Denniz0229 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:33:
na al het lurken heb ik ook weer is wat te melden voor dit topic.
na lang twijfelen heb ik dan toch besloten mijn jongensdroom te verwezenlijken, Ik ga een M3 e93 kopen.
super leuk natuurlijk, maar alleen het zoeken is al lastig, naast dat er natuurlijk een hoop verpauperde auto's tussen zitten (want helaas geeft niet iedereen om zijn auto), zijn er natuurlijk ook een aantal eisen;
-geen rode of witte lak
-geen rood of wit interieur
-automaat
-voorkeur voor een LCI (geen harde eis)
-volledige geschiedenis goed gedocumenteerd, dus bij een geïmporteerde moet ook de gehele geschiedenis bekend zijn.
-liefste een origineel NL auto (geen harde eis, misschien ga ik zelf nog wel importeren)
nu heb ik al een 335 e93 gehad in het verleden, deze moest helaas weg wegens gezinsuitbreiding.
op zich ben ik dus redelijke bekend met de e9x serie, maar een m3 is natuurlijk andere koek.
dus ben vooral benieuwd of mensen hier nog tips en tricks hebben waar op te letten en eventueel waar te zoeken. de bekende kanalen (autoverkoop sites) ken ik natuurlijk, maar misschien dat er ik nog wat mis.
mezelf ook al goed ingelezen en de standaard problemen zijn natuurlijk vrij bekend, lagerschalen, gasklephuis.
maar misschien dat ik nog dingen gemist heb.
Budget is 40-45k, mocht er een super fantastische zijn die recent de bekende problemen heeft verholpen kan het naar de 50k gaan. (zo niet moet er wat budget over zijn om dit zelf te kunnen doen)
zit ook vooral te twijfelen wat een acceptabele kilometer stand is, er staat nu bijvoorbeeld een origineel nederlands geleverde m3 te koop, maar wel met 175k op de klok. gevoelsmatig is dit erg veel. er veel bij rijden zal niet gebeuren, zal hoogstens 3-5k kilometer per jaar er mee maken. maar misschien dat hier iemand zit die zegt dat maakt niet uit mits het onderhoud goed is, of juist vermijden en eentje zoeken met een lagere km stand.
verder is het de bedoeling om alleen zomers te rijden, dus schorsen van eind oktober tot april, is dit een beetje makkelijk te regelen met de verzekering, of wordt het elke keer handmatig opzeggen en weer aanmelden?