Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 185 ... 382 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
lord_fh schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:24:
Hier ook weer een leuke, water lekkage van bovenuit is weg , geen natte hemel meer etc. Maar helemaal rechts achterin onderin, onder het bakje wat er zit, blijft water komen 😂😂😂

Maandag maar weer bellen.

De plomp in met dat ding haha
Dit is meestal ook iets anders, een lek raamrubber of een verstopte afvoerleiding. Zoek eens op water in trunk x3, dan vind je een heleboel topics op fora met vergelijkbare problemen.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:31

lord_fh

PS5

donaldo schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:10:
[...]

Dit is meestal ook iets anders, een lek raamrubber of een verstopte afvoerleiding. Zoek eens op water in trunk x3, dan vind je een heleboel topics op fora met vergelijkbare problemen.
Eigenlijk kan ik dan (voor de E83) alleen dingen vinden over het dakraam, maar die lekkage is weg.
ik denk dat het langs het ventilatierooster komt, achterlichtpakking niet denk ik, ik voel daar ook geen water. maargoed hij moet maar weer terug denk ik

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
lord_fh schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:32:
[...]

Eigenlijk kan ik dan (voor de E83) alleen dingen vinden over het dakraam, maar die lekkage is weg.
ik denk dat het langs het ventilatierooster komt, achterlichtpakking niet denk ik, ik voel daar ook geen water. maargoed hij moet maar weer terug denk ik
Ik zie toch wel veel filmpjes en topics over de E83 met een vergelijkbaar probleem, bijvoorbeeld: YouTube: 2004 BMW X3 Water Leak in Trunk Storage Compartment

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
donaldo schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:51:
Ik zie toch wel veel filmpjes en topics over de E83 met een vergelijkbaar probleem, bijvoorbeeld: YouTube: 2004 BMW X3 Water Leak in Trunk Storage Compartment
Ja, die heb ik ook al eerder geplaatst, maar daar zou het niet aan kunnen liggen :+

• lord_fh

lord_fh

PS5

Dat lekte ja, maar nu niet meer haha, dat is opgelost. alles boven ventilatierooster die achter de achtebumper zit is ook droog (ook aan die afvoer) dus dat is het 100% niet. Ik ga vanavond kijken hoe het nu is en of ik beter kan achterhalen of het echt niet bij het achterlicht oid vandaan kan komen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Al die haat op de nieuwe M2 en dan heeft ie nog niet eens de varkensneus :+
CreativeS schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:11:
Weer een beetje kleur... Nürburgringboulevard... vrijdag 23.09.2022.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

en Nordschleife...

Mooie dag gehad en 2 rondjes Nordschleife kunnen doen. Tussendoor was de baan al tijdelijk gesloten ivm repareren vangrail en opruimen Mustang en motor. na ons tweede rondje wederom baan gesloten tot 19.54u wat uiteindelijk al einde avond zou zijn, want de laatste ronde was 19.15u. Uiteindelijk gesloten tot de volgende ochtend. Teveel schade.

Uiteraard koop ik altijd de foto's zonder watermerk, maar de fotograaf van deze foto laat even op zich wachten, dus dan maar zo. Deze keer ruim 40 foto's... dus veel om te kiezen en di ekomen nog wel :D
Jij gaat wel gewoon over de betonplaten bij Karussel? Met een verlaagde auto nog wel?
Ik heb me voorgenomen om dat nooit meer te doen met een auto die me lief is. Als wielen al niet aanlopen in wielkasten krijgt je ophanging aan de rechterkant alsnog flink wat te verduren, een auto wordt daar onder flinke belasting serieus door elkaar geschud.

🖥️ | 🚗

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:15
donaldo schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:51:
[...]
Ik heb afgelopen dagen daar ook naar gezocht, nadat ik naar mijn werk rijdend water hoorde klossen. :-(
Het voetengedeelte van de rechter achter passagier bleek vol water te staan.

De mogelijke oorzaken die ik kon vinden waren:
  • Afvoer van het dakraam (geblokkeerd/beschadigd)
  • Raamfolie bij de deur stuk/beschadigd
  • Rubber van het raam bij de deur stuk/beschadigd/sluit niet goed aan
  • Koelvloeistof van de airco is gelekt (?)

let the past be the past.

• CreativeS
  • Niet online
MadMarky schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:48:
Jij gaat wel gewoon over de betonplaten bij Karussel? Met een verlaagde auto nog wel?
Ik heb me voorgenomen om dat nooit meer te doen met een auto die me lief is. Als wielen al niet aanlopen in wielkasten krijgt je ophanging aan de rechterkant alsnog flink wat te verduren, een auto wordt daar onder flinke belasting serieus door elkaar geschud.
Alle ophanging is nieuw... Bilstein B12 Sportline zit er net 50.000 onder en de M3-draagarmen (geen hydrolagers, maar kogelgewrichten) en dergelijke sinds januari '22 en de auto loopt nergens aan! Ik hoef de velgen dan ook niet zo naar buiten, ze vallen keurig binnen de wielkasten. Na een kleine aanpassing in het 'naspoor' wordt alles ook veel beter opgevangen. Als jij met beleid door de Karussell gaat... is er niets aan de hand.

Op de hele Nordschleife staan er extra krachten op de auto. Zeker bij diverse korte bochten (waar je het echt van de grip moet hebben) en Wippermann en Sprunghügel. Daar komen redelijk wat auto's los van het asfalt om vervolgens met veel compressie richting Stefan-Bellof-S te gaan, maar zo gek doe ik het nog niet ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFb2tVYSkZZSzpy7wiudVreh6R4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smhXZ83GlB2KhLqABL4nwRBp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfHFSWQB28DMk_ooy0Kk0h3sGjg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Bpp1fBPpg85VZ0DnZXTzIri.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/paQbnah6cZVaalsTRZfNBXn44ok=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xdeKkHb0z2C4YWiJJsFLKyI7.jpg?f=fotoalbum_tile

• lord_fh

lord_fh

PS5

SPee schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:28:
[...]

Ik heb afgelopen dagen daar ook naar gezocht, nadat ik naar mijn werk rijdend water hoorde klossen. :-(
Het voetengedeelte van de rechter achter passagier bleek vol water te staan.

De mogelijke oorzaken die ik kon vinden waren:
  • Afvoer van het dakraam (geblokkeerd/beschadigd)
  • Raamfolie bij de deur stuk/beschadigd
  • Rubber van het raam bij de deur stuk/beschadigd/sluit niet goed aan
  • Koelvloeistof van de airco is gelekt (?)
Als het ook een e83 x3 is, bijna 100% de deurfolie

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-12 15:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Fedde schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:06:
[...]

Ik denk dat er veel verschil is tussen de 118i en de 120i ja. De automatische sportbak icm de 120i (welke niet alleen meer vermogen heeft, maar ook een 4 cillinder is welke ook met 200+ Pk wordt geleverd ipv een uitgekneden 3 cillinder welke de 118i betreft). De rest van de auto is natuurlijk hetzelfde (bij de 128ti is dat niet zo en is bijv. de achteras aangepakt), maar ik geloof wel dat die 20i veel aan het karakter kan doen. Het is natuurlijk nog steeds geen RWD.
Gebrek aan de 118i is vooral de turbolag die aanzienlijk groter lijkt dan de B48 in mijn 330i. Meer cilinders is meer lucht richting de turbo is sneller op boost.

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Nee zou ook mijn auto niet zijn. Maar ik zweer bij RWD. laatste auto's: Ford Sierra-BMW 320i-323i-118i-120i-320i. 3 cilinder en FWD zijn een no-go.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50

Eagle Creek

Breathing security

Vraag over iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt.

