Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 183 ... 382 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:26
Silversin schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:05:
Nou, vandaag een proefrit gehad in de X5 45e. Gaat hem niet worden helaas. Mis erg de sportieve rijstijl tov de M340i. Moet je ook niet verwachten, I know. Wel een lekker bak als je wilt cruisen, maar toch niet mijn ding.

Tijdje door met deze monster:

[Afbeelding]
Daarom is altijd een proefrit de beste manier om te bepalen of het iets voor je is. Je zou een X3 eens kunnen proberen, die is een stuk lichter dan een X5. Ik vond het toen vanaf een 330d een prima compromis, zeker in sport stand is hij best sportief. Ik kan mij voorstellen dat het gewicht van de X5 45e flinkt parten speelt.
Maar een hoge SUV geeft sowieso een ander gevoel, als je dat niet fijn vind zul je het bij lage auto's moeten houden. Wellicht een 5 serie touring?

>> Signature?

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-12 10:54

GforceNL

Out of memory....

Pannencouque schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 07:45:
Wel bijzonder dat er meer afhaken op een X5 45e ivm ontbreken sportief gevoel.
't Is dus ook gewoon echt een SUV.

Dan komt die bij mij ook niet op het lijstje :+
Heb de X5 ingeruild op een Audi Etron GT, compleet anders.

<Zinloze tekst hier>

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
CreativeS schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:23:
[...]

Ik heb in beide auto's uiteraard een flesje olie liggen. De Compact (met N42B20) verbruikt niets... motorisch is ook alles aangepakt en bij mijn E90 325i (N52B25) heb ik donderdag een litertje bij moeten vullen na 6500km. Geen klachten dus van deze kant.
Ach, ik heb wel eens gehoord dat 1liter olie op 1000km normaal is bij een Alfa Romeo dus dan valt het verbruik bij elke andere wel mee. :+

Bij een Harley Davidson is het weer zo dat als ie geen olie lekt, er geen olie meer in zit. :D Maar ja, dat is een andere tak van sport. ;)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• ChiLLeR
GforceNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:17:
[...]

Heb de X5 ingeruild op een Audi Etron GT, compleet anders.
Compleet ander rijgedrag of wat waren voor jou de belangrijke deal makers/breakers?

>> Signature?

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:59

lord_fh

PS5

pjot1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:18:
[...]

Ach, ik heb wel eens gehoord dat 1liter olie op 1000km normaal is bij een Alfa Romeo dus dan valt het verbruik bij elke andere wel mee. :+

Bij een Harley Davidson is het weer zo dat als ie geen olie lekt, er geen olie meer in zit. :D Maar ja, dat is een andere tak van sport. ;)
Sterker nog, toen mijn vader in 2010 een nieuwe Golf 6 GTI kocht, zat er bij aflevering (bij een nieuwe auto dus he ...) een flesje Castrol olie in :D , jaa hij mag een liter op de 1000km gebruiken meneer :+ , met andere woorden we dekken onszelf vast in. maargoed hij gebruikte niets daar niet van :)

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:53
Tijdens de verhuizing een flesje motorolie voor de passagiersstoel op de grond gelegd. Is het gaan lekken :(

Geen liters, maar ik denk toch wel zo een 50-150ml.

Iemand tips hoe dit het er beste uit te krijgen? Mijn vloer is zwart, het is dus niet te zien, maar zodra je er aan gaat voelen is het 'nat'.

EU DNS: 86.54.11.100

• GforceNL
  • Laatst online: 09-12 10:54

GforceNL

Out of memory....

ChiLLeR schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:23:
[...]

Compleet ander rijgedrag of wat waren voor jou de belangrijke deal makers/breakers?
lage, snelle auto met veel (elektrisch) vermogen. Mijn uitstapje naar hoge auto's beviel niet zo. de M340i ingeruild voor een Etron 55 Quattro S, die op papier de perfecte auto was, maar in de praktijk haalde ik soms 300 KM op een accu niet.... Je hebt vrij weinig aan 503 PK als je die niet mag gebruiken....

Die heb ik ingeruild op de X5 45e, die zeer praktisch en comfortabel was, maar miste toch het rijgevoel van een lage en de koppel van een elektrische auto.

<Zinloze tekst hier>

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:59

DexterDee

I doubt, therefore I might be

c-nan schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:39:
Iemand tips hoe dit het er beste uit te krijgen? Mijn vloer is zwart, het is dus niet te zien, maar zodra je er aan gaat voelen is het 'nat'.
Daar heb je absorptiekorrels en doeken voor. Het restje kun je eruit halen met groene zeep of afwasmiddel en warm water.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Tijdens de verhuizing een flesje motorolie voor de passagiersstoel op de grond gelegd. Is het gaan lekken :(

Als het nog 'nat' is, zou je kattenbakkorrels kunnen proberen en dit later weer op zuigen.

Toen ik stage liep bij een garagebedrijf was er een monteur die met een vieze overall zo in een Rover ging zitten met beige velours bekleding. Een oude rot in het vak pakte een bus WD40 en kreeg het nog schoon ook! :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 16:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXS3JbIf8gBHLyt5U42ukARopc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXTGDfKVDiEcq6vRntHlZ8mO.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62ObYjLSbwNItHcig-mCj-DfnQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0oCbmbvDNqprV4wfxiqCBGMu.jpg?f=fotoalbum_large

Er is al veel aan gebeurd maar het is nogal een uit de hand gelopen hobby geworden.
Ondertussen al 290k op de teller staan maar nog steeds elke dag plezier!
Zo een atmosferische 6 inline blijft gewoon heerlijk O+ .

