Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 232 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

MaZo schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:57:
[...]
Net als dat een benzineauto niet voor iedereen pre-historisch aanvoelt dus.
Precies.

Ik heb de afgelopen 2 dagen ongeveer 400km door Duitsland gereden en daarvoor had ik het liefst een X3 M competition onder mijn reet. Maar ik rij nog altijd het grootste gedeelte van mijn km’s rundumhause en met zonnepanelen is een hybride toch wel financieel voordelig.

Zoals iemand hiervoor al zei, een X3 met het blok van de xDrive30i, met daarop een 200pk sterke elektromotor en ongeveer 25kWh batterij zou mijn ideale wagen zijn. +/- 500pk en binnen 4 sec. naar de 100 als het moet

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:02

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Klinkt alsof je een X5 50e moet hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 21:27
Die is weer te groot, Nederland heeft een 3-serie / X3 formaat auto nodig met een 6-cilinder en >60 km range. Daar moet je nu een 50e tractor of 545e voor hebben. Ben benieuwd of de 545e weer terugkomt in de nieuwe 5-serie, nu alleen nog maar tweedehands te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

PSYch0landeR schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 00:03:
Daar heb ik wel naar gekeken, maar net buiten mijn budget helaas :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Xqlus1ve schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 12:30:
Het is mij trouwens opgevallen dat de B48 blok wel heel snel op olietemperatuur is, lees circa 3 a 4 km.

Mijn verstand en gevoel zegt dat het blok dan nog helemaal niet evenredig op temperatuur is. Ik wacht altijd netjes tot ik 10km heb gereden, meer mensen dit opgevallen?
Bij mij zeker niet, met normaal rustig gebruik is dat minstens 7-10 minuten werk, zo'n 5-8 kilometer. Of je moet hem echt stevig belasten. Maar dat wil ik liever niet, maar af-en-toe moet je soms toch gelijk de snelweg op.

Moet ik wel bijzeggen dat echt koud een nacht stilstand is. Warmte blijft heel lang erin zitten, echt meer dan 5 uur in de zomer.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 22:21
JdBn schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

Het zijn misschien alleen wel B48 motoren, maar er zit volgens mij wel degelijk verschil in. Zo weet ik dat bij de N20 de 28i sterkere zuigers heeft tov de 20i, zal bij de B48 ook wel zoiets zijn. En daarbij de zaken eromheen, zoals intercooler en het al dan niet hebben van een oliekoeler.
Voor zover ik weet zijn er vier uitvoeringen. B48a/b/c/d. De a en c zouden hetzelfde zijn en b en d ook.
A/c hebben één poort die naar de turbo leidt. Zijn allemaal 520i's, tuning stopt bij ±250pk.
De b en d hebben meer poorten en zouden ook sterker zijn intern. Die zijn er ook in 300+pk. Waarbij ik heb begrepen dat de vervangende onderdelen voor b en d allemaal versterkte onderdelen zijn (zuigers e.d.) tov de a en c, maar het is me niet duidelijk of die er vanaf het begin al in zitten.

Het was voor mij een reden om een 530i te kopen, die hebben ze zelf in 252pk geleverd dus daar staat men achter. Ik tune 'm niet, want voor zover ik weet is in ibjv de M340i dit blok afgesteld op 300+pk maar mogelijk dus met sterkere interne componenten. Als BMW dat zelf versterkt, moet ik de lichte variant niet naar 300pk gaan tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
JackBol schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:42:
[...]

Precies.

Ik heb de afgelopen 2 dagen ongeveer 400km door Duitsland gereden en daarvoor had ik het liefst een X3 M competition onder mijn reet. Maar ik rij nog altijd het grootste gedeelte van mijn km’s rundumhause en met zonnepanelen is een hybride toch wel financieel voordelig.

Zoals iemand hiervoor al zei, een X3 met het blok van de xDrive30i, met daarop een 200pk sterke elektromotor en ongeveer 25kWh batterij zou mijn ideale wagen zijn. +/- 500pk en binnen 4 sec. naar de 100 als het moet
Op die splitsing zit ik nu ook. Ik zou heel graag weer naar de zescilinder willen, gewoon omdat het kan en je dan altijd wat vermogen over hebt. Voldoende power in de lage toeren ook. Maar ik ben van de week nog even compleet volgepakt door Duitsland gereden en daar kwam ik met de viercilinder niet écht iets tekort. Ik had soms iets meer over willen hebben en het ding moet soms serieus toeren maken om de versnelling erin te krijgen (maar da's niet gek met vijf personen en de kofferbak vol). Irritant is dan dat ie soms echt effe moet terugschakelen om vermogen te vinden ipv lekker op koppel rijden. Ondertussen deed hij alles wat hij moest en was ik met een 540i niet sneller thuis geweest want de limiterende factor was het verkeer. Zo zal het steeds meer zijn.
Als je het hart dan tempert en koop met ratio, is zo'n vierpitter heel logisch. In mijn berekeningen voor een 5 of een 6GT scheelt het tussen een x30i of een x40i ook nog eens 100 euro per maand.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Net terug van de eerste vakantie met de M3. Prima wagen om lekker mee naar zuid Frankrijk te touren. De Franse D wegen zijn niets minder comfortabel met het sport onderstel. Verbruik viel mij mee gemiddeld 1 op 9.1 met heuvels en op de peage rond de 170km/h. Nu tijd voor een grondige wasbeurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0Jwu8FqgxsQgi3IceWN7vO72F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gcu3K6VGdmhEWqwXmjCzPbKU.jpg?f=fotoalbum_large

Ook deze nog tegengekomen in een Frans dorpje:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCEQ8WQCEArO7EMPBM4VFQBPigI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5UP24EylfeGRrS0vAYU1hPgb.jpg?f=fotoalbum_large