Het was vandaag nogal slecht weer en op enig moment reed ik op een weggedeelte wat erg nat was en kwam ik met mijn rechterwielen in een vrij diepe plas terecht. Ik voelde dat de auto naar rechts trok en hield dus wat gas in en mijn stuur goed vast.

Wat ik echter erg opvallend vond was dat op het moment dat ik door de plas reed, mijn ruitenwissers even op hielden met wissen. En dan niet op het punt waar ze normaal zouden rusten maar midden in de wisbeweging. Nadat ik de plas gevrijwaard had gingen ze gewoon weer verder. Zou dit bijvoorbeeld zijn omdat de esp meer stroom vroeg? Toch lijkt me dit wel bijzonder.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• TR808
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-11 21:32
fsfikke schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:38:
[...]

Mijn twee weken geleden bestelde G21 LCI komt begin oktober volgens de update van vandaag.
Mijn 320e is uitgesteld naar minimaal Maart 2023... :-( Jij nog nieuws? @fsfikke

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Iemand gisteren ook de OTA 2022-4 map-update ontvangen? Normaal blijft dan de vorige versie van de USB-update staan (in mijn geval 2022-3), maar nu geeft hij aan:

Road Map EUROPE Live 2022-2
BE, LU, NL, 2022-4

Iemand die ditzelfde heeft?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TR808 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:31:
[...]

Mijn 320e is uitgesteld naar minimaal Maart 2023... :-( Jij nog nieuws? @fsfikke
Oh joh, mijne is 9/9 geproduceerd en nu onderweg naar Nederland/dealer. Zo een grote vertraging is wel vreemd. Aan de opties kan het niet liggen want ik heb alles aangevinkt wat je aan kon vinken :p

Het had van mij ook een maandje later mogen zijn want het lijkt erop dat vanaf volgende maand iig PAP weer te bestellen is.

[ Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 27-09-2022 09:07 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12 15:38
Royz schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:41:
[...]

[...]

Laten we hopen van niet :+ . Zag dat er nog geen topic was over de nieuwe (i)X1.

Anyway dit wordt mijn eerste ooit, ben ongelofelijk benieuwd naar de ervaring.

Config:
- BMW iX1A 230kW/ 66,5kWh XDrive30 Launch Edition
- M Sportpakket (S0337)
- Innovation Pack (S07EW)
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel (S045A)
- M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang (S07M9)

Heb nog getwijfeld over 19 inch velgen maar het budget werd steeds krapper. Dit zou hem moeten worden:

[Afbeelding]
Ik heb nagenoeg dezelfde iX1 in bestelling staan:

Config:
- BMW iX1A 230kW/ 66,5kWh XDrive30 Launch Edition in Alpinweiß Uni
- M Sportpakket (S0337)
- Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
- Elektrisch verwarmde voorstoelen
- Spiegelkappen in hoogglans zwart
- 19 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 871 M) in Midnight Grau

• Royz
  • Laatst online: 13:19

Royz

Kleurenblind!!

Stien schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:11:
[...]

Ik heb nagenoeg dezelfde iX1 in bestelling staan:

Config:
- BMW iX1A 230kW/ 66,5kWh XDrive30 Launch Edition in Alpinweiß Uni
- M Sportpakket (S0337)
- Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit
- Elektrisch verwarmde voorstoelen
- Spiegelkappen in hoogglans zwart
- 19 inch lichtmetalen M wielen Dubbelspaak (styling 871 M) in Midnight Grau
Mooi man, erg sportief zo :D Wanneer heb je hem besteld en wat is de verwachte leverdatum?

Bij mij:
Dealer: Dusseldorp Den Haag
Besteldatum: 14-09-2022
Verwachte leverdatum: 01-04-2023

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-12 16:05

TommyGun

Stik er maar in!

Sinds begin dit jaar (:+) ben ik volop aan het nadenken over een andere auto (ter vervanging van mijn huidige leasebak).

Van alles heb ik overwogen, van stations (Ford Mondeo, Volvo V60, BMW 3-serie) tot aan SUV's (Ford Kuga, Skoda Kodiaq, ...) - allemaal mooi spul, daar niet van - maar fiscaal is het voor mij momenteel het meest interessant om een Youngtimer aan te schaffen.

Daar ik wel gecharmeerd ben van een fatsoenlijke SUV (niet dat cross-over spul wat je tegenwoordig veelal ziet) kwam ik uit bij de BMW X5 E70. In het bijzonder de High Executive uitvoering. Over wat er onder de kap moet komen ben ik nog niet uit, zolang het maar een automaat is. Nu hebben deze auto's veelal al 2 ton gelopen, dus wat is wijsheid? Waar moet ik op letten als ik voor een dergelijke auto ga?

Ik heb ooit een E46 3-serie gehad waarmee ik elke maand bij de garage stond, dus dat wil ik een beetje proberen te voorkomen :P.

Om als YT door te gaan moet 'ie minstens 15 jaar oud zijn, dus bouwjaar 2008 is momenteel de limiet.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• A-HARUN
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:52
Luitjes, ik zou graag wat advies willen inwinnen, want deze winter moet er een BMW cabrio komen.
Rij nu een ID3 als auto v.d. zaak en daarvoor een 330e (f30).

Ongeveer een jaar geleden kreeg ik als leenauto een Mini Cabrio mee en dat gaf toch een heerlijk gevoel van vrijheid. De ID3 brengt mij van A naar B, maar er mag een fun BMW bij.
Dat het een 4 zitter moet worden is wel duidelijk, want pubers op de achterbank.

Het blijft hinken tussen een M240i M pakket en een 435i/440i cabrio (beide occasion tot zo'n €45K).
Ik heb in beide (nog) niet gereden, maar recentelijk wel in een 435d Grand Coupe. Uiteraard voldoende vermogen, maar voelde vooralsnog vrij log aan.

M240i is compacter en rijdt daardoor sportiever? Stoffen dak, oogt chiquer en praktischer i.v.m. meer kofferruimte. Nieuw type blok (B58). Achterkant oogt op de e.o.a. manier wat minder modern, maar dat varieert ook per kleur, vind ik.

4 serie. Te log om "even" te gaan toeren? Wellicht comfortabeler als je 1 keer per jaar naar bijv. Italië rijdt.

De cabrio zal overigens binnen staan in de garage en relatief korte afstanden rijden, maar ik ben benieuwd naar real-life ervaringen van eigenaren die voor een soortgelijke keuze hebben gestaan.

Is de M240i een betere keuze vs een 435i/440i? (uitgangspunt is wel 6 in lijn).

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

TommyGun schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:54:
Sinds begin dit jaar (:+) ben ik volop aan het nadenken over een andere auto (ter vervanging van mijn huidige leasebak).

Van alles heb ik overwogen, van stations (Ford Mondeo, Volvo V60, BMW 3-serie) tot aan SUV's (Ford Kuga, Skoda Kodiaq, ...) - allemaal mooi spul, daar niet van - maar fiscaal is het voor mij momenteel het meest interessant om een Youngtimer aan te schaffen.

Daar ik wel gecharmeerd ben van een fatsoenlijke SUV (niet dat cross-over spul wat je tegenwoordig veelal ziet) kwam ik uit bij de BMW X5 E70. In het bijzonder de High Executive uitvoering. Over wat er onder de kap moet komen ben ik nog niet uit, zolang het maar een automaat is. Nu hebben deze auto's veelal al 2 ton gelopen, dus wat is wijsheid? Waar moet ik op letten als ik voor een dergelijke auto ga?

