Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 316 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:08
Tjona100 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:12:
[Afbeelding]

Kan beter, kan ook slechter. Wel veel stadsverkeer overigens.
1 op 12,5? Toch iets te veel stoplichtjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 18:13
[Afbeelding]

Toch bijzonder dat een M340i xDrive touring zuiniger kan zijn dan een 218i :+ Leuk die zuinigheid op papier, maar in de praktijk maakt het allemaal niet zo veel uit. Tuurlijk maakt rijstijl en stadsverkeer nog wel wat uit, maar ik ben zelf zeker geen rustige rijder, ik rijd standaard 130 in de spits indien mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6X7fd3-AbWTDucBUgfZJfhofuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dos6I1UmuyaupQev0m47DitT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:13
[Afbeelding]

Grappig dat mensen hem op L/100km laten staan.
Lekker naar km/L zetten, scheelt weer rekenen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DeBaroN schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:39:
[...]

Dat vind ik juist rete irritant :X Heel de autowereld rapporteert in l/100km.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
Spollie schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:36:
[...]

Toch bijzonder dat een M340i xDrive touring zuiniger kan zijn dan een 218i :+ Leuk die zuinigheid op papier, maar in de praktijk maakt het allemaal niet zo veel uit. Tuurlijk maakt rijstijl en stadsverkeer nog wel wat uit, maar ik ben zelf zeker geen rustige rijder, ik rijd standaard 130 in de spits indien mogelijk.

[Afbeelding]
Mijn conclusie voor de Z4 was ook dat de 40 zuiniger is dan de andere modellen, enkel de gemiddelde gebruiker van de 40 heeft een te zware voet :P

1 op 14 met bergwegen, lange stukken 130 en af en toe stad is toch best prima (over 4803 km). Wel altijd goed optrekken na de Franse tolpoorten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:51

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Voor de mensen die al zo'n ODB dummy geinstalleerd hebben, welke adviseren jullie?

Zat zelf te denken aan de aan de dummy + relocator om dat ik niet zou weten waar ik zo'n sirene zou moeten laten.

Heb ook maar alvast een https://shop.ekris.nl/bmw...besturing/495562/32_2663t besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:58:
Voor de mensen die al zo'n ODB dummy geinstalleerd hebben, welke adviseren jullie?

Zat zelf te denken aan de aan de dummy + relocator om dat ik niet zou weten waar ik zo'n sirene zou moeten laten.

Heb ook maar alvast een https://shop.ekris.nl/bmw...besturing/495562/32_2663t besteld.
Ik heb de versie met relocator besteld omdat de auto zelf al is uitgerust met 2 alarmsystemen en als je geld wilt besparen, hier bestellen.
https://www.dummyobd.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:50

_Arthur

blub

DeBaroN schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:39:
Geen idee waar ik dat uberhaupt doe in die app 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

fsfikke schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:48:
[...]

Dat vind ik juist rete irritant :X Heel de autowereld rapporteert in l/100km.
wat ook alleen maar als een psychologisch truukje gebruikt wordt omdat voor mensen het verschil tussen 3,8 l/100km en 4 l/100km groter lijkt dan tussen 25 km/liter en 26 km/liter ?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:35
Grappig om te zien dat 25 jaar vooruitgang qua verbruik bar weinig heeft opgeleverd, want:

Afbeeldingslocatie: https://images.spritmonitor.de/1035089_31.png

Dit is met een E36 320i cabrio uit 1995 :) Ouderwetse, atmosferische (zescilinder) motor zonder al te veel poespas.
Met 1415kg leeggewicht is hij niet eens zoveel lichter dan zijn modernere broertjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Knul op 03-10-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 23:26
FabiandJ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:22:
[...]

Ik heb de versie met relocator besteld omdat de auto zelf al is uitgerust met 2 alarmsystemen en als je geld wilt besparen, hier bestellen.
Scheelt nogal! Maar security dingen kopen vanuit de landen waar al de gestolen dingen heen gaan voelt toch niet goed :D

Ik zou ook voor de relocator gaan, alarmen zijn leuk maar die worden juist uitgezet, tenzij je een extra alarm hebt van volledig los staat van de auto systemen.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:18

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Admiral Freebee schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:09:
Ik heb een vraag over de BMW X1 F48 xDrive25e (het facelift model dus). Ik heb deze auto niet in het bezit dus ik kan het zelf niet controleren maar is het mogelijk om een digitale snelheidsmeter te tonen op het scherm of de HUD? Als ik wat zoek op Google vind ik vanalles over het aanzetten via coding maar daar wil ik niet aan beginnen. Volgens een handleiding die ik vond over het facelift model zou het precies wel moeten kunnen maar 100% zeker ben ik niet en ik heb een hekel aan analoge snelheidsmeters :)
Digitale snelheid op HUD is standaard, snelheid op het scherm moet gecode worden. Moet natuurlijk wel een HUD hebben, niet alle X1tjes hebben dat ;)

Zat toevallig nog een fotootje van de HUD in mn tweakers album. Ik heb ook borden-herkenning dat toont ie dan er ook mooi naast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oc3MBKGWGqTQmyh16ESVVksE6ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1ONIzwgofSKJzbhy0BDpeyz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Mr Pingu op 03-10-2024 13:52 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 21:04
virtualJac schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:41:
Iemand goede ervaring met bedrijf wat goede rubberen kofferbakmat kan leveren voor BMW? Ik heb bij mijn vorige auto eentje gekocht bij Winparts maar vond de pasvorm en dikte erg tegenvallen. Of mensen ervaring met de orginele van BMW?
Geen idee of je al wat besteld hebt, maar ik heb zelf deze aangeschaft, juist omdat ie níet zo’n opstaande rand heeft. Ik gooi in principe nooit verf of andere vloeistof om in de kofferbak :+ Deze is juist lekker stroef maar ook flexibel te vouwen, zodat ik mijn laadkabelopbergvak (galgje!) nog makkelijk kan bereiken.

Over laadkabel gesproken, dit is mijn eerste hele maand die voor mij normaal gebruik weerspiegelt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgnVM8S7oEdRfSWExzpgS2UqEGc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/072DKOM5bk2CTDsHIJTmZd5I.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mr Pingu schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:41:
[...]

Digitale snelheid op HUD is standaard, snelheid op het scherm moet gecode worden. Moet natuurlijk wel een HUD hebben, niet alle X1tjes hebben dat ;)

Zat toevallig nog een fotootje van de HUD in mn tweakers album. Ik heb ook borden-herkenning dat toont ie dan er ook mooi naast.
[Afbeelding]
Dit specifieke model heeft een HUD dus dat is al iets. Het zou mooi(er) zijn als het ook op het schermpje kon. Volgens een handleiding die ik online vond zou dat mogelijk moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbVVUAfejwQhk2l8BqoOTB16fg8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQkk6dpJH09kdtwRnTwdsS3h.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Admiral Freebee schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:25:
[...]

Dit specifieke model heeft een HUD dus dat is al iets. Het zou mooi(er) zijn als het ook op het schermpje kon. Volgens een handleiding die ik online vond zou dat mogelijk moeten zijn:
[Afbeelding]
Dan hebben ze dat in LCI toegevoegd, ik heb de preLCI en ik moest het coden. Kan zijn dat ze die code voor het tonen van de snelheid bij de LCI vanuit de fabriek op ‘aan’ zetten

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:52
.

[ Voor 99% gewijzigd door Puf op 03-10-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Mr Pingu schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:29:
[...]

Dan hebben ze dat in LCI toegevoegd, ik heb de preLCI en ik moest het coden. Kan zijn dat ze die code voor het tonen van de snelheid bij de LCI vanuit de fabriek op ‘aan’ zetten
Ik had het op mijn F30 met 6WB digital cluster gecode, maar snel weer verwijderd. Het kwam daar namelijk niet in het boordcomputergedeelte van het scherm maar in de snelheidsmeter. Het bleef daar ook in de sportstand staan. Dan had ik dus twee keer de digitale snelheid direct onder elkaar in de snelheidsmeter, in kleine cijfertjes van de coding en in de koeiencijfers van de sportmodus (en natuurlijk semi-analoog in de dial), en dat deed pijn aan mijn ogen.

Edit: Zoals hieronder dus, maar dan 2x km/h. Als je zowel mph als km/h wilt weergeven is het natuurlijk wel heel handig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6IXYucUws0U8acR6d1upY0ybcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsIloATHPe5x9vyEMarsA5Dd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Puf op 03-10-2024 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:49:
[...]

Ik had het op mijn F30 met 6WB digital cluster gecode, maar snel weer verwijderd. Het kwam daar namelijk niet in het boordcomputergedeelte van het scherm maar in de snelheidsmeter. Het bleef daar ook in de sportstand staan. Dan had ik dus twee keer de digitale snelheid direct onder elkaar in de snelheidsmeter, in kleine cijfertjes van de coding en in de koeiencijfers van de sportmodus (en natuurlijk semi-analoog in de dial), en dat deed pijn aan mijn ogen.

Edit: Zoals hieronder dus, maar dan 2x km/h. Als je zowel mph als km/h wilt weergeven is het natuurlijk wel heel handig.

[Afbeelding]
X1 heeft kleiner cluster en geen 6WB, enkel 6WA.
Zie hier F48 preLCI en LCI cluster onder elkaar

@Admiral Freebee: zie gelijk hoe het eruit zou zien met digitale snelheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzLBZyzMoI0XZ1bptH0in9ewR-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rh3CkN8RrHXxYnwjfSqq3BrL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Laatst online: 04-10 13:29
[...]

Toch bijzonder dat een M340i xDrive touring zuiniger kan zijn dan een 218i :+ Leuk die zuinigheid op papier, maar in de praktijk maakt het allemaal niet zo veel uit.
Nu moet ik zeggen dat het wel veel stoplichten zijn en vrij weinig snelweg kms idd 😁

Een B38 is ook geen wonder qua gunstig verbruik maar ach, rijstijl is ook een factor natuurlijk.

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

FabiandJ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:22:
[...]

Bedankt voor de tip! Maar ik kom op 49 pond uit als ik mijn type selecteer. Dan kan ik hem net zo goed halen bij Motive Supplies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:10:
[...]

Bedankt voor de tip! Maar ik kom op 49 pond uit als ik mijn type selecteer. Dan kan ik hem net zo goed halen bij Motive Supplies.
Motive Supplies is €69.95 voor de basis versie, wil je de relocator komt er €59,95 bovenop en die met alarm nog eens €10 duurder.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:51

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Volgende week vrijdag een trots eigenaar van een bmw 330i. Eindelijk een hele mooie kunnen vinden met voor mij de juiste opties!😉

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
@Greetoz ik ben even nieuwsgierig of jij een 2e klasse 3 alarm hebt? Of alleen dat van BMW? Vraag mij namelijk af of een 2e ook via OBD uitgezet kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
TheBrut3 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:40:
@Greetoz ik ben even nieuwsgierig of jij een 2e klasse 3 alarm hebt? Of alleen dat van BMW? Vraag mij namelijk af of een 2e ook via OBD uitgezet kan worden.
Uitgebreid antwoord via PM. Maar ik denk dat een 2e alarm alleen uitgezet kan worden als het geïntegreerd is met de auto. Als die alsnog uit gezet wordt bij het openen van je auto met de sleutel dan zal dit ook een inbraak niet tegen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Defa verbindt ook via de canbus. Daar worden de signalen vandaan gehaald betreffende open deuren et cetera. Of die ook via OBD uitgeschakeld kunnen worden? Ik heb er nog niets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

FabiandJ schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:15:
[...]

Motive Supplies is €69.95 voor de basis versie, wil je de relocator komt er €59,95 bovenop en die met alarm nog eens €10 duurder.
Overheen gelezen, mea culpa :F

Dat scheelt inderdaad veel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
CreativeS schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:11:
Defa verbindt ook via de canbus. Daar worden de signalen vandaan gehaald betreffende open deuren et cetera. Of die ook via OBD uitgeschakeld kunnen worden? Ik heb er nog niets over gehoord.
Jouw werkgever kan vast wel 150 euro missen voor het unlock tooltje om het te testen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Nickrsd schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:38:
Volgende week vrijdag een trots eigenaar van een bmw 330i. Eindelijk een hele mooie kunnen vinden met voor mij de juiste opties!😉
We zien de foto's wel tegemoet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:42:
Jouw werkgever kan vast wel 150 euro missen voor het unlock tooltje om het te testen ;-).
Touché...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
CreativeS schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:11:
Maar defa wil wel de 2e factor hebben binnen x seconden nadat er een handeling wordt verricht toch? Ookal wordt daarna aangegeven via een vals OBD signaal dat alles oké is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Even wat anders dan die verbruiksplaatjes.

Het viel mij op dat bij het verlaten van de auto in het donker de verlichting vrijwel direct uitging als ik de auto op slot doe. De coming home functie voor de verlichting heb ik ingesteld op 60 seconden, echter gaan bij mij direct de lichten uit bij het op slot doen.

Ik weet nog van mijn vorige auto dat wanneer de verlichting in stand Auto staat, de coming home functie automatisch actief werd bij het op slot doen en de verlichting nog 60 seconden bleef branden. Echter had ik altijd mijn dimlicht aan, dus moest ik in die auto om de coming home functie te activeren bij thuiskomst, even aan de grootlicht hendel trekken/duwen als ik de auto van het contact af haalde (was een Golf 6 nog met "ouderwetse" sleutel in het contact.).

Gisteren eens getest door de grootlicht hendel naar achteren te duwen bij het stoppen van de auto en idd de coming home functie werd geactiveerd. Het licht bleef ongeveer 60 seconden branden toe de auto op slot was en ik er naast stond. Wel vreemd dat je het handmatig moet activeren ondanks dat de verlichting op stand Auto staat.

KLopt dit ? Heb de auto niet bij huis nu, want vrouwlief is ermee weg, dus even snel in het boekje kijken, lukt nu niet.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
MRE-Inc schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:39:
Even wat anders dan die verbruiksplaatjes.

Het viel mij op dat bij het verlaten van de auto in het donker de verlichting vrijwel direct uitging als ik de auto op slot doe. De coming home functie voor de verlichting heb ik ingesteld op 60 seconden, echter gaan bij mij direct de lichten uit bij het op slot doen.

Ik weet nog van mijn vorige auto dat wanneer de verlichting in stand Auto staat, de coming home functie automatisch actief werd bij het op slot doen en de verlichting nog 60 seconden bleef branden. Echter had ik altijd mijn dimlicht aan, dus moest ik in die auto om de coming home functie te activeren bij thuiskomst, even aan de grootlicht hendel trekken/duwen als ik de auto van het contact af haalde (was een Golf 6 nog met "ouderwetse" sleutel in het contact.).

Gisteren eens getest door de grootlicht hendel naar achteren te duwen bij het stoppen van de auto en idd de coming home functie werd geactiveerd. Het licht bleef ongeveer 60 seconden branden toe de auto op slot was en ik er naast stond. Wel vreemd dat je het handmatig moet activeren ondanks dat de verlichting op stand Auto staat.

KLopt dit ? Heb de auto niet bij huis nu, want vrouwlief is ermee weg, dus even snel in het boekje kijken, lukt nu niet.
Correctamundo :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVdX3uOMueyjQX55pTdXXwAlci4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DDh3wVjLRn0vRIKosmaCQvWM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

@timbak02 Duidelijk, had ik natuurlijk ook zelf in de app kunnen zoeken. :D

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:47
Je kan nu de VIN van je geproduceerde auto al toevoegen aan je BMW app, dus voorpret:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3RDEfURZA0UU1XvkKM1PnAH81Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K2Lvb8ameE2ibBiAbBEFOf0Y.png?f=fotoalbum_large

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
ChiLLeR schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:19:
Je kan nu de VIN van je geproduceerde auto al toevoegen aan je BMW app, dus voorpret:
[Afbeelding]
Werkt ook voor 2e hands autos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

WTF is 'rijden-stand-by' ? :P

(ik snap wel uit de context dat dit blijkbaar na het drukken op de on/off knop is ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 04-10-2024 11:57 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

YakuzA schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:54:
[...]

(ik snap wel uit de context dat dit blijkbaar na het drukken op de on/off knop is ;) )
Rijden: Motor aan en in D
Stand-by: Motor af vanwege start-stop en in D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:54:
[...]

Vertalers hebben het al zo zwaar :O Vooral nu aan de vooravond van het AI tijdperk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:47:
Maar defa wil wel de 2e factor hebben binnen x seconden nadat er een handeling wordt verricht toch? Ookal wordt daarna aangegeven via een vals OBD signaal dat alles oké is.
Maar je hoeft de tweede authorisatie niet te gebruiken, alles kan gewoon via de BMW sleutel. Het verplicht gebruiken van de tweede authorisatie is alleen maar voor het certificaat.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 04-10-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Iemand die wat meer kan zeggen over hoeveel toegevoegde waarde het inbouwen van een tweede alarmsysteem nog heeft als je OBD poort niet meer vrij toegankelijk is? Zijn er nog andere veelgebruikte "lekken" in het BMW alarm als je geen comfort access hebt of als je sleutel al een motion sensor heeft?

Ik lees voornamelijk over Vodafone en Defa alarms. Voordeel van Defa lijkt te zijn dat het met de BMW sleutel werkt(?), bij Vodafone moet je een kaart bij je dragen(?).
Zijn er nog andere voor- en nadelen i.c.m. een F3x?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:54:
[...]

Maar je hoeft de tweede authorisatie niet te gebruiken, alles kan gewoon via de BMW sleutel. Het verplicht gebruiken van de tweede authorisatie is alleen maar voor het certificaat.
Puf schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:44:
Iemand die wat meer kan zeggen over hoeveel toegevoegde waarde het inbouwen van een tweede alarmsysteem nog heeft als je OBD poort niet meer vrij toegankelijk is? Zijn er nog andere veelgebruikte "lekken" in het BMW alarm als je geen comfort access hebt of als je sleutel al een motion sensor heeft?

Ik lees voornamelijk over Vodafone en Defa alarms. Voordeel van Defa lijkt te zijn dat het met de BMW sleutel werkt(?), bij Vodafone moet je een kaart bij je dragen(?).
Ik verwacht eerlijk gezegd als je niet gebruik maakt van de 2e authenticatie het DEFA alarm op hetzelfde systeem als BMW 'meelift' en dus geen toegevoegde beveiligingswaarde heeft. Die force ignition tool werkt namelijk op het principe dat de de sleutel niet aanwezig is maar je wel de auto kan unlocken en alarm afschakelt, verwacht dan dat het alarm van DEFA op hetzelfde signaal afschakelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 13:51
Zou hier nog melden, wellicht dat iemand er ooit wat aan heeft.

Onze G21 330i met 65k op de teller verbruikte 1L olie per 4000km. Gemiddeld brandstof verbruik was toen 1:14.5 . BC zegt nu zelfs 1:16.2

Ondergarantie is dit onderdeelnummer vervangen. Zegt mij verder niks, maar dit was ook de oorzaak, want nu 5000km verder incl. vakantie Italië met het gas erop in de bergen en volle auto. geen druppel olie verloren.

Deksel pakking x 2
Product# = B11117797932

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Dit dus Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNAUL8hY6SpOqfnzn7gjrVIrgBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kLTImUOC9B2qJZz5kBr42Ehx.png?f=fotoalbum_large

Kijken of ik die terug kan vinden waar die twee zitten op de B48 motor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:44
RAAF12 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:35:
Dit dus [Afbeelding]

Kijken of ik die terug kan vinden waar die twee zitten op de B48 motor
https://www.mlperformance...t-inc-725d-x1-20d-x4-30ix

Number 05 in the illustration
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ph1RegfyohwcLo6wbYUpJyjfgg0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DZSuJGc97ylorDF2Xk8olPoy.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alfa75qv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 16:32
[...]

[Afbeelding]
Is inderdaad indrukwekkende motor en heerlijke reis auto :*) .
Met heel veel snelweg kilometers rond de 100 km/h ligt het verbruik zelfs nog iets lager. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdpmPL5BwF82CThuxMjHE_gBdLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eBUeODiCXg09bkXHGCPcMyo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Puf schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:44:

Ik weet niet in hoeverre er nog sensoren inzitten als ze via het dak erin gaan. Dan knippen ze namelijk de draden door van je alarm sensoren. Ben benieuwd of je dan gewoon het raampje kan intikken zonder dat er iets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
  • Nu online
Iemand een idee hoe ik deze melding in de app weg krijg?? Of kan alleen dit via de dealer?? Beide achterbanden hebben nog 4,5 mm profiel. Lijkt me een beetje premature nu die melding al te geven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLo4qvBcSXliBpHFu4Ro9XR8ugk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXa7C0JmGAm5HNx5qw21MTvC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
Greetoz schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:06:
[...]

Ik weet niet in hoeverre er nog sensoren inzitten als ze via het dak erin gaan. Dan knippen ze namelijk de draden door van je alarm sensoren. Ben benieuwd of je dan gewoon het raampje kan intikken zonder dat er iets gebeurd.
Goed punt.
Volgens mij hebben die alarmen wel extra sensoren idd. Die Sensoren worden natuurlijk wel pas getriggerd als het dak al is opengeknipt en de vraag is dan of je de auto nog wilt. Het dak volgens mij een belangrijk gedeelte is van het chassis en zorgt voor torsiestijfheid. Daarnaast zit er bij mij een schuifdakcassette in, die al zorgt voor verminderde stijfheid (gecompenseerd door extra dwarsbalken volgens mij). Kan dat zomaar vervangen worden zonder extra gekraak bij drempels en bochten achteraf? Kan me voorstellen dat je in sommige gevallen met total loss beter af bent (weken-maanden schadeherstel vs een nieuwe auto gaan zoeken met wat financieel verlies).
Een alarm is ook een aardige investering, voor de verzekering is het niet noodzakelijk en de preventieve werking van een tweede alarm kun je eventueel ook met minder kosten (dummy) bereiken.
Voor zover ik kan nagaan is het BMW alarm in principe betrouwbaar mits men niet bij je OBD kan - en je dak niet openknipt, natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Puf op 04-10-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
.

[ Voor 99% gewijzigd door Puf op 04-10-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

timbak02 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:27:
Iemand een idee hoe ik deze melding in de app weg krijg?? Of kan alleen dit via de dealer?? Beide achterbanden hebben nog 4,5 mm profiel. Lijkt me een beetje premature nu die melding al te geven.
[Afbeelding]
niet.
(dealer in NL wist het iig niet, ik kijk ook al 1,5 jaar tegen die melding aan over mijn voorbanden, die nog lang niet aan vervanging toe zijn)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrhKb4GSMgFMmt9gamLE_ZXgah4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Fm29Ob8w21IF3Dzxq7kU0hwr.png?f=fotoalbum_large
verdwijnt helaas pas na een bandenwissel.
(die melding over mijn achterbanden verdween na de nieuwe banden die er op gingen)

[ Voor 32% gewijzigd door YakuzA op 04-10-2024 15:37 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:44
Met dank aan @ChiLLeR voor de tip mbt de VIN.

Voorpret is altijd leuk... :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hc0r7QVbqfaRCVMRIuW5aH5Rd2Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NCOpTsKXd91twVLhQlWAOJI3.png?f=fotoalbum_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:33:
[...]

niet.
(dealer in NL wist het iig niet, ik kijk ook al 1,5 jaar tegen die melding aan over mijn voorbanden, die nog lang niet aan vervanging toe zijn)
[Afbeelding]
(die melding over mijn achterbanden verdween na de nieuwe banden die er op gingen)
Crap!! Kan er slecht tegen dat er onterecht een probleem wordt gesuggereerd
Thxz iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

timbak02 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:28:
[...]

Crap!! Kan er slecht tegen dat er onterecht een probleem wordt gesuggereerd
Thxz iig
Het mentale acceptatie proces duurde bij mij 6 maanden :P
succes :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 13:51
[...]

niet.
[Afbeelding]
Hoe meet de auto dan het profiel? Of gaat de sensor van een bepaalde KM stand wat er gereden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:28:
[...]

Het mentale acceptatie proces duurde bij mij 6 maanden :P
succes :+
Yeah thxz, tegen de tijd dat het acceptatie proces erop zit dan ben ik aan nieuwe banden toe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Unknown Alien schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Hoe meet de auto dan het profiel? Of gaat de sensor van een bepaalde KM stand wat er gereden is?
Ik weet het niet exact, maar het is iets wat de auto zelf triggert in de bmw backend blijkbaar en wat volgens de dealer niet door hun los gereset kan worden.

De melding bij mijn achterbanden was redelijk accuraat, en die verdween ook vanzelf nadat er nieuwe achterbanden (niet van de dealer) op gezet waren en ik in de auto de popup voor nieuwe banden had doorlopen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Unknown Alien schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Misschien de rolomtrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 23:22
.

[ Voor 99% gewijzigd door Het Fantoom op 04-10-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Het Fantoom schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:36:
[...]

Hoe wordt die profieldiepte gemeten dan?
Ik kan niet veel anders bedenken dan de rolomtrek. Bijv. als het aantal omwentelingen per 1000 gps-kilometers een bepaald aantal overstijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:32
[...]

niet.
[Afbeelding]
Als je nieuwe, door bmw ge-rebrande banden koopt koppelen ze de band via een qr code aan je TPMS en auto. Als je geen oem banden koopt kan je volgens de Duitsers de banden instellingen naar ‘handmatig’ zetten waardoor de maat en druk zelf ingegeven moeten worden. Dit zou een reset moeten triggeren. Ik kan het zelf niet testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:38:
[...]

Als je nieuwe, door bmw ge-rebrande banden koopt koppelen ze de band via een qr code aan je TPMS en auto. Als je geen oem banden koopt kan je volgens de Duitsers de banden instellingen naar ‘handmatig’ zetten waardoor de maat en druk zelf ingegeven moeten worden. Dit zou een reset moeten triggeren. Ik kan het zelf niet testen
Overigens zijn het niet enkel ge-rebrande banden, rubbersammenstelling kan wel degelijk Anders zijn bij een ster-band en hetzelfde model non-ster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:40:
Overigens zijn het niet enkel ge-rebrande banden, rubbersammenstelling kan wel degelijk Anders zijn bij een ster-band en hetzelfde model non-ster
Juist!

Aftermarket Michelin Pilot Sport 4S heeft 2 verschillende compounds op het loopvlak... de Michelin Pilot Sport 4S met ster heeft 4 (!) compounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:44
Puf schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:47:
[...]

Ik kan niet veel anders bedenken dan de rolomtrek. Bijv. als het aantal omwentelingen per 1000 gps-kilometers een bepaald aantal overstijgt.
In hoeverre heeft de bandenspanning en de omgevingstemperatuur invloed op de omtrek van de band? Als dat invloed kan hebben lijkt het me bijzonder lastig om conclusies te verbinden aan het aantal omwentelingen. Zou wel deze 'foutmeldingen' kunnen verklaren. Hoewel zo'n melding met nog 4,5mm profiel niks meer met foutmarges te maken heeft :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
CreativeS schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:48:
[...]

Juist!

Aftermarket Michelin Pilot Sport 4S heeft 2 verschillende compounds op het loopvlak... de Michelin Pilot Sport 4S met ster heeft 4 (!) compounds.
Op een droge baan doen de ster compounds het beter.. Maar in het natte weer wat wij hier vaak hebben schijnt de niet ster PS4S het beter te doen.. (ooit gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:38:
[...]
Mja, maar na 1,5 jaar zijn de voorbanden nog steeds niet ver genoeg gesleten om te vervangen en resetten :p

Achterbanden waarschuwing was na het vervangen van de banden en daarop volgende prompt in de auto idd weg.

Zie niet echt hoe ik die prompt kan triggeren voor de voorkant dan :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ah mooi, volgende keer dat ik er onder lig toch even kijken! (B48-320i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
timbak02 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:27:
[Afbeelding]
Bijzondere melding. Mijn banden zijn al door de slijtage indicatoren heen en heb geen melding :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timbak02
  • Nu online
bakkie1985 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 07:12:
[...]

Bijzondere melding. Mijn banden zijn al door de slijtage indicatoren heen en heb geen melding :D
Het zijn de OEM banden, als ik kijk naar het aantal kilometers op de teller kan dit redelijk kloppen dat ze met gemiddelde waarden van bandenlevensduur binnen niet al te lange tijd aan vervanging toe zijn.
Maar banden slijtage is zo afhankelijk van verschillende variabelen, dat ik mij kan voorstellen dat de schattingen van BMW er vaak naast zitten. Persoonlijk vind ik deze functionaliteit niet heel veel toevoegen. Ik check regelmatig fysiek hoeveel profiel er nog op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
YakuzA schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:00:
[...]

Zie niet echt hoe ik die prompt kan triggeren voor de voorkant dan :)
Als het goed is dus door Manuel te selecteren. Dan vertel je de auto gewoon dat je er nu een ander setje op hebt liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathy M
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09:28
MRE-Inc schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:42:
[...]

Oh, jij hebt zo'n mooie blauwe...

Ja ik rijd ook veel korte ritjes. Ik doe bijna alles elektrisch in en om de stad hier en van en naar werk al haal ik dat soms niet helemaal In het overzicht kun je ook precies mijn kantoordagen zien :) Het is dat ik ouders en schoonouders op enkele reis +/-130km heb wonen, anders had ik wellicht wel een half jaar met 1 tank kunnen doen.

Toen ik begin dit jaar wist dat ik een eigen auto moest kopen ivm verandering werk, heb ik ook veel van de reviews op Youtube bekeken van de 330e. Conclusie was dat je deze auto alleen moet kopen als je idd veel elektrisch wil rijden en de afstand waar je naar toe moet binnen de range van de accu valt, anders kon je beter wat anders zoeken. Volgens mij val ik wel redelijk goed in die categorie mensen die woon/werk elektrisch kan doen voor 99% en de rest rondom volledig elektrisch.
Leuk! Precies om dezelfde reden ook voor een BMW 330e gegaan. En sindsdien probeer ik er zo zuinig als mogelijk mee te rijden. De plezierritjes doen we wel in de andere blauwe😜

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UQddItR2UXvKZphyIGM11WovTA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6iV65DbaBxFMEIUwjELWMLN5.png?f=fotoalbum_large

Verder nog een vraag hoe het zit met verwarmde buitenspiegels. Ik heb begrepen dat de BMW dit zelf regelt maar dit gaat me toch iets te traag. Ik heb af en toe het idee dat er helemaal niks verwarmd wordt. Is er een manier om dit aan te passen? Bij mijn vorige auto een Volvo V60 werden de zijspiegels zo warm dat het stoom ervan af kwam en het leek of ze in de fik stonden😅

II Daikin EHBX08EF9W en ERGA08EV II Enphase IQ8HC 5kWp PV zuid-west II Honda S2000 II BMW 330e G21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:44
Heb het al eens eerder in dit topic gezet denk ik, maar de remmen van m'n E90 trilden nog wel eens een beetje. Soms bijna onmerkbaar, soms trilde je de auto uit. APK en beurt paar weken geleden gingen prima, maar vandaag toch even verder na laten kijken en rechtsvoor zit er inderdaad een kromme schijf onder. Maandag direct laten repareren, inclusief blokken hoewel die nog behoorlijk dik waren maar dat slijt natuurlijk ook krom mee.

Ik moet de rekening van de vorige blokken en schijven nog eens even terug zoeken maar uit m'n hoofd gezegd zijn die max 2 jaar en 30k km oud. Wellicht dat dat een honkietonkiemerk geweest is, maar misschien toch eens aankloppen bij die garage. Voor de nieuwe ben ik maar voor spullen van Bosch gegaan dus naar ik aanneem gaat dat even wat langer mee.

Ook laatst in dit topic schreef ik dat ik in korte tijd 2 keer de dynamo heb moeten laten vervangen. De eerste keer hebben ze die gewoon vervangen en toen ie kort daarna weer kapot ging bleek dat het kwam omdat ie vol olie stond. Toen hebben ze ook het kleppendeksel en allerlei pakkingen en rubbers vervangen om een olielekkage op te lossen. Ik moest uiteraard wel eens olie bijvullen (elke 1000km ongeveer) maar ik liet niks achter op het wegdek en aangezien de N46 wel bekend staat om olieverbruik dacht ik er verder weinig van. Nu na die reparaties moet ik iets minder vaak olie bijvullen, maar het moet nog steeds wel. Op termijn ook daar maar eens verder naar laten kijken denk ik. Wellicht klepseals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
10 minuten stationair laten lopen dan gas geven... zijn de klepseals hard dan heb je sowieso blauwe rook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
CreativeS schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:18:
[...]

10 minuten stationair laten lopen dan gas geven... zijn de klepseals hard dan heb je sowieso blauwe rook :)
Hij rookt dan inderdaad wel flink, maar zou het meer wit dan blauw willen noemen. Lekke koppakking lijkt me niet, want de rest van de symptomen daarvan heeft ie niet.

Tijdens normaal rijden rookt ie overigens niet, dus wellicht zijn het wel gewoon de klepseals. Als ik de onderhoudshistorie doorspit kom ik daar geen facturen voor tegen dus het is wel een hele waarschijnlijke culprit bij de N46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Je hebt damp (condens), wit, blauw en zwart. Tijdens deze temperaturen dampen vele BMW's. Dat verschil moet je wel even weten. Als er geen blauw te zien in... en dat zie je echt wel!, vallen de klepseals wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Het is wel echt witte damp, die bij gewoon normaal rijden nooit te zien is. Het ontstaat echt pas bij eventjes stationair draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:17
Nieuwe paus? 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
Vld1989 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:56:
Het is wel echt witte damp, die bij gewoon normaal rijden nooit te zien is. Het ontstaat echt pas bij eventjes stationair draaien.
Dat klinkt redelijk normaal. Benzine wordt bij verbranding omgezet in CO2 en Water. Als je uitlaatsysteem nog koud is zal de waterdam in eerste instantie condenseren in de uitlaat, op het koude metaal. Naarmate het uitlaatsysteem warmer wordt gaat de condens in je uitlaat ook verdampen. Als het buiten koeler is dan condenseert die damp weer in de buitenlucht = witte wolk. Daarom heb je een x aantal minuten na een koude start een piek in de witte wolken uit je uitlaat. Als de uitlaat van binnen is opgedroogd en goed warm is dan neemt de damp die uit je uitlaat komt weer af. Dat je dit tijdens normaal rijden niet ziet komt doordat je meerdere meters per seconde aflegt, dus logisch dat de zwaar verdunde damp dan niet zichtbaar is. Ook de relatieve luchtvochtigheid speelt een rol, want als de lucht al verzadigd is dan condenseert de damp uit je uitlaat ook sneller.

[ Voor 16% gewijzigd door Puf op 05-10-2024 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand een idee hoe dit type stekkertjes los gaan? Ik durf er niet al te hard aan te trekken want naar mijn idee zit ‘ie vast met een extra clipje ofzo. Betreft overigens de sos-batterij-houder in het dak en daarom kan ik ‘m niet van alle kanten bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efeEoxO2kqXb6Pr8f4s2dTP48Rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8aUckCOzXRmETdvxtaBK1w1R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 05-10-2024 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Cheesy schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:20:
Iemand een idee hoe dit type stekkertjes los gaan? Ik durf er niet al te hard aan te trekken want naar mijn idee zit ‘ie vast met een extra clipje ofzo. Betreft overigens de sos-batterij-houder in het dak.

[Afbeelding]
Het is of de zijkanten indrukken of vaak een 1 clip boven/onder.
Soms kan het bij deze boven/onder clips handig zijn om beetje schuin kracht te zetten :)

deze lijkt zijkant en soms is het alsnog best wel hard trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Cheesy schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:20:
Iemand een idee hoe dit type stekkertjes los gaan? Ik durf er niet al te hard aan te trekken want naar mijn idee zit ‘ie vast met een extra clipje ofzo. Betreft overigens de sos-batterij-houder in het dak.

[Afbeelding]
Misschien kun je eerst de zwarte loshalen zodat je de witte beter kunt bekijken en meer ruimte hebt om hem goed beet te pakken?

Edit: zo'n (tandarts-)spiegeltje op een stokje (o.a. te koop bij Action) is heel handig voor dit soort situaties, maar tenzij je in één van de grote steden woont gaat dat je vandaag niet meer helpen....

[ Voor 13% gewijzigd door Puf op 05-10-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
De zwarte is dezelfde. Het hoeft vandaag ook niet te gebeuren. Probleem is dat ik eens in de zoveel tijd ductape moet vervangen omdat het klepje van de batterij kapot is en ik daardoor een SOS-storing heb. Ik zou het graag een keer wat beter aanpakken en die hele unit loskoppelen, want in het dak heb ik zeer weinig werkruimte.

Dit zijn dezelfde stekkertjes:
https://a.allegroimg.com/...owaniem-jednostkowym-1-kg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Cheesy schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:37:
De zwarte is dezelfde. Het hoeft vandaag ook niet te gebeuren. Probleem is dat ik eens in de zoveel tijd ductape moet vervangen omdat het klepje van de batterij kapot is en ik daardoor een SOS-storing heb. Ik zou het graag een keer wat beter aanpakken en die hele unit loskoppelen, want in het dak heb ik zeer weinig werkruimte.

Dit zijn dezelfde stekkertjes:
https://a.allegroimg.com/...owaniem-jednostkowym-1-kg
Al geprobeerd om een klein plat schroevendraaiertje (voor elektronica/horloges) hierin te porren en dat vervolgens als hefboom te gebruiken? Mogelijk zit daar de release. @CreativeS weet het misschien ook wel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHi7uB4YVY1F2-Liw_3UDKbzSkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7g0sio0NaWA6Be0Rz6pqCco.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Puf schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:11:
[...]

Dat klinkt redelijk normaal. Benzine wordt bij verbranding omgezet in CO2 en Water. Als je uitlaatsysteem nog koud is zal de waterdam in eerste instantie condenseren in de uitlaat, op het koude metaal. Naarmate het uitlaatsysteem warmer wordt gaat de condens in je uitlaat ook verdampen. Als het buiten koeler is dan condenseert die damp weer in de buitenlucht = witte wolk. Daarom heb je een x aantal minuten na een koude start een piek in de witte wolken uit je uitlaat. Als de uitlaat van binnen is opgedroogd en goed warm is dan neemt de damp die uit je uitlaat komt weer af. Dat je dit tijdens normaal rijden niet ziet komt doordat je meerdere meters per seconde aflegt, dus logisch dat de zwaar verdunde damp dan niet zichtbaar is. Ook de relatieve luchtvochtigheid speelt een rol, want als de lucht al verzadigd is dan condenseert de damp uit je uitlaat ook sneller.
Dat is waar inderdaad. Maar als ik tijdens gewoon rijden bij een stoplicht weg rij, dan zie ik niks terwijl ik wel een wolk achtergelaten zie worden als bijvoorbeeld een wat langere file ineens oplost en ik daaruit weg rij.

Overigens nog eens de factuur van de remschijven opgezocht, die zijn in mei 2023 gedaan. Ik heb nu 10k met de auto gereden en gezien het kilometrage van de vriend waarvan ik de auto heb overgenomen zitten de schijven er max 25k onder (helaas geen kilometerstand op de factuur). En dan reken ik niet eens mee dat er al een lichte trilling bij remmen was toen ik de auto overnam eind februari. M'n maat zei dat het gedaan is bij een klein, lokaal garagebedrijfje dus ik laat het maar voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Welke auto gaat dit trouwens over? Dan kan ik even connectortype opzoeken in TIS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Mr Pingu schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:14:
Welke auto gaat dit trouwens over? Dan kan ik even connectortype opzoeken in TIS :)
F46 LCI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Grmblblblb... ik in de tussentijd je hele posthistorie terugkijken :)
Cheesy schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:17:
Bij mijn F46LCI gaat de motor te vroeg uit...
Anyway, bedankt voor het woord: eindprofiel. Die zocht ik nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Puf schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:44:
Al geprobeerd om een klein plat schroevendraaiertje (voor elektronica/horloges) hierin te porren en dat vervolgens als hefboom te gebruiken? Mogelijk zit daar de release. @CreativeS weet het misschien ook wel...
Deze moet ik even schuldig blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:56:
[...]

Als het goed is dus door Manuel te selecteren. Dan vertel je de auto gewoon dat je er nu een ander setje op hebt liggen
Zal binnenkort eens door de menu’s heen zoeken.
Maar wat in de pop-up als instelling kwam had ik niet eerder in de menu’s gezien iig :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Edit: nu mix ik dingen.

[ Voor 91% gewijzigd door Mr Pingu op 05-10-2024 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
YakuzA schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:13:
[...]

Zal binnenkort eens door de menu’s heen zoeken.
Maar wat in de pop-up als instelling kwam had ik niet eerder in de menu’s gezien iig :)
Zou ergens bij voertuig/banden moeten zitten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

https://emtronika.com/en/...rofit-socket-housing.html

Alleen zo’n tabje boven in het midden. Iets schuin eruit trekken, kan ook kleine schroevendraaier er tussen steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Heb net ff wat geknutseld, koste mij bij elkaar 20 minuten, laat staat hoe snel een dief je auto leeg klauwt (want die doet het met grof geweld).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RTZ5261l0PuGV8bwHz3EosG7e4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ns3MIlSEGPVm1L1uiz4IgtFf.jpg?f=fotoalbum_large
De versnellingpook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ks4vxmWq8g8wufWC3JGxYmF7CCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pr6cxIhLkrFOmXmjJoEz0HMQ.jpg?f=fotoalbum_large
Idrive + Monitor.

Wat mij opviel is dat de insert voor de versnellingspook erin geslagen moeten worden en die voor de idrive en monitor ik er zo met mijn vinger in kon drukken.

Het stuur weet ik nog niet zo, want er wordt omschreven dat ik het draad opnieuw moet tappen? :?

Stickers op het raam maar die ga ik opnieuw doen, de huidige laten vinger afdrukken zien. Je krijgt er 4 bij het Security setje. Volgende stap is de ODB poort, de Dummy is al reeds besteld. Al bij al wat simpele dingen die het een dief een stuk moeilijker maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Xqlus1ve schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:55:

Wat mij opviel is dat de insert voor de versnellingspook erin geslagen moeten worden en die voor de idrive en monitor ik er zo met mijn vinger in kon drukken.
Heb je wel met een centerpunt o.i.d. putjes in het midden geslagen? Ze moeten wel echt goed vast zitten, want als ze er makkelijk in gaan dan trillen ze er misschien ook een keer uit, en dat rammelt zo in je dashboard :)

[ Voor 39% gewijzigd door Puf op 06-10-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Puf schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:28:
[...]

Heb je wel met een centerpunt o.i.d. putjes in het midden geslagen? Ze moeten wel echt goed vast zitten, want als ze er makkelijk in gaan dan trillen ze er misschien ook een keer uit, en dat rammelt zo in je dashboard :)
Hmm dat is misschien nog wel goede, zal eens kijken of ik een centerpunt heb. En anders druppie locktite erin.

[ Voor 3% gewijzigd door Xqlus1ve op 06-10-2024 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Mr Pingu schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:38:
https://emtronika.com/en/...rofit-socket-housing.html

Alleen zo’n tabje boven in het midden. Iets schuin eruit trekken, kan ook kleine schroevendraaier er tussen steken.
Yes dat zijn ze! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Valt er nog iets beter te regelen qua verzekering ivm het leeghalen van de F30/31?
Sowieso allrisk.
Maar zodat die niet economisch total loss verklaard wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
DeBaroN schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:10:
Valt er nog iets beter te regelen qua verzekering ivm het leeghalen van de F30/31?
Sowieso allrisk.
Als je een hele bijzondere auto hebt kun je die eventueel laten taxeren en een verzekering op maat afsluiten ergens. Anders wordt er door de verzekeraar gewoon naar de dagwaarde in een tabel gekeken en als de reparatiekosten het verschil tussen de dagwaarde en de restwaarde overstijgen dan is hij total loss. Natuurlijk kun je bij een TL-verklaring altijd een contra-expertise laten doen als jij denkt dat de dagwaarde veel te laag wordt ingeschat en dat je daarvoor geen vergelijkbare auto kunt kopen.

De F3x is gewoon een massaproductieauto, dus een verzekering op maat adhv taxatie is waarschijnlijk niet interessant, tenzij het een limited edition B58 MPPSK , individual, full options blabla etc. zou zijn. Zelfs in dat laatste geval betaal je waarschijnlijk naar verhouding nog veel te veel voor die verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
.

[ Voor 99% gewijzigd door Puf op 07-10-2024 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjona100
  • Laatst online: 04-10 13:29
DeBaroN schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:10:
Sowieso allrisk.
Als de verzekeraar economisch/technisch totalloss besluit is het niet anders. Je zou voor jezelf wellicht de pijn kunnen verzachten om hem voor aanschafwaarde te verzekeren + accessoires t.o.v dagwaarde/vervangingswaarde mochten ze ooit bij je langskomen (wat ik uiteraard niet hoop).

Ik had precies hetzelfde met mijn F20 die gestript werd, total loss verklaard en wat blijkt,
die rijd nu gewoon weer ergens in het rond in bezit van een particulier.

Lucratieve business dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Tjona100 op 07-10-2024 10:50 ]

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tjona100 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:48:
[...]
Als de verzekeraar economisch/technisch totalloss besluit is het niet anders. Je zou voor jezelf wellicht de pijn kunnen verzachten om hem voor aanschafwaarde te verzekeren + accessoires t.o.v dagwaarde/vervangingswaarde mochten ze ooit bij je langskomen (wat ik uiteraard niet hoop).

Ik had precies hetzelfde met mijn F20 die gestript werd, total loss verklaard en wat blijkt,
die rijd nu gewoon weer ergens in het rond in bezit van een particulier.

Lucratieve business dus.
Wat is er lucratief?
Het stelen en dan de total loss auto opkopen om de gestolen goederen weer in te bouwen?

PSN

Pagina: 1 ... 316 ... 372 Laatste