Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 324 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
YakuzA schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:42:
[...]

G05 zal je hoogst waarschijnlijk ivm waarde een klasse 5 moeten hebben voor de verzekering.
Is idd in laten bouwen van een extra tracker met 15/20eu/maand abo die op afstand te activeren is.

Klasse3 heeft ie al af-fabriek.
Af fabriek, ja maar niet met SCM keurmerk.
Mijn verzekeraar heeft me opgestuurd dat ik het af-fabriek systeem moet voorzien van keurmerk en ook die jaarlijks moet laten controleren om de geldigheid te houden op straffe van 15% van de uit te keren som bij diefstal of joyriding

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DutchManticore schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 21:05:
[...]
Af fabriek, ja maar niet met SCM keurmerk.
Mijn verzekeraar heeft me opgestuurd dat ik het af-fabriek systeem moet voorzien van keurmerk en ook die jaarlijks moet laten controleren om de geldigheid te houden op straffe van 15% van de uit te keren som bij diefstal of joyriding
Het is af-fabriek erkend klasse 3, je moet alleen de garage om het SCM keurmerk vragen.
50€ oid.
Bij het inbouwen van de klasse 5 meuk krijg je ook gelijk het certificaat.

Keuren is ook niet elk jaar, voor klasse 3 is het iig 3 jaar geldig.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 09-11-2024 22:27 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 22:25:
Keuren is ook niet elk jaar, voor klasse 3 is het iig 3 jaar geldig.
Dat gaat in bij de eerste afgifte van het certificaat. Na 36 maanden moet het alarm elk jaar gekeurd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyUw-wHGpNxKqL_dNUjwudT-Qzc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eAX0XajaQgHSZitbiRjEwUml.jpg?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door CreativeS op 10-11-2024 00:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CreativeS schreef op zondag 10 november 2024 @ 00:12:
[...]
Dat gaat in bij de eerste afgifte van het certificaat. Na 36 maanden moet het alarm elk jaar gekeurd worden.

[Afbeelding]
Tnx voor de verduidelijking :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Ok ben ik nou gek of heb ik echt de beste verzekeringsdeal ooit?

X5 45e
10/2020
Tot 20.000km per jaar
Alarmklasse 4
7 schadevrije jaren
Eigen risico 450 (bij ruitschade 0)
Cataloguswaarde €122.900

All risk verzekerd + Schade inzittenden verzekerd voor 117 107 per maand

[ Voor 13% gewijzigd door DutchManticore op 11-11-2024 14:25 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:53
DutchManticore schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:14:

X5 45e
10/2020
Tot 20.000km per jaar
Alarmklasse 4
7 schadevrije jaren
Eigen risico 450 (bij ruitschade 00

All risk verzekerd voor 117 per maand
Is van zoveel variabelen afhankelijk dat het moeilijk te zeggen is, maar die prijs lijkt me niet verkeerd. Ook niet wereldschokkend overigens. Een beetje rondshoppen helpt altijd wel bij autoverzekeringen.

In mijn geval (M340i uit 2021 met 100k catalogusprijs) was Nationale Nederlanden de enige verzekering die genoegen nam met een klasse 3 alarm, dus dan is de keuze snel gemaakt. 90 euro per maand voor all-risk met onbeperkte kilometers en aanschafwaarderegeling was ook geen slechte deal overigens.

[ Voor 29% gewijzigd door Spollie op 11-11-2024 13:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 15:03
Hallo allemaal,
Mijn auto is een 330e G21 van 2020, in juni geïmporteerd uit Duitsland. Nu ongeveer 70.000 km op de teller.
Vandaag na het wegrijden (auto heeft plm 40 uur stilgestaan, overdekt) hoorde ik bij de eerste paar verkeersdrempels een duidelijk krakend/krakerig geluid vanuit (zo lijkt) de regio van de voorwielen, vooral duidelijk bij het de drempel-af rijden. Dit is iets nieuws en heb ik met deze auto nog niet eerder meegemaakt.
Na een aantal verkeersdrempels werd het geluid minder maar bleef nog wel zachter dan in het begin te horen.
Ik kan mij dit herinneren van eerdere auto's, meestal speelde dat op in koudere periodes.

Ps, verkeersdrempels neem ik altijd al rustig en met deze auto nog wat langzamer dan met de vorige (Focus) vanwege het extra gewicht van de accu op de achteras. In 50km gebied meestal met plm 40 km/h.

Zijn er van jullie bij die met deze summiere informatie een idee hebben wat het kan zijn en/of wat ik zou moeten doen?

Voor de liefhebbers van foto's in dit forum:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3KJa1ikcjdkw68HrwNu5L3HBJ0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JFk91AC2nr85nNtV13wx8NLW.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door no113 op 11-11-2024 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
no113 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:50:
Hallo allemaal,
Mijn auto is een 330e G21 van 2020, in juni geïmporteerd uit Duitsland. Nu ongeveer 70.000 km op de teller.
Vandaag na het wegrijden (auto heeft plm 40 uur stilgestaan, overdekt) hoorde ik bij de eerste paar verkeersdrempels een duidelijk krakend/krakerig geluid vanuit (zo lijkt) de regio van de voorwielen, vooral duidelijk bij het de drempel-af rijden. Dit is iets nieuws en heb ik met deze auto nog niet eerder meegemaakt.
Na een aantal verkeersdrempels werd het geluid minder maar bleef nog wel zachter dan in het begin te horen.
Ik kan mij dit herinneren van eerdere auto's, meestal speelde dat op in koudere periodes.

Ps, verkeersdrempels neem ik altijd al rustig en met deze auto nog wat langzamer dan met de vorige (Focus) vanwege het extra gewicht van de accu op de achteras. In 50km gebied meestal met plm 40 km/h.

Zijn er van jullie bij die met deze summiere informatie een idee hebben wat het kan zijn en/of wat ik zou moeten doen?

Voor de liefhebbers van foto's in dit forum:

[Afbeelding]
Burgers Zoo? Of zie ik dat verkeerd?

Waarschijnlijk is het inderdaad de temperatuur. Je kunt het uiteraard eens door de garage na laten kijken. Misschien is er wat versleten of moet er iets gesmeerd worden maar ik gok dat het een kwestie van het koude weer is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• no113
DutchManticore schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:36:
[...]
Burgers Zoo? Of zie ik dat verkeerd?
Nope, is bij bos bij Amerongen waar we graag wandelen:
https://maps.app.goo.gl/4zknoQ8Uke1rB4THA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iyRgu7iGvbDEyAfkGqgkkfMTiA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VVFYwpEkkn2s2iK2oh6CHu99.jpg?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door no113 op 11-11-2024 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:37
Hoe bevalt de 330e verder? Overweeg ook om eentje uit Duitsland te importeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-10 09:41

X5 45e
10/2020
Tot 20.000km per jaar
Alarmklasse 4
7 schadevrije jaren
Cataloguswaarde €122.900

Vooral gezien 7 schadevrije jaren is dat een erg mooie deal ja. Je woont vast niet in een grote stad :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:33

X5 45e
10/2020
Tot 20.000km per jaar
Alarmklasse 4
7 schadevrije jaren
Cataloguswaarde €122.900

Goedkoop idd.
Niet in de buurt van de Randstad neem ik aan? Kan me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:33
@no113 kunnen verschillende dingen zijn,oa;
- toplagers, lijkt me onwaarschijnlijk met zo weinig km.
- draagarm rubbers, zou kunnen als je er mee omgaat als een kart maar lijkt me onwaarschijnlijk.
- ‘rubberen sok om de zuigerstang ‘ zou kunnen door leeftijd en temperatuur. Meest waarschijnlijk in mijn optiek.

Zie hieronder
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/95wAAOSwgqFmUyEw/s-l400.jpg

Ik heb met een VW met dezelfde klachten het antwoord gekregen dat het de sok is. Als ze die ‘smeren’ is het geluid even weg bij mij.

[ Voor 23% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 11-11-2024 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• no113
Civic09 schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:16:
Hoe bevalt de 330e verder? Overweeg ook om eentje uit Duitsland te importeren.
Komende van een Ford Focus MK4 ST-Line hatchback was dit al jaren een soort droomauto. De iconische 3 serie Touring. Ik ben, in ieder geval op autogebied een gelukkig mens. En dat houdt nu al onveranderd een half jaar aan.
Wellicht kan je in dit topic filteren op mijn berichten? Heb hier al af en toe wat achtergelaten aan ervaringen namelijk.
Prettig dat ik thuis kan laden (gewoon aan het normale stopcontact).
Gek genoeg ben ik nog het meest tevreden over het nieuwe rijden dat ik mezelf heb aangeleerd met deze auto. En dan doel ik op mijn nieuwe favoriete baan op de snelweg (de rechter), helemaal zen op adaptive cruise control cruisen met een muziekje of podcast aan. En heel soms, omdat het kan, even wat adrenaline door het lijf als ik op de XtraBoost sportstand als een raket over de wegen vlieg. Maar ik rij zoveel mogelijk elektrisch, dat zoeft heerlijk, echt wel voldoende power om goed mee te komen met het verkeer.
Heel tevreden met de verfijndheid van vrijwel alles van de auto, de souplesse, de rijdynamiek, de software, de materialen, de rijhulpen en de looks 8)

En dat apart te openen achterruitje, geniaal!
En het opwarmen van de auto voorafgaand aan vertrek, ideaal!
En hoe cool en praktisch is het nonchalant elektrisch openen van de achterklep als je met je volle winkelwagen komt aanlopen.

Enige wat me iets is tegengevallen is het geluid van de wielen tijdens het rijden op de snelweg. Ik had gehoopt dat het nog stiller zou zijn.

Oftewel, aanrader? Ja!

Heb je bepaalde specs op het oog?

[ Voor 4% gewijzigd door no113 op 11-11-2024 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Pannencouque schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:29:
[...]
Vooral gezien 7 schadevrije jaren is dat een erg mooie deal ja. Je woont vast niet in een grote stad :+
In een rustig dorpje in het oosten met een prive postcode *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Ik heb nu een F31 320i uit 2018 en dat is al een geweldige auto. Ik wil een 320e of 330e als Sportline of M-Sport. Geen X-drive want daar wordt ie nog zwaarder van. Verder weinig eisen. Sporstoelen zijn een must, meeste andere opties zijn geen must voor mij. Vanwege de caravan is de elektrische trekhaak wel fijn, heb ik nu ook. De vrouw wil graag een Mineralgraue, ik liefst een in Portimao Blau.
Ben ook geen racer, heb er een Z4 3.0i naast voor de fun, de gezinsauto hoeft niet supersporfief te zijn.
Ik zie in Duitsland toch veelal Sportlines aangeboden worden voor een nette prijs. Zo rond de 35k vind ik wel genoeg. De dingen die jou zo bevallen aan de 330e herken ik al van mijn 320i. De nieuwe zal nog net een stukje fijner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 10:29
DutchManticore schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:10:
[...]

In een rustig dorpje in het oosten met een prive postcode *O*
Ah, dat is het dus :). Verbaasde me al over je eigen verbazing over dat bedrag. Betaal zelf namelijk €103 p/m voor m'n 50e, dus vond het bedrag dat je noemde nou niet bepaald wereldschokkend.

Maar ook hier: rustig dorpje in het oosten. Niet met privé postcode, dat dan weer niet :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• no113
Nu ben ik toch wel nieuwsgierig geworden naar die premies. Ik betaal €87 p/m allrisk voor mijn 330e G21 (2020) in de randstad (Berkel en Rodenrijs) via ANWB verzekeringen. En jullie?

Edit: 17 schadevrije jaren en aanschafwaarde garantie. No claim 80%

[ Voor 16% gewijzigd door no113 op 12-11-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:10
Was nieuwsgierig, dus ook hier even gecontroleerd.

10 SVJ, woonachtig in een Vinex-dorpje/stad onder de rook van Utrecht. Met 20.000km per jaar is de goedkoopste all-risk verzekering €83,86 per maand voor een X5 45e.

Cool, dan is dat dus geen drempel. Aanschafwaarde en exploitatiekosten blijven verder wel een dingetje ;)
Denk overigens dat ik niet eens zo heel veel duurder uit zou zijn als ik m'n V60 en E36 weg doe en een X5 weer koop. Hobby auto's (E36 in dit geval) zijn toch best prijzig per km :+

E36 (320i cabrio) doet overigens €24 per maand voor WA+, <7500km per jaar. Zou ook in een old/youngtimer verzekering kunnen, maar dan bouwt m'n vriendin geen schadevrije jaren op :)

[ Voor 15% gewijzigd door Knul op 12-11-2024 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
alexbl69 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:54:
[...]

Ah, dat is het dus :). Verbaasde me al over je eigen verbazing over dat bedrag. Betaal zelf namelijk €103 p/m voor m'n 50e, dus vond het bedrag dat je noemde nou niet bepaald wereldschokkend.

Maar ook hier: rustig dorpje in het oosten. Niet met privé postcode, dat dan weer niet :).
Nouja, ik ben (pas) midden 30. Meeste verzekeraars zullen de combinatie auto en leeftijd best een potentieel risicovolle vinden.

Heb pas 7 schadevrije jaren (gezeur dat schadevrije jaren van de zaak niet prive mochten worden gezet omdat niet kon worden aangetoond of ik of compagnon de kilometers hadden gemaakt)

En veruit de meeste verzekeraars rekenen mij bedragen van tussen de 150 en 210 in de maand voor. (Via prijsvergelijkers als pricewise en independer)

Heb er nu één die het voor 107 doet dus daar ben ik best blij mee en verrast door. Ben overigens niet verzekerd voor aanschafwaarde maar dat is in mijn geval gunstig.

In mijn polis staat dat ik bij total loss verzekerd ben voor ANWB Koerslijst vervangingswaarde + 10%. Komt dan dus uit op een aanzienlijk hoger bedrag dan dat ik voor de auto betaald heb.

Vind ik eerlijk gezegd onzin. Waarom bestaan er geen (goedkopere) autoverzekeringen waar je zelf kunt kiezen voor welk bedrag je bij total loss verzekerd kunt zijn.

Ik heb de auto voor 55k gekocht, bij total loss wil ik bijvoorbeeld 55k minus 6% per jaar afschrijving verzekerd zijn.

Mijn verzekeringsdekking is nu veel hoger dan mijn aanschafwaarde, daar loopt de verzekeringsmaatschappij dus onnodig risico mee en voor bepaalde types is dit ook weer de kat op het spek binden.

[ Voor 36% gewijzigd door DutchManticore op 12-11-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

no113 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:16:
Nu ben ik toch wel nieuwsgierig geworden naar die premies. Ik betaal €87 p/m allrisk voor mijn 330e G21 (2020) in de randstad (Berkel en Rodenrijs) via ANWB verzekeringen. En jullie?
Ik zit nu nog bij TopCover voor 110 per maand. Wel aanschafwaardegarantie.
Dat ga ik vanaf deze maand veranderen, omdat de garantie 5 jaar was en die nu voorbij is.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Ik betaal 51 euro per maand bij Unive voor mijn 320i Touring uit 2018 voor allrisk. Was nog goedkoper dan Provendum waar ik eerst zat. Heb wel iets van 13 schadevrije jaren.

