Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tjona100
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-05 11:59
Phusebox schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:16:
[...]

Of je nieuwe lease F20 geleverd krijgen met crappy Hankook banden die overal slecht uit de test komen (oud model dat dus echt niet goed is). Zo slecht dat ik zelfs last heb van onderstuur in een rwd :+

En alle "liefhebbers" die je auto voor het eerst goed bekijken en zeggen: liggen daar nu echt banden van 40 euro onder een BMW van 44k? Werd nog net niet uitgelachen.
40 euro? hmm dan rij je zeker met 13/14 inch banden & velgen rond :+ en welk type band bedoel je eigenlijk?
Ik heb zelf een f20 van eind 16 met ventus prime 3 banden in 2254517 en Ik ben er meer dan tevreden over.

weliswaar geen runflt maar dat is een persoonlijke overweging.

Ryzen 2700X | 2080 TI | 16GB CL 14 Gskill | Prime x470 Pro |

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Tjona100 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 00:52:
[...]

40 euro? hmm dan rij je zeker met 13/14 inch banden & velgen rond :+ en welk type band bedoel je eigenlijk?
Ik heb zelf een f20 van eind 16 met ventus prime 3 banden in 2254517 en Ik ben er meer dan tevreden over.

weliswaar geen runflt maar dat is een persoonlijke overweging.
Hankook Ventus Prime 2... Ik verdenk ze bijna ervan dat ze bij de dealer die even hebben gewisseld voor aflevering. Oud model band, slechte reviews en goedkoop.

Ja ok niet 40. 52 euro is de laagste prijs die ik destijds zag toen ik de auto had opgehaald. Nu maar gewoon proberen deze asap te verslijten maar dat zal wel niet lukken voor de auto weer weg moet :(

Ik heb ook geen runflat. Dat wil ik niet.

Phusebox wijzigde deze reactie 16-04-2019 08:03 (43%)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21-05 10:01
Phusebox schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 05:51:
[...]

Hankook Ventus Prime 2... Ik verdenk ze bijna ervan dat ze bij de dealer die even hebben gewisseld voor aflevering. Oud model band, slechte reviews en goedkoop.

Ja ok niet 40. 52 euro is de laagste prijs die ik destijds zag toen ik de auto had opgehaald. M'n u gewoon proberen deze asap te verslijten maar dat zal wel niet lukken voor de auto weer weg moet :(

Het zit je ook niet mee he?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:15
Ik zie je reactie straks al; boehoe had een lekke band en heb geen runflats.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
  • Niet online
_Arthur schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 07:57:
[...]

Ik zie je reactie straks al; boehoe had een lekke band en heb geen runflats.
Liever 1x langs de weg met een platte band dan vier jaar lang oncomfortabel stuiteren. 8)

• Tjona100
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-05 11:59
[...]

Volgens mij heeft bmw gekozen voor 'hankook' als first fit bij bepaalde modellen. Zowiezo op de x3 maar ik durft niet te zeggen of het ook voor de 1 serie geldt.

Ryzen 2700X | 2080 TI | 16GB CL 14 Gskill | Prime x470 Pro |

• Phusebox
  • Niet online
Tjona100 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:23:
[...]

Volgens mij heeft bmw gekozen voor 'hankook' als first fit bij bepaalde modellen. Zowiezo op de x3 maar ik durft niet te zeggen of het ook voor de 1 serie geldt.
Nee dat is ook zo, had alleen niet verwacht dat BMW hun bandenkeuze niet zou updaten, aangezien het een oud model betreft. Maar goed, het is wat het is. Met een beetje geluk zijn ze over anderhalf jaar versleten.

• Beam87
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 22:06
Bij mijn 1er waren de first fit banden de Michelin Energy Savers...geen idee of die er door de dealer op zijn gezet. Vanuit kostenoogpunt bezien kan ik mij niet voorstellen dat een dealer er banden afhaalt en er dan duurdere banden oplegt....ze verdienen aan die leasebakken volgens mij sowieso al amper geld bij verkoop.

@Phusebox Flink driften op rotondes en alles lekker in sport+.....krijg je snel nieuwe banden. Laat de ware BMW-rijder in je boven komen :*)

Beam87 wijzigde deze reactie 16-04-2019 08:29 (27%)

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-05 13:29
Phusebox schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:55:
Een aantal dingen vielen mij op:

Die badges zijn slordig aangebracht? Als het hier om een presentatiemodel gaat is dat wel slecht.
De achterlamp steekt uit?

De motorkap sluit niet netjes aan. Het lijkt net alsof je door de gril die dozen die er achter staan kunt zien? Maar dat zal wel ver gezocht zijn.

Zie de groene lijntjes (full screen, anders niet zichtbaar)
Dit kan een pre-productie model zijn.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-05 14:31
Nou, ik had weer wat pech.
Gisteren auto wat liefde (laten) geven, waaronder olie ververst, oliefilter, brandstoffilter, nw draagarm rubber set, versnellingsbakolie, en nieuwe remschijven + blokken.
Auto reed weer super, en ik was weer blij.
Gisteravond wilde ik de auto starten en achteruit uit het parkeervak rijden.. ik wil gas geven.. reageert niet. Zie ik op mijn dashboard dat de auto uit staat. (Huh, liet ik hem nu afslaan?)
Ik wil hem starten.. start niet.
Stap uit de auto en de benzine walmen kwamen me tegemoet, je raadt het misschien al.. benzine slang los geschoten bij het nieuwe filter. :P

Ach ja, kan gebeuren. Vanavond wordt het voor mijn deur gefixed.

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-05 10:37
Phusebox schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:16:
[...]

Of je nieuwe lease F20 geleverd krijgen met crappy Hankook banden die overal slecht uit de test komen (oud model dat dus echt niet goed is). Zo slecht dat ik zelfs last heb van onderstuur in een rwd :+
BMW en Mercedes doen dit effectief. Hebben een deal met hankook. Ik heb laten weten aan de garage nooit, maar dan ook nooit Hankooks eronder te steken. Enkel Michelin of Pirelli.

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:30
En de dealer maar vertellen dat je toch echt wel een ster op de banden moet hebben; want dan zijn het echte kwaliteitsbanden die jouw BMW verdient :'). Hancook komt volgens mij steeds beter uit de testen maar toch had ik het niet verwacht van BMW waar merkstatus een hoog goed is.

Goodyear heb ik overigens prima ervaring mee (18") Eagle a-symmetric 2 geloof ik. Prima banden voor prima prijs en een goede velgbescherming. Ook wel belangrijk met die dunne bandjes en hoge stoepen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Beam87
MrFl0ppY schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:54:
.....Hancook komt volgens mij steeds beter uit de testen maar toch had ik het niet verwacht van BMW waar merkstatus een hoog goed is....was
Kan nu niet bepaald stellen dat BMW tegenwoordig zuinig met hun merkwaarde omgaat als je het mij vraagt...

Hankook sluit wel aan bij hun primaire markt (Azië)....waar ze alle modellen op afstemmen.
Voor mij geen Hankooks....de naam alleen al klinkt ongelofelijk goedkoop 8)7

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:12
Zijn gewoon prima banden volgens mij hoor

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21-05 10:01
Tjona100 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:23:
[...]

Klopt. X1 (18” M) ook. Echt perfecte banden.

Begreep dat ze ook met Falken in gesprek zijn. Lijkt me ook geen slechte zet voor ze, want dat merk is huge in Azie.

Pepppie wijzigde deze reactie 16-04-2019 10:58 (15%)

• _Arthur
Catch22 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:34:
Lees er niet meer of minder slechte dingen over dan "A-merken". BMW legt ze al sinds 2011 onder de 1-series als ik het zo lees; https://www.automobielman...t-oem-op-bmw/?gdpr=accept

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:25

JoepW

GoT iRacing coördinator

Ik heb Hankook onder een 1 serie gehad (hobbelen) en mijn beide E90's hadden bridgestones toen ik die kocht. Cuppen en hobbelen. Ik ben nu overgestapt op Conti SportContact 6 sinds dit jaar en de boel rijdt weer soepel en strak.

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• Beam87
Zit een beetje te dollen he....volgens mij hadden ze in Duitsland vorig jaar een test zelfs gewonnen.

Echt slechte banden zullen er niet echt meer zijn, gezien de kwaliteits- en veiligheidseisen die tegenwoordig gelden. Ik associeer die Hankooks echter altijd met van die Koreaanse koekblikken zoals de Picanto en de i10, etc....daar kunnen ze beter gewoon houten wielen onder leggen, je merkt toch geen verschil 8)7

• Greencap
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18-05 21:58
Hankook staat ook gewoon op nummer 3 in de bandentest 2019 van de autoweek: https://banden.autoweek.n...eek-zomerbandentest-2019/

• Phusebox
  • Niet online
Greencap schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:01:
Hankook staat ook gewoon op nummer 3 in de bandentest 2019 van de autoweek: https://banden.autoweek.n...eek-zomerbandentest-2019/
Niet elk model is hetzelfde en de recentere Hankook banden zijn inderdaad best goed (wat uitzonderingen misschien daargelaten).
JoepW schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:02:
Ik heb Hankook onder een 1 serie gehad (hobbelen) en mijn beide E90's hadden bridgestones toen ik die kocht. Cuppen en hobbelen. Ik ben nu overgestapt op Conti SportContact 6 sinds dit jaar en de boel rijdt weer soepel en strak.
Bij mij is het ook zo dat mijn winterbanden beter rijden (minder geluid, minder verbruik, meer comfort) dan mijn zomerbanden.

• Greencap
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18-05 21:58
@Phusebox Precies. Zo heb je dus ook wel matige "premium" banden modellen. Overigens valt Hankook ook gewoon onder "premium" als je op bandenvergelijkingssites kijkt. Het is zelfs zo dat hetzelfde model band in een andere maat veel beter of slechter kan zijn.

• Beam87
@Phusebox Mijn winterbanden rijden eerlijk gezegd beter dan mijn zomerbanden. Het is met name de herrie die die Energy Savers geven..... in de 1 Serie die toch al niet subliem is qua isolatie.

Wel is mijn range bij zomerbanden 50-70 km beter dan op die winterbanden. Dat scheelt toch weer een dagje tanken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:54

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Prutser, je moet ook wel een leuke versie bestellen. Hier staat ie op 18" Bridgestone Potenza's bij levering. :+ (118iA)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Beam87
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 18:13:
Prutser, je moet ook wel een leuke versie bestellen. Hier staat ie op 18" Bridgestone Potenza's bij levering. :+ (118iA)
Prutser?.....Als je eenmaal banden gaat wisselen in de leaseregeling heb je helemaal niks over je banden te zeggen he, dan valt er weinig te bestellen....dan moet je maar kijken waar ze mee aan komen....veelal hetgeen dat voor leasemaatschappijen het voordeligste is....dus zo min mogelijk qua verbruik.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:38

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Beam87 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:34:
[...]

Prutser?.....Als je eenmaal banden gaat wisselen in de leaseregeling heb je helemaal niks over je banden te zeggen he, dan valt er weinig te bestellen....dan moet je maar kijken waar ze mee aan komen....veelal hetgeen dat voor leasemaatschappijen het voordeligste is....dus zo min mogelijk qua verbruik.
Niet helemaal waar. Ik heb (weliswaar bij Audi) altijd kunnen aangeven wat voor banden eronder moeten.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ben blij dat mijn auto weer op (Pilot Sport 4) zomerwielen staat.. Echt een enorm verschil qua geluid, hobbelen, etc. met de (ook Michelin) winterbanden. Vind het dan ook verrassend dat sommige mensen hier de winterbanden fijner vinden.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Beam87 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:34:
[...]

Dit is ook Private Lease, maar wel M Sport Shadow uitvoering. ;)

• Beam87
Radiant schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:54:
Ben blij dat mijn auto weer op (Pilot Sport 4) zomerwielen staat.. Echt een enorm verschil qua geluid, hobbelen, etc. met de (ook Michelin) winterbanden. Vind het dan ook verrassend dat sommige mensen hier de winterbanden fijner vinden.
Ik vind zomerbanden ook 10x beter, zolang het maar geen Energy Savers zijn. Ik rijd serieus al 8 jaar leasebak...en denk al 6x van die Energy Savers in de zomer. Die hebben groter oppervlak op de weg en zorgen dus voor meer geluid. In het dagelijkse verkeer merk je dat wel.
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:34:
[...]

Dit is ook Private Lease, maar wel M Sport Shadow uitvoering. ;)
Leuk, maar met mijn kilometrage betaal je dan nog meer zwaar teveel voor wat je krijgt. Vul voor de grap bij private lease maar eens 45.000 km per jaar in. Dan schrik je je rot.

Nu tijd voor Ajax 8)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Hier rijden we geen 10k/jaar mee. Maar ik ken de epos van @Phusebox al wat langer :p

• pietertie
  • Laatst online: 22:12
Beste tweeakters, mag ik een beroep doen op jullie autokennis. Ik kan er prima mee rijden etc. maar mijn verdere autokennis is nihil... Ik rij nu al 9 jaar een VW touran uit 2005. Deze begint echter steeds meer onprettig te voelen.
Nu heb ik een eigen bedrijf en zat ik aan een youngtimer te denken. De touran is privé aangeschaft, maar ook veel zakelijk gebruikt. Nu mag de zaak op gaan draaien, daarom de keus voor een youngtimer.
Mijn keuze in auto's is dus beperkt tot 2004 en zou liever niet ouder willen dan 2000. Nu zat ik vandaag te kijken naar de BMW 320 touring modellen. Wat zijn punten waar ik op moet letten? Of moet ik helemaal wegblijven bij deze serie. Ik hoop dat jullie mij wat in de goede richting kunnen helpen.
Er moeten sowieso vijf personen in de auto kunnen zitten. En wat meer vermogen dan de huidige 100 vindt ik ook niet erg ;)

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Bij een youngtimer zou ik neigen naar een 5 serie. Vaak luxer en beter gemotoriseerd. De dagwaarde is niet veel anders dan een 3 serie.

