Waarom zijn ze dan wel leverbaar vanuit BMW zelf?Hoepla33 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:41:
Nu werden we vandaag gebeld dat ze het afraden om de 20" te voorzien van sneeuwkettingen.
https://bmwshop.ekris.nl/...-clackampgo-voor-suv-112a
Waarom zijn ze dan wel leverbaar vanuit BMW zelf?Hoepla33 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:41:
Nu werden we vandaag gebeld dat ze het afraden om de 20" te voorzien van sneeuwkettingen.
Precies, kan gewoon. Let er alleen op dat je geen klassieke kettingen koopt, maar loopvlakkettingen. Gaat prima met 20 en 21”.CreativeS schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:35:
[...]
Waarom zijn ze dan wel leverbaar vanuit BMW zelf?
Je gekozen privacy settings van connected drive richting BMWRAAF12 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:55:
Weer iemand de betekenis van dat schildje in de wereldbol bovenaan rechts in het scherm?[Afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door PSYch0landeR op 06-10-2022 20:04 ]
Niet echt geslaagd, hield mijn telefoon half buiten het open raam maar windgeruis is killingzunrob schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:26:
Kun je een filmpje maken van het geluid? Of als je in de buurt woont wil ik wel eens luisteren.
Wij gaan altijd naar Oostenrijk en ik heb in 25 jaar nog nooit sneeuwkettingen nodig gehad, maar het is wettelijk verplicht ze bij je te hebben dus dan doen we dat maar netjes.cyntax schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:19:
Heb je echt kettingen nodig met XDrive? Volgens mij kom je met 4WD nog best ver zonder namelijk, tenzij je echt op mega afgelegen plekken komt.
Weet niet hoe dat bij een E46 is, maar bij mijn Z3 met diezelfde motor hangen de beide kats naast het motorblok direct aan het uitlaatspruitstuk. Best wel een bitch om te verwijderen en al helemaal om te jattenlord_fh schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:35:
Toen ik ooit de originele kats van mijn E46 330i wilde verkopen (had er 200cell kats onder gezet) , kwam er allemaal shabby volk op af die dachten dat het kats waren van veel waarde (waarom ze ze dus ook jatten) , maar - in ieder geval toen - de BMW kats waren van ander materiaal waardoor ze ze als ze kwamen kijken niet meer moesten![]()
, uit eindelijk naar het oud ijzer gebracht.
En over de uitlaat, mijn E46 toen en de X3 nu hebben een vacuum gestuurde klep in de einddemper: Hello "Tee mod" (schroef of dopje in het vacuum slangetje en de klep is altijd open haha. Echter merk ik er niet veel van.
Pepppie schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:39:
[...]
Precies, kan gewoon. Let er alleen op dat je geen klassieke kettingen koopt, maar loopvlakkettingen. Gaat prima met 20 en 21”.
Ook daar staat:CreativeS schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:35:
[...]
Dus kan nog steeds zo zijn dat het niet mag bij die specifieke band/velg/auto combiOp sommige auto's met een bepaalde band-wiel combinatie is het gebruik van sneeuwkettingen niet toegestaan. Raadpleeg de handleiding van uw BMW of het toegestaan is om sneeuwkettingen op uw auto te monteren en onder welke voorwaarden.
[ Voor 18% gewijzigd door Leipo op 06-10-2022 22:05 ]
Het is duidelijk dat dit vanuit de fabrikant wordt aangegeven, maar de argumentatie waarom het met bepaalde maten niet mag is mij i.i.g. niet duidelijk. Als het past en bij het insturen of inveren de wielkast niet raakt kan het m.i. toch gewoon? Of is er een ander technisch argument wat hieraan ten grondslag ligt?Leipo schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:58:
[...]
Ook daar staat:
[...]
Dus kan nog steeds zo zijn dat het niet mag bij die specifieke band/velg/auto combi
@Hoepla33 : wat is je bandenmaat op de 20” en wat zouden ze zijn op de 19” velgen? Het kan zijn dat de 19” band net even kleiner is waardoor er net wel genoeg ruimte is voor kettingen. Alleen velgmaat zegt niet alles. Andere ET waarde of andere breedte (J waarde) kan ook invloed hebben
Ik heb van onze dealer begrepen dat sneeuwkettingen bij sommige velgen niet kunnen vanwege de beperkte ruimte tussen de achterkant van het wiel en de wielkast. Loopvlakkettingen kunnen wel omdat dat bezwaar dan niet van toepassing is.DaFreakhead schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:57:
[...]
Opmerkelijk dat ze aangeven dat het niet mag/kan op 20 inch. Het kan ook te maken hebben met de typegoedkeuring voor die velg. Mijn auto 'mag' van BMW AG ook niet op 20 inch winterwielen staan. 's Zomers wel. Ik heb overigens wel een 20 inch set voor de winter (zonder sterretje en zonder runflat, dat wel)
Aha, thx!PSYch0landeR schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:03:
Je gekozen privacy settings van connected drive richting BMW
[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 07-10-2022 00:32 ]
Ik kan horen wat je bedoelt. Zelf heb ik ook geluisterd bij mijn auto naar heb het niet kunnen horen.TheBrut3 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:12:
[...]
Niet echt geslaagd, hield mijn telefoon half buiten het open raam maar windgeruis is killingDit is het filmpje met de minste wind. Gelijk op het begin hoor je een puf en bijna op het einde, maar het windgeruis is nogal overweldigend.
[Streamable: VID_20221006_192921[1]]
Dat kan ik mij even niet meer zo voor de geest halen (is 10 jaar geleden onderhand) het is inderdaad waardeloos om eruit te halen, echter heb ik toendertijd Schmiedmann Headers en 200cell cats geplaatst, vooral om de soundMadMarky schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:20:
[...]
Weet niet hoe dat bij een E46 is, maar bij mijn Z3 met diezelfde motor hangen de beide kats naast het motorblok direct aan het uitlaatspruitstuk. Best wel een bitch om te verwijderen en al helemaal om te jatten
Ook best wel restrictieve spruitstukken dus ik snap je idee met die racekat wel.
Maar hoezo zijn die originele minder waard? In alle katalysatoren zit in de basis dezelfde metalen.
Dat kettingen in maat-x leverbaar zijn, wil niet zeggen dat ze op een BMW 1-serie passen (als voorbeeld) en/of dat ze zijn toegestaan op een BMW X3.CreativeS schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:35:
zelf ga je nooit goed kunnen checken of er genoeg ruimte is: je moet namelijk wel de volledige veerweg en bij sturende wielen dan ook nog eens de totale stuuruitslag meenemen in je beoordeling.DaFreakhead schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:32:
[...]
Het is duidelijk dat dit vanuit de fabrikant wordt aangegeven, maar de argumentatie waarom het met bepaalde maten niet mag is mij i.i.g. niet duidelijk. Als het past en bij het insturen of inveren de wielkast niet raakt kan het m.i. toch gewoon? Of is er een ander technisch argument wat hieraan ten grondslag ligt?
[ Voor 18% gewijzigd door Leipo op 07-10-2022 11:07 ]
Ik heb ook een X3 M line met 20"winter velgen, dealer zegt dat winterkettingen niet kunnen. Je moet loopvlak kettingen hebben, zoals de König K Summit (die heb ik en werken perfect) . Het heeft namelijk te maken met de binnenkant ruimte tussen wielkast en band, die is klein met 20" velgen, maar bij loopvlak kettingen heb je dat probleem niet.Hoepla33 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:41:
Merkwaardig gesprek gehad met de dealer, vanmiddag.
Wij rijden o.a. een BMW X3 M-line van 2021. Auto heeft X-drive. We hebben deze afgelopen voorjaar gekocht met zomerbanden en er toen een set 20" velgen met winterbanden bijgekocht.
Gisteravond de bandenwissel via de website ingepland met daarbij het verzoek bijpassende sneeuwkettingen te leveren voor de wintersport met kerst.
Wij uiteraard verbaasd, aangezien we met nadruk gewezen hebben op de wintersportvakantie toen we direct een 2e set velgen en winterbanden kochten.
Voorstel dealer: met gesloten beurs 19" velgen van zelfde type, banden zelfde type en dan betalen zij de sneeuwkettingen.
Moet morgen nog even precies opvragen wat we eigenlijk hadden gekocht en wat we nu krijgen (type nr's e.d.) en een vergelijking maken, maar ik vind het merkwaardig dat ze dit afraden. Ik kan op alle webshops gewoon sneeuwkettingen voor onze bandenmaat bestellen.
Ik vertrouw het gemiddelde autobedrijf ongeveer van hier tot aan de deurmat, dus wellicht is het een goed en klantvriendelijkheid advies en ben ik ten onrechte wantrouwend.
Wat is jullie kijk hierop?
>> Signature?
Grappig! Ik heb dit begin van het jaar nog gemonteerdlord_fh schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:22:
[...]
Dat kan ik mij even niet meer zo voor de geest halen (is 10 jaar geleden onderhand) het is inderdaad waardeloos om eruit te halen, echter heb ik toendertijd Schmiedmann Headers en 200cell cats geplaatst, vooral om de sound.
Ik meen mij te herinneren dat het aandeel edel metaal in die kats niet was zo als het bij veel andere auto's is, geen idee meer hoe dat precies zat.
[Afbeelding]
een een kolere klus ja haha ! bij mij was die schmiedmann rommel ook nog eens totaal niet pasklaar, moesten de kats verdraaien op de buis anders raakte ik steeds de drempels ermee... (dus doorslijpen en dan stuk buis verdraaien op kat en dan weer vastlassenjoshje schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:20:
[...]
Grappig! Ik heb dit begin van het jaar nog gemonteerd![]()
Het is een klusje die ik niet nog een keer zal doen![]()
[Afbeelding]
Ook bij was het niet perfect, Kats staken inderdaad onder de auto uit. Maatje heeft ze er tussen uit geslepen en wat gedraaid en andere buizen tussen gelast. Maar nu alles er gewoon goed onderzitten is het wel genieten. Motor klinkt 10x beter krijg er af en toe S54 gevoel vanlord_fh schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:35:
[...]
een een kolere klus ja haha ! bij mij was die schmiedmann rommel ook nog eens totaal niet pasklaar, moesten de kats verdraaien op de buis anders raakte ik steeds de drempels ermee... (dus doorslijpen en dan stuk buis verdraaien op kat en dan weer vastlassen
same als hier dus haha.joshje schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:55:
[...]
Ook bij was het niet perfect, Kats staken inderdaad onder de auto uit. Maatje heeft ze er tussen uit geslepen en wat gedraaid en andere buizen tussen gelast. Maar nu alles er gewoon goed onderzitten is het wel genieten. Motor klinkt 10x beter krijg er af en toe S54 gevoel van
[ Voor 11% gewijzigd door lord_fh op 07-10-2022 15:23 ]
Ja ik heb de demper achter de kats er ook nog in. Maar ik heb het wel icm een M performance demper. Geluid is aanwezig maar niet overdreven. Dreunt alleen een beetje bij 2000rpm, maar dat ga ik nog een keer fixen door een andere middendemper te plaatsen.lord_fh schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:23:
[...]
same als hier dus haha.
Zeeeeker ! klinkt echt dik, heb nog wel ergens een GOpro filmpje van 2012 haha(tunnelrun utrecht hahaha)
ik had het trouwens wel in combi met de originele einddemper en ik dacht ook de demper achter de kats nog, al weet ik dat niet meer zeker
Eer aan je korf (haha)
Battery control gebruik ik (op 30%) als ik verwacht dat ik de auto bij vertrek wil koelen of verwarmen en anders de accu leeg is. Het klimatiseren werkt niet als de accu leeg is (bij een X5 45e, zal bij een 530e vast ook zo zijn). Verder rij ik eigenlijk alleen op standje hybride.Jentae schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:35:
Zijn er nog andere tweakers die een 530e rijden?
Heb m nu een aantal maanden en ben benieuwd in welke modus jullie de auto dagelijks rijden, aangezien je zoveel modi hebt dat je door de bomen het bos af en toe niet meer ziet...
Afstand thuis-kantoor is ongeveer 50 km, ik laad zoveel mogelijk aan de laadpaal.
- Sport: Benzinemotor lekker laten brommen, inhaalacties
- Sport Xtraboost: Golfjes eruit trekken, maar doet het alleen als er voldoende acculading over is (wel 292 pk dan)
- Hybrid
- Hybrid Eco Pro: Als ik probeer woon/werkverkeer volledig elektrisch te rijden, meest gebruikte modus
- Battery Control: Nog geen goede use case gevonden voor deze modus, tenzij je lange ritten maakt en je die extra 40/50 km aan accu erbij wilt laden... maar goed, dan gaat je brandstofverbruik omhoog en moet je ook weer eerder tanken
etc..
MadMarky schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:12:
Hou op gasten, als jullie zo door gaan lig ik straks ook onder de auto te vloeken om uitlaatdelen te vervangen
![]() | ![]() | ![]() |
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ben je zo makkelijk te beïnvloeden dan?MadMarky schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:12:
Hou op gasten, als jullie zo door gaan lig ik straks ook onder de auto te vloeken om uitlaatdelen te vervangen
Ik woon in Zwitserland en rij in de winter xDrive + winterbanden. Heb in al die jaren dat ik hier woon nog nooit kettingen nodig gehad, ook niet in de bergen. Heb zover ik mij kan herinneren ook nooit een ander met kettingen gezien, op bussen na.cyntax schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:19:
Heb je echt kettingen nodig met XDrive? Volgens mij kom je met 4WD nog best ver zonder namelijk, tenzij je echt op mega afgelegen plekken komt.
[ Voor 6% gewijzigd door MaZo op 07-10-2022 20:32 ]
Wij Hollanders vinden het al eng om bij -3 graden en een paar centimeter sneeuw een verkeersdrempel te nemenMaZo schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:29:
[...]
Ik woon in Zwitserland en rijdt in de winter xDrive + winterbanden. Heb in al die jaren dat ik hier woon nog nooit kettingen nodig gehad. Heb eigenlijk ook nooit een ander met kettingen in de bergen gezien.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Verrek, zitten nog ander opties op als sportJentae schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:35:
Heb m nu een aantal maanden en ben benieuwd in welke modus jullie de auto dagelijks rijden, aangezien je zoveel modi hebt dat je door de bomen het bos af en toe niet meer ziet...
Afstand thuis-kantoor is ongeveer 50 km, ik laad zoveel mogelijk aan de laadpaal.
- Sport: Benzinemotor lekker laten brommen, inhaalacties
- Sport Xtraboost: Golfjes eruit trekken, maar doet het alleen als er voldoende acculading over is (wel 292 pk dan)
- Hybrid
- Hybrid Eco Pro: Als ik probeer woon/werkverkeer volledig elektrisch te rijden, meest gebruikte modus
- Battery Control: Nog geen goede use case gevonden voor deze modus, tenzij je lange ritten maakt en je die extra 40/50 km aan accu erbij wilt laden... maar goed, dan gaat je brandstofverbruik omhoog en moet je ook weer eerder tanken
etc..
:strip_exif()/f/image/GoEIYfYaPwi7XB9xQLDWgXkC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VQbennixAKSEj3kDSxwcD29Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7ZQ62UWmntUU4O77XwP6DlNc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4llTUVi2EkR4CyJjv1UCxoHt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9hjnMPlJpPMa7IlLXiDUBIjo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P12f7bWImpS0Ybndyo6SwnOE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RhnySGqysqeENiqunB1fZnGa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/69ry26rgL0c0kiMdDNXiemMF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2jGLJIsVBVpdsT8DIMCmAUPW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/26kxa0Sz78LcTe4dDdtHzPBE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JZ3E0N7jYBwmmzOydYNNhC4W.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik probeer alleen maar te zeggen dat dealers vaak nogal vrij conservatief zijn. Niet alleen in het gebruik van bepaalde accessoires, maar ook in het uitvoeren van reparaties. Liever een hele aandrijfas ipv enkel een homokineetLeipo schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:58:
Dus kan nog steeds zo zijn dat het niet mag bij die specifieke band/velg/auto combi
Style 37. Stonden er mooi onder! Rest van de auto ook fijn. Die optionele ‘kinderzitjes’ zijn een hele bijzondere optie op een E46. Bij de E39 zie je ze nog wel eens… heel weinig bij de E46.lord_fh schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:32:
Dan een foto van de tussen fase qua wielen (zijn E39 wielen , weet even uit mn hoofd het type niet meer)
Gegevensbescherming. Maar het is een touch screen he, druk er maar op. Tis uw moeder nieRAAF12 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:55:
Weer iemand de betekenis van dat schildje in de wereldbol bovenaan rechts in het scherm?[Afbeelding]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
330e hier. Rijd altijd Electric soms hybride (soms sport).Jentae schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:35:
etc..
[ Voor 4% gewijzigd door Eagle Creek op 08-10-2022 12:48 ]
In de LCI hebben ze de Battery Control functie btw vervangen voor Battery Hold.Eagle Creek schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:44:
[...]
330e hier. Rijd altijd Electric soms hybride (soms sport).
Use case voor BC is wanneer je met voldoende stroom op de plaats van bestemming wilt aankomen, omdat het bv gaat om een dorpje, milieuzone of vakantiepark. Ik zou hem niet zozeer gebruiken om van 10 naar 50 bij te laden maar om te voorkomen dat je van 100 verder terug zakt dan 50. En de eerder genoemde use case van beschikbaarheid climatisering.
Ik gebruik hem niet vaak.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Denk je dat ik zelf niet al met het idee voor een ander spruitstuk in m'n hoofd heb gezeten? Maarhet is duur vanwege de kats, hoop gedoe met het verleggen van lambdasondes en vast veel te luid. Dan helpen verhalen over hoe goed het klinkt niet
Of daar een demper zat of rechte buizen weet ik niet, maar het pastte zo op de middendemper. En lawaai, dat valt echt mee als je de tussen en einddemper laat zitten , dan is het met gas geven mooi straight 6 geluid en lambdas kunnen er zo weer op, draad lang genoegMadMarky schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:13:
[...]
Denk je dat ik zelf niet al met het idee voor een ander spruitstuk in m'n hoofd heb gezeten? Maarhet is duur vanwege de kats, hoop gedoe met het verleggen van lambdasondes en vast veel te luid. Dan helpen verhalen over hoe goed het klinkt niet
@lord_fh heb je de kats daar op de plek hangen waar eerst de middendemper/resonator zat?
[ Voor 3% gewijzigd door lord_fh op 08-10-2022 15:03 ]
Klinkt als andere naam zelfde functie, niet?fsfikke schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:22:
[...]
In de LCI hebben ze de Battery Control functie btw vervangen voor Battery Hold.
Nee, je kan niet meer een doelpercentage instellen, enkel het huidige niveau bijhouden. Gerucht is dat het een beetje tegen de lease-rijders is die lekker voordelig een hybride leasen en hem dan vervolgens nooit opladen. Maar dat lijkt me eigenlijk een beetje vergezochtEagle Creek schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:34:
[...]
Klinkt als andere naam zelfde functie, niet?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Klopt volledig wat je hier zegt. Ik heb zelf een 3serie hybride sinds vorige week (dus het facelift model). Er is wel een "battery hold" knop maar doelpercentage zit er niet meer. Met battery hold is het niet enkel het huidige percentage bijhouden maar ook effectief opladen al rijdend. Dit kost je uiteraard extra vermogen (en dus benzine). Verder wel fan van het curved display en iDrive 8. Veel plezier met jouw 330E binnenkort!fsfikke schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:29:
[...]
Nee, je kan niet meer een doelpercentage instellen, enkel het huidige niveau bijhouden. Gerucht is dat het een beetje tegen de lease-rijders is die lekker voordelig een hybride leasen en hem dan vervolgens nooit opladen. Maar dat lijkt me eigenlijk een beetje vergezocht
Precieze werking kan ik pas over een paar weken melden, de 330e is gisteren bij de dealer aangekomenIemand een m240i kopen
Die snap ik niet helemaal, als je zegt "hold" bij 50% dan zal je toch nauwelijks moeten bijladen?H1MSELF1SH schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:35:
[...]
Klopt volledig wat je hier zegt. Ik heb zelf een 3serie hybride sinds vorige week (dus het facelift model). Er is wel een "battery hold" knop maar doelpercentage zit er niet meer. Met battery hold is het niet enkel het huidige percentage bijhouden maar ook effectief opladen al rijdend. Dit kost je uiteraard extra vermogen (en dus benzine). Verder wel fan van het curved display en iDrive 8. Veel plezier met jouw 330E binnenkort!
Klopt, alleen moet je er dan zelf op letten. In de vorige versies (ik meen tot modeljaar 2021) kon je de gewenste restcapaciteit vooraf instellen.Eagle Creek schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:22:
[...]
Die snap ik niet helemaal, als je zegt "hold" bij 50% dan zal je toch nauwelijks moeten bijladen?
Ik gebruik de Battery Control functie eigenlijk ook nooit. Hooguit wanneer er nul mogelijkheden zijn tot opladen en de climatisering ingeschakeld moet worden. Die keren kun je bij mij op 1 hand tellen trouwens. Maar eigenlijk komt deze functie op mij over als nogal brandstof verslindend en inefficient.Eagle Creek schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:44:
[...]
330e hier. Rijd altijd Electric soms hybride (soms sport).
Use case voor BC is wanneer je met voldoende stroom op de plaats van bestemming wilt aankomen, omdat het bv gaat om een dorpje, milieuzone of vakantiepark. Ik zou hem niet zozeer gebruiken om van 10 naar 50 bij te laden maar om te voorkomen dat je van 100 verder terug zakt dan 50. En de eerder genoemde use case van beschikbaarheid climatisering.
Ik gebruik hem niet vaak.
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
In "battery hold" laadt hij wel op. Maar weinig. Verwacht niet van 0 naar 100% te gaan op een ritje van 50 km.Eagle Creek schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:22:
[...]
Die snap ik niet helemaal, als je zegt "hold" bij 50% dan zal je toch nauwelijks moeten bijladen?
[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 10-10-2022 13:02 ]
misschien verschil tussen DAB+ radio en anologe radio? en dan specifiek bij anoloog als het bereik minder wordt ruist het een beetje en bij digitaal (DAB+) komen er blokken wel door en blokken niet.zunrob schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:02:
Met de F45 hebben we een raar probleem sinds 2 weken. Als we naar radio 538 luisteren (gewoon FM) horen we regelmatig een hapering in de muziek, alsof het een slechte mp3 betreft. Andere radiozenders doen het prima. Dit probleem ervaren we niet in de F20. Klinkt dit iemand bekend?
Sorry niet specifiek genoeg: de auto beschikt niet over DAB.xleeuwx schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:19:
[...]
misschien verschil tussen DAB+ radio en anologe radio? en dan specifiek bij anoloog als het bereik minder wordt ruist het een beetje en bij digitaal (DAB+) komen er blokken wel door en blokken niet.
Misschien rijd je telkens net tussen 2 FM-antennes in waartussen de auto wisselt. Ik heb dit ook regelmatig als ik met een truck tussen Flevoland en Overijssel rijd, ook met FM-radio. Hier zit ook wat verschil in de verwerkingssnelheid tussen die 2 antennes lijkt het, er zitten behoorlijk wat millisecondes tussen beide 'uitzendingen'. Wellicht is de ene zender er gevoeliger voor dan de andere, of is die wat agressiever ingesteld op dat automatische 'roamen' tussen de frequenties.zunrob schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:02:
Met de F45 hebben we een raar probleem sinds 2 weken. Als we naar radio 538 luisteren (gewoon FM) horen we regelmatig een hapering in de muziek, alsof het een slechte mp3 betreft. Andere radiozenders doen het prima. Dit probleem ervaren we niet in de F20. Klinkt dit iemand bekend?
Dat zou kunnen, alleen zou ik dan verwachten dat het probleem zich ook met andere radio's voordoet, en vind ik het vreemd dat het pas recent is ontstaan. Even aankijken voorlopig.DaFreakhead schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:27:
[...]
Misschien rijd je telkens net tussen 2 FM-antennes in waartussen de auto wisselt. Ik heb dit ook regelmatig als ik met een truck tussen Flevoland en Overijssel rijd, ook met FM-radio. Hier zit ook wat verschil in de verwerkingssnelheid tussen die 2 antennes lijkt het, er zitten behoorlijk wat millisecondes tussen beide 'uitzendingen'. Wellicht is de ene zender er gevoeliger voor dan de andere, of is die wat agressiever ingesteld op dat automatische 'roamen' tussen de frequenties.
[ Voor 3% gewijzigd door Paul Hewson op 11-10-2022 00:14 ]
Dan snap ik hem nog niet. Van 0 naar 100 gaan zou battery control zijn (wat mijn serie heeft), maar bij hold zou hij alleen niet verder moeten zaken maar nóoit moeten stijgen.H1MSELF1SH schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:10:
[...]
In "battery hold" laadt hij wel op. Maar weinig. Verwacht niet van 0 naar 100% te gaan op een ritje van 50 km.
Wat @Pepppie zegt kan ik ook bevestigen, zelfs met navigatie via CarPlay (en niet die van BMW zelf) switcht die automatisch naar volledig elektrisch zodra ik de grote steden in rijd.
Dat lijkt de functie wel te doen, sec kijkend naar de benaming.Eagle Creek schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:56:
[...]
Dan snap ik hem nog niet. Van 0 naar 100 gaan zou battery control zijn (wat mijn serie heeft), maar bij hold zou hij alleen niet verder moeten zaken maar nóoit moeten stijgen.
Dat is dan wat de functie onderscheidend maakt dan toch?
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Wat doet hij dan met de energie die gerecupereerd wordt zodra hij het ingestelde percentage heeft bereikt, dat gooit hij natuurlijk niet weg maar dat wordt dan als surpluspercentage meegenomen.Eagle Creek schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:56:
[...]
Dan snap ik hem nog niet. Van 0 naar 100 gaan zou battery control zijn (wat mijn serie heeft), maar bij hold zou hij alleen niet verder moeten zaken maar nóoit moeten stijgen.
Dat is dan wat de functie onderscheidend maakt dan toch?
E achter B stelt echt niks voor. Zeker als je al eens met een aanhanger gereden hebt. Kost je alleen een dag.Paul Hewson schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 00:13:
Vandaag de handtekening gezet onder een koopcontract gezet voor een BMW 440i cabrio uit 2018, dus binnenkort neem ik afscheid van mijn Mazda MX-5.
De auto staat nog in Duitsland en zal ergens volgende week deze kant opkomen. Dan moet er nog een trekhaak onder want de bedoeling is dat er een sleurhut achter kan. Heb een bepaald type op het oog van Knaus waar ook de motor in kan, dan kan ik met de hele boel in het voorjaar weg en kom ik tegen de zomer wel eens weer. Onderweg een beetje werken en genieten van cabrio- en motorrijden.
Het lange wachten kan beginnen. Al mag ik niet klagen gezien de huidige levertijden op nieuwe exemplaren
Oja, tijd om het aanhangerrijbewijs te halen
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
538 zit aan de hoge kant van de FM band (102 MHz) misschien heeft het te maken met de FM antenne? Die zijn gepiekt op het midden van de band daar is de ontvangst het sterkst. Kan je andere zenders in de buurt van die hoge frequentie's wel storingsvrij ontvangen?zunrob schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:02:
Heb zelf dat probleem juist met BNR (en die zit rond de 100 volgens mij?). De publieken komen allemaal heel sterk binnen, maar BNR (en andere commerciëlen) een stuk minder. DAB is voor mij geen optie aangezien het bereik daarvan hier vlak aan de grens nog veel dramatischer is.RAAF12 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 00:52:
[...]
538 zit aan de hoge kant van de FM band (102 MHz) misschien heeft het te maken met de FM antenne? Die zijn gepiekt op het midden van de band daar is de ontvangst het sterkst. Kan je andere zenders in de buurt van die hoge frequentie's wel storingsvrij ontvangen?
Dat sluit dan uit dat het aan de antenne ligt, dat is vaak een stuk wat gebruikt wordt door de achterruitverwarming in het glas.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Had een kennis ook nadat hij update IOS 16.0.2 op z’n iPhone had gezet. Hij heeft z’n telefoon opnieuw moeten koppelen met CarPlay om het weer te laten werken.Ping83 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:45:
Is er iemand die Carplay gebruikt en sinds een paar dagen het iDrive scroll wiel niet meer kan gebruiken? In de BMW menu’s werkt het nog wel alleen Carplay dus niet. Ik heb het systeem al eens opnieuw gestart (power button vasthouden) maar dat helpt dus niet.
Of telefoon opnieuw opstarten. Vpn/hotspot uitzettentwodigits schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:10:
Ik wilde net een vraag stellen over carplay. Bij mij doet die het ineens niet meer. Als ik de telefoon verbind om alleen te bellen valt die naar een 20 seconden ook weer weg. Verbinden lukt dan wel, maar kort daarop is er wederom geen verbinding. Ik heb geen instellingen gewijzigd; telefoon uit auto verwijderd en opnieuw contact proberen te maken maar niets helpt. Online zoeken levert ook niets op...
iemand tips of een idee wat hier aan de hand is? Mogelijke verklaring is dat het zit in de IOS update die ik een paar weken terug deed...
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Gedaan maar helpt niet.Domih schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:19:
[...]
Of telefoon opnieuw opstarten. Vpn/hotspot uitzetten
[ Voor 46% gewijzigd door TheBrut3 op 12-10-2022 16:25 ]
Heb je al wel iOS 16.0.3 erop? Er werden problemen gemeld met slechte telefoon connectie , laag volume ect. Ik heb geen problemen met de 13 Pro Max en Carplay in een G20.
[ Voor 20% gewijzigd door RAAF12 op 12-10-2022 19:36 ]
Dat is goed om te horen! Ik begreep dat bepaalde opties niet uitgeleverd werden in verband met het chiptekort.Dennisdn schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:21:
Net bericht gehad dat m'n 1serie al is aangekomen, 2 weken eerder dan verwacht. Ze lijken weer op stoom gekomen
Ik kon vooral heel veel opties niet bestellen. Maar wat er is besteld zit er wel op zei verkoper. Heb alleen vergeten naar het VIN te vragen om te controleren. Na het weekend haal ik hem op en zal even checken of alles erop zitRAAF12 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:54:
[...]
Dat is goed om te horen! Ik begreep dat bepaalde opties niet uitgeleverd werden in verband met het chiptekort.
Niet de mooiste? Het is een soort Charger van Lego aan de voorkant. Geen porem. Hier komt er hooguit nog een G31 en daarna is het wel klaar met BMW denk ik. Niet om aan te zien zo.TheBrut3 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:24:
De nieuwe M2.
https://www.autoweek.nl/a...2-zit-de-m4-op-de-hielen/
Zware jongen, niet de mooiste ook. Ik denk dat ik een M2 Comp zou verkiezen boven de nieuwe M2.
Niet de mooiste dusPannencouque schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:04:
Niet de mooiste? Het is een soort Charger van Lego aan de voorkant. Geen porem. Hier komt er hooguit nog een G31 en daarna is het wel klaar met BMW denk ik. Niet om aan te zien zo.
Nee nog geen IOS 16, heb 15.7, maar ga meteen updaten. Hopelijk helpt het, tnx.RAAF12 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:53:
[...]
Heb je al wel iOS 16.0.3 erop? Er werden problemen gemeld met slechte telefoon connectie , laag volume ect. Ik heb geen problemen met de 13 Pro Max en Carplay in een G20.
Komt ook wel voor dat je telefoon de wireless connectie 'vergeet' Als het goed is staat er bij Instellingen>Algemeen>Carplay> BMW ***** (laatste 5 ciijfers van de VIN)
Die zouden moeten meedraaien in bochten. Ik heb laserlights en die zie ik duidelijk meedraaien.TheBrut3 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:27:
Word ik nou gek of niet...? Ik heb een F20 met adaptieve led, maar draaien deze nou mee in de bocht of lijkt dat? Ik zit er soms op de focussen en er lijkt wel iets te gebeuren, maar geen idee of ze nou echt draaien. Mijn ouders hebben een DS 4 en daar zie je overduidelijk de koplampen draaien in de bocht.
Ja, adaptieve LED draait inderdaad mee in de bocht.TheBrut3 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:27:
Word ik nou gek of niet...? Ik heb een F20 met adaptieve led, maar draaien deze nou mee in de bocht of lijkt dat? Ik zit er soms op de focussen en er lijkt wel iets te gebeuren, maar geen idee of ze nou echt draaien. Mijn ouders hebben een DS 4 en daar zie je overduidelijk de koplampen draaien in de bocht.
[...]
Niet de mooiste dusHet kan altijd nog erger (hallo Fiat Multipla)
De M240i is mooier, daar is alleen de achterkant even wennen.
[ Voor 9% gewijzigd door Eagle Creek op 13-10-2022 10:19 ]
In de F40 beginnen ze al te draaien als je maar iets aan het stuur draait dus als je ze hebt moet dit wel merkbaar zijn. Heb je bij de verlichting alles op AUTO staan?TheBrut3 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:27:
Eer aan je korf (haha)
Geeft hij dit niet netjes aan?Jentae schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:09:
Thanks voor de antwoorden op de Battery Control / Battery Hold!
Nu klikt ook ineens de situatie die ik laatst had, begon wat kouder te worden en kon de auto niet op afstand klimatiseren.. dat kwam dus door een lege accu
Zo heb ik het net ook ongeveer getest, dan valt het inderdaad wel op.Ping83 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:36:
Check ook dit filmpje: https://youtu.be/w28S8hXnbuc
@DetailingBySmotske
Het grote cabrio topicSmotske schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:11:
Gezocht naar een cabrio-topic, maar (nog) niet gevonden.
Heeft er iemand tips voor een hoes/cover?
De E36 cabrio schuif ik binnenkort de garage in voor een winterslaap, maar het liefst doe ik er wel een hoes over heen tegen stof en de beschadigingen te verminderen.
Ik vind ze van 80 tot 410euro...maar zoek iets meer richting die 80eu
Voor zover ik weet doet @metallicattim altijd groupbuys van hele goede kwaliteit hoezen. Zowel buiten als binnenhoezen. Iets prijziger (Indoor: €235 / Outdoor: €310), maar je trots verdient dat toch wel?Smotske schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:11:
De E36 cabrio schuif ik binnenkort de garage in voor een winterslaap, maar het liefst doe ik er wel een hoes over heen tegen stof en de beschadigingen te verminderen.
[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 14-10-2022 08:46 ]
Ik zou juist geen hoes over de cabrio doen. Zonder hoes kan het lekker luchten, met hoes blijf je vocht vasthouden en krijg je sneller schimmel en andere troep.Smotske schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:11:
[ Voor 4% gewijzigd door Knul op 14-10-2022 09:05 ]
Behalve als je goede ademende hoezen hebt... maar goed, dat wist je vast welKnul schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:54:
Ik zou juist geen hoes over de cabrio doen. Zonder hoes kan het lekker luchten, met hoes blijf je vocht vasthouden en krijg je sneller schimmel en andere troep.
[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 14-10-2022 09:08 ]
[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 14-10-2022 10:31 ]
Intussen is de vervangbak geplaatst en hebben we de factuur gekregen: 2950 euro. Kan ik mee leven.Patroclos schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:31:
[...]
Tweede opinie gehad, maar eerder algemeen (naar ik begreep deed hij geen Gran Tourers... ik weet het, geen echte BMW). Maar een andere versnellingsbak steken was volgens hem wel de beste optie. Omdat het niet makkelijk te reproduceren is (gebeurt op onvoorspelbare momenten - soms een paar honderd km niet), gaat het wellicht ook niet duidelijk zichtbaar als ze 'm uit elkaar halen. Het kan zijn dat een revisie goedkoper uitkomt, maar de kans is groter dat het evenveel kost of duurder uitkomt dan een andere versnellingsbak.
We gaan het maar laten doen door de BMW-garage. Sowieso gaan we 'm niet 'oprijden', omdat er een leasingwagen zit aan te komen en zelfs met de aanloop-C3 doen we nog maar weinig kilometers met de 2GT (als we aan 10k geraken dit jaar, zal het veel zijn). Dan houdt hij beter nog ietwat doorverkoopwaarde (al is dat met een diesel ook niet eindeloos).
Ik zie het nut van een hoes ook niet zo eerlijk gezegd?Knul schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:54:
[...]
Ik zou juist geen hoes over de cabrio doen. Zonder hoes kan het lekker luchten, met hoes blijf je vocht vasthouden en krijg je sneller schimmel en andere troep.
Oh, en mocht je een hardtop hebben, laat die er ook lekker af. Het is beter voor de softtop om gespannen te blijven staan.
Bron: mijn E36 cabrio gaat nu z'n derde winterslaap bij mij in
@CreativeS Klopt, maar dat zie je er zo lastig van af op een plaatje
Jij hebt klaarblijkelijk nog nooit iets maanden stil laten staan... op wonderbaarlijke wijze komt er altijd stof op.Tortelli schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:52:
Ik zie het nut van een hoes ook niet zo eerlijk gezegd?
Waarom zou je een hoes gebruiken als hij in een dichte (en verwarmde) garage staat?
Moet je de adapter nog aanschaffen? Dan kan ik je de adapter van MHD (MHD Wireless Adapter) aanraden. Die gebruik ik ook op mijn F-serie, en ondersteunt alle gangbare apps. BimmerCode, BimmerLink, MHD en xHP kan ik persoonlijk bevestigen.DeBaroN schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:29:
Vraagje aan mensen die coderen en dan bij de F-serie. Is de Thor OBD te gebruiken?
https://bimmer-connect.com/products/bg-thrwi .Ik zie dat voor BimmerCode staat, alleen de E-series.
Maar mensen die toevallig combinatie Thor en BimmerCode werkend gebruiken op een F serie?
(kan niet ondersteund zijn, maar wil niet zeggen dat het niet werkt natuurlijk)
Of is er ook een andere app dan BimmerCode?
Don't dream your life, live your dreams!
Stof is wel een ding inderdaad.CreativeS schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:10:
[...]
Jij hebt klaarblijkelijk nog nooit iets maanden stil laten staan... op wonderbaarlijke wijze komt er altijd stof op.
Hij is onderweg, gekocht voor xHP. Maar niet verder gekeken en vanuit gaan dat Bimmercode ook wel ondersteuning heeft voor deze...SilencerNL schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:16:
[...]
Moet je de adapter nog aanschaffen? Dan kan ik je de adapter van MHD (MHD Wireless Adapter) aanraden. Die gebruik ik ook op mijn F-serie, en ondersteunt alle gangbare apps. BimmerCode, BimmerLink, MHD en xHP kan ik persoonlijk bevestigen.
Natuurlijk, alles is relatief... maar als je je auto schoon hebt weggezet en je haalt 'm eruit met een laag stof... ik kan me voorstellen dat de moed je dan in de schoenen zakt. Zo'n eerste wasbeurt na stalling is ook wel weer fijn, maar toch.Tortelli schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:39:
Stof is wel een ding inderdaad.
Ik heb alleen ervaring in combinatie met de E-series, dan werkt Thor prima met zowel xHP, MHD en Bimmercode en nog een zooi andere apps.DeBaroN schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:29:
Vraagje aan mensen die coderen en dan bij de F-serie. Is de Thor OBD te gebruiken?
https://bimmer-connect.com/products/bg-thrwi .Ik zie dat voor BimmerCode staat, alleen de E-series.
Maar mensen die toevallig combinatie Thor en BimmerCode werkend gebruiken op een F serie?
(kan niet ondersteund zijn, maar wil niet zeggen dat het niet werkt natuurlijk)
Of is er ook een andere app dan BimmerCode?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dmuHiCIZOfydlElAuwHtccdS.jpg?f=user_large)
En de afvoer is zelf ook vrij? Het lijkt wel of de afvoer achter de bumper verstopt zit. Zelfde afvoer als je ook in de voorschermen hebt. Die loopt vol en zodoende loopt het naar binnen.lord_fh schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:28:
Als je inzoomt zie je water in de lamellen van het rooster staan en het komt zeg maar "onder" het rooster uit (of loopt er uit 1 van de 2)
Kortom mijn conclusie is dat het uit de afvoer van de pano komt en dan zo op dat rooster drupt en dus erin komt bij meer regenwater.
vraag is alleen: hoe kan dat aangezien dat origineel zo zit, maargoed ik gok dat je dat pas kan zien als de bumper eraf is en je kan kijken hoe dat tuutje van de afvoer zit van de pano. Volgende week mogen ze dat gaan bekijken
Afvoer is vrij, dak lekt niet meer. Bij de x3 lopen de voorste afvoeren echt helemaal naar onder de auto, de achterste gaan middels een 90 graden bochtje de auto uit (die foto) en that's it, dat loopt niet verder naar beneden oid, stopt achter de bumper inderdaad.CreativeS schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:45:
[...]
En de afvoer is zelf ook vrij? Het lijkt wel of de afvoer achter de bumper verstopt zit. Zelfde afvoer als je ook in de voorschermen hebt. Die loopt vol en zodoende loopt het naar binnen.
En die is vrij? Heeft men de bumper verwijderd? Of een stukje van de wielkastbescherming rechts achter? Zo kom je namelijk ook bij de afvoer.lord_fh schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:48:
...dat loopt niet verder naar beneden oid, stopt achter de bumper inderdaad.
die is wel vrij, want eerst had ik die lekkage vanuit de hemel. het water loopt nu wel uit dat pijpje, alleen (zo zie ik dat voor me) loopt het recht op dat rooster vanuit dat pijpje. dus hij gaat er donderdag heen en dan ga ik dat inderdaad aangeven, de bumper of wielkuip zal eraf moeten om dat te kunnen zien inderdaad.CreativeS schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:14:
[...]
En die is vrij? Heeft men de bumper verwijderd? Of een stukje van de wielkastbescherming rechts achter? Zo kom je namelijk ook bij de afvoer.
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq