Was ook retorisch… leuk dat ze die korting geven, maar daar heb je maar een jaar wat aan.Het Fantoom schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:50:
Nee, dan betaal je weer de normale Promovendum prijs.
Het is gewoon een manier om klanten binnen te lokken, in de hoop dat een deel gewoon klant blijft na de verhoging.
Ik heb ooit één keer een sedan gehad, nooit meer. Ik wilde een kastje ophalen en dat ging met de neergeklapte achterbank net niet door de opening. Kon ik ter plekke de hele boel losschroeven! Dat was een goede les.BMW_J schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 08:55:
[...]
Upgrade-technisch geef ik je wel gelijk, vind echter voorkant van de nieuwe 5 serie wennen en de 3 daarin strakker maar wel overwogen idd.
Iemand nog een mening/advies over 3 sedan of touring? Scheelt ook weer een paar duizend zag ik, touring duurder uiteraard. Ben altijd sedan rijder geweest maar de touring kan soms praktischer zijn, niet vaak in mijn geval. Looks is een smaak kwestie, tot nu toe altijd sedan mooier gevonden maar deze lijn touring is ook niet slecht.
Los van dat de touring over het algemeen gewoon mooier is.
Laatst weer ergens een kast opgehaald. Je schuift de hele bende er zo in en gáán. Echt, nooit meer een klassieke kofferbak voor mij.
Goeie! Ik overweeg nog of ik Service Inclusive ga nemen. Vermoed dat ik de auto misschien maar gedurende één beurt hou, maar misschien ook niet. Voor een scherpe prijs ga ik wel overstag tijdens BF misschien.MRE-Inc schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:37:
[...]
Kost mij om te activeren 185€. Wellicht straks met Black Friday wat goedkoper, maar de keren dat ik met grootlicht rijd, is verwaarloosbaar.
Overigens, ik heb nu voor 't eerst een auto in de garantie, ik reed altijd oudere auto's. Binnenkort gaat ie voor een beurt, voor de zekerheid maar naar de dealer. Nu is het afdichtrubber van de achterdeur wat 'afgebrokkeld'. Ik heb een keer hard aan die deur moet hengsten toen dat rubber vastgevroren was. Ik vind het vastvriezen van zo'n deur al idioot, maar is het logisch dat ik over zo'n rubber nog even reclameer en ze aanspoor het te vervangen onder garantie?
Ik zweer bij Deck. Dit jaar één keer het ER voor m'n voorruit moeten ophoesten, dat was jammer geld (600 euro). Maar als ik bekijk wat ik de afgelopen jaren heb bespaard kan dat prima uit.DutchManticore schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:46:
[...]
Leeftijd en postcode?
Je zou eens kilometer verzekering kunnen overwegen. Dan spreek je hard een lager aantal kilometers af, voor een lagere premie.
Of gebruik Deck. Die zijn ook echt goedkoop. Maar let wel. Hoge eigen risicos en ook voor zaken als een voorruit betaal je zelf. Ook wanneer je all risk verzekert.
Pannencouque schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:51:
Ik heb ooit één keer een sedan gehad, nooit meer. Ik wilde een kastje ophalen en dat ging met de neergeklapte achterbank net niet door de opening. Kon ik ter plekke de hele boel losschroeven! Dat was een goede les.
/f/image/sM76d9mZ1TwgVqEBQeew259p.png?f=fotoalbum_large)
Daar hebben we de hatchback Compact voor
/mening: Ik vind het meer een burgerlijke hype... en dan het vaakst een SkodaPannencouque schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:51:
Los van dat de touring over het algemeen gewoon mooier is.

Ja een hatchback kan ook. Daarom staat een 6GT nog ergens heel ver weg verstopt in m'n gedachten.
Maar een pure sedan, nooit meer.
En burgerlijk? Dat is wat anderen vinden. Ik vind een touring/station eigenlijk altijd de mooiere versie.
En burgerlijk? Dat is wat anderen vinden. Ik vind een touring/station eigenlijk altijd de mooiere versie.
Mijn vriendin had anderhalf jaar en auto. Nooit iets mee gehad. Twee weken Deck, direct barst in de ruit en 600 euro lichter met ER inderdaad.Pannencouque schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:54:
[...]
Ik zweer bij Deck. Dit jaar één keer het ER voor m'n voorruit moeten ophoesten, dat was jammer geld (600 euro). Maar als ik bekijk wat ik de afgelopen jaren heb bespaard kan dat prima uit.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Ik kan me oprecht even geen auto voorstellen waarbij ik de sedan mooier vindt dan de station.Pannencouque schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:08:
Ja een hatchback kan ook. Daarom staat een 6GT nog ergens heel ver weg verstopt in m'n gedachten.
Station is echt altijd mooier.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
BMW top cover was voor mijn M het goedkoopst, plus geen verplicht klasse 5 systeem. Misschien sla ik de plank mis hoor. Maar als je het geld voor een nieuwe M kan ophoesten is die 100€ per maand verschil toch niet echt een issue ;-)syntesia schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:25:
Heeft er iemand hier misschien nog een goede partij om een BMW M te verzekeren?
Sta op het punt om een occasion of nieuwe aan te schaffen.
via bmw kan het wel maar kom ik op een premie van 400+ uit, best heftig.
Alhoewel ik maar 3 schadevrije jaren heb.
99% van de partijen word je al direct geweigerd als je een calculatie invult op hun website,
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Jup zodra je boven de 80k nieuwprijs uitkomt wordt het een beetje opletten, dan heb je voor nieuwwaarde vergoeding bij veel andere verzekering voor diefstal verplicht klasse 5 nodig etc.Greetoz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 02:36:
[...]
BMW top cover was voor mijn M het goedkoopst, plus geen verplicht klasse 5 systeem. Misschien sla ik de plank mis hoor. Maar als je het geld voor een nieuwe M kan ophoesten is die 100€ per maand verschil toch niet echt een issue ;-)
(als je dan klasse 3 hebt, kun je wel verzekerd zijn, maar keren ze de nieuwwaarde niet uit )
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Bij mijn M340i van ~100k was Nationale Nederlanden de enige partij die geen klasse 5 alarm vereiste. En ze zijn met 90 euro per maand (inclusief pechhulp Europa) ook niet bepaald duur.YakuzA schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:52:
[...]
Jup zodra je boven de 80k nieuwprijs uitkomt wordt het een beetje opletten, dan heb je voor nieuwwaarde vergoeding bij veel andere verzekering voor diefstal verplicht klasse 5 nodig etc.
(als je dan klasse 3 hebt, kun je wel verzekerd zijn, maar keren ze de nieuwwaarde niet uit )
Mits je klant bent van de Rabobank is Interpolis een optie. Acceptatie zal geen probleem zijn op basis van de auto. Of het goedkoper is betwijfel ik echter welsyntesia schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:25:
99% van de partijen word je al direct geweigerd als je een calculatie invult op hun website,
Alarm klasse 5 zal wel een vereiste zijn maar dat is niet zo vreemd voor een moderne M.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
CreativeS schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:55:
[...]
/mening: Ik vind het meer een burgerlijke hype... en dan het vaakst een Skoda
![]() | ![]() |
Super burgerlijk zo'n stationwagen, maar helaas is deze niet meer van mij. Hij was vrij snel verkocht aan een ander burgerlijk type.
