Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 229 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

IAS voelt kunstmatig aan als je een sportieve rijder bent, rij je veel haarspeldbochten in de Alpen ect. dan is het echt heel fijn. Dus bij veel lage snelheden rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dame schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:22:
[...]

Ze geven netjes elke keer een leenauto mee en ik hoef ook totaal niets te betalen! Ze zijn ECHT erg meewerkend en meedenkend! Er word elke keer goed proef meegereden, echter is het niet continu en als de auto het dan net niet doet......
Er zijn bedrijven met veel verstand van zaken en die laten een recorder meelopen tijdens het rijden. Dan worden fouten on the fly geregistreerd en kunnen later geanaliseerd worden. Maar daarvoor moet je niet bij een BMW dealer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Bommes schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:37:
Geen idee, INPA zegt me eigenlijk ook niets zo??
Ik heb wel nog een can dongle liggen van mijn vorige auto (Renault).
Daar kon ik met de laptop best wat zaken instellen, resetten. Wel met de juiste software natuurlijk.
Weet niet hoe dat bij bmw werkt..
Inpa is de oude BMW software waarmee de DME en andere zaken konden worden uitgelezen zo ongeveer vanaf de E36. Later is dat ISTA geworden. Dat werd gekloond zodat ook niet BMW personeel er van gebruik kon maken. Daarna kreeg je allerlei bedrijfjes die software maakten waar op beperkte schaal mee kon worden uitgelezen en gecoded kon worden. Bimmerlink en Bimmercode zijn daar voorbeelden van. Foutcodes resetten is een mooi voorbeeld. Maar als er iets niet deugt komt de foutcode gewoon weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 22:21
DaFreakhead schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:18:
[...]

Had iets te maken met chipstekort/corona geOH. Alleen op de 7 wordt het geleverd, zodra de aanvoer beter wordt dan komt het weer beschikbaar.
Ah. Dat verklaart dat recente occasions van de G31 met IAS amper te vinden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
RAAF12 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:47:
IAS voelt kunstmatig aan als je een sportieve rijder bent, rij je veel haarspeldbochten in de Alpen ect. dan is het echt heel fijn. Dus bij veel lage snelheden rijden.
Ik hou best van doorrijden en vond het heerlijk. Soms inderdaad iets kunstmatig, maar levert ook enorme rust op als je stevig doorrijdt op de snelweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46

Bommes

Capo del formaggio

Vanochtend in de Savoie nabij Lyon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AfWCCgwFLJe4PXowWs7XxtorTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmQMiI7hQl5GOXHrR4U5OLHw.jpg?f=fotoalbum_large
De hut weer aan de haak.
Dagje sturen weer achter de rug en nu op de laatste camping van deze trip.
Morgen laatste 450km naar huis.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:36
Onlangs een youngtimer E60 523i gekocht. Helaas (volgens mij) geen USB aansluiting om de iPhone op te laden..
In de armleuning wel een USB+AUX maar daar heb ik een bluetooth aux adapter aangesloten :)

Zijn er makkelijke manier om een USB poort te realiseren? Tips?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

c-nan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 23:18:
Onlangs een youngtimer E60 523i gekocht. Helaas (volgens mij) geen USB aansluiting om de iPhone op te laden..
In de armleuning wel een USB+AUX maar daar heb ik een bluetooth aux adapter aangesloten :)

12v naar USb adaptertje?

Heb er zelf een in gebruik onder t dashboard, met usb kabeltje naar middenconsole. Die zijn ook met 2A capaciteit zodat de telefoon vrij snel laden kan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
RAAF12 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:47:
Vond het zelf wel meevallen, maar ik vind eigenlijk alle auto's na +/- 2000 kunstmatig rijden :P

Geweldige optie, ook bewust voor gekozen na het lezen van dit topic, mijn x5 stuurt veel makkelijker in dan een Audi A6 station, lijkt net alsof ik in een mini zit met sturen.

Op de snelweg vind ik de x5 wel wat zwieberig rijden vergeleken met bijvoorbeeld een Volvo xc90 geen idee of het daar door komt, voor mijn gevoeld schakelt het uit na +/- 80 maar kan er naast zitten, en komt het door die 500kg aan extra gewicht, boven de 150 voelt het wel weer stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 13:24
Als je op de snelweg rijdt moet het juist tegenovergesteld werken, dan 'crab-walk' je naar de andere rijstrook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:36
c-nan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 23:18:

Je kunt een klein gokje nemen: een USB-splitter van 1 euro bij de Action. Het is een gokje omdat de ene auto wél usb/aux over een splitter pikt, en de andere auto niet. De 2e gok is of dat ie genoeg power geeft voor een splitter. In mijn 1serie lukt het wel om dan alsnog muziek af te spelen én geeft ie genoeg power om telefoon ook echt bij te laden en niet alleen in leven te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
DaFreakhead schreef op maandag 31 juli 2023 @ 07:56:
Als je op de snelweg rijdt moet het juist tegenovergesteld werken, dan 'crab-walk' je naar de andere rijstrook.
Ja herkenbaar, goede beschrijving crap-walk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram®
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:33
Heeft iemand nog aanbeveling voor een setje banden achter voor mijn F20 125d? Ik vind sportieve banden prettig, maar de 245/35R18 RFT * Pirelli P-zero's die ik er nu op heb liggen zijn helaas niet meer leverbaar.

De dealer biedt Bridgestone Potenza S001 RFT * aan, maar die lijkt wat minder grip te hebben dan de P-zero's als ik de verschillende bandenvergelijkers mag geloven. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik voor en achter dezelfde banden krijg, dus het zou fijn zijn als de banden ook in 225/40R18 leverbaar zijn.

Ik heb er nu opliggen:
Voor: Pirello Cinturato P7 225/40 R18 RFT *
Achter: Pirelli P-zero 245/35 R18 RFT *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bram® schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:44:
Heeft iemand nog aanbeveling voor een setje banden achter voor mijn F20 125d? Ik vind sportieve banden prettig, maar de 245/35R18 RFT * Pirelli P-zero's die ik er nu op heb liggen zijn helaas niet meer leverbaar.

De dealer biedt Bridgestone Potenza S001 RFT * aan, maar die lijkt wat minder grip te hebben dan de P-zero's als ik de verschillende bandenvergelijkers mag geloven. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik voor en achter dezelfde banden krijg, dus het zou fijn zijn als de banden ook in 225/40R18 leverbaar zijn.

Ik heb er nu opliggen:
Wil je de Run Flat behouden of niet? Persoonlijk zou ik er vanaf stappen en bijvoorbeeld kijken naar een setje Michelin Pilot Sport 5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
Als je geen RF wil kan je ook kijken naar Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6. Als je RF wil dan zijn er de Bridgestone, Michelin PS4 (PS5 heeft denk ik nog geen RF in die maat?) en Eagle F1 Asymmetric 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:38

Ik heb er nu opliggen:
Asymmetric 6! Heb ik nu ook onder de F20, echt een super band! Zojuist in de regen gereden, mega veel grip. Zeker in vergelijking met de originele Potenza die jij ook noemt.
Stond zelf pas voor dezelfde keuze. De Asymmetric 6 kwam net iets beter uit de testen dan de Pilot Sport 5. Heb er voor gekozen om alle 4 de banden te vervangen, ondanks dat de voorbanden nog zo een 4 mm profiel hadden en dus nog even mee konden.

[ Voor 11% gewijzigd door zunrob op 31-07-2023 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik heb er vier BMW approved RFT banden opliggen met een ster. Geen idee of dat wat uitmaakt. Op zo'n 125 diesel zou ik geen high performance banden leggen. Tis tenslotte geen raceauto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bram®
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:33
FabiandJ schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:52:
[...]

Wil je de Run Flat behouden of niet? Persoonlijk zou ik er vanaf stappen en bijvoorbeeld kijken naar een setje Michelin Pilot Sport 5.
Tja, in al die jaren heb ik 1x nut gehad van de RFT dus ik sta er wel voor open om van RFT at te stappen en een zo'n bandenreparatiesetje mee te nemen
TheBrut3 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:35:
Als je geen RF wil kan je ook kijken naar Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6. Als je RF wil dan zijn er de Bridgestone, Michelin PS4 (PS5 heeft denk ik nog geen RF in die maat?) en Eagle F1 Asymmetric 2.
zunrob schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:38:
[...]
Asymmetric 6! Heb ik nu ook onder de F20, echt een super band! Zojuist in de regen gereden, mega veel grip. Zeker in vergelijking met de originele Potenza die jij ook noemt.
Stond zelf pas voor dezelfde keuze. De Asymmetric 6 kwam net iets beter uit de testen dan de Pilot Sport 5. Heb er voor gekozen om alle 4 de banden te vervangen, ondanks dat de voorbanden nog zo een 4 mm profiel hadden en dus nog even mee konden.
Top, dank! Ik ga me eens verdiepen in de Asym 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
Slux schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:42:
[...]

Ja herkenbaar, goede beschrijving crap-walk ;)
Misschien domme vraag maar hoe weet je zeker dat je IAS hebt ?
Ik heb het vrijwel zeker op mijn G31 maar merk dit crab-walk gedrag niet echt bij het van rijstrook wisselen. Enkel bij het kort indraaien merk ik dat de draaicirkel minder lang is maar op de snelweg merk ik er eigenlijk niets van.
Dan maar de proef op de som genomen en eens gekeken bij stilstand of er beweging komt in de achterwielen als ik het stuur omdraai, kwam geen beweging in, of deze moet zo minimaal zijn dat het niet opvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
jos707 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:09:
[...]

Ik heb het vrijwel zeker op mijn G31 maar merk dit crab-walk gedrag niet echt bij het van rijstrook wisselen. Enkel bij het kort indraaien merk ik dat de draaicirkel minder lang is maar op de snelweg merk ik er eigenlijk niets van.
Dan maar de proef op de som genomen en eens gekeken bij stilstand of er beweging komt in de achterwielen als ik het stuur omdraai, kwam geen beweging in, of deze moet zo minimaal zijn dat het niet opvalt.
Achter doet hij echt maar een klein beetje, ik geloof een graad of 3. Als je je bestuurderskant spiegel helemaal naar beneden en naar binnen bijstelt kun je het bij rechtuit rijden net zien. Maar ik voel het echt goed op rotondes, daar is voor mij het effect het meest voelbaar.
Ook heb je in idrive een menu voor sneeuwkettingen, daarin kun je het systeem uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 11:35
zunrob schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:38:
[...]

Stond zelf pas voor dezelfde keuze. De Asymmetric 6 kwam net iets beter uit de testen dan de Pilot Sport 5.
Daar kan ik het niet anders dan volledig mee eens zijn.

Ik had hiervoor Bridgestone Potenza RFT's en ze enkele maanden geleden ook alle 4 rondom vervangen voor GY ASY 6.

Nu rij ik niet heel extreem sportief of iets maar ik merk toch al wel een wereld van verschil qua comfort en grip..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFS1-AZwu1ubWCtj2D9ZlZ5tD1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mgw6ZjsXSL2rivVorQqoscwC.jpg?f=fotoalbum_large

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jos707 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:09:
[...]

Je chassisnummer door https://www.mdecoder.com/ halen ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik ben heel benieuwd of je zelf echt helemaal gek bent van die glimmende banden... of weet je niet dat er ook spul is die de banden ook mooi zwart maken, maar wel mat blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Als jij wel eens sportief rijdt... heerlijke bochten stuurt... of een persoonlijke voorkeur hebt... lekker erop leggen wat je maar wil. Die paar tientjes verschil boeit dan echt niet meer. Al doe je UUHP op je 125d! Ik heb al jaren geen RFT meer... wel moet je zorgen dat je banden dan XL (Extra Load)-hebben. Dan heb je toch net wat meer stevigheid in de wang. Zelf rij ik op Michelin Pilot Sport 4S. Heb ik een Ultra Ultra High Performance auto? Nee, maar wat een grip. Zowel droog als nat! En wat extra marge is toch wel fijn. Tenzij je natuurlijk een oude bok bent die alleen maar van doorsukkelen houdt... dan kan je net zo goed de Chinese bandjes gaan pakken. Al heb ik op de Fiesta van mijn vader ook gewoon gekozen voor Michelin Pilot Sport 5, geen gezeik. Maar goed, zonder RFT heb je ook een veel ruimere keuze. Michelin PS5, GoodYear Assy 6, Continental SportContact7, et cetera. Wel een bandenreparatiesetje achterin gooien... en je kan je band weggooien na gebruik van dat goedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
CreativeS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:25:
[...]

Ik ben heel benieuwd of je zelf echt helemaal gek bent van die glimmende banden... of weet je niet dat er ook spul is die de banden ook mooi zwart maken, maar wel mat blijft.
Wellicht maar dat boeit mij verder ook niet.
De auto was die dag in de wax gegaan met gewoon banden zwart van de action, dat spul is er naar paar dagen ook weer gewoon af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Tjona100 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:44:
De auto was die dag in de wax gegaan met gewoon banden zwart van de action, dat spul is er naar paar dagen ook weer gewoon af
De banden blijven hier maanden mooi mat zwart... maar goed, je zegt het al... Action.
Was gewoon benieuwd :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:51

Eagle Creek

Breathing security

Tjona100 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:44:
[...]

