Zoals ik al zei, ik weet de techniek niet achter het bijladen middels de ICE. Of het extra veel benzine kost tov gewoon in Hybrid laten staan, weet ik niet. Dat zou je moeten meten, maar daar heb ik de middelen niet voor en tevens zijn er te veel externe factoren (weer/temperatuur/drukte op de weg etc) die een goede meting of meerdere niet geheel eerlijk maken.
Nee, mijn doel is niet elektrisch rijden in de stad. Er zit idd zo'n knopje op waarmee je kan instellen dat je nog zoveel accu capaciteit wil hebben op een bepaald punt op je rit om dan specifiek dat laatste gedeelte in bv de stad, elektrisch te rijden. Dat knopje heb ik nog nooit gebruikt.
"Tip" waaarvoor? Wat is de "tip"?
Dat je meer elektrische KM's rijdt is logisch. Je gebruikt immers je brandstofmotor om elektriciteit op te wekken (net zoals je dat met battery control zou doen).
Ach geef het beestje een naampje. Of je het als tip wil zien of niet, mag ieder voor zich bepalen
Ah, battery control is idd dat knopje wat ik bedoelde en nog nooit gebruikt heb.
[...]
Wat is het nut van elektrische kilometers "erbij pakken", behalve voor de statistieken? Je rijdt er niet zuiniger door (integendeel).
Zoals ik al zei, geen idee van de techniek erachter zoals waarschijnlijk 99% van de elektrische/hybride rijders. Dus als het idd meer brandstof kost, dan zou het idd voor de statistieken zijn. Of ik er zuiniger door rijd, weet ik niet. Heb zelf wel het gevoel dat ik langer met een tank brandstof doe. Er is vast wel een slim persoon die exact weet te vertellen hoeveel brandstof het kost om voor 7km elektriciteit op te wekken.
Enige voordeel wat ik dan nog zou kunnen bedenken is dat je minder km's maak met de ICE waardoor de levensduur gerekt wordt mits de ICE niet harder moet werken dan normaal als je extra bij laadt.
[
Voor 5% gewijzigd door
MRE-Inc op 03-10-2024 07:14
]