Ik heb ooit een E46 3-serie gehad waarmee ik elke maand bij de garage stond, dus dat wil ik een beetje proberen te voorkomen :P.

Om als YT door te gaan moet 'ie minstens 15 jaar oud zijn, dus bouwjaar 2008 is momenteel de limiet.

N63 V8 blok vermijden :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
A-HARUN schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:56:
Luitjes, ik zou graag wat advies willen inwinnen, want deze winter moet er een BMW cabrio komen.

Ongeveer een jaar geleden kreeg ik als leenauto een Mini Cabrio mee en dat gaf toch een heerlijk gevoel van vrijheid. De ID3 brengt mij van A naar B, maar er mag een fun BMW bij.
Dat het een 4 zitter moet worden is wel duidelijk, want pubers op de achterbank.

Het blijft hinken tussen een M240i M pakket en een 435i/440i cabrio (beide occasion tot zo'n €45K).
Ik heb in beide (nog) niet gereden, maar recentelijk wel in een 435d Grand Coupe. Uiteraard voldoende vermogen, maar voelde vooralsnog vrij log aan.

M240i is compacter en rijdt daardoor sportiever? Stoffen dak, oogt chiquer en praktischer i.v.m. meer kofferruimte. Nieuw type blok (B58). Achterkant oogt op de e.o.a. manier wat minder modern, maar dat varieert ook per kleur, vind ik.

4 serie. Te log om "even" te gaan toeren? Wellicht comfortabeler als je 1 keer per jaar naar bijv. Italië rijdt.

De cabrio zal overigens binnen staan in de garage en relatief korte afstanden rijden, maar ik ben benieuwd naar real-life ervaringen van eigenaren die voor een soortgelijke keuze hebben gestaan.

Even reageren, ik heb zelf ervaring met een F23 M240iX en nu sinds kort een Z4 M40i. Het B58 blok is subliem en ik zou daar altijd voor gaan.

Achterbank in de F23 is een lachertje, in de 440i best bruikbaar, dus met je pubers toch eerder dat overwegen. Beide zijn ze zwaar, en hebben ze daar dynamisch gezien wel last van (zeker zoals in mijn geval met X-drive). Let wel, achterbank met dak open is niet comfortabel bij snelheden boven de 50..

Ik verkies zelf de F23 dynamisch gezien zeker wel boven de 440i. Zeker de F23 LCI met het verbeterde interieur en achterlichten ziet er erg smakelijk uit.

• FabiandJ
  • Niet online
Dan zijn er niet zoveel meer over in Nederland: https://www.gaspedaal.nl/...x=2008&cmax=3500&srt=km-a
6x Benzine
15x Diesel

In Duitsland zijn er meer: https://suchen.mobile.de/...&tr=AUTOMATIC_GEAR&vc=Car
6x Benzine
176x Diesel

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12 15:38
Royz schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:24:
[...]

Mooi man, erg sportief zo :D Wanneer heb je hem besteld en wat is de verwachte leverdatum?

Bij mij:
Dealer: Dusseldorp Den Haag
Besteldatum: 14-09-2022
Verwachte leverdatum: 01-04-2023
Vorige week besteld, maar een officiële verwachte leverdatum heb ik nog niet.

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:59
A-HARUN schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:56:

De logge van de 4 serie is puur het gewicht. Daar valt niet tegen te vechten.

Wanneer je een latere met de 40i hebt, heb je de B58.

De achterbank van een 2serie is echt lachwekkend. Een volle rugzak, en het is vol. :+
Met de 4 serie, adaptief onderstel. Maak nogal verschil in Eco/Normaal/Sport modus. In eco hang ik over de rotondes met mijn 435d, maar in sport is het heeel anders.

Veel plezier met z'n zoektocht! ;)

@DetailingBySmotske

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:49
FabiandJ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:48:
[...]

Dan zijn er niet zoveel meer over in Nederland: https://www.gaspedaal.nl/...x=2008&cmax=3500&srt=km-a
6x Benzine
15x Diesel

In Duitsland zijn er meer: https://suchen.mobile.de/...&tr=AUTOMATIC_GEAR&vc=Car
6x Benzine
176x Diesel
Die prijzen hier in NL :X ! Voor een auto van 15j oud en 1,5 ton gemiddeld. Kunt wel zien dat ze vol opzetten op de youngtimer regeling.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

FabiandJ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:48:
[...]

6x Benzine
15x Diesel

6x Benzine
176x Diesel
Ik neig ook meer naar de 6 cilinder, maar het aanbod is karig inderdaad. Maar goed, ik hoef er maar 1 te hebben :+

Zoiets ziet er m.i. prima uit; https://www.autowereld.nl...9231-923340699.1662536992

Qua km-stand vind ik het alleen lastig inschatten, historie (onderhoud) is belangrijker dan puur naar de stand kijken natuurlijk... Maar alsnog gaat het om bijna 2 ton. Of is dat geen enkel probleem voor dit blok en moet ik meer kijken naar draagarmen e.d.?
MrFl0ppY schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:35:
[...]

Die prijzen hier in NL :X ! Voor een auto van 15j oud en 1,5 ton gemiddeld. Kunt wel zien dat ze vol opzetten op de youngtimer regeling.
Jup, 15-20k gaat het wel kosten :P Maar zakelijk zijn er genoeg voordelen gelukkig (zeker met een BTW-auto).

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 27-09-2022 16:42 ]

• lord_fh

lord_fh

PS5

TommyGun schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:37:
[...]

Ik neig ook meer naar de v6, maar het aanbod is karig inderdaad. Maar goed, ik hoef er maar 1 te hebben :+

Zoiets ziet er m.i. prima uit; https://www.autowereld.nl...9231-923340699.1662536992

Qua km-stand vind ik het alleen lastig inschatten, historie (onderhoud) is belangrijker dan puur naar de stand kijken natuurlijk... Maar alsnog gaat het om bijna 2 ton. Of is dat geen enkel probleem voor dit blok en moet ik meer kijken naar draagarmen e.d.?

[...]

Jup, 15-20k gaat het wel kosten :P Maar zakelijk zijn er genoeg voordelen gelukkig (zeker met een BTW-auto).
Pardon , V6 ?! :p

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Euh. 6 cilinder :P Excuus

• lord_fh

lord_fh

PS5

Net in de kofferbak gekeken en wat kappen weggehaald. Water komt nu idd via het ventilatierooster naar binnen. Afvoer dakraam komt erboven uit en aangezien die nu goed afloopt, gooit hij wat door dat rooster weer naar binnen gooit, 21 okt gaat hij weer weg, gok dat de achterbumper er af moet om dat af te kitten oid

• RAAF12

RAAF12

*.*

Pepppie schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:47:
Iemand gisteren ook de OTA 2022-4 map-update ontvangen? Normaal blijft dan de vorige versie van de USB-update staan (in mijn geval 2022-3), maar nu geeft hij aan:

Road Map EUROPE Live 2022-2
BE, LU, NL, 2022-4

Iemand die ditzelfde heeft?
Dat is raar, de laatste full update is kwartaal drie, dus 2022-3 even updaten via USB met de BMW Downloadmanager. Je kan aan de rest van de getallen zien of je nog wel de laatste versie hebt. Hier geen Benelux update binnen gekregen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aGNpIeieRcY2Fryhp4pi3T_rZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uVpZPUaESqUkEF5SXvvUc7z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door RAAF12 op 27-09-2022 17:42 ]

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:27:
Mag ik vragen hoe dat met die comfort knipper zit ?! Ik mis dst echt in de e83....
Voor zover ik weet heb jij geen iDrive in je E83 hè? Normaal zit die optie in iDrive namelijk.

Maar...

YouTube: BMW Enable triple turn indicator - Onboard Computer (Non iDrive)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

TommyGun schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:37:
[...]

Ik neig ook meer naar de 6 cilinder, maar het aanbod is karig inderdaad. Maar goed, ik hoef er maar 1 te hebben :+

[...]

Ik denk dat ik voor die generatie de xdrive35 het meest aantrekkelijk vind: stuk meer vermogen (vooral na chip) dan de 30, maar niet de onbetrouwbaarheid die de v8 met zich mee brengt. Of de X5 M natuurlijk :9~ maar dat is wel een beetje duur rijden denk ik

• lord_fh

lord_fh

PS5

CreativeS schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:06:
[...]

Voor zover ik weet heb jij geen iDrive in je E83 hè? Normaal zit die optie in iDrive namelijk.

Maar...

YouTube: BMW Enable triple turn indicator - Onboard Computer (Non iDrive)
Nope , techniek van een e83 is qua dash een z4, sleutel en bc een e46 , ik heb dus ook die scroll niet op de hendel dus zo uit dat filmpje kan het niet.

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:26:
[...]

Nope , techniek van een e83 is qua dash een z4, sleutel en bc een e46 , ik heb dus ook die scroll niet op de hendel dus zo uit dat filmpje kan het niet.
En die in die video is gebaseerd op de nieuwere generatie (E9X, E6X, etc.)… en bij een ‘ouder’ model moet je wel een andere lichtmodule hebben voor comfortknipper.

Dan komt inderdaad die BlueBus om de hoek kijken…
Compatibility
  • BMW 3-series E46 (1998-2006)
  • BMW 5-series E39 (1995-2004)*
  • BMW 7-series E38 (1994-2001)*
  • BMW X3 E83 (2004-2010)
  • BMW X5 E53 (1999-2006)
  • BMW Z4 E85 E86 (2002-2008)
  • BMW New Mini One and Cooper R50 (2001-2006) R52 (2005-2008) and the R53 (2001-2006)
  • BMW Range Rover L30/L322 (1999-2003)
  • BMW Rover 75 R40 (1999-2005)

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-11 00:26
Ik kom hier al een maand of drie, kijkend, bewonderend, lerend en sinds gisteren is het meelezen dan eindelijk bijna tot een eind gekomen. Over een tijdje mag ik BMW eindelijk zelf ervaren.

Na een lange zoektocht is het een G21 M340i geworden. Lekker praktisch voor het gezin en voor papa toch een beetje plezier. Na 2 jaar een Tesla gereden te hebben kon ik het niet laten om een intermezzo te maken naar eindelijk weer iets met een ziel, nu het nog mag.

Heeft iemand ervaring met wachttijd als een dealer een import auto uit Duitsland op kenteken moet zetten? Dealer gaf drie tot vier weken aan… Stiekem hoop ik op twee weken. One can only hope!

Ps. de auto staat op verschrikkelijke sloffen met winterbanden, die moeten er zo snel mogelijk af. Helaas waren ze erg stug en gaven niet mee toen ik vroeg of er een velgenset gratis bij kon. Nu maar acties volgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGcnUY2kbH6mkB728WNZQyqQS5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQW6hV5VcwuSz7Vy4qcdFYvC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Pq3wHJWlmAgvS2706H9nZhj8dI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giDbgctG5RbXufYo77e91mLJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A92k-Jz3n5rs8nfdnp_CSJ0ha-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UccZFI5EtNz3qPTpvCp7uteC.jpg?f=fotoalbum_large

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00
@dindr prachtige auto! Gefeliciteerd :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@dindr of natuurlijk een tweedehands setje velgen. Eventueel strak laten maken voor je ze met nieuwe bandjes monteert.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36
Phyc schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:59:
Eindelijk tijd gehad om nieuwe wielen er op te zetten, geen wereld van verschil, beoordeel zelf:
[Afbeelding]

Wel groot verschil in rijcomfort, van P-Zero RFT naar PS4 non-RFT.
Onderste zijn veel mooier, krijg beetje Volvo vibes bij de bovenste :)

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:16
Hoe vaak gebruiken jullie de parkeerfuncties van jullie BMW (parkeerplek vinden - Connected Parking), en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 15:36

Domih

Domih.

dindr schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:45:
Ik kom hier al een maand of drie, kijkend, bewonderend, lerend en sinds gisteren is het meelezen dan eindelijk bijna tot een eind gekomen. Over een tijdje mag ik BMW eindelijk zelf ervaren.

Na een lange zoektocht is het een G21 M340i geworden. Lekker praktisch voor het gezin en voor papa toch een beetje plezier. Na 2 jaar een Tesla gereden te hebben kon ik het niet laten om een intermezzo te maken naar eindelijk weer iets met een ziel, nu het nog mag.

Heeft iemand ervaring met wachttijd als een dealer een import auto uit Duitsland op kenteken moet zetten? Dealer gaf drie tot vier weken aan… Stiekem hoop ik op twee weken. One can only hope!

Ps. de auto staat op verschrikkelijke sloffen met winterbanden, die moeten er zo snel mogelijk af. Helaas waren ze erg stug en gaven niet mee toen ik vroeg of er een velgenset gratis bij kon. Nu maar acties volgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dikke bak! Dat is genieten.

Niks mis met een Tesla :P

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• RAAF12

RAAF12

*.*

Providentia schreef op woensdag 28 september 2022 @ 00:51:
Hoe vaak gebruiken jullie de parkeerfuncties van jullie BMW (parkeerplek vinden - Connected Parking), en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik gebruik het nooit. Maar ik heb geen enkele moeite het voertuig ergens te parkeren.

• Pepppie
  • Niet online
RAAF12 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:35:
[...]

Dat is raar, de laatste full update is kwartaal drie, dus 2022-3 even updaten via USB met de BMW Downloadmanager. Je kan aan de rest van de getallen zien of je nog wel de laatste versie hebt. Hier geen Benelux update binnen gekregen. [Afbeelding]
Lees even mijn post goed; ik had 2022-3 erop staan..

Echter, na de OTA-update, geeft hij 2022-2 als full map aan en 2022-4 als landengebied aan.

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhmBuFU1wYiFmHx0MpJ05dABeU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqg5w9K32yiD7tBEWpVITWoA.jpg?f=fotoalbum_large
Hier het scherm van de G01. De G05 heeft gisteren ook een update gehad en laat precies hetzelfde zien.

[ Voor 25% gewijzigd door Pepppie op 28-09-2022 07:10 ]

• A-HARUN
hexagram schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:31:
[...]

Even reageren, ik heb zelf ervaring met een F23 M240iX en nu sinds kort een Z4 M40i. Het B58 blok is subliem en ik zou daar altijd voor gaan.

Achterbank in de F23 is een lachertje, in de 440i best bruikbaar, dus met je pubers toch eerder dat overwegen. Beide zijn ze zwaar, en hebben ze daar dynamisch gezien wel last van (zeker zoals in mijn geval met X-drive). Let wel, achterbank met dak open is niet comfortabel bij snelheden boven de 50..

Ik verkies zelf de F23 dynamisch gezien zeker wel boven de 440i. Zeker de F23 LCI met het verbeterde interieur en achterlichten ziet er erg smakelijk uit.
Bedankt voor jouw reactie Hexagram! Grappig dat je de Z4 M40i aanhaalt, want laat dat nu net het model zijn die ik als eerste op mijn lijst had staan. Volgens mij klopt alles aan die wagen. Uberhaupt het design, goede spoorbreedte, hoe 'clean' het dak zich opvouwt.

Wat betreft de achterbank bij het openrijden met de F23... is dat iets wat typisch is voor dit model denk je?
Ik had overigens ook niet op het vizier dat er sprake is van een LCi.
Nog een vraag, wel of geen X-drive? (is dit een beperkende factor mocht je een goede breedset willen nemen?)

• A-HARUN
Smotske schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:09:
[...]

De logge van de 4 serie is puur het gewicht. Daar valt niet tegen te vechten.

Wanneer je een latere met de 40i hebt, heb je de B58.

De achterbank van een 2serie is echt lachwekkend. Een volle rugzak, en het is vol. :+
Met de 4 serie, adaptief onderstel. Maak nogal verschil in Eco/Normaal/Sport modus. In eco hang ik over de rotondes met mijn 435d, maar in sport is het heeel anders.

Veel plezier met z'n zoektocht! ;)
Ik heb weer wat geleerd, want ik dacht toch echt dat de 4 serie 6 in lijn (Fxx) het N55 blok had, maar lees nu dat na 2016 het een B58 betreft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEoopq6QhvfuabXGOJgqY3nV41g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7G8lAhl3rsTpw71Fg5d0mNaJ.jpg?f=user_large

Thnx!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als ik een lange doordraaier / afrit / oprit / flyover op de cruise control pak (zeg 100 km/h) dan kapt m'n auto de cruise controle af. Zodra de snelheid inzakt wordt de cruise control weer automatisch opgepakt. Ik zie geen meldingen of icoontjes in beeld. Betreft een F46 LCI. Zelf gas geven kan wel, dus het is niet de DSC.

Naast dat ik dit behoorlijk bmw-onwaardig vind, is het irritant maar bovendien onveilig. Lift-off kan namelijk voor overstuur zorgen. Weet iemand of hier iets in te bimmer-coden is? Liefst heb ik de 'cap' er gewoon af. Ik heb zelf het idee dat een bepaalde hellingshoek-sensor hier voor zorgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 28-09-2022 10:11 ]

• CreativeS
  • Niet online
BMW heeft een systeem dat kijkt naar veilige bochtsnelheden op de CC (met remfunctie). Dat is ingevoerd rond de tijd van de E9X/E6X. Het werkt samen met stability control… de kans dat je hierdoor overstuur krijgt is ontzettend gering, tenzij je natuurlijk als een knurft de bochten neemt. In mijn E90 duurt het vrij lang eer het systeem ingrijpt.

• lord_fh

lord_fh

PS5

Cheesy schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:08:
Als ik een lange doordraaier / afrit / oprit / flyover op de cruise control pak (zeg 100 km/h) dan kapt m'n auto de cruise controle af. Zodra de snelheid inzakt wordt de cruise control weer automatisch opgepakt. Ik zie geen meldingen of icoontjes in beeld. Betreft een F46 LCI. Zelf gas geven kan wel, dus het is niet de DSC.

Naast dat ik dit behoorlijk bmw-onwaardig vind, is het irritant maar bovendien onveilig. Lift-off kan namelijk voor overstuur zorgen. Weet iemand of hier iets in te bimmer-coden is? Liefst heb ik de 'cap' er gewoon af. Ik heb zelf het idee dat een bepaalde hellingshoek-sensor hier voor zorgt.
Over de cruise, inderdaad wat CreativeS zegt.

Lift off: is dat niet een beetje het nadeel van een voorwielaangedreven auto (lift off met wat gang = overstuur), achterkantje wordt even lichter zeg maar. daarnaast, het is een relatief hoge auto dus heel gek is het niet.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Oké, het is inderdaad een hoge auto dus het zwaartepunt zal iets hoger zijn. Maar blijf er bij dat het irritant is, want voor + achter je rijden ze net zo hard en dan zakt opeens de cc af naar 96. Kon het zelf namelijk zo snel niet vinden in de bimmer-code settings.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Providentia schreef op woensdag 28 september 2022 @ 00:51:
Connected parking goud, elke keer. Ideaal.

Parkeerplek vinden nog nooit gebruikt, Een laadplek vinden daarentegen dagelijks.

• cgi99
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-01 09:38
Wauw, mooie wagen hoor, gefeliciteerd! Wat betreft je banden, heb je uitgezocht of het verstandig is om banden met ster-markering onder je auto te zetten?

Ik kreeg het advies van zowel de dealer als een bandenfirma om ster-winterbanden aan te schaffen vanwege garantie op o.a. XDrive-onderdelen. Erg onaangename verrassing; het blijkt nl dat voor mijn af-fabriek M-velgen geen ster-winterbanden bestaan en ik hierdoor vastzit aan een set met nieuwe velgen.

Wat betreft acties, bij BMW gelden t/m 30 september actieprijzen voor complete winterbandensets (met velgen).

• RAAF12

RAAF12

*.*

Pepppie schreef op woensdag 28 september 2022 @ 07:06:
[...]

Lees even mijn post goed; ik had 2022-3 erop staan..

Echter, na de OTA-update, geeft hij 2022-2 als full map aan en 2022-4 als landengebied aan.

Edit:
[Afbeelding]
Hier het scherm van de G01. De G05 heeft gisteren ook een update gehad en laat precies hetzelfde zien.
Vandaar dat ik schrijf dat je via USB je kaart moet updaten zodat je 2022-3 weer hebt. Je bent nu gedowngraded naar kwartaal 2. Meer kan ik er niet van maken. Als de BMW upgrade manager op de computer laat zien dat je de laatste kaart hebt is er niets aan de hand. Ik zou zeggen doe er wat mee. Lezen gaat mij goed af nou jij nog ;)
ps. De download manager van BMW kan je downloaden via het BMW klantenportaal ik gebruik de Windows versie.

[ Voor 15% gewijzigd door RAAF12 op 28-09-2022 19:07 ]

• MetalG
  • Laatst online: 09-04-2024
Vandaag 330e touring besteld! Het is ne skyscraper grau geworden met msport pro en zwarte grill, spiegels etc.

Was eens gaan kijken naar chiptuning, wat voor een monster kunnen ze daarvan maken?

van 420nw naar 700nw en 298 naar 400pk =O

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12 19:49

_Arthur

blub

Zijn dat tegenwoordig ook al opties ja? :D

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

_Arthur schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:08:
[...]

"m sport pro en zwarte spiegels" denk ik snoes :+

• _Arthur

_Arthur

blub

Eagle Creek schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:09:
"m sport pro en zwarte spiegels" denk ik snoes :+
Oh, was al bang! Krijgen we straks BMW's op de weg zonder spiegels. "Ja oopsie, vergeten die optie aan te vinken bij het bestellen".

:+

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MetalG schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:28:

van 420nw naar 700nw en 298 naar 400pk =O
Neem aan Nm voor je trekkracht? Ik zou met die 700Nm wel een beetje uitkijken want het is "ver" boven wat de bekendere tuners aangeven. En daarnaast, als je moet tanken, zal je E5/Euro98 moeten vinden en ik kan uit je post niet halen of je prive of zakelijk die auto besteld hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:17

Bommes

Capo del formaggio

_Arthur schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:08:
[...]

Ja daar moet je een abonnement voor afsluiten :)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• dragonzzzz
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mijn X1 is ook geimporteerd (niet via een dealer maar een extern partij). Met transport enzo was alles binnen een maand geregeld en mocht ik hem ophalen. Transport 1 week, checkup 1 week, kenteken aanvraag + bpm/btw geregel 2 weken ongeveer.

Congratz en veel plezier ermee!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Bommes schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:50:
[...]

Ja daar moet je een abonnement voor afsluiten :)
Anders blijven ze ingeklapt tijdens het rijden _O-

• Pepppie
  • Niet online
RAAF12 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:05:
[...]

Vandaar dat ik schrijf dat je via USB je kaart moet updaten zodat je 2022-3 weer hebt. Je bent nu gedowngraded naar kwartaal 2. Meer kan ik er niet van maken. Als de BMW upgrade manager op de computer laat zien dat je de laatste kaart hebt is er niets aan de hand. Ik zou zeggen doe er wat mee. Lezen gaat mij goed af nou jij nog ;)
ps. De download manager van BMW kan je downloaden via het BMW klantenportaal ik gebruik de Windows versie.
Je kunt de wijsneus uithangen, maar ik heb nergens gevraagd naar een oplossing, alleen of mensen dit ook hebben.

Dus voor je grappig doet over goed lezen..

• RAAF12

RAAF12

*.*

** Knip, onnodig. **

Overigens heb ik net de Benelux OTA update binnen gekregen. En de datum staat nog op 2022-3 ** Knip, onnodig. **

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a62tNfB2tfnEw-R5pnsEOvBl_OU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqIwn3t0zrDOXN4AE5DXLHoX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 104% gewijzigd door Taro op 28-09-2022 22:10 ]

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12 04:02
Moet wel opletten met chiptunen natuurlijk. Als je het laat doet met een auto die Garantie heeft, verlies je dit wel officieel (als ze erachter komen natuurlijk).

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Verwijderd

Enig idee hoe ik de verlichting van mijn dashboard aan blijft staan ipv alleen savonds, moet dit gecodeerd worden?

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:16:
Enig idee hoe ik de verlichting van mijn dashboard aan blijft staan ipv alleen savonds, moet dit gecodeerd worden?
Wat voor auto? Gewoon je lampen ook overdag aandoen lost het probleem al op.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-12 16:11
Gister remblokken voor+achter laten vervangen voor de X3. Had een nieuwe 120i met m performance goodies als leen auto. Leuke auto, ligt super strak op de weg maar ik blijf de FWD niet lekker vinden als je flink gas geeft.

De X3 weer terug, maar alle instellingen van mijn idrive en stoel waren verloren. Toch gek? Lijkt er op dat ze dan toch iets aan de software gedaan hebben bij alleen remblokken vervangen, of hebben jullie een andere verklaring hiervoor? Ook doen de BMW ConnectedDrive diensten het niet meer...?

[ Voor 5% gewijzigd door ChiLLeR op 29-09-2022 11:18 ]

>> Signature?

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:41
MAX3400 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:48:
[...]

Neem aan Nm voor je trekkracht? Ik zou met die 700Nm wel een beetje uitkijken want het is "ver" boven wat de bekendere tuners aangeven. En daarnaast, als je moet tanken, zal je E5/Euro98 moeten vinden en ik kan uit je post niet halen of je prive of zakelijk die auto besteld hebt.
BR performance geeft het op trouwens
https://www.br-performanc...6-g2x-03-2019/11553-330e/

• MAX3400

MAX3400

Beek & Mosselman hebben veel conservatiever / begin-waarden voor tuning en vooralsnog "maar" 550Nm...

Maar, alles kan ;)

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Argarath schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:59:
[...]

Met iPhone werkt dat ook zo.
Net geprobeerd, werkt ook nog zeg _O- oOo .
Heb geloof ik überhaupt nog nooit een adres gedeeld vanuit de Kaarten-app.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:59:
Vraag over iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt.

Het was vandaag nogal slecht weer en op enig moment reed ik op een weggedeelte wat erg nat was en kwam ik met mijn rechterwielen in een vrij diepe plas terecht. Ik voelde dat de auto naar rechts trok en hield dus wat gas in en mijn stuur goed vast.

Wat ik echter erg opvallend vond was dat op het moment dat ik door de plas reed, mijn ruitenwissers even op hielden met wissen. En dan niet op het punt waar ze normaal zouden rusten maar midden in de wisbeweging. Nadat ik de plas gevrijwaard had gingen ze gewoon weer verder. Zou dit bijvoorbeeld zijn omdat de esp meer stroom vroeg? Toch lijkt me dit wel bijzonder.
Toch nog even een bumpje, gezien het ondersneeuwen.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:56
@Eagle Creek Dat klinkt als de DSE * in werking.

ESP vraagt niet heel veel meer stroom afaik, maar veiligheidssystemen hebben wel prioriteit op alles. Dat je ruitenwissermotor daardoor een korte onderbreking in aanstuursignaal krijgt om de gehele bus verder vrij te houden kan ik mij wel voorstellen.
(ik ga er dan wel vanuit dat dat hedendaags ecu/pwm signalen zijn en geen relais meer)

*) dramatized slowmotion effect

- knip -

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:17

Bommes

Capo del formaggio

Start stop op onze 218i zet ook de ruitenwissers stil waar ze op dat moment staan.
Dat ben ik niet gewend van onze vorige auto (Captur).

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:17
_Arthur schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:10:
Oh, was al bang! Krijgen we straks BMW's op de weg zonder spiegels. "Ja oopsie, vergeten die optie aan te vinken bij het bestellen".

:+
Is toch hetzelfde als richtingaanwijzers bij Audi? Die optie vergeet het merendeel ook aan te vinken.
MAX3400 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:56:
Beek & Mosselman hebben veel conservatiever / begin-waarden voor tuning en vooralsnog "maar" 550Nm...

Maar, alles kan ;)
Beek (BMW Speed) geeft ook 400/700.
https://bmwspeed.nl/chipt...w-330e-hybrid-292pk-2020/

Mosselman doet inderdaad minder, 385/650.

• MAX3400

MAX3400

TheBrut3 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:48:
[...]

Beek (BMW Speed) geeft ook 400/700.
https://bmwspeed.nl/chipt...w-330e-hybrid-292pk-2020/

Mosselman doet inderdaad minder, 385/650.
Ik zal ergens dan verkeerd hebben zitten koekeloeren vandaag; mea culpa ;(

• Tortelli

Tortelli

A-HARUN schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:17:
[...]

Bedankt voor jouw reactie Hexagram! Grappig dat je de Z4 M40i aanhaalt, want laat dat nu net het model zijn die ik als eerste op mijn lijst had staan. Volgens mij klopt alles aan die wagen. Uberhaupt het design, goede spoorbreedte, hoe 'clean' het dak zich opvouwt.

Wat betreft de achterbank bij het openrijden met de F23... is dat iets wat typisch is voor dit model denk je?
Ik had overigens ook niet op het vizier dat er sprake is van een LCi.
Nog een vraag, wel of geen X-drive? (is dit een beperkende factor mocht je een goede breedset willen nemen?)
Als een echte roadster geen issue is qua praktische bruikbaarheid (kinderen?) zou ik daar altijd voor gaan (als je budget niet kunt rekken naar iets als een 911 natuurlijk ;)). Gewoon specialer om te rijden, een 2 of 4 serie lijkt toch meer op een normale auto imo.

Z4 M40i is echt een leuke auto, mijn ouders hebben er nu dik een jaar een. Vorig jaar mee gehad naar Oostenrijk dus een 3500km mee gereden ofzo. Kunt er zelfs een best prima verbruik meer rijden (7 op 100 op autobaan stukken is eenvoudig mogelijk).
Bagageruimte is goed genoeg om mee op vakantie te kunnen gaan. Auto is stil op de autobaan en het dak rijdend open en dicht kunnen doen is ideaal en je hebt qua infotainment etc een hele moderne auto,

Wat ik zelf wel mis is de scherpte en feedback in het onderstel. Mijn vader zocht juist een wat makkelijker rijdbare auto (had een R8 v8 manual) en is zeer blij met de Z4!

Ik mis soms een sport+ stand in het onderstel. Feedback is sinds stuurbekrachtiging toch niet meer wat het geweest is. Kom je van een R8 of bijvoorbeeld 911 valt dit wat tegen. Financieel ook geen vergelijk natuurlijk.

B58 blok is machtig en qua vermogen imo snel zat voor de auto die het is. Heeft origineel al moeite eea op straat te zetten :D. Afhankelijk van je doel zou een 30i qua prestaties kunnen voldoen, alleen klinkt die nergens naar natuurlijk. Ken meerdere die een G29 30i hebben en van oudere Z4's kwamen met 6 pitters.

[ Voor 7% gewijzigd door Tortelli op 29-09-2022 17:48 ]

• MAX3400

MAX3400

Zo lief net; een Audi A3 (type 8L voor de kenners) probeerde me eruit te rijden bij het stoplicht...

Heb smakelijk gelachen toen mijn gaspedaaltje naar de bodem ging :)

Afbeeldingslocatie: http://runeman.org/clipart/mwahahaha.png

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 29-09-2022 18:04 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

ChiLLeR schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:16:
De X3 weer terug, maar alle instellingen van mijn idrive en stoel waren verloren. Toch gek? Lijkt er op dat ze dan toch iets aan de software gedaan hebben bij alleen remblokken vervangen, of hebben jullie een andere verklaring hiervoor? Ook doen de BMW ConnectedDrive diensten het niet meer...?
Vermoedelijk hebben ze ook een update van het iDrive systeem gedaan en/of de boel moeten resetten.

Heeft de dealer ook eens, onaangekondigd, bij mijn G21 gedaan, wasn't amused. Kreeg op mijn telefoon direct de melding van de BMW-app dat m'n auto uit het account was gehaald.

Kan je hem weer lekker opnieuw toevoegen, settings van de stoel e.d. komen gelukkig wel weer mee.

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
De BMW downloadmanager geeft bij mij nog steeds aan dat ik Road Map Europe Evo 2022-1 kan downloaden. Inmiddels had ik toch weleens een update verwacht. F87 van 2018.

@ChiLLeR niet toevallig de reservesleutel mee gehad waardoor bijbehorend profiel is geladen? Al zou dat geen verschil moeten maken met de connected drive functionaliteiten.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12 21:44
MAX3400 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:01:
Zo lief net; een Audi A3 (type 8L voor de kenners) probeerde me eruit te rijden bij het stoplicht...

Heb smakelijk gelachen toen mijn gaspedaaltje naar de bodem ging :)

[Afbeelding]
Hoe weet je of hij jou 'eruit wilde rijden'? Ik geef regelmatig maximaal gas bij het stoplicht, ongeacht welke andere auto's er bij het stoplicht staan. En als er iemand sneller weg trekt, zoals een Tesla, vind ik dat alleen maar mooi. Mooi om te zien dat het nog veel sneller kan met meer vermogen.

Op de snelweg laatst nog een Nissan GT-R voor me die er flink de vaart in had, allebei achter een vrachtwagen. Alvast in 'sportstand' gezet en teruggeschakeld en vol op het gas zodra het vrij was. Niet om die GT-R eruit te trekken, maar om te zien hoeveel sneller zo'n GT-R dan nog wegtrekt ook al ga je maximaal. Alsof je op de brommer zit zo langzaam voelt het dan ineens tov van die Nissan terwijl je ondertussen 180 rijdt. Genot!

• MAX3400

MAX3400

Het Fantoom schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:17:
[...]

Hoe weet je of hij jou 'eruit wilde rijden'?
Ik denk omdat het heerschap met een goede 3500 toeren naast me stond en de bijrijder een smartphone/filmpje pakte zodra ik gestopt was voor het rode licht. Maar he, ik kan het ook wel eens fout hebben; niet iedereen met een trainingspak, petje en een wilde blik naar een 750i is natuurlijk een straatracer :)

• lord_fh

lord_fh

PS5

dacht vanochtend: ik pak toch een keer de auto naar de zaak. heerlijk zo'n koude start om 7 uur in de ochtend na 2 weken niet gereden te hebben <3

Ik rij altijd achteruit de oprit af, blijft altijd ff wennen als je koude start hebt, en dan in de achteruit zet dat hij echt meteen er vandoor wil (denk door verhoogd stationair) 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door lord_fh op 30-09-2022 07:34 ]

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Vanochtend ook een lekker ritje gehad richting werk. Ik neem vaak het laatste stuk een alternatieve route die door de polder gaat ipv de snelweg, met wat lekkere bochtjes erin en haakse bochten waardoor je een paar keer de combinatie kunt maken van: in de ankers -> bocht pakken -> op het gas enigszins powerslidend de bocht uit -> vol gas naar de volgende bocht. Tering wat zit er toch gang in zo'n gechipte 330d zeg...

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:44
In mijn huidige G20 zit de optie HiFi S676A. Dit is geen verkeerde optie met een actieve versterker, tweeters, subs en een lading speakers. Minder dan het Harmon Kardon systeem, veel beter dan het standaard alternatief.

Toch mis ik wat diepgang/ vermogen in de output en zit daarom eens naar wat alternatieven te kijken. In mijn zoektocht stuitte ik op de Match Up 7 BMW versterker van Audiotec.

Heeft iemand ervaring met deze versterker en de installatie hiervan? Of zijn er betere alternatieven voor een versterker?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Tortelli

Tortelli

Forse prijs, de H&K nemen is wat dat betreft ook financieel een betere keuze volgens mij.

• JdBn
Tortelli schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:50:
Forse prijs, de H&K nemen is wat dat betreft ook financieel een betere keuze volgens mij.
Als ik het goed lees heeft ie al een G20 met HiFi, dan is achteraf HK inbouwen wel lastig..

Denk dat het punt een beejte is dat er vast en zeker andere (goedkopere) geschikte versterkers beschikbaar zijn, maar die zullen dan minder plug&play zijn en wellicht zonder DSP.

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:44
Correct @JdBn, momenteel heb ik HIFI geinstalleerd en geen HK, vandaar de keuze om (eerst) een andere versterker (met DSP) te laten installeren. Lees over de Match 7 UP BMW best goede verhalen namelijk, maar wellicht dat hier (betere) alternatieven bekend zijn.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• JdBn
Ik dacht even een Mosconi misschien, maar die is net zo duur..

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:38

SilencerNL

No remorse

Leut schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:42:
In mijn huidige G20 zit de optie HiFi S676A. Dit is geen verkeerde optie met een actieve versterker, tweeters, subs en een lading speakers. Minder dan het Harmon Kardon systeem, veel beter dan het standaard alternatief.

Toch mis ik wat diepgang/ vermogen in de output en zit daarom eens naar wat alternatieven te kijken. In mijn zoektocht stuitte ik op de Match Up 7 BMW versterker van Audiotec.

Heeft iemand ervaring met deze versterker en de installatie hiervan? Of zijn er betere alternatieven voor een versterker?
Ja, ik heb de Match Up 7 BMW in mijn auto zitten. Wat mij betreft zeker zijn hoge prijs waard. Het geluid is zoveel beter, vooral de subs krijgen meer vermogen.

Edit: mocht je eens in de buurt van Zeewolde zijn, mag je best komen luisteren :)

[ Voor 4% gewijzigd door SilencerNL op 30-09-2022 14:41 ]

Don't dream your life, live your dreams!

• JdBn
Kunnen we geen Groupbuy doen? _O-

• A-HARUN
@Tortelli

Leuk om jouw ervaring met de Z4 M40i terug te lezen en ik moet eerlijk zeggen dat het duiveltje op m'n schouder ook telkens fluistert "Z viiiier M veeeertig" en "neee, geen 3.0 want dat is het net niet"

Tja, wat betreft de kids... Zo vaak gaan ze nu ook weer niet mee...

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-12 16:18
Tortelli schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:46:
[...]

Als een echte roadster geen issue is qua praktische bruikbaarheid (kinderen?) zou ik daar altijd voor gaan (als je budget niet kunt rekken naar iets als een 911 natuurlijk ;)). Gewoon specialer om te rijden, een 2 of 4 serie lijkt toch meer op een normale auto imo.

Z4 M40i is echt een leuke auto, mijn ouders hebben er nu dik een jaar een. Vorig jaar mee gehad naar Oostenrijk dus een 3500km mee gereden ofzo. Kunt er zelfs een best prima verbruik meer rijden (7 op 100 op autobaan stukken is eenvoudig mogelijk).
Bagageruimte is goed genoeg om mee op vakantie te kunnen gaan. Auto is stil op de autobaan en het dak rijdend open en dicht kunnen doen is ideaal en je hebt qua infotainment etc een hele moderne auto,
Misschien een beetje offtopic, maar hoe veel/weinig neem je mee op vakantie en hoe lang ga je? De bagageruimte van de Z4 is ongeveer gelijk aan die van mijn E36 cabrio, maar bij mij ligt de achterbank ook _altijd_ vol als we weg gaan :')

Granted, heb wel altijd een koelbox mee, erg prettig om wat koude drankjes te hebben met het dak open.

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:59
Gisteren m’n G20 bij de schoonheidsspecialist in de watten laten leggen en voorzien van een frontlip spoiler, kofferdeksel spoiler, diffuser en zwarte uitlaat sierstukken. Vanmiddag nog eens gewassen en genoten in het herfstzonnetje. Zie ‘m eens genieten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnilt08Hhl2IwnPJ1strAnWQy0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qozF9IbEuw6YM9BGJPcszLaB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avAzCQgFs0vwdKPi5DulxERVgh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPhZ6kcz1IPGqADWYbmArPKl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cppkcxx3L1S5yuAMXs7zTco2tck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1y4Qb7A3Gnfqi4dfksNYA1a.jpg?f=fotoalbum_large

• RAAF12

RAAF12

*.*

Mooi zeg ik vond die zilveren die op de 320i maar niks en er zat ook een steenslag bobbel in en heb voor de matte variant gekozen https://www.bol.com/nl/nl...HWrxlwooZKFBoCKNwQAvD_BwE

• Tortelli

Tortelli

Knul schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:56:
[...]

Misschien een beetje offtopic, maar hoe veel/weinig neem je mee op vakantie en hoe lang ga je? De bagageruimte van de Z4 is ongeveer gelijk aan die van mijn E36 cabrio, maar bij mij ligt de achterbank ook _altijd_ vol als we weg gaan :')

Granted, heb wel altijd een koelbox mee, erg prettig om wat koude drankjes te hebben met het dak open.
Ga vaak max een (dikke) week weg Vorig jaar (met Z4 M40i) nog fietskleding meegenomen om eventueel een MTB te huren in Oostenrijk. Dat is wel een killer qua bagageruimte omdat vooral de helm en overige zut best veel ruimte in neemt. Natuurlijk niet gebruikt 8)7.

Dit jaar een week naar Zwitserland geweest met de 911. 2 tassen en laptop voorin, 1 tas op de achterbank van mijn vrouw en de hardloop kleding lag in een tas achter de stoel (en ook daadwerkelijk gebruikt!). Paar extra schoenen en wat dunne kleding neemt weinig ruimte in.

911 heeft qua bagageruimte voorin een stuk minder ruimte (C4S heeft maar 125 liter, Z4 zit rond de 270 liter dacht ik) maar je kunt de stoelen achterin natuurlijk perfect als bagageruimte gebruiken
Een 3 weken vakantie moet probleemloos lukken mits je alleen kleding voor mooi weer mee hoef te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3loeQaWFfI-t0eiWceR_ARlzPaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiY3wirPqxftQ8AsHqmXm74I.jpg?f=fotoalbum_large

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik dacht even dat je mitrailleur op de auto had maar dat blijkt een vaste uitzichtkijker te zijn.

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-12 14:31
Matadores schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:33:
Gisteren m’n G20 bij de schoonheidsspecialist in de watten laten leggen en voorzien van een frontlip spoiler, kofferdeksel spoiler, diffuser en …
Welke lip is da 😁

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:49
jordy2811 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:16:
De BMW downloadmanager geeft bij mij nog steeds aan dat ik Road Map Europe Evo 2022-1 kan downloaden. Inmiddels had ik toch weleens een update verwacht. F87 van 2018.

@ChiLLeR niet toevallig de reservesleutel mee gehad waardoor bijbehorend profiel is geladen? Al zou dat geen verschil moeten maken met de connected drive functionaliteiten.
Gisteren is ie verschenen in het niet officiële circuit. Dus ik verwacht dat de update nu ook te downloaden is. Duurde idd wel erg lang. Ze zijn sowieso over gestapt op 2 keer per jaar ipv. 4.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• DaFreakhead
  • Laatst online: 06:15
Tortelli schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:09:
[...]

[...]

Dit jaar een week naar Zwitserland geweest met de 911. 2 tassen en laptop voorin, 1 tas op de achterbank van mijn vrouw en de hardloop kleding lag in een tas achter de stoel (en ook daadwerkelijk gebruikt!). Paar extra schoenen en wat dunne kleding neemt weinig ruimte in.

911 heeft qua bagageruimte voorin een stuk minder ruimte (C4S heeft maar 125 liter, Z4 zit rond de 270 liter dacht ik) maar je kunt de stoelen achterin natuurlijk perfect als bagageruimte gebruiken
Een 3 weken vakantie moet probleemloos lukken mits je alleen kleding voor mooi weer mee hoef te nemen.

[Afbeelding]
Bij de 911 (992) heb je bij een achterwielaangedreven variant een behoorlijk diepe kofferbak. Als je dan zo'n speciale tassenset gebruikt dan kun je behoorlijk wat bagage meenemen. Als je dan ook nog de 'achterbank' benut dan gaat er helemaal een boel spul mee.

• Tortelli

Tortelli

Is ook zeker geen probleem! 992 4S heeft 7 liter meer ruimte dan een 991.2 dus dat zal weinig uitmaken. Een 2wd versie heeft iets van 20 liter meer ruimte.

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-12 14:00
Iemand nog issues met ConnectedDrive hier op iDrive 7?

Deze week werkt ineens Spotify niet meer. Ik ben ingelogd, en mijn playlists tonen wel, maar album art toont niet meer noch speelt de muziek af.

De mijn trips functie is ook ineens uitgeschakeld terug in m'n BMW app.

---- edit

Nevermind, iDrive herstart met volumeknop 30s in te houden en alles werkt terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Adrianb op 02-10-2022 15:25 ]

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Voordat ik mijn leaseauto ontvangen wilde ik even kijken of jullie hier ervaring mee hebben: helaas door de lease budget heb ik standaard velgen moeten nemen bij de nieuwe ix1. Weten jullie of het toegestaan is om alleen de velgen te vervangen voor andere velgen van hetzelfde formaat (dus dezelfde banden behouden)? Ik weet dat bij grotere banden meer komt kijken maar is alleen de velgen vervangen wel toegestaan bij een zakelijke lease (alphabet)?
Pagina: 1 ... 185 ... 382 Laatste