Schuey schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:03:
[...]
Ik ben daar zelf huiverig voor, omdat ik dan denk dat alles zo langzaamaan weer aan vervanging toe is. Kortom, naast de aankoop het eerste jaar nog flink wat mogelijke kosten.
Een andere user in dit topic gaf aan met 2ton op de teller al een auto te verkopen want 'op'. Ik versta daar dus veel onderhoud in het verschiet onder.
Een auto rijden kost geld.
Geloof mij, aan mijn 7 serie (G11 750i) zijn er afgelopen jaar meer kosten geweest (gelukkig garantie) dan aan mijn circuit gebruikte Z3M in al die jaren dat ik hem had.
Dat is deels geluk maar ook deels ook goedkopere productie van nieuwere auto's met gevoeligere techniek.
Dus is ouder slechter?
Ik rij graag auto's met wat hogere KM, dan zijn ze vaak beter warm gereden en vaak ook beter onderhouden want kilometers betekend sowieso onderhoud.
Soms zie ik wel eens sportwagens te koop met bijv. maar 5000 kilometer in 6 jaar. Dan koop ik liever er eentje met 30.000 want dan weet ik dat hij in die 6 jaar wel minimaal 3x de dealer heeft gezien (software updates, correcties, teruggroep acties) etc.
RR46 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:07:
@
Roberto KM-stand is idd vaak maar relatief. Minder is per definitie zeker NIET beter als je het mij vraagt, in het speciaal bij auto’s van pakweg 10 jaar oud.
Ik rij ook een (BMW) youngtimer, gekocht met +- 160K… en binnen nu en enkele weken zal er 220K op staan. Is deze dan nu afgeschreven…? Voor mij niet. Ik heb een tal van onderhoudswerkzaamheden (vaak preventief) uitgevoerd en waar mogelijk beter dan OEM.
Een vriend van mij heeft precies het zelfde, auto met 120k gekocht nu over de 250k.
Hij is nog blij en rijdt frisser dan menig 100k 5 serie model, mede ook door het vele onderhoud en lange stukken.
Het is relatief.
Iedereen vindt een auto met 0 of 100km op de teller meer sexy dan eentje met 100.000.
Maar aan het einde van de dag wil je dat hij werkt en rijdt.
deepbass909 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:31:
[...]
Ik zag gisteren voor het eerste de huidige 7-serie in het wild. En van alle kanten zag het er als een mooie bak uit, tot ik bij de neus kwam
Ik weet dat er al heel veel over gezegd is, maar je hoopt toch dat in het wild het wel meevalt, maar nee... Het is echt teveel die grill... Wat ze in München gesnoven of gespoten hebben, ik weet het niet, maar ik hoop van harte dat ze daar weer heel snel van afkicken.
Als eigenaar van de pre facelift huidige 7 serie vind ik hem wel geslaagd.
Zeker als je hem naast de nieuwe X7 ziet. Het is wennen, het is een beetje Chinees, maar het het heeft wel "aanwezigheid". Als je een niet M pakket 7 serie naast een 5 serie (pre facelift) zet zie je bijna geen verschil.
Sterker nog, mijn niet M pakket (luxery line) 7 wordt vaak (heb geen aanduiding op de achterkant en een rustige indiviual kleur) vergist voor een 5 serie.
Dat is nu minder, maar waar ben je naar op zoek?
[
Voor 31% gewijzigd door
Roberto op 19-04-2019 15:58
]