Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 321 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-09 23:47
fsfikke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:01:
[...]

Nu de ‘gewone’ LCI. Dus de nieuwe smoel, maar niet de recent geupgrade accu. Geweldige auto verder, was natuurlijk leuk geweest om weer een B58 voorin te hebben, maar ik zoef toch 90% elektrisch dus zo veel mis ik dat ook weer niet. Verder alle mogelijke opties besteld, helaas niet alles gekregen ivm de chip-problematiek destijds. Pookje is niet perse een verbetering maar je went er wel snel aan. Grote scherm is wel nice. Het voelt een beetje als een van de laatste modellen waar de accountants nog niet extreem hebben lopen beknibbelen op alles zoals bij de huidige 5-serie.
Volgens mij ‘’hoor’ ik je zeggen dat het wel een mooie upgrade is vanaf de pre-LCI 2020?
Pookje ben ik het met je eens, wordt wennen. Klopt het dat er een B48 in de 330E zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BMW_J schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:11:
[...]

Volgens mij ‘’hoor’ ik je zeggen dat het wel een mooie upgrade is vanaf de pre-LCI 2020?
Pookje ben ik het met je eens, wordt wennen. Klopt het dat er een B48 in de 330E zit?
De upgrade van een 330e pre-LCI naar een 330e LCI is vooral een cosmetische vooruitgang. De stap van een 330i naar een 330e voegt een heel nieuwe dimensie toe. Als dat bij je gebruik past is dat zeker de moeite waard. Als je elke dag 300km moet rijden en niet thuis kan laden is het minder.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
fsfikke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:27:
[...]

De upgrade van een 330e pre-LCI naar een 330e LCI is vooral een cosmetische vooruitgang. De stap van een 330i naar een 330e voegt een heel nieuwe dimensie toe. Als dat bij je gebruik past is dat zeker de moeite waard. Als je elke dag 300km moet rijden en niet thuis kan laden is het minder.
Dank.
Woon werk 50 km p/dag. Toevallig ook ervaring met optie M adaptive suspension? Zo ja, maakt het dusdanig verschil om het erbij te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

fsfikke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:27:
[...]

De upgrade van een 330e pre-LCI naar een 330e LCI is vooral een cosmetische vooruitgang.
Mja, de LCD muur in de cockpit blijf ik nog steeds geen vooruitgang vinden. :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BMW_J schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:43:
[...]

Dank.
Woon werk 50 km p/dag. Toevallig ook ervaring met optie M adaptive suspension? Zo ja, maakt het dusdanig verschil om het erbij te nemen?
Dat heb ik ook, maar gebruik zelden een andere stand dan comfort. Als je het type bent dat elke bocht en rotonde dwars neemt dan is het wel handig (om dat af te leren :p)/ om hem stugger te zetten.
YakuzA schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:53:
[...]

Mja, de LCD muur in de cockpit blijf ik nog steeds geen vooruitgang vinden. :p
Ja dat snap ik, maar de traditionele cockpit ziet er ook niet helemaal bijtijds meer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:42
fsfikke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:01:
[...]
Het voelt een beetje als een van de laatste modellen waar de accountants nog niet extreem hebben lopen beknibbelen op alles zoals bij de huidige 5-serie.
Kijk even onderstaand filmpje vanaf 13 minuten, de boekhouders waren bij de LCI van de G20 ook al aardig aan het beknibbelen:

YouTube: AKTIONÄRE lieben diesen TRICK! So SPART BMW beim G21 3er LCI - Facel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Spollie schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:16:
[...]

Kijk even onderstaand filmpje vanaf 13 minuten, de boekhouders waren bij de LCI van de G20 ook al aardig aan het beknibbelen:

YouTube: AKTIONÄRE lieben diesen TRICK! So SPART BMW beim G21 3er LCI - Facel...
Jazeker, dat soort kostenoptimeren doen ze bij elke Modelpflege. Maar dat zijn toch vooral kleine dingetjes. De 5 hebben ze van begin af aan grondig verschaald en ziet er op veel punten gewoon goedkoop uit.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 27-10-2024 23:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
fsfikke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:22:
[...]

Jazeker, dat soort kostenoptimeren doen ze bij elke Modelpflege. Maar dat zijn toch vooral kleine dingetjes. De 5 hebben ze van begin af aan grondig verschaald en ziet er op veel punten gewoon goedkoop uit.
Zijn ook een paar zaken die me bij m'n X5 negatief opvallen. In het dagelijks gebruik is het feit dat de achterdeuren niet meer handsfree geopend kunnen worden de grootste irritatie. Zet voor bijna elke rit iets op de achterbank, maar dat gaat dus niet meer in 1 keer. Moet nu eerst de hand op de hendel van het portier voor leggen voordat ik toegang heb tot de achterbank. Ziet er heel knullig uit. Zou het op kunnen lossen door 'automatisch ontgrendelen bij benaderen' aan te zetten, maar vind dat geen prettige optie. De wagen ontgrendeld dan namelijk ook op momenten dat het niet nodig is.

Verder is het niveau en de bediening van de bagagecover achter verre van optimaal. Heb begrepen dat dit eerst elektrisch was (geen ervaring mee). De huidige (mechanische) implementatie past in ieder geval zeker niet bij een model met een vanafprijs boven de 100K.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:56
alexbl69 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 06:46:
[...]

Moet nu eerst de hand op de hendel van het portier voor leggen voordat ik toegang heb tot de achterbank.
Hoe ging dat eerst? Openen als je handvat van het achterste portier vastpakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:13

Mr Pingu

Professioneel Prutser

fsfikke schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:22:
[...]

Niet alleen bij de fcelift maar dit is gebeurd over de hele linie. i4 heeft vanaf 2022 ook geen achtergrond verlichting meer op de ventilatierrooster-wieltjes en ambient lighting in deurvak ontbreekt ook ineens. Alles van voor 2022 heeft nog niet deze besparingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Pingu op 28-10-2024 07:16 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

sjorsjuhmaniac schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 06:54:
[...]

Comfort access werkte vroeger ook op de achterste handvaten (zoals bij de 3 serie LCI nog wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:10
Mr Pingu schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:58:
[...]

https://www.realoem.com/b...gId=41_1477&q=51217202146

Onder andere E70 X5, 5' / 6' series F1x, 7 series F0x, delen de non-SCA sloten met de Z4 dus in theorie zou het mogelijk moeten zijn om de sloten + softclose motors van 1 van deze modellen in de Z4 te fietsen.
Soft-close is een los systeem en heeft alleen voeding (12V+) en aarde/chassis en is geen coding voor nodig. :)

Enige uitdaging is of er genoeg plek in de deur is voor de soft-close motor. In de voordeuren bij mijn X1 was er zeeën van ruimte en kon ik zelfs 2 bestaande gaten hergebruiken. De achterdeuren moest ik een nieuw gat boren voor bevestiging en ging maar net kwam ruimte met de ruitenlift.
Ik zou verwachten dat ik het van een G serie nodig zou hebben op mn G29, maar ik kwam al wat tegen van F10 softclose. Maar ook weer van de G serie X5.

Wellicht eens in gaan lezen, lijkt me vooral een klote klus om alles netjes open en weer dicht te maken zonder dat het daarna gaat rammelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 06:54:
[...]

Yep. Heb hiervoor een F10 en een G32 gehad, die hadden dat nog.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

alexbl69 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:16:
[...]

Yep. Heb hiervoor een F10 en een G32 gehad, die hadden dat nog.
G3x is als enig LCI gespaard gebleven van besparingen, rest van de modellen niet...

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:04

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

BMW_J schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:29:
Hallo, heb momenteel een G20 330i van bjr 2020 en overweeg de nieuwe LCI van dit jaar en dan de 330E. Vinden jullie deze stap upgrade-waardig? Ben heel erg benieuwd naar jullie mening waarvoor dank alvast.
Doe dan upgrade naar 545e heb je tenminste echte upgrade te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
NLKornolio schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:34:
[...]

Doe dan upgrade naar 545e heb je tenminste echte upgrade te pakken.
Upgrade-technisch geef ik je wel gelijk, vind echter voorkant van de nieuwe 5 serie wennen en de 3 daarin strakker maar wel overwogen idd.

Iemand nog een mening/advies over 3 sedan of touring? Scheelt ook weer een paar duizend zag ik, touring duurder uiteraard. Ben altijd sedan rijder geweest maar de touring kan soms praktischer zijn, niet vaak in mijn geval. Looks is een smaak kwestie, tot nu toe altijd sedan mooier gevonden maar deze lijn touring is ook niet slecht.

[ Voor 21% gewijzigd door BMW_J op 28-10-2024 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:33
BMW_J schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:55:
[...]

Upgrade-technisch geef ik je wel gelijk, vind echter voorkant van de nieuwe 5 serie wennen en de 3 daarin strakker maar we overwogen idd.

Iemand nog een mening/advies over 3 sedan of touring? Scheelt ook weer een paar duizend zag ik, touring duurder uiteraard. Ben altijd sedan rijder geweest maar de touring kan soms praktischer zijn, niet vaak in mijn geval. Looks is een smaak kwestie, tot nu toe altijd sedan mooier gevonden maar deze lijn touring is ook niet slecht.
Vergeet niet dat als je een 330E aanschaft je moet inboeten op kofferbakruimte. In absolute waarden moet je dan behoorlijk veel inboeten bij een sedan. Mocht je regelmatig volumineuze items meenemen dan zou ik voor een touring gaan. Persoonlijk vind ik de touring sws mooier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Martin.Air schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 07:47:
[...]

Ik zou verwachten dat ik het van een G serie nodig zou hebben op mn G29, maar ik kwam al wat tegen van F10 softclose. Maar ook weer van de G serie X5.

Wellicht eens in gaan lezen, lijkt me vooral een klote klus om alles netjes open en weer dicht te maken zonder dat het daarna gaat rammelen.
Oh G-serie, ik ging uit van oudere Z4 dus negeer de inhoud van mijn vorige bericht. Principe blijft nog wel overeind ;)

Ik heb niet echt problemen met rammelen en mijn auto is al meerdere keren redelijk 'gestript'. Wel heb ik voordat ik begin wat van die clips achter de hand dat als er 1 beschadigd dat ik die gelijk kan vervangen. Daarnaast vind ik dat BMW bevestiging erg goed is. Van het weekend een Volvo V70 III uit elkaar gehaald en dat vond ik allemaal een stuk lastiger en de deuren waren een ramp want de ruitenlift zat gepopnageld en direct vast aan de ruit. Met andere woorden om in de deur te komen moest de ruit eruit... Nu heb ik geen G29 open gehad maar verwacht geen schokkende veranderingen en denk dat deze lijkt op de i4 G26 die ik al wel een keer open heb gehad.

De deurbekleding zit er met clips opgeklikt, heb je eenmaal die eraf is alleen nog de 'vapour barrier' die je er voorzicht af moet halen en dan kan het slot eruit. Vervolgens moet je ergens een plek vinden om die softclose motor op te schroeven waar deze niet tegen de ruit kan komen. En dan moet deze motor ook nog stroom dus moet je een kabel trekken naar de zekeringskast. Ik had eerst de kabels naar al mijn 4 deuren getrokken en denk dat ik 3 a 4 uur daarvoor gebruikt heb. (in mijn auto moet heel de BDC eruit om bij de voorste deurcontacten te komen en de zekeringskast zit onder het dashboard dus alles behalve dasbhoard zelf moet eruit aan de passagierskant.

En daarna 2,5 uur per deur (gemiddeld, eerste deur ging wat langzamer, wel inclusief kabelboompjes maken)

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Pingu op 28-10-2024 09:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 15:03
BMW_J schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:29:
Hallo, heb momenteel een G20 330i van bjr 2020 en overweeg de nieuwe LCI van dit jaar en dan de 330E. Vinden jullie deze stap upgrade-waardig? Ben heel erg benieuwd naar jullie mening waarvoor dank alvast.
Interessant hoe verschillend er over gedacht wordt. Laat ik ook wat zeggen over de 330e.

Voorafgaand aan aanschaf niet gedacht en nu blijkt dat het elektrisch rijden met de 330e, voor mij, een heel leuk spelelement toevoegt aan het rijden. Gisteren met mijn 330e G21 uit 2020 ruim 65KM volledig elektrisch op 1 volle accu gereden. Om dat te bereiken is het wel nodig om de rechterbaan op de snelweg te leren waarderen. Op het moment dat je dat lukt dan ontvouwt zich weer een hele nieuwe dimensie aan het autorijden, namelijk de ultrachill zen modus op adaptive cruise control (met driving assistant pro). Heerlijk stil qua rijgeluid ook bij elektrische aandrijving.
Lekker muziekje of podcast aan en zoeven maar.

En, ook verrassend genoeg is het elektrische vermogen voldoende krachtig om lekker op te trekken en mee te komen met het verkeer.

En dan, als je er zin in hebt kan je ook een keer met superpower rijden. Dat geeft ook heel veel plezier.

Ik heb zelf specifiek voor de Touring gekozen vanwege de looks en de praktische bruikbaarheid. Ook momenteel wat mij betreft zo'n beetje de best uitziende BMW die er is.

Mijn woon-werk is plm 46 KM retour. Ik ga ervan uit dat ik dat in de winter niet ga redden. Dus de LCI 2 zou een geweldige uitkomst zijn.

Ben benieuwd waar je op uit gaat komen.
Veel plezier met de voorpret 👍

[ Voor 4% gewijzigd door no113 op 28-10-2024 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Doe ik als 330i rijder ook maar een duit in het zakje. Gisteren een zeldzaam momentje dat ik alleen onderweg was, de tijd had en met een omweg naar huis ging.
Ik heb al jaren een motor in de schuur staan, maar rijdt nooit meer. Heb dus gisteren de 330i maar eens over wat mooie weggetjes geknald die ik voorheen met de motor ook wel eens pakte.

Veel slingerende weggetjes tussen de landerijen. De boeren waren al weer even klaar, dus het asfalt was vochtig maar zat niet onder de modder. Gek genoeg, ondanks het mooie weer, geen fietser of wandelaars.

Heerlijk hoe zo'n 330i dat op "Artikel 5" tempo doet, toch merk je het gewicht wel. Vermogen is op dat soort wegen meer dan voldoende. Een 330e had dat minder lekker gedaan door het hogere gewicht, terwijl de toegevoegde waarde van de elektro sleurkracht niet zo groot was geweest.

Overigens kan een 330i ook prima zuinig gereden worden. 1:16 of beter over een hele rit kost weinig moeite. Naar kantoor is 25km, dat zou prima elektrisch kunnen maar met doorgaans 1:16 of beter maakt dat ook geen gigantisch verschil vind ik. Dus rijdt je weinig echt korte stukjes is het voordeel van een 330e ook niet super groot.

Ben ook wel benieuwd hoeveel stiller een 330e bij 100 of 120 op de cruise control is. Ook een 330i loopt dan bijna stationair, dus motorgeluid valt dan ook reuze mee.

Misschien dat een 330e op tussensprintjes en/of Autobahn stampen wat vlotter is, maar een 330i komt daar ook best aardig mee weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:37

Eagle Creek

Breathing security

B-Real schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:31:

Overigens kan een 330i ook prima zuinig gereden worden. 1:16 of beter over een hele rit kost weinig moeite. Naar kantoor is 25km, dat zou prima elektrisch kunnen maar met doorgaans 1:16 of beter maakt dat ook geen gigantisch verschil vind ik. Dus rijdt je weinig echt korte stukjes is het voordeel van een 330e ook niet super groot.
1-op-16 doe ik wel in de vakanties op de Franse snelwegen. In Nederland is 1-op-22 :voor mij veel vaker de norm, bv een rit van Utrecht naar Zeeland (130km).

(330e)

Alles valt of staat met hoe vaak je laadt maar de 330e heeft als voordeel dat hij onderweg nog energie terugwint. Dat is wel voordelig op langere ritten, ook al ben je door je thuis-stroom heen.

[ Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 28-10-2024 11:19 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
no113 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:16:
[...]

Interessant hoe verschillend er over gedacht wordt. Laat ik ook wat zeggen over de 330e.

Voorafgaand aan aanschaf niet gedacht en nu blijkt dat het elektrisch rijden met de 330e, voor mij, een heel leuk spelelement toevoegt aan het rijden. Gisteren met mijn 330e G21 uit 2020 ruim 65KM volledig elektrisch op 1 volle accu gereden. Om dat te bereiken is het wel nodig om de rechterbaan op de snelweg te leren waarderen. Op het moment dat je dat lukt dan ontvouwt zich weer een hele nieuwe dimensie aan het autorijden, namelijk de ultrachill zen modus op adaptive cruise control (met driving assistant pro). Heerlijk stil qua rijgeluid ook bij elektrische aandrijving.
Lekker muziekje of podcast aan en zoeven maar.

En, ook verrassend genoeg is het elektrische vermogen voldoende krachtig om lekker op te trekken en mee te komen met het verkeer.

En dan, als je er zin in hebt kan je ook een keer met superpower rijden. Dat geeft ook heel veel plezier.

Ik heb zelf specifiek voor de Touring gekozen vanwege de looks en de praktische bruikbaarheid. Ook momenteel wat mij betreft zo'n beetje de best uitziende BMW die er is.

Mijn woon-werk is plm 46 KM retour. Ik ga ervan uit dat ik dat in de winter niet ga redden. Dus de LCI 2 zou een geweldige uitkomst zijn.

Ben benieuwd waar je op uit gaat komen.
Veel plezier met de voorpret 👍
Dankjewel voor het delen van je ervaring! Denk ook dat het een ander dimensie met zich mee gaat brengen. Netjes vwb actieradius van 65KM en inderdaad met de LCI2 denk ik dat ik nauwelijks meer hoef te tanken en dat is een bijkomend voordeel. Beweeg meer richting een 330E en zie daar gewoon de voordelen meer van in terwijl je niets of nauwelijks inlevert t.o.v. mijn huidige 330i. Heb namelijk test gereden met een 330E en het enige wat je merkt, is dat je iets meer gewicht bij je draagt maar dat is echt te verwaarlozen, je beseft dit als je weer terug je 330i instapt en anders niet, gaat niet ten koste van rijbeleving. Sterker nog, had zelfs het gevoel dat de 330E juist stabieler in de bochten bleef door het extra gewicht.
Nu nog de keuze tussen een sedan en touring d:)b
Eagle Creek schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

1-op-16 doe ik wel in de vakanties op de Franse snelwegen. In Nederland is 1-op-22 :voor mij veel vaker de norm, bv een rit van Utrecht naar Zeeland (130km).

(330e)

Alles valt of staat met hoe vaak je laadt maar de 330e heeft als voordeel dat hij onderweg nog energie terugwint. Dat is wel voordelig op langere ritten, ook al ben je door je thuis-stroom heen.
Had jij een sedan of touring?

[ Voor 10% gewijzigd door BMW_J op 28-10-2024 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BMW_J schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Sterker nog, had zelfs het gevoel dat de 330E juist stabieler in de bochten bleef door het extra gewicht.
Stabiel is de wagen zeker, ga je in bochtenwerk wat sneller van links naar rechts voel je het meer verschuiven van in een lichtere auto. Of je dat storend vindt is enerzijds persoonlijk, anderzijds kun je je afvragen hoe vaak je op de openbare weg echt de grenzen op zult zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
Wat verbruikt zo’n 330E gemiddeld en onder normale omstandigheden in NL eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door BMW_J op 28-10-2024 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BMW_J schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:23:
Wat verbruikt zo’n 330E gemiddeld en onder normale omstandigheden in NL eigenlijk?
Voor iemand die zich aan de Vmax snelheid houd en overdag rijdt? of snachts? snelweg? Vmax+10?

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 28-10-2024 11:25 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
YakuzA schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:25:
[...]

Voor iemand die zich aan de Vmax snelheid houd en overdag rijdt? of snachts? snelweg? Vmax+10?
Goede vraag. Ja, regulier woonwerk overdag, gelimiteerde snelheid. Weekenden langere afstanden, snelweg, maar dat zal een paar keer p/mnd voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BMW_J schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:23:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sE7XZwz4EbuNQEIG_GjXflBFo48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgirJTOr5V3A3LDODmL5MYk8.jpg?f=fotoalbum_large
70km ww 3x per week
Af en toe langere ritten (250 retour)
Kleine boodschapjes

Veel snelweg, weinig stad.

2019 model G20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
Eagle Creek schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:24:
[...]

[Afbeelding]
70km ww 3x per week
Af en toe langere ritten (250 retour)
Kleine boodschapjes

Veel snelweg, weinig stad.

2019 model G20
Wauw, indrukwekkend! Hoe moet ik dit exact lezen, gemiddelde brandstofverbruik of een mix van batterij en brandstof?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

De screenshot is een deel van de volledige pagina in de app.

De totale 3200 kilometer heb ik dus vooral elektrisch kunnen rijden maar óok 56 liter dinosap nodig gehad. Het gemiddelde van 1.7l/100 km is dus samen met elektrisch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Dit is mijn eerste BMW die jong genoeg is voor de BMW App. Ondanks dat het een gebruikte auto is, is de levering real-time te volgen in de MyBMW app. Kan zien dat de auto "in delivery service" is.

Na invoeren VIN kun je de auto ook alvast digitaal bekijken, en krijg je een gepersonaliseerde lijst van how-to's en instruction manuals op basis van de opties die in jouw auto aanwezig zijn.

Ja, komende uit een 12 jaar oude Up vond ik dit best grappig... Of, indrukwekkend? Lijkt zeer gedetailleerd. Alle knopjes kloppen met de opties, juiste speakers worden getoond. Best wel gelikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKVcqdY3vYt5QA4tm8YIWXRUmig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRbDJNCatkbHadfc7tfn1fJN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJhZaKkPLcDnH4DynV3g36vOiZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vRwq5VOcyKhsedHljqXa1d2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKUzqpZpZhUbFMRhXawUbA-C1CY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqz55uOGNdVClh7Vcd1y6tNd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMVkycdfPefAJW6ONgGRvG_nYQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pf0gij4xtml0PoGQlWNW3f0k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtFLvRWs2mC-2bHoDW_POdUz6A4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97431Ok6Lv4dYwSRqaOQBprg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIMLAotVTgXJYg9Ww49Gsfw5yzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jk8lafjnszCN4V4zZeSHwBh0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgLzm36kuVA94z81NMZddskgp4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mc9vmyC4VyQgdaprx94ZlcjZ.jpg?f=fotoalbum_large

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Laatst online: 10:10
DutchManticore schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:12:
Dit is mijn eerste BMW die jong genoeg is voor de BMW App. Ondanks dat het een gebruikte auto is, is de levering real-time te volgen in de MyBMW app. Kan zien dat de auto "in delivery service" is.

Na invoeren VIN kun je de auto ook alvast digitaal bekijken, en krijg je een gepersonaliseerde lijst van how-to's en instruction manuals op basis van de opties die in jouw auto aanwezig zijn.

Ja, komende uit een 12 jaar oude Up vond ik dit best grappig... Of, indrukwekkend? Lijkt zeer gedetailleerd. Alle knopjes kloppen met de opties, juiste speakers worden getoond. Best wel gelikt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het enige wat ik echt nog mis is een manier om dit model ook te exporteren, voor ons tweakers toch wel erg leuk om een model van je auto te hebben voor bijvoorbeeld je HomeAssistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
Eagle Creek schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:04:
De screenshot is een deel van de volledige pagina in de app.

De totale 3200 kilometer heb ik dus vooral elektrisch kunnen rijden maar óok 56 liter dinosap nodig gehad. Het gemiddelde van 1.7l/100 km is dus samen met elektrisch.
Dank. Hoeveel kWh/100 verbruikt de 330E in jouw (rijstijl) geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn led verlichting op mijn G20 is niet helemaal lekker. Hij gaat iets minder ver aan bestuurderskant en in het algemeen lijkt hij niet hoog genoeg. Dealer heeft het gecontroleerd maar het is goed volgens hun...
De meedraaiende lichten heb ik ook nog geen profijt van gezien in de praktijk want de berm is beter verlicht dan de weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lK6F-Vl0GFY8l7FY7TpGEuEcl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6H6LJJAHXGxzOz2ro3YTCpF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Dutchmega schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:58:
Mijn led verlichting op mijn G20 is niet helemaal lekker. Hij gaat iets minder ver aan bestuurderskant en in het algemeen lijkt hij niet hoog genoeg. Dealer heeft het gecontroleerd maar het is goed volgens hun...
De meedraaiende lichten heb ik ook nog geen profijt van gezien in de praktijk want de berm is beter verlicht dan de weg.

[Afbeelding]
Hoe ziet het patroon eruit tegen een (witte)muur / roldeur?

Links is altijd iets minder dan rechts zodat tegenliggers niet verblind worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Is toch normaal lichtbeeld?

Edit: Ik gooi 'm er toch even in ter vergelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vy0_YNia0IYVDBP-WhhLGCKAEIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6QgXS1I0PDnGdsigqKdBnaE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door CreativeS op 28-10-2024 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore

[Afbeelding]
Ik zie het probleem niet? Hij geeft gewoon mooi licht, spaart de linkerzijde voor tegenliggers, en rechts is het goed verlicht zodat je obstakels, dieren of stilstaande voertuigen goed kunt zien.

Heb je een licht teken met een A-teken in je display? Deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-njf4_XqDIPxnLNgeclBkv_ODw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/md23MYcTrvadIOcz3ypAaVqt.jpg?f=user_large

In dat geval kun je namelijk ook nog je grootlicht nonstop aanzetten. Dan heb je nog meer licht en met adaptive light zie je hem dan zwarte plekken tekenen rondom andere autos en tegenliggers.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchManticore op 28-10-2024 19:16 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
CreativeS schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

Is toch normaal lichtbeeld?

Edit: Ik gooi 'm er toch even in ter vergelijk.

[Afbeelding]
Geen eerlijke vergelijking. Hij rijdt op hogere snelheid (snelweg vs landweg) en belangrijker nog, hij heeft links een tegenligger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-10 21:29
Hi allen,

Ik kom er niet uit. Ik wilde mijn voorruit een keer echt helder en schoon krijgen en heb hiervoor de Soft99 Glaco Glass Compound gebruikt, volgens de instructies. Sindsdien piepen, schuren en stuiteren mijn ruitenwissers echter over de ruit.

Ik heb de ruit vervolgens nogmaals schoongemaakt met isopropylalcohol en daarna opnieuw behandeld met Gyeon Glass, om zeker te zijn dat er geen restjes achterbleven. Ook heb ik de ruitenwissers gereinigd met isopropylalcohol om eventuele residu te verwijderen. De ruitenwissers zelf zijn overigens nog vrij nieuw; ze zijn in mei vervangen, dus ongeveer zes maanden oud.

Heeft iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DutchManticore schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:52:
[...]

Geen eerlijke vergelijking. Hij rijdt op hogere snelheid (snelweg vs landweg) en belangrijker nog, hij heeft links een tegenligger.
Niet met je eens… maar op één of andere manier was dat vooraf al te verwachten. Lichtbeeld is hetzelfde en daar gaat het om.

Maar voor jou… speciaal een andere setting met tegenligger :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsFe25vkEjTrdRExfjLhq6EWLl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyt31jl7iTfaiWhwMQ8HDpjz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door CreativeS op 28-10-2024 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
CreativeS schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 23:00:
[...]

Niet met je eens… maar op één of andere manier was dat vooraf al te verwachten. Lichtbeeld is hetzelfde en daar gaat het om.

Maar voor jou… speciaal een andere setting met tegenligger :P

[Afbeelding]
Wacht even ik snap je niet.
In de handleiding van BMW staat letterlijk, dat zowel snelheid, de aanwezigheid van tegenliggers/reflecterende borden, stuurhoek, allemaal het geprojecteerde lichtbeeld beïnvloeden. Wat bedoel je met dat was voaraf te verwachten en ik ben het niet met je eens? Ik zeg toch alleen dat dat niet zo direct te vergelijken is om die redenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:20
lostboy_0234 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:18:
Hi allen,

Ik kom er niet uit. Ik wilde mijn voorruit een keer echt helder en schoon krijgen en heb hiervoor de Soft99 Glaco Glass Compound gebruikt, volgens de instructies. Sindsdien piepen, schuren en stuiteren mijn ruitenwissers echter over de ruit.

Ik heb de ruit vervolgens nogmaals schoongemaakt met isopropylalcohol en daarna opnieuw behandeld met Gyeon Glass, om zeker te zijn dat er geen restjes achterbleven. Ook heb ik de ruitenwissers gereinigd met isopropylalcohol om eventuele residu te verwijderen. De ruitenwissers zelf zijn overigens nog vrij nieuw; ze zijn in mei vervangen, dus ongeveer zes maanden oud.

Zelf geen ervaring mee. Maar heb wel eens gelezen op een retailing forum dat siliconen ruitenwissers moeite hebben met coatings op ramen. Onder andere springen e.d. Rubber zou dan beter werken.

Grz D.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spollie
RAAF12 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:56:
[...]

Ik vind de Touring verschrikkelijk lelijk met die paar handvatten op het dak!!! Koop dan een bestelwagen als je meer ruimte nodig hebt.
Ik vind de 320i sedan verschrikkelijk lelijk met die schrale motor onder de motorkap!!! Koop dan een Renault Clio als je geen 6-cilinder BMW kunt betalen.

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Spollie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:49:
[...]

Ik vind de 320i sedan verschrikkelijk lelijk met die schrale motor onder de motorkap!!! Koop dan een Renault Clio als je geen 6-cilinder BMW kunt betalen.

_O-

Hier zit oprecht meer logica in dan de originele opmerking ook nog.

[ Voor 14% gewijzigd door DutchManticore op 29-10-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 17:45

80000

mrox

lostboy_0234 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:18:
Hi allen,

Er was ooit eens chemisch spul in mijn voorruit ingebrand door de zon en van alles geprobeerd inclusief ispropylalcohol om het eraf te krijgen maar niet lukte. Uiteindelijk heeft de Albert Heijn geholpen: keramisch glas cleaner voor de inductie kookplaat in een grijze fles en ook volledig wit keukenpapier van hun.

Geen idee of het voor je werkt, allemaal op eigen risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Spollie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:49:
[...]

Ik heb je naar geluisterd en wij hebben daarom ook beide; 4-cilinder diesel BMW en een Renault clio op hoge poten (Renault Captur) *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:44

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

BMW_J schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:19:
[...]

Dankjewel voor het delen van je ervaring! Denk ook dat het een ander dimensie met zich mee gaat brengen. Netjes vwb actieradius van 65KM en inderdaad met de LCI2 denk ik dat ik nauwelijks meer hoef te tanken en dat is een bijkomend voordeel. Beweeg meer richting een 330E en zie daar gewoon de voordelen meer van in terwijl je niets of nauwelijks inlevert t.o.v. mijn huidige 330i. Heb namelijk test gereden met een 330E en het enige wat je merkt, is dat je iets meer gewicht bij je draagt maar dat is echt te verwaarlozen, je beseft dit als je weer terug je 330i instapt en anders niet, gaat niet ten koste van rijbeleving. Sterker nog, had zelfs het gevoel dat de 330E juist stabieler in de bochten bleef door het extra gewicht.

[...]

Had jij een sedan of touring?
Ik heb een 2020 pre-lci 330e Touring. Op warme dagen haal ik net de 50km naar mijn werk. Dat is wel van Apeldoorn naar Arnhem over de A50 en een stukje binnenstad Arnhem wat ook redelijk bergafwaarts is. Dat stuk autosnelweg heeft redelijk wat hoogteverschil over het gehele stuk wat neerkomt op dat je niet, ondanks de speedlimiter op 105km/u een constant verbruik hebt zoals op een echt vlak stuk snelweg.

De terugweg haal ik vaak wel op 1 accu lading. Ik heb het geluk dat ik (nog) gratis kan laden op het werk. Dus als je woon-werk enkele reis 25km is, zou je ook een pre-lci kunnen overwegen. Dan heb je nog wel dat "ouderwetse" dashboard gevoel ipv dat, in mijn ogen foeilelijke langwerpige scherm. Haalt voor mij het gehele auto rijden gevoel eruit. Wellicht ook wat goedkoper. Denk alleen wel dat je de terugweg een kleinstukje, zoals @CreativeS dat mooi omschrijft, dinosap moet gaan gebruiken :) Dat heb ik ook vaak wel 8/10 ritten, vooral ook nu het wat kouder wordt.

Ik tank ongeveer 1x per maand nu. Is even afhankelijk van hoe vaak we naar ouders en schoonouders gaan die op enkele reis 135/140km wonen. Het is overigens wel grappig dat je overweegt om van een 330i naar een 330e te gaan. Ik zit de laatste tijd steeds meer te denken om van een 330e naar een 330i te gaan omdat ik gewoon op elektrisch een stuk rijbeleving mis. Tevens vind ik mijn 330e op benzine niet echt zuinig. Komt wellicht omdat die ook nog wat zwaarder is gezien het feit dat het xDrive is. Dat in combinatie met de toch relatief kleine tank van 40l waarbij je de waarschuwing al bij 30l krijg, doet mij steeds meer twijfelen. Ik heb toch liever die 60l van de 330i. Ondanks het feit dat ik eigenlijk voor 100% voldoe aan het zgn 330e profiel van veel kleine ritjes die elektrisch kunnen en wat ik dus ook doe. Wij pakken voor vrijwel alles de auto, dat deden we vroeger al toen ik nog lease reed, als nu elektrisch met een eigen auto. Ja zelfs de 400m naar de sportschool op maandag avond :>

Zelf ben ik heel benieuwd hoe een 330i rijdt. Ik vind de benzine motor in mijn 330e ondanks elektrische ondersteuning best wel mwoah en heb het idee dat als ik ze naast elkaar zet in een sprint, de 330i het met vlag en wimpel gaat winnen, echter is dat een gevoel. Het is jammer dat mijn 330e van december 2020 is en dus niet heel makkelijk getuned kan worden naar de 258pk van de 330i anders had ik dat allang gedaan.

Wat anderen al schrijven over het rijden in een 330e en dat dit een nieuwe dimensie aan het rijden geeft, klopt wel. Ik ben van flinke doorrijder (altijd vmax +50 op autosnelweg) naar oude lul gegaan qua rijstijl. Lekker op de rechterrijstrook met de speedlimiter op 105km/u (nee cc gebruik ik niet) netjes wachtend op een gaatje om naar links te kunnen bij het inhalen en weer terug naar de rechterrijstrook om maar zoveel mogelijk elektrisch te rijden en ouderwetse brandstof kosten te besparen. Bevalt het me ? Ja en nee. Het rijdt wel relaxt maar voelt zo onnnatuurlijk voor mij :D

Dit is overigens een ritje Zaanstreek > Overijssel over de A8, A10 en A1 na 19:00u. A8 en A10 netjes 100km/u gereden, A1 vanaf Restaurant De Witte Bergen + een beetje waar je 130/120 mag, lekker het voet op het gaspedaal gehouden en stukken flink door getrapt tot 160/170, maar meestal zo rond de 140km/u.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pD4iKB8Mo0JJR6WMN9i6pHREcc4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yJudkOeHNjYNaeqvk5szH72o.png?f=fotoalbum_large

En omdat dit topic waardeloos is zonder foto's ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZ0k8U8BSwuHrGO4qQ5w4P8cU_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3akPSCHmgpIX4CeSB38NJ0SG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 29-10-2024 13:37 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

alexbl69 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:20:
[...]

Ze zien er tegenwoordig zo uit...

[Afbeelding]

Best subtiel als je het mij vraagt :)
Tis best handig zodat er in de bochten geen water op je peuk valt :P

/edit: ja, in het zwart is hij best onopvallend :)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 29-10-2024 10:50 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hugodv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-10 21:53
Afgelopen weken ook de laserlampen goed kunnen testen van mijn G21, wat een bizar groot verschil met de instap LED koplampen die ik hiervoor had, omdat mn leasebudget toen op was.

Grootlicht assistent doet het ook erg goed volgens mij, ook nog van geen enkele tegenligger een seintje gekregen.

Snelweg kilometers doe ik bijna volledig op de auto pilot, filerijden echt 100%. Had niet verwacht dat ik hier zoveel plezier van zou hebben.

En na 5 jaar lang een B47 tot leven horen komen in mijn vorige 320d, blijft dit nog elke keer genieten O+
Rij ook veel minder met muziek aan, en vaker (dak)raampje op een kier. Oh en tunnels... _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timbak02
MRE-Inc schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:08:
[...]
Wat anderen al schrijven over het rijden in een 330e en dat dit een nieuwe dimensie aan het rijden geeft, klopt wel. Ik ben van flinke doorrijder (altijd vmax +50 op autosnelweg) naar oude lul gegaan qua rijstijl. Lekker op de rechterrijstrook met de speedlimiter op 105km/u (nee cc gebruik ik niet) netjes wachtend op een gaatje om naar links te kunnen bij het inhalen en weer terug naar de rechterrijstrook om maar zoveel mogelijk elektrisch te rijden en ouderwetse brandstof kosten te besparen. Bevalt het me ? Ja en nee. Het rijdt wel relaxt maar voelt zo onnnatuurlijk voor mij :D
Ik herken heel veel van wat je hier zegt. Heel relaxt op de rechterbaan met DAP, zelf tegen het saaie aan soms. Obsessief efficiënt rijden om zoveel mogelijk uit de batterij te halen maakt mij wel eens wat onrustig. Onrustig in de zin van dat ik wel eens flink wat gas wil geven. Ik ben nog zoekende tussen efficiënt rijden maar ook rijplezier beleven aan de auto. Ik tank 1 keer per 1,5 maand en dan rij ik per maand ongeveer 2100 KM. Heel soms mis ik mijn oude F31 320d, lekker ongecompliceerd gas geven en toch best zuinig blijven.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Hugodv schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:56:
Afgelopen weken ook de laserlampen goed kunnen testen van mijn G21, wat een bizar groot verschil met de instap LED koplampen die ik hiervoor had, omdat mn leasebudget toen op was.

Grootlicht assistent doet het ook erg goed volgens mij, ook nog van geen enkele tegenligger een seintje gekregen.

Snelweg kilometers doe ik bijna volledig op de auto pilot, filerijden echt 100%. Had niet verwacht dat ik hier zoveel plezier van zou hebben.

En na 5 jaar lang een B47 tot leven horen komen in mijn vorige 320d, blijft dit nog elke keer genieten O+
Rij ook veel minder met muziek aan, en vaker (dak)raampje op een kier. Oh en tunnels... _/-\o_

[YouTube: M340i cold start]
Nadeel van de laser lights is dat ze in Nederland bijna nooit aan gaan, tenminste niet in de omgeving waar ik woon. Als er straatverlichting aanwezig is blijven ze uit, en dat is bijna altijd het geval. Ik rijd 145 km woon-werk per dag en ik denk dat ze per rit twee keer even kort aan gaan, de rest van de rit staat overal straatverlichting. Laser lights hebben pas echt nut als je veel op de Duitse autobahn rijdt, of misschien als je in een afgelegen dorp in Friesland woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
Spollie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:53:
[...]

Nadeel van de laser lights is dat ze in Nederland bijna nooit aan gaan, tenminste niet in de omgeving waar ik woon. Als er straatverlichting aanwezig is blijven ze uit, en dat is bijna altijd het geval. Ik rijd 145 km woon-werk per dag en ik denk dat ze per rit twee keer even kort aan gaan, de rest van de rit staat overal straatverlichting. Laser lights hebben pas echt nut als je veel op de Duitse autobahn rijdt, of misschien als je in een afgelegen dorp in Friesland woont.
Hoe zie jij dan dat ze aan zijn?? Ik heb nooit gezien dat ik in eens veel meer licht heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
timbak02 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

Hoe zie jij dan dat ze aan zijn?? Ik heb nooit gezien dat ik in eens veel meer licht heb.
Het blauwe groot licht-icoon gaat dan aan. Maar je moet dus wel automatisch groot licht aan hebben staan door op de onderste knop van je richtingaanwijzer te drukken.

[ Voor 19% gewijzigd door Spollie op 29-10-2024 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:14
timbak02 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

Als je alles goed hebt ingesteld is het niet te missen als je aan het rijden bent.

Het enige voordeel van laser is de mooiere drl (mijn mening)

[ Voor 9% gewijzigd door DeBaroN op 29-10-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
Spollie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:58:
[...]

Het blauwe groot licht-icoon gaat dan aan. Maar je moet dus wel automatisch groot licht aan hebben staan door op de onderste knop van je richtingaanwijzer te drukken.
Standaard heb ik verlichting op automatisch staan en heb zeker wel gezien dat het grootlicht aan gaat, maar van wat ik begreep is grootlicht != laserlicht.

\edit: BMW website
Bij ingeschakeld grootlicht in uw BMW schakelt het Laserlight vanaf een snelheid van 60 km/u automatisch in
Ik weet van de voorwaarden wanneer laserlicht wordt ingeschakeld

[ Voor 19% gewijzigd door timbak02 op 29-10-2024 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Denk alleen wel dat je de terugweg een kleinstukje, zoals @CreativeS dat mooi omschrijft, dinosap moet gaan gebruiken :) Dat heb ik ook vaak wel 8/10 ritten, vooral ook nu het wat kouder wordt.
Incorrect. Da’s @Eagle Creek 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
timbak02 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:06:
[...]

Standaard heb ik verlichting op automatisch staan en heb zeker wel gezien dat het grootlicht aan gaat, maar van wat ik begreep is grootlicht != laserlicht.
Laserlicht is wel degelijk het grootlicht, dimverlichting is adaptieve LED-verlichting. Je moet aan een aantal voorwaarden voldoen om grootlicht (laserlicht) te activeren:

- Automatisch grootlicht staat aan
- Je rijdt harder dan 60km/u
- Er is geen straatverlichting of andere grote lichtbronnen in de buurt

Het is duidelijk te zien als je 's avonds op een verlaten polderweg rijdt, dan gaan je laserlichten volle bak aan zonder dat de stralen naar de zijkant worden gebeamd om tegenliggers of ander verkeer niet te verblinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
Spollie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:10:
[...]

Laserlicht is wel degelijk het grootlicht, dimverlichting is adaptieve LED-verlichting. Je moet aan een aantal voorwaarden voldoen om grootlicht (laserlicht) te activeren:

Het is duidelijk te zien als je 's avonds op een verlaten polderweg rijdt, dan gaan je laserlichten volle bak aan zonder dat de stralen naar de zijkant worden gebeamd om tegenliggers of ander verkeer niet te verblinden.
Zie mijn extra toevoeging:
Bij ingeschakeld grootlicht in uw BMW schakelt het Laserlight vanaf een snelheid van 60 km/u automatisch in
Ik begrijp hieruit dat je grootlicht al aan moet zijn. Begrijp me niet verkeerd dat grootlicht in het algemeen met deze verlichting een bak licht genereerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugodv
Spollie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:53:
[...]

Ik verbaasde mij juist hoe vaak hij aanspringt. Inderdaad als er geen of zwakke straatverlichting is, maar dat is tegenwoordig ook regelmatig op grote stukken A2 bijvoorbeeld. (Energie besparende maatregelen?) Dan blaas ik vol laserlicht rondom mijn voorliggers, tot het punt dat ik het bijna genant vind worden en ik mij afvraag of ik toch geen medeweggebruikers aan het irriteren ben. Zeer indrukwekkend systeem, dat erg snel en druk bezig is om medeweggebruikers niet te verblinden. Ook bij hoogte verschillen, dichte mist en in bochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:20
Hugodv schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:22:
[...]

Ik verbaasde mij juist hoe vaak hij aanspringt. Inderdaad als er geen of zwakke straatverlichting is, maar dat is tegenwoordig ook regelmatig op grote stukken A2 bijvoorbeeld. (Energie besparende maatregelen?) Dan blaas ik vol laserlicht rondom mijn voorliggers, tot het punt dat ik het bijna genant vind worden en ik mij afvraag of ik toch geen medeweggebruikers aan het irriteren ben. Zeer indrukwekkend systeem, dat erg snel en druk bezig is om medeweggebruikers niet te verblinden. Ook bij hoogte verschillen, dichte mist en in bochten.
Dat is denk ik alleen de matrix verlichting. Laser licht gaat alleen in donkere stukken buiten de bebouwde kom en zonder ander verkeer.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugodv
DomiGijzen schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:30:
[...]

Dat is denk ik alleen de matrix verlichting. Laser licht gaat alleen in donkere stukken buiten de bebouwde kom en zonder ander verkeer.
Ah, dat zou ook kunnen. Erg veel licht in ieder geval, dat straalt zover je kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:00
Vandaag mijn headunit laten vervangen (ivm crashes) voor een zelfde model maar net iets nieuwer dan de auto (allebei HU entrynav). Alleen werkt de navigatie nu niet, deze is greyed out. Ik begreep dat dit te maken heeft met afwijkende fsc code. Is er iemand hier die dit recht kan zetten zonder dat ik hiervoor een emulator hoef te plaatsen, of heeft er iemand een adres? Betreft een f30 2015 LCI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

timbak02 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:14:
[...]

Zie mijn extra toevoeging:

[...]

Ik begrijp hieruit dat je grootlicht al aan moet zijn. Begrijp me niet verkeerd dat grootlicht in het algemeen met deze verlichting een bak licht genereerd
Je kan nooit genoeg licht hebben als er geen straatverlichting is. :9

Maargoed ik heb nog nooit echt in het donker gereden met de laserlichten, ben wel benieuwd of ik dan ook nog een losse ledbar nodig heb. Wel in een X5 F15 med adaptieve LED verlichting (552) gereden maar ook daar was een extra ledbar zeker en welkome toevoeging. Al is het wel lekker dat grootlicht langer aanblijft en een gat creert ten opzichte van mijn statische 5A4 (Led Headlight with extended content) waarbij grootlicht enkel aan/uit kan.

Hoop ooit nog een keer X1 LCI adaptive led koplampen tegen leuke prijs op te duiken zodat ik ook adaptieve led heb. Maar zolang ze nog voor 1400 per stuk weggaan is dat geen optie. Mijn canbus-lezer voor mijn ledbar kan in ieder geval overweg met de adaptive koplampen dus zou mooie upgrade zijn, maar niet voor bijna 3000 EUR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:44

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Mr Pingu schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:04:
[...]
5A4 (Led Headlight with extended content) waarbij grootlicht enkel aan/uit kan.
Kost mij om te activeren 185€. Wellicht straks met Black Friday wat goedkoper, maar de keren dat ik met grootlicht rijd, is verwaarloosbaar.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:16
Hugodv schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:22:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik me dooderger aan de felle koplampen tegenwoordig (tegemoetkomers en achterliggers) die wel kunnen verblinden maar blijkbaar nog net niet voldoende zijn om automatische dimmende binnenspiegel zijn werk te laten doen.

De LED lampen t/m 2018 zijn wel goed genoeg denk ik de meesten? Maar misschien ben ik naïef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

MRE-Inc schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:37:
[...]

Kost mij om te activeren 185€. Wellicht straks met Black Friday wat goedkoper, maar de keren dat ik met grootlicht rijd, is verwaarloosbaar.
Haha mijn auto komt uit voordat die onzin betaald werd 8)

Ik heb eens zitten graven of het mogelijk is om Icon Headlights in die van mij te zetten en nu kwam ik weer eens artikelnummers tegen die niet in de ETK te vinden zijn

Iemand die toevallig weet of Valeo 22263 het interne valeo nummer is, ik lijk namelijk altijd 22263 te zien. Ongeacht of het BMW nummer
6311 9477825
6311 5A01177
6311 7472255

En/of de andere nummers waar ik naar kan kijken?

Voorbeeld van zo'n sticker
Afbeeldingslocatie: https://a.allegroimg.com/original/119924/a16d202847b79e17a07f9aa7d2e7/BMW-X1-F48-LIFT-Lampa-Lewa-FULL-LED-63115A01177-Numer-katalogowy-oryginalu-5A01177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:19

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik heb sinds een paar weken ook een 330i met laserlights.. maar bij mij hebben ze toch al wel een paar keer geknipperd.. dus soms is het toch vervelend voor de tegenliggers.. meestal op de snelweg is dat gebeurd.

Het is wel een bak licht hoor.. super fijn in donkere situaties

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Hier iemand ook nog tips wat je zelf kan checken als 12volt aansluiting in het middenconsole niet werkt?

Heb zelf al even gekeken of de zekering wellicht is stuk gegaan maar die zag er nog mint uit, maar ik heb z'n telefoon oplader met 2 uitgangen die het wel op de 12volt doet in de kofferbak, maar niet degene bij de bekerhouder en helaas heeft de vorige eigenaar niet gekozen voor de aansluiting onder het dashboard kastje bij de bijrijders stoel.

En heeft iemand ook ervaring met Bovag garantie en dit soort zaken laten fixen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timbak02
Spollie schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:10:
[...]

Niet om betweterig te doen of mijn gelijk te halen, maar puur ter verduidelijking, het blauwe grootlicht symbool geeft alleen aan dat het grootlicht aanstaat, al dan niet door activatie van het automatisch grootlicht. Ik zie dit op bepaalde plekken in mijn dorp aangaan als het donker is. Ik rij dan ergens rond de 40 km/h en ook dus binnen de bebouwde kom. Ik voldoe dus niet aan de voorwaarde voor activatie van het laserlicht. Dat betekend dus dat het blauwe symbool geen indicatie is voor laserlicht. Als ik de handleiding erop na sla dan lees ik dat je led-grootlicht en laser-grootlicht hebt. Mits je die optie hebt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeO270AVgnrnxhXeLV50KMASMrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ss034pQJNKeyMu7m7XZpGCsR.jpg?f=fotoalbum_large

Nu het donkerder wordt zal ik het eens goed in gaten houden of ik het laserlicht ingeschakeld zie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
[...]

Ik heb een 2020 pre-lci 330e Touring. Op warme dagen haal ik net de 50km naar mijn werk. Dat is wel van Apeldoorn naar Arnhem over de A50 en een stukje binnenstad Arnhem wat ook redelijk bergafwaarts is. Dat stuk autosnelweg heeft redelijk wat hoogteverschil over het gehele stuk wat neerkomt op dat je niet, ondanks de speedlimiter op 105km/u een constant verbruik hebt zoals op een echt vlak stuk snelweg.

De terugweg haal ik vaak wel op 1 accu lading. Ik heb het geluk dat ik (nog) gratis kan laden op het werk. Dus als je woon-werk enkele reis 25km is, zou je ook een pre-lci kunnen overwegen. Dan heb je nog wel dat "ouderwetse" dashboard gevoel ipv dat, in mijn ogen foeilelijke langwerpige scherm. Haalt voor mij het gehele auto rijden gevoel eruit. Wellicht ook wat goedkoper. Denk alleen wel dat je de terugweg een kleinstukje, zoals @CreativeS dat mooi omschrijft, dinosap moet gaan gebruiken :) Dat heb ik ook vaak wel 8/10 ritten, vooral ook nu het wat kouder wordt.

Ik tank ongeveer 1x per maand nu. Is even afhankelijk van hoe vaak we naar ouders en schoonouders gaan die op enkele reis 135/140km wonen. Het is overigens wel grappig dat je overweegt om van een 330i naar een 330e te gaan. Ik zit de laatste tijd steeds meer te denken om van een 330e naar een 330i te gaan omdat ik gewoon op elektrisch een stuk rijbeleving mis. Tevens vind ik mijn 330e op benzine niet echt zuinig. Komt wellicht omdat die ook nog wat zwaarder is gezien het feit dat het xDrive is. Dat in combinatie met de toch relatief kleine tank van 40l waarbij je de waarschuwing al bij 30l krijg, doet mij steeds meer twijfelen. Ik heb toch liever die 60l van de 330i. Ondanks het feit dat ik eigenlijk voor 100% voldoe aan het zgn 330e profiel van veel kleine ritjes die elektrisch kunnen en wat ik dus ook doe. Wij pakken voor vrijwel alles de auto, dat deden we vroeger al toen ik nog lease reed, als nu elektrisch met een eigen auto. Ja zelfs de 400m naar de sportschool op maandag avond :>

Zelf ben ik heel benieuwd hoe een 330i rijdt. Ik vind de benzine motor in mijn 330e ondanks elektrische ondersteuning best wel mwoah en heb het idee dat als ik ze naast elkaar zet in een sprint, de 330i het met vlag en wimpel gaat winnen, echter is dat een gevoel. Het is jammer dat mijn 330e van december 2020 is en dus niet heel makkelijk getuned kan worden naar de 258pk van de 330i anders had ik dat allang gedaan.

Dit is overigens een ritje Zaanstreek > Overijssel over de A8, A10 en A1 na 19:00u. A8 en A10 netjes 100km/u gereden, A1 vanaf Restaurant De Witte Bergen + een beetje waar je 130/120 mag, lekker het voet op het gaspedaal gehouden en stukken flink door getrapt tot 160/170, maar meestal zo rond de 140km/u.

[Afbeelding]

En omdat dit topic waardeloos is zonder foto's ;)

[Afbeelding]
Dank voor je uitgebreide toelichting/ervaring!

Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat een G20 330i vlotter aanvoelt dan een 330E en dat is ook helemaal niet zo gek aangezien een 330i nogal lichter is. Wil niet zeggen dat een 330E een slak op de weg is, integendeel vind ik dat de 330E mij meer in mijn stoel drukt, helemaal met de boost functie, dan de 330i. Maar ik snap wel wat je bedoelt en vanaf 0 stand voelt het vlotter aan.
Ook begrijp ik wat jij (en ook andere forumleden) zegt over het rijgedrag en dit een ander dimensie toevoegt. Dat kan een dingetje zijn aangezien je je met een 330E wel zult moeten aanpassen, wil je je doel hiermee bereiken.

Over doel gesproken, mijn doel opzich is geen 330E maar een optie om te kijken of het verjongen van mijn huidige G20 (4 jr oud) haalbaar is zodoende ik weer een aantal jaren ermee vooruit kan en tegen die tijd dat er een geheel nieuw model is, ik dan weer eens verder kijk (over 3-5 jr). En dan kom ik op een interessant punt uit en dat is BPM. Op dit moment scheelt het mij 12-14K BPM op een nieuwe G20/G21 330E tov een 330i en dat is een aanzienlijk bedrag! Heeft te maken met uitstoot. Dat heeft mij getriggerd om te kijken naar een 330E en niet een 330i als het gaat om een nieuwe auto, bijkomend voordeel van een 330E LCI2 is dan ook je actieradius en 3 fase laden. Daarnaast ben ik nog niet uit over een sedan of touring, nooit touring gehad..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:39

_Arthur

blub

BMW_J schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 06:32:
Over doel gesproken, mijn doel opzich is geen 330E maar een optie om te kijken of het verjongen van mijn huidige G20 (4 jr oud) haalbaar is
Om die reden zit ik zelf aan een 340i te denken, dat wordt dan de laatste benzine-only auto die ik dan zou kopen. Over ~4 jaar is er dan hopelijk genoeg electrisch aanbod wat mij meer aanspreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Even met alle respect. Gaat dit gewoon om "ik wil gewoon weer even iets anders?"

Het uiterlijk van de auto blijft 99% identiek na de LCI.

Dan is het toch wel een hoop geld voor heel weinig verandering. Wat is er mis met nog 3 a 4 jaar in je huidige auto rijden en dan een keer verder kijken voor een echt andere auto?

Je zegt dat je nu een vier jaar oude auto hebt en dat je iets zoekt waarmee je weer vooruit kunt? Wat is er mis met je huidige auto, anders dan dat hij vier jaar oud is, dat je er niet meer mee vooruit kunt?

[ Voor 24% gewijzigd door DutchManticore op 30-10-2024 14:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Aangezien het hier over grootlicht, adaptief en laserlicht gaat wil ik deze even posten. Ging toevallig op het Noorse forum waar ik lid ben er ook over maar dan met het name het verschil tussen
Laserlicht en non-laserlicht aangezien laserlicht na 2022 modellen er uitbezuinigd is (ook als optie).

YouTube: BMW i4 M50 Adaptive Laser Headlights on snowy road. 4K HDR.

YouTube: BMW i4 LCI MY2025 Adaptive/Anti-Dazzle headlights test in Finland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

DutchManticore schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:48:
Even met alle respect. Gaat dit gewoon om "ik wil gewoon weer even iets anders?"

Het uiterlijk van de auto blijft 99% identiek na de LCI.

Dan is het toch wel een hoop geld voor heel weinig verandering. Wat is er mis met nog 3 a 4 jaar in je huidige auto rijden en dan een keer verder kijken voor een echt andere auto?

Je zegt dat je nu een vier jaar oude auto hebt en dat je iets zoekt waarmee je weer vooruit kunt? Wat is er mis met je huidige auto, anders dan dat hij vier jaar oud is, dat je er niet meer mee vooruit kunt?
Als ik goedkoop(er) een auto zou willen rijden, hoor ik niet in dit topic thuis 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Mr Pingu schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:55:
Aangezien het hier over grootlicht, adaptief en laserlicht gaat wil ik deze even posten. Ging toevallig op het Noorse forum waar ik lid ben er ook over maar dan met het name het verschil tussen
Laserlicht en non-laserlicht aangezien laserlicht na 2022 modellen er uitbezuinigd is (ook als optie).

YouTube: BMW i4 M50 Adaptive Laser Headlights on snowy road. 4K HDR.

YouTube: BMW i4 LCI MY2025 Adaptive/Anti-Dazzle headlights test in Finland
Laserlights zijn dan toch wel beduidend beter naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
_Arthur schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:56:
[...]

Als ik goedkoop(er) een auto zou willen rijden, hoor ik niet in dit topic thuis 8)
Ja nee dat snap ik ook wel. Ik kom zelf vanuit een VW Up die ik voor 5100 heb gekocht en nu weer voor hetzelfde bedrag verkoop ondanks dat ik er 40.000km bij op heb gezet. Goedkoper dan dat gaat het bijna niet worden.

Dus dat snap ik wel. Wat ik niet snap is dat je "omdat je auto vier jaar oud is" nu weer iets nodig hebt "waarmee je weer even vooruit kunt", en dan overweegt om praktisch dezelfde auto weer te kopen maar dan met LCI en een andere aandrijving?

Zie de logica niet zo! Ook niet als je bij wijze van Gates van achter heet en het geld tegen de plinten klotst lijkt me dat best verspillend?

Dan kun je toch beter even 3 jaar verder rijden, geen 10k vernachelen aan praktisch dezelfde auto als dat je al hebt en dan echt een andere auto halen met het geld wat je in de tussentijd spaart en bespaart?

Daarnaast, je mag ook in een BMW topic posten als je een 15 jaar oude 320i hebt. Dat is ook niet bepaald duur auto rijden. Het is niet dat het geld moet kosten omdat er logootje uit Bayern op staat toch

[ Voor 30% gewijzigd door DutchManticore op 30-10-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Spollie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:59:
[...]

Laserlights zijn dan toch wel beduidend beter naar mijn mening.
Ja vooral waar geen straatverlichting is lijkt het. Let op det wel een beetje vertekent want bij de ene ligt er sneeuw, dat weerkaatst ook bak met licht waardoor het lichter lijkt. Gras reflecteert een stuk minder licht. ;)

Grootste verschil is wel echt in de verte (kijkend naar de paaltjes langs de weg) waarbij laserlicht aanzienlijk verder schijnt lijkt het, maar voor de auto wat minder.

Ik denk dat ik toch ga proberen een set adaptieve koplampen op de kop probeer te gaan tikken uit duitsland.
Zeker in combinatie met mijn eigen 'Lazer' licht (Lazer Linear Elite 18) heb ik praktisch hetzelfde als BMW-laserlicht :+ Als ik nu een auto passeer is het wel een echt zwart gat en zie ik zeker voordelen met adaptive :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

_Arthur schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:17:
[...]

Om die reden zit ik zelf aan een 340i te denken, dat wordt dan de laatste benzine-only auto die ik dan zou kopen. Over ~4 jaar is er dan hopelijk genoeg electrisch aanbod wat mij meer aanspreekt.
Deze van @Spollie gemist?
Spollie schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 23:16:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

DutchManticore schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:04:
Dus dat snap ik wel. Wat ik niet snap is dat je "omdat je auto vier jaar oud is" nu weer iets nodig hebt "waarmee je weer even vooruit kunt", en dan overweegt om praktisch dezelfde auto weer te kopen maar dan met LCI en een andere aandrijving?
Na, in mijn geval, 330i, 5+ jaar oud en 95k km verder, kijk je weer eens wat er in de snoepwinkel te koop is. Niet specifiek met geld tegen de plinten te klotsen te maken. Bij het rijden van dit soort auto's is emotie niet logisch uit te leggen.

@Mr Pingu als ze dan maar niet op de 40i zelf hebben beknibbeld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

_Arthur schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:21:
[...]

Na, in mijn geval, 330i, 5+ jaar oud en 95k km verder, kijk je weer eens wat er in de snoepwinkel te koop is. Niet specifiek met geld tegen de plinten te klotsen te maken. Bij het rijden van dit soort auto's is emotie niet logisch uit te leggen.

@Mr Pingu als ze dan maar niet op de 40i zelf hebben beknibbeld 8)
Tja who knows ;) Grote doel van BMW sinds 2021 is om 25% minder kosten te hebben aan einde 2025 dus alle 2022 en nieuwere modellen zijn hier ten prooi aan gevallen verwacht ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mr Pingu schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:34:
[...]

Tja who knows ;) Grote doel van BMW sinds 2021 is om 25% minder kosten te hebben aan einde 2025 dus alle 2022 en nieuwere modellen zijn hier ten prooi aan gevallen verwacht ik ;)
Waar de huidige 3-serie in de basis (en dus ook in de LCI's) nog net aan ontsnapt is, die is al jaren voor 2021 ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ohja, het lampje op het ventilatierooster, dat is wel een groot gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

fsfikke schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:42:
[...]

Waar de huidige 3-serie in de basis (en dus ook in de LCI's) nog net aan ontsnapt is, die is al jaren voor 2021 ontwikkeld.
G20 LCI is daar niet aan ontsnapt :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mr Pingu schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:45:
[...]

G20 LCI is daar niet aan ontsnapt :?
Ik weet niet waar ik onduidelijk ben, maar de G20 is niet van begin af aan ontwikkeld met de gedachte "Deze moet 25% goedkoper te produceren zijn (en laten we de prijs met 25% verhogen)". Anders dan bijv de huide 5-serie. Dat was ook helemaal nog niet het mantra bij BMW in die tijd. Dat kleine dingen wegbezuinigd worden bij een facelift is van alle tijden en merken.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 30-10-2024 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

fsfikke schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:48:
[...]

Ik weet niet waar ik onduidelijk ben, maar de G20 is niet van begin af aan ontwikkeld met de gedachte "Deze moet 25% goedkoper te produceren zijn (en laten we de prijs met 25% verhogen)". Anders dan bijv de huide 5-serie. Dat was ook helemaal nog niet het mantra bij BMW in die tijd. Dat kleine dingen wegbezuinigd worden bij een facelift is van alle tijden en merken.
Maar G20 LCI heeft toch ook niet meer de laserlichten, naast al deze kleine bezuinigingen?
Wellicht verschillen we over de definitie van bezuinigen / hoe zwaar we er aan tillen.

En ja de G60 zijn de bezuinigingen van een heel ander kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Mr Pingu schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:54:
Maar G20 LCI heeft toch ook niet meer de laserlichten, naast al deze kleine bezuinigingen?
Laserlichten waren dan ook een optie op de G2x. Led was standaard. Waarbij de huidige Led's meer dan prima zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Laserlights was vooral een probleem qua regelgeving waardoor ze in de VS niet echt gebruikt konden worden.
https://www.forbes.com/si...e-disappearing-heres-why/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

_Arthur schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:56:
[...]

Laserlichten waren dan ook een optie op de G2x. Led was standaard. Waarbij de huidige Led's meer dan prima zijn.
Tja nu heb ik zelf niet met Laserlichten gereden maar ik heb wel de moeite genomen om een 130W ledbar te monteren onder het mom van je nooit genoeg licht hebben als er geen straatverlichting is. Ik zie graag de eland en dat hert in de berm voordat deze op de motorkap ligt ;) Op mijn volgende auto had ik graag het extra bereik gehad van laserlichten. Helaas pindakaas :9

In nederland waar je moet zoeken naar een weg zonder straatverlichting is het gemis een stuk minder ja.
fsfikke schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:58:
Laserlights was vooral een probleem qua regelgeving waardoor ze in de VS niet echt gebruikt konden worden.
https://www.forbes.com/si...e-disappearing-heres-why/
Fair enough, die voegde ik onder bezuinigingen maar die dat is duidelijk andere oorzaak. Wel kleine kanttekening dat artikel is pas uit 2024 en LCI kwam als ik niet vergis in 2023 uit dus dat besluit van laserlichten was al een stuk eerder genomen dan het artikel. Maar het 1 sluit het ander ook niet uit in het geval van laserlichten.

[ Voor 24% gewijzigd door Mr Pingu op 30-10-2024 16:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spollie
fsfikke schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:43:
[...]

Ohja, het lampje op het ventilatierooster, dat is wel een groot gemis.
Ik kan er nog wel wat meer opnoemen:
- Geen sfeerverlichting in de deurvakken
- Geen handig opbergvakje
- Airbag die niet meer van leer is
- Geen sneltoetsen voor idrive
- Geen leer op de wangen van de achterbank
- Geen laserlights
- Geen aluminium afwerking bij deurgrepen
- Geen fysieke schakelpook
- Geen puddle lights in de deuren
- Geen M340i-specifieke instaplijsten

Doet toch wel afbreuk aan de beleving als je het mij vraagt, zeker voor zo'n dure auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Dat is inderdaad wel een van de grotere mankementen. Want waar laat ik nu mijn zonnebril...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

_Arthur schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:18:
[...]

Dat is inderdaad wel een van de grotere mankementen. Want waar laat ik nu mijn zonnebril...
Individual full leather bestellen, dan krijg je hem wel. Niet zo veel kosten besparen hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

fsfikke schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:19:
Individual full leather bestellen, dan krijg je hem wel. Niet zo veel kosten besparen hè ;)
Oh, ze hebben het in een pakketje gemoved :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:56
Heeft er iemand hier misschien nog een goede partij om een BMW M te verzekeren?
Sta op het punt om een occasion of nieuwe aan te schaffen.

via bmw kan het wel maar kom ik op een premie van 400+ uit, best heftig.
Alhoewel ik maar 3 schadevrije jaren heb.

99% van de partijen word je al direct geweigerd als je een calculatie invult op hun website,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
Spollie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:13:
[...]

Ik kan er nog wel wat meer opnoemen:
- Geen sfeerverlichting in de deurvakken
- Geen handig opbergvakje
- Airbag die niet meer van leer is
- Geen sneltoetsen voor idrive
- Geen leer op de wangen van de achterbank
- Geen laserlights
- Geen aluminium afwerking bij deurgrepen
- Geen fysieke schakelpook
- Geen puddle lights in de deuren
- Geen M340i-specifieke instaplijsten

Doet toch wel afbreuk aan de beleving als je het mij vraagt, zeker voor zo'n dure auto.
Geen leer op de wangen achterbank? Wat is het dan voor materiaal, sensatec?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

syntesia schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:25:

99% van de partijen word je al direct geweigerd als je een calculatie invult op hun website,
Mja, met 3 schade vrije jaren zit je pas op 15% bonus malus oid ipv de 75% korting voor een langere schadevrij rijder.
Veel goedkoper ga je niet vinden denk ik, voordeel is wel dat je verzekering elk jaar een flink stuk goedkoper wordt 8)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Laatst online: 09:56
YakuzA schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:37:
[...]

Mja, met 3 schade vrije jaren zit je pas op 15% bonus malus oid ipv de 75% korting voor een langere schadevrij rijder.
Veel goedkoper ga je niet vinden denk ik, voordeel is wel dat je verzekering elk jaar een flink stuk goedkoper wordt 8)
Ja true, had eigenlijk een premie van iets boven de 300 verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 17:06

Univé kwam bij mij als goedkoopste uit de bus, omdat zij een gunstige scheiding voor cataloguswaarden hanteren vergeleken met andere verzekeraars. Bijvoorbeeld deze ligt bij Univé op 85.000 euro waar die bij anderen op 80.000 euro ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Laatst online: 04-10 20:24

Je kan proberen om gewoon ergens te verzekeren en dan snel over te stappen naar Promovendum, ik ben niet hoog opgeleid maar kreeg toch 20% korting toen ik ging overstappen, en mijn vorige premie was al de goedkoopste die er was op dat moment (Lancyr)

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
En het jaar daarna? Nog steeds 20% lager?

Nee, geen interesse in Promovendum, zit al bij BMW.

[ Voor 40% gewijzigd door CreativeS op 30-10-2024 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore

Leeftijd en postcode?

Je zou eens kilometer verzekering kunnen overwegen. Dan spreek je hard een lager aantal kilometers af, voor een lagere premie.

Of gebruik Deck. Die zijn ook echt goedkoop. Maar let wel. Hoge eigen risicos en ook voor zaken als een voorruit betaal je zelf. Ook wanneer je all risk verzekert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:20
CreativeS schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:46:
En het jaar daarna? Nog steeds 20% lager?

Nee, geen interesse in Promovendum, zit al bij BMW.
Nee, dan betaal je weer de normale Promovendum prijs.
Het is gewoon een manier om klanten binnen te lokken, in de hoop dat een deel gewoon klant blijft na de verhoging.
Pagina: 1 ... 321 ... 372 Laatste