Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 184 ... 382 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-12 13:51

Tortelli

mixing gas and haulin ass

We zijn drei zinnen naar Cortina gereden, prachtige route. Wek iets minder dwars alleen, mijn vrouw kan dat niet echt waarderen. 330i heeft het optionele M differentieel (mechanische sper) dus de mogelijkheid is er wel :*)

Stikte er van de Lotus Elise / Exiges, denk een club tour ofzo want ik heb er tientallen gezien bij elkaar!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Rivanov schreef op zondag 18 september 2022 @ 08:42:
[...]

Uhm. Schermen zijn gewoon touchscreen. Mits je een model van het afgelopen productiejaar hebt, dan heb je de kans geen touch te hebben vanwege chiptekorten. Maar ook dat geldt niet voor iedereen, want mijn auto heeft het gewoon.
Ja bediening kan via touchscreen, spraak, swipen, iDrive en numerieke invoer bij BMW. Overigens is er een work around voor degene waarbij de iDrive niet meer afsluit als de het linker portier wordt geopend. Vinkje weghalen, auto afsluiten. Volgende dag vinkje zetten en het werkt weer. Tot de vogende keer dat de instelling 'vergeten' wordt!

Verder heeft de ANWB hun gratis app Onderweg geschikt gemaakt voor Carplay én navigatie toegevoegd. Ziet er goed uit met het kamerbrede beeld zonder overbodige knoppen. Ze gebruiken @Mapbox kaarten, Het is nog nieuw deze update en is deze gisteren uitgebracht maar de eerste indruk is goed, Prettige navigatiestem, geeft de prijs van benzine (of andere brandstof) onderweg aan. Ik moet nog testen hoe het met de filewaarschuwing en flitspalen ect staat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiOUi8x1YEr9h1GjsYGY9rAasp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhdIix7htdCmskGBkFuMBNkj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkTM5j4pCbO13izLDITxqU0UAb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rc82pUq3XED1hspxYF1ByCYm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVCqJXWQeQ513iW4x3PImIj3pME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWIITHYQDWwy7VGndWCJ4yDF.jpg?f=fotoalbum_large

Mapbox Wereld kaarten met huisnummering

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2LivUZbg0bTU4C9Jq1SZY37M0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRYHFUXFuLqXzSUEbNGbLfuC.jpg?f=fotoalbum_large

Navigatie naar Vladiwostok werkt, als het maar over land is. Er is werelddekking met online kaarten. Zit je in de bush-bush zonder GSM palen (of in remote areas's in de bergen) dan is oa. Tomtom GO makkelijker die heeft de gewenste kaarten op het interne geheugen van de telefoon staan.

[ Voor 13% gewijzigd door RAAF12 op 18-09-2022 14:04 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

RAAF12 schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:09:
[...]
geeft de prijs van benzine (of andere brandstof) onderweg aan.
Dat doet de BMW navigatie ook.

Overigens vind ik het persoonlijk wel een vreemde zet van de ANWB om ook navigatie aan bieden. Er zijn volgens mij anno nu voldoende goede apps op de markt. De ANWB boot in het verleden, zo rond medio 2006 ook al haar eigen navigatiesysteem aan. Dat is bewust gestopt.

[ Voor 38% gewijzigd door Eagle Creek op 18-09-2022 14:01 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• RAAF12

RAAF12

*.*

Het is een uitbreiding in de bestaande app daarin zitten ook ANWB Parkeren en de Wegenwacht. Wellicht makkelijk voor de leden die vergroeid zijn met de ANWB. Er zijn idd veel apps die met Carplay werken. Helaas is er veel verschil in prestatie wat goed te merken is bij regelmatige reizen in binnen en buitenland. Waze, Apple Kaarten, Google Maps, Sygic, Flitsmeister, Tomtom Go, Radarbot, Truckmeister, Flitnav, Maps.me heeft trouwens ook huisnummering. Voorlopig staat Tomtom Go bij mij nog steeds op plaats een als beste navigatie app onder Carplay in de BMW.

• Eagle Creek
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

Anwb parkeren gebruik ik ook wel maar navigatie is voor mij toch echt een ander verhaal. Maar goed, het lijkt inderdaad wel voort te komen uit het one-app-concept.

Overigens staan TomTom voor mij al járen op de eerste plaats.

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12 21:21
Eindelijk tijd gehad om nieuwe wielen er op te zetten, geen wereld van verschil, beoordeel zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsAC3GeWNkZMTUArz3k6k0gab_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oeQK5gueYqUjrqwcYf9u4jGp.jpg?f=fotoalbum_large

Wel groot verschil in rijcomfort, van P-Zero RFT naar PS4 non-RFT.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mooi setje velgen, @Phyc :) Wielkasten lijken ook veel netter gevuld nu; ik zou ze er mooi onder laten zitten.

Hoe bevallen de andere banden? Beter? Luider? Andere grip?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:59
De banden van mijn f31 lci beginnen op te raken.
Tenminste, de winterbanden zitten net onder de 4mm en de zomerbanden denk ik ook zoiets. Omdat ik maar 1 setje velgen heb wisselt de garage ze iedere keer.

Eigenlijk ben ik er klaar mee en wil ik naar allseasons. Ik kwam op de goodyear vector 4seasons uit. Die heb je in gen 2( runflat) en gen3 (geen runflat maar wel betere eigenschappen)

- hoe belangrijk is het om runflat te nemen, of juist niet?
- iemand ervaring met allseasons onder de f31?
- of toch maar setje winterbanden erbij?

Owja ga er wel mee op wintersport februari :)

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 18-09-2022 20:39 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• MAX3400

MAX3400

laurens0619 schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:38:

Mening? Rij vooral door op losse zomer- en losse winterbanden. Allseason, "at best" krijgt net aan een vijf over de hele linie van prestaties, waar een winterband ongeveer een 7 scoort en zomerband een 8+. Daarnaast, afhankelijk van je bestemming, is een allseason met markering M+S "verplicht" wil je op wintersport gaan.

Misschien handiger om je winterbanden met een goedkoop/lelijk setje velgen te zoeken; hoef je niet alles elke keer te laten wisselen en balanceren. Gewoon 4x afgetekend per hoek eraf en erop. Scheelt jou tijd & geld.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
All seasons zijn voor mij een 'no go'. Wat je er in de koude periodes op vooruit gaat, laat je liggen in de warmere periodes. Wat @MAX3400 zegt... maar velgen hoeven niet zo duur te zijn. Misschien een leuk Rial-setje op de kop tikken voor in de winter met winterbanden erop en als je het helemaal makkelijk wil hebben, alle velgen even breed (smalset) zodat je voor en achter kunt wisselen.

• Phyc
MAX3400 schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:01:
Mooi setje velgen, @Phyc :) Wielkasten lijken ook veel netter gevuld nu; ik zou ze er mooi onder laten zitten.

Hoe bevallen de andere banden? Beter? Luider? Andere grip?
Thanks! Ze blijven ook zeker zitten, andere set is voor de winter. Banden bevallen voornamelijk beter qua afrolgeluid en veercomfort (comfort plus is nu ook echt zacht). Grip kan ik weinig over zeggen want het regende vrijwel de hele dag. We hebben ook PS4 onder de andere auto, dus weet uit ervaring dat ze niet best zijn in natte omstandigheden :+

• MAX3400

MAX3400

Phyc schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:57:
[...]

Thanks! Ze blijven ook zeker zitten, andere set is voor de winter. Banden bevallen voornamelijk beter qua afrolgeluid en veercomfort (comfort plus is nu ook echt zacht). Grip kan ik weinig over zeggen want het regende vrijwel de hele dag. We hebben ook PS4 onder de andere auto, dus weet uit ervaring dat ze niet best zijn in natte omstandigheden :+
Ben ik dan verwend met Quattro & xDrive & S-AWC? Ik ga niet bewust de sneeuw opzoeken in Europa maar rij al een jaar of 13 alleen maar "high performance" zomerbanden onder alle AWD-auto's van me. Dus ja, met de regen van vandaag? Normaliter 0 issues; onder de S6 had ik PS4S liggen en onder de Evo X de F1 Ass

• CreativeS
  • Niet online
We hebben ook PS4 onder de andere auto, dus weet uit ervaring dat ze niet best zijn in natte omstandigheden :+
Wow. Nooit last van gehad... iets minder direct op nat, maar "niet te best"? Het ontzettend kleine verschil tussen de topmerken als "niet te best" bestempelen... en dat terwijl ze tot aan 'minimaal profiel' te boek staan als uitstekend. Zeker met staand water.

https://www.tyrereviews.c...-Summer-UHP-Tyre-Test.htm

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:17

lord_fh

PS5

Voor de x3 vind ik zomer ook prima, zeker voor die prut winters hier, wintersport doe ik niet aan.

Met de e46 toendertijd was ik na 1 sneeuwbui genezen, gleed op mijn werk in een put kuil zeg maar, en kwam er nooit meer uit 😁😁😁, dag erna via mp een set 17" staal met winterbanden gehaald.

Vandaag eindelijk weer eens een lang stuk met de x3 gereden, 180km heen en 180 terug naar Groningen op en neer. In de zeikregen haha.

1. Geen lekkage meer, hoeraaaaa
2. Je merkt dat de auto 1700 kg weegt tov de rav die ik hiervoor had van 1400, plus xdrive geeft je veel vertrouwen qua rijden. Geen aquaplanning niks, goed stabiel.

Verdr blijft het een heerlijke lange baan cruiser zeker met het msport onderstel, stug maar niet stuiterig. Lange draaien op de snelweg zijn daardoor ook heerlijk met snelheid te nemen.

Wel ga ik een keer alsnog die dakraam rubbers laten vv denk ik na de winter, om van de ruis af te zijn

• laurens0619
Thnx voor de antwoorden
Dan misschien maar 2e hands setje velgen/winterbanden scoren ja. Daarbij dan nog de vraag; runflat?

• MAX3400

MAX3400

laurens0619 schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:34:
Thnx voor de antwoorden
Dan misschien maar 2e hands setje velgen/winterbanden scoren ja. Daarbij dan nog de vraag; runflat?
Zeker geen runflat voor de winterband; daar wil je "liever" meer beweging in het rubber om grip te houden onder alle omstandigheden.

Heb je overigens tpms op je auto?

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-12 14:00
Jeuvie schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:53:
[...]

Heb jij geen touchscreen? Mijn F20 uit 2018 heeft dat nl. wel.
Ja, dat heb ik, maar gebruik ik zo goed als niet (zolang ik in BMW's navi etc. blijf).
In vergelijking met de controller leidt je dat zo verschrikkelijk af terwijl je rijdt.

Maar ik vermoed dat de meesten hier die android auto of carplay gebruiken, dat gewoon met het touchscreen bedienen dan.

• laurens0619
MAX3400 schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:08:
[...]

Zeker geen runflat voor de winterband; daar wil je "liever" meer beweging in het rubber om grip te houden onder alle omstandigheden.

Heb je overigens tpms op je auto?
Jup

• Phyc
MAX3400 schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:02:
[...]

Ben ik dan verwend met Quattro & xDrive & S-AWC? Ik ga niet bewust de sneeuw opzoeken in Europa maar rij al een jaar of 13 alleen maar "high performance" zomerbanden onder alle AWD-auto's van me. Dus ja, met de regen van vandaag? Normaliter 0 issues; onder de S6 had ik PS4S liggen en onder de Evo X de F1 Ass
Korte antwoord is 'ja' :+
CreativeS schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:31:
[...]

Wow. Nooit last van gehad... iets minder direct op nat, maar "niet te best"? Het ontzettend kleine verschil tussen de topmerken als "niet te best" bestempelen... en dat terwijl ze tot aan 'minimaal profiel' te boek staan als uitstekend. Zeker met staand water.

https://www.tyrereviews.c...-Summer-UHP-Tyre-Test.htm
Mijn referentie is Tesla Model 3 met alleen achterwielaandrijving, en als je dan gas geeft in de regen heb je altijd wheelspin met PS4. Dus tja, niet best. Aan de andere kant doet geen enkele band het dan goed.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Phyc schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:59:
Eindelijk tijd gehad om nieuwe wielen er op te zetten, geen wereld van verschil, beoordeel zelf:
[Afbeelding]

Véél beter / mooier zo! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tenminste, de winterbanden zitten net onder de 4mm en de zomerbanden denk ik ook zoiets. Omdat ik maar 1 setje velgen heb wisselt de garage ze iedere keer.

Eigenlijk ben ik er klaar mee en wil ik naar allseasons. Ik kwam op de goodyear vector 4seasons uit. Die heb je in gen 2( runflat) en gen3 (geen runflat maar wel betere eigenschappen)

De site Tyre Reviews raad ik je aan om eens door te spitten en kijk zeker zijn filmpjes.
Hij heeft net een nieuwe test gedaan met All Season / All Weather banden.

