Pepppie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:28:
[...]
Ik begon je al bijna te missen met je aversie tegen BMW navigatie. Heb je al het TomTom-abonnementje aangeprezen?
Vergeet ook dat ene weggetje in Zuid-Spanje niet waar 99% van Nederland dagelijks komt.
On-topic; als je gewoon de actuele kaart + RTTI hebt, kent BMW de (tijdelijke) afsluitingen gewoon en word je omgeleid.
Ik gebruik zelf al jaar of vijf/zes de TomTom-app met abonnement. Ik vind dit heerlijk en in mijn E90 zonder enige moderne vorm van communiceren een must. Met name de verkeersinformatie en afsluitingen maakte dat Tommie altijd aanstond, ook op bekende routes.
Afgelopen jaren merkte ik dat ik steeds minder vaak de neiging had Tommie bij te schakelen. Sinds ik mijn G20 heb rijd ik praktisch altijd op ingebouwde navigatie, waarbij ik de wijze van instructies merendeels duidelijk vind (niet altijd) en informatie mbt afgesloten wegen en files vrij goed (niet altijd). Waar ik 4 jaar geleden Tommie toch nog wel een keer per week, twee weken, als bijrijder meenam is dat steeds verder afgenomen.
Vorig jaar vernieuwde ik het abonnement nog met enige twijfel. Ik kan Tommie toch niet wegdoen 😢? Al die trouwe kilometers samen en wat nu als ik hem toch nodig heb?
Afgelopen augustus heb ik voor het eerst in al die tijd m'n abonnement niet meer verlengd. Waarom? Omdat Tommie eigenlijk al een jaar onbetaald in z'n virtuele doosje blijft zitten en nooit meer naast me zit. Zelfs in Frankrijk en Spanje deed ik alles met de ingebouwde navigatie. En had ik specifieke informatie nodig? Pakte ik even voor dat moment mijn telefoon erbij. Maar met laadstation, tankstations, restaurants zelfs met foto en beoordeling, en hotels allemaal in de ingebouwde navigatie heb ik niet terug hoeven grijpen op Tommie.
Eén keertje nog. Stond ik in Luik, savonds laat. Verkeerde afslag. Toen heb ik Flitsmeister, die immers toch nog aan stond, maar even opdracht gegeven en gevolgd. Ik heb nog even aan Tommie gedacht maar inmiddels reed ik weer op de Belgische snelweg en kwam de Nederlandse grens dichterbij en verwaaide ook die gedachte.
Dus voor mij geldt. Als groot liefhebber en fan van Tommie en z'n abonnement. Ik ben er even niet meer. Misschien niet voor altijd.. Maar ik red me op dit moment prima.