Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 216 ... 357 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:51
SgtPoen schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:36:
Na 2,5 maand de F31 rijden is het al raak :(. Ik had me ingelezen dat deze auto's gevoelig waren voor inbraak maar dit verwacht je toch niet....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een gajes loopt er rond, puur alleen de Navi eruit gehaald.
-Update: De schade wordt gerepareerd, kosten a 6,5k. Heb een leuke 118i met m sport als leenauto in de tussentijd. Nog niet echt een gedetailleerd schade rapport verder gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m41wl_iode1lv91ts9p88SGyWeA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JsKYb9Jp3Q6OhfTizAHNzx1h.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YM3ionHCOMB6goWqNqrdB_sWM8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTWI8j3UNzYpDcgJNuKzgY0w.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 15:11
SgtPoen schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:09:
[...]

-Update: De schade wordt gerepareerd, kosten a 6,5k. Heb een leuke 118i met m sport als leenauto in de tussentijd. Nog niet echt een gedetailleerd schade rapport verder gehad.

[Afbeelding][Afbeelding]
Wauw, 6.5k das een boel. Is ie daarna ook 'diefstal' proof?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
FireDrunk schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Wauw, 6.5k das een boel. Is ie daarna ook 'diefstal' proof?
Nee dat zeker niet, zelfde situatie als voorheen. Ben wel benieuwd de opties zijn. aftermarket alarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
SgtPoen schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:25:
[...]

Nee dat zeker niet, zelfde situatie als voorheen. Ben wel benieuwd de opties zijn. aftermarket alarm?
Ja, goede vraag, ik zou haast denken aan nabijheidsalarmen dat als iemand in de buurt alleen al loopt dat dat ding begint te piepen (ala Tesla's alarm modus), maar of dat zomaar kan, werkelijk geen idee.

Voor 6.5k kan er nog wel een paar honderd euro alarm bij gok ik zo.

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:34
FabiandJ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:03:
Heb je de MHD adapter met WiFi? Dan is MHD en xHP vrij rap gedaan, desnoods even 30min een stukje rijden en daarna doen, hoef je hem niet voor aan de CTEK te hangen ;)
Jup ik heb de nieuwste, inmiddels niet super nieuw meer, versie gekocht.
https://mhdtuning.com/pages/mhd-wireless-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
FireDrunk schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:15:
[...]

Ja, goede vraag, ik zou haast denken aan nabijheidsalarmen dat als iemand in de buurt alleen al loopt dat dat ding begint te piepen (ala Tesla's alarm modus), maar of dat zomaar kan, werkelijk geen idee.

Voor 6.5k kan er nog wel een paar honderd euro alarm bij gok ik zo.
Het zijn gelukkig niet mijn kosten. All-risk verzekerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 09:44

Eagle Creek

Breathing security

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iusb5xNIG1VJxGgq2_NdUDD8sU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwcPQoPWGorpH8YcJBWZJ1oE.jpg?f=fotoalbum_large

Aan het electric bereik altijd goed te merken dat de temeperatuur omhoog gaat.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vorig jaar hier in het topic (BMW only) al geprobeerd, maar kwam niet echt van de grond, nu het probeer ik het via de huiskamer.

Lijkt me leuk om ook een aantal van jullie mee te hebben.
SJAT Meet! #Tour de la Tourette! V4.0!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:28
FabiandJ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:49:
Vorig jaar hier in het topic (BMW only) al geprobeerd, maar kwam niet echt van de grond, nu het probeer ik het via de huiskamer.

Ik heb helaas geen rechten om het te zien zegt GOT. En dat terwijl ik al 19 jaar lid ben hier. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door CarJunkyXL op 10-05-2023 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-05 14:52

Domih

Domih.

Aangemeld! :o

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
CarJunkyXL schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:56:
[...]

Ik heb helaas geen rechten om het te zien zegt GOT. En dat terwijl ik al 19 jaar lid ben hier. O-)
Die kan je gewoon aanvragen middels een HK-XS aanvraag, hier staat hoe:
Forum FAQ #hk

[ Voor 9% gewijzigd door FabiandJ op 10-05-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
FabiandJ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:02:
[...]

Die kan je gewoon aanvragen middels een HK-XS aanvraag, hier staat hoe:
Forum FAQ #hk
Gelijk maar even gedaan. Bedankt voor de link. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door CarJunkyXL op 10-05-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:31
Eagle Creek schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:27:
[Afbeelding]

Aan het electric bereik altijd goed te merken dat de temeperatuur omhoog gaat.
Erg herkenbaar, hier net zo. Hoewel ik nog nooit 65km heb behaald.
Momenteel laadt ie op tot een bereik van circa 40km. Meer dan afdoende voor mijn enkele reis overigens :)

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-05 14:36

Gelijk even aangemeld om toegang te krijgen tot dit topic.
Wellicht wel interesse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:46
Een tijdje terug postte ik over de nieuwe banden onder de F20; de Goodyear Asymetric 6. Een van de 2 achterbanden had een relatief grote onbalans (105 N). Gister ben ik terug geweest naar Bosman Banden Roermond. Hij had een nieuwe band voor me besteld, en die kwam uit op 50 N. Het verschil is erg groot tijdens het rijden; het hobbelen dat je voelde in de auto is nou een heel stuk minder geworden, en absoluut acceptabel. Zoals ook wel te vinden is op internet zijn sommige auto's meer of minder gevoelig voor een hoogteslag. Mocht je dit dus herkennen bij je auto (na een bandenwissel), dan is roadforce testen absoluut aan te bevelen. Allicht dat het per model verschilt, maar volgens mij hanteert BMW een limiet van 80 N.
Ik ben erg tevreden met de band, en zeker ook met de service van Marcel. Nogmaals dank voor de tip @FabiandJ!

De auto heeft nu trouwens zo een 84K km gereden. Zijn er mensen die al ruim over de 100K km zitten met een B58 motor?

[ Voor 18% gewijzigd door zunrob op 10-05-2023 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-05 23:56
SgtPoen schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:25:
[...]

Let op dat ze over een paar weken/maanden terugkomen omdat ze “weten” dat je er een andere laat inzetten. Ja, ervaring mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Theone098 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:39:
[...]

Let op dat ze over een paar weken/maanden terugkomen omdat ze “weten” dat je er een andere laat inzetten. Ja, ervaring mee helaas.
Tsja wat kan ik doen? elke avond zelf maar de navigatie eruit schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
SgtPoen schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:51:
[...]

