Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 289 ... 359 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:47
Mr Pingu schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:42:
[...]

Ja dat gemotoriseerde ding ga je er nooit in krijgen want die is nooit voor de F30 en/of F80 uitgegeven. ;) Uverhaupt is B&O / B&W nooit uitgegeven voor de. Er is 1 entry in de ETK bij de amplifier bracket maar voor de rest wordt de optiecode nooit genoemd. Mogelijk hadden ze het bedacht voor de F3x maar is het er nooit van gekomen.
Klopt. dat ga ik ook niet eens proberen, plus ik vind het ook niet echt perse mooi op een 3 serie. de B&O amp past gewoon in de bracket van de HK amp, er is 1 stekker die bmw niet los verkoopt die heb ik op ebay gevonden en gelijk gekocht, stond er maar 1 te koop. Verder nieuw 12v distri board nodig met 50a fuseplate omdat mijn distriboard geen fuse heeft op die plek. die was gelukkig maar 20 euro ;-). Moet dan nieuwe 10mm2 power kabels trekken naar de BO Amp. Al met al mag de hele auto weer uit elkaar. en ga dan gelijk extra geluidsdemping in de deuren aanbrengen.

Dan nog extra kabels trekken voor alle tweeters voor de overige speakers kan ik gewoon de HK draden hergebruiken gelukkig.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02

Eagle Creek

Breathing security

Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem dat ik denk ik nu sinds een maand of twee of drie heb geconstateerd en duidelijk erger wordt.

Ongeveer een minuut of 20,30 nadat ik ben gaan rijden ontstaat er een soort doodpunt midden in het stuur. Het is net of ik het stuur over een soort weerstand heen moeten duwen wat dusdanige vormen begint aan te nemen dat het echt enige kracht kost om te sturen en dus recht uit te gaan. Dit gebeurt zowel als ik zelf stuur als wanneer de auto voor mij stuurt. Ik begin mij zorgen te maken omdat in het meest erge scenario het soms zelfs zo begint te lijken dat ik flink kracht moet geven en dus een bepaalde controle over de auto verlies. Het is nu dus over aan het gaan van hinderlijk naar gevaarlijk.

Ik heb het opgenomen op video maar besef me dat het wat lastig zichtbaar is. Iemand bekend met dit probleem?

Ik rijd de auto nu 5 jaar, het is de G20 2019 en zaken als lane assist zijn niet anders dan voorheen. Het is ook geen lane assist die ingrijpt (want ik zit niet op de rand, het gaat om een weerstand bij het sturen) en ook als ik stilsta.

[ Voor 23% gewijzigd door Eagle Creek op 28-05-2024 16:14 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Eagle Creek schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:46:
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem dat ik denk ik nu sinds een maand of twee of drie heb geconstateerd en duidelijk erger wordt.

Ongeveer een minuut of 20,30 nadat ik ben gaan rijden ontstaat er een soort doodpunt midden in het stuur. Het is net of ik het stuur over een soort weerstand heen moeten duwen wat dusdanige vormen begint aan te nemen dat het echt enige kracht kost om te sturen en dus recht uit te gaan. Dit gebeurt zowel als ik zelf stuur als wanneer de auto voor mij stuurt. Ik begin mij zorgen te maken omdat in het meest erge scenario het soms zelfs zo begint te lijken dat ik flink kracht moet geven en dus een bepaalde controle over de auto verlies.

Ik heb het opgenomen op video maar besef me dat het wat lastig zichtbaar is. Iemand bekend met dit probleem?
Type auto zou wel handig zijn ;-). Heb je iets van lane assist en zo ja al uitgezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:39

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:45:
[...]

Klopt. dat ga ik ook niet eens proberen, plus ik vind het ook niet echt perse mooi op een 3 serie. de B&O amp past gewoon in de bracket van de HK amp, er is 1 stekker die bmw niet los verkoopt die heb ik op ebay gevonden en gelijk gekocht, stond er maar 1 te koop. Verder nieuw 12v distri board nodig met 50a fuseplate omdat mijn distriboard geen fuse heeft op die plek. die was gelukkig maar 20 euro ;-). Moet dan nieuwe 10mm2 power kabels trekken naar de BO Amp. Al met al mag de hele auto weer uit elkaar. en ga dan gelijk extra geluidsdemping in de deuren aanbrengen.

Dan nog extra kabels trekken voor alle tweeters voor de overige speakers kan ik gewoon de HK draden hergebruiken gelukkig.
Ach je hebt al geoefend met de Surround view retrofit, gaat nu vast een stuk sneller ;)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:25

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Beste Tweakers,

Ongeveer een minuut of 20,30 nadat ik ben gaan rijden ontstaat er een soort doodpunt midden in het stuur. Het is net of ik het stuur over een soort weerstand heen moeten duwen wat dusdanige vormen begint aan te nemen dat het echt enige kracht kost om te sturen en dus recht uit te gaan. Dit gebeurt zowel als ik zelf stuur als wanneer de auto voor mij stuurt. Ik begin mij zorgen te maken omdat in het meest erge scenario het soms zelfs zo begint te lijken dat ik flink kracht moet geven en dus een bepaalde controle over de auto verlies.

Heel toevallig een F30? Er zijn wel wat topics op internet over, zoeken op "sticky/notchy steering". Mijn auto (F30, bouwjaar 2012) heeft er ook een heel klein beetje last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Beste Tweakers,

Ik heb een keer bij een peugeot gehad dat de stuurbekrachtiging eruit klapte na verloop van tijd. Bleek dat intern de temperatuur te hoog opliep en dat dan de motor er mee stopte. Ik kreeg dan ook wel een foutmelding op het dashboard.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Mr Pingu schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:03:
[...]

Ik heb een keer bij een peugeot gehad dat de stuurbekrachtiging eruit klapte na verloop van tijd. Bleek dat intern de temperatuur te hoog opliep en dat dan de motor er mee stopte. Ik kreeg dan ook wel een foutmelding op het dashboard.
Mijn gevoel zegt dat het ook zoiets is, ook omdat het dus pas na een stuk rijden optreedt en niet gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Eagle Creek schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:05:
[...]

Mijn gevoel zegt dat het ook zoiets is, ook omdat het dus pas na een stuk rijden optreedt en niet gelijk.
Vloeistof OK? Foutmeldingen in het geheugen?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:33
Zo, eindelijk heb ik de interieur trim gevonden waar ik warm van word:

We zijn van de Piano Black (4ML):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvxriPhpyDBG7lRaRsGWu8vqyO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NnelRZkBP10SZlTzlOo6Z50D.jpg?f=fotoalbum_large

Naar Aluminum Mesh (4KL) gegaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-kjmMLS9sdHGm0dh6IdqASvOLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGZtTXNjhOh14QaUE13HtrR9.jpg?f=fotoalbum_large

En nu naar Open Pore Fine Wood Oak Grain (4KA)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtbTvYSkrVtyLtTAEdpAC4iM_Po=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vn9O2gN6HNSE0nsvpQSxtktX.jpg?f=fotoalbum_large

Nu tijd om die andere setjes maar eens te koop aan te bieden.

[ Voor 3% gewijzigd door CarJunkyXL op 28-05-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Mr Pingu schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:46:
[...]

Vloeistof OK? Foutmeldingen in het geheugen?
Niets op iDrive, uitlezen heb ik geen spullen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:51

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Mr Pingu schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 00:46:
Ik weet het verschil na wat lezen nu.
Je hebt VLD (Variable Light Distrubition) en NGHB (Non-glare High Beam.

1 vd reacties hier legt het mooi uit wat VLD is.
https://f15.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1156667

Dit is optie 5A4. Waarbij optie 552 (of 522 in het geval van xenon) de non-glare high beam is waarbij er echt een gat in het lichtbeeld wordt gemaakt.
552 is inderdaad de optie code die op de BMW 118i zat die ik mee had van mn werk. VIN nummer heb ik nog op de foto gezet dus via bimmer.work website even gekeken.

Voor 189€ ga ik de gok (voorlopig) niet wagen als het alleen grootlicht aan/uit doet ipv het filteren van tegemoet komend verkeer en andere objecten met groot licht aan.
bolleh schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 06:29:
[...]

Misschien niet wat je zoekt maar mogelijk wel de oplossing voor het tijdelijk overschakelen naar CarPlay bij het binnenkomen van berichten is om een automation in je iPhone te maken dat als hij verbonden is met CarPlay, de telefoon op stille modus gaat. Voordeel is dat je niet gestoord wordt en niet geneigd bent toch te kijken of reageren, en zo zal hij dus ook niet overschakelen. Het heeft er bij mij in ieder geval voor gezorgd dat ik mijn telefoon niet meer aanraak tijdens het rijden, en als er toch wat is wat ik kwijt moet kan ik wel gewoon bellen of gebeld worden.
Inderdaad niet helemaal wat ik zoek, maar wel een goede tip !! Dank...Die ga ik zeker eens proberen. Mijn telefoon raak ik al bijna niet aan tijdens het rijden, maar stille modus is iig een optie die ik even ga verkennen. Moet natuurlijk wel de meldingen van Flitsmeister hoorbaar blijven ontvangen.
Heretic schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 06:36:
Je kunt op je iPhone bij notificaties voor o.a. WhatsApp instellen dat je deze niet in Carplay wilt weergeven...
Bedankt, die optie staat bij mij dus aan. Momenteel uitgezet en kijken hoe dat werkt.
Leuk om te lezen en wederom verschillende antwoorden die geen 100% zekerheid geven of bij de adaptive led nou wel of geen filtering functie hebben.

Nu nog het probleem oplossen dat iDrive wel mijn afspeellijsten van Apple Music ziet, maar er maar 4 nummers worden weergegeven.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

MRE-Inc schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:08:
[...]

552 is inderdaad de optie code die op de BMW 118i zat die ik mee had van mn werk. VIN nummer heb ik nog op de foto gezet dus via bimmer.work website even gekeken.

Voor 189€ ga ik de gok (voorlopig) niet wagen als het alleen grootlicht aan/uit doet ipv het filteren van tegemoet komend verkeer en andere objecten met groot licht aan.

[...]

Inderdaad niet helemaal wat ik zoek, maar wel een goede tip !! Dank...Die ga ik zeker eens proberen. Mijn telefoon raak ik al bijna niet aan tijdens het rijden, maar stille modus is iig een optie die ik even ga verkennen. Moet natuurlijk wel de meldingen van Flitsmeister hoorbaar blijven ontvangen.

[...]

Bedankt, die optie staat bij mij dus aan. Momenteel uitgezet en kijken hoe dat werkt.

[...]

Leuk om te lezen en wederom verschillende antwoorden die geen 100% zekerheid geven of bij de adaptive led nou wel of geen filtering functie hebben.

Nu nog het probleem oplossen dat iDrive wel mijn afspeellijsten van Apple Music ziet, maar er maar 4 nummers worden weergegeven.
Als je in de auto zit even bellen met BMW via IDrive tot nu toe waren die altijd heel behulpzaam en mocht ze per telefoon geen antwoord kunnen geven maken ze een case aan en bellen of mailen ze terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capslock
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-05 03:02
Ik heb een g21 maar kan niet vinden waar je de percentage van de batterij laden kunt instellen. Waar staat die settings?🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostboy_0234
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:58
CarJunkyXL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is dit heel lastig om zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:40

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik heb een vraag, mijn F31 2017 heeft een 90Ah Varta accu. Sinds hij 5 weken op P3 Schiphol in de winter heeft gestaan komt het accu percentage eigenlijk niet meer boven de ~46% (Dit was toen ik hem kocht rond de 70%).

Nu ben ik met het los koppelen van de panelen bij de accu vergeten te checken wat voor type batterij het is, ik vermoed een AGM maar weet het niet zeker. Kan iemand mij 2 dingen vertellen, welk type batterij zit er bij mij in en mag ik zomaar de acculader eraan hangen om hem op te piepen zonder de kabels los te schakelen tussen accu en de auto?

Ik heb een Noco Genius 2 lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Mr Pingu schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:12:
[...]

Als je in de auto zit even bellen met BMW via IDrive tot nu toe waren die altijd heel behulpzaam en mocht ze per telefoon geen antwoord kunnen geven maken ze een case aan en bellen of mailen ze terug ;)
Moet ik maar eens doen. De hele avond lopen zoek maar eigenlijk niks kunnen vinden. Of ik gebruik de verkeerde zoektermen (iDrive + Apple Music + empty playlist)
Capslock schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:32:
Ik heb een g21 maar kan niet vinden waar je de percentage van de batterij laden kunt instellen. Waar staat die settings?🤪
Het knopje boven de Start/Stop knop. Die met het batterij icoontje met 3 streepjes erin ? Of bedoel je dat wanneer je auto aan de stekker hangt, je een ergens kunt instellen: tot 80% laden en niet hoger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Capslock schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:32:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTGXXOipncqGgqri2PyOCq-ZZw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbmIlZYVRfq4xP7Pa2b8TuyI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Xqlus1ve schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:29:
Ik heb een vraag, mijn F31 2017 heeft een 90Ah Varta accu. Sinds hij 5 weken op P3 Schiphol in de winter heeft gestaan komt het accu percentage eigenlijk niet meer boven de ~46% (Dit was toen ik hem kocht rond de 70%).

Nu ben ik met het los koppelen van de panelen bij de accu vergeten te checken wat voor type batterij het is, ik vermoed een AGM maar weet het niet zeker. Kan iemand mij 2 dingen vertellen, welk type batterij zit er bij mij in en mag ik zomaar de acculader eraan hangen om hem op te piepen zonder de kabels los te schakelen tussen accu en de auto?

Ik heb een Noco Genius 2 lader.
Accutype is een optiecode dus als je je VIN door mdecoder of bimmer.work haalt kan erachter komen.

AGM mag niet met te hoge spanning geladen worden, als je onzeker bent is AGM mode veiliger dan omgekeerd ;) Mocht de lader niet uit zich zelf slim genoeg zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Pingu op 28-05-2024 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capslock
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-05 03:02
MRE-Inc schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:32:
[...]

Moet ik maar eens doen. De hele avond lopen zoek maar eigenlijk niks kunnen vinden. Of ik gebruik de verkeerde zoektermen (iDrive + Apple Music + empty playlist)

[...]

Het knopje boven de Start/Stop knop. Die met het batterij icoontje met 3 streepjes erin ? Of bedoel je dat wanneer je auto aan de stekker hangt, je een ergens kunt instellen: tot 80% laden en niet hoger?
Dat laatste maar ik wil hem graag tot 100% laden. Als het goed is staat het op 100% maar kon niet zien omdat het bezig is met laden. Op de laad actie radius staat er dan 38/40/44. Dat is 2/3 als ik hier reacties zie dat men met warme weer 60 haalt. Gaat de radius dan omhoog of is de max 40/44..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sq53Tct6jJMDSSvyX1tkeUNy8Z0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXNcvXKmPDMvs0Y8u757upgr.jpg?f=fotoalbum_large
Thx. Ik dacht dat ik in de instellingen zou moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Capslock op 28-05-2024 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

MRE-Inc schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:32:
[...]

[...]

Ook voor de lampen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Capslock schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:08:
[...]

Dat laatste maar ik wil hem graag tot 100% laden. Als het goed is staat het op 100% maar kon niet zien omdat het bezig is met laden. Op de laad actie radius staat er dan 38/40/44. Dat is 2/3 als ik hier reacties zie dat men met warme weer 60 haalt. Gaat de radius dan omhoog of is de max 40/44..

[Afbeelding]

[...]
De auto laadt toch standaard op tot 100% tenzij:

1. Jij de laadkabel er voortijdig uithaalt;
2. Jij een energieleverancier hebt die in hun app "slim" laden aanbiedt.

Ik heb iig nog nergens in de auto terug kunnen vinden om de auto tot een bepaald percentage te kunnen laden. Moet er wel bij zeggen dat ik een pre-LCI G21 heb en aan jouw afbeelding te zien heb jij de LCI G21 (facelift model). Dus het kan zijn dat het in de LCI wellicht wel mogelijk is.

Mbt je energieleverancier: Ik zit bij NextEnergy en die hebben een koppeling in hun app met BMW (en diverse andere hybride auto's) waarbij je slim kan laden. Je kan dan wel een percentage opgeven om bv tot 80% te laden.

Radius schommelt bij mij heel erg. In de BMW app in ieder geval. Als ik een korte rit heb gereden hier in de stad van een paar kilometer en ga dan laden, dan geeft hij minder bereik weer dan wanneer ik naar mijn werk heb gereden en hem daar aan de oplader hang. Overigens haal ik met dit weer ongeveer 50km. Gelukkig is mijn werk 49,5 en 50,5km afhankelijk van hoe ik rijd, dus ik haal het net als ik me gewoon aan de geldende vmax houdt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPok7L8GtLRvRGQrN7RPHPhpXZE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/znsreL7exqeyHf7huYH8ArXM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door MRE-Inc op 28-05-2024 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

The new 2025 BMW 3 Series

Afbeeldingslocatie: https://g20.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=3467832&d=1716932356

https://g20.bimmerpost.co...jV8kBWjUZpEqZLdWR9bGJY8Ty

[ Voor 48% gewijzigd door Eagle Creek op 29-05-2024 02:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ongeveer een minuut of 20,30 nadat ik ben gaan rijden ontstaat er een soort doodpunt midden in het stuur. Het is net of ik het stuur over een soort weerstand heen moeten duwen wat dusdanige vormen begint aan te nemen dat het echt enige kracht kost om te sturen en dus recht uit te gaan. Dit gebeurt zowel als ik zelf stuur als wanneer de auto voor mij stuurt. Ik begin mij zorgen te maken omdat in het meest erge scenario het soms zelfs zo begint te lijken dat ik flink kracht moet geven en dus een bepaalde controle over de auto verlies. Het is nu dus over aan het gaan van hinderlijk naar gevaarlijk.
Had dit in de 2020 X3 G01 ook. Ontstond bij mij op de snelweg / in de file (als ik het stuur veelal recht had staan). Ook leek het sneller te gebeuren als het warmer was. Voelde een soort klikje waar je het stuur doorheen moest duwen als je iets naar links of rechts draaide. Heel subtiel.

Meerdere keren bij de dealer geweest. Uiteindelijk hebben ze gezegd dat het een karakteristiek van de auto was. Konden er dus niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:40

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mr Pingu schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:03:
[...]

Accutype is een optiecode dus als je je VIN door mdecoder of bimmer.work haalt kan erachter komen.

AGM mag niet met te hoge spanning geladen worden, als je onzeker bent is AGM mode veiliger dan omgekeerd ;) Mocht de lader niet uit zich zelf slim genoeg zijn.
volgens mdecoder: SA090 90 Ah AGM Battery.

Mijn Accu lader heeft een AGM mode, ga ik dat eens van het weekend doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ziet er voor de veranderin van buiten ook op de foto’s gelijk goed uit, zonder dat ik er aan moet ‘wennen’ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36
Mr Pingu schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:37:
[...]

Ziet er voor de veranderin van buiten ook op de foto’s gelijk goed uit, zonder dat ik er aan moet ‘webben’ :)
Wat een genot! Eindelijk lijken ze weer een beetje 'normaal' te gaan doen bij BMW :).

Ook diverse controls die bij de nieuwere versies van het stuurwiel naar het touchscreen zijn verhuisd lijken hier weer terug te zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:04

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Bestaat de mdecoder app niet meer op android? Welke gebruiken jullie voor opties tegenwoordig?

[ Voor 35% gewijzigd door NLKornolio op 29-05-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:34
Mr Pingu schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:37:
[...]

Ziet er voor de veranderin van buiten ook op de foto’s gelijk goed uit, zonder dat ik er aan moet ‘webben’ :)
Wat een prijs voor een M340. Iets meer dan 60K dollar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

NLKornolio schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:58:
Bestaat de mdecoder app niet meer op android? Welke gebruiken jullie voor opties tegenwoordig?
Mdecoder.com / bimmer.work / bimmerdata.com Mdecoder website zegt soms dat mijn IP al aan het daglimiet zit dan schakel ik over naar een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Mr Pingu schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:14:
[...]

Mdecoder.com / bimmer.work / bimmerdata.com Mdecoder website zegt soms dat mijn IP al aan het daglimiet zit dan schakel ik over naar een andere.
Ah dat was het inderdaad had dat webpagina op mijn homepage geplaatst vandaar dat ik dacht dat het een app was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 15:59

SdR

Beste Tweakers,

Ik rijd de auto nu 5 jaar, het is de G20 2019 en zaken als lane assist zijn niet anders dan voorheen. Het is ook geen lane assist die ingrijpt (want ik zit niet op de rand, het gaat om een weerstand bij het sturen) en ook als ik stilsta.

[YouTube: G20 330e 2019 steering #tem1]

[YouTube: G20 330e 2019 steering #tem2]
Bekend probleem wat ik bij mijn iX3 had, was bij de dealer ook reeds bekend vanuit meerdere modellen. Het lijkt te zitten in een onderdeel van de stuurinrichting/ stuurkolom wat ze goed kunnen verhelpen. Het is geen software of sensor in ieder geval, maar echt een fysiek iets wat defect is.

Enigs advies is dus helaas dealer er naar laten kijken

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
  • Laatst online: 21:33
Sticky steering 2.0? Zal toch niet 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:40
Ik heb een raar probleem met mijn iPhone en mijn G20 2019 IDrive 7 BMW. Regelmatig als ik instap, een stukje rij, uit de auto stap, deuren afsluit en kijk naar de ringtone volume van mijn telefoon, dan staat de ringtone volume van mijn telefoon weer op 0%. Ik moet hem dan handmatig weer op 40% of zo zetten, en dan gaat het weer goed tot dat ik weer een stukje ga rijden.

Op een of andere manier zet de auto de volume van mijn ringtone op 0%, maar ook niet altijd (vaker wel dan niet trouwens). Ik ben nog aan het kijken welke handeling het nu precies is (is het het bellen, of Spotify luisteren, of is het willekeur).

Komt dit bekend voor bij jullie en wat is een mogelijke oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:16
zunrob schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:59:
Wat een prijs voor een M340. Iets meer dan 60K dollar.
Om jaloers op te worden... Zou er gelijk 1 kopen voor €55.000.
Al kan je voor dat geld in Amerika ook een Mustang Dark Horse kopen ofzo, benzine kost daar toch geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 11:48

Tortelli

mixing gas and haulin ass

https://www.autoblog.nl/n...e-diesel-tot-phev-6898605
530e lijkt beschikbaar te komen, naast de auto die we allemaal willen hebben maar niet gaan kopen: de 540d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 22:33
[...]

Dat is precies waarom iPhone een ‘driving’ modus heeft die je dus kan activeren zodra je met CarPlay verbind. Flitsmeister meldingen komen dan gewoon nog door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Tortelli schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:17:
https://www.autoblog.nl/n...e-diesel-tot-phev-6898605
530e lijkt beschikbaar te komen, naast de auto die we allemaal willen hebben maar niet gaan kopen: de 540d.
Koop je toch de 545e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

550e is de opvolger die ook leverbaar moet gaan worden als touring en een overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:31
Werken de meldingen van Flitsmeister niet standaard ook al staat de telefoon op niet storen? Ik heb de meeste dagen dnd aan staan maar ik hoor altijd de meldingen, zowel in CarPlay als via iDrive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zie weinig verschil met de eerste LCI. Neem aan dat dit niet weggezet wordt als “de nieuwe 3 serie” of wel?

[ Voor 7% gewijzigd door MaZo op 29-05-2024 18:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MaZo schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:52:
Zie weinig verschil met de eerste LCI. Neem aan dat dit niet weggezet wordt als “de nieuwe 3 serie” of wel?
Jaja, er staat nog een normale auto in... het belangrijkste:

https://www.autoweek.nl/a...sch-bereik-voor-plug-ins/
Het grootste nieuws heeft betrekking op de plug-in hybride BMW's 330e en 330e xDrive. Die wisselen hun 12-kWh accu om voor een aanzienlijk groter exemplaar met een capaciteit van 19,5 kWh. Dat heeft positieve gevolgen voor de elektrische actieradius. De 330e eedan schopt het voortaan tot een elektrisch bereik van 101 kilometer.
En...
Verder wisselt de 3-serie zijn Operating System 8.0 om voor Operating System 8.5. Dat betekent dat er weer iets minder knoppen in de 3-serie aanwezig zijn, die zich meer en meer via aanraakgevoelige elementen en gesproken commando's laat aansturen. Diverse applicaties die op het systeem draaien - waaronder de navigatie - zijn volgens de Duitsers verbeterd. Daarnaast monteert BMW nieuwe stuurwielen en een opgefrist instrumentarium in de directe concurrent voor de Audi A4 en Mercedes-Benz C-klasse. Verder zijn er nieuwe lakkleuren én nieuwe lichtmetalen wielen, evenals nieuwe afwerkingsopties voor het interieur. Tenslotte beweert de fabrikant dat het algehele comfort is verbeterd, onder meer door een stijvere verbinding tussen de achterdempers en de carrosserie.
De vernieuwde BMW 3-serie Sedan en Touring komen in juli naar Nederland. Prijzen zijn er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 20:34
pipo1000 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:56:
Ik heb een raar probleem met mijn iPhone en mijn G20 2019 IDrive 7 BMW. Regelmatig als ik instap, een stukje rij, uit de auto stap, deuren afsluit en kijk naar de ringtone volume van mijn telefoon, dan staat de ringtone volume van mijn telefoon weer op 0%. Ik moet hem dan handmatig weer op 40% of zo zetten, en dan gaat het weer goed tot dat ik weer een stukje ga rijden.

Op een of andere manier zet de auto de volume van mijn ringtone op 0%, maar ook niet altijd (vaker wel dan niet trouwens). Ik ben nog aan het kijken welke handeling het nu precies is (is het het bellen, of Spotify luisteren, of is het willekeur).

Komt dit bekend voor bij jullie en wat is een mogelijke oplossing?
In de BMW software zit toch een optie om 'niet storen' o.i.d. te activeren; staat die niet toevallig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:30

_Arthur

blub

Vandaag voor het eerst een i5 sedan in het "wild" gezien; hopelijk ook de laatste. Wat een gedrocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Mr Pingu schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:12:
[...]

Het probleem met Apple Music icm iDrive 7 en (bijna) lege afspeellijsten, is opgelost.

Ik heb Apple Carplay helemaal uitgezet en mijn iPhone heeft alleen via Bluetooth verbinding met iDrive.

Het viel me op dat de afspeellijsten waar een paar nummers in stonden allemaal de laatst toegevoegde nummers waren. Om het probleem op te lossen, heb ik een nieuwe playlist gemaakt op mijn iPhone in Apple Music met dezelfde naam met BMW als achtervoegsel. Dus playlist met de naam Zomer 2024 is Zomer 2024 BMW geworden.

In de originele Zomer 2024 playlist zit boven in een optie (als je op de drie puntjes knop drukt) een optie genaamd: Zet in een afspeellijst. Deze optie zorgt ervoor dat alle nummers in een bestaande afspeellijst gekopieeerd worden naar de nieuwe afspeellijst.

Zodra je weer verbinding maakt met bluetooth, is je nieuwe playlist zichtbaar en gevuld met alle nummers. Je kan de originele playlist dan weggooien en de nieuwe playlist de naam van de oude playlist geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Mr Pingu schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:09:
[...]

Waarschijnlijk wel, die mirror tap maakt gebruik van de 12V kabel van de regen/licht sensor (B156*1B) op de 30F terminal op fuse 3 van de BDC. Dit is ook nog steeds een 3-pin connector op G20 en G30, dus hetzelfde als de F-series.
[Afbeelding][Afbeelding]
Volgende 2 projectjes ;)

Netje + bevestigingsschroeven besteld voor in de voetenruimte bijrijder zodat daar oa een telefoon en wat rotzooi terecht kan ipv in de bekerhouder in het middenconsole/draadloze opladergedeelte. Dit is zo'n onderdeel wat je pas mist als je het niet hebt. Mijn vrouw stopt daar altijd haar telefoon in tijdens wat langere ritten. Hopen dat die een beetje past in een G21: https://shop.ekris.nl/bmw...ie-e32-z3-e36/51472261407

Tevens de zgn doorluskabel gehaald om voeding van de regensensor af te tappen voor de dashcam. Die zit momenteel via het dak>A Stijl>voetenruimte passagier op de zekeringkast aangesloten, maar aangezien ik de camera aan de achterkant ook nog moet aansluiten/ophangen vind ik 2 dikke kabels wat te veel van het goede.

https://dongar.tech/products/porsche-keyway1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MaZo schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:52:
[...]
Van buiten zijn er toch echt wel een paar grote veranderingen hoor:
  • een nieuwe kleur
  • nieuwe velgen
:+

Wel vreemd dat je bij de lci2 de 360°-camera niet meer kan kiezen in de (Duitse) configurator.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 29-05-2024 23:41 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MRE-Inc schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:17:
[...]
Radius schommelt bij mij heel erg. In de BMW app in ieder geval. Als ik een korte rit heb gereden hier in de stad van een paar kilometer en ga dan laden, dan geeft hij minder bereik weer dan wanneer ik naar mijn werk heb gereden en hem daar aan de oplader hang.
Ja, de afstand gereden tijdens de voorlaatste en laatste keer laden heeft inderdaad een relatief groot gewicht in het tonen van de predicted range om te tonen na de volgende keer laden.
Dat heb ik de afgelopen jaren ook gemerkt :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Mr Pingu schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:54:
Irritant als je na boodschappen doen ineens dit op je achterbumper aantreft en nergens een briefje te bekennen is.

Hoop dat het precies gaat met poleren meer betwijfel het want kan de krassen voelen.

[Afbeelding]
Gelukkig heeft mijn detailer hem redelijk weg kunnen krijgen met poleren. Als
Je met de zaklamp kijkt zie je het nog maar het is relatief laag op de bumper dus ben tevreden zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIj0WqDXeb596KRccSOWgMpLPIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ivjGgA78FynQmdtPCV7iUty.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMi7GVS07kYf410rYDea5NT45c0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4sRel7lBsr55oigsAvHwq8A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zelfde afwerking als ik in mijn G21 heb! Nooit begrepen waarom niet veel meer mensen deze gekozen hebben. Optie was goedkoop en 100x mooier dan dat rare patroontje welke er standaard inzit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pipo1000
Tortelli schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Zelfde afwerking als ik in mijn G21 heb! Nooit begrepen waarom niet veel meer mensen deze gekozen hebben. Optie was goedkoop en 100x mooier dan dat rare patroontje welke er standaard inzit.
Ik heb het ook Open Pore Fine Wood Oak Grain (4KA) in mijn G20 M340i, vind het erg mooi samen met de mokka bekleding. De rubbermatten heb ik inmiddels verwijderd (waren van de vorige eigenaar) en vervangen voor gewone stoffen vloermatten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzOQtwnT9gABMvfc1dMw3NaOHOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJKYWif6OChsWiUNwgIJPgPp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Laatst online: 21:33
Ik heb het hoogglans zwart ook in mijn X2.
Trekt meer stof aan dan een swiffer 🙄.

Maar om dat allemaal te vervangen, lijkt mij een duur grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Grote pre tov zwart is dat je stof nauwelijks ziet.
pipo1000 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:33:
[...]

Ik heb het ook in mijn G20 M340i, vind het erg mooi samen met de mokka bekleding. De rubbermatten heb ik inmiddels verwijderd (waren van de vorige eigenaar) en vervangen voor gewone stoffen vloermatten.

[Afbeelding]
Ik rij ondertussen al 3 jaar rond met die rubber matten. Gekocht toen ons huidige huis gebouwd werd (er was geen echte straat) en ben eigenlijk te lui ze eruit te halen. Heb dus nog zo goed als nieuwe normale matten liggen :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 30-05-2024 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stuk mooier inderdaad, stiekem vind ik Piano Black eigenlijk best mooi maar het is echt stof magneet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

[...]

Ik heb het ook Open Pore Fine Wood Oak Grain (4KA) in mijn G20 M340i, vind het erg mooi samen met de mokka bekleding. De rubbermatten heb ik inmiddels verwijderd (waren van de vorige eigenaar) en vervangen voor gewone stoffen vloermatten.

[Afbeelding]
Erg strak ook icm met de stoelen ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:33
Tortelli schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Ja, goede keuze! Heb iets langer dan een jaar lopen zoeken na een set die niet beschadigd is. Niet alleen in Nederland, maar ook (Duitsland) bij Ebay Kleinanzeigen, (belgie) 2dehands.be, Ebay (Global) en Marktplaats zelf. Nieuw kopen en bestellen is niet te betalen. Geduld is dus een schone zaak. En ik wil er zeker van zijn dat ik geen gestolen spul koop, dus bij twijfel haakte ik zelf af. Ik wil die industrie niet motiveren zeg maar. ;)

Kan je nagaan dat mijn auto is gelevered met High Gloss Black. Dat was toen de meest dure interieur trim optie! Het is nieuw wel mooi, maar als er een mug met een mank pootje op loopt, zit er al een kras op. |:(

[ Voor 26% gewijzigd door CarJunkyXL op 30-05-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:06
Tortelli schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:03:
Grote pre tov zwart is dat je stof nauwelijks ziet.

[...]

Ik rij ondertussen al 3 jaar rond met die rubber matten. Gekocht toen ons huidige huis gebouwd werd (er was geen echte straat) en ben eigenlijk te lui ze eruit te halen. Heb dus nog zo goed als nieuwe normale matten liggen :P.
Ah ik hou me aanbevolen, alleen de bestuurderskant dan he :) ! Die van mij is behoorlijk gedeukt, en delamineert daar waar mijn rechtervoet staat.
Jij hebt ook een g31 toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Pianolak krast ook sneller vgm, althans bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

DaFreakhead schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:41:
[...]

Ah ik hou me aanbevolen, alleen de bestuurderskant dan he :) ! Die van mij is behoorlijk gedeukt, en delamineert daar waar mijn rechtervoet staat.
Jij hebt ook een g31 toch?
G21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:06
Kom je weer goed weg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Mr Pingu schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:35:
Stuk mooier inderdaad, stiekem vind ik Piano Black eigenlijk best mooi maar het is echt stof magneet. :X
Niet alleen ein Staubmagnet maar ook krasgevoeliger dan andere motieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:16
De M's van de 3 serie krijgen dus ook een update... Waarbij de xDrive mega veel extra power krijgt! :+
https://www.autoweek.nl/a...ring-nu-tot-535-pk-sterk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:29
18" borbets met michelin ps 5. Veel betere balans. Het is nu weer echt een 3-serie. Breedset is killing voor dat gevoel imo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZ59UvSk8KQJVAtjII156EOLUkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJqjJHLJZWFHLq0SbTZqPeOn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Stinkerds, mat is alleen voor 530e en dan wel een foto met een grote laadruimte.
https://shop.ekris.nl/bmw...530e-g30-phev/51472473480

Alle matten zijn bij van Poelgeest in de aanbieding. Jammer dat ze de achterbak mat niet bezorgen. Die is hierdoor uit de winkelmand verwijderd.

[ Voor 28% gewijzigd door NLKornolio op 30-05-2024 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Rene44 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:44:
18" borbets met michelin ps 5. Veel betere balans. Het is nu weer echt een 3-serie. Breedset is killing voor dat gevoel imo.
Laten we het erop houden dat zoiets behoorlijk persoonlijk is. Ik vind het heerlijk als een auto met wat 'overstuur'-trekjes rijdt. En met de M3-armen onder mijn E90 heb ik ook iets meer negatief camber op de voorwielen waardoor er 'oodles and oodles' meer grip is in de bochten. Nee, niet asociaal, maar wel lekker vlot.

Nadeel is wel dat het zo ontzettend verslavend is... en ja, dan moet je wat vaker nieuwe banden aanschaffen.
Voorbanden zijn dus nu aan de beurt, anders mag ik niet meer de Nordschleife op van de baas in huis :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9ElLFN43uVjCjzfXBEZSJtJpFY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sNiYKiwfYQydrmngUlAZudfs.png?f=user_large

PS. Dit komt niet door een slechte uitlijning… hij is gewoon wat sportiever uitgelijnd. Echt sportiever, geen marketinggelul.

[ Voor 36% gewijzigd door CreativeS op 31-05-2024 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
De rubbermatten heb ik inmiddels verwijderd.
Voor in de winter zijn ze verdomd handig. Ik wissel de matten dan ook in de herfst voor rubber en in de lente gaan de stoffen matten er weer in. Uiteraard origineel spul. Houdt het langst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

80000

mrox

Ik zit me rot te zoeken op het internet, maar ik kan het niet vinden. Ik wil een aftermarket amplifier plaatsen op een F10 uit 2012 met base audio. Ik wil de amplifier voeden via de accu en ik zou het mooi vinden als ik die op 1 van de vrije slots van de BMW accu plaat kan plaatsen.
Vragen:
  1. Kan dit? (ik dacht aan 1 slot die niet in gebruik is, aangegeven in blauw)
  2. Iemand een idee waar ik die aansluiting kan kopen? het lijkt een platte te zijn, maar veel groter dan ik normaal zie en het lijkt me dat zoiets kan lostrillen, dus vandaar dat BMW aan de originele aansluitingspunt een lipje heeft om te voorkomen dat het los trilt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKvZMcG-dQAE_pG3e5JGlZjfPHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LtvHGJNy1loRMhp2qX6KcQlr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51BE7B4Eh07oqg_e41rMNV23wfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npwBSd28ksdKp1g4MtUhA6c5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greetoz
80000 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:05:
Ik zit me rot te zoeken op het internet, maar ik kan het niet vinden. Ik wil een aftermarket amplifier plaatsen op een F10 uit 2012 met base audio. Ik wil de amplifier voeden via de accu en ik zou het mooi vinden als ik die op 1 van de vrije slots van de BMW accu plaat kan plaatsen.
Vragen:
  1. Kan dit? (ik dacht aan 1 slot die niet in gebruik is, aangegeven in blauw)
  2. Iemand een idee waar ik die aansluiting kan kopen? het lijkt een platte te zijn, maar veel groter dan ik normaal zie en het lijkt me dat zoiets kan lostrillen, dus vandaar dat BMW aan de originele aansluitingspunt een lipje heeft om te voorkomen dat het los trilt?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt nodig:

61136920094 (contact system MAK8)
61136925176 (universal socket housing MAK8)

Het is een 50A fuseplate. dus je hoeft niet meer via een andere fuse te gaan in principe.

[ Voor 3% gewijzigd door Greetoz op 31-05-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

Super, zelfs al in de webshop, ik heb het meteen besteld, dank je wel!
Het is een 50A fuseplate. dus je hoeft niet meer via een andere fuse te gaan in principe.
Oh dat wist ik niet, waar zit die fuse dan ongeveer? of is het dan de gehele plaat vervangen als die breekt? (dan doe ik er nog liever wel een fuse tussen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
80000 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:27:
[...]

Super, zelfs al in de webshop, ik heb het meteen besteld, dank je wel!

[...]

Oh dat wist ik niet, waar zit die fuse dan ongeveer? of is het dan de gehele plaat vervangen als die breekt? (dan doe ik er nog liever wel een fuse tussen)
Je moet indd de hele plate vervangen, 50 euro bij bmw of 20 euro op ebay ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 23:06
Rene44 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:44:

[Afbeelding]
begrijp ik nou goed dat je liever zonder breedset rijd? zal wel x-drive zijn dan?
met achterwielaandrijving is een breedset wel echt een must wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
Denniz0229 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:37:
[...]

begrijp ik nou goed dat je liever zonder breedset rijd? zal wel x-drive zijn dan?
met achterwielaandrijving is een breedset wel echt een must wat mij betreft.
Het is zoals @CreativeS al zegt, erg persoonlijk. Eigenlijk vind ik de 3-serie al een kilo of 400 over de balans grens heen vind ik. 1800 kg + met huidige banden kan, voelt fijn maar de grens met een breedset is zo ver dat als je er overheen gaat ik het moeilijk te controleren vind. En onder de grens blijft de neus duwen.

Nu, met xdrive maar ook met M sport sper diff, vind ik de auto veel makkelijker sturen, roteren. De grip van de Michelin houdt het allemaal net binnen de perken (Van Beek racing vertelde me eigenlijk moet ik juist slechte, harde banden eronder zetten en dan zien wat er gebeurt). Maar ik ben eigenlijk op een test traject. Ik heb perse 225 rondom gekozen. Ik ga het wel merken wanneer de grens te ver gaat, maar ik ga dat wel alleen opzoeken op plekken waar de ruimte is en geen andere verkeersdeelnemers zijn. Leeg parkeerveld ofzo. Maar het verschil voelt zo fijn dat hoewel de breedset nu in de garage staat, ik deze waarschijnlijk snel op MP ga gooien. Ik wil voorlopig niet meer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Rene44 op 31-05-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:22
Ik zit te twijfelen om van een F31 naar een G21 te gaan. Kan iemand mij redenen geven om wel/niet voor de LCI te kiezen?
Het is dit jaar de niet LCI of volgend jaar naar de LCI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:55
DeBaroN schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:33:
Ik zit te twijfelen om van een F31 naar een G21 te gaan. Kan iemand mij redenen geven om wel/niet voor de LCI te kiezen?
Alleen al voor de techniek zou ik altijd een LCI nemen (kinderziektes gladgestreken, geupgrade onderdelen, kritiek van het publiek verwerkt in de update), maar ik ben redelijk extreem daarin. Mijn huidige (F30) en vorige BMW (E36) zijn allebei zelfs uit de laatste productiemaand van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:22
Puf schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:00:
[...]

Alleen al voor de techniek zou ik altijd een LCI nemen (kinderziektes gladgestreken, geupgrade onderdelen, kritiek van het publiek verwerkt in de update), maar ik ben redelijk extreem daarin. Mijn huidige (F30) en vorige BMW (E36) zijn allebei zelfs uit de laatste productiemaand van de serie.
Eens, maar is alles dan ook beter? Een niet LCI van 2021 is natuurlijk ook al wel verbeterd tov eerste modellen.
In de LCI is idrive nieuwe versie en dat gebogen scherm. Het is geen verbetering, maar compleet anders en nieuw. Of het dan beter is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:55
DeBaroN schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:07:
[...]

Eens, maar is alles dan ook beter? Een niet LCI van 2021 is natuurlijk ook al wel verbeterd tov eerste modellen.
In de LCI is idrive nieuwe versie en dat gebogen scherm. Het is geen verbetering, maar compleet anders en nieuw. Of het dan beter is?
Ja, je hebt helemaal gelijk. In dit geval van de LCI is de Cockpit-Technologie bleeding edge voor Bimma en de vraag is of je dat wilt. Ik ben niet in de markt voor dergelijke nieuwe auto's, dus ik ben meer gewend aan evolutionaire LCI's ipv revolutionaire.
Vanuit die optiek is een hele recente pre-LCI (van vlak voor de LCI) misschien meer uitontwikkeld dan één van de eerste LCI's.
Beste is gewoon wachten totdat er een jaar of 3 een compleet nieuw model is (H10 of zo?) en dan de laatste modelmaand van de 2e LCI G21 kopen. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

DeBaroN schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:07:
[...]

In mijn straat staan 3 G21's, 2x een 330e en 1x een 330i. Één daarvan is een LCI. Die van mij en de buurman zijn pre-LCI. Elke keer als ik langs die LCI versie rijd, ben ik blij dat ik die niet heb en de pre-LCI heb. Gewoon nog een redelijk normaal dashboard ipv zo'n lang scherm en een pook ipv zo'n klein knopje in de middenconsole om mee te schakelen. Brrr.... haalt het hele auto gevoel voor mij eruit. Maar ik zal wel ouderwets zijn...

Als ik 10 miljoen euro op de bank had staan, dan was ik nog voor een 2e hands pre-LCI gegaan ipv een gloednieuwe LCI G21.

Over 330e en 330i gesproken. Klopt het dat de achterkant van een 330e hoger staat dan een 330i ? Elke keer als ik de 330i van de buurman zie (ok, buurman 2 huizen verderop), heb ik het idee dat zijn 330i veel lager staat dan mijn 330e.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene44
MRE-Inc schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:00:
[...]

In mijn straat staan 3 G21's, 2x een 330e en 1x een 330i. Één daarvan is een LCI. Die van mij en de buurman zijn pre-LCI. Elke keer als ik langs die LCI versie rijd, ben ik blij dat ik die niet heb en de pre-LCI heb. Gewoon nog een redelijk normaal dashboard ipv zo'n lang scherm en een pook ipv zo'n klein knopje in de middenconsole om mee te schakelen. Brrr.... haalt het hele auto gevoel voor mij eruit. Maar ik zal wel ouderwets zijn...

Als ik 10 miljoen euro op de bank had staan, dan was ik nog voor een 2e hands pre-LCI gegaan ipv een gloednieuwe LCI G21.

Over 330e en 330i gesproken. Klopt het dat de achterkant van een 330e hoger staat dan een 330i ? Elke keer als ik de 330i van de buurman zie (ok, buurman 2 huizen verderop), heb ik het idee dat zijn 330i veel lager staat dan mijn 330e.
Ik vind dat lci led scherm zo lelijk. Porsche laat zien dat je best wat kunt doen om veel schermen mooi weg kan werken. Daarnaast zijn de fysieke airco knoppen weg. Zelf heb ik ook perse voor pre lci gekozen. Ik zet de live cockpit op minimaal, middenscherm soms gewoon uit. Lekker rustig voor de ogen. Maar het is heel persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Rene44 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:14:
Ik vind dat lci led scherm zo lelijk. Porsche laat zien dat je best wat kunt doen om veel schermen mooi weg kan werken. Daarnaast zijn de fysieke airco knoppen weg. Zelf heb ik ook perse voor pre lci gekozen. Ik zet de live cockpit op minimaal, middenscherm soms gewoon uit. Lekker rustig voor de ogen. Maar het is heel persoonlijk.
Maar die airco-bediening is altijd in beeld... ik vond het grote curved scherm in het begin wennen in de i7, maar inmiddels zit het in zoveel modellen... ik vind het wel wat hebben. En alles zit redelijk op/iets onder ooghoogte... bij Mercedes zit het allemaal (MBox) in het midden tussen dashboard en middenconsole. Best uit je zichtveld.

Maar goed, beetje aanpassen is voor velen een vreemd goed O-)

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 31-05-2024 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pipo1000
DeBaroN schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:33:
Ik kreeg vandaag een leen iX1 mee met zo'n nieuw fancy dashboard. Ik ben er nu al klaar mee ten opzichte van mijn G20 pre-LCE met iDrive 7. Alles moet via dat touch scherm, ook bv het wisselen tussen nav en media, de stoelverwarming, temperatuur, airco etc. Een iX1 heeft ook geen idrive draaiknop, dat maakt het nog wat onhandiger dan een G2x-LCI, want die heeft nog wel een idrive draaiknop (toch?). Je klikt op 'klimaat instelling' en je kiest iets, dan moet je daarna weer op 'nav' klikken om terug te komen, iets met media, weer op het scherm klikken etc. Ik ben software architect, maar die knopjes in mijn G20-preLCI vind ik toch handiger, ik baal al dat er geen knopje voor airco-aan-uit is in een G20-preLCI tov van een F30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Greetoz schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:11:
Je hebt nodig:

61136920094 (contact system MAK8)
61136925176 (universal socket housing MAK8)

In mijn werk maak ik regelmatig gebruik van diverse eventuele aansluitmogelijkheden voor installaties (2e accu-systemen en de hele rambam), behalve dus middels de stekkertjes. Wel opletten of de aansluiting er wel zit, soms heb je dummy's zoals bij VW. Maar goed, dit wilde ik dus ook (in mijn geval een Mosconi versteker) in mijn eigen auto gaan doen, maar kwam de stekkertjes maar niet tegen. Dank!

PS Ik zie ze nu ook staan in het overzicht op ETK.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 31-05-2024 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:20
pipo1000 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:22:
[...]

Ik kreeg vandaag een leen iX1 mee met zo'n nieuw fancy dashboard. Ik ben er nu al klaar mee ten opzichte van mijn G20 pre-LCE met iDrive 7. Alles moet via dat touch scherm, ook bv het wisselen tussen nav en media, de stoelverwarming, temperatuur, airco etc. Een iX1 heeft ook geen idrive draaiknop, dat maakt het nog wat onhandiger dan een G2x-LCI, want die heeft nog wel een idrive draaiknop (toch?). Je klikt op 'klimaat instelling' en je kiest iets, dan moet je daarna weer op 'nav' klikken om terug te komen, iets met media, weer op het scherm klikken etc. Ik ben software architect, maar die knopjes in mijn G20-preLCI vindt ik toch handiger, ik baal al dat er geen knopje voor airco-aan-uit is in een G20-preLCI tov van een F30.
Ik vond het ook flink wennen i.t.t. mijn f30. Eigenlijk bizar dat alles touch is en dat dat überhaupt mag. Ik vind het eigenlijk hetzelfde als het bedienen van je telefoon in een houder.

Deze leenauto had ik meegekregen, een x1 30e. De stoelmassage optie was dikke prima :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYmRj5M3snAcURPCk_w34HNvPq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLvA0mGrLiAVVZGIdnvalwIm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

CreativeS schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:23:
[...]
Maar goed, dit wilde ik dus ook (in mijn geval een Mosconi versteker) in mijn eigen auto gaan doen, maar kwam de stekkertjes maar niet tegen. Dank!
d:)b Hier ook, heb mezelf aangepraat dat ik een AB klasse versterker nodig heb, die ook in mijn huidige daily zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:59
Vraagje ,

Kan je bij het vervangen van draagarmen van een e90 ook alleen de rubbers vervangen? Of moet je de gehele arm vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
sjaak81 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:39:
Vraagje ,

Kan je bij het vervangen van draagarmen van een e90 ook alleen de rubbers vervangen? Of moet je de gehele arm vervangen
Ik weet het niet zeker, maar mogelijk meteen upgraden naar Powerflex?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaGnU2Orf8OOAgu-TGR9kiq6Olk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6x6wcecsxy3li044zwBBJOSn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

80000 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:35:
[...]

d:)b Hier ook, heb mezelf aangepraat dat ik een AB klasse versterker nodig heb, die ook in mijn huidige daily zit.
Voldoet een class H niet (meer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

Mr Pingu schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:30:
[...]

Voldoet een class H niet (meer)?
Geen idee, base audio is in ieder geval pijn aan mijn oren ;(. Maar ik heb de (vervangende) speakers met een Mosconi versterker in een BMW gehoord voor aankoop en dat klonk waar ik na zocht. De Mosconi versterker heeft een vergelijkbare prijs als b.v een Matchup10 (was 1 van mijn mogelijke opties), maar wel AB en iets meer vermogen per kanaal. Wel meer puzzelen om dit in de auto goed te plaatsen. Dus mezelf overtuigd, dat nog wel te verantwoorden is, want ik heb tenminste vantevoren iets vergelijkbaars gehoord en kan het vergeliijken met mijn huidige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

80000 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:23:
[...]

Geen idee, base audio is in ieder geval pijn aan mijn oren ;(. Maar ik heb de (vervangende) speakers met een Mosconi versterker in een BMW gehoord voor aankoop en dat klonk waar ik na zocht. De Mosconi versterker heeft een vergelijkbare prijs als b.v een Matchup10 (was 1 van mijn mogelijke opties), maar wel AB en iets meer vermogen per kanaal. Wel meer puzzelen om dit in de auto goed te plaatsen. Dus mezelf overtuigd, dat nog wel te verantwoorden is, want ik heb tenminste vantevoren iets vergelijkbaars gehoord en kan het vergeliijken met mijn huidige auto.
Base audio is wel droevig ja, maar dat is omdat er dan helemaal geen versterker in zit, speakers zitten direct op de headunit.

Matchup10 is overigens een H, AB is beter maar vergt meer vermogen / stroom en koeling, algemeen gesproken is H meest gangbaar omdat dit een goede balans is tussen verbruik en geluidskwaliteit.

Welke mosconi kijk je naar? Want output kanalen van de mosconi one 6|10 is 6 uitgangen en 10 dsp kanalen, dus een eerlijker vergelijk zou een Match 8DSP zijn want deze heeft 8 output kanalen en 9 DSP kanalen, met andere worden, 1 DSP kanaal minder maar 2 uitgangen meer. Waarbij de 10DSP zelfs 11DSP kanalen heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:26
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe (tweedehands BMW) mijn oog is gevallen op een F31 320i met M-pakket, panoramadak enz. Nu zit er alleen het standaard audio-systeem in. Wat is het beste, betaalbare upgrade-pad? En op welke zwakke plekken moet ik letten bij een f31 van 2018 (koelslang)?

Auto komt bij een dealer vandaan met 12 maanden garantie dus dat geeft wat vertrouwen.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

JTB81 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:38:
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe (tweedehands BMW) mijn oog is gevallen op een F31 320i met M-pakket, panoramadak enz. Nu zit er alleen het standaard audio-systeem in. Wat is het beste, betaalbare upgrade-pad? En op welke zwakke plekken moet ik letten bij een f31 van 2018 (koelslang)?

Auto komt bij een dealer vandaan met 12 maanden garantie dus dat geeft wat vertrouwen.
https://gebrauchtwagen.bm...orDesign-seatHeating:true

24 maanden garantie weet alleen niet of hetzelfde budget is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:26
NLKornolio schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:29:
[...]

https://gebrauchtwagen.bm...orDesign-seatHeating:true

24 maanden garantie weet alleen niet of hetzelfde budget is.
Dank voor het meedenken, voor mij wat veel kilometers en optisch erg kaal. Mijn budget ligt rond de 27.000. Het is natuurlijk wel een nieuwer model. Heb alleen geen idee wat bpm enzo nog kost.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
JTB81 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:12:
Heb alleen geen idee wat bpm enzo nog kost.
Zijn zat rekenmodellen voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Tja, wat is betaalbaar voor jou en verwacht je zelf een hoop kabels te gaan trekken? Zoals ik hierboven zei: Base audio is Direct op de headunit aangesloten terwijl alle andere audio opties een aparte versterker hebben. Wil je een upgrade doen moet je eigenlijk minimaal ook versterker gaan inbouwen.

Speakers kan je zo gek maken als je zelf wil maar het systeem is zo zwak als de zwakste schakel en in het geval van base is dat het ontbreken van een versterker en in het geval van hifi audio is het ontbreken van een fatsoenlijke versterker. Base audio zijn de speakers ook niet je-van-het maar vanaf HiFi zijn deze meer dan capabel en is de meeste winst (voor euro’s) te behalen in de versterker.

[ Voor 20% gewijzigd door Mr Pingu op 01-06-2024 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz

Over 2-3 maanden heb ik een volledig HK systeem voor je in de aanbieding 😁. Dan heb ik geüpgraded naar B&O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Greetoz schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:51:
[...]

Over 2-3 maanden heb ik een volledig HK systeem voor je in de aanbieding 😁. Dan heb ik geüpgraded naar B&O
Past zeker niet in de 5 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Greetoz schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:51:
[...]

Dat is het mooiste, dan kan daarna de standaard BMW versterker nog vervangen voor een Match UP10 DSP, maar base naar HK is al een goede verbetering dan hoef je eigenlijk ook niet meer om te kijken naar de speakers want de HK speakers zijn van vrij goede kwaliteit. Net zo goed als opgehypde aftermarket plug en play sets alleen de versterker is de zwakke schakel. Er is natuurlijk nog wel winst te behalen maar dan kijk je naar Focal Kevlar en andere meer high-end speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

NLKornolio schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:55:
[...]

Past zeker niet in de 5 serie?
Welke? Speakers voor de G3x en F3x zijn voor groot deel hetzelfde. Versterker heeft ander onderdeelnummer maar aangezien de speakers hetzelfde zijn verwacht ik dat het kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:20
Mr Pingu schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:38:
[...]

Tja, wat is betaalbaar voor jou en verwacht je zelf een hoop kabels te gaan trekken? Zoals ik hierboven zei: Base audio is Direct op de headunit aangesloten terwijl alle andere audio opties een aparte versterker hebben. Wil je een upgrade doen moet je eigenlijk minimaal ook versterker gaan inbouwen.

Speakers kan je zo gek maken als je zelf wil maar het systeem is zo zwak als de zwakste schakel en in het geval van base is dat het ontbreken van een versterker en in het geval van hifi audio is het ontbreken van een fatsoenlijke versterker. Base audio zijn de speakers ook niet je-van-het maar vanaf HiFi zijn deze meer dan capabel en is de meeste winst (voor euro’s) te behalen in de versterker.
De enige upgrade die je kan doen zonder een versterker is een eton b100w set plaatsen waardoor je de tweeters er ook bij hebt. Dit scheelt echt aanzienlijk. Zonder de tweeters klinkt het heel dof.

Overigens was ik van het Harman Kardon systeem in de leen x1 ook niet bepaald onder de indruk.

[ Voor 4% gewijzigd door Deagle op 01-06-2024 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

JTB81 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:12:
[...]

Dank voor het meedenken, voor mij wat veel kilometers en optisch erg kaal. Mijn budget ligt rond de 27.000. Het is natuurlijk wel een nieuwer model. Heb alleen geen idee wat bpm enzo nog kost.
Bpm is gebaseerd op co2 uitstoot als je een E haalt is dat rond de 6-700. Moet je helaas wel voor 330e gaan.
https://gebrauchtwagen.bm...stance-headUpDisplay:true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Mr Pingu schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:02:
[...]

Welke? Speakers voor de G3x en F3x zijn voor groot deel hetzelfde. Versterker heeft ander onderdeelnummer maar aangezien de speakers hetzelfde zijn verwacht ik dat het kan.
Net youtube gekeken van de retrofit van de f en g en zijn wel hele andere sets qua plaatsing. Zo te zien kan je best set voor de G kopen dan heb je de juiste panelen erbij.
Pagina: 1 ... 289 ... 359 Laatste