Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 325 ... 372 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
BMW_M3 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:47:
Een 330i van Autohero? Ik heb dan nog liever een gechipte van een liefhebber dan autohero. Dat is pas afgetrapt
Haha ja nu is het natuurlijk sport om zoveel mogelijk af te zeiken aan de 330i's die ik aandraag. Dan haal je toch bij een andere toko wat? En hoeveel kan er afgetrapt zijn aan een auto met 23k kilometer 8)7

Staan er meer de koop in de 32k regio.

Punt blijft toch dat je voor 2k meer een 330i hebt, die je ook nog een makkelijker weer verkoopt en waar je minder op afschrijft omdat je zo geen gezeik met dat veel minder garages/handelaren een gechipte auto in de inruil willen hebben? EN geen risico dat de boel buiten de limieten van verschillende onderdelen draait.

Of importeer er zelf één uit Duitsland. Heb je voor 32k een 330i van zelfs nog een jaar jonger en met dikkere uitrusting?

Iedereen moet inderdaad lekker doen wat ze zelf willen, maar beweren dat een 320i chippen goedkoper is dan een 330i aanschaffen, daar heb ik mijn twijfels bij. Je betaalt de rekening alleen op een ander moment. Dat is het punt dat ik maak. Gaat niet over keuzes die mensen maken afzeiken, of waardeoordeel uiten..

[ Voor 50% gewijzigd door DutchManticore op 16-11-2024 00:04 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

DutchManticore schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:43:
[...]

Naja lulverhaal. Kijk zelf?

320i

330i

Allebei nette modellen gekozen, met lage kilometerstand. Niet eens de goedkoopste van beiden
:O

Kom eens met echte vergelijkingen (en ja ik heb gekeken op Autoscout), bij Jetcars koop ik zelfs een 340i voor minder !!

Als een 330i net zo duur was als een 320i kocht iedereen 320i, nee een 318i, ehm bedoel een 330i natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Xqlus1ve schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 01:03:
[...]

:O

Kom eens met echte vergelijkingen (en ja ik heb gekeken op Autoscout), bij Jetcars koop ik zelfs een 340i voor minder !!

Als een 330i net zo duur was als een 320i kocht iedereen 320i, nee een 318i, ehm bedoel een 330i natuurlijk 8)7
Ik heb het niet over afgetrapte Jetcar bakken met 249.000km en waarvan 100.000km teruggedraaid. Weet je wat cost of ownership is? Snap je welk punt ik daarmee probeer te maken?

Of heb je het ook over zaken als verzekering en wegenbelasting?

Op welke manier is het niet waar, dat de autos die ik post aantonen dat je voor hetzelfde geld in een 330i zit als in een gechipte 320i?

Ik volg je oprecht niet. Hoe zijn dit geen echte vergelijkingen?

[ Voor 5% gewijzigd door DutchManticore op 16-11-2024 01:44 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-10 09:41
Jongens wat een gedoe zeg. Ieder z'n afwegingen.

Ik heb in het verleden mijn diesels altijd gechipt en nooit tuninggerelateerd gezeik gehad. Maar met de checks die tegenwoordig op de nieuwste chips zitten is de kans dat ik nog ga chippen klein. Geen zin in gezeik met garantie enzo. Vooral in de fabrieksgarantie en PS wil je ze geen stok geven om mee te slaan.

Zou ik nu om welke reden dan ook weer overstappen in een ouder model dat buiten de garantie zit, kan 't best zijn dat ik weer ga chippen. Maar dan wel binnen de marges.

Maar eerlijk is eerlijk: als ik voor maar iets meer geld een 330i kan kopen waarvan ik weet dat BMW 'm zo bedoeld heeft, zal ik die eerder kopen dan een 320i voor 2k minder. Je koopt daarmee gezeik af. Zo heb ik dat met m'n vorige 530i ook gedaan.

Overigens heb ik wel eens naar een 540i met B58 gekeken. Hogedruk brandstofpomp van een Supra erin, evt iets met intercooler of downpipe, en dan een chip op maat zou 500+pk moeten leveren. Dan lach je je scheel.

Maar ja, ik moest zo nodig elektrisch gaan rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
sig69 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:35:
En als ie dan in elkaar loopt: gegokt en verloren. Wel lol gehad.
Ik snap de gedachtengang, maar ik koop liever geen gebruikte wagen van iemand met die filosofie.
Pannencouque schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:25:

Maar eerlijk is eerlijk: als ik voor maar iets meer geld een 330i kan kopen waarvan ik weet dat BMW 'm zo bedoeld heeft, zal ik die eerder kopen dan een 320i voor 2k minder. Je koopt daarmee gezeik af. Zo heb ik dat met m'n vorige 530i ook gedaan.
En dit bedoelde ik dus. Als iemand eigenlijk een 330i wilt, maar de bankrekening is de bottleneck en daarom koopt hij een 320i en chipt hij die, dan liggen zijn prioriteiten anders dan die van mij. Het blijft een feit dat de hardware in het motorblok anders is. Ik koop het liefste een gebruikte wagen van iemand die hem hetzelfde heeft behandeld als dat ik hem zelf zou behandelen. Tunen van een "zwak" blok met minder sterke materialen naar waardes die boven het sterkere blok liggen heeft imo een YOLO-gehalte, en is niet hoe ik mijn eigen auto zou behandelen, dus dan pas ik ervoor.

Uitzondering is wel als een motor puur softwarematig gelimiteerd is en verder qua hardware 100% identiek aan de sterkere broer. Dan zou ik zelf chippen ook overwegen. Maar dat is hier niet aan de orde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 07:30
Heeft er nog iemand leuke foto's van zijn/haar autootje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 21:40
Puf schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:44:
[...]

Ik snap de gedachtengang, maar ik koop liever geen gebruikte wagen van iemand met die filosofie.

[...]

En dit bedoelde ik dus. Als iemand eigenlijk een 330i wilt, maar de bankrekening is de bottleneck en daarom koopt hij een 320i en chipt hij die, dan liggen zijn prioriteiten anders dan die van mij. Het blijft een feit dat de hardware in het motorblok anders is. Ik koop het liefste een gebruikte wagen van iemand die hem hetzelfde heeft behandeld als dat ik hem zelf zou behandelen. Tunen van een "zwak" blok met minder sterke materialen naar waardes die boven het sterkere blok liggen heeft imo een YOLO-gehalte, en is niet hoe ik mijn eigen auto zou behandelen, dus dan pas ik ervoor.
Ook genoeg eigenaren die een 330i tunen, of een M340i of een M3. En die rijden ook probleemloos rond.
Dus waarom zou je een 320i dan niet stage 1 kunnen tunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
Het Fantoom schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:06:
[...]

Ook genoeg eigenaren die een 330i tunen, of een M340i of een M3. En die rijden ook probleemloos rond.
Dus waarom zou je een 320i dan niet stage 1 kunnen tunen.
Iedereen mag alles tunen wat men wil... Ik had het er over dat ik zelf geen gebruikte getunede wagen zal kopen, en dat er weinig gevallen zijn waarin ik zelf een tune zou overwegen.

De reden dat ik de 320i noemde is dat de 320i en de 330i bewust met andere materialen en een andere compressieverhouding zijn gebouwd. Die combinatie vind ik link. Andere compressieverhouding is meer pingelgevaar... Zwakkere materialen is meer kans op schade bij pingelen. Zoals al eerder hier door anderen aangegeven wordt met een tune softwarematig de inlaatdruk (boost) verhoogd en worden de grenswaarden van de pingelsensoren aangepast.
Zelfs al gebeurt dat binnen bepaalde "veilige" marges, wie garandeert dan dat de vorige eigenaar altijd minimaal RON 98 heeft getankt...
Overigens was een 320i gewoon een voorbeeld. Ik koop ook geen getunede 330i of 340i of welke getunede bak dan ook. Als ik ooit een getunede auto zal bezitten, dan heb ik hem zelf laten tunen.

Op dit moment heb ik overigens zelf een 320i en ben er blij mee, dus het verwijt van een andere user dat ik zou neerkijken op mensen die niet genoeg geld hebben voor een dikke motor snap ik niet helemaal.

[ Voor 28% gewijzigd door Puf op 16-11-2024 09:37 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:11
DaFreakhead schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:04:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9bHsvpZWVnSTagB33fLsIt2BGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3vq8q2dfJSteskHoCxcPQPB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lex2
  • Laatst online: 11:56

Lex2

Fotografieliefhebber

Ik ben sinds maart de trotse bezitter van een BMW en nieuw in dit topic 1 (118i) 😎

De auto bevalt mij enorm goed en is tot nu toe een superbetrouwbare en supercomfortabele auto gebleken. Echter nu het buiten kouder begint te worden loop ik tegen iets aan waar ik met mijn vorige auto (Audi) nooit last van heb gehad.

Als ik 's ochtends vroeg het huis verlaat en het huis én dus ook de auto sleutel koud zijn, kan ik met de sleutel de auto niet openen (auto reageert niet op de sleutel. Openen kan wel met de BMW app). Instappen en wegrijden is geen probleem. De sleutel wordt prima herkend.

Als ik de sleutel opwarm door hem in mijn handen te houden of kort boven de verwarming te houden dan reageert de auto wél op de sleutel. Ook als de sleutel een hele dag in de broekzak heeft gezeten functioneert deze gewoon.

