Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 188 ... 355 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:36
twodigits schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:42:
[...]

Nee nog geen IOS 16, heb 15.7, maar ga meteen updaten. Hopelijk helpt het, tnx.
Ik heb mijn telefoon geüpdatet (SE uit 2020) naar IOS 16.0.3 en opnieuw opgestart. In de auto telefoon verwijderd en opnieuw contact gemaakt. Alles gaat ok, ik kan weer bellen vanuit de auto. Instellingen voor CarPlay op de iPhone staan ok, BMW staat er ook in (met laatste 5 cijfers VIN) Maar de CarPlay app start niet op. :?
Het lijkt in mijn auto te zitten, binnenkort eens langs de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Misschien helpt het de iDrive terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Normaliter vind de auto je telefoon draadloos als je instapt, duurt even max 10sec. Bij de bronswitch die boven de RTTI switch zit kan je wel voor Carplay audio kiezen?

Overigens viel het mij met het druilerige dag van vandaag op dat het voornamelijk de nieuwere BMW's geen achterruitwisser meer hebben. Ik zet de achterruitverwarming maar aan voor beter zicht. Blijkbaar heeft BMW uit cosmetische motieven de wisser niet meer gemonteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04 11:17

Domih

Domih.

jordy2811 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:53:
Toch maar even hier in het BMW forum: een poosje terug stond ik op het punt een 1:18 schaalmodel van mijn auto te kopen. Helaas nu al ruim een halfjaar overal uitverkocht, het gaat om dit model: https://www.sdmodelcartun...-bmw-m2-competition-2019/

Iemand tips waar deze nog te krijgen is? Zwart of wit zijn nog wel te vinden maar ik ben juist specifiek opzoek naar de blauwe competition!
Gewoon wrappen :p

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RAAF12 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:12:
Misschien helpt het de iDrive terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Normaliter vind de auto je telefoon draadloos als je instapt, duurt even max 10sec. Bij de bronswitch die boven de RTTI switch zit kan je wel voor Carplay audio kiezen?

Overigens viel het mij met het druilige van vandaag op dat het voornamelijk de nieuwere BMW's geen achterruitwisser meer hebben. Ik zet de achterruitverwarming maar aan voor beter zicht. Blijkbaar heeft BMW uit cosmetische motieven de wisser niet meer gemonteerd?
Na twee BMW’s zonder heeft mijn splinternieuwe BMW juist wel weer een achterruitwisser. Het hangt altijd al van de carrosserievorm af.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
RAAF12 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:12:
Gedaan. Nu krijg ik de melding ' het apparaat ondersteunt Apple CarPlay niet of Applecarplay is gedeactiveerd'. Het eerste kan het niet zijn want ik had met deze iPhone eerder Applecarplay, en volgens mij staan alle instellingen ook goed. Bellen gaat via bluetooth gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:16
Iemand tips waar deze nog te krijgen is? Zwart of wit zijn nog wel te vinden maar ik ben juist specifiek opzoek naar de blauwe competition!
Ik ben bang dat dit misschien lastig kan worden:
Korte omschrijving: BMW M2 Competition 2019 in de schaal 1:18. Dit schaalmodel is geproduceerd door Minichamps in een gelimiteerde oplage van slechts 504 stuks. Fantastisch item voor uw verzameling.
Ik zie wel genoeg M2 CS modellen. Dus ik zou zeggen... M2 Comp de deur uit, M2 CS incl. schaalmodel er in! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06

Bommes

Capo del formaggio

fsfikke schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:52:
[...]

Na twee BMW’s zonder heeft mijn splinternieuwe BMW juist wel weer een achterruitwisser. Het hangt altijd al van de carrosserievorm af.
Als ik iets echt nooit gebruik is het de achterruitenwisser..

Oh ja en nu ik BMW rijd de richtingaanwijzers natuurlijk :P

* Bommes rent

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dan ga ik er nog eens beter op letten. 9.9 van 10 heeft echt een achterruitenwisser. Maar wellicht rijd ik op de verkeerde wegen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Toch maar even hier in het BMW forum: een poosje terug stond ik op het punt een 1:18 schaalmodel van mijn auto te kopen. Helaas nu al ruim een halfjaar overal uitverkocht, het gaat om dit model: https://www.sdmodelcartun...-bmw-m2-competition-2019/

Volgens mij is dit hem, duur grapje..
https://www.ebay.nl/itm/393493154668

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
RAAF12 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:26:
Dan ga ik er nog eens beter op letten. 9.9 van 10 heeft echt een achterruitenwisser. Maar wellicht rijd ik op de verkeerde wegen......
Een touring en een hatchback hebben altijd een
achterruitwisser… de sedan nooit. Gran coupe’s ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Niet dezelfde velgen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

fsfikke schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:52:
[...]

Jupz.
De carrosserie vorm bepaald de hoek van de ruit en de luchtstroming over de achterruit.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:48
CreativeS schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:37:
[...]

Een touring en een hatchback hebben altijd een
achterruitwisser… de sedan nooit. Gran coupe’s ook niet.
BMW 5 Gran Turismo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:44
En is ook geen competition ondanks dat het er een staat. De nieren zijn los terwijl ze bij de comp aan elkaar vast zitten.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

DeBaroN schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:46:
[...]

Hij is onderweg, gekocht voor xHP. Maar niet verder gekeken en vanuit gaan dat Bimmercode ook wel ondersteuning heeft voor deze...
Lijkt mij niet ze zijn nogal strak in de specs. Ik moest voor mijn G20 ook een nieuwe kopen want met de oude voor de F20 was die maar gedeeltelijk uit te lezen. Moest hem ook opnieuw aanmelden in Bimmerlink en Bimmercode anders werkte het niet. Ik gebruik Bluetooth en een Android Phone voor uitlezen en coderen. Dat is wat makkelijker dan een laptop met snoer meeslepen naar de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

twodigits schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:09:
[...]

