Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Ik had de link al aangepast, maar jij was te snel. Of ik te langzaam.Mr Pingu schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:10:
[...]
Je link is 2x hetzelfde maar CTEK maakt verschillende laders, persoonlijk zou ik altijd voor minimaal een 8A lader gaan. Als je accu een keer echt op is, scheelt dat best wel een aantal uur
De specs van de BMW lader lijken wel iets beter toch? Het kunnen laden van lithium-ion accu's en ook hogere Ah. Dat lijkt me dan de betere keuze toch?
Edit: BMW lader heeft geen hoger Ah, zowel de originele CTEK als de BMW variant doen 160 Ah onderhouden. Maar over lithium-ion vind ik niks bij de originele CTEK.
Overigens is het, ook de dakdragers, mijn inziens niet 1 op 1 rebranded. De Thule eigen dakdragers zijn net anders dan die van BMW. Denk dus dat ze in opdracht van BMW door Thule worden gemaakt, idem voor deze lader maar dan door CTEK.
[ Voor 27% gewijzigd door zunrob op 23-05-2024 15:23 ]
Yes het lijkt of die BMW lader een kindje is van de kruising tussen de MXS5.0 en de Lithium XS5.zunrob schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:12:
[...]
Ik had de link al aangepast, maar jij was te snel. Of ik te langzaam.
De specs van de BMW lader lijken wel iets beter toch? Het kunnen laden van lithium-ion accu's en ook hogere Ah. Dat lijkt me dan de betere keuze toch?
Overigens is het, ook de dakdragers, mijn inziens niet 1 op 1 rebranded. De Thule eigen dakdragers zijn net anders dan die van BMW. Denk dus dat ze in opdracht van BMW door Thule worden gemaakt, idem voor deze lader maar dan door CTEK.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Voorheen was deze identiek aan de BMW lader. Nu Li-ion wat meer gangbaar is heeft BMW een nieuwe lader die alles kan uitgebracht. Dus nu klopt de dakdragers analogie nog beterzunrob schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:12:
[...]
Ik had de link al aangepast, maar jij was te snel. Of ik te langzaam.
Het is alleen slecht te vinden of die BMW lader ook de 'recon' functie heeft zoals de CTEK.Mr Pingu schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:28:
[...]
Voorheen was deze identiek aan de BMW lader. Nu Li-ion wat meer gangbaar is heeft BMW een nieuwe lader die alles kan uitgebracht. Dus nu klopt de dakdragers analogie nog beter
Ik heb een lithium lader voor mijn F80, de ctek lithium xs, let wel op deze kan je alleen gebruiken als je een lithium accu hebt. De meeste BMW's hebben volgens mij toch nog steeds een traditionele accu?zunrob schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:03:
[...]
De BMW later lijkt iets beter, namelijk hogere Ah en ook de nieuwe lithium ion accu...
anyway, CTEK is zelfde als die van BMW.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Ik doelde enkel op het feit dat die 3 km ook wel met de fiets kan... van BMW natuurlijk.Gelukkig doet de dealer hier in de buurt ook niet moeilijk als er net even een leenauto nodig is. Geen leaseRivanov schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:06:
Lease he.Dus zit gewoon vervangend vervoer bij inbegrepen.
Er zijn heel veel soorten accu’s maar meeste zijn tegenwoordig Li-ion of AGM. Waarbij AGM al enige tijd op de markt is en ik verwacht dat de meeste hier een AGM hebben.Greetoz schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:43:
[...]
Ik heb een lithium lader voor mijn F80, de ctek lithium xs, let wel op deze kan je alleen gebruiken als je een lithium accu hebt. De meeste BMW's hebben volgens mij toch nog steeds een traditionele accu?
De BMW lader kan meer types aan, niet enkel lithium accu, maar de recon mode is verdwenen maar dit is voor AGM niet relevant meer. Daarom denk dat die BMW lader een goede keus is voor de toekomst waar AGM en Li-Ion het meeste zullen voorkomen.
Nee toch? Bij BMW staat expliciet dat je ook gewone (AGM) accu's kunt laden EN lithium ion.Greetoz schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:43:
[...]
Ik heb een lithium lader voor mijn F80, de ctek lithium xs, let wel op deze kan je alleen gebruiken als je een lithium accu hebt. De meeste BMW's hebben volgens mij toch nog steeds een traditionele accu?
Wat gebruiken jullie voor:
1. Het dashboard? Het is een soort hard leer achtige structuur maar geen leer volgens mij?
2. Sneaker-vegen op de deuren en kleine krasjes in het plastic?
3. Piano-black trims?
En 4. Nu BMW gummipflege niet meer bestaat, wat zou eventueel een vervanger kunnen zijn voor de de deurseals?
Sommige zullen zeggen, een €4 stick van de Hema, ik heb die van Nextzett.Mr Pingu schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:44:
En 4. Nu BMW gummipflege niet meer bestaat, wat zou eventueel een vervanger kunnen zijn voor de de deurseals?
Voor de rest zou ik zeggen, kijk hier eens, zitten ook veel BMW poetsers
Ik gebruik dit:Mr Pingu schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:44:
Ik wil binnenkort mijn interieur eens echt een goede schoonmaak beurt geven. Een hoop zelf aan de auto gedaan maar schoonmaak interieur tot nu altijd uitbesteed en uitgesteldwaarbij vooral dat laatste
https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B0012AW4RO/?th=1
Iemand al is een mat blanke wrap op bluestone metallic gehad? Ben benieuwd of het wat wordt?
Ik heb toen ik de auto importeerde geen enkele NL verzekeraar kunnen vinden waar je de auto op VIN kunt verzekeren. Allicht dat je via een tussenpersoon nog wat geregeld krijgt.NLKornolio schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:50:
Dacht even bmw topcover verzekering op vin te kunnrn afsluiten via de telefoon. Nee sorry dat kan niet. Zoek je op Google naar auto verzekering op vin is eerste hit Allianz, das vreemd das toevallig ook de topcover aanbieder.
Iemand al is een mat blanke wrap op bluestone metallic gehad? Ben benieuwd of het wat wordt?
Check dit topic is, zeer interessant en hulpvaardigMr Pingu schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:44:
Ik wil binnenkort mijn interieur eens echt een goede schoonmaak beurt geven. Een hoop zelf aan de auto gedaan maar schoonmaak interieur tot nu altijd uitbesteed en uitgesteldwaarbij vooral dat laatste
1. Het dashboard? Het is een soort hard leer achtige structuur maar geen leer volgens mij?
3. Piano-black trims?
Het grote auto detailing topic
Leuk... maar als BMW dat niet in zijn voorwaarden wil zal Allianz dat uit naam van de BMW Top Cover inderdaad niet doen. Wat Allianz zelf doet is de beroemde peer in het verhaal. Zelfde als artikelen onder eigen naam en onder naam van de fabrikant. ATE, BMW, et cetera...NLKornolio schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 19:50:
Dacht even bmw topcover verzekering op vin te kunnrn afsluiten via de telefoon. Nee sorry dat kan niet. Zoek je op Google naar auto verzekering op vin is eerste hit Allianz, das vreemd das toevallig ook de topcover aanbieder.
Oja, een grappig weetje: 6 miljoen remschijven per jaar maken ze in Berlijn... in een BMW fabriek.
Doe je beter dan ik. Mij gaven ze een 2-serie meeRivanov schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:54:
Auto voor onderhoud bij de dealer. Weer een mooie leenauto meegekregen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/oaeuj3kOVfOizLOT98Km0Ihu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bSySM0ToPt0XAWyhwwsBAX22.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GHMJaQcnhAcMO8y9GSxuzte6.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha, nope. Hij mist blanke lak.
Heb de aversie bij alle merken met alle matte lakken.
1: 303 aerospace protectant.Mr Pingu schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:44:
3. Piano-black trims?
2. 303 aerospace protectant.
3. Polijsten en PPF-en of vervangen voor aluminium trim o.id.
4. Gyeon Cure.
Zoals in het pdf document beschreven staat. Sommige onderdelen blijven voeding krijgen als er aan bepaalde condities wordt voldaan zoals bv het parkeerlicht aan zetten.melensuup schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:36:
[...]
Ik neem aan dat bij de G30 dezelfde regensenor is toegepast. Als de regensensor geen voeding krijgt na afsluiten, hoe werkt het dan dat toch het dakraam dichtgaat bij regen?
Wat is dat eigenlijk met die fsc codes icm websites die mapupdates bieden ? Uit mijn Volkswagen tijd was dat destijds een levendig iets om via de niet officiele wegen navigatie updates te krijgen (voor de gehele vag groep eigenlijk).
Ik zie dit voor BMW ook op veel websites naar voren komen. Ja ik ben er even naar op zoek gegaan maar nog niks gekocht. Mijn voorkeur gaat uit naar de officiele manier, maar ook ik kan mijn geld maar 1x uitgeven en dan klinkt een 40€ toch iets beter dan de 90€ die BMW van mij vraagt via de connected drive store.
XBL: MRE Inc
Heb je trouwens een Sensatec dashboard? Anders kan je nog Gyeon Q² Leather Coat gebruiken.Mr Pingu schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:44:
Ja dat denk ik? Ik twijfel namelijk, het is namelijk een stuk harder / meer plastic-achtig dan het leren gedeelte van de deuren bijvoorbeeld. Maar het is weer zachter dan het plastic op de onderkant van de deuren… Dus ik twijfel een beetje wat ik heb…CarJunkyXL schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 06:14:
[...]
Heb je trouwens een Sensatec dashboard? Anders kan je nog Gyeon Q² Leather Coat gebruiken.
Je kan je headunit patchen om zeg maar fake FSC’s te laten accepteren. FSC is ern FreiSchaltCode, zonder FSC blijft die gelockt. Afhankelijk van Welke headunit je hebt zijn er nuances.MRE-Inc schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:49:
[...]
Zoals in het pdf document beschreven staat. Sommige onderdelen blijven voeding krijgen als er aan bepaalde condities wordt voldaan zoals bv het parkeerlicht aan zetten.
Wat is dat eigenlijk met die fsc codes icm websites die mapupdates bieden ? Uit mijn Volkswagen tijd was dat destijds een levendig iets om via de niet officiele wegen navigatie updates te krijgen (voor de gehele vag groep eigenlijk).
Ik zie dit voor BMW ook op veel websites naar voren komen. Ja ik ben er even naar op zoek gegaan maar nog niks gekocht. Mijn voorkeur gaat uit naar de officiele manier, maar ook ik kan mijn geld maar 1x uitgeven en dan klinkt een 40€ toch iets beter dan de 90€ die BMW van mij vraagt via de connected drive store.
Persoonlijk heb ik fake-fsc/ non-OEM set geinstalleerd omdat het of 80 euro was met CarPlay activatie en lifetime maps of 90 euro voor maps FSC en 310 voor CarPlay. Dan was het rekensommetje snel gemaakt.
Er is ook nog zoiets als provisioning waarbij de VIN van een donorauto in de headunit geschreven wordt en de subscripties van de connectedDrive store van die auto gebruikt worden. Dit kan side effects hebben op dat de myBMW app niet meer lekker met de auto praat. Afhankelijk van welk model.
Provisioning methode zou ik altijd overslaan
Dan heb je geen Sensatec, dat zou echt als het leer van de stoelen uitgezien en gevoeld hebben. Dit klinkt als het gewone zachte plastic.Mr Pingu schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:39:
[...]
Ja dat denk ik? Ik twijfel namelijk, het is namelijk een stuk harder / meer plastic-achtig dan het leren gedeelte van de deuren bijvoorbeeld. Maar het is weer zachter dan het plastic op de onderkant van de deuren… Dus ik twijfel een beetje wat ik heb…
Thankszunrob schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:55:
[...]
Dan heb je geen Sensatec, dat zou echt als het leer van de stoelen uitgezien en gevoeld hebben. Dit klinkt als het gewone zachte plastic.
Bij deze advertentie staat een foto van de structuur, behalve dat mijn interieur dus geheel zwart is.
https://alpincars.com/en/...ashboard-panel-black.html
Ik vind echt een raar materiaal
Ja het is bijzonder materiaal. Vind het knap gemaakt. Het is zo een zacht plastic, wat gelukkig best netjes blijft. Weet ook niet of op de X1 überhaupt Sensatec dashboard een optie was. Vermoed het niet.Mr Pingu schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:02:
[...]
Thanks![]()
Bij deze advertentie staat een foto van de structuur, behalve dat mijn interieur dus geheel zwart is.
Kan je je optie lijst er niet bij pakken? Bij mijn G21 is de Sensatec optie: S4AW Instrument panel SensatecMr Pingu schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:39:
Ja dat denk ik? Ik twijfel namelijk, het is namelijk een stuk harder / meer plastic-achtig dan het leren gedeelte van de deuren bijvoorbeeld. Maar het is weer zachter dan het plastic op de onderkant van de deuren… Dus ik twijfel een beetje wat ik heb…
Ah, dat is waar ook. Je hebt een F48. Dit is trouwens een F48 dashboard met Sensatec:Mr Pingu schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:02:
[...]
Thanks![]()
/f/image/MW18zhaMvOYJ4ho5Q61fKwkb.png?f=fotoalbum_large)
Te herkennen aan de stitching op het dashboard zelf.
Heb je dat niet zoals de link in je vorige post, dan heb je het gewone dashboard en kan je dit na het reinigen met een APC (All purpose cleaner) voeden en beschermen met 303 aerospace.
Jemig, wat een afgrijselijk ding zeg. Dat interieurseanpaul schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:04:
[...]
Doe je beter dan ik. Mij gaven ze een 2-serie mee
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Rijdt je nu een 1-serie, geef dan een 3 of 4 mee. Rijdt je nu een 3-serie, geef dan een 5-serie mee. Etc. etc.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Enige code betreft bekleding is PSDW_Arthur schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:23:
[...]
Kan je je optie lijst er niet bij pakken? Bij mijn G21 is de Sensatec optie: S4AW Instrument panel Sensatec
100% geen stitchesCarJunkyXL schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:36:
[...]
Ah, dat is waar ook. Je hebt een F48. Dit is trouwens een F48 dashboard met Sensatec:
[Afbeelding]
Te herkennen aan de stitching op het dashboard zelf.
Heb je dat niet zoals de link in je vorige post, dan heb je het gewone dashboard en kan je dit na het reinigen met een APC (All purpose cleaner) voeden en beschermen met 303 aerospace.
Als ik realoem goed lees is de PreLCI nooit in sensatec uitgebracht, maar een beperkt aantal opties:
https://www.realoem.com/b...MW-X1_18dX&diagId=51_2905
Kijk ik bij een een F48 LCI is de lijst veel langer en ook sensatec =
Yes opties:
https://www.realoem.com/b...iagId=51_2905#51456969855
Blijkbaar is sensatec dus pas vanaf de LCI verschenen.
Bedankt voor de input, vrij zeker van dat het dus gewoon plastic in een rare vorm is
Dat is inderdaad een mooie kleur. Toevallig heeft een collega van me een nieuwe i4 besteld in DravitGrau.DeBaroN schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:51:
Ik ben op moment wel gecharmeerd van Dravitgrau metallic icm zwarte lijsten en wielen. M pakket natuurlijk. Mat zie ik niet zitten
Ik blijf Skyscraper Grey op m'n 1-serie ook nog steeds erg mooi vinden.
Ja bij zwart eens maar bij portimao blue is frozen best wel mooi (vind ik)Rivanov schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:49:
Terugkomend op mat versus metallic.
Hierbij de i5 in beide varianten.
Geef mij dan maar metallic.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dan hebben ze mij een “down-sell” gedaan. Heb zelf een G32Rivanov schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:47:
Een goede dealer doet altijd aan "upsell" qua leenauto.
Rijdt je nu een 1-serie, geef dan een 3 of 4 mee. Rijdt je nu een 3-serie, geef dan een 5-serie mee. Etc. etc.
Dan heb jij geen “slimme” dealer.seanpaul schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:18:
[...]
Dan hebben ze mij een “down-sell” gedaan. Heb zelf een G32
Lijkt me lang niet altijd de handigste manier om te upsellen? Niet iedereen is toch op zoek naar een (fysiek) grotere wagen? Je zou ook een luxer uitgeruste of nieuwe versie van de serie die je zelf rijdt mee te geven. Ik heb zelf een F31 en zou denk ik warmer worden van een G21 leenauto dan een G31Rivanov schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:47:
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Bij Ekris een Mini One 55kW meegekregen terwijl er een Z3 3.0 bij hun stond voor een onderhoudsbeurtRivanov schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:47:
Nu ben ik vast niet de standaard klant die er ook komt voor een nieuwe auto, maar wat een traag saai hok was dat zeg.
[ Voor 3% gewijzigd door JTB81 op 24-05-2024 12:49 ]
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
:fill(white):strip_exif()/f/image/sj6Wuhy4fchJU7MBldkIgN7G.png?f=user_large)
Ik moet er gewoon eentje "huren" bij Ekris. Hoe dikker hoe duurder. Begint bij een Mini als ik het me goed herinner.
Gewoon laptop mee en werkend wachten dus.
vanPoelgeest ook altijd huren of gratis fiets mee.Puf schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:11:
Wacht, jullie krijgen gratis leenauto's mee bij gepland onderhoud?[Afbeelding]
Ik moet er gewoon eentje "huren" bij Ekris. Hoe dikker hoe duurder. Begint bij een Mini als ik het me goed herinner.
alleen bij terugroepacties wel een gratis leenauto
Bij mensen die de auto leasen zit het vervangend vervoer vaak in het contract. Dit is een keuze uiteraard van de werkgever.Puf schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:11:
Hier hetzelfde als bij jou. Als de G22 voor onderhoud gaat dan neem ik het laptopje mee en werk daar wel even tot het klaar is. Loop even een rondje, praatje met de verkopers. Geen problemen mee. Wel leuk voor de afwisseling eigenlijk.

Bij Dusseldorp (Hoogeveen, Assen) hetzelfde; vervangend vervoer is prima, maar je mag betalen. Of fietsen.... Ondanks dat ik bij beide zaken auto's heb gekocht.Puf schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:11:
Begrijp het het aan de ene kant wel, van de andere kant ook weer niet. Vanuit commercieel oogpunt kun je met vervangend vervoer een klant toch 'lekker' maken met een andere/ nieuwe auto, bijvoorbeeld wanneer ik interesse toon in een i4. Dan is vervangend vervoer toch best geschikt als kennismaking, lijkt mij.
Maar goed, ook op de vraag om de auto op te laden werd met wat vraagtekens gereageerd (en een reactie als 'wij tanken de auto's ook niet af'). Het aftanken snap ik, maar opladen kost nagenoeg geen extra moeite, behalve dan de auto parkeren nabij een laadpaal (op eigen terrein notabene).
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
:strip_exif()/f/image/bfOyk6YbD7SR1pjv0hozEBZC.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is een 2 serie (F44) GC 218i geworden.
volgende week maar even de ramen laten tinten en nog wat kleine persoonlijke dingetjes aanpassen naar mijn smaak, maar gelukkig allang blij dat we weer een 'eigen' auto hebben.
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Gefeliciteerd! Veel plezier en veilige KM-ers toegewenst! Kan je wat vertellen over de spec?Tjona100 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:43:
Het heeft even geduurd, nadat dieven huis hebben gehouden en een TL verklaring van onze F20 hebben we gelukkig van de week onze nieuwe auto kunnen ophalen.
[Afbeelding]
Het is een 2 serie (F44) GC 218i geworden.
volgende week maar even de ramen laten tinten en nog wat kleine persoonlijke dingetjes aanpassen naar mijn smaak, maar gelukkig allang blij dat we weer een 'eigen' auto hebben.
Sterker nog ze komen mijn auto gratis ophalen brengen hem weer terug.. krijg dan automatisch gratis vervangend vervoer want ze moeten de auto waarmee ze hierheen rijden laten staan... en ik woon op 100 km van de dealer.. Heb het iig nog nooit op de factuur zien staan. Het is wel de reden dat de auto daar nog in onderhoud zit.Puf schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:11:
[ Voor 3% gewijzigd door Greetoz op 24-05-2024 17:04 ]
tip om toch een gratis 'leenauto' te krijgen: plan een proefrit in, de meeste dealers laten je wel een paar uurtjes op pad gaanLeut schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:28:
[...]
Bij Dusseldorp (Hoogeveen, Assen) hetzelfde; vervangend vervoer is prima, maar je mag betalen. Of fietsen.... Ondanks dat ik bij beide zaken auto's heb gekocht.
Begrijp het het aan de ene kant wel, van de andere kant ook weer niet. Vanuit commercieel oogpunt kun je met vervangend vervoer een klant toch 'lekker' maken met een andere/ nieuwe auto, bijvoorbeeld wanneer ik interesse toon in een i4. Dan is vervangend vervoer toch best geschikt als kennismaking, lijkt mij.
Interessant. Ze hebben me wel eens de haal- en brengservice aangeboden, maar ik ging er van uit dat ze dan met een elektrische fiets of zo komen.Greetoz schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 17:03:
[...]
Sterker nog ze komen mijn auto gratis ophalen brengen hem weer terug.. krijg dan automatisch gratis vervangend vervoer want ze moeten de auto waarmee ze hierheen rijden laten staan... en ik woon op 100 km van de dealer.. Heb het iig nog nooit op de factuur zien staan. Het is wel de reden dat de auto daar nog in onderhoud zit.
Wel vreemd dat haal-breng gratis is en vervangend vervoer geld kost. Zo'n student/runner heeft ook een uurloon en de auto die bij de klant blijft staan kan de dealer ook niet gebruiken. Daar komen de km met de dealerauto dan nog bovenop. Lijkt me dat dat bij elkaar duurder is dan een dagje een Mini meegeven.
Overigens is haal-breng niks voor mij. Ik vind het al eng om mijn sleutel aan de balie af te geven als ik hem voor onderhoud naar de dealer breng.
Ben ook wel benieuwd, wij hebben een 218i Grand Tourer uit 2017. Compleet andere auto, maar ik ben wel benieuwd wat er ondertussen verbeterd is aan specs van het motortje.CarJunkyXL schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:49:
[...]
Gefeliciteerd! Veel plezier en veilige KM-ers toegewenst! Kan je wat vertellen over de spec?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
To do: 19" staggered eraf en 18" rondom.
DiTuPa app chip tune voorbereiden.
Hoop geconfigureer.
:strip_exif()/f/image/ftv9tpNf6kv2L9b0Sq0tw7rZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HSeUKeQJHRUNqtRYL5D3GyHo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PBjUmdvzdIJVxtVdVDgZ9ztt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gHACvjoJLXasmggpRW5f6an8.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarom? 19"-es staan echt prima.Rene44 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:51:
Hoe goed is zo’n ditupa App tune?Rene44 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:51:
Happy me! F31 320d ingeruild voor een G21 330D xdrive met als verrassung een m sport diff! Wow! Samen met adaptive dempers is dit zoveel beter dan de F31 op M sport onderstel. Dit is veel, veel beter en je kan met dat sper diff en de xdrive in de regen heel leuk de achterkant laten bewegen. Echt supercool!
DiTuPa app chip tune voorbereiden.
Hoop geconfigureer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lease.Puf schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:11:
Nou ja krijgen, staat gewoon op de rekening.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik dacht dat 19" te stuiterig zou zijn maar het blijkt alles mee te vallen. Echter heb ik de 18" al besteld. Ook: dit is een staggered setup, een breedset. Ik wil op elke hoek dezelfde maat en gewoon kleiner voor meer neutraler BMW gevoel. Ik vond de breedset ook mooier maar ook veel te veel grip achter waardoor de F31 ging ondersturen.
Het is meer de man erachter, Marcel Meyer. Een legende in Duitse fora. Voor wat betreft Diesel tuning DE referentie. En veel youtube videos waar hij en zijn makker Marco diep, diep discussie gaan over chiptuning. Ik ben zoveel meer te weten gekomen en ook waarom je gewoon niet bij de chip tuner op de hoek met zn standaard internet file je dure (BMW) auto moet gaan verklooien. "wat je meekrijgt is de sheet met extra power. Wat je niet meekrijgt zijn alle beveiligingen die ze uit hebben gezet""*
YouTube: Bauteileschutz ist da! | DITUPA Standard | WinOLS mit M.Eng. Marcel ...
En ik vond het idee van zelf via een app de tuning doen erg aansprekend. Je kan ook makkelijk weer terug of naar stage 2 mits juiste hardware.
https://www.dieseltuningparts.com/
*diesel tunen is aparte tak van sport vanwege het extra hitte component. Wellicht is het minder risico met benzine. Nummer 4 op mijn to do list is een bespoke intercooler installeren. Die worden echter nog niet voor de G21 330D gemaakt. DiTuPa claimt echter dat een 335D met bv Wagner intercooler en op 400pk gezet, tonnen kan blijven draaien. En ook fakkelen ze de 550D af fabriek van BMW helemaal af. Die motor is al zo over de grens dat vele eigenaren zonder wat te doen na 20k km problemen krijgen, zwarte uitlaten etc.
[ Voor 14% gewijzigd door Rene44 op 24-05-2024 21:35 ]
Thanks, Hier ga ik zeker meer over lezen en kijken. Heb standaard juist dat gevoel bij al die tuning apps juist dat we doen wel iets maar wat weten we zelf ook niet maar het verkoopt wel… Jouw achtergrond verhaal maakt dat ik daar maar eens een keer een uurtje of 2 aan moet besteden.[b]Rene44 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:24:
[...]
Het is meer de man erachter, Marcel Meyer. Een legende in Duitse fora. Voor wat betreft Diesel tuning DE referentie. En veel youtube videos waar hij en zijn makker Marco diep, diep discussie gaan over chiptuning. Ik ben zoveel meer te weten gekomen en ook waarom je gewoon niet bij de chip tuner op de hoek met zn standaard internet file je dure (BMW) auto moet gaan verklooien. "wat je meekrijgt is de sheet met extra power. Wat je niet meekrijgt zijn alle beveiligingen die ze uit hebben gezet""*
YouTube: Bauteileschutz ist da! | DITUPA Standard | WinOLS mit M.Eng. Marcel ...
En ik vond het idee van zelf via een app de tuning doen erg aansprekend. Je kan ook makkelijk weer terug of naar stage 2 mits juiste hardware.
https://www.dieseltuningparts.com/
*diesel tunen is aparte tak van sport vanwege het extra hitte component. Wellicht is het minder risico met benzine. Nummer 4 op mijn to do list is een bespoke intercooler installeren. Die worden echter nog niet voor de G21 330D gemaakt. DiTuPa claimt echter dat een 335D met bv Wagner intercooler en op 400pk gezet, tonnen kan blijven draaien. En ook fakkelen ze de 550D af fabriek van BMW helemaal af. Die motor is al zo over de grens dat vele eigenaren zonder wat te doen na 20k km problemen krijgen, zwarte uitlaten etc.
Marketing 101. De tuner zegt dat de apps klote zijn, de apps zeggen dat tuners klote zijn en iedereen zegt dat piggybacks klote zijn (behalve de verkopers van die dingen).Mr Pingu schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:49:
Thanks, Hier ga ik zeker meer over lezen en kijken. Heb standaard juist dat gevoel bij al die tuning apps juist dat we doen wel iets maar wat weten we zelf ook niet maar het verkoopt wel… Jouw achtergrond verhaal maakt dat ik daar maar eens een keer een uurtje of 2 aan moet besteden.
Mijn overtuiging is dat de ervaren tuner die gespecialiseerd is in één tot een paar merken de beste optie is.
In de huidige wereld niet helemaal meer thuis, maar 10 jaar geleden zou ik met een Mazda wankel naar Jeroentje gaan en met een Nissan GT-R naar Total Car Concept.
Nu zou ik echt niet weten waar ik heen zou gaan als ik stage 2+ of verder wil, maar dat zou zeker een bedrijf zijn. Stage 1 durf ik wel aan met MHD (of BM3).
Yes. En bij mij ging het niet eens om onderhoud. Ik had een serie aan klachten die onder garantie gefixt moest worden.Puf schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:11:
Blijkt dat ze er een aantal gewoon bij BMW konden verhalen (zelfs na 7 jaar). Waaronder de stoel die heel licht naar voor en achteren kantelt en een klikkend geluikt maakt als het gewicht verplaatst wordt (door gas/remmen).
[ Voor 99% gewijzigd door seanpaul op 24-05-2024 23:29 ]
Bij werkzaamheden onder garantie is dat inderdaad logisch, want dan is het "de schuld van BMW" dat je auto in de werkplaats staat. Heb ook wel eens gratis zo een 2-busje mee gehad toen de (beruchte) koelslang moest worden vervangen. Heb echter nog nooit gehoord van een dealer die standaard een privéeigenaar een leenauto meegeeft bij regulier onderhoud. Leaserijders vaak wel natuurlijk.seanpaul schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 23:24:
[...]
Yes. En bij mij ging het niet eens om onderhoud. Ik had een serie aan klachten die onder garantie gefixt moest worden.
Blijkt dat ze er een aantal gewoon bij BMW konden verhalen (zelfs na 7 jaar). Waaronder de stoel die heel licht naar voor en achteren kantelt en een klikkend geluikt maakt als het gewicht verplaatst wordt (door gas/remmen).
Ik had vorige week een gloednieuwe 118i mee voor werk naar Duitsland en ik zou zweren dat die knoppen tijdens navigeren op een geen moment verdwijnen.
Gisteren is de nieuwste iDrive update op m'n G21 gezet en had gehoopt dat die knoppen weg zouden zijn, maar helaas. Of zou dat pas weggaan als je de nieuwste navigatie update hebt? Mijn kaarten zijn vrij oud. Van 2020/21 dacht ik.
NB: ook in splitscreen blijven die knoppen staan wat dan best wel een groot gedeelte van het dan kleinere navigatie venster in beslag neemt.
:strip_exif()/f/image/W18qsxWxhliDcxWrJVNtQgxb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 25-05-2024 12:49 ]
Dankje!CarJunkyXL schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:49:
[...]
Gefeliciteerd! Veel plezier en veilige KM-ers toegewenst! Kan je wat vertellen over de spec?
Het is een 218i met b38 blok, op dat opzich niet ziens waardige upgrade t.o.v mijn 116i
voorderest zit ie wel redelijk lekker in de opties.
Wat ik zelf nog wel wil gaan doen met de tijd is.
- Ramen blinderen
- BMW 552 velgen (zit nu 819 op)
- Zwarte grill ( dat is nu chroom zwart)
Wel bij aflevering rondom nieuwe banden gekregen omdat die onder en nabij de 3mm zaten.
dat schijnt een premium selectie voorwaarde te zijn.
En gelijk bij thuiskomt heb ik start/stop er uit gecodeerd
Ja hijs zeker merkbaar wel wat sneller idd dan de 116i, denk ook wel dat de automaat daar een aandeel in heeft. (f20 handgeschakeld)
CarJunkyXL schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:15:
[...]
Lekker bezig! Maar een 116i had toch 109PK? En van 109PK naar 138PK moet je wel merken toch?!
[ Voor 19% gewijzigd door Tjona100 op 25-05-2024 17:51 ]
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
Lekker bezig! Maar een 116i had toch 109PK? En van 109PK naar 138PK moet je wel merken toch?!Tjona100 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 13:03:
[...]
Dankje!
Het is een 218i met b38 blok, op dat opzich niet ziens waardige upgrade t.o.v mijn 116i
voorderest zit ie wel redelijk lekker in de opties.
Wat ik zelf nog wel wil gaan doen met de tijd is.
- Ramen blinderen
- BMW 552 velgen (zit nu 819 op)
- Zwarte grill ( dat is nu chroom zwart)
Wel bij aflevering rondom nieuwe banden gekregen omdat die onder en nabij de 3mm zaten.
dat schijnt een premium selectie voorwaarde te zijn.
En gelijk bij thuiskomt heb ik start/stop er uit gecodeerd
Als je je iDrive knop naar rechts drukt, kom je in dat menu. Als je hem weer terug tikt naar links, zou hij vanzelf moeten verdwijnen.MRE-Inc schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:48:
Weet iemand hoe je de knoppen die rechts op het scherm zitten, weg krijgt? Dus verkeersinformatie, themakaarten etc.
Ik had vorige week een gloednieuwe 118i mee voor werk naar Duitsland en ik zou zweren dat die knoppen tijdens navigeren op een geen moment verdwijnen.
Gisteren is de nieuwste iDrive update op m'n G21 gezet en had gehoopt dat die knoppen weg zouden zijn, maar helaas. Of zou dat pas weggaan als je de nieuwste navigatie update hebt? Mijn kaarten zijn vrij oud. Van 2020/21 dacht ik.
NB: ook in splitscreen blijven die knoppen staan wat dan best wel een groot gedeelte van het dan kleinere navigatie venster in beslag neemt.
[Afbeelding]
Mwa. Marcel Meyer is geen marktkoopman die welles nietus schreeuwt, maar uren en uren youtube filpmjes op zn naam heeft staan, discussiegroepen zit en met veel onderbouwing en argumenten uitlegt waarom een standaard internet chip tune een risicovolle bezigheid is. Gezien zijn projecten is dit echt een liefhebber en niet zomaar de zoveelste toko. Zijn DiTuPa app programma heeft juist veel van die extra beveiligingen en hij legt in detail uit waarom het zo belangrijk is om veel te laten zitten in je motor en niet weg te schrijven. Mijn BMW specialist garage die anti chip tuning is, heeft eigenlijk exact dezelfde bezwaren gegeven en hoeveel problemen ze terugzien met niet goed gechipte motoren.TheBrut3 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 23:23:
[...]
Marketing 101. De tuner zegt dat de apps klote zijn, de apps zeggen dat tuners klote zijn en iedereen zegt dat piggybacks klote zijn (behalve de verkopers van die dingen).
Mijn overtuiging is dat de ervaren tuner die gespecialiseerd is in één tot een paar merken de beste optie is.
In de huidige wereld niet helemaal meer thuis, maar 10 jaar geleden zou ik met een Mazda wankel naar Jeroentje gaan en met een Nissan GT-R naar Total Car Concept.
Nu zou ik echt niet weten waar ik heen zou gaan als ik stage 2+ of verder wil, maar dat zou zeker een bedrijf zijn. Stage 1 durf ik wel aan met MHD (of BM3).
Bel ook eens andere serieuze tuners als Mosselman en die zeggen eigenlijk hetzelfde: voor degelijke tuning heb je bespoke software nodig. Mosselman is een BMW tuner. JD engineering in Lochem louter VAG. Dat zijn serieuze jongens waar je ook de prijs naar ziet. Mijn buurman ging met zn 335i naar een 'reguliere tuner'' inc XHP versnellingsbak tune en vmax limiter eruit, toch ook vrij snel terug met veel vreemde problemen.
Verder is Meyer een specifieke diesel tuner, wat weer aparte eisen stelt. Ik heb erg veel geleerd van zn filmpjes (en mn slechte duits opgepoetst)
[ Voor 9% gewijzigd door Rene44 op 25-05-2024 15:58 ]
^^ ditPepppie schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:06:
[...]
Als je je iDrive knop naar rechts drukt, kom je in dat menu. Als je hem weer terug tikt naar links, zou hij vanzelf moeten verdwijnen.
Mocht het nou niet werken reset Idrive dan even door de volumeknop 40 sec ingedrukt te houden.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
En bij instellingen op rustige modus misschien zetten?Pepppie schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:06:
[...]
Als je je iDrive knop naar rechts drukt, kom je in dat menu. Als je hem weer terug tikt naar links, zou hij vanzelf moeten verdwijnen.
Maar dat is toch ook een keuze? Je kan voor een paar honderd euro om de hoek terecht en dan krijg je een 'kant-en-klare'-tune. BR Performance, Beek Autoracing, Mosselman, Tuning Service Huizen, Demtuned zijn toch echt wel firma's die eigen tunes maken.Rene44 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:54:
Bel ook eens andere serieuze tuners als Mosselman en die zeggen eigenlijk hetzelfde: voor degelijke tuning heb je bespoke software nodig. Mosselman is een BMW tuner. JD engineering in Lochem louter VAG. Dat zijn serieuze jongens waar je ook de prijs naar ziet. Mijn buurman ging met zn 335i naar een 'reguliere tuner'' inc XHP versnellingsbak tune en vmax limiter eruit, toch ook vrij snel terug met veel vreemde problemen.
Dat was hem. Klaarblijkelijk in de 118i vorige week dat per ongeluk aangezet waardoor die knoppen niet meer zichtbaar waren.melensuup schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:20:
[...]
En bij instellingen op rustige modus misschien zetten?
Bedankt
Dat bedoelde ik ook. Mosselman schrijft ook zn eigen software. Dat je dan gelijk 800 euro betaalt vs 300 bij om-de-hoek moest ik vorig jaar ook even van slikken, maar nu weet ik waarom.CreativeS schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:06:
[...]
Maar dat is toch ook een keuze? Je kan voor een paar honderd euro om de hoek terecht en dan krijg je een 'kant-en-klare'-tune. BR Performance, Beek Autoracing, Mosselman, Tuning Service Huizen, Demtuned zijn toch echt wel firma's die eigen tunes maken.
Ik denk ook dat het uiteindelijk scheelt hoe je rijdt. Ga je elke dag stampen, track days, etc: neem spec tune, top of the bill.
Wil je af en toe lekker de snelweg oprit opspuiten maar rij je 90% redelijk kalm: om-de-hoek tunen.
Even terug naar mijn nieuwe G21: ik ben erg verbaasd hoe 'licht' 1825 kg (volgens opgave)auto voelt vs de F31. Die woog op de stortweegschaal 1630 kg inc opties als pano dak. Ik ik heb dat nu ook op de G21 en dikker blok denk ik dat ik toch tegen de 1850 zit. Maar zo lichtvoetig, de balans is echt so anders in een G21. Ik vond de F31 een hele fijne auto maar deze G serie is echt een stuk beter. Ik begin een behoorlijke BMW fanboy te worden.
Gewoon altijd bij de juiste tuner. Persoonlijk vind ik het zonde van je geld om met een halfbakken tune te rijden. Je kunt het zelf zo gek maken als je wil, dat heb je altijd nog zelf in de hand.Rene44 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:16:
Wil je af en toe lekker de snelweg oprit opspuiten maar rij je 90% redelijk kalm: om-de-hoek tunen.
Mijn mappen van de navigatie zijn redelijk gedateerd, maar 89€ voor 1 jaar. Zou dat met BF goedkoper aangeboden worden? Die HBA kost ook 189€ en volgens het vin rapport heb ik:
dus zou die HBA ook volledige tegemoetkomende verkeer moeten filteren. Al met al best wel weer een uitgave.LED HEADLIGHTS W.EXTENDED
FEATURES 5A4
De afgelopen jaren krijg je steeds wat korting met Black Friday ja.MRE-Inc schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:10:
Om even vooruit te lopen op het najaar: heeft de BMW Connected Store met Black Friday ook aanbiedingen?
Mijn mappen van de navigatie zijn redelijk gedateerd, maar 89€ voor 1 jaar. Zou dat met BF goedkoper aangeboden worden? Die HBA kost ook 189€ en volgens het vin rapport heb ik:
[...]
dus zou die HBA ook volledige tegemoetkomende verkeer moeten filteren. Al met al best wel weer een uitgave.
Als je voorheen een 320d reed (of kleiner) i.p.v. een 330d dan is dat een wereld van verschil inderdaad. Ik reed met een E46 318i van 1350 kg, niet vooruit de branden, voelde aan als een tank. Rij nu een F31 330i (1560kg), rijd vederlicht (al ga ik hem toch echt chippen, mis het agressieve wat ik mijn U1 Octavia RS had met JD chip (375nm / 232 pk).Rene44 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:16:
[...]
Even terug naar mijn nieuwe G21: ik ben erg verbaasd hoe 'licht' 1825 kg (volgens opgave)auto voelt vs de F31. Die woog op de stortweegschaal 1630 kg inc opties als pano dak. Ik ik heb dat nu ook op de G21 en dikker blok denk ik dat ik toch tegen de 1850 zit. Maar zo lichtvoetig, de balans is echt so anders in een G21. Ik vond de F31 een hele fijne auto maar deze G serie is echt een stuk beter. Ik begin een behoorlijke BMW fanboy te worden.
Voor iDrive 6 zijn er maar twee updates per jaar. Als je in de gaten houdt wanneer er een nieuwe map uit is en even een week of twee wacht, dan kun je met een jaarabonnement drie keer updaten. Daarna kun je een half jaartje zonder abo doen. Daarmee bespaar je dus 1/3e. Je hebt toch niks aan een abo als er geen updates zijn.zunrob schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:37:
[...]
De afgelopen jaren krijg je steeds wat korting met Black Friday ja.
Connected Booster heb ik wel continu aanstaan, ofschoon de RTTI bagger is. Vandaag nog de verbindingsweg tussen A12 en A2 opgestuurd die de hele dag dicht is. Je moet wat over hebben voor online POI's zoeken met spraak en navi op je HUD.
Dat werkt alleen voor je instrumentencluster dacht ik. Opvallend dat dat met die knoppen relatie heeft.melensuup schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:20:
[...]
En bij instellingen op rustige modus misschien zetten?
[ Voor 11% gewijzigd door Eagle Creek op 25-05-2024 23:46 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ja dat wordt met BF geloof ik 20% gegeven, in ieder geval op de kaarten. Dat heb ik 2022 gedaan en ga het dit jaar weer doen, want update is een jaar geldig. 2023 overgeslagen maar wel de 2023-1 kaarten geinstalleerd omdat deze 1 jaar geldig is. De 2024-1 kaarten heb ik niet maar als ik nu met BF weer kan kopen dan kan ik updaten naar 2024-2MRE-Inc schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 20:10:
Om even vooruit te lopen op het najaar: heeft de BMW Connected Store met Black Friday ook aanbiedingen?
[...]
dus zou die HBA ook volledige tegemoetkomende verkeer moeten filteren. Al met al best wel weer een uitgave.
Zover ik weet is 5A4 zonder Non Gllare High Beam, in ieder geval op de f3x zat dat in optie 552 Adaptive Headlights LED. Mogelijk voor andere modellen anders. Ook mijn F48 heeft HBA en 5A4 maar ik heb alleen aan/uit HBA niet de non-glare high beam waarbij tegenliggende verkeer wordt uitgesneden
Nu maak ik hier uiteraard nooit gebruik van, dus wil hem na zoveel jaar wel weer terug zetten. Dat lijkt me echter maar niet te lukken. Weet iemand waarmee dat kan? Gaat om een 2018 G32.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik ben niet 100% zeker maar volgens mij is dat codingsparameter "ag_mpa_msp_view" in KOMBI ECU. BimmerCode Expert-mode kan dit en ook alle andere coderingstools die FDL kunnen coden.alexbl69 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 18:44:
Heb ooit na een tuning (waarbij de vMax van 250 verwijderd is) de graphics van m'n snelheidsmeter gewijzigd zodat deze een max van 330km/u weergeeft.
Nu maak ik hier uiteraard nooit gebruik van, dus wil hem na zoveel jaar wel weer terug zetten. Dat lijkt me echter maar niet te lukken. Weet iemand waarmee dat kan? Gaat om een 2018 G32.
Top, dank je wel. Zal dat eens proberen.Mr Pingu schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:22:
[...]
Ik ben niet 100% zeker maar volgens mij is dat codingsparameter "ag_mpa_msp_view" in KOMBI ECU. BimmerCode Expert-mode kan dit en ook alle andere coderingstools die FDL kunnen coden.
Waarmee probeer je het?alexbl69 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 18:44:
Dat lijkt me echter maar niet te lukken.
Bimmercode
Was krap in de voorste wielkasten maar het past:
:strip_exif()/f/image/3I3EYdIJPZbTAD5EU4WkwRzH.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel als hun lasapparaat stuk is en je auto daardoor aan het einde van de dag niet klaarPuf schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:11:
Wacht, jullie krijgen gratis leenauto's mee bij gepland onderhoud?
[...]
Het enige wat ik gratis mee zou krijgen voor die dag was een leenfiets.
Mooi! Is idd geen vergelijk met de vorige 3 series (en ik heb er wat gehad incl 1serie :-) ben ook pas 74 jaar. Ik rij tot volle tevredenheid een G20 een G21 vind ik echt een superlelijke auto met van de handvatten op het dak. Mja je zal wel kinders hebben en ander ongerief :-)Rene44 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:16:
[...]
Dat bedoelde ik ook. Mosselman schrijft ook zn eigen software. Dat je dan gelijk 800 euro betaalt vs 300 bij om-de-hoek moest ik vorig jaar ook even van slikken, maar nu weet ik waarom.
Ik denk ook dat het uiteindelijk scheelt hoe je rijdt. Ga je elke dag stampen, track days, etc: neem spec tune, top of the bill.
Behalve dat alles vederlicht aanvoelt in de G20/21 gaat het dankzij de turbo ook nog eens ultrarap. Vanaf noord zweden via NL zit ik nu weer glimlachend in het uiterste zuiden van Europa. Weinig recente BMW's hier te zien.
Ik zie ze anders best regelmatig voorbij komen in dit topic, alleen missen ze dan vaak verschillende interieurdelen

in het uiterste zuiden van Europa. Weinig recente BMW's hier te zien.
Ok duidelijk, zoals anderen ook al aangaven dat er wat korting is met BF. Dat is echter nog ruim een half jaar weg. Ondertussen zit er een vakantie aan te komen naar Italie, al kan ik de weg daarnaar toe dromen en zullen de meeste kruispunten in de nieuwe kaarten wel vervangen zijn door rontondes. Af en toe in de buurt wat nieuwbouwwijken, maar dat is het ook wel wat ik qua nieuwigheden tegenkom. Voor de rest is het ook gewoon je verstand gebruiken tijdens het navigeren al moet ik toegeven dat sommige situaties op de weg best onduidelijk zijn.Mr Pingu schreef op zondag 26 mei 2024 @ 00:34:
[...]
Ja dat wordt met BF geloof ik 20% gegeven, in ieder geval op de kaarten. Dat heb ik 2022 gedaan en ga het dit jaar weer doen, want update is een jaar geldig. 2023 overgeslagen maar wel de 2023-1 kaarten geinstalleerd omdat deze 1 jaar geldig is. De 2024-1 kaarten heb ik niet maar als ik nu met BF weer kan kopen dan kan ik updaten naar 2024-2
Zover ik weet is 5A4 zonder Non Gllare High Beam, in ieder geval op de f3x zat dat in optie 552 Adaptive Headlights LED. Mogelijk voor andere modellen anders. Ook mijn F48 heeft HBA en 5A4 maar ik heb alleen aan/uit HBA niet de non-glare high beam waarbij tegenliggende verkeer wordt uitgesnedenDus dat zou ik ff nakijken
Als ik de kaart update nu aanschaf dat zit ik daar voorlopig ook aan vast tot BF 2025 aangezien ik denk ik niet een nieuwe kaart update kan kopen via de connected store met BF aangezien je een jaarlijkse update koopt.
Mbt die HBA zal ik eens uitzoeken of de optie code die ik heb met mijn led koplampen. Tot dusver nog niet veel over kunnen vinden en wat er te vinden is, spreekt elkaar weer tegen.
Hier nog wel een artikel kunnen vinden waarbij een foto staat van de lichten die ik heb in mijn auto en dat ze adaptive led zijn. Geen idee of de standaard led er ook zo uitziet.
https://www.bmwblog.com/2...s-technologies-explained/

Overigens ook Carplay eens uitgeschakeld. Het draaide op de achtergrond soort van mee terwijl ik de standaard navigatie van BMW zelf gebruik via het iDrive systeem. Nadeel is dat wanneer je whatsapp berichten krijgt tijdens het rijden je iDrive navigatie vervangen wordt door de Carplay interface en na een x aantal seconden weer terug switched naar de iDrive navigatie. Best irritant en aangezien ik de standaard iDrive navigatie best wel ok vindt (kom van een 2020 Mercedes C klasse waarin de navi ronduit slecht wat inclusief de gehele multimedia interface/connectie etc)
Muziek gewoon via Bluetooth gestreamed. Het viel me op dat mijn Apple Music afspeellijsten wel zichtbaar zijn, maar als ik dan een afspeel lijst selecteer en wil luisteren er maar 4 nummer in staan. Is dat nog ergens een optie die ik over het hoofd zie ? Zou op zich wel alle nummers willen zien. Wanneer ik gewoon via mijn iPhone een afspeellijst open en afspeel, zie ik wel alle nummers staan op het iDrive scherm.
Genoeg weer om uit te zoeken, maar mocht iemand een tip hebben, graag.
Je hebt VLD (Variable Light Distrubition) en NGHB (Non-glare High Beam.
1 vd reacties hier legt het mooi uit wat VLD is.
https://f15.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1156667
Dit is optie 5A4. Waarbij optie 552 (of 522 in het geval van xenon) de non-glare high beam is waarbij er echt een gat in het lichtbeeld wordt gemaakt.
Misschien niet wat je zoekt maar mogelijk wel de oplossing voor het tijdelijk overschakelen naar CarPlay bij het binnenkomen van berichten is om een automation in je iPhone te maken dat als hij verbonden is met CarPlay, de telefoon op stille modus gaat. Voordeel is dat je niet gestoord wordt en niet geneigd bent toch te kijken of reageren, en zo zal hij dus ook niet overschakelen. Het heeft er bij mij in ieder geval voor gezorgd dat ik mijn telefoon niet meer aanraak tijdens het rijden, en als er toch wat is wat ik kwijt moet kan ik wel gewoon bellen of gebeld worden.MRE-Inc schreef op maandag 27 mei 2024 @ 23:58:
[...]
Ok duidelijk, zoals anderen ook al aangaven dat er wat korting is met BF. Dat is echter nog ruim een half jaar weg. Ondertussen zit er een vakantie aan te komen naar Italie, al kan ik de weg daarnaar toe dromen en zullen de meeste kruispunten in de nieuwe kaarten wel vervangen zijn door rontondes. Af en toe in de buurt wat nieuwbouwwijken, maar dat is het ook wel wat ik qua nieuwigheden tegenkom. Voor de rest is het ook gewoon je verstand gebruiken tijdens het navigeren al moet ik toegeven dat sommige situaties op de weg best onduidelijk zijn.
Als ik de kaart update nu aanschaf dat zit ik daar voorlopig ook aan vast tot BF 2025 aangezien ik denk ik niet een nieuwe kaart update kan kopen via de connected store met BF aangezien je een jaarlijkse update koopt.
Mbt die HBA zal ik eens uitzoeken of de optie code die ik heb met mijn led koplampen. Tot dusver nog niet veel over kunnen vinden en wat er te vinden is, spreekt elkaar weer tegen.
Hier nog wel een artikel kunnen vinden waarbij een foto staat van de lichten die ik heb in mijn auto en dat ze adaptive led zijn. Geen idee of de standaard led er ook zo uitziet.
https://www.bmwblog.com/2...s-technologies-explained/
[Afbeelding]
Overigens ook Carplay eens uitgeschakeld. Het draaide op de achtergrond soort van mee terwijl ik de standaard navigatie van BMW zelf gebruik via het iDrive systeem. Nadeel is dat wanneer je whatsapp berichten krijgt tijdens het rijden je iDrive navigatie vervangen wordt door de Carplay interface en na een x aantal seconden weer terug switched naar de iDrive navigatie. Best irritant en aangezien ik de standaard iDrive navigatie best wel ok vindt (kom van een 2020 Mercedes C klasse waarin de navi ronduit slecht wat inclusief de gehele multimedia interface/connectie etc)
Muziek gewoon via Bluetooth gestreamed. Het viel me op dat mijn Apple Music afspeellijsten wel zichtbaar zijn, maar als ik dan een afspeel lijst selecteer en wil luisteren er maar 4 nummer in staan. Is dat nog ergens een optie die ik over het hoofd zie ? Zou op zich wel alle nummers willen zien. Wanneer ik gewoon via mijn iPhone een afspeellijst open en afspeel, zie ik wel alle nummers staan op het iDrive scherm.
Genoeg weer om uit te zoeken, maar mocht iemand een tip hebben, graag.
https://g20.bimmerpost.co...ED%20for%20US%20market%3F
:strip_exif()/f/image/PQ1yQy5APh5nnP6Jlbd0wDjG.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha graag gedaanGreetoz schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:49:
@Mr Pingu dit is officieel jouw schuld, de B&O versterker voor de retrofit op de F80.. nieuwe powerdistribution board en wat connectors zijn ook al onderweg ;-)
[Afbeelding]

Hehe, ik kan geen tikkies ontvangen dus ben veiligroland kroes schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:52:
Tikkie sturen dus 😁
Of beter gezegd, gelukkig is iDeal niet zo goed ondersteund over de grens
[ Voor 6% gewijzigd door Mr Pingu op 28-05-2024 14:07 ]
Oh ik heb ook Paypal ;-).Mr Pingu schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:05:
[...]
Haha graag gedaan![]()
[...]
Hehe, ik kan geen tikkies ontvangen dus ben veilig
offtopic:
Of beter gezegd, gelukkig is iDeal niet zo goed ondersteund over de grens
Nu nog de speakers voor normale prijs vinden. Heb de voorste centerspeaker al via iemand in de UK aangezien de standaard B&O center speaker niet past op een F8x omdat het zo'n gemotoriseerd ding is. Maar gelukkig is de centerspeakers hetzelfde als de rear shelf speakers.
Ja dat gemotoriseerde ding ga je er nooit in krijgen want die is nooit voor de F30 en/of F80 uitgegeven.Greetoz schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:17:
[...]
Oh ik heb ook Paypal ;-).
Nu nog de speakers voor normale prijs vinden. Heb de voorste centerspeaker al via iemand in de UK aangezien de standaard B&O center speaker niet past op een F8x omdat het zo'n gemotoriseerd ding is. Maar gelukkig is de centerspeakers hetzelfde als de rear shelf speakers.
[ Voor 3% gewijzigd door Mr Pingu op 28-05-2024 15:42 ]