Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 355 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 06:57

GforceNL

Out of memory....

Ecomodus AKA "granny-mode" wordt eigenlijk alleen door mijn vriendin gebruikt, die vindt de 440i te eng.

Zelf wil ik hem nog wel eens gebruiken als ik een aanhanger er achter heb, trekt wat minder fel op dan.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-04 19:54
GforceNL schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:52:
Ecomodus AKA "granny-mode" wordt eigenlijk alleen door mijn vriendin gebruikt, die vindt de 440i te eng.

Zelf wil ik hem nog wel eens gebruiken als ik een aanhanger er achter heb, trekt wat minder fel op dan.
Lol, granny mode, fijn zo'n stigma.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GforceNL schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:52:

Hmm, ik had gedacht dat die aanhanger daar wel voor zorgt. O-)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:01
Ik gebruik de eco-modus 85% van de tijd. Zonder is het verbruik bij mij minimaal 20% hoger, gemeten over een jaar ongeveer met een 118iA.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 06-05 06:57

GforceNL

Out of memory....

Maasluip schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:34:
[...]

Hmm, ik had gedacht dat die aanhanger daar wel voor zorgt. O-)
Tis een klein karretje..... ;)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05 10:34
Door het heuvelland hier kost het bergop meer, maar scheelt het bergaf heel veel doordat de bak ontkoppelt en vrij uit loopt. Ik gebruik de stand nauwelijks (duh), maar voor langere ritten waar ik flinke stukken bergaf ga, zet ik hem wel af en toe in Eco Pro. Vanuit Vaals deze kant op is grotendeels bergaf, in de Ardennen zijn er ook flinke stukken bergaf. En als je dan eenmaal 80 of 130 (:>) rijdt zet je hem in EP en laat je hem fijn rollen. Ik zou willen zeggen dat dat in de Eifel ook het geval is, maar daar zijn er redenen om dat niet te doen })

Sterker nog, de rolweerstand van mijn auto is dusdanig laag dat ik op vlakke wegen met goed wegdek volgens mij makkelijk een kilometertje vrij kan rollen zonder iets aan snelheid in te boeten als de bak ontkoppeld is. Zal het voor de gein eens meten als ik de kans krijg.

De X2 waar ik het ritje terug naar Echt in had gemaakt deed dat ook in Comfort - zou ik eerlijk gezegd ook graag willen. Het is niet zo dat het verbruik me veel boeit, maar alle beetjes helpen, toch? :P Mijn 135 doet het in elk geval alleen in Eco Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
GeertH schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:25:
[...]

Er zijn complete modules op de markt om dit te maken.
Even googlen op comfort knipperlicht module.
Klopt, maar daar zit geen lol in ;) Zeker als het zoiets relatief simpels is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik gebruik de Eco Pro mode ook eigenlijk standaard. Vooral het 'segeln'/uitrollen mis ik anders, misschien omdat ik veel elektrische auto's heb gereden.

Verder is de M240i in Eco mode waarschijnlijk net zo responsive als een 118d in Sport+, dus voor in de file meer dan genoeg :) Maar ik wissel dan wel vaak eventjes naar Sport voor inhalen etc.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 24-04-2019 13:30 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:10
gelukkig moet ik in mijn oude bmw zelf nog de ecomodus spelen met mijn rechtervoet, moet zeggen dat het erg vaak mislukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Phusebox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:59:
Ik gebruik de eco-modus 85% van de tijd. Zonder is het verbruik bij mij minimaal 20% hoger, gemeten over een jaar ongeveer met een 118iA.
Heb je hier nog een speciale reden voor (aangezien je leasebak hebt), of wil je wat minder vaak bij de pomp staan? ;)

Ik rij zelf eigenlijk alleen in eco-modus als ik beetje aan het cruisen ben. In de Randstad, met al die debielen op de weg daar, vind ik het wel fijn als ik wat sneller kan reageren (bij wisselen van baan, etc.)....dus dan zet ik hem in comfort. Eco-pro in een 118i wordt ie wel echt traag hoor, IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beam87 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:06:
[...]

Heb je hier nog een speciale reden voor (aangezien je leasebak hebt), of wil je wat minder vaak bij de pomp staan? ;)

Ik rij zelf eigenlijk alleen in eco-modus als ik beetje aan het cruisen ben. In de Randstad, met al die debielen op de weg daar, vind ik het wel fijn als ik wat sneller kan reageren (bij wisselen van baan, etc.)....dus dan zet ik hem in comfort. Eco-pro in een 118i wordt ie wel echt traag hoor, IMHO.
Zoals hierboven gezegd: uitrollen en de kleine tank, beperkte actieradius en hoge benzineprijs spelen ook een grote rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:26

_Arthur

blub

Beam87 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:06:
Heb je hier nog een speciale reden voor (aangezien je leasebak hebt)
Private lease he; dan moet je de slurp gewoon zelf aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Phusebox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:25:
[...]

Zoals hierboven gezegd: uitrollen en de kleine tank, beperkte actieradius en hoge benzineprijs spelen ook een grote rol.
Ah oke, dan snap ik het beter. Het uitrollen vind ik altijd wel prima.....tank is inderdaad veel te klein, maar daar heeft iedere BMW last van volgens mij.

Hoge benzineprijs i.c.m. private lease van een BMW, wat behoorlijk aan de prijs is, kan ik dan weer niet helemaal volgen...als je dan toch BMW rijdt, maakt die paar euro toch ook niet uit? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Daar bespaar ik gelukkig meer op door even de grens over te rijden. Scheelt zelfs nu nog 25 cent op een liter 98 (95 is nog zo'n 10 cent goedkoper), en dan zijn de benzine prijzen in België ook flink gestegen. Die 18 kilometer is het wel waard op 45+ liter.

Heb voorheen voor de gein eens een rekensom gemaakt en met m'n Golf zou het zelfs mét de verbruikte brandstof toch nog goedkoper zijn om een uurtje naar het zuiden te rijden en in Luxemburg te tanken. Iets zegt me dat dat nu niet meer het geval zou zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

alexander1685 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:08:
Afgelopen weekend ben ik eigenaar geworden van een BMW 1-serie 118d (automaat 8 versnellingen, 150 pk, bouwjaar 2015, 128.000 km op de teller). Moest er toch wel enige tijd over nadenken, was daarvoor eigenaar van een Clio Estate Dynamique. Aangezien de BMW in alles toch wel duurder is, ging ik niet over één nacht ijs, zo te zeggen. Het rijden is in ieder geval niet te vergelijken, heerlijk cruisen, trekt lekker pittig op. Wat mij ook opviel, en zeker ook meevalt, is het verbruik. Nu heeft deze auto nog twee standen extra, naast een default modus, ook een sport- en ecomodus. Meestal is het zo dat in de ecomodus, auto's wat snelheid in het accelereren verliezen (naast zuiniger gebruik airco, etc.). Is de ecomodus iets wat vooral bij rustig cruisen op de snelweg besparing oplevert? Wat is jullie ervaring?
Soms heeft eco-pro ook uitlopen. Dus dan gooit de auto de bak in neutraal tijdens het uitlopen. Zeer gek! En een aanslag op je remblokken, omdat in het begin je volledig remt op de blokken voordat de auto zich terug in versnelling zet.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beam87 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:18:
[...]

Ah oke, dan snap ik het beter. Het uitrollen vind ik altijd wel prima.....tank is inderdaad veel te klein, maar daar heeft iedere BMW last van volgens mij.