Dit is trouwens één van zijn beste filmpjes, daarin laat die het verschil zien tussen, zomer/winter/all weather in een temperatuur gecontroleerde omgeving.
Conclusie die ik trok was, winterbanden zijn overkill voor ons zelfs voor die enkele keer op wintersport. Beter is om vanaf september/oktober t/m maart/april met all season/all weather te rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 19-09-2022 10:33 ]

• CreativeS
  • Niet online
Phyc schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:42:
Mijn referentie is Tesla Model 3 met alleen achterwielaandrijving, en als je dan gas geeft in de regen heb je altijd wheelspin met PS4. Dus tja, niet best. Aan de andere kant doet geen enkele band het dan goed.
Tja… dat zet jouw opmerking dan ook in een totaal ander daglicht en de facto nutteloos.

[ Voor 23% gewijzigd door CreativeS op 19-09-2022 11:32 ]

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:12
Phyc schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:59:
[Afbeelding]

Stuk stijlvoller vind ik, erg netjes!

• CreativeS
  • Niet online
FabiandJ schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:17:
Dit is trouwens één van zijn beste filmpjes, daarin laat die het verschil zien tussen, zomer/winter/all weather in een temperatuur gecontroleerde omgeving.
Conclusie die ik trok was, winterbanden zijn overkill voor ons zelfs voor die enkele keer op wintersport. Beter is om vanaf september/oktober t/m maart/april met all season/all weather te rijden.
Als je niet naar de alpen gaat is all season gedurende de koudere maanden inderdaad voortreffelijk in Nederland. Alleen moet je deze niet in de zomer blijven gebruiken, zoals velen dan toch trachten te doen.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ja maar als je dan toch banden wisselt: waarom dan voor all-seasons gaan in de winter? dan kun je net zo goed toch voor winterbanden gaan?

• CreativeS
  • Niet online
All seasons voldoen prima in zeer natte omstandigheden. Je bent niet verplicht hè all seasons het hele jaar te gebruiken. Het is een keuze die iedereen zelf kan maken. Zelf heb ik ook gewoon winterbanden... maar het hoeft niet hier in de natte kikkerlandje.

[ Voor 22% gewijzigd door CreativeS op 19-09-2022 13:10 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leipo schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:35:
ja maar als je dan toch banden wisselt: waarom dan voor all-seasons gaan in de winter? dan kun je net zo goed toch voor winterbanden gaan?
Vziw zijn allseasons beter in natte omstandigheden, waarbij winterbanden beter zijn in sneeuw/modder. En gezien we vooral natte winters hebben in Nederland zouden allseasons dus beter zijn.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:02
Ik heb ervaring met all-seasons onder twee verschillende auto's, ik ben er geen fan van. Je hebt onder elke omstandigheid net niet de ideale band naar mijn mening.
Komt ook nog bij dat als het sneeuwt je vooral veel/diep profiel wilt hebben, een half versleten all-season band doet het dan echt niet beter dan een reguliere band. Sterker nog, ik denk dat je met een goede nieuwe zomerband met goed profiel dan nog beter af bent.
Let wel, ik heb het dan niet over een setje Michelin Pilot Super Sports. Maar een zomerband met een open profiel die het water/sneeuw goed kan afvoeren komt een heel eind in onze kwakkelende winters.

Banden leggen het vaak af in hevige regen en/of sneeuw omdat het profiel het water niet kan afvoeren cq het profiel vol zit met sneeuw en je dus feitelijk geen profiel hebt.

De eerste auto op all-seasons die ik had, daar sleten de banden ook net niet lekker met de seizoenen mee. Ik kreeg (lease) aan het begin van de zomer een setje nieuwe banden en in de winter was het beste er al weer vanaf door de vele km's die ik maakte.

Onder de huidige BMW zit op dit moment zomerbanden (vrijwel nieuwe Michelins) en daar ga ik ook in de winter op rijden. Als het echt bar en boos is dan blijf ik wel thuis. Ik heb de luxe dat ik in elk geval voor mijn werk niet per se op pad hoef.

• J-M-T
Lijkt me ook, in sommige wintersport gebieden zijn m+s banden straks ook niet meer voldoende, dan moeten het winterbanden zijn. Overigens vind ik goede winterbanden over sneeuw echt leuk rijden, kies daarom ook altijd voor een losse winterset.

[ Voor 34% gewijzigd door J-M-T op 19-09-2022 13:12 ]

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-12 12:27

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Vanwege de laffe nederlandse winters gebruik ik in de winter een set all-season banden (Michelin Crossclimate 2) op mijn F30, de Crossclimate 2 doet het beter dan de gemiddelde échte winterband, zie reviews, daar kun je met een gerust hart mee op wintersport ook.
In de zomerperiode wil ik optimaal van de BMW genieten, dan gaat er zommerrubber onder :)

Edit, ik zie nu nog meer tips van Tyre reviews, daar heb ik de suggestie ook vandaan gehaald

[ Voor 4% gewijzigd door D3ton4tor72 op 19-09-2022 13:23 ]

• CreativeS
  • Niet online
J-M-T schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:10:
Lijkt me ook, in sommige wintersport gebieden zijn m+s banden straks ook niet meer voldoende, dan moeten het winterbanden zijn. Overigens vind ik goede winterbanden over sneeuw echt leuk rijden, kies daarom ook altijd voor een losse winterset.
Je leest de hele discussie dus niet... het gaat er in dit geval om als je alleen maar in Nederland verblijft!

• laurens0619
D3ton4tor72 schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:20:
[...]

Vanwege de laffe nederlandse winters gebruik ik in de winter een set all-season banden (Michelin Crossclimate 2) op mijn F30, de Crossclimate 2 doet het beter dan de gemiddelde échte winterband, zie reviews, daar kun je met een gerust hart mee op wintersport ook.
In de zomerperiode wil ik optimaal van de BMW genieten, dan gaat er zommerrubber onder :)

Edit, ik zie nu nog meer tips van Tyre reviews, daar heb ik de suggestie ook vandaan gehaald
Thnx, de crossclimate had ik onze mijn saab 93 cabrio liggen en vond ik een prima band.
Als ik nog een leuk setje velgen kan scoren met winterbanden doe ik dat maar anders overweeg ik toch de allseasons.
Grootste "probleem" is dat de allseason in 225/45/r18 bijna allemaal zonder runflat zijn, maar misschien is dat dus geen probleem :)

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:37
Omdat in Nederland all-seasons beter zijn in de winter dan winterbanden. En als je een keertje naar België of Duitsland gaat ook nog. Tenzij je een 2e huisje hebt in de alpen waar je de halve winter zit, dan zou ik winterbanden kiezen. Maar voor in Nederland hoor ik ook bij team zomerbanden in de zomer en all-seasons in de winter.

