Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 320 ... 358 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

JTB81 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:49:
[...]

Grappig hoe persoonlijk sommige zaken zijn. Ik heb de f31 met HUD, maar kijk er nauwelijks op merk ik., ik had liever elektrisch inklapbare spiegels gehad. Comfort acces is voor mij een nice to have, geen must. Ik heb het en merk dat ik toch altijd met de sleutel de auto open maak. Hifi-audio wil je wel minimaal hebben. Ik vind het panorama-dak veel meerwaarde hebben. LED-verlichting is voor mij ook een must.

Voor originele draadloze apple CarPlay moet je volgens mij wifi-voorbereiding hebben. Een erg prettige feature wat mij betreft die overigens ook aftermarket op te lossen is.
Hangt er vanaf een G20 heeft standaard draadloos Apple Carplay en via OTA update ook draadloos Android Auto, de laatste vind ik minder goed in het gebruik. edit: ah geen G maar een F serie ja dat is een generatie ouder. Volgende zal de H serie worden :-)

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 23-10-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
fsfikke schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:47:
[...]

Heb je hun IBAN? Bien beetje bank zie je bij het aanmaken van een overboeking of de ontvangende bank IP accepteert.

Snap het probleem verder niet zo om voor de zekerheid een dagje eerder het geld over te maken, dat zou je in Nederland toch ook doen? Of pin je bij de dealer pas als je een hand op de sleutel hebt :p
Als jij al een ondertekend koopcontract hebt is die wagen van jou.
Dit is dus de gouden tip. Die ik net ook van een andere bank medewerker aan de telefoon kreeg. Ze kunnen het niet garanderen omdat de ontvangende bank het ook moet ondersteunen.

Heb rond 1700 de IBAN gekregen, en deze in de ABN app ingevoerd. Staat bij dat de betaling direct zichtbaar moet zijn.

En ja ik pin altijd bij de dealer ter plekke op het moment van levering. Bij een getekend contract en betaling compleet is de auto in principe geleverd, maar je zult maar eens een paar maanden met een curator moeten touwtrekken. Geen zin in, en makkelijk te vermijden dus zo doe ik het.

Daarnaast, ik heb de auto nog niet fysiek gezien. Stel ik kom zo daar en er blijken allerlei esthetische gebreken op te zitten dan is het net even wat makkelijker leverage uit te oefenen of van de koop af te zien als ze je geld nog niet hebben.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
NLKornolio schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:26:
[...]

Duurt inderdaad 2 tot 3 dagen. Zelf wel de keus gemaakt geld naar dealer over te maken. Vreemder vondt ik dat in duitsland de bedrijfnaam niet bij aan de iban wordt gekoppelt. Je maakt het op naam van de bank over ipv naar naam dealer.
Klopt, dat is daar best regulier. De meeste autos die er staan "zijn van de bank" en niet direct van de dealer.

Heb ook al eens meegemaakt dat ze mij de Co2 uitstoot op de Duitse papieren niet konden geven omdat deze bij de bank lagen, en die werden pas vrijgegeven als er betaald was.

Ook grappig. De wereldpolitiek lekt ook hier door.
Ik moest een cessie ondertekenen dat ik alle aansprakelijkheid overnam in het geval dat ik de auto of onderdelen zou doorverkopen aan Rusland, China, Iran, Cuba en nog een hele lijst landen die in Amerikas straf hoekje staan. Blijft ook grappig

[ Voor 18% gewijzigd door DutchManticore op 23-10-2024 18:33 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Morenoo91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:22:
Hoi iedereen,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Morenoo91 die sinds kort opzoek is naar een gezinsauto (kids van 2 en 4).
Hierbij is de 3 serie touring F31 bovenop mijn lijst vooral door de looks.
BJ 2018 of niewer, KM stand <100k. Budget zon 23-24k
Ik ben de zoektocht gestart, zie dat het 90% van de advertenties een 318 betreft. Zelf een proefrit in een 318 gedaan en voelt kwa vermogen echt meer dan prima voor de nederlandse wegen.
Heeft iemand nog tips en tricks voor het aanschaffen van een F31 BJ 2018-2019? Misschien kwa betrouwbaarheid, opties of juist zaken om te vermijden?
Zelf al op het lijstje
- Navigatie Professional ivm inbouw / activatie Carplay?
- Sportstoelen (zaten heerlijk)
- Parkeersensoren V/A
- Kleur wit

Mijn shortist

https://www.autohaarhuis....087585#tab-specifications
https://www.vandrielautom...-m-sport-edition/2964608/
YouTube: BMW 3 Series F30 buying advice (2012-now)

Deze al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:39

Mr Pingu

Professioneel Prutser

JTB81 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:49:
[...]

Grappig hoe persoonlijk sommige zaken zijn. Ik heb de f31 met HUD, maar kijk er nauwelijks op merk ik., ik had liever elektrisch inklapbare spiegels gehad. Comfort acces is voor mij een nice to have, geen must. Ik heb het en merk dat ik toch altijd met de sleutel de auto open maak. Hifi-audio wil je wel minimaal hebben. Ik vind het panorama-dak veel meerwaarde hebben. LED-verlichting is voor mij ook een must.

Voor originele draadloze apple CarPlay moet je volgens mij wifi-voorbereiding hebben. Een erg prettige feature wat mij betreft die overigens ook aftermarket op te lossen is.
Ja grappig, ieder wat anders, zelf geef ik niet om panorama dak ;)
Ik vind Comfort acces echt ideaal, zeker als je met een boodschappen tas in beide handen staat en alleen onder de bumper hoeft te schoppen. Maar neigt wel naar nice to have maargoed als ik een BMW koop wil ik wel dat ie het meeste heeft.

Maargoed ongeveer alles (op het dak na dus)wat die van mij niet had heb ik er zelf achteraf ingebouwd. Flippers op het stuur, PDC + PMA, Comfort access, OEM trekhaak, elektrische spiegels met dimming (deze laatste 2 zijn relatief makkelijk).

CarPlay is relatief makkelijk achteraf in te bouwen met aftermarket oplossingen maar vind zelf wel fijn dat dat de sneltoetsen van NAV, TEL bij iDrive wieltje dan naar Maps in CarPlay gaat :) Ook touchscreen in CarPlay werkt, dat is bij heel veel aftermarket oplossingen ook niet zo.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:33
Morenoo91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:58:
@JTB81 @Mr Pingu dank voor de tips

Comfort Access is voor mij ook geen must
LED verlichting wel, dank voor de tips!
Hi-Fi audio vind ik ook wel echt fijn echter merk ik dat die lastig te vinden is als je nog een specifieke kleur auto zoekt die wit is :( ik begrijp ook dat er een vervangend FOCAL setje is voor de 2 woofers in voor en achterdeur. Wellicht is dat een tussenweg om iets beter geluid te krijgen.
Ik weet nog wel een zeer mooie F31 320i M-Sport in zilvergrijs uit 2018 te koop :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:55
DutchManticore schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:48:
Heeft iemand ervaring met grote bedragen pinnen in Duitsland?

Dealer wil overboeking maar volgens de bank is, ook binnen SEPA, niet te garanderen dat het dezelfde dag nog zichtbaar is... Dat betekent dat ik dan dus een dag voor niets in Lutjebroek Duitsland ben. Vooraf betalen doe ik niet, je zou maar eens een failliete dealer treffen.

Daar pinnen kan volgens de Duitsers niet. Volgens mijn bank kan het wel, met een limiet tot 50.000 per dag. Dus ik gebruik dan twee rekeningen om tot het totaal bedrag te komen.

Misschien in Duitsland eerst een euro overmaken om te kijken hoe lang het duurt voordat die binnen is?
Zelf heb ik mijn caravan van een particulier overgenomen uit DE. Deze heb ik maar contant betaald, met dezelfde motivatie als jij. Overmaken pas na 2 dagen zichtbaar, en ik krijg met een eigendomsbewijs op tafel een iets zekerder gevoel. Dit bedrag was een tikkie lager, maar ik moest nog steeds drie dagen achter elkaar naar de pinautomaat met twee passen om het compleet te krijgen. Cash is king!
(O ja en na driekwart jaar nog een brief van de bank op de mat met de vraag wat ik met mijn eigen geld allemaal wel niet had gekocht. Daar krijg ik nou bloeddrukproblemen van :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13
Mr Pingu schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:35:
[...]

Ja grappig, ieder wat anders, zelf geef ik niet om panorama dak ;)
Ik vind Comfort acces echt ideaal, zeker als je met een boodschappen tas in beide handen staat en alleen onder de bumper hoeft te schoppen. Maar neigt wel naar nice to have maargoed als ik een BMW koop wil ik wel dat ie het meeste heeft.

Maargoed ongeveer alles (op het dak na dus)wat die van mij niet had heb ik er zelf achteraf ingebouwd. Flippers op het stuur, PDC + PMA, Comfort access, OEM trekhaak, elektrische spiegels met dimming (deze laatste 2 zijn relatief makkelijk).

CarPlay is relatief makkelijk achteraf in te bouwen met aftermarket oplossingen maar vind zelf wel fijn dat dat de sneltoetsen van NAV, TEL bij iDrive wieltje dan naar Maps in CarPlay gaat :) Ook touchscreen in CarPlay werkt, dat is bij heel veel aftermarket oplossingen ook niet zo.
Ja die spiegels wil ik ook nog wel eens inbouwen. Met namen het dippen van de rechter spiegel met parkeren en 19 inch is iedere keer billen bij elkaar. Maja zo lang hij nog in de premium garantie zit blijf ik er maar vanaf.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dat waren relatief makkelijke dingen ja...
  • 7XA Multifunctioneel M sportstuur met schakelpaddles
    -> Flippers was enkel een boompje trekken van sleepring naar pook.
  • 3AC Aanhangerkoppeling (wegklapbaar) stabiliteitscontrole voor aanhanger inbegrepen
    -> Heeft de dealer in Duitsland geretrofit.
  • 430 Binnen-/buitenspiegel, aut. dimmend inclusief optie 313 bevat elektrisch inklapbare buitenspiegels, spiegelgeheugen, automatische regeling voor buitenspiegel aan de passagierszijde als parkeerhulp
    -> Sinds een paar weken. Vandaag een nieuw rechter glas mogen ontvangen. Aangezien de standaard spiegels nog 5 pins connector hadden, en voor de inklapbare maar 3 (LIN), hadden we 2 kabels over, dus we hoefden ook geen extra kabel te trekken naar rechts.
  • 493 Opbergpakket 2 uitklapbare bekerhouders in het dashboard boven handschoenkastje, opbergvakje aan bestuurderskant links, opbergnet aan achterkant van voorzetels, opbergvak in de middenconsole achteraan, 2 bekerhouders in armsteun achteraan, sjorogen in koffer
    -> Nieuw dashboard met bekerhouders plus het opbergvakje links naast het stuur was wel een dingetje, maar zo blij mee.
  • 775 Hemelbekleding in Anthrazit
ACC staat nu nog op de lijst (moet alleen de grilldelen onderin de bumper aanschaffen) en ik heb mij laten verleiden om binnen afzienbare tijd een Logic 7 set ipv Gladen te laten installeren.
E90 CCC heeft toch al geen touch, dus de Mr.12Volt op de MOST was/is de perfecte oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVpPLvCtIDSGSErpJCcs7LHJOTE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HHjcHyXnY67Ixo2iyyE0XNA6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 23-10-2024 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:04
DutchManticore schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:22:
[...]

Dit is dus de gouden tip. Die ik net ook van een andere bank medewerker aan de telefoon kreeg. Ze kunnen het niet garanderen omdat de ontvangende bank het ook moet ondersteunen.

Heb rond 1700 de IBAN gekregen, en deze in de ABN app ingevoerd. Staat bij dat de betaling direct zichtbaar moet zijn.

En ja ik pin altijd bij de dealer ter plekke op het moment van levering. Bij een getekend contract en betaling compleet is de auto in principe geleverd, maar je zult maar eens een paar maanden met een curator moeten touwtrekken. Geen zin in, en makkelijk te vermijden dus zo doe ik het.

Daarnaast, ik heb de auto nog niet fysiek gezien. Stel ik kom zo daar en er blijken allerlei esthetische gebreken op te zitten dan is het net even wat makkelijker leverage uit te oefenen of van de koop af te zien als ze je geld nog niet hebben.
Ik hou ook graag geld achter de hand om een bij correcte levering de rest te voldoen. Echter bij mijn dealer was het allemaal zo moeilijk, geen 'bar' geld en pinnen was ook moeilijk moeilijk. Uiteindelijk toch maar alles direct overgemaakt. In mijn koopcontract stond wel dat het aankoopbedrag een dag van te voren op de rekening moest staan. Groot bedrag zo overmaken voelde wel wat ongemakkelijk. Volgende keer ga ik het wel anders doen.

[ Voor 3% gewijzigd door timbak02 op 23-10-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
DutchManticore schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:24:
[...]

Klopt, dat is daar best regulier. De meeste autos die er staan "zijn van de bank" en niet direct van de dealer.

Heb ook al eens meegemaakt dat ze mij de Co2 uitstoot op de Duitse papieren niet konden geven omdat deze bij de bank lagen, en die werden pas vrijgegeven als er betaald was.

Ook grappig. De wereldpolitiek lekt ook hier door.
Ik moest een cessie ondertekenen dat ik alle aansprakelijkheid overnam in het geval dat ik de auto of onderdelen zou doorverkopen aan Rusland, China, Iran, Cuba en nog een hele lijst landen die in Amerikas straf hoekje staan. Blijft ook grappig
Ik had dat als bijlage in mijn koopcontract:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kd_lfecuCNxU-iVkNyiNrHQ00fI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dTDdeJWSO258IoxsjJy2rhEe.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:22:
[...]

Dat waren relatief makkelijke dingen ja...
  • 2XA Multifunctioneel sportstuur met schakelpaddles
    -> Flippers was enkel een boompje trekken van sleepring naar pook.
  • 3AC Aanhangerkoppeling (wegklapbaar) stabiliteitscontrole voor aanhanger inbegrepen
    -> Heeft de dealer in Duitsland geretrofit.
  • 430 Binnen-/buitenspiegel, aut. dimmend inclusief optie 313 bevat elektrisch inklapbare buitenspiegels, spiegelgeheugen, automatische regeling voor buitenspiegel aan de passagierszijde als parkeerhulp
    -> Sinds een paar weken. Vandaag een nieuw rechter glas mogen ontvangen. Aangezien de standaard spiegels nog 5 pins connector hadden, en voor de inklapbare maar 3 (LIN), hadden we 2 kabels over, dus we hoefden ook geen extra kabel te trekken naar rechts.
  • 493 Opbergpakket 2 uitklapbare bekerhouders in het dashboard boven handschoenkastje, opbergvakje aan bestuurderskant links, opbergnet aan achterkant van voorzetels, opbergvak in de middenconsole achteraan, 2 bekerhouders in armsteun achteraan, sjorogen in koffer
    -> Nieuw dashboard met bekerhouders plus het opbergvakje links naast het stuur was wel een dingetje, maar zo blij mee
  • 775 Hemelbekleding in Anthrazit
ACC staat nu nog op de lijst (moet alleen de grilldelen onderin de bumper aanschaffen) en ik heb mij laten verleiden om binnen afzienbare tijd een Logic 7 set ipv Gladen te laten installeren.

[...]

E90 CCC heeft toch al geen touch, dus de Mr.12Volt op de MOST was/is de perfecte oplossing.

[Afbeelding]
Leuk lijstje met retrofits ook :) Vooral spiegels.
Op de F-serie moest ik boren in het stuur dus vandaar dat die niet op de makkelijker lijst staat. Airbag eruit is soms ook tobben. Zelfs als je weet hoe het werkt mis je af en toe nog wel eens.

Waarom trouwens Logic7 en dan niet BMW Individual audio? Logic7 is de voorloper van HK met precies dezelfde zwakheden. Persoonlijk denk ik dat gladen set beter klinkt, tenminste als daar de mosconi dsp versterker bij zit. Logic7 speakers zijn wel goed hoor :)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:58
alexbl69 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:02:
[...]

Parkeer ook nooit krap, maar het systeem heeft me wel meer dan eens geholpen als een andere auto (als ik er al stond) zo krap op de mijne geparkeerd was dat ik het portier niet eens meer kon openen.

Kan daar best pissig om worden. Ga wel eens naar de Makro. Een parkeerterrein van 10 voetbalvelden, maar iedereen zet z'n auto op een kluitje bij de uitgang. Dat doe ik dus niet, parkeer hem in 'the middle of nowhere' op minimaal 10 vrije plekken afstand. Is me desondanks meer dan eens overkomen dat bij terugkomst bleek dat iemand zijn/haar auto strak (veel te strak) naast die van mij geparkeerd had. Zal wel kuddegedrag zijn of zoiets 8)7.
Bizar hè. Al heb ik ook al eens een andere, zeer strakke auto zo naast me gehad. Die ging er blijkbaar vanuit dat als het toch druk zou worden, hij bij mij wel veilig zou staan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
DutchManticore schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:13:
Na 7 jaar in dezelfde Volkswagen Up! (geen grap haha, jongens wat een sprong in auto) rijden nu een BMW X5 45e gekocht.

Was eigenlijk voor een nauwelijks gebruikte X5 50e in de markt maar ik vind het tablet interieur en OS8 echt irritant lelijk. Daarbij ook nog eens een afschrijving van hier tot Tokyo in het verschiet.

Even verder gekeken en uiteindelijk in Duitsland een 45e gevonden die naar wens was en waarvan ik de tweede eigenaar ben.

De eerste eigenaar wist of van gekkigheid niet wat hij/zij met het geld moest, of heeft de bestelling geplaatst met een dwangbuis aan want echt alles zit erop. In Nederland bestaan autos met zon dikke samenstelling niet of nauwelijks.

- Comfortzetels met massage, verwarming en koeling
- Stuurverwarming
- Armsteun verwarming
- Bowers & Wilkins Diamond audio
- Nachtzicht camera
- Driving Assistant Professional
- Parking Assist Plus
- Gekoelde en verwarmde bekerhouders
- Ambient Air
- Vierwiel sturing
- Luchtvering
- Akoestisch dempend glas
- Laserlicht
- Panorama dak

En een hele rits aan BMW individual zaken waaronder het uitgebreide lederpakket. Echt niet te geloven.

Nieuwprijs in Duitsland €123.000
77.000km en vier jaar later voor iets minder dan €55.000 rijklaar op NL kenteken 8)7

Ik kan het voor mezelf echt niet verantwoorden om ooit een nieuwe auto te kopen. De eerste eigenaar heeft 88 cent per kilometer afgeschreven. Koekoek!

De auto heeft gelukkig geen M pakket of X-line maar ik baal wel van de blauwe remklauwen, en het verschrikkelijke crafted clarity pakket met dat kristallen schakelpookje maar daar laat ik nog wat aan doen. Oh en een elektrische trekhaak moet er nog op maar dat laat ik in Nederland doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Proficiat! Klinkt als een mooie aankoop. En ook een scherpe prijs. Bij de BMW dealers zie je uitvoeringen <100.000km met de nodige opties vaak toch wel zo'n 60k aantikken.

Heb je iets van garantie erop? En welk bouwjaar is ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Pannencouque schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:39:
[...]
Bizar hè. Al heb ik ook al eens een andere, zeer strakke auto zo naast me gehad. Die ging er blijkbaar vanuit dat als het toch druk zou worden, hij bij mij wel veilig zou staan :D
Schijn kan bedriegen. Van de zomer in Zwitserland dacht ik veilig te zijn door naast een Porsche Cayenne te parkeren (parkeergarage was vrij vol en dit was al de bovenste etage) komen die mensen terug blijkt het een huur auto te zijn en het scheelde niks of ze ramde gewoon de deur in mijn deur. Was echt millimeters… Toen maar even erbij gebleven tot ze weg reden :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
DutchManticore schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:48:
Heeft iemand ervaring met grote bedragen pinnen in Duitsland?

Dealer wil overboeking maar volgens de bank is, ook binnen SEPA, niet te garanderen dat het dezelfde dag nog zichtbaar is... Dat betekent dat ik dan dus een dag voor niets in Lutjebroek Duitsland ben. Vooraf betalen doe ik niet, je zou maar eens een failliete dealer treffen.

Daar pinnen kan volgens de Duitsers niet. Volgens mijn bank kan het wel, met een limiet tot 50.000 per dag. Dus ik gebruik dan twee rekeningen om tot het totaal bedrag te komen.

Misschien in Duitsland eerst een euro overmaken om te kijken hoe lang het duurt voordat die binnen is?
Ik heb bij mijn aankoop de boel gewoon op vrijdag overgemaakt. Dan kun je ook niet meer dan 50k overboeken in één keer maar dat heb ik gesplitst in twee betalingen. Ideaal bij het ophalen, de hele boel stond al klaar, niks meer te regelen dan.

Sterkte trouwens, als je eenmaal een goed gevuld exemplaar hebt gehad wil je nooit meer terug in opties. Dat heb ik één keer gedaan, die auto heeft het in mijn bezit maar een half jaar volgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
YakuzA schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:34:
[...]

Zolang je hem voor 1 januari ophaalt idd :P
De BPM op nieuwe auto's gaat omhoog, over het algemeen niet op tweedehands auto's? Maar ik ben niet helemaal op de hoogte.
Overigens had ik begrepen dat de boel verdubbelt. Die 250 euro kun je op zo'n bedrag ook wel hebben denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Pannencouque schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:43:
[...]
Proficiat! Klinkt als een mooie aankoop. En ook een scherpe prijs. Bij de BMW dealers zie je uitvoeringen <100.000km met de nodige opties vaak toch wel zo'n 60k aantikken.

Heb je iets van garantie erop? En welk bouwjaar is ie?
Bouwjaar 2020 (November, dus nu ongeveer 4 jaar oud)
2 jaar Premium Select

[ Voor 4% gewijzigd door DutchManticore op 23-10-2024 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
timbak02 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:27:
[...]

Ik had dat als bijlage in mijn koopcontract:
[Afbeelding]
Nee bij mij was het nog wat strenger :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Nu0ffCLHC0aR2_7r1PqtqmD5kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvZH5dPUtwJU5ZGxqY9IeN8P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-06 15:25

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Mr Pingu schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:46:
[...]