Hoge benzineprijs i.c.m. private lease van een BMW, wat behoorlijk aan de prijs is, kan ik dan weer niet helemaal volgen...als je dan toch BMW rijdt, maakt die paar euro toch ook niet uit? >:)
Ik rij een BMW private lease omdat die van alle opties (Opel Astra, VW Golf, Audi A3, Mazda 3) het goedkoopst was en dan ook nog eens luxer uitgerust. You do the math.

BMW zelf doet mij an sich niks. Ik kijk gewoon naar de meeste bang for buck.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 24-04-2019 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Snake schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:53:
[...]

Soms heeft eco-pro ook uitlopen. Dus dan gooit de auto de bak in neutraal tijdens het uitlopen. Zeer gek! En een aanslag op je remblokken, omdat in het begin je volledig remt op de blokken voordat de auto zich terug in versnelling zet.
Als je je velgen nog wat langer metallic wil houden i.p.v. roetzwart en je remschijven wat langer mee wil laten gaan is dat zeker waar. Dan merk je ook pas hoeveel die ZF eigenlijk zelf nog terugschakelt als je vaart mindert.
Phusebox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:18:
[...]

Ik rij een BMW private lease omdat die van alle opties (Opel Astra, VW Golf, Audi A3, Mazda 3) het goedkoopst was en dan ook nog eens luxer uitgerust. You do the math.

BMW zelf doet mij an sich niks. Ik kijk gewoon naar de meeste bang for buck.
Dat zou goed kunnen hoor, ik val je ook niet aan....maar ik verbaasde mij beetje over feit dat BMW voor jou het meeste waar biedt voor je geld, want als je er objectief naar kijkt is dat allerminst zo. Een full-option Golf met zelfde type motorisering is denk ik rond de EUR 35k, terwijl een BMW 1 met wat basisopties (lees: best nog wel kaal), ook al wel snel richting EUR 35k gaat om maar wat te noemen.

Heb jij een hoog kilometrage? Dat was voor mij namelijk de bottleneck om toch auto van de baas te nemen i.p.v. private lease. Volgende auto wordt trouwens geen lease meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beam87 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:49:
[...]
[...]

Dat zou goed kunnen hoor, ik val je ook niet aan....maar ik verbaasde mij beetje over feit dat BMW voor jou het meeste waar biedt voor je geld, want als je er objectief naar kijkt is dat allerminst zo. Een full-option Golf met zelfde type motorisering is denk ik rond de EUR 35k, terwijl een BMW 1 met wat basisopties (lees: best nog wel kaal), ook al wel snel richting EUR 35k gaat om maar wat te noemen.

Heb jij een hoog kilometrage? Dat was voor mij namelijk de bottleneck om toch auto van de baas te nemen i.p.v. private lease. Volgende auto wordt trouwens geen lease meer....
Mijn 118iA met opties zit op 44k, maar toch met een maandbedrag onder een vergelijkbaar gespecte Golf, Astra etc. Tussen de 100 en 150 euro per maand goedkoper destijds.

Ik weet ook niet of ik weer ga leasen over 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Phusebox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:59:
Dat is best veel. Gisteren ben ik zelf wezen experimenteren. Op de snelweg valt het tegen. Echter, in de stad (Utrecht) was juist meer winst te boeken, ik geloof dat de "bonus"-km uiteindelijk op 1,8 kwam te staan (was ook maar een kort ritje in de stad). Verschil tussen snelweg en stadswegen is natuurlijk naar verwachting. Op jaarbasis is inderdaad dan wel een mooie winst te halen qua verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Snake schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:53:
[...]

Hm, oké, ik zal daar eens op gaan letten bij het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alexander1685 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:34:
[...]

Dat is best veel. Gisteren ben ik zelf wezen experimenteren. Op de snelweg valt het tegen. Echter, in de stad (Utrecht) was juist meer winst te boeken, ik geloof dat de "bonus"-km uiteindelijk op 1,8 kwam te staan (was ook maar een kort ritje in de stad). Verschil tussen snelweg en stadswegen is natuurlijk naar verwachting. Op jaarbasis is inderdaad dan wel een mooie winst te halen qua verbruik.
Ik kan niet echt beoordelen in hoeverre die extra-kilometer aanduiding klopt, maar bij mij staat deze aan het eind vaak ergens op 60-70km. Is toch weer een retourtje naar m'n werk extra voor ik moet tanken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:09

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Als het goed is wordt volgende week mijn nieuwe leasewagen geleverd, de nieuwe 3 reeks.

Ik heb gisteren opgemerkt dat je enkel iDrive 7.0 krijgt als je de live cockpit professional neemt helaas... Is er iemand die weet welke features er zoal ontbreken op versie 6.0 ten opzichte van 7.0?

Over de discussie hierboven, de nieuwe 3 reeks komt met nog een kleinere tank dan de 1 reeks standaard :'( :P

[ Voor 16% gewijzigd door ETzPliskin op 25-04-2019 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
fsfikke schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:14:
[...]

Ik kan niet echt beoordelen in hoeverre die extra-kilometer aanduiding klopt, maar bij mij staat deze aan het eind vaak ergens op 60-70km. Is toch weer een retourtje naar m'n werk extra voor ik moet tanken :)
Met "aan het eind" bedoel je zo ongeveer het einde van een tijdvak van een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alexander1685 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:07:
[...]

Met "aan het eind" bedoel je zo ongeveer het einde van een tijdvak van een jaar?
Nee, die teller reset zichzelf na elke tankbeurt, dus op een volle tank.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 25-04-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
fsfikke schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:15:
[...]

Nee, die teller reset zichzelf na elke tankbeurt, dus op een volle tank.
Oh oké, mijn fout, niet bij stilgestaan. Dan is zo'n besparing des te indrukwekkender. Hoeveel kilometer had je er toen ongeveer op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:45
alexander1685 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:34:
Dat is best veel. Gisteren ben ik zelf wezen experimenteren.
1 dag werkt ook niet. Moet je echt vergelijkbare (qua ritten, omstandigheden, weer) periodes hebben en het liefst handmatig bijhouden hoeveel je verbruik is. Of via een site als https://www.spritmonitor.de/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alexander1685 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:26:
[...]

Oh oké, mijn fout, niet bij stilgestaan. Dan is zo'n besparing des te indrukwekkender. Hoeveel kilometer had je er toen ongeveer op zitten?
Ik haal tussen de 480 en 530km op een tank(beurt).Theoretisch zou het natuurlijk meer kunnen zijn als je tot de laatste druppel doorrijdt. 52 liter @ ~9.2 l/100km = 565km

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 25-04-2019 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
fsfikke schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:45:
[...]

Ik haal tussen de 480 en 530km op een tank(beurt).Theoretisch zou het natuurlijk meer kunnen zijn als je tot de laatste druppel doorrijdt. 52 liter @ ~9.2 l/100km = 565km
Oké, voor mijn laatste tankbeurt had ik ongeveer 730 km gereden. De actieradius gaf daarna nog ongeveer 170 km aan. Nu heb ik dan ook wel een rustige rijstijl. Het cruisen in de auto vind ik bijzonder prettig. Verder ben ik ook niet iemand die altijd de snelste wil zijn bij optrekken voor een stoplicht :p. Jij hebt natuurlijk ook wel een veel zwaardere motor in je auto zitten, dat is natuurlijk ook belangrijk om mee te nemen. Het is trouwens ook niet zo dat ik obsessief bezig ben met besparingen, dan kun je wellicht ook beter een andere auto nemen. Maar, al met al valt het mij qua gebruik enorm mee.

[ Voor 19% gewijzigd door Meister Sachs op 25-04-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
TheBrut3 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:26:
[...]

1 dag werkt ook niet. Moet je echt vergelijkbare (qua ritten, omstandigheden, weer) periodes hebben en het liefst handmatig bijhouden hoeveel je verbruik is. Of via een site als https://www.spritmonitor.de/en/
Daar heb je zeker gelijk in. Ik zal die website bekijken, eerder had ik al naar de verbruiksmonitor gekeken van autoweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 10:38
alexander1685 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:26:
[...]

Ik dacht dat je je opmerking sarcastisch bedoelde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
la_fusion schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:08:
[...]

Ik dacht dat je je opmerking sarcastisch bedoelde :+
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ETzPliskin schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:57:

Over de discussie hierboven, de nieuwe 3 reeks komt met nog een kleinere tank dan de 1 reeks standaard :'( :P
Wait, whut? Echt? Dus wat, 40 L effectief ofzo? (aangezien je die laatste 5 nooit echt oprijdt)

Ik vind 60L toch eigenlijk wel minimaal voor zoiets als een 3 Serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Phusebox schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:43:
[...]

Wait, whut? Echt? Dus wat, 40 L effectief ofzo? (aangezien je die laatste 5 nooit echt oprijdt)

Standaard is de tank 40L, met een adblue tank van rond de 9L dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Ik heb gisteren opgemerkt dat je enkel iDrive 7.0 krijgt als je de live cockpit professional neemt helaas... Is er iemand die weet welke features er zoal ontbreken op versie 6.0 ten opzichte van 7.0?
Heb me niet echt verdiept in iDrive 7.0 maar als ik moet gokken: geen. Het gaat vooral om het uiterlijk van de software. Het grotere verschil zit waarschijnlijk in het scherm dat je krijgt.

Dat was met 5 en 6 ook het geval. Als je 5 hebt kun je zonder hardware wijzigingen naar 6 en vice versa.

De features liggen niet zo zeer aan de iDrive versie, maar vooral aan de opties die je wel of niet hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[...]

Is ook alleen maar bij de diesels. Alle benzine modellen (wat ik tot nu toe heb gezien) hebben standaard 59 liter.
Bij diesels kost deze optie 130 euro ofzo, dan ga je ook naar 59.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
[...]

Ik tank in mijn 118i toch vaak 48 liters, maar zou zelf 60 liter als standaard willen zien. Ik rijd 1:15 en zou dan rond de 950 km op een tank kunnen rijden, dan maak je mij erg blij...i.p.v. de 720 km die ik nu gemiddeld haal (zonder eco-modus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beam87 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:16:
[...]

Ik tank in mijn 118i toch vaak 48 liters, maar zou zelf 60 liter als standaard willen zien. Ik rijd 1:15 en zou dan rond de 950 km op een tank kunnen rijden, dan maak je mij erg blij...i.p.v. de 720 km die ik nu gemiddeld haal (zonder eco-modus).
Ik haal 720 met eco modus... zonder rond de 550-600 max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

fsfikke schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:14:
[...]

Mijn eco-pro staat aan het einde vaak rond de 100 of 120 km in ut blauw.
Maar die is een beetje van slag sinds de reset. daarvoor stond ie steeds rond de 30 km per tankbeurt :+
(de echte actieradius is niet veranderd)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29
Beam87 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:18:
[...]

Ik rij ook een 5 private lease, natuurlijk heb ik liever goedkope benzine maar als ik kijk wat de auto per maand kost is de hogere benzineprijs echt verwaarloosbaar.

Hetzelfde als dat mijn verbruik me niet interesseert, het is echt verwaarloosbaar wat de besparing is ten opzichte van de kosten van de lease per maand. Dan moet ik gewoon een andere auto nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als het goed is wordt volgende week mijn nieuwe leasewagen geleverd, de nieuwe 3 reeks.

Zelfs de 340i? Mijn M240i heeft een tank van 52 liter, en als ik stad rijd krijg ik amper 350km uit een tank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 08-05 16:03

Tortelli

mixing gas and haulin ass

De 330i heeft gewoon een 60 liter tank, het is de 320d toch die met zo'n bizar kleine tank komt?.

Gebruik eco pro (F30 320iA) overigens nooit, gasreactie is me veel te traag af en het gebrek aan remmen op de motor is soms vervelend (al flipper ik daar toch al geregeld voor terug). Hem in de vrij zetten doet mijn auto niet volgens mij. Denk wel dat het echt kan helpen met je verbruik, omdat je onbewust gewoon langzamer ga rijden (vooral met een automaat rij je onbewust vaak veel sneller weg dan de gemiddelde weggebruiker...).

Kwam deze overigens tegen;

Lijnen zijn wel goed te herkennen :D, denk dat ik toch een goeie keuze gemaakt heb om te wachten tot de station leverbaar is.... Ga hem bestellen zodra hij te configureren is! (330i, M340i is helaas was te prijzig :+ ).
Lees dat ze intro vrij snel verwachten, te bestellen in juni en leverbaar in september ofzo.

[ Voor 82% gewijzigd door Tortelli op 25-04-2019 22:15 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:57

Theimon

Snapte!?

Autovisie had laatst een test van een Mercedes C 300 versus een BMW 330i. Over het abonnement voor navi en Carplay waren ze vrij duidelijk:
Wat een afzetterij.
Op een testauto van €65000 is het ook wel heel sneu om dat niet standaard te maken.

Over het rijden an sich waren ze wel positief, ook al was het maar een 4-cilinder.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Snake schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:38:
[...]

Zelfs de 340i? Mijn M240i heeft een tank van 52 liter, en als ik stad rijd krijg ik amper 350km uit een tank...
Het ging inderdaad enkel over de 320d en 318d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Tortelli schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:07:
Kwam deze overigens tegen;
[YouTube: 2020 BMW M340i TOURING (G21) SPIED TESTING AT THE NÜRBURGRING]
Lijnen zijn wel goed te herkennen :D, denk dat ik toch een goeie keuze gemaakt heb om te wachten tot de station leverbaar is.... Ga hem bestellen zodra hij te configureren is! (330i, M340i is helaas was te prijzig :+ ).
Lees dat ze intro vrij snel verwachten, te bestellen in juni en leverbaar in september ofzo.
Ik had het ook gezien, ben ook erg benieuwd hoe die eruit komt te zien. Is toch meer de auto voor de Nederlandse markt, ben benieuwd of ze hier ook iets gaan met full electric maar dat denk ik nog niet. Mooie M340d in Davitgrau + shadowline pakket :9 Het is dat ik net een nieuwe X3 heb gekocht, ik wou vorig jaar juni niet wachten tot ze de nieuwe 3 station zouden gaan uitbrengen en voor de X3 gekozen. Erg blij mee daar niet van, maar toch rijd een lage auto sportiever. Ik weet niet of ik ooit nog terug zou gaan maar voorlopig blijf ik hier nog wel even in rijden. Zou een volgende keer toch voor een iets zwaardere motor uitvoering kiezen, de 30d is prachtig maar op snelweg mis je wel de echte versnelling zoals ik dat in de 330d wel had.
Theimon schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 06:07:
Autovisie had laatst een test van een Mercedes C 300 versus een BMW 330i. Over het abonnement voor navi en Carplay waren ze vrij duidelijk:
[...]

