1) Mijn ervaring is net het omgekeerde als die van jouw. Interne navigatie raakt na een tijdje out of date of heeft gewoon niet alle (nieuwe) straatnamen waardoor ik dan alsnog moet overschakelen op Google maps.Eagle Creek schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:44:
[...]
1) Ik vind de ingebouwde navi prettiger. Ik vind Apple maps en Google maps ronduit ruk.
2) Ingebouwde navi verschijnt volledig geïntegreerd, zoals met kleine kaart en HUD.
3) Ik heb geen behoefte om carplay op de voorgrond te hebben, aangezien ik met het iDrive scherm tijdens het rijden nuttige informatie kan tonen.
4) Muziek luister ik via radio of ingebouwde iDrive- Spotify en als ik in Carplay zou zitten moet ik telkens wisselen tussen de twee interfaces.
Just my 2 cents.
2) Is geen issue, verschijnt in de recentere modellen zoals G20 ook gewoon op een volledig scherm, of als je wil ook met klein kaartje + extra info.
3) Apple Maps aanwijzingen verschijnen ook in de HUD, dus je kan het scherm voor andere dingen gebruiken. Of de modus met het klein kaartje, waarbij je ook andere info te zien krijgt.
4) Radio en Carplay staan bij mij onder 2 sneltoetsen, dus switchen is niet meer dan een knopje induwen.
Bovendien voer ik een bestemming sneller in op mijn telefoon dan ik het touchscreen of draaiknop moet gebruiken van de wagen. Apple Carplay verbindt wireless en vrijwel onmiddelijk na het instappen dus je hoeft ook geen verdere stappen te zetten.
Het is maar wat je gewoon bent. Onderstaande is enkel ter illustratie maar ik vind het eerste een stuk minder pijn doen aan de ogen dan het tweede
:strip_exif()/f/image/AoQGXaaRdW6uAQLmYIawkT7i.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/2J7Gy9RsK7xBRm6Fai58oP3x.png?f=fotoalbum_large)