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
PSYch0landeR schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 00:03:
Nee de 50e heeft een 3 liter en de 30i heeft een 2 liter. Dus eigenlijk heb je de tune nodig, want dan heb je een 300pk 30i motor en daarbij zou de electromotor 100pk meer moeten hebben dan nu.
Pannencouque schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:00:
Het was voor mij een reden om een 530i te kopen, die hebben ze zelf in 252pk geleverd dus daar staat men achter. Ik tune 'm niet, want voor zover ik weet is in ibjv de M340i dit blok afgesteld op 300+pk maar mogelijk dus met sterkere interne componenten. Als BMW dat zelf versterkt, moet ik de lichte variant niet naar 300pk gaan tunen.
De M340i heeft een compleet andere motor en die gaat met 2 vingers in de neus richting 500pk. Dat BMW een motor ergens op afstelt wil niet zeggen dat dit het maximale is. Ze bouwen een motor welke voldoet aan bepaalde emissie eisen en die bij -20 in Finland moet werken, op 3000 meter hoogte in de bergen en met 40+ graden in Andalusië. Verder moet die ook nog werken op benzine welke van mindere kwaliteit is dan die hier in Nederland. Hier hebben we niet echt extreme situaties en eigenlijk kunnen alle motoren wel een goede stage 1 tune aan, mits juist gebruik en onderhoud.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Greetoz schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:16:
Ook deze nog tegengekomen in een Frans dorpje:[Afbeelding]
Imagine Nederland zonder BPM :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
TheBrut3 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:07:
De M340i heeft een compleet andere motor en die gaat met 2 vingers in de neus richting 500pk. Dat BMW een motor ergens op afstelt wil niet zeggen dat dit het maximale is. Ze bouwen een motor welke voldoet aan bepaalde emissie eisen en die bij -20 in Finland moet werken, op 3000 meter hoogte in de bergen en met 40+ graden in Andalusië. Verder moet die ook nog werken op benzine welke van mindere kwaliteit is dan die hier in Nederland. Hier hebben we niet echt extreme situaties en eigenlijk kunnen alle motoren wel een goede stage 1 tune aan, mits juist gebruik en onderhoud.
Je hebt deels gelijk. Ik vergiste me, de B48 ligt ook in de 135i en de 235i.
De x40i's zijn zescilinders inderdaad.
This engine features a reinforced crankshaft with larger main bearings and new pistons with a lower 9.5:1 compression ratio. This allows the engine to take more boost pressure from a larger turbocharger, which blows compressed air through a reworked intake tract.[12] Revealed in May 2019, this engine is shared with the New F40 M135I Xdrive new And F44 M235I Xdrive grand coupe And MINI Countryman JCW, Clubman JCW[13] and JCW GP models.[14] The engine output increased by 55 kW (74 hp) to 225 kW (302 hp) and torque increased to 450 N⋅m (332 ft⋅lb).
Overigens klopt wat je zegt deels. Er is altijd wel ruimte om nog wat met de marges te spelen, maar dat kan niet helemaal straffeloos. Met mijn F11 530d heb ik namelijk met 45 graden in Spanje gestaan, maar ook met -20 in Oostenrijk. Ik kon veel met 120 cruisen, maar ook volgeladen 250 rijden. Dus als BMW die toleranties inbouwt en je gebruikt je auto niet alleen maar voor woon-werk, kun je niet altijd zomaar effe tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
De B48 ligt bijna in elke reeks/serie BMW toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
DeBaroN schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:19:
De B48 ligt bijna in elke reeks/serie BMW toch?
Leesvoer... BMW B48 wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54
[...]

Precies.

Eens, maar dat gaat nooit gebeuren want ik denk dat er niet genoeg ruimte in de X3 is om én een 6 cilinder te huizen én al het elektro/accu gebeuren. Daarom bieden ze dit in de X5 wel aan, daar is gewoon meer ruimte. Daarnaast is gewicht ook altijd een factor,. Alhoewel, een 6 cil weegt ong. 100kg meer dan een 4 cil variant als ik naar de specs kijk, dus ik denk dat dat niet het verschil zal maken. Ik denk echt ruimtegebrek. Maar misschien ook wel marketing, om toch je klant naar een duurder model te krijgen. ik heb de 50e gereden maar ik vind 'm te groot en te zwaar, geef mij maar de X3. Ik ga nu wachten op de nieuwe X3 eind 24/begin 25. De verwachtingen daarvan zijn dat er geen hybride met 6cil gaat komen, zo ver nu de info er is.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

Eagle Creek

Breathing security

ChiLLeR schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:30:
[...]

Eens, maar dat gaat nooit gebeuren want ik denk dat er niet genoeg ruimte in de X3 is om én een 6 cilinder te huizen én al het elektro/accu gebeuren.
Ik denk eerder milieu en verkoop. De 6-cilinder is min of meer uitgaand, zit al op minder modellen dan vroeger.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-09 22:48
Eagle Creek schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:45:
[...]

Ik denk eerder milieu en verkoop. De 6-cilinder is min of meer uitgaand, zit al op minder modellen dan vroeger.
Minder? Er zijn meer modellen bijgekomen hè in de afgelopen jaren :P

Alleen de 1-serie, X1 en X2 worden er niet mee geleverd geloof ik. Alle anderen modellen zijn leverbaar met de 6 pitter namelijk.

Oké, het aantal 6 cilinders per model is wel geslonken en vervangen voor 4 cilinders. Dat dan weer wel idd

[ Voor 10% gewijzigd door timmie271 op 14-08-2023 09:53 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

timmie271 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:51:
[...]

Oké, het aantal 6 cilinders per model is wel geslonken en vervangen voor 4 cilinders. Dat dan weer wel idd
Dát.

Een E90 320 325 was een zescilinder een G20 330 is een viercilinder.

[ Voor 13% gewijzigd door Eagle Creek op 14-08-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Eagle Creek schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:46:
[...]

Dát.

Een E90 320 was een zescilinder een G20 330 is een viercilinder.
De E90 320 was al een 4 pitter, E46 320 was wel een 2.3l 6 cilinder.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afgelopen zaterdag de BMW F80 M3 weer verwend :9
De KW HAS veren zijn vervangen voor een KW V3 Schroefset en er is een KW Clubsport Control Link Kit gemonteerd om de sporing op de achteras goed te kunnen zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFiIH4XDiY0WO6ddIBGcnd1ITYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUyXwzcjaThiBsR8HOwQhFkh.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0R_Xx--A9GswL6h9ZDA8MwOzhk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pEGyFV0REFziZ2MbXJ0SmcP5.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j61Wjn1NKwFl5F_hHO3Cjt4X5Z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6PDjLCLdMGN71jnjJSn1bE6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:40

Precies.

Ik zie eerlijk gezegd maar weinig reden om de ICE niet te vervangen door een 3-4x zo grote accu en 400pk elektromotor.
Als je echt een petrol head bent die niet zonder ICE kan, dan toch geen 4 cilindertje...

Beetje vloeken in de kerk, maar Mercedes GLC (coupe) al gezien?

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 14-08-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
mitsumark schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:07:
Ik zie eerlijk gezegd maar weinig reden om de ICE niet te vervangen door een 3-4x zo grote accu en 400pk elektromotor.
Gewicht? Prestaties? Stuurgevoel?
Als ik de i440 of M440 vergelijk dan accelereert de M440 sneller, hogere topsnelheid, 300 kilo lichter en ik kan mijzelf indenken dat deze daardoor een heel stuk leuker rijdt en sneller zal zijn op een circuit.

Voordeel wat de i440 heeft is natuurlijk dikke vette subsidie, omdat anders niemand zoiets koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
TheBrut3 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:16:
[...]

Gewicht? Prestaties? Stuurgevoel?
Als ik de i440 of M440 vergelijk dan accelereert de M440 sneller, hogere topsnelheid, 300 kilo lichter en ik kan mijzelf indenken dat deze daardoor een heel stuk leuker rijdt en sneller zal zijn op een circuit.

Voordeel wat de i440 heeft is natuurlijk dikke vette subsidie, omdat anders niemand zoiets koopt.
i440 vs m440 is een compleet andere vergelijking. Het zou dan i440 vs (een on bestaande) 430e worden...
Een ICE weegt net zoveel als 50kwh aan accu's, dus dat verschil is nihil.
Of anders gezegd: 300pk ICE +200pk e-motor + 25kwh accu weegt net zoveel als 500pk e-motor + 75kwh accu.
Topsnelheid kan gewoon vrijgegeven worden op een BEV, of op 250kmpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
mitsumark schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:01:
Topsnelheid kan gewoon vrijgegeven worden op een BEV, of op 250kmpu.
Weet je dat zeker? Volgens mij is die topsnelheid er in verband met hitte. Ik denk niet dat lange tijd 200+ goed zou zijn wanneer de topsnelheid vrijgegeven zou zijn. Een benzinemotor doet dat met redelijk gemak, zonder dat het hybride deel wat hoeft te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

mitsumark schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:07:
[...]

Als je echt een petrol head bent die niet zonder ICE kan, dan toch geen 4 cilindertje...
En ik heb in het verleden al full electric gereden. Een Volvo XC40 P8. 2000kg en 408 pk, <5sec naar de 100.
Echt helemaal prima.

Het enige probleem is als je naar Frankrijk of Italie op vakantie gaat. Geen palen, kapotte palen, alleen maar AC palen. Dat was echt drama met een paar keer geknepen billetjes of je het wel gaat halen. Niet echt relaxt met een vrouw en kinderen in de auto. Vandaar bewust weer terug naar de hybride.
Beetje vloeken in de kerk, maar Mercedes GLC (coupe) al gezien?
Ja die heb ik gezien, en ook als alternatief beschouwd voordat ik mijn X3 heb gekocht. De niet-Coupe zelfs proefgereden. Maar uiteindelijk toch voor de X3 gegaan.

[ Voor 34% gewijzigd door JackBol op 14-08-2023 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 15:53
Ik vind dat altijd zo'n doelloze discussie. Een EV is niet geschikt voor het circuit, een EV kan geen 250+ etc

Lekker belangrijk. 99% van de ICE auto's zijn ook niet geschikt voor het circuit. Ook een nieuwe M3 krijgt het na een aantal rondjes serieus moeilijk met dat gewicht.

Blijft over 250+ rijden. Hoeveel zijn er hier die dat met regelmaat en voor langere tijd hebben gereden/kunnen rijden?

Ik moest voor mijn werk een tijdje meerdere keren per week over de Duitse A31 voor dik 100km. Strak, nieuw asfalt, overzichtelijk, weinig echte bochten, altijd rustig. Kortom, perfect.
Op die dagen reed ik op de heenweg max 180, terugweg 200 of Vmax. Dat betekende in mijn toenmalige Astra K dat ik op dag 2 met een knipperend tanklampje bij de pomp in NL stond na 450 á 480km.
Goed voor de spaarpunten en vooral fijn dat de baas het bonnetje betaalden.

Als de auto 250+ had gehaald had ik het vermoedelijk ook gedaan, maar ik kan mijn geen andere situatie voorstellen wanneer je dat echt regelmatig kunt rijden.

Mijn huidige auto loopt vrij gemakkelijk naar zijn begrensde top, wat zo'n 260 op de teller is. Toch vind ik, ook in Duitsland, 160 á 200 (afhankelijk van de situatie) cruisen veel relaxter dan telkens 200+ stampen. Laat staan 250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Eens. Maar hoeveel EV's houden dat lang vol?
Ik heb wel eens gekeken naar de business case. Maar met mijn rijstijl (vaak +40 op de snelweg) gaat zo'n batterij verdomd snel leeg. Die dingen zijn gebouwd op mensen die goed zijn in rechts hangen met 100 op de teller. Dan scoor je mooie cijfers en haal je nog een beetje actieradius.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:54

lord_fh

PS5

Goed ik vind de hele discussie over brandstof/ev/hybride kansloos, want iedereen vind wat anders.

Ikzelf bijv. vind benzine prima voor die 5 a 6k km per jaar dat ik rij (en dan gewoon op 98 met een 6 cilinder voor de fun), lekker trappen en geen gezeik met laden, accu's of wat ook.

zoveel mensen, zoveel wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
FabiandJ schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:23:
Afgelopen zaterdag de BMW F80 M3 weer verwend :9
De KW HAS veren zijn vervangen voor een KW V3 Schroefset en er is een KW Clubsport Control Link Kit gemonteerd om de sporing op de achteras goed te kunnen zetten.
Heb jij op jouw M3 ook de crankhub vervangen, je hebt hem ook getuned toch?

Nog een banden vraagje wat al een tijdje knaagt.. Er zat bij mijn BMW uit de premium selectie (incl 2 jaar garantie) Dit setje zomerbanden. Het lijkt gewoon het eerste setje wat bij de auto zat (levering oktober 2017). Ik vind hier best wat droogte scheurtjes. Het is geen APK afkeur maar ik vroeg mij wat wat jullie mening hierover is en of dit in principe gewoon te accepteren is. Bij de aankoop zaten de winterbanden eronder. Later zijn ze vervangen door deze zomerset

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTF9N_o_kc-u6QPZlJFDSx5ldew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuVrQegqdyEiBRsl6nBq7JXf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhcEd-yGXOqQi76KDLXXZkZYN_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8FHC6wlGRGFe7NxdG4ewALT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QK4t10TKhB2E5rWr9_84FXU_NrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXAnC2MCuKye5Jm0vHHa9IoL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
De F31 320i heeft ons weer comfortabel met sleurhut naar Normandië gebracht. Wat een goede caravantrekker is het toch ook. Met de geblazen tweeliter turbo kom je echt niets tekort, zelfs met 184p niet.