Schijn kan bedriegen. Van de zomer in Zwitserland dacht ik veilig te zijn door naast een Porsche Cayenne te parkeren (parkeergarage was vrij vol en dit was al de bovenste etage) komen die mensen terug blijkt het een huur auto te zijn en het scheelde niks of ze ramde gewoon de deur in mijn deur. Was echt millimeters… Toen maar even erbij gebleven tot ze weg reden :p
Op een of andere manier zijn mooie bmw's magneten op parkeerplaatsen ofzo. Als je op de ongevallenkaart van NL kijkt (weet de link zo 123 niet meer) dan zie ik bij de beide winkelcentra hier toch een flink aantal ongevallen.

Ik parkeer de 330e vaak zover mogelijk weg maar komt toch vaak terug van boodschappen doen en dan staat er gewoon iemand naast me terwijl er nog 20 plekken om mij heen helemaal niemand staat. Lijkt wel of ze het erom doen.

Onze overburen zijn van die type's die geen ene Fu@# geven om auto's. Hun oudste dochter was maandag de auto aan het "wassen" met 1 vaatdoekje die ze ook nog eens 2x op de grond liet vallen :X Hun jongste dochter leert net fietsen zonder zijwieltjes en "raast" hier door de straat met haar Loekie fietsje. Ik woon in een zeer smalle straat en zie het nog wel eens gebeuren dat ze zo tegen mijn BMW aanknalt.

@CreativeS Ik heb je tips opgevolgd. Er staat hier een fles 1000ml Gyeon Wet Coat (de oranje). Tevens een flesje Meguiars Endurance Tyre gel + applicator pad erbij gekocht. Vanavond als de jongste voetbal training heeft, zal ik hem eens alleen afspuiten met osmose water en dan die wet coat erover. Ben benieuwd :)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
MRE-Inc schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:56:
@CreativeS Ik heb je tips opgevolgd. Er staat hier een fles 1000ml Gyeon Wet Coat (de oranje). Tevens een flesje Meguiars Endurance Tyre gel + applicator pad erbij gekocht. Vanavond als de jongste voetbal training heeft, zal ik hem eens alleen afspuiten met osmose water en dan die wet coat erover. Ben benieuwd :)
Neem deze tip ook maar eens mee, thxz. Overigens had ik mijn auto in de glascoat laten zetten enkele maanden geleden, echter leek de Hydro fobische eigenschappen er niet meer te zijn. Onder garantie komt er een nieuwe glascoat op binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
DutchManticore schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 23:04:
[...]

Bouwjaar 2020 (November, dus nu ongeveer 4 jaar oud)
2 jaar Premium Select
Lekker, en mooi bouwjaar ook. Klinkt alsof je een erg scherpe deal hebt weten te krijgen :)

Zat van de week eens de kijken wat de restwaardes van die 40e's nu doen. 2017 met anderhalve ton op de klok hebben soms nog maar een vraagprijs van 30k. Dan is handelswaarde 23k ofzo. Dat is wel om te janken hoor. Als een 45e net zo blijft afschrijven doet dat wel pijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Pannencouque schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:45:
[...]
Lekker, en mooi bouwjaar ook. Klinkt alsof je een erg scherpe deal hebt weten te krijgen :)

Zat van de week eens de kijken wat de restwaardes van die 40e's nu doen. 2017 met anderhalve ton op de klok hebben soms nog maar een vraagprijs van 30k. Dan is handelswaarde 23k ofzo. Dat is wel om te janken hoor. Als een 45e net zo blijft afschrijven doet dat wel pijn.
40e is 45e zijn niet met elkaar te vergelijken. 40e mist 2 cilinders ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Op een of andere manier zijn mooie bmw's magneten op parkeerplaatsen ofzo. Als je op de ongevallenkaart van NL kijkt (weet de link zo 123 niet meer) dan zie ik bij de beide winkelcentra hier toch een flink aantal ongevallen.

Ik parkeer de 330e vaak zover mogelijk weg maar komt toch vaak terug van boodschappen doen en dan staat er gewoon iemand naast me terwijl er nog 20 plekken om mij heen helemaal niemand staat. Lijkt wel of ze het erom doen.
Het zijn magneten en ze hebben niet door wat het met de bestuurder kan doen. Weer afwachtend richting de auto lopen. Of als iemand net bij zijn auto aankomt (die naast jou staat geparkeerd) alvast even de auto van het slot halen... maar goed, hoe meer druk je je erom maakt des te groter de kans dat het ook daadwerkelijk gebeurt. Ik rij overigens gerust een paar rondjes voor een goede parkeerplaats een meestal lukt het me ook wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGMpT3B6qQxABuSj0_CXAGRoX6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKFdzwMXQCg1kDAEZWBgAGX3.jpg?f=fotoalbum_large
Arkaden, Bocholt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rf5tKTDEGkrQJvnWWTOMs-F73o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZB6LhXeDgqFRJBYqT77A8xVI.jpg?f=fotoalbum_large
BMW Welt, München.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hD89ZRultd5a-kbILP6GD0xhjmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHHlclNfb0bGZgxckRlFQJbA.jpg?f=fotoalbum_large
P Dome, Ziggo Dome.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ng1Sq2axnilT5R9f-CfPSN97d4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiieN5vsbrUP3fYxkhEArrau.jpg?f=fotoalbum_large
Parkeergarage van het hotel afgelopen vakantie, München.

Ze kunnen nergens wat naast zetten.
Maaaaaaaar soms... zou ik best wel een lekker oud barrel willen hebben. Neerzetten waar je wil :)
Onze overburen zijn van die type's die geen ene Fu@# geven om auto's. Hun oudste dochter was maandag de auto aan het "wassen" met 1 vaatdoekje die ze ook nog eens 2x op de grond liet vallen :X Hun jongste dochter leert net fietsen zonder zijwieltjes en "raast" hier door de straat met haar Loekie fietsje. Ik woon in een zeer smalle straat en zie het nog wel eens gebeuren dat ze zo tegen mijn BMW aanknalt.
We hebben sinds 2 jaar een heerlijke grote oprit en daar zijn we zo blij mee. Altijd parkeerplaats en als we de hele dag met de auto bezig willen zijn of lekker poetsen... ik sta niemand in de weg.
Je moet de wetcoat echt met hoge druk weer van de carrosserie afspuiten hè, per paneel... daardoor krijgt het zijn hydrofobische karakter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:32:
Leuk lijstje met retrofits ook :) Vooral spiegels.
Op de F-serie moest ik boren in het stuur dus vandaar dat die niet op de makkelijker lijst staat. Airbag eruit is soms ook tobben. Zelfs als je weet hoe het werkt mis je af en toe nog wel eens.
Men blijft bezig... :) Ik rij overigens nu wel met de laatste generatie flippers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmJfSV7oTUOMC7zhOybrfYIwwTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANhVezW4FklD2AOiMKG08x2w.jpg?f=fotoalbum_large

En ja, geen M meer te vinden in het interieur. Alles Individual... tot aan de originele Individual start/stopknop.
Mr Pingu schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:32:
Waarom trouwens Logic7 en dan niet BMW Individual audio? Logic7 is de voorloper van HK met precies dezelfde zwakheden. Persoonlijk denk ik dat gladen set beter klinkt, tenminste als daar de mosconi dsp versterker bij zit. Logic7 speakers zijn wel goed hoor :)
BMW Individual audio is weer een stap te ver om eerlijk te zijn. Het hoeft ook weer geen concertzaal te zijn, maar om het toch origineel te houden... Logik 7. In de Compact zit HiFi, maar daar ben ik niet echt over te spreken. Komt ook nog eens wat anders in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Laatst online: 03-06 17:00

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Valt een E90 pre lci nog niet onder een oude auto dan 😋

Wat een stress moet je hebben als je altijd zo bezig bent met waar je moet parkeren… uiteindelijk blijf het een auto en een geen museum object…

[ Voor 56% gewijzigd door PSYch0landeR op 24-10-2024 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
PSYch0landeR schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:48:
Valt een E90 pre lci nog niet onder een oude auto dan 😋
Alto, Fiesta, Focus, Panda, et cetera... et cetera... kleine boodschappenautootjes.
PSYch0landeR schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:48:
Wat een stress moet je hebben als je altijd zo bezig bent met waar je moet parkeren… uiteindelijk blijf het een auto en een geen museum object…
Stress? Nee, ik let er gewoon op. Zijn twee verschillende dingen. Zie het meer als een spelletje die ik graag win ;)

Zeker geen museumobject, maar je hoort gewoon respect te hebben voor andermans bezit. Punt. Oud of nieuw... je hoeft niemand op kosten te jagen. Ondanks all-risk kost het altijd geld. Ik geef liever geld uit om die auto beter te conserveren dan weer schade te repareren.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 24-10-2024 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ach het is een kleine moeite om een rustiger plek op te zoeken. Het geeft meer stress als je ziet dat wegens de harde wind een vrouw de deur uit de hand glipt en tegen de auto knalt. Kwam net aanlopen en zag het gebeuren. Tis weer geen BMW topic als er geen foto'tje bij staat.

Heb nog wel een vraagje tusssendoor, gebruikt BMW nog steeds harde schijven of zijn ze nu eindelijk overgestapt op SSD in de nieuwe modellen?

[ Voor 20% gewijzigd door RAAF12 op 24-10-2024 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Pannencouque schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 16:45:
[...]

Mijn inschatting en verwachting is dat dat mee gaat vallen.

De 40e's zijn echt gewoon heel erg onbegeerlijk. Een petite viercilinder en een werkelijk zielige elektrische range van 20 kilometer die je wel in moet pluggen elke dag. Daar zit niemand in (deze klasse) op te wachten. Je hebt echt het slechtste van beide werelden. Totaal onwaardig voor zon grote auto in Duits premium segment. De 35i uit 2016 doen ongeveer nog 38-44k. Dat zijn al veel betere prijzen.

De 45e heeft een zescilinder, en dan ook nog de alom geprezen B58. Verder heb je 80-90km elektrische range, en daarmee is het echt een auto die bruikbaar elektrisch te gebruiken is. De 50e doet dat nog beter, althans de elektrische range, maar ik vind het interieur en het OS niet om aan te zien. Maar dat is persoonlijk.

En ik heb me deels gewapend door een zeer vol en net model te kiezen. Daar is altijd wel vraag naar.

Ben ook benieuwd wat de afschrijving gaat doen maar de eerste 3-5 jaar ga ik heerlijk genieten van deze vrachtwagen.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchManticore op 24-10-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:50
DutchManticore schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:33:
[...]

De 40e's zijn echt gewoon heel erg onbegeerlijk. Een petite viercilinder en een werkelijk zielige elektrische range van 20 kilometer die je wel in moet pluggen elke dag. Daar zit niemand in (deze klasse) op te wachten. Je hebt echt het slechtste van beide werelden. Totaal onwaardig voor zon grote auto in Duits premium segment. De 35i uit 2016 doen ongeveer nog 38-44k. Dat zijn al veel betere prijzen.

De 45e heeft een zescilinder, en dan ook nog de alom geprezen B58. Verder heb je 80-90km elektrische range, en daarmee is het echt een auto die bruikbaar elektrisch te gebruiken is. De 50e doet dat nog beter, althans de elektrische range, maar ik vind het interieur en het OS niet om aan te zien. Maar dat is persoonlijk.

En ik heb me deels gewapend door een zeer vol en net model te kiezen. Daar is altijd wel vraag naar.

Ben ook benieuwd wat de afschrijving gaat doen maar de eerste 3-5 jaar ga ik heerlijk genieten van deze vrachtwagen.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het alleen maar voor het uiterlijk vertoon doen en de x5 ook zo met een 3 cilinder zouden rijden als die er zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Deagle schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:08:
[...]

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het alleen maar voor het uiterlijk vertoon doen en de x5 ook zo met een 3 cilinder zouden rijden als die er zou zijn.
Meh de vraagprijzen van de 40e vs de 35i vertellen een ander verhaal. Patsers heb je altijd, en calvinisten die zich daaraan buitenproportioneel ergeren ook. Beide zijn een gegeven.

Ik lach altijd als ik een pauper in een X5 m50i hard weg zie trekken voor een vol terras. Wat een leeg leven moet je dan hebben om daar voldoening uit te halen

[ Voor 17% gewijzigd door DutchManticore op 24-10-2024 20:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:18:
[...]

Men blijft bezig... :) Ik rij overigens nu wel met de laatste generatie flippers.

[Afbeelding]

En ja, geen M meer te vinden in het interieur. Alles Individual... tot aan de originele Individual start/stopknop.

[...]

BMW Individual audio is weer een stap te ver om eerlijk te zijn. Het hoeft ook weer geen concertzaal te zijn, maar om het toch origineel te houden... Logik 7. In de Compact zit HiFi, maar daar ben ik niet echt over te spreken. Komt ook nog eens wat anders in.
Kunnen die flippers ook op mijn stuur? Met andere woorden, hoe heb je dit gedaan?

HiFi naar Logic 7 stap is relatief klein, dus betwijfel of je het gewenste resultaat behaalt. Daarnaast geef je net hierboven een hele goede reden om wel voor BMW individual te gaan :+

Andere reden is dat invidiual tenminste nog een crossover heeft: 65137838929 ;)

————————

Trouwens over bezig blijven gesproken:
Soft close nu op 2 deuren geinstalleerd. X1 is nooit geleverd met SCA maar de sloten zijn identiek met die van de X5 :)
YouTube: BMW X1 F48 Softclose retrofit preview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/autaXZ1o5QrLntDFC6Q1tN-W4mk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGlyaRdgOSGKsSUfgrQVFH00.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0YaSqFkJyvw0kTUDjxVdMWobVk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XuJnVxTcayRzxeAWbbTprqqP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofh7PmeBUuyvR1_O10-q_lE_Tv8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q59IoegJDgg4a4CyvgakkMre.jpg?f=fotoalbum_tile

Ook zit er nu voor eindelijk de Focal ES100K in
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nrnmyei8LrITNEm0wEESA7OyOA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5g9pmsAvGNWVC93Cgz8ka89r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQNTmAzmnv3K24vDLQA9SG7v3xA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R5fvpdb4TkOCz72tCXZ89ar3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQ5DoamhPt6VG0gLDt2fW1dzPhQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGPJfBXPBv7kZDcolU2QR3s1.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Pingu op 24-10-2024 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 11:52
Deagle schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:08:
[...]

Ik weet niet of ik dan meer medelijden met de B38 of de X5 in dat geval zou moeten hebben :+
DutchManticore schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:17:
[...]

Ik lach altijd als ik een pauper in een X5 m50i hard weg zie trekken voor een vol terras. Wat een leeg leven moet je dan hebben om daar voldoening uit te halen
Ik dacht dat dat meer een ding was voor petjes in GTI'tjes of AMG'tjes :+

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Mr Pingu schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:34:
[...]

Kunnen die flippers ook op mijn stuur? Met andere woorden, hoe heb je dit gedaan?

HiFi naar Logic 7 stap is relatief klein, dus betwijfel of je het gewenste resultaat behaalt. Daarnaast geef je net hierboven een hele goede reden om wel voor BMW individual te gaan :+

Andere reden is dat invidiual tenminste nog een crossover heeft: 65137838929 ;)

————————

Trouwens over bezig blijven gesproken:
Soft close nu op 2 deuren geinstalleerd. X1 is nooit geleverd met SCA maar de sloten zijn identiek met die van de X5 :)
YouTube: BMW X1 F48 Softclose retrofit preview

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ook zit er nu voor eindelijk de Focal ES100K in
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Waarom neem je al die moeite voor softclose? Echt een gimmick functie eerste klas toch? Ik merk het van mijn leven niet dat dat erop zit.

Om het dan zelf helemaal te retrofitten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DutchManticore schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:37:
[...]

Waarom neem je al die moeite voor softclose? Echt een gimmick functie eerste klas toch? Ik merk het van mijn leven niet dat dat erop zit.

Om het dan zelf helemaal te retrofitten
Het is het ook echt een gimmick, maar ik doe het voornamelijk omdat het kan / hobby, in ieder geval niet voor het praktische nut. ;)

De Comfort acces retrofit was meer werk dan de soft close hoor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mr Pingu op 24-10-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:16
[...]

@CreativeS Ik heb je tips opgevolgd. Er staat hier een fles 1000ml Gyeon Wet Coat (de oranje).
Let wel op dat je met wet coat hem gelijk moet afspuiten,Per paneel, Voor het beste effect. Afspuiten moet met een wat sterkere straal. Ordeal is een hogedruk op zijn laagste stand of zo’n vergelijkbare straal uit een tuinslang pistool.
Ik vind het zelf ook prettiger om hem iets te verdunnen met water omdat ik het lastig vind het goed te verdelen. Je hebt namelijk maar een paar ’spritzen’ per paneel nodig, door te verdunnen kan ik meer spritzen en hoef ik ook niet zo snel te bewegen. Ik vind het toepassen niet te doen als er wat wind is, blijft niets over van de nevel. Ik voeg dan wat toe in het flesje van de foam gun en spray met de foamgun, zonder foam shampoo, de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Tjona100 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:15:
[...]

Ik weet niet of ik dan meer medelijden met de B38 of de X5 in dat geval zou moeten hebben :+

[...]

Ik dacht dat dat meer een ding was voor petjes in GTI'tjes of AMG'tjes :+
Ik vind die SUV's allemaal spuuglelijk wat een achtelijke grote bakken. Ik zal er geen type mens ophangen die dat soort spul koopt, maar het heeft met compensatie te maken. Dan heb nog liever een Sjonnie aka petjes bak ergens rijden met een 30 jaar ouwe E36 ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaFreakhead
Lekker hoge instap, grote auto, goed overzicht op de weg, en bij een ongeluk wat meer body. Ik schud zo vier argumenten uit de mouw, en geen ervan compensatie dacht ik!
Gelukkig hebben we keuze, anders reden we allemaal nog in een trabant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
RAAF12 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:30:
[...]

Ik vind die SUV's allemaal spuuglelijk wat een achtelijke grote bakken. Ik zal er geen type mens ophangen die dat soort spul koopt, maar het heeft met compensatie te maken. Dan heb nog liever een Sjonnie aka petjes bak ergens rijden met een 30 jaar ouwe E36 ofzo.
En wat dan als iemand eerst 7 jaar in een Up rijdt, terwijl hij alwel een X5 kon betalen maar pas bij gezinsuitbreiding een X5 kocht? :P

Ook een klein penis haha?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik kom er morgen even op terug. Moet voor jou ook easy peasy lemon squeezy zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

CreativeS schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:12:
[...]

Het zijn magneten en ze hebben niet door wat het met de bestuurder kan doen. Weer afwachtend richting de auto lopen. Of als iemand net bij zijn auto aankomt (die naast jou staat geparkeerd) alvast even de auto van het slot halen... maar goed, hoe meer druk je je erom maakt des te groter de kans dat het ook daadwerkelijk gebeurt. Ik rij overigens gerust een paar rondjes voor een goede parkeerplaats een meestal lukt het me ook wel.
[...]
Gewoon doorrijden naar achterin of naar die extra verdieping hoger/lager, dan hebben mensen hun auto al geparkeerd eer ze een mooie auto zien (of niet zien) waar ze pal naast kunnen gaan staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pq3It7fkKFxOx0buZ0D32zOc20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ooxsspnKBAPDjvhY7JuHBMCw.jpg?f=fotoalbum_large

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Mr Pingu schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:09:
[...]

I know. Maar je kunt niet weten of dat de reden is dat er om een andere reden onvoldoende animo voor is. Mogelijk gaat het om gedegradeerde accu's (rijbereik was natuurlijk erg klein), andere rijkwaliteiten, of gewoon angst voor verhoogde mrb enzo. Die mrb was natuurlijk nooit goedkoper, die van de 45e wel maar gaat nu ook naar vol tarief.

Ik denk ook dat een vierpitter niet echt helpend is voor de verkopen nu. Maar ik weet 't niet zeker. Misschien geldt over een paar jaar wel dat men de accu, range en de laadsnelheid van een 45e echt onacceptabel vindt en dat zo'n ding daarom nog 10k per jaar afschrijft de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
DutchManticore schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:33:
[...]

Dat zou zomaar kunnen. En die B58 zal vast meehelpen. Ik snap ook de onaantrekkelijkheid van de 40e wel maar vraag me ook af of de 45e niet net zo onaantrekkelijk gaat worden, mogelijk wel om andere redenen.

Voordeel is natuurlijk wel dat gezien het belastingklimaat de afgelopen jaren, er veel meer aanbod 45e is dan 40i. En je hebt een wat serieuzer bereik, al blijft de 50e daarin natuurlijk nog fijner.
Het zou ideaal zijn als de 45e door iedereen erkend gaat worden als hét model, omdat iDrive 8.5 qua bediening ruk is dus iedereen dan liever de oude variant heeft.

Zelf zou ik ook voor een afgeladen exemplaar gaan. Sowieso omdat ik dat zelf wil rijden, maar ook omdat dat bij verkoop je nog kan onderscheiden van de massa. Punt is wel dat als ik er nu eentje koop met 80k op de klok, er over een jaar of wat alweer 180-200k op de klok staat. Het gaat hard.
Of ik draai 'm om: als ik nu een 45e koop moet ik 'm net voor 180k verpatsen en ondertussen sparen voor een 50e :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Pannencouque schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:44:
[...]

Voordeel is natuurlijk wel dat gezien het belastingklimaat de afgelopen jaren, er veel meer aanbod 45e is dan 40i. En je hebt een wat serieuzer bereik, al blijft de 50e daarin natuurlijk nog fijner.
Het zou ideaal zijn als de 45e door iedereen erkend gaat worden als hét model, omdat iDrive 8.5 qua bediening ruk is dus iedereen dan liever de oude variant heeft.
iDrive 8,5 went snel zat, ik vind het totaal plaatje wel echt een stuk beter dan ID7. sommige zaken zijn anders maar het is een fijn systeem als jeje weg erin gevonden hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-06 21:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

M5 reviews zijn er!
YouTube: BMW M5 G90 rijtest: 727 pk zwaargewicht
YouTube: BMW M5 (2024) - AutoWeek Review
YouTube: New BMW M5 REVIEW: Is This 727HP Hybrid Worthy Of The M5 Badge?
(en nog van allerlei reviewers)
Pannencouque schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:44:
[...]
Dat zou zomaar kunnen. En die B58 zal vast meehelpen. Ik snap ook de onaantrekkelijkheid van de 40e wel maar vraag me ook af of de 45e niet net zo onaantrekkelijk gaat worden, mogelijk wel om andere redenen.

Zelf zou ik ook voor een afgeladen exemplaar gaan. Sowieso omdat ik dat zelf wil rijden, maar ook omdat dat bij verkoop je nog kan onderscheiden van de massa. Punt is wel dat als ik er nu eentje koop met 80k op de klok, er over een jaar of wat alweer 180-200k op de klok staat. Het gaat hard.
Of ik draai 'm om: als ik nu een 45e koop moet ik 'm net voor 180k verpatsen en ondertussen sparen voor een 50e :+
50e is elektrisch vooral een stuk sneller, die 113pk van de 45e houd niet heel erg over. De 193pk van de 50e is voldoende in een X5 om fatsoenlijk mee te komen. Er zit echter een fors prijsverschil tussen 45 en 50e’s viel mij op. Heb er een poosje naar zitten kijken voordat ik de 550e kocht.
Uiteindelijk miste ik het rijplezier van een wat lagere auto teveel. Denk dat een 45/50e minder afschrijft dan een 550e eerlijk gezegd (grotere doelgroep).

[ Voor 66% gewijzigd door Tortelli op 25-10-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-06 15:25

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

timbak02 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:40:
[...]

Neem deze tip ook maar eens mee, thxz. Overigens had ik mijn auto in de glascoat laten zetten enkele maanden geleden, echter leek de Hydro fobische eigenschappen er niet meer te zijn. Onder garantie komt er een nieuwe glascoat op binnenkort.
Pas maar op. Het is verslavend. Gisteren weer een bestelling gedaan voor een microvezel velgenreiniger/borstel. Voor je het weet heb je je winkelwagen weer vol liggen. Alles om de BMW mooi schoon te houden :)
CreativeS schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:12:
[...]

Je moet de wetcoat echt met hoge druk weer van de carrosserie afspuiten hè, per paneel... daardoor krijgt het zijn hydrofobische karakter.
Ja bedankt. Heb al genoeg YT filmpjes bekeken hoe het toegepast moet worden. Zat gisteren ook nog te twijfelen om zo'n flesje Gyeon velgen reiniger te halen, maar omdat ik van die zwart glanzende velgen heb, durf ik het eigenlijk niet goed aan. Nu maar een extra washmit gekocht van microvezel, speciaal voor de velgen. Dan doe ik het wel zelf met een goede velgen borstel en washmit. Het begint een "dure" hobby te worden zo, maar ik kan echt genieten van een in mijn geval mooie schone, zwart glanzende 330 Touring op de oprit. :)

Flinke regenbuien gevallen hier. Dit is het resultaat zonder de Gyeon Wet Coat, maar nog met de hotwax van de wasbox. Ben benieuwd hoe dit eruit ziet als de wet coat erop zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmB9ZPyQb2l5gZbhCLI4Dr_50xA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlzERowqk721W5Z5pcYQ06e1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door MRE-Inc op 25-10-2024 09:22 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 23:06
Mr Pingu schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:09:
[...]

correct, en geloof me, die cilinders mis je enorm :9
koop nooit een x5 40e, dan nog liever de versie met n55 blok er in.
(verder zijn de comfortstoelen van de f generatie x5 ook compleet ruk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:35
Rookert25 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:33:
Ik ben binnenkort aan de beurt voor onderhoudsbeurt van een F36 (2018) met t.z.t. 110.000km op de teller. Auto jaar geleden aangeschaft dus wordt eerste onderhoudsbeurt. Ik ben van plan dit te laten doen bij een vertrouwde Vakgarage die samenwerkt met een BMW-specialist waar nodig.

Nu heb ik ook meermaals gelezen over de oliewissel van de ZF-bak. Het lijkt ongeveer elke 100.000km aan te raden te zijn dus dan zou ik aan de beurt zijn. Daarna is het onduidelijk wanneer dit van een nice-to-have naar een need-to-have verschuift. Wel is duidelijk dat ZF het sinds 1 januari 2024 niet meer zelf uitvoert in de Benelux: https://aftermarket.zf.co...nze-portfolio/oliewissel/

ZF verwijst naar enkele specialisten waar alleen 'Versnellingsbakspecialist' in Wormerveer enigszins aan te rijden is (zit zelf in regio Hollands midden). Deze krijgt echtter recent geen topreviews.

3 vragen:

1 - Hebben jullie ervaring met oliewissel en was het de moeite waard?

2 - Is oliewissel bij 110.000km een nice to have of need to have? Ik heb het idee dat de bak soms wat zoekerig is onder de 80km per uur, maar dat kan ook gewoon de stijl zijn van de software. Deze is niet niet getuned.

3 - Kan een Vakgarage dit ook uitvoeren of zijn er addressen die nu ZF het zelf niet meer doet aan te raden zijn? Bij uitmuntende service vind ik het niet erg om 200km te rijden oid.

Dank alvast!
Ik heb een F36 uit 2017 en bij 110k laten doen bij https://www.flushed.nl/ in Woerden voor 450 euro. Doorspoelen + nieuw filter en nieuwe olie. De olie kwam er mooi licht uit en was niet vervuild. Ook zaten er geen deeltjes in het filter. Was de moeite dus niet waard.

Ik zou de versnellingsbak absoluut laten tunen met xHP. Schakelt veel sneller en soepeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Pannencouque schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:38:
[...]
I know. Maar je kunt niet weten of dat de reden is dat er om een andere reden onvoldoende animo voor is. Mogelijk gaat het om gedegradeerde accu's (rijbereik was natuurlijk erg klein), andere rijkwaliteiten, of gewoon angst voor verhoogde mrb enzo. Die mrb was natuurlijk nooit goedkoper, die van de 45e wel maar gaat nu ook naar vol tarief.

Ik denk ook dat een vierpitter niet echt helpend is voor de verkopen nu. Maar ik weet 't niet zeker. Misschien geldt over een paar jaar wel dat men de accu, range en de laadsnelheid van een 45e echt onacceptabel vindt en dat zo'n ding daarom nog 10k per jaar afschrijft de komende jaren.
Mijn reactie was misschien een beetje kort maar de 40e is het gewoon "net" niet op het gebied van aandrijving. Elektrische range is vrij klein, en het vermogen van het de benzine motor is eigenlijk gewoon aan de kleine kant. Zeker weten doe ik het niet maar van wat ik zie is heeft de 40e meer afschrijving dan alle andere motor uitvoeringen. Dus ik kan me zo voorstellen dat de markt er ook zo over denkt, maar we gaan het zien. Toekomst blijft koffiedik kijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Mr Pingu schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:45:
[...]

Het is het ook echt een gimmick, maar ik doe het voornamelijk omdat het kan / hobby, in ieder geval niet voor het praktische nut. ;)

De Comfort acces retrofit was meer werk dan de soft close hoor ;)
Ja precies, niks mis mee! Is ook leuk maar ik vroeg het me inderdaad gewoon af. Het lijkt me best veel werk voor vrij weinig.

Softclose heb ik echt nog nooit begrepen. Ik snap oprecht niet dat de ontwikkel en implementie kosten daarvoor ooit gegreenlit zijn.

Maar wel leuk om het er als hobby in te bouwen, dat snap ik wel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DutchManticore schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:05:
Softclose heb ik echt nog nooit begrepen. Ik snap oprecht niet dat de ontwikkel en implementie kosten daarvoor ooit gegreenlit zijn.
Ik ben momenteel bezig met ‘auto’s’ waar alleen de deuren al 200 kg wegen… ik kan je vertellen dat het erg fijn is dat er softclose opzit 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Flippers verwijderen… als het goed is, is de baseplate van de flippers sinds de LCI flippers identiek aan de nieuwere versies. De nieuwere flippers die ik nu heb komen uit een G31 LCI en die passen op de gewone. Gewoon Kleinanzeigen in de gaten houden. Ik heb ze voor €50,- overgenomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiHJLryC0s_mHsNBhWjLYvrqu8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGnEo7POBsV8LkSiL533fgAF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MD_WOtVq2Zjg1vGPurGxTXYGU0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sOu5I0FfxOVA7U9twIVHv945.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmJfSV7oTUOMC7zhOybrfYIwwTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANhVezW4FklD2AOiMKG08x2w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06 10:53
CreativeS schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:50:
[...]

Ik ben momenteel bezig met ‘auto’s’ waar alleen de deuren al 200 kg wegen… ik kan je vertellen dat het erg fijn is dat er softclose opzit 😇
Ook op mn Z4 zou ik het erg fijn vinden, meeste mensen houden geen rekening met of er tegendruk is of niet (door het dak dat open of dicht is). Dan valt hij wel heel hard dicht af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:50:
[...]

Nu heb ik wel wat geluidsisolatie toegevoegd en maakt de deur ook wat zwaarder maar de 200kg ga ik niet halen :9
CreativeS schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:00:
[...]

Flippers verwijderen… als het goed is, is de baseplate van de flippers sinds de LCI flippers identiek aan de nieuwere versies. De nieuwere flippers die ik nu heb komen uit een G31 LCI en die passen op de gewone. Gewoon Kleinanzeigen in de gaten houden. Ik heb ze voor €50,- overgenomen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah dus kwestie van de achterkant enkel vervangen :) Ik heb nu die flippers van foto 1.
Moeten dan de flippers van het stuur of kan je gewoon de achterkant eraf 'klikken' met nog op het stuur gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Martin.Air schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:16:
[...]

Ook op mn Z4 zou ik het erg fijn vinden, meeste mensen houden geen rekening met of er tegendruk is of niet (door het dak dat open of dicht is). Dan valt hij wel heel hard dicht af en toe.
https://www.realoem.com/b...gId=41_1477&q=51217202146

Onder andere E70 X5, 5' / 6' series F1x, 7 series F0x, delen de non-SCA sloten met de Z4 dus in theorie zou het mogelijk moeten zijn om de sloten + softclose motors van 1 van deze modellen in de Z4 te fietsen.
Soft-close is een los systeem en heeft alleen voeding (12V+) en aarde/chassis en is geen coding voor nodig. :)

Enige uitdaging is of er genoeg plek in de deur is voor de soft-close motor. In de voordeuren bij mijn X1 was er zeeën van ruimte en kon ik zelfs 2 bestaande gaten hergebruiken. De achterdeuren moest ik een nieuw gat boren voor bevestiging en ging maar net kwam ruimte met de ruitenlift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DutchManticore schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:05:
[...]

Ja precies, niks mis mee! Is ook leuk maar ik vroeg het me inderdaad gewoon af. Het lijkt me best veel werk voor vrij weinig.

Maar wel leuk om het er als hobby in te bouwen, dat snap ik wel
Inderdaad, als ik ooit weer op zoek ben naar een andere auto is het ook echt optie waar ik niet eens naar kijk. Het is wel aardig wat werk maar, kabel naar iedere deur trekken voor 12V en ground en vervolgens slot uit de deur en nieuwe slot erin. Tegelijkertijd deed/doe ik het samen met upgrade van speakers & geluidsdempping isolatie van de deuren. Als je eenmaal de deurbekleding eraf hebt, heb je het slot er ook zo uit.

En zoals gezegd comfort access is gekker want die antennes zitten echt overal in en rondom de auto, maar dat vind ik wel veel meer praktisch nut hebben, haal zelden de sleutel uit mijn zak tegenwoordig. (en Relay attack kan je vrij makkelijk tegen beveiligen)

Aangezien we het nu weer over flippers hebben, we zijn weer rond haha:
Het begon namleijk voor mij bij de flippers en de trekhaak. Flippers omdat ik de de cruisecontrol-roller/knop moest vervangen want die was afgebrokkeld en toen dacht ik als het stuur er toch af is dan probeer ik de flippers wel te installeren. Daarnaast had ik een trekhaak nodig en kocht zodoende gebruikte OEM onderdelen van de sloop. Dit samen vond ik wel leuke klusjes dus ben zo gaan jagen op onderdelen voor een goede prijs en mijn lijstje op de BMW-server ziet er nu zo uit. (staan er overigens ook zo bij mdecoder.com tegenwoordig).

Retrofitted optional equipment:
02TB Sport automatic transmission (April 2023)
0235 Towing hitch, detachable (Juli 2023)
0313 Power-Folding Exterior Mirrors (Oktober 2023)
0430 Automatic dimming exterior Mirrors (Oktober 2023)
0322 Comfort Access (Oktober 2023)
0508 PDC front and rear (November 2023)
05DP Parking Assistant (November 2023)
0459 Electric Seats with Memory (November 2023)
0488 Lumbar support (November 2023)
06CP Apple CarPlay Preperation (Juli 2024)

0323 Automatic Soft Close (Oktober 2024) * [Deze staat niet er niet bij want kan niet gecode worden voor X1]

In categorie nutteloze retrofits verder staat 5DP ook wel hoog, nog nooit gebruikt, maar parkeersensoren vooraan zijn wel fijn moet ik zeggen maar als ik toch gaten in de voorbumper moest maken dan ook gelijk die 2 extra gaten ;)

Rest is eigenlijk wel echt een toevoeging geweest. Vooral in de winter iedere dag blij met 2 dimmende buitenspiegels :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Pingu op 25-10-2024 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
Die spiegel aan bij bijrijderskant was een kwestie van ander glas erin en klaar, of moest de kabel veranderd worden?
Dat, samen met die bediening van stoel 2 vanaf de bestuurderskant is leuk om nog eens te hebben op de G31.
En garagedeuropener in de spiegel
En night vision
En tv functie
Dan heb ik zo'n beetje alles wat erop kan volgens mij (oke geen trekhaak en geen schermen achterin, maar daar zit ik ook nooit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DaFreakhead schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:38:
Die spiegel aan bij bijrijderskant was een kwestie van ander glas erin en klaar, of moest de kabel veranderd worden?
Dat, samen met die bediening van stoel 2 vanaf de bestuurderskant is leuk om nog eens te hebben op de G31.
En garagedeuropener in de spiegel
En night vision
En tv functie
Dan heb ik zo'n beetje alles wat erop kan volgens mij (oke geen trekhaak en geen schermen achterin, maar daar zit ik ook nooit)
Nee, ik had niet elektrisch inklapbare spiegels dus moest hele nieuwe behuizing en de boel moest over op de LIN-bus. Maar kwam destijds een mooie set tegen waar iemand al beide dimmende glazen in had. Was ook toen mijn APK afliep en 1 van de 2 knipperlichten in de spiegel kapot was en nieuwprijs voor dat lampje was 80 euro. 2 geupgrade spiegels hebben mij uiteindelijk 200 euro gekost. ;)

Ik ben er nog een paar vergeten, nav van jouw lijstje.
Night vision, wil ik mogelijk ook nog een keer proberen maar kosten en onzekerheid houden mij tegen.
Zou mijn EntryNav2 een ingang daarvoor hebben?
Hoe ga ik de night vision knop simuleren?
Welke emulator heb ik nodig?

Garagedeuropener, die wil ik misschien ook nog maar is nu niet nodig want ik heb geen garage maar ik weet dat de G30 spiegel met garageopener ook op de F48 kan. Bekende heeft al een keer een G30 spiegel in een i3 geinstalleerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:47:
Ah dus kwestie van de achterkant enkel vervangen :) Ik heb nu die flippers van foto 1.
Jij hoeft met de flippers zelf helemaal niets te doen... als je een complete set flippers koopt. Wat wil nu wel eens gebeuren... men biedt enkel de flippers aan zonder achterkant/behuizing. Dan kun je dus de achterkant van je eigen flippers gebruiken, door de pin eruit te halen zoals ik je toonde.

Voor de E90 moesten er een paar weerstandjes op het printplaatje verplaatst worden, want bij de originele E9X horen eigenlijk andere flippers. Beide kanten van het stuur push/pull voor +/-. De LCI flippers hebben dus wel links - en rechts +. Ik heb mijn LCI-flippers nog liggen, maar de huidige van de G-serie en verder vind ik momenteel het mooist en voelen steviger aan dan de oudere LCI-flippers zoals hier beneden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i39JYsUpQdcXx726Oxk40gIN2Xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZL6JDYze7P9hhUZcG1eScjRo.jpg?f=fotoalbum_large

In jouw geval hoef je echt alleen maar een ander setje flippers te kopen. Het past gewoon allemaal. Zelfs de M flippers (langwerpige) vanaf de F-serie zoals je ook op een foto van mij kunt zien.
Mr Pingu schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:47:
Moeten dan de flippers van het stuur of kan je gewoon de achterkant eraf 'klikken' met nog op het stuur gemonteerd?
Airbag los en dan heb je links en rechts twee T20 torx boutjes om de flippers los te maken. Nieuwe flippers plaatsen, boutjes vastdraaien en airbag weer terugplaatsen. Easy does it!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DaFreakhead schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:38:
Nee, niet enkel een ander glaasje. Maar jij hebt standaard inklapbare spiegels? Misschien valt het wel te coderen.

Bij mij ook... ik had geen inklapbare spiegels. Originele optie (313 Buitenspiegelpakket) kostte €390,-. Bij dit pakket kreeg je alleen bij een M3 dimmende buitenspiegels. Sommige keuzes van de eerste eigenaar snap ik soms echt niet, maar goed, alles valt te retrofitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXpVLmgIbNGKjpVBROF_mbr0ooI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vEDrqeww92qRtzG8zhHUNiEf.jpg?f=user_large

Bij mij hoefde er geen extra kabel getrokken te worden. Gewoon een kabel die overbodig werd (stekker van 5 pins naar 3 pins) hiervoor gebruikt.

Nam je echter de optie '430 Automatisch dimmende buiten- en binnenspiegels' dan kreeg je op alle modellen dimmende buitenspiegels inclusief optie 313 van hierboven voor €590,-. Peanuts!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yHHaSvCGKJ8-iNrVmRGI6w3a4o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/o5trGYLuFYMFXN0nSPgVTTAb.jpg?f=user_large

Hehe, retrofit van bekerhouders en opbergvakje links naast het stuur in de E9X heeft me ruim €400,- gekost. Ander dashboard, nieuwe bekerhouders besteld, nieuwe afdeklijst.

Als optie '493 Opbergpakket' €125,- :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Qh2WZFeblW0QPD93cokygGJTx8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iDtFy4KoBvhs6YhJWo0m7NwK.jpg?f=user_large
Die wil ik ook nog... maar niet alleen voor de garage dan, maar ook voor het electrisch openende toegankgshekken die op de planning staan.

Is het allemaal nodig? Nee. Gewoon omdat het kan. Daarnaast: Je ziet erg weinig E9X 3 Series met dimmende buitenspiegels. Gewoon leuk. En ja, ook ACC moet er nog opkomen (ligt al in de garage). Ik rij heel vaak met de CC en voor die tijd (2005) was de ACC goed werkend. Komt zo'n radar rechts in de ondergrill te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:16:
Vooral in de winter iedere dag blij met 2 dimmende buitenspiegels :)
Echt fijn inderdaad. Alle koplampen achter je worden gewoon kleine lichtpuntjes. De spiegels lijken wel zwart te worden. Enige vervelende is nu... er komt zijdelings geen licht meer binnen, dus de tellerbak lijkt wat feller. Die moet maar iets minder fel. Ik moet alleen 's avonds nog even testen of de spiegels weer automatisch helder worden als je de automaat in de achteruit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Tortelli schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:09:
M5 reviews zijn er!
YouTube: BMW M5 G90 rijtest: 727 pk zwaargewicht
YouTube: BMW M5 (2024) - AutoWeek Review
YouTube: New BMW M5 REVIEW: Is This 727HP Hybrid Worthy Of The M5 Badge?
(en nog van allerlei reviewers)

[...]

50e is elektrisch vooral een stuk sneller, die 113pk van de 45e houd niet heel erg over. De 193pk van de 50e is voldoende in een X5 om fatsoenlijk mee te komen. Er zit echter een fors prijsverschil tussen 45 en 50e’s viel mij op. Heb er een poosje naar zitten kijken voordat ik de 550e kocht.
Uiteindelijk miste ik het rijplezier van een wat lagere auto teveel. Denk dat een 45/50e minder afschrijft dan een 550e eerlijk gezegd (grotere doelgroep).
Ja, dat is zeker waar. Ik vind het vermogen in de 530e al niet overhouden dus ben bang dat het in een X5 ook erg mager is. Zo'n 200pk lijkt dan acceptabel, hoewel het op een wagengewicht van 2.500kg nog niks is natuurlijk.

Zo'n X5 is populair maar ook prijzig natuurlijk. Is en blijft niet voor iedereen zomaar betaalbaar. Laatst even met de configurator zitten spelen en mijn gewenste X5 komt op 131k, een gewenste 550e op 112k. Met een halfwaardetijd van vier blijven ze nog lang duur :P

Overigens, misschien iemand die dat weet...? De X5 heeft 113pk uit de elektromotor. Een 530e heeft dat vermogen in theorie ook, maar de 530e levert z'n volledige 292pk enkel in Xtraboost-modus. Anders zit ie op z'n reguliere ±250pk. Kan ik daar dan ook uit concluderen dat ie in puur Electric dan ook met maar 70-ish pk rondrijdt en de volle 113pk enkel in Xtraboost beschikbaar zijn?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:09

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Moest even een plaatje maken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0W4ONiFOnkolVUGMSr-ss_5KnE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dr4QF8oXNTvgcjFb3welQyqn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-06 17:30
Pannencouque schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 07:44:
[...]

Ja, dat is zeker waar. Ik vind het vermogen in de 530e al niet overhouden dus ben bang dat het in een X5 ook erg mager is. Zo'n 200pk lijkt dan acceptabel, hoewel het op een wagengewicht van 2.500kg nog niks is natuurlijk.

Zo'n X5 is populair maar ook prijzig natuurlijk. Is en blijft niet voor iedereen zomaar betaalbaar. Laatst even met de configurator zitten spelen en mijn gewenste X5 komt op 131k, een gewenste 550e op 112k. Met een halfwaardetijd van vier blijven ze nog lang duur :P

Overigens, misschien iemand die dat weet...? De X5 heeft 113pk uit de elektromotor. Een 530e heeft dat vermogen in theorie ook, maar de 530e levert z'n volledige 292pk enkel in Xtraboost-modus. Anders zit ie op z'n reguliere ±250pk. Kan ik daar dan ook uit concluderen dat ie in puur Electric dan ook met maar 70-ish pk rondrijdt en de volle 113pk enkel in Xtraboost beschikbaar zijn?
Vraag je naar de nieuwe 530e of de oude? Van de oude heb ik wel vaker begrepen dat het allemaal wat tegenvalt. Accu te snel echt leeg. En een e-motor die te traag is in combinatie met motor management dat te laat de benzine motor bijschakelt. En vergeet de kofferbak niet waar je een stuk minder ruimte hebt.

Heb zelf de nieuwe nu een weekje (touring). Ook uitvoerig testgereden. Daar krijg ik de accu niet van leeg gereden met normaal gedrag. En motormanagement is goed doorontwikkeld. Ik merk niet wanneer welke motor zijn werk levert. Daarvoor moet ik op het scherm kijken. In electric rij je ook meer dan prima mee met het verkeer. Zit hier in z-limburg en ook de heuvels/bergen genoeg power om zonder benzine motor normaal door te kunnen rijden.
Voor de nieuwe geldt in ieder geval wel dat je in electric mode minder kW van de e-motor krijgt dan beschikbaar is. Zie het verbruik tot max 80kW oplopen (van de 135kW). In Hybride iets meer maar dan heb je geen controle over wanneer de benzine motor bijsprint. In boost heb je duidelijk meer dan in de andere modes.

Weet niet of je iets zoekt en wat je zoekt. Maar ik heb met de 530e weer een auto waar ik graag in rij. Hiervoor had ik de iX3. Daar had ik dat zeker niet. Zeker de lange stukken zag ik soms tegenop. 550e is uiteraard sneller. Maar dat was qua tijdslijnen voor mij niet haalbaar. En je zit dan ca 13.000 euro duurder. Heb de keuze niet hoeven maken maar weet niet of ik dat gedaan had. Denk dat ik ongeveer de samenstelling heb die jij hebt bekeken in configurator. Dat is toch serieus veel geld.
X5 rijdt ook heerlijk maar is een totaal andere auto. Vind het zelf een echt mooie auto maar kan (nog) niet wennen aan het weggedrag van die auto. En heb er toch al de nodige km in gereisd.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-06 21:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Pannencouque schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 07:44:
[...]

Denk dat ze het vermogen inderdaad alleen in de Xtraboost stand beschikbaar stellen. Wat @DomiGijzen zegt zijn de elektromotoren van de nieuwe modellen G60/G61 en X5 50e veel sterker en echt voldoende om mee te komen met het dagelijkse verkeer. Op de NL autobaan kun je zelfs wel prima inhalen, al is het dan geen raket meer natuurlijk.

Mijn ervaringen zijn beperkt tot de 550e en X5 50e. Nog een maand 2,5 wachten voor mijn 550e Touring komt O+. Keuze voor een 550e is vooral omdat het gewoon leuk is een keer een dikke B58 te hebben, een 530e zal praktisch meer dan voldoende zijn. Prijsverschil is met zelfde opties (Xdrive en adaptieve dempers) nog iets van €8-9k. Veel geld, al valt tot op ~100k natuurlijk ook wel weer mee; ze geven ook forse kortingen!

Ben het met DomiGijzen eens qua rijgedrag van de X5, super comfortabel (echt subliem op wat klinkerwegen hier in de buurt) maar wel een "boot" inverhouding.

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 26-10-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
DomiGijzen schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:14:
[...]

Vraag je naar de nieuwe 530e of de oude? Van de oude heb ik wel vaker begrepen dat het allemaal wat tegenvalt. Accu te snel echt leeg. En een e-motor die te traag is in combinatie met motor management dat te laat de benzine motor bijschakelt. En vergeet de kofferbak niet waar je een stuk minder ruimte hebt.

Heb zelf de nieuwe nu een weekje (touring). Ook uitvoerig testgereden. Daar krijg ik de accu niet van leeg gereden met normaal gedrag. En motormanagement is goed doorontwikkeld. Ik merk niet wanneer welke motor zijn werk levert. Daarvoor moet ik op het scherm kijken. In electric rij je ook meer dan prima mee met het verkeer. Zit hier in z-limburg en ook de heuvels/bergen genoeg power om zonder benzine motor normaal door te kunnen rijden.
Voor de nieuwe geldt in ieder geval wel dat je in electric mode minder kW van de e-motor krijgt dan beschikbaar is. Zie het verbruik tot max 80kW oplopen (van de 135kW). In Hybride iets meer maar dan heb je geen controle over wanneer de benzine motor bijsprint. In boost heb je duidelijk meer dan in de andere modes.

Weet niet of je iets zoekt en wat je zoekt. Maar ik heb met de 530e weer een auto waar ik graag in rij. Hiervoor had ik de iX3. Daar had ik dat zeker niet. Zeker de lange stukken zag ik soms tegenop. 550e is uiteraard sneller. Maar dat was qua tijdslijnen voor mij niet haalbaar. En je zit dan ca 13.000 euro duurder. Heb de keuze niet hoeven maken maar weet niet of ik dat gedaan had. Denk dat ik ongeveer de samenstelling heb die jij hebt bekeken in configurator. Dat is toch serieus veel geld.
X5 rijdt ook heerlijk maar is een totaal andere auto. Vind het zelf een echt mooie auto maar kan (nog) niet wennen aan het weggedrag van die auto. En heb er toch al de nodige km in gereisd.
Goed punt. Ik vergelijk met de oude 5. De nieuwe is voor mij niet echt een optie vooralsnog, omdat ze de comfortstoelen niet meer hebben op de manier die ik wil (schouderdeel los verstelbaar), ik maak regelmatig gebruik van de apart te openen achteruit én het panoramadak. Allemaal zaken in de nieuwe 5 vervallen zijn.

Ik vergelijk dus een G31 530e touring met een X5 45e. Ik vind de 530e eigenlijk wat te weinig vermogen hebben op puur elektra. Gecombineerd is 't helemaal best maar ik doe woon/werk elektrisch en daar wil ik meer vermogen.

Als ooit toch een nieuwe 5 een optie wordt, neig ik heel erg naar een 550e. Maar ik waag het te betwijfelen. Daarom, gezien comfortstoelen, nog een goed panoramadak, maar ook laadruimte e.d, komt een X5 in beeld. Op korte termijn mogelijk 45e, anders een 50e.
Maar het kostenplaatje vind ik ook wel een ding. We zitten nu in een dure levensfase dus moet ook daar wel wat keuzes in maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-06 17:30
@Pannencouque
Ik snap je punt! Comfortstoelen was ik in eerste instantie ook over teleurgesteld. Heb tijdelijk een g30 520i gehad met comfortzetels. Zat heerlijk en heb ik 2 jaar gemist in de iX3. Maar vanaf de eerste proefrit in de G60 geen moment gemist Maar stoelen en zitcomfort zijn heel erg persoonlijk natuurlijk. In de iX3 en G20 3-serie, beide met sportzetels, heb ik nooit perfect kunnen zitten. Terwijl anderen zweren bij sportzetels in plaats van comfort...
Achterruit kan een ding zijn ja, als je dat gebruikt. Te openen pano dak vind ik ook jammer. Maarja, doorsparen voor een cabrio dan maar.

Wist je dat op de nieuwe 5 serie de hoofdsteun nu weer handmatig is? En dat de kofferbak afdekking niet meer elektrisch is? Kofferbak is goed ruim. Maar opbergvakjes in de auto zijn weer kleiner/minder geworden. Het is zeker niet op alle fronten een verbetering. Maar ik blijf er blij mee :)

Ik betwijfel overigens of een hybride x5 meer laadruimte heeft dan een 5 serie. De X5 heeft nog de verhoogde laadvloer voor de accu. Maar klein is het niet. Nieuwe 5 heeft geen verhoogde laadvloer. Oude wel nog.

Grz D.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannencouque
Ik lees bij jou de bevestiging van een aantal zaken die ik in een nieuwe auto echt als minpunt zou ervaren, of een achteruitgang tov wat ik nu heb.

Dus ik heb eigenlijk drie opties in gedachten: de 530e sowieso doorrijden (ondanks de wat kleine accu en gering elektrisch vermogen), overstappen naar een X5 45e (met dus waarschijnlijk ook te weinig elektrisch vermogen en wel flink meer kosten), of wachten op een X5 50e, dat zou alsnog een paar jaar duren. Wel voldoende vermogen dan. :)
Ik zou de kofferbak dan dus ook afzetten tegen m'n huidige 530e en daarbij is het ook voldoende. Het hoeft dus niet per se veel groter. Alleen wintersport zonder dakkoffer wordt mogelijk iets uitdagender dit jaar, maar ook dat komt vast goed.

Comfortstoelen zijn voor mij een must, gezien ik sinds ik op die stoelen zit, ik geen rugklachten meer in de auto heb. En dat is na jarenlang afzien echt heel fijn. De overstap naar een andere stoel maak ik dus pas als de huidige comfortstoelen niet meer te krijgen zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Pannencouque op 26-10-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52
Kofferbak ruimte vind ik ook echt belangrijk met 2 kids en vakanties, straks met de X5 voor de wintersport toch een dakkoffer ivm ski's en allerhande zooi. Scheelt wel dat sinds dit jaar de kinderwagen niet meer mee hoeft, wat een bak ruimte neemt dat in...

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Ik heb geen tent om mee te nemen ofzo, maar de afgelopen vakantie paste alles gewoon prima in de 530e touring. Niet eens alles vol moeten rammen, maar wel gewoon goed ingepakt.
Kinderwagen zorgde er vorig jaar bij ons voor dat het net niet paste, maar die is inmiddels gelukkig verkocht! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 17:28
Wat nemen jullie allemaal mee op vakantie dan? Twee jaar terug in een F31 met 2 kids van basisschoolleeftijd voor 2 weken in een huisje in Oostenrijk geweest en vorig jaar met een E91 voor 2 weken naar Frankrijk.

In beide gevallen ging dat prima, zonder dakkoffer, waarbij we met de F31 nog iets ruimte over hadden zelfs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:16:
Vooral in de winter iedere dag blij met 2 dimmende buitenspiegels :)
Ik zou nog even wat uitproberen... de spiegel wordt weer helder als je de auto in zijn achteruit zet. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Want wat hoor je dan vaak: "Ik vind die optie niks, want de spiegel blijft zo donker als je achteruit rijdt".

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 26-10-2024 20:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Daan schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:02:
Wat nemen jullie allemaal mee op vakantie dan?
De hele kinderkamer moet toch tegenwoordig mee? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:41:
[...]

Ik zou nog even wat uitproberen... de spiegel wordt weer helder als je de auto in zijn achteruit zet. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Want wat hoor je dan vaak: "Ik vind die optie niks, want de spiegel blijft zo donker als je achteruit rijdt".

[YouTube: Parkeerhulp en dimbaar]
Ja mooi hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Pannencouque schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:48:
[...]

Ik vergelijk dus een G31 530e touring met een X5 45e. Ik vind de 530e eigenlijk wat te weinig vermogen hebben op puur elektra. Gecombineerd is 't helemaal best maar ik doe woon/werk elektrisch en daar wil ik meer vermogen.
Je weet dat die beide dezelfde electromotor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 15:43
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om zelf mijn e91 uit 2006 uit te lezen en onderhoudsinterval te resetten. Volgens mij zijn er een aantal opties:

1. Ista via een laptop.
2. Losse scanner.
3. Bimmer link app op Android telefoon/tablet.

Ik neig naar optie 3. Wie gebruikt deze optie en hoe is je ervaring hiermee? En welke Dongle gebruik je? Ik zie veel draadloze opties. Werkt dit goed zonder de computer te bricken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
PSYch0landeR schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:24:
[...]

Je weet dat die beide dezelfde electromotor hebben?
Vandaar mijn vraag. In de G31 levert ie voor zover ik weet enkel in Xtraboost z'n hele vermogen, en anders iets van 70pk ofzo. Ik vraag me dus af of dat in de X5 45e ook zo is, of dat ie daar altijd volledig elektrovermogen levert (gezien daar geen Xtraboost op zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Arno90 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:15:

Ik neig naar optie 3. Wie gebruikt deze optie en hoe is je ervaring hiermee? En welke Dongle gebruik je? Ik zie veel draadloze opties. Werkt dit goed zonder de computer te bricken?
Ik heb BimmerLink met een MHD Universal WIFI Adapter (BimmerCode, BimmerLink en xHP).

Maar...

https://www.e90post.com/f....php?p=766549&postcount=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Goed nieuws. Ik denk dat de waarde mijn G05 X5 nog wel een tijdje goed zit. Kom vandaag de render tegen van de nieuwe 2026 X5 8)7 _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1e4h5dWmyxTPI_rZZ7ouMssURU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7ym08lqdV32NEm2qXAsIB65.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7wnX-8UMvP0vbLHIk1GNry9LHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8jpdyG9ckoMYQyc6NWCzTr3a.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door DutchManticore op 27-10-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DutchManticore schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:31:
Goed nieuws. Ik denk dat de waarde mijn G05 X5 nog wel een tijdje goed zit. Kom vandaag de render tegen van de nieuwe 2026 X5 8)7 _O-
Persoonlijk zou ik daar niet te zeker van zijn... over smaak valt namelijk niet te twisten ;)

Wow 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:43

Theimon

Snapte!?

Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om zelf mijn e91 uit 2006 uit te lezen en onderhoudsinterval te resetten. Volgens mij zijn er een aantal opties:

1. Ista via een laptop.
2. Losse scanner.

Je service resetten kan toch gewoon via de boordcomputer?

Voor uitlezen: de keuze is werkelijk reuze. Ik heb zelf een eenvoudige dongle en OBD Fusion. Puur voor de motor. Ik moet alleen nog iets hebben om mijn PDC uit te lezen, even kijken of er een sensor of een module kapot is.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Vandaag pushte BMW een Halloween filmpje naar de auto, Idrive 7, tijd geleden dat ze dat deden de laatste keer was met Kerst. Geluid zit er niet bij, dat is te eng :-)

YouTube: 27 oktober 2024

Ehh ik zit niet in Nederland, misschien dat het filmpje daar niet wordt verspreidt.....

[ Voor 15% gewijzigd door RAAF12 op 27-10-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

1. Ista via een laptop.
2. Losse scanner.

Bricken? Zowel uitlezen als coderen gaat prima en kan zowel bedraad als draadloos. Bedraad met een Enet kabel maar eenvoudiger kan het met een dongle. Met Wifi gaat het sneller dan met Bluetooth. Ik heb er diversen en deze is via Ali gekocht wegens de prijs. Vgate dongle. Knopje alleen even indrukken als de app op een Android telefoontje staat, bij iOS doet ie het helemaal zelf. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VG51TCmLblpy7Gxj9Wh_5eB2ZOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hfsyjTuEoOiGdRaS1h5ShCpG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPafn1u8B5GqUCfwg36O1jdipsc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGaBXHEb17DZI9lxyUQ6eZag.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:50

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou het tegenovergestelde verwachten als die zo wordt, die stijl bevalt me wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/guys-we-complained-too-much-about-the-huge-grills-v0-9ttpxsp24lqd1.jpeg?width=300&format=pjpg&auto=webp&s=99bb6d43d9bc0172fd2d479e645451aff135a253
We hebben te veel over de grill gezeurd. :/

>:) Nieuwe X5

Vind de zijkant echt op een F39 X2 lijken trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:24
En daar is natuurlijk niks mis mee 😏

Vind het wel uitzien. Beter als die lompe hokken die ze de laatste tijd uitbrengen.

Maar ja, smaak is gelukkig zeer divers.

[ Voor 62% gewijzigd door roland kroes op 27-10-2024 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Zie jij een grill op dat plaatje? Ehh dat zuinige smalle mondje, dat zijn geen nieren zo te zien. Maar ik kan het mis hebben.

[ Voor 58% gewijzigd door RAAF12 op 27-10-2024 18:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:52
RAAF12 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:40:
Zie jij een grill op dat plaatje? Ehh dat zuinige smalle mondje, dat zijn geen nieren zo te zien. Maar ik kan het mis hebben.
Respect your elders...
(Blijft wel een render natuurlijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qnY2DOrNTuQmOwNzMoc3WL0Klk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6JGXOgIf34NGrEeFK10KmOI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/be-946Xd0WaWTlrxCfKqVyGuNH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sk8ioxs2TzvlFAnkLU3jJsaE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAVyeYOe6ZR1-NmN2H02dSu0R_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjrNOl9Pr9F3HRBX3Sa0mTYH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Puf op 27-10-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 26-01 16:12
Hallo, heb momenteel een G20 330i van bjr 2020 en overweeg de nieuwe LCI van dit jaar en dan de 330E. Vinden jullie deze stap upgrade-waardig? Ben heel erg benieuwd naar jullie mening waarvoor dank alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
Voor die 35 km electrisch? Neuh, zou ik niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_J
roland kroes schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:33:
Bedoelde meer op het gebied van upgrade naar facelift. Voorkant (koplampen en bumper) en binnenkant dashboard vind ik wel wat hebben namelijk. Daarnaast, bij het maken van een keuze voor aandrijving, twijfel ik tussen de 330i en 330E en neig eigenlijk steeds meer naar de 330E ivm onderstaande actieradius en woonwerk 50km totaal.

Actieradius EV 100 km volgens opgave en praktijk 70-80 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Ach, blijft persoonlijk he.
Ik zou de stap te klein vinden, een x bedrag uitgeven voor de stap van pre- lci naar lci. 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Kun je thuis laden?
En hoeveel moet je bijleggen? Voor enkel een nieuw dash zou ik niet upgraden, maar wat andere leuke goodies en deel elektrisch rijden kunnen het de moeite waard maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
roland kroes schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:00:
Ach, blijft persoonlijk he.
Ik zou de stap te klein vinden, een x bedrag uitgeven voor de stap van pre- lci naar lci. 😏
Mee eens hoor, betreft inderdaad een persoonlijke kwestie, maar daarom is ieder mening nog altijd welkom.
Pannencouque schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:00:
Kun je thuis laden?
En hoeveel moet je bijleggen? Voor enkel een nieuw dash zou ik niet upgraden, maar wat andere leuke goodies en deel elektrisch rijden kunnen het de moeite waard maken.
Ja, kan thuis laden. In beginsel had ik wat moeite met het idee vwb hybrid maar heb test gereden en, gezien mijn rijstijl/km, kan ik doordeweeks sowieso electrisch en range van 2e LCI heeft genoeg om ook lange afstanden in NL te overbruggen. Daarnaast BPM voordeel. Weet niet precies maar denk dat je moet rekenen op een 30K erbij, dan wel dik aangekleed.

[ Voor 48% gewijzigd door BMW_J op 27-10-2024 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

BMW_J schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:29:
Hallo, heb momenteel een G20 330i van bjr 2020 en overweeg de nieuwe LCI van dit jaar en dan de 330E. Vinden jullie deze stap upgrade-waardig? Ben heel erg benieuwd naar jullie mening waarvoor dank alvast.
Ik vind het grote scherm een beetje te veel in de LCI en er zit geen 'pook' meer in, maar een soort van schuifschakelaartje voor de automaat. Ik heb er (nog) niet in gereden om het te ervaren. Ik zou zeggen, stap in een demo en onderzoek. Auto's moet je ruiken, voelen en rijden. Heb je geen forum voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:43
BMW_J schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:29:
Persoonlijk vind ik de pre-LCI mooier. Vooral het interieur.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
Dank tot dusver allemaal. Denk dat we deze ontwikkelingen van BMW niet gaan tegenhouden, zowel console als pook e.d. Zit met kantelpunt nu inruilen/verkopen, 4 jaar oud en 50k op de teller, of nog enkele jaren doorrijden en dan minder waard. Dilemma‘’s ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

roland kroes schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:33:
93 − 101 km volgens de WLTP.

Staan genoeg ervaringen hier van de vorige 330e‘s, de LCI2 is enkel een grote verbetering in bereik. Ik zou bijna mijn LCI erop inruilen omdat er verder geen actueel model van BMW me aanstaat.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
fsfikke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:12:
[...]

93 − 101 km volgens de WLTP.

Staan genoeg ervaringen hier van de vorige 330e‘s, de LCI2 is enkel een grote verbetering in bereik. Ik zou bijna mijn LCI erop inruilen omdat er verder geen actueel model van BMW me aanstaat.
Wat heb je nu voor aandrijflijn als ik vragen mag?
Denk trouwens dat MRB in 2026 ook niet 1 op 1 als een reguliere benzineauto belast zal worden ivm veel minder CO2 uitstoot van de 330E en biedt dit soort actieradiussen alleen maar meer voordeel in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BMW_J schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:21:
[...]

Wat heb je nu voor aandrijflijn als ik vragen mag?
Denk trouwens dat MRB in 2026 ook niet 1 op 1 als een reguliere benzineauto belast zal worden ivm veel minder CO2 uitstoot van de 330E en biedt dit soort actieradiussen alleen maar meer voordeel in mijn optiek.
Nu de ‘gewone’ LCI. Dus de nieuwe smoel, maar niet de recent geupgrade accu. Geweldige auto verder, was natuurlijk leuk geweest om weer een B58 voorin te hebben, maar ik zoef toch 90% elektrisch dus zo veel mis ik dat ook weer niet. Verder alle mogelijke opties besteld, helaas niet alles gekregen ivm de chip-problematiek destijds. Pookje is niet perse een verbetering maar je went er wel snel aan. Grote scherm is wel nice. Het voelt een beetje als een van de laatste modellen waar de accountants nog niet extreem hebben lopen beknibbelen op alles zoals bij de huidige 5-serie.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 27-10-2024 22:08 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1 ... 320 ... 358 Laatste