Heb contact met een Duitse dealer over een mooie Mineralgraue 320e Touring Sportline met heel weinig km's. Niet zo dik als een M-Sport maar wel een nette auto voor een redelijke prijs met 2 jaar Premium Selection garantie (in Duitsland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Zonder schade vrije jaren zegt dit vrij weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-09 23:47
Voor degene die uit Duitsland willen importeren, is er een specifieke site waar jullie kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
BMW_J schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:16:
Voor degene die uit Duitsland willen importeren, is er een specifieke site waar jullie kijken?
Ik keek altijd op mobile.de en autoscout24 gefilterd op Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Mobile.de en autoscout24.de zijn de gedoodverfde gericht op consumenten.

Maar, beter nog, neem je contact op met een Duitse dealer en laat je hem zoeken.

De auto die ik net geïmporteerd heb werd niet geadverteerd op bovenstaande twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:52
https://mobile.de en https://www.bmw.de/
Net over de grens in Kleve: https://www.fett-wirtz.de/
Meerdere vestigingen zoals in Gelsenkirchen:
https://ahag-group.de/
https://www.procar-automobile.de/

[ Voor 34% gewijzigd door timbak02 op 12-11-2024 12:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik had pas een goede premie: €0 per maand. Duurde helaas wel ongeveer een jaar voordat het me een keer opviel dat de verzekering niet meer afgeschreven werd van m'n rekening. Toen ik mijn nieuwe 330e kreeg had ik een tijd lang mijn vorige m240i meeverzekerd tot deze verkocht was, maar daarna hebben ze per ongeluk de hele verzekering opgezegd 8)7

Dus een jaar lang in een gloednieuwe wagen rondgereden zonder verzekering, in die tijd wel een paar keer door de politie gecontroleerd maar die kunnen dat bij mijn kenteken schijnbaar ook niet zien. Uiteindelijk met de verzekering afgesproken meteen een nieuwe polis in te laten gaan en het maar snel te vergeten O-)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbak02
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:52
Premie: €82,55 All Risk, SJV: 16. Geen eigen risico en bij diefstal aanschafwaarde uitkering. Oosten van NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peerke15
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:27
no113 schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:50:

Ik gok op stabilisatorstang rubbers, bij vochtig weer kunnen deze piepen en kraken.
Vervelend ja, kan het kwaad.: nee

Grote kans dat in het voorjaar met droge lucht het piepen/kraken vervelden tijd is.

[ Voor 10% gewijzigd door Peerke15 op 12-11-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no113
Xqlus1ve schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:06:
[...]
Zonder schade vrije jaren zegt dit vrij weinig?
Check! Toegevoegd aan mijn bericht (17 schadevrije jaren en aanschafwaarde garantie. No claim 80%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 03:58
https://www.12gebrauchtwagen.de/

Zie je ook het aanbod bij BMW-dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_J
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-09 23:47
DutchManticore schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:57:
[...]

Mobile.de en autoscout24.de zijn de gedoodverfde gericht op consumenten.

Maar, beter nog, neem je contact op met een Duitse dealer en laat je hem zoeken.

De auto die ik net geïmporteerd heb werd niet geadverteerd op bovenstaande twee.
Dank allemaal!

Hoe zit het met inruil, ruilt een Duitse dealer ook je NL BMW in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:10
Peerke15 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:25:
[...]

Ik gok op stabilisatorstang rubbers, bij vochtig weer kunnen deze piepen en kraken.
Vervelend ja, kan het kwaad.: nee

Grote kans dat in het voorjaar met droge lucht het piepen/kraken vervelden tijd is.
Grote kans dat ze over een paar maand/jaar altijd blijven piepen en kraken.

Ask me how I know :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
BMW_J schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:14:
[...]

Dank allemaal!

Hoe zit het met inruil, ruilt een Duitse dealer ook je NL BMW in?
Nee daar hebben ze geen zin in. Kunnen ze wel maar vinden ze eng, moeilijk, gevaarlijk en teveel moeite.

Zelf verkopen dus.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
20 jaar oud... en ze zijn gewoon weer leverbaar _/-\o_

Helaas zijn in Italië mijn Hella Clear Lines gesneuveld. Het werd ze te warm. Ze worden ook niet meer gemaakt. Clear Lines zeg je? De rood met heldere achterlichten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ls0loqbQ6jRANRCC0WkaUHo64wc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6PyuMMNE582gXOerv5HEIp5L.png?f=fotoalbum_large

Met rood/zwart rijdt iedereen al, maar als je toch iets aparts en origineels wil... ben je aangewezen op de Black Lines. Kinkje in de kabel... nicht verfügbar! Nee! Afgelopen en eigenlijk mag dat ook wel zoveel jaar na einde productie van de originele E90. Ik had me er dus eigenlijk al bij neergelegd dat ik lekker origineel zou gaan rondrijden en dat heb ik 3 maanden gedaan. Lampen keurig in de Q² Trim-coating. Normale P21W-lampen vervangen door Philips Ultinon 3100 P21W led (iets koeler dan halogeen) want zelfs de originele normale achterlichten kosten inmiddels meer dan dat je er voor zou willen geven. Richtingaanwijzer blijft oldschool halogeen :+

En toen... vorige week. Na behoorlijk wat maanden "Nicht verfügbar" zijn ze weer leverbaar en nu onderweg naar 'mijn' Duitse DHL Packstation net over de grens. Ja, ik ben zo'n figuur die gewoon lekker door de onderdelen scrollt en gewoon op de hoogte wil zijn. Zodoende ben ik nu ook heel veel nieuwe onderdelen voor de E46 Compact aan het verzamelen.

https://www.leebmann24.co.../bmw-heckleuchte-10006505

Afbeeldingslocatie: https://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=29229&stc=1&d=1150848876

Naast de wat grotere velgen mijn enige uitspatting qua exterieur... want doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. Gek genoeg moest ik wel gniffelen toen @DutchManticore het had over blauwe remklauwen die hij liever niet had. Zelf heb ik mijn 335i-remklauwen - na reviseren - ook in een redelijk subtiele kleur laten poedercoaten. De komende maanden worden alle onderdelen besteld en hopelijk zitten ze voor de volgende lente eronder. Had ik al eerder willen doen, maar er zat nog genoeg vlees op de schijven en blokken. Zonde om dat weg te gooien terwijl het nu nog heerlijk hard remt. Straks van 300mm naar 348mm voor en 300mm naar 336 achter. Originele BMW leichtbau schijven met Ferodo DS Performance blokken (die ik nu ook heb).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sggaqyj0dRHTRNAfYdB2SLbjWw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2aHnQf1mMTsHFkmdIbMYxV5j.jpg?f=fotoalbum_large

Ze verklaren me nog voor gek: "Joh, doe lekker een felle kleur!" Nee. Doe mij maar lekker ingetogen.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 12-11-2024 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:53
CreativeS schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:27:
20 jaar oud... en ze zijn gewoon weer leverbaar _/-\o_

Helaas zijn in Italië mijn Hella Clear Lines gesneuveld. Het werd ze te warm. Ze worden ook niet meer gemaakt. Clear Lines zeg je? De rood met heldere achterlichten.

