Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 356 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filibuster
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05 19:41
Voor diegene die last hebben van problemen met Connected Drive. Er zijn blijkbaar op dit moment problemen met Connected drive. Al mijn online diensten zijn uit het scherm verdwenen, RTTI hield er ook mee op. Even gebeld met BMW en er zou een storing zijn met hun diensten. Kan tot morgenochtend duren begrijp ik.

Nu dus tijdelijk Disconnected Drive :?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Snake schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:13:
[...]

Mijne heeft dat al. 1 jaar Carplay. Maar goed, ik gebruik het niet. Vind het niet handig.
Ik gebruik het ook niet. Spotify en telefoon via bluetooth...meer heb ik niet echt nodig en in de auto ben ik of aan het bellen of ik luister muziekje. Dat werkt wel prima vind ik...maar daar heb ik ook voor betaald natuurlijk O-)
alexbl69 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:03:
Tja, je kunt er van vinden wat je wilt, maar zolang iedereen die wagens (met dure opties) blijft kopen en BMW daardoor miljardenwinsten boekt kun je ze geen ongelijk geven natuurlijk.

Erger me er zelf ook wel eens aan, maar ik begrijp ze wel degelijk.

Je hoeft hun product niet te kopen, het is niet bepaald dat er op de automarkt geen concurrentie/keuze is :).
Nee, dat is ook wel zo hoor...het is een commercieel bedrijf....en er zijn een hoop Chinezen en Russen met geld....maar jammer vind ik het wel. Wellicht is het ook meer teleurstelling dat een bedrijf als BMW in alles wat ze doen steeds meer voor het geld lijkt te gaan en een beetje van hun kernwaarden afstapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Ik heb net een nieuwe BMW gekocht, want ik kreeg een super goede deal op een voorraad auto. Echter, hier zit jammer genoeg het standaard crappy geluidssysteem op. Ik zat er aan te denken om deze te laten vervangen. Ik heb nog niet gevraagd wat de kosten hiervoor zijn bij BMW, maar ik zag dat je ook zoiets kan laten installeren: https://www.boxmore.de/en/. Heeft iemand hier daar ervaring mee? In eerste instantie leek het me niet zo'n goed idee om met een nieuwe auto te gaan lopen prutsen, maar van wat ik in de installatiefilmpjes zie stelt het eigenlijk allemaal niet zo veel voor en kan je dit zelfs zelf wel doen (en dus ook weer ongedaan maken).

Er zijn blijkbaar zelfs BMW-eigenaren die het Harman Kardon systeem laten vervangen door Gladen Boxmore, dus qua geluidskwaliteit zal het in ieder geval wel echt een upgrade zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Greencap op 10-04-2019 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 15:42
Greencap schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:36:
Ik heb net een nieuwe BMW gekocht, want ik kreeg een super goede deal op een voorraad auto. Echter, hier zit jammer genoeg het standaard crappy geluidssysteem op. Ik zat er aan te denken om deze te laten vervangen. Ik heb nog niet gevraagd wat de kosten hiervoor zijn bij BMW, maar ik zag dat je ook zoiets kan laten installeren: https://www.boxmore.de/en/. Heeft iemand hier daar ervaring mee? In eerste instantie leek het me niet zo'n goed idee om met een nieuwe auto te gaan lopen prutsen, maar van wat ik in de installatiefilmpjes zie stelt het eigenlijk allemaal niet zo veel voor en kan je dit zelfs zelf wel doen (en dus ook weer ongedaan maken).

Er zijn blijkbaar zelfs BMW-eigenaren die het Harman Kardon systeem laten vervangen door Gladen Boxmore, dus qua geluidskwaliteit zal het in ieder geval wel echt een upgrade zijn
Volgens mij staan die sets wel goed bekend op diverse BMW fora'. Als het netjes geinstalleerd word zou ik het kiezen boven een BMW systeem.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:34

GforceNL

Out of memory....

Gisteren bij Zwartepoorte Roosendaal even in de nieuwe 3 serie gezeten. Van binnen lijkt het op het oog een grote vooruitgang, meer a la 5 serie nu. Aan de neus met dichte grille moest ik wel even wennen.

De midden console lijkt echter wel van heel fragiel, dun plastic gemaakt te zijn toen ik er met m'n nagel op tikte, dit gaf het geheel wel een heel ondegelijk gevoel.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 11:32
Zo, voor mijn oude E46 beestje maar nieuwe koplamp glazen besteld.
Zaterdag gaat "ze" de brug op, voor een oliebeurtje - brandstoffilter e.d. en helaas ook nieuwe remschijven + blokjes voor. Achter zijn vorig jaar al gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

234FaTaLiTy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:01:
Zo, voor mijn oude E46 beestje maar nieuwe koplamp glazen besteld.
Zaterdag gaat "ze" de brug op, voor een oliebeurtje - brandstoffilter e.d. en helaas ook nieuwe remschijven + blokjes voor. Achter zijn vorig jaar al gebeurd.
Hoezo helaas? Ik weet niet wat je garagist ervoor rekent, maar aan materiaalkosten zijn nieuwe remschijven en remblokken tientjeswerk.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
MadMarky schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:59:
[...]

Hoezo helaas? Ik weet niet wat je garagist ervoor rekent, maar aan materiaalkosten zijn nieuwe remschijven en remblokken tientjeswerk.
Naja, een paar honderd euro ben je zo verder.
Het hoort erbij natuurlijk.
Vind het alleen jammer omdat ik de auto net pas 3 weken heb, en al een luchtmassameter, nokkenassensor gehad heb. Plus de rest wat we nog tegenkomen op de brug :P
Zo heeft de koppeling het grootste gedeelte van zijn leven achter de rug, ik vermoed dat de veren achter geknapt zijn (al bij aankoop, toen niet opgevallen dat ie wat laag hing achter)
En, hij bonkt wat bij het schakelen, vooral als de auto koud is/nog niet gereden heeft. Al met al genoeg te doen nog, maar daar krijg je natuurlijk ook weer wat voor terug. (Hoop ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:49
MadMarky schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:59:
[...]

ja moet je vooral doen, je remmerij bij aliexpress bestellen. dan weet je meteen dat je blokken na 1000km op zijn en je schijven krom :+
of heb jij een adres waar je A-merk remmerij koopt voor ''tientjeswerk''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
Denniz0229 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:44:
[...]

ja moet je vooral doen, je remmerij bij aliexpress bestellen. dan weet je meteen dat je blokken na 1000km op zijn en je schijven krom :+
Goeie. Bij mij komt er sowieso brembo onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Denniz0229 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:44:
[...]

Bijvoorbeeld winparts?
Voor mijn Z3 kost een set remblokken €30-50 per as.
Een set Brembo remschijven voor de voorkant kost €85. En dan heb ik met 300mm niet eens de goedkoopste maat. Een E46 gebruikt aan de voorzijde vergelijkbare remmen dus kosten zullen niet veel verschillen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:49
MadMarky schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:54:
[...]

Bijvoorbeeld winparts?
Voor mijn Z3 kost een set remblokken €30-50 per as.
Een set Brembo remschijven voor de voorkant kost €85. En dan heb ik met 300mm niet eens de goedkoopste maat. Een E46 gebruikt aan de voorzijde vergelijkbare remmen dus kosten zullen niet veel verschillen.
oke dan hanteren we gewoon een andere definitie bij ''tientjeswerk''.
ik begreep het als je heb voor een paar tientjes (lees; max 30-40) complete set schijven en blokken.
als ik jouw som even optel kom ik al op 115-135 euro uit, alsnog vrij goedkoop hoor, dat betaal ik voor 1 schijf voor al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Denniz0229 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:04:
[...]

oke dan hanteren we gewoon een andere definitie bij ''tientjeswerk''.
ik begreep het als je heb voor een paar tientjes (lees; max 30-40) complete set schijven en blokken.
als ik jouw som even optel kom ik al op 115-135 euro uit, alsnog vrij goedkoop hoor, dat betaal ik voor 1 schijf voor al :+
En als je de cheapskate wilt uithangen ben je voor €75 al klaar. Het is @234FaTaLiTy die na mijn post ineens over Brembo begon :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:44
234FaTaLiTy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:45:
[...]

Daar kom ik niet meer bij de buurt. Hoop dat ATE beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:49

xos

234FaTaLiTy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:45:
[...]

Brembo is typisch een merkengeil dingetje. Tenzij je een specifieke reden hebt zijn er voldoende andere merken die goed spul leveren. Moto masters voor remschijven, sbs, ferodo, nissin en nog talloze andere maken prima blokken. Veel belangrijker is dat je het juiste spul koopt voor je gebruik. Daarnaast is er niks mis met OEM spul als je toch brembo prijzen wilt betalen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PFff wat goedkoop allemaal.

Nieuwe schijven en blokken voor alleen voor was 1250 euro hier. :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
https://www.motor1.com/ne...-m135i-xdrive-spied-ring/

Auw, mijn ogen......deze komt wel heel erg in de buurt van de uiteindelijke productieversie vrees is.

Ligt het nu aan mij of is die overhang aan de voorkant veel te groot en krijgt ie een beetje een Mercedes-neus? :S. De sedan ziet er trouwens nog vreemder uit.....jammer.

Degene met een 140i hier...de eerste EUR 10k waardestijging is al binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

xos schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:33:
[...]
Daarnaast is er niks mis met OEM spul als je toch brembo prijzen wilt betalen ;).
Bij mij is Brembo en OEM hetzelfde ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Tylen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:37:

Bij de dealer?

edit; hier waren blokken en remschijven 345mm voor, €350,- aankoop.
Zelf de montage gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Famous op 10-04-2019 16:23 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 19:36

_Arthur

blub

Beam87 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:47:

Auw, mijn ogen......deze komt wel heel erg in de buurt van de uiteindelijke productieversie vrees is.
Dacht dat ik naar een Golf aan het kijken was.
Ligt het nu aan mij of is die overhang aan de voorkant veel te groot en krijgt ie een beetje een Mercedes-neus? :S.
Voorwielaandrijving = grote overhang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
418O2 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:24:
[...]

Daar kom ik niet meer bij de buurt. Hoop dat ATE beter is
Want? Niet goed?
xos schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:33:
[...]

Brembo is typisch een merkengeil dingetje. Tenzij je een specifieke reden hebt zijn er voldoende andere merken die goed spul leveren. Moto masters voor remschijven, sbs, ferodo, nissin en nog talloze andere maken prima blokken. Veel belangrijker is dat je het juiste spul koopt voor je gebruik. Daarnaast is er niks mis met OEM spul als je toch brembo prijzen wilt betalen ;).
Ben niet merkengeil, maar dat is wat me geadviseerd wordt.
Voor een tientje per remschijf ga ik niet naar goedkope alternatieven zoeken met mogelijk later trillende remmen etc.. dan voor mijn gevoel liever meteen goed. Zo vaak hoeft het toch niet. :9

[ Voor 65% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 10-04-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Binnen no time krom. En niet met gek rijgedrag of veel vermogen ofzo, zaten onder een 523i.

Zaten/zitten, vandaag of morgen komen er ate onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
418O2 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:37:
[...]

Binnen no time krom. En niet met gek rijgedrag of veel vermogen ofzo, zaten onder een 523i.

Zaten/zitten, vandaag of morgen komen er ate onder
Dit knaagt de laatste tijd ook erg in mijn achterhoofd. Ik ging nogal eens naar circuits toe om wat te racen en bij het stoppen in de pits werd er ook keihard op gehamerd zo snel mogelijk weer je rem los te laten, want ingedrukt houden, warmte die ongelijk kwijt gaat -> kan je nog zo goed geventileerde schijven hebben, het gaat gewoon krom trekken.

Afijn, ik rijd nu af en toe in mijn vriendin's auto (125i, m onderstel EN automaat). Dus als ik dan even heb gespeeld met de auto en voor het stoplicht stil sta, weet ik ook af en toe niet waar ik goed aan doe (in zijn P zetten? In zijn N en handremmetje?). Tot op heden gaat het goed (met rem ingedrukt houden), maar echt goed zijn voor je schijven doet het niet denk ik zo. ( ja, met normaal rijgedrag wel :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 14:22

Ligt het nu aan mij of is die overhang aan de voorkant veel te groot en krijgt ie een beetje een Mercedes-neus? :S. De sedan ziet er trouwens nog vreemder uit.....jammer.

En wij met een 135 dan? :(

:+
_Arthur schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:34:
Ik vind hem ook eerder op een A-klasse lijken, een Golf heeft een veel kortere neus. Hij krijgt nu een vrij standaard hatch profiel. Alle USP's van de 1-serie (en dan specifiek de 35/40) de deur uit: geen RWD, geen 6-in-lijn en de lijnen van de auto geven hem niet meer dat lage coupé-achtige uiterlijk.

Wielbasis is zo te zien al rap 15cm korter als ik naar alle verhoudingen kijk. Kont lijkt ook net iets korter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

LinuX-TUX schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:50:
[...]

Dit knaagt de laatste tijd ook erg in mijn achterhoofd. Ik ging nogal eens naar circuits toe om wat te racen en bij het stoppen in de pits werd er ook keihard op gehamerd zo snel mogelijk weer je rem los te laten, want ingedrukt houden, warmte die ongelijk kwijt gaat -> kan je nog zo goed geventileerde schijven hebben, het gaat gewoon krom trekken.

Afijn, ik rijd nu af en toe in mijn vriendin's auto (125i, m onderstel EN automaat). Dus als ik dan even heb gespeeld met de auto en voor het stoplicht stil sta, weet ik ook af en toe niet waar ik goed aan doe (in zijn P zetten? In zijn N en handremmetje?). Tot op heden gaat het goed (met rem ingedrukt houden), maar echt goed zijn voor je schijven doet het niet denk ik zo. ( ja, met normaal rijgedrag wel :+ )
Als ik goed gebruik had gemaakt van het gas- én rempedaal, was het inderdaad in de N en de handrem bij stilstand.
Heb wel eens lichte kromme schijven gehad maar dat is niet heel prettig als je hard moet remmen.. Dan ben je blij er je er een verse set schijven en blokken onder hebt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Automaat moet je gewoon in de p zetten als je stil staat, want dan locked de bak ipv remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Werelds schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:52:
[...]

En wij met een 135 dan? :(

:+

[...]

Ik vind hem ook eerder op een A-klasse lijken, een Golf heeft een veel kortere neus. Hij krijgt nu een vrij standaard hatch profiel. Alle USP's van de 1-serie (en dan specifiek de 35/40) de deur uit: geen RWD, geen 6-in-lijn en de lijnen van de auto geven hem niet meer dat lage coupé-achtige uiterlijk.

Wielbasis is zo te zien al rap 15cm korter als ik naar alle verhoudingen kijk. Kont lijkt ook net iets korter te zijn.
Die is er ook nog idd, al vind ik die persoonlijk wat minder mooi.....nooit kunnen wennen aan de koplampen en achterkant..maar das persoonlijk. Het rijdt vast wel erg lekker :)

Hij lijkt idd meer op de A-klasse vind ik....eenheidsworst op wielen dus....
[...]

Weet ik...maar het is gewoon niet mooi. Die nieuwe A-klasse lijkt ook naar voren te vallen op deze manier en dat doet die nieuwe 1er straks dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-05 15:39
Beam87 schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:53:
[...]

Altijd fijn, nuance.....
Ik zeg toch ook dat dit niet voor elke optie moet gelden, maar wel voor bepaalde basiszaken die je anno 2019 in zekere mate in een auto mag verwachten....zoals connectivity?
Het is wel BMW he, waar bwvs zelfs de knipperlichten op de optielijst staan...

>:)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

LinuX-TUX schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:50:
[...]

[...]
Heb goede ervaringen met ATE Powerdisc. OEM schijven waren hier na één trackday krom en Zimmerman schijven begon na een paar duizend kilometer wat trillingen te geven (waren gegroefde exemplaren). De powerdiscs blijven recht en stil en zijn niet zo duur als bijv Tarox.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 22:03
Present!

Maar ik ben oprecht benieuwd naar de restwaarde van deze modellen over enkele jaren. Een 2012 M135i kost ook nog altijd minimaal 27500 EUR met 150dkm gelopen, en dan zie ik niet eens een goed aangekleed model. Ik vind dat nog veel geld voor een 7 jaar oude auto (ook een M135i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45

Eagle Creek

Breathing security

Tylen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:37:

Jemig, hoe kom je op dat bedrag uit? Ik moet binnenkort ook nieuwe blokken/schijven voor... (E90)
@Tylen

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Die blauwe remklauwen met die grote schijven. En bij de dealer want het moest goed gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tylen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:14:
Die blauwe remklauwen met die grote schijven. En bij de dealer want het moest goed gebeuren.
Op welke? Ik heb die op een M240i Benieuwd wat dat gaat kosten.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Recent €275 ex btw en montage betaald voor schijven en blokken achter (E46 328i).

Gewoon wat BMW voorschrijft (ATE), wil geen troep onder mijn auto :P
418O2 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:05:
Automaat moet je gewoon in de p zetten als je stil staat, want dan locked de bak ipv remmen
Vaak tussen D en P (of N, R) wisselen is niet zo goed voor de internals van je bak. Die zijn een stuk duurder dan remmetjes.

[ Voor 51% gewijzigd door Radiant op 10-04-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

418O2 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:05:
Tegenwoordig kan dat minder kwaad dan vroeger, maar ik zou dit toch niet graag aanraden.

(In oude bakken stopt mogelijk de oliecirculatie in de bak als deze niet in de D of R stond)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Snake schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:46:
[...]

Op welke? Ik heb die op een M240i Benieuwd wat dat gaat kosten.
F31 328i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 07-04 23:30
[...]

[...]

Ik dacht ook al dat ik een Golf zag, maarja dat is blijkbaar de benchmark voor FWD hothatches en de benchmark :)
Radiant schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:11:
Recent €275 ex btw en montage betaald voor schijven en blokken achter (E46 328i).

Gewoon wat BMW voorschrijft (ATE), wil geen troep onder mijn auto :P

[...]

Vaak tussen D en P (of N, R) wisselen is niet zo goed voor de internals van je bak. Die zijn een stuk duurder dan remmetjes.
Alleen zit op mijn auto de handrem op een bijzonder onhandige plek ;) (zoals met alle moderne bwm's onder de schakelpook) en om nou telkens de auto-hold functie te gebruiken wanneer het bijv. geregend heeft en je net door een plas water hebt gereden terwijl je van de snelweg afkomt ... hi kromme remmen! :+

Maar je voelt de auto wel inderdaad tegen een 'nok' aanvallen als je hem in de P zet dus ergens zal het wel niet perfect zijn. Aan de andere kant, bijna iedereen rijdt met zon nieuwe 8 bak rond, geen bekend probleem dat ze vroeg de geest geven.

[ Voor 59% gewijzigd door Roberto op 10-04-2019 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-04 09:59
YakuzA schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:19:
[...]

(In oude bakken stopt mogelijk de oliecirculatie in de bak als deze niet in de D of R stond)
Dat klopt niet. Elke (vloeistof)automaat -oud of nieuw- heeft een oliepomp die aangedreven wordt door de motor via de koppelomvormer. Als de motor loopt, heb je oliedruk/circulatie in je bak. Stand P, R, N of D verandert daar niets aan.

Of je wel of niet de P/N moet gebruiken of in de D laat staan met rem er op is een keuze waarbij elke keuze zijn voor en nadelen kent. In D met rem er op heb je door de maximale slip en weerstand in de koppelomvormer een wat hogere olietemperatuur en hoger verbruik als je langdurig stilstaat. In P/N heb je dat niet, maar omdat je dan steeds naar D moet schakelen zou -theoretisch- de slijtage van de clutchpack (of de banden) van de 1ste versnelling wat meer zijn na verloop van tijd.

Als je langdurig stilstaat gewoon P/N gebruiken (ongeluk in file, brug open etc.), anders gewoon lekker in D laten.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zet hem meestal in p als ik lang moet wachten. Voor stoplichten d en dan af en toe even 20cm rollen zodat je een ander stuk schijf pakt. Zal wel niets helpen maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

elmerblues schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:59:
[...]

Dat klopt niet. Elke (vloeistof)automaat -oud of nieuw- heeft een oliepomp die aangedreven wordt door de motor via de koppelomvormer. Als de motor loopt, heb je oliedruk/circulatie in je bak. Stand P, R, N of D verandert daar niets aan.
Met start/stop systemen hebben ze daar dan vast een truukje voor?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 11:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als de motor niet draait heb je ook geen bewegende delen die gesmeerd moeten worden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:24:
[...]

Met start/stop systemen hebben ze daar dan vast een truukje voor?
Elektrische oliepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Tylen schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:14:
Als je de klauwen erbij vervangt heb snap ik de prijs wel wat beter ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Famous schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:18:
[...]

Als je de klauwen erbij vervangt heb snap ik de prijs wel wat beter ja 8)7
Nope. alleen de 2 schijven en blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Tylen schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:19:
[...]

Nope. alleen de 2 schijven en blokken.
Ah, dan blijf ik het wat aan de dure kant vinden.

Als het werkt werkt en jij tevreden bent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Famous schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:20:
[...]

Ah, dan blijf ik het wat aan de dure kant vinden.

Als het werkt werkt en jij tevreden bent :)
Ik had eerst bij de merk garage in het dorp hier ATE schijven met blokken laten doen. Kostte ook rond de 1200 euro. Maarr na 700Km was het gepiep weer terug. Nadat ze het echt niet konden oplossen toch maar naar de dealer in Nijkerk gegaan. Nieuwe originele schijven en blokken (ik geloof dat het Brembo is) en het piepen was eindelijk opgelost. Dus uit eindelijk heeft mij dat geintje rond de 2500 euro gekost, Maar goed. Nu is het goed :P Niet meer over na denken.

Gaat overigens om deze remmerij: S2NH M Sport brakes (schijven geloof ik 370mm)

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 11-04-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-05 18:41
Dat is een idd een pijnlijk grapje... maar goed, je bent liefhebber en streeft naar perfectie waarschijnlijk ;-)

Overigens, OEM = ATE bij BMW AG voertuigen. BMW M weet ik niet eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:00
2.500 voor remmen, wat een bak geld zeg. Dat hoop ik toch echt niet kwijt te zijn als ik een keer aan de beurt ben. Ik wil nog geen 2.500 per jaar kwijt zijn aan onderhoud, als het even kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Dat is serieus geld zeg....ik heb onlangs mijn instrumentencluster (black panel....zaten buiten mijn schuld krassen op grrrrr, maar kon niet aantonen dat andere partij dit had gedaan) laten vervangen voor netto EUR 400 en dat vond ik al een hoop geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Pannencouque schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:33:
2.500 voor remmen, wat een bak geld zeg. Dat hoop ik toch echt niet kwijt te zijn als ik een keer aan de beurt ben. Ik wil nog geen 2.500 per jaar kwijt zijn aan onderhoud, als het even kan.
Goed lezen. Het is 2x vervangen ;).

Deze week ook slot van passagierskant laten vervangen. Weet de kostte nog niet. Ze waren te druk. Zal ook wel rond €400,- zijn

[ Voor 16% gewijzigd door Tylen op 11-04-2019 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-05 02:15
Heren,

Wellicht een wat gekke vraag, maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee.
Ik heb recent bij een kennis van mij (Frank Voordehaake in de BMW community) mijn BMW E39 520i hand, laten voorzien van een 2,5L M52B25 motor met een ZF automaatbak er achter.
Met als plan, het blok wat te laten kietelen.

Nu vroeg ik mij af, de motor heeft wat vliegroest aanslag op de vanos solenoide, en lichte corrosie op het blok, hoe kan ik dit het beste er af schrobben?

En wat gebruiken jullie om het blok vetvrij te maken?

Hij komt uit een sloper, loopt verder prachtig, automaat pakt bijzonder snel op, dus qua techniek niets te klagen, alleen heeft hij wat zweetspoortjes, en dat wil ik allemaal proper maken :)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:00
Tylen schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:17:
[...]

Goed lezen. Het is 2x vervangen ;).

Deze week ook slot van passagierskant laten vervangen. Weet de kostte nog niet. Ze waren te druk. Zal ook wel rond €400,- zijn
Je auto is nog niet zo oud toch? Hoe kan het slot dan kapot zijn?

2x vervangen had ik gelezen. Laat ik het anders zeggen: ik zou al van kleur verschieten van één vervanging van de remmerij à €1.250,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Pannencouque schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:34:
[...]
Je auto is nog niet zo oud toch? Hoe kan het slot dan kapot zijn?

2x vervangen had ik gelezen. Laat ik het anders zeggen: ik zou al van kleur verschieten van één vervanging van de remmerij à €1.250,-.
November 2012.

Het was het mechnisme dat het slot open/dicht doet moet de afstandbediening. Kan natuurlijk gewoon stuk gaan.

Ach ik heb altijd pech. Nadat de achterkant gespoten was, omdat de buurvrouw ertegen was gereden. Stoote ik met de aahanger tegen de bumper. Mooie nieuwe kras erbij :( Ik zit nu serieus te denken om hem eens helemaal over te laten spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online

Alleen dan om de 6-cilinder, niet om het vermogen. Zo meent Joe Achilles bijvoorbeeld in zijn review van de X2 M35i dat er een 40i en wellicht nog iets zwaarders gaat komen om aan te kunnen haken bij bijvoorbeeld de A45 AMG en RS3).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:24
Tylen schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:23:
[...]

Ik had eerst bij de merk garage in het dorp hier ATE schijven met blokken laten doen. Kostte ook rond de 1200 euro. Maarr na 700Km was het gepiep weer terug. Nadat ze het echt niet konden oplossen toch maar naar de dealer in Nijkerk gegaan. Nieuwe originele schijven en blokken (ik geloof dat het Brembo is) en het piepen was eindelijk opgelost. Dus uit eindelijk heeft mij dat geintje rond de 2500 euro gekost, Maar goed. Nu is het goed :P Niet meer over na denken.

Gaat overigens om deze remmerij: S2NH M Sport brakes (schijven geloof ik 370mm)
Jij hebt de remmen met de blauwe remklauwen zeker?
Edit: Never mind... Even terug lezen doet wonderen.

[ Voor 3% gewijzigd door CarJunkyXL op 12-04-2019 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Speakerfreak95 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 00:21:
[...]

Nu vroeg ik mij af, de motor heeft wat vliegroest aanslag op de vanos solenoide, en lichte corrosie op het blok, hoe kan ik dit het beste er af schrobben?

En wat gebruiken jullie om het blok vetvrij te maken?

Hij komt uit een sloper, loopt verder prachtig, automaat pakt bijzonder snel op, dus qua techniek niets te klagen, alleen heeft hij wat zweetspoortjes, en dat wil ik allemaal proper maken :)

Alvast bedankt :)
Je vraag is niet merkspecifiek en er zitten in dit topic weinig zelfsleutelaars.
Probeer het hier eens: [DIY] Het auto klussen & vragen topic

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Tylen schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:11:
[...]

November 2012.

Het was het mechnisme dat het slot open/dicht doet moet de afstandbediening. Kan natuurlijk gewoon stuk gaan.

Ach ik heb altijd pech. Nadat de achterkant gespoten was, omdat de buurvrouw ertegen was gereden. Stoote ik met de aahanger tegen de bumper. Mooie nieuwe kras erbij :( Ik zit nu serieus te denken om hem eens helemaal over te laten spuiten.
Hou er rekening mee dat als je de auto over laat spuiten, dat je vaak een zachtere lak krijg dan die BMW standaard er op spuit. Eerder waskrasjes en swirls e.d. Wel weer makkelijker weg te polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

m.lammers schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:48:
[...]

Hou er rekening mee dat als je de auto over laat spuiten, dat je vaak een zachtere lak krijg dan die BMW standaard er op spuit. Eerder waskrasjes en swirls e.d. Wel weer makkelijker weg te polijsten.
Ik vind die estoril blue nu al dun en zacht. het is echt een ruk lak die erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 17-05 19:36

_Arthur

blub

Tylen schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:56:
Ik vind die estoril blue nu al dun en zacht. het is echt een ruk lak die erop zit.
Helaas is dat met alle water gebaseerde lakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Tylen schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:56:
[...]

OH, wel vreemd. Ik heb toch een andere ervaring. Zowel met Estoril Blue als de Valancia Orange.
Alle twee zijn ze van 2016 en beide zijn in Munchen geproduceerd. Die lakken zijn echt hard. Heb drie stage polish gedaan met grove combinaties om de lakken weer strak te krijgen. De lak is inderdaad wel dun. Mijn lakdiktemeter gaf 160 micron max aan. Meeste plekken was het minder.

[ Voor 15% gewijzigd door CarJunkyXL op 12-04-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 10:38
Yep, mijn ervaring is ook dat BMW-lak over het algemeen kneiterhard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:50

Tomatoman

Fulltime prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FTIz5tlBY0obzC1kliuHIXQ6/full.jpg

Toen ik in de herfst een lekker (zomer)band kreeg, heb ik direct mijn winterwielen onder mijn auto gemonteerd. Nu het weer het seizoen voor zomerbanden wordt, is het tijd om de lekke zomerband te vervangen. Daarom heb ik via Autobandenmarkt 2 nieuwe banden besteld. Ze zouden worden afgeleverd bij een montagepartner in de buurt, die de banden op de velgen zouden zetten.

Eergisteren belde die montagepartner mij op: de banden zijn te groot voor hun montageapparatuur :') Volgens hun eigen info op Autobandenmarkt konden ze maximaal 21 inch banden monteren, maar blijkbaar was 275/30R20 al te groot. Ik heb zojuist de banden maar opgehaald, dan kan ik ze elders op de velgen laten zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KumPDglGHSW65KQbWp9i1fU2/full.jpg

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
MaZo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:19:
[...]
Alleen dan om de 6-cilinder, niet om het vermogen. Zo meent Joe Achilles bijvoorbeeld in zijn review van de X2 M35i dat er een 40i en wellicht nog iets zwaarders gaat komen om aan te kunnen haken bij bijvoorbeeld de A45 AMG en RS3).
Er komt sowieso geen zescylinder, dat weet je wel...die past ook niet meer onder de nieuwe neus denk ik...wat ik juist de charme vond van de huidige 1er die ik zelf heb (lange platte motorkap).

Dus hooguit een nog meer uitgeknepen B48-blok......ze zitten natuurlijk vast transverse richting van het blok (dus niet in lijn zoals bij RWD), dus kunnen ze er geen ander blok inleggen. Dat B48 blok moeten ze dan nog wel serieus aanpakken om bij de 400 pk van de RS3 te komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tomatoman schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:29:
[...]
Eergisteren belde die montagepartner mij op: de banden zijn te groot voor hun montageapparatuur :') Volgens hun eigen info op Autobandenmarkt konden ze maximaal 21 inch banden monteren, maar blijkbaar was 275/30R20 al te groot. Ik heb zojuist de banden maar opgehaald, dan kan ik ze elders op de velgen laten zetten.
Als ze zeggen 21" aan te kunnen dan mag 20" geen probleem zijn. Dan zullen ze er eerder last mee hebben dat 275 breed niet in hun apparaten past :P

Of ze hebben gewoon hun informatie bij autobandenmarkt niet op orde natuurlijk.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Beam87 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:45:
[...]

Er komt sowieso geen zescylinder, dat weet je wel...die past ook niet meer onder de nieuwe neus denk ik...wat ik juist de charme vond van de huidige 1er die ik zelf heb (lange platte motorkap).

Dus hooguit een nog meer uitgeknepen B48-blok......ze zitten natuurlijk vast transverse richting van het blok (dus niet in lijn zoals bij RWD), dus kunnen ze er geen ander blok inleggen. Dat B48 blok moeten ze dan nog wel serieus aanpakken om bij de 400 pk van de RS3 te komen 8)
Klopt, ik zei ook niet dat er een 6-cilinder gaat komen. Alleen dat de waardestijging / populariteit van de M135/140 door met name diezelfde 6-cilinder zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
MaZo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 17:19:
[...]
Klopt, ik zei ook niet dat er een 6-cilinder gaat komen. Alleen dat de waardestijging / populariteit van de M135/140 door met name diezelfde 6-cilinder zal komen.
Oh zo :*) ...dacht al, meestal ben je goed ingevoerd namelijk.
Het gaat inderdaad met name om de 6-in-lijn die wel populair zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrooding
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-05 11:28
Greencap schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:36:

Een paar pagina's terug deelde ik mijn ervaring met Gladen Boxmore. Ik kwam van de HiFi set en de upgrade naar Boxmore DSP Extreme was een gigantische upgrade. Ik zou de upgrade van HK naar DSP Extreme niet zo snel gedaan hebben. Om 2000 euro neer te tellen voor het verschil tussen HK en DSP Extreme is wat mij betreft het geld niet waard. Je kan met Boxmore natuurlijk nog veel gekker doen. Het is maar hoeveel je er voor over hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 17:36

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Afgelopen woensdag afspraak bij de dealer gehad voor een nieuwe G20 330i, inruil (F30 320iA) is beter dan verwacht en ik ben ook uit de configuratie / opties (M pakket, Portimau, 19", HUD etc). Alleen de twijfel of het niet slimmer is een (G21) station te kopen....... 8)7. 2 weken geleden testgereden met een sterk vergelijkbare auto (wel met M differentieel) _/-\o_.

Lijkt erop alsof mijn auto in de gaten heeft dat ik hem denk in te ruilen... achterlicht in de kofferbak zat los?. Raar vergrendel systeem (er lijkt verder niets kapot oid....) erg overdreven vast zit het allemaal niet.
Denk je eea gemonteerd te hebben, geeft de auto aan dat achteruitrij verlichting kapot is 8)7.

[ Voor 42% gewijzigd door Tortelli op 13-04-2019 15:00 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-05 14:48
Net voordat mijn E39 M5 weer uit de winterslaap mocht er toch maar voor gekozen om preventief de drijfstanglagers te vervangen. De auto heb ik nu +- 3 jaar in bezit en met 216.000 kilometer op de teller en geen volledig sluitende onderhoudshistorie geen overbodige luxe. Er zat veel tijd in, het voorste subframe moest er onder vandaan en weer terug, maar de rest was prima te doen.
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2qxcmxf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/xbg4fb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/t53qqv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/678kk4.jpg
Die drijfstangen worden gebroken en als ze dan vast zitten valt er met het blote oog geen spleet te vinden. Super knap!
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/15ezrt5.jpg
De bovenste lagers slijten het meest. Dit was tevens de ergste. Mooi op tijd dus!
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/35mqzuv.jpg
Dit is de kettingspanner voor de oliepomp. Het oppervlak hoort glad te zijn, dus deze ook meteen maar vervangen.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2s8477d.jpg
Ook de twee vanosboards voorzien van nieuwe o-ringen. De oude waren kneiterhard.

Voor de rest nog diverse dingen vervangen, zoals:
- kleppendekselpakking links en rechts
- bougies
- olievuldop
- olie
- oliefilter
- bovenste en onderste carterpanpakking
- diverse o-ringen van buisjes in het carter en pompjes, oliepeilstok etc
- kettingspanner voor de hoofdaandrijving

Helaas heeft er vorig jaar in de ruimte van de rembekrachtiger water gestaan waardoor deze verrot is geworden. Daar een nieuwe opgezet en vervolgens zonder problemen door de keuring gekomen.
Wel een paar kleine opmerkingen over rubbertjes hier en daar, maar die nemen we bij de volgende onderhoudsbeurt mee.

Toen de auto maar weer een klein wasje gegeven en een blokje om! Dan blijft zo'n E39 toch een heerlijke auto.... Dit jaar maar wat meer rijden! En het rijdt ook lekkerder als je weet dat de drijfstanglagers nu goed zijn 8)
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/qzri9y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-05 18:41
Nice! Nog een E39 liefhebber ;-)

Zulke zaken mag je gewoon niet bezuinigen, kost een duit maar dan weet je wel wat je hebt! En zo te zien, zelf gedaan, knap! Toch niet de minste ingreep...

Merkbaar verschil nu de vanos opgefrist is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:48

JdM

Humbled

@BlackthunderAwf leuk om zoiets zelf te doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Dit weekend voor het eerst de 535i echt uitgelaten. Groningen Hamburg vv. Lekker rammen op de autobahn. De auto hield zich perfect, ook bij 220 op de teller.

Bijna gered op 1 tank :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-05 14:20
@BlackthunderAwf leuk klusje. Mis ook het sleutelen aan auto's.

Wil bij de nieuwe koop van een huis een hefbrug kopen om zo de hobby uit te kunnen oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-05 14:48
RR46 schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:37:
Nice! Nog een E39 liefhebber ;-)

Zulke zaken mag je gewoon niet bezuinigen, kost een duit maar dan weet je wel wat je hebt! En zo te zien, zelf gedaan, knap! Toch niet de minste ingreep...

Merkbaar verschil nu de vanos opgefrist is?
Jups, zelf gedaan wat veel arbeidsuren scheelt ;). Veel gezocht om tips en gezocht welke dingen nog meer mee te nemen, zoals o-ringen van oliebuisjes en de kettingspanner voor de oliepomp.

De S62 staat bekend om een luide ratel, dat is in ieder geval minder geworden. de druk blijft beter behouden. Voor de rest nog niet echt goed getest, maar het was ook niet super slecht hoor.
Jups, leuke uitdaging! Maar ben blij dat het klaar is, dat subframe... Dat was wel een dingetje om er een beetje netjes onder vandaan te halen en weer terug te plaatsen.
theduke1989 schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:01:
@BlackthunderAwf leuk klusje. Mis ook het sleutelen aan auto's.

Wil bij de nieuwe koop van een huis een hefbrug kopen om zo de hobby uit te kunnen oefenen.
Een brug is altijd makkelijk! Zeker een aanrader... Wil graag ook één als ik mijn eigen plekje heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Een primeurtje: de nieuwe 1 serie:

https://www.diariomotor.c...e-1-m135i-primeras-fotos/

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zelfde lelijke grille als de Z4.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 21:18
Hmm de nieren zijn hier wel op zijn lelijkste zeg. Benieuwd hoe de niet M we straks uit gaat zien. Achterkant heeft wel iets maar even afwachten in zijn geheel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Phusebox schreef op maandag 15 april 2019 @ 05:45:
[...]

Hmm de nieren zijn hier wel op zijn lelijkste zeg. Benieuwd hoe de niet M we straks uit gaat zien. Achterkant heeft wel iets maar even afwachten in zijn geheel.
Het ziet er nog lelijker uit dan op de camouflage-foto’s van vorige week :(
Jeetje, wel knap van BMW om zoveel lelijke modellen te produceren....

Echt serieus, is er niemand bij BMW die bij zo’n bespreking over design etc. zegt: Nein, nein, nein!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:57

Theimon

Snapte!?

Vast wel, maar dan wijst een financieel manager op een wereldkaart naar China en dan moet iedereen z'n bakkes houden.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-04 09:59
Theimon schreef op maandag 15 april 2019 @ 07:43:
Vast wel, maar dan wijst een financieel manager op een wereldkaart naar China en dan moet iedereen z'n bakkes houden.
En zo is het. In China hebben ze de 1-serie sedan (F52) en het ontwerpteam van BMW probeerde er echt iets leuks van te maken maar er werd steeds voor de allergoedkoopste oplossing gekozen door de centenknijpers:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/07/BMW_1-Series_F52_01_China_2018-03-06.jpg

Die spyshot van die 1 doet trouwens het ergste vrezen voor de 2GC die einde van die jaar / begin volgend jaar komt (zelfde platform als de 1 serie).

[ Voor 19% gewijzigd door elmerblues op 15-04-2019 08:11 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volgens mij zijn deze foto's hier nog niet gepost, de voor en achter kan van de nieuwe 1 serie.
De voorkant jakkes.... de achterkant ziet er netjes uit.
Afbeeldingslocatie: https://images.carscoops.com/2019/04/961e94e0-bmw_m135i_2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.carscoops.com/2019/04/91d4f582-bmw_m135i_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

FabiandJ schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:29:
Volgens mij zijn deze foto's hier nog niet gepost, de voor en achter kan van de nieuwe 1 serie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voorkant met een helemaal zwarte gril is wel te pruimen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Die voorkant is net een plastic speelgoedauto met cheap-o materialen en slecht afgewerkte lijnen. Beetje vage plek ook voor zo'n auto? Vraag me af of het echt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:22

Typhone

Who Dares Wins

418O2 schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:46:
Dit weekend voor het eerst de 535i echt uitgelaten. Groningen Hamburg vv. Lekker rammen op de autobahn. De auto hield zich perfect, ook bij 220 op de teller.

Bijna gered op 1 tank :')
Dat heugdelijke moment ga ik eind volgende week meemaken. Eindhoven - Denmarken. Voor het eerst de 535i vol uitlaten en eens laten dansen van plezier oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 15:42
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind deze foto's wel een stuk beter dan die 'chineze' foto's. Zo lijkt het wel wat te kunnen worden naar mijn idee, jammer van de FWD maar net als elektrische stuurbekrachtiging zullen we er mee moeten leren leven.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gruwelijke achterlichten. Ik vind ze prima te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
ChiLLeR schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:16:
[...]

Ik vind deze foto's wel een stuk beter dan die 'chineze' foto's. Zo lijkt het wel wat te kunnen worden naar mijn idee, jammer van de FWD maar net als elektrische stuurbekrachtiging zullen we er mee moeten leren leven.
De vorm van de grille is gewoon niet zo mooi vind ik. Ook al zijn de nieren niet zo bizar groot als bij de 7er, met name het feit dat ze een soort van aan elkaar vast geplakt zitten maakt het geheel tot een soort hamster.....
Daarnaast vind ik de onderste grill (dat zwarte vlak) niet mooi ogen. Nu krijgt ie opeens een blije smoel...terwijl een BMW boos en agressief de wereld in moet kijken |:(

Verder ben ik het eens met @Phusebox die zegt dat het wat cheap en plastic oogt. Ik vind het nogal kitch ogen allemaal....jammer weer :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Beam87 op 15-04-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Een aantal dingen vielen mij op:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jHWcYx4/bmw-m135-b.jpg
Die badges zijn slordig aangebracht? Als het hier om een presentatiemodel gaat is dat wel slecht.
De achterlamp steekt uit?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tqGWWH7/bmw-m135-f.jpg
De motorkap sluit niet netjes aan. Het lijkt net alsof je door de gril die dozen die er achter staan kunt zien? Maar dat zal wel ver gezocht zijn.

Zie de groene lijntjes (full screen, anders niet zichtbaar)

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 15-04-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:47
**wrong topic** :)

[ Voor 94% gewijzigd door kazzzdafke op 15-04-2019 10:20 ]

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Typhone schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:15:
[...]

Dat heugdelijke moment ga ik eind volgende week meemaken. Eindhoven - Denmarken. Voor het eerst de 535i vol uitlaten en eens laten dansen van plezier oOo
Dan pak je de A31 neem ik aan? Kan je wel lekker blazen :)

Op zondag rijden in dld is helemaal een genot aangezien er dan nauwelijks vrachtwagens zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

418O2 schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:44:
[...]

Dan pak je de A31 neem ik aan? Kan je wel lekker blazen :)

Op zondag rijden in dld is helemaal een genot aangezien er dan nauwelijks vrachtwagens zijn :)
Jazeker, A31 omhoog voor een groot deel. Dat stuk heb ik veel gebruikt om de vorige auto's te testen. Rust, ruimte en onbegrensd...wat wil de BMW liefhebber nog meer? 8)

Was overigens wel in shock. De (nieuwe) zomerbanden/velgen gisteren uitgepakt (waren bij de auto meegeleverd) en toen bleken er Goodyears op te liggen. Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel Goodyears. We gaan het meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-05 21:33
Iemand hier ervaring met het leeghalen van de einddemper van een Bmw 325i E92? Zag laatst een keer op YouTube iemand die dat deed. Geluid zou overeen komen met de Bmw performance demper alleen dan veel minder kosten. Iemand die een bedrijf kent dat dit kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-05 15:00
sjaak81 schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:33:
Iemand hier ervaring met het leeghalen van de einddemper van een Bmw 325i E92? Zag laatst een keer op YouTube iemand die dat deed. Geluid zou overeen komen met de Bmw performance demper alleen dan veel minder kosten. Iemand die een bedrijf kent dat dit kan doen?
Wil je er een sjappiebak van maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 20:40

IQM

Typhone schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:41:
[...]

Was overigens wel in shock. De (nieuwe) zomerbanden/velgen gisteren uitgepakt (waren bij de auto meegeleverd) en toen bleken er Goodyears op te liggen. Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel Goodyears. We gaan het meemaken...
Onder mijn F11 535i liggen Goodyear zomerbanden waar ik tot nu toe geen klachten over heb. Dat was met de OEM geleverde Dunlops wel anders...

Ik heb ooit Goodyear Ultra Grip 7 winterbanden gehad die 6 jaar onder mijn E46 320d hebben gezeten en daarna nog 4 jaar onder de Golf van mijn vrouw. En toen hadden ze nog steeds ruim 4mm profiel. Dat waren erg goede winterbanden. Geef het een kans zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik ben erg fan van de Michelin Pilot SuperSports al horen die weer niet onder een 535i :+. Pilot Sport 3 will do the trick as well hoop ik. Maar idd ik ga de Goodyears een kans geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
Typhone schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:25:
Ik ben erg fan van de Michelin Pilot SuperSports al horen die weer niet onder een 535i :+. Pilot Sport 3 will do the trick as well hoop ik. Maar idd ik ga de Goodyears een kans geven.
Jullie mogen/kunnen tenminste nog kiezen wat voor merk je er onder legt haha ;)
Ik moest van Athlon afgelopen winter voor met Michelin rijden en achter met Bridgestone....met compleet ander profiel en zijkant....zag er niet uit grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dat is ook best apart. Welke banden had je erop liggen? Ik heb de Potenza RE050A’s veelvuldig onder mijn oude 330i gehad. De Bridgestone Potenza S001’s heb ik op de 530D gehad. Vond die beide prima. De RE050A’s op de 650i was echter drie keer niks.

Dunlop SP komt er ook nooit meer onder trouwens herinner ik me zojuist. Banden zijn toch wel belangrijker dan ik dacht haha 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 10:05
Heb Continentals onder de 530d en die bevallen prima. Goede levensduur ook, ik bdenk me dat ze alweer richting de halve ton lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beam87 schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:21:
[...]

Jullie mogen/kunnen tenminste nog kiezen wat voor merk je er onder legt haha ;)
Ik moest van Athlon afgelopen winter voor met Michelin rijden en achter met Bridgestone....met compleet ander profiel en zijkant....zag er niet uit grrr
Of je nieuwe lease F20 geleverd krijgen met crappy Hankook banden die overal slecht uit de test komen (oud model dat dus echt niet goed is). Zo slecht dat ik zelfs last heb van onderstuur in een rwd :+

En alle "liefhebbers" die je auto voor het eerst goed bekijken en zeggen: liggen daar nu echt banden van 40 euro onder een BMW van 44k? Werd nog net niet uitgelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Typhone schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:32:
Dat is ook best apart. Welke banden had je erop liggen? Ik heb de Potenza RE050A’s veelvuldig onder mijn oude 330i gehad. De Bridgestone Potenza S001’s heb ik op de 530D gehad. Vond die beide prima. De RE050A’s op de 650i was echter drie keer niks.

Dunlop SP komt er ook nooit meer onder trouwens herinner ik me zojuist. Banden zijn toch wel belangrijker dan ik dacht haha 🧐
Voor waren het de Michelins Crossclimate volgens mij en achter de Bridgestone Driveguard Winter.....heb er vorige week bij het wisselen naar zomerbanden wel wat van gezegd. Volgens bandenmannetje hangt het af waar de leasemaatschappij deals mee sluit en kunnen zij daar weinig aan doen.

Nu liggen er weer de vertrouwde Michelin Energy Savers op....die maken volgens mij best een hoop herrie door die hardere wangen 😯

@Phusebox Hankook bij lease is wel vreemd. Ik heb enkel nog maar Bridgestone, Michelin en vroeger nog eens een zomer Continental gehad...al zie ik onder andere leasbakken soms ook wel de most cheap ass merken...banden zijn duur he ;)
Pagina: 1 ... 28 ... 356 Laatste