• J-M-T
CreativeS schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:24:
[...]

Je leest de hele discussie dus niet... het gaat er in dit geval om als je alleen maar in Nederland verblijft!
Rustig aan, ik antwoordde het als deel op de gehele discussie en met name de initiële vraag :

En deze post, waarbij ik dan dus denk dat het voor die enkele wintersport week wel van toepassing kan zijn, afhankelijk van je bestemming.
FabiandJ schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:17:
[...]

De site Tyre Reviews raad ik je aan om eens door te spitten en kijk zeker zijn filmpjes.
Hij heeft net een nieuwe test gedaan met All Season / All Weather banden.
[YouTube: The Best 10 All Season / All Weather Tires for 2022 Tested and Rated!]

[YouTube: The TRUTH About Winter, All Season and Summer Tires ❄ Tested at 0c, 2c, 6c, 10c, 15c]
Maar goed, in jouw geval kun je met allebei wel prima rijden in de winter, dan zal je niet snel een verkeerde keuze maken.

• laurens0619
Dan denk ik dat ik gewoon voor allseasons ga. Setje velgen in de garage heb ik eerlijk gezegd ook vrij weinig zin in als ik erover nadenk.

Moet ik deze banden dus wel even opgummen anders voelt het zo zonde van de relatief goede zomerbanden ;). Alleen dus nog even de afweging maken of ik voor runflat allseasons ga of gewoon runflat.

• FabiandJ
  • Niet online
J-M-T schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:38:
[...]

Maar goed, in jouw geval kun je met allebei wel prima rijden in de winter, dan zal je niet snel een verkeerde keuze maken.
Ik heb ze geen van beide, wij gaan niet op wintersport ;)
Onder de M3 zitten alleen zomerbanden, bij sneeuw/ijzel ga ik er niet mee de weg op.
En anders hebben we nog onze tweede auto, welke ook op zomerbanden staat maar is voorwiel aangedreven, mogelijk komt hier nog een 2e setje voor.

Met de woorden "voor ons" bedoel ik niet zozeer mijzelf, maar iedere Nederlander.

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 19-09-2022 15:43 ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-12 19:38
En voor winterbanden, all seasons ervaringen/meningen kan iedereen hier terecht:
Winterbanden - Ervaringen en Discussie - Deel 2
Kunnen we hier lekker on-topic blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 19-09-2022 19:48 ]

• laurens0619
Ok je hebt gelijk :)

Om dan iets anders te delen:
- Ik heb sinds een jaar met mijn bmw f31LCI 320EDE een vreemd iets met het stuur/pedalen. Het komt alleen voor met kneiter warm weer en een lange rit: Bij het draaien/optrekken hoor/voel je een vreemd gekraak.

Garage heeft als een ophanging nagekeken maar niets gevonden. Zodra het weer onder de 25graden duikt is het ook weer weg. Heel vaag. Dit voorjaar kwam het weer en je kunt je voorstellen dat ik er deze zomer flink last van heb gehad :P

Nu kwam ik eindelijk een topic tegen op bimmerpost die precies hetzelfde beschreef met ook hierbij de oplossing

LAng verhaal kort: Roest op de kogel van de stuurstang waar je alleen last van hebt als het super warm is (omdat olie dan dun is?).
Als het voorkomt dan voelt het niet OK maar die mega warme dagen komen weinig voor.
Nu even nadenken of ik het wil fixen. Ik denk niet dat het gevaarlijk is en tegelijk wil ik niet kritische dingen eigenlijk niet meer fixen (diesel met 292dkm)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:21
Bommes schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:46:

Toch ga ik binnenkort wel eens kijken of het bij mij auto kan om Android auto te activeren.
Niet via BMW zelf in ieder geval, android auto is pas beschikbaar sinds iDrive 7 (lite).

Gamertag: timmie271

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:37
We hebben ook PS4 onder de andere auto, dus weet uit ervaring dat ze niet best zijn in natte omstandigheden :+
Opmerkelijk, Apex Nürburgring gebruikt juist PS4 als regenbanden.

• RAAF12

RAAF12

*.*

timmie271 schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:29:
[...]

Niet via BMW zelf in ieder geval, android auto is pas beschikbaar sinds iDrive 7 (lite).
En dat was midden 2020 dat wireless AA beschikbaar kwam bij BMW. Mijn auto liep 2 software versies achter en had alleen Apple Carplay na die OTA software update's was Android Auto aanwezig. Zodra je de auto instapt maakt die zelf contact via Bluetooth en Wifi daar hoef je zelf niets voor te doen. Start ook zelf de playlist op waar je was gestopt met autorijden en de favoriete navigatie app staat klaar.
Nou weet ik niet of @Bommes iDrive 7 in zijn car heeft hangen zo ja is het een kwestie van indien mogelijk de software OTA updaten.

[ Voor 9% gewijzigd door RAAF12 op 20-09-2022 04:40 ]

• timmie271
RAAF12 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 00:40:
[...]

En dat was midden 2020 dat wireless AA beschikbaar kwam bij BMW. Mijn auto liep 2 software versies achter en had alleen Apple Carplay na die OTA software update's was Android Auto aanwezig. Zodra je de auto instapt maakt die zelf contact via Bluetooth en Wifi daar hoef je zelf niets voor te doen. Start ook zelf de playlist op waar je was gestopt met autorijden en de favoriete navigatie app staat klaar.
Nou weet ik niet of @Bommes iDrive 7 in zijn car heeft hangen zo ja is het een kwestie van indien mogelijk de software OTA updaten.
Die van @Bommes komt uit 2017 dus dat gaat lastig worden :)

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Iemand anders ook problemen met de myBMW app? Gisteravond zag ik dat van beide auto's de status niet werd geupdate en na het uitloggen en opnieuw inloggen ziet 'ie geen voertuigen meer.
Opnieuw toevoegen gaat ook niet, krijg dan melding dat de veiligheidscode niet correct is.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:58

Bommes

Capo del formaggio

@ATCO
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/09/1663749060-350-x-739px-Screenshot_20220921-103024_My%20BMW.jpg

Nope alles werkt hier naar behoren.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Probleem (waarschijnlijk) gevonden. Sinds gisteren heeft BMW blijkbaar een quotum op de API requests, mijn Home Assistant integratie pollt elke 5 minuten en dat leidt blijkbaar tot een blokkade.
Heb het nu uitgezet en wellicht een dagje wachten tot een reset van het quotum.