De beste optie is binnen zetten in een goede garage. Maar anders een aftermarket alarmsysteem, liefst klasse 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Klasse 4 (voertuigvolgsysteem) doet niets tegen inbrekers, dat is alleen maar handig wanneer het voertuig zelf daadwerkelijk wordt gejat. Klasse 2 en 3 hebben omtrek- en interieurbeveiliging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:41:
Klasse 4 (voertuigvolgsysteem) doet niets tegen inbrekers, dat is alleen maar handig wanneer het voertuig zelf daadwerkelijk wordt gejat. Klasse 2 en 3 hebben omtrek- en interieurbeveiliging.
Als je klasse 4 hebt, heb je voor zo ver ik weet ook klasse 2 en 3 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
FabiandJ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:29:
Als je klasse 4 hebt, heb je voor zo ver ik weet ook klasse 2 en 3 😉
Nope, dat telt niet zo op.
Een SCM klasse 4 alarm is een autoalarm dat uw auto 24 uur per dag en 7 dagen in de week volgt. Het klasse 4 alarm wordt gekoppeld aan de startonderbreker af-fabriek en de anti jamming modulen. De anti-jamming zorgt ervoor dat wanneer dieven het GPS/GSM signaal proberen te verstoren de auto automatisch blokkeert (verplicht sinds 1.1.2015). Dit autoalarm wordt vaak ontrecht vergeleken met een klasse 2 of 3 autoalarm. Dat is fout, want een autoalarm klasse 4 heeft niets met een klasse 2 of 3 alarm te maken. U heeft met een klasse 4 alarm, dus niet ook gelijk een SCM klasse 1, 2 of 3 alarm.
https://www.fleetaccess.n...sse-alarm/klasse-4-alarm/

Edit; Het is wel zo dat wanneer je een klasse 3 en 4 gekoppeld hebt, dat je dan klasse 5 hebt. Dus 3+4=5.

[ Voor 5% gewijzigd door TheBrut3 op 10-05-2023 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
SgtPoen schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:51:
[...]

Als dat een optie is... ja!

Maar meer realistisch is inderdaad een alarm, met stickers op de ramen om aan te geven dat er ook een alarm in zit. Ik ben voor een klasse 3 gegaan (maar in principe voldoet 2 ook).

Heb je hiermee 100% garantie dat het niet weer gebeurd? Nee, op een verlaten landweg waar niemand het alarm hoort zal het niet helpen. Maar het wordt een stuk moeilijker en kost meer tijd. Hopelijk is dat voor die crimineeltjes voldoende om er van af te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Theone098 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:20:
[...]

Maar meer realistisch is inderdaad een alarm, met stickers op de ramen om aan te geven dat er ook een alarm in zit. Ik ben voor een klasse 3 gegaan (maar in principe voldoet 2 ook).

Heb je hiermee 100% garantie dat het niet weer gebeurd? Nee, op een verlaten landweg waar niemand het alarm hoort zal het niet helpen. Maar het wordt een stuk moeilijker en kost meer tijd. Hopelijk is dat voor die crimineeltjes voldoende om er van af te zien.
Ik heb dus af fabriek een alarm met stickers, gekeurd alles erop en eraan. Maar dit alarm is dus waardeloos zoals hier vermeld wordt. Misschien maar is informeren bij inbouw bedrijven wat voor alarmen hierop aansluiten en het fabriek systeem kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:59
Same here, en die is sinds 2018 niet meer gecertificeerd kreeg ik in de mail van de dealer. Heeft het überhaupt zin om dit te vernieuwen? Voor mijn verzekering was het niet nodig om een certificaat aan te leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
De boefjes die auto's leegroven geven er natuurlijk 0,0 om of er een geldig certificaat bij het af fabriek alarm zit of niet. Sterker nog, het maakt ze niet uit of het alarm het wel of niet doet ze weten exact hoe ze er omheen kunnen werken.

Ik ben van mening dat elk ander willekeurig alarm al afdoende is, domweg omdat ze niet weten hoe ze die in no-time moeten uitschakelen. Wellicht dat alleen al een extra zichtbaar knipperend roodlampje al voldoende afschrikt?

Verder doe je er weinig aan. Is achteraf gezien gewoon een designfout van BMW dat het spul zo makkelijk te demonteren en uit te wisselen is met andere modellen én dat het fabrieksalarm zou makkelijk uit te schakelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
B-Real schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:12:
De boefjes die auto's leegroven geven er natuurlijk 0,0 om of er een geldig certificaat bij het af fabriek alarm zit of niet. Sterker nog, het maakt ze niet uit of het alarm het wel of niet doet ze weten exact hoe ze er omheen kunnen werken.

Ik ben van mening dat elk ander willekeurig alarm al afdoende is, domweg omdat ze niet weten hoe ze die in no-time moeten uitschakelen. Wellicht dat alleen al een extra zichtbaar knipperend roodlampje al voldoende afschrikt?

Verder doe je er weinig aan. Is achteraf gezien gewoon een designfout van BMW dat het spul zo makkelijk te demonteren en uit te wisselen is met andere modellen én dat het fabrieksalarm zou makkelijk uit te schakelen is.
Het certificaat is alleen voor de verzekering. Als die dat niet vereist (lees: je krijgt geen korting en ze stellen het niet verplicht om bij schade of diefstal uit te keren), dan is het van nul waarde.

Een aftermarket alarm bedoelde ik :o . Als het originele alarm zo eenvoudig is te omzeilen, dan heeft het weinig zin 8)7 .

Waar het om gaat bij inbraakpreventie is niet dat het nooit meer kan gebeuren (de echte professional omzeilt elk alarm), maar dat ze meer moeite moeten doen en daarom kiezen voor een eenvoudig(er) slachtoffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Wat ook nog kan is om de schroeven te vervangen met een BMW Security Kit https://www.bimmerparts.nl/Originele-BMW-ombouw-Security-kit

De boefjes maken dan nog steeds een gat in je deur of slaan je raam in, trekken je dashboard los en stuiten dan op schroeven die ze niet los kunnen krijgen.

Dat scheelt behoorlijk in het schadebedrag. Grootste kosten zitten in het navi systeem, kabelboom en manuren.

Naar wat ik er van gelezen heb is dit eenvoudig zelf te doen. Zoek het filmpje wat ik vorige week heb gepost maar eens op over hoe makkelijk je alles loshaalt ;)

Ohja en bij de kit krijg je ook stickers! Van deze stickers krijg je geen 10pk extra, maar 10x moeilijker leeg te jatten denk ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
Het loshalen is echt geen probleem. Het scherm heb je er binnen 5 minuten uit. Heb enkele weken geleden zelf van 6,5" naar 8,8" geüpgraded. Dat stelt echt niks voor en dat kan iedereen voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

B-Real schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:32:
Wat ook nog kan is om de schroeven te vervangen met een BMW Security Kit https://www.bimmerparts.nl/Originele-BMW-ombouw-Security-kit

De boefjes maken dan nog steeds een gat in je deur of slaan je raam in, trekken je dashboard los en stuiten dan op schroeven die ze niet los kunnen krijgen.

Dat scheelt behoorlijk in het schadebedrag. Grootste kosten zitten in het navi systeem, kabelboom en manuren.

Naar wat ik er van gelezen heb is dit eenvoudig zelf te doen. Zoek het filmpje wat ik vorige week heb gepost maar eens op over hoe makkelijk je alles loshaalt ;)

Ohja en bij de kit krijg je ook stickers! Van deze stickers krijg je geen 10pk extra, maar 10x moeilijker leeg te jatten denk ik dan :)
Hoop geld voor een boutje met borgmiddel en wat metalen dingetjes die in een torx schroefje gaan. Als je die laatste niet vast lijmt heb je er nog weinig aan. Zou liever die torx schroefjes vervangen voor een zeer afwijkend bitje, pentalobe oid, en hopen dat ze die niet mee hebben.

Die stickers zijn misschien het meest interessant :|

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
noes schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Hoop geld voor een boutje met borgmiddel en wat metalen dingetjes die in een torx schroefje gaan. Als je die laatste niet vast lijmt heb je er nog weinig aan. Zou liever die torx schroefjes vervangen voor een zeer afwijkend bitje, pentalobe oid, en hopen dat ze die niet mee hebben.

Die stickers zijn misschien het meest interessant :|
Op de juiste manier monteren lijkt mij inderdaad wel een goed idee.

Tsja, 25eu is misschien een hoop geld maar ook weer niet wereldschokkend. Schijnt toch echt te werken.

18.000eu schade, zoals een kennis van mij had, nadat ze je auto leeggeroofd hebben is ook een hoop geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:50
Ik ben bang dat je kwa schade niet eens echt minder gaat hebben, enige wat deze borg moeren doen is zorgen dat het scherm er zelf niet uit kan en wellicht meer schade veroorzaakt omdat ze meer geweld gebruiken.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Greetoz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:01:
Ik ben bang dat je kwa schade niet eens echt minder gaat hebben, enige wat deze borg moeren doen is zorgen dat het scherm er zelf niet uit kan en wellicht meer schade veroorzaakt omdat ze meer geweld gebruiken.
Dat bedoelde ik ook: dat gat in de deur en andere braakschade blijft hetzelfde.

Mijn vader had vroeger een Saab 9-3 en na inbraak waren de dieven blijkbaar gefrustreerd dat de navigatie niet in de auto lag (wel de houder) dus hebben ze er nog even een paar extra deuken in getrapt. Was een lease-auto, maar bij een privé auto zou ik liever de navi missen: dat valt onder diefstal schade, de deuken niet. En daardoor krijgt je bonus/malus een tik indien allrisk, of je eigen portomonnaie bij WA+.
B-Real schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:43:
[...]

Op de juiste manier monteren lijkt mij inderdaad wel een goed idee.

Tsja, 25eu is misschien een hoop geld maar ook weer niet wereldschokkend. Schijnt toch echt te werken.

18.000eu schade, zoals een kennis van mij had, nadat ze je auto leeggeroofd hebben is ook een hoop geld :)
Dat is ook een enorm bedrag. Mijn punt was overigens meer dat ik de inhoud van het pakket erg mager vond tov de prijs, niet dat de prijs tov de mogelijk te lijden schade gek is ;)

[ Voor 26% gewijzigd door noes op 11-05-2023 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Greetoz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:01:
Het doel er van is dat de boefjes het opgeven en naar de BMW van de buurman lopen.
Met die schroeven moet je het spul of met grof geweld loshalen, waardoor het beschadigt is en ze er ook niets/minder mee kunnen of alles uitboren wat veel te veel tijd kost.

Dus hopelijk alleen een gat in de deur/ingetikt raampje, losgetrokken siertrips en verder geen schade. Geen verdwenen navi systeem, geen doorgeknipte kabelbomen etc.
De grootste kosten zitten bij een dergelijke schade bij de laatste onderdelen.

Al met al gewoon schadebeperking, blijft een doffe ellende als het je overkomt.

Heb er met mijn F36 nooit echt wakker van gelegen dat het mij zou overkomen, maar wat dat betreft ook wel blij met mijn G21. Daar is het allemaal een stuk minder eenvoudig leeg te jatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

B-Real schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Heb er met mijn F36 nooit echt wakker van gelegen dat het mij zou overkomen, maar wat dat betreft ook wel blij met mijn G21. Daar is het allemaal een stuk minder eenvoudig leeg te jatten.
Inderdaad, de bewegingsdetectie van de sleutel werkt echt goed. Dusdanig goed dat ik regelmatig m'n auto in stap en de motor niet wilt startten omdat de sleutel te lang stil heeft gelegen en even een shake nodig heeft :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xantoz
  • Laatst online: 19:08
Ook ik ben de sjaak geweest en was de schade nog iets groter. Gat in de deur geknipt en alles wat elektronisch was uit de auto gehaald.

Ja, ook de versnellingspook, probeer hem dan nog maar eens op de auto-ambulance te krijgen.

Nu heb ik de bmw security-kit (incl dikke stickers) en een stuurslot. Enige wat mijn doel is dat ze kijken en denken dit duurt ons te lang we zoeken wel een andere in de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
Ik heb geen zin om maatregelen te gaan nemen. Gat in deur vind ik ook het ergste nog. Betekent dat er gespoten moet gaan worden en daar ben ik geen fan van.
Auto staat hier in een heel klein dorpje op de eigen oprit in een buurt met een enkele ontsluiting. Verder ook geen andere auto’s in buurt die ze kunnen meepikken. Kans dat ze hier komen schat ik niet hoog in.
En gebeurt het wel dan is het voor mij ook klaar en ga ik ook voor het nieuwe model.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tjello
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:29
zunrob schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:30:
Een tijdje terug postte ik over de nieuwe banden onder de F20; de Goodyear Asymetric 6. Een van de 2 achterbanden had een relatief grote onbalans (105 N). Gister ben ik terug geweest naar Bosman Banden Roermond. Hij had een nieuwe band voor me besteld, en die kwam uit op 50 N. Het verschil is erg groot tijdens het rijden; het hobbelen dat je voelde in de auto is nou een heel stuk minder geworden, en absoluut acceptabel. Zoals ook wel te vinden is op internet zijn sommige auto's meer of minder gevoelig voor een hoogteslag. Mocht je dit dus herkennen bij je auto (na een bandenwissel), dan is roadforce testen absoluut aan te bevelen. Allicht dat het per model verschilt, maar volgens mij hanteert BMW een limiet van 80 N.
Ik ben erg tevreden met de band, en zeker ook met de service van Marcel. Nogmaals dank voor de tip @FabiandJ!
Ik (Marcel) zeg altijd dat als er iets is ik dat zo netjes mogelijk probeer op te lossen zonder me achter leveranciers te gaan verschuilen. Goed om te lezen dat je deze service als goed ervaren hebt.

Road force blijft soms een vreemd iets. Rij zelf een e81 met m-sport onderstel met ook 245/35-18 achterop en heb daar Uniroyal Rainsport 5 op gelegd die hadden elk 100N roadforce na het matchen en daar is niks merkbaar. Op mijn e85 z4 heb ik 1 band met 170N die voel ik lichtjes als ie achterop ligt maar niet als ie voor op ligt.

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
Vandaag de eerste coding gedaan met Bimmercode en de MHD dongel, daar is inderdaad geen CTEK voor nodig. Het was echt secondenwerk per module. Dus vanaf nu:
DRL achter
Start stop uit
Porno kijken tijdens het rijden
ASD uit
M Performance logo bij het instappen

Langzaam aan eens kijken naar de verdere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

B-Real
én dat het fabrieksalarm zou makkelijk uit te schakelen is.
Nou makkelijk is het niet in veel gevallen boren ze een gat in de deur. Of is dat typisch iets voor beginnende boefjes?

[ Voor 27% gewijzigd door RAAF12 op 11-05-2023 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram®
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 10:03
Theone098 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:20:
[...]

Dat is precies wat ik doe. Ik heb het scherm niet vastgeschroefd en kan hem er dus redelijk makkelijk uithalen. Doordat er geen scherm in zit lijkt het alsof mijn auto al eerder slachtoffer is geweest van het dievengilde en er dus niks te halen is, met het idee dat ze dan ook niet de moeite nemen. In de ochtend monteer ik het scherm terug in de auto, en als ik s avonds terug kom van werk, haal ik het scherm er weer uit. Kost een minuutje.

[ Voor 27% gewijzigd door Bram® op 11-05-2023 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:43
TheBrut3 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:00:
Vandaag de eerste coding gedaan met Bimmercode en de MHD dongel, daar is inderdaad geen CTEK voor nodig. Het was echt secondenwerk per module. Dus vanaf nu:
DRL achter
Start stop uit

Porno kijken tijdens het rijden _/-\o_
ASD uit
M Performance logo bij het instappen

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

Bram® schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:13:
[...]

Dat is precies wat ik doe. Ik heb het scherm niet vastgeschroefd en kan hem er dus redelijk makkelijk uithalen. Doordat er geen scherm in zit lijkt het alsof mijn auto al eerder slachtoffer is geweest van het dievengilde en er dus niks te halen is, met het idee dat ze dan ook niet de moeite nemen. In de ochtend monteer ik het scherm terug in de auto, en als ik s avonds terug kom van werk, haal ik het scherm er weer uit. Kost een minuutje.
Wauw wat een gedoe, haha.

Ben ik blij met een garage zeg, anders zou ik persoonlijk niet aan zo'n auto beginnen...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-05 14:52

Domih

Domih.

[...]

Jeetje wat ongelooflijk diep diep triest dat dit nodig is. Fijn dat je voor jezelf een oplossing hebt gevonden. Je kan hem ook in je dashboardkastje oid leggen, net als vroeger met de frontjes :+

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-05 14:36
Mijn achterbanden zijn weer aan vervanging toe en ik ook wat problemen met mijn voorbanden zo lopen ze redelijk snel leeg. Mijn lokale bandenboer heeft de banden al in het water gedompeld en gekeken of de band lek is maar zonder enig resultaat. Hij vermoed dat er steeds wat lucht uitloopt door het scherp insturen van bochten. Hij heeft de band echter niet van de velg kunnen demonteren om te zien of er mogelijk vuil tussen de velg / band zit of dat er iets met de velg is dit konden we dan ook niet uitsluiten.

Ik zou er dan ook graag door iemand anders naar willen laten kijken die gelijk ook nieuwe achterbanden kan monteren.

Kent iemand in de omgeving Beilen / Assen (Drenthe) een adresje waar ik terecht zou kunnen ?

[ Voor 11% gewijzigd door Ninjaman op 12-05-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:37
[...]

Zoals een oude Nintendo cartridge boven in je dashboard steken :D
Maar even serieus, hoe doe je dat dan?

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4qMz4RYP_nIMFZ_wo2IC_ALAfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bS2hOMdUZ0vBflcOZN4y2q9s.jpg?f=fotoalbum_large
Vanmiddag tijdens het middagdutje van mijn dochtertje even de auto gewassen.
Lekker burgerlijk op het opritje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2d3U-BaZfi4kPEwY8ezbhTryBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9K0zYDStJ7ZOwYB0WJ5sf6Zl.jpg?f=fotoalbum_large

Logo's onder de motorkap dat is toch minstens 5pk extra. En dan ook nog Twin Power Turbo, dat is nog eens 10pk daar weer bij.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Bommes schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:29:
En dan ook nog Twin Power Turbo, dat is nog eens 10pk daar weer bij.
Ik hoop voor je dat die turbo meer dan 10pk levert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Lekker burgerlijk op het opritje.
Lekker toch? Velen zitten vol jaloezie omdat ze openbaar moeten parkeren :)

Sinds vorig jaar (ook) een eigen oprit voor 3 auto's + een garage... heerlijk knutselen zonder anderen in de weg te zitten of met lange slangen of kabels te moeten spelen. Bestelling met claylube, clay, glaze (Black Hole en White Diamond) en wax voor beide auto's (Natty's Paste Black en Natty's Paste Red) is al binnen, dus volgend weekend lekker burgerlijk beginnen met de auto van mijn vriendin. Eens kijken hoe de Saphirschwarz sparkelt in de zon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQCpA_9hlvHhA01cS_PnVwAjCTw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qPd16LU2wYkFzRw681242sKR.png?f=user_large

Dit was met een wasbeurt met Gyeon Bathe+ en droogmaken icm Gyeon Quick Detailer.
Met de glaze en wax ben ik in ieder geval veel swirls tijdelijk even kwijt. Polijsten doe ik nog niet... wel op de planning om allemaal aan te schaffen, maar daarvoor wil ik eerst de auto nagelopen hebben op slechte plekken (en wat diepe krassen bij de bumpers) in de lak.
Logo's onder de motorkap dat is toch minstens 5pk extra. En dan ook nog Twin Power Turbo, dat is nog eens 10pk daar weer bij.
Is toch mooi, zo'n verzorgde blik onder de motorkap? Je kan ook al het plastic weghalen... lekker verkoelend :D

Gewoon fijn om het allemaal op orde te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAvZhFublBUp97jK4R7gTIJ2khw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GpKvqEAwYxhHjs7f3ikOn38z.png?f=user_large

Nog een foto op de oude openbare parkeerplaats... zal komende zomer eens in de nieuwe setting wat foto's maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:52:
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

TheBrut3 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:52:
[...]

Ja zeker, maar de vermelding op die kap zijn nog 10pk extra.. :P

@CreativeS het fijn inderdaad een oprit.
Niet groot genoeg voor 3 auto's maar dat hoeft ook niet want we hebben maar 1 auto.
Die past er ruim op, of onze caravan.
Garage hebben we ook, maar die staat tot de nek vol met zooi, fietsen en mijn motoren.

Netjes inderdaad hé onder de motorkap, even vol geschuimd en met een kwastje zuiver geborsteld. Plastic even ingespoten met een of ander spraytje.
Je zegt kap er af, lekker koel. Is dat nodig?
Kleppendeksel is ook kunststof zag ik toen ik onder die kap ook aan het schoonmaken was.

Nog even opzoek naar een makkelijk te verwerken sealer, want nu heb ik alleen gewassen met autoschampoo en de auto afgedroogd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:16:
[...]

[...]
Nee joh, auto's worden over heel de wereld verkocht met zo'n kap erop. En die paar graden die het mogelijk uit zou kunnen maken zal je ook niet merken, want je koelsysteem doet zn werk wel. Sterker nog, je wil je motor zo snel mogelijk op temperatuur hebben, dus geef m maar een extra (hittebestendig) dekentje ;)

Over autowassen gesproken: iemand tips voor reinigingsmiddel wat wél goed werkt maar géén belasting vormt op milieu (en dan vooral oppervlaktewater)? Wij hebben ook een oprit maar afwatering gaat primair tuin en sloot in. Beiden willen we niet vervuilen natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Kan je waarschijnlijk beter in het detailing topic vragen.

Het grote auto detailing topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:16:
Nee natuurlijk niet... dat was sarcasme. Je vond dat embleem en zo niks... dus weghalen. Lekker koel. Never mind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:15:
Over autowassen gesproken: iemand tips voor reinigingsmiddel wat wél goed werkt maar géén belasting vormt op milieu (en dan vooral oppervlaktewater)? Wij hebben ook een oprit maar afwatering gaat primair tuin en sloot in. Beiden willen we niet vervuilen natuurlijk.
https://www.carclean.com/nl/gyeon-q-m-bathe-plus.html

In ieder geval licht biologisch afbreekbaar...
Kijk even rond, er zal vast wel een volledig biologisch afbreekbare zijn.
*Dodo Juice gebruikt 100% biologisch afbreekbare oppervlakteactieve stoffen in hun shampoos.
https://www.carclean.com/...-maintenance-shampoo.html

[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 12-05-2023 23:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
CreativeS schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:15:
[...]

Lekker toch? Velen zitten vol jaloezie omdat ze openbaar moeten parkeren :)

Sinds vorig jaar (ook) een eigen oprit voor 3 auto's + een garage... heerlijk knutselen zonder anderen in de weg te zitten of met lange slangen of kabels te moeten spelen. Bestelling met claylube, clay, glaze (Black Hole en White Diamond) en wax voor beide auto's (Natty's Paste Black en Natty's Paste Red) is al binnen, dus volgend weekend lekker burgerlijk beginnen met de auto van mijn vriendin. Eens kijken hoe de Saphirschwarz sparkelt in de zon.

[Afbeelding]

Dit was met een wasbeurt met Gyeon Bathe+ en droogmaken icm Gyeon Quick Detailer.
Met de glaze en wax ben ik in ieder geval veel swirls tijdelijk even kwijt. Polijsten doe ik nog niet... wel op de planning om allemaal aan te schaffen, maar daarvoor wil ik eerst de auto nagelopen hebben op slechte plekken (en wat diepe krassen bij de bumpers) in de lak.

[...]

Is toch mooi, zo'n verzorgde blik onder de motorkap? Je kan ook al het plastic weghalen... lekker verkoelend :D

Gewoon fijn om het allemaal op orde te hebben.

[Afbeelding]

Nog een foto op de oude openbare parkeerplaats... zal komende zomer eens in de nieuwe setting wat foto's maken
toon volledige bericht
Saphirschwarz is een mooie kleur! Steekt net wat af op de zwarte raamlijsten. Jammer alleen dat het nooit lang schoon blijft....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20uDayssKHplVENXG35mgqYof5I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bd8hQnswk4IrT8wQMCGO87qe.png?f=user_large

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
pjot1 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 06:58:
Saphirschwarz is een mooie kleur! Steekt net wat af op de zwarte raamlijsten. Jammer alleen dat het nooit lang schoon blijft....

[Afbeelding]
Mooie touring!

Nee, helaas is het na één nachtje alweer hommeles. Zeker in de zomer met een weiland achter je huis. Stof stof stof :) Maar goed: lekker langzaam met de hand wassen, stevige foam (Nilfisk 160 + Monello Lancia 2.0), goede shampoo... de glans blijft gelukkig wel lang. Maakt een hoop goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZV5xNTsLSN0e411v7H10S-mzUo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kqQDsrx3nSw3Uzk8uKNAuEwT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYV46J3JcODJy8SPeQWl4m0qCt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wSy4P36fMiwTzNhK0gTIEkl2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door CreativeS op 13-05-2023 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:20
Mijn F30 NBT Evo Navi Professional heeft sinds enkele maanden een spraakgebrek. Navigatie spreekt plaatsnamen met de lettercombinatie "DA" uit als Dee Aa. Dus ipv "Volg de A12 richting Gouda" wordt het "Volg de A12 richting Gou Dee Aa."
Dit is me niet eerder opgevallen. Hebben meer Tweakers hier last van? Navi roadmaps zijn trouwens volledig up to date.

"Het" was trouwens sowieso al het enige lidwoord dat ze kende, dus dit spraakgebrek komt er nog bij naast de instructies om "het Kerkstraat" of "het Parklaan" in te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:52

GforceNL

Out of memory....

@Puf ik woon al ruim 6 jaar niet meer in Gouda, maar toen sprak de navigatie het al zo uit...

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Geen last van, navigatie doe ik al sinds jaar en dag zonder gesproken aanwijzingen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
B-Real schreef op zondag 14 mei 2023 @ 13:38:
Geen last van, navigatie doe ik al sinds jaar en dag zonder gesproken aanwijzingen :p
Precies.. als het eens nodig is als 'aankomstindicatie' (gebruik het anders nooit)... altijd de gesproken aanwijzingen uit. Om gek van te worden. Zowel in de Compact als in de E90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Oh ligt bij mij niet zozeer aan BMW. Ik zet het altijd uit, elk merk en ook Google Maps oid

Vind het irritant. Naar mijn mening een kwestie van gewenning om het obv het scherm (of digitaal scherm achter het stuur of HUD te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Vandaag iets raars. Mijn wagen was in sportmode aan het pop & bangen alsof het een pre 2019 wagen was. Bij elke keer dat die terugschakelde en ook bij snelheden onder de 50km/h. Op de terugweg was het weer normaal, alleen boven de 50km/h en alleen op het begin van de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
B-Real schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:15:
Oh ligt bij mij niet zozeer aan BMW. Ik zet het altijd uit, elk merk en ook Google Maps oid
Ik heb het dan ook niet specifiek over BMW ansich, maar aangezien onze BMW's wel van navigatie (beiden prof) voorzien zijn, haalde ik die aan. Sowieso zijn ze ontzettend verouderd... maar ook tijdens mijn jaren als directiechauffeur zocht ik voor de rit alles uit en redde ik mij keurig (en Brussel is ook weer niet zo moeilijk), zodat de navigatie nooit aan hoefde. Je leert er nog eens wat van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:23:
Vandaag iets raars. Mijn wagen was in sportmode aan het pop & bangen alsof het een pre 2019 wagen was. Bij elke keer dat die terugschakelde en ook bij snelheden onder de 50km/h. Op de terugweg was het weer normaal, alleen boven de 50km/h en alleen op het begin van de rit.
Je was toch met MHD en xHP beziggeweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
CreativeS schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:00:
Je was toch met MHD en xHP beziggeweest?
Nope, alleen Bimmercode nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
TheBrut3 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:02:
[...]

Nope, alleen Bimmercode nog.
Was dit je eerste rit na coderen? Zo nee lijkt me de kans niet zo groot dat het daar aan lag. Gebeurde het alleen in sport modus?

En weet je zeker dat het niet altijd al was? Die van mij is van 2017, maar die is luider als ie koud is qua geluiden uit de uitlaat in sportmodus. Alleen heb ik hem eigenlijk nooit in sportmodus staan als ie koud is. In comfort merk ik niet echt een verschil.

[ Voor 32% gewijzigd door zunrob op 14-05-2023 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
zunrob schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:54:
Was dit je eerste rit na coderen? Zo nee lijkt me de kans niet zo groot dat het daar aan lag. Gebeurde het alleen in sport modus?

En weet je zeker dat het niet altijd al was? Die van mij is van 2017, maar die is luider als ie koud is qua geluiden uit de uitlaat in sportmodus. Alleen heb ik hem eigenlijk nooit in sportmodus staan als ie koud is. In comfort merk ik niet echt een verschil.
Was een eerste langere rit na coderen. Daarvoor wel 2x gestart geweest om de auto te verzetten.

En nee, is niet altijd. Vanaf MY2019, dus half 2018, zit er een GPF filter in de uitlaat. Daardoor is die stiller en ook minder bijgeluiden. En helaas ook moeilijker een andere uitlaat te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

{"error": "invalid_request", "error_description": "The request is missing a required parameter, includes an unsupported parameter value (other than grant type), repeats a parameter, includes multiple credentials, utilizes more than one mechanism for authenticating the client, or is otherwise malformed"}
Kan al weken niet inloggen in parkmobile/easpark helaas. Jullie ook problemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Vanmiddag onderweg een buitje en het verkeersbord camera display schakelde over van 130km naar 110km p/u met een regen symbool eronder. Verder een taalfoutje in de tekst maar dat mag de pret niet drukken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pG8Jgn6XDoBl8QEuMrKwqJ39OQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fBQNgNX7jh8s6HPZU53Ev3f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

RAAF12 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:59:
Vanmiddag onderweg een buitje en het verkeersbord camera display schakelde over van 130km naar 110km p/u met een regen symbool eronder. Verder een taalfoutje in de tekst maar dat mag de pret niet drukken. [Afbeelding]
Nice! Ik heb die weergave alleen nog maar in Frankrijk (of Duitsland) gezien maar in Nederland niet. Wij kennen die beperking ook niet met een bord volgens mij, alleen af en toe een onderbord als tijdelijke situatie.

In NL krijg ik wel regelmatig het bekende klokje te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pC0eNdhQHfRZqqv-dEmPPiO19aU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJ0zcZo8EZSisMAPlZwBAdH1.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens ben ik in Frankrijk ook nog een ander onderbordje tegengekomen in het cluster, iets dat te maken had met een andere beperking. Maar ik weet niet precies meer wat.

[ Voor 37% gewijzigd door Eagle Creek op 14-05-2023 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
Tot nu toe kon ik het interieur van mijn net 5 jaar oude 3-serie helemaal vrij van gebruikssporen houden. Helaas zie ik dat de sierlijks op het rechterportier lelijk begint te worden. Deze is in de zogenaamde alu-langsschliff afwerking en schijnbaar zit daar een blanke laklaag op die nu begint los te laten. Ik heb het heel lichtjes proberen bij te schuren zodat het egaal is maar het blijft me opvallen. Op de foto valt het nog enigzins mee, maar met de zon erop is het goed zichtbaar.

Herkennen jullie dit soort gebruikssporen bij de sierlijsten? Wat zouden jullie doen, zo laten, wrappen met een folie met dezelfde kleur/structuur of gewoon nieuw bestellen bij de dealer a 135 euro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoM30bc5wVEU6kO2hlpZ7Z4amb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qj56hiNhM0fNLVF0yzQ7d4mA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Inkomend: Zoveelste nieuwe banden post in dit topic.
Achter moeten er nieuwe slofjes onder onze 218i Grand Tourer.
Er zitten nu rondom Michelin Premacy 3 onder 205/55/17
Voor zijn ze nu iets van 2 of 3 jaar oud dacht ik, nog meer dan voldoende profiel.
4 nieuwe gaan er niet onder komen.
Idee voor nu is: voor naar achteren en voor 2 stuks nieuwe Premacy 4's er onder.

Nog goede redenen om daar niet voor te gaan?
Goede alternatieven? Of zijn deze Michelin's gewoon een fatsoenlijke band voor onder onze papa mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
TheBrut3 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:17:
[...]

Was een eerste langere rit na coderen. Daarvoor wel 2x gestart geweest om de auto te verzetten.

En nee, is niet altijd. Vanaf MY2019, dus half 2018, zit er een GPF filter in de uitlaat. Daardoor is die stiller en ook minder bijgeluiden. En helaas ook moeilijker een andere uitlaat te vinden.
Met het filter en het stiller zijn ben ik bekend ja. De vraag was bedoelt of je het allicht eerder niet had gemerkt. Maar je antwoord daarop is duidelijk.
Als dit eigenlijk de eerste echte rit na het coderen was lijkt dat toch voor de hand liggend als oorzaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:30
RAAF12 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:59:
Vanmiddag onderweg een buitje en het verkeersbord camera display schakelde over van 130km naar 110km p/u met een regen symbool eronder. Verder een taalfoutje in de tekst maar dat mag de pret niet drukken. [Afbeelding]
Die regen weergave en dito 110km/h beperking kreeg ik gisteren hier in Frankrijk ook.
Was aangenaam verrast. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:00:
Inkomend: Zoveelste nieuwe banden post in dit topic.
Achter moeten er nieuwe slofjes onder onze 218i Grand Tourer.
Er zitten nu rondom Michelin Premacy 3 onder 205/55/17
Voor zijn ze nu iets van 2 of 3 jaar oud dacht ik, nog meer dan voldoende profiel.
4 nieuwe gaan er niet onder komen.
Idee voor nu is: voor naar achteren en voor 2 stuks nieuwe Premacy 4's er onder.

Nog goede redenen om daar niet voor te gaan?
Goede alternatieven? Of zijn deze Michelin's gewoon een fatsoenlijke band voor onder onze papa mobiel.
Banden lijken me prima, maar ik zou de nieuwste banden achter zetten. Uitbreken is gevaarlijker dan onderstuur, en doordat je achterwielen weinig slijten kunnen ze bij weinig gebruik eerder door ouderdom op zijn dan door profiel. Zodra je dan nieuwe voorbanden nodig hebt, zet je de achterbanden voor en zet je er weer nieuwe achterbanden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:19

lord_fh

PS5

Ik begin mij toch zorgen te maken over het koudstarten van de E83. Ik heb zelfs het idee dat het steeds iets langer duurt voor hij aanslaat. Het is echt alleen bij 1e koude start, daarna allemaal geen probleem. Soms start ie ook wat "lompig" aan als ie dan aanslaat.

googlen levert niet echt wat duidelijks op... sommigen hebben het over een faulty bobine, of een lekkende injector maar echt een antwoord vind ik niet... iemand die toevallig wat specifieker kan zijn omtrend dit euvel ?