Daar hoef je geen klant van de Rabobank voor te zijn, enkel is het wat omslachtiger. Moet je namelijk alles telefonisch (en via de mail) regelen.MrFl0ppY schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:14:
[...]
Mits je klant bent van de Rabobank is Interpolis een optie. Acceptatie zal geen probleem zijn op basis van de auto. Of het goedkoper is betwijfel ik echter wel.
Alarm klasse 5 zal wel een vereiste zijn maar dat is niet zo vreemd voor een moderne M.
Maar goedkoper kan het zeker wel zijn, maar is gewoon van vanalles afhankelijk. Dus altijd het proberen waard. (bij mijn G29 was het €20 pm goedkoper dan de goedkoopste op Independer)
[ Voor 15% gewijzigd door Martin.Air op 31-10-2024 09:31 ]
Je hebt toch altijd uitzonderingen… en verschillende meningen, maar ik maak jouw mening toch ook niet belachelijk? Maar oh oh…FiXeR.nl schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:28:
[...]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Super burgerlijk zo'n stationwagen, maar helaas is deze niet meer van mij. Hij was vrij snel verkocht aan een ander burgerlijk type.
Wat bedoel je met belachelijk maken?CreativeS schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:40:
[...]
Je hebt toch altijd uitzonderingen… en verschillende meningen, maar ik maak jouw mening toch ook niet belachelijk? Maar oh oh…
Jongens doe eens lief... 😅
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Is het ook net niet natuurlijkCreativeS schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:55:
[...]
[Afbeelding]
Daar hebben we de hatchback Compact voor
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Mooi dingFiXeR.nl schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:28:
[...]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Over 'stations' gesproken; mijn E61 is te koop mocht iemand interesse hebben

Ook al koop je een M dan hoeft het geld nog niet opGreetoz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 02:36:
[...]
BMW top cover was voor mijn M het goedkoopst, plus geen verplicht klasse 5 systeem. Misschien sla ik de plank mis hoor. Maar als je het geld voor een nieuwe M kan ophoesten is die 100€ per maand verschil toch niet echt een issue ;-)
maar denk dat het gewoon BMW Top word, het gaat hooguit een paar tientjes schelen.
Maar die lever je dan weer in met die actie rente van 0.5%
Als die niet goedkoop zijn is het niet interessant omdat ik natuurlijk al bij bmw top terecht kan is het nu meer de premie.MrFl0ppY schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:14:
[...]
Mits je klant bent van de Rabobank is Interpolis een optie. Acceptatie zal geen probleem zijn op basis van de auto. Of het goedkoper is betwijfel ik echter wel.
Hahaha ja dat is heel zuur. Maar ook dat middelt zich uiteindelijk wel uit!DutchManticore schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:31:
[...]
Mijn vriendin had anderhalf jaar en auto. Nooit iets mee gehad. Twee weken Deck, direct barst in de ruit en 600 euro lichter met ER inderdaad.
Nee mijn bericht kwam er ook een beetje verkeerd uit. Ik interpreteerde je eerste bericht alsof de aankoop van de M af ging hangen op die 100€ premie ;-). Welke M heb je op het oog?syntesia schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:53:
[...]
Ook al koop je een M dan hoeft het geld nog niet op![]()
maar denk dat het gewoon BMW Top word, het gaat hooguit een paar tientjes schelen.
Begrijp ik goed dat het idee is om geld te lenen tegen 8% (ipv 8.5%) om een M te kopen? Mag ik vragen waarom je daarvoor kiest? Zijn vast redenen voor te bedenken, maar intuïtief klinkt het niet logisch om een M te kopen als je geen grote zak geld hebt klaarliggen voor aankoop en onderhoud....syntesia schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:53:
[...]
Ook al koop je een M dan hoeft het geld nog niet op![]()
Ik gok, geen kapitaal binden, maar 8 % moet je op zich nog aardig je risico voor nemen om dat in rendement te halen.Puf schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:34:
[...]
Begrijp ik goed dat het idee is om geld te lenen tegen 8% (ipv 8.5%) om een M te kopen? Mag ik vragen waarom je daarvoor kiest? Zijn vast redenen voor te bedenken, maar intuïtief klinkt het niet logisch om een M te kopen als je geen grote zak geld hebt klaarliggen voor aankoop en onderhoud....
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Nee, daar ligt het ook niet aan. Maar maandlasten gaan er aan alle kanten der lucht in, dus beetje besparen waar kan😬.Greetoz schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:12:
[...]
Nee mijn bericht kwam er ook een beetje verkeerd uit. Ik interpreteerde je eerste bericht alsof de aankoop van de M af ging hangen op die 100€ premie ;-). Welke M heb je op het oog?
M3 touring op het oog
Ik ga geen 8% rente betalen op een auto, lijk wel gek. Word waarschijnlijk dus die 3%. Een M koop je niet uit een logisch perspectief denk ik 🙂Puf schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:34:
[...]
Begrijp ik goed dat het idee is om geld te lenen tegen 8% (ipv 8.5%) om een M te kopen? Mag ik vragen waarom je daarvoor kiest? Zijn vast redenen voor te bedenken, maar intuïtief klinkt het niet logisch om een M te kopen als je geen grote zak geld hebt klaarliggen voor aankoop en onderhoud....
Ik had even het prentepercentage bij BMW opgezocht en toen vond ik 8.5/8%. Nu zie ik inderdaad dat het voor een M 3/3.5% is!! Ben wel benieuwd waarom die rente zoveel lager is.syntesia schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:22:
[...]
Ik ga geen 8% rente betalen op een auto, lijk wel gek. Word waarschijnlijk dus die 3%. Een M koop je niet uit een logisch perspectief denk ik 🙂
Zelf volg ik overigens ook @DaFreakhead 's motto. Een auto haal ik van spaargeld, en dan ook maar een beperkt gedeelte van dat geld. Enige denkbare situatie waarin ik zou lenen is als ik die auto echt nodig heb om van A naar B te komen (woon-werk, of familieleden die ik moet vervoeren) en geen geld heb. Maar in dat geval wordt het geen M, eerder een jonge tweedehands Dacia of Kia met 7 jaar garantie of zoiets.
Gelukkig maakt iedereen zijn eigen keuzes en rijdt er binnenkort weer een extra M over 's heren wegen voor mij om verlekkerd naar te kijken en luisteren.
[ Voor 8% gewijzigd door Puf op 01-11-2024 08:49 ]
Goedemorgen, zijn er zaken waar ik volgens jullie rekening mee moet houden mocht ik als particulier voor een i4 GC willen gaan (gunstige BPM)? Verstandig of niet? Daarnaast vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen of ik een groot verschil ga ervaren mocht ik voor een 420i GC gaan, nu heb ik een 3 serie 330i. Dank alvast!
Afschrijving van hier tot Tokyo en moeite om hem ingeruild of verkocht te krijgen. Heb meerdere kennissen die een absurd laag, of zelfs helemaal geen inruil bod kregen op een volledig elektrische auto.(1x Tesla Model S, 1x Mercedes EQS)BMW_J schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:03:
Goedemorgen, zijn er zaken waar ik volgens jullie rekening mee moet houden mocht ik als particulier voor een i4 GC willen gaan (gunstige BPM)? Verstandig of niet? Daarnaast vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen of ik een groot verschil ga ervaren mocht ik voor een 420i GC gaan, nu heb ik een 3 serie 330i. Dank alvast!
Als je m op wilt rijden, prima, maar zou er zelf huiverig voor zijn.
In Duitsland rijdt elke junior verkoper in een i4 van de zaak en ik heb er zelfs al wat gevonden die in een i4 m50i rijden omdat ze aan de straatstenen niet te slijten zijn. Dat dealers ze uit wanhoop maar aan hun eigen personeel geven
[ Voor 15% gewijzigd door DutchManticore op 01-11-2024 10:33 ]
Maar elektrisch rijden doe je toch voor het klimaat, niet voor je portemonnee?DutchManticore schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:30:
[...]
Afschrijving van hier tot Tokyo en moeite om hem ingeruild of verkocht te krijgen. Heb meerdere kennissen die een absurd laag, of zelfs helemaal geen inruil bod kregen op een volledig elektrische auto.(1x Tesla Model S, 1x Mercedes EQS)
In Duitsland rijdt elke junior verkoper in een i4 van de zaak en ik heb er zelfs al wat gevonden die in een i4 m50i rijden omdat ze aan de straatstenen niet te slijten zijn. Dat dealers ze uit wanhoop maar aan hun eigen personeel geven
Het is een gok. Heb de mijne (330e) ook gekocht en sommigen snappen dat, anderen verklaarden mij voor gek. De waarheid zal zoals vaak wel ergens in 't midden liggen.DutchManticore schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:30:
[...]
Maar inderdaad met de intentie er jaren in te blijven rijden.
[ Voor 7% gewijzigd door Eagle Creek op 01-11-2024 11:38 ]
Denk wel dat er verschil zit tussen volledig electrisch en hybride op het gebied van afschrijving..Eagle Creek schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:37:
[...]
Het is een gok. Heb de mijne (330e) ook gekocht en sommigen snappen dat, anderen verklaarden mij voor gek. De waarheid zal zoals vaak wel ergens in 't midden liggen.
Ja, geen idee. Ik schrik wel van de afschrijving op hybride auto's. Schoonbroer koopt een Volvo XC60 T6 van 2021 met 60.000km voor 34.000 in DE. Nieuwprijs rond de 80.000, dat doet pijn qua afschrijving.BMW_J schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:05:
[...]
Denk wel dat er verschil zit tussen volledig electrisch en hybride op het gebied van afschrijving..
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Gelukkig zijn de hybrides (nog) minder onderhevig aan de 'Tesla manie' en 'Chinese import manie' en 'subside manie'.Eagle Creek schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:37:
[...]
Het is een gok. Heb de mijne (330e) ook gekocht en sommigen snappen dat, anderen verklaarden mij voor gek. De waarheid zal zoals vaak wel ergens in 't midden liggen.
De grootste concurrentie/prijsdruk komt door de LCI2 met groter elektrisch bereik voor een hybride lijkt het.
PSN
FTFYXqlus1ve schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:42:
[...]
Maar elektrisch rijden doe je toch voor het klimaat, niet voor je portemonnee? op de kermis
Elektrisch rijden doe je vooral voor de stoplichtsprint toch?Xqlus1ve schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:42:
[...]
Maar elektrisch rijden doe je toch voor het klimaat, niet voor je portemonnee?
PSN
Ja dat zijn echt koopjes. In Duitsland moeten ze geen hybrides, en al zeker niet van buitenlandse merken.JTB81 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:14:
[...]
Ja, geen idee. Ik schrik wel van de afschrijving op hybride auto's. Schoonbroer koopt een Volvo XC60 T6 van 2021 met 60.000km voor 34.000 in DE. Nieuwprijs rond de 80.000, dat doet pijn qua afschrijving.
Is de infrastructuur ook niet naar. Men heeft thuis vaak geen laad mogelijkheid.
Heb al heel wat dikke XC60s opgehaald voor familie en vrienden. Moet wel zeggen dat de oudere T8en geen 80km elektrisch halen
[ Voor 11% gewijzigd door DutchManticore op 01-11-2024 15:06 ]
Sportwagenpolis heb ik mijn 911 verzekerd! Kosten vallen best mee.syntesia schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:25:
Werken niet zozeer met schadevrij jaren maar met een risicoprofiel. Schadevrije jaren was bij mij geen issue, alleen heb ik die op een zakelijke auto staan..... Wel met Lojack.
Begreep van de dealer dat de rente bij M modellen veel lager ligt 3% in plaats van 8%. Waarom BMW dit doet… geen idee. Voor 3% is het lenen mogelijk nog wel interessant, geld levert op de beurs gedurende een langere periode waarschijnlijk meer op dan dat je aan rente betaal.Puf schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 00:50:
[...]
Ik had even het prentepercentage bij BMW opgezocht en toen vond ik 8.5/8%. Nu zie ik inderdaad dat het voor een M 3/3.5% is!! Ben wel benieuwd waarom die rente zoveel lager is.
Zelf volg ik overigens ook @DaFreakhead 's motto. Een auto haal ik van spaargeld, en dan ook maar een beperkt gedeelte van dat geld. Enige denkbare situatie waarin ik zou lenen is als ik die auto echt nodig heb om van A naar B te komen (woon-werk, of familieleden die ik moet vervoeren) en geen geld heb. Maar in dat geval wordt het geen M, eerder een jonge tweedehands Dacia of Kia met 7 jaar garantie of zoiets.
Gelukkig maakt iedereen zijn eigen keuzes en rijdt er binnenkort weer een extra M over 's heren wegen voor mij om verlekkerd naar te kijken en luisteren.
Maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik ook van het @DaFreakhead principe ben: geld voor een auto moet je niet lenen, en al helemaal niet voor dit soort dure aanschaffen.
[ Voor 51% gewijzigd door Tortelli op 01-11-2024 15:50 ]
ga het bij hun eens proberen.Tortelli schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:43:
[...]
Sportwagenpolis heb ik mijn 911 verzekerd! Kosten vallen best mee.
Werken niet zozeer met schadevrij jaren maar met een risicoprofiel. Schadevrije jaren was bij mij geen issue, alleen heb ik die op een zakelijke auto staan..... Wel met Lojack.
[...]
Begreep van de dealer dat de rente bij M modellen veel lager ligt 3% in plaats van 8%. Waarom BMW dit doet… geen idee. Voor 3% is het lenen mogelijk nog wel interessant, geld levert op de beurs gedurende een langere periode waarschijnlijk meer op dan dat je aan rente betaal.
Maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik ook van het @DaFreakhead principe ben: geld voor een auto moet je niet lenen, en al helemaal niet voor dit soort dure aanschaffen.
Geld lenen voor 3% waar kan je dat nog. dan houd ik mn geld liever in eigen zak.
De auto komt ook zakelijk te staan en krijgt klasse 5 erin gebouwd, dus dat moet allemaal goed komen.
Wat is dat voor een onzinDutchManticore schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:03:
[...]
Ja dat zijn echt koopjes. In Duitsland moeten ze geen hybrides, en al zeker niet van buitenlandse merken.
Is de infrastructuur ook niet naar. Men heeft thuis vaak geen laad mogelijkheid.
[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 01-11-2024 16:08 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ja precies, voor 3% hoef je op dit moment geen gekke dingen te doen om dat rendement te halen. 5 jarige deposito bij Renault bank is al hoger, al dan niet niptTortelli schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:43:
Begreep van de dealer dat de rente bij M modellen veel lager ligt 3% in plaats van 8%. Waarom BMW dit doet… geen idee. Voor 3% is het lenen mogelijk nog wel interessant, geld levert op de beurs gedurende een langere periode waarschijnlijk meer op dan dat je aan rente betaal.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Denk persoonlijk dat het niet gaat verschillen met de reguliere benzineauto’s de komende jaren gezien beleid vwb elektrische aandrijving waar we naartoe worden ‘gedwongen’. Sterker nog, zou me niets verbazen als straks, over 3-5 jr, een moderne hybrid met minimaal 100KM range meer oplevert dan een brandstofmotor.JTB81 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:14:
[...]
Ja, geen idee. Ik schrik wel van de afschrijving op hybride auto's. Schoonbroer koopt een Volvo XC60 T6 van 2021 met 60.000km voor 34.000 in DE. Nieuwprijs rond de 80.000, dat doet pijn qua afschrijving.
PS: ik heb het ook niet verzonnen
Als ik hier de grens overga (op 2 km afstand) zie ik niet minder hybrides dan in Nederland rijden... sterker nog... het lijkt wel een wedstrijdje te worden onder de 'oudjes'. En hebben we hier in Nederland ook niet zat wijken zonder eigen oprit? Zelfs hele familiewoningen worden daar voorzien van laadpalen.DutchManticore schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:03:
Ja dat zijn echt koopjes. In Duitsland moeten ze geen hybrides, en al zeker niet van buitenlandse merken.
65% van de Duitsers huurt, dat heeft er misschien wat mee te maken?fsfikke schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:06:
[...]
Wat is dat voor een onzinJe kon jarenlang gratis van de overheid een laadpaal krijgen, nog steeds geven een hoop Bundesländer subsidies van €1000. Dat heb ik in Nederland nooit gezien.
En ik denk dat je weleens ongelijk kan hebben gezien de huidige cijfers betreft alle infrastructuur problemen, stop zetten subsidies, vertragen duurzaamings-projecten, als maar groeiende vraag van fosiele 'energie', etc etc, ik denk dat het nog wel mee valt. Sterker nog met de huidige beleid die de overheid wil voeren wil straks niemand meer elektrisch rijden als het duurder wordt dan een auto met een ICE (Dan wel met of zonder hybride techniek).BMW_J schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:38:
[...]
Denk persoonlijk dat het niet gaat verschillen met de reguliere benzineauto’s de komende jaren gezien beleid vwb elektrische aandrijving waar we naartoe worden ‘gedwongen’. Sterker nog, zou me niets verbazen als straks, over 3-5 jr, een moderne hybrid met minimaal 100KM range meer oplevert dan een brandstofmotor.
PS: ik heb het ook niet verzonnen
Niet voor niks dat langzaam alle bedrijven hun strategie wijzigen van 100% duurzaam en groen in X aantal jaar naar we kijken nu even rustig de kat uit de boom en zien wel wat de overheid / EU ons op gaat leggen qua nieuwe regel en wetgeving.
OT: een BMW met een verbrandsmotor laat nog steeds mijn hart harder kloppen dan een elektrisch gemotoriseerde staafmixer die zoom zoom zegt (of die nou sneller is of niet)
Dat laatste herken ik inderdaad, ook mijn hart gaat harder kloppen van een ouderwets verbrandingsmotorXqlus1ve schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:41:
[...]
En ik denk dat je weleens ongelijk kan hebben gezien de huidige cijfers betreft alle infrastructuur problemen, stop zetten subsidies, vertragen duurzaamings-projecten, als maar groeiende vraag van fosiele 'energie', etc etc, ik denk dat het nog wel mee valt. Sterker nog met de huidige beleid die de overheid wil voeren wil straks niemand meer elektrisch rijden als het duurder wordt dan een auto met een ICE (Dan wel met of zonder hybride techniek).
Niet voor niks dat langzaam alle bedrijven hun strategie wijzigen van 100% duurzaam en groen in X aantal jaar naar we kijken nu even rustig de kat uit de boom en zien wel wat de overheid / EU ons op gaat leggen qua nieuwe regel en wetgeving.
OT: een BMW met een verbrandsmotor laat nog steeds mijn hart harder kloppen dan een elektrisch gemotoriseerde staafmixer die zoom zoom zegt (of die nou sneller is of niet)
Er gaan eerst nog wat (grote) fabrikanten omvallen… leuk wat de overheid allemaal wil, maar vooralsnog weet men altijd wel weer een uitweg. Zeker in autominnend Duitsland hebben de fabrikanten een mening die telt. Ze zullen echt niet volledig teruggaan naar enkel een ICE, maar volledig inzetten op BEV of FCEV? Geen enkel land is volledig klaar. Waar wil je waterstof tanken? Welke fabrikant is echt klaar? Welke startups hebben het gehaald? Allemaal leuk dat hersenspoelen… het gaat allemaal veel te veel kosten. Mensen switchen weer terug van BEV naar PHEV, MHEV of enkel ICE. FCEV? Dat gaat nog wel wat jaartjes duren en de overheid heeft al aangetoond totaal niet te vertrouwen te zijn wat betreft de subsidieregelingen. Het gaat om de kosten, niet om die paar procent die werkelijk wat aan het klimaat wil doen. Portemonnaie is de baas. Zonder subsidies wordt het helemaal niets, hoe graag men ook wil.
Steeds meer en meer overheden trekken zich terug omdat de beoogde deadlines voor het verbieden van productie van brandstofmotoren niet haalbaar is. Nogmaals het infrastructuur is er gewoonweg nog niet klaar voor, en ook niet in 5 jaar tijd. Tuurlijk wil de overheid dat we straks allemaal duurzaam transporteren, of dat nou in EV's of waterstof auto's is, maar het moet wel haalbaar en vooral betaalbaar blijven. Nogmaals niemand verduurzaamt uit een groen hart, maar vanuit zijn eigen portemonnee. Zonder subsidiepotjes (hint, iets met portemo....) koopt men nog minder EV/PHEV's, zonder wegenbelasting korting, nou laat maar ik val in herhalingBMW_J schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:19:
[...]
Dat laatste herken ik inderdaad, ook mijn hart gaat harder kloppen van een ouderwets verbrandingsmotor, maar helaas is het werkelijkheid dat het gaat verdwijnen en we overgeleverd zijn aan electrisch danwel waterstof op den duur. Dealers en inmiddels ook BMW specialisten verkopen juist steeds meer en meer plug-in hybride modellen en juist enkel brandstofmotoren minder, dit kan je openbaar opvragen. Daarnaast heeft het e.e.a. M.b.t. beleid te maken dat op dit moment de subsidiepotjes leeg zijn, op den duur kunnen ze niet anders dan andere aandrijvingen dan brandstof aan te moedigen d.m.v. regelingen en anders gaan ze het gewoon verbieden, wat ze al hebben uitgesproken, dat is overheid. Terug naar benzinemotoren gaan ze niet meer doen, daarvoor zijn wij en autofabrikanten al een bepaalde weg ingeslagen.