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
Ik heb even zitten zoeken maar ik kan er niets over vinden. Het gaat over "Mijn Ritten" in de app.
Er staat "Mijn reizen niet geactiveerd".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAsrMPkA3qRH_T6Ks6Ce_AVhtLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTc4VBpfH8nf8Xw0iRSq7lXw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de instructie gevolgd van wat er in de auto moet gebeuren maar er veranderd niets in de app. Mijn aanname is dat mijn ritten hiermee zichtbaar worden in de app. Heeft iemand anders dit wel werkend gekregen?

• Eagle Creek
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

Ping83 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:26:
Ik heb even zitten zoeken maar ik kan er niets over vinden. Het gaat over "Mijn Ritten" in de app.

[Afbeelding]

Ik heb de instructie gevolgd van wat er in de auto moet gebeuren maar er veranderd niets in de app. Mijn aanname is dat mijn ritten hiermee zichtbaar worden in de app. Heeft iemand anders dit wel werkend gekregen?
Ik heb die hele optie niet eens.

• cgi99
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-01 09:38
Ping83 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:26:

[Afbeelding]

Yep, bij mij werkt het sinds 12 september. Heb in de auto (iDrive 7, 03/2022.57) de privacy goedkeuring opnieuw moeten bevestigen. Hiervoor had ik in de auto een bericht ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eNnsjlMpkfu6IreSNEB0CuYUOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hg3bZLzWKU2IsNskp1vvODdb.jpg?f=fotoalbum_large

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:43
Eagle Creek schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:37:
[...]

Ik ook niet... Wellicht dat dit niet opgaat voor onze 330e's? Of wellicht dat de software in de auto nog moet worden bijgewerkt. @cgi99 heeft het over versie 03/2022.57. Ik kom vooralsnog niet verder dan versie 07/2021.46 :?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
cgi99 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:04:
[...]

Yep, bij mij werkt het sinds 12 september. Heb in de auto (iDrive 7, 03/2022.57) de privacy goedkeuring opnieuw moeten bevestigen. Hiervoor had ik in de auto een bericht ontvangen.

[Afbeelding]
Ik zal het binnenkort nogmaals proberen door het wijzigen en terugzetten van de privacy goedkeuring.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12 19:49

_Arthur

blub

ATCO schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:46:
Probleem (waarschijnlijk) gevonden. Sinds gisteren heeft BMW blijkbaar een quotum op de API requests, mijn Home Assistant integratie pollt elke 5 minuten en dat leidt blijkbaar tot een blokkade.
Heb het nu uitgezet en wellicht een dagje wachten tot een reset van het quotum.
Wat ontzettend flauw weer van onze BMW-mannen. Idem "probleem" hier, sinds maandag einde vd dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/haSRtmVPXcxBVnZW0dJIfgyzjxw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FLUit9pfiU1zh1OYZSd4ttUB.png?f=user_large

Af en toe werkt het nog wel... maar niet zoals het 'eerst' was.

Ook al gemeld bij de BMW Connected Drive HA-Integratie; https://github.com/home-assistant/core/issues/78792 bmw_connected_drive - 403 Quota Exceeded #78792

[ Voor 9% gewijzigd door _Arthur op 21-09-2022 14:50 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

Vandaag even met een tooltje gekeken welk WiFi kanaal BMW gebruikt. Nu blijkt dat die zowel op de 2.4GHz als de 5GHz band staat te zenden. Wat heeft dat voor nut? Ik weet nog niet of er over beide kanalen ook data heen gaat. Hoe kan ik dat checken?

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
RAAF12 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:17:
Vandaag even met een tooltje gekeken welk WiFi kanaal BMW gebruikt. Nu blijkt dat die zowel op de 2.4GHz als de 5GHz band staat te zenden. Wat heeft dat voor nut? Ik weet nog niet of er over beide kanalen ook data heen gaat. Hoe kan ik dat checken?
Wellicht ook zoveel mogelijk apparaten te ondersteunen? Niet iedereen snapt 5GHz of andersom.

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-12 23:19
Remklauwen hoogglans zwart gelakt en speciale ‘design’ veerklemmen gemonteerd. Staat weer fris.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sxcT7GJL/BD300-EBC-4-D99-4913-A074-9-C0-E1-E11601-B.jpg

• J-M-T
Civic09 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:38:
Remklauwen hoogglans zwart gelakt en speciale ‘design’ veerklemmen gemonteerd. Staat weer fris.

[Afbeelding]
Netjes! Zijn ze een beetje slijtvast?

• lord_fh

lord_fh

PS5

Zojuist offerte gehad voor het spoelen van de (GM) automaatbak , 500 ongeveer incl. filters etc..

Twijfel of ik het binnenkort al doe, pas na de garantie periode (januari) of pas bij de volgende beurt (zomer) . Ik denk zelf hoe eerder hoe meer profijt ik er van heb, maar vind het link het in de garantie periode te doen op de een of andere manier 8)7

Foto om het topic wat kleur te geven }:O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4zYYRcLTmiR6PVWhP-QHSmhZMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03CAKS2Pkbahb5DFBHSNBDSV.jpg?f=fotoalbum_large

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:02:
Zojuist offerte gehad voor het spoelen van de (GM) automaatbak , 500 ongeveer incl. filters etc..

Twijfel of ik het binnenkort al doe, pas na de garantie periode (januari) of pas bij de volgende beurt (zomer) . Ik denk zelf hoe eerder hoe meer profijt ik er van heb, maar vind het link het in de garantie periode te doen op de een of andere manier 8)7
Uhm, het is normaal onderhoud... wat zou dan het probleem met de garantie zijn? Ik zou het binnenkort doen, zeker als je er zelf al over begint, dan begint het te knagen als je het langer uitstelt.

Edit: O ja, topic wat kleur geven :)

CD wisselaar eruit... BlueBus + nieuw afdekscherm tildrempel erin. Bluetooth streaming op origineel scherm en comforttoevoegingen. We hadden al comfortknipper 3x (lichtmodule en software van Z4), dat is nu tot en met 8x in te stellen en altijd werkende auto-unlock (centrale vergrendeling) op een E46 :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkQ1rRV2VXLBc9qzw-VkgCweI90=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aLxOOtoD7IUBWTcPfkJqO7mL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oZqvUqZTEJb7TpUISLobM49FbI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IFYBZCJjvAtfnNdKWTYniBg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYQc32MRthxvsQwk3fohCcZqXuQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zudKhuGqlgs2Kr9CgbnyJo6a.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 54% gewijzigd door CreativeS op 23-09-2022 11:31 ]

• lord_fh

lord_fh

PS5

Mag ik vragen hoe dat met die comfort knipper zit ?! Ik mis dst echt in de e83....

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:27:
Mag ik vragen hoe dat met die comfort knipper zit ?! Ik mis dst echt in de e83....
Ik heb een bekende een juiste xenon lichtmodule (dashboard) laten voorzien van Z4 software. VIN en dergelijke over laten zetten (om bolletje bij kilometerstand als bewijs van fraude te voorkomen) en comfortknipper deed het in ieder geval 3x, maar dat is voor ons te weinig. Met mijn E90 kan het tot 7x. Bij de Compact nu tot 8x.

• RAAF12

RAAF12

*.*

lord_fh schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:02:

Foto om het topic wat kleur te geven }:O

[Afbeelding]
Ik zou wachten tot na de garantie. Better safe than sorry. Ik wist niet dat spoelen zo snel nodig is. Geldt dat ook voor een ZF 8HP bak die 100k gelopen heeft?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb vandaag een gat in de achter bumper van onze 218i Grand tourer gereden.. ;(

Caravan gewassen, aangekoppeld en naar de stalling gereden.
Daar heel stoer achteruit de plak op gereden en de caravan haaks achteruit in het parkeervak geprakt.
Alles ging goed maar dat haaks was iets te haaks..
De stelbout van het neuswiel heeft een gat in de bumper geprikt .. :N

Het is een rond gaatje van ik denk 10mm en daar rond om heen is de bumper wat indrukt.
Voor nu even goed schoon gemaakt en een witte ronde plak dop er op geplakt.
Van de week naar eens even langs een schade bedrijf.

Echt zo balen, nog nooit schade aan mijn eigen auto's gereden, nog nooit zo een dure auto zelf gekocht.
En ja hoor.. :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/09/1663957551-600-x-421px-20220923_195038.jpg

Nou dat dus, beter een opvallend wit dopje dan een gat in het zicht.

• MAX3400

MAX3400

Bommes schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:27:
[Afbeelding]

Nou dat dus, beter een opvallend wit dopje dan een gat in het zicht.
Er is een verschil tussen wit & wit; vraag dat maar aan de "verfmixer" bij de Praxis.

Balen man; zeker omdat je het eigenlijk ook zelf hebt veroorzaakt ondanks al je (veilige) reizen met de caravan en de vorige auto(s).

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@MAX3400 ik heb niet de illusie dat het dopje de zelfde kleur is.. ;)

• RAAF12

RAAF12

*.*

Heb je alvast een gat om een rearcam in te monteren!

• CreativeS
  • Niet online
RAAF12 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:15:
Ik zou wachten tot na de garantie. Better safe than sorry. Ik wist niet dat spoelen zo snel nodig is.
En als er na garantie problemen komen? Maar goed, ik hoef het dan ook niet te betalen.

[ Voor 26% gewijzigd door CreativeS op 24-09-2022 00:20 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Eagle Creek schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:37:
[...]

Heb nu net een notificatie in de app dat ik de app kan updaten om de ‘mijn ritten’ te krijgen.

Is dus een hele nieuwe feature, niet heel raar als je die nog niet hebt ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04:02
Kleine update weer na een tijdje. Die “garage” wilt niet de auto gratis ophalen en wij moeten maar 450 euro betalen om hem op te laten halen. Advocaat gaat een koop ontbindingsbrief opstellen en opsturen. Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren en of het mogelijk zelfs tot een rechtszaak gaat komen, wat niet te hopen is.

Probleem met de auto is dat er schijnbaar paar slangen niet goed vast gemaakt zitten, alleen zitten deze achter het motorblok waardoor er een boel manuren in komt te zitten. Met een ODB reader kwam een lage oliedruk eruit, lambda sondes met een Melding dat het Mengsel te arm is, is dus nog best wat mis.

Ik zal wel weer een laatste update plaatsen zodra het eindelijk rond is. Wat . Een. Gedoe 7(8)7

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• dragonzzzz
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik lees al een tijdje mee, maar sinds begin dit jaar trotse eigenaar van een X1 20i (F48) MSport.

Heb overal zitten zoeken, idrive zelf en online. Maar weten jullie of het mogelijk is om Android Auto te activeren? Ik zie alleen Apple Carplay namelijk :(. Dit is nog het enige wat ik mis (naast andere sportievere 19inch velgen, maar die zijn nu nog een beetje te duur voor me haha)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77xQ65YS549mC28ZvRdZUmgVeGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXX8r8PiumPI4CIy4ta2B1Ra.jpg?f=fotoalbum_large

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-12 20:13
dragonzzzz schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:34:
Ik lees al een tijdje mee, maar sinds begin dit jaar trotse eigenaar van een X1 20i (F48) MSport.

Heb overal zitten zoeken, idrive zelf en online. Maar weten jullie of het mogelijk is om Android Auto te activeren? Ik zie alleen Apple Carplay namelijk :(. Dit is nog het enige wat ik mis (naast andere sportievere 19inch velgen, maar die zijn nu nog een beetje te duur voor me haha)

[Afbeelding]
Even inloggen in de bmw connect store en dan weet je het.

https://www.bmw.nl/nl/sho...AvFW_4TQ5tSEaAmcoEALw_wcB

[ Voor 14% gewijzigd door Jeuvie op 24-09-2022 13:06 ]

• Eagle Creek
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

YakuzA schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 00:46:
[...]

Heb nu net een notificatie in de app dat ik de app kan updaten om de ‘mijn ritten’ te krijgen.

Is dus een hele nieuwe feature, niet heel raar als je die nog niet hebt ;)
Mijn app is up to date, inclusief melding dat de feature erin zit. Maar ik heb hem dus niet.

• timmie271
dragonzzzz schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:34:

[Afbeelding]
Geloof dat die nog op iDrive 6 draait en dus geen android auto als mogelijkheid heeft.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
timmie271 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:32:
[...]

Geloof dat die nog op iDrive 6 draait en dus geen android auto als mogelijkheid heeft.
Klopt, het is dezelfde navigatie als de 2AT/GT. Uitgeklede iDrive 6 en ondersteunt geen AA.

• lord_fh

lord_fh

PS5

Hier ook weer een leuke, water lekkage van bovenuit is weg , geen natte hemel meer etc. Maar helemaal rechts achterin onderin, onder het bakje wat er zit, blijft water komen 😂😂😂

Maandag maar weer bellen.

De plomp in met dat ding haha

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:43
Eagle Creek schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:27:
[...]

Mijn app is up to date, inclusief melding dat de feature erin zit. Maar ik heb hem dus niet.
Wellicht komt doordat wij via het scherm bij BMW Points al inzage hebben in de geschiedenis van onze ritten?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• RAAF12

RAAF12

*.*

Eagle Creek schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 13:27:
[...]

Hier ook niet te zien in de laatste versie van My BMW.

• CreativeS
  • Niet online
Weer een beetje kleur... Nürburgringboulevard... vrijdag 23.09.2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIoXH5CZmLAuaOeOsW4t3OIdzPo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoBV3Dh21UXfMrzUtLe5Wn01.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0X3bTnGtpJvrSQdn1doaZG2sxI4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRxGv9Gl1yGXRuplO6AJAJ7F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sv_57EW94mvShIKbC_5hPgv4hdE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NKp9sZlYFGJVoJrXsPGwmtUG.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-KVr65G21H_Pbvqs_9kGkipbc8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lg9Hmvetlm1Wg3fMYaFVLyph.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7_HSj8plhb3gUdPtkzf8DSOzuU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAfb2dpu77aq9OSJxw1qxkeL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6kQ9mBv-YLQ4qGmYjBw88uf2N8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwMN2cebzRleFDNrqgayzECZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBncDnlX9MxPOvbSj2Z-uWbkmqE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9pQuVvt8niOTPezrsKm06u2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHSABG2w9rnsR286M58iqA3LcQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1q9pIWlvgXBecrCcoVIsaiz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYVWB7AXCy13ajDpVTNeWexfb_k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tbya037ysV6RLp2H1lyVX8Wn.jpg?f=fotoalbum_tile

en Nordschleife...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpFrz1NCRVyeNyBufd2DWC3K0oU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/l2uQhK02QDVOuJ1tCsIiNkyV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXAFDYVkf7AzuaCvxJf3ILTQLkk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GxSkq7czrTdqXS8KlbwgVOiw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62ZTQVr0P4Y1ytm7faBjhf0pza0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Uj6yFZKShNeNXCaLmwCabji.jpg?f=fotoalbum_tile

Mooie dag gehad en 2 rondjes Nordschleife kunnen doen. Tussendoor was de baan al tijdelijk gesloten ivm repareren vangrail en opruimen Mustang en motor. na ons tweede rondje wederom baan gesloten tot 19.54u wat uiteindelijk al einde avond zou zijn, want de laatste ronde was 19.15u. Uiteindelijk gesloten tot de volgende ochtend. Teveel schade.

Uiteraard koop ik altijd de foto's zonder watermerk, maar de fotograaf van deze foto laat even op zich wachten, dus dan maar zo. Deze keer ruim 40 foto's... dus veel om te kiezen en di ekomen nog wel :D

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 19-10-2022 22:17 ]

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Wat ziet je E90 er dan lief uit na al die M modellen! :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• _Arthur

_Arthur

blub

Waarom kijken die mensen bij die Porsche naar de boodschappen die net gedaan zijn? ;)

• MAX3400

MAX3400

_Arthur schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:46:
[...]

Waarom kijken die mensen bij die Porsche naar de boodschappen die net gedaan zijn? ;)
Bier!

• CreativeS
  • Niet online
pjot1 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:26:
Wat ziet je E90 er dan lief uit na al die M modellen! :)
Je hebt ook geen M pakket nodig om snel te zijn… :+
_Arthur schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:46:
Bratwurst… belangrijk hè… :*)

Edit: Stokbrood Paturain dus!

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 24-09-2022 21:49 ]

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 15:36

Domih

Domih.

CreativeS schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:11:
Weer een beetje kleur... Nürburgringboulevard... vrijdag 23.09.2022.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

en Nordschleife...

Mooie dag gehad en 2 rondjes Nordschleife kunnen doen. Tussendoor was de baan al tijdelijk gesloten ivm repareren vangrail en opruimen Mustang en motor. na ons tweede rondje wederom baan gesloten tot 19.54u wat uiteindelijk al einde avond zou zijn, want de laatste ronde was 19.15u. Uiteindelijk gesloten tot de volgende ochtend. Teveel schade.

Uiteraard koop ik altijd de foto's zonder watermerk, maar de fotograaf van deze foto laat even op zich wachten, dus dan maar zo. Deze keer ruim 40 foto's... dus veel om te kiezen en di ekomen nog wel :D
Mooi! Ik ga morgen denk ik even kijken en misschien een rondje doen als het niet te druk is (nooit circuit gereden)

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• CreativeS
  • Niet online
Domih schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:20:
Mooi! Ik ga morgen denk ik even kijken en misschien een rondje doen als het niet te druk is (nooit circuit gereden)
Het is een gekkenhuis de afgelopen dagen... 240 auto's op de baan is geen uitzondering.

• FabiandJ
  • Niet online
De nieuwe BMW M2, like WTF was de ontwerper stoned of zo....
Op de foto's vind ik hem niet mooi mogelijk een gevalletje in het echt zien, maar op dit moment :r
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2022/06/bmw-m2-gelekt-2022-970-001.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2022/06/bmw-m2-gelekt-2022-970-002.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2022/06/bmw-m2-gelekt-2022-970-003.jpg

• _Arthur

_Arthur

blub

Is die body kit in een Indiaase chopshop gemaakt ofzo.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

FabiandJ schreef op zondag 25 september 2022 @ 00:00:
De nieuwe BMW M2, like WTF was de ontwerper stoned of zo....
Op de foto's vind ik hem niet mooi mogelijk een gevalletje in het echt zien, maar op dit moment :r
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
It’s hip to be square :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:34
'Gespot: *fake* bmw m2

Hobbyist heeft een custom bodykit op een Fiat gegooid om een m2 te creëren. '

Computers are useless. They can only give you answers.

• _Arthur

_Arthur

blub

Brainsz schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:36:
'Gespot: *fake* bmw m2

Hobbyist heeft een custom bodykit op een Fiat gegooid om een m2 te creëren. '
Was het maar zo'n feest...

https://www.bmwblog.com/2...s-is-the-new-2023-bmw-m2/

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2022/06/bmw-m2-june-front1.jpg

Volgens het artikel is de kleur trouwens Zandvoort Blauw (Zaandvort Blue).

• alexbl69
  • Laatst online: 10:41
_Arthur schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:32:
[...]

Was het maar zo'n feest...

https://www.bmwblog.com/2...s-is-the-new-2023-bmw-m2/

[Afbeelding]

Volgens het artikel is de kleur trouwens Zandvoort Blauw (Zaandvort Blue).
Maar dit 'kan' toch helemaal niet?

BMW is per model een beetje schizofreen een het switchen tussen die verschrikkelijke hamstertanden en het vertrouwde front.

Lijkt me toch volstrekt ongeloofwaardig als ze nu een derde (nog lelijker) optie gaan gebruiken? Er zit geen enkele fatsoenlijke lijn (pun intended) meer in dit systeem. Ze doen maar wat.

Dit is inderdaad toch niet meer dan een el-cheapo bodykit?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• _Arthur

_Arthur

blub

alexbl69 schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:57:
[...]

Maar dit 'kan' toch helemaal niet?

BMW is per model een beetje schizofreen een het switchen tussen die verschrikkelijke hamstertanden en het vertrouwde front.

Lijkt me toch volstrekt ongeloofwaardig als ze nu een derde (nog lelijker) optie gaan gebruiken? Er zit geen enkele fatsoenlijke lijn (pun intended) meer in dit systeem. Ze doen maar wat.

Dit is inderdaad toch niet meer dan een el-cheapo bodykit?
Check de spy-foto's in dat zelfde linkje alwaar ze met een prototype hebben gereden.

https://www.bmwblog.com/tag/m2-g87/

https://www.bmwblog.com/2022/06/12/2023-bmw-m2-review/

Ik verzin het ook niet he ;)

[ Voor 9% gewijzigd door _Arthur op 25-09-2022 16:03 ]

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-12 14:31
Ik ben nog steeds aan het dubben over de auto. Iemand hier met recente ervaring van de 120i vs 128ti? Ik neig wat naar de 128ti en daarmee de optie tot trekhaak op te geven. Benieuwd of iemand ervaring heeft met het onderstel. Ik heb ooit de A3 8V gehad en die was ook erg straf afgeveerd en daar nooit moeite mee gehad.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:54
Fedde schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:23:
Ik ben nog steeds aan het dubben over de auto. Iemand hier met recente ervaring van de 120i vs 128ti? Ik neig wat naar de 128ti en daarmee de optie tot trekhaak op te geven. Benieuwd of iemand ervaring heeft met het onderstel. Ik heb ooit de A3 8V gehad en die was ook erg straf afgeveerd en daar nooit moeite mee gehad.
Over welk aspect twijfel je dan?

• Fedde
VidaR-9 schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:26:
[...]

Over welk aspect twijfel je dan?
De 128ti is -als ik alle review mag geloven- de beste 1 serie die er is op dit moment. Snel vertaald M135i is wat te clean en de 120i is teveel een gewone 12 in dozijn FWD auto. De 128ti krijgt al een aantal opties mee die ik op de 120i aanvink waardoor het verschil kleiner wordt (ca. 3k gelijk gespect), alleen kan ik dan de trekhaak niet meer want die kan op de 128ti niet.

De 128ti wordt wel aangeschreven als stroef omdat het onderstel niet adaptief is en ongeveer 10% stroever is dan regulier M Sport onderstel. Ik kan wel proefrijden - wat ik ook ga doen - maar ben ook benieuwd naar de ervaringen hier.

Ben uit die hoek dus benieuwd naar de ervaringen van de 128ti maar ook specifiek tov de 120i want daar is eigenlijk weinig over te vinden (alle reguliere reviews zijn de 118i).

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:54
@Fedde Duidelijk. Daar kan ik je niet mee helpen. Ik vind 3K zelf wel de moeite om voor een 128ti te gaan, maar dat is puur obv specs en reviews ed.

• Eagle Creek
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

lord_fh schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:24:
Hier ook weer een leuke, water lekkage van bovenuit is weg , geen natte hemel meer etc. Maar helemaal rechts achterin onderin, onder het bakje wat er zit, blijft water komen 😂😂😂

Maandag maar weer bellen.

De plomp in met dat ding haha
Dan weet je zeker dat je water krijgt in dat bakje.

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-12 14:16
Dichtkitten dat dak 🙈

• CreativeS
  • Niet online
Domih schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:20:
Op het hoogtepunt 320 (!!!) auto’s op de baan vandaag… gekkenhuis.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Fedde schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:29:
[...]
Ben uit die hoek dus benieuwd naar de ervaringen van de 128ti maar ook specifiek tov de 120i want daar is eigenlijk weinig over te vinden (alle reguliere reviews zijn de 118i).
Denk je dat er veel verschil is tussen een 118 en 120i wat anderen schrijven als ervaring?

• Fedde
RAAF12 schreef op maandag 26 september 2022 @ 06:15:
[...]

Denk je dat er veel verschil is tussen een 118 en 120i wat anderen schrijven als ervaring?
Ik denk dat er veel verschil is tussen de 118i en de 120i ja. De automatische sportbak icm de 120i (welke niet alleen meer vermogen heeft, maar ook een 4 cillinder is welke ook met 200+ Pk wordt geleverd ipv een uitgekneden 3 cillinder welke de 118i betreft). De rest van de auto is natuurlijk hetzelfde (bij de 128ti is dat niet zo en is bijv. de achteras aangepakt), maar ik geloof wel dat die 20i veel aan het karakter kan doen. Het is natuurlijk nog steeds geen RWD.

• FabiandJ
  • Niet online
Fedde schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:29:
[...]

De 128ti is -als ik alle review mag geloven- de beste 1 serie die er is op dit moment. Snel vertaald M135i is wat te clean en de 120i is teveel een gewone 12 in dozijn FWD auto. De 128ti krijgt al een aantal opties mee die ik op de 120i aanvink waardoor het verschil kleiner wordt (ca. 3k gelijk gespect), alleen kan ik dan de trekhaak niet meer want die kan op de 128ti niet.

De 128ti wordt wel aangeschreven als stroef omdat het onderstel niet adaptief is en ongeveer 10% stroever is dan regulier M Sport onderstel. Ik kan wel proefrijden - wat ik ook ga doen - maar ben ook benieuwd naar de ervaringen hier.

De M135i heeft misschien wel meer vermogen, maar is zwaarder als ik de reviews mag geloven is inderdaad de 128ti de betere keus en ook meer bang for buck, ook rijdt de 128ti leuker dan de M135i.

Ik heb er vorig jaar echt heel even meegereden, Story Waardenburg had er één mee tijdens een meeting met allemaal M135i/M140i modellen. En het viel mij zeker niet tegen het stuurde goed, natuurlijk wel anders dan mijn M135i met een RWD en LSD die ik op dat moment had. Maar als ik de keuze had tussen een 120i en een 128ti en het prijsverschil is heel klein was ik meteen voor de 128ti gegaan :)
Pagina: 1 ... 184 ... 382 Laatste