[Afbeelding]

Met rood/zwart rijdt iedereen al, maar als je toch iets aparts en origineels wil... ben je aangewezen op de Black Lines. Kinkje in de kabel... nicht verfügbar! Nee! Afgelopen en eigenlijk mag dat ook wel zoveel jaar na einde productie van de originele E90. Ik had me er dus eigenlijk al bij neergelegd dat ik lekker origineel zou gaan rondrijden en dat heb ik 3 maanden gedaan. Lampen keurig in de Q² Trim-coating. Normale P21W-lampen vervangen door Philips Ultinon 3100 P21W led (iets koeler dan halogeen) want zelfs de originele normale achterlichten kosten inmiddels meer dan dat je er voor zou willen geven. Richtingaanwijzer blijft oldschool halogeen :+

En toen... vorige week. Na behoorlijk wat maanden "Nicht verfügbar" zijn ze weer leverbaar en nu onderweg naar 'mijn' Duitse DHL Packstation net over de grens. Ja, ik ben zo'n figuur die gewoon lekker door de onderdelen scrollt en gewoon op de hoogte wil zijn. Zodoende ben ik nu ook heel veel nieuwe onderdelen voor de E46 Compact aan het verzamelen.

https://www.leebmann24.co.../bmw-heckleuchte-10006505

[Afbeelding]

Naast de ietwat te grote velgen mijn enige uitspatting qua exterieur... want doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. Gek genoeg moest ik wel gniffelen toen @DutchManticore het had over blauwe remklauwen die hij liever niet had. Zelf heb ik mijn 335i-remklauwen - na reviseren - ook in een redelijk subtiele kleur laten poedercoaten. De komende maanden worden alle onderdelen besteld en hopelijk zitten ze voor de volgende lente eronder. Had ik al eerder willen doen, maar er zat nog genoeg vlees op de schijven en blokken. Zonde om dat weg te gooien terwijl het nu nog heerlijk hard remt. Straks van 300mm naar 348mm voor en 300mm naar 336 achter. Originele BMW leichtbau schijven met Ferodo DS Performance blokken (die ik nu ook heb).

[Afbeelding]

Ze verklaren me nog voor gek: "Joh, doe lekker een felle kleur!" Nee. Doe mij maar lekker ingetogen.
Heb je toevallig ook al de 335i WEISSALUMINIUM voorbumper sierstrips op je auto zitten? Is ook nog een leuke, goedkope en subtiele mod. Geeft iets meer contrast dan het standaard zwart.

51117181357
51117181358
51117181355

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Spollie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:51:
Heb je toevallig ook al de 335i WEISSALUMINIUM voorbumper sierstrips op je auto zitten? Is ook nog een leuke, goedkope en subtiele mod. Geeft iets meer contrast dan het standaard zwart.

51117181357
51117181358
51117181355
Ik heb ze een paar jaar geleden origineel zwart gekocht... maar aangezien er binnenkort ook nog ACC opkomt en er dan een nieuwe grill met afdekking voor de radarsensor in het midden moet komen, schaf ik links en rechts ook nieuw aan. Het middelste deel heeft sowieso geen strip (ivm radar), maar de linker en rechter strip staan op de verlanglijst. Die gaan bij een volgende bestelling alvast toegevoegd worden.

Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 20:24
Sinds een aantal dagen heb ik wat problemen met whatsapp in de auto G20, voorheen kreeg ik een melding op het scherm en kon ik erop klikken om het te beluisteren en kreeg ik vervolgens de vraag of ik het wilde beantwoorden, maar sinds een aantal dagen hoor ik een hoge toon en wordt het bericht automatisch voorgelezen zonder dat ik erop kan reageren.

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

• DutchManticore
Dennis_sla schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:42:
Sinds een aantal dagen heb ik wat problemen met whatsapp in de auto G20, voorheen kreeg ik een melding op het scherm en kon ik erop klikken om het te beluisteren en kreeg ik vervolgens de vraag of ik het wilde beantwoorden, maar sinds een aantal dagen hoor ik een hoge toon en wordt het bericht automatisch voorgelezen zonder dat ik erop kan reageren.
Update van Android auto / Carplay gehad? Misschien even door de instellingen bladeren?
Gegoogled?

• Dennis_sla
DutchManticore schreef op donderdag 14 november 2024 @ 00:19:
[...]

Update van Android auto / Carplay gehad? Misschien even door de instellingen bladeren?
Gegoogled?
Ik heb niets geüpdatet en via instellingen en Google ook nog niets gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:48

Edit: 17 schadevrije jaren en aanschafwaarde garantie. No claim 80%
Z4 M40i (2023)
€ 87,16. (All Risk)
11 Schadevrije jaren, € 300,- eigen risico, inclusief inzittenden verzekering en volledige aanschafwaarde 5 jaar.
Wel klasse 4 of 5 verplicht.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 10:04

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Dennis_sla schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:37:
[...]

Ik heb niets geüpdatet en via instellingen en Google ook nog niets gevonden.
Hopelijk staat je telefoon wel op automatisch updaten. Anders even profiel resetten of auto gegevens terug zetten. Heb ik ook al 3x moeten doen in een jaar omdat mijn telefoon niet meer te verbinden was met AA.

[ Voor 23% gewijzigd door NLKornolio op 14-11-2024 08:23 ]

• Dennis_sla
NLKornolio schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:21:
[...]

Hopelijk staat je telefoon wel op automatisch updaten. Anders even profiel resetten of auto gegevens terug zetten. Heb ik ook al 3x moeten doen in een jaar omdat mijn telefoon niet meer te verbinden was met AA.
De telefoon is wel gewoon verbonden en verder werkt alles zoals normaal, alleen wat betreft whatsapp worden bericht gewoon automatisch voorgelezen en kan ik er niet meer op reageren.
Voorheen kreeg ik berichten zoals op onderstaande foto, foto is niet van mezelf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYn3b4kRe5hkl2yz0qDLa8_ERHo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/GJv2MBlPJDFhKrZHndVym2v0.webp?f=user_large

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 18:44
Ik heb juist precies andersom een probleem met Carplay meldingen.

Voorheen ''pushte'' Carplay zich naar de voorgrond als ik een melding op (bijv.) Whatsapp binnenkreeg. Bijvoorbeeld als ik Google Maps (via de app v/d auto zelf, niet via carplay) openhad, schoot hij tijdelijk naar Carplay.

Dat lijkt nu niet meer te gebeuren, is dit een instelling die ergens ingesteld kan worden?

Bedoeld voor het Polestar 2 topic :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Kubusje op 14-11-2024 15:16 ]

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:08
G21 330i tourer high exec.
WA casco €61 pm
eigen risico 300e
Schadevrije jaren geen idee. Vast iets van >15jaar

Heb onze 2e auto en motor ook bij FBTO verzekerd, krijg dan 7.5% korting .

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 22:36
Wat betreft de problemen met Whatsapp i.c.m. CarPlay die herken(de) ik. Ik heb een deel tussen haakjes geplaatst, omdat ik de problemen sinds de laatste updates van iOS en WhatsApp niet meer heb.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Vanochtend heb ik mijn F31 320i bij Chiptuning Noord in Kollum laten chippen. Erg professioneel allemaal, op de rollenbank voor een beginsituatie en daarna chippen maar. Beste man is een paar uur bezig geweest, kwam tot 290PK maar voor de zekerheid wat teruggeschroefd tot 280 PK en 455 Nm. Ik kwam van 190 PK en 300 Nm, dus echt flinke toename. Rijdt ook werkelijk veel soepeler en sneller. Erg blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPFgAuNHXiEwRtVldJB_pg9InPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pgjgc8VDg7QwKdv4yJc7Oz2u.jpg?f=fotoalbum_large

Rood is voor, blauw is na de tuning.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

the-body schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:39:
Vanochtend heb ik mijn F31 320i bij Chiptuning Noord in Kollum laten chippen. Erg professioneel allemaal, op de rollenbank voor een beginsituatie en daarna chippen maar. Beste man is een paar uur bezig geweest, kwam tot 290PK maar voor de zekerheid wat teruggeschroefd tot 280 PK en 455 Nm. Ik kwam van 190 PK en 300 Nm, dus echt flinke toename. Rijdt ook werkelijk veel soepeler en sneller. Erg blij mee!

[Afbeelding]

Dat is een flinke toename! Veel plezier ermee :)

Is er een reden waarom je tot zover bent gegaan met een 320i (B48A) blok?

• the-body
  • Niet online

the-body

Xqlus1ve schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:51:
[...]

Dat is een flinke toename! Veel plezier ermee :)

Is er een reden waarom je tot zover bent gegaan met een 320i (B48A) blok?
Gewoon omdat het kan 8) . Ik vertrouw op de professional dat het allemaal veilig en duurzaam is. Hij had 'm al wat teruggeschroefd van 290PK naar 280. Het blok heeft gewoon veel in zich. Hij zei trouwens dat het B48B blok nog meer reserves heeft.

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:54

[Afbeelding]

Zijn de 190pk en 300Nm wat er op de dyno is gemeten voorafgaand aan de tune of heb je de 184pk en 290 Nm (270 bij een automaat) afgerond naar boven?
Of heb je M-embleempjes lopen plakken? Daar schijn je ook een paar PK en Nm mee te winnen. :)

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 16:04
Puf schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:21:
[...]

Zijn de 190pk en 300Nm wat er op de dyno is gemeten voorafgaand aan de tune of heb je de 184pk en 290 Nm (270 bij een automaat) afgerond naar boven?
Of heb je M-embleempjes lopen plakken? Daar schijn je ook een paar PK en Nm mee te winnen. :)
Plaatje staat erbij. Ik kijk gewoon voor de grap en voila, 300/190. *In het meegeleverde grafiekje*. |:(

• Puf
wheez50 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:38:
[...]

Plaatje staat erbij. Ik kijk gewoon voor de grap en voila, 300/190. *In het meegeleverde grafiekje*. |:(
Haha oh ja, keek op mijn telefoon en had niet geklikt. Maarreh, pk en Nm zijn toch softwarematig gelimiteerd. Houden ze dermate hoge marges aan of is dit dan gemeten aan de krukas of zo?
Ben nu eigenlijk ook wel nieuwsgierig wat mijn bone stock F30 B48B20A op de dynosaurus brapt.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Puf schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:57:
[...]

Haha oh ja, keek op mijn telefoon en had niet geklikt. Maarreh, pk en Nm zijn toch softwarematig gelimiteerd. Houden ze dermate hoge marges aan of is dit dan gemeten aan de krukas of zo?
Ben nu eigenlijk ook wel nieuwsgierig wat mijn bone stock F30 B48B20A op de dynosaurus brapt.
Mijn F31 320i had ik ook meer dan de fabrieksopgave.
Iets van 198pk ipv 184pk.
Is standaard gegeven bij BMW toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:26

[Afbeelding]

Ik blijf het verleidelijk vinden. Zeker als dat zo eenvoudig is. Hoeveel heeft je blok al gelopen? De mijne heeft al 170k+ op de teller.

Ik ben tot nu toe niet verder gekomen met tunen dan dit.

[ Voor 20% gewijzigd door Voronwë op 14-11-2024 16:27 ]

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Voronwë schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:25:
Ah, toch 5 hele peekaa's erbij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DeBaroN schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:00:
Mijn F31 320i had ik ook meer dan de fabrieksopgave.
Iets van 198pk ipv 184pk.
Is standaard gegeven bij BMW toch.
Yep, is standaard bij BMW. Altijd vrij ruim boven het opgegeven vermogen.

• the-body
  • Niet online

the-body

Puf schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:21:
[...]

Gemeten op de Dyno. Maar ik tank altijd Euro98 en heb een performance luchtfilter. Dat laatste merk je niks van maar kan wel zomaar 4 PK of zo erbij doen.
Voronwë schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:25:
[...]

Ik blijf het verleidelijk vinden. Zeker als dat zo eenvoudig is. Hoeveel heeft je blok al gelopen? De mijne heeft al 170k+ op de teller.

Mijn auto heeft net vorige maand de 100.000 km aangetikt. Voor dit geld (€450) is de toename in lol echt een schijntje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

the-body schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:42:
[...]
Hij zei trouwens dat het B48B blok nog meer reserves heeft.
Dat is correct, sterkere internals.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchManticore

[Afbeelding]

Poe je hebt wel lef. Zou het zelf niet durven.
Hoe weet die beste man nou of alle onderdelen in de motor, transmissie etc dit allemaal verdragen? En wat met de extra hitte die dit produceert? Zijn radiator etc daarop berekend?

Dat hij het er met een computer uit kan halen snap ik wel, maar of het ook heel blijft?
Heb je nog wat te horen gekregen over dat je rijgedrag, tankgedrag etc aan moet passen?
Hoeveel kilometer heeft je auto inmiddels en hoeveel km rijd je per maand?

Kijk laat ik het zo zeggen. Mosselman is een grote naam in het tunen van BMWs. Die komen met een stage 1 "maar" tot 265pk en 400nm. Bij stage 2 komen ze tot 275pk en 410nm MAAR ze zetten er ook al een zwaardere intercooler op.

De toko waar jij het hebt laten doen zegt gewoon bam jonge en chipt m even naar 280pk en 450nm zonder verdere aanpassingen? Een nogal groot verschil met bedrijven die toch echt een betere reputatie hebben....

[ Voor 19% gewijzigd door DutchManticore op 14-11-2024 22:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Civic09
Ik snap dat het aanlokkelijk is maar zou er zelf nooit aan beginnen. Bij Procar hebben ze al meerdere B48B20A blokken vervangen die getuned waren. Zuigers kunnen het op lange termijn niet aan en gaan kapot. Blok heeft ook een andere compressieverhouding. Keertje mindere kwaliteit benzine tanken is al een risico. Niet doen zeggen ze daar, beter de B48B20B pakken en als je echt wat wilt een B58. Die heeft echt enorme reserves.

Dat deze tuner op zijn website aangeeft dat tuning niet schadelijk is voor de motor vind ik wat kort door de bocht. De motor wordt gewoon een stuk zwaarder belast en zal dus harder slijten.
Gaat vast wel een flinke tijd goed hoor, maar ik zou nooit een auto aanschaffen die getuned is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
Civic09 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:31:
Ik snap dat het aanlokkelijk is maar zou er zelf nooit aan beginnen. Bij Procar hebben ze al meerdere B48B20A blokken vervangen die getuned waren. Zuigers kunnen het op lange termijn niet aan en gaan kapot. Blok heeft ook een andere compressieverhouding. Keertje mindere kwaliteit benzine tanken is al een risico. Niet doen zeggen ze daar, beter de B48B20B pakken en als je echt wat wilt een B58. Die heeft echt enorme reserves.

Dat deze tuner op zijn website aangeeft dat tuning niet schadelijk is voor de motor vind ik wat kort door de bocht. De motor wordt gewoon een stuk zwaarder belast en zal dus harder slijten.
Gaat vast wel een flinke tijd goed hoor, maar ik zou nooit een auto aanschaffen die getuned is.
Nou inderdaad joh. Er staat gewoon letterlijk dat het 'geen negatieve effecten heeft'.
Ik gok dat er geen advocaat in beeld is bij die toko want die zou toch spontaan een rolberoerte krijgen.

Als er iets vaststaat is wel dat het hoe dan ook slijtage verhoogt, en levensduur verkort.
In hoeverre dat een probleem is, verschilt nogal per motorblok en de aanpak van de tuning maar gewoonweg roepen dat het geen enkel negatief efffect heeft is wel een beetje prutserig.

Achja een nieuwe B48B20A heb je al voor vier ruggen :9
Dan nog inbouwen, maargoed.

https://www.offenga.nl/bm...or-compleet/motor-b48b20a

[ Voor 6% gewijzigd door DutchManticore op 14-11-2024 22:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:01
Het 'gerucht' wat ik in ieder geval vaak hoor is dat de simpelere chiptuners de drempelwaarden en gevoeligheid van de pingelsensoren verschuiven zodat de motor dichterbij Top Dead Center zijn ontbranding heeft. Het is een 'makkelijke winst' ten koste van de veilige marges die je ECU aanhoudt.
Dat je motor dan dichter bij moment van pingelen opereert is een vaak niet vermelde bijzaak :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-10 15:50
Als je strikt 98 blijft tanken is het pingelen etc ook minder..

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puf
Idd genoeg voorbeelden van schade als gevolg van pingelen na een tune. Het gebeurt niet onmiddellijk, maar op de lange termijn ontstaan er o.a. scheurtjes in de zuigers en kunnen er zelfs stukken afbreken.

Vermogen en koppel die hierboven met een tune uit een B48B20A worden gehaald liggen hoger dan bij een B48B20B, terwijl dat krachtiger blok een lagere compressieverhouding en sterkere internals (andere legering voor de zuigers) heeft om veilig te kunnen opereren. I.m.o. kan deze tune dus nooit veilig zijn, maar YOLO!!!!

[ Voor 19% gewijzigd door Puf op 15-11-2024 09:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Tuurlijk zal dit slijtage bevorderen, de vraag is of het een probleem is. Zolang je de motor fatsoenlijk warm rij, hogere octaangetallen tank en hem niet te langdurig extreem belast (circuit werk, caravan erachter en volgas een of andere berg op) zal er voldoende marge in het blok zitten om dit aan te kunnen. Dit soort tunes worden al jaren gedaan.
Zelf wel eens gedacht mijn 330i te chippen maar de vermogenswinst is relatief beperkt in de praktijk, ze halen stock al een 270-280pk, tune naar ~310 levert dan helemaal niet zoveel op. Daarnaast is verplicht 98 moeten tanken wel een praktisch nadeel (verkrijgbaarheid in het buitenland is nog wel eens matig).

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 15-11-2024 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Civic09 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:31:
Dit zie je ook terug in de A en B in de 330e. Bv

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Tortelli schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:30:
Tuurlijk zal dit slijtage bevorderen, de vraag is of het een probleem is. Zolang je de motor fatsoenlijk warm rij, hogere octaangetallen tank en hem niet te langdurig extreem belast (circuit werk, caravan erachter en volgas een of andere berg op) zal er voldoende marge in het blok zitten om dit aan te kunnen. Dit soort tunes worden al jaren gedaan.
Zelf wel eens gedacht mijn 330i te chippen maar de vermogenswinst is relatief beperkt in de praktijk, ze halen stock al een 270-280pk, tune naar ~310 levert dan helemaal niet zoveel op. Daarnaast is verplicht 98 moeten tanken wel een praktisch nadeel (verkrijgbaarheid in het buitenland is nog wel eens matig).
Heb m'n vorige wagen (640i) laten chippen (zie hieronder).

Merkte er in de praktijk weinig van, en heeft me bij inruil nog wel wat gedoe opgeleverd. Doe het in ieder geval nooit meer.

offtopic:
Ook niet echt nodig met een 50e, maar dat terzijde :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fAzp2OJBaqnflCxGW4oWlJ0O4DQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xWpnv8KgtIRlE7R6jSuE19oC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:23
alexbl69 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:54:
[...]

Heb m'n vorige wagen (640i) laten chippen (zie hieronder).

Merkte er in de praktijk weinig van, en heeft me bij inruil nog wel wat gedoe opgeleverd. Doe het in ieder geval nooit meer.

offtopic:
Ook niet echt nodig met een 50e, maar dat terzijde :)

[Afbeelding]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het gedoe dat het je opleverde bij inruil. Wil je daarover meer kwijt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

zunrob schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:02:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het gedoe dat het je opleverde bij inruil. Wil je daarover meer kwijt?
Ik zou sowieso nooit een gechipte auto kopen omdat je nooit weet hoe goed die tune was en hoe de auto daarna gebruikt is. Liever een originele dan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
fsfikke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:03:
[...]

Ik zou sowieso nooit een gechipte auto kopen omdat je nooit weet hoe goed die tune was en hoe de auto daarna gebruikt is. Liever een originele dan.
Dat geldt voor mij exact hetzelfde, juist daarom ben ik benieuwd hoe de dealer hierop reageerde bij het inkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
Een tune is te detecteren, ook als je hem weer naar stock terug hebt gezet
Sowieso kan een BMW dealer hem niet meer als Premium Selection verkopen. Een BOVAG handelaar zal hem ook minder graag met een jaar BOVAG garantie verkopen, dus uiteindelijk gaat de auto "de handel" in. Dat heeft natuurlijk gevolgen voor je inruilprijs.

Ik zou zelf overigens ook nooit een getunede kopen. Geeft ook wat aan over de mindset van de vorige koper: niet de portemonnee willen trekken voor de dikkere motor, maar wel de prestaties willen ongeacht de langetermijngevolgen.

Meest idealiter koop je een auto van iemand die kosten noch moeite heeft gespaard om de auto te vertroetelen en alle onderhoud en prestaties binnen veilige marges te houden.

Uit het overzicht van de Premium Selection garanties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAnXRFuiCvC5PoQeUba9styKOhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9MOkLFklh4m6ihT8E7cvAj2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Puf op 15-11-2024 15:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
zunrob schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:02:
[...]

Ze hebben een aantal extra tests gedaan (geen idee wat). Werd me ook verteld dat een gechipte wagen nooit voor Premium Selection in aanmerking zou kunnen komen. Nu was het kilometrage van m'n wagen toch al te hoog daarvoor (max 130K), maar was anders wel lullig geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
alexbl69 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:31:
[...]

Ze hebben een aantal extra tests gedaan (geen idee wat). Werd me ook verteld dat een gechipte wagen nooit voor Premium Selection in aanmerking zou kunnen komen. Nu was het kilometrage van m'n wagen toch al te hoog daarvoor (max 130K), maar was anders wel lullig geweest.
Dat was idd heel zuur geweest. Als ik ergens een "nette" BMW zou kopen en bij het uitlezen komt er een tuninghistorie naar boven, dan onderneem ik zeker stappen tegen de verkoper als dat niet expliciet is vermeld.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nog even een laatste ritje gedaan voordat de Coupe de stalling in gaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myKwb9Y8RmdAZk00npB6dwqom0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zqmKakp3q4RcDJYk7RCC6eio.jpg?f=fotoalbum_large

Meestal schors ik hem pas rond sinterklaas, maar met de weersverwachting voor de komende weken geloof ik het wel voor dit jaar. Blegh.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
fsfikke schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:03:
[...]

Met een niet gechipte weet je ook niet hoe die gebruikt is....
Kan ook elke dag koud de motor de toerenbegrenzer in stampen omdat ik te weinig pks heb.
Dat is het met 2e hands autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 23:08

[Afbeelding]

n00b hier maar ik kan me voorstellen dat, als je de wagen zo 'opvoert', dit toch ook wel effect gaat hebben op andere onderdelen ? Of ben ik nu fout ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 19:47
whoami schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:02:
[...]

n00b hier maar ik kan me voorstellen dat, als je de wagen zo 'opvoert', dit toch ook wel effect gaat hebben op andere onderdelen ? Of ben ik nu fout ?
Het heeft een effect, maar je motorblok verandert niet opeens in een tijdbom. Het is belangrijker hoe je met de auto omgaat, opgevoerd of niet.

Sig

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-10 18:40

ComputerHoed

Electronica <3

Pfoe. Afgelopen zomer (augustus) m'n E46 330ci van stal gehaald en lekker wezen scheuren in Spanje...hier staat die sinds 1 jaar op kenteken. Helaas plofte de koeling en tegelijkertijd de CCV dus afgelopen week weer terug gevlogen naar Spanje met een hele hoop onderdelen van Autodoc die voor me klaar lagen.

Wat een gedoe om dat koelsysteem (incl harde slangen onder de inlaat) te vervangen, maar het was de moeite waard! Koelvloeistof komt niet meer boven de 96 graden uit en sinds ik de koelfan op de waterpomp heb verwijdert en vervangen hebben voor een e-fan ineens ook stukken minder parasitic drag!

Wel super interessant om dit te doen...ik ben marketeer van beroep maar houd er wel van om met m'n handen te klussen. Misschien toch een carriere als automonteur op gaan ;)

pic voor de aandacht:
https://tweakers.net/i/4j...9q9HXhCe9Iozig8tlVLZx.jpg

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Puf schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:24:

Ik zou zelf overigens ook nooit een getunede kopen. Geeft ook wat aan over de mindset van de vorige koper: niet de portemonnee willen trekken voor de dikkere motor, maar wel de prestaties willen ongeacht de langetermijngevolgen.
Mindset, wat een gelul om iedereen zo over 1 kam te scheren. Niet iedereen is zo bedeeld dat hij/zij een B48B, B58 of een S58 motor kan kopen. Er zijn heel wat liefhebbers die een gechipte wagen vertroetelen (inclusief onderhoud) tegenover mensen met veel geld die hun velgen kapot rijden tegen de stoepranden, koud een motor kapot trappen omdat die na 3 jaar toch weer ingeruild wordt. Beetje makkelijk om zo over mensen met een kleinere portemonnee te praten.

En niet iedere chip overschijd de veilige marges, goed voorbeeld waren de AUQ blokken van VAG, die reden 350K km's met een chip en zonder olieverbruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:59
Dus als ik mijn F80 laat chippen had ik eigenlijk een F90 moeten kopen? Het kan iets over de vorige eigenaar zeggen, maar er is echt geen garantie dat iemand met een niet getunede auto hem wel netjes heeft behandeld (dat de beurtjes netjes gedaan zijn zegt weinig over het rij gedrag).

Als ik de F80 laat tunen gaan daar eerst veranderingen aan vooraf (crankhub). Ben ik dan iemand die de portemonnee niet wil trekken? Sowieso komt bij de tijd dat mijn auto weer de verkoop in gaat hij toch niet meer in aanmerking voor de premium garantie.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Greetoz
Afgelopen dagen tussen het miezerweer door de i3 van mijn pa helemaal gedetailed. Het is een van de eerste i3's met range extender. Volgende project hiervoor is de ID3 te upgraden naar een NBTEVO ID6 met een 4G ATM module.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIGmMyf5Vo09R9VtNJbL1q8-cL8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITLEqGRcJE6JAW5LcPMJLToe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0K6-Jn87QfN2xG-O1x2P-5QvpN8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T4oN0u92JHsFsbkvOQP9mz94.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjVDihjuXUr86oa840wX_G3AHck=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRaxozJWZQIMRu5e5Bn1OCxu.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 06-10 19:19

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een g21 330i.. heerlijke performance, maar ga ik straks nog wel laten chippen hoor.

Maar nu een andere vraag, wil graag mn opf/middendemper verwijderen voor wat extra geluid.. hebben mensen dat hier gedaan? En wat is het verschil??

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
Xqlus1ve schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:19:
[...]

Mindset, wat een gelul om iedereen zo over 1 kam te scheren. Niet iedereen is zo bedeeld dat hij/zij een B48B, B58 of een S58 motor kan kopen. Er zijn heel wat liefhebbers die een gechipte wagen vertroetelen (inclusief onderhoud) tegenover mensen met veel geld die hun velgen kapot rijden tegen de stoepranden, koud een motor kapot trappen omdat die na 3 jaar toch weer ingeruild wordt. Beetje makkelijk om zo over mensen met een kleinere portemonnee te praten.
Het is een mening. Mag je gelul vinden. Er is vast een reden dat BMW voor de B48B20B sterkere internals gebruikt terwijl die maar ca 65pk meer heeft dan het A blok. Als je dan uit het A blok even 100pk en 165-185 Nm extra perst zonder hardware aanpassingen dan ga ik er van uit dat je dat extra vermogen ook soms aanspreekt, waarom zou je dat anders doen? Dat zegt voor mij iets over je mindset, namelijk dat die anders is dan mijn mindset omdat ik dat te veel risico vind.

Als ik zou neerkijken op mensen met een "kleine portemonnee" (is natuurlijk relatief bij BMW-bezitters dan zou ik me helemaal niet druk maken om tuning, want dan zou ik een B58 rijden.

Ik ben zelf de doelgroep voor een gebruikte 320i, en ik koop mijn auto het liefste zonder tune. Word je daar zo boos van?

[ Voor 39% gewijzigd door Puf op 15-11-2024 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
Greetoz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:36:
Afgelopen dagen tussen het miezerweer door de i3 van mijn pa helemaal gedetailed. Het is een van de eerste i3's met range extender. Volgende project hiervoor is de ID3 te upgraden naar een NBTEVO ID6 met een 4G ATM module.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wat een toewijding, een BMW systeem in een VW hobbyen! ;)

Grapje, leuke upgrade in het vooruitzicht! Ondertussen heb je aardig wat ervaring, dus dit moet appeltje eitje zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 15-11-2024 20:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
zunrob schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:01:
_/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 17:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Greetoz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:29:
[...]

Dus als ik mijn F80 laat chippen had ik eigenlijk een F90 moeten kopen? Het kan iets over de vorige eigenaar zeggen, maar er is echt geen garantie dat iemand met een niet getunede auto hem wel netjes heeft behandeld (dat de beurtjes netjes gedaan zijn zegt weinig over het rij gedrag).

Als ik de F80 laat tunen gaan daar eerst veranderingen aan vooraf (crankhub). Ben ik dan iemand die de portemonnee niet wil trekken? Sowieso komt bij de tijd dat mijn auto weer de verkoop in gaat hij toch niet meer in aanmerking voor de premium garantie.
Zelfde verhaal hier, 991.2 ook gechipt. Gaat zonder problemen, zijn auto's zat die > 600pk gaan. Circuitdag mee gedaan en auto geeft geen krimp.
Nickrsd schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:48:
Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een g21 330i.. heerlijke performance, maar ga ik straks nog wel laten chippen hoor.

Maar nu een andere vraag, wil graag mn opf/middendemper verwijderen voor wat extra geluid.. hebben mensen dat hier gedaan? En wat is het verschil??
Een 330i geeft eigenlijk alle performance die je realistisch nodig hebt in een daily driver. Maar 100pk extra is nooit een probleem ;).

Ik zou geen uitlaat mods toepassen op een dergelijke auto, je maak er een petjes bak van imo. Daarnaast klinkt die 4 pitter toch nergens naar (en dat zeg ik als G21 330i eigenaar).

[ Voor 29% gewijzigd door Tortelli op 15-11-2024 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Puf schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:53:
[...]

Het is een mening. Mag je gelul vinden. Er is vast een reden dat BMW voor de B48B20B sterkere internals gebruikt terwijl die maar ca 65pk meer heeft dan het A blok. Als je dan uit het A blok even 100pk en 165-185 Nm extra perst zonder hardware aanpassingen dan ga ik er van uit dat je dat extra vermogen ook soms aanspreekt, waarom zou je dat anders doen? Dat zegt voor mij iets over je mindset, namelijk dat die anders is dan mijn mindset omdat ik dat te veel risico vind.

Als ik zou neerkijken op mensen met een "kleine portemonnee" (is natuurlijk relatief bij BMW-bezitters dan zou ik me helemaal niet druk maken om tuning, want dan zou ik een B58 rijden.

Ik ben zelf de doelgroep voor een gebruikte 320i, en ik koop mijn auto het liefste zonder tune. Word je daar zo boos van?
Ik zal het stukje nogmaals even quoten:

Nogmaals er maar vanuit gaan dat iemand niet zijn portemonnee WIL trekken voor een dikkere motor. Niet ieder KAN het betalen, dan is chippen een betaalbaardere optie voor mensen met een kleinere portemonnee toch?, komt een beetje over alsof als je het niet kan betalen moet je het maar accepteren en niet gaan chippen. Lange termijn gevolgen... Een 330i wekelijks over de Nurburgring knallen of een 320i chippen voor de incidentele stoplichtje trekken en ff kort planken... Zat liefhebbers met een kleine portemonnee die wel een BMW rijden, snap niet helemaal dat dat iets 'relatiefs' moet zijn.

Mogelijk dat wat meer nuance in je post wat positiever overkwam bij mij, looking in the mirror, maak die fout ook wel eens. Maar goed mogelijk dat anderen je post heel anders opvatten :)

btw, als je dit als boos ervaar dan zit je er volkomen naast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
Xqlus1ve schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:08:
[...]

Ik zal het stukje nogmaals even quoten:

[...]

... komt een beetje over alsof als je het niet kan betalen moet je het maar accepteren en niet gaan chippen...
Dat is wel mijn persoonlijke mindset ja.
Als anderen dat wel willen doen moeten zij dat weten, maar ik zal geen gebruikte auto van ze kopen. Dat is mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Nickrsd schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:48:

Ook mijn advies zou zijn, lekker laten zitten, volgens heb jij ook een klep in erin zitten die in sportstand of bij vol gas open gaat, ik vind het heerlijk dat bij weinig gas mijn auto heel deftig klinkt en bij redelijk gas hij wat luider wordt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Nou nou, ik zie dat mijn chip-operatie wat consternatie bezorgt hier. Even voor de duidelijkheid: Chiptuning Noord is een gerenommeerde tuner hier in het noorden van het land. Een professional die dit elke dag doet met liefde en moderne apparatuur. Niet zomaar een chipper die software inlaadt en je wegstuurt. Ik had ook een offerte van een andere partij, 2x zo goedkoop maar geen checks and balances.

Ik vertrouw er gewoon op dat deze tuner weet wat hij doet. En natuurlijk zit er een risico aan, maar de lol die deze tuning mij geeft, nu al na 2 dagen, is onbetaalbaar. En meer vermogen betekent niet dat ik hem elke dag op zijn staart trap, de motor is vooral soepeler geworden en doet alles met meer gemak. Ik maak me niet druk over een latere verkoop, ik heb deze auto eerder dit jaar tweedehands gekocht en wil er heel lang van genieten. Misschien wel oprijden, we zien wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:22
ComputerHoed schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:26:
Pfoe. Afgelopen zomer (augustus) m'n E46 330ci van stal gehaald en lekker wezen scheuren in Spanje...hier staat die sinds 1 jaar op kenteken. Helaas plofte de koeling en tegelijkertijd de CCV dus afgelopen week weer terug gevlogen naar Spanje met een hele hoop onderdelen van Autodoc die voor me klaar lagen.

Wat een gedoe om dat koelsysteem (incl harde slangen onder de inlaat) te vervangen, maar het was de moeite waard! Koelvloeistof komt niet meer boven de 96 graden uit en sinds ik de koelfan op de waterpomp heb verwijdert en vervangen hebben voor een e-fan ineens ook stukken minder parasitic drag!

Wel super interessant om dit te doen...ik ben marketeer van beroep maar houd er wel van om met m'n handen te klussen. Misschien toch een carriere als automonteur op gaan ;)

pic voor de aandacht:
https://tweakers.net/i/4j...9q9HXhCe9Iozig8tlVLZx.jpg
Ziet er netjes uit. E46 coupé blijft mooi. Show je auto voor een lang weekendje weg (was in juni al):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvPZmhStb1x-v2a8DBxaFUylu8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iclEpo97NLDErpGhibo9Otw4.jpg?f=fotoalbum_large
De rechter is de camper, die blauwe ben ik met de stroomvoorziening er achter.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Rare bocht heeft deze discussie beetje genomen.

Volgens mij is het ongeacht of je een grote of kleinere portemonnee hebt per motor en per tuning setup nogal een verschil of chippen verstandig is of niet.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook verbaas dat mensen een 320i kopen, dan de boel laten chippen naar 330i vermogen.

Koop dan gewoon een 330i om mee te beginnen? Ik slinger Autoscout aan:

Een 320i uit 2020 kost ongeveer €29.000
Een 330i uit 2020 ongeveer €32.000

Een gechipte 320i is dus €2.000 goedkoper dan een 330. Niet echt een verschil dat heel erg veel verschil maakt op zon bedrag?

En dan is de 330i al snel goedkoper als ik er goed over nadenk, als je cost of ownership meeneemt. Immers een gechipte 320i verliest veel meer waarde dan een fabrieksoriginele 330i?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
zunrob schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:01:
[...]

Grapje, leuke upgrade in het vooruitzicht! Ondertussen heb je aardig wat ervaring, dus dit moet appeltje eitje zijn?
Haha dat zou nog eens een project zijn! Maar ik doelde op idrive3 ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
DutchManticore schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:45:
Rare bocht heeft deze discussie beetje genomen.

Volgens mij is het ongeacht of je een grote of kleinere portemonnee hebt per motor en per tuning setup nogal een verschil of chippen verstandig is of niet.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook verbaas dat mensen een 320i kopen, dan de boel laten chippen naar 330i vermogen.

Een gechipte 320i is dus €2.000 goedkoper dan een 330. Niet echt een verschil dat heel erg veel verschil maakt op zon bedrag?

En dan is de 330i al snel goedkoper als ik er goed over nadenk, als je cost of ownership meeneemt. Immers een gechipte 320i verliest veel meer waarde dan een fabrieksoriginele 330i?
Moet je er nu echt weer over doorgaan? Wat wil je nu bereiken. Lekker boeiend wat een ander doet of wil. Is toch gewoon zijn of haar keuze.
Maak een apart topic aan om hier over te gaan discussiëren als je echt de diepte in wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

DutchManticore schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:45:

Post dan de links, wat een lul, ehm bedoel onzin verhaal zo _O-

Autoscout:
Voor de prijs van een van een 118i kan je ook een Ferrari rijden (136 vs 271 pk) :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:22
Ik vind 230 pk uit 2001 snel zat eigenlijk. Heb wel eens gekeken wat er mogelijk is hoor, want meer is beter (vroeger ook altijd brommertjes opvoeren), maar als ik echt meer wil zou ik aan een supercharger of turbo moeten die net zoveel kost als de auto waard is. En dan is het nog de vraag of de automaat heel blijft. Dus dat gaan we niet doen. Maar voor een kleine 1k euro 100+ meer pk en bergen koppel, ja dat is interessant. Is gewoon leuk af en toe toch. Hoeveel procent van de tijd belast je de motor 100%? En als ie dan in elkaar loopt: gegokt en verloren. Wel lol gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 15-11-2024 23:38 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Xqlus1ve schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:24:
[...]

Post dan de links, wat een lul, ehm bedoel onzin verhaal zo _O-

Autoscout:
Voor de prijs van een van een 118i kan je ook een Ferrari rijden (136 vs 271 pk) :P
Naja lulverhaal. Kijk zelf?

320i

330i

Allebei nette modellen gekozen, met lage kilometerstand. Niet eens de goedkoopste van beiden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
DeBaroN schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:10:
[...]

Moet je er nu echt weer over doorgaan? Wat wil je nu bereiken. Lekker boeiend wat een ander doet of wil. Is toch gewoon zijn of haar keuze.
Maak een apart topic aan om hier over te gaan discussiëren als je echt de diepte in wil gaan.
Sorry ik wist niet dat dit een verboden gespreksonderwerp was in een BMW topic?
Ik vind het een beetje vreemd dat het gesprek nu in de richting van "veel te besteden, weinig te besteden" wordt getrokken. Dat heeft niks te maken met chippen of niet, en dat poog ik even de onderbouwen..

Sterker nog, ik denk dat de cost of ownership bij chippen HOGER is zoals ik zeg.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchManticore op 15-11-2024 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Een 330i van Autohero? Ik heb dan nog liever een gechipte van een liefhebber dan autohero. Dat is pas afgetrapt

Signature

Pagina: 1 ... 324 ... 372 Laatste