Dan kijk in nog ff in mijn eigen omgeving, ik woon in een boven modaal nieuwbouwwijk, er staan hier 2 a 3 laadpalen, een enkeling laad illigaal voor zijn eigen deur met een kabel over de grond. en van alle woningen die hier in deze nieuwbouwwijk staan heeft denk ik amper 20 huizen een plek voor de eigen deur, los daarvan is er maar een enkeling die dan daadwerkelijk laad vanuit eigen opgewekte stroom. Over grote deel rijdt gewoon een ICE zonder hybride techniek.
En de verkoopcijfers van EV/PHEV, die cijfers die auto merken verkondigen geloof ik niet zoveel van, lees eens terug in dit topic, verkoop van EV's valt ontzettend tegen, men weet van gekkigheid niet wat ze met hun voorraad moeten doen. Hybride's is/was ontzettend in de trek vanwege de kortingen. Overheid moet niet stoppen met stimuleren en subsidiëren anders gaat de consument gewoon weer terug naar het goedkopere alternatief.
Hartstikke leuk en fijn dan BMW zich ook ontwikkeld op dat vlak, je had het over 3-5 jaar een hybride meer oplevert dan een auto met een brandstofmotor, maar ook waterstof kent wat tegenslag in de verduurzaamheids-traject. Los van het feit dat waterstof ontzettend energie intensief en duur is om te produceren, waar ga ik hier om de hoek dat tanken? Deze tankstations gaan niet ineens als paddestoelen uit de grond komen omdat de auto industrie waterstof het aan het 'ontwikkelen' is, eerst vraag, dan aanbod.Zie ook BMW laatst, handshake met Toyota om waterstof techniek verder te ontwikkelen en in 2028 komt BMW met de 1e op waterstof (FCEV)gebaseerde auto op de markt. Mijn samenvatting is dat het momenteel algehele bangmakerij is om niet toe te geven aan andere aandrijflijnen dan brandstof terwijl de richting al is bepaald. Kwestie van wanneer, niet of je je uiteindelijk aan overgeeft, ook al hebben we een voorkeur, net als ik
52.4%.DutchManticore schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:02:
65% van de Duitsers huurt, dat heeft er misschien wat mee te maken?
https://ec.europa.eu/euro...38-4868-8d59-5800871c15aa
Een PHEV scheelt momenteel zo 10K aan BPM, tel uit je winst, dit is uiteraard geheel rationeel gezien, emoties daar gelaten. Ben zelf ook nog niet over uit maar zie wel voordelen van in. Als het gaat om agile en krachtige motor, ja dan heeft mijn huidige 330i een voorsprong en denk ik dat er altijd een doelgroep overeind blijft die dat prefereert, echter moeten ze (EU/overheid) dat wel mogelijk blijven maken.Xqlus1ve schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:40:
[...]
Steeds meer en meer overheden trekken zich terug omdat de beoogde deadlines voor het verbieden van productie van brandstofmotoren niet haalbaar is. Nogmaals het infrastructuur is er gewoonweg nog niet klaar voor, en ook niet in 5 jaar tijd. Tuurlijk wil de overheid dat we straks allemaal duurzaam transporteren, of dat nou in EV's of waterstof auto's is, maar het moet wel haalbaar en vooral betaalbaar blijven. Nogmaals niemand verduurzaamt uit een groen hart, maar vanuit zijn eigen portemonnee. Zonder subsidiepotjes (hint, iets met portemo....) koopt men nog minder EV/PHEV's, zonder wegenbelasting korting, nou laat maar ik val in herhalingZonnepanelen en warmtepompen verkopen is momenteel ook al een daverend suc... laat maar nu ga ik wel heel erg off topic.
Dan kijk in nog ff in mijn eigen omgeving, ik woon in een boven modaal nieuwbouwwijk, er staan hier 2 a 3 laadpalen, een enkeling laad illigaal voor zijn eigen deur met een kabel over de grond. en van alle woningen die hier in deze nieuwbouwwijk staan heeft denk ik amper 10 huizen een plek voor de eigen deur, los daarvan is er maar een enkeling die dan daadwerkelijk laad vanuit eigen opgewekte stroom. Over grote deel rijdt gewoon een ICE zonder hybride techniek.
En de verkoopcijfers van EV/PHEV, die cijfers die auto merken verkondigen geloof ik niet zoveel van, lees eens terug in dit topic, verkoop van EV's valt ontzettend tegen, men weet van gekkigheid niet wat ze met hun voorraad moeten doen. Hybride's is/was ontzettend in de trek vanwege de kortingen. Overheid moet niet stoppen met stimuleren en subsidiëren anders gaat de consument gewoon weer terug naar het goedkopere alternatief.
[...]
Hartstikke leuk en fijn dan BMW zich ook ontwikkeld op dat vlak, je had het over 3-5 jaar een hybride meer oplevert dan een auto met een brandstofmotor, maar ook waterstof kent wat tegenslag in de verduurzaamheids-traject. Los van het feit dat waterstof ontzettend energie intensief en duur is om te produceren, waar ga ik hier om de hoek dat tanken? Deze tankstations gaan niet ineens als paddestoelen uit de grond komen omdat de auto industrie waterstof het aan het 'ontwikkelen' is, eerst vraag, dan aanbod.
Dat is al eens meer geweest. Maar voor de goede orde meer dan de helft huurt en kan dus minder makkelijk eigen laadvoorziening thuis regelen.
In Nederland is dat percentage 29%
[ Voor 10% gewijzigd door DutchManticore op 03-11-2024 00:04 ]
30.7% in 2023.DutchManticore schreef op zondag 3 november 2024 @ 00:01:
Dat is al eens meer geweest. Maar voor de goede orde meer dan de helft huurt en kan dus minder makkelijk eigen laadvoorziening thuis regelen.
In Nederland is dat percentage 29%
Maar wie zegt dat je minder makkelijk een eigen laadvoorziening kunt hebben met huren? Ik snap wel welke kant je op wil gaan, maar ook bij vele koopwoningen heb je bijvoorbeeld geen eigen oprit en dergelijke... ik vind het nogal een kromme redenatie. Beetje hautain.
op de man
[ Voor 114% gewijzigd door We Are Borg op 27-11-2024 21:32 ]
op de man
[ Voor 105% gewijzigd door We Are Borg op 27-11-2024 21:32 ]
op de man
[ Voor 107% gewijzigd door We Are Borg op 27-11-2024 21:33 ]
Beste forumleden, moet uiterlijk dinsdag een besluit nemen en daarbij blijft nog steeds de volgende opties overeind:
1) Huidige G20 330i pre-lci met 50K op de teller nog 2 jaar doorrijden en dan evt naar een volledig nieuwe model 3 serie
2) Dit jaar een 330E bestellen en dan hiermee minstens 3-4 jaar rijden.
Profiel hybrid voldoe ik aan, maar profiel 330i ook
Vind het echt lastig dit, hopelijk triggeren jullie mij om de “juiste” beslissing te nemen.
Dank jullie wel.
1) Huidige G20 330i pre-lci met 50K op de teller nog 2 jaar doorrijden en dan evt naar een volledig nieuwe model 3 serie
Vind het echt lastig dit, hopelijk triggeren jullie mij om de “juiste” beslissing te nemen.
Dank jullie wel.