Waarom smeer je het er dan op eigenlijk?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjona100
Eagle Creek schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

Waarom smeer je het er dan op eigenlijk?
Omdat ik mijn banden wou laten glimmen? Duh.. Dat spul is geen permanent ofzo en dat hoeft van mij ook niet. Ik wist niet dat er commotie hier zou onstaan over een goedje van de 'Action' maar als er betere suggesties zijn dan verneem ik dat graag d:)b

[ Voor 33% gewijzigd door Tjona100 op 01-08-2023 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:15
Eagle Creek schreef op zondag 30 juli 2023 @ 01:51:
[...]

Waar zie je mij ABS zeggen? ;)
Nergens, maar als iemand beweert altijd echt alles uit te zetten dan moet je ABS daar ook bij rekenen vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Tjona100 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:00:
[...]
Daar kan ik het niet anders dan volledig mee eens zijn.

Ik had hiervoor Bridgestone Potenza RFT's en ze enkele maanden geleden ook alle 4 rondom vervangen voor GY ASY 6.

Nu rij ik niet heel extreem sportief of iets maar ik merk toch al wel een wereld van verschil qua comfort en grip..
Oude banden met nieuwe vergelijken is natuurlijk ook niet eerlijk. Ik merk dat ook altijd bij nieuwe banden, maar dat ligt niet zozeer aan het type band maar omdat de oude gewoon ver versleten waren, waardoor je al snel grip verliest op nat wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Er zijn vast wel mensen in dit topic die ervaring hebben met het wisselen van xenon dimlichten op de F3X serie. Mijn linker dimlicht is momenteel kapot. Ik heb nieuwe originele Osram D1S pitten gekocht en ik lees wisselende verhalen over wat nu de beste aanpak is.

Is het echt noodzakelijk om de auto op te krikken en het voorwiel te verwijderen om bij het service luikje te komen? Of is het draaien van de wielen in de uiterste stand genoeg om er comfortabel bij te kunnen? Het in- en uitklikken van de beugel zag er in ieder geval op Youtube niet heel spannend uit.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
@DexterDee Het stuur uitdraaien moet lukken.
Wel veel lastiger als je een lekker brede 18" schoen eronder hebt liggen en/of de auto verlaagd is.
Dikke kans dat je kleding vies wordt. En als je niet heel lenig bent en/of worsten vingers hebt zal je wel ff bezig zijn met de clip.
Voelen of je de lamp correct geplaatst hebt is er ook niet bij, dus let op dat je orientatie klopt. Ondersteboven lukt gewoon met een beetje moeite.
Bij terugplaatsen van de kap op de lampunit heb je nauwelijks zicht en is er een kans dat je een kabel klemt tussen de rubbers met mogelijk wat lekkage in de komende winter.

Maw: als het geen nood is doe je jezelf een plezier door gewoon het wiel te verwijderen, zeker de eerste keer.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Hmmmm dat klinkt niet heel aantrekkelijk. Ik denk dat ik toch maar even de tijd neem om de wielen eraf te halen dan. Zeker omdat het voor mij de eerste keer is. Bedankt voor het delen van je ervaring.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:29

MLLL

Palm Treo 650

Afgelopen zondag vanuit Spanje in één keer in mijn eentje naar huis gereden, zo'n 1480km in mijn BMW 320i F30 uit 2014.
Wat is het toch een heerlijke auto en vrij zuinig 1 op 13,2 met flink doorrijden in Frankrijk, hele stukken 149km/u op gps.

In het begin denk je dat je het niet uithoudt op die stoelen maar naarmate de rit vordert hoe beter ze lijken te zitten vreemd genoeg.
Stapte na 14 uur best wel fris de auto uit.

Olieverbruik na 10.000km is zo'n 200ml als ik de oliemeting mag geloven en de distributieketting is nog niet hoorbaar, beestje heeft nu een schamele 130.000km gelopen.

Ben blij met mijn aankoop op valentijnsdag 2023 en dat er nog vele probleemloze kilometers mogen volgen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Tjona100 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:39:
Omdat ik mijn banden wou laten glimmen? Duh.. Dat spul is geen permanent ofzo en dat hoeft van mij ook niet. Ik wist niet dat er commotie hier zou onstaan over een goedje van de 'Action' maar als er betere suggesties zijn dan verneem ik dat graag d:)b
Er is helemaal geen commotie, het ziet er alleen niet uit. Paar vlaggetjes boven je oprit en je kan de autohandel in :D Even zonder gekheid, heel veel betere alternatieven: bijvoorbeeld van Gyeon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9dqWWzRPZRtUN5IOmoaENQLhzs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r1vsSMZ2m4omDt2oqCXZXDvf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DexterDee schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:26:
Er zijn vast wel mensen in dit topic die ervaring hebben met het wisselen van xenon dimlichten op de F3X serie. Mijn linker dimlicht is momenteel kapot. Ik heb nieuwe originele Osram D1S pitten gekocht en ik lees wisselende verhalen over wat nu de beste aanpak is.

Is het echt noodzakelijk om de auto op te krikken en het voorwiel te verwijderen om bij het service luikje te komen? Of is het draaien van de wielen in de uiterste stand genoeg om er comfortabel bij te kunnen? Het in- en uitklikken van de beugel zag er in ieder geval op Youtube niet heel spannend uit.
Beste aanpak is inderdaad wiel loshalen en dan via serviceluikje vervangen en als je alle ruimte wil hebben (plus een beetje zekerheid dat het allemaal goed stevig vastzit) even de wielkuip loshalen. Kan je die ook gelijk even lekker reinigen :) Als je 'm op de krik zet, even steun eronder, je weet het nooit. Bij de E46 Compact kan ik keurig via de motorruimte de xenonlampen vervangen, maar met mijn E90 moet ik ook de velgen eraf halen en de wielkuipen loshalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
CreativeS schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:30:
[...]

Er is helemaal geen commotie, het ziet er alleen niet uit. Paar vlaggetjes boven je oprit en je kan de autohandel in :D Even zonder gekheid, heel veel betere alternatieven: bijvoorbeeld van Gyeon
🎌🏁🚩

Thanks, ga ik wel even naar kijk als ie de volgende keer weer de wax ingaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:36
CreativeS schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:56:
[...]

De banden blijven hier maanden mooi mat zwart... maar goed, je zegt het al... Action.
Was gewoon benieuwd :X
Wat gebruik jij? Ook even bestellen dan :-) Gyeon?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:10

lord_fh

PS5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eJGmo1GibqizFvsJeS0YG-Z50E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPsEnKzut34azwHuWnBeZ1dm.jpg?f=fotoalbum_large

Bah bah hier kan bandenzwart ook geen kwaad :+ :+

Na de vakantie ff goed schoonmaken allemaal, meteen stuk modderkuip links en rechts los om alle dennennaalden die in de parafaan zijn gekomen er weer mooi uit te kunnen halen onder het voorscherm, en meteen olie koeler even goed afspuiten weer (zit achter dat kapje in de kuip) (en ja zitten vredestein banden onder, zaten er al op toen ik de auto kocht, over x 1000 km moeten er 4 nieuwe op en dan komt het goed 8) )

[ Voor 18% gewijzigd door lord_fh op 01-08-2023 19:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:56
BMW zet streep door 6-serie GT

Snif ;w

Logisch gezien de verkoopaantallen, maar denk er serieus over nu nog een nieuwe te kopen nu het nog kan. Met afstand de comfortabelste en meest praktische auto die ik ooit heb gereden. Heb hem sinds de marktintroductie in 2018 en heb sindsdien geen BMW meer gereden die me (op het totaal qua auto en bediening) meer bekoren heeft.

Het uiterlijk is niet ieders 'cup of tea', maar als dat het - zoals bij mij - wel is is het een fantastische auto. En je rijdt iets wat vrij uniek is :). Zie er maar 3 of 4 per jaar, en dan met name in het buitenland.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:40
Dat ze helemaal ophouden met de 6serie! Zulke mooie auto’s. Het is omdat de mrb van een 640d GC zo flink is, maar anders reed ik dat ipv een 4GC.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:01

Argarath

MasterBlaster

lord_fh schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:46:
[Afbeelding]

Bah bah hier kan bandenzwart ook geen kwaad :+ :+

Na de vakantie ff goed schoonmaken allemaal, meteen stuk modderkuip links en rechts los om alle dennennaalden die in de parafaan zijn gekomen er weer mooi uit te kunnen halen onder het voorscherm, en meteen olie koeler even goed afspuiten weer (zit achter dat kapje in de kuip) (en ja zitten vredestein banden onder, zaten er al op toen ik de auto kocht, over x 1000 km moeten er 4 nieuwe op en dan komt het goed 8) )
Nevermind, had je zelf al bedacht 😉

[ Voor 6% gewijzigd door Argarath op 01-08-2023 21:21 ]

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
alexbl69 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:54:

Snif ;w

Logisch gezien de verkoopaantallen, maar denk er serieus over nu nog een nieuwe te kopen nu het nog kan. Met afstand de comfortabelste en meest praktische auto die ik ooit heb gereden. Heb hem sinds de marktintroductie in 2018 en heb sindsdien geen BMW meer gereden die me (op het totaal qua auto en bediening) meer bekoren heeft.

Het uiterlijk is niet ieders 'cup of tea', maar als dat het - zoals bij mij - wel is is het een fantastische auto. En je rijdt iets wat vrij uniek is :). Zie er maar 3 of 4 per jaar, en dan met name in het buitenland.
Ik vind het stiekem ook een mooie auto, en inderdaad erg groot en ruim. Heb er nooit serieus genoeg naar gekeken, vooral omdat ik de lengte eigenlijk te veel vind, maar ik merk dat ik het nu wel jammer vind dat ze ermee stoppen!
Is ie qua formaat eigenlijk niet net te groot voor Nederland? Vooral een goede parkeerplek vinden waar ie past en hem daar inkrijgen lijkt me wat uitdagender.

[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 01-08-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

zunrob schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 23:04:
[...]

Ik vind het stiekem ook een mooie auto, en inderdaad erg groot en ruim. Heb er nooit serieus genoeg naar gekeken, vooral omdat ik de lengte eigenlijk te veel vind, maar ik merk dat ik het nu wel jammer vind dat ze ermee stoppen!
Is ie qua formaat eigenlijk niet net te groot voor Nederland? Vooral een goede parkeerplek vinden waar ie past en hem daar inkrijgen lijkt me wat uitdagender.
Is ie langer dan een 5 touring? Want een 5 touring past al in veel vakken niet echt lekker qua lengte. Fileparkeren in een vak is met vrij weinig marge, paralel parkeren is meestal een stukje uitsteken. Geen ramp, maar kan onhandig zijn in een woonwijk.

Gelukkig staat mijn E61 altijd op de oprit, ruimte zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
noes schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 23:14:
[...]

Is ie langer dan een 5 touring? Want een 5 touring past al in veel vakken niet echt lekker qua lengte. Fileparkeren in een vak is met vrij weinig marge, paralel parkeren is meestal een stukje uitsteken. Geen ramp, maar kan onhandig zijn in een woonwijk.

Gelukkig staat mijn E61 altijd op de oprit, ruimte zat :)
Ja, hij is 5 meter en 9 cm lang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jos707
Daar staat die optie tussen, daarom zei ik dat ik vrijwel zeker ben dat de optie erop staat.
Maar goed, ik kom uit een G20 en die stuurt als een mes, dus moet nog even wennen aan het rijgedrag van een G31 die ook met IAS lang niet zo scherp stuurt als ik gewend was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
[...]

Tsja, ik heb ook nog een v klasse (mb ahum...), die is 5.37 plus nog de trekhaak. Ik steek regelmatig een stukje uit als ik bij de supermarkt op de parkeerplaats sta. Of ik zet hem vooruit in een dubbel vak, dan kan er nog mooi een klein autootje voor staan. Ik raak hem altijd kwijt, binnenstad Amsterdam of parkeergarage Parijs. Soms wel even zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

zunrob schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 23:21:
[...]

Ja, hij is 5 meter en 9 cm lang!
Das nog even 20cm extra ja (tov E61), zelfs iets langer dan de f01 7 serie. Vaak zoeken naar parkeerplaats dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
[...]
Ik woon in het oosten, waar in de regel wel iets meer ruimte is. Heb dus niet veel ervaring met 'Randstad' gebruik.

Mijn ervaring is echter dat het in de praktijk nooit echt een probleem is. Door IAS en de camera's rondom is de wagen op de centimeter nauwkeurig te positioneren. Heb één keer de wagen met enkel de bediening op de sleutel een paar meter naar voren moeten laten rijden omdat anderen hun auto te strak tegen die van mij hadden geparkeerd en ik er echt niet meer in kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

alexbl69 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:20:
[...]

Ik woon in het oosten, waar in de regel wel iets meer ruimte is. Heb dus niet veel ervaring met 'Randstad' gebruik.

Mijn ervaring is echter dat het in de praktijk nooit echt een probleem is. Door IAS en de camera's rondom is de wagen op de centimeter nauwkeurig te positioneren. Heb één keer de wagen met enkel de bediening op de sleutel een paar meter naar voren moeten laten rijden omdat anderen hun auto te strak tegen die van mij hadden geparkeerd en ik er echt niet meer in kon komen.
Ja, kan je de 6 op afstand rijden ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wat is de beste manier om dit te repareren? Kapje eroverheen? Of nieuwe knop bestellen?
En welke site is aan te raden als het om BMW spare parts gaat?

Gaat om een BMW X3 G01 xDrive30e uit 2020.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGCGHsUGp4I1g4TwDOuhE4TBjfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJXSh7XgigYeamO6xVrGcF6Q.jpg?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Eagle Creek schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:36:
[...]

Ja, kan je de 6 op afstand rijden ja?
Als je er naast staat kun je met de displaykey de motor starten en de auto voor- of achteruit laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

alexbl69 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:20:
[...]

Als je er naast staat kun je met de displaykey de motor starten en de auto voor- of achteruit laten rijden.

[YouTube: How to self-park your BMW with the BMW Display Key]
Nice. Had op een of andere manier gedacht dat dit in Nederland wel niet zou mogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 18:05
JackBol schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:07:
Wat is de beste manier om dit te repareren? Kapje eroverheen? Of nieuwe knop bestellen?

[Afbeelding]
Ik vind de prijzen op Hubauer Shop altijd wel netjes.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 11:50
3 Maanden na de inbraak staat mijn F31 eindelijk bij de schadehersteller om het multimedia systeem te installeren. Al die tijd met een draagbaar JBL systeem gereden, JLB ipv HK in mijn BMW :') . Volgende week gaat er een separaat klasse 3 alarm in, geen idee of het echt gaat helpen maar ik hoop dat het toekomstige dieven afschrikt als er opnieuw ingebroken wordt. De sleutels bewaar ik ook op een veiligere niet scanbare plek.

[ Voor 10% gewijzigd door SgtPoen op 02-08-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Laatst online: 23:08

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik wil morgen gaan kijken voor een F31 330i uit 2017 met 56k op de teller.

Nu heb ik geprobeerd te zoeken want een beetje de mankementen kunnen zijn en lees ik toch wat over de distributiekettingen.

Komt dit ook voor bij de B46 motoren? Of zijn deze gewoon betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
SgtPoen schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:25:
3 Maanden na de inbraak staat mijn F31 eindelijk bij de schadehersteller om het multimedia systeem te installeren. Al die tijd met een draagbaar JBL systeem gereden, JLB ipv HK in mijn BMW :') . Volgende week gaat er een separaat klasse 3 alarm in, geen idee of het echt gaat helpen maar ik hoop dat het toekomstige dieven afschrikt als er opnieuw ingebroken wordt. De sleutels bewaar ik ook op een veiligere niet scanbare plek.
Ik heb mijn sleutels in zo'n bakje zitten waar het signaal niet door komt. Bij de reservesleutel heb ik de batterij er ook uitgehaald, geen idee of dat kwaad kan trouwens :+ En ik draag de sleutel ook nog eens in zo'n RFID zakje bij mij. Al merk ik dat soms het signaal van de sleutel door het zakje komt, dus die zal ik binnenkort misschien vervangen. Verder ook klasse 3 alarm van zowel BMW als Vodafone (voorheen Cobra) en ik zet er altijd een Stoplock op. Sommige mensen zullen denken 'wat een gedoe', maar voor mij is het allemaal automatisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Xqlus1ve schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:50:
Ik wil morgen gaan kijken voor een F31 330i uit 2017 met 56k op de teller.

Nu heb ik geprobeerd te zoeken want een beetje de mankementen kunnen zijn en lees ik toch wat over de distributiekettingen.

Komt dit ook voor bij de B46 motoren? Of zijn deze gewoon betrouwbaar?
Ketting probleem is de N20/N26 motor, die zit in de modellen voor de LCI. Ik heb zelf het probleem gehad met een 2012 F30 320i. Volgens mij is dit probleem ook in de N20/N26 generatie rond 2014 ofzo opgelost.

De B48 heeft zover mijn kennis gaan geen grote problemen. Als het budget het toelaat: de stap naar een G20 generatie is best groot.

[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 02-08-2023 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Tortelli schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:04:
[...]

Ketting probleem is de N20/N26 motor, die zit in de modellen voor de LCI. Ik heb zelf het probleem gehad met een 2012 F30 320i. Volgens mij is dit probleem ook in de N20/N26 generatie rond 2014 ofzo opgelost.

De B48 heeft zover mijn kennis gaan geen grote problemen. Als het budget het toelaat: de stap naar een G20 generatie is best groot.
Nee een G20 gaat er voor mij niet inzitten qua budget. Dan wordt het rustig 10K duurder en dit wordt al mijn duurste aanschaf uit naast mijn huis dan.

de B48 is de 6 cilinder uit de 340 toch?

De B46B20 zit in de 330i in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 18:35
Xqlus1ve schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:07:
[...]

de B48 is de 6 cilinder uit de 340 toch?

De B46B20 zit in de 330i in ieder geval.
Nee, B46\B48 is vier cilinder. B58 is de zes cilinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
Nee, B48 is de 20i/30i.
De B58 is de zes cilinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Exact. Zijn veel sub varianten in die motor series en soms word er zelfs wat gemixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 18:05
TheBrut3 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:37:
[...]

Ik heb mijn sleutels in zo'n bakje zitten waar het signaal niet door komt. Bij de reservesleutel heb ik de batterij er ook uitgehaald, geen idee of dat kwaad kan trouwens :+ En ik draag de sleutel ook nog eens in zo'n RFID zakje bij mij. Al merk ik dat soms het signaal van de sleutel door het zakje komt, dus die zal ik binnenkort misschien vervangen. Verder ook klasse 3 alarm van zowel BMW als Vodafone (voorheen Cobra) en ik zet er altijd een Stoplock op. Sommige mensen zullen denken 'wat een gedoe', maar voor mij is het allemaal automatisme.
Ik doe hetzelfde maar heb de stoplock uiteindelijk vervangen door een “externe” start onderbreker met volgsysteem van Faringwell (dit systeem had de vorige eigenaar al laten inbouwen dus was makkelijk te activeren)

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
B46 is de USA (SULEV - Super Ultra Low Emissions Vehicle) versie van de B48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Bedankt, weer wat geleerd, dan zit er een B48 in de 330i die ik morgen ga bekijken en eventueel proef rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Xqlus1ve schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:23:
Bedankt, weer wat geleerd, dan zit er een B48 in de 330i die ik morgen ga bekijken en eventueel proef rijden.
Is een mooi blokje, kan je met gemak nog zo'n 50 pk uit halen met een remap.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

treative schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:30:
[...]

Dat ga ik eventueel later doen. Qua vermogen vs massa komt deze een beetje overeen met de skoda U1 1.8T die gechipt was.

Alleen nu dan bijna full option :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
TheBrut3 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:37:
[...]