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
lord_fh schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:56:

//edit: o ja, Ik dacht dat mijn "dynamic" xenon niet werkte in de bochten (meesturen) maar dat werkt alleen op de automatische stand blijkbaar :+ (ik regel de verlichting altijd zelf, heb een hekel aan starten als de lampen al aan staan ivm spanningsverschil door de startmotor )

werkt wel mooi en voegt wel echt wat toe vind ik. 8)
Ik kwam er na een jaar pas achter _O- Had wel al eens in de optielijst gezien dat het erop zat, maar pas toen ik toevallig me een keer af vroeg waarom die high-beam assistent niet werkte en ik het op ging zoeken kwam ik tegen dat dat (en het dynamic gedeelte) alleen werkt op de automatische stand die ik dus nooit gebruik. Geen idee waarom ze dat zo verzonnen hebben, niet echt logisch eigenlijk...

@joshje Mooi 8)

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Moraal van het verhaal... pas bijvullen als er echt een liter in moet O-)
joshje schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:42:
Er is al veel aan gebeurd maar het is nogal een uit de hand gelopen hobby geworden.
Ondertussen al 290k op de teller staan maar nog steeds elke dag plezier!
Zo een atmosferische 6 inline blijft gewoon heerlijk O+ .
Blijft een mooie verschijning.

Remmerij al gedaan? Of in ieder geval andere blokken? Remt ie misschien net zo hard als de mijne ;)

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 16:53
CreativeS schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:57:

Blijft een mooie verschijning.

Remmerij al gedaan? Of in ieder geval andere blokken? Remt ie misschien net zo hard als de mijne ;)
Ik denk dat die van mij wel wat harder remt 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAuxmtfY0qYpCPpHvlqg4E86f_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmjA5wmb8BdPFoAL4qMiTqsX.jpg?f=fotoalbum_large

• CreativeS
  • Niet online
lord_fh schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:23:
Sterker nog, toen mijn vader in 2010 een nieuwe Golf 6 GTI kocht, zat er bij aflevering (bij een nieuwe auto dus he ...) een flesje Castrol olie in :D , jaa hij mag een liter op de 1000km gebruiken meneer :+ , met andere woorden we dekken onszelf vast in. maargoed hij gebruikte niets daar niet van :)
Da's bij BMW ook... ze kijken niet raar op dat een motor 1 liter op 1000km verbruikt. Da's ook het maximale bij BMW. Ik stond vorige week bij de dealer achter iemand... die het zo niet-BMW vond dat zijn auto ineens olie verbruikte. Ik heb me maar wijselijk stilgehouden.

• CreativeS
  • Niet online
joshje schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:59:
Ik denk dat die van mij wel wat harder remt 8)
Klopt ja, was ik vergeten... maar ik betwijfel het 8) Misschien houdt ie van jou het wel langer vol... ;)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

CreativeS schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:59:
[...]

Da's bij BMW ook... ze kijken niet raar op dat een motor 1 liter op 1000km verbruikt. Da's ook het maximale bij BMW. Ik stond vorige week bij de dealer achter iemand... die het zo niet-BMW vond dat zijn auto ineens olie verbruikte. Ik heb me maar wijselijk stilgehouden.
Da's toch bij ieder merk de grens? Heb dat wel vaker gehoord, ook bij PSA en VW.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• CreativeS
  • Niet online
noes schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:01:
Da's toch bij ieder merk de grens? Heb dat wel vaker gehoord, ook bij PSA en VW.
Maar aangezien we hier in een BMW-topic zitten, haal ik enkel die aan ;)

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:38
Mijn vorige e90 320D met een m47 had nooit extra olie nodig tussendoor, en de huidige f30 320D met b47 ook niet.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-12 23:18
ChiLLeR schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:12:
[...]

Daarom is altijd een proefrit de beste manier om te bepalen of het iets voor je is. Je zou een X3 eens kunnen proberen, die is een stuk lichter dan een X5. Ik vond het toen vanaf een 330d een prima compromis, zeker in sport stand is hij best sportief. Ik kan mij voorstellen dat het gewicht van de X5 45e flinkt parten speelt.
Maar een hoge SUV geeft sowieso een ander gevoel, als je dat niet fijn vind zul je het bij lage auto's moeten houden. Wellicht een 5 serie touring?
Of een 8 serie GC :P
Tenminste, die hebben momenteel mijn aandacht.

• ChiLLeR
Silversin schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:30:
[...]

Of een 8 serie GC :P
Tenminste, die hebben momenteel mijn aandacht.
Ook geen gekke optie :P

>> Signature?

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

lord_fh schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:56:
(ik regel de verlichting altijd zelf, heb een hekel aan starten als de lampen al aan staan ivm spanningsverschil door de startmotor )
Bij veel auto's zit een ontlastrelais wat verbruikers uitschakelt tijdens de start. Heeft die dat van jou niet?

[ Voor 70% gewijzigd door RAAF12 op 12-09-2022 14:09 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04

Eagle Creek

Breathing security

RAAF12 schreef op maandag 12 september 2022 @ 02:06:
[...]

Gelukkig kan het systeem ook uitgezet worden!
De waarschuwing of de drive assistent?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• lord_fh

lord_fh

PS5

RAAF12 schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:07:
[...]