Kan en ga je met de 330e vooral elektrisch rijden? Heb je al een laadpaal? Ik begrijp dat het nu in BPM scheelt, maar hoeveel ga je inleveren op de 330i als je hem nog langer rijd? Ik merk dat je de keuze voor een 330e vooral maakt op basis van kosten. Maak dan mooie berekening over de aankomende 6-8 jaar. waarbij je volgens mij met de huidige 330i over 2 jaar nieuwe wil en met een 330e over 4 jaar.BMW_J schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:46:
Beste forumleden, moet uiterlijk dinsdag een besluit nemen en daarbij blijft nog steeds de volgende opties overeind:
Dank jullie wel.
Plus hoeveel KM rij je per jaar?
Dank. Rij ongeveer 12-14K op jaarbasis en kan idd thuis laden. Denk dat als ik nog 2 jaar doorrijd, het me ongeveer ergens tussen 6-7K afschrijving gaat kosten. Denk dat ik nu voor een 330E met de nodige goodies tussen de 30-35K uiteindelijk moet bijleggen.Greetoz schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:03:
[...]
Kan en ga je met de 330e vooral elektrisch rijden? Heb je al een laadpaal? Ik begrijp dat het nu in BPM scheelt, maar hoeveel ga je inleveren op de 330i als je hem nog langer rijd? Ik merk dat je de keuze voor een 330e vooral maakt op basis van kosten. Maak dan mooie berekening over de aankomende 6-8 jaar. waarbij je volgens mij met de huidige 330i over 2 jaar nieuwe wil en met een 330e over 4 jaar.
Plus hoeveel KM rij je per jaar?
Tja ik weet niet of je meer advies gaat krijgen dan wat je de vorige keer kreeg.BMW_J schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:20:
[...]
Dank. Rij ongeveer 12-14K op jaarbasis en kan idd thuis laden. Denk dat als ik nog 2 jaar doorrijd, het me ongeveer ergens tussen 6-7K afschrijving gaat kosten. Denk dat ik nu voor een 330E met de nodige goodies tussen de 30-35K uiteindelijk moet bijleggen.
Komt het er niet gewoon op neer dat meerdere mensen je gaan vertellen dat het (te)veel geld is voor weinig upgrade/verandering maar dat jij bevestiging zoekt en graag wilt horen dat de onverstandig keuze toch de beste is omdat je het nu eenmaal graag wilt?
Gewoon doen dan toch? Wat kan t schelen wat wij hier vinden. Het is niet ons geld en ook niet onze auto
Ik zou doorrijden tot er een goede deal voor een 2e hands LCI2 langs komt met de grotere range.BMW_J schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:20:
[...]
Dank. Rij ongeveer 12-14K op jaarbasis en kan idd thuis laden. Denk dat als ik nog 2 jaar doorrijd, het me ongeveer ergens tussen 6-7K afschrijving gaat kosten. Denk dat ik nu voor een 330E met de nodige goodies tussen de 30-35K uiteindelijk moet bijleggen.
PSN
Inderdaad, mijn M3 is ook geen logische keuze maar heb er geen spijt van 😁. Lekker rijden waarin jij je fijn voelt. Maar kosten technisch is het denk ik beter om door te rijden in de 330iDutchManticore schreef op zondag 3 november 2024 @ 17:36:
[...]
Tja ik weet niet of je meer advies gaat krijgen dan wat je de vorige keer kreeg.
Komt het er niet gewoon op neer dat meerdere mensen je gaan vertellen dat het (te)veel geld is voor weinig upgrade/verandering maar dat jij bevestiging zoekt en graag wilt horen dat de onverstandig keuze toch de beste is omdat je het nu eenmaal graag wilt?
Gewoon doen dan toch? Wat kan t schelen wat wij hier vinden. Het is niet ons geld en ook niet onze auto
Precies ditGreetoz schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:25:
[...]
Inderdaad, mijn M3 is ook geen logische keuze maar heb er geen spijt van 😁. Lekker rijden waarin jij je fijn voelt. Maar kosten technisch is het denk ik beter om door te rijden in de 330i
Ja maar wat verwacht je dan van ons als je om advies vraagt? Ga dan gewoon op de emotie die je hebt af, en doe gewoon wat je wilt!BMW_J schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:36:
[...]
Precies ditZonder emotie waren we niet hier.
Mensen hebben hier al meermaals gezegd dat dit niet de verstandige keuze is, maar je geeft zelf aan dat dit helemaal niet over verstand maar over emotie gaat.
Dan kun je hier je vraag meerdere keren herhalen in de hoop dat iemand je vertelt dat je emotionele keuze ook verstandig is maar ik zie nog niemand die dat ook echt vindt. En wat maakt het dan ook uit?
Toch bedankt voor je meedenken en reactie hierin.DutchManticore schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:57:
[...]
Ja maar wat verwacht je dan van ons als je om advies vraagt? Ga dan gewoon op de emotie die je hebt af, en doe gewoon wat je wilt!
Mensen hebben hier al meermaals gezegd dat dit niet de verstandige keuze is, maar je geeft zelf aan dat dit helemaal niet over verstand maar over emotie gaat.
Dan kun je hier je vraag meerdere keren herhalen in de hoop dat iemand je vertelt dat je emotionele keuze ook verstandig is maar ik zie nog niemand die dat ook echt vindt. En wat maakt het dan ook uit?
Ergens gaat inderdaad rationele gedachtegoed of emotie de doorslag geven. Voor een BMW liefhebber is dit gewoon lastig, geef ik toe.
Het een sluit het ander niet uit, maw rationeel met een vleugje emotie?BMW_J schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:49:
[...]
Toch bedankt voor je meedenken en reactie hierin.
Ergens gaat inderdaad rationele gedachtegoed of emotie de doorslag geven. Voor een BMW liefhebber is dit gewoon lastig, geef ik toe.
Dit weekend nog even een leuke mod gedaan. Standaard zijn alle G20's voorzien van hoogglans zwarte afwerking bij het linker luchtrooster, ongeacht welke interieurlijsten de auto heeft. Ik heb de G80 M3 carbon interieurlijsten gemonteerd, dus ik wilde daar ook graag hoogglans carbon hebben. Ik had een bedrijfje in Duitsland gevonden die deze kon leveren (carbonfabrik.com), tegen een acceptabele prijs. Goede kwaliteit en Made in Germany, dus geen Aliexpress meuk. De match met de andere interieurlijsten is perfect.
:strip_exif()/f/image/7Bhp6lxT1iWCkPaEMrjLOjPp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook maar even de nieuwe winterset gemonteerd, styling 793i in de kleur Night Gold. De combi met Tanzanitblau vind ik wel echt mooi (slechte foto):
:strip_exif()/f/image/7Bhp6lxT1iWCkPaEMrjLOjPp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook maar even de nieuwe winterset gemonteerd, styling 793i in de kleur Night Gold. De combi met Tanzanitblau vind ik wel echt mooi (slechte foto):
:strip_exif()/f/image/LSpaFrnYqDc7aj1g4HO011gn.jpg?f=fotoalbum_large)
Kleine update, ik heb het tot 2 opties beperkt.Morenoo91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:58:
@JTB81 @Mr Pingu dank voor de tips
Comfort Access is voor mij ook geen must
LED verlichting wel, dank voor de tips!
Hi-Fi audio vind ik ook wel echt fijn echter merk ik dat die lastig te vinden is als je nog een specifieke kleur auto zoekt die wit isik begrijp ook dat er een vervangend FOCAL setje is voor de 2 woofers in voor en achterdeur. Wellicht is dat een tussenweg om iets beter geluid te krijgen.