Ja zo'n bakje heb ik ook aangschaft, is de stoplock tegen diefstal van de auto of ook het stuurwiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
SgtPoen schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:28:
Ja zo'n bakje heb ik ook aangschaft, is de stoplock tegen diefstal van de auto of ook het stuurwiel?
Beide. Als dat ding er op zit kunnen ze de airbag niet er af halen en daardoor kunnen ze ook niet bij de bout om het stuur zelf te jatten. Nadeel is dat het deukjes/indrukken kan maken in het stuur, maar dat kan ook weer opgelost worden door iets zachts om de ijzeren beugels te doen. Plus je moet het natuurlijk ergens neerleggen, ik leg het meestal bij de voeten van de bijrijder.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Onlangs de beslissing genomen om nog een jaar of twee door te rijden met de 330d. En omdat de remmen (schijven en blokken) toch aan vervanging toe zijn besloten te upgraden naar een Performance set :P

Normaal zou ik het niet overwegen, maarja als toch alles er al nieuw onder moet.. Ik zie het maar als 1000,- korting op de set :X

Van enkelzuiger 330mm voor en 300mm achter naar vierzuiger 370mm voor en dubbelzuiger 345mm achter. Op mijn laatste Alfa heb ik altijd de remupgrade (vierzuiger Brembo’s voor) het beste gevonden wat ik aan de auto gedaan had dus ben erg benieuwd wat het gaat doen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMD9t_-xz6pEHaMZaP2xo51pkSM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Oh1CiNGrL5zaUIV7D6ZTMm89.jpg?f=user_large

Oja en het staat natuurlijk ook gewoon heel dik _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBrut3
JdBn schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 02:08:
dus ben erg benieuwd wat het gaat doen :)
Remmen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Onlangs de beslissing genomen om nog een jaar of twee door te rijden met de 330d. En omdat de remmen (schijven en blokken) toch aan vervanging toe zijn besloten te upgraden naar een Performance set :P

Normaal zou ik het niet overwegen, maarja als toch alles er al nieuw onder moet.. Ik zie het maar als 1000,- korting op de set :X

Van enkelzuiger 330mm voor en 300mm achter naar vierzuiger 370mm voor en dubbelzuiger 345mm achter. Op mijn laatste Alfa heb ik altijd de remupgrade (vierzuiger Brembo’s voor) het beste gevonden wat ik aan de auto gedaan had dus ben erg benieuwd wat het gaat doen :)

[Afbeelding]

Qua stopafstand zal het niet heel veel doen, maar ziet er wel heel mooi uit :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:54

[Afbeelding]

Ik ben altijd erg tevreden over de performance remmerij, als ik wel eens in andere auto's rijdt dan merk ik weer het verschil in remkracht.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
Nagenoeg elke schijfrem kan een wiel laten blokkeren, die race remmerij is alleen veel beter bestand tegen oververhitting bij herhaaldelijk hard remmen. De remkracht zal niet anders zijn in eerste aanleg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
SgtPoen schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:25:
Ik wil absoluut niet negatief doen, maar klasse 3 doet het tuig ook niet heel veel in een F3x.. Google maar even en je zult de opengeknipte deuren / daken / stijlen voorbij zien komen. Ze weten precies waar te moeten zijn om ook dat te omzeilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
Pepppie schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:25:
[...]

Ik wil absoluut niet negatief doen, maar klasse 3 doet het tuig ook niet heel veel in een F3x.. Google maar even en je zult de opengeknipte deuren / daken / stijlen voorbij zien komen. Ze weten precies waar te moeten zijn om ook dat te omzeilen.
Ja zijn dat niet de locaties waar BMW's eigen alarm systemen zitten? Geen idee hoor maar ik heb het over een compleet separaat alarm systeem naast het BMW alarm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het Fantoom
ChiLLeR schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:52:
[...]
Ik ben altijd erg tevreden over de performance remmerij, als ik wel eens in andere auto's rijdt dan merk ik weer het verschil in remkracht.
In theorie zou het geen verschil moeten geven in remkracht, zie o.a.
YouTube: Let's try this again. Bigger Brakes Cannot Stop You Faster - Bigger ...

Tenzij je de remmen zo intensief gebruikt dat ze gaan faden.

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 03-08-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
SgtPoen schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:00:
[...]

Ja zijn dat niet de locaties waar BMW's eigen alarm systemen zitten? Geen idee hoor maar ik heb het over een compleet separaat alarm systeem naast het BMW alarm.
Klopt de fabrieksalarmen zitten allemaal op dezelfde plek. Ik ga er vanuit dat ze een aftermarket systeem toch anders aanleggen :P

Ik zou ook zeker zorgen dat je naast het fabrieksalarmlampje (Scrabble?) er nog een subtiel lampje meeknippert zodat het tuig kan zien dat er toch een ander systeem in zit. Ik had in mijn 4GC bij de binnenspiegel ook zo'n extra lampje.

Als je in de auto zat amper/niet te zien, van buiten zag je duidelijk een extra lampje knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
B-Real schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:39:
[...]

Klopt de fabrieksalarmen zitten allemaal op dezelfde plek. Ik ga er vanuit dat ze een aftermarket systeem toch anders aanleggen :P

Ik zou ook zeker zorgen dat je naast het fabrieksalarmlampje (Scrabble?) er nog een subtiel lampje meeknippert zodat het tuig kan zien dat er toch een ander systeem in zit. Ik had in mijn 4GC bij de binnenspiegel ook zo'n extra lampje.

Als je in de auto zat amper/niet te zien, van buiten zag je duidelijk een extra lampje knipperen.
Ja komt een extra lampje bij en dus aparte interieur sensoren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
SgtPoen schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:00:
[...]

Probeer het vooral uit. Geen enkel alarm is uniek, deze gasten weten exact wat er te koop is en hoe ze het kunnen bypassen.

Ik zou de investering iig niet meer in een F3x doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
Pepppie schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:45:
[...]

Probeer het vooral uit. Geen enkel alarm is uniek, deze gasten weten exact wat er te koop is en hoe ze het kunnen bypassen.

Ik zou de investering iig niet meer in een F3x doen!
Helpt het niet dan helpt het niet, een andere BMW zit er even niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjona100
JackBol schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:07:

Die start button kan je er gewoon uittrekken dmv sticky clay of 3m bijv. en dan gewoon een nieuwe start button erin duwen/klikken.

Die knopjes heb je voor paar euro op Aliexpress etc. en anders OEM bij de dealer of iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
Haha, alle BMW onderdelen die ik op Ali heb gekocht zijn van m'n auto afgewaaid.
En hoewel dat niet waarschijnlijk is bij een interieurknop zie ik mijzelf al staan op het stofzuigerplein... :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Raymond P schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:21:
Haha, alle BMW onderdelen die ik op Ali heb gekocht zijn van m'n auto afgewaaid.
En hoewel dat niet waarschijnlijk is bij een interieurknop zie ik mijzelf al staan op het stofzuigerplein... :+
Dan tijdens het gas geven vallen ze eraf/eruit. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[Afbeelding]

Dit is geen foto van jezelf neem ik aan?

Volgens mij zit het M logo namelijk andersom.

Ik had ze er ook onder en vond het helemaal niets, als ze eenmaal piepen moet je nieuwe eronder.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 03-08-2023 15:34 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

realphoenikx schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Ik zie het inderdaad nu staan in de Android app, met de voetnoot dat mijn 330e de functie niet ondersteunt. Joepie. :/
Sinds vandaag staat hij erop bij mijn 330e!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DaFreakhead schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:21:
Nagenoeg elke schijfrem kan een wiel laten blokkeren, die race remmerij is alleen veel beter bestand tegen oververhitting bij herhaaldelijk hard remmen. De remkracht zal niet anders zijn in eerste aanleg.
Daarom zijn vaak alleen al sportievere blokken voldoende voor een betere remervaring en veel minder fading. Daarom heb ik zelf de keuze gemaakt geen BMW Performance eronder te gooien, maar de remmerij van een E9X 335i/d, waar officieel geen BMW Performance-remmerij voor is omdat dat niet per se beter is dan de grotere standaard remmerij. Groter oppervlak dan nu en met Hawk HPS 5.0. Momenteel rij ik met standaard schijven en Ferodo DS Performance. Al zo'n enorm verschil met standaard blokken en géén fading!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Vandaag mijn proefrit gehad in een F31 met het digitale instrumenten paneel, en merkte dat tussen het schakelen van eco, comfort en sport de digitale layout continu op comfort layout bleef staan, is dit een instelling of een digitale optie waar je voor moet betalen om hem te laten coderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
ChiLLeR schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:19:
[...]
Eens, vind de teller layout ook super onduidelijk maar dat is waarschijnlijk ff wennen. Jammer dat je geen klassieke weergave kan kiezen met ouderwetse ronde tellers :)
Is bij iDrive 7 de layout ook met Carly oid niet op 'classic' te krijgen?

Gewijzigd na post van @CreativeS :)

[ Voor 5% gewijzigd door alexbl69 op 03-08-2023 22:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
iCarly?
Of Carly?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfMBjIJ7D9poZ17h7AbBemfwouo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TB2ouve9IXrDb9oerzwPjQy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5asb_fxmq6EOb89WPLAypkK2Dh8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyChe3lhX7Tp1niN6pG1l1jy.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Tylen schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:33:
[...]
Dit is geen foto van jezelf neem ik aan?

Volgens mij zit het M logo namelijk andersom.

Ik had ze er ook onder en vond het helemaal niets, als ze eenmaal piepen moet je nieuwe eronder.
Dan had jij waarschijnlijk neppers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nee hoor. Was helemaal origineel (de blauwe).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
treative schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:30:
[...]

Ik merk dat ik er toch wat huiverig voor ben. Heb een 530i en wil het blok niet chippen tot ±300pk, omdat BMW zelf bij die versie versterkte zuigers e.d. gebruikt. Ik weet ook niet of je veilig kunt doorchippen vanaf een stock 330i of dat die al aan z'n max zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
alexbl69 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:54:

Snif ;w

Grappig dat je het zegt, ik ben er met een schuin oog naar aan het kijken als vervangers voor m'n G31 met het idee dat ie meer beenruimte biedt op de achterbank - dat is dan weer handig voor de kinderen die achter hun lange vader moeten zitten. Maar ik ben geen 100% fan van het uiterlijk inderdaad.

Ik ben nog wel wat aan het twijfelen gezien de running costs, het feit dat zo'n zware auto wel voldoende vermogen moet hebben (dus ik neig naar een 640i) en de bruikbaarheid van de kofferruimte. In de G31 heb ik al (koel)kasten naar binnen geschoven, ik betwijfel of dat in de 6-serie zou lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
SgtPoen schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

Helpt het niet dan helpt het niet, een andere BMW zit er even niet in.
Mijn oude Golf 6 en toen met de beruchte RNS510 navigatiesysteem heb ik origineel gehad tot 2013 dus echt zoals deze uit de fabriek kwam en reed veel in Amsterdam. In de Golf 6 had ik ook klasse 3 alarm, maar niet zoals de originele zoals Volkswagen had maar van Defa. De sirene zat achter de voorbumper in plaats van tegen schutbord, hard tikken tegen ruit leverde al trigger op, zelfs mijn garagedeur bij het opendoen zorgde er al voor dat het alarm soms afging. Je zag aan een enkele LED dat er iets anders aanwezig was qua alarm en ik denk dat dat wel heeft geholpen.
Nu met mijn andere BMW 530i G31 nu denk ik, jatten ze deze auto, dan jatten ze maar. Het boeit mij niet meer zo. Ik ga er geen fort omheen bouwen. Ben verzekerd en zie wel. Ik ga geen bearlock of andere gein doen om deze auto te beveiligen. Als er een speciaal doen omheen wordt gedaan, dan nemen ze de auto zo mee zonder dat je wat hoort als deze wordt opgeladen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:36
Pepppie schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:25:
[...]

Alarmen hebben sowieso weinig zin voor de echte pro's. Die weten precies waarvoor ze komen en weten tot op de seconde hoelang ze nodig hebben. Als een alarm door een foutje af gaat duurt het echt wel 2-3 minuten voor iemand in zijn pyama buiten staat, áls diegene de confrontatie al aan durft. Maar dan zijn ze allang klaar en met de spulletjes verdwenen. Worden ze tóch gepakt, boeit het ze nog niks. Ingecalculeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 04-08-2023 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Pannencouque schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:42:
[...]
Grappig dat je het zegt, ik ben er met een schuin oog naar aan het kijken als vervangers voor m'n G31 met het idee dat ie meer beenruimte biedt op de achterbank - dat is dan weer handig voor de kinderen die achter hun lange vader moeten zitten. Maar ik ben geen 100% fan van het uiterlijk inderdaad.

Ik ben nog wel wat aan het twijfelen gezien de running costs, het feit dat zo'n zware auto wel voldoende vermogen moet hebben (dus ik neig naar een 640i) en de bruikbaarheid van de kofferruimte. In de G31 heb ik al (koel)kasten naar binnen geschoven, ik betwijfel of dat in de 6-serie zou lukken.
De G32 heeft tov de G31 een aflopende daklijn, ligt dus aan de grootte van de koelkast :). Qua liters is de G32 ruimer dan de G31.

Qua achterbank ga je geen spijt krijgen. In vergelijking tot de G30/31 een zee aan ruimte. En het zit ook nog eens veel comfortabeler. Neem wel het panoramadak, want dan zitten de achterpassagiers helemaal 'eerste rij'.

De waardedaling van de G32 is gelijk aan die van de G30/31. Heb m'n G32 640i nu vanaf de marktintroductie (jan 2018) en ben er nog zeer tevreden over. Zou hem normaal nog lang niet inruilen, maar nu het einde van de G32 is aangekondigd ben ik serieus aan het kijken of ik hem moet vervangen door een nieuwe G32.

De eerste inruilprijs die ik kreeg voor m'n huidige auto viel me in positieve zin mee. De wagens zijn blijkbaar vrij gewild. Het tweedehands aanbod is natuurlijk niet al te groot, dus dat zal meespelen. Wat wel opvalt is dat veel gebruikte wagens een relatief lage kilometerstand hebben. Die van mij heeft na 5,5 jaar ook nog 'maar' 120.000km op de teller staan. Voor zo'n echte 'autobaancruiser' zou je hogere kilometrages verwachten.

Zoals ik hierboven ook al schreef is de G32 verreweg de meest comfortabele en praktische auto die ik ooit gereden heb. Heb hiervoor een F10 en daarvoor diverse Espaces gehad. Vind de LCI wel wat beter 'smoelen' dan de wagen die ik rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
CreativeS schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:29:
[...]

Daarom zijn vaak alleen al sportievere blokken voldoende voor een betere remervaring en veel minder fading. Daarom heb ik zelf de keuze gemaakt geen BMW Performance eronder te gooien, maar de remmerij van een E9X 335i/d, waar officieel geen BMW Performance-remmerij voor is omdat dat niet per se beter is dan de grotere standaard remmerij. Groter oppervlak dan nu en met Hawk HPS 5.0. Momenteel rij ik met standaard schijven en Ferodo DS Performance. Al zo'n enorm verschil met standaard blokken en géén fading!
Upgraden naar remmerij van een 335i/d heb ik ook overwogen (zijn dezelfde 4-zuiger klauwen voor maar dan met 340mm schijven, ook hetzelfde als wat er in de Power Kit oid zit als je die vanuit BMW voor de 330d zou bestellen) maar wat ik kon vinden tweedehands was of geprijsd alsof die klauwen van goud zijn of in belabberde staat (en geen zin/tijd in een heel gedoe met laten stralen/spuiten etc) dus die route uiteindelijk opgegeven.

Dat grotere remmen niet perse een groot verschil maken klopt wel als de snelheden nog bescheiden zijn. Tuurlijk, bij 100km/u ga je ook met het standaard systeem waarschijnlijk wel in de ABS. Maar bij hogere snelheden wordt het denk ik toch een ander verhaal. Mijn 330d is ook niet standaard meer (gewoon gechipt, pktje of 300-310) en ik ben ook niet bang dat vermogen te gebruiken zeg maar.

En nogmaals, ik heb eerder een remupgrade gedaan op een auto. Dat was voor die auto de beste upgrade die ik eraan gedaan had, en aan die auto was een hoop verbouwd :P Ten opzichte van de originele remmen gaven die Brembo's enorm veel vertrouwen bij remmen van hoge snelheden, echt alsof je een anker uitgooit. Bij de originele remmen had ik altijd zo'n "hoooo" gevoel als er wat harder geremd moest worden vanaf 120+, terwijl daar toen ook al betere blokken op zaten. Nu zal het verschil in dit geval niet zo enorm groot zijn, maar ik verwacht toch wel een flinke verbetering. Zal iig mijn review hier delen ;)

En als later de blokken van de Performance set op zijn komt er Hawk HPS5.0 op, zijn inderdaad fijne blokken die weinig remstof geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
alexbl69 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:33:
[...]

De G32 heeft tov de G31 een aflopende daklijn, ligt dus aan de grootte van de koelkast :). Qua liters is de G32 ruimer dan de G31.

Qua achterbank ga je geen spijt krijgen. In vergelijking tot de G30/31 een zee aan ruimte. En het zit ook nog eens veel comfortabeler. Neem wel het panoramadak, want dan zitten de achterpassagiers helemaal 'eerste rij'.

De waardedaling van de G32 is gelijk aan die van de G30/31. Heb m'n G32 640i nu vanaf de marktintroductie (jan 2018) en ben er nog zeer tevreden over. Zou hem normaal nog lang niet inruilen, maar nu het einde van de G32 is aangekondigd ben ik serieus aan het kijken of ik hem moet vervangen door een nieuwe G32.

De eerste inruilprijs die ik kreeg voor m'n huidige auto viel me in positieve zin mee. De wagens zijn blijkbaar vrij gewild. Het tweedehands aanbod is natuurlijk niet al te groot, dus dat zal meespelen. Wat wel opvalt is dat veel gebruikte wagens een relatief lage kilometerstand hebben. Die van mij heeft na 5,5 jaar ook nog 'maar' 120.000km op de teller staan. Voor zo'n echte 'autobaancruiser' zou je hogere kilometrages verwachten.

Zoals ik hierboven ook al schreef is de G32 verreweg de meest comfortabele en praktische auto die ik ooit gereden heb. Heb hiervoor een F10 en daarvoor diverse Espaces gehad. Vind de LCI wel wat beter 'smoelen' dan de wagen die ik rij.
Verbaasd mij dat de G32 niet meer verkocht is geweest, ik neem aan dat de reden is waarom BMW met dit model stopt. Zelfs dan blijft het een vreemde beslissing want nu heeft BMW geen enkel model dat tegenover de Audi A7 of Merc CLS kan staan.
Vind het nog altijd het meest comfortabele en tegelijk praktische model dat BMW in recente jaren heeft gemaakt. De opmerkingen over het uiterlijk snap ik al helemaal niet, net alsof een plompe X6 die zeker niet kan aanzien worden als alternatief wel een schoonheid is. Trouwens ik hoor ook niemand klagen over de buitenkant van een A7 of CLS terwijl deze gewoon dezelfde lijnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

jos707 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

Verbaasd mij dat de G32 niet meer verkocht is geweest, ik neem aan dat de reden is waarom BMW met dit model stopt. Zelfs dan blijft het een vreemde beslissing want nu heeft BMW geen enkel model dat tegenover de Audi A7 of Merc CLS kan staan.
Vind het nog altijd het meest comfortabele en tegelijk praktische model dat BMW in recente jaren heeft gemaakt. De opmerkingen over het uiterlijk snap ik al helemaal niet, net alsof een plompe X6 die zeker niet kan aanzien worden als alternatief wel een schoonheid is. Trouwens ik hoor ook niemand klagen over de buitenkant van een A7 of CLS terwijl deze gewoon dezelfde lijnen hebben.
Ze hebben de 3GT er in 2019 al uitgegooid, ook eeuwig zonde als je het mij vraagt.

Pagina: 1 ... 229 ... 370 Laatste