DutchManticore schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:05:
[...]
Ja precies, niks mis mee! Is ook leuk maar ik vroeg het me inderdaad gewoon af. Het lijkt me best veel werk voor vrij weinig.
Softclose heb ik echt nog nooit begrepen. Ik snap oprecht niet dat de ontwikkel en implementie kosten daarvoor ooit gegreenlit zijn.
Maar wel leuk om het er als hobby in te bouwen, dat snap ik wel
Inderdaad, als ik ooit weer op zoek ben naar een andere auto is het ook echt optie waar ik niet eens naar kijk. Het is wel aardig wat werk maar, kabel naar iedere deur trekken voor 12V en ground en vervolgens slot uit de deur en nieuwe slot erin. Tegelijkertijd deed/doe ik het samen met upgrade van speakers & geluidsdempping isolatie van de deuren. Als je eenmaal de deurbekleding eraf hebt, heb je het slot er ook zo uit.
En zoals gezegd comfort access is gekker want die antennes zitten echt overal in en rondom de auto, maar dat vind ik wel veel meer praktisch nut hebben, haal zelden de sleutel uit mijn zak tegenwoordig. (en Relay attack kan je vrij makkelijk tegen beveiligen)
Aangezien we het nu weer over flippers hebben, we zijn weer rond haha:
Het begon namleijk voor mij bij de flippers en de trekhaak. Flippers omdat ik de de cruisecontrol-roller/knop moest vervangen want die was afgebrokkeld en toen dacht ik als het stuur er toch af is dan probeer ik de flippers wel te installeren. Daarnaast had ik een trekhaak nodig en kocht zodoende gebruikte OEM onderdelen van de sloop. Dit samen vond ik wel leuke klusjes dus ben zo gaan jagen op onderdelen voor een goede prijs en mijn lijstje op de BMW-server ziet er nu zo uit. (staan er overigens ook zo bij mdecoder.com tegenwoordig).
Retrofitted optional equipment:
02TB Sport automatic transmission (April 2023)
0235 Towing hitch, detachable (Juli 2023)
0313 Power-Folding Exterior Mirrors (Oktober 2023)
0430 Automatic dimming exterior Mirrors (Oktober 2023)
0322 Comfort Access (Oktober 2023)
0508 PDC front and rear (November 2023)
05DP Parking Assistant (November 2023)
0459 Electric Seats with Memory (November 2023)
0488 Lumbar support (November 2023)
06CP Apple CarPlay Preperation (Juli 2024)
0323 Automatic Soft Close (Oktober 2024) * [Deze staat niet er niet bij want kan niet gecode worden voor X1]
In categorie nutteloze retrofits verder staat 5DP ook wel hoog, nog nooit gebruikt, maar parkeersensoren vooraan zijn wel fijn moet ik zeggen maar als ik toch gaten in de voorbumper moest maken dan ook gelijk die 2 extra gaten
Rest is eigenlijk wel echt een toevoeging geweest. Vooral in de winter iedere dag blij met 2 dimmende buitenspiegels
[
Voor 8% gewijzigd door
Mr Pingu op 25-10-2024 14:34
]