De auto geeft niet aan dat de batterij van de sleutel leeg is, vandaar dat ik een defect aan de sleutel vermoed. Het vervangen van de batterij heb ik dus nog niet geprobeerd.

Zijn er in dit topic meer BMW-eigenaren die wel eens tegen hetzelfde issue zijn aangelopen?

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:42

_Arthur

blub

Lex2 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:34:
De auto geeft niet aan dat de batterij van de sleutel leeg is, vandaar dat ik een defect aan de sleutel vermoed. Het vervangen van de batterij heb ik dus nog niet geprobeerd.
Klinkt wel als een te zwakke batterij. Die vervangen is echt easy. Dus dat zou ik als eerste doen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xf1xvnRFTtnXlV4mMACjYVgyrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SG6tykAslxNRiJIPn4RkpyFD.jpg?f=fotoalbum_large

Deze week ergens de winterwielen eronder knutselen. We krijgen hier mogelijk natte sneeuw.

[ Voor 7% gewijzigd door JTB81 op 16-11-2024 10:32 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
JTB81 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:31:
[...]

[Afbeelding]

Deze week ergens de winterwielen eronder knutselen. We krijgen hier mogelijk natte sneeuw.
Mooi! Diezelfde wiel-rem-combo heb ik in de zomer onder mijn Mineralgraue F30. Ik heb de winterset (styling 707) er afgelopen weekend al onder gegooid. Zal binnenkort ook eens een plaatje posten.

[ Voor 3% gewijzigd door Puf op 16-11-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:59
Puf schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:44:
Uitzondering is wel als een motor puur softwarematig gelimiteerd is en verder qua hardware 100% identiek aan de sterkere broer. Dan zou ik zelf chippen ook overwegen. Maar dat is hier niet aan de orde.
In die overweging zit ik wel, bewust een 125i gekocht voor de B-motor en een 130i bestaat niet. :s

De vraag is nu laat ik de motor afregelen tot 258pk, of toch hoger. Heb ik dan een "foute" filosofie als ik denk dat op 98 300 pk wel betrouwbaar kan?

Leuk zou overigens zijn als ik op 305 pk uit kom, dan ga ik precies van het standaardvermogen in pk's, 224, naar kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedgeek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:25
Nu ik al enkele F3x's spot in dit topic wil ik alle F3x eigenaren eens vragen naar de mening over de "Eco-pro" rijmodus. Recent ging het hier al enigszins over verbruik bij de hybride aangedreven BMW's maar ben toch eens benieuwd naar de non-hybride kijk op de eco rijmodus van BMW.

Nu ik de F31 twee maanden in het bezit heb was ik eens benieuwd wat ik met de 'Eco-pro" rijmodus wist te behalen. Een volle tank lang besloten om iedere rit in die eco rijmodus te rijden en wat was het resultaat: +7,5km! Mijn ritten zijn standaard woon-werk verkeer. Gevalletje dorp uit, ringweg op, 20 minuten A9 en we zijn op werk. Met maximale anticipatie en een top snelheid van 100km/h het uiterste uit de rijmodus proberen te persen.
Wat een briljante waarde (not!) terwijl je continu met een luie ZF automaat op stap bent en een B48 die bewust rond 1100rpm wordt gehouden om de "eco" modus te rechtvaardigen. Eerste en laatste keer dat ik die rijmodus ga gebruiken gezien de +7,5km rijbereik. Maar goed, had ook niet veel anders verwacht bij een non-hybride.

Dus kortom, zijn er mede F3x eigenaren die wel nut zien in de eco-pro modus? :p

[ Voor 4% gewijzigd door Speedgeek op 16-11-2024 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Wr3UPYAQsy_eNJhhog2qBdfUn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxTUIqhvkbFFzuiz8h8uqcJb.jpg?f=fotoalbum_large

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:36
Speedgeek schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:32:
Nu ik al enkele F3x's spot in dit topic wil ik alle F3x eigenaren eens vragen naar de mening over de "Eco-pro" rijmodus. Recent ging het hier al enigszins over verbruik bij de hybride aangedreven BMW's maar ben toch eens benieuwd naar de non-hybride kijk op de eco rijmodus van BMW.

Nu ik de F31 twee maanden in het bezit heb was ik eens benieuwd wat ik met de 'Eco-pro" rijmodus wist te behalen. Een volle tank lang besloten om iedere rit in die eco rijmodus te rijden en wat was het resultaat: +7,5km! Mijn ritten zijn standaard woon-werk verkeer. Gevalletje dorp uit, ringweg op, 20 minuten A9 en we zijn op werk. Met maximale anticipatie en een top snelheid van 100km/h het uiterste uit de rijmodus proberen te persen.
Wat een briljante waarde (not!) terwijl je continu met een luie ZF automaat op stap bent en een B48 die bewust rond 1100rpm wordt gehouden om de "eco" modus te rechtvaardigen. Eerste en laatste keer dat ik die rijmodus ga gebruiken gezien de +7,5km rijbereik. Maar goed, had ook niet veel anders verwacht bij een non-hybride.

Met mijn 320D kan ik het niet opbrengen 1 tank lang zo te rijden in eco pro. Het rijdt niet fijn, veel te zompig allemaal. En het verbruik maakt volgens mij ook maar weinig uit. Voor mij vrijwel altijd comfort en heel af en toe sport (en de bak dan ook in sport).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online

Het enige voordeel van de EcoPro modus vind ik dat hij ontkoppelt als je het gas loslaat zonder remmen (coasting), i.p.v. dat hij remt op de motor, dus als je heel erg veel afstand houdt en keihard anticipeert op het andere verkeer zul je veel langer uitrollen en minder snelheid verliezen bij gas-los. Je zou dan in theorie meer kunnen besparen, maar dan moeten de omstandigheden wel optimaal zijn.

In de praktijk is de modus mij inderdaad te lui en zit ik meestal in de comfort-modus, of als ik in een gekke bui ben de Sport-Modus. In Sport+ irriteert het lampje op het dashboard me. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik gebruik de Eco Pro alleen als ik geen zin heb in het teveel schakelen van de bak, in Eco Pro blijft ie wat langer in een hogere versnelling en soms is dat gewoon prettiger op de snelweg, lees comfortabeler. Al een paar keer gemerkt dat in Comfort mijn F31 zuiniger rijdt dan in Eco Pro, omdat de motor dan gewoon in een efficiëntënter toerenbereik rijdt.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
WilbertNeems schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:58:
[...]

In die overweging zit ik wel, bewust een 125i gekocht voor de B-motor en een 130i bestaat niet. :s

De vraag is nu laat ik de motor afregelen tot 258pk, of toch hoger. Heb ik dan een "foute" filosofie als ik denk dat op 98 300 pk wel betrouwbaar kan?

Leuk zou overigens zijn als ik op 305 pk uit kom, dan ga ik precies van het standaardvermogen in pk's, 224, naar kW.
Ik heb me nooit verdiept in de *25i motor (niet leverbaar op een F30), dus ik weet niet of de hardware en aandrijflijn identiek zijn aan de *30i. Als dat wel het geval is dan denk ik dat 258 prima is. Of je meer wilt is een afweging die anderen niet voor je kunnen maken... Hier in NL is 98 prima verkrijgbaar en ook van hoge kwaliteit, maar wel duur. Bij Total is het verschil vaak kleiner, maar daar mengen ze wel 5% bio-ethanol bij. Ik hoor dat het in andere landen wat minder goed verkrijgbaar kan zijn en de kwaliteit mogelijk ook wat minder...

[ Voor 8% gewijzigd door Puf op 16-11-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedgeek
Het rijdt niet fijn, veel te zompig allemaal. En het verbruik maakt volgens mij ook maar weinig uit.
Dit merk ik nu dus ook. De auto reageert traag, blijft in mijn optiek te lang in extreem lage toeren hangen en heeft totaal geen fut. Maar goed, wat ik al zei, wat verwacht je bij een rijmodus die eco-pro heet haha.
keihard anticipeert op het andere verkeer zul je veel langer uitrollen en minder snelheid verliezen bij gas-los. Je zou dan in theorie meer kunnen besparen, maar dan moeten de omstandigheden wel optimaal zijn.
Dit viel mij de afgelopen twee weken ook op ja. Dusdanig zelfs dat ik iedere keer moest bijremmen omdat hij wel heel soepel uit blijft rollen. Wellicht gewoon niet gewend dat het zo extreem was na anderhalve maand comfort rijmodus te hebben gereden.
Ik gebruik de Eco Pro alleen als ik geen zin heb in het teveel schakelen van de bak, in Eco Pro blijft ie wat langer in een hogere versnelling en soms is dat gewoon prettiger op de snelweg, lees comfortabeler. Al een paar keer gemerkt dat in Comfort mijn F31 zuiniger rijdt dan in Eco Pro, omdat de motor dan gewoon in een efficiëntënter toerenbereik rijdt.
Hier kan ik mij ook absoluut in vinden ja. Eenmaal op de snelweg aangekomen is die eco-pro modus best prima. Als ik van huis richting de snelweg rij kom ik 5 rotondes tegen en iedere keer bij het uit accelereren van de rotondes probeer ik de auto bewust naar een lagere versnelling te laten gaan. Of soms zelfs maar een versnelling terug schakelen. Dus in de ene situatie zijn die geforceerde hoge versnellingen een zegen, want rust. Maar in de bebouwde kom is het een eigenwijze hufter :p

Het enige fantastische aan de eco-pro rijmodus vind ik vooral hoe kalm aan en rustig hij naar zijn ingestelde snelheid gaat als je de cruise control er weer op zet. Duurt even voor hij er eenmaal is maar dat doet hij in alle kalmte en rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Precies, op de snelweg met cruisecontrol in Eco Pro, geen haast, just cruisin'... En als je terug wilt schakelen heb je altijd nog een flipper toch?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedgeek
Yes ik heb de automaat met flippers voor het 'echte' Augusto Farfus werk :p En die komt ook eigenlijk in het geval van de eco-pro modus van pas in de bebouwde kom.

Moet ook zeggen dat ik, als je de digitale clusters hebt tenminste, het een groot gemis vind dat je toerenteller veranderd in een Charge/Power display. Voegt geen fluit toe in het geval van een non hybride aandrijflijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque

Mijn ervaring in drie 5-series met eco pro: ik heb het eigenlijk enkel aan om af en toe te testen, maar verder niet. Te traag, te zompig. Het uitrollen is soms fijn maar niet fijn genoeg om de rest van de rijmodus erbij te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:05
Ik zie net dat ik een verstekeling aan boord heb. Ik wilde morgen kijken of ik een deel van de bodem kan verwijderen om zo het vogeltje weg te halen. Iemand een idee of dit ook de beste manier is om in deze ruimte achter de onderste gril te komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6RfFQzjuXtud9z8qbD0qImMv6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbUxHsbrcYTpab7BWw1vnHUq.jpg?f=fotoalbum_large

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
Pannencouque schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:24:
[...]
Mijn ervaring in drie 5-series met eco pro: ik heb het eigenlijk enkel aan om af en toe te testen, maar verder niet. Te traag, te zompig. Het uitrollen is soms fijn maar niet fijn genoeg om de rest van de rijmodus erbij te accepteren.
Eigenlijk irritant dat je dat uitrollen niet kunt forceren in de andere rijmodi. Gewoon de plusflipper een tijdje vasthouden o.i.d., moet toch wel in te regelen zijn. Het coasten is ook de enige reden dat ik in mijn 5 die modus soms gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

JTB81 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:29:
Ik zie net dat ik een verstekeling aan boord heb. Ik wilde morgen kijken of ik een deel van de bodem kan verwijderen om zo het vogeltje weg te halen. Iemand een idee of dit ook de beste manier is om in deze ruimte achter de onderste gril te komen?

[Afbeelding]
Bij de meeste auto's zit er een verwijderbare bodemplaat tussen bumper en radiator. Even een paar schroefjes/clipjes loshalen en je kunt erbij.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12:09
DaFreakhead schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:27:
[...]

Eigenlijk irritant dat je dat uitrollen niet kunt forceren in de andere rijmodi. Gewoon de plusflipper een tijdje vasthouden o.i.d., moet toch wel in te regelen zijn. Het coasten is ook de enige reden dat ik in mijn 5 die modus soms gebruik.
Hier een G31 LCI 530i ‘22
Zowel in comfort, eco als adaptief; rolt deze uit. Enkel in sport niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
JTB81 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:29:
Iemand een idee of dit ook de beste manier is om in deze ruimte achter de onderste gril te komen?
Voorste stukje bodemplaat loshalen. Boutjes onder de bumper moet wel voldoende zijn. Hopelijk is de ruimte dan groot genoeg als je het plastic wat naar beneden buigt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Gisteravond de nieuw ontvangen BMW Black Line-achterlichten in de Gyeon Q² Trim-coating gezet. Achterlichten en remlichten vervangen door Philips Ultinon 3100 led P21W. Dat zal niet meer zo heet worden dat ze gaan smelten zoals de Clear Lines :+ Overigens dezelfde fabrikant als de originele standaard achterlichten en made in Italy. De aftermarket Depo/TYC Black Line-achterlichten zijn nog een stuk donkerder en ook de helft goedkoper... ik ben blij dat ik voor origineel ben gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jwm5XV5xFtF2oOtb8P3m-AUeZZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Gs3uOyc6QFcq25CSx7VfR7n.jpg?%0D%0Af=fotoalbum_large

Wat kan je toch blij zijn met een bijna 20 jarige auto. Ik moet altijd nog even wennen aan veranderingen, maar het begin is goed :D Voor mijn werk rij ik regelmatig in de nieuwe modellen van BMW (van 3 Serie, 5 Serie, 7 Serie tot X5) en ja, ik ben echt niet bevooroordeeld, maar ze maken de BMW's helaas niet meer zoals ze vroeger deden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psfdTqWRvOGek_wZB5p2kDj4Uro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jYx3133MEwivVtfrvK4HdW5.jpg?f=fotoalbum_large

Linker buitenste gedeelte moet nog een tikkie naar binnen toe om de gap tussen de units gelijk te houden met rechts, maar... ik had geen zin meer. Maandag weer een dag.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 16-11-2024 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
Ai daar gaan we weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYti_Krai5I4y6OqtwGOedYzb0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jAt3Quonuyl6mYtAiKc5efBR.webp?f=fotoalbum_large

De nieuwe iX3 is ook gelekt. Ik weet niet aan welke drugs ze bij BMW op de design afdeling zitten maar ik denk dat mijn X5 g05 mijn eerste en laatste BMW is als ze zo doorgaan. Werkelijk alle nieuwe modellen zijn niet om aan de gluren.

5 serie niet, 7 niet en nu gaan ze ook nog de X5 en X3 vernachelen.

Als er BYD of iets anders op de neus had gestaan zou ik het ook geloven :+

[ Voor 5% gewijzigd door DutchManticore op 16-11-2024 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:36
CreativeS schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:00:
Gisteravond de nieuw ontvangen BMW Black Line-achterlichten in de Gyeon Q² Trim-coating gezet. Achterlichten en remlichten vervangen door Philips Ultinon 3100 led P21W. Dat zal niet meer zo heet worden dat ze gaan smelten zoals de Clear Lines :+ Overigens dezelfde fabrikant als de originele standaard achterlichten en made in Italy. De aftermarket Depo/TYC Black Line-achterlichten zijn nog een stuk donkerder en ook de helft goedkoper... ik ben blij dat ik voor origineel ben gegaan.

[Afbeelding]

Wat kan je toch blij zijn met een bijna 20 jarige auto. Ik moet altijd nog even wennen aan veranderingen, maar het begin is goed :D Voor mijn werk rij ik regelmatig in de nieuwe modellen van BMW (van 3 Serie, 5 Serie, 7 Serie tot X5) en ja, ik ben echt niet bevooroordeeld, maar ze maken de BMW's helaas niet meer zoals ze vroeger deden...

[Afbeelding]

Linker buitenste gedeelte moet nog een tikkie naar binnen toe om de gap tussen de units gelijk te houden met rechts, maar... ik had geen zin meer. Maandag weer een dag.
Goed bezig, persoonlijk vind ik de clear lines mooier bij de kleur van de auto passen. Maar dit is sowieso stukken beter dan de standaard achterlichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Vandaag trouwens bij een bekende een set gebruikte 20 inch velgen opgehaald met winterbanden erop. Ik rij nu nog op zomerbanden.

Vind ze echt minder mooi dan mijn zomer 22 inch maargoed. Dan hoeven de 22 inchers niet door de pekel straks.

Het zijn de styling 736 geworden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qjhT9Y0rsm10u1jwCkd-9Bm0hA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmVxGzq4aEo5mIwuUAff0QuR.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn banden man heeft de 29e tijd om ze erop te zetten. Benieuwd of ik verschil in comfort ga voelen met 22 inch vs 20 inch.

Daarnaast, lange rit om de banden op te halen. Ik ben ook echt onder de indruk van het verbruik van de B58 in deze grote zware mastodont. Gewoon uit interesse batteryhold op 80% gezet om eens te kijken wat het verbruik doet.

Cruisecontrol op 115 op de snelweg. Gemiddeld 7.2l/100km. Helemaal niet gek met 2500kg rijklaar en 150kg aan banden en velgen achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Deagle schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:26:
Goed bezig, persoonlijk vind ik de clear lines mooier bij de kleur van de auto passen. Maar dit is sowieso stukken beter dan de standaard achterlichten.
Dank je en ik vind de Clear Lines ook veel beter passen! Helaas zijn ze echt onherstelbaar beschadigd door het smelten en zijn ze nergens meer leverbaar. Ik had gewoon direct een tweede set erbij moeten kopen. Maar ja... achteraf. Ik ben wel blij dat BMW alsnog een productierun heeft laten doen/gedaan met de Black Lines. Sowieso veel beter dan standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMulder13
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:22
DutchManticore schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:20:
Ai daar gaan we weer.

[Afbeelding]

De nieuwe iX3 is ook gelekt. Ik weet niet aan welke drugs ze bij BMW op de design afdeling zitten maar ik denk dat mijn X5 g05 mijn eerste en laatste BMW is als ze zo doorgaan. Werkelijk alle nieuwe modellen zijn niet om aan de gluren.

5 serie niet, 7 niet en nu gaan ze ook nog de X5 en X3 vernachelen.

Als er BYD of iets anders op de neus had gestaan zou ik het ook geloven :+
Mooie Renault }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DutchManticore schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:20:
Ai daar gaan we weer.

[Afbeelding]

Gaan ze eens terug op de klassieke toer, is het weer niet goed. 8)
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2f/1976_BMW_320_E21.jpg/640px-1976_BMW_320_E21.jpg

Maar je hebt gelijk hoor, het is niet hetzelfde en het ziet er niet uit.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
BMWix3 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:42:
[...]

Hier een G31 LCI 530i ‘22
Zowel in comfort, eco als adaptief; rolt deze uit. Enkel in sport niet.
Welke transmissie heb je in je 5 zitten? Wellicht dat daar ook verschil tussen zit o.i.d., in mijn idrive menu is coasten enkel een optie in de eco modi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Maasluip schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:48:
[...]

Gaan ze eens terug op de klassieke toer, is het weer niet goed. 8)
[Afbeelding]

Maar je hebt gelijk hoor, het is niet hetzelfde en het ziet er niet uit.
Geloof me een mooie restomod zou echt mijn aandacht trekken maar BMW is het sinds de pandemie helemaal kwijt qua design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:59
Puf schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:19:
[...]

Ik heb me nooit verdiept in de *25i motor (niet leverbaar op een F30), dus ik weet niet of de hardware en aandrijflijn identiek zijn aan de *30i. Als dat wel het geval is dan denk ik dat 258 prima is. Of je meer wilt is een afweging die anderen niet voor je kunnen maken... Hier in NL is 98 prima verkrijgbaar en ook van hoge kwaliteit, maar wel duur. Bij Total is het verschil vaak kleiner, maar daar mengen ze wel 5% bio-ethanol bij. Ik hoor dat het in andere landen wat minder goed verkrijgbaar kan zijn en de kwaliteit mogelijk ook wat minder...
Motor is hetzelfde, hoewel ik moeilijk duidelijke bronnen hierover vindt, is de compressieverhouding die van de *30i's.

Brandstof haal ik vaak in België, daar moeten ze ook aan de normen voor 98 voldoen. En ethanol is geen probleem, ik laat de auto niet maanden ongebruikt staan en voor de klopvastheid is het zelfs beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ik gebruik Eco Pro eigenlijk ook alleen voor het uitrollen, bijvoorbeeld op vakantie op een heuvelachtige snelweg kun je er echt ver mee komen. Het is dan wel weer vervelend dat de cruise control gaat remmen heuvel af, dus die moet je dan eerst uitschakelen. Met de 118d vaker echter juist de pook naar links zodat deze terugschakeld om flink af te remmen op de motor.

Eerst vrij uitrollen en dan moeten remmen is trouwens onzuiniger omdat de auto bij remmen op de motor volgens mij 0 verbruik heeft ipv stationair.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-10 15:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpAM4nkRWSD9uTOW-A8T3LZt5Po=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFeL3AUyNeTkDEumkRukDfh2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMiG030Z2ldqw2mjIEtCaFva6kM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBaAo5qYqNloCyk7f3n8aqwe.jpg?f=fotoalbum_tile

Winterjasje over de Z4 3.0i heen getrokken. Het dakje diep gereinigd en dit jaar voorzien van een Dodo Juice Fabricadabra Fabric sealant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqp6HC6Gie5rOABaCGXGfXbaRjg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TgDG5dAQPOFUfzsqiSEXrvRu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUrsmOq4RHVapSIRHaRokAVQJPI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SpoD2dsInfYIbTPDDukgHPtL.jpg?f=fotoalbum_tile

Ondertussen onderdelen verzamelen. Bobines, bougies, olie, filters voor standaard onderhoud. Nieuwe EBC remschijven/blokken (yellow stuff?) en remslangen, of gelijk upgraden naar E46 330i remmerij? Kijken of ik die spullen tijdig kan vinden. Remklauwen zijn nu nog mooi grijs, ik denk er aan om ze een mooi kleurtje te geven. Beetje goud kleurig a la M-sport?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTQ6xmLdFxBD-iB5aTgi0ZIcmq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZPHhJ08lsVwSMPcc27hCCUL.jpg?f=fotoalbum_large
Denk dat dat wel goed kan staan. Helemaal als ik een mooi setje BBS wielen kan vinden. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Smotske op 17-11-2024 07:24 ]

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:27
DutchManticore schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:15:
[...]

Geloof me een mooie restomod zou echt mijn aandacht trekken maar BMW is het sinds de pandemie helemaal kwijt qua design
Ze hebben vrij recentelijk de head designers geherstructureerd. Voor de 5 serie en duurdere BMW’s is nu de ontwerper die bij polestar in de lead was aangesteld. Zijn filosofie past waarschijnlijk beter bij de typische BMW fan dan de huidige design richting. Maar het is natuurlijk afwachten wat daar uitkomt.
Alles daaronder ligt nu bij de voormalig ontwerper die bij mini aan de slag was. Je hoeft mini niet mooi te vinden maar naar mijn idee is daar wel gewerkt met een visie die dat merk past. BMW probeert ook al wat langer een andere markt te bedienen met de “goedkopere” modellen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat uitzien.

Wat je nu ziet, is nog van het vorige design team. Bovendien zijn dit soort plaatjes niet het eindproduct.
De eerste resultaten kunnen een paar jaar opzich laten wachten. Er is gezegd dat alles tot 2029 al is ontworpen.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
DaFreakhead schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:55:
[...]

Welke transmissie heb je in je 5 zitten? Wellicht dat daar ook verschil tussen zit o.i.d., in mijn idrive menu is coasten enkel een optie in de eco modi.
Volgens mij allemaal grotendeels dezelfde bak.
Bij mij zal het waarschijnlijk komen doordat het hybride is, die is gewoon iets te fanatiek ingesteld op bijladen.
DutchManticore schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:26:
Vandaag trouwens bij een bekende een set gebruikte 20 inch velgen opgehaald met winterbanden erop. Ik rij nu nog op zomerbanden.

Vind ze echt minder mooi dan mijn zomer 22 inch maargoed. Dan hoeven de 22 inchers niet door de pekel straks.

Het zijn de styling 736 geworden.
[Afbeelding]

Mijn banden man heeft de 29e tijd om ze erop te zetten. Benieuwd of ik verschil in comfort ga voelen met 22 inch vs 20 inch.

Daarnaast, lange rit om de banden op te halen. Ik ben ook echt onder de indruk van het verbruik van de B58 in deze grote zware mastodont. Gewoon uit interesse batteryhold op 80% gezet om eens te kijken wat het verbruik doet.

Cruisecontrol op 115 op de snelweg. Gemiddeld 7.2l/100km. Helemaal niet gek met 2500kg rijklaar en 150kg aan banden en velgen achterin.
Inderdaad de minst interessante velg zo ongeveer, maar ach, 't is voor enkele maanden per jaar.

Qua verbruik is 't inderdaad netjes voor zo'n groot ding. Maar dat komt vooral door de cruise op beperkte snelheid. Zet het ding eens op 150 en trek elke keer lekker op nadat iemand je in de weg heeft gezeten. Zou me niet verbazen als je dan op 10/100 uitkomt. Mijn 530e haalt op constante, niet te hoge snelheid ook mooie verbruikscijfers. Maar onderweg naar de wintersport moet ik m'n best doen voor 1:10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:41

Mr Pingu

Professioneel Prutser

DomiGijzen schreef op zondag 17 november 2024 @ 07:24:
[...]

Ze hebben vrij recentelijk de head designers geherstructureerd. Voor de 5 serie en duurdere BMW’s is nu de ontwerper die bij polestar in de lead was aangesteld. Zijn filosofie past waarschijnlijk beter bij de typische BMW fan dan de huidige design richting. Maar het is natuurlijk afwachten wat daar uitkomt.
Alles daaronder ligt nu bij de voormalig ontwerper die bij mini aan de slag was. Je hoeft mini niet mooi te vinden maar naar mijn idee is daar wel gewerkt met een visie die dat merk past. BMW probeert ook al wat langer een andere markt te bedienen met de “goedkopere” modellen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat uitzien.

Wat je nu ziet, is nog van het vorige design team. Bovendien zijn dit soort plaatjes niet het eindproduct.
De eerste resultaten kunnen een paar jaar opzich laten wachten. Er is gezegd dat alles tot 2029 al is ontworpen.
Deze plaatjes zijn wel vrij gelijk wat in het patent staat hoor;

https://www.autoweek.nl/a...w-ix3-van-de-neue-klasse/

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Pannencouque schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:54:
[...]

Inderdaad de minst interessante velg zo ongeveer, maar ach, 't is voor enkele maanden per jaar.
Ja, ik kon ze nu extreem gunstig krijgen. Lagen in de weg bij een kennis voor 700 euro met 5 a 6mm resterend. En het kan altijd erger, met die lelijke 18/19 inch styling 734.
Qua verbruik is 't inderdaad netjes voor zo'n groot ding. Maar dat komt vooral door de cruise op beperkte snelheid. Zet het ding eens op 150 en trek elke keer lekker op nadat iemand je in de weg heeft gezeten. Zou me niet verbazen als je dan op 10/100 uitkomt. Mijn 530e haalt op constante, niet te hoge snelheid ook mooie verbruikscijfers. Maar onderweg naar de wintersport moet ik m'n best doen voor 1:10.
DutchManticore schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:37:
[...]