Op een testauto van €65000 is het ook wel heel sneu om dat niet standaard te maken.

Over het rijden an sich waren ze wel positief, ook al was het maar een 4-cilinder.
Ach Carplay is ook overbodig bij iDrive. Is super goed als je een gaar navigatie systeem heb, dan kan je mooi gebruik maken van Apple's functionaliteiten maar iDrive is echt gewoon goed en het enige dat je misschien zou kunnen missen is Flitsmeister en er zijn natuurlijk mensen die Waze boven alles prefereren. Mijn schoonouders hebben net een nieuwe X1 met Carplay maar ook die hebben het weer uitgezet omdat ze toch gewoon het iDrive systeem prefereren.

[ Voor 44% gewijzigd door ChiLLeR op 26-04-2019 08:51 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

@ChiLLeR bij de SUV's mag je inderdaad best een motorklasse hoger nemen om het gewicht (en luchtweerstand op hogere snelheid) te compenseren. Een 330i of 330d is als daily (meer dan) snel zat (<6 sec aan de 100), de prestaties van de SUV's (zeker boven de 120km/h) vallen in verhouding wat tegen met dezelfde motor is mijn ervaring. Wat doet een X3 inverhouding qua verbruik tozv een 3 serie met dezelfde motor btw?.

Heb sinds medio 2018 al de mogelijkheid een zakelijke auto te kopen, echter bewust gewacht tot de 3 serie uitkomt. Had/heb ook geen mega haast aangezien ik meeste zakelijke kilometers met mijn vader en zijn auto maak :D (die eind dit jaar echt rustiger aan gaat doen).
Theimon schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 06:07:
[...]

€65k is ook een vrij schraal uitgevoerd model, de demo die ik een paar weken geleden had was €74k met o.a. het M differentieel 8) :D. Carplay kost na een paar jaar geld toch?.

[ Voor 30% gewijzigd door Tortelli op 26-04-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Tortelli schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:10:
@ChiLLeR bij de SUV's mag je inderdaad best een motorklasse hoger nemen om het gewicht (en luchtweerstand op hogere snelheid) te compenseren. Een 330i of 330d is als daily (meer dan) snel zat (<6 sec aan de 100), de prestaties van de SUV's (zeker boven de 120km/h) vallen in verhouding wat tegen met dezelfde motor is mijn ervaring. Wat doet een X3 inverhouding qua verbruik tozv een 3 serie met dezelfde motor btw?.
In de E91 330d zat ik ongeveer op 6.7l/100km nu in de X3 ongeveer op 7,1l/100km. Dus verschil is ongeveer 6% meer vebruik, valt me nog mee eigenlijk, 200kg zwaarder en meer luchtweerstand.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
MaZo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:06:
[...]
Dat is prima. Kunnen ze mooi meteen naar het krakend geluid kijken.
Het krakend geluid is verholpen, aldus BMW. Er zat schijnbaar iets los of niet goed in de dakhemel, want die moest helemaal los worden gehaald. Heb het gekraak vooralsnog niet gehoord, dus fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
MaZo schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:21:
[...]
Het krakend geluid is verholpen, aldus BMW. Er zat schijnbaar iets los of niet goed in de dakhemel, want die moest helemaal los worden gehaald. Heb het gekraak vooralsnog niet gehoord, dus fingers crossed.
Dat moet een verademing zijn denk ik, of niet?
Ik heb binnenkort een afspraak met DEKRA...hoop dat ik vóórr de zomer ook eindelijk duidelijkheid krijg. Roadtrip is namelijk weer gepland en dan wil ik al helemaal niet gestoord worden door dat getik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Carplay mist ook de integratie op de display tussen snelheidsmeter en toerenteller.

En dan het probleem dat Apple Maps altijd opent... Ik wil Google Maps of Waze als standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 08:44
ETzPliskin schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:57:
[...]

Standaard is de tank 40L, met een adblue tank van rond de 9L dacht ik.
Da's echt wel een beetje sneu. Ik red nu meestal 800+km op een tank van 70l (die ik dan niet helemaal leeg rij), maar dat vind ik al krap aan. De tijd dat ik LPG reed ergerde ik me aan de actieradius van 500km, werd helemaal lijp van dat getank de hele tijd.

Ervaring met ecomodus heb ik overigens niet. Ze hebben kennelijk besloten dat je dat een zescilinder toch niet gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Beam87 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:38:
[...]

Dat moet een verademing zijn denk ik, of niet?
Ik heb binnenkort een afspraak met DEKRA...hoop dat ik vóórr de zomer ook eindelijk duidelijkheid krijg. Roadtrip is namelijk weer gepland en dan wil ik al helemaal niet gestoord worden door dat getik |:(
Zeker weten! Het enige dat ik nu nog hoor tikken is de Max-Cosi.

Even wat anders, weet iemand of er 4 zomer- / winterbanden in een 1-serie passen?
Ik betaal veel teveel om mijn banden een seizoen bij BMW op te laten slaan, en neem ze - als ze achterin passen - anders gewoon lekker mee om ze thuis in de kelder op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
MaZo schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:48:
[...]

Even wat anders, weet iemand of er 4 zomer- / winterbanden in een 1-serie passen?
Ik betaal veel teveel om mijn banden een seizoen bij BMW op te laten slaan, en neem ze - als ze achterin passen - anders gewoon lekker mee om ze thuis in de kelder op te slaan.
Ik ben met een e81 (3 deurs van 2008) met 4 zomerbanden (17 inch) en een aantal koffers naar huis gereden, zolang dat de nieuwe generaties niet veel kleiner zijn geworden zie ik dus geen probleem :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-05 16:33
[...]

Dit past in mijn F21, met de achterstoelen neergeklapt natuurlijk. Sla ze ook lekker zelf op :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-04 09:59
Tortelli schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:07:
Gebruik eco pro (F30 320iA) overigens nooit, gasreactie is me veel te traag af en het gebrek aan remmen op de motor is soms vervelend (al flipper ik daar toch al geregeld voor terug). Hem in de vrij zetten doet mijn auto niet volgens mij.
Er is in dit opzicht nog wel iets leuks te melden aan de eco-pro fetisjisten.

Als de auto in sport of comfort mode rijdt, wordt bij gaspedaal los de benzine inspuiting gestopt. Dit is mede de oorzaak dat de auto afremt, op zich logisch.

Nu wordt uitgerekend bij eco-pro deze benzine inspuiting juist NIET stopgezet bij gas los om de auto niet te laten afremmen en zover mogelijk te kunnen laten uitlopen.

Oh de ironie _O-

Overigens is de werkelijke besparing in eco-pro mede hierdoor minimaal. Het effect is meer psychologisch: doordat je hem in eco mode zet, ga je al dan niet onbewust je rijgedrag er op aanpassen. Soort self fullfilling prophecy. Er bestaat een naam voor dit psychologische verschijnsel, zal het eens opzoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door elmerblues op 29-04-2019 20:58 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 21:57
Interessant verhaal. Alleen gaat dit natuurlijk alleen op als je de zeilfunctie uit heb staan ( waarbij bij gas los de automaat ontkoppelt en de motor stationair draait). Er is in dat geval natuurlijk nog wel iets aan brandstof nodig om de motor stationair te laten draaien maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
elmerblues schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:53:
[...]

Er bestaat een naam voor dit psychologische verschijnsel, zal het eens opzoeken.
Lijkt mij placebo-effect😂

Het zeilen is wel lekker, maar dan wel alleen als je hem dan ook echt lang kan laten uitlopen. Anders vind ik dat de snelheid waarmee je bocht of kruising nadert wel wat te hoog vaak waardoor je alsnog veel vaker moet remmen en het rustige cruisen juist verstoord wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door Beam87 op 29-04-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 08:46
Beam87 schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:08:
[...]

Lijkt mij placebo-effect😂

Het zeilen is wel lekker, maar dan wel alleen als je hem dan ook echt lang kan laten uitlopen. Anders vind ik dat de snelheid waarmee je bocht of kruising nadert wel wat te hoog vaak waardoor je alsnog veel vaker moet remmen en het rustige cruisen juist verstoord wordt.
Grappig. Ik rij juist daarom bijna altijd in de S-stand van de automaat (met gewoon comfort profiel). Ik vind het rustiger rijden: minder schakelen bij gasgeven en minder groot toerenverschil (gevoelsmatig minder schokkerig), sneller reageren op het verkeer (direct vermogen tot je beschikking) en de auto is m.i. minder voorwaarts bij uitrollen (ik kan meer afremmen op de motor).

Ik heb het idee dat de auto bij uitrollen zonder S-stand meer voorwaarts is en juist de snelheid vasthoudt. Bij de ontkoppeling van ECO PRO voel ik die voorwaartse drang voor mijn gevoel minder, maar dat kan aan mij liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugodv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-05 21:32
Snake schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:29:
Carplay mist ook de integratie op de display tussen snelheidsmeter en toerenteller.

En dan het probleem dat Apple Maps altijd opent... Ik wil Google Maps of Waze als standaard.
Klopt, en in mijn G20 3 serie stoor ik me ook aan de lagere, niet native, resolutie van Carplay op dat mooie scherm en Carplay doet voor navigatie via Maps/Waze/Google Maps natuurlijk niets met je HUD.
Nadat ik issues met Spotify en Carplay kreeg (na paar seconde geen audio meer terwijl nummer door speelde) ben ik na vele troubleshoot pogingen overgestapt op iDrive modus met (Spotify) audio over USB (veel beter dan bluetooth) en telefoon in bekerhouder (Belkin) telefoonhouder. En rij dan dus met Waze en BMW navigatie tegelijk aan.

De grotere dieseltank optie was bij mij gratis. Ze laten die er alleen uit voor betere prestatiecijfers door die paar kilo's minder afgetankt gewicht volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 09:57
zijn er nog E30 325 Cabrio rijders aanwezig op tweakers?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 08:44
Hugodv schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:52:
De grotere dieseltank optie was bij mij gratis. Ze laten die er alleen uit voor betere prestatiecijfers door die paar kilo's minder afgetankt gewicht volgens mij.
En voor de belasting. Mrb gaat in NL op wagengewicht. Tank moet half gevuld zijn. Soms scheelt het net een klasse wegenbelasting en daar worden kopers gelukkig van. Mercedes heeft daarom ooit de C-klasse met een standaard tank van 20 liter ofzo geleverd. En de verkopers vervolgens iedereen adviseren de grotere tank te nemen, gratis optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Pannencouque schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:08:
[...]
En voor de belasting. Mrb gaat in NL op wagengewicht. Tank moet half gevuld zijn. Soms scheelt het net een klasse wegenbelasting en daar worden kopers gelukkig van. Mercedes heeft daarom ooit de C-klasse met een standaard tank van 20 liter ofzo geleverd. En de verkopers vervolgens iedereen adviseren de grotere tank te nemen, gratis optie.
Onder WLPT worden de opties toch meegeteld? Of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 14:29
Ik rij in D tot ie warm is, en daarna altijd in S. Ouwe E46 met een olieklotsbak, dat wel. Maar S rijd gewoon fijner, en leuker. En qua verbruik maakt het niet uit want dat is toch niet te redden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 08:46
Rij nu al twee ochtenden na elkaar op de A4 richting Den Haag dat ik denk 'wat zijn dat voor futuristische koplampen in mijn achteruitkijkspiegel? Lijkt wel een nieuwe BMW'.

En ja hoor, gisteren een M850i spiksplinternieuw (ZB-kenteken) en vanochtend een Z4 m40i ook ZB-kenteken en dus net nieuw.
Wat een gave bakken, zeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
FlorisB schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:22:
Rij nu al twee ochtenden na elkaar op de A4 richting Den Haag dat ik denk 'wat zijn dat voor futuristische koplampen in mijn achteruitkijkspiegel? Lijkt wel een nieuwe BMW'.

En ja hoor, gisteren een M850i spiksplinternieuw (ZB-kenteken) en vanochtend een Z4 m40i ook ZB-kenteken en dus net nieuw.
Wat een gave bakken, zeg.....
Ik heb daar ook al wat nieuwe 3ers, een Z4 en twee keer een 8er gezien (van BMW Den Haag/Rijswijk denk ik). Stond pas naast een 8 Serie in de file, maar het kon mij toch niet bekoren. De achterkant is het wat mij betreft gewoon niet (té groot en té grof). De Z4...hou niet van dat type auto's en vind de wielbasis beetje gek. 3 Serie al genoeg over gezegd.....met name over die grille ;) Maar smaken verschillen gelukkig, dus ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:19

Typhone

Who Dares Wins

Zo even wat korte/kleine updates en een paar vragen ;)

Afgelopen week een ritje Denemarken gehad. Hint: de A1 niet nemen. Wat een godsgruwelijke jankweg is dat. De A2 is véél fijner de A31 nóg veel fijner. Eerste lange trip met de 535i F11 LCI. Ik was een beetje huiverig voor de banden (Goodyear) maar die vrees bleek vooralsnog ongegrond. Echter vond ik de auto op hogere snelheden minder stabiel aanvoelen dan mijn 650i maar ook dan de 5GT. Wellicht dat het wat winderig was in noord Duitsland maar wellicht ligt het ook ergens anders aan? Of ik moet weer even wennen aan een station maar mijn oude E61 had daar gevoelsmatig geen last van. Hoge snelheid is 210+ km/h.

De discussie hierboven vind ik wel erg grappig om te volgen over de EcoPro modus. Die had ik op een langere rit in Denemarken getest (richting Odense) en dat was een verbruik van 8.1L/100. Op de terugweg heb ik gereden in de comfort modus en toen was het verbruik 7.3L/100 (exact dezelfde weg terug met wind tegen). Vraag mij niet waar dat door komt though :). Het algemene verbruik was overigens wel erg fijn voor de boeken: over de hele rit (inclusief heel wat 250km/h's en langere snelle stukken: 9.4L/100 over 2720km.

Over de spritmonitor discussie hierboven, wat cijfers van mijn huidige en oude auto's:

BMW M6 (oud): 34.21L/100km over 37.801km (E63)
BMW 650i (oud): 14.57L/100km over 87.284km (E63)
BMW 330i (oud): 9.4L/100km over 217.141km (E90)
BMW 114i (oud): 7.8L/100km over 7812km (F21)
BMW 535iX GT (oud): 13.52L/100km over 15.609km (F07)
BMW 530D (oud): 9.7L/100km over 281.310km (E61)
BMW 535i (huidig): 10.78L/100km over 4920km (F11)

Kanttekening hier: de 530D en de M6 hebben vrijwel alleen maar Duitse snelwegkilometers gemaakt op hoge snelheid.

Nog wat vragen:

Sinds kort krijg ik in de auto telkens een telefoonnummer te zien i.p.v. een naam wanneer ik gebeld word. Ik heb een iPhone X met de laatste update 12.2.2 geïnstalleerd. Enig idee waarom ik geen naam zie als ik gebeld word?

Vroeger als ik Youtube, Ziggo o.i.d. aanhad in de auto (ik kijk graag voetbal + F1 :+ ) en mijn vriendin reed dan kwam het geluid over de speakers. Dat doet hij nu niet meer. Gevolg is dat Spotify of andere muziek over de speakers loopt wanneer ik verbonden ben maar dat ik het geluid van de Ziggo Go app (of bijv. Youtube) helemaal niet te horen krijg. In de auto zit het NBT systeem. In mijn 650i en de 5GT zat het CIC (geëvolueerde versie denk ik) systeem. Of zijn dit specifieke coderingen die ik nog niet heb laten uitvoeren? Heb me daar verder nog niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-04 12:58
Typhone schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:34:

BMW M6 (oud): 34.21L/100km over 37.801km (E63)
Wat een verbruik haha :+
File rijden zal wel erg spannend zijn geweest als er bijna getankt moest worden? :P

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

-MVR- schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:46:
[...]

Wat een verbruik haha :+
File rijden zal wel erg spannend zijn geweest als er bijna getankt moest worden? :P
Haha ik heb bijna geen file gehad met die auto. Ik denk dat ik maar een keer of 5 kan herinneren. Bij een kwart volle tank begon hij al te gillen dat ik moest tanken dat wel. Werktijden waren toen van 07:00 tot 19:30 dus ik reed ruim voor de files uit. Ik heb echter meermaals tussen Venlo en Duisburg een gemiddelde (!) geklokt van 230+ km/h. En dan zoop ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Reed je serieus een gemiddelde van 1:3 met die M6?. Dat is wel echt bizar :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 16:33
Hugodv schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:52:
[...]
Dit klopt, als ik mij goed herinner moet de tank tijdens CO2 homologatie 80% vol zitten. Als je natuurlijk standaard een kleine tank steekt, weegt die uiteraard ook minder door tijdens de testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tortelli schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:16:
Reed je serieus een gemiddelde van 1:3 met die M6?. Dat is wel echt bizar :D.
Volgens spritmonitor die ik goed moest bijhouden i.v.m. declaraties (auto was een projectauto op Duits kenteken) was dit het verbruik wat ik ermee gereden heb. Het precieze onderhoud weet ik niet maar ik ben in de 1,5 jaar tijd met die auto 6x bij de garage geweest voor standaard onderhoud (oliewissels met name).
Hij had 75.xxx op de teller toen ik hem kreeg dus ik weet niet of dat hoog/laag is.

Alleen dat ik altijd tot Venlo rustig reed (komend vanuit regio Eindhoven) met 140km/h en letterlijk bij de grens ging vol het gas erop. Elke (werk)dag. Bij Duisburg heb ik wel eens 49.20L/100KM zien staan in de zomer.

Ook dat stukje aan de zuidkant van Venlo A61 tot aan Krz. Mönchengladbach heb ik ooit met hoge verbruikscijfers gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 03-05-2019 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Typhone schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Volgens spritmonitor die ik goed moest bijhouden i.v.m. declaraties (auto was een projectauto op Duits kenteken) was dit het verbruik wat ik ermee gereden heb. Het precieze onderhoud weet ik niet maar ik ben in de 1,5 jaar tijd met die auto 6x bij de garage geweest voor standaard onderhoud (oliewissels met name).
Hij had 75.xxx op de teller toen ik hem kreeg dus ik weet niet of dat hoog/laag is.

Alleen dat ik altijd tot Venlo rustig reed (komend vanuit regio Eindhoven) met 140km/h en letterlijk bij de grens ging vol het gas erop. Elke (werk)dag.
Ride it like you stole it (y)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
Typhone schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Alleen dat ik altijd tot Venlo rustig reed (komend vanuit regio Eindhoven) met 140km/h en letterlijk bij de grens ging vol het gas erop. Elke (werk)dag.
Ik vind in jouw rijtje auto's die 114 wel grappig. Alles is 6 cylinder en dan staat er opeens de meest afgeknepen BMW die je kon krijgen tussen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tylen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Ride it like you stole it (y)
Ja ik mis het soms wel. Beter dan een beetje labbekakken op de N2 rondom Eindhoven.
Het was vroeg met lange dagen maar zo'n auto (waarvan ik de benzine kon declareren) en het onderhoud niet zelf hoefde te betalen is ernstig prettig. De 650i (ook E63) die ik privé kocht daarna was een heel stuk duurder :X

Maar het Freude am Fahren gevoel om 05:00 op een vrijwel altijd zo goed als lege Autobahn mis ik nog wel.

@Beam87 Die was van mijn vriendin ;). En die was gechipped naar een 118i inclusief oliekoeler.
Vrouwen boeit de motor niks, die wilde per se 'nogwat'-blau. Want die kleur vond ze mooi. Ik ben twee keer gestorven vanwege die motor :D. Elke M135i was lelijk of wit (haar woorden...).

[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 03-05-2019 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Typhone schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:18:
[...]

Ja ik mis het soms wel. Beter dan een beetje labbekakken op de N2 rondom Eindhoven.
Het was vroeg met lange dagen maar zo'n auto (waarvan ik de benzine kon declareren) en het onderhoud niet zelf hoefde te betalen is ernstig prettig. De 650i (ook E63) die ik privé kocht daarna was een heel stuk duurder :X

Maar het Freude am Fahren gevoel om 05:00 op een vrijwel altijd zo goed als lege Autobahn mis ik nog wel.
Toen ik nog voor Citrix werkte moest ik elke vrijdag naar Ratingen. Ik vond het heerlijk die tripjes door Duitsland. Bij de grens was het "floor it" 8)

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/87864636f1e14ed499c0ab431939472d/tenor.gif

[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 03-05-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tylen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:20:
[...]

Toen ik nog voor Citrix werkte moest ik elke vrijdag naar Ratingen. Ik vond het heerlijk die tripjes door Duitsland. Bij de grens was het "floor it" 8)
Haha grappig, ik moest iets verder omlaag en dan de 46 op tot achter Wuppertal. Krz Ratingen daar begon altijd weer een stuk met het mooiste bord van Duitsland:

Afbeeldingslocatie: https://lifeistheadventure.files.wordpress.com/2011/05/no-speed-limit-sign.jpg

Enfin nu we toch bezig zijn met plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/58377711_2213126488766457_5419604044370935808_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=cca3216e7ff0685343dcb434c5023004&oe=5D75FA3B

Dit zijn de 18" zomerwielen. Ik vind de wielen eigenlijk te klein. Who agrees? De WAF is ultra laag als het op wielen aankomt though... maar 19" vind ik mooier ogen.

[ Voor 28% gewijzigd door Typhone op 03-05-2019 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Mijn F11 staat in de zomer op 19" en dat zou zelfs groter mogen

kosten technisch daar in tegen ;)

plaatje bij het praatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZemWLgcRakerYGyF616VQNbM/full.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Accident op 03-05-2019 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
Typhone schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:18:
[...]

@Beam87 Die was van mijn vriendin ;). En die was gechipped naar een 118i inclusief oliekoeler.
Vrouwen boeit de motor niks, die wilde per se 'nogwat'-blau. Want die kleur vond ze mooi. Ik ben twee keer gestorven vanwege die motor :D. Elke M135i was lelijk of wit (haar woorden...).
Dacht al, daar rijd jij niet in rond 8)
T.a.v. die kleur en haar mening over die 135i....als het de pre-facelift zou zijn geweest ben ik het wel met haar eens. Ik vind dat model echt zo vreselijk lelijk en die M135i is dan al helemaal een gedrocht (sorry als ik mensen tegen schenen schop).

Ik heb oersaai Mineralgrau en had graag de Imperialblau op de 1er willen hebben, maar op de 1 of andere manier zijn de blauwe kleuren bij de 1 Serie gewoon lelijk en kan die Imperialblau er niet op. Die kleur tezamen met zeer donkerbruin interieur, dat zou echt top zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Achteraf hadden we die auto trouwens NOOIT weg moeten doen voor die 5GT. Stomste f*cking beslissing ooit gemaakt. Maar van zo'n momenten kan je alleen maar leren. Het was de F21 met de 'kleinere' achterlichten nog maar niet die hele oude 1-serie (het lelijke varken met de bril). Kwam uit 2013.

Dit model & kleur dus met een legio aan extra opties:

Afbeeldingslocatie: https://static.autojunk.nl/pictures/2015/0812/162933/bmw-1-serie-m-7_02.jpg

@Accident
Je hebt ook nog het M-pakket wat ik niet heb. Ik heb het (voor wat het waard is) Luxury pakket erop zitten met wel een andere voorkant maar geen idee wat nog meer. De sideskirts mis ik wel ;(
Die velgen vind ik ook mooi erop maar alleen i.c.m. M-pakket.

[ Voor 23% gewijzigd door Typhone op 03-05-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
[...]

Ok, je gaat waarschijnlijk geen 185/65R15 wielen/banden vervoeren, maar zo lagen ze ooit achterin mijn cabrio:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/7407/26522370794_c783a467a7_b.jpg2012-03-03 17.56.30 by Chris Hogevonder, on Flickr

Mijn huidige zomerwielen (205/50R16) past niet meer zo op de achterbank.

De wielen waar hij daar op staat waren daar nog wel bizar schoon, dat lukt me nu niet meer :X

Er zit nu een aanslag op die ik er met geen mogelijkheid af krijg:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/223/31708127776_5c0d3fa7ee_b.jpg20161219_160859 by Chris Hogevonder, on Flickr

Dit lijkt in de lak vast te zitten...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Typhone schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:50:
Achteraf hadden we die auto trouwens NOOIT weg moeten doen voor die 5GT. Stomste f*cking beslissing ooit gemaakt. Maar van zo'n momenten kan je alleen maar leren. Het was de F21 met de 'kleinere' achterlichten nog maar niet die hele oude 1-serie (het lelijke varken met de bril). Kwam uit 2013.

Dit model & kleur dus met een legio aan extra opties:

[Afbeelding]

@Accident
Je hebt ook nog het M-pakket wat ik niet heb. Ik heb het (voor wat het waard is) Luxury pakket erop zitten met wel een andere voorkant maar geen idee wat nog meer. De sideskirts mis ik wel ;(
Die velgen vind ik ook mooi erop maar alleen i.c.m. M-pakket.
Kleur is Estroril blauw volgens mij, exact dezelfde kleur die leverbaar was op de 3/4 serie (F3*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

@Typhone ach het zat er op, en ja het is m.i. mooi(er) maar of ik het zoiu aanvinken als ik een nwe koop, denk het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugodv
Tylen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:20:
Haha, deze week ook op en neer gegaan naar Ratingen (Vodafone), lekker stuk idd! De 320d gaf bij 238 km/h het gevecht tegen de luchtweerstand wel zo ongeveer op. Maar op 200km/h zit ie zeer vlot en met weinig moeite, fijne autobahn cruiser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hugodv schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:31:
[...]
Haha, afgelopen week ook op en neer gegaan naar Ratingen (Vodafone), lekker stuk idd! De 320d gaf bij 238 km/h het gevecht tegen de luchtweerstand wel zo ongeveer op. Maar op 200km/h zit ie zeer vlot en met weinig moeite, fijne autobahn cruiser :)
Ik zat ook bij Vodafone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 22:40

AJM

Tylen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:32:
[...]

Ik zat ook bij Vodafone ;)
Ik heb een jaar bij Vodafone in Essen gewerkt, alweer een tijdje geleden, toen had ik helaas nog geen BMW onder m'n kont, maar wel lekker doorrijden vanaf de Nederlandse grens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-04 09:59
Er zit nu een aanslag op die ik er met geen mogelijkheid af krijg:
[Afbeelding]20161219_160859 by Chris Hogevonder, on Flickr

Dit lijkt in de lak vast te zitten...
Ik gebruik hiervoor Sonax Xtreme velgenreiniger, zelfs de meest smerige velgen krijg ik hier mee schoon. Wel even laten inwerken en desnoods een paar keer herhalen. Alle andere merken zijn veel minder effectief.

[ Voor 4% gewijzigd door elmerblues op 03-05-2019 19:33 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

En we hebben weer wat spyshots van het interieur van de nieuwe 1 serie:

https://www.motor1.com/ne...w-1-series-spy-shots/amp/

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:05
@Younes Ben wel gecharmeerd van het interieur!

Iemand ervaring met de 118i i.c.m. stage 1? Betreft de 3cyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
elmerblues schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:32:
[...]

Ik gebruik hiervoor Sonax Xtreme velgenreiniger, zelfs de meest smerige velgen krijg ik hier mee schoon. Wel even laten inwerken en desnoods een paar keer herhalen. Alle andere merken zijn veel minder effectief.
Alu Teufel (Amazon) werkt anders ook behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Younes schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:13:
En we hebben weer wat spyshots van het interieur van de nieuwe 1 serie:

https://www.motor1.com/ne...w-1-series-spy-shots/amp/
Moet eerlijk zeggen dat dit mij wel bevalt...oogt wat minder goedkoop en fragiel dan in die G20, ook al is het vergelijkbaar. Lijkt ook nog best veel op het LCI dashboard

Al denk ik wel dat exterieur en prijs alsnog niet fraai zullen zijn...maar we wachten af😅

[ Voor 8% gewijzigd door Beam87 op 04-05-2019 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:59
Beam87 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat dit mij wel bevalt...oogt wat minder goedkoop en fragiel dan in die G20, ook al is het vergelijkbaar. Lijkt ook nog best veel op het LCI dashboard

Al denk ik wel dat exterieur en prijs alsnog niet fraai zullen zijn...maar we wachten af😅
In welke zin vind je het er minder fragiel uitzien? Ik zie eigenlijk alleen maar overeenkomsten: stuur, gedeelte bij airco, gedeelte bij pook/idrive zijn allemaal vrijwel identiek aan de G20 mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
BoardCrusher schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:46:
[...]

In welke zin vind je het er minder fragiel uitzien? Ik zie eigenlijk alleen maar overeenkomsten: stuur, gedeelte bij airco, gedeelte bij pook/idrive zijn allemaal vrijwel identiek aan de G20 mijns inziens.
Ik denk ook dat het 80% gewoon kopie van 3 Serie is, waarbij de lagere delen in de 1er waarschijnlijk hard kunstof zijn en het scherm waarschijnlijk wat minder opties heeft.

Het kan aan de kleurstelling of de onscherpe foto's liggen misschien, maar ik ben niet zo'n fan van dat aluminium dat er nogal plasticachtig uitziet en dat grote paneel in de middenconsole. Iedere keer als ik een foto van een G20 zie, krijg ik dat gevoel (maar ik heb er nog niet in gezeten, dus wellicht heeft iemand hier een G20 die dit kan ontkrachten) dat het heel licht materiaal is, maar dat doet wel goedkoper ogen.

Ik heb zelf geborsteld aluminium in interieur, wat alles een wat meer degelijke uitstraling geeft naar mijn mening....maar kan niet zien of dat in die G20 nou ook zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:59
Beam87 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Ik denk ook dat het 80% gewoon kopie van 3 Serie is, waarbij de lagere delen in de 1er waarschijnlijk hard kunstof zijn en het scherm waarschijnlijk wat minder opties heeft.

Het kan aan de kleurstelling of de onscherpe foto's liggen misschien, maar ik ben niet zo'n fan van dat aluminium dat er nogal plasticachtig uitziet en dat grote paneel in de middenconsole. Iedere keer als ik een foto van een G20 zie, krijg ik dat gevoel (maar ik heb er nog niet in gezeten, dus wellicht heeft iemand hier een G20 die dit kan ontkrachten) dat het heel licht materiaal is, maar dat doet wel goedkoper ogen.

Ik heb zelf geborsteld aluminium in interieur, wat alles een wat meer degelijke uitstraling geeft naar mijn mening....maar kan niet zien of dat in die G20 nou ook zit.
Dan zou ik even bij een dealer langsgaan en gaan zitten. Ik vind het lastig om van de foto's een gevoel bij het materiaal te krijgen. Of het fragiel is moet je zelf beoordelen, ik vind het meevallen maar het is wel anders dan in de F30/E90's die ik hiervoor had. Ben ook best tevreden met de standaard interieurlijsten (weet niet hoe ze heten, maar ze zijn zilverkleurig en hebben reliëf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
BoardCrusher schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:43:
[...]

Dan zou ik even bij een dealer langsgaan en gaan zitten. Ik vind het lastig om van de foto's een gevoel bij het materiaal te krijgen. Of het fragiel is moet je zelf beoordelen, ik vind het meevallen maar het is wel anders dan in de F30/E90's die ik hiervoor had. Ben ook best tevreden met de standaard interieurlijsten (weet niet hoe ze heten, maar ze zijn zilverkleurig en hebben reliëf).
Toevallig moet ik er donderdag heen, dus dan ga ik zeker eens kijken. Wellicht is het ook gewoon ontwikkeling en hoort het bij deze tijd, FrAudi en Benz hebben wel beetje hetzelfde, al is de ene te klinisch en de andere net een kermisattractie/bordeel.

Die interieurlijsten lijken wel de Hexagon die je in de 1er LCI ook hebt. Grote voordeel daarvan is, is dat het minder krasgevoelig is. Vandaar dat ze dat wellicht ook in de middenconsole hebben geplaatst (?). Shiny piano black in de middenconsole is dodelijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 21:57
Vandaag even op een mooi leeg stukje snelweg flink gas gegeven met de M140i, achter mij een tesla model 3 (bah, elektrisjj :P ). Vanaf ongeveer 90km/h vol gas gegeven en de tesla bleef plakken tot ongeveer 190km/h, daarna liep ik heel zachtjes uit. Het verschil onderaan de streep erg klein.

Vanuit stilstand zou de tesla wel een stuk sneller weg zijn geweest volgens fabrieksopgave maar dat telt niet op de snelweg!

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
jordy2811 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:47:
Vandaag even op een mooi leeg stukje snelweg flink gas gegeven met de M140i, achter mij een tesla model 3 (bah, elektrisjj :P ). Vanaf ongeveer 90km/h vol gas gegeven en de tesla bleef plakken tot ongeveer 190km/h, daarna liep ik heel zachtjes uit. Het verschil onderaan de streep erg klein.

Vanuit stilstand zou de tesla wel een stuk sneller weg zijn geweest volgens fabrieksopgave maar dat telt niet op de snelweg!
Als die (in mijn ogen vreselijke) Tesla twee minuten 190 km/u rijdt, is ie oververhit volgens mij....dus als je maar lang genoeg volhoudt win je altijd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

jordy2811 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:47:

Als hij bleef plakken was hij toch sneller ;) Hij kan tenslotte niet door je heen rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugodv
Beam87 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:06:
[...]

De pook en onderliggend paneel lijkt zo op foto 1:1 G20
Ziet er netjes uit! De kachel knoppen en ventilatie draaiwielen zijn in mijn G20 helemaal van alu en zijn hier van plastic. De cockpit display cluster in die nieuwe 1 is een stuk kleiner dan in de G20 en bestaat zo te zien uit meerdere displays. iDrive display ook 7" i.p.v. 10" en de iDrive versie is een oudere. Stuur ziet er prima uit!

De Tetragon interieurlijsten in de G20 zijn zo lelijk en plastic, met dat hoofdpijn motiefje wat je op zo'n beetje iedere pers / showroom auto ziet. Onbegrijpelijke keuze. De Mesh inleg die ik (kosteloos) heb gekozen is wel echt alu.

[ Voor 8% gewijzigd door Hugodv op 06-05-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 12:56

Saven

Administrator

Snake schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 05:36:
Alright, hoe zit dat gedoe nu met de iPhone, Spotify en iDrive?

De helft van de tijd werkt dat niet.

Bluetooth muziek streamen werkt gewoon, en volgende en vorige ook, maar de Spotify App van ConnectedDrive wil niet verschijnen.

iPhone 7, iDrive 6.

/zucht.
Inderdaad nog steeds zwaar ruk. :r !
_Arthur schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 07:44:
Ik stream Spotify gewoon via Bluetooth; werkt altijd (F31, 2013). Scheelt een boel gezeur.
Behalve dat ik dan op m'n telefoon moet pielen om een nummer te selecteren. Via iDrive is dat veel handiger en veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Snake schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 05:36:
Alright, hoe zit dat gedoe nu met de iPhone, Spotify en iDrive?

De helft van de tijd werkt dat niet.

Bluetooth muziek streamen werkt gewoon, en volgende en vorige ook, maar de Spotify App van ConnectedDrive wil niet verschijnen.

iPhone 7, iDrive 6.

/zucht.
Ik merk dat het bij mij dus een contact probleempje is. Zit niet in de kabel, zit niet in de telefoon maar zit in het usb gleufje onder de armleuning. Ik moet het nog steeds even los halen en schoonmaken. maarja, luiiii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Vraagje over mijn E36; mijn boordcomputer heeft enkele van zijn pixels verloren. Nu heb ik een relatief simpele met check control en de buitentemperatuurmeter. Kan ik, zonder al te veel moeite, upgraden naar een model die ook de range e.d. ziet? Heeft iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1 ... 30 ... 355 Laatste