Gedaan. Nu krijg ik de melding ' het apparaat ondersteunt Apple CarPlay niet of Applecarplay is gedeactiveerd'. Het eerste kan het niet zijn want ik had met deze iPhone eerder Applecarplay, en volgens mij staan alle instellingen ook goed. Bellen gaat via bluetooth gewoon goed.
Heb je het mic knopje op het stuur lang ingedrukt? Dan zou die eenmalig zelf contact moeten maken voor wireless Carplay. Behalve BT voor de connectie wordt de data link opgezet via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RAAF12 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:39:
Dat is wat makkelijker dan een laptop met snoer meeslepen naar de auto.
Maar wel de officiële manier... met BMW software. Je mag het niet wensen, maar hopelijk gaat het eens fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Het gaat niet fout omdat er in Bimmerlink en Bimmercode eerst een backup wordt gemaakt voor er wordt gecodeerd. De gebruiker kan altijd terug naar de originele codering mocht er een fout optreden.
Er zitten ook nuttige toepassingen in software die de garage ook gebruikt, een mogelijkheid om de nieuwe accu in te leren en om de elektrische remschoenen achter in de vervangstand te zetten. Heel handig als de blokken worden gewisseld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
En die simpele dingen zorgen zo vaak voor fouten in de auto. Argumenten en voorbeelden genoeg op internet. Maar goed, eens een koppige fries, altijd een koppige fries. Ik heb daar vrede mee. Ik heb een andere keuze gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Heeft nix met woonplaats te maken, hoor. Er zijn zat mensen die third party software gebruiken. Indianenverhalen en 'fake news' heb je helaas overal. Ik had jou iets hoger ingeschat. i agree to disagree :)

[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 16-10-2022 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RAAF12 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:34:
Indianenverhalen en 'fake news' heb je helaas overal.
Waar hebben we dat eerder gehoord. Zat auto's die niet meer van de plaats komen, maar nogmaals... als je gedegen onderzoek en werking van third party apps als 'indianenverhalen' en 'fake news' wil bestempelen... dan houdt het op. Maar - eerlijk is eerlijk - ik zou het echt niet leuk vinden als ik weer eens: 'told you so' kan zeggen. Zat mensen die er een bestaan van hebben gemaakt deze problemen op te lossen.
RAAF12 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:34:
Ik had jou iets hoger ingeschat.
Gelukkig hangt mijn functioneren niet af van wat een ander meent te moeten denken ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaFreakhead
Misschien is het leuker als jullie elkaar in de DM's gaan bestrijden ipv hier in de panelen.
De een weet het nog beter dan de andere.

Ontopic: ik heb voor 99 euries mijn abo verlengd dus morgenochtend doe ik middels de app mijn standkacheltje weer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gisteren even naar Weert op een neer geweest, meteen in België de tank vol gegooid. Gingen 40 liters in a €1,68. Niet de moeite om op een neer te rijden vanuit huis naar als we toch daar zijn (y)

Terug naar huis de eco stand eens uitgeprobeerd, op de snelweg met de cruise er op goed te doen.
In de stad of bij inhalen en zo echt niet aan te raden.

In de avond moest ik nog even mijn schoonmoeder naar huis brengen.
Op de terugweg even een sprintje getrokken.
Vanuit stilstand een stukje snelweg op, voor een 3 cilinder gaat het nog best rap >:)
En pas bij 170 gaat het ding van de 4 naar de 5 door })
Maar eigenlijk vind ik dat de bak naar mijn zin net te lang blijft hangen in de versnellingen.
Van de 1 naar 2, 3 enz. Blijft op max toeren net te lang hangen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 21:08
Voor de techneuten hier: ik heb de indruk dat mijn hybride auto (330E 2016) niet meer verwarmd als die niet op de benzinemotor rijdt. Lees: indruk, omdat het natuurlijk zomer is geweest en ik dit nu pas ervaar sinds het buiten wat kouder is. Zodra de accu leeg is en hij overgaat op benzine is er een gigantisch verschil te merken. Wat ik meen te herinneren is dat de auto voorheen in de winter juist ontzettend snel warm werd als ik elektrisch reed. Nu blaast die simpelweg koude lucht. De airco doet het wel aangezien de ruiten gewoon ontwazemen bij vochtig weer.

Kunnen mensen met hybride modellen bevestigen of dit beeld klopt of niet? De auto geeft verder geen foutmelding maar ik krijg de indruk dat de warmtewisselaar of iets dergelijks kapot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 09:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Welke warmtewisselaar? Waar denk je warmte van te krijgen als de benzinemotor uit staat?
Lijkt mij dat de warmte dan van een elektrisch element komt. Misschien is dat kapot? Of de zekering ervan is stuk?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 21:08
Maasluip schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:11:
Welke warmtewisselaar? Waar denk je warmte van te krijgen als de benzinemotor uit staat?
Lijkt mij dat de warmte dan van een elektrisch element komt. Misschien is dat kapot? Of de zekering ervan is stuk?
Blijkbaar een standkachel? Wellicht toch maar even naar de garage om te kijken of die kapot is, anders wordt het een duur grapje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:24

Eagle Creek

Breathing security

snaggyheadshot schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:58:
[...]

Blijkbaar een standkachel? Wellicht toch maar even naar de garage om te kijken of die kapot is, anders wordt het een duur grapje :/
Standkachel ja, correct. Afgaande aan je beschrijving zou ik zeggen defect.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 23:37

Orac

Ik mis je papa.

Vandaag de iX voor het eerst in het echt gezien. Man, man, wat een wanstaltig hok. En dat zeg ik als BMW liefhebber & bezitter. Ik kan wel janken, zo lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:17
RAAF12 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 00:52:
[...]

538 zit aan de hoge kant van de FM band (102 MHz) misschien heeft het te maken met de FM antenne? Die zijn gepiekt op het midden van de band daar is de ontvangst het sterkst. Kan je andere zenders in de buurt van die hoge frequentie's wel storingsvrij ontvangen?
Dat sluit dan uit dat het aan de antenne ligt, dat is vaak een stuk wat gebruikt wordt door de achterruitverwarming in het glas.
Andere zenders doen het wel goed. Na wat langer luisteren/proberen lijkt het aan de locatie hier in de buurt te liggen. Op andere plaatsen geen probleem. Allicht is er dus qua masten iets verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:00
Aankoopadvies-vraagje:

Een 320i Sport Line G20 van 04/19 met 48.000 km voor 35.000 € (in België), is dat nog een acceptabele km-stand/prijs? Of mag ik me binnenkort aan allerlei problemen & kosten gaan verwachten? Zelf rij ik meestal <10k/jaar.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 15:52
Dat zou wel erg triest zijn als je binnen 100k al aanzienlijke kosten moet verwachten. Dus nee, de eerste 5 a 10 jaar moet je er zonder problemen mee kunnen rijden.

Disclaimer: uit het verleden behaalde resultaten....

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:53:
Dat zou wel erg triest zijn als je binnen 100k al aanzienlijke kosten moet verwachten. Dus nee, de eerste 5 a 10 jaar moet je er zonder problemen mee kunnen rijden.

Disclaimer: uit het verleden behaalde resultaten....
*Zonder problemen jaren rijden, mits je goed onderhoud doet.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bopppppppp
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cv_cttSmz_QrjIgWTq7Xlaq_Qh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryn9OEfZywAYenjKscdfZFDV.jpg?f=fotoalbum_large

As Vrijdag ophalen 😉.

Bewust geen M pakket gekozen ivm achterkant, wat vinden jullie van de 3 touring facelift ?

[ Voor 10% gewijzigd door Bopppppppp op 18-10-2022 21:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:37
Hij mist het M-pakket 😂

Maar zonder dollen, geniet ervan!

[ Voor 45% gewijzigd door Jarno op 18-10-2022 22:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:33
Wat is er mis met de M-Sport? Ik vind hem juist veel mooier met de M-bumpers, zowel voor als achter.
Maar ja kwestie van smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
[b]Bopppppppp schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:37:
... wat vinden jullie van de 3 touring facelift ?
Achterkant van de LCI Touring is hoe het hoort te zijn, maar ik vind de huidige generatie 3 serie echt mislukt qua front. Smoelt gewoon niet imho (lampen / grille / bumperlijnen).

Een front zoals de G30 / 5-serie LCI is meer mijn favoriet; veel cleaner.

[ Voor 5% gewijzigd door Pepppie op 18-10-2022 22:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:33
Pepppie schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:14:
[...]

Achterkant van de LCI Touring is hoe het hoort te zijn, maar ik vind de huidige generatie 3 serie echt mislukt qua front. Smoelt gewoon niet imho (lampen / grille / bumperlijnen).

Een front zoals de G30 / 5-serie LCI is meer mijn favoriet; veel cleaner.
En dan is de 3 serie nog één van de minst mislukte nieuwe generatie BMW's. Het kan nog veel erger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugodv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:03
In maart rij ik alweer 4 jaar in m'n G20 320d, momenteel nog net geen 100k op de teller. Het kan haast niet anders als dat het weer een Dreier gaat worden. Design van de LCI is even wennen. Koplampen vind ik een verbetering, maar de rest... Het is zoals je zegt @Het Fantoom, de minst mislukte van de hele "nieuwe stijl" line-up. Pijnlijk om te zeggen.

Ik twijfel nog tussen 330i en 330e. Komende tijd wat proefritten maken. @Eagle Creek jij had je 330e ongeveer zelfde tijd als ik toch? Wat gaat het bij jou worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCbiMh-X3MqFOeQVEIw96niBC8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3sPdlK75NL5AI8nIPzN6rFc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 15:56
Handig zo'n collega die onstuimig, onhandig met de handen vol en niet oplettend tussen twee geparkeerde auto's doorloopt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqZ_FTa3aGWI4kMDek3VuGuDoNI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9LvtaYBnxPhBsERPLj2zIFuo.jpg?f=user_large

Resultaat een afgebroken laadklep |:(

Afspraak bij dealer is gemaakt voor reparatie. Zal verder weinig voorstellen, schat ik zo in. Wel een saillant detail; de dealer gaf aan, dat zij zo'n onderdeel nog niet eerder hebben hoeven te bestellen.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:27
Leut schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:43:
Handig zo'n collega die onstuimig, onhandig met de handen vol en niet oplettend tussen twee geparkeerde auto's doorloopt:
[Afbeelding]

Resultaat een afgebroken laadklep |:(

Afspraak bij dealer is gemaakt voor reparatie. Zal verder weinig voorstellen, schat ik zo in. Wel een saillant detail; de dealer gaf aan, dat zij zo'n onderdeel nog niet eerder hebben hoeven te bestellen.
Vervelend om te horen.

Offtopic: Het is misschien niet handig om een contract als achtergrond te gebruiken bij een publiekelijk forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 15:56
Putyah schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:11:
[...]

Vervelend om te horen.

Offtopic: Het is misschien niet handig om een contract als achtergrond te gebruiken bij een publiekelijk forum.
Dit soort dingen kunnen gebeuren, het is niet anders.... Feitelijk is zo'n openstaand klepje net een magneet.

offtopic:
Het is niet feitelijk een contract in die definitie van het woord, zijn verder ook geen bijzonderheden zichtbaar die het daglicht niet kunnen verdragen. Bewust al op gelet, maar dank voor jouw oplettendheid (y) .
.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:24

Eagle Creek

Breathing security

Hugodv schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:44:
@Eagle Creek jij had je 330e ongeveer zelfde tijd als ik toch? Wat gaat het bij jou worden?

[Afbeelding]
Ik heb hem nu sinds 2019. Maar los daarvan is de auto van mij en niet van de baas dus bij mij gaat het zeker niets anders worden. 😋

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-05 12:30
116d Efficiënt Dynamics Edition zwart metallic crew uit 2013 checking in.

Inmiddels al 5 jaar in bezit en van plan deze af te rijden.. het is immers een gevreesde diesel
Weinig onderhoud aan gehad behalve de standaard beurten, eens wat remblokken/schijven. Topauto!

[ Voor 3% gewijzigd door jellybrah op 19-10-2022 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

We hadden het laatst hier toch over opties waar je jaarlijks voor moest betalen, die wel al op je auto (hardware) zitten/zaten.

Ik zie net wat nieuws over een motor, de nieuwe KTM 890 R.
Die wordt geleverd met demo mode geactiveerd, welke na 1500km weer uitgeschakeld wordt.
In demo mode zijn alle wizz opties geactiveerd, om je lekker te maken.
Na de eerste beurt bij 1500km staat dus alles weer uit, na het over maken van (veel) geld naar de dealer staan ze weer terug aan.

Slim business model zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
Bommes schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:54:
We hadden het laatst hier toch over opties waar je jaarlijks voor moest betalen, die wel al op je auto (hardware) zitten/zaten.

Die wordt geleverd met demo mode geactiveerd, welke na 1500km weer uitgeschakeld wordt.
Na de eerste beurt bij 1500km staat dus alles weer uit, na het over maken van (veel) geld naar de dealer staan ze weer terug aan.

Ik vind het flikkerij als het een hardwaregerelateerde optie die geen verbinding van buitenaf nodig heeft om te functioneren betreft.
Actieve dempers, grootlichtassistent, stoelverwarming en weet ik wat meer. Echt niet best deze ontwikkeling als je hiervoor abonnementen afsluiten moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@DaFreakhead dat is met de verschillende vermogens uit de zelfde motoren toch ook al een tijdje zo.
Hardware het zelfde, maar aan de hand van hoe het geheel is gechipt/programmeert en hoeveel er is betaald heb je meer of minder vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
Bommes schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:01:
@DaFreakhead dat is met de verschillende vermogens uit de zelfde motoren toch ook al een tijdje zo.
Hardware het zelfde, maar aan de hand van hoe het geheel is gechipt/programmeert en hoeveel er is betaald heb je meer of minder vermogen.
Dat is niet geheel waar, het materiaalgebruik is niet overal hetzelfde (betere legeringen etc.) oliekoelers die er wel of niet opzitten. Die andere voorbeelden die ik gaf zijn zaken die d.m.v. een bitflip aangezet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:59
Bommes schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:54:

Lijkt me bij auto's lastiger aangezien je met de bijtelling zit. Het achteraf aanzetten van betaalde opties (en daarmee dus het verlagen van het oorspronkelijke BPM bedrag) is al een vrij grijs gebied, maar als dit model bij auto's wordt toegepast betekent dit dat de belastingdienst uit zal gaan van een nieuwwaarde waarbij betaald is voor al die gimmicks. Als je ze later besluit niet te nemen zit je dan wel aan een hogere BPM vast.

Dit zal voor auto's dan ook niet geïntroduceerd worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 19:40
alexbl69 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:57:
[...]

Lijkt me bij auto's lastiger aangezien je met de bijtelling zit. Het achteraf aanzetten van betaalde opties (en daarmee dus het verlagen van het oorspronkelijke BPM bedrag) is al een vrij grijs gebied, maar als dit model bij auto's wordt toegepast betekent dit dat de belastingdienst uit zal gaan van een nieuwwaarde waarbij betaald is voor al die gimmicks. Als je ze later besluit niet te nemen zit je dan wel aan een hogere BPM vast.

Dit zal voor auto's dan ook niet geïntroduceerd worden.
De motor kan ook gewoon op de zaak hoor ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:59
KillaZ schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:53:
[...]

De motor kan ook gewoon op de zaak hoor ;)
Ben ik toch benieuwd hoe dat dan in z'n werk gaat. Met al die kostbare opties die bij aflevering aan staan bedoel ik dan :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 19:40
alexbl69 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:41:
[...]

Ben ik toch benieuwd hoe dat dan in z'n werk gaat. Met al die kostbare opties die bij aflevering aan staan bedoel ik dan :).
Beetje off topic maar ik zie alleen maar voordelen: Bij aankoop lage cataloguswaarde en het "abonnement" gooi je onder je kosten (dus geen uitgave en dus geen bijtelling) in de boekhouding.

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:35
Die lage cataloguswaarde kon wel eens tegenvallen. Het moet initieel allemaal al wel in de auto zitten, alleen softwarematig nog vrij geschakeld worden.

Kortom, de auto wordt duurder want al die opties zitten er in de basis al op. Waarbij de kosten wellicht iets gedrukt worden omdat het productieproces meer gestandaardiseerd kan worden. Onderaan de streep ben je als consument duurder uit en is het gewoon een extra verdienmodel voor de fabrikanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik weet niet of je het weet… maar dat speelt al wat langer. Opties zijn al aanwezig… iemand nog bekend met de reeds aanwezige stuurverwarming en trilfunctie? Zijn ze daar niet met de F3X mee begonnen? Oké… moest dan wel een fysieke knop toegevoegd worden, maar toch. Maar goed, aangezien bijna alles wat nieuw is in de lease zit, zal dat wel de maatstaf zijn hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:40

lord_fh

PS5

CreativeS schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:45:
Ik weet niet of je het weet… maar dat speelt al wat langer. Opties zijn al aanwezig… iemand nog bekend met de reeds aanwezige stuurverwarming en trilfunctie? Zijn ze daar niet met de F3X mee begonnen? Oké… moest dan wel een fysieke knop toegevoegd worden, maar toch. Maar goed, aangezien bijna alles wat nieuw is in de lease zit, zal dat wel de maatstaf zijn hè.
Dit was in tijden van de E46 ook al deels zo. Cruise control was in duitsland bijv. niet standaard, maar je hoefde enkel een knoppen balkje op de kop te tikken en een kabeltje van 5 euro en TADAAA , cruise EN radio bediening vanaf je stuur, je hoefde niks in te leren o.i.d. . Het is dus al een beetje van alle tijden dat dingen al wel voorbereid/aanwezig zijn maar enkel een knopje of dingetje missen. Alleen nu door software en over-air dingen is het nog makkelijker voor fabrikanten om er geld uit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
KillaZ schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

Beetje off topic maar ik zie alleen maar voordelen: Bij aankoop lage cataloguswaarde en het "abonnement" gooi je onder je kosten (dus geen uitgave en dus geen bijtelling) in de boekhouding.
juist! Gewoon ' kaal' bestellen om je fiscale waarde te drukken en dan later opties naar believen aan- en uitzetten. Een vriend van me heeft dat met dat pakket van Tesla ook gedaan en geen problemen met de fiscus gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:51
Meer mensen met een F20 LCI die sinds gisteren een terugroepactie in het display hebben? Betreft hier een 118d 2016.

De dealer zei dat het iets met het te hoog worden van de uitlaattemperatuur te maken heeft en dit met een software update verholpen wordt. Beetje jammer van het coderen (start stop uit) en de chiptune die dan weer opnieuw er op moet, maar gezien het brandgevaar zou kunnen verhogen laat ik het toch maar uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugodv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:03
Eagle Creek schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:21:Ik heb hem nu sinds 2019. Maar los daarvan is de auto van mij en niet van de baas dus bij mij gaat het zeker niets anders worden. 😋
Excuus, zomaar ging ik er vanuit dat je ook een lease auto had. Goed om te horen dat hij nog zo bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

andy88 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:19:
Meer mensen met een F20 LCI die sinds gisteren een terugroepactie in het display hebben? Betreft hier een 118d 2016.

De dealer zei dat het iets met het te hoog worden van de uitlaattemperatuur te maken heeft en dit met een software update verholpen wordt. Beetje jammer van het coderen (start stop uit) en de chiptune die dan weer opnieuw er op moet, maar gezien het brandgevaar zou kunnen verhogen laat ik het toch maar uitvoeren.
https://www.rdw.nl/partic.../terugroepacties-opzoeken Kan je zien op kenteken. Er zijn meerdere acties geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik zie de nieuwe actie er nog niet bijstaan op de RDW site. Kijk even op een speciaal auto BMW forum voor meer info. Plaatje is klikbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTpQS3g3IuTjFUxKD3Kt1KQAbK0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OGn3yrgymv3lMa67Jf4jDTua.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bopppppppp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDxKlHflRC_dfN4ijZaSVf_YFY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cm2GB37cjhvMEvNCmpQcM9zX.jpg?f=fotoalbum_large

Hopa

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heel mooi! Die van mij staat al twee weken bij de dealer, maar het kenteken gaat nog 4-6 weken duren :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wmGygubz9RkfZoDuRivVIfk658=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yYvCXbcaJdMvfUGNSsBG21It.jpg?f=user_large

[ Voor 51% gewijzigd door fsfikke op 21-10-2022 15:58 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02 19:57
Wat een kleine wereld. Zo halen twee Tweakers in een kikkerlandje hun auto op een zonnige vrijdagmiddag en komen ze elkaar tegen op een parkeerplaats.. toeval haha.

Geniet van je BMW!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtC7tuELWDgz9k9dT5Z05CHP8Sw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLw2MvsTFhJhyv1Pd5INHxnR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
Leuk mannen (mannen, toch? ;) ) Zo kan je ze mooi naast elkaar zien. Ik heb gisteren voor het eerst live een LCI gezien maar moest echt twee keer kijken eerlijk gezegd, ik dacht dat de wijzigingen meer in het oog zouden springen.

Veel rijplezier gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
fsfikke schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:54:
Heel mooi! Die van mij staat al twee weken bij de dealer, maar het kenteken gaat nog 4-6 weken duren :'(
Zuur, maar ook wel een beetje vreemd dat dat zo lang moet duren. Hoe komt dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

twodigits schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:34:
[...]

Zuur, maar ook wel een beetje vreemd dat dat zo lang moet duren. Hoe komt dat?
Hij komt op een bijzonder kenteken. Die worden met de hand verwerkt, volgens mij door 1 ambtenaar die part-time werkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:46:
Hij komt op een bijzonder kenteken. Die worden met de hand verwerkt, volgens mij door 1 ambtenaar die part-time werkt :p
Zo heeft mijn auto ook nog weken na levering nog bij de dealer gestaan. Die was ook niet meer stofvrij toen het kenteken er daadwerkelijk op kwam. Eén of andere ambtenaar in Den Haag vond het allemaal zo moeilijk. Ach, vrijstelling van BTW en BPM hebben veel goed gemaakt toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CreativeS schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:03:
[...]

Zo heeft mijn auto ook nog weken na levering nog bij de dealer gestaan. Die was ook niet meer stofvrij toen het kenteken er daadwerkelijk op kwam. Eén of andere ambtenaar in Den Haag vond het allemaal zo moeilijk. Ach, vrijstelling van BTW en BPM hebben veel goed gemaakt toen :)
Ja, behalve dat de BPM op een 330e niet veel scheelt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bopppppppp
dindr schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:37:
[...]

Wat een kleine wereld. Zo halen twee Tweakers in een kikkerlandje hun auto op een zonnige vrijdagmiddag en komen ze elkaar tegen op een parkeerplaats.. toeval haha.

Geniet van je BMW!

[Afbeelding]
Was een mooi moment, veel rijplezier !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:56

_Arthur

blub

fsfikke schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:54:

[Afbeelding]
Zie ik daar een Tansanitblau II? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Het is bekend dat BMW longlife olie voorschrijft voor de diverse modellen en vaak wordt specificatie LL04 genoemd. Nu kwam ik deze twee tegen, de linker met en de rechter zonder die specificatie op de verpakking. En met de toevoeging 'professional' Zouden deze twee oliën hetzelfde zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3i2uiw58CW0_i1fae8dylKRc0c0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/051e0BUTcgExEwrV8RF3F1zR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Iwein_
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-10-2022
Goeiemiddag allen,

Graag had ik even jullie advies gehad. Ikv een (leasing) wagen twijfel ik nog tussen 2 modellen:
- BMW X5 45e
- BMW 530e touring

De X5 vind ik een pracht van een wagen. De hybride is in België fiscaal ook vrij voordelig. Maar het blijft een erg dure auto.

De BMW 530e touring is een stuk voordeliger (dit scheelt al rap 25-33% per maand en voor de restwaarde), maar deze auto is 1) een stuk lager, de koffer is ongeveer 460l, en bij de X5 500l
2) heeft een minder sportieve, stoere uitstraling
3) een minder krachtige motor

Beide auto's zijn uitgerust met vele opties.
Mijn hart zegt om de X5 45e te nemen (donkerblauw, met zwarte grill vooraan en cognac kleur leren zetels)
Maar het verstand merkt op dat de 530e touring weinig minpunten heeft, en een stuk voordeliger is. Ook is deze auto vermoedelijk zuiniger (gezien minder krachtige 4 cilinder en betere aerodynamica).

Hebben jullie advies / bemerkingen of persoonlijke ervaringen met één van deze auto's?
Dank bij voorbaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb een F31 LCI 320d ED uit 2016 en binnen nu en een paar weken gaan 'we' over de 200k km heen.

Vooraf had ik niet verwacht dat überhaupt te gaan doen, maar omdat de tweedehands markt een chaos is en elektrische modellen nog te duur zijn/niet voldoen voor mijn gebruik, ben ik van plan nog wel zeker een 50-60k km door te rijden met deze.

Nu zit ik momenteel te twijfelen of ik de automaat moet gaan laten spoelen. Je leest toch veel dat het wordt aangeraden, soms lees je zelfs om de 60k, of 100-150k. Deze is nog nooit gespoelt voor zover ik weet. Heb overigens geen enkele klacht over de performance van de bak, dus het zou puur preventief zijn.

Hier in het topic zie je ZF veel langskomen, uiteraard de fabrikant, maar prijzig en ver uit de buurt (Groningen). Kent iemand goede alternatieven in het noorden van het land? Kwam zelf bijvoorbeeld deze al tegen, of is het toch echt wel aan te raden om die extra investering te doen bij ZF zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 09:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RAAF12 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:28:
Het is bekend dat BMW longlife olie voorschrijft voor de diverse modellen en vaak wordt specificatie LL04 genoemd. Nu kwam ik deze twee tegen, de linker met en de rechter zonder die specificatie op de verpakking. En met de toevoeging 'professional' Zouden deze twee oliën hetzelfde zijn?
[Afbeelding]
Als ik zoek op het EAN nummer van de rechtse (4008177076770) krijg ik deze: https://www.porza.nl/prod...w30-4l-castrol-p006bf2-02 en daar staat geen BMW LL-04 bij.
In tegenstelling tot deze: https://www.winparts.nl/f...7EaAoBGEALw_wcB#fabrikant
Waar het EAN nummer 4008177111624 van is (en op het plaatje staat 4008177107191).

Dus ik zou zeggen: nee.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
[Afbeelding]
Ik zie anders rechts wel C3 staan... en dat was de oude code voor BMW. Nu gebruikt Castrol de letter M omdat de C3 certificering van de Castrol olieën was verlopen. En ja, de M slaat niet alleen op M modellen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 22-10-2022 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Het vreemde is dat ik de LL04 weer wel tegenkom op de 20 liter verpakking. Heeft het EAN nummer te maken met de soort verpakking en niet met de inhoud?
https://www.misteroil.nl/...RR38l1wcPqwUaAmjPEALw_wcB

edit: post gekruist....

Ik kan het niet bewijzen maar het lijkt mij dat het toch dezelfde olie is en dat Castrol idd niet op alle soorten containers BMW approved LL04 vermeld.

[ Voor 57% gewijzigd door RAAF12 op 22-10-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-05 03:36
_Iwein_ schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:39:
Goeiemiddag allen,

Graag had ik even jullie advies gehad. Ikv een (leasing) wagen twijfel ik nog tussen 2 modellen:
- BMW X5 45e
- BMW 530e touring

De X5 vind ik een pracht van een wagen. De hybride is in België fiscaal ook vrij voordelig. Maar het blijft een erg dure auto.

De BMW 530e touring is een stuk voordeliger (dit scheelt al rap 25-33% per maand en voor de restwaarde), maar deze auto is 1) een stuk lager, de koffer is ongeveer 460l, en bij de X5 500l

Mijn hart zegt om de X5 45e te nemen (donkerblauw, met zwarte grill vooraan en cognac kleur leren zetels)
Maar het verstand merkt op dat de 530e touring weinig minpunten heeft, en een stuk voordeliger is. Ook is deze auto vermoedelijk zuiniger (gezien minder krachtige 4 cilinder en betere aerodynamica).

Hebben jullie advies / bemerkingen of persoonlijke ervaringen met één van deze auto's?
Dank bij voorbaat!
Heb je er al mee gereden? Dat lijkt mij de doorslaggevende factor.
M’n vader wilde hoger zitten, dus van een 5 naar een X3 gegaan. Daar beviel de motorisering en het rijden zelf niet van en is dus weer terug bij een 5serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
_Iwein_ schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:39:
Goeiemiddag allen,

- BMW X5 45e
- BMW 530e touring

Dank bij voorbaat!
Yolo. Ik zou uit deze twee de X5 nemen, vanwege de 6 cilinder. Maar het is erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-04 20:31
Tralapo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:40:
Ik heb een F31 LCI 320d ED uit 2016 en binnen nu en een paar weken gaan 'we' over de 200k km heen.

Vooraf had ik niet verwacht dat überhaupt te gaan doen, maar omdat de tweedehands markt een chaos is en elektrische modellen nog te duur zijn/niet voldoen voor mijn gebruik, ben ik van plan nog wel zeker een 50-60k km door te rijden met deze.

Nu zit ik momenteel te twijfelen of ik de automaat moet gaan laten spoelen. Je leest toch veel dat het wordt aangeraden, soms lees je zelfs om de 60k, of 100-150k. Deze is nog nooit gespoelt voor zover ik weet. Heb overigens geen enkele klacht over de performance van de bak, dus het zou puur preventief zijn.

Hier in het topic zie je ZF veel langskomen, uiteraard de fabrikant, maar prijzig en ver uit de buurt (Groningen). Kent iemand goede alternatieven in het noorden van het land? Kwam zelf bijvoorbeeld deze al tegen, of is het toch echt wel aan te raden om die extra investering te doen bij ZF zelf?
Niet iets wat door BMW wordt voorgeschreven, staat niet bij de intervallen. (Niet in mijn F30 boekje iig) Waarom zou je het dan doen vraag ik mij af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RAAF12 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:36:
edit: post gekruist....

Ik kan het niet bewijzen maar het lijkt mij dat het toch dezelfde olie is en dat Castrol idd niet op alle soorten containers BMW approved LL04 vermeld.
Het speelt natuurlijk ook een beetje mee dat Shell na aanbesteding het goedkoopst de olie kon leveren aan BMW na jaren van leveranties door Castrol (BP). Daarom staat er sinds een aantal jaren nu Shell in het magazijn. Een certificering verloopt niet zomaar. Maar goed, daar heb ik dan weer geen bewijs van... maar toeval bestaat niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jeuvie schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:44:
[...]

Niet iets wat door BMW wordt voorgeschreven, staat niet bij de intervallen. (Niet in mijn F30 boekje iig) Waarom zou je het dan doen vraag ik mij af?
Omdat ZF (de fabrikant) dat wel aanraadt.. en er menig automaat bij 150.000+ km schokkerig wordt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Iwein_
Eric Z schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:42:
[...]

Heb je er al mee gereden? Dat lijkt mij de doorslaggevende factor.
M’n vader wilde hoger zitten, dus van een 5 naar een X3 gegaan. Daar beviel de motorisering en het rijden zelf niet van en is dus weer terug bij een 5serie.
Ik heb al met de X5 45e gereden. En dat was een heel aangename ervaring.
Zowel elektrisch, hybride, als de kracht van de 6-cilinder.

Prachtige auto.

M'n vriendin maakte zonet de beslissing makkelijker. Ze stemt tegen de 530e touring, gezien ik nu met een (oudere) 316d touring rij, en ze dan vindt dat ik maar beter langer met de 316d verder moet rijden (ze vindt het de overstap naar een nieuwe auto niet waard).

Mochten jullie een 'beter' alternatief weten voor de X5 45e, zijn suggesties steeds welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jeuvie schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:44:
Dus omdat het niet bij de intervallen staat, moet je het niet doen... vooral door blijven rijden dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 03:25

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

_Iwein_ schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:21:
[...]

Prachtige auto.

M'n vriendin maakte zonet de beslissing makkelijker. Ze stemt tegen de 530e touring, gezien ik nu met een (oudere) 316d touring rij, en ze dan vindt dat ik maar beter langer met de 316d verder moet rijden (ze vindt het de overstap naar een nieuwe auto niet waard).

Mochten jullie een 'beter' alternatief weten voor de X5 45e, zijn suggesties steeds welkom :)
i5 Touring als je nog 1.5j kan wachten haha.

Zit zelf ook met een keuze… de 530i touring loop van de zomer uit contract, en wat te doen…. Langer door rijden want heb een mega deal op deze auto zitten of tijdelijk een 2020 X5 45e rijden en dan naar de i5 touring of yolo en een nieuwe x5 bestellen en alle extra kosten maar voor lief nemen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Prachtige auto.

Maar een 5 is geen 3.. ja allebei station.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Kent iemand een goede BMW specialist in de buurt van Rotterdam, gaat om onderhoud voor een 218i met de bekende B38A15A motor :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21

Mijn f31 lci 320d ede 2015 gaat bijna over de 300dkm heen :)
Ik heb mijn automaat laten spoelen bij 220, bij de bmw specialist. Scheelde wat geld en vooral veel reistijd met zf. Was ook niet nodig, preventief gedaan

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
laurens0619 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:48:
Ik heb mijn automaat laten spoelen bij 220, bij de bmw specialist. Scheelde wat geld en vooral veel reistijd met zf. Was ook niet nodig, preventief gedaan
Bij mijn E90 325i heb ik het ook laten doen... bij 208.146km. Gewoon bij mijn BMW specialist (Rap, Wekerom)... maar hij heeft het wel allemaal gedaan met ZF-spul. Volgend jaar de 318ti. De GM-bak laten doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yJTErNDmq7LJ6cYi05gnIqe_pM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eUjCwulJc4lYnG5YKFgqG5A1.jpg?f=fotoalbum_large

En ja, het was echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 18:42
[...]

Prachtige auto.

Iehwk bah dure diesel …
5 serie is ruimer, zuiniger, veiliger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Iwein_
wd200 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:27:
[...]

Iehwk bah dure diesel …
5 serie is ruimer, zuiniger, veiliger
Zowel de 530e Touring als de x45e zijn benzine/elektrische hybride auto's.
Qua kofferruimte is de X5 iets groter dan deze Touring.

Dus je bijdrage is niet helemaal correct. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 13:15
[Afbeelding]
linker is bmw ll (04) - rechter is niets.

Als er bmw-ll opstaat, staat het erop. Dan is die olie door een bepaalde keuring gesjeest. Geen bmw-ll, no go.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MAX3400 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:36:
Ik kom overstappen vanuit Het grote Audi topic - Deel 5

Ben sinds een week de (trotse) eigenaar van een, voor zover ik het snap, BMW G11 uitvoering 750i xDrive High Executive.
Goed, we zijn op de kop af 3 maanden & 2600km verder en toch even een klein verhaaltje uittikken hoe ik de 7-serie tot zover heb mogen ervaren.

Zowel op lange als kortere stukken, vind ik het een genot om mee te rijden. Het onderstel voelt ietsjes wolliger dan mijn S6 maar tegelijkertijd zoveel meer "beschaafd" waardoor bochtjes meer voelen als een klein ongemak ipv dat je de bocht om wordt gegooid. De zetel (ja die) is ook heerlijk; zacht qua aanraking en zitgevoel maar toch goed ondersteunend en in alle standen verstelbaar; maak gretig gebruik van koeling/verwarming tijdens het rijden. Ondanks dat het een flinke afmeting & gewicht is, ben ik wel gewend aan het sturen dus kan ermee omgaan als een Golfje of een A4.

In het vooronder snort de 4.4 nog immer maar vind 'm relatief lui in elke stand behalve de Sport-stand. Had iets meer prestatie verwacht op sommige momenten maar ondanks dat er 8 versnellingen zijn, lijkt het erop dat 'ie altijd een verzet te hoog zit/wil. Het geeft me wel iets meer argumenten om de bak te laten programmeren en/ook de motor te laten doen; helaas (of gelukkig) kost dat een flinke bergje geld en dat heb ik er nu even niet voor over (alsmede garantie tot eind juli). Wel weet ik dat de runflats er als eerste onderuit gaan in het voorjaar en we gaan gewoon weer over op high-performance zomerbanden.

Nadelen? Ligt eraan hoe je ernaar kijkt maar de auto is relatief duur. De boordcomputer staat nu gemiddeld op 12.1km/liter E10 en als ik even terugkijk, is dat ongeveer 70% snelweg en 30% (korte) stadsritjes. En met die 900km/maand gemiddeld nu, is 200 Euro in de maand aan verzekering en wegenbelasting ook relatief fors. Ook de afmeting van de auto is lastig; met 5.10 lengte is niet elke parkeerplaats voldoende groot. En de afstand tussen de assen zal vast bijdragen aan het iets minder sportieve gevoel. Grootste tegenvaller is eigenlijk de achterbak want laag en smal en vreemd aangelegd.

Ben ik blij met de wagen? Zeker! Qua budget / bouwjaar denk ik dat een S8 te "oud" was qua technologie en een S63 te zwaar / lomp /duur. Zou het zo weer doen (overigens heb ik met mijn auto-aankopen echt nog noooooit spijt gehad).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

wheez50 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:43:
[...]

Als er bmw-ll opstaat, staat het erop. Dan is die olie door een bepaalde keuring gesjeest. Geen bmw-ll, no go.
Ik opteer toch voor CreativeS zijn antwoord namelijk dat Castrol niet langer huisleverancier van BMW is (in BMW verpakking, natuurlijk) en Castrol daarom niet op alle nieuwe verpakkingen LL04 zet. Bij deze leverancier staat het ook niet op de verpakking maar wel in de beschrijving dat het LL04 is. Het is mij duidelijk!

https://www.motorolien.nl...tanium-FST-0W-30-(5liter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47
laurens0619 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:48:
[...]

Kon je ook verschil merken? Die van mij zit net over de 170k momenteel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:11
Hier preventief de zf8 bak laten spoelen bij 150k zoals ZF dat voorschrijft. Merkte verder geen verschil. Dit hoort ook preventief te gebeuren, als je problemen hebt met de automaatbak dan ben je vaak al te laat.

ZF zelf doet naast het vervangen van de olie en het spoelen ook de automaatbak openen en inspecteren en volgens mij wat kleine onderdelen preventief vervangen. Daar zit het verschil volgens mij in tov andere aanbieder en hun lagere prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 22-10-2022 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
wheez50 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:43:

Beter kijken dus....

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 23-10-2022 00:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
_Iwein_ schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:42:
[...]

Zowel de 530e Touring als de x45e zijn benzine/elektrische hybride auto's.
Qua kofferruimte is de X5 iets groter dan deze Touring.

Dus je bijdrage is niet helemaal correct. 😊
@wd200 doelde op de 318d. Dat is toch echt een diesel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Deagle schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:42:
[...]

Kon je ook verschil merken? Die van mij zit net over de 170k momenteel.
nee helemaal niets. Schakelde fantastisch en nog steeds

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bopppppppp
Hi allen,

As dinsdag gaan ze de ramen donker maken van mijn BMW 320e touring. Iemand advies welke % ze het beste kunnen gebruiken. Gaat om onderstaande auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aupsaVQ6kchOeTiW6Q5HnVEi7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hGYGZZDqeVsryeMgX0uIU6o2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cv_cttSmz_QrjIgWTq7Xlaq_Qh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryn9OEfZywAYenjKscdfZFDV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Bopppppppp op 23-10-2022 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024

Ten eerste hoef je niet te spoelen, je kunt ook gewoon de olie + filter laten vervangen.
Als je wel gaat spoelen geeft zf aan dat je dat met verse olie moet doen, niet met spoelvloeistof.

Daarnaast kun je bij ook nog kiezen voor ZF premium service waarbij ze ook wat kleine slijtage delen meepakken.

Toevallig een maand of 2 ZF Dortmund hiervoor benaderd, die geven aan dat niet meer zelf uit te voeren, maar verwijzen naar hun service punten, wat vaak gewoon universele garage's zijn.

Ik heb het verversen bij de 120k beurt mee laten pakken door de dealer, maar dat was een prijzig grapje.

[ Voor 6% gewijzigd door --MP-- op 23-10-2022 09:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Bopppppppp geen idee wat je wil bereiken? Wil je full "anonymous" dan is de wetgeving volgens mij vrij duidelijk:

- voorruit mag niet veranderd worden
- de zijruit bestuurder en bijrijder moeten 55% licht doorlaten
- elke andere ruit mag tot 100% verdonkerd worden

Uit ervaring kan ik vertellen dat minder dan 30% licht doorlaten, ook op de achterbank / kofferbak, erg snel erg donker wordt en dat je in de nacht best wel niets meer ziet soms.

Nog minimaal nadeeltje van de 7-serie: je bent lang bezig met wassen, ook in de wasbox... Was wel een nuttig ochtendje overigens; hij glimt weer...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQUJkIfNPVGoKAC-SFr3a7fcZWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGf9j36eQyjFFI34WTsJa1c3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 23-10-2022 10:12 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1 ... 188 ... 355 Laatste