Vandaag 1200km achter de kiezen.. niet alleen in de X5. De heenweg was in een gehuurde Seat Ateca
Maar hij is binnen! Betalen in Duitsland was een eitje. Letterlijk mijn overboeklimiet verhoogd, en daarna was het hetzelfde als twee euro overmaken, alleen met iets meer pijn.
Verwerkingstijd was inderdaad instant. Zat naast de dealer en zodra ik in de app op verzenden klikte was het ook zichtbaar bij hen.
X5 staat nu veilig in de garage. Morgen middag naar de RDW en dan wachten op de kentekens.
Rijdt echt goddelijk een X5. Heerlijke rustige relaxte auto. Snelheidsbeleving is een beetje verraderlijk. Hij schakelt weinig, vrij lange verzetten. Accelereert als een trein. Met weinig feedback (ook dank aan akoestische glas denk ik?) rijdt je eigenlijk in no time 160.
Het was alleen even schrikken toen het donker werd. Er blijkt een giga ordinair verlichtings systeem in het panorama dak te zitten
Zal vast uit te zetten zijn maar heb dat onderweg nog niet kunnen vinden. Morgen maar weer verder.
Night vision camera al even kunnen proberen en inderdaad al een konijn en wat fietsers gemarkeerd zien worden. Werkt mooi. Wel erg hoog gimmick gehalte. Dit heeft echt geen mens nodig haha
Massage stoelen zijn leuk maar laat een auto er alsjeblieft niet op staan als ze ontbreken. Massage is een groot woord. Het werkt best ok maar heel erg hoogstaand is het allemaal niet. Massage is een groot woord. Er rolt een balk over je rug, er worden hier en daar wat ronde stenen in je rug geduwd en en gaan wat stenen onder je kont heen en weer. Het is zeker niet onprettig maar een massage? Mwoah. Dat doet Mercedes iets beter, maar dan nog. Blijft een gimmick feature.
De gekoelde/verwarmde bekerhouders... Hebben weinig effect? Denk dat je er misschien speciale bekers voor nodig hebt? Nog wat experimenteren.
Verwarmde armleuningen zijn wel echt heel erg fijn. Dat is echt goud.
Oh. En ondanks dat je echt knetter knetter knettergek moet zijn om het als optie aan te vinken... Het Bowers & Wilkins systeem is echt niet normaal. Wat een soundstage en kristal helder geluid. Voor het eerst beleefd dat je echt IN het geluid zit in plaats van dat het geluid gewoon uit een speaker komt. De ca. 6000 euro nieuwprijs + verplichte pakketten die je ervoor bij moet kopen is wat mij betreft voldoende reden om iemand psychologisch te laten screenen maar over de performance valt echt niet te twisten. Klinkt indrukwekkend goed.
En ik dacht dat ik een grote garage had. Ongeveer 10x6 dus 60m2. De X5 paste ECHT MAAR NET door de deur met de spiegels ingeklapt en vult de garage daarna gewoon echt behoorlijk. Heb er assistentie bij nodig in de vorm van een tweede persoon om je te spotten om het ding binnen te krijgen... Omdat zodra je de spiegels inklapt ook je zijcameras wegvallen! Lekker handig haha.
Oh en ik heb mijn vader meegenomen naar Duitsland. Gesture control, als twee kleine kinderen mee zitten spelen. Eerste reactie was dat het een overdreven en belachelijke feature was MAAR het werkt verbazingwekkend nauwkeurig! Inmiddels durf ik zelfs te zeggen dat het geen gimmick maar echt wel een feature is. Zo kun je heel snel even de 3d camera om de auto slepen zonder dat je knopjes hoeft te zoeken, en je kunt met een beweging de radio best precies harder of zachter zetten. Sneller dan met knoppen op het stuur en zelfs de draaiknop. Voor die twee moet je kijken. Gesture control niet! Blijvertje.
Optie die je echt moet hebben is Driving Assistant Professional. Man wat neemt dat ding een hoop werk uit handen als je onderweg bent. Op de snelweg gewoon bijna autonoom aan het rijden. Remt ook automatisch voor rood licht, rotondes etc. Heel erg gelikt. En in files kun je echt veilig alles aan het systeem overlaten en zelf even door telefoon, laptop of door papierwerk snuffelen. Zo goed is hij echt. Periodes van 3-5 minuten zonder handen aan het stuur zijn goed mogelijk, mits het systeem wel detecteert dat je met voldoende interval naar de weg kijkt om te controleren of het systeem geen fouten maakt
Ben erg blij met mijn aankoop. Denk dat ik hier veel plezier mee ga hebben de komende 3-5 jaar.
Nu nog hopen dat de garantie onnodig blijkt, en dat het allemaal heel blijft. Auto is echt achterlijk volgepakt met opties, en alles wat erop zit kan stuk. We gaan het zien
[
Voor 140% gewijzigd door
DutchManticore op 05-11-2024 21:38
]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.