BMW_J schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:19:
[...]
Dankjewel voor het delen van je ervaring! Denk ook dat het een ander dimensie met zich mee gaat brengen. Netjes vwb actieradius van 65KM en inderdaad met de LCI2 denk ik dat ik nauwelijks meer hoef te tanken en dat is een bijkomend voordeel. Beweeg meer richting een 330E en zie daar gewoon de voordelen meer van in terwijl je niets of nauwelijks inlevert t.o.v. mijn huidige 330i. Heb namelijk test gereden met een 330E en het enige wat je merkt, is dat je iets meer gewicht bij je draagt maar dat is echt te verwaarlozen, je beseft dit als je weer terug je 330i instapt en anders niet, gaat niet ten koste van rijbeleving. Sterker nog, had zelfs het gevoel dat de 330E juist stabieler in de bochten bleef door het extra gewicht.
Nu nog de keuze tussen een sedan en touring
[...]
Had jij een sedan of touring?
Ik heb een 2020 pre-lci 330e Touring. Op warme dagen haal ik net de 50km naar mijn werk. Dat is wel van Apeldoorn naar Arnhem over de A50 en een stukje binnenstad Arnhem wat ook redelijk bergafwaarts is. Dat stuk autosnelweg heeft redelijk wat hoogteverschil over het gehele stuk wat neerkomt op dat je niet, ondanks de speedlimiter op 105km/u een constant verbruik hebt zoals op een echt vlak stuk snelweg.
De terugweg haal ik vaak wel op 1 accu lading. Ik heb het geluk dat ik (nog) gratis kan laden op het werk. Dus als je woon-werk enkele reis 25km is, zou je ook een pre-lci kunnen overwegen. Dan heb je nog wel dat "ouderwetse" dashboard gevoel ipv dat, in mijn ogen foeilelijke langwerpige scherm. Haalt voor mij het gehele auto rijden gevoel eruit. Wellicht ook wat goedkoper. Denk alleen wel dat je de terugweg een kleinstukje, zoals @
CreativeS dat mooi omschrijft, dinosap moet gaan gebruiken

Dat heb ik ook vaak wel 8/10 ritten, vooral ook nu het wat kouder wordt.
Ik tank ongeveer 1x per maand nu. Is even afhankelijk van hoe vaak we naar ouders en schoonouders gaan die op enkele reis 135/140km wonen. Het is overigens wel grappig dat je overweegt om van een 330i naar een 330e te gaan. Ik zit de laatste tijd steeds meer te denken om van een 330e naar een 330i te gaan omdat ik gewoon op elektrisch een stuk rijbeleving mis. Tevens vind ik mijn 330e op benzine niet echt zuinig. Komt wellicht omdat die ook nog wat zwaarder is gezien het feit dat het xDrive is. Dat in combinatie met de toch relatief kleine tank van 40l waarbij je de waarschuwing al bij 30l krijg, doet mij steeds meer twijfelen. Ik heb toch liever die 60l van de 330i. Ondanks het feit dat ik eigenlijk voor 100% voldoe aan het zgn 330e profiel van veel kleine ritjes die elektrisch kunnen en wat ik dus ook doe. Wij pakken voor vrijwel alles de auto, dat deden we vroeger al toen ik nog lease reed, als nu elektrisch met een eigen auto. Ja zelfs de 400m naar de sportschool op maandag avond
Zelf ben ik heel benieuwd hoe een 330i rijdt. Ik vind de benzine motor in mijn 330e ondanks elektrische ondersteuning best wel mwoah en heb het idee dat als ik ze naast elkaar zet in een sprint, de 330i het met vlag en wimpel gaat winnen, echter is dat een gevoel. Het is jammer dat mijn 330e van december 2020 is en dus niet heel makkelijk getuned kan worden naar de 258pk van de 330i anders had ik dat allang gedaan.
Wat anderen al schrijven over het rijden in een 330e en dat dit een nieuwe dimensie aan het rijden geeft, klopt wel. Ik ben van flinke doorrijder (altijd vmax +50 op autosnelweg) naar oude lul gegaan qua rijstijl. Lekker op de rechterrijstrook met de speedlimiter op 105km/u (nee cc gebruik ik niet) netjes wachtend op een gaatje om naar links te kunnen bij het inhalen en weer terug naar de rechterrijstrook om maar zoveel mogelijk elektrisch te rijden en ouderwetse brandstof kosten te besparen. Bevalt het me ? Ja en nee. Het rijdt wel relaxt maar voelt zo onnnatuurlijk voor mij
Dit is overigens een ritje Zaanstreek > Overijssel over de A8, A10 en A1 na 19:00u. A8 en A10 netjes 100km/u gereden, A1 vanaf Restaurant De Witte Bergen + een beetje waar je 130/120 mag, lekker het voet op het gaspedaal gehouden en stukken flink door getrapt tot 160/170, maar meestal zo rond de 140km/u.
En omdat dit topic waardeloos is zonder foto's
[
Voor 7% gewijzigd door
MRE-Inc op 29-10-2024 13:37
]