Met een batterijhold uit naar huis gereden met snelheden tussen de 100 en 180. Redelijk wat wegwerkzaamheden. Sinds tanken staat het verbruik nu op 8,9l/100km met totaal 490km 469km afgelegd. Vind ik echt niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12:09
DaFreakhead schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:55:
[...]

S2TB Sport automatic gearbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
DutchManticore schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:37:
[...]

Ja, ik kon ze nu extreem gunstig krijgen. Lagen in de weg bij een kennis voor 700 euro met 5 a 6mm resterend. En het kan altijd erger, met die lelijke 18/19 inch styling 734.

[...]

[...]
Ik vind ze op jouw foto heel erg op de styling 194 m van de E90 lijken, en dat bedoel ik positief. Prima wintervelgen! Die styling 734 zijn inderdaad oogbalvernaggelend.

Hou er wel rekening mee dat winterbanden onder de 4 mm geen voordeel meer bieden bij winterse omstandigheden, dus na deze winter zou het verstandig kunnen zijn de banden te vervangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Puf op 17-11-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Mr Pingu schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:56:
[...]

Deze plaatjes zijn wel vrij gelijk wat in het patent staat hoor;

https://www.autoweek.nl/a...w-ix3-van-de-neue-klasse/
Zeker. De info uit de patentaanvraag is door iemand gecombineerd met elementen uit de neue klasse concepten. Daar kan je zoveel kanten mee op.
Maar, alles onder de 5-er, dus ook de ix3, zal meer neigen naar de Neue klasse ideeën dan de waarschijnlijk toekomstige 5-serie en hogere modellen die aan andere visie gaan volgen (hoop ik dan maar).

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
DomiGijzen schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:49:
[...]

Zeker. De info uit de patentaanvraag is door iemand gecombineerd met elementen uit de neue klasse concepten. Daar kan je zoveel kanten mee op.
Maar, alles onder de 5-er, dus ook de ix3, zal meer neigen naar de Neue klasse ideeën dan de waarschijnlijk toekomstige 5-serie en hogere modellen die aan andere visie gaan volgen (hoop ik dan maar).
De veranderingen aan de 3-serie zijn ook altijd redelijk conservatief geweest omdat dat de grote cashcow is en BMW niet te veel risico wil lopen daarmaa. Zou me verbazen als ze opeens een heel revolutionair design daarop loslaten, maar wie weet worden we verrast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:39:
[...]

Ik vind ze op jouw foto heel erg op de styling 194 m van de E90 lijken, en dat bedoel ik positief. Prima wintervelgen! Die styling 734 zijn inderdaad oogbalvernaggelend.

Hou er wel rekening mee dat winterbanden onder de 4 mm geen voordeel meer bieden bij winterse omstandigheden, dus na deze winter zou het verstandig kunnen zijn de banden te vervangen.
Jazeker wel, de ribbeltjes en groefjes(golfjes) doen nog steeds hun werk op ijs/sneeuw omstandigheden. Uiteraard minder dan een nieuwe band maar 4mm winterband heeft op sneeuw en ijs nog steeds betere tractie dan een zomerband van 10mm.
All-season/Cross-climate kan het anders uitpakken aangezien deze beide hebben.

Overigens is hier(Noorwegen) het wettelijke minimum voor winterbanden 3mm. Dus 4mm winterband is wel zo goed als op ja ;) (de standaard 1,6mm voor zomerbanden)

Edit: het verschil komt voornamelijk uit hoe een band zijn grip verkrijgt. Even kort door de bocht want er zijn 101 nuances maar winterband wordt gedesigned vanuit de filosofie dat de frictie moet komen van de band, zomerband word meer gedesigned vanuit de filosofie dat de frictie van het asfalt komt.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr Pingu op 17-11-2024 13:11 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Puf schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:56:
De veranderingen aan de 3-serie zijn ook altijd redelijk conservatief geweest omdat dat de grote cashcow is en BMW niet te veel risico wil lopen daarmaa. Zou me verbazen als ze opeens een heel revolutionair design daarop loslaten, maar wie weet worden we verrast!
Spyshots van de nieuwe 3 die vrijdag openbaar zijn gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HSVlUkVQQeyysXspudex7sVwmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJNneNMQpZoR04XNUzLTAdBS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSkPNd1olLbRqlnY5qcanf_0AYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gLruretUGNPCsNieOKgj9hV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

CreativeS schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:09:
[...]

Spyshots van de nieuwe 3 die vrijdag openbaar zijn gemaakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
FWD? De motorkap bij de A-spijl zit wel erg hoog.
Of is dat om dat panorama scherm die in NK concept-auto zat mogelijk te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:12:
Ik gok op RWD en AWD. Remklauwen zitten op de vooras ook achterop. FWD zitten ze vaak voorop. Aan de achterklep is te zien dat de stijl toch richting de 5 en 7 Serie gaat. Front lijkt wel al een beetje op de Neue Klasse X. Maar waarom er zo'n grote ruimte gereserveerd lijkt te zijn onder de motorkap (gezien de hoogte)... it beats me. De elektrische 3 is al korter volgens de foto's. We zullen zien, maar erg conservatief lijkt het niet te worden.

[ Voor 23% gewijzigd door CreativeS op 17-11-2024 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:59
Mr Pingu schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:05:
[...]

Jazeker wel, de ribbeltjes en groefjes(golfjes) doen nog steeds hun werk op ijs/sneeuw omstandigheden. Uiteraard minder dan een nieuwe band maar 4mm winterband heeft op sneeuw en ijs nog steeds betere tractie dan een zomerband van 10mm.
All-season/Cross-climate kan het anders uitpakken aangezien deze beide hebben.

Overigens is hier(Noorwegen) het wettelijke minimum voor winterbanden 3mm. Dus 4mm winterband is wel zo goed als op ja ;) (de standaard 1,6mm voor zomerbanden)

Edit: het verschil komt voornamelijk uit hoe een band zijn grip verkrijgt. Even kort door de bocht want er zijn 101 nuances maar winterband wordt gedesigned vanuit de filosofie dat de frictie moet komen van de band, zomerband word meer gedesigned vanuit de filosofie dat de frictie van het asfalt komt.
In Noorwegen is het anders maar in Nederland waar we eigenlijk nooit sneeuw hebben is het zelfs beter om als “winterband” all seasons eronder te hebben en in de zomer zomerbanden.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
[...]

Volgens mij hangen concept cars in dit stadium nog vol met kunststof panelen om het uiteindelijke design te verbergen, dus het zou zomaar eens heel anders kunnen uitpakken dan we hier zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
CreativeS schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:18:
[...]

Maar waarom er zo'n grote ruimte gereserveerd lijkt te zijn onder de motorkap (gezien de hoogte)... it beats me. De elektrische 3 is al korter volgens de foto's. We zullen zien, maar erg conservatief lijkt het niet te worden.
Wat ik hier zie vind ik juist wel relatief conservatief (of iig hebben ze hun best gedaan om dat er zo te laten uitzien bij het Testmodel). Van die hoge motorkap vermoed ik dat er nog een kunststof paneel op zit om het design te verbergen. Hetzelfde bij de portieren en veel van het andere plaatwerk. In theorie is het mogelijk dat de zijruiten nog 10cm doorlopen onder het paneel als je die Neue Klasse designstudies ziet. Dat zou idd niet conservatief zijn. Denk alleen dat er nu nog niet zo veel over te zeggen is op basis van deze spyshots.

In de uiteindelijke designs worden overigens vaak ook trucjes gebruikt om rare verhoudingen als gevolg van wetgeving te verbloemen. Lange front overhang (veiligheid) verbloemen door de koplampen en bumper-elementen zoals koelopeningen verder in het spatbord door te trekken, hoge motorkap (veiligheid voetgangers) verbergen door een lage naad met een karakterlijn (zie F30), dat soort dingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Puf op 17-11-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Puf op 17-11-2024 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:42:
[...]

In Noorwegen is het anders maar in Nederland waar we eigenlijk nooit sneeuw hebben is het zelfs beter om als “winterband” all seasons eronder te hebben en in de zomer zomerbanden.
True, maar stond geen all-seasons. :P Ik dacht ook aan wintersport.
Echte winterbanden boven de 7 graden wil je eigenlijk ook niet, dan worden ze zo zacht en zompig als roomboter op kamertemperatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:53:
[...]

Wat ik hier zie vind ik juist wel relatief conservatief (of iig hebben ze hun best gedaan om dat er zo te laten uitzien bij het Testmodel). Van die hoge motorkap vermoed ik dat er nog een kunststof paneel op zit om het design te verbergen. Hetzelfde bij de portieren en veel van het andere plaatwerk. In theorie is het mogelijk dat de zijruiten nog 10cm doorlopen onder het paneel als je die Neue Klasse designstudies ziet. Dat zou idd niet conservatief zijn. Denk alleen dat er nu nog niet zo veel over te zeggen is op basis van deze spyshots.