Dat gezegd hebbende mis ik wel iets aan die motor en dat is de ouderwetse BMW met 6 in lijn beleving. Opgelost door net voor de vakantie een E85 Z4 3.0i met handbak uit 2003 aan te schaffen. Na de vakantie meteen ophalen en dan kan het genieten beginnen. Titansilber, 3e eigenaar met 94dkm op de teller. Veel beter wordt het wat mij betreft niet. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Greetoz schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:38:
[...]
Nog een banden vraagje wat al een tijdje knaagt.. Er zat bij mijn BMW uit de premium selectie (incl 2 jaar garantie) Dit setje zomerbanden. Het lijkt gewoon het eerste setje wat bij de auto zat (levering oktober 2017). Ik vind hier best wat droogte scheurtjes. Het is geen APK afkeur maar ik vroeg mij wat wat jullie mening hierover is en of dit in principe gewoon te accepteren is. Bij de aankoop zaten de winterbanden eronder. Later zijn ze vervangen door deze zomerset

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt dus 2 sets banden gekregen bij je premium selection?

Banden lijken me wel slijtage onderdelen, dus gewoon even nieuwe erop :P en eigenlijk had je dit al direct bij afleveren moeten aankaarten?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zijn niet allemaal droogte scheurtjes hoor, ook gewoon door wringen vd band enzo. Ik zou er niet te veel achter zoeken, dat kan veel en veel erger, dit is niets om zorgen over te maken is gewoon leeftijd en slijtage vd band

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
[...]

Ja, heb vrijwel direct toen ik de M3 had de crankhub laten aanpakken het is Russische Roulette daarmee, bij een kennis van mij is die gespind en was het motorblok stuk. Heb hem getuned naar Stage 2+.

Wat betreft de banden ik gok Michelin Pilot Super Sport, die van mij komen ook uit 2017 en vertonen hetzelfde. Aangezien het profiel bijna op is, worden die in september/oktober vervangen voor een setje 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Eagle Creek nieuwe auto? 😁

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:41
Vandaag de 330e weer opgehaald bij de detailer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nnv9SM2-sn-5DbgET0ZbpoH4PRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZiazAMC3PaXMK3LVm4ofoGv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krqMHFSQCECzlZ560G3GFZ0GgWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgJyC0rDs9QqnbHI6CHeqU4f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSa7AkLMxgcgzWZV8Naf_L8ynUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqH64WU7uXpFdM5rMl2noXhn.jpg?f=fotoalbum_large

Ongelooflijk verschil met hiervoor, bijna alle swirls en wasstraat krasjes zijn eruit. De metallic kleuren van de Dravitgrau lak komt nu echt mooi naar voren. Keramische coating erop laten zetten en gaaaaaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:39

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

AlexV schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:59:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ongelooflijk verschil met hiervoor, bijna alle swirls en wasstraat krasjes zijn eruit. De metallic kleuren van de Dravitgrau lak komt nu echt mooi naar voren. Keramische coating erop laten zetten en gaaaaaan :*)
Wat kost zo'n geintje exclusief en inclusief keramische coating als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Laatst online: 08:42
In de spiegel bij de E60 heb ik een paarse gloed. Een nieuwe kost 400-500 euro.

https://bmwshop.ekris.nl/...lid=42736&panelid=51_4925

Zijn er alternatieven waar jullie ervaring mee hebben?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
@c-nan Tweedehands, sloop?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit, mooie wagen. Klein kritiekpuntje, sorry maar die nieren, die moeten ook zwart.

[ Voor 98% gewijzigd door DeBaroN op 14-08-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:26
c-nan schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:54:
In de spiegel bij de E60 heb ik een paarse gloed. Een nieuwe kost 400-500 euro.

https://bmwshop.ekris.nl/...lid=42736&panelid=51_4925

Zijn er alternatieven waar jullie ervaring mee hebben?
Even het artikelnummer via https://www.realoem.com/ opzoeken (bijvoorbeeld 51167168181), deze kan je dan zoeken op ebay.de, of gewoon via google in Nederland of bijvoorbeeld Marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Arquero schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:44:
Mijn vrouw heeft een 2 serie en deze is van de week naar de garage geweest voor onderhoud aan de remmen.

Nu wilde daarna haar telefoon niet meer verbinden met apple carplay, haar carkit deed raar zei ze.
Toen ze vandaag keek, was er een apparaat met de wifi van haar auto verbonden, maar dan met een net iets andere naam (Iphone vnn XXX in plaats van Iphone van XXX). Na dit apparaat verwijderd te hebben kon haar telefoon wel verbinding maken met carplay.

Heeft een van jullie een idee hoe dit zou kunnen? Is er misschien iets ingesteld bij de garage?
Het lijkt me dat alleen een telefoon met de naam 'Iphone vnn XXX' dit zou hebben kunnen doen?
Erg vaag dit.
Dit gebeurd wanneer je meer dan 1 toestel verbind.

Sig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matadores
  • Laatst online: 10-09 05:42
DeBaroN schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 19:00:
@c-nan Tweedehands, sloop?

[...]

Ziet er goed uit, mooie wagen. Klein kritiekpuntje, sorry maar die nieren, die moeten ook zwart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGBoT8uujfI9SJ3xUSU1cE0bUAM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXLJwZ5rKKd0ijBvSTZ7PD4x.jpg?f=fotoalbum_large

De kers op de taart 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexV
Xqlus1ve schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:01:
[...]

Wat kost zo'n geintje exclusief en inclusief keramische coating als ik vragen mag?
Exclusief coating is het 250 euro (alles polijsten, interieur verzorgen, detailing) en met keramische coating is het 800 euro. In het eerste geval ben je je auto 1-2 dagen kwijt, in het geval van de coating 3-4 dagen.
[...]

Ha ja, toevallig zei de detailer dat vandaag ook nog. Maar goed, voor nu even prima zo. De nieren vervangen door zwart kost ook weer centjes. Iets voor op het wensenlijstje voor later :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Waarom zou dat "moeten"? Smaken verschillen (hopelijk mag dat) maar ik vind zwarte daklijsten en grill er altijd wat goedkoop uitzien. Niet dat ik er een cent aan zou uitgeven om het te veranderen. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
Toff schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:22:
[...]

Waarom zou dat "moeten"? Smaken verschillen (hopelijk mag dat) maar ik vind zwarte daklijsten en grill er altijd wat goedkoop uitzien. Niet dat ik er een cent aan zou uitgeven om het te veranderen. :*)
Natuurlijk mag dat :) Is alleen mijn mening.... Alle lijsten heeft hij zwart, behalve de neus. Of alle lijsten zwart of alles chroom. Niet beide, dat is raar.

[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 14-08-2023 21:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DeBaroN schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:13:
Alle lijsten heeft hij zwart, behalve de neus. Of alle lijsten zwart of alles chroom. Niet beide, dat is raar.
Dan heeft de aanschouwer pech... één grote zwarte vlek is ook niets :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipSZ3OgPHGYtu6GHEFFfrNsyc64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tm33QJVttkjypWReWrYRIL9r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexV
DeBaroN schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:13:
[...]

Natuurlijk mag dat :) Is alleen mijn mening.... Alle lijsten heeft hij zwart, behalve de neus. Of alle lijsten zwart of alles chroom. Niet beide, dat is raar.
Mee eens in dit geval, merkwaardige keuze geweest van de vorige eigenaar. De zomervelgen zijn nog bi-color, maar de wintervelgen zijn helemaal zwart. Dan is zo’n glimmende neus een extra vreemde eend in de bijt :P. Overigens uitlaat en het 330e logo zijn ook chroom, dus de voor- en achterkant matchen wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

CreativeS schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:21:
[...]

[Afbeelding]
Hier ook alles zwart (lak, daklijsten, shadowline raamlijsten), behalve de grill. En ik ga er ook geen potje van maken met een zwarte, de 3.0si heeft gewoon een chromen grill met grijze lamellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPgGouIhHBEHAwKK260Ahm6Kmkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l83716mB0onvN8mn3if4ZLUJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door lord_fh op 14-08-2023 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:39

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CreativeS schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:21:
[...]

[Afbeelding]
Netjes, hij glimt als een hondenl*l in de manenschijn! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
TheBrut3 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:10:
[...]

Weet je dat zeker? Volgens mij is die topsnelheid er in verband met hitte. Ik denk niet dat lange tijd 200+ goed zou zijn wanneer de topsnelheid vrijgegeven zou zijn. Een benzinemotor doet dat met redelijk gemak, zonder dat het hybride deel wat hoeft te doen.
Hitte speelt misschien mee, ontladen van de accu met 300+kwh voor langere tijd is vast ook niet heel best, toch zijn er een aantal die wel 250 kunnen, waaronder relatief betaalbare Tesla's, maar ook een Kia EV6.
De i4 m50 doet 225, dat valt dan alsnog een beetje tegen, mocht je er trackdays mee willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
treative schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 19:22:
[...]

Dit gebeurd wanneer je meer dan 1 toestel verbind.
Zorgt dat voor dat soort spellingfouten dan?
Dan zal waarschijnlijk iemand van de garage verbinding gemaakt hebben, maar de telefoon van mijn vrouw was toen niet verbonden, die had ze bij zich en ze was niet in de garage toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Het was geen spelfout, dat was gewoon de naam van een verbonden toestel. Dat kan dan inderdaad van iemand in de shop geweest zijn.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

treative schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:20:
Het was geen spelfout, dat was gewoon de naam van een verbonden toestel. Dat kan dan inderdaad van iemand in de shop geweest zijn.
Mwaaah.... Mijn iPhone staat ook als spelfout gekoppeld in iDrive. Terwijl hij in m'n telefoon echt goed staat geschreven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
Zou echt wel heel erg toevallig zijn, dat er 2 telefoons zijn verbonden;

1) Iphone van xxx
2) Iphone vnn xxx

Maar jij had dat dus ook @Eagle Creek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:26
Denk dat ze software hebben bijgewerkt en er een bug gefikst is die een spelfout veroorzaakte, garages doen allerlei werkzaamheden zonder overleg als je niet duidelijk bent wat je wel en niet wilt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Foto's in dit topic zijn altijd leuk dus ik doe ook even mee.

Met drie pitten de Stelviopass (ca. 2750 meter) op en geen centje pijn. Mede dankzij de hele fijne Steptronic-automaat. Ondanks dat het geen racemonster is ging dat prima. Daarna de Umbrail Pass genomen en later ook nog de Kaunertaler Gletscherstraße gereden :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jD21TQQ/IMG-4223.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pW37shT/IMG-4269.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7QC5TwS/IMG-4275-copy.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MCrPyTL/IMG-4273-copy.jpg

Bonusfoto:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/M933xzd/DSC-6657.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Arquero schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:05:

1) Iphone van xxx
2) Iphone vnn xxx

Heb nu een leenauto mee dus kan het niet nakijken maar ik hoop je deze week te kunnen verlossen.

Maar uit mijn hoofd is het antwoord ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Laatst online: 10-09 05:42

1) Iphone van xxx
2) Iphone vnn xxx

Als we samen op pad gaan en ik met mijn sleutel de G20 ontgrendel, hoe kan het dat dan de telefoon van m’n vrouw als 1e verbinding maakt? Dus o.a. oproepen en Spotify gaan via haar telefoon. Mijn telefoon zou toch moeten verbinden aangezien ik de auto ontgrendel met mijn sleutel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Matadores schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:26:
[...]

Als we samen op pad gaan en ik met mijn sleutel de G20 ontgrendel, hoe kan het dat dan de telefoon van m’n vrouw als 1e verbinding maakt? Dus o.a. oproepen en Spotify gaan via haar telefoon. Mijn telefoon zou toch moeten verbinden aangezien ik de auto ontgrendel met mijn sleutel?
Ik zou ook verwachten dat dit sleutelgebonden is. In mijn ervaring is dit niet zo.

Wel kun je een telefoon uitsluiten van te verbinden als een ander profiel (=sleutel) actief is. Dit kun je vinden in de sub-instellingen, ergens ondnr het kopje privacy. Daarnaast kun je een prioritering opgeven in de telefoonlijst. Hoe hoger de prio, hoe eerder / "meer" deze verbonden wordt.

(heel gek vind ik het ook weer niet want als je samen rijdt zou het ook kunnen dat je altijd gebruikmaakt van de telefoon van de bijrijder i.p.v. de bestuuder, maar of dat scenario nu veel voorkomt..)

[ Voor 18% gewijzigd door Eagle Creek op 15-08-2023 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:24
Cheesy schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:56:
Met drie pitten de Stelviopass (ca. 2750 meter) op en geen centje pijn.
Het is wel een turbomotor, en die hebben veel minder last van de lagere luchtdruk. Met een niet-turbomotor zou je zo'n 27% van je vermogen kwijt zijn al op die hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
[...]

Zou je denken, maar zo werkt het niet :)
Even zoeken in de instellingen, daar kun je aangeven in welke volgorde telefoons gekoppeld moeten worden.

Zo is mijn telefoon altijd 1, die van mijn vriendin 2 en mijn werktelefoon 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
[...]

Nog leuker is als je wegrijd en ziet dat een telefoon die binnen ligt nog verbinding maakt met de auto 8)7

Eens kijken naar die prio lijst in de G30 met id6 of dat ook kan, pa zit steeds te zeuren dat zijn telefoon niet verbind met de auto als we met meerderen erin zitten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacaroniK
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07-04-2024
Is er iemand die toegang heeft tot de officiele AOS portal om ISTA en dergelijke te gebruiken? Ben benieuwd of het makkelijk was om toegang te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
timmie271 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:22:
[...]

Nog leuker is als je wegrijd en ziet dat een telefoon die binnen ligt nog verbinding maakt met de auto 8)7

Eens kijken naar die prio lijst in de G30 met id6 of dat ook kan, pa zit steeds te zeuren dat zijn telefoon niet verbind met de auto als we met meerderen erin zitten _O-
Ik weet het nog leuker.

Vorige week reden we achter elkaar aan en werd "ik" gebeld door mijn schoonzus op de telefoon van mijn vriendin. Die reed achter mij, maar haar telefoon was wel automatisch gekoppeld aan mijn auto :P

Ik verbaasde mij eerlijk gezegd over de afstand waarop het nog werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Nu online
YakuzA schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:58:
[...]

Je hebt dus 2 sets banden gekregen bij je premium selection?

Banden lijken me wel slijtage onderdelen, dus gewoon even nieuwe erop :P en eigenlijk had je dit al direct bij afleveren moeten aankaarten?
Nou niet gekregen, de auto stond op winterbanden bij de proefrit, deze zouden terug gaan naar de oude eigenaar. Maar ik heb ze erbij onderhandeld (zonder extra kosten). De auto is ook op de winterbanden afgeleverd aangezien het januari was. De zomerwielen wel in de opslag even bekeken, maar deze lagen onder een laag stof opgestapeld, vooral naar eventuele velgschade gekeken toen. De verkoper zei dat ze goed nagekeken zouden worden voordat ze ze zouden monteren. De zomervelgen zijn uiteindelijk gemonteert toen de auto voor andere garantie dingetjes terug moest wat niet helemaal goed is gegaan dus heb toen de banden niet heel goed onderzocht.
lord_fh schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:59:
[...]

zijn niet allemaal droogte scheurtjes hoor, ook gewoon door wringen vd band enzo. Ik zou er niet te veel achter zoeken, dat kan veel en veel erger, dit is niets om zorgen over te maken is gewoon leeftijd en slijtage vd band
Thanks. Ik maak me er ook niet druk om, de vraag was meer of dit valt binnen de "premium selection"critiria.
FabiandJ schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:24:
[...]

Ja, heb vrijwel direct toen ik de M3 had de crankhub laten aanpakken het is Russische Roulette daarmee, bij een kennis van mij is die gespind en was het motorblok stuk. Heb hem getuned naar Stage 2+.

Wat betreft de banden ik gok Michelin Pilot Super Sport, die van mij komen ook uit 2017 en vertonen hetzelfde. Aangezien het profiel bijna op is, worden die in september/oktober vervangen voor een setje 4S.
Je gok wat betreft de banden klopt. Als ze aan vervanging toe zijn komen hier ook de Pilot Sport 4S eronder.

Waar heb jij de crankhub laten doen en voor welke hub ben je gegaan? Ik heb nog anderhalf jaar garantie dus zal sowieso pas daarna worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Kreeg net deze foto's door, de set zit eronder 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Wz52LDg/Whats-App-Image-2023-08-15-at-14-26-41-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/j6ghYB6/Whats-App-Image-2023-08-15-at-14-26-41.jpg

Alleen is het op dit moment niet mogelijk om de remmen te coderen... Omdat het een officieel BMW servicepunt is (geen dealer maar werkt qua software wel zoals de dealer, op hetzelfde netwerk) kan er geen codering uitgevoerd worden zolang de auto firmware niet geupdate is. En die firmware kan hij niet updaten omdat de headunit eens vervangen is en niet het juiste onderdeelnummer heeft... |:(

Dus.. iemand die dit kan doen of weet waar ik dit kan laten doen? Bij voorkeur niet te ver weg (woon in Kaatsheuvel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27

Crazy D

I think we should take a look.

JdBn schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:36:
Dus.. iemand die dit kan doen of weet waar ik dit kan laten doen? Bij voorkeur niet te ver weg (woon in Kaatsheuvel).
BMW Tweaks?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Greetoz schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:32:
[...]

Je gok wat betreft de banden klopt. Als ze aan vervanging toe zijn komen hier ook de Pilot Sport 4S eronder.

Waar heb jij de crankhub laten doen en voor welke hub ben je gegaan? Ik heb nog anderhalf jaar garantie dus zal sowieso pas daarna worden.
Gijsbertsen in Odijk heb ik het laten doen en hun leveren standaard de Mosselman crankhub, dat is meer dan genoeg. Ook een offerte opgevraagd van te voren bij ProCar in Zwolle, maar daar was ik €1000 meer kwijt voor dezelfde klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Haha nee, hoe dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:02

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

JdBn schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:36:
Kreeg net deze foto's door, de set zit eronder 8)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Alleen is het op dit moment niet mogelijk om de remmen te coderen... Omdat het een officieel BMW servicepunt is (geen dealer maar werkt qua software wel zoals de dealer, op hetzelfde netwerk) kan er geen codering uitgevoerd worden zolang de auto firmware niet geupdate is. En die firmware kan hij niet updaten omdat de headunit eens vervangen is en niet het juiste onderdeelnummer heeft... |:(

Kan ik regelen voor je net onder Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

B-Real schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:08:
[...]

Ik weet het nog leuker.

Vorige week reden we achter elkaar aan en werd "ik" gebeld door mijn schoonzus op de telefoon van mijn vriendin. Die reed achter mij, maar haar telefoon was wel automatisch gekoppeld aan mijn auto :P

Die Bluetooth bij mij werkt tot ong. 15 meter. Kan je testen door de telefoon te verwijderen van de stilstaande auto tot de gestreamde audio wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
B-Real schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:08:
[...]

Ik weet het nog leuker.

Nog mooier _O- _O-

Hier is het zo een meter of 25-30 voordat de verbinding verbroken wordt. Kan ik daarna handmatig ervoor zorgen dat er alsnog audio verbinding gemaakt wordt voor muziek :|

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ook iets om te showen alleen jammer dat je het niet kan zien. :P

Auto voorzien van Xpel ppf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBS8ylMFFeJe0EDW186nNhJh76k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QlQS5j8Ww8wgIEeF4Ccnocqo.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.xpel.nl/products/paint-protection-film/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

1) Iphone van xxx
2) Iphone vnn xxx

Wat valt er nu niet aan te snappen? Iemand bij BMW had waarschijnlijk zijn iPhone even verbonden... kan toch? Proefritje, eigen Spotify... even iPhone verbinden. Hij is 'm alleen vergeten te verwijderen. Het kan toch zijn dat hij eens de naam van zijn telefoon heeft aangepast en daarmee voor een typefout heeft gezorgd? Elke iPhone heet standaard "iPhone van puntje puntje puntje..." Die naam kun je aanpassen.

Speciaal voor jou even de naam van mijn iPhone aangepast. Hè verdomd, met typefout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjhPSQWCN2WzaeVheCcQ0MeVQBs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3RTwyFPCf9ccwovOiSNSqtJ0.png?f=fotoalbum_large

Is totaal geen mysterieus iets en laat gewoon lekker gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:45

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je nog een tip voor een vakman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Jarno schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:28:
[...]

Heb je nog een tip voor een vakman?
Ik heb t laten doen bij LDS Car Detailing in Ridderkerk: https://maps.app.goo.gl/t4N2QSJBPoiYCV979?g_st=ic

Prettige kerel die enorm goed werk levert. Heeft m’n vorige BMW (F30 330e) ook in een coating gezet en die stond er ook altijd strak bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

CreativeS schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:24:
[...]

Speciaal voor jou even de naam van mijn iPhone aangepast. Hè verdomd, met typefout.

[Afbeelding]

Is totaal geen mysterieus iets en laat gewoon lekker gaan!
Ik snap niet waarom je zo kortaf moet doen. Zoals ik al zei toont bij mij in de auto de naam mét typfout terwijl die zónder typfout in de telefoon staat.

Het is dus geen gekke constatering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Eagle Creek schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:21:
[...]

Ik snap niet waarom je zo kortaf moet doen. Zoals ik al zei toont bij mij in de auto de naam mét typfout terwijl die zónder typfout in de telefoon staat.

Heb je de betreffende monteur al gevraagd? Wellicht heeft hij een logische verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Pepppie schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:30:
[...]

Heb je de betreffende monteur al gevraagd? Wellicht heeft hij een logische verklaring.
Welke monteur? Volgens mij haal je personen door elkaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Eagle Creek schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:21:

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. First world problem. Een verkeerd bitje in de dynamische software. Dit moet tot op de bodem onderzocht worden... :r

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 16-08-2023 17:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:48
CreativeS schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:45:
[...]

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. First world problem. Een verkeerd bitje in de dynamische software. Dit moet tot op de bodem onderzocht worden... :r
Een echte tweaker... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Laatst online: 08:42
Wellicht (gedeeltelijk) offtopic. Ik ben op zoek naar een BMW motor. Een dealer in Duitsland heeft er 1 staan, maar is aan de andere kant van Duitsland.

Weten jullie of de Nederlandse dealers op aanvraag de import regelt?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:48
c-nan schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:41:
Wellicht (gedeeltelijk) offtopic. Ik ben op zoek naar een BMW motor. Een dealer in Duitsland heeft er 1 staan, maar is aan de andere kant van Duitsland.

Oeh. Eerste vraag. Wat heb je zelf al zo geprobeerd?

Ik typte 'importservice bmw motor duitsland' in google en het eerste antwoord gaf me een goede indicatie }:O

(Wil je een lmgtfy linkje? :z )

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

https://rhmotorenrevisie.nl/product-categorie/bmw/

Zo zijn er nog tientalen bedrijven in NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zou je even aan de dealer bij jou in de buurt moeten vragen.

Maar wat voor motor heb je op het oog?

Import kan gunstiger zijn qua bpm enz, maar bij een motor de import uitbesteden maakt het uiteindelijke bedrag weer vergelijkbaar aan wat je in Nederland zou betalen.

Alternatief is een aanhangwagen huren/lenen, erheen rijden en motor ophalen. Als ie bij je thuis staat en de aanhanger weer ingeleverd is kan je met een ééndagskenteken (vergeet verzekering niet) naar de rdw. Bpm aangifte kan je zelf doen, maar uitbesteden is het meestal wel waard (kost zo'n 250 eur, kan zichzelf terugverdienen).

• Pannencouque
BPM aangifte moet al voor een paar tientjes kunnen zelfs.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pannencouque schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:28:
Voor mijn auto was het 250 euro inclusief taxatie. Dat drukte de bpm gigantisch, en die 250 had zich ruim terugverdiend. Alleen aangifte zonder taxatie zal een stuk goedkoper zijn ja.

• timmie271
Pannencouque schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:28:
Op mijn vorige motor, toen 5.5 jaar oud, was het maar 90 euro BPM die ik nog af moest dragen :P

Alleen het zelf berekenen van de BPM voor een motor gaat op een iets andere manier dan van een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
BPM op een motor is sowieso al een stuk minder natuurlijk.
En incl taxatie kan 250 best kloppen. Da's nog een heel nette prijs dan.
Ik hou die taxatie even in gedachten mocht ik toch zelf nog bezig gaan met import van een 6GT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Eagle Creek schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:21:
[...]

Welke monteur? Volgens mij haal je personen door elkaar :P.
Reageerde niet specifiek op jou, maar meer in de thread van het iPhone-naam-mysterie >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Oh en ik dacht dat we in het Motor topic waren, anders had ik deze ook meteen even gestuurd: Hét grote motortopic - Deel 25

Wat betreft mn vorige bericht: neem dus vooral contact op met de BMW Motorrad dealers, niet de BMW auto dealers. Die laatsten vinden alles op 2 wielen maar raar ;)

• lord_fh

lord_fh

PS5

Zijn er hier mensen die verstand hebben van of ervaring hebben met een dakkoffer ? Ik twijfel of ik dat voor de x3 wil (e83 2008) ivm weekendjes weg enzo met de familie. Ik heb al dak railing dus ik neem aan dat ik vooral de dragers en een koffer nodig heb. Ik wil geen mega hoog lomp ding maar dr moet wel fatsoenlijk wat in kunnen (geen ski oid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
lord_fh schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:24:
Zijn er hier mensen die verstand hebben van of ervaring hebben met een dakkoffer ? Ik twijfel of ik dat voor de x3 wil (e83 2008) ivm weekendjes weg enzo met de familie. Ik heb al dak railing dus ik neem aan dat ik vooral de dragers en een koffer nodig heb. Ik wil geen mega hoog lomp ding maar dr moet wel fatsoenlijk wat in kunnen (geen ski oid)
Ik vind het vooral belangrijk om te investeren in goede dragers, bijvoorbeeld van BMW of Thule. Goedkope dragers of universele hebben nog wel eens de neiging om te fluiten en dat is super-irritant.

Wat betreft koffer zelf, het is best handig als deze aan 2 kanten open kan. Kijk ook vooral even of je plek hebt om 'm op te bergen. Het is een behoorlijke sta-in-de-weg namelijk. Sommige menen adviseren een opvouwbare daktas.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heb je een trekhaak? Je kan namelijk ook een trekhaak koffer overwegen, heb je minder last van herrie onderweg en je kan m makkelijker volladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

noes schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:03:
[...]

Heb je een trekhaak? Je kan namelijk ook een trekhaak koffer overwegen, heb je minder last van herrie onderweg en je kan m makkelijker volladen.
Ik heb een trekhaak maar wil ook graag fietsen mee kunnen nemen dus het moet echt een dakkoffer zijn

• timmie271
lord_fh schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:59:
[...]

Ik heb een trekhaak maar wil ook graag fietsen mee kunnen nemen dus het moet echt een dakkoffer zijn
Hoeveel nemen jullie mee met een weekend weg dan? :o

Hier pastte het voor 4 personen in de kofferbak van de E60 waarbij je meestal toch wel beperkt bent qua ruimte doordat het een sedan is. En dan ging er ook een tv en xbox mee in de achterbak :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:19
Yes! Wij hebben Thule dragers en een Thule Motion XT XL op de F45. Erg blij mee! In dit topic kun je een plaatje vinden.
@timmie271, wij hebben de koffer gekocht na de geboorte van onze tweede. De 2 AT is sowieso niet heel ruim, en met kleine kindjes neem je al snel best wat spullen mee. Wij iig wel haha.

Heel blij iig met de combinatie dragers en koffer. Ziet goed uit en is stil!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqUuiogbFVZTb5h5HgVWeKeDK68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eAdp44N6F5jQ8RDQJ3z1KMqr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mINEBRstiTi0_OCLrL29-gg_wuM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uFSX4jfiqBMSLWs72RKl6und.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door zunrob op 17-08-2023 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
zunrob schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:07:
[...]

Yes! Wij hebben Thule dragers en een Thule Motion XT XL op de F45. Erg blij mee! In dit topic kun je een plaatje vinden.
@timmie271, wij hebben de koffer gekocht na de geboorte van onze tweede. De 2 AT is sowieso niet heel ruim, en met kleine kindjes neem je al snel best wat spullen mee. Wij iig wel haha.

Heel blij iig met de combinatie dragers en koffer. Ziet goed uit en is stil!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja oké daar heb je een punt, met kleine kinderen gaat er al snel een hele bult meer spullen mee. Toen reden we thuis ook nog stationwagens om alles mee te krijgen :+

Ging vooral om het weekendje weg deel, voor langere vakantie van een week of twee kan ik me er al sowieso sneller in vinden overigens als de ruimte net niet afdoende is.

Ziet er wel strak uit inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

timmie271 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:06:
[...]

Hoeveel nemen jullie mee met een weekend weg dan? :o

Hier pastte het voor 4 personen in de kofferbak van de E60 waarbij je meestal toch wel beperkt bent qua ruimte doordat het een sedan is. En dan ging er ook een tv en xbox mee in de achterbak :+
Deels eens, en 't is ook voor lange weekenden of een weekje, de koffer van de x3 is snel vol, mega groot is het niet hoor. Ik denk zelfs dat een e60 een grotere kofferbak heeft. En idd met 2 kleine kids gaat het best hard.....

We twijfelen ookde caravan evt weg te doen, dan zou het helemaal een must zijn haha

[ Voor 6% gewijzigd door lord_fh op 17-08-2023 21:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
timmie271 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:19:
[...]

Ja oké daar heb je een punt, met kleine kinderen gaat er al snel een hele bult meer spullen mee. Toen reden we thuis ook nog stationwagens om alles mee te krijgen :+

Ging vooral om het weekendje weg deel, voor langere vakantie van een week of twee kan ik me er al sowieso sneller in vinden overigens als de ruimte net niet afdoende is.

Ziet er wel strak uit inderdaad :)
En @lord_fh, wij gebruiken de koffer idd voor vakanties van minimaal een week weg. Korter dan een week lukt het meestal wel om alles in de auto te krijgen. En er hoeft nu ook alweer wat minder mee nu de jongste 2 is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zunrob
Ik moest vandaag trouwens even 2x kijken toen ik deze lesauto in Duitsland tegen kwam...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIaQn5LAuG0LeBp5jTjat97S_sQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DM9Mane18ieP4jRgSW7Ty98r.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door zunrob op 18-08-2023 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
zunrob schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:28:
Ik moest vandaag trouwens even 2x kijken toen ik deze lesauto in Duitsland tegen kwam...
[Afbeelding]
De naam van de rijschool is een Luxemburgs stadje :D
Pagina: 1 ... 232 ... 370 Laatste