• DikkeBMW
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20:31

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

Zo, vandaag de Einser weer eens grondig gepoetst en de zomerbanden eronder gelegd. Die zilvere 5-spaaks velgjes zien zo veel beter uit dan de stalen winterband-velgen :D

fookin mad fer it

• elmerblues
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-05 10:09
Met 5 man enigzins knap zitten in een 3 serie touring is een illusie.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• Catch22
elmerblues schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:04:
Met 5 man enigzins knap zitten in een 3 serie touring is een illusie.
5 volwassen kerels in een 5 serie houdt al niet over

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pietertie
  • Laatst online: 22:12
Catch22 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:18:
[...]

5 volwassen kerels in een 5 serie houdt al niet over
Het gaat gelukkig om 2 volwassenen en 3 kids (2,4,6), maar bedankt! Ik zal meer kijken naar een 5 serie

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:19
De tourings die ik tegenkom in mijn eigen zoektocht hebben vaak zo ontzettend veel kilometers dat ik het eigelijk niet aan durf. Dit geld ook voor 3-series uit ongeveer 2004.

Onder een bepaald budget zou ik afvragen of je zonodig aan de BMW moet of dat je niet naar iets jongers van een ander merk kunt kijken :)

Mijn eerste laat dus waarschijnlijk nog even op zich wachten helaas :p

• Roberto
  • Laatst online: 21-05 10:34
Schuey schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:37:
De tourings die ik tegenkom in mijn eigen zoektocht hebben vaak zo ontzettend veel kilometers dat ik het eigelijk niet aan durf. Dit geld ook voor 3-series uit ongeveer 2004.

Onder een bepaald budget zou ik afvragen of je zonodig aan de BMW moet of dat je niet naar iets jongers van een ander merk kunt kijken :)

Mijn eerste laat dus waarschijnlijk nog even op zich wachten helaas :p
Ach wat zijn kilometers.

Zo heb ik bijv. mijn Z3 M (ja officieel M Roadster ipv Z3 M) tot bijna 200.000 km gereden.
En daar zaten heel wat sessies op Zandvoort tussen, kleine ritjes in de stad, Duitsland en etc.

Maar die auto werd door mij perfect onderhouden, reed toen ik hem weg deed nogsteeds beter dan sommige hele frisse exemplaren qua km stand.

Mijn huidige (nieuwste generatie) BMW heeft al meer gedoe gehad dan mijn oude Z3 M dus wat zegt de kilometerstand nou echt v.s. hoe zon auto behandeld is?

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

pietertie schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:56:
[...]

Het gaat gelukkig om 2 volwassenen en 3 kids (2,4,6), maar bedankt! Ik zal meer kijken naar een 5 serie
Ze zijn echt wel te vinden hoor met en weinig kilometers, 1ste eigenaar en met alle onderhoudsboekjes:
1) 3-serie
2) 5 serie

Je moet alleen geduldig zijn en kritisch.

Of deze.... https://www.passievooraut...t-exe-touring-youngtimer/

JoepW wijzigde deze reactie 17-04-2019 10:54 (3%)

• Schuey
Roberto schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:07:
[...]

Ach wat zijn kilometers.

Zo heb ik bijv. mijn Z3 M (ja officieel M Roadster ipv Z3 M) tot bijna 200.000 km gereden.
En daar zaten heel wat sessies op Zandvoort tussen, kleine ritjes in de stad, Duitsland en etc.

Maar die auto werd door mij perfect onderhouden, reed toen ik hem weg deed nogsteeds beter dan sommige hele frisse exemplaren qua km stand.

Mijn huidige (nieuwste generatie) BMW heeft al meer gedoe gehad dan mijn oude Z3 M dus wat zegt de kilometerstand nou echt v.s. hoe zon auto behandeld is?
Ik ben daar zelf huiverig voor, omdat ik dan denk dat alles zo langzaamaan weer aan vervanging toe is. Kortom, naast de aankoop het eerste jaar nog flink wat mogelijke kosten.

Een andere user in dit topic gaf aan met 2ton op de teller al een auto te verkopen want 'op'. Ik versta daar dus veel onderhoud in het verschiet onder.

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 20-05 15:33
@Roberto KM-stand is idd vaak maar relatief. Minder is per definitie zeker NIET beter als je het mij vraagt, in het speciaal bij auto’s van pakweg 10 jaar oud.

Ik rij ook een (BMW) youngtimer, gekocht met +- 160K… en binnen nu en enkele weken zal er 220K op staan. Is deze dan nu afgeschreven…? Voor mij niet. Ik heb een tal van onderhoudswerkzaamheden (vaak preventief) uitgevoerd en waar mogelijk beter dan OEM.

• Schuey
Ik zal mijn ogen open houden mocht er in de buurt iets staan zal ik hier posten om jullie mee te laten kijken.

Misschien ook voor Pietertie aan te raden, beter maar iemand mee laten kijken die er dan wel verstand van heeft :)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Ik laat mijn auto’s al ruim 10 jaar importeren (met garantie) door mijn garage. Ik heb nu 2x E90 (touring en cabrio) en als er iets is kan ik altijd op de garantie terugvallen gedurende de eerste 6 maanden. Ik koop altijd wel een auto die 4-10 jaar is, van de eerste eigenaar is en met volledige onderhoudshistorie.

Ik ben niet into youngtimers, aangezien ik die autos vaak net ff te gedateerd vind. Ik koop privé en met een sluitende km-registratie kan ik btw terugvragen naar rato van de gereden zakelijke km’s van alle kosten en brandstof. En natuurlijk 18 cent per km declareren bij mijn bedrijf.
Ik vind dit een mooie tussenvorm om de kosten toch wat acceptabel te houden.

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:52

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Hankook's zijn inderdaad gewoon prima banden. Is ook niet Chinees maar Zuid-Koreaans en schijnbaar de 6de ter wereld qua productie. Onder de Yaris van m'n vriendin liggen ze als winterband en dat rijdt prima. Ze zijn ook niet goedkoper of duurder dan een vergelijkbare Dunlop of Continental band.

Ik zag gisteren voor het eerste de huidige 7-serie in het wild. En van alle kanten zag het er als een mooie bak uit, tot ik bij de neus kwam :r
Ik weet dat er al heel veel over gezegd is, maar je hoopt toch dat in het wild het wel meevalt, maar nee... Het is echt teveel die grill... Wat ze in München gesnoven of gespoten hebben, ik weet het niet, maar ik hoop van harte dat ze daar weer heel snel van afkicken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Beam87
deepbass909 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:31:
[...]

Ik zag gisteren voor het eerste de huidige 7-serie in het wild. En van alle kanten zag het er als een mooie bak uit, tot ik bij de neus kwam :r
Ik weet dat er al heel veel over gezegd is, maar je hoopt toch dat in het wild het wel meevalt, maar nee... Het is echt teveel die grill... Wat ze in München gesnoven of gespoten hebben, ik weet het niet, maar ik hoop van harte dat ze daar weer heel snel van afkicken.
Ik zag hem gisteren in Den Haag/Rijswijk staan...vroeger had ik nog wel eens dat ik er aan moest wennen en het uiteindelijk best mooi vond (de grille van de F10 bijvoorbeeld, of de E60 in zijn geheel), maar bij die grille lukt dat maar niet...

Waarschijnlijk hadden ze hun neus kapot gesnoven in München...met vergrote neusgaten tot gevolg.... in combinatie met het feit dat een auto een verlengstuk van jezelf moet zijn 8)7....dan krijg je dit soort dingen.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Ach na een oerlelijke kofferbakklep een tijdje geleden werd het tijd om de voorkant te vernachelen. Helaas.

JoepW wijzigde deze reactie 17-04-2019 16:20 (9%)

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:24
JoepW schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:20:
Ach na een oerlelijke kofferbakklep een tijdje geleden werd het tijd om de voorkant te vernachelen. Helaas.
En jammer voor BMW, maar die kont is er met het verstrijken der jaren niet mooier op geworden...

http://images.gtcarlot.com/pictures/54423131.jpg

Heb veel respect voor ontwerpers gekregen. Vaak is het inderdaad zo dat lijnen en modellen die eerst afzichtelijk lijken in de loop der jaren steeds beter lijken te smoelen.

Maar met deze kont wist je eigenlijk direct dat de kans niet groot was dat dat zou gebeuren. En hetzelfde geldt voor de neus van de nieuwe 7. Op de X5 vind ik hem nog wel te pruimen, maar op zo'n formaat auto past het ook wel. De 7 wordt er echter compleet door verkracht.

iRacing Profiel

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
JoepW schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:20:
Je bedoelt van de E65? In de pre-facelift was die wat raar (ook van voren), maar na de facelift zag die er op zich prima uit.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-05 14:31
alexbl69 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:42:
[...]

En jammer voor BMW, maar die kont is er met het verstrijken der jaren niet mooier op geworden...

[Afbeelding]
Ik vind die juist mooi ^^

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

deepbass909 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:43:
[...]

Je bedoelt van de E65? In de pre-facelift was die wat raar (ook van voren), maar na de facelift zag die er op zich prima uit.
Mja om nu een facelift nodig te hebben om mooi te worden is toch niet best, hè?
Dan ben je best ..... alleen :+

JoepW wijzigde deze reactie 17-04-2019 16:52 (19%)

• Beam87
Smaken verschillen gelukkig, maar ik vind de E65 echt by far de lelijkste 7 Serie die ze ooit gemaakt hebben....zowel front als kont ogen wat vreemd, om nog maar te zwijgen over de koplampen.

Ach, misschien ben ik ook wel verpest door de E38 die ik zelf had. Vind ik natuurlijk de allermooiste :*)

Beam87 wijzigde deze reactie 17-04-2019 16:55 (13%)

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
JoepW schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:52:
[...]

Mja om nu een facelift nodig te hebben om mooi te worden is toch niet best, hè?

[...]

Dan ben je best ..... alleen :+
Mooi zou ik hem niet noemen, maar lelijk ook niet. Ik vind alleen de droopy neus wel minder.

En het gebeurd wel vaker dat de facelift-versie meer gewaardeerd wordt, zo raar is dat niet. Sinds de jaren 00 zijn facelifts steeds meer halve restylings geworden ipv een ander grilletje (zoals bij de E36 nog het geval was).

• _Arthur
alexbl69 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:42:

[Afbeelding]
Dat is wel de US-spec kont; hier in Europa ziet ie er ietsie beter uit.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:09
http://i68.tinypic.com/11rruhu.jpg

Eindelijk opgehaald!

http://i63.tinypic.com/wv36t5.jpg

Iets met loopwagens sparen.

Wat een monster zeg, vandaag 300km gemaakt dit is echt een rijbewijs kwijt apparaat, en vrijdag komt er nog eens bijna 100pk bij 😂

green-tea wijzigde deze reactie 17-04-2019 18:54 (67%)

Betaal je fiat rekening met Bitcoins | iRacing Profiel

• Phusebox
  • Niet online
BMW bij de garage en nu een Mini Clubman te leen (van 47k)... Ben ik toch weer een stuk blijer met mijn 1 serie :x

• jordy2811
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:01
@green-tea De M2 competitie is met zijn 400+ pk toch al niet onderbemeten! Dit is een volledig ander blok dan er in de 'normale' M2 ligt toch?

Laat je hem alleen remappen of worden er nog andere zaken gewijzigd?

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• green-tea
jordy2811 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:14:
@green-tea De M2 competitie is met zijn 400+ pk toch al niet onderbemeten! Dit is een volledig ander blok dan er in de 'normale' M2 ligt toch?

Laat je hem alleen remappen of worden er nog andere zaken gewijzigd?
Klopt ligt nu het echte M blok in, dezelfde als in de M3 en M4. Enkel remap naar 508pk ben benieuwd! Ik wil hem laten wrappen maar weet nog niet welke kleur, als het een andere wordt of enkel xpel tegen steenslag.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

green-tea schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:48:
[Afbeelding]

Eindelijk opgehaald!

[Afbeelding]

Iets met loopwagens sparen.

Wat een monster zeg, vandaag 300km gemaakt dit is echt een rijbewijs kwijt apparaat, en vrijdag komt er nog eens bijna 100pk bij 😂
Als ik jou was zou ik de RDW maar eens benaderen dat ze de registratie niet helemaal goed hebben. 8)

• elmerblues
deepbass909 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:43:

Mooi zou ik hem niet noemen, maar lelijk ook niet. Ik vind alleen de droopy neus wel minder.
Niet lelijk? Heb je je bril wel op? 8)7 Wat een absoluut dieptepunt qua design dit. Ik zou als ontwerper niet meer de straat opdurven, doodsbang dat ik mijn eigen ontwerp tegenkom.

elmerblues wijzigde deze reactie 18-04-2019 07:53 (68%)

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• green-tea
elmerblues schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:43:
[...]

Niet lelijk? Heb je je bril wel op? 8)7 Wat een absoluut dieptepunt qua design dit. Ik zou als ontwerper niet meer de straat opdurven, doodsbang dat ik mijn eigen ontwerp tegenkom.

[Afbeelding]
In de juiste kleurstelling en velgen was dit een gruwelijk mooie auto. Ik heb me er altijd goed en comfortabel in vermaakt, met gelukkig weinig tot geen problemen.

Edit foto gevonden

JoepW schreef op donderdag 18 april 2019 @ 06:06:
[...]

Als ik jou was zou ik de RDW maar eens benaderen dat ze de registratie niet helemaal goed hebben. 8)
[Afbeelding: M3 nee toch?]
1 april is al geweest😬 bij type heb je M nummers. Maar ik vermoed dat jij dit weet😂

green-tea wijzigde deze reactie 18-04-2019 08:30 (39%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

green-tea schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:14:
[...]

In de juiste kleurstelling en velgen was dit een gruwelijk mooie auto. Ik heb me er altijd goed en comfortabel in vermaakt, met gelukkig weinig tot geen problemen.

Edit foto gevonden

[Afbeelding]

[...]

1 april is al geweest😬 bij type heb je M nummers. Maar ik vermoed dat jij dit weet😂
Tav dat type wist ik echt niet. Ik weet dat de rdw er altijd een zooitje van maakt en ik heb zelf geen M’s, enkel M-opties. Dit overigens met name vanwege de DCT bak :X
En over die foto: als je maar van ver genoeg af een foto maakt ziet ie er idd best netjes uit. O-)

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
elmerblues schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:43:
[...]

[Afbeelding]
Gelukkig is smaak persoonlijk ;) Ik geef toe dat het BMW's beste ontwerp is, maar daarvoor moet je sowieso terug naar eerdere generaties voor alle modellen. Hooguit dat de Z4 en Z8 uitzonderingen zijn.

• Catch22
Ik heb eindelijk fijne velgen gevonden. Mijn monteur heeft een breedset styling 32 liggen, kakelvers gespoten.
http://i31.tinypic.com/xfe1yw.jpg
http://i28.tinypic.com/2mcj4ep.jpg

Zo gaat het er ongeveer uit zien

• Werelds
  • Laatst online: 21:51
Ach, hopelijk zien ze met de volgende generatie het licht weer. Ik geloof niet dat die gigantische bek zo populair zal zijn. Het past ook gewoon niet bij BMW. Of misschien moet er gewoon een wisseling van de wacht plaats vinden. Als Peugeot na een oersaaie (x06) en vervolgens oerlelijke generatie (x07) weer mooie wagens kan gaan maken, kan BMW dat ook. Eerste 208 en de huidige 508 zijn mooie dingen om te zien. Nieuwe 208 moet ik nog aan wennen, mooie neus, maar hij ziet er verder zo plomp uit :P

Of misschien moet BMW Renault de deur wijzen, een partnerschap aan gaan met PSA en de e-Legend uitbrengen zoals die het verdient uitgebracht te worden. Die koets met een normaal interieur en een lekkere 6-in-lijn? :9~

Het interieur is bij BMW tenminste nog normaal. Niet te druk, vrij strak. Hebben jullie de nieuwe CLA al van binnen gezien? Echt lelijk. Zelfs het stuur ziet er gewoon belachelijk uit. Even los van het feit dat het wat mij betreft toch echt een ander soort auto dan de vorige CLA is, veel te groot.
Phusebox schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:23:
BMW bij de garage en nu een Mini Clubman te leen (van 47k)... Ben ik toch weer een stuk blijer met mijn 1 serie :x
Ik kreeg vorige week ook een Countryman mee van de Maassche. Na al die jaren ben ik nog steeds niet gewend aan deze gigantische wagens die "Mini" genoemd worden :P

En enkele uren later belden ze of ze hem mochten komen ruilen omdat iemand een proefrit wilde maken, dus de terugrit de dag erna heb ik gemaakt in een X2. Dat beviel beter :+

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:08
Phusebox schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:23:
Heb er 1 besteld :+ , wat is er mis mee? Ik vind het wel een leuke wagen. Qua weggedrag blijft het een FWD dat wint het nooit wat mij betreft van de RWD maar goed, ALL4 is ook weer niet nodig op een MINI vind ik. Wagen ziet er leuk uit, stuurt erg strak! Misschien nog wel strakker dan mijn 1 serie met M sport onderstel maar dat komt waarschijnlijk omdat die MINI toch net iets kleiner is. De grotere Countryman heeft mij nooit kunnen bekoren, die is gewoon te lomp. Maar voor mijn daily driver zou ik ook geen MINI kiezen hoor, daar niet van :P Mijn vriendin gaat er in rijden dus ja.

ChiLLeR wijzigde deze reactie 18-04-2019 09:51 (13%)

>> Signature?

• Phusebox
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:49:
[...]

Heb er 1 besteld :+ , wat is er mis mee? Ik vind het wel een leuke wagen. Qua weggedrag blijft het een FWD dat wint het nooit wat mij betreft van de RWD maar goed, ALL4 is ook weer niet nodig op een MINI vind ik. Wagen ziet er leuk uit, stuurt erg strak! Misschien nog wel strakker dan mijn 1 serie met M sport onderstel maar dat komt waarschijnlijk omdat die MINI toch net iets kleiner is. De grotere Countryman heeft mij nooit kunnen bekoren, die is gewoon te lomp. Maar voor mijn daily driver zou ik ook geen MINI kiezen hoor, daar niet van :P Mijn vriendin gaat er in rijden dus ja.
Leuke auto voor erbij. Rijdt prima op zich, maar wat een kermis prul. Die ledjes overal, drukke lelijke knopjes, logo geprojecteerd vanuit de spiegels... en overal van dat harde Kia Picanto plastic.
Werelds schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:37:
Eerste 208 en de huidige 508 zijn mooie dingen om te zien. Nieuwe 208 moet ik nog aan wennen, mooie neus, maar hij ziet er verder zo plomp uit :P

[...]

Ik kreeg vorige week ook een Countryman mee van de Maassche. Na al die jaren ben ik nog steeds niet gewend aan deze gigantische wagens die "Mini" genoemd worden :P

En enkele uren later belden ze of ze hem mochten komen ruilen omdat iemand een proefrit wilde maken, dus de terugrit de dag erna heb ik gemaakt in een X2. Dat beviel beter :+
Ook een keer een X2 en 2 serie gehad, bevielen beide niet echt. De X2 was ook veel te veel plastic fantastic vond ik voor het geld dat die moet kosten.

De 508 vind ik echt een lelijk ding... en sie sabeltand-lampen al helemaal :|

Phusebox wijzigde deze reactie 18-04-2019 10:03 (31%)

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Phusebox schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:59:
[...]

Leuke auto voor erbij. Rijdt prima op zich, maar wat een kermis prul. Die ledjes overal, drukke lelijke knopjes, logo geprojecteerd vanuit de spiegels... en overal van dat harde Kia Picanto plastic.
Ej, nou niet afgeven op mensen die 'maar' een Mini rijden he, met je dikke BMW.

:+

DUT Racing

• Phusebox
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:02:
[...]

Ej, nou niet afgeven op mensen die 'maar' een Mini rijden he, met je dikke BMW.

:+
Die Mini is duurder, zoals ik zei, dus dat doe ik zeker niet. Kwestie van smaak en leeftijd zal daarin ook wel meespelen. Is toch een beetje een hipster/vrouwen auto die Mini :+

• ChiLLeR
Vind de X2 zeker tegenvallen in het interieur voor wat je er voor moet betalen! Geld ook voor de X1 trouwens, het is gewoon het 1 serie interieur wat ze erin gooien. Ook dat interieur is wat goedkoop maargoed dat is dan ook het instap model van BMW.

>> Signature?

• Werelds
Phusebox schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:59:
Ook een keer een X2 en 2 serie gehad, bevielen beide niet echt. De X2 was ook veel te veel plastic fantastic vond ik voor het geld dat die moet kosten.
Ik had specifiek dit exemplaar: https://www.demaassche-ec...executive-model-m-sport-x

Los van het glossy plastic valt het allemaal wel mee. Dat glossy plastic is nou eenmaal iets dat "men" blijkbaar "chique" vindt. Ik vind het juist kitsch, geef mij maar mooi mat plastic.

Het HUD kon me wel bekoren, zag er goed uit. Ook het iDrive display zou niet misstaan in mijn auto, ik weet niet wat elke versie precies voor resolutie heeft, maar het display in dat ding heeft duidelijk een veel hogere resolutie dan dat van mij. Jammer dat zulke dingen wel te retrofitten zijn (officieus) maar ook zo godvergeten duur zijn. Zelfde geldt voor de tellers, ziet er gewoon net iets strakker uit. Allemaal kleine dingetjes die BMW de laatste jaren precies genoeg heeft verbeterd.
De 508 vind ik echt een lelijk ding... en sie sabeltand-lampen al helemaal :|
Op de 208 vind ik ze lelijker dan op de 508, waar ze op foto's heel dom uit zien, maar in het echt juist niet. Ik weet niet of het iets met specifieke aankleding te maken heeft, maar ze zijn nagenoeg onzichtbaar overdag. En 's avonds vind ik ze niet lelijk :P

Smaken hè ;)

Valt toch allemaal in het niet bij de e-Legend, wat volgens mij de enige concept car van de afgelopen jaren is die er niet alleen uit ziet als een normale auto, maar ook gewoon bloedmooi is. Van buiten dan.

• ChiLLeR
Werelds schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:35:
[...]

Ik had specifiek dit exemplaar: https://www.demaassche-ec...executive-model-m-sport-x

Los van het glossy plastic valt het allemaal wel mee. Dat glossy plastic is nou eenmaal iets dat "men" blijkbaar "chique" vindt. Ik vind het juist kitsch, geef mij maar mooi mat plastic.

Het HUD kon me wel bekoren, zag er goed uit. Ook het iDrive display zou niet misstaan in mijn auto, ik weet niet wat elke versie precies voor resolutie heeft, maar het display in dat ding heeft duidelijk een veel hogere resolutie dan dat van mij. Jammer dat zulke dingen wel te retrofitten zijn (officieus) maar ook zo godvergeten duur zijn. Zelfde geldt voor de tellers, ziet er gewoon net iets strakker uit. Allemaal kleine dingetjes die BMW de laatste jaren precies genoeg heeft verbeterd.

[...]

Op de 208 vind ik ze lelijker dan op de 508, waar ze op foto's heel dom uit zien, maar in het echt juist niet. Ik weet niet of het iets met specifieke aankleding te maken heeft, maar ze zijn nagenoeg onzichtbaar overdag. En 's avonds vind ik ze niet lelijk :P

Smaken hè ;)

Valt toch allemaal in het niet bij de e-Legend, wat volgens mij de enige concept car van de afgelopen jaren is die er niet alleen uit ziet als een normale auto, maar ook gewoon bloedmooi is. Van buiten dan.
Die X2 ziet er wel echt tof uit zo in deze uitvoering. De HUD en deze iDrive heb ik ook in mijn X3, is idd echt mooi scherp.

>> Signature?

• Beam87
ChiLLeR schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:58:
[...]

Die X2 ziet er wel echt tof uit zo in deze uitvoering. De HUD en deze iDrive heb ik ook in mijn X3, is idd echt mooi scherp.
Ik vind de X1 met name voor oudjes....en het interieur in de X1 en X2 is het net niet, met name de panelen voor radiator en radio, etc. Dat hebben de andere modellen in basis ook, maar daar is het geheel wat beter passend.

De X2 vind ik veel te duur. Leuk geprobeerd wel hoor, om een keer wat voor de 'urban active yup' op de markt te brengen, maar het bedrag in vergelijking tot wat je krijgt vind ik het gewoon teveel...zeker voor een karretje met FWD en een hoop plastic. Het is nog wel minder erg dan in de 2er AT/GT, waar het al helemaal een onsamenhangend zooitje is.

Persoonlijk ben ik van mening dat Mini zich prima op de yup/hockeymoeder/kappers/ schoonheidsspecialiste/advocate/accountantdametje kan richten, want daar zijn ze goed in, ook al zijn die modellen allemaal niet mijn smaak. BMW moet gewoon terug naar de degelijke, tikje conservatieve auto's...maar ik ben geen Chinees met geld, dus heb niets te zeggen helaas.

• elmerblues
Beam87 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:28:
[...]

De X2 vind ik veel te duur. Leuk geprobeerd wel hoor, om een keer wat voor de 'urban active yup' op de markt te brengen, maar het bedrag in vergelijking tot wat je krijgt vind ik het gewoon teveel...zeker voor een karretje met FWD en een hoop plastic. .
Dat klopt helemaal. Voor exact hetzelfde geld heb je een 4-serie en dat rijdt zo ontzettend veel beter.

Na 2 proefritten met een 4 heb ik ook nog test gereden met een X2 en dat was echt een deceptie.

De vergelijking met de 2er AT/GT gaat niet op, die is pakweg 10 mille goedkoper en is voor dat geld echt geen verkeerde auto. De doelgroep (grotere gezinnen of oud en stram) schijnt wel erg tevreden te zijn over deze type bmw's als ik de reviews op autoweek zo lees (een goed rijdende mpv bestond nog niet echt).

elmerblues wijzigde deze reactie 18-04-2019 12:03 (21%)

• Catch22
X-Post!

Neue felgen!

17" Styling 32 breedset met Pirelli P-Zeros

• Beam87
Catch22 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:07:
X-Post!

Neue felgen!

[Afbeelding][Afbeelding]

Dit is nu gewoon hoe een BMW moet zijn....tijdloos, zonder onnodige hoekjes en vouwen en netjes in de lak. Daarnaast vind ik velgen met veel spaken zeer goed staan. Daarom heb ik zelf de 378...ook al is het maar 16 inch :P

• Catch22
Beam87 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:49:
[...]

Dit is nu gewoon hoe een BMW moet zijn....tijdloos, zonder onnodige hoekjes en vouwen en netjes in de lak. Daarnaast vind ik velgen met veel spaken zeer goed staan. Daarom heb ik zelf de 378...ook al is het maar 16 inch :P
Vind ik ook het mooist. 17" vult deze wielkasten mooi, zonder veerweg weg te nemen of de wegligging negatief te beïnvloeden

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

X-Post!

Neue felgen!

[Afbeelding][Afbeelding]

Eerste keer dat ik ze onder een E39 zie ipv een Z3. Ze staan er zeker goed onder, dikke combo 8)

PC | BMW Z3 Coupe

• Catch22
MadMarky schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:55:
[...]

Eerste keer dat ik ze onder een E39 zie ipv een Z3. Ze staan er zeker goed onder, dikke combo 8)

• Roberto
  • Laatst online: 21-05 10:34
Schuey schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:03:
[...]

Ik ben daar zelf huiverig voor, omdat ik dan denk dat alles zo langzaamaan weer aan vervanging toe is. Kortom, naast de aankoop het eerste jaar nog flink wat mogelijke kosten.

Een andere user in dit topic gaf aan met 2ton op de teller al een auto te verkopen want 'op'. Ik versta daar dus veel onderhoud in het verschiet onder.
Een auto rijden kost geld.
Geloof mij, aan mijn 7 serie (G11 750i) zijn er afgelopen jaar meer kosten geweest (gelukkig garantie) dan aan mijn circuit gebruikte Z3M in al die jaren dat ik hem had.

Dat is deels geluk maar ook deels ook goedkopere productie van nieuwere auto's met gevoeligere techniek.
Dus is ouder slechter?

Ik rij graag auto's met wat hogere KM, dan zijn ze vaak beter warm gereden en vaak ook beter onderhouden want kilometers betekend sowieso onderhoud.

Soms zie ik wel eens sportwagens te koop met bijv. maar 5000 kilometer in 6 jaar. Dan koop ik liever er eentje met 30.000 want dan weet ik dat hij in die 6 jaar wel minimaal 3x de dealer heeft gezien (software updates, correcties, teruggroep acties) etc.
RR46 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:07:
@Roberto KM-stand is idd vaak maar relatief. Minder is per definitie zeker NIET beter als je het mij vraagt, in het speciaal bij auto’s van pakweg 10 jaar oud.

Ik rij ook een (BMW) youngtimer, gekocht met +- 160K… en binnen nu en enkele weken zal er 220K op staan. Is deze dan nu afgeschreven…? Voor mij niet. Ik heb een tal van onderhoudswerkzaamheden (vaak preventief) uitgevoerd en waar mogelijk beter dan OEM.
Een vriend van mij heeft precies het zelfde, auto met 120k gekocht nu over de 250k.
Hij is nog blij en rijdt frisser dan menig 100k 5 serie model, mede ook door het vele onderhoud en lange stukken.

Het is relatief.
Iedereen vindt een auto met 0 of 100km op de teller meer sexy dan eentje met 100.000.
Maar aan het einde van de dag wil je dat hij werkt en rijdt.
deepbass909 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:31:
[...]

Als eigenaar van de pre facelift huidige 7 serie vind ik hem wel geslaagd.
Zeker als je hem naast de nieuwe X7 ziet. Het is wennen, het is een beetje Chinees, maar het het heeft wel "aanwezigheid". Als je een niet M pakket 7 serie naast een 5 serie (pre facelift) zet zie je bijna geen verschil.

Sterker nog, mijn niet M pakket (luxery line) 7 wordt vaak (heb geen aanduiding op de achterkant en een rustige indiviual kleur) vergist voor een 5 serie.

Dat is nu minder, maar waar ben je naar op zoek? :)

Roberto wijzigde deze reactie 19-04-2019 15:58 (31%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:37
X-Post!

Neue felgen!

[Afbeelding][Afbeelding]

In nette uitvoering blijft dat toch een absolute klasbak! Nondeju wat een mooie auto <3

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Typhone schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:25:
[...]

In nette uitvoering blijft dat toch een absolute klasbak! Nondeju wat een mooie auto <3
Waarom blijft dat een klasbak? Ik zie dat er niet in terug.

• Typhone
Ik vind het mooie elegante lijnen op die auto. Heb er al 19 jarig mannetje (ergens rond 2004) mooie herinneringen aan als de eerste keer dat ik erin zat. Sindsdien vind ik E39’s altijd erg mooi MITS origineel. Alles met stickers of toeters en bellen kan de pot op.

In 2011 bijna een gekocht maar toen kwam heel onverwachts een E90 330i langs en toen was ik om.

Typhone wijzigde deze reactie 22-04-2019 09:34 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Typhone schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:33:
Ik vind het mooie elegante lijnen op die auto. Heb er al 19 jarig mannetje (ergens rond 2004) mooie herinneringen aan als de eerste keer dat ik erin zat. Sindsdien vind ik E39’s altijd erg mooi MITS origineel. Alles met stickers of toeters en bellen kan de pot op.

In 2011 bijna een gekocht maar toen kwam heel onverwachts een E90 330i langs en toen was ik om.
Ah jij vind dat. Ik dacht al hahaha. Zelf houd ik niet van ouwe meuk. Vind nieuwe technieken juist vet. #VerschillendeMensenVerschillendeMeningen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
Hahaha ja daar heb je gelijk in. Ik kan niet warm worden van Z3's en Z4's bijvoorbeeld. Dat vind ik echt helemaal niks in welke uitvoering of met aantal pk's dan ook :D. Ik vind de E36 generatie ook te ver terug voeren inmiddels. Omdat de E46's ook steeds 'bedenkelijkere' klanten krijgen gaat de charme daar ook van achteruit. De M3 van die generatie heb ik ook nooit leuk gevonden. Maar daar zijn velen het niet mee eens hahaha.

• Werelds
Ben het met jullie allebei eens :P

Sommige oude(re) ontwerpen vind ik mooier van buiten dan wat er nu soms naar buiten rolt, maar tegelijkertijd zijn de motoren en interieuren van tegenwoordig toch wel een flinke klasse beter. Laat staan een ZF8 tegenover zo'n beetje welke andere automaat dan ook, zeker de oude automaten.

Een E30 met courante 6-in-lijn? Yes please.

Aan de andere kant mag je die jongere kleine 4-cilinders wel houden (laat staan de 3-cilinders). Ik ben er nog geen tegen gekomen waar de overduidelijke aanwezigheid van de turbo niet irritant wordt. Cijfertjes op papier vertalen zich niet rechtstreeks naar rijplezier. De N13 heb ik me nooit in kunnen vinden. In sommige gevallen komt het vast ook doordat het blok geknepen is.

En hoewel BMW het elektrisch sturen waarschijnlijk het best onder de knie heeft van alle fabrikanten, mag ook dat wat mij betreft wel een generatie of 2-3 terug gezet worden ;)

• Bender
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:15
Speakerfreak95 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 00:40:
[...]
Pioneer en Sony hebben een aantal mooie Hi-Res audio ready radio's en i.c.m. een Mosconi versterker, en wat Gladen speakers, kan je die E90 echt prachtig laten klinken.
Mijn Mosconi versterker lijkt het na 4 jaar niet meer goed te werken (1 output doet het bijna niet meer). Voor het geld wat je er voor betaald zou ik het dus niet nog een keer doen.

Bender wijzigde deze reactie 22-04-2019 13:19 (5%)

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 00:20
Zo'n E39 blijft inderdaad echt een mooie auto. Maar vooral in sedan, niet zozeer in Touring. Plus je merkt de vooruitgang wel. Een vijfbak automaat daarin vs. de ZF8 in de F10 of G30, dat is echt wel een fors verschil.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Schaamteloze crosspost vanuit SJAT:

* Batsgeit heeft een@deepbass909je gedaan, maar dan zonder de US-spec :+ Mijn 'nieuwe' auto vanaf volgende week:

Mix van zelfgemaakt en advertentiefoto's, ga betere maken als ik hem goed gewassen heb en in bezit heb. Het is een BMW E36 320i Executive, origineel Nederlandse auto met 138k km's (NAP). De auto is volledig dealeronderhouden, heeft vorig jaar een anti-roest behandeling gehad en komt met een hardtop. Met 150pk op 1415kg is het geen laagvlieger, maar een heerlijk relaxte cruiser. Ik kan bijna niet wachten tot volgende week :) :)

Helaas wordt het volgende week gelijk minder weer -O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beam87
Tylen schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:50:
[...]

Ah jij vind dat. Ik dacht al hahaha. Zelf houd ik niet van ouwe meuk. Vind nieuwe technieken juist vet. #VerschillendeMensenVerschillendeMeningen
Ik zou best een BMW met de nieuwste technieken willen hebben, maar dan wel met het exterieur en delen van het interieur van een BMW uit periode 1988-2001...en in nieuwstaat en zonder opsmuk. Dan heb je best of both worlds als je het mij vraagt.

• Catch22
Pannencouque schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:01:
Zo'n E39 blijft inderdaad echt een mooie auto. Maar vooral in sedan, niet zozeer in Touring. Plus je merkt de vooruitgang wel. Een vijfbak automaat daarin vs. de ZF8 in de F10 of G30, dat is echt wel een fors verschil.
Moet zeggen dat de automaat in de 535i echt soepel schakelt en mij lijkt te begrijpen. Enige wat ik echt mis uit nieuwe auto's is de 3 seconden knipper als je de RAW 1 tikje geeft

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Topicstarter
Catch22 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:33:
[...]

Moet zeggen dat de automaat in de 535i echt soepel schakelt en mij lijkt te begrijpen. Enige wat ik echt mis uit nieuwe auto's is de 3 seconden knipper als je de RAW 1 tikje geeft
Ik heb er al eens over zitten denken om het zelf te maken. Echt moeilijk is het niet en het is prima met discrete schakelingen op te bouwen (gewoon een countertje en wat FETjes). Als je de juiste componenten pakt, kan het gewoon direct op 12 volt geschakeld worden en parallel aan de traditionele schakeling.

Ik heb alleen niet zoveel zin om in de kabelboom te gaan hacken om het werkend te krijgen.

• GeertH
  • Registratie: april 2010
deepbass909 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:39:
[...]

Ik heb er al eens over zitten denken om het zelf te maken. Echt moeilijk is het niet en het is prima met discrete schakelingen op te bouwen (gewoon een countertje en wat FETjes). Als je de juiste componenten pakt, kan het gewoon direct op 12 volt geschakeld worden en parallel aan de traditionele schakeling.

Ik heb alleen niet zoveel zin om in de kabelboom te gaan hacken om het werkend te krijgen.
Er zijn complete modules op de markt om dit te maken.
Even googlen op comfort knipperlicht module.

BTO 15CL16 Core i5-4210M, 8GB ram, 120GB Samsung 840 ssd. Volkswagen Kever 1974

• Catch22
Gisteravond voor ook nieuwe banden laten leggen, nu dus rondom de Pirelli Zero Nero GT. Zijn geen banden die je moet monteren als je 70dkm per jaar rijdt, maar als je veel power kwijt wil kunnen zijn het wel echt goede lappen rubber :)

• Typhone
Vanavond ga ik de zomerbandjes maar eens installeren... Tijd om de Good Years te testen.

• Meister Sachs
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-05 08:46
Afgelopen weekend ben ik eigenaar geworden van een BMW 1-serie 118d (automaat 8 versnellingen, 150 pk, bouwjaar 2015, 128.000 km op de teller). Moest er toch wel enige tijd over nadenken, was daarvoor eigenaar van een Clio Estate Dynamique. Aangezien de BMW in alles toch wel duurder is, ging ik niet over één nacht ijs, zo te zeggen. Het rijden is in ieder geval niet te vergelijken, heerlijk cruisen, trekt lekker pittig op. Wat mij ook opviel, en zeker ook meevalt, is het verbruik. Nu heeft deze auto nog twee standen extra, naast een default modus, ook een sport- en ecomodus. Meestal is het zo dat in de ecomodus, auto's wat snelheid in het accelereren verliezen (naast zuiniger gebruik airco, etc.). Is de ecomodus iets wat vooral bij rustig cruisen op de snelweg besparing oplevert? Wat is jullie ervaring?

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

alexander1685 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:08:
Afgelopen weekend ben ik eigenaar geworden van een BMW 1-serie 118d (automaat 8 versnellingen, 150 pk, bouwjaar 2015, 128.000 km op de teller). Moest er toch wel enige tijd over nadenken, was daarvoor eigenaar van een Clio Estate Dynamique. Aangezien de BMW in alles toch wel duurder is, ging ik niet over één nacht ijs, zo te zeggen. Het rijden is in ieder geval niet te vergelijken, heerlijk cruisen, trekt lekker pittig op. Wat mij ook opviel, en zeker ook meevalt, is het verbruik. Nu heeft deze auto nog twee standen extra, naast een default modus, ook een sport- en ecomodus. Meestal is het zo dat in de ecomodus, auto's wat snelheid in het accelereren verliezen (naast zuiniger gebruik airco, etc.). Is de ecomodus iets wat vooral bij rustig cruisen op de snelweg besparing oplevert? Wat is jullie ervaring?
Mijn ervaring heb je niets aan. Ik gebruik die stand niet :P

• Meister Sachs
Tylen schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:16:
[...]

Mijn ervaring heb je niets aan. Ik gebruik die stand niet :P
Oké, dus in de praktijk voegt het weinig toe, dan lijkt het mij ook wat zinloos. Misschien eens over een langer traject testen.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

alexander1685 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:20:
[...]

Oké, dus in de praktijk voegt het weinig toe, dan lijkt het mij ook wat zinloos. Misschien eens over een langer traject testen.
Ja het voegt wel wat toe. Frustratie als je het gas intrapt :P hahaha.

• Meister Sachs
Tylen schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:21:
[...]

Ja het voegt wel wat toe. Frustratie als je het gas intrapt :P hahaha.
:D

• _Arthur
alexander1685 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:08:
Is de ecomodus iets wat vooral bij rustig cruisen op de snelweg besparing oplevert? Wat is jullie ervaring?
Ik rij 70% in comfort en 30% in sport. Stop-start staat bij mij altijd uit. Besparingen boeien mij niet zo >:)

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 20-05 15:33
GeertH schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:25:
[...]

Er zijn complete modules op de markt om dit te maken.
Even googlen op comfort knipperlicht module.
Klopt, ik kom even niet op de naam van het merk. Heb er ook ooit voor gekeken, maar er zijn veel recensies waaruit blijkt dat het niet altijd 100% werkt (zoals OEM)... Iets wat in mijn ogen wel moet bij een functie als knipperlicht.

Eigenlijk ook het enige echte gemist in mijn E39... mocht iemand de oplossing weten :+
Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True