In de uiteindelijke designs worden overigens vaak ook trucjes gebruikt om rare verhoudingen als gevolg van wetgeving te verbloemen. Lange front overhang (veiligheid) verbloemen door de koplampen en bumper-elementen zoals koelopeningen verder in het spatbord door te trekken, hoge motorkap (veiligheid voetgangers) verbergen door een lage naad met een karakterlijn (zie F30), dat soort dingen.
Nu je het zegt, F30 heeft stiekem ook hogere motorkap dan ik in de herinnering heb. Interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Laatst online: 06-10 23:49
CreativeS schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:18:
[...]

Ik gok op RWD en AWD. Remklauwen zitten op de vooras ook achterop. FWD zitten ze vaak voorop. Aan de achterklep is te zien dat de stijl toch richting de 5 en 7 Serie gaat. Front lijkt wel al een beetje op de Neue Klasse X. Maar waarom er zo'n grote ruimte gereserveerd lijkt te zijn onder de motorkap (gezien de hoogte)... it beats me. De elektrische 3 is al korter volgens de foto's. We zullen zien, maar erg conservatief lijkt het niet te worden.
BMW is van oudsher altijd conservatief geweest met hun designs. Maar rond pandemie moeten ze ergens een hiptster designer aan boord hebben gebracht want sindsdien lijkt het design van elk nieuw model alle richtingen uit te gaan. Ook de nieuw i5 heeft helaas aan de buiten- en binnenkant heel weinig overgenomen van de G30. Ze hadden nu eindelijk een model waar imo weinig op aan te merken was en dan gaan ze het volledig de soep indraaien :+
Met de Neue Klasse zie ik het nog slagje erger worden, die gelekte foto van de nieuw X3 ziet er vrij dramatisch uit en dan hebben we het interieur nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:38
Iemand hier ervaring met vervangen van de deurhendel (binnenkant) van een BMW? Ik heb een bmw (3 serie?) kwaal dat deze plakkerig is aan de bestuurderszijde. Nu heb ik wel wat filmpjes gezien over hoe dat te doen, maar het voelt nog best een werkje + kosten om z’n trimset te kopen, z’n hendel kopen waardoor ik twijfel over zelf doen of laten doen.

Ook vind ik 100 en 1 verschillende optie van Amazone/Ali Express tot BMW specialist Offenga met behoorlijk prijsverschil.

[ Voor 15% gewijzigd door SirMemeAlot op 17-11-2024 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Frunz schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 00:09:
[...]

Black Friday even afwachten.
Is dat alleen op BF zelf, of ook in aanloop?
Heb nu nog 17 dagen dus het zou moeten passen.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Eagle Creek schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:27:
[...]

Is dat alleen op BF zelf, of ook in aanloop?
Heb nu nog 17 dagen dus het zou moeten passen.
Vorig jaar was er op de connected booster een x aantal procent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
SirMemeAlot schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:14:
Iemand hier ervaring met vervangen van de deurhendel (binnenkant) van een BMW? Ik heb een bmw (3 serie?) kwaal dat deze plakkerig is aan de bestuurderszijde. Nu heb ik wel wat filmpjes gezien over hoe dat te doen, maar het voelt nog best een werkje + kosten om z’n trimset te kopen, z’n hendel kopen waardoor ik twijfel over zelf doen of laten doen.

Ook vind ik 100 en 1 verschillende optie van Amazone/Ali Express tot BMW specialist Offenga met behoorlijk prijsverschil.
ik bestel vaak op onlinebmwparts.nl of op leebman/hubauer. Maar moet zeggen dat prijsverschil tussen onlinebmwparts en duitsland vaak maar weinig is en levering is goedkoper.

AliExpress heeft 9 van de 10x kleurverschil met OEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:12:
[...]

ik bestel vaak op onlinebmwparts.nl of op leebman/hubauer. Maar moet zeggen dat prijsverschil tussen onlinebmwparts en duitsland vaak maar weinig is en levering is goedkoper.

Moet je eens wat oudere onderdelen bestellen… dan merk je het wel. Ruitenwissers ook zo’n ding. Helft goedkoper bij Leebmann. Zelfde als met de remschijven voor mijn auto. 2x Leichtbau en 2 keer normaal… in Nederland €957 en bij Leebmann €543. In Duitsland hanteren ze wel korting die per dag kan verschillen… in Nederland krijgen clubs korting en dat blijft zelfs nog boven de prijs in Duitsland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:50

Mrlten

Premium Deluxe Plus

SirMemeAlot schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:14:

Ik heb dit zelf gedaan bij mijn F30 met een originele handgreep van BMW (nr 51417279311). Het klusje valt opzich wel mee, de raambediening los krijgen was het meest irritante werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
CreativeS schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:34:
[...]

Moet je eens wat oudere onderdelen bestellen… dan merk je het wel. Ruitenwissers ook zo’n ding. Helft goedkoper bij Leebmann. Zelfde als met de remschijven voor mijn auto. 2x Leichtbau en 2 keer normaal… in Nederland €957 en bij Leebmann €543. In Duitsland hanteren ze wel korting die per dag kan verschillen… in Nederland krijgen clubs korting en dat blijft zelfs nog boven de prijs in Duitsland.
Tja ik zeg ook niet dat er nooit prijs verschil is, voor de f serie vind ik het vaak minimaal ;-). Maar altijd blijven vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:12:
[...]

Als de pasvorm al goed is ;)

Zelf luidspreker covers gehaald van AliExpress, vond prijsverschil (10 per stuk vs 70 per stuk) te groot maar wel degelijk kleurverschil. Ga beide binnenkort zelf even spuiten zodat ze gelijk zijn :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gM9__hENDH06qLH76UEnHEomPro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vd5mPBXP7JuZz9HlSRDpMcu9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:29
[...]

Mocht BMW op de 3-serie FWD introduceren, dan is het naar mijn idee klaar en zijn ze hun DNA volledig verloren.

FWD op de 1 of 2 serie ala, maar alles vanaf de 3-serie behoort RWD te hebben. Dat is de kern van die types, de eigenschap waarom wij van BMW’s genieten. Ik kan mij haast niet voorstellen, dat BMW dit -ooit- gaat doen.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Leut schreef op zondag 17 november 2024 @ 23:24:
[...]

Mocht BMW op de 3-serie FWD introduceren, dan is het naar mijn idee klaar en zijn ze hun DNA volledig verloren.

FWD op de 1 of 2 serie ala, maar alles vanaf de 3-serie behoort RWD te hebben. Dat is de kern van die types, de eigenschap waarom wij van BMW’s genieten. Ik kan mij haast niet voorstellen, dat BMW dit -ooit- gaat doen.
Had je wel verwacht dat ze een X5 en 7 series met 4 cilinders zouden bouwen?

Of dat hun nieuwe X range zon beetje van het design desk van Hyundai, BYD of Kia zouden kunnen komen?

Sterker nog. Als de leaks kloppen vind ik een Kia Sorento vele malen mooier dan de nieuwe X5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 19:59
De Nederlandse klant is een minimale groep, laat staan de liefhebber. Dat is voor BMW echt irrelevant. De nieuwe 3 zal vast RWD zijn. Maar als BMW net zoveel 3'ers kan verkopen als ze die FWD met eventueel haldex AWD, waarom zouden ze dat dan niet doen? Goedkoper om te produceren, dus meer winst. En het gros weet toch niet dat ze in een RWD rijden of kiest al voor xDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:30
DutchManticore schreef op maandag 18 november 2024 @ 00:34:
[...]

Had je wel verwacht dat ze een X5 en 7 series met 4 cilinders zouden bouwen?

Of dat hun nieuwe X range zon beetje van het design desk van Hyundai, BYD of Kia zouden kunnen komen?

Sterker nog. Als de leaks kloppen vind ik een Kia Sorento vele malen mooier dan de nieuwe X5
Tot je keer rijdt in een Kia Sorento dan neem je misschien wat minder design voor lief, is toch qua rijgedrag en interieurafwerking wel een ander niveautje hoor. Daar betaal je dan ook minder voor, maar puur alleen exterieur design is niet alles meer. Ik ben het eens hoor dat de nieuwe design richting niet helemaal mijn stijl is, zelfde geld voor de Mini's. Mijn vrouw rijdt een clubman maar vind echt alle nieuwe MINI's niet om aan te gluren en blijft daardoor nog wel een generatie langer doorsturen...

>> Signature?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Hoe meer nieuwe designs gelanceerd worden, hoe meer ik begin te beseffen dat ik voorlopig nog een F-series blijf rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
Mr Pingu schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:29:
Hoe meer nieuwe designs gelanceerd worden, hoe meer ik begin te beseffen dat ik voorlopig nog een F-series blijf rijden.
Grotendeels mee eens, maar een G30 LCI vind ik ook wel een erg slicke bak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchManticore
ChiLLeR schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:24:
[...]

Tot je keer rijdt in een Kia Sorento dan neem je misschien wat minder design voor lief, is toch qua rijgedrag en interieurafwerking wel een ander niveautje hoor. Daar betaal je dan ook minder voor, maar puur alleen exterieur design is niet alles meer. Ik ben het eens hoor dat de nieuwe design richting niet helemaal mijn stijl is, zelfde geld voor de Mini's. Mijn vrouw rijdt een clubman maar vind echt alle nieuwe MINI's niet om aan te gluren en blijft daardoor nog wel een generatie langer doorsturen...
Nee zeker mee eens. Nouja, nu ik dit typ.
BMW is ook druk bezig met kostenbesparingen. Die lelijke "virtual cockpit". Groot breedbeeld scherm door je hele auto heen is niks anders dan kosten besparing. Vind het niet om aan te zien.

Veel fysieke knoppen maken plaats voor digitale.

En dan ook nog een lelijk exterieur. De dag dat ik 50k of meer betaal voor een auto die ik niet mooi vindt gaat nooit komen.

Dan maar doorrijden in een wat ouder model.
Heb geen idee wat het na mijn G05 moet worden op het moment.

Niks uit de stallen van Audi, Mercedes of BMW kan me bekoren dat jonger is dan mijn G05. Lexus ook niet meer. Schokkend trouwens hoe weinig je de nieuwe Lexus RX SUV ziet.

Nieuwe S-klasse vind ik ook niet mooi. De nieuwe E gaat nog.

Nouja zien we tegen die tijd wel. Voorlopig maar gewoon even een aantal jaar genieten van de X5. Probleem voor later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Puf schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:45:
[...]

Grotendeels mee eens, maar een G30 LCI vind ik ook wel een erg slicke bak.
Ook grotendeels mee eens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:11
Ben ik dan de enige die de (spyshots/renders) van de nieuwe i3 en iX3 mooi vindt?

Misschien is het mijn smaak, ik begin de iX ook wel te waarderen :P De nieuwe 1- en 2-serie vind ik dan weer niets.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
Als je een beetje teruggraaft in de tijd waren BMW Designs altijd eigenlijk wel een beetje "Gewöhnungsbedürftig".
De E36 werd verguisd, want te groot, nam afscheid van de losse dubbele ronde koplampen en haaienneus, had een rare grille, de deurframes waren lelijk etc. De E46 had "droopy eyes" of "eyebags", De E60 had de "Dame Edna" koplampen. De E63 en E65 hadden de bangle butt en vond men ook raar uit hun ogen kijken, de E87 was een hangbuikzwijn met zijn rare flame design, de E90 pre-LCI had Nissan-achterlichten en voorkant was te soft, de F30 had een rare hoge motorkap (bonnet bulge) etc etc. Veel BMW Designs "age like fine wine", al vind ik dat zelf ook moeilijk voor te stellen als er een nieuw model wordt geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40
Puf schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:00:
Als je een beetje teruggraaft in de tijd waren BMW Designs altijd eigenlijk wel een beetje "Gewöhnungsbedürftig".
De E36 werd verguisd, want te groot, nam afscheid van de losse dubbele ronde koplampen en haaienneus, had een rare grille, de deurframes waren lelijk etc. De E46 had "droopy eyes" of "eyebags", De E60 had de "Dame Edna" koplampen. De E63 en E65 hadden de bangle butt en vond men ook raar uit hun ogen kijken, de E87 was een hangbuikzwijn met zijn rare flame design, de E90 pre-LCI had Nissan-achterlichten en voorkant was te soft, de F30 had een rare hoge motorkap (bonnet bulge) etc etc. Veel BMW Designs "age like fine wine", al vind ik dat zelf ook moeilijk voor te stellen als er een nieuw model wordt geïntroduceerd.
Dat was altijd wel zo, maar het begint wel te kraken. De 'nieren' van de 4 serie en de M3 vind ik na al die jaren nog steeds niet mooi, en dat geldt ook voor de 7-serie.

Frappante is dat de 7 altijd een benchmark voor me is geweest , maar nu ik dusdanig veel uitgeef aan een auto dat hij in aanmerking zou kunnen komen valt hij voor me af op grond van het uiterlijk.

De nieuwe X3 vind ik persoonlijk ook niet mooi, dan liever een X1. De brede kostenverlaging waar BMW al een tijdje mee bezig is begint z'n sporen ook flink na te laten. Zowel bij LCI's als nieuwe modellen.

Ben heel blij dat ik een 'ouderwetse' G05 50e heb gekocht, dus heb nog wel een tijdje om de kat uit de boom te kijken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
alexbl69 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:10:
[...]

Dat was altijd wel zo, maar het begint wel te kraken. De 'nieren' van de 4 serie en de M3 vind ik na al die jaren nog steeds niet mooi, en dat geldt ook voor de 7-serie.

Frappante is dat de 7 altijd een benchmark voor me is geweest , maar nu ik dusdanig veel uitgeef aan een auto dat hij in aanmerking zou kunnen komen valt hij voor me af op grond van het uiterlijk.

De nieuwe X3 vind ik persoonlijk ook niet mooi, dan liever een X1. De brede kostenverlaging waar BMW al een tijdje mee bezig is begint z'n sporen ook flink na te laten. Zowel bij LCI's als nieuwe modellen.

Ben heel blij dat ik een 'ouderwetse' G05 50e heb gekocht, dus heb nog wel een tijdje om de kat uit de boom te kijken.
Meen dat de X5 in den beginnen ook niet bepaald positief is ontvangen. Want waarom zou BMW een SUV moeten maken? Dat is toch niet "sportlich". En zie nu... Wat jij als "ouderwetse" echte BMW zit, vonden andere ooit het einde van BMW.

[ Voor 3% gewijzigd door DomiGijzen op 18-11-2024 14:32 ]

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Puf schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:00:
Oh nee. Het is heel duidelijk: Alles vanaf Chris Bangle ziet niet uit. Een E60 is nog altijd geen mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

DomiGijzen schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:29:
[...]

Meen dat de X5 in den beginnen ook niet bepaald positief is ontvangen. Want waarom zou BMW een SUV moeten maken? Dat is toch niet "sportlich". En zie nu... Wat jij als "ouderwetse" echte BMW zit, vonden andere ooit het einde van BMW.
Na al die jaren snap ik SUVs als de X5 en de Cayenne nog steeds niet, maar als ik zo om me heen kijk dan zal dat wel aan mij liggen...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:34

Crazy D

I think we should take a look.

MadMarky schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:48:
[...]

Na al die jaren snap ik SUVs als de X5 en de Cayenne nog steeds niet, maar als ik zo om me heen kijk dan zal dat wel aan mij liggen...
Comfortabele hoge instap, en afhankelijk van merk en type SUV ook lekker de ruimte, flinke kofferbak (en vooral ook in de hoogte en de entree, een station heeft natuurlijk ook lekker wat ruimte maar wel "laag"). Lekker veel overzicht. Ik ben echt mega blij met m'n 328i hoor, behalve wanneer ik in- en uit moet stappen :X Had hiervoor een Outlander en qua rijgedrag totaal niet te vergelijken, maar het in- en uitstappen was wel megasmooth :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
Maasluip schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:46:
[...]

Oh nee. Het is heel duidelijk: Alles vanaf Chris Bangle ziet niet uit. Een E60 is nog altijd geen mooie auto.
Ik vind een E60 ook een minder design. Een E46 lelijk noemen daarentegen, dat is vloeken in de kerk...

Over de E60 gaat trouwens het verhaal dat Bangle de opdracht kreeg om de standaard versie "lelijk" te maken zodat het M-pakket aantrekkelijker zou worden. Op de M-pakketten zitten namelijk astronomische winstmarges, aangezien de bumpers en sideskirts echt niet zo veel meer kosten om te produceren.
Of het waar is weet ik niet, maar een E60 met M-pakket heeft i.m.o. wel een vele malen coherenter design dan de standaardversie met z'n skere bumpertjes.

Overigens vermoed ik dat bij de E60 de "Dame Edna" flares aan de koplampen een matige poging waren om de relatief hoge motorkap en de daarmee gepaarde "dikke" front overhang (voor toenmalige BMW-begrippen) a.g.v. strengere veiligheidswetgeving te verbloemen. Doordat de verhoudingen zo veranderden, was een evolutie van de E39 design cues eigenlijk niet mogelijk, omdat er veel meer visueel gewicht voor de vooras kwam te hangen, en is daarom gekozen voor een revolutie, maar dat is mijn interpretatie.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orgAcT__L5aqXm2-B7pgI2VTyss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v681n4PIRuGSBMMVDhFPc1C4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajorzmrUTD_JGt5x8piJVRA2UNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VuXqzVMnMpXEaJ8vshLMNPPg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Puf op 18-11-2024 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Puf schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:21:
[...]

Ik vind een E60 ook een minder design. Een E46 lelijk noemen daarentegen, dat is vloeken in de kerk...
Bangle heeft dan ook niet veel aan de E46 getekend. Dat was helemaal in zijn begintijd van zijn BMW-jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
Maasluip schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:44:
[...]

Bangle heeft dan ook niet veel aan de E46 getekend. Dat was helemaal in zijn begintijd van zijn BMW-jaren.
Hij werd in 1992 tot chief of design benoemd bij BMW en de E46 werd in 1998 geïntroduceerd (de veelgeroemde coupé zelfs in 1999), dus lijkt me aannemelijk dat hij nog wel invloed heeft kunnen uitoefenen op het definitieve design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En toch staat de E46 niet bij de tekendende ontwerpen van Bangle. Laat het een overgangsmodel zijn dan, ook qua design is het veel meer een evolutie van de E36 dan dat de E90 een evolutie van de E46 is. Maar voor de zekerheid zeg ik dan maar dat ik bedoel vanaf de E90/E60/E65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Laatst online: 11:56

Lex2

Fotografieliefhebber

_Arthur schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:37:
[...]

Klinkt wel als een te zwakke batterij. Die vervangen is echt easy. Dus dat zou ik als eerste doen.
Ik heb net de batterij vervangen. Auto gaf nu ook zelf aan dat de batterij leeg is. Daar zat wat vertraging op :X

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 23:37
Heb een interessante 330e op het oog. Auto is in 2023 geïmporteerd uit België en er staat door omstandigheden nog geen 10dkm op de teller. VIN heb ik van de verkopende partij gekregen, kan ik daar nog wat interessante info mee verkrijgen? Een werkende decoder heb ik nog niet gevonden.
Verder nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Als er lang e10 benzine in de tank heeft gezeten lijkt me dat niet fijn. En hoe zit het met het accupakket? Stel dat de auto lange tijd stil gestaan heeft met een lege accu, is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Civic09 schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:06:
Heb een interessante 330e op het oog. Auto is in 2023 geïmporteerd uit België en er staat door omstandigheden nog geen 10dkm op de teller. VIN heb ik van de verkopende partij gekregen, kan ik daar nog wat interessante info mee verkrijgen? Een werkende decoder heb ik nog niet gevonden.
Verder nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Als er lang e10 benzine in de tank heeft gezeten lijkt me dat niet fijn. En hoe zit het met het accupakket? Stel dat de auto lange tijd stil gestaan heeft met een lege accu, is dat een probleem?
https://www.mdecoder.com/ & https://bimmer.work/

2023 geïmporteerd, maar wanneer geleverd? Extreem lang kan ie niet stil hebben gestaan toch? 10d km heeft die van mij ook net na 2 jaar :p

Lang geleden moesten we op m’n werk een keer een Tesla Roadster in de shredder gooien. In de winter reed niemand daarmee en de volgende lente was ie totaal dood. Maar goed, dat was een Amerikaanse knutselbak. Tegenwoordig zit er genoeg marge in om de accu levend te houden.

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 18-11-2024 20:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
Civic09 schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:06:
https://bimmer.work/ is een werkende decoder, waar je naast je volledige optielijsten zelfs 360° renders van je interieur en exterieur configuratie kunt bekijken.

Wat zijn precies de omstandigheden waardoor de auto maar 10.000 km heeft? Hopelijk geen SuperKilometerFilter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Krijg het zelf niet voor elkaar met een decoder: WBA6N31070FL20583
Auto is van ziek familielid geweest die in België woont en hem nieuw heeft aangeschaft. Is door de familie vervolgens naar NL gehaald in 2023 die er vervolgens door gedoe in familie over deze auto maar 1000 km mee heeft gereden. Verhaal kan natuurlijk kloppen maar voorzichtigheid is absoluut geboden. Ga hem zaterdagochtend bekijken. Wil goed mijn huiswerk gedaan hebben. Heb een lakdiktemeter om de auto na te lopen. Is een particulier en die heeft wel uitstekende ervaringen op Marktplaats en zie ook geen gekke dingen in zijn transacties. Lijkt geen vage handelaar.

https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

[ Voor 10% gewijzigd door Civic09 op 18-11-2024 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
Civic09 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:03:
Auto is van ziek familielid geweest die in België woont en hem nieuw heeft aangeschaft. Is door de familie vervolgens naar NL gehaald in 2023 die er vervolgens door gedoe in familie over deze auto maar 1000 km mee heeft gereden. Verhaal kan natuurlijk kloppen maar voorzichtigheid is absoluut geboden. Ga hem zaterdagochtend bekijken. Wil goed mijn huiswerk gedaan hebben. Heb een lakdiktemeter om de auto na te lopen. Is een particulier en die heeft wel uitstekende ervaringen op Marktplaats en zie ook geen gekke dingen in zijn transacties. Lijkt geen vage handelaar.

mdecoder lijkt nu niet goed te werken. Bimmer.work krijg ik wel het juiste resultaat, maar optielijst is wat lang om hier te plakken. Wat hoop je precies te vinden daar?

38k is trouwens een behoorlijke klap geld om bij een particulier af te rekenen aangezien je nergens aanspraak op kunt maken. Zeker bij zo een complex product. Voor hetzelfde geld heeft zo'n ding waterschade opgelopen. Je moet er wel een heel goed gevoel bij hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Civic09 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:03:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-thXyqRDy8OaGm1jTIBigxccX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ba0HWoiMoJRZ6gL0V3EcyRAC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0hK5jNIeDrd6Z8W430uYo2nppM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2uK459BvfAVfLZQAXweRgVX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6ItQlqgsFnBQmVb8W8V7VwdeHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jdXHsyfmWHUTwpTPYyeQG6j4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puf
  • Nu online
Misschien kun je een aankoopkeuring bij een BMW specialist laten doen. Uitlezen, visuele inspectie etc. Die ziet snel genoeg of de slijtage van de draagarmrubbers etc overeenkomt met de km-stand... Zelf kun je natuurlijk de banden ook checken. Profiel en DOT datum checken. Als de DOT van ná de productiedatum van de auto is dan heeft de verkoper wat uit te leggen...
Check ook even of de banden een ⭐ hebben. Zo niet, dan zijn het sowieso niet de banden waarmee de auto geleverd is.
Check ook slijtage aan het stuurwiel. Bij 10k km moet dat nog mooi mat zijn. Ook moeten er nog geen glanzende plekken op het leer van de bestuurdersstoel zitten.

Een importauto van 3.5 jaar oud met een km stand van minder dan 10k km bij een particulier waarbij je afstand doet van je consumentenrecht.... Dan is héél veel voorzichtigheid geboden!! Het verhaal klinkt... apart... En dit is nu niet een type auto waarmee over het algemeen weinig wordt gereden.

[ Voor 76% gewijzigd door Puf op 18-11-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:00
Gisteren nog een paar uur door België getuft en kan met enige zekerheid vaststellen dat slijtage van draagarmen in z'n geheel vrij weinig zegt over de (daar) gereden kilometers.
Stabilisatorstangen gaan daar bijvoorbeeld krap aan 5km mee als je een beetje pech hebt... :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Bedankt! Ja het is zeker een risico. 38k ga ik er overigens niet voor betalen hoor. Dan koop ik liever eentje in Duitsland bij de dealer met 2 jaar garantie. Deze had ik ook nog gevonden trouwens. Niet duur voor een LCI alleen jammer van dat dashboard.

https://link.mobile.de/Vt9qpJ6xUxg1ESEr7

Als ik zaterdag ook maar het geringste idee krijg dat er iets niet in de haak is of vaag is dan waag ik me er ook zeker niet aan. Waterschade had ik nog niet eens aan gedacht trouwens. Verhaal is zeker apart. Contact verloopt wel netjes en de afspraak is ook gewoon bij een keurig woonadres.

Aankoopkeuring is voor dit bedrag geen overbodige luxe nee. Als alles klopt dan heb ik er een mooie auto aan en is het een dagje polijsten om hem als nieuw te krijgen. Als er toch iets mis blijkt heb ik daar echter ook weken buikpijn van. Ik ken mezelf goed genoeg. Dat is wel iets voor mezelf om mee te nemen.

[ Voor 35% gewijzigd door Civic09 op 18-11-2024 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Civic09 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:46:
Bedankt! Ja het is zeker een risico. 38k ga ik er overigens niet voor betalen hoor. Dan koop ik liever eentje in Duitsland bij de dealer met 2 jaar garantie. Deze had ik ook nog gevonden trouwens. Niet duur voor een LCI alleen jammer van dat dashboard.

Als ik zaterdag ook maar het geringste idee krijg dat er iets niet in de haak is of vaag is dan waag ik me er ook zeker niet aan. Waterschade had ik nog niet eens aan gedacht trouwens. Verhaal is zeker apart. Contact verloopt wel netjes en de afspraak is ook gewoon bij een keurig woonadres.

Aankoopkeuring is voor dit bedrag geen overbodige luxe nee. Als alles klopt dan heb ik er een mooie auto aan en is het een dagje polijsten om hem als nieuw te krijgen. Als er toch iets mis blijkt heb ik daar echter ook weken buikpijn van. Ik ken mezelf goed genoeg. Dat is wel iets voor mezelf om mee te nemen.
Mbt het dashboard, dat went snel. Ik was laatst weer eens voor werk in Duitsland en had een G30 lci 540i mee. Dat voelt toch allemaal wat ouderwets weer met al die knopjes :p

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 18-11-2024 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Civic09 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:46:

Ik vind het maar een vaag verhaal, de fotos op marktplaats zijn ook vaag, de helft binnen, andere helft buiten, die buiten zijn ook onscherp. Ik zou deze lekker links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Het is inderdaad wel wat vaag. Ook links laten liggen als ie voor nog geen 35k mee mag?
Moet ie natuurlijk wel tot in de puntjes kloppen uiteindelijk.

[ Voor 129% gewijzigd door Civic09 op 18-11-2024 22:42 ]

Pagina: 1 ... 325 ... 372 Laatste