Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 317 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 13:29
YakuzA schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:54:
[...]

Wat is er lucratief?
Het stelen en dan de total loss auto opkopen om de gestolen goederen weer in te bouwen?
Geen idee, diegene die mijn auto had opgekocht via de verzekeraar had wel tientallen inbraakschade auto's staan voor verkoop, met nadruk op veel Fxx bmw's

die repareerde hij zelf dan voor 2/3k en verkocht hij weer door. (stuurtje, idunit, cluster)

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ik las over een recall voor auto's met oa. een B48C motor en de recall is van oktober 2019. Betekent dat vanaf die datum ook de lopende productie met het sterkere onderdeel werd uitgerust?
Ik vraag dat omdat mijn auto eind oktober 2019 is geassembleerd (en 1-2020 op kenteken)
recall https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1663339

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 07-10-2024 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RAAF12 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:28:
Ik las over een recall voor auto's met oa. een B48C motor en de recall is van oktober 2019. Betekent dat vanaf die datum ook de lopende productie met het sterkere onderdeel werd uitgerust?
Ik vraag dat omdat mijn auto eind oktober 2019 is geassembleerd (en 1-2020 op kenteken)
recall https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1663339
Ik weet niet of forum posts uit oktober 2019 relevant zijn in 2024?

Als die recall er was in 2019 is die toch allang uitgevoerd?

Klinkt meer alsof er een modificatie was die niet klopte in beperkte oplage en ze daarna weer de oude spec zijn gaan gebruiken oid.

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 07-10-2024 16:37 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dit is een BMW recall LEZEN. Mijn enige vraag is 'is het aannemelijk dat de fabriek direct de lopende productie aanpast als er problemen worden geconstateerd die een terugroepactie toch gevolg heeft in de al afgeleverde modellen?' Duidelijker kan ik het niet formuleren.

[ Voor 85% gewijzigd door RAAF12 op 07-10-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RAAF12 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:40:
Dit is een BMW recall LEZEN. Mijn enige vraag is 'is het aannemelijk dat de fabriek direct de lopende productie aanpast als er problemen worden geconstateerd die een terugroepactie toch gevolg heeft in de al afgeleverde modellen?' Duidelijker kan ik het niet formuleren.
Auto's die foutief van de band afrollen worden niet uitgeleverd vziw.

Dus alles dat nieuw wordt uitgeleverd na de recall datum zal niet dit probleem waar de recall voor is bevatten.

PSN

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13:53
Van een beetje vriendelijkheid is nog nooit iemand slechter geworden :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RAAF12 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:40:
Dit is een BMW recall. Mijn enige vraag is 'is het aannemelijk dat de fabriek direct de lopende productie aanpast als er problemen worden geconstateerd die een terugroepactie toch gevolg heeft in de al afgeleverde modellen?' Duidelijker kan ik het niet formuleren.
Dat is heel simpel... check https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx

Ik heb deze gevonden die betrekking hebben op de motor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlxwjeZ5Wdf3NbMzwvJOPn3sNsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9fNF0H7FsPbyciCejk4Dyrs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiADG9T7t1PTQn30o7CdluMcLtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwM4O0hqksaRlyVMrtJ3faeW.jpg?f=fotoalbum_large

Betroffen auto's zouden een melding bij hun kenteken op rdw.nl moeten hebben staan. Maar je kunt altijd even contact opnemen met de dealer en je verhaal vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat is duidelijk, zeer bedankt! Blij dat mijn brik eind oktober 2019 geproduceerd dus de motor heeft met de sterkere bear ring (?)
off topic
En tja volgens mij is het niet verboden om hier te linken naar een ander forum? Vind dat nogal gezeik, namelijk als daar door een andere user een opmerking over wordt geplaatst. Is ook luiheid van mij bedenk ik me net want ik had de afbeelding van de BMW Recall ook via een printscreen hier neer kunnen zetten.
/off topic

[ Voor 56% gewijzigd door RAAF12 op 08-10-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:02
Weet niet of het al gedeeld is maar wellicht goed om te weten voor mede F20 bezitters, er staat (weer) een terugroep actie open. Dit keer voor de bestuurder airbag die kan ontploffen:

https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP240272

Mijn dealer had het onderdeel op voorraad en heeft de auto ingepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

.

[ Voor 99% gewijzigd door Maasluip op 09-10-2024 10:26 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Maasluip schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:56:
Ik gooi Weert - Hamont toch nog een keer in de groep. Eerst elektrificeren, dan kun je elektrisch doorrijden (materieel is beschikbaar, ICNG en FLIRT) en kun je ook de transitie naar ETCS LS in België testen.
En rangeren uiteraard bij de zinkfabriek.
Als BMW ook treinen maakt wil ik wel een keertje met die trein 8)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

WTF zeg, hoe kom ik hier terecht 8)7

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PyT9COdCIA2VPQ5uIkGrjrqu24=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RAtxOLyW7hbzmugdtFI1J6n8.png?f=user_large

Zoiets? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Moet de grill niet wat groter >:) ?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wel handig, af-fabriek zonder knipperlichten :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:51

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

andy88 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:59:
Weet niet of het al gedeeld is maar wellicht goed om te weten voor mede F20 bezitters, er staat (weer) een terugroep actie open. Dit keer voor de bestuurder airbag die kan ontploffen:

https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP240272

Mijn dealer had het onderdeel op voorraad en heeft de auto ingepland.
Ik lees dat het zo'n beetje voor de hele range is?

- BMW 1-SERIE
- BMW 2-SERIE
- BMW 3-SERIE
- BMW 4-SERIE
- BMW 5-SERIE
- BMW 5-SERIE GT
- BMW 6-SERIE
- BMW M2
- BMW M3
- BMW M4
- BMW X1
- BMW X2
- BMW X3
- BMW X4
- BMW X5
- BMW X6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Xqlus1ve schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:26:
[...]

- BMW 1-SERIE
- BMW 2-SERIE
- BMW 3-SERIE
- BMW 4-SERIE
- BMW 5-SERIE
- BMW 5-SERIE GT
- BMW 6-SERIE
- BMW M2
- BMW M3
- BMW M4
- BMW X1
- BMW X2
- BMW X3
- BMW X4
- BMW X5
- BMW X6
Feit dat m'n huidige wagen (6GT) er niet bij staat zou kunnen betekenen dat het enkel auto's van voor 2017/2018 betreft. Is ook een verouderingsprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Vanmorgen wilde ik mijn kofferbak openen van mijn f31, maar er gebeurde niks. Het slot springt er wel af maar hij gaat niet meer automatisch open. Met de hand open duwen kan wel gewoon. Gisteren werkte alles nog prima. Uitlezen geeft ook niet veel duidelijkheid, een paar vreemde meldingen die kunnen duiden op een lage accuspanning volgens Carly.

Accuspanning zit nu rond de 12,1 Volt. Is aan de lage kant maar start prima.

Iemand een tip waar ik het beste kan beginnen met zoeken? Of kan de accuspanning het probleem zijn? Met draaiende motor werkt het overigens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-10 13:41
Robje1244 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:21:
Vanmorgen wilde ik mijn kofferbak openen van mijn f31, maar er gebeurde niks. Het slot springt er wel af maar hij gaat niet meer automatisch open. Met de hand open duwen kan wel gewoon. Gisteren werkte alles nog prima. Uitlezen geeft ook niet veel duidelijkheid, een paar vreemde meldingen die kunnen duiden op een lage accuspanning volgens Carly.

Iemand een tip waar ik het beste kan beginnen met zoeken? Of kan de accuspanning het probleem zijn? Met draaiende motor werkt het overigens ook niet.
Doet je raam deurtje het wel op accu? Ik las verkeerd dacht dat de klep het wel deed met draaiende motor. Check voor de grap even of het raamdeurtje goed dicht zit. Als die niet dicht is gaat de klep ook niet open. Zekering al nagekeken?

[ Voor 12% gewijzigd door SgtPoen op 09-10-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:13
Xqlus1ve schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:26:
[...]

- BMW 1-SERIE
- BMW 2-SERIE
- BMW 3-SERIE
- BMW 4-SERIE
- BMW 5-SERIE
- BMW 5-SERIE GT
- BMW 6-SERIE
- BMW M2
- BMW M3
- BMW M4
- BMW X1
- BMW X2
- BMW X3
- BMW X4
- BMW X5
- BMW X6
Mijn F30 heeft ook een terugroepactie in het systeem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

mamorunl schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:18:
[...]

Mijn F30 heeft ook een terugroepactie in het systeem staan.
En mijn F31 2017 weer niet, althans niet als ik op bouwjaar van de 3 serie zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:43

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Robje1244 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:21:

Welk jaartal is je auto?
Welke codes? Niet toevallig een short to ground in 1 van die errors?

In ieder geval beginnen bij zekering F107 en F130, dat is de voeding naar de HKFM (HeckklappeFunktionsmodul) tot en met bouwjaar 06/2016

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:59

Eagle Creek

Breathing security

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNuY63hlfCfNFVMIuIfyfancNSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TnewIYQu2KqA4dVjyDNXazFK.jpg?f=fotoalbum_large

Today was a good day :p.

Maar dit is met dit weer echt wel het uiterste wat ik eruit weet te krijgen

0,6l brandstof voor 71 km.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
@SgtPoen
Ik denk dat het het raampje niet kan zijn, het slot hoor ik wel open gaan en vervolgens kan ik hem met de hand gewoon openen. Ligt dus eerder aan de aansturing van de cilinders verwacht ik.

@Mr Pingu
De auto is van 2017. Ik zal morgen even kijken welke errors er uit kwamen. Dan kijk ik ook even naar de zekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:41
Eagle Creek schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:50:
[Afbeelding]

Netjes hoor! Wat voor auto is het?
Mijn 530e kom ik met dit weer, incl voorverwarmen, echt niet boven de 40km uit. Als het een graad of 5-10 kouder is moet ik al serieus m'n best doen voor 35km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:30
Eagle Creek schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:50:
[Afbeelding]

Poeh netje hoor, _/-\o_ Rijd je vooral op 80 km/h wegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:00
Zojuist heb ik de connected booster weer even verlengd, 99 euro voor 1 jaar. Als ik het lijstje mag geloven dan zit rtti er ook weer bij in. Als je deze dienst apart afrekent dan kost dat 59 of 69 euro (kan deze dienst na activering van de booster niet meer apart vinden in de store). Opmerkelijke keuze om dit zo hoog te tariferen m.i., voor een paar tientjes meer heb ik nu het gehele pakket. Wellicht ook opportuun voor anderen hier op het forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:09
DaFreakhead schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:35:
Zojuist heb ik de connected booster weer even verlengd, 99 euro voor 1 jaar. Als ik het lijstje mag geloven dan zit rtti er ook weer bij in. Als je deze dienst apart afrekent dan kost dat 59 of 69 euro (kan deze dienst na activering van de booster niet meer apart vinden in de store). Opmerkelijke keuze om dit zo hoog te tariferen m.i., voor een paar tientjes meer heb ik nu het gehele pakket. Wellicht ook opportuun voor anderen hier op het forum!
Volgens mij is RTTI al een tijd niet meer los verkrijgbaar, maar alleen als onderdeel van het boosterpakket met online spraakherkenning, online zoeken etc. Overigens is de kwaliteit van RTTI bedroevend op NBT EVO iDrive 6. Op de snelweg werkt het nog wel aardig, maar in de stad worden langdurige wegafsluitingen niet aangegeven die op de kaart in de BMW app wel gewoon zichtbaar zijn. Geen idee wat voor idiote shit dat is. Je moet er wel echt wat voor over hebben om navigatie-instructies via je HUD te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 21:21
Puf schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:57:
[...]

Volgens mij is RTTI al een tijd niet meer los verkrijgbaar, maar alleen als onderdeel van het boosterpakket met online spraakherkenning, online zoeken etc. Overigens is de kwaliteit van RTTI bedroevend op NBT EVO iDrive 6. Op de snelweg werkt het nog wel aardig, maar in de stad worden langdurige wegafsluitingen niet aangegeven die op de kaart in de BMW app wel gewoon zichtbaar zijn. Geen idee wat voor idiote shit dat is. Je moet er wel echt wat voor over hebben om navigatie-instructies via je HUD te zien.
Ik heb op 3 september RTTI afgesloten zonder de booster, volgens mij voor €69. Oktober 2016 BMW 118d met NBT Evo id6.

Had hiervoor de booster en daar zitten volgens mij ook brandstofprijzen in, die mistte ik afgelopen maand.

[ Voor 6% gewijzigd door HeldereM op 10-10-2024 07:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Pannencouque schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:22:
[...]
Netjes hoor! Wat voor auto is het?
Mijn 530e kom ik met dit weer, incl voorverwarmen, echt niet boven de 40km uit. Als het een graad of 5-10 kouder is moet ik al serieus m'n best doen voor 35km.
Een G20 330e. En zoals anderen ook al hebben gezegd maak ik er inderdaad ook wel een sport van om zo ver mogelijk te komen op electrische peut.
timbak02 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:54:
[...]

Poeh netje hoor, _/-\o_ Rijd je vooral op 80 km/h wegen?
Combinatie. Maar cruise control snelweg op rustig tempo (rechterbaan), anticiperen (inhouden, uitrollen) en gecontroleerd optrekken doen heel veel met je gebruik (gecontroleerd is dus niet per se langzaam, wel op veilige manier en zeker niet in het belachtelijke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:13
Xqlus1ve schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:29:
[...]

En mijn F31 2017 weer niet, althans niet als ik op bouwjaar van de 3 serie zoek.
Ik had gewoon gekeken op de website van de RDW. Daar stond hij al tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

mamorunl schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:37:
[...]

Ik had gewoon gekeken op de website van de RDW. Daar stond hij al tussen.
Nogmaals gekeken op kenteken, er zijn geen terugroepacties voor mijn auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Eagle Creek schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:51:
[...]

Een G20 330e. En zoals anderen ook al hebben gezegd maak ik er inderdaad ook wel een sport van om zo ver mogelijk te komen op electrische peut.
Daar heb je dan mooi resultaat van. Bij mij was 't vandaag ook weer na 39km op. En dat viel me nog mee gezien ik ook wat file en snelweg had.

Overigens kon ik vandaag even een X5 50e in matgrijs, M-sport pro bekijken van dichtbij. M-contourstoelen erin en al. Wat een dik ding zeg. Poeh. Echt wel een flinke bak om naast te staan, dan lijkt een 5 ineens klein :X

[ Voor 21% gewijzigd door Pannencouque op 10-10-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Pannencouque schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Overigens kon ik vandaag even een X5 50e in matgrijs, M-sport pro bekijken van dichtbij. M-contourstoelen erin en al. Wat een dik ding zeg. Poeh. Echt wel een flinke bak om naast te staan, dan lijkt een 5 ineens klein :X
XM dan. Klein slagschip :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrbHtpzPsLQb0ySsiuzBa5OTurw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRJlMr6HB0SvzCXgRXAdLPpT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
De laatste paar dagen merk ik op dat sommige settings niet worden opgeslagen in mijn 330E Bj 2021
Bijvoorbeeld mijn standaard drive mode, die ik altijd zet op ELECTRIC INDIVIDUAL Ik zie de laatste tijd dat die standaard in HYBRID staat terwijl ik de rit daarvoor ELECTRIC INDIVIDUAL geselecteerd had.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmkjkykTuBaXViW7GK5ia5KTLA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPhvH5GOzcHXSiyPfRJ8KWnd.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zie mijn grootlicht assistance naar standaard waarden worden geset, terwijl ik de rit daarvoor deze op automatisch heb geset, dit geldt ook voor mijn Climate Control settings en dan met name de recirculatiestand. Wellicht nog meer settings die naar standaard waarden worden geset.

Ik heb diverse fora erop nageslagen, maar zie veel verschillende antwoorden. Zoals accu spanning te laag. Het gaat hier om een hybride en volgens mij wordt de accu vanuit de HV batterij bijgeladen. BMW ID niet geselecteerd, ben er zeker van dat wel het geval is.

Wat mij ook al een tijdje opvalt is dat mijn stuurbekrachtiging zoemt als ik bijvoorbeeld moet parkeren. Ik lees op diverse fora dat het een te kort aan hydraulische olie zou kunnen zijn, maar bij mijn weten heeft BMW al enkele generaties elektronische stuurbekrachtiging.

Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Die heb ik al eens bij de dealer gezien toen ik mijn huidige auto ging ophalen. Lomp groot inderdaad. Maar ik heb niks met dat model dus ik kijk er niet verlekkerd naar. Terwijl een X5 nog wel een van de wishlist kandidaten is. Daar gluur ik met regelmaat naar.
Maar een 45e heeft voor mij echt te weinig vermogen tov de kilo's ben ik bang. Ik vind de elektromotor in de 530e al tekortkomen als ik enkel elektrisch rij. Met nog 500kg erbij gaat dat niet beter worden. Daarom neig ik nu naar een 50e maar voordat die betaalbaar wordt...
timbak02 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:56:
De laatste paar dagen merk ik op dat sommige settings niet worden opgeslagen in mijn 330E Bj 2021
Bijvoorbeeld mijn standaard drive mode, die ik altijd zet op ELECTRIC INDIVIDUAL Ik zie de laatste tijd dat die standaard in HYBRID staat terwijl ik de rit daarvoor ELECTRIC INDIVIDUAL geselecteerd had.
[...]Tips zijn welkom :)
Geen tips voor je, maar het gebeurt mij ook wel eens. Standaard is Electric Individual, maar zo af en toe wil ie verspringen. Geen idee waarom, want gebeurt bij verschillende accuwaarden en buitentemperaturen. Ik heb besloten me er niet druk om te maken. Maar mocht je erachter komen wat het is hoor ik het graag :+
Het is enkel irritant als dan nodeloos de brandstofmotor aanspringt omdat ik meer dan 40% van het vermogen vraag, terwijl ik de hele rit elektrisch had kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:38

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Morgen krijg ik mijn 330i touring uit 2020.. helemaal enthousiast natuurlijk!

Wil hem een beetje leuk maken en heb een extra spoiler van maxton besteld voor achterop..

Hoe krijg ik een beetje dik/diep geluid uit de uitlaten zonder dat het asociaal wordt..
Lees weleens dat je de rechter uitlaat klep open kan sturen en dan het stekkertje losmaken zodat hij altijd open blijft..

Is een middendemper delete aan te bevel?
En is dit trouwens ook de opf filter waar ik over lees..??

Het liefste wil ik ook 2x dubbele uitlaat tips.. moet ik dan de 340 diffuser hebben vanwege de grotere uitsparingen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Puf
Nickrsd schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:32:

Wil hem een beetje leuk maken en heb een extra spoiler van maxton besteld voor achterop..

Hoe krijg ik een beetje dik/diep geluid uit de uitlaten zonder dat het asociaal wordt..
Lees weleens dat je de rechter uitlaat klep open kan sturen en dan het stekkertje losmaken zodat hij altijd open blijft..

Het liefste wil ik ook 2x dubbele uitlaat tips.. moet ik dan de 340 diffuser hebben vanwege de grotere uitsparingen?
(Disclaimer: Dit is een persoonlijke mening)
Neeeee man geen 4 uitlaten!!!!! Laat dat lekker aan de M3 over.
Ik vind het er persoonlijk ook altijd geknutseld uitzien. Op één of andere manier zitten die dingen nooit echt recht en lijken de uitsparingen in de bumper met een decoupeerzaag gemaakt.
Ieder z'n ding, maar 2x een enkele uitlaat ziet er toch al superdik uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 14:47
Xqlus1ve schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:38:
[...]

Nogmaals gekeken op kenteken, er zijn geen terugroepacties voor mijn auto.
Bij mijn f34 uit 2014 ook geen terugroepactie bekend bij de RDW.

De airbag passier kant is destijds wel vervangen bij een eerdere terugroepactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:05
Puf schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:00:
[...]

(Disclaimer: Dit is een persoonlijke mening)
Neeeee man geen 4 uitlaten!!!!! Laat dat lekker aan de M3 over.
Ik vind het er persoonlijk ook altijd geknutseld uitzien. Op één of andere manier zitten die dingen nooit echt recht en lijken de uitsparingen in de bumper met een decoupeerzaag gemaakt.
Ieder z'n ding, maar 2x een enkele uitlaat ziet er toch al superdik uit?
Als dat goed gedaan wordt, hoeft dat helemaal niet scheef te zitten of eruit te zien alsof het eruit is gezaagd. Bij een M3 zit het toch ook gewoon recht zonde lelijke happen in de bumper?

Dat gezegd hebbende ben ik ook geen fan van M3 tierelantijntjes op een 4-cilinder, het ziet er altijd triest en tokkie uit als ik zoiets zie rijden. Terwijl het als standaard M-Sport uitvoering gewoon een nette bak is zonder grootheidswaanzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 17:38

Nickrsd

Ok duidelijk. Miss een mooie andere zwarte hoogglans diffuser in de bumper.. met de standard eind tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Het Fantoom schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:29:
[...]

Als dat goed gedaan wordt, hoeft dat helemaal niet scheef te zitten of eruit te zien alsof het eruit is gezaagd. Bij een M3 zit het toch ook gewoon recht zonde lelijke happen in de bumper?

Dat gezegd hebbende ben ik ook geen fan van M3 tierelantijntjes op een 4-cilinder, het ziet er altijd triest en tokkie uit als ik zoiets zie rijden. Terwijl het als standaard M-Sport uitvoering gewoon een nette bak is zonder grootheidswaanzin.
Bij een M3 zitten de pijpen ook allemaal direct op de einddemper. Het probleem met die achteraf geknutselde uitlaten is dat het met Y-connectoren aan elkaar hangt en dat is minder stabiel. In het begin hangt het netjes, maar na een tijdje rondrijden en een keer door de wasstraat komt het dan toch een beetje scheef te hangen. Er zijn overigens inderdaad vast wel diffusers te krijgen die wel beter zijn afgewerkt.
Verder met je eens dat het een twijfelachtige uitstraling heeft. Mensen die van auto's houden zien gelijk dat het "nep" is, mensen die niet van auto's houden merken het niet op. Niemand zal denken "wat mooi en indrukwekkend". Komt inderdaad vooral over alsof je voor iets probeert door te gaan wat je niet bent, en puur gericht bent op uiterlijk vertoon, terwijl eeen G20 30i gewoon stock al een heel mooie, dikke en snelle bak is.

Edit: @Nickrsd fijn dat het Tweakers BMW forum heeft kunnen bijdragen aan nieuwe inzichten!

[ Voor 9% gewijzigd door Puf op 10-10-2024 23:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nickrsd schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:40:
Ok duidelijk. Miss een mooie andere zwarte hoogglans diffuser in de bumper.. met de standard eind tips
Wat een onzin. Als jij dat mooi vind gewoon doen. Ik heb ook de maxton s6 diffuser onder mij a6. Maakt hem zoveel mooier. (A6 komt met links en recht met 1 pijpje achter de bumper)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:29
Inderdaad, zelfbeschikking is een groot recht.

Tegelijkertijd als je je laat tegenhouden door anderen die het nep vinden, doe je het dan wel omdat je het zelf echt mooi vind of vooral om bij een ander segment te willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
Pannencouque schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:05:
Geen tips voor je, maar het gebeurt mij ook wel eens. Standaard is Electric Individual, maar zo af en toe wil ie verspringen. Geen idee waarom, want gebeurt bij verschillende accuwaarden en buitentemperaturen. Ik heb besloten me er niet druk om te maken. Maar mocht je erachter komen wat het is hoor ik het graag :+
Het is enkel irritant als dan nodeloos de brandstofmotor aanspringt omdat ik meer dan 40% van het vermogen vraag, terwijl ik de hele rit elektrisch had kunnen doen.
Alright, werkt iig een beetje troostend dat ik niet de enige ben.... :S Maar blijft irritant dat ik mijn Individual settings iedere keer opnieuw moet doen. Ik zal het eens bespreken met de dealer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Nickrsd schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:32:

Gefeliciteerd, veel veilige km toegewenst!

Maare imho, je rijdt maar met 260 pk hé, 4 uitlaten is idd een hoog tokkie gehalte. Mijn 330i stond te koop met 340i uitlaten, toen ik hem bij de garage ging bekijken had die de originele 330i pijpen gekregen (omdat ze aftersales waren en niet volgens hun kwaliteits eisen voldeden). Achteraf ben ik er ontzettend blij ermee, hij oogt als een 320i en laat men maar gissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 19:47
[...]
Die heb ik al eens bij de dealer gezien toen ik mijn huidige auto ging ophalen. Lomp groot inderdaad. Maar ik heb niks met dat model dus ik kijk er niet verlekkerd naar. Terwijl een X5 nog wel een van de wishlist kandidaten is. Daar gluur ik met regelmaat naar.
Maar een 45e heeft voor mij echt te weinig vermogen tov de kilo's ben ik bang. Ik vind de elektromotor in de 530e al tekortkomen als ik enkel elektrisch rij. Met nog 500kg erbij gaat dat niet beter worden. Daarom neig ik nu naar een 50e maar voordat die betaalbaar wordt...
[...]

daarom de x5 40i nemen, heb je geen elektra wat kapot kan en geen overbodige kilo's, maar wel een 3 liter 6 in lijn die makkelijk boven de 400pk uitkomt.
als je het dan nog te traag vind moet je gewoon naar de v8 gaan kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Puf schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 23:10:
[...]

Bij een M3 zitten de pijpen ook allemaal direct op de einddemper. Het probleem met die achteraf geknutselde uitlaten is dat het met Y-connectoren aan elkaar hangt en dat is minder stabiel. In het begin hangt het netjes, maar na een tijdje rondrijden en een keer door de wasstraat komt het dan toch een beetje scheef te hangen. Er zijn overigens inderdaad vast wel diffusers te krijgen die wel beter zijn afgewerkt.
Verder met je eens dat het een twijfelachtige uitstraling heeft. Mensen die van auto's houden zien gelijk dat het "nep" is, mensen die niet van auto's houden merken het niet op. Niemand zal denken "wat mooi en indrukwekkend". Komt inderdaad vooral over alsof je voor iets probeert door te gaan wat je niet bent, en puur gericht bent op uiterlijk vertoon, terwijl eeen G20 30i gewoon stock al een heel mooie, dikke en snelle bak is.

Edit: @Nickrsd fijn dat het Tweakers BMW forum heeft kunnen bijdragen aan nieuwe inzichten!
Hij heeft een Touring dat is een G21. Maar hij wil hem 'een beetje mooi maken' dan weet je wel wat voor vlees je in de kuip hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:44
@Nickrsd
Velgen maken de auto vooral. Welke heb je er onder liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

timbak02 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:56:
[Afbeelding]
Ik zie mijn grootlicht assistance naar standaard waarden worden geset, terwijl ik de rit daarvoor deze op automatisch heb geset, dit geldt ook voor mijn Climate Control settings en dan met name de recirculatiestand. Wellicht nog meer settings die naar standaard waarden worden geset.

Ik heb diverse fora erop nageslagen, maar zie veel verschillende antwoorden. Zoals accu spanning te laag. Het gaat hier om een hybride en volgens mij wordt de accu vanuit de HV batterij bijgeladen. BMW ID niet geselecteerd, ben er zeker van dat wel het geval is.

Wat mij ook al een tijdje opvalt is dat mijn stuurbekrachtiging zoemt als ik bijvoorbeeld moet parkeren. Ik lees op diverse fora dat het een te kort aan hydraulische olie zou kunnen zijn, maar bij mijn weten heeft BMW al enkele generaties elektronische stuurbekrachtiging.

Tips zijn welkom :)

Waar ik dit ongeveer denk naar terug te kunnen hebben leiden is dat je dan niet op je eigen profiel bent ingelogd maar stiekem op het gastprofiel. Dit gebeurde mij nadat ik de auto had geopend met de app, ingestapt ben met m'n eigen sleutel maar toch het profiel niet was gewisseld.

Je kan eens proberen :
- Stap in de auto;
- Wissel handmatig naar het gastprofiel;
- Wissel handmatig terug naar je eigen profiel;
- Log uit;
- Log opnieuw in
- Auto op slot doen en na een tijdje openen met de auto.

Sinds dien zijn de problemen bij mij weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:40
Xqlus1ve schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:52:
[...]

Gefeliciteerd, veel veilige km toegewenst!

Maare imho, je rijdt maar met 260 pk hé, 4 uitlaten is idd een hoog tokkie gehalte. Mijn 330i stond te koop met 340i uitlaten, toen ik hem bij de garage ging bekijken had die de originele 330i pijpen gekregen (omdat ze aftersales waren en niet volgens hun kwaliteits eisen voldeden). Achteraf ben ik er ontzettend blij ermee, hij oogt als een 320i en laat men maar gissen :)
Vreemd verhaal, om M340i sierstukken op een 330i te monteren hoor je de uitlaatpijpen in te korten (afzagen). Dus ze hebben bij het terugbouwen naar 330i sierstukken een nieuwe einddemper geplaatst ofzo? Aangezien demper en uitlaatpijpen één geheel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 13:29
Spollie schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:11:
[...]

Vreemd verhaal, om M340i sierstukken op een 330i te monteren hoor je de uitlaatpijpen in te korten (afzagen). Dus ze hebben bij het terugbouwen naar 330i sierstukken een nieuwe einddemper geplaatst ofzo? Aangezien demper en uitlaatpijpen één geheel is.
Ik denk dat ie meer zoiets bedoelt.

https://nl.aliexpress.com/i/1005004658369718.html

Voor een prikkie op Aliexpress, weliswaar zoeken naar een custom diffuser om het passend te maken. Of zelf als handige harry met een slijptol aan de gang ;)

Ook naar mijn mening en zoals eerder gezegd, geeft het wel een erg hoog 'sjonnie' gehalte aan zo'n auto. Maar ieder zijn ding. 4 potten horen thuis op een M3 of Alpina B3 imho.

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:52:
Maare imho, je rijdt maar met 260 pk hé, 4 uitlaten is idd een hoog tokkie gehalte.
Ik denk dat velen even pas op de plaats moeten maken... er zijn volksgroepen die een moord doen om meer pk's te hebben dan de standaard 50 à 60 pk in de boodschappenwagentjes tegenwoordig. Toch zijn ze net zo trots. Máár 260pk... lijkt wel of sommigen slachtoffer zijn geworden van de verheven ziekte terwijl ze net zo hard stinken op het toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
WilbertNeems schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:31:
Inderdaad, zelfbeschikking is een groot recht.

Tegelijkertijd als je je laat tegenhouden door anderen die het nep vinden, doe je het dan wel omdat je het zelf echt mooi vind of vooral om bij een ander segment te willen horen.
Hmja, we weten allemaal dat er genoeg volk is die het doet om er maar bij te horen. Allemaal de standaard dingen aanpakken. Uitlaat, verlaging, tint, ontchromen, zwarte velgen... ik blijf er het liefst zo ver mogelijk vandaan, al heb ik de mijne wel verlaagd en wat grotere eindtips gegeven. Eerste wat ik vaak te horen krijg: "Ja, M pakketje zou wonderen doen"... Want? Wiens auto is het? "Ja, uh...". Fiets maar door.

Nadat ik net even dieetvoer voor de katten had gehaald bij de dierenarts moest ik ook nog iets voor mijzelf hebben... op de parkeerplaats bij de lokale supermarkt staat er een bouwvakker - die toevallig bij ons deze week al het dakleer op het huis vervangen had - met zijn telefoon naar mijn auto te kijken. Waarschijnlijk zijn hij en mijn auto bijna even oud (21 jaar)... dus ik zeg maar gelijk met een kleine glimlach: "Het is een 325i" Hij gaf inderdaad met een lach toe dat hij even het kenteken aan het checken was want hij vond het een mooie subtiele BMW. Dat vind ik leuker/grappiger dan maar een bepaalde uitstraling op de auto willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:43
Maar zo heeft iedereen zijn voorkeuren en periodes toch?

Ik bedoel maar, maar eerste paar autos waren altijd optisch 'getuned'. Net even anders, verlaagd, details toegevoegd, andere velgen, andere lampen, etc. Maar de afgelopen autos waren zo goed als stock. Een keertje andere velgen, maar dan wel van het automerk notabene.

En nu mijn Z4 volledig stock, want zo vindt ik hem mooi. Maar dan wel zonder type en M emblemen, vind ik gewoon mooier.

Maar ik denk echt nog wel met liefde terug aan de Nissan Micra van jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

4 uitlaten maken zou ik niet doen, maar als dat je droom is: vooral doen. Hou er vooral rekening mee dat je met die 4 pitter kunt doen wat je wilt, maar een fatsoenlijk / mooi geluid gaat er imo niet uit komen.
En dat zeg ik als G21 330i rijder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Persoonlijk vind ik extra / andere uitlaten compensatiegedrag zeker op een 4 cilinder (@CreativeS, spel ik het correct?) maar doe vooral wat je zelf mooi vind.
Ik heb ook de iconic glow geDIYed op mijn auto en de meeste vinden het maar niks maar dat is hun probleem. Niet de mijne ;)

En betreft pk’s maar 2xxPK, mijn F48 moet het stellen met maar 150pk’s, duurt wat langer en hij stopt bij de 223kmh maar eigenlijk is alles vanaf 150pk ruimschoots voldoende in de meeste gevallen om ook vlot van je plek te komen om ergens tussen te komen. Onze tweede auto haalt de 100pk niet eens en daar vergis ik me nog wel eens, denk ik dat ik snel van het kruispunt kom maar dat valt dan vies tegen…

2 quotes

"blijkt dat 48,9 procent van het totale personenwagenpark een motor heeft met een vermogen van 100 pk of minder"

"De verschillen boven de 200 pk zijn extreem, want slechts 3,3 procent van de Nederlandse personenwagenkentekens heeft 201 tot 300 pk. Ondanks het kleine percentage gaat het nog altijd om 265.843 auto’s."
Bron: https://www.autovisie.nl/...is-nederlandse-wagenpark/

[ Voor 6% gewijzigd door Mr Pingu op 11-10-2024 14:37 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:43
Mr Pingu schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:32:
2 quotes

"blijkt dat 48,9 procent van het totale personenwagenpark een motor heeft met een vermogen van 100 pk of minder"

"De verschillen boven de 200 pk zijn extreem, want slechts 3,3 procent van de Nederlandse personenwagenkentekens heeft 201 tot 300 pk. Ondanks het kleine percentage gaat het nog altijd om 265.843 auto’s."
Die cijfers zullen vast veranderd zijn na alle EVs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Martin.Air schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:43:
[...]

Die cijfers zullen vast veranderd zijn na alle EVs :D
Saman met het omhoog vliegende auto gewicht idd.

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Spollie schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:11:
[...]

Als je technisch correct wil zijn, klopt, uitlaatpijpen inclusief demper (en nog correcter, bumper sierstuk aan de onderkant, want die is ook terug veranderd naar fabriekstandaard).
CreativeS schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat velen even pas op de plaats moeten maken... er zijn volksgroepen die een moord doen om meer pk's te hebben dan de standaard 50 à 60 pk in de boodschappenwagentjes tegenwoordig. Toch zijn ze net zo trots. Máár 260pk... lijkt wel of sommigen slachtoffer zijn geworden van de verheven ziekte terwijl ze net zo hard stinken op het toilet.
Volgens mij focus jij enkel op het stukje vermogen en of dat veel of weinig is. Niet het stukje dat mijn mening is dat 4 uitlaatpijpen totaal niet match met zulk vermogen. Ik vind dat een tokkie gehalte, gooi er dan gelijk een taartschep op als je dan toch bezig bent 8)7 Maar ik had het iets anders / netter kunnen verwoorden.

Ik erger me er dood aan dat merken er ook aan mee doen, je ziet tegenwoordig dubbelpijps L/R 218i / 220i / 330i rond rijden, half Golf nederland rijd met dubbele pijpen L/R of zelf 4 pijpen. En dan 120K+ dure BMW's die met nep sierstukken zijn uitgevoerd, persoonlijk vind ik dat nergens op slaan.

Anyhoo ben mij heel bewust dat een 'luxe' auto met leuk vermogen niet vanzelf sprekend is. Veel vermogen voor goedkoop is er ook (met potentieel alle gevolgen van dien, al heb ik zelf in een Octavia RS 1U gereden met 230 pk / 370 nm voor 4,5K eur, 9 jaar lang :Y Weinig onderhoud aan gehad). En vele zitten niet te wachten op veel vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
Eagle Creek schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:04:
[...]

[...]

Waar ik dit ongeveer denk naar terug te kunnen hebben leiden is dat je dan niet op je eigen profiel bent ingelogd maar stiekem op het gastprofiel. Dit gebeurde mij nadat ik de auto had geopend met de app, ingestapt ben met m'n eigen sleutel maar toch het profiel niet was gewisseld.

Je kan eens proberen :
- Stap in de auto;
- Log uit;
- Log opnieuw in

Gewisseld van profiel had ik al gedaan. Van mijzelf naar gast en visa versa. En als ik wilde wisselen naar mijn profiel, gaf idrive aan dat het profiel al actief is. Vandaar dat ik dacht dat het geen issue kon zijn met het profiel.
De stappen die je beschrijft had ik al gedaan, alleen ik weet niet hoe je in idrive uitlogt van je profiel.

Maar wat ik gedaan heb is mijn hele profiel gewist en opnieuw aangemaakt. En zowaar dit lijkt te werken , dat komt wel met wat ongemakkelijkheden, settings die naar default worden geset, zoals, je equalizer settings, je sneltoetsen en nog wat ander zaken. Dus voor nu lijkt het te werken, aankomende dagen eens goed op letten. De vraag is komt het idd door het wissen van het profiel of is het gecorreleerd met een ander onderliggend probleem?
Maar goed het lijkt te werken.
Thxz voor de input ;)

@Pannencouque bij mij heeft het bovenstaande gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Lees net dat de iX3 een aflopende zaak is
https://www.msn.com/nl-nl...4d1b90b46dd496f33fdb&ei=8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Vandaag de ODB Dummy kit ingebouwd (Bedankt @FabiandJ (y) , snel binnen en goede kwaliteit!), letterlijk 20 minuutjes werk (F3X LCI), 2 boutjes en trekken maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Twmlls_-AZgOyUMsNiyFCfXnB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvAEL0NyivE3RY0629HC1dO4.jpg?f=fotoalbum_large
Originele ODB clip los geprikt, verlengkabel erin geplugd (Hard aandrukken voor de zekerheid).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYGJj9Y-JptuE8xTR07bfsnEHT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cro3nyn8bnHWq7bLMnsgX86X.jpg?f=fotoalbum_large
Dummy op de plek van de standaard ODB, klopt hij geeft stroom, ODB tool geeft licht (ik heb een MHD ENIT die rood doorzichtig is), Connetion..... lang wachten, failed.

Oh Ja, maak niet de fout die ik deed, alles terug bouwen zonder testen _O- Nu hoop ik dat iemand een prachtig voorstel heeft op een mooie locatie zonder het halve dashboard uit te bouwen (zoals dashboard kastje oid). Maar voor de tussentijd brengt dit de dieven wat meer hoofdpijn (klootzakken!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDHKk7oAr9xRNMbbzZxwynsTboI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLUIYNDWlTByyy7koB6hbtYT.jpg?f=fotoalbum_large
Helemaal aan het einde van het schutboord de kabel geplaatst. Ik verwacht (en hoop) wat kritiek want ik wil een betere locatie voor de verlegende ODB poort hebben. Maar voor een betere nachtrust heb ik hem ff daar geplaatst, indien niet in gebruik druk ik hem omhoog tussen de vloerbedekking en afdekplaat (waar isolatie op zit) klem. Indien nodig trek ik hem omlaag.

En maak niet de fout die ik gemaakt heb, alles terug bouw zonder te testen _O- Maar hoop nu dat iemand een beter eplek weten zoals de dashboard kastje (zonder de halve dashboard uit te bouwen) oid inplaats de oplossing die ik tijdelijk heb gekozen. Want indien de Garage hem nodig heeft kan ik hun helpen maar het is wat klimmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Oh ja laatste vraag / teaser?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duVYC-DhrEzTxFrf6GfDQOi1d6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wyQpPYhufIJMPDsngex4paHU.jpg?f=fotoalbum_large
Is dat de Active Noise speaker? : :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Xqlus1ve schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:24:
Oh ja laatste vraag / teaser?!

[Afbeelding]
Is dat de Active Noise speaker? : :P
Nee emergency speaker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:51:
Volgens mij focus jij enkel op het stukje vermogen en of dat veel of weinig is.
Ik focus helemaal nergens op… ik kies wel waar ik op reageer en geef net als jij mijn mening. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Denniz0229 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:05:
[...]

daarom de x5 40i nemen, heb je geen elektra wat kapot kan en geen overbodige kilo's, maar wel een 3 liter 6 in lijn die makkelijk boven de 400pk uitkomt.
Ik snap je punt maar veel van mijn ritten zijn perfect geschikt voor elektrisch en ik rij dan 'gratis' op de zonnepanelen. De business case voor overstap naar een 40i kan echt nooit uit.
Eagle Creek schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:04:
[...]

[...]

Je kan eens proberen :
- Stap in de auto;
- Log uit;
- Log opnieuw in

Dit is nieuw voor me, ik gebruik maar één sleutel en volgens mij is er met het profiel ook niets aan de hand: alle voorkeursinstellingen staan altijd zoals gebruikelijk. Máár...als 't me binnenkort weer eens gebeurt zal ik eens kijken naar de profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Mr Pingu schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:32:
Persoonlijk vind ik extra / andere uitlaten compensatiegedrag zeker op een 4 cilinder (@CreativeS, spel ik het correct?) maar doe vooral wat je zelf mooi vind.
Ik heb ook de iconic glow geDIYed op mijn auto en de meeste vinden het maar niks maar dat is hun probleem. Niet de mijne ;)

En betreft pk’s maar 2xxPK, mijn F48 moet het stellen met maar 150pk’s, duurt wat langer en hij stopt bij de 223kmh maar eigenlijk is alles vanaf 150pk ruimschoots voldoende in de meeste gevallen om ook vlot van je plek te komen om ergens tussen te komen. Onze tweede auto haalt de 100pk niet eens en daar vergis ik me nog wel eens, denk ik dat ik snel van het kruispunt kom maar dat valt dan vies tegen…

2 quotes

Dat is data van bijna tien jaar terug, scheelt wel wat met nu in alle EV's natuurlijk.

Verder is 't wat je gewend bent. Madam heeft hier een auto met 80pk en dat zit ook nog in een bereik waar je nooit komt. Dat vraagt dus aanpassing van de rijstijl. Anderzijds is de auto wel zo licht dat ie alsnog vlot door de bochten kan.
Zelf heb ik jaren met 300+pk gereden, ging ik toen naar 250 en dat was nog oké. Nu heb ik met een lege accu 'maar' 180pk en dat is me echt te weinig. Op enkel de accu is het nog veel erger. Als je meer gewend bent, wil je niet terug. Maar je kunt niet alles hebben, ook financieel zijn er soms keuzes te maken. Liefst had ik gewoon nog een heel dikke diesel maar dat slaat met mijn ritten nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pannencouque schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:51:
Zelf heb ik jaren met 300+pk gereden, ging ik toen naar 250 en dat was nog oké. Nu heb ik met een lege accu 'maar' 180pk en dat is me echt te weinig. Op enkel de accu is het nog veel erger. Als je meer gewend bent, wil je niet terug. Maar je kunt niet alles hebben, ook financieel zijn er soms keuzes te maken. Liefst had ik gewoon nog een heel dikke diesel maar dat slaat met mijn ritten nergens op.
Tja... massa leeg: 1.875 kg. Dat merk je wel ja.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zo.. Projectje iX stuurwiel afgerond! Op z'n zachtst gezegd; het zeskantige (dunne) stuurwiel is niet bepaald het fijnste stuurwiel wat BMW ooit heeft gemaakt. Al eerder op wat fora gezien dat er mensen waren die dat vervangen hadden voor een (i7) M-stuur.

Dus... We begonnen met deze uitgangssituatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoCiX2-peQHzYV19NS8PXZGfEzw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eFszRox8Q3j24PTekkfdFogk.jpg?f=user_large

Bij m'n Poolse vriend een mooi M-stuur kunnen vinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/np1aVb0oZHz2EhJR53HovhopxCc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oSwD2MMrvXTF2uQyRoOqUrUi.jpg?f=user_large

Dan heb je dus het probleem dat de iX een soort brons heeft in het interieur. Dus de 'T' in het stuurwiel moest ook in die kleur gemaakt worden. Kleine moeite voor een beetje spuiter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jrxt5ohhCQWJY4Rggk5gux-3Tg0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N7Jt3PefF27VZukUJjn0F7ou.jpg?f=user_large

Dan alles weer even in elkaar schroeven en het stuurwiel monteren. Doordat ik de eigen knoppen overgezet heb (en uiteraard de airbag) is alles qua aansturing origineel gebleven en daarmee hoeft er dus ook niets gecodeerd of wat te worden.

Heerlijk om weer een normaal stuurwiel te hebben :)

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSvZvOV6raoltCTI5aHInWONlGE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rJjsaWcN2hIrsKHegt0Z6q0g.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 23:26
Ziet er ook veel beter uit! Chapeau!

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Pannencouque schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:43:
[...]
Ik snap je punt maar veel van mijn ritten zijn perfect geschikt voor elektrisch en ik rij dan 'gratis' op de zonnepanelen. De business case voor overstap naar een 40i kan echt nooit uit.
Exact de reden waarom ik ook voor de 50e heb gekozen. Kan op m'n werk middels zonnepanelen laden, woon-/werk valt ruim binnen het elektrisch bereik. De 50e is ex btw ook nog eens bijna 19K goedkoper dan de 40i.

Begrijp ook niet waarom BMW de 40i überhaupt nog aanbiedt. Zal wel als fail-safe zijn voor als het belastingregime rondom hybrides flink op de schop gaat, maar op dit moment zie ik ook geen business case voor de 40i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Pepppie schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:25:
Zo.. Projectje iX stuurwiel afgerond! Op z'n zachtst gezegd; het zeskantige (dunne) stuurwiel is niet bepaald het fijnste stuurwiel wat BMW ooit heeft gemaakt. Al eerder op wat fora gezien dat er mensen waren die dat vervangen hadden voor een (i7) M-stuur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan heb je dus het probleem dat de iX een soort brons heeft in het interieur. Dus de 'T' in het stuurwiel moest ook in die kleur gemaakt worden. Kleine moeite voor een beetje spuiter:
[Afbeelding]

Dan alles weer even in elkaar schroeven en het stuurwiel monteren. Doordat ik de eigen knoppen overgezet heb (en uiteraard de airbag) is alles qua aansturing origineel gebleven en daarmee hoeft er dus ook niets gecodeerd of wat te worden.

Eindresultaat:
[Afbeelding]
Veel beter zo! Mooi werk geleverd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eindresultaat:
[Afbeelding]
Mooi man! Erg netjes @Pepppie.
Is het wel een stuur van een i7 en niet een 'gewone' 7? Paddles? ;)
Ik ben ze nog niet tegengekomen op de BMW BEV's waar ik aan heb mogen werken.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 12-10-2024 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
CreativeS schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:34:
[...]

Mooi man! Erg netjes @Pepppie.
Is het wel een stuur van een i7 en niet een 'gewone' 7? Paddles? ;)
Ik ben ze nog niet tegengekomen op de BMW BEV's waar ik aan heb mogen werken.
Denk idd een normale 7 dan! Zal eens kijken of ik een VIN ergens kan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 09:57

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

alexbl69 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:30:
[...]

Exact de reden waarom ik ook voor de 50e heb gekozen. Kan op m'n werk middels zonnepanelen laden, woon-/werk valt ruim binnen het elektrisch bereik. De 50e is ex btw ook nog eens bijna 19K goedkoper dan de 40i.

Begrijp ook niet waarom BMW de 40i überhaupt nog aanbiedt. Zal wel als fail-safe zijn voor als het belastingregime rondom hybrides flink op de schop gaat, maar op dit moment zie ik ook geen business case voor de 40i.
Voor elk land dat geen belasting op uitstaat heft is de 40i wel een stuk goedkoper ;)
Belangrijkste markt de VS wordt de 40i prima verkocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Denniz0229 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:05:
Van de week zijn er diverse X5 M60i voorbijgekomen... de vorige X5 M50i (G05) was al lekker... de G05 LCI is nog lekkerder.

In ander nieuws!

Van Poelgeest heeft de vaststaande naafdoppen in de aanbieding. Ekris ook, maar die zijn weer een tientje duurder (en sommigen vinden dit stukje plastic al zo duur :+ ).

56mm variant (steekmaat 5x112): https://shop.van-poelgees...w-naafdop-vaststaand-56mm
65mm variant (steekmaat 5x120): https://shop.van-poelgees...w-naafdop-vaststaand-56mm (klopt wel ;))

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 12-10-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:45
Xqlus1ve schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:23: Maar hoop nu dat iemand een beter eplek weten zoals de dashboard kastje (zonder de halve dashboard uit te bouwen) oid inplaats de oplossing die ik tijdelijk heb gekozen. Want indien de Garage hem nodig heeft kan ik hun helpen maar het is wat klimmen :P
Oprollen en bovenop de afdekplaat/bekleding leggen (boven je voeten zeg maar). Netje vastleggen met een kleine tiewrap. Ga je naar de dealer? Ff losknippen en kabel afrollen en over je midden console leggen. Voor die paar keer dat je de stekker nodig hebt zou ik er geen verdere moeite meer in steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
alexbl69 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:30:
[...]

En dan zit jij in de fijne positie dat je een 50e nieuw kan bestellen, dat kan hier echt niet. Ik zal een paar jaar moeten wachten voor ie in mijn prijsklasse komt. En de vraag is of ik in de tussentijd met de 530e wil blijven rijden, gezien de accu vast ook niet voor eeuwig goed blijft.
CreativeS schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:18:
[...]

Tja... massa leeg: 1.875 kg. Dat merk je wel ja.
Tsja. Anderzijds: mijn 530d woog leeg ook gewoon bijna twee ton dus wat dat betreft is er niet zoveel veranderd. Alleen de tijdelijke 530i was iets lichter en die had ook nog wat minder opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pannencouque schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:19:
Tsja. Anderzijds: mijn 530d woog leeg ook gewoon bijna twee ton dus wat dat betreft is er niet zoveel veranderd. Alleen de tijdelijke 530i was iets lichter en die had ook nog wat minder opties.
Maar de 530d had vast meer trekkracht...

Trekkracht enkel ICE : max. koppel 300 Nm/1350 tpm
Trekkracht ICE d: max. koppel 620 Nm/2000 tpm

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 12-10-2024 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 14:58

Dus ik durf het haast niet te vragen, he? Maar waar haalt jouw Poolse vriend nou zijn stuurtjes vandaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
realphoenikx schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:37:
[...]

Dus ik durf het haast niet te vragen, he? Maar waar haalt jouw Poolse vriend nou zijn stuurtjes vandaan?
Mag je prima vragen; is een mega demontage club. Zoek hem maar op, of stuur hem zelf even een mailtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

realphoenikx schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:37:
[...]

Tja dat is de vraag, alhoewel alpincars er wel relatief betrouwbaar uitziet. Maargoed, persoonlijk meer fan van (lokale) sloperijen. Iets meer zekerheid waar onderdelen vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zo, dat zijn geen Poolse prijzen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 10:04
Wat doet die en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
112 meldkamer? Noodcentrale zal toch via een speaker binnen moeten komen ;)

En ja, ook al ligt de halve auto uit elkaar... die blijft het lang doen, tenzij de knop ook losgekoppeld is.

[ Voor 46% gewijzigd door CreativeS op 12-10-2024 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 10:04
CreativeS schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:50:
112 meldkamer? Noodcentrale zal toch via een speaker binnen moeten komen ;)

En ja, ook al ligt de halve auto uit elkaar... die blijft het lang doen, tenzij de knop ook losgekoppeld is.
Ik had verwacht dat dat via de reguliere geluidsinstallatie zou lopen. Dit is dus een separaat circuit?

Edit: jij was me voor met je ninja-edit. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 12-10-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11:22
Hi allen,

Heeft iemand een idee? De laatste tijd rijd ik veel ’s nachts, en in mijn G30 met adaptieve verlichting lijkt het licht aan de linkerkant volgens mij minder sterk dan aan de rechterkant (gewoon normaal licht, geen grootlicht). Is dit normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
CreativeS schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:45:
[...]

Maar de 530d had vast meer trekkracht...

Trekkracht enkel ICE : max. koppel 300 Nm/1350 tpm
Trekkracht ICE d: max. koppel 620 Nm/2000 tpm
Klopt, die was gechipt tot iets over 300pk en over 600Nm. Dat was een beul. Ik mis 'm nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

lostboy_0234 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:00:
Hi allen,

Heeft iemand een idee? De laatste tijd rijd ik veel ’s nachts, en in mijn G30 met adaptieve verlichting lijkt het licht aan de linkerkant volgens mij minder sterk dan aan de rechterkant (gewoon normaal licht, geen grootlicht). Is dit normaal?
Volgens mij vrij normaal vanwege niet verblinden van tegenliggers. Is het ook als je helemaal alleen op de weg rijdt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
lostboy_0234 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:00:
Hi allen,

Bedoel je echt de opbrengst van de linkerkoplamp of het patroon op de weg? Op de weg is het beeld op links sowieso altijd lager ivm verblinding en rechts is de berm goed verlicht. Misschien valt het meer op met adaptief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZG66rQG2yLucdKCBmwmXj3aMNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8XyUZj96f8HWfWxdjhCitsi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door CreativeS op 13-10-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
Thx!

Ik zal deze week even wat foto’s maken en ook op een rustig weggetje. Het is een beetje als dit (google images), is dit adaptive led gedrag?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ca_bQ4G-JNQ5WYjMPRT3GxvAxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CvPU3dFJDSevA0Wz8hrR7VOx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjOo3T-VDtMS2vGKnS4Z_mDo9CY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VgeplCSiFcyCzA8P3ZzEPDsT.jpg?f=user_large

@CreativeS is dat als je met grootlicht aan het rijden bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

lostboy_0234 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:56:
Thx!

Ik zal deze week even wat foto’s maken en ook op een rustig weggetje. Het is een beetje als dit (google images), is dit adaptive led gedrag?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

2e foto, patroon ziet er in ieder geval goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
Merk wel dat adaptive niet zo egale blur heeft en heel bewegelijk is haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
lostboy_0234 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:56:
Nee, dat is enkel dimlicht (xenon) op een Compact uit 2003 :)

Dit is grootlicht, waarbij dimlicht (xenon) ook gecodeerd is als bi-xenon (grootlicht uit dimlicht) plus dedicated H7 halogeen grootlicht uit de binnenste lampen. Die zijn een paar weken geleden vervangen door Philips Ultinon led, dus die geeft nu een bak meer licht. Xenon zelf wordt binnenkort ook nog vervangen door led...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5OLwupDt-LmISW-g0vIxrpjuO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnJnb95SxaT4yykLGW8Kodyu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 13-10-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Twee onderhouds/storing vraagjes.

1. BMW 320d 2012, 355k km.
Engine check control lampje brand oranje (eerlijk gezegd, al een paar maanden).
De auto stottert / houdt in met koude motor bij 10% gas, bij 20% of meer geen "last", bij warme motor ook niet.
Volgens uitlezing: "P0046 / P0115C EGR klep", dit geeft me echter met google geen duidelijke oorzaak/stappenplan.
P0046 lijkt namelijk meer richting turbo (solenoid/vanes) te wijzen, maar dan had ik grotere problemen verwacht?
P0115 (zonder C) lijkt meer op een koeling sensortje, maar zou wel stotteren kúnnen veroorzaken.
Beiden wijzen niet (direct) naar de EGR?
Auto kwam wel glansrijk door de APK (100 deeltjes waar 1M toegestaan is), maargoed, dat was ook met warme motor en i.v.m. roetfilter zegt het wellicht sowieso niks over wat ervoor zit.
Wat is nu beste plan van aanpak om het probleem op te sporen / te verhelpen? EGR klep schoonmaken/vervangen, of een sensor vervangen, of ...?

2. BMW i3 2013, 46k km.
Volgens de auto: APK (duh), remvloeistof en "voertuig check".
Voor zover ik kan zien is dat laatste voornamelijk visuele/functionele checks, niet zozeer preventief vervangen van dingen.
Offertes van BMW en zelfs kwikfit zijn "duur", dus ik snap niet zo goed wat ik over het hoofd zie, of zijn ze er gewoon 2+ uur mee bezig..?
Ik ga er vanuit dat een interieurfilter ook geen kwaad kan, zit er al een tijdje in, maar verder?
APK en remvloeistof wil ik laten doen, filtertje kan ik zelf wel (al hebben ze dat bij een i3 wel diep weggestopt).
Nu kan ik zelf wat moeilijker onder de auto kijken, verstandig om daar toch naar te laten kijken?

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 13-10-2024 14:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik wil je adviseren dat als je auto je lief is... nooit naar Kwikfit te gaan. Nu zullen er altijd lieden zijn die zeggen dat ze nergens last van hebben, maar het komt zeer regelmatig voor dat bijvoorbeeld de banden in de aanbieding niet van de beste batches zijn. Onderdelen worden soms niet vervangen of wel vervangen maar van duidelijk mindere kwaliteit. Je belandt in een vicieuze cirkel met de auto. Het lijkt allemaal goedkoper maar het wordt allemaal duurder en mensen blijven het nog geloven ook. Elke beurt is welkom, ook al is het maar eenmalig en wordt er verder qua bezoeken geen gevolg aan gegeven. Dan kan je nog beter naar de Bosch- vakman om de hoek gaan.

Over die voertuigcheck:

In het begin vond ik het best wel vreemd, maar bij elke onderhoudsbeurt of reparatie loopt de monteur - die mijn auto meestal doet bij mijn specialist - de hele onderkant en motorruimte van de auto na. Kost soms wat extra's qua tijd, maar men is veel sneller bij gebreken en blijven de kosten uiteindelijk een stuk lager.

[ Voor 20% gewijzigd door CreativeS op 13-10-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
CreativeS schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:11:
Ik wil je adviseren dat als je auto je lief is... nooit naar Kwikfit te gaan. Nu zullen er altijd lieden zijn die zeggen dat ze nergens last van hebben, maar het komt zeer regelmatig voor dat bijvoorbeeld de banden in de aanbieding niet van de beste batches zijn. Onderdelen worden soms niet vervangen of wel vervangen maar van duidelijk mindere kwaliteit. Je belandt in een vicieuze cirkel met de auto. Het lijkt allemaal goedkoper maar het wordt allemaal duurder en mensen blijven het nog geloven ook. Elke beurt is welkom, ook al is het maar eenmalig en wordt er verder qua bezoeken geen gevolg aan gegeven. Dan kan je nog beter naar de Bosch- vakman om de hoek gaan.
Ik ga normaliter naar de BMW/mini specialist in het dorp, goede ervaring mee, maar niet goedkoop (meer).
Kwikfit zit toevallig naast mn nieuwe werk, kan letterlijk uit het raam mijn auto op de brug zien staan, dus dat leek me praktisch voor iets simpels als de APK.
Plus, de 320D gaat in de verkoop :) Hij gaat hierna ook niet naar een liefhebber ben ik bang, diesel en 350k km.
Zelf kan ik ook wel wat sleutelen, zoals sensortjes vervangen en remschijven, maar (complexe) diagnose niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
mitsumark schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:15:
Ik ga normaliter naar de BMW/mini specialist in het dorp, goede ervaring mee, maar niet goedkoop (meer).
Kwikfit zit toevallig naast mn nieuwe werk, kan letterlijk uit het raam mijn auto op de brug zien staan, dus dat leek me praktisch voor iets simpels als de APK.
Plus, de 320D gaat in de verkoop :) Hij gaat hierna ook niet naar een liefhebber ben ik bang, diesel en 350k km.
Zelf kan ik ook wel wat sleutelen, zoals sensortjes vervangen en remschijven, maar (complexe) diagnose niet..
Dan snap ik je punt qua 320d ;) Specialisten worden helaas ook een stuk duurder. Ik begon bij €60,- per uur... inmiddels zit dat ook al tegen de €100 per uur, maar goed... meer kennis en goedkoper dan de dealer.

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 13-10-2024 14:18 ]

Pagina: 1 ... 317 ... 372 Laatste