Bij veel auto's zit een ontlastrelais wat verbruikers uitschakelt tijdens de start. Heeft die dat van jou niet?
Nee is mij niet opgevallen, maar ook dat vind ik niks omdat dan de verlichting van aan naar uit gaat en weer aan (= onnodige slijtage aan lamp/starter)

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik vond op een forum een plaatje waar de kachel/airco display verschilt van mijn G20. Op die foto staat auto/AC/auto ik kom niet verder dan AC/auto. Kan het zijn dat het tekst display bij mij rechts niet werkt? A/C en AUTO kan ik wel zelf instellen. Maar plek 3 rechts blijft leeg.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xPJVu3W99FWChrHzGPgh-B80IE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwU7YcXfhDxahMtvBmdy3nyZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsqLXDVqq-wK03b2z8vE7wa2qBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLSMpkjfQSVWzd9AaWPnDZ16.jpg?f=fotoalbum_large

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
RAAF12 schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:32:
Ik vond op een forum een plaatje waar de kachel/airco display verschilt van mijn G20. Op die foto staat auto/AC/auto ik kom niet verder dan AC/auto. Kan het zijn dat het tekst display bij mij rechts niet werkt? A/C en AUTO kan ik wel zelf instellen. Maar plek 3 rechts blijft leeg.[Afbeelding]

[Afbeelding]
In mijn vorige leasebak had dit te maken met het feit dat ik in mijn exemplaar geen dual-zone climate had, kan dat het verschil zijn?

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zou het kunnen zijn dat sync aanstaat tussen de 2 temperatuurzones? Met de twee instelknoppen voor temp omhoog/omlaag lijkt het wel gescheiden te zijn.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:21

Bommes

Capo del formaggio

Tijdens onze vakantie werd ik nog gebeld door de verkoper van onze onlangs aanschafte 218i.
Hij was weer terug van zijn vakantie en had begrepen dat de aflevering van onze niet naar onze tevredenheid was verlopen.
Ik had zin oproep gemist dus hij heeft de voicemail ingesproken.
Hij bood zijn excuses aan voor hoe het gelopen was een wettige graag even onze kant van het verhaal horen.

De voorbanden zijn nog direct na aflevering gewisseld voor wederom 2de hands exemplaren, maar nog wel acceptabel voor ons.
Achter ligt er dit op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4ceaqhd3mzxymQ1iEums2cuYGE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXYexKvegIypr6Qt9UIM3I0u.jpg?f=fotoalbum_small

Die ga ik sowieso laten vervangen voor nieuwe, het zou mooi zijn dat de verkoper de kosten hiervoor op zich neemt.
Morgen eerste werkdag weer dus meteen ook maar even bellen met deze koekenbakkers.

Voor de rest niets dan lof over de auto.
Heerlijk ding, zaterdag vanuit Orleans in Frankrijk naar huis gereden met de caravan er achter.
Drive mode in Sport en de bak ook, inhalen geen enkel probleem.
Keertje pedaal naar beneden en hop combinatie loopt 120km/u.
De file rond Parijs heeft de reis behoorlijk vertraagd maar de rest van het druk met 110 op de cruise gereden.
Verbruik daarbij was iets van 10,3L op 100km.

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 12-09-2022 21:29 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• CreativeS
  • Niet online
Tortelli schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:14:
Show je leenauto van de dealer topic :P
En we hebben er weer één. Nooit verwacht om te zeggen, maar het is helaas geen hybride :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpPoZjYY9biHvFwN7fY3g3hdBHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9eRNWeeM5ifcZcK2E5rYnXs.jpg?f=fotoalbum_large

• RAAF12

RAAF12

*.*

hexagram schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:44:
Zou het kunnen zijn dat sync aanstaat tussen de 2 temperatuurzones? Met de twee instelknoppen voor temp omhoog/omlaag lijkt het wel gescheiden te zijn.
Ik heb alle instellingen nagelopen maar het tekst display rechts naast A/C en AUTO blijft zwart. Misschien werkt het gewoon niet op een G20? Het display voor de fan speed aanwijzing loopt bij mij taps toe naar beneden, op de bovenste foto is dat andersom. Zijn er G20 eigenaren die hetzelfde display hebben?

• Mylo2009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 23:57
Ik vond op een forum een plaatje waar de kachel/airco display verschilt van mijn G20. Op die foto staat auto/AC/auto ik kom niet verder dan AC/auto. Kan het zijn dat het tekst display bij mij rechts niet werkt? A/C en AUTO kan ik wel zelf instellen. Maar plek 3 rechts blijft leeg.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan zijn dat dat plaatje niet een 3 serie is, maar van een andere serie? Dashboard in 1 serie is niet veel anders.
Bij de G20 en G21 die ik heb gereden zag het eruit als bij jou. Ook bij onze G21 is dat zo en die heeft 3-weg gescheiden (links, rechts en achter). Even gegoogled en dan kom ik alleen plaatjes tegen als bij onze auto. Dus niet zoals jou eerste plaatje. Ergo, je auto werkt / ziet er m.i. uit als bedoelt ;)

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ah, great zo heeft BMW het bedoeld geen mooie, symmetrische drie-eenheid maar twee stuks. Tnx, nu kan ik rustig slapen...

• lord_fh

lord_fh

PS5

Bommes schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:23:
Tijdens onze vakantie werd ik nog gebeld door de verkoper van onze onlangs aanschafte 218i.
Hij was weer terug van zijn vakantie en had begrepen dat de aflevering van onze niet naar onze tevredenheid was verlopen.
Ik had zin oproep gemist dus hij heeft de voicemail ingesproken.
Hij bood zijn excuses aan voor hoe het gelopen was een wettige graag even onze kant van het verhaal horen.

De voorbanden zijn nog direct na aflevering gewisseld voor wederom 2de hands exemplaren, maar nog wel acceptabel voor ons.
Achter ligt er dit op:
[Afbeelding]

Die ga ik sowieso laten vervangen voor nieuwe, het zou mooi zijn dat de verkoper de kosten hiervoor op zich neemt.
Morgen eerste werkdag weer dus meteen ook maar even bellen met deze koekenbakkers.

Voor de rest niets dan lof over de auto.
Heerlijk ding, zaterdag vanuit Orleans in Frankrijk naar huis gereden met de caravan er achter.
Drive mode in Sport en de bak ook, inhalen geen enkel probleem.
Keertje pedaal naar beneden en hop combinatie loopt 120km/u.
De file rond Parijs heeft de reis behoorlijk vertraagd maar de rest van het druk met 110 op de cruise gereden.
Verbruik daarbij was iets van 10,3L op 100km.
Goed dat de verkoper belde en dat het hen blijkbaar toch hoog zit ! dat is goed.

Alleen, die banden met die droogte scheuren, bizar dat dat eronder is gebleven, zeker met een caravan in de hitte en zoveel km. die mogen ze gelijk vervangen inderdaad......

Wel fijn dat de auto zo goed rijdt! mijn broertje heeft ook een grand tourer 218i en inderdaad ze trekken er best aan door het turbotje, het is wel een bmw motortje zeg maar, rijdt soepel (ookal is het een 1.5 driepitter)

je ziet wel dat het verbruik keldert met een caravan, wat haal je zonder ? ik gok 1 op 16 1 op 17 ?
De 3 liter in mijn X3 loopt gok ik net 1 op 10 als ik er normaal mee rijdt (en best wat snelweg haha) , maar met caravan van 1300kg erachter, door de ardennen incl. 4 personen en bagage in de auto, is het 1 op 7 á 1 op 8. het verschil is dan veel kleiner tussen normaal rijden en met zware last, interesting

[ Voor 15% gewijzigd door lord_fh op 13-09-2022 07:57 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@lord_fh zo zuinig haal ik niet hoor solo rijdend.
Misschien op een lange rit, snelweg maar we rijden vooral in en om de stad.
Veel optrekken en stoppen.
Dan is het ding niet echt zuinig.
Wat de precieze waarden zijn weet ik nog niet, we hebben er nog maar een paar weekjes mee gereden voor onze vakantie.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:12
Ik zie een hoop (leuke) leenauto's, maar hoe zit dat bij de dealer. Die krijg je gratis mee of tegen betaling?
En dan als er onderhoud gepleegd moet worden.
Op de dealersite lees ik: auto huren (kosten in overleg)

[ Voor 36% gewijzigd door DeBaroN op 13-09-2022 11:07 ]

• JdBn
DeBaroN schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:20:
Ik zie een hoop (leuke) leenauto's, maar hoe zit dat bij de dealer. Die krijg je gratis mee of tegen betaling?
Ligt eraan denk ik. Mag wel aannemen als je je auto weg brengt voor een garantiegeval dat je vervangend vervoer krijgt. Heb zelf een keer bij een terugroepactie (auto van toen een jaar of 7-8 oud) een gloednieuwe 540i met alle toeters en bellen erop meegekregen. Was wel een meevaller want toen ik parkeerde stond er ook een 2 Grand Tourer waarvan ik had verwacht dat ik die mee kreeg :P

Overigens weet ik nu wel dat een 5-serie G30 wat mij betreft te groot is. Echt joh, wat een slagschip. In de woonwijk waar ik toen woonde was het echt navigeren op de sensoren (die gelukkig rondom zaten) en hij paste op werk niet eens fatsoenlijk in een parkeervak qua lengte _O-

• CreativeS
  • Niet online
Die krijgen we gewoon gratis. We zijn verzekerd bij BMW Top Cover via Allianz en dan is het zelfs een voorwaarde dat de auto altijd naar de dealer gaat bij ruit- of andere schade. Gedurende de periode dat de auto bij de dealer is, krijg je dus de beschikking over een leen-BMW zonder verdere kosten of eigen risico. En ja, het zijn leuke auto’s. Onderhoud doen we niet bij de dealer, dus dan zal het wel op kostenbasis zijn.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[Afbeelding]
Bovenste plaatje ga jij nooit voor elkaar krijgen, dat is een ander systeem. Onderste plaatje is zoals het normaal is bij g20.

Je kunt auto aanzetten voor de hele auto, of zonegericht instellen. Maar niet zonegericht automatisch.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

JdBn schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:02:
Was wel een meevaller want toen ik parkeerde stond er ook een 2 Grand Tourer waarvan ik had verwacht dat ik die mee kreeg :P
Hee.. :|
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/09/1663066479-600-x-393px-20220902_103719~2.jpg

• Tortelli
  • Laatst online: 13:51

Tortelli

mixing gas and haulin ass

In koop contract laten opnemen dat ik een gratis leenauto krijg bij onderhoud.

• DeBaroN
Tortelli schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:33:
[...]

De auto is geïmporteerd en onderhoudscontract bij dealer afgenomen. Binnenkort moet die voor de remolie.
Zal is horen wat er kan (zal wel betalen worden)

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 13-09-2022 14:03 ]

• ChiLLeR
DeBaroN schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:02:
[...]

De auto is geïmporteerd en onderhoudscontract bij dealer afgenomen. Binnenkort moet die voor de remolie.
Als het geen garantie gevalletje is dan is het betalen idd, meestal iets van €50/70 per dag volgens mij.

>> Signature?

• JdBn
:>

Op zich niets mis met een Active Tourer hoor, lijkt me prima praktisch vervoer en zeker die latere zien er ook wel goed uit. Die eerdere.. mwah. Komende uit (toen) een 335d vond ik het wel lekker om iets met wat vermogen mee te krijgen, wat dat betreft was dat goed gelukt :P Vond het vermogen alleen allesbehalve spectaculair, supercomfortabel zo'n G30 maar nul snelheidsbeleving.

• Tortelli

Tortelli

DeBaroN schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:02:
[...]

Dit doen ze alleen bij nieuwe aankopen verwacht ik eerlijk gezegd.

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-12 21:33
Vandaag eindelijk eens de remklauwen van mijn F31 zwart gelakt met een setje van Foliatec. Mooi geworden maar nu zit ik nog met de borgveren die ook niet meer fabrieksnieuw zijn. Nu verkoopt BMW ook hele mooie ‘design’ veren. Dat staat natuurlijk erg chique. 60 euro is echter ook wel erg fors voor wat klemveren. Wat zouden jullie doen, oude veertjes zo goed mogelijk opknappen of toch gaan voor de kers op de taart?

Voorbeeldfoto van een Duits forum
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1R2wkmyt/5-C4666-FA-C191-4-B92-BB9-F-4-EE6-C96-C7-F3-F.jpg

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Civic09 nieuw!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Civic09 en direct een setje vaststaande naafdoppen om het écht af te maken :*)

• CarbonFibeR
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 18:23
Mijn F32 geeft bij het opstarten opeens aan dat er volgend jaar APK nodig is. Nou is dit ruim acht maanden van tevoren. Via de de cockpit kan ik alles resetten behalve de APK check. Is dit normaal? Hoe reset ik dit?

• Civic09
Ik begrijp het al, wordt weer een dure. Maar accepteren dat mijn vrouw me waarschijnlijk voor gek gaat verklaren..

• MAX3400

MAX3400

Civic09 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:53:
Ik begrijp het al, wordt weer een dure. Maar accepteren dat mijn vrouw me waarschijnlijk voor gek gaat verklaren..
Daar heb je je vrouw toch niet voor nodig? :P O-)
CarbonFibeR schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:53:
Mijn F32 geeft bij het opstarten opeens aan dat er volgend jaar APK nodig is. Nou is dit ruim acht maanden van tevoren. Via de de cockpit kan ik alles resetten behalve de APK check. Is dit normaal? Hoe reset ik dit?
Geen idee maar mogelijk iets in de trant van https://problemcar.nl/top...-onderhoudsmelding-191733

en anders even langsrijden bij de dealer dat je BMW nogal kleinzerig en vervelend is en 8 maanden van te voren begint te zeuren. Is ie zwanger? :+

[ Voor 51% gewijzigd door MAX3400 op 13-09-2022 22:08 ]

• CreativeS
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:07:
en anders even langsrijden bij de dealer dat je BMW nogal kleinzerig en vervelend is en 8 maanden van te voren begint te zeuren. Is ie zwanger? :+
Denk dat je er weinig aan kan doen… er wordt toch gemeld wat als eerstvolgend aan de beurt is? Waarom zou je trouwens zelf APK resetten?

[ Voor 50% gewijzigd door CreativeS op 14-09-2022 18:46 ]

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-12 21:06
Tortelli schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:33:
[...]

Aan onderhoud wordt zo dik verdiend bij de dealer dat die 'gratis' leenauto er wel bij kan.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-12 17:44
Civic09 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:38:
Vandaag eindelijk eens de remklauwen van mijn F31 zwart gelakt met een setje van Foliatec. Mooi geworden maar nu zit ik nog met de borgveren die ook niet meer fabrieksnieuw zijn. Nu verkoopt BMW ook hele mooie ‘design’ veren. Dat staat natuurlijk erg chique. 60 euro is echter ook wel erg fors voor wat klemveren. Wat zouden jullie doen, oude veertjes zo goed mogelijk opknappen of toch gaan voor de kers op de taart?

Voorbeeldfoto van een Duits forum
[Afbeelding]
Als je het dan toch mooi wil hebben moet je het goed doen. Ik vind het idioot veel geld. Maar ik had m'n klauwen ook niet zwart gespoten :P

• DeBaroN
Pannencouque schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:01:
[...]

Als je het dan toch mooi wil hebben moet je het goed doen. Ik vind het idioot veel geld. Maar ik had m'n klauwen ook niet zwart gespoten :P
Goud >:) en deze naafkappen toch
https://www.offenga.nl/bm...s/naafkap-vaststaand-65mm

[ Voor 18% gewijzigd door DeBaroN op 14-09-2022 21:40 ]

• CreativeS
  • Niet online
Gewoon lekker zilver :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDGX31tZBSpDvQQNvxxFRYYfFNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFUQ84W7RECbjmx64FC3F0aS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door CreativeS op 15-09-2022 00:14 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

CarbonFibeR schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:53:
Via iDrive: 1. "Mijn auto". 2. "Autostatus". 3. "Servicebehoefte". 4. "Autokeuring (APK)". 5. "Datum:". 6. Gewenste instelling selecteren.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Civic09 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:38:
... zit ik nog met de borgveren die ook niet meer fabrieksnieuw zijn.
Die veren moet je vervangen staat ook in de ETK van BMW, uit het hoofd, om de twee jaar, behalve roesten wordt ook de veerkracht minder.
Veel setjes worden met veren geleverd https://www.remschijf.nl/...Ku6E8_1-_lKsaAvPwEALw_wcB

Gewoon een paar nieuwe veertjes erop zetten. En evt. in een kleurtje spuiten of blanke lak als je dat leuk vind.

[ Voor 31% gewijzigd door RAAF12 op 15-09-2022 01:56 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

"Let op!!!, prijs is per stuk.!!!!"

Oef...

• lord_fh

lord_fh

PS5

Eagle Creek schreef op donderdag 15 september 2022 @ 02:17:
[...]

Oef...
Volgens mij kost een normaal naafkapje ook 15 perstuk, dus dan valt de meer nog wel mee voor een vasstaande

• CreativeS
  • Niet online
Eagle Creek schreef op donderdag 15 september 2022 @ 02:17:
[...]

Oef...
Per stuk ja… als je één kwijt bent, kán het handig zijn.
Bij Ekris (met Ekris-korting en af en toe in de sale) zijn ze wat goedkoper. Eén set van vier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UTqMM8m8zeR_S-dkNa3JsdnDM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aB0i2qFvd0dMv8i93qySXn9l.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben zelf één kwijtgeraakt tijdens een iets te sportief genomen oprit naar de autobahn… dus heb een extra set als reserve gekocht. Altijd handig als je op beide auto’s deze naafkapjes hebt.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik moest even heel goed nadenken of ik wist welke kleur mijn remmen waren. Maar gewoon zwart dus. Standaard voor de Brembo Big Brake Kit denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ro0QhBJ2XQEFy4MQ1d-75DZMhKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xb8a96RpekVj1cEePBxYSfmg.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien een keer nadenken om ze een andere kleur te geven. Al loop ik ook met het idee om mijn velgen een andere kleur te geven. Goud / bronsachtig. Beetje de Impreza WRX look. :P

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-12 11:07
Bmw M4 competition 2021 voor een weekje. Jammer genoeg de A3 achter Keulen dicht. 61 alleen maar 130.
God wat gaat dat verbluffend makkelijk naar de 200. Verbruik was bij die snelheden inclusief alles in sport modus ook verbluffend. 220e benzine der door voor 800km

• CreativeS
  • Niet online
Hij is er weer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJTwVhyzwpeU5N-nZA3Wvl3JomE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8Ba3gcYSqf6GKXkoiRBqEHB.jpg?f=fotoalbum_large

• ChiLLeR
Lijkt mij leuk om een keer te doen, voor €49 is het niet duur toch, zelfs inclusief lunch.

>> Signature?

• CreativeS
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:26:
Lijkt mij leuk om een keer te doen, voor €49 is het niet duur toch, zelfs inclusief lunch.
Lijkt ons ook ontzettend leuk. Je moet ook altijd direct reageren/inschrijven, want zulke evenementen gaan altijd hard. Dit jaar helaas geen optie omdat we op dit moment allebei wat minder goed ter been zijn, maar dat is hopelijk weer genezen tegen de tijd dat het weer aangeboden wordt.

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-12 22:03
Zelf ook gedaan. Was super tof!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• CreativeS
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:08:
Misschien een keer nadenken om ze een andere kleur te geven. Al loop ik ook met het idee om mijn velgen een andere kleur te geven. Goud / bronsachtig. Beetje de Impreza WRX look. :P
Mooie wagen... maar wat maar door mijn hoofd blijft gaan: waarom zit die kentekenplaat zo 'apart'?

• MAX3400

MAX3400

Ik krijg geen mail van ze; scheelt in ieder geval een tripje Zuid-Duitsland ;)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

Royz

Kleurenblind!!

Nou dan ben ik ineens in het BMW topic! Ik had in februari een Audi Q4 besteld maar dat duurde zo lang, daarnaast was ik ineens verkocht toen ik de (i)X1 zag... dus alle moeite gedaan om de Q4 te annuleren en voor de iX1 te gaan. Dat is gelukt, 1 april zou de levering moeten zijn...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Royz schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:08:
Nou dan ben ik ineens in het BMW topic! Ik had in februari een Audi Q4 besteld maar dat duurde zo lang, daarnaast was ik ineens verkocht toen ik de (i)X1 zag... dus alle moeite gedaan om de Q4 te annuleren en voor de iX1 te gaan. Dat is gelukt, 1 april zou de levering moeten zijn...
Congrats! Geen grap? :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:25
Da's wel een erg vroege voorbereiding voor een 1 aprilgrap!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

TheBrut3 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:15:
Da's wel een erg vroege voorbereiding voor een 1 aprilgrap!
Laten we hopen van niet :+ . Zag dat er nog geen topic was over de nieuwe (i)X1.

Anyway dit wordt mijn eerste ooit, ben ongelofelijk benieuwd naar de ervaring.

Config:
- BMW iX1A 230kW/ 66,5kWh XDrive30 Launch Edition
- M Sportpakket (S0337)
- Innovation Pack (S07EW)
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel (S045A)
- M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang (S07M9)

Heb nog getwijfeld over 19 inch velgen maar het budget werd steeds krapper. Dit zou hem moeten worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orD8mPPhTqmnJ_ddfIQdzKpyml0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXO440Hqo79EnTI0pONJ31iP.jpg?f=fotoalbum_large

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• MAX3400

MAX3400

Cool! Ook een wit kenteken? :+

Nou, euh, welkom? Nog maar 7 maandjes slapen :>

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:25
Netjes, netjes.

Het mooie van velgen is dat het altijd nog kan. Als je met de kleinste begint kan je later naar grotere overstappen en de kleine gebruiken voor winterbanden bijv.

En persoonlijk ben ik van mening dat een los topic per model zonde is. Toch veel leuker om één topic te hebben waar vanalles voorbij komt. Overigens is er een iX topic en een iX3 topic.

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:31
Nice! Mooie iX1. Ik zag er ook nog met een schuin oog naar te kijken, maar ik ben nog wat twijfelachtig over de ruimte en de range. Mogelijk eens in het echt bekijken tzt.

• CarbonFibeR
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 18:23
RAAF12 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 01:41:
[...]

Via iDrive: 1. "Mijn auto". 2. "Autostatus". 3. "Servicebehoefte". 4. "Autokeuring (APK)". 5. "Datum:". 6. Gewenste instelling selecteren.
Daarmee kan ik de APK datum wijzigen, maar dezelfde melding blijft komen en geeft nog altijd dezelfde datum aan helaas. Binnenkort maar eens langs de dealer...

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:51
CreativeS schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:40:
[...]

Per stuk ja… als je één kwijt bent, kán het handig zijn.
Bij Ekris (met Ekris-korting en af en toe in de sale) zijn ze wat goedkoper. Eén set van vier.

[Afbeelding]

Ik ben zelf één kwijtgeraakt tijdens een iets te sportief genomen oprit naar de autobahn… dus heb een extra set als reserve gekocht. Altijd handig als je op beide auto’s deze naafkapjes hebt.
Dan hoop ik niet dat ik er ooit eentje kwijtraak, poeh! :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7DcXWUgyCd6kHBWVBonBEzx-Yk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8QdkX46pSDXMJwNd3vUwolm1.png?f=fotoalbum_large

• CarJunkyXL
Royz schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:08:
Gefeliciteerd!

Ik ging zelf ook even kijken wat nou die nieuwe X1 kost. Ik sloeg stijl achterover. met de 18i motor (136PK drie cilinder) en een M pakket zit ik op 58K. En dan heb ik verder nog geen optie aangevinkt.

Nu ga jij voor de elektrische, maar voor zeg een 60-62K (wat die met wat losse en gepersonaliseerde opties zou kosten) haal je toch gewoon een dikke drie serie.
Wauw..gewoon wauw. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door CarJunkyXL op 16-09-2022 11:08 ]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

CarJunkyXL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:05:
[...]

Gefeliciteerd!

Ik ging zelf ook even kijken wat nou die nieuwe X1 kost. Ik sloeg stijl achterover. met de 18i motor (136PK drie cilinder) en een M pakket zit ik op 58K. En dan heb ik verder nog geen optie aangevinkt.

Nu ga jij voor de elektrische, maar voor zeg een 60-62K (wat die met wat losse en gepersonaliseerde opties zou kosten) haal je toch gewoon een dikke drie serie.
Wauw..gewoon wauw. 8)7
Zoiets inderdaad, rond de 63k denk ik. Maar goed het is een lease, dus voor ongeveer de helft korting op bijtelling en daarnaast krijg ik een "groene bonus" van mijn werkgever als ik volledig elektrisch neem. De 3-serie is er alleen in hybride vorm die gewoon 22% bijtelling kost en ik zou de groene korting dan missen. Uiteraard gekeken naar de i4 maar die is dan toch wel weer wat duurder helaas.

• CarJunkyXL
Royz schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:26:
[...]

Zoiets inderdaad, rond de 63k denk ik. Maar goed het is een lease, dus voor ongeveer de helft korting op bijtelling en daarnaast krijg ik een "groene bonus" van mijn werkgever als ik volledig elektrisch neem. De 3-serie is er alleen in hybride vorm die gewoon 22% bijtelling kost en ik zou de groene korting dan missen. Uiteraard gekeken naar de i4 maar die is dan toch wel weer wat duurder helaas.
Ah, met jouw voorwaarden is het een stuk interessanter inderdaad. Hoe dan ook.. Super succes met wachten en veel plezier als die straks geleverd gaat worden! :*)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vanochtend even met mijn dochtertje naar Het Goed geweest hier in het dorp.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/09/1663334011-440-x-666px-20220916_150959~2.jpg

Had haar op de grond gezet bij het speelgoed en was zelf een beetje aan het neuzen of er nog iets leuks voor haar bij zat.
Ik zag wel dat ze met van alles aan het spelen was.
Nou ja toen we dus weer verder liepen had ze deze zwarte 850CSi in haar hand.

Ook heb haar op geen enkele wijze beïnvloed, had hem de bak met autotjes niet eens gezien.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Na Het Goed nog even bij de automaterialen zal geweest.
Setje nieuwe wissers voor op de Bimmer.
Zelfde wissers zitten dus op de 2, 3 en 7 serie.
Maar ook op de Fiat Talento en de laatste versie Opel Vivaro.. :P

• PorschefanRoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:15
-

[ Voor 101% gewijzigd door PorschefanRoel op 04-03-2024 11:35 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

pigbenis schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:08:
Mijn abonnement om een navigatie update te kunnen installeren is natuurlijk net een paar dagen geleden verlopen :o

Heb alleen niet zo'n trek om EUR 80 neer te leggen voor die 2 updates die jaarlijks komen... Iemand een tip om dit op een andere manier te kunnen doen? Ik heb nog geen Carplay geïnstalleerd, maar misschien daar maar eens naar kijken...
Zou ik sowieso doen heb je betere rurale dekking en vele gratis navigatie apps om te kiezen. Ik heb ook Tomtom Go erop voor 19 euro per jaar. Erg fijne app, zowat elke week een map update en een heel mooi groot scherm zonder al te veel knoppies. De navigatiestem is ook prima en veel beter dan bijv. Maps.
Boven BMW onder Tomtom Go.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqQl_SODIonqA27kp65pohrROkA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/psSZhSLEquEE8xifjIoMmx4y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIdIqSnXjB8JebZMeDF-T9aGCRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UR46N5VsJkVElvAc7381k7e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door RAAF12 op 16-09-2022 19:08 ]

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-12 08:24
CarJunkyXL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:05:
[...]

Gefeliciteerd!

Wauw..gewoon wauw. 8)7
Ik had geen idee dat die X1 zo duur zou zijn :o

• CreativeS
  • Niet online
twodigits schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:01:
Ik had geen idee dat die X1 zo duur zou zijn :o
Anders dan lease zullen ze ook wel niet zo hard lopen... ;)
Belastingvoordeel en logo. Zodra belastingvoordeel en bonussen wegvallen, zakt de verkoop ook in.

[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 16-09-2022 20:16 ]

• RAAF12

RAAF12

*.*

CarbonFibeR schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:21:
[...]

Daarmee kan ik de APK datum wijzigen, maar dezelfde melding blijft komen en geeft nog altijd dezelfde datum aan helaas. Binnenkort maar eens langs de dealer...
Ik zal eens kijken of Bimmerlink of Bimmercode iets in die richting bieden. Je wilt die melding voor de APK keuring wel krijgen maar bijv. een maand voor de verplichte keuring?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

PorschefanRoel schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:02:
[...]

Offtopic, maar: Is het wel zo verstandig je dochtertje zo publiekelijk het internet op te slingeren?
Zowel mijn vrouw als ik zijn ook actief op Facebook en Instagram. Ook daar worden door ons regelmatig foto's gedeeld.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

CreativeS schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:10:
[...]

Anders dan lease zullen ze ook wel niet zo hard lopen... ;)
Dat zou mooi zijn want dan sta ik vooraan de rij ;)

• CreativeS
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:32:
Zowel mijn vrouw als ik zijn ook actief op Facebook en Instagram. Ook daar worden door ons regelmatig foto's gedeeld.
Typisch Nederland... de rest maakt zich meer druk dan degene waar het zelf om gaat.

• CreativeS
  • Niet online
Royz schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:08:
Dat zou mooi zijn want dan sta ik vooraan de rij ;)
Ik steek mijn mening maar even onder de stoeltjes en banken... ;)

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-12 14:00
Vraagje hier: Kunnen jullie wat uit de voeten met Android Auto i.c.m. de draaiknop/controller? Ik vind dat zo enorm onhandig.

In Google Maps bijvoorbeeld moet je maar blijven scrollen over die verschillende schermelementen om even uit te zoomen, of een adres te selecteren, of om navigatie te stoppen etc.

Ik pols hier even omdat het mij zo onhandig lijkt, dat ik het idee krijg iets te missen.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat is zo gedaan om de aandacht bij de weg te houden. De bedoeling is handen aan het stuur en zoveel mogelijk via spraakbediening te doen.

Dingen als Hallo BMW en dan
Rijd naar huis
Airco aan
Open het raam
Radio 3FM

ect. Is even wennen maar wel makkelijk als het druk op de weg is.

[ Voor 35% gewijzigd door RAAF12 op 16-09-2022 22:09 ]

• Civic09
Ik vind TomTom Go ook verrassend fijn werken i.c.m. Apple CarPlay. Kaarten zijn ook mooier dan van BMW zelf. Handig is ook de tijdlijn rechts in het scherm waar vertragingen etc. in worden getoond.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mijn BMW navi heeft ook vertragingen in beeld weer.
Stelt ook routes voor met minder vertraging.
Ik heb geen idee hoe oud de kaarten zijn in het ding maar afgelopen vakantie heeft het netjes, snel en goed gewerkt.
Vooral het zoeken op de telefoon in Googlemaps, locatie delen met BMW app, dan versturen naar auto en hop gaan.
Echt ideaal.

Toch ga ik binnenkort wel eens kijken of het bij mij auto kan om Android auto te activeren.

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09-12 21:11
Zomers winter project!
Al een tijdje opzoek naar een leuke E36 cabrio als projectje. En dit is 'm uiteindelijk geworden.
Hele flinke schoonmaak beurt in het interieur en een snelle was buiten om en hij lijkt al een stuk beter!
Eerste punt van aandacht zijn de krikpunten. Die zijn best min, en dan is roest voorlopig geen probleem meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvcfEo4ONNOnEbS8avnOzGul4CA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2nN6J5I2n8j5APoZphQwpXI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6tmngRNtrl6goS2DX5O4WJ43v4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0P3q1jTo2TVA7IbO3T7ZQcgi.jpg?f=fotoalbum_tile

@DetailingBySmotske

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-12 14:28
Adrianb schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:45:
Vraagje hier: Kunnen jullie wat uit de voeten met Android Auto i.c.m. de draaiknop/controller? Ik vind dat zo enorm onhandig.

In Google Maps bijvoorbeeld moet je maar blijven scrollen over die verschillende schermelementen om even uit te zoomen, of een adres te selecteren, of om navigatie te stoppen etc.

Ik pols hier even omdat het mij zo onhandig lijkt, dat ik het idee krijg iets te missen.
Heb jij geen touchscreen? Mijn F20 uit 2018 heeft dat nl. wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeuvie op 17-09-2022 09:53 ]

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-12 23:51

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Jeuvie schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:53:
[...]

Heb jij geen touchscreen? Mijn F20 uit 2018 heeft dat nl. wel.
Ik weet dat er auto’s zijn geleverd zonder touchscreen omdat die niet leverbaar waren afgelopen 2 jaar, dus dat heeft niet veel met leeftijd van de auto te maken

• Tortelli

Tortelli

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlT7zfMfpuSks7VLUaGqsB4qtIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOQUv3iJc2gqExtSkypp3e89.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXmgE5zcJDNIcS6yWiATpVXDA2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBzfTxtgw9VJdiX1Xyz3Nr0i.jpg?f=fotoalbum_large
Show je BMW tijdens je vakantie in de Dolomieten!

• FabiandJ
  • Niet online
@Tortelli Nice, richting Cortina? Wat inspiratie, wat een heerlijk geluid maakt die M3 E90 ;)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
RAAF12 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:04:
Dat is zo gedaan om de aandacht bij de weg te houden. De bedoeling is handen aan het stuur en zoveel mogelijk via spraakbediening te doen.

Dingen als Hallo BMW en dan
Rijd naar huis
Airco aan
Open het raam
Radio 3FM

ect. Is even wennen maar wel makkelijk als het druk op de weg is.
Uhm. Schermen zijn gewoon touchscreen. Mits je een model van het afgelopen productiejaar hebt, dan heb je de kans geen touch te hebben vanwege chiptekorten. Maar ook dat geldt niet voor iedereen, want mijn auto heeft het gewoon.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Pagina: 1 ... 183 ... 382 Laatste