Anders wordt het trial en error ben ik bang...

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
15 mei 2023

Soms duurt het overigens langer dan in het filmpje en start hij ook wat "lomper" , maar t geeft wel een beeld. als hij eenmaal een keer is gestart dan is het de volgende keer namelijk gewoon tik en loop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@lord_fh HPFP... Met ISTA kan je wel diverse testjes doen.

(Al gooide de mijne niet altijd codes en kwam 'ie ook door de tests, maar was het euvel wel weg na vervanging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Civic09 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:37:
Tot nu toe kon ik het interieur van mijn net 5 jaar oude 3-serie helemaal vrij van gebruikssporen houden. Helaas zie ik dat de sierlijks op het rechterportier lelijk begint te worden. Deze is in de zogenaamde alu-langsschliff afwerking en schijnbaar zit daar een blanke laklaag op die nu begint los te laten. Ik heb het heel lichtjes proberen bij te schuren zodat het egaal is maar het blijft me opvallen. Op de foto valt het nog enigzins mee, maar met de zon erop is het goed zichtbaar.

Herkennen jullie dit soort gebruikssporen bij de sierlijsten? Wat zouden jullie doen, zo laten, wrappen met een folie met dezelfde kleur/structuur of gewoon nieuw bestellen bij de dealer a 135 euro.
[Afbeelding]
Ik heb nog de hexagon versie,(met blauwe strip) complete set liggen. Die mag je van mij voor 275 overnemen als je wilt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8rDoyXIlrbkz8UeBkVfhzgNn9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HI4I614zcHJEmbT24RKYL086.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5eHWyNPtOuA4AmGgBoW8VaspUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u46cHj8TjdeM87fGldGgtOBl.jpg?f=fotoalbum_large

Kan verzonden worden. Laat maar weten of ik je kan helpen hiermee.

[ Voor 10% gewijzigd door CarJunkyXL op 15-05-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik wou net zeggen, staan er genoeg op eBay (bij voorkeur zoeken met Duitse termen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

TommyGun schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:13:
@lord_fh HPFP... Met ISTA kan je wel diverse testjes doen.

(Al gooide de mijne niet altijd codes en kwam 'ie ook door de tests, maar was het euvel wel weg na vervanging).
Maar ik heb een n52 met indirecte inspuiting, dus die heeft geen hpfp ? Of wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

lord_fh schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Maar ik heb een n52 met indirecte inspuiting, dus die heeft geen hpfp ? Of wel
Ow de N52 niet nee.

VANOS wellicht? Al zou ik beginnen met bougies en bobines - dat zijn de kosten niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

TommyGun schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:20:
[...]

Ow de N52 niet nee.

VANOS wellicht? Al zou ik beginnen met bougies en bobines - dat zijn de kosten niet.
Bougies zijn er paar maand geleden nieuw in gegaan, vanos solonoids gaan met aanstaande beurt. Miss helpt dat en anders idd bobine proberen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:43
lord_fh schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:22:
[...]

Bougies zijn er paar maand geleden nieuw in gegaan, vanos solonoids gaan met aanstaande beurt. Miss helpt dat en anders idd bobine proberen....
Hoewel het iets langer duurt voordat 'ie aanslaat, een cold start van een n/a 6-inline blijft nice klinken. Meer cold-start of acceleratie is welkom ;)
Zal de cold-start van mijn n55 deze week ook eens delen.

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb de cold-start functie bewust uitgezet voor m'n buren. :P

De mijne gaat direct naar idle, anders maakt zo'n N54 echt te veel lawaai.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOH4bp4ZdULNAnYI3G1zPbYaWPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ePpRyhBbuYb5lU0JtczjvmS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:26
noes schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:45:
[...]

Banden lijken me prima, maar ik zou de nieuwste banden achter zetten. Uitbreken is gevaarlijker dan onderstuur, en doordat je achterwielen weinig slijten kunnen ze bij weinig gebruik eerder door ouderdom op zijn dan door profiel. Zodra je dan nieuwe voorbanden nodig hebt, zet je de achterbanden voor en zet je er weer nieuwe achterbanden op.
Let op: bij voorwielaangedreven autos werkt het ietsjes anders: dan wil je meeste grip voor. Auto breekt sowieso veel minder uit. Je hebt eerder last van onderstuur. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:54

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

wheez50 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Let op: bij voorwielaangedreven autos werkt het ietsjes anders: dan wil je meeste grip voor. Auto breekt sowieso veel minder uit. Je hebt eerder last van onderstuur. :)
Je wilt ALTIJD de beste banden achter ongeacht hoe de auto aangedreven is.

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Laatst online: 23-05 07:45
Eagle Creek schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:51:
[...]

Kan al weken niet inloggen in parkmobile/easpark helaas. Jullie ook problemen?
Jups, ik ben er lang gevrijwaard van gebleven maar sinds vorige week heb ik geen ondersteuning meer.
Gebeld met Parkmobile (of Easypark), die gaven aan dat er geen support meer is met Connected Drive. Opmerkelijk, aangezien in hun eigen app dit nog steeds vermeld staat als mogelijkheid.
Gevraagd waarom de API veranderd moest worden, maar daarop kreeg ik geen eenduidige respons. ('met de overname door Easypark is er niets veranderd' vs 'de systemen worden langzaam gemigreerd').
Mijn beklag gedaan, want de integratie met mijn auto was de primaire reden om met Parkmobile door te gaan, ondanks de substantiële prijsverhoging die ze doorgevoerd hebben. Hun conclusie van het verhaal was dat BMW de oorzaak was.

Hierna met BMW gebeld, daar kreeg ik iets meer helderheid. Als je nog ingelogd was dan had je geluk gehad de laatste maanden, echter sinds dinsdag was er ergens iets veranderd waardoor het feest was afgelopen. Op mijn vraag waarom eenzijdig de support opgezegd werd gaf de dame aan dat BMW met een eigen parkeerding bezig was, maar dat al een aantal keren de datum hiervan was doorgeschoven.
Mijn ongenoegen hierover geuit, meer kon ik niet doen helaesch :F

Bovenstaande geeft wel te denken. Je betaalt geld voor connected drive en bijbehorende diensten, en als iemand in München ergens zat van is dan trekken ze het stekkertje los en dan mag je je redden.
Wanneer wordt Spotify-integratie afgeschaft? Ben benieuwd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:58

TommieW

Numa numa.

Civic09 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:37:

[Afbeelding]
Ik heb bij mijn F20 dezelfde sierlijsten, met ook dezelfde slijtage. Het lijkt dus wel een zwak punt te zijn. Ik heb het uiteindelijk opgelost door een F40 te bestellen. :+

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

DaFreakhead schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:52:
[...]

Jups, ik ben er lang gevrijwaard van gebleven maar sinds vorige week heb ik geen ondersteuning meer.
Gebeld met Parkmobile (of Easypark), die gaven aan dat er geen support meer is met Connected Drive. Opmerkelijk, aangezien in hun eigen app dit nog steeds vermeld staat als mogelijkheid.
Gevraagd waarom de API veranderd moest worden, maar daarop kreeg ik geen eenduidige respons. ('met de overname door Easypark is er niets veranderd' vs 'de systemen worden langzaam gemigreerd').
Mijn beklag gedaan, want de integratie met mijn auto was de primaire reden om met Parkmobile door te gaan, ondanks de substantiële prijsverhoging die ze doorgevoerd hebben. Hun conclusie van het verhaal was dat BMW de oorzaak was.

Hierna met BMW gebeld, daar kreeg ik iets meer helderheid. Als je nog ingelogd was dan had je geluk gehad de laatste maanden, echter sinds dinsdag was er ergens iets veranderd waardoor het feest was afgelopen. Op mijn vraag waarom eenzijdig de support opgezegd werd gaf de dame aan dat BMW met een eigen parkeerding bezig was, maar dat al een aantal keren de datum hiervan was doorgeschoven.
Mijn ongenoegen hierover geuit, meer kon ik niet doen helaesch :F

Bovenstaande geeft wel te denken. Je betaalt geld voor connected drive en bijbehorende diensten, en als iemand in München ergens zat van is dan trekken ze het stekkertje los en dan mag je je redden.
Wanneer wordt Spotify-integratie afgeschaft? Ben benieuwd :|
toon volledige bericht
:X :X
Hoi, je chat met Firoz. Helaas is de overeenkomst tussen Easypark en BMW enige tijd geleden beëindigd. Het is voor onze klanten helaas niet mogelijk om opnieuw te verbinden met ConnectedDrive.

De optie wordt nog wel in de app aangegeven. Echter is dit voor de gebruikers die het voertuig voor het beëindigen van de overeenkomt al hadden gekoppeld en nog steeds gekoppeld hebben. Het opnieuw verbinden met ConnectedDrive is helaas niet mogelijk daar wij geen toegang hebben tot de platform van BMW.
Ben 't helemaal met je eens. Echt zot dat dit soort integratie gewoon aan de gratie van de marketingcontracten zijn. Was zeer zeer tevreden gebruiker.

[ Voor 3% gewijzigd door Eagle Creek op 15-05-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hmm, nog een reden om mijn Connected Drive abo nog wat uit te stellen.

Wij gebruiken de Easypark app (op de telefoon) pas sinds kort. Drie parkeeracties, met de volgende resultaten:
- 1e keer ging perfect
- 2e keer een parkeerboete in huis, een 9 is geen G en dus een foutief kenteken ingevuld. Bezwaar is gemaakt. Eigen schuld uiteraard.
- 3e keer, parkeeractie mocht maximaal 4u duren? We zagen de app aftellen, bij de slagboom was de 4u letterlijk een paar tellen om en mocht ik met mijn pinpas betalen.

Gemengde gevoelens, maar in de basis werkt het wel. Leek mij wel handig om de app op ID7 te gebruiken maar dat kan dus ook niet meer.

Is de Spotify app wel een toegevoegde waarde tov Carplay?
En andere apps die nog de moeite zijn? Anders bespaar ik mij de euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
CarJunkyXL schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:14:
[...]

Ik heb nog de hexagon versie,(met blauwe strip) complete set liggen. Die mag je van mij voor 275 overnemen als je wilt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan verzonden worden. Laat maar weten of ik je kan helpen hiermee.
Dank voor het meedenken. Is deze set nog compleet nieuw of zo goed als nieuw? Ik heb zelf de hoogglans zwarte strips. Die zitten ook in de deurpanelen. Zijn deze te verwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Civic09 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:11:
[...]

Dank voor het meedenken. Is deze set nog compleet nieuw of zo goed als nieuw? Ik heb zelf de hoogglans zwarte strips. Die zitten ook in de deurpanelen. Zijn deze te verwisselen?
Ik PM je wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wheez50 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Nee juist bij voorwielaandrijving slijten achterbanden weinig en is de achterkant vaak erg licht waardoor uitbreken makkelijker gaat. Nieuwe dus achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Of ze voor of achter komen te liggen @noes en @wheez50 ga ik dan nog wel ff een nachtje over slapen ;)
Maar dat ik 2 nieuwe Premacy's 4 ga bestellen is wel duidelijk.
Even kijken wat ze bij mijn vaste bandenhandel (Dassen in Eindhoven) moeten kosten, is het verschil enkele tientjes gun ik hun de handel.
Anders via internet en bij een lokale bandenbeun er even op laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
noes schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:53:
[...]

Nee juist bij voorwielaandrijving slijten achterbanden weinig en is de achterkant vaak erg licht waardoor uitbreken makkelijker gaat. Nieuwe dus achter.
Ik hoor wat je zegt, en kan er de logica zeker van begrijpen, maar ik zou denken dat de wielen die de meeste effectieve tractie hebben de beste banden moeten heben, zodat de auto met meest doet wat je zegt.

Als je voorbanden slecht(er) zijn dan je achterbanden ga je welliswaar niet uitbreken, maar stuurt de auto uberhaupt slechter.

Vraag is natuurlijk wat je liever hebt, een auto die uitbreekt of een auto die 'niet' stuurt...

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Achter nieuw. Althans, als je de meest veilige optie wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

FireDrunk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:15:
[...]

Ik hoor wat je zegt, en kan er de logica zeker van begrijpen, maar ik zou denken dat de wielen die de meeste effectieve tractie hebben de beste banden moeten heben, zodat de auto met meest doet wat je zegt.

Als je voorbanden slecht(er) zijn dan je achterbanden ga je welliswaar niet uitbreken, maar stuurt de auto uberhaupt slechter.

Vraag is natuurlijk wat je liever hebt, een auto die uitbreekt of een auto die 'niet' stuurt...
Onderstuur is (voor de meeste mensen) veel eenvoudiger op te vangen dan overstuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:03
[...]

Ik heb eens met onze Twingo gereden die meer grip voor (nieuwe banden) dan achter had (oude banden) en rotondes met nat wegdek zijn dan soms een kunst om te nemen. Achter ging er sneller vandoor dan mij lief was :X

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FireDrunk
Tja, voor mij blijft het simpel: 4 goede banden, geen gezeik. Een van de belangrijkste onderdelen van je auto denk ik dan :)

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Als je auto niet meer stuurt heb je dat op tijd door. Een auto die uitbreekt verrast je.

Punt is: je wil nooit slechte banden hebben.

Pagina: 1 ... 216 ... 357 Laatste