Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 127 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

loeberce schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:37:
[...]

Waarom moet je een automaat op de handrem zetten en een handbak niet? Ik doe het in ieder geval zelden.
De stuurkolom van een automaat is anders en heeft ander bestelnummer. Normaliter was ik gewend een kort rukje aan het stuur te geven om hem in het slot te laten vallen en dat werkt niet zo met een automaat. De automaat werkt als het stuurslot. Het duurde even voordat het kwartje viel.
Ik gebruik ook geen handrem alleen in de bergen ect. als ik geparkeerd sta en dan nog met de wielen iets gedraaid naar de stoeprand. In NL zijn weinig steile stukken weg. Ik zit veel in de EU langs de weg. Als pensionata :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:02
NLBUURMAN schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Ik sluit niet uit dat het er uiteindelijk 1 wordt, maar daar selecteer ik niet op voor. Is er een specifieke reden waarom ik de automaat zou moeten prefereren?
Het is uiteraard geen ramp als je handbak hebt. Ik heb me er jaren prima mee gered. Maar inmiddels vind ik een automaat toch wel erg lekker hoor. Ik mis het schakelen bijna nooit. Soms wil ik iets meer pit (de bak is echt ingeleerd op enigszins vlot met het verkeer mee rijden zonder gekkigheid), dan pak je de sportstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

TheUninvited schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:05:
[Afbeelding]

Even voorstellen...wat ik mis ten opzichte van mijn vorige auto is een achteruitrijcamera maar dat kan ik misschien nog achteraf inbouwen.
Geen probleem en is eenvoudig zelf te doen. Een bedrade cam werkt beter dan die draadloze dingen. Er zijn cams die in een nieuw kentekenplaatverlichting zitten opgebouwd, makkelijk wisselen en geen gat boren. Zo heb ik het gedaan en ook maar gelijk een frontcam. Mocht je meer info willen dat staat er wel een en ander in dit topic en op joetjoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:17
RAAF12 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:47:
[...]

Geen probleem en is eenvoudig zelf te doen. Een bedrade cam werkt beter dan die draadloze dingen. Er zijn cams die in een nieuw kentekenplaatverlichting zitten opgebouwd, makkelijk wisselen en geen gat boren. Zo heb ik het gedaan en ook maar gelijk een frontcam. Mocht je meer info willen dat staat er wel een en ander in dit topic en op joetjoep.
Ik had al een handleiding gezien om het in het handvat van de kofferklep in te bouwen waar die normaal af fabriek ook wordt geplaatst. Het is vooral een gedoe om de bedrading van achter naar voor te trekken en je moet het dashboard openhalen en een extra module om het signaal op te vangen hebben als het aftermarket is. Vraag me af of dat nog problemen kan geven met garantie als je zelf aftermarket spul aan gaat brengen. Zoiets had ik al bekeken YouTube: How to install a Rear View Camera and Apple TV in an F30 BMW! Bimmer..., dan heb je ook gelijk Android Auto (had ik in mijn vorige auto ook vind ik wel fijn). Maar parkeren zonder achteruitrijcamera lukt me wel aardig moet alleen paar keer steken het is een stuk groter dan de Ford Focus die ik eerst had en je hebt nog een stuk kofferbak om rekening mee te houden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Yep heb ik ook gedaan een Andream MMI box voor Carplay en Android Auto, die heeft ook een aansluiting voor een voor en achteruitrijcam. Kabeltje gaat rechts onder de bodem-deurlijsten, en dan door de rubber tule in de firewall. Tja, garantie. Het is een aftermarket product ik weet niet hoe dat werkt als je een claim doet. Zo lang ze niet kunnen aantonen dat je iets kapot hebt gemaakt denk ik niet dat het problemen geeft. Bel anders die jongens eens op. Is wel mooi zo'n cam. Gaat veel nauwkeuriger met parkeren dan de piepers in de bumper. Beeld met rood/groen zone blijf je ook houden in het display. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 09:34
[Afbeelding]

Even voorstellen... Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van deze BMW 340i in tansanitblau met bruin merino lederen bekleding, moet zeggen dat hij tot nu toe erg goed bevalt. Heb er 2 jaar premium selection garantie op zitten en verder is het een zeer complete auto met Harman Kardon, HUD, elektrische stoelen en andere foefjes. Enige wat ik mis ten opzichte van mijn vorige auto is een achteruitrijcamera maar dat kan ik misschien nog achteraf inbouwen. Ik ben gisteren eind van de dag hem gaan ophalen, naar huis gereden en heb tot een uur of 10 's avonds rondjes gereden. Heb je 326pk nodig in Nederland? Nee, maar het is wel ongelooflijk leuk rijden :+ En ik ben blij dat ik de 6 in lijn heb gekozen het is niet bepaald zuinig maar klinkt zoveel beter, ik rij zelf misschien 10k per jaar dus qua kosten valt het hopelijk mee. Een 3 serie was altijd al mijn "droomauto" vind het gewoon prachtig om te zien en deze motor maakt dat nog 10x beter.
Fijne kilometers gewenst! Dat vermogen is erg fijn om zo nu en dan eens te gebruiken. Het is niet nodig maar het is wel lekker :+

Wel apart dat zo'n auto dan wel het M Sport pakket heeft, H/K, HUD, elektrische verstelbare stoelen maar geen achteruitrijcamera. Dat zit toch al een aantal jaar bijna standaard op zelfs een C1 bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[Afbeelding]

Even voorstellen... Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van deze BMW 340i in tansanitblau
Welkom mede-Tansanitblau-genoot :*) Heeft de kleur nog een rol gespeeld in de keuze voor deze auto? Bij mij wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:07
NLBUURMAN schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:47:
Na een 4tal jaren Frans gereden te hebben (Peugeot 208), nu toch stilletjes aan het kijken voor een BMW. Het sportievere rijgedrag en het interieur zijn daarbij de grote voordelen, naast dat ik ze mooi vind. Voorkeur gaat uit naar een 1serie van 2017 (of jonger) ivm de dashboard update van dat jaar. Ik zit vast aan benzine, en eigenlijk ook wel aan de 116i of 118i met handbak. Hard rijden hoef ik niet dus qua vermogen zit het wel snor. Ik maak me echter meer zorgen om de distributieketting van de B38, hoe kijken jullie hier tegenaan? En wat is er naast de Dash nog meer gewijzigd aan de 1serie LCI II?
Kettingproblemen bij de B38? Dat is nieuw voor mij. Ik weet dat de N20 er last van heeft. Maar de B48 (vier cilinder) heeft deze opgevolgd en daar is de B38 (drie cilinder) van afgeleid. Ik zou zelf zo een B38\B46\B48 gaan. (Heb zelf een B48 blok)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvdw_bmw330e
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-07-2021
Bedankt aan allen die gereageerd hebben.
@SadisticPanda @Eagle Creek @PorschefanRoel

We hebben inderdaad bij aankoop (een aantal maanden geleden) niet duidelijk gepraat over de trekhaak. Dus terugname van de wagen is geen optie.
We gaan serieus snoeien in onze vakantie benodigdheden en gaan (vermoedelijk vanaf dit jaar) zonder aanhanger maar wel met dakkoffer, op vakantie. Hopelijk krijgen we alles mee :-)

BMW garage heeft toegegeven dat ze een fout hebben gemaakt door dit niet te controleren voor ze de montage uitvoerden. In hun systeem is geen belletje gaan rinkelen dat de hybride, model 2019, geen trekhaak mag...
en mede daardoor zullen ze hem crediteren (zonder enige kost - alleen een pak kopzorgen).
De trekhaak gaat er, nà ons verlof, opnieuw af. (moet wel als ik binnen de 3 maand opnieuw naar de keuring moet)

Ik geniet te veel van deze auto om die, voor 2 dagen per jaar, terug te verkopen.
De volgende zal een Touring worden (met trekhaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:36

Eagle Creek

Breathing security

bvdw_bmw330e schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:20:
Bedankt aan allen die gereageerd hebben.
@SadisticPanda @Eagle Creek @PorschefanRoel

We hebben inderdaad bij aankoop (een aantal maanden geleden) niet duidelijk gepraat over de trekhaak. Dus terugname van de wagen is geen optie.
We gaan serieus snoeien in onze vakantie benodigdheden en gaan (vermoedelijk vanaf dit jaar) zonder aanhanger maar wel met dakkoffer, op vakantie. Hopelijk krijgen we alles mee :-)

BMW garage heeft toegegeven dat ze een fout hebben gemaakt door dit niet te controleren voor ze de montage uitvoerden. In hun systeem is geen belletje gaan rinkelen dat de hybride, model 2019, geen trekhaak mag...
en mede daardoor zullen ze hem crediteren (zonder enige kost - alleen een pak kopzorgen).
De trekhaak gaat er, nà ons verlof, opnieuw af. (moet wel als ik binnen de 3 maand opnieuw naar de keuring moet)

Ik geniet te veel van deze auto om die, voor 2 dagen per jaar, terug te verkopen.
De volgende zal een Touring worden (met trekhaak)
Pfff... dat wordt echt slecht nieuws voor mij - ik heb de offerte nog in de mailbox.
Wel fijn dat ze hem kosteloos voor je gaan verwijderen.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:17
Quantor schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:32:
[...]

Welkom mede-Tansanitblau-genoot :*) Heeft de kleur nog een rol gespeeld in de keuze voor deze auto? Bij mij wel :D
Ik vind het zeker een mooie kleur, mijn favoriet blijft echter estoril blau maar die zijn heel schaars helaas. Vandaag heb ik overigens de raamlijsten in glanszwart laten wrappen vind ik een stuk mooier eruit zien zo... volgende aanpassing wordt zwarte nieren binnenkort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYqCcMhV3MKAeJqYc9kLmQXRDMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUPmcWhTQNkQfjYmCKgLedPa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
TheUninvited schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:25:
[...]

Ik vind het zeker een mooie kleur, mijn favoriet blijft echter estoril blau maar die zijn heel schaars helaas. Vandaag heb ik overigens de raamlijsten in glanszwart laten wrappen vind ik een stuk mooier eruit zien zo... volgende aanpassing wordt zwarte nieren binnenkort.
Kijk, precies waarop ik ook verliefd werd bij mijn auto, zie dat mijn foto niet meer werkt, dus even opnieuw want ben er nog net zo blij mij als toen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g8nARf2.jpg

De coating helpt trouwens, auto is gemakkelijk te wassen en de glans zit er nog goed in. Alleen de velgen moeten nog beter schoon worden gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvdw_bmw330e
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-07-2021
Eagle Creek schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:25:
[...]

Pfff... dat wordt echt slecht nieuws voor mij - ik heb de offerte nog in de mailbox.
Wel fijn dat ze hem kosteloos voor je gaan verwijderen.
Ik ben nog 1 laatste piste aan het bewandelen. rechtstreeks contact met de importeerder....
let's see what that gives

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:07
TheUninvited schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:25:
[...]

[Afbeelding]
Hier nog een Tansanit blauw eigenaar!
Pas in de zon zie je werkelijk hoe mooi de kleur is.

Mijn raamlijsten zijn ook zwart, staat inderdaad beter dan chrome. Zwarte nieren heb ik niet, het stoort mij aan de voorkant minder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYN20elr0C4ZX3ziKj06aGLyWfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJFBRrVza5JroeRbpPm0dwfW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door B-Real op 22-07-2021 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
B-Real schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:49:
[...]

Mijn raamlijsten zijn ook zwart, staat inderdaad beter dan chrome. Zwarte nieren heb ik niet, het stoort mij aan de voorkant minder.

[Afbeelding]
Ik krijg een G21 in Tanzanite blauw, maar heb jij wel de chromen raamlijsten en chromen grille gekozen. Heb nu op de F20 de zwarte lijsten maar dat oogt toch net wat minder chique en het lijkt nu net alsof ik een optie ben vergeten aan te kruisen. Het is uiteraard allemaal smaak en op de foto ