matig als je hem niet opgepompt kreeg...
Kon je helemaal niets mee langs de weg zonder ander gereedschap.
Ik begrijp dat ze het niet bij de auto leveren ivm de CO2 uitstoot, maar was fijn geweest als BMW in ieder geval ruimte had gehouden voor een full size reservewiel. Eventueel met een inzet met vakjes zodat je het zonder wiel als extra storage kunt gebruiken. Dan kun je er iig zelf voor kiezen om een wiel er bij te kopen. Dat druppeltje extra benzine en die 20kg extra gewicht neem ik dan wel voor lief.
Ja kiezen of delen idd. Iets minder opbergruimte in ruil voor doorrijden. Is een risico afweging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:29
RAAF12 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Dit is een BMW forum en helaas heeft de directie in München besloten RFT in de markt te zetten of je het nu leuk vind of niet. Tuurlijk kan je een extra band in het achteronder plempen maar dan ben u een van de weinige die dat doen. Veel plezier ermee. Nog bedankt (Puf?) voor de tip om een reparatieset mee te nemen. Ik zit als oudere regelmatig in, meestal warme, uithoeken van Europe en dan kan zoiets van pas komen. Een 12V bandenpomp ligt al jaren in de auto, ik pomp ook altijd zelf de banden op.

setje kost geen drol en lag bij de plaatselijke Halfords in het schap, ik was eigenlijk daar om nog een elektrische remvloeistofmeter (weerstandsmeter) te kopen maar die hadden ze daar niet[Afbeelding]

Als ik het goed begrijp druk je met het tooltje de plug naar binnen en dan terugtrekken. Ik heb de manual nog niet gelezen.

Een moderator zit regelmatig in mijn texten te spitten ik zou zeggen ga je gang jongen, leef je uit het is gratis!
Niet te volgen dit :? Lek plug setje maar de moderator?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MRE-Inc schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:26:
[...]

Nee dat heb ik dinsdag getest. Toen alleen met osmose water afgespoeld. Auto was nog redelijk schoon van de wasbeurt van de zaterdag ervoor.

Omdat het bebouwde kom is met max 50km/u wat verkeerslichten etc rijd ik dermate langzaam dat het water gewoon blijft liggen helaas.
Dan moet je in de basis zorgen dat de lak ‘gladder’ is… Gyeon Wet Coat of een gelijkwaardig product en de druppels wat glijden van de auto af.
Pagina: 1 ... 318 ... 372 Laatste