Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 186 ... 382 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:23
byob11 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:44:
Voordat ik mijn leaseauto ontvangen wilde ik even kijken of jullie hier ervaring mee hebben: helaas door de lease budget heb ik standaard velgen moeten nemen bij de nieuwe ix1. Weten jullie of het toegestaan is om alleen de velgen te vervangen voor andere velgen van hetzelfde formaat (dus dezelfde banden behouden)? Ik weet dat bij grotere banden meer komt kijken maar is alleen de velgen vervangen wel toegestaan bij een zakelijke lease (alphabet)?
Waarschijnlijk niet tegen hetzelfde leasebedrag. Want je auto wordt geleverd op een set velgen en ze moeten die andere set dus extra bestellen. Dus zal wel een meerprijs zijn.. ongeacht dat ze hetzelfde formaat hebben.

En achteraf zijn velgen vrijwel altijd duurder dan af-fabriek.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 02-10-2022 16:46 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Rivanov schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:45:
[...]

Waarschijnlijk niet tegen hetzelfde leasebedrag. Want je auto wordt geleverd op een set velgen en ze moeten die andere set dus extra bestellen. Dus zal wel een meerprijs zijn.. ongeacht dat ze hetzelfde formaat hebben.

En achteraf zijn velgen vrijwel altijd duurder dan af-fabriek.
Thanks voor je reactie. Ik wilde de velgen zelf achteraf, na levering, aanschaffen en deze laten monteren. Dus niet via de lease. Kan gezien worden als accessoire dan.

• Rivanov
Dat zou je na moeten vragen bij de leasemaatschappij, want niet iedere LM staat toe dat je zelf zaken erop / eronder gaat schroeven.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:17

Bommes

Capo del formaggio

Wie was het nou laatst hier: cruise control die de auto vertraagde bij een bocht?
Dat had ik van het weekend ook, iets van 90 op de cruise in de Ardennen op een binnen door weggetje.
Redelijk scherpe bocht, vochtig wegdek en ja hoor onze 218i remde af terwijl ik de bocht rond ging en de cruise er nog op stond.

Voor de cijfer fanaten:
7,4L op 100km over de laatste trip= snelweg Eindhoven Luik, binnendoor en paar dagen door de Ardennen en snelweg naar huis.
Overal tegelijk normaal gereden, veel op de cruise control.
Vind het verbruik daarmee eigenlijk wel wat aan de hoge kant. Maar goed zware auto, automaat, enz.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MadMarky schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:48:
Jij gaat wel gewoon over de betonplaten bij Karussel? Met een verlaagde auto nog wel?
Moet je eens kijken hoe mooi die wielen in de wielkast staan... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6b8Yt5T8XxzO-cqdHMaHixsMuJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ing3NzuTBYhPUpqXgAC2vrIr.jpg?f=fotoalbum_large

Wel grappig om te vertellen dat ik voorheen nooit hoefde te remmen om de Karussell in te gaan... nu met andere afstelling van het onderstel had ik zoveel meer snelheid mee, dat remmen nu wel moest.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:53

Eagle Creek

Breathing security

Adrianb schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:22:
Iemand nog issues met ConnectedDrive hier op iDrive 7?

Deze week werkt ineens Spotify niet meer. Ik ben ingelogd, en mijn playlists tonen wel, maar album art toont niet meer noch speelt de muziek af.

De mijn trips functie is ook ineens uitgeschakeld terug in m'n BMW app.

---- edit

Nevermind, iDrive herstart met volumeknop 30s in te houden en alles werkt terug.
Ja afgelopen week ook gehad.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

CreativeS schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:25:
[...]

[Afbeelding]

Wel grappig om te vertellen dat ik voorheen nooit hoefde te remmen om de Karussell in te gaan... nu met andere afstelling van het onderstel had ik zoveel meer snelheid mee, dat remmen nu wel moest.
Nou heb ik niet echt de juiste BMW om over de ring te gaan boenen dus voor mij niet van toepassing.. maar zie ik het nou goed dat jou vrouw/vriendin naast je zit?

Als ik afgelopen weekend in de Ardennen onze 218i in de sportstand en er een klein beetje sportiever mee ga rijden dan krijg ik opmerkingen: zo je hangt ook stevig aan het gas hè.. :/

Evengoed nou is onze Grand tourer ook niet echt een sportieve auto maar de ring lijkt me toch wel eens gaaf om te doen.
Ben toch benieuwd of dat het een beetje opschiet die familie bak.
Of op mijn Moto Guzzi.. met 85pk op noppen banden nou ook niet echt een stepen trekker :N

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• CreativeS
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:41:
Nou heb ik niet echt de juiste BMW om onder de ring te gaan boenen dus voor mij niet van toepassing.. maar zie ik het nou goed dat jou vrouw/vriendin naast je zit?
Als ik afgelopen weekend kon de Ardennen onze 218i in de sportstand en er een klein beetje sportiever mee ga rijden dan krijg ik opmerkingen: zo je hangt ook stevig aan het gas hè.. :/
Evengoed nou is onze Grand tourer ook niet echt een sportieve auto maar de ring lijkt me toch wel eens gaaf om te doen.
Ben toch benieuwd of dat het een beetje opschiet die familie bak.
Hehe, ik heb ook een familiebak hè... _O-

Even zonder gekheid... ja, zij is gek op die snelheid en de ring en vertrouwt mij volledig. Soms lacht ze nog meer dan mij. Ik mag mij gelukkig prijzen dat ik iemand naast mij heb zitten die het wel leuk vindt ;) Héél soms wil ze in NL wel eens wat zeggen, maar dat is meestal enkel om mij een beetje richting de maximale snelheid te krijgen en ons te behoeden voor een nutteloze uitgave. Ik moest van haar ook Flitsmeister Pro nemen. Voor de rest vindt ze het heerlijk. Zij is ook degene die mij het circuit doorgeloodst heeft - de eerste keer - na mijn covid-besmetting en alle indrukken op de Ring mij bijna teveel werden en ik de wagen liever stil zou zetten. Topvrouw!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@CreativeS mijn vrouw heeft ongeveer 12 jaar geleden een ernstig auto ongeval gehad.
<Knip>
Lang verhaal kort: ze zit nog al eens op het dashboard als het iets minder vloeiend gaat in het verkeer.
En nou ben ik, ruim 15 jaar op de baan gezeten als service monteur, dik 60 duizend zakelijk per jaar gereden niet heel terug houdend op de weg >:)
Zeg ik dat netjes zo??
Voor de ring zal ik dus een andere bijrijder moeten zoeken.

[ Voor 57% gewijzigd door Bommes op 02-10-2022 22:09 ]

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:11:
een hoop persoonlijke informatie
Ik zou echt voorzichtig zijn met wat je allemaal op een publiek forum zet. Eerder al foto’s van je kinderen en nu info over je vrouw.

Gewoon mijn mening hè, niet de waarheid!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Pepppie schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:42:
[...]

Ik zou echt voorzichtig zijn met wat je allemaal op een publiek forum zet. Eerder al foto’s van je kinderen en nu info over je vrouw.

Gewoon mijn mening hè, niet de waarheid!
Check.
Nogmaals ik ben niet zo terughoudend met dit soort info.
Mijn vrouw zelf ook niet.
Maar omdat het bij jou blijkbaar iets oproept heb ik mijn bericht wat aangepast.
Omdat ik je kan volgen wat betreft niet het juiste topic hiervoor.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12 19:49

_Arthur

blub

Bommes schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:09:
Wie was het nou laatst hier: cruise control die de auto vertraagde bij een bocht?
Adaptive cruisecontrole doet dat wanneer je navigatie is ingeschakeld met een "doel" adres (dus niet alleen wanneer je naar de kaart kijkt, maar daadwerkelijk aan het navigeren bent).

Idem met wanneer je bv een afslag nadert die je moet hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door _Arthur op 03-10-2022 07:43 ]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Lekker hoor! In het verleden ook vaak naar de Ring geweest, vooral om foto's te maken.
Ook diverse malen zelf gereden, met diverse auto's, waaronder ook busjes (@Bommes :P). Het voelt alleen wel knullig als je met een 116i (E87) omhoog moet kachelen bij Ex-Mühle en de Porsches en ander spul van dat kaliber komen je 3x zo hard voorbij.

Dat had ik van het weekend ook, iets van 90 op de cruise in de Ardennen op een binnen door weggetje.
Redelijk scherpe bocht, vochtig wegdek en ja hoor onze 218i remde af terwijl ik de bocht rond ging en de cruise er nog op stond.

Voor de cijfer fanaten:
7,4L op 100km over de laatste trip= snelweg Eindhoven Luik, binnendoor en paar dagen door de Ardennen en snelweg naar huis.
Vind het verbruik daarmee eigenlijk wel wat aan de hoge kant. Maar goed zware auto, automaat, enz.
Yep, was ik.
Wat betreft verbruik: het scheelt bij ons aanzienlijk om in de Eco-stand te rijden. Dat klinkt een beetje geitenwollensokken-achtig maar je komt gewoon mee in het verkeer.
Rotterdam heen-en-weer, ca. 200 km zit ik dan gemiddeld op 6,6 liter/100 (overdag, 100 km/h). 's Avonds met 120 of 130 stijgt het verbruik wel hard.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Cheesy schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:57:
Wat betreft verbruik: het scheelt bij ons aanzienlijk om in de Eco-stand te rijden. Dat klinkt een beetje geitenwollensokken-achtig maar je komt gewoon mee in het verkeer.
Valt toch wel mee? Ik rij saaie wwv stukken ook vaak in eco. Al wacht ik wel met overschakelen tot de motor een beetje warm is en de snelheid constant. Ik vind hem namelijk erg weinig toeren maken, zo rond de 1000. Maar het is merkbaar zuiniger.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

_Arthur schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:43:
[...]

Adaptive cruisecontrole doet dat wanneer je navigatie is ingeschakeld met een "doel" adres (dus niet alleen wanneer je naar de kaart kijkt, maar daadwerkelijk aan het navigeren bent).

Onze 218 heeft geen Adaptieve cruise.
Denk dat het iets met de grip, scherpe bocht was.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDTuFUQyL09Jwot04cexl6mFmXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LJcen99offsB3vyo7lnw3AEy.webp?f=fotoalbum_large
Yep ;)

Wel bijzonder dat je eerder niet hoefde bij te remmen voor Karussell, je hebt toch een 330?
Het is niet echt een snelle bocht en je hebt nog wel een stukje na de vorige bocht waar je weer vaart kunt maken.

🖥️ | 🚗

• _Arthur

_Arthur

blub

Bommes schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:32:
Dan heb ik geeeen idee 8)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De Ring staat hier ook nog op het lijstje om een keer naar toe te gaan. Daar ben ik dus nog nooit geweest (tenminste, op de ring, wel er naast) en ik ben het een soort van aan mijn stand verplicht gezien de vorige Japanse eigenaar van mijn auto er een Nurburgringsticker op heeft geplakt. :P

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Op vochtig wegdek kan het ook de DSC zijn die ingreep. Voor dat je het merkt kan die per wiel afremmen voordat je in een slip raakt. Heb zoiets gehad met natte bladeren op de weg. Voel je gelijk dat de auto zelf corrigeert.

[ Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 03-10-2022 11:35 ]

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-12 23:38
@Bommes je kunt gewoon meerijden: als ze de 2GT gebruiken als taxi dan moet een 2AT ook wel kunnen :-) : YouTube: BIG BMW 2er Gran Tourer DRIFT & Skills Nordschleife Nürburgring Tour...

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:00
Ik heb zo'n vermoeden dat dat niet door de navigatie komt, maar gewoon door de stuuruitslag die je maakt bij het nemen van een bocht.

Ik heb hier in de buurt één bepaalde bocht, relatief lange doordraaier. Of ik daar nou met navigatie aan of uit in duik met 90 op de CC dan laat de auto langzaam gas los. Zodra ik weer richting de middenstand stuur geeft de auto dan weer gas, altijd op exact hetzelfde punt.
Ook is deze bocht relatief nieuw en staat pas sinds de laatste kaart update op de kaart, ook daarom denk ik dat de CC in dit geval geen gebruik maakt van de kaarten.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-12 16:11
Bommes schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

De cruise control houd je G kracht in de gaten, als deze te groot worden zal hij de auto afremmen, dat zal eerder gebeuren dan grip verliezen maar bij dat laatste zal hij zeker afremmen maar ook meteen de cruise control uitzetten want -> gevaarlijke situatie.

>> Signature?

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Leut schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:42:
In mijn huidige G20 zit de optie HiFi S676A. Dit is geen verkeerde optie met een actieve versterker, tweeters, subs en een lading speakers. Minder dan het Harmon Kardon systeem, veel beter dan het standaard alternatief.

Toch mis ik wat diepgang/ vermogen in de output en zit daarom eens naar wat alternatieven te kijken. In mijn zoektocht stuitte ik op de Match Up 7 BMW versterker van Audiotec.

Heeft iemand ervaring met deze versterker en de installatie hiervan? Of zijn er betere alternatieven voor een versterker?
Ik heb een Bimmertech PP82DSP (ook van Audiotec) liggen die je eventueel mag overnemen, is een prima alternatief voor een Match UP7 BMW.
Je hebt een G model daar past deze volgens mij niet op en heb je het RAM model nodig.

De nieuwste modellen BMW (vanaf 2019) zijn vaak uitgevoerd met een gecombineerde radio- en versterkerunit, de zogenaamde “Radio Amplifier Module” (RAM).

[ Voor 12% gewijzigd door FabiandJ op 03-10-2022 15:16 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

B-Real schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:51:
Ik heb zo'n vermoeden dat dat niet door de navigatie komt, maar gewoon door de stuuruitslag die je maakt bij het nemen van een bocht.
Dat is het denk ik.. :Y
jipenjanneke schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:27:
@Bommes je kunt gewoon meerijden: als ze de 2GT gebruiken als taxi dan moet een 2AT ook wel kunnen :-) : YouTube: BIG BMW 2er Gran Tourer DRIFT & Skills Nordschleife Nürburgring Tour...
Wij hebben ook een Grand Tourer, helaas geen 220i. Mis dus wat paardjes ten opzichte van de 2.0 die daar in ligt.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:31

lord_fh

PS5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXQho6twtrfrT6J97TB32ncWx04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nfm69mrBlUSY2S9APnGj4Ij0.jpg?f=fotoalbum_large

Even de dorst lessen met wat litertjes 98 B)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Mijn auto vertraagt voor de bocht, zeker op basis van navigatie. Anders pas in de bocht.

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:39
FabiandJ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:53:
[...]

Ik heb een Bimmertech PP82DSP (ook van Audiotec) liggen die je eventueel mag overnemen, is een prima alternatief voor een Match UP7 BMW.
Je hebt een G model daar past deze volgens mij niet op en heb je het RAM model nodig.

De nieuwste modellen BMW (vanaf 2019) zijn vaak uitgevoerd met een gecombineerde radio- en versterkerunit, de zogenaamde “Radio Amplifier Module” (RAM).
Inderdaad, mijn auto heeft zo'n RAM module. Gelukkig bezat de vorige eigenaar de tegenwoordigheid van geest om in ieder geval de HiFi optie aan te vinken. Dat scheelt al veel, alleen er mist wat diepgang in het geluid. Dat is jammer :)

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-12 16:18
;w

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52400512042_2f3e2c6a03_c.jpg

* Knul meldt zich in het voorjaar weer.

Met de E36 ben ik ook een keer op de 'Ring geweest, die voelt zich daar als een vis in het water. Maar liefst 150pk, op een leeggewicht van slechts 1450kg, een chauffeur met gezond Nederlands postuur die ooit nog eens met Max Verstappen geknikkerd heeft en perfecte carrosseriestijfheid kan dat ook bijna niet anders.

/s

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52401249512_bea1d1f9bf_z.jpg

• TheBrut3
  • Nu online
lord_fh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:50:
[Afbeelding]

Iewl, vies, bah... Ethanol :P
Nice, doe mij die 2e auto maar :o :+

• CreativeS
  • Niet online
MadMarky schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:50:
Wel bijzonder dat je eerder niet hoefde bij te remmen voor Karussell, je hebt toch een 330?
Het is niet echt een snelle bocht en je hebt nog wel een stukje na de vorige bocht waar je weer vaart kunt maken.
Ik heb nu gewoon meer snelheid mee door de Klostertalkurve. Voor de aanpassing aan het onderstel kon ik die bocht niet zo hard nemen. Ergo, duurde het langer eer ik lekker de gang erin had en minder hoefde te remmen voor ingaan van de Karussell. Nu veel hogere bochtsnelheid met als gevolg dat ik echt even hard moet remmen voor het ingaan.

Het is overigens een 3 Serie met de iconische cijfers 325i ;)

• CreativeS
  • Niet online
Dit zit al op mijn E90 uit 2005. Cruisecontrol, G krachten, te hoge snelheid in de bocht en DSC (en cruisecontrol met remfunctie) grijpt in door individuele wielen af te remmen. Vernuftig systeem.

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:50:
[Afbeelding]

Wordt zelfs geadviseerd vanuit BMW om te voldoen aan de specificaties... maar het mag ook minder, hehe.

E90 320i (N46B20), 325i (N52B25) en 330i (N52B30) (2005 / 2008):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhPa9BPhl-MrnV-hvDodo0wXxUw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EqgA2wxcbZ8E9iOzaAu8cAkB.jpg?f=user_large

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier ook hoor maar allicht dat het ermee te maken heeft dat mijn auto iets meer in de gaten houdt? Hier verderop een bochtje waar je volgens de borden 50 mag maar ik denk dat je er met 80 nog vloeiend doorheen komt. Gaat de auto ook een paar km/h langzamer rijden als ik die bocht moet nemen.
Voor de cijfer fanaten:
7,51L op 100km zaterdag gereden; denk een stukje of 20km in bebouwde kom / N-weg; rest A12 heen en weer getuft op Comfort-mode met cruise ergens tussen de 105 en 115km/h; al met 2100kg op weg (auto + vloeistoffen + inzittenden).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:15
Mijn G31 is inmiddels drie jaartjes oud geworden, en nu viel me in mijn BMW-profiel op dat de kaartupdatebundel verlopen is op 30 september, evenals RTTI en 'Pack Connected Professional'. Nu ben ik vandaag naar mijn werk gereden (en ga zo weer terug naar huis), en Spotify en RTTI deden het nog gewoon. Ook heb ik nog even een USB stickje gemaakt met maps 2022-3, en die pakte hem ook nog gewoon in de download manager (+ de auto). Ik ben van plan om even te zien hoe lang dit alles blijft functioneren.
Mocht het van de week allemaal alsnog uitvallen dan wil ik dat natuurlijk allemaal graag heractiveren. Heb ik met het 'connected booster pakket' alles dan weer een jaartje afgekocht, of zitten de functionaliteiten van de personal assistent en dat pack connected professional er dan niet compleet bij in? Ik kan dat Pack Connected Profi namelijk niet in de winkelwagen mikken, het lijkt erop dat deze vervangen is door de andere opties. Hoor graag jullie ervaringen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Z37HVW9zMPPpDH5OApTHya8FWo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dsWqcG00DXVS4jKuVwQJdLyg.png?f=fotoalbum_large

• RAAF12

RAAF12

*.*

Als er een prijs bijstaat (€99) zou je hem moeten kunnen kopen. Even langs de dealer om opheldering? Werkt de MY BMW app op de telefoon?

• lord_fh

lord_fh

PS5

CreativeS schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:44:
[...]

Wordt zelfs geadviseerd vanuit BMW om te voldoen aan de specificaties... maar het mag ook minder, hehe.

E90 320i (N46B20), 325i (N52B25) en 330i (N52B30) (2005 / 2008):

[Afbeelding]
Haha uiteraard, de x3 komt zelfs uit Amerika (na 2 jaar naar Europa gekomen) dus daar zal ie het niet gehad hebben toen haha. Ik tank het vooral ivm vele stil staan (5k/6k km per jaar max denk ik) zodat die ethanol bende geen vat ergens op krijgt , de meerprijs voor die km per jaar is te overzien, dan liever goede brandstof (en elke pk is er 1 he :+ :+ :+ )

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:43
_Arthur schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:43:
[...]

Ook de gewone cruise control doet dat, ook wanneer geen navigatie ingesteld is. Hij vindt dan dat je te hard door de bocht gaat en vertraagt ietwat. Zowel bij onze F20 en F45.
[...]

Ik heb hier in de buurt één bepaalde bocht, relatief lange doordraaier. Of ik daar nou met navigatie aan of uit in duik met 90 op de CC dan laat de auto langzaam gas los. Zodra ik weer richting de middenstand stuur geeft de auto dan weer gas, altijd op exact hetzelfde punt.
Ook is deze bocht relatief nieuw en staat pas sinds de laatste kaart update op de kaart, ook daarom denk ik dat de CC in dit geval geen gebruik maakt van de kaarten.
Precies dit dus. :) Ik heb ook een "vaste bocht" waar dat altijd gebeurt.

[ Voor 42% gewijzigd door zunrob op 03-10-2022 22:44 ]

• CreativeS
  • Niet online
zunrob schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:38:
Ook de gewone cruise control doet dat, ook wanneer geen navigatie ingesteld is. Hij vindt dan dat je te hard door de bocht gaat en vertraagt ietwat. Zowel bij onze F20 en F45.
Inderdaad. Niets meer, niets minder... slim systeem, en doet niets met de navi.
'Met CC te hard de bocht in? Dan passen we dat automagisch aan.'

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

CreativeS schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:09:
[...]

Inderdaad. Niets meer, niets minder... slim systeem, en doet niets met de navi.
'Met CC te hard de bocht in? Dan passen we dat automagisch aan.'
Beide is waar. Op basis van de Navi doet ie het ook voor de bocht al.

• TheBrut3
  • Nu online
MAX3400 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:50:
7,51L op 100km zaterdag gereden; denk een stukje of 20km in bebouwde kom / N-weg; rest A12 heen en weer getuft op Comfort-mode met cruise ergens tussen de 105 en 115km/h; al met 2100kg op weg (auto + vloeistoffen + inzittenden).
Hoe dan? Hoe is een V8 zo zuinig?
lord_fh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:01:
Ik tank het vooral ivm vele stil staan (5k/6k km per jaar max denk ik) zodat die ethanol bende geen vat ergens op krijgt , de meerprijs voor die km per jaar is te overzien, dan liever goede brandstof (en elke pk is er 1 he :+ :+ :+ )
Maar Total is dan net één van die merken die wel ethanol door de E5 doet.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Deze doen het volgens de ANWB niet. https://www.anwb.nl/exper...of-bevat-geen-bio-ethanol

• CreativeS
  • Niet online
Eagle Creek schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:33:
Beide is waar. Op basis van de Navi doet ie het ook voor de bocht al.
Ik vergeet wel eens dat er ook nieuwere modellen zijn die de bestuurder compleet ontzorgen… oOo

• lord_fh

lord_fh

PS5

TheBrut3 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:40:
[...]

[...]

Maar Total is dan net één van die merken die wel ethanol door de E5 doet.
Is dat zo? naar mijn weten (een vriend van mij werkt bij Total) en ook volgens the interwebs, bevat excellium 98 helemaal geen bioethanol. net als de overige premium brandstoffen.

@RAAF12 : anwb doet gewoon desk research door de stagiair op www. shell.nl etc. om te kijken wat daar staat... op total.nl staat dat niet, dus staat het ook niet op dat flut postje van de ANWB.

[ Voor 45% gewijzigd door lord_fh op 04-10-2022 07:54 ]

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:15
RAAF12 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:01:
Als er een prijs bijstaat (€99) zou je hem moeten kunnen kopen. Even langs de dealer om opheldering? Werkt de MY BMW app op de telefoon?
Alles functioneert naar behoren, app, spotify, rtti, kaartupdate dus... ik wil liever geen slapende honden wakkermaken vandaar dat ik me tot deze expertgroep richt :)

• MAX3400

MAX3400

TheBrut3 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:40:
[...]

Nou ja, dat is dus een beetje een achterhaald dingetje; deze V8 (dus 4.4 liter en twin turbo) en mijn vorige V8 (4 liter en twin turbo) in de S6, zijn inderdaad zuinig als je er gewooooon normaal mee rijdt. Tuurlijk, ik let op mijn bandenspanning netjes, uitlijning op orde, dat soort details. De S6 reed ook rustig 12km per liter op de cruise, in Sport-mode en die weegt op kenteken nog eens bijna 100kg meer dan de 750i.

Geen idee waarom het "zo zuinig" is of klinkt; ik sta toch echt bij het tankstation er 70 liter E10 in te klokken en als ik dan weer terugkom bij het tankstation, heb ik gemiddeld (en ja, ik rij eigenlijk onhandig veel korte stukje van 6 tot 20km en werk 100% thuis) zo'n 1 op 11 verstookt.

Als het meezit (of lukt) probeer ik donderdagavond ook nog eens op verbruik te letten; ga even in de spits heen & weer naar schoonpa en zal een 160km totaal afleggen.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
MAX3400 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:19:
[...]
De S6 reed ook rustig 12km per liter op de cruise, in Sport-mode en die weegt op kenteken nog eens bijna 100kg meer dan de 750i.
Dit kan ik beamen. Heb zelf ook iets meer dan een jaar een S6 met V8T gereden. Gemiddeld verbruik was ong 11 km/l en op vakantie naar Italië afgelopen zomer mét dakkoffer ong 3000 kilometer met een gemiddelde van 10.5 km/L. Het kan wel :)

De S6 is overigens weg daar ik nu wacht op een iX1 (lease). Verwacht volgens leasemaatschappij is levering laatste week dit jaar…

De normale X1 staat hier net bij de dealer dus eindelijk (heeel kort) in het echt gezien. Valt me alles mee, blij met de gok! (Besteld in Juli…)

[ Voor 10% gewijzigd door TFDev op 04-10-2022 09:12 ]

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:27
Mijn M135i was tijdens het normale woon-werkverkeer even zuinig als de 218GT die ik op een gegeven moment mee had. Pas als je alleen stadsverkeer rijdt, kom je er wel achter dat een paar cylinders meer een slok op de borrel schelen ;-)

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Grote auto's met grote motoren zijn tegenwoordig best zuinig op lange constante afstanden. Zodra je in file of stadsverkeer komt is het verbruik wel om te janken lijkt mij.

Ik moet zeggen dat het verbruik van mijn 4GC ook best meevalt. Over 3200km vakantie ongeveer 1:13,5.
All-in dus ook het stapvoets filerijden richting het strand en een stevig stukje Autobahn.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-12 16:18
Het scheelt natuurlijk dat een 7-serie nog iets van een stroomlijn heeft, in een X5 met V8 ga je 1:11 echt niet redden.

Met mijn klassieke zes-in-lijn doe ik gemiddeld over 40.000km ook 1:12.5. Volgens mij krijg je vrijwel iedere 'lage' auto bij snelweggebruik in NL wel rond de 1:10, ongeacht het blok wat erin ligt.

• FabiandJ
  • Niet online
Met mijn M3 F80 (DCT) zit ik op 1 op 12,5 ongeveer gemiddeld, maar doe ik vmax 100km/u op de snelweg doe ik 1 op 14. Hij is iets onzuiniger dan mijn vorige M135i met handbak (6 versnellingen). Wat ik wel jammer vind is dat de M3 geen huidige gemiddelde verbruik in cijfers weergeeft in het display, maar analoog in het dashboard

Tijdens de zomervakantie moesten we door Duitsland en als het daar ongelimiteerd was en en kon ja dan gaat die wel zuipen :P

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-12 23:08
Verbruik is geen reden om nog een keer een uitstapje te maken naar een 340i Touring dus. Eigenlijk moet die er nog wel een keer komen voordat geen ontkomen meer is aan een accudoos.
Kreeg van mijn dealer nog een uitnodiging voor trackday Zandvoort. 200 euro en dan 1,5 uur onder begeleiding rijden. Lijkt me best geinig.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:13
Conform planning staat mijn 120 nog steeds voor volgende week aflevering door Leaseplan. Geen nieuws is goed nieuws zou ik onderhand denken. Nu zag ik hier op het forum eens dat jullie kunnen zien of een auto al een VIN heeft gekregen en dus geproduceerd is. Welke gegevens zijn daarvoor nodig en waar kan ik dat opzoeken?

• Rivanov
Dennisdn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:12:
Conform planning staat mijn 120 nog steeds voor volgende week aflevering door Leaseplan. Geen nieuws is goed nieuws zou ik onderhand denken. Nu zag ik hier op het forum eens dat jullie kunnen zien of een auto al een VIN heeft gekregen en dus geproduceerd is. Welke gegevens zijn daarvoor nodig en waar kan ik dat opzoeken?
Of de auto al een VIN heeft gekregen, weet enkel je dealer te melden. Dus die kun je daar opvragen.
Zodra je VIN hebt kun je de specificaties van je auto opzoeken via https://bimmer.work of https://mdecoder.com

• TheBrut3
  • Nu online
lord_fh schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:47:
Is dat zo? naar mijn weten (een vriend van mij werkt bij Total) en ook volgens the interwebs, bevat excellium 98 helemaal geen bioethanol. net als de overige premium brandstoffen.
Dat heb ik ooit ergens opgevangen, maar ik ga mijn hand er ook niet voor in het vuur steken.
Deze site geeft het ook aan, maar is inmiddels ook weer ruim 2,5 jaar oud
https://nieuwsmotor.nl/mo...-meestal-geen-bio-ethanol
Total
Total Excellium 98 is de naam van de premium brandstof van Total. In tegenstelling tot Shell en BP worden aan de Excellium wel biobrandstoffen toegevoegd. Dit wordt ook bevestigd door de pomphouder en de woordvoerder van Total zelf. Vaak is dit echter minder dan 5%. Wat ook geheel in lijn ligt met de E5 sticker die deze brandstof draagt.
MAX3400 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:19:
Nou ja, dat is dus een beetje een achterhaald dingetje; deze V8 (dus 4.4 liter en twin turbo) en mijn vorige V8 (4 liter en twin turbo) in de S6, zijn inderdaad zuinig als je er gewooooon normaal mee rijdt.
Mijn M140i staat op 9.3l/100km in een kleine 3k km. Vind dat al zuinig, hiervoor had ik een i30N (2.0T) en die stond na een kleine 15k km op 10.0l/100km. Misschien moet ik wat aan mijn rechtervoet werken :+

• Dennisdn
Rivanov schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:19:
[...]

Of de auto al een VIN heeft gekregen, weet enkel je dealer te melden. Dus die kun je daar opvragen.
Zodra je VIN hebt kun je de specificaties van je auto opzoeken via https://bimmer.work of https://mdecoder.com
Dank. Wilde eigenlijk de dealer er niet mee lastig vallen omdat ze nu vast tig telefoontjes per dag krijgen. Maar even mailen of ie al een VIN heeft is vast niet zo lastig.

• MAX3400

MAX3400

TheBrut3 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

Mijn M140i staat op 9.3l/100km in een kleine 3k km. Vind dat al zuinig, hiervoor had ik een i30N (2.0T) en die stond na een kleine 15k km op 10.0l/100km. Misschien moet ik wat aan mijn rechtervoet werken :+
Ach, de Audi heeft ooit aangegeven 43L/100km. :X Kortstondig maar toch.

• Smouser
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23-02-2023
DaFreakhead schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:35:
Mijn G31 is inmiddels drie jaartjes oud geworden, en nu viel me in mijn BMW-profiel op dat de kaartupdatebundel verlopen is op 30 september, evenals RTTI en 'Pack Connected Professional'. Nu ben ik vandaag naar mijn werk gereden (en ga zo weer terug naar huis), en Spotify en RTTI deden het nog gewoon. Ook heb ik nog even een USB stickje gemaakt met maps 2022-3, en die pakte hem ook nog gewoon in de download manager (+ de auto). Ik ben van plan om even te zien hoe lang dit alles blijft functioneren.
Mocht het van de week allemaal alsnog uitvallen dan wil ik dat natuurlijk allemaal graag heractiveren. Heb ik met het 'connected booster pakket' alles dan weer een jaartje afgekocht, of zitten de functionaliteiten van de personal assistent en dat pack connected professional er dan niet compleet bij in? Ik kan dat Pack Connected Profi namelijk niet in de winkelwagen mikken, het lijkt erop dat deze vervangen is door de andere opties. Hoor graag jullie ervaringen!
[Afbeelding]
Ik had voorgaand jaar hetzelfde probleem met mijn G30. Ik heb voor de zekerheid BMW NL maar even gebeld.

Recent heeft BMW de pakketten veranderd kreeg ik te horen. Je kan individuele zaken niet meer los aanschaffen, alles zit in het boosterpakket. In mijn geval was ik alleen geïnteresseerd in de Kaartupdatebundel en RTI.

Resultaat; ik kreeg van BMW NL de kaartupdate, RTI en het Pack Connected Professional' 1 jaar gratis verlengd. Ik moet wel zeggen, een deel v/h pakket liep bij mij nog door, wellicht dat dat er voor gezorgd heeft dat ik de overige delen gratis kreeg.

Kortom ik zou ze even bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Smouser op 05-10-2022 08:54 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:41
Dennisdn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:03:
[...]

Dank. Wilde eigenlijk de dealer er niet mee lastig vallen omdat ze nu vast tig telefoontjes per dag krijgen. Maar even mailen of ie al een VIN heeft is vast niet zo lastig.
Zou er als verkoper juist wel aardigheid in hebben om - als de klant dat wenst - pro actief om de paar dagen die status te controleren en de klant op de hoogte te houden.

Kleine moeite, groot plezier.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• CreativeS
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:03:
En jij denkt dat je de enige bent die enthousiast en reikhalzend naar zijn nieuwe bolide uitkijkt? Gewoon mailen inderdaad.

• TheBrut3
  • Nu online
Probleempje... Nouja eigenlijk meer iets wat mij is opgevallen, maar weet niet of het hoort.

De M140i, net als andere modellen, hebben een klep in de uitlaat. Nou viel mij op dat ik deze klep hoor w functioneren wanneer ik met het raam open rij en ook met het raam dicht en de radio uit. Hoe weet ik dat het de klep is? Heb de stekker eruit getrokken en toen hoorde ik niets, dus met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik het mechanisme aanwijzen wat de klep bedient of de klep zelf.

Nu de vraag; Hoort dit? Kunnen anderen dit ook horen als je bijv tussen de 40 en 50 rijdt met het raam open en het gas loslaat? Dan hoor ik duidelijk een moment dat de klep open/dicht gaat en als ik dan weer op het gas ga hoor ik het weer. Het klinkt als een soort afblaas (harde puf) of schraap geluid en het is zeker net zo luid als de roffels uit de uitlaat.

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-11 00:26
Zal ik morgen dan bellen om te kijken of een auto op kenteken geen 3/4 weken duurt maar hopelijk 2?

Of ben ik dan te gretig…?

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:33
TheBrut3 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:20:
Probleempje... Nouja eigenlijk meer iets wat mij is opgevallen, maar weet niet of het hoort.

De M140i, net als andere modellen, hebben een klep in de uitlaat. Nou viel mij op dat ik deze klep hoor w functioneren wanneer ik met het raam open rij en ook met het raam dicht en de radio uit. Hoe weet ik dat het de klep is? Heb de stekker eruit getrokken en toen hoorde ik niets, dus met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik het mechanisme aanwijzen wat de klep bedient of de klep zelf.

Nu de vraag; Hoort dit? Kunnen anderen dit ook horen als je bijv tussen de 40 en 50 rijdt met het raam open en het gas loslaat? Dan hoor ik duidelijk een moment dat de klep open/dicht gaat en als ik dan weer op het gas ga hoor ik het weer. Het klinkt als een soort afblaas (harde puf) of schraap geluid en het is zeker net zo luid als de roffels uit de uitlaat.
Ik kan me dit uit mijn M140i inderdaad ook herinneren, jouw beschrijving hoe luid het klinkt kan ik niet helemaal plaatsen maar er was zeker een bepaald mechanisch geluid te horen bij gas-gas los.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Dennisdn
CreativeS schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:20:
[...]

En jij denkt dat je de enige bent die enthousiast en reikhalzend naar zijn nieuwe bolide uitkijkt?
Enthousiast en reikhalzend valt nu nog mee 😬. Beetje koudwatervrees nog. Na 20 jaar Golfjes te hebben gereden stap ik voor het eerst in ander merk. Mijn psychologische bijtellingsgrens ligt zo’n beetje bij catalogus 50k en daarvoor heb ik altijd een hele leuke Golf gehad maar moet er nu iets op inleveren qua uitvoering en uitrusting. Maar… de Golf 8 heeft afgedaan, hebben ze teveel op de verkeerde dingen bezuinigd en dan was de 1 serie de eerst volgende :)

• FabiandJ
  • Niet online

Ik denk dat je dit geluid bedoelt wat ik heb met mijn M3, rond 11 en 21 seconden.

Om eerlijk te zijn ik stoor mij er niet aan, als de auto in sport stand staat, staat de klep toch open :9

• TheBrut3
  • Nu online
FabiandJ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:08:
Ik denk dat je dit geluid bedoelt wat ik heb met mijn M3, rond 11 en 21 seconden.
[YouTube: BMW M3 F80]

Om eerlijk te zijn ik stoor mij er niet aan, als de auto in sport stand staat, staat de klep toch open :9
Dat geluid wat je op zo'n 15 en 18 seconden hoort lijkt er inderdaad op. Heb het idee dat het bij mij toch wel iets luider is. Het valt meer op dan de roffel en het gepruttel zelf.

Ik heb ook niet het idee dat dit de hele zomer al was, het viel mij op een gegeven moment op en als je eenmaal zoiets hoort...

Edit: Hier kan je het ook duidelijk horen. Dat topic geeft ook aan dat het weg is als je de stekker van de klep er uit trekt en dat het abnormaal is.
https://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1806393

Moet toch nog de dealer contacten dat de audio niet goed werkt, kunnen ze dit gelijk meenemen. En over een jaar gaat de uitlaat er weer onderuit. :+ :X

[ Voor 23% gewijzigd door TheBrut3 op 04-10-2022 21:05 ]

• zunrob

Ik ben iemand die ook erg alert is op geluidjes, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit tijdens het rijden nog nooit bij mijn M140i heb gehoord. Nu rijd ik ook bijna nooit met het raam open en staat de muziek ook vaak aan.
Ik hoor de klep soms wel bewegen als ik de auto start terwijl de deur nog open staat.

Kun je een filmpje maken van het geluid? Of als je in de buurt woont wil ik wel eens luisteren.

Bij die van mij is ooit de veer tussen de motor en klep uitgevallen, waardoor de klep dus feitelijk los zit en continu resoneerde. Dat gaf wel een hoop herrie!

• zunrob
FabiandJ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:08:
[...]

[YouTube: BMW M3 F80]

O dat klinkt lekker zeg! Je hoort de motor/klep idd bij 11 en 21 seconden. Zo klinkt het bij mij ook.

Edit: overigens staat de uitlaatklep van de M140i erin bekend te kunnen gaan ratelen. Volgens mij is de spanning dan iets te veel van de veer af. Google maar eens op exhaust rattle M140i.

[ Voor 40% gewijzigd door zunrob op 04-10-2022 22:40 ]

• TheBrut3
  • Nu online
zunrob schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:29:
O dat klinkt lekker zeg! Je hoort de motor/klep idd bij 11 en 21 seconden. Zo klinkt het bij mij ook.
Bij mij is het meer dat geluid wat je in zijn filmpje op 15 en 18 seconden hoort. Dan hoor je een soort blaasgeluid.

• zunrob
TheBrut3 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:32:
[...]

Dat geluid wat je op zo'n 15 en 18 seconden hoort lijkt er inderdaad op. Heb het idee dat het bij mij toch wel iets luider is. Het valt meer op dan de roffel en het gepruttel zelf.

Ik heb ook niet het idee dat dit de hele zomer al was, het viel mij op een gegeven moment op en als je eenmaal zoiets hoort...

Edit: Hier kan je het ook duidelijk horen. Dat topic geeft ook aan dat het weg is als je de stekker van de klep er uit trekt en dat het abnormaal is.
https://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1806393
[YouTube: M240i scratching sound]

Moet toch nog de dealer contacten dat de audio niet goed werkt, kunnen ze dit gelijk meenemen. En over een jaar gaat de uitlaat er weer onderuit. :+ :X
Ik kan het hier niet duidelijk horen, klinkt meer alsof iemand zwaar aan het ademen is... Hoor je het in elke rijmodus?

• zunrob
TheBrut3 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:33:
[...]

Bij mij is het meer dat geluid wat je in zijn filmpje op 15 en 18 seconden hoort. Dan hoor je een soort blaasgeluid.
Aha, dat "vegende" geluid dus. Om heel eerlijk te zijn herken ik het niet, ik zal er morgen eens goed op letten. Bij de M3 klinkt het iig niet als iets wat mij op zou vallen of waar ik me zorgen over zou maken.

[ Voor 21% gewijzigd door zunrob op 04-10-2022 22:36 ]

• TheBrut3
  • Nu online
zunrob schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:33:
Ik kan het hier niet duidelijk horen, klinkt meer alsof iemand zwaar aan het ademen is... Hoor je het in elke rijmodus?
Dat zware ademen is dus het geluid :+
Ik hoor het vooral in Sport en een beetje in Eco. Zoals ik zei, met de stekker van de klep er uit maakt het geen geluid meer dus het zit echt daarin. Alleen ik begon aan mijzelf te twijfelen of het hoort, omdat ik de 'klacht' niet echt kan vinden verder. Buiten dat ene filmpje van die M2.
zunrob schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:29:
Edit: overigens staat de uitlaatklep van de M140i erin bekend te kunnen gaan ratelen. Volgens mij is de spanning dan iets te veel van de veer af. Google maar eens op exhaust rattle M140i.
Dat is misschien het 'vogelgeluidje', maar dat is het niet bij mij.
zunrob schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:35:
Aha, dat "vegende" geluid dus. Om heel eerlijk te zijn herken ik het niet, ik zal er morgen eens goed op letten. Bij de M3 klinkt het iig niet als iets wat mij op zou vallen of waar ik me zorgen over zou maken.
Correct, dat geluid. Ik maak mij ook geen zorgen, al loopt de boel in de soep. Heb nog 1.5 jaar garantie :+

• zunrob
TheBrut3 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:37:
[...]

Dat zware ademen is dus het geluid :+
Ik hoor het vooral in Sport en een beetje in Eco. Zoals ik zei, met de stekker van de klep er uit maakt het geen geluid meer dus het zit echt daarin. Alleen ik begon aan mijzelf te twijfelen of het hoort, omdat ik de 'klacht' niet echt kan vinden verder. Buiten dat ene filmpje van die M2.

[...]

Dat is misschien het 'vogelgeluidje', maar dat is het niet bij mij.

[...]

Correct, dat geluid. Ik maak mij ook geen zorgen, al loopt de boel in de soep. Heb nog 1.5 jaar garantie :+
Duidelijk! Mij is het nooit opgevallen, maar ik zal er morgen eens goed naar luisteren. Kun je het ook bij stilstand "opwekken"? Zo ja, zou je een filmpje willen maken? Dan kan ik goed vergelijken. Ik zal er iig morgen eens op letten.

Bij jou is het geluid dus zelfs luider dan de "knallen" uit de uitlaat bij gas los?

Edit: Dit lijkt qua omschrijving hetzelfde: https://www.babybmw.net/t...ottle-application.122779/

[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 04-10-2022 22:48 ]

• TheBrut3
  • Nu online
zunrob schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:43:
Duidelijk! Mij is het nooit opgevallen, maar ik zal er morgen eens goed naar luisteren. Kun je het ook bij stilstand "opwekken"? Zo ja, zou je een filmpje willen maken? Dan kan ik goed vergelijken. Ik zal er iig morgen eens op letten.

Bij jou is het geluid dus zelfs luider dan de "knallen" uit de uitlaat bij gas los?

Edit: Dit lijkt qua omschrijving hetzelfde: https://www.babybmw.net/t...ottle-application.122779/
Heb het op de parkeerplaats van het werk geprobeerd en hoorde zo snel niets, maar ik ga daar ook niet als een gek revven. Zal het deze week proberen te filmen, kijken of zo'n geluid overkomt.
Als je auto het doet merk je het echt, het is overduidelijk.

Dat topic heb ik weinig aan. Omschrijving lijkt hetzelfde, maar beide YT filmpjes werken niet meer en nadat de TS daar post dat hij naar de garage gaat, post hij niet meer wat de uitkomst was. De meeste daar geven ook aan dat het de klep is en zoals ik zei, als ik de stekker er uit trek dan hoor ik het niet meer. Ik weet dus zeker dat het de klep is. Ik weet alleen niet zeker over het normaal/acceptabel is, misschien heb ik er te veel focus op.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hebben alle moderne BMW's zo een klep?
Of is dat enkel voor de sportievere versies en/of een optie?

• FabiandJ
  • Niet online
TheBrut3 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:33:
[...]

Volgens mij is daar weinig aan te doen, denk meer een combinatie tussen metaal, resonatie en geluidsgolven die je krijgt met gasgeven en loslaten. Mogelijk nog iets met blowoff valve..?
Kleine toevoeging mijn uitlaat lijn is verre van standaard: Catless, Equal Lengt Midpipe Resonated en een M-Performance Titanium einddemper.

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 05-10-2022 08:40 ]

• Smouser
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23-02-2023
Bommes schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:03:
Nee, op een paar M modellen kan je een sportuitlaat bestellen. Op andere is een M-performance uitlaat als accessoire verkrijgbaar.

Slechts een paar modellen dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Smouser op 05-10-2022 08:56 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Smouser vandaar dus dat mijn familiebak zo stilletjes is.. :9
Zelfs in de sportstand, in een tunnel met het gas er vol op is het nog niet veel soeps.

[ Voor 41% gewijzigd door Bommes op 05-10-2022 09:07 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Smouser schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

Nee, op een paar M modellen kan je een sportuitlaat bestellen. Op andere is een M-performance uitlaat als accessoire verkrijgbaar.

Slechts een paar modellen dus.
Ook niet M-modellen hebben soms een klep hoor. Je ziet het bij elke BMW met twee pijpjes, als een van de twee pijpjes vies is en de andere niet, heeft het een klepje ;)

Random voorbeeld de F30 330e, onderdeel 15: https://www.realoem.com/b...N_BMW_330e&diagId=18_1176

Je kan hem overigens in open (of dicht) locken door het stekkertje er uit te trekken. Er is een speciaal stekkertje te koop bij BMW wat je er dan op kan doen zodat je geen foutmelding krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 05-10-2022 09:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• MAX3400

MAX3400

Bommes schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:03:
Of je laat je katalysator jatten en dan las je er een rechte pijp tussen 8)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@MAX3400 NEIN

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1664954900-600-x-390px-cat.JPG

:P :9

• lord_fh

lord_fh

PS5

Toen ik ooit de originele kats van mijn E46 330i wilde verkopen (had er 200cell kats onder gezet) , kwam er allemaal shabby volk op af die dachten dat het kats waren van veel waarde (waarom ze ze dus ook jatten) , maar - in ieder geval toen - de BMW kats waren van ander materiaal waardoor ze ze als ze kwamen kijken niet meer moesten 8)7 :9 , uit eindelijk naar het oud ijzer gebracht.

En over de uitlaat, mijn E46 toen en de X3 nu hebben een vacuum gestuurde klep in de einddemper: Hello "Tee mod" (schroef of dopje in het vacuum slangetje en de klep is altijd open haha. Echter merk ik er niet veel van.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Eagle Creek op 05-10-2022 13:17 ]

• MAX3400

MAX3400

• RAAF12

RAAF12

*.*

fsfikke schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:12:
[...]

Ook niet M-modellen hebben soms een klep hoor. Je ziet het bij elke BMW met twee pijpjes, als een van de twee pijpjes vies is en de andere niet, heeft het een klepje ;)

Random voorbeeld de F30 330e, onderdeel 15: https://www.realoem.com/b...N_BMW_330e&diagId=18_1176

Je kan hem overigens in open (of dicht) locken door het stekkertje er uit te trekken. Er is een speciaal stekkertje te koop bij BMW wat je er dan op kan doen zodat je geen foutmelding krijgt.
Stekkertje hoeft niet gewoon in de software uitzetten met Bimmerlink. Ik had geen zin om naar de auto te lopen. Maar duizenden gingen al voor. Dus ON/OFF/AUTO voor de exhaust flap.

Vanaf 6:00 YouTube: OPEN BMW EXHAUST FLAP FROM YOUR iPHONE?! // BIMMERLINK

Wel een kletskous, tering.

[ Voor 17% gewijzigd door RAAF12 op 05-10-2022 16:52 ]

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik had ook geregeld een ratelend geluid met de uitlaat van mijn M140i xDrive, maar altijd alleen bij starten en nooit bij rijden. Schijnt zoals anderen hierboven al gezegd hebben een bekend probleem te zijn. Even stekker van de klep lostrekken of via Bimmercode er uit coderen als het je stoort.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Zit niet in Bimmercode, vzviw...het leuke van Bimmerlink is kiezen uit drie standen.

[ Voor 57% gewijzigd door RAAF12 op 05-10-2022 19:08 ]

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Gebruiken jullie wel eens Benzine additieven om de zoveel kilometer? Puur als preventie, onderhoud, placebo?
Ik tank wel altijd Vpower 98, maar vroeg me af of ik er niet een keer wat bij moet gooien?

Zag dit bij Ekris namelijk :
BMW Benzine Additief

Signature

• TheBrut3
  • Nu online
Zelf nooit gebruikt. Denk ook niet dat het nodig is wanneer je altijd VPower tankt.

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:33
Gebruik dit 2x per jaar in beide auto's, geen idee of het wat doet en ook nooit verschil voor of na gemerkt. Online vind je 2 kampen, maar nooit iemand die zegt dat het slecht is. Dat is voor mij reden genoeg het te doen!

Overigens lijkt het erop dat dit soort additieven 99%kerosine is wat een reinigende werking heeft. Je ziet ook weleens additieven die gouden bergen beloven, met name kleppenreinigers etc. Maar bij veel nieuwe motoren komt het brandstofmengsel daar niet eens en is het dus per definitie onzin.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

BMW_M3 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:41:
Gebruiken jullie wel eens Benzine additieven om de zoveel kilometer? Puur als preventie, onderhoud, placebo?
Ik tank wel altijd Vpower 98, maar vroeg me af of ik er niet een keer wat bij moet gooien?

BMW Benzine Additief
https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?t=16777

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:51
BMW_M3 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:41:

BMW Benzine Additief
Lijkt mij zonde van je geld. Mijn motortje draait na 21 jaar nog als een zonnetje zonder dat spul.

Roomba E5 te koop

• MAX3400

MAX3400

@TheBrut3 14.6km/L met average 101.4km/h in de spits A30/A1 op de ACC met distance 1 (kort erop) d:)b

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:14
Merkwaardig gesprek gehad met de dealer, vanmiddag.

Wij rijden o.a. een BMW X3 M-line van 2021. Auto heeft X-drive. We hebben deze afgelopen voorjaar gekocht met zomerbanden en er toen een set 20" velgen met winterbanden bijgekocht.

Gisteravond de bandenwissel via de website ingepland met daarbij het verzoek bijpassende sneeuwkettingen te leveren voor de wintersport met kerst.

Nu werden we vandaag gebeld dat ze het afraden om de 20" te voorzien van sneeuwkettingen.

Wij uiteraard verbaasd, aangezien we met nadruk gewezen hebben op de wintersportvakantie toen we direct een 2e set velgen en winterbanden kochten.

Voorstel dealer: met gesloten beurs 19" velgen van zelfde type, banden zelfde type en dan betalen zij de sneeuwkettingen.

Moet morgen nog even precies opvragen wat we eigenlijk hadden gekocht en wat we nu krijgen (type nr's e.d.) en een vergelijking maken, maar ik vind het merkwaardig dat ze dit afraden. Ik kan op alle webshops gewoon sneeuwkettingen voor onze bandenmaat bestellen.

Ik vertrouw het gemiddelde autobedrijf ongeveer van hier tot aan de deurmat, dus wellicht is het een goed en klantvriendelijkheid advies en ben ik ten onrechte wantrouwend.

Wat is jullie kijk hierop?

[ Voor 6% gewijzigd door Hoepla33 op 06-10-2022 18:43 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

Weer iemand de betekenis van dat schildje in de wereldbol bovenaan rechts in het scherm?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHTKpxwu-3LA6_JcVjGgj0e6s1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svsAyJwKRxrEHxNHQXHsVG38.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door RAAF12 op 06-10-2022 18:56 ]

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
RAAF12 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:55:
Weer iemand de betekenis van dat schildje in de wereldbol bovenaan rechts in het scherm?[Afbeelding]
VPN?

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:37
RAAF12 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:55:
Weer iemand de betekenis van dat schildje in de wereldbol bovenaan rechts in het scherm?[Afbeelding]
Herkenning dat je in het buitenland bent? Friesland is het toch? 😉

• RAAF12

RAAF12

*.*

Het is iets met de Internet verbinding in de auto via de ingebouwde sim. Het is er ook als de auto stilstaat en geen verbinding heeft met de phone. edit: Haha! Ja Friesland.

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 06-10-2022 19:13 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

Dat sneeuwkettingen op 20"-es niet onder BMW's garantie zullen vallen indien er zaken stuk gaan (door de kettingen).

Dat er kettingen zijn die wel passen en anderen je al voor zijn gegaan, doet daar niets aan af :)

Zie voor wat meer info; https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1690544

(Op mijn G21 met 19"-es in staggered setup heb ik daarom een 18" winterset zodat ik sneeuwkettingen kan plaatsen indien nodig).

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hoepla33 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:41:
Merkwaardig gesprek gehad met de dealer, vanmiddag.

Wij rijden o.a. een BMW X3 M-line van 2021. Auto heeft X-drive. We hebben deze afgelopen voorjaar gekocht met zomerbanden en er toen een set 20" velgen met winterbanden bijgekocht.

Gisteravond de bandenwissel via de website ingepland met daarbij het verzoek bijpassende sneeuwkettingen te leveren voor de wintersport met kerst.

Nu werden we vandaag gebeld dat ze het afraden om de 20" te voorzien van sneeuwkettingen.

Wij uiteraard verbaasd, aangezien we met nadruk gewezen hebben op de wintersportvakantie toen we direct een 2e set velgen en winterbanden kochten.

Voorstel dealer: met gesloten beurs 19" velgen van zelfde type, banden zelfde type en dan betalen zij de sneeuwkettingen.

Moet morgen nog even precies opvragen wat we eigenlijk hadden gekocht en wat we nu krijgen (type nr's e.d.) en een vergelijking maken, maar ik vind het merkwaardig dat ze dit afraden. Ik kan op alle webshops gewoon sneeuwkettingen voor onze bandenmaat bestellen.

Ik vertrouw het gemiddelde autobedrijf ongeveer van hier tot aan de deurmat, dus wellicht is het een goed en klantvriendelijkheid advies en ben ik ten onrechte wantrouwend.

Wat is jullie kijk hierop?
Belangrijke vraag : Waarom raad de dealer het af? Wat staat er in het boekje van je X3?

wat niet past, wordt gelast!

Pagina: 1 ... 186 ... 382 Laatste