Eentje daarvan is een Premium Selection
https://www.ekris.nl/bmw/...rie-touring-318i-41073180
Echter is hij wel ruim 1k boven mijn max budget. Iemand ervaring of er nog een beetje speelruimte is met onderhandelen bij dit soort dealers/aanbiedingen?
Moet er wel 1,5 uur voor rijden, en vind het een beetje onwennig om dat al aan de telefoon te vragen.
[ Voor 5% gewijzigd door Morenoo91 op 04-11-2024 09:47 ]
PSN: MGFlexican.
We gaan richting het eind van het jaar dus dan willen ze zo veel mogelijk verkopen. Is vast wat mogelijk.Morenoo91 schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:46:
[...]
Kleine update, ik heb het tot 2 opties beperkt.
Echter is hij wel ruim 1k boven mijn max budget. Iemand ervaring of er nog een beetje speelruimte is met onderhandelen bij dit soort dealers/aanbiedingen?
Moet er wel 1,5 uur voor rijden, en vind het een beetje onwennig om dat al aan de telefoon te vragen.
Ik heb er wel het nodige vanaf gekregen bij aanschaf van mijn f31 5 maanden geleden. Zit wel ruimte in normaal.
Ik weet niet of het eerder besproken is hier? Maar 136pk is niet veel vind ik. Zelf ben ik destijds voor een 320i gegaan en die is zelfs gechipt.Morenoo91 schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:46:
[...]
Maar is puur persoonlijk en wat je er mee wilt?
Dat het iig onder je aandacht is gebracht
Dank voor de heads-up.DeBaroN schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:51:
[...]
Ik weet niet of het eerder besproken is hier? Maar 136pk is niet veel vind ik. Zelf ben ik destijds voor een 320i gegaan en die is zelfs gechipt.
Maar is puur persoonlijk en wat je er mee wilt?
Dat het iig onder je aandacht is gebracht
Ik kom van een 2021 Golf 1.5 130pk eTSI DSG, en heb een proefrit gemaakt in een 318.
Zelf vind ik <10 0-100 seconden prima, en rij ik voornamelijk in de comfort stand. Ik heb niet het gevoel gehad dat ik vermogen tekort kwam zowel als in de Golf als de 318i.
Het is denk ik maar wat je gewend bent.
@JTB81 hoeveel ongeveer als ik vragen mag? DM kan ook
@DeBaroN ik zie overigens dat zon 318i ook gechipped kan worden, dus worst case scenario nog iets om over na te denken. 136 > 170pk
[ Voor 8% gewijzigd door Morenoo91 op 04-11-2024 11:14 ]
Grootste issue met een F3x is dat ze mogelijk je interieur komen shoppen als je je auto niet in je garage kan zetten.
M-stuur en de grote navi zo te zien. das idd wel een potentieel risico voor snachts._Arthur schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:18:
Grootste issue met een F3x is dat ze mogelijk je interieur komen shoppen als je je auto niet in je garage kan zetten.
PSN
Ja daarom slaapt ie hier altijd binnen.YakuzA schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:23:
[...]
M-stuur en de grote navi zo te zien. das idd wel een potentieel risico voor snachts.
Aller eerst; mooie bak!Morenoo91 schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:46:
[...]
Wij kopen al onze auto’s bij Ekris. En doen daar ook het onderhoud. Weliswaar in Nijkerk. Maar heb jaren geleden (toen woonde wij in de omgeving Arnhem) daar de zaken gedaan.
Recente ervaring is dus van een andere vestiging; Er is (altijd) ruimte. Dat kan zijn in de prijs en soms (bij ons) ook in de vorm van een onderhoudscontract. Ik heb zelfs ik 2018 de combinatie van beiden gehad. Minder betaald en 3jr onderhoud erbij.
Laat je vooral niet gek maken; en binnen jouw budget moet er van alles mogelijk zijn! Soms de afweging of het de ene optie meer of minder waard is.
Zou ze gewoon bellen; ze geven echt wel duidelijkheid als jij jouw uitgangspositie toelicht.
Vertel mij wat, als je aan rijk uitgeruste F20/F30's etc gaat beginnen, stal m binnen want de kans is aanzienlijk dat ze op de koffie komen voor je spullen.YakuzA schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:23:
[...]
M-stuur en de grote navi zo te zien. das idd wel een potentieel risico voor snachts.
[ Voor 5% gewijzigd door Tjona100 op 04-11-2024 11:53 ]
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Aha, helaas geen mogelijkheid voor binnen stallen. Maar all risk verzekeren, en parkeren voor de deur met 2 camera's voorin is het maximale wat ik hierin kan doen, helaas. Goed om te weten overigens.Tjona100 schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:48:
[...]
Vertel mij wat, als je aan rijk uitgeruste F20/F30's etc gaat beginnen, stal m binnen want de kans is aanzienlijk dat ze op de koffie komen voor je spullen.
@BMWix3
Dank voor de tips, daar heb ik veel aan. Ik ga volgende week eens bellen met mijn uitgangspunt.
[ Voor 10% gewijzigd door Morenoo91 op 04-11-2024 11:58 ]
Het ligt er ook net aan hoe lang de auto er staat en hoe zeker ze ervan zijn dat hij voor deze prijs weg zou gaan. Op mijn premium selection auto was iig niks mogelijk kwa prijs, uiteindelijk wel winterset erbij onderhandeld. Ik kwam dan ook een paar uur nadat de auto online gezet was...Morenoo91 schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:54:
[...]
Aha, helaas geen mogelijkheid voor binnen stallen. Maar all risk verzekeren, en parkeren voor de deur met 2 camera's voorin is het maximale wat ik hierin kan doen, helaas. Goed om te weten overigens.
@BMWix3
Dank voor de tips, daar heb ik veel aan. Ik ga volgende week eens bellen met mijn uitgangspunt.
Ik kreeg toentertijd alleen wat 'bonus' op de inruilerGreetoz schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:04:
[...]
Het ligt er ook net aan hoe lang de auto er staat en hoe zeker ze ervan zijn dat hij voor deze prijs weg zou gaan. Op mijn premium selection auto was iig niks mogelijk kwa prijs, uiteindelijk wel winterset erbij onderhandeld. Ik kwam dan ook een paar uur nadat de auto online gezet was...
van de 'officiele' prijs van de nieuwe ging niks af
PSN
Hebben jullie ervaringen met de Top Cover verzerkering van BMW (allianz)?
Ik wil overstappen omdat mijn huidige verzekering geen contract meer heeft met BMW voor schadeherstel. Alles qua schadeherstel moet nu via universeel garages en daar ben ik niet zo happig op. De keus om het wel via de dealer te doen, kost 900 eur eigen risico.
Ik wil overstappen omdat mijn huidige verzekering geen contract meer heeft met BMW voor schadeherstel. Alles qua schadeherstel moet nu via universeel garages en daar ben ik niet zo happig op. De keus om het wel via de dealer te doen, kost 900 eur eigen risico.
Signature
Prima verzekering. Gelukkig geen aanspraak op hoeven te doen. Omslagpunt wel/geen beroep op je verzekering ligt vaak zo rond de 1000,- heb ik me ooit laten vertellen.BMW_M3 schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:07:
Heb hem ook genomen nadat mijn vorige auto is leeg gehaald. Zat daarvoor Allianz direct. Toen mijn auto is leeggehaald dealer gebeld en die heeft het opgepakt. Gelukkig heeft dusseldorp als bedrijf ook een bedrijf die is aangesloten als schadeherstel welke wel valt onder de allianz direct verzekering.BMW_M3 schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:07:
Geen idee of de 50,- per maand extra het echt waard is. Het is wachten op de volgende inbraak.
Ik heb de Top Cover, prima verzekering. Vervangend vervoer 30 dagen wat erg ruim is tegenwoordig. nu 1x gebruik gemaakt, het is gewoon Allianz, die bel je ook als je wat hebt. Vergoeden zonder gezeur mijn inbraak schade plus de MHD dongle die in de auto lag.BMW_M3 schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:07:
Let wel op dat niet alle dealers inhouse schadeherstel hebben. Ekris Lelystand en Veenendaal zijn bij Ekris bijv de enige die het zelf doen, de overige Ekris dealers verschepen de auto naar een algemeen schadeherstel bedrijf waar ze een contract mee hebben.
Interieur schade van inbraak wordt bij Ekris Veendendaal iig door de werkplaats gedaan en niet door de schadeherstel afdeling.NLKornolio schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:57:
[...]
Heb hem ook genomen nadat mijn vorige auto is leeg gehaald. Zat daarvoor Allianz direct. Toen mijn auto is leeggehaald dealer gebeld en die heeft het opgepakt. Gelukkig heeft dusseldorp als bedrijf ook een bedrijf die is aangesloten als schadeherstel welke wel valt onder de allianz direct verzekering.
Geen idee of de 50,- per maand extra het echt waard is. Het is wachten op de volgende inbraak.
Ligt heel erg aan je schadevrije jaren, bij mij met 6 schadevrije jaren (jaren lang lease en daarna geen auto op mijn naam) lag het omslag punt op 3000 euro bij de Top cover. Helaas 2x lak schade (los van elkaar) net zo rond die 3K gehad. dus niet geclaimed.BMW_J schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:11:
[...]
Prima verzekering. Gelukkig geen aanspraak op hoeven te doen. Omslagpunt wel/geen beroep op je verzekering ligt vaak zo rond de 1000,- heb ik me ooit laten vertellen.
Perfect. We hebben beide oudjes bij hun verzekerd (80%, trede 20). Voorwaarden zijn erg gunstig, geen gezeur met vele marketing. Elk jaar een polis en het kabbelt allemaal lekker voort. September 2022 nog een nieuw origineel voorruit laten plaatsen bij de dealer, geen eigen risico. Leenauto (BMW 320e) gekregen, alleen was het herstel te snel klaarBMW_M3 schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:07:
Hebben jullie ervaringen met de Top Cover verzekering van BMW (allianz)?
Heb zelf een G21 330i met relatief weinig kilometers verkocht (aan mijn vrouwBMW_J schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:49:
[...]
Toch bedankt voor je meedenken en reactie hierin.
De switch naar een 5 serie met een hele fraaie aandrijflijn (B58 + 193pk elektrisch) maken het interessant en leuk denk ik. Qua een aantal zaken is de 330i pre LCI gewoon de betere auto. Lichter, nog met iDrive 7 (lees alle fysieke knoppen), geen speed limiet warning onzin en minder cost cutting. Ik doe deze switch nu ook deels omdat ik de auto niet echt weg doe, anders had ik het alleen gedaan voor een M340i denk ik.
Een 330e g21 zou toch wel voldoende ruimte moeten hebben in de kofferbak? Met mijn f30 (sedan dus) red ik het tot nu toe prima met 2 jonge kinderen.
Bedankt toppers! Zojuist Top Cover volledig casco afgesloten! Gunstiger geprijsd dan Centraal beheer en alles bij de dealer.
Signature
Grappig.. Ik overweeg juist om volgende maand hier weg te gaan. Dit omdat het elders goedkoper is en alleen de nieuwwaarde -vergoeding maakt dat ik het nog de moeite waard vond.BMW_M3 schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:59:
Bedankt toppers! Zojuist Top Cover volledig casco afgesloten! Gunstiger geprijsd dan Centraal beheer en alles bij de dealer.
M'n connected booster, kaart update en online service gaan allemaal verlopen in december. Nog iets met een aanbieding of truc waar ik van kan profiteren om te verlengen?
Black Friday even afwachten.Eagle Creek schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 00:05:
M'n connected booster, kaart update en online service gaan allemaal verlopen in december. Nog iets met een aanbieding of truc waar ik van kan profiteren om te verlengen?
Dank voor je reactie.Tortelli schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:47:
[...]
Heb zelf een G21 330i met relatief weinig kilometers verkocht (aan mijn vrouw) en een 550e gekocht. Zelf zou ik absoluut niet voor een 330e gaan simpelweg omdat de kofferbak ruimte die je inlever mij veel te veel is, hebben net een kind gekregen….
De switch naar een 5 serie met een hele fraaie aandrijflijn (B58 + 193pk elektrisch) maken het interessant en leuk denk ik. Qua een aantal zaken is de 330i pre LCI gewoon de betere auto. Lichter, nog met iDrive 7 (lees alle fysieke knoppen), geen speed limiet warning onzin en minder cost cutting. Ik doe deze switch nu ook deels omdat ik de auto niet echt weg doe, anders had ik het alleen gedaan voor een M340i denk ik.
Zo op het eerste gezicht een goede deal lijkt mij
Hoe bevalt het verschil met de 3-serie?
Vele factoren waar de prijs van afhankelijk is, woonplaats, type auto, schadevrije jaren, aanbod wat soms verandert qua pakket.Eagle Creek schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 00:01:
[...]
Grappig.. Ik overweeg juist om volgende maand hier weg te gaan. Dit omdat het elders goedkoper is en alleen de nieuwwaarde -vergoeding maakt dat ik het nog de moeite waard vond.
Voor mij was/is BMW Top Cover ook het gunstigste.
Helaas kun je voor deze auto niet online je premie berekenen. Klik op “Offerte aanvragen” en vul de gevraagde gegevens in. Wij sturen u dan zo snel als mogelijk een voorstel op maat.Xqlus1ve schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 07:56:
[...]
Vele factoren waar de prijs van afhankelijk is, woonplaats, type auto, schadevrije jaren, aanbod wat soms verandert qua pakket.
Voor mij was/is BMW Top Cover ook het gunstigste.
Zucht, laat maar zitten dan, ik blijf wel bij mijn huidige verzekering. Ik was wel benieuwd hoeveel duurder ze zouden zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Spollie op 05-11-2024 08:25 ]
Een formulier invullen is "zucht laat maar zitten"? Had je waarschijnlijk even veel tijd gekost als dit bericht posten.Spollie schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:24:
[...]
Helaas kun je voor deze auto niet online je premie berekenen. Klik op “Offerte aanvragen” en vul de gevraagde gegevens in. Wij sturen u dan zo snel als mogelijk een voorstel op maat.
Zucht, laat maar zitten dan, ik blijf wel bij mijn huidige verzekering. Ik was wel benieuwd hoeveel duurder ze zouden zijn.
Ik zou bij het afsluiten van een verzekering ook kijken naar de aanschafwaarderegeling die ze hanteren. Bij een dure aanschaf zeker de moeite waard om te onderzoeken.BMW_M3 schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:59: