Toon posts:

Het grote BMW-topic #14 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 217 ... 220 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:16:
De mijne gaat direct naar idle, anders maakt zo'n N54 echt te veel lawaai.
Heb je nog updates? Schadeafhandeling?

Het is sowieso cilinder ipv cylinder... ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06 22:20

Toff

FP ProMod
noes schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:56:
[...]
Als je auto niet meer stuurt heb je dat op tijd door. Een auto die uitbreekt verrast je.
Het is al even geleden, maar als ik me goed herinner reed men bij Slotemakers slipschool met (RWD) normale voorbanden en speciaal geprepareerde "slicks" achter.
Heb daar zo veel op de natte rotonde rondgedrift dat ik er genoeg van kreeg. Heb jij weleens een slipcursus gevolgd? Gecontroleerd (achter) uitbreken is heel eenvoudig en zou eigenlijk tot de basisvaardigheden voor het rijbewijs moeten horen imho. Niks fijners dan een vers laagje sneeuw en een flink parkeerterrein. :*)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54

Bommes

Capo del formaggio

FireDrunk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:34:
Tja, voor mij blijft het simpel: 4 goede banden, geen gezeik. Een van de belangrijkste onderdelen van je auto denk ik dan :)
Eensch maar om dan voor maar er af te gooien omdat ze niet ook splinternieuw zijn is ook weer zo wat toch??
In dit geval en eigenlijk bij de meeste auto's wel zo slijten banden niet gelijkmatig voor en achter.
Er zal dus ergens een keer een setje voor of achter vervangen moeten worden.

Maar goed het blijft natuurlijk wel tweakers, waar de reageerders over elkaar heen buitelen om te vertellen wat het absolute juiste uber optie is. >:) ;) (korreltje zout, alle adviezen zijn welkom, maar goed is goed he)

Er komen 2 nieuwe banden op, in dit geval achter, voor zijn 3 jaar oud, nog netjes in het profiel.
Klaar het leven is al duur genoeg (y)

[Voor 3% gewijzigd door Bommes op 15-05-2023 21:23]

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:57:
Maar goed het blijft natuurlijk wel tweakers, waar de reageerders over elkaar heen buitelen om te vertellen wat het absolute juiste uber optie is. >:) ;) (korreltje zout, alle adviezen zijn welkom, maar goed is goed he)
d:)b
Bommes schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:57:
Er komen 2 nieuwe banden op, in dit geval achter, voor zijn 3 jaar oud, nog netjes in het profiel.
Klaar het leven is al duur genoeg (y)
Groot gelijk!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:56
Zo... Ik kon het niet laten om garantie of korting op de licentie af te wachten, dus zojuist xHP stage 2 geïnstalleerd. Duurde welgeteld 3:30, dus dat was vlot gedaan! Daarna even een rondje van een kleine 40km gereden in alle modi en morgen nog 80km op en neer naar kantoor en dan is die als het goed is ingeleerd.

Nu kijken hoe lang het gaat lukken om MHD uit te stellen. Met Black Friday hebben ze meestal een actie, maar ik gok dat ik dat niet ga halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:38:
Zo... Ik kon het niet laten om garantie of korting op de licentie af te wachten, dus zojuist xHP stage 2 geïnstalleerd. Duurde welgeteld 3:30, dus dat was vlot gedaan! Daarna even een rondje van een kleine 40km gereden in alle modi en morgen nog 80km op en neer naar kantoor en dan is die als het goed is ingeleerd.

Nu kijken hoe lang het gaat lukken om MHD uit te stellen. Met Black Friday hebben ze meestal een actie, maar ik gok dat ik dat niet ga halen.
Haha, maar xHP heeft ook altijd een Black Friday actie 15% korting, maar dat is je al niet gelukt.
xHP stage 3, rijdt trouwens iedereen in die ik ken met een M135i/140i ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheBrut3
FabiandJ schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:43:
Haha, maar xHP heeft ook altijd een Black Friday actie 15% korting, maar dat is je al niet gelukt.
xHP stage 3, rijdt trouwens iedereen in die ik ken met een M135i/140i ;)
Klopt, maar xHP licentie is goedkoper :+ Of minder duur.
Map switchen kan altijd nog, stage 2 werd omschreven als sweetspot voor een daily.

Reed tijdens de rit ook nog een stukje achter een andere M140i, denk ik... Zat een andere uitlaat op, dus had ook een andere motor kunnen zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is er nog iemand in de markt voor een Z4, maar is een Z4M of sDrive35i wat te saai?

Er is dus serieus iemand geweest die zichzelf een Z4 GT3 heeft gebouwd en het schijnt nog straatlegaal te zijn ook _/-\o_

En niet onbelangrijk, het ding is te koop. Veiling loopt vandaag af.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-06 15:19
[...]

Als je auto niet meer stuurt heb je dat op tijd door. Een auto die uitbreekt verrast je.

Punt is: je wil nooit slechte banden hebben.
Als mijn auto uitbreekt, doet 'ie een pirouette en dat was het. Als mijn auto niet uitbreekt en niet stuurt, ben ik een passagier. Maar je hebt gelijk: Tijd zat om me schrap te zetten. Is idd fijn :)

Ik heb niet gezegd dat bij voorwielaangedreven autos de beste banden voor moeten. Ik heb alleen gezegd dat het bij voorwielaangedreven autos niet zo makkelijk is als bij 'standaard' bmw's. Een voorwielaangedreven auto die grip verliest op aangedreven wielen, is onbestuurbaar en gaat rechtdoor tot 'ie stopt.

Een achterwielaangedreven auto ... vanalles is mogelijk? O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
[...]

Punt is: je wil nooit slechte banden hebben.
Op een voorwielaandrijver slijten de voorbanden harder dan de achterbanden, zelfs met een 25 jaar jongere @StevenK achter het stuur in de tijd dat hij ook rally's reed en de handrem net zoals het stuur als besturing gebruikte.. #ervaring. Ik legde altijd de mindere voorbanden naar achteren en dan voor nieuwe.

Het verschil tussen verrast worden en aan voelen komen ligt heel erg aan de auto, maar ook aan waardoor hij grip verliest. Als dat is doordat je te lomp op het gas gaat, dan gaat dat zo snel dat je ermee geoefend moet hebben om te weten waar de grens ligt. Als dat is omdat je op de grens van de grip rijdt, dan kun je het, afhankelijk van hoe communicatief het onderstel is, aan voelen komen.

Als je weet dat hij toch grip gaat verliezen (zoals in de rallysport vaak het geval is) dan is het zaak dat voor te zijn door de auto in een slip te dwingen voor hij grip verliest, dan kun je controle houden over de slip / drift die ontstaat.

En is het voor een deel ook weten wat de auto kan en doet. Onze 340 is een xDrive, dus daar weet ik dat wanneer ik veel te lomp instuur, hij aan de voorkant gaat trekken. En de andere heeft een LSD en daarvan weet je dat je hem kun voelen springen / slippen, maar dat 'ie toch redelijk stabiel kan blijven. En voor beide geldt: blijven uitproberen...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:38
Enige reden voor mij om alle 4 de banden tegelijk te vervangen is de Xdrive.... en omdat ik een breedset heb kan ik voor en achter ook niet wisselen...

dus @Bommes : groot gelijk, goed is goed. daarnaast rij je niet op een circuit ermee. 2 banden vervangen in jouw situatie is meer dan prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheBrut3
StevenK schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:08:
Op een voorwielaandrijver slijten de voorbanden harder dan de achterbanden, zelfs met een 25 jaar jongere @StevenK achter het stuur in de tijd dat hij ook rally's reed en de handrem net zoals het stuur als besturing gebruikte.. #ervaring. Ik legde altijd de mindere voorbanden naar achteren en dan voor nieuwe.

Het verschil tussen verrast worden en aan voelen komen ligt heel erg aan de auto, maar ook aan waardoor hij grip verliest. Als dat is doordat je te lomp op het gas gaat, dan gaat dat zo snel dat je ermee geoefend moet hebben om te weten waar de grens ligt. Als dat is omdat je op de grens van de grip rijdt, dan kun je het, afhankelijk van hoe communicatief het onderstel is, aan voelen komen.

Als je weet dat hij toch grip gaat verliezen (zoals in de rallysport vaak het geval is) dan is het zaak dat voor te zijn door de auto in een slip te dwingen voor hij grip verliest, dan kun je controle houden over de slip / drift die ontstaat.

En is het voor een deel ook weten wat de auto kan en doet. Onze 340 is een xDrive, dus daar weet ik dat wanneer ik veel te lomp instuur, hij aan de voorkant gaat trekken. En de andere heeft een LSD en daarvan weet je dat je hem kun voelen springen / slippen, maar dat 'ie toch redelijk stabiel kan blijven. En voor beide geldt: blijven uitproberen...
Maar dat is een hele andere situatie dan een dag dagelijks ritje voor de gemiddelde weggebruiker. Jij bent er op gefocust en weet hoe te handelen. Dat zal bij menigeen een stuk anders zijn wanneer tijdens een dagelijks ritje de achterkant ineens geen zin meer heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:20
MadMarky schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 00:13:
Is er nog iemand in de markt voor een Z4, maar is een Z4M of sDrive35i wat te saai?

[Afbeelding]

Er is dus serieus iemand geweest die zichzelf een Z4 GT3 heeft gebouwd en het schijnt nog straatlegaal te zijn ook _/-\o_

En niet onbelangrijk, het ding is te koop. Veiling loopt vandaag af.
Auto is volgens de advertentie van alpineskiër Jens Byggmark, dat is de zwager van Jon Olsson. Je weet wel, die andere skiër/youtuber die nogal wat Audi's, Rolls Royce en ander spul onder handen heeft genomen.

Hoogste bod staat voor nu op 63.000eu, nu heb ik geen idee van prijzen maar dat vind ik nog wel meevallen eigenlijk :P

Acties:
  • +6Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
CreativeS schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:22:
[...]

Heb je nog updates? Schadeafhandeling?
De man is opgepakt. :*) Hij werd herkend door een wijkagent. Ik ben bijgevoegd bij het dossier als slachtoffer en als hij wordt veroordeeld dan moet hij de schade betalen. De taxatie kwam uit op bijna €3000,- schade. :o

Ondertussen heb ik al zelf een andere kofferklep gekocht in Le Mans blue, dus die wil ik zelf even overzetten. Dan moet de bumper nog worden gespoten dan. Maar ik heb ook ontzettend veel andere plekken zoals steenslag, enzovoort. Dus ik zit er aan te denken om alles maar bij te laten werken dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
nvt

[Voor 99% gewijzigd door CreativeS op 16-05-2023 21:17]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Brainsz schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:46:
Hoewel het iets langer duurt voordat 'ie aanslaat, een cold start van een n/a 6-inline blijft nice klinken. Meer cold-start of acceleratie is welkom ;)
Inclusief wat DVD-navi gezoek... en luchtroosters die actief worden :)

Niet helemaal de koudstart afgewacht, iets te weinig tijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 21:02

FireDrunk

BBG'er
Hoor ik nou aan het einde een band (belt) 'zingen'? Of zou dat de airco(pomp) zijn die aan gaat?
Toerental daalt dan ook iets.

Even niets...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Aan het einde zet ik de wagen in D. Daarom daalt het toerental. Nergens een ‘whining belt’. Poelies en snaar zijn recent vervangen. Aircopomp hoor je wel eens… maar goed, lekt niet… dus vervang ik nog niet. In juni zijn belangrijkere issues aan de beurt. Beide Disa-kleppen, carterventilatie en APK. Als de waterpomp aan de beurt is, laat ik de aircopomp en thermostaat meenemen.

[Voor 35% gewijzigd door CreativeS op 17-05-2023 10:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 21:02

FireDrunk

BBG'er
Ah, ik had gemist dat je hem in "D" zette!, vandaar!

Even niets...

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

RAAF12

Penny Wise & Pound Foolish

Rivanov schreef op maandag 15 mei 2023 @ 07:33:
[...]

Die regen weergave en dito 110km/h beperking kreeg ik gisteren hier in Frankrijk ook.
Was aangenaam verrast. :)
En als de laatste regendrupjes van de ruit zijn gaat het display weer naar 130km.
Wat ik nog niet eerder gezien had is het laten zien in het display hoelang het duurt voordat het inhaalverbod wordt opgeheven, dat gaat in stappen van 100 meter (1km-0m) Vandaag gezien op de N-2 in Spanje. Op die dodenweg grossieren ze in inhaalverboden. De tweebaansweg wordt veel gebruikt door mensen die de tolweg niet willen gebruiken.....

[Voor 13% gewijzigd door RAAF12 op 18-05-2023 20:49]

Raven

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 01:08
Zit nu al enkele maanden achter een G31 LCI te zoeken die voor mij de juiste specs heeft. Kom ik nu een mooie exemplaar tegen, op het eerste zicht heeft die alles aan boort maar als ik door specs ga mist die toch weer die ene optie die mij weer doet twijfelen.
Geen 3D parkeerzicht, ik heb zo’n voorgevoel dat ik dit vroeg of laat zal gaan missen, hier in de buurt zijn de wenige parkeerplaatsen serieus krap, ik heb zelf geen oprit dus het is elke dag beetje zoeken waar in hem kwijt kan.

Als ik deze optie gewoon bij de dealer achteraf kan laten inbouwen zou ik dit absoluut overwegen, zelfs mocht het een flinke duit kosten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 21:20
Zal een dure grap worden denk ik of heb je zonder die opties al wel camera’s rondom?
Dan is het wellicht achteraf te coderen.

Als je geen camera’s hebt wordt het erg duur om achteraf te doen vrees ik.

Normale camera en sensoren vind ik erg goed en nauwkeurig werken, op een gegeven moment weet je hoe ver je kunt gaan. Is dat echt geen optie?

• jos707
Alleen de standaard parking assist, dus enkel camera achteraan. Dus dan mis ik nog de camera vooraan en twee in de zijspiegels.
Ik ben er mij van bewust dat dit wel eens een dure operatie zou kunnen worden, maar het alternatief is een volledige nieuwe bestellen en dat is nog veel duurder 😅

Niet dat ik niet zonder kan maar het is vooral een groot gemak. De 5’er is gewoon een enorme bak aan auto en veel van die parkeerplekken hebben van die irritante lage borduurstenen rondom die net boven de bumper uitsteken, dus als je langs voor inparkeert weet je nooit hoever je mag gaan voordat je zo’n steen aantikt.
Heb je hier ook een ondergrondse garage waar je bij het uitrijden een krappe bocht van 90 graden moet nemen met ook weer aan weerskanten lage borduren. Heb mijn huidige velgen hierdoor helemaal aan gort gereden, dus zo’n 3D camera zicht zou eigenlijk wel van pas komen.

• StevenK
Iemand nog tips of er iets van een zonnebril houder bestaat voor de F3x? Of moet ik een universele clip aan de zonneklep bevestigen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27
jos707 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:59:
Alleen de standaard parking assist, dus enkel camera achteraan. Dus dan mis ik nog de camera vooraan en twee in de zijspiegels.
Ik ben er mij van bewust dat dit wel eens een dure operatie zou kunnen worden, maar het alternatief is een volledige nieuwe bestellen en dat is nog veel duurder 😅

Niet dat ik niet zonder kan maar het is vooral een groot gemak. De 5’er is gewoon een enorme bak aan auto en veel van die parkeerplekken hebben van die irritante lage borduurstenen rondom die net boven de bumper uitsteken, dus als je langs voor inparkeert weet je nooit hoever je mag gaan voordat je zo’n steen aantikt.
Heb je hier ook een ondergrondse garage waar je bij het uitrijden een krappe bocht van 90 graden moet nemen met ook weer aan weerskanten lage borduren. Heb mijn huidige velgen hierdoor helemaal aan gort gereden, dus zo’n 3D camera zicht zou eigenlijk wel van pas komen.
Tijdens de corona ellende waren een aantal opties niet leverbaar in de 5 (waaronder de fancy camera optie) ivm chipstekort. En als je naar een LCI zoekt dan zit je met de meeste auto's precies in die poule te kijken waarop dit slecht leverbaar was.
Optie wellicht om een PFL G31 te kopen en dan de nieuwere lichtunits te retrofitten? Lijkt van buiten dan precies een LCI :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:01
StevenK schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:21:
Iemand nog tips of er iets van een zonnebril houder bestaat voor de F3x? Of moet ik een universele clip aan de zonneklep bevestigen.
Check Amazon oid genoeg keuze. Dit is maar een voorbeeld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jos707
DaFreakhead schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:40:
[...]

Tijdens de corona ellende waren een aantal opties niet leverbaar in de 5 (waaronder de fancy camera optie) ivm chipstekort. En als je naar een LCI zoekt dan zit je met de meeste auto's precies in die poule te kijken waarop dit slecht leverbaar was.
Optie wellicht om een PFL G31 te kopen en dan de nieuwere lichtunits te retrofitten? Lijkt van buiten dan precies een LCI :)
Klopt die surround camera is een zeldzaamheid op de LCI. Maar ik ga geen ouder model rijden enkel en alleen om die reden, zoveel heb ik er nu ook weer niet voor over 😊

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
jos707 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 00:28:
Klopt die surround camera is een zeldzaamheid op de LCI. Maar ik ga geen ouder model rijden enkel en alleen om die reden, zoveel heb ik er nu ook weer niet voor over 😊
Het is maar net wat je belangrijker vindt hè... aanzien of comfort :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27
[...]

Als je goed zoekt dan kun je dikkere PFLs vinden dan LCI's!

In Duitsland is de G31 PFL bijvoorbeeld geleverd geweest met laserkoplampen, night vision is zelfs iets wat je kunt vinden (zit niet op de LCI). Wat voor zover ik weet wst van binnen het enige verschil is, betreft het idrive scherm dat een tikje groter is en die attention assist camera in de instrumentencluster.
En als klap op de vuurpijl is de m550d uit het assortiment gehaald, nu moet je behelpen met een 540d :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heerenjasper
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-06 10:10
Iemand recent ervaring gehad met de levering van een BMW uit Mexico?

Mijn 320e is geproduceerd op 24 februari in San Luis Potosí. Vervolgens duurde het 2 maanden om hem per boot in Zeebrugge te krijgen waar hij nu ook dik 2 weken staat. Iemand een idee hoe lang auto's daar tegenwoordig staan? Ik lees wel dat er een tekort is aan chauffeurs maar kan nergens iets vinden over de actuele vertragingen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Heerenjasper schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:41:
Iemand een idee hoe lang auto's daar tegenwoordig staan?
Wat zegt de dealer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heerenjasper
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-06 10:10
Dat ze het niet weten.. 😂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Dan zal er hier ook wel niet zoveel informatie vandaan komen... :)
Het zal toch altijd enorm fluctueren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 03-06 16:30
jos707 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:50:
Zit nu al enkele maanden achter een G31 LCI te zoeken die voor mij de juiste specs heeft. Kom ik nu een mooie exemplaar tegen, op het eerste zicht heeft die alles aan boort maar als ik door specs ga mist die toch weer die ene optie die mij weer doet twijfelen.
Geen 3D parkeerzicht, ik heb zo’n voorgevoel dat ik dit vroeg of laat zal gaan missen, hier in de buurt zijn de wenige parkeerplaatsen serieus krap, ik heb zelf geen oprit dus het is elke dag beetje zoeken waar in hem kwijt kan.

Als ik deze optie gewoon bij de dealer achteraf kan laten inbouwen zou ik dit absoluut overwegen, zelfs mocht het een flinke duit kosten.
Ik zou eerst verhuizen. Een beetje bmw heeft zijn eigen parkeerplek! Scheelt ook weer een gimmick op de auto. Zakkende spiegels en camera achter is meer dan voldoende voor mij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:58
CreativeS schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:22:
[...]

Inclusief wat DVD-navi gezoek... en luchtroosters die actief worden :)

Niet helemaal de koudstart afgewacht, iets te weinig tijd.
Heel smooth en gezond, ook laag in de toeren.

Ik zat sub-optimaal te filmen waardoor het filmpje abrupt stopt. Wilde iig de huidige footage niet weggooien. Ik wacht normaal gesproken nog +5/10 seconden voordat ik 'm in D zet en rustig weg rij, dan zijn de toeren ook een stuk lager. Gehele cold-start + uitlaat klep duurt ongeveer ~40 sec, maar daar wacht ik niet op.

ps. raampje stond open, daarom iets luider.
Ik heb de cold-start functie bewust uitgezet voor m'n buren. :P

Ik twijfelde om het ook uit te laten zetten. De buren weten hier ook exact wanneer ik weg ga :P . Maar, er zal wel een goed mechanische reden zijn voor de luidere start toch

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TheBrut3
Brainsz schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:56:
Maar, er zal wel een goed mechanische reden zijn voor de luidere start toch
Volgens mij is dat zodat de kats wat sneller op arbeidstemperatuur komen. Althans, dat is mij ooit wijsgemaakt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik twijfelde om het ook uit te laten zetten. De buren weten hier ook exact wanneer ik weg ga :P
En we noemen het 'een producteigenschap' als men klaagt.

"Sorry, niets aan te doen."

We hebben 2 lawaaimakers op de oprit. Al is het geluid van mijn wagen wat dieper. Bij warme motor zit er een lichte roffel in. Ze weten ook wanneer ik thuis kom... met Ferodo DS Performance remblokken die niet op temperatuur zijn... wil men wel eens gepiep horen :D

Hopelijk wordt dat straks anders als de 335i-remmerij eronder zit. Originele schijven (348mm/336mm tegen 300mm voor en achter nu) met Hawk HPS 5.0 blokken. Remklauwen worden nu gezandstraald, gecoat in een subtiele kleur (geen groen, geel, oranje, blauw, et cetera) en gereviseerd met nieuwe onderdelen.
Maar, er zal wel een goed mechanische reden zijn voor de luidere start toch.
Zoals @TheBrut3 zegt... is puur om de kats sneller op temperatuur te laten komen. Uitlaatgassen ruiken direct na de start ook anders dan met warmere kats. Zeker een Euro 4 :+

[Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 19-05-2023 14:36]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:39
Met trots kan me nu ook aanmelden voor dit topic (kon ik eigenlijk al). Ik heb recent een BMW 650i xDrive Gran Coupe gekocht wat ik woensdag kan afhalen. Ik kom van een 118i (E87), klein sprongetje gemaakt met een luxere auto. Tevens heb ik een Seat Mii gekocht voor de kleine afstanden. Zal de foto's posten zodra het mogelijk is.

Ik zal me even verdiepen in Bimmercode; gelukkig niet te duur om zelf te programeren maar toch vind ik het een beetje zonde als je het maar 1 keer gebruikt. Is anders iemand hier in de buurt van Rotterdam die dat voor een leuk prijsje voor mij kan doen zoals @Rainesh dat voortreffelijk deed voor de VAG's (nogmaals bedankt voor je buitengewone hulp)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:58
RRCreations schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:57:
Met trots kan me nu ook aanmelden voor dit topic (kon ik eigenlijk al). Ik heb recent een BMW 650i xDrive Gran Coupe gekocht wat ik woensdag kan afhalen. Ik kom van een 118i (E87), klein sprongetje gemaakt met een luxere auto. Tevens heb ik een Seat Mii gekocht voor de kleine afstanden. Zal de foto's posten zodra het mogelijk is.

Ik zal me even verdiepen in Bimmercode; gelukkig niet te duur om zelf te programeren maar toch vind ik het een beetje zonde als je het maar 1 keer gebruikt. Is anders iemand hier in de buurt van Rotterdam die dat voor een leuk prijsje voor mij kan doen zoals @Rainesh dat voortreffelijk deed voor de VAG's (nogmaals bedankt voor je buitengewone hulp)?
Probeer Vagcom Dordrecht eens :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
synx6 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:49:
[...]

Ik zou eerst verhuizen. Een beetje bmw heeft zijn eigen parkeerplek! Scheelt ook weer een gimmick op de auto. Zakkende spiegels en camera achter is meer dan voldoende voor mij.
Inderdaad, ik moet er zelf niet aan denken een dergelijke dure en mooie auto altijd op krappe openbare parkeerplaatsen te moeten stallen. Ik vind het al vervelend als ik hem af en toe een keer op een groot parkeerterrein moet zetten. Zonder eigen oprit reed ik zeker niet in een mooie BMW.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:34

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

RRCreations schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:57:

Ik zit net onder Rotterdam ;)

BMW G31

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

[...]

Grootste reden voor de surround cam is vooral in parkeergarages of plaatsen met van die hoge stoepranden. Soms kun je de neus gewoon slecht zien, de camera is ideaal om te voorkomen dat je net een stoeprand raak imo.

Puur voor parkeren is het niet nodig maar wel prettig. Zeker bij grotere auto's.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:34

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Ook om gewoon netjes in een parkeervak te zetten is 360camera’s ideaal.
Zelfs een G31 is al krap op veel nederlandse parkeervakken.

BMW G31

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:49
[...]

Hier ook een G31 LCI met 360 camera’s; ik vond de achter camera voldoende, mijn vrouw niet (op de ix3 zit ook 360). Daarom de 360 genomen. Als ik een advies mag geven… als je twijfelt over een optie; doe je er goed aan te wachten tot er een naar jouw zin is. Er komt vanzelf wat binnen jouw budget beschikbaar, die wel helemaal naar wens is. Op zulke bedragen wil je geen consensus bereiken; krijg je later spijt van.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik heb de cold-start functie bewust uitgezet voor m'n buren. :P

[Afbeelding]
Ik heb de cold start aanstaan bij de F80 M3, ik rij er niet elke dag mee dus beetje herrie bij het starten mag dan wel :9~

Verder volgende week Endless MX72 Plus remblokken voor laten monteren, DOT4 remvloeistof en Millway camber plates.

[Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 20-05-2023 10:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Civic09 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:31:
Ik lees op BMW fora elders over een recall voor de B48 motoren i.v.m. een koelleiding die spontaan af kan breken. Materiaal (hard kunststof) veroudert door de hoge temperaturen. Vervangingsonderdeel schijnt van rubber te zijn.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2022/MC-10212788-9999.pdf
https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1940915

Vooral meldingen uit Amerika waar BMW dit kosteloos oplost. Geen idee of dit probleem in Europa ook speelt, ik zou zeggen dat hier geen verschil in zit. Maar wellicht probeert BMW dit hier liefst onder de radar te houden en mag je gewoon zelf betalen. Ik hou persoonlijk niet van zo'n 'tikkende tijdbom' dus zou het liefst het onderdeel preventief laten vervangen. Misschien binnenkort eens even bij de dealer onder de aandacht brengen.

Bij mijn vorige auto (Mazda 6) gingen de remklauwen vast zitten. Was toen in Amerika een terugroepactie en Mazda NL deed net alsof ze nergens van wisten. Hoog opgespeelden uiteindelijk is de boel kosteloos vervangen.
Gisteravond ineens melding van motortemperatuur te hoog. Gematigd rijden. Stonk ontzettend naar koelvloeistof maar geen plassen onder de auto, alleen wat sporen van vloeistof op de bodemplaat.

Uiteindelijk 2liter gedemineraliseerd water erbij gegooid en de auto laten staan vannacht.
Vanmorgen was er alweer bijna een liter uit. En erbij de melding koelvloeistof vullen. Waarom dit niet eerder gemeld wordt? 8)7

Expansievat weer bijgevuld met gedemineraliseerd water en 2km naar de dealer gereden met alleen de melding koelvloeistof bijvullen.

Ik heb nog wel bij de dealer aangekaart dat het misschien de bekende issue was zoals @Civic09 beschreven heeft, maar de dealer wist van niets uiteraard. Behalve dat het wel een vaak voorkomend probleem was.

Uiteindelijk vandaag wel gelijk opgelost, maar de factuur laat wel duidelijk zien wat het was....
Dus heb je een B48, mijne heeft 85k op de teller; houd het in de gaten in ieder geval of laat het preventief vervangen.

Signature

• RAAF12

RAAF12

Worden die modellen met 360 cams ook met automatisch inparkeren geleverd? Ik de optie code niet vinden.

Raven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Civic09
  • Nu online
Tsja bekend probleem alleen BMW NL probeert het onder de pet te houden. Prijs valt me mee, offerte van Dusseldorp was ruim 400 euro.

Was op een ander forum ook iemand met een soortgelijke offerte. Heb die de dealer onder de neus gedrukt maar gaf aan dat ontluchten van koelsysteem ook moet gebeuren en dat verklaart dan de hogere kosten. Zie ik hier ook niet vermeld staan maar zal een dealer echt niet vergeten.

Heb mijn slang vorige week preventief laten vervangen door een specialist in de buurt. Was net op tijd want ding brak bij de minste aanraking spontaan af aldus de monteur;

Maar inderdaad voorkomen is beter dan genezen.

[Voor 28% gewijzigd door Civic09 op 20-05-2023 18:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

Ik meen dat vanaf een bepaald bouwjaar/maand de betere onderdelen vanaf fabriek zijn geplaatst. Niet iedereen krijgt er last van. edit:

This Service Action involves F22, F23, F30, F31, F32, F33, F34 and F36 vehicles produced from April 24,
2015 to September 24, 2019.

De B48 vanaf 2019 in een G20 wordt niet genoemd.

[Voor 44% gewijzigd door RAAF12 op 20-05-2023 19:22]

Raven

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:10

Theimon

Snapte!?

Civic09 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:22:
Tsja bekend probleem alleen BMW NL probeert het onder de pet te houden. Prijs valt me mee, offerte van Dusseldorp was ruim 400 euro.

Was op een ander forum ook iemand met een soortgelijke offerte. Heb die de dealer onder de neus gedrukt maar gaf aan dat ontluchten van koelsysteem ook moet gebeuren en dat verklaart dan de hogere kosten. Zie ik hier ook niet vermeld staan maar zal een dealer echt niet vergeten.

Heb mijn slang vorige week preventief laten vervangen door een specialist in de buurt. Was net op tijd want ding brak bij de minste aanraking spontaan af aldus de monteur;

Maar inderdaad voorkomen is beter dan genezen.
Dan zou je 100 euro betalen voor ontluchten? Ik mag hopen dat dateen grap is. Als ze het expansievat vervangen (of ieder andere grote reparatie aan een koelsysteem) hoort ontluchten er gewoon bij.

Verdienen dealers zo slecht dat ze dit soort flauwekul gaan factureren?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Civic09
  • Nu online
Theimon schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:34:
[...]

Dan zou je 100 euro betalen voor ontluchten? Ik mag hopen dat dateen grap is. Als ze het expansievat vervangen (of ieder andere grote reparatie aan een koelsysteem) hoort ontluchten er gewoon bij.

Verdienen dealers zo slecht dat ze dit soort flauwekul gaan factureren?
Ik ben bang van wel. Hieronder de offerte van Dusseldorp Zwolle. Prijs is excl. BTW. Dus exact 100 euro meer…

url=https://ibb.co/260LpPm][/url]

Sowieso vreemd dat de prijs van een identieke reparatie bij de officiële dealer zoveel verschilt. Heeft er bij mij in ieder geval voor gezorgd dat ik niet meer naar de dealer ga voor onderhoud.

[

[Voor 20% gewijzigd door Civic09 op 20-05-2023 20:23]

• Civic09
  • Nu online
RAAF12 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:27:
Ik meen dat vanaf een bepaald bouwjaar/maand de betere onderdelen vanaf fabriek zijn geplaatst. Niet iedereen krijgt er last van. edit:

This Service Action involves F22, F23, F30, F31, F32, F33, F34 and F36 vehicles produced from April 24,

Voor de F3X-reeks betekent het gewoon dat het alle auto’s betreft met B48-motor vanaf de LCI tot productieeinde. De B48 is ook in vele ander BMW’s te vinden maar daarvan zijn aanbouwdelen en dus ook slangen van het koelsysteem anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Nu online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:30
RAAF12 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:27:

Bijvoorbeeld de B48B20B die ik heb niet? Maar de B48B20A weer wel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matadores
Bah bah; daar heeft die jonge dame flink haar best voor moeten doen! Erg jammer weer 😮‍💨

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

Matadores schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:46:
[...]

Bijvoorbeeld de B48B20B die ik heb niet? Maar de B48B20A weer wel?
Ik reageerde op de posting van BMW_M3
Dus heb je een B48, mijne heeft 85k op de teller; houd het in de gaten in ieder geval of laat het preventief vervangen.
Dat lees ik dat alle motoren van dat type een aanbouw hebben van slechte slangen ect. Wat dus niet zo is. Ik ben wel voor de feiten op een rij zetten. De mijne heeft trouwens 110k gedraaid misschien zijn er lezers die dat boeiend vinden (of niet)

[Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 21-05-2023 00:15]

Raven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Tja, tegenwoordig gaat men maar gewoon... in plaats van wachten.
Sterkte!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheBrut3
Vandaag een rondje gereden zodat de accu vol was en daarna MHD stage 1 er op gezet. Ik moet zeggen dat een beetje extra vermogen wel lekker is! Het is ook absoluut nodig bij het inhalen :+ Al moet ik eerlijk zeggen dat het verschil minder merkbaar is dan ik dacht. Al is natuurlijk de vraag hoeveel een standaard B58 daadwerkelijk draait. Als ik de stock dyno's mag geloven gaan er veel richting de 360pk, toch wat meer dan de opgegeven 340. Dat maakt het verschil met een tune naar iets meer dan 400pk al minder.

Maarja... Genieten van relatief lichte en vlotte wagens met een plofmotor, voordat we allemaal aan de saaie, emotieloze en vooral zware electrische hokken moeten.

Nu hopen dat ik binnen nu en 10 maanden geen garantieclaim heb op iets mbt de motor of aandrijflijn.
Bah balen, sterkte! Iedereen verder wel oké? Zolang de auto recht is fixen ze dat gewoon denk ik.

[Voor 13% gewijzigd door TheBrut3 op 21-05-2023 10:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Nu online
TheBrut3 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:52:
[...]

Bah balen, sterkte! Iedereen verder wel oké? Zolang de auto recht is fixen ze dat gewoon denk ik.
Gelukkig geen lichamelijk letsel :). Ik hoop 't inderdaad. De deuren hingen wel scheef en het voorwiel stond ook scheef, maar dat hoeft wellicht niets te zeggen.

Het verschil in schade was wel echt bizar. Van de C2 van de tegenpartij was het gehele front tot de voorwielen/motorblok compleet verdwenen. Mijn auto kon 'op eigen kracht' de takelwagen nog opgereden worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Pellicaantje schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:12:
[...]
Het verschil in schade was wel echt bizar. Van de C2 van de tegenpartij was het gehele front tot de voorwielen/motorblok compleet verdwenen. Mijn auto kon 'op eigen kracht' de takelwagen nog opgereden worden.
Nu weet ik weer waarom ik mijn vrouw en kinderen liever in de E91 laat gaan dan in een koekblik. Alleen jammer dat ze een auto meer als een gebruiksvoorwerp zien 🙈

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

M’n navigatie weer ge-update met de 2023-02 Europe maps.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lord_fh
Hier weer een e39 528i leenhok staan ipv de e83 die nu weeeeeer weg is voor de lekkage. Als het nu niet opgelost is gaat ie eruit , ik heb in die 10 maanden dat ik hem heb er meer armoe van dan plezier met constant de pijn in m'n pens van water in de auto.

Zou zonde zijn van de auto opzich zelf, uitvoering en motorisering, maar dit trek ik niet :F

Geen idee wat er voor terug zou moeten komen, maargoed er maar voor de laatste keer van uit gaan dat het goed gaat...

[Voor 30% gewijzigd door lord_fh op 21-05-2023 16:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:26:
Hier weer een e39 528i leenhok staan ipv de e83 die nu weeeeeer weg is voor de lekkage. Als het nu niet opgelost is gaat ie eruit , ik heb in die 10 maanden dat ik hem heb er meer armoe van dan plezier met constant de pijn in m'n pens van water in de auto.
Heb je nou al eens andere echte BMW specialisten benaderd?

Rap, Offenga, Gijsbertsen, gewoon voorgelegd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lord_fh
CreativeS schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:56:
[...]

Heb je nou al eens andere echte BMW specialisten benaderd?

Rap, Offenga, Gijsbertsen, gewoon voorgelegd...
Heb ik, maar tis gewoon niet te zien. Alle standaard dingen zijn gecheckt en verholpen (rooster, afwatering dak, tankhals rubbers, thule kabelboom trekhaak) Het komt ergens langzaam naar binnen, idee is nu om (weer) echt langzaam van onder naar boven te werken, bumper eraf, t moet iets kleins zijn nu. Voordeel nu is dat het kurkdroog weer is en dus ook in de koffer, dus het moet sneller te zien zijn.

Als ik weet of het is opgelost kan ik het onderhoud inplannen , ik heb daar wel zin in moet ik zeggen, maar eerst dit opgelost :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matadores
Een abbo nemen van de wasstraat en een x of 10 achter elkaar door de wasstraat heen. En na iedere wasbeurt de auto grondig controleren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00
lord_fh schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:26:

Zou zonde zijn van de auto opzich zelf, uitvoering en motorisering, maar dit trek ik niet :F

Geen idee wat er voor terug zou moeten komen, maargoed er maar voor de laatste keer van uit gaan dat het goed gaat...
Deze heeft er ook last van.
https://x3-treff.de/forum...s-unten-im-kofferraum-e83

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lord_fh
Matadores schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:28:
Een abbo nemen van de wasstraat en een x of 10 achter elkaar door de wasstraat heen. En na iedere wasbeurt de auto grondig controleren.
Dat werkt niet. T moet plek voor plek gezocht worden, anders ga je nooit weten waar het vandaan komt, het loopt tussen het chassis. Dan werkt een tuinslang 100x beter dan 10x door de krasstraat.

@Ronvgs : klinkt aardig als hetzelfde inderdaad. Ook daar dus niet heel duidelijk wat het is. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:08:
Heb ik, maar tis gewoon niet te zien. Alle standaard dingen zijn gecheckt en verholpen (rooster, afwatering dak, tankhals rubbers, thule kabelboom trekhaak) Het komt ergens langzaam naar binnen, idee is nu om (weer) echt langzaam van onder naar boven te werken, bumper eraf, t moet iets kleins zijn nu. Voordeel nu is dat het kurkdroog weer is en dus ook in de koffer, dus het moet sneller te zien zijn.

Als ik weet of het is opgelost kan ik het onderhoud inplannen , ik heb daar wel zin in moet ik zeggen, maar eerst dit opgelost :)
Ja, ik blijf het zeggen... ik had eens de kofferbak van 'mijn' E60 535d vol met water nadat ik deze met de hand had gewassen en de hogedrukspuit te lang op de kruising achterbumper rechts en begin wielkast had gehouden. Volgens mij is daar bij jou nog geen nieuw ventilatierooster met kleppen ingekomen. Via via spoot het direct door het ventilatierooster de kofferbak in. Ben 'm weken kwijt geweest... daar heeft BMW Amsterdam lang over gedaan. Maar goed... dat kan het allemaal niet zijn :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Ik neem aan dat je alle YouTube filmpjes en Duitse fora al afgestruind hebt met wasser kofferraum x83? Waar overigens ook de e60 zoals hierboven genoemd voorbij komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lord_fh
CreativeS schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:17:
[...]

Ja, ik blijf het zeggen... ik had eens de kofferbak van 'mijn' E60 535d vol met water nadat ik deze met de hand had gewassen en de hogedrukspuit te lang op de kruising achterbumper rechts en begin wielkast had gehouden. Volgens mij is daar bij jou nog geen nieuw ventilatierooster met kleppen ingekomen. Via via spoot het direct door het ventilatierooster de kofferbak in. Ben 'm weken kwijt geweest... daar heeft BMW Amsterdam lang over gedaan. Maar goed... dat kan het allemaal niet zijn :D
die is al wel vervangen (oem bmw nieuw) vervangen. Water komt daar ook niet binnen nu, dus dat kan het idd niet zijn. Dat het tussen het chassis langzaam naar binnen sijpelt maakt het zo lastig zoeken idd, maarja das altijd met water lekkages, drama om te vinden.

Either way, als het niet gefixt is straks ben ik er klaar mee, ik blijf niet met een lekke auto rond rijden waar dan dus 10+ maanden de halve koffer van open ligt omdat anders alles vol zuigt met water. Er is steeds wel wat opgelost, zo is het niet (begon met afvoeren, toen dat rooster, toen de tank enzo) alleen het lijkt een never ending story en daar pas ik voor. Maargoed ik hou gewoon goede hoop voor nu :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lord_fh
Jarno schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:20:
Ik neem aan dat je alle YouTube filmpjes en Duitse fora al afgestruind hebt met wasser kofferraum x83? Waar overigens ook de e60 zoals hierboven genoemd voorbij komt.
Jazeker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheBrut3
Iemand ervaring met het verwijderen van de M logo's op de voorschermen? Ik vind die dingen zo kansloos, maar ik durf er eigenlijk zelf niet aan te beginnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
TheBrut3 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:38:
Iemand ervaring met het verwijderen van de M logo's op de voorschermen? Ik vind die dingen zo kansloos, maar ik durf er eigenlijk zelf niet aan te beginnen.
Tandenflossdraad er achterlangs halen zou moeten werken (ook voor type-aanduiding achterop).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:51
@TheBrut3 Houd er wel rekening mee dat je een (lichte) polish moet doen.

- knip -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Raymond P schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:12:
@TheBrut3 Houd er wel rekening mee dat je een (lichte) polish moet doen.
Bij een nieuwe auto kan je de achterblijvende kit er vaak met je vingers vanaf rubben en is er geen kleurverschil.
Oude kit gaat mogelijk iets lastiger. Er zijn ook mensen die een fohn gebruiken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lord_fh
Toff schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:33:
[...]

Bij een nieuwe auto kan je de achterblijvende kit er vaak met je vingers vanaf rubben en is er geen kleurverschil.
Oude kit gaat mogelijk iets lastiger. Er zijn ook mensen die een fohn gebruiken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Beetje warm föhnen helpt idd (niet te warm uiteraard en zeker niet met een verfbrander ;) )
lord_fh schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:42:
[...]

die is al wel vervangen (oem bmw nieuw) vervangen. Water komt daar ook niet binnen nu, dus dat kan het idd niet zijn. Dat het tussen het chassis langzaam naar binnen sijpelt maakt het zo lastig zoeken idd, maarja das altijd met water lekkages, drama om te vinden.

Either way, als het niet gefixt is straks ben ik er klaar mee, ik blijf niet met een lekke auto rond rijden waar dan dus 10+ maanden de halve koffer van open ligt omdat anders alles vol zuigt met water. Er is steeds wel wat opgelost, zo is het niet (begon met afvoeren, toen dat rooster, toen de tank enzo) alleen het lijkt een never ending story en daar pas ik voor. Maargoed ik hou gewoon goede hoop voor nu :)
Update: Zojuist gebeld, trekhaak is eraf geweest, schijnt daar achter iets te zitten waar een pakking of een dop mistte in de carrosserie, Even horen vanavond maar kan hem iig weer halen.

Fingers crossed

[Voor 18% gewijzigd door lord_fh op 22-05-2023 12:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:51
@Toff Buiten het kleurverschil (de lijmresten zijn imo geen issue) is er ook kans op een schaduw afdruk door het verschil in swirls en andere lakbeschadiging.

- knip -

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
lord_fh schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:38:
[...]
Update: Zojuist gebeld, trekhaak is eraf geweest, schijnt daar achter iets te zitten waar een pakking of een dop mistte in de carrosserie, Even horen vanavond maar kan hem iig weer halen.
Fingers crossed
Ik ga maar een staatslot kopen, denk ik. :P Toff in "Het grote BMW-topic #14"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lord_fh
haha zeker! dubbel zelfs, via thule trekhaak kabel lekte het ook 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheBrut3
Toff schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:33:
Auto is bijna 4,5 jaar oud inmiddels, dus niet echt nieuw. De badges achter zijn gelukkig al weg, dat scheelt.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Gentry
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:33
Nog niet voorbij gekomen op Tweakers als ik het zo snel bekijk:
De BMW (concept) Touring Coupé. Ben benieuwd wat men er van vindt en of ie (in min of meer ongewijzigde vorm) ooit in productie gaat.
Hier wat beeldmateriaal.

YouTube: BMW Concept Touring Coupe Startup & Driving on the ROAD! Villa d'Est...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
Gentry schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:05:
De BMW (concept) Touring Coupé. Ben benieuwd wat men er van vindt en of ie (in min of meer ongewijzigde vorm) ooit in productie gaat.
Hier wat beeldmateriaal.

YouTube: BMW Concept Touring Coupe Startup & Driving on the ROAD! Villa d'Est...

[Afbeelding]
Ik vind ‘m ontzettend gaaf, net zoals ik de oude M coupé ook ontzettend gaaf vond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hij "klopt" wel, maar iemand heeft zich wel heel erg uitgeleefd in de ribbels en knikjes. Iets strakker zou hem imo geen kwaad doen.
Oja, die achterruit kunnen ze wel weglaten en vervangen door een camera...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 18:32
Hij lijkt nog wel het oude ontwerp te hebben en niet die belachelijke monster grill.
Zou er dan ook een hybride of full-electric variant van komen?
Want het zou wel mooi zijn als dat ook voor de kleinere modellen beschikbaar komt.

let the past be the past.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vind hem ook geslaagd, al mag die van mij de Z4 neus hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik vind 'm geslaagd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
De Z3 Coupe vind ik ook top, dus deze mag blijven d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

Hier wat beeldmateriaal.

[Afbeelding]
Ik vind hem mooi eruit zien hij mist gelukkig die grote handvaten op het dak van Touring modellen want vind ik een verschrikking.
https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Is een studiemodel komt niet in de verkoop misschien wel als er heel veel belangstelling voor is.

[Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 22-05-2023 19:37]

Raven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lord_fh
Hij is mooi inderdaad !

Ondertussen de E83 weer gehaald, er mistten dus 2 foam afdichtingen bij de trekhaak gaten bij chassis oid. Dat is nu gefixt dus ik hoop dat het hiermee klaar is...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 22:16
Zijn er hier ook mensen met een M sportstuurwiel (2020) 3-series ZONDER flippers? Ik kan nergens plaatjes vinden van hoe dat eruit ziet.

[Voor 6% gewijzigd door beunhaasbaas op 22-05-2023 20:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
beunhaasbaas schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:34:
Zijn er hier ook mensen met een M sportstuurwiel (2020) 3-series ZONDER flippers? Ik kan nergens plaatjes vinden van hoe dat eruit ziet.
Jazeker! Helaas geen foto's van, maar met een handbak heb je geen flippers toch?

@lord_fh En nu wil ik er niets meer over horen! ;) Hopelijk kan je nu eindelijk gaan genieten.

[Voor 13% gewijzigd door Toff op 22-05-2023 20:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lord_fh
Terug weg dakraam open door de bossen en wat gas erop maakte een hoop goed 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beunhaasbaas
Toff schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:39:
[...]

Jazeker! Helaas geen foto's van, maar met een handbak heb je geen flippers toch?

@lord_fh En nu wil ik er niets meer over horen! ;) Hopelijk kan je nu eindelijk gaan genieten.
't gaat om een automaat :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, snap ik, maar als je naar een stuur van een handgeschakelde versie zoekt, is de kans dat je een plaatje vindt een stuk groter. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beunhaasbaas
Toff schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:51:
[...]

Ja, snap ik, maar als je naar een stuur van een handgeschakelde versie zoekt, is de kans dat je een plaatje vindt een stuk groter. :*)
Ahh zo kan je het ook lezen inderdaad. Ook dan kan ik weinig vinden. Alleen maar flippertjes ;w

Inmiddels gevonden! https://www.ebay.com/itm/...3A2047675&epid=5046507116

[Voor 58% gewijzigd door beunhaasbaas op 22-05-2023 21:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jos707
BMWix3 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 09:57:
[...]

[Afbeelding]

Hier ook een G31 LCI met 360 camera’s; ik vond de achter camera voldoende, mijn vrouw niet (op de ix3 zit ook 360). Daarom de 360 genomen. Als ik een advies mag geven… als je twijfelt over een optie; doe je er goed aan te wachten tot er een naar jouw zin is. Er komt vanzelf wat binnen jouw budget beschikbaar, die wel helemaal naar wens is. Op zulke bedragen wil je geen consensus bereiken; krijg je later spijt van.
De diepe zwarte kleur staat hem bijzonder goed, vooral vers uit de wasstraat :P

Ben ik op zich wel mee akkoord, achteraf heb je altijd het gevoel dat je misschien beter die extra optie had aangevinkt. Langs de andere kant went het uiteindelijk wel en merk je na verloop van tijd dat je ook best wel zonder kan.
Bovendien heb ik niet echt de keuze, ik moet het stellen met wat de 2de hands markt te bieden heeft en een exemplaar die volledig naar wens is zoals je ze zelf zou samenstellen kom je eigenlijk nooit tegen, tenzij je een onredelijk budget hebt. Je kan natuurlijk blijven wachten en zoeken maar uiteindelijk wil je ook wel eens gewoon klaar zijn en de knoop doorhakken. Zomervakantie komt eraan en heb wat tripjes naar het buitenland in gepland, dus die G31 is nu welgekomen ;)

Het model dat ik op het oog heb zit best wel vol, inclusief IAS, het enige dat ik mis is die 3D cam en HK geluid. Maar ik weet dat dat laaste relatief gemakkelijk te upgraden is door er een vesterkertje tussen te gooien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jos707 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:28:
[...]

Bovendien heb ik niet echt de keuze, ik moet het stellen met wat de 2de hands markt te bieden heeft en een exemplaar die volledig naar wens is zoals je ze zelf zou samenstellen kom je eigenlijk nooit tegen, tenzij je een onredelijk budget hebt.
Dat geldt tegenwoordig helaas ook voor nieuwkoop, ik heb alles aangevinkt maar niet alles gekregen, waaronder 360-camera’s ;(

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jos707
@fsfikke Ik dacht dat het onderhand wel afgelopen was met die chip-tekorten, maar blijkbaar niet. Is wel dubbel balen zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gentry
Toff schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:40:
Hij "klopt" wel, maar iemand heeft zich wel heel erg uitgeleefd in de ribbels en knikjes. Iets strakker zou hem imo geen kwaad doen.
Oja, die achterruit kunnen ze wel weglaten en vervangen door een camera...
Klopt, dat vond ik ook. Als ie in productie gaat schat ik in dat een deel van die ribbels en vouwen er wel uitgaan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gentry
SPee schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:10:
Zou er dan ook een hybride of full-electric variant van komen?
Ik hoop het niet ;) Alleen een 3 liter 6 cylinder graag... Als soort final edition o.i.d.
SPee schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:10:
Want het zou wel mooi zijn als dat ook voor de kleinere modellen beschikbaar komt.
Deze auto zou ik niet in het segment klein willen scharen, misschien alleen wat lengte betreft. Ik denk dat dit model (als ie in de verkoop zou gaan) boven de Z4 roadster wordt gepositioneerd, net als de Z3 coupé destijds. Dan zit je al gauw ruim boven de € 100k.
Pagina: 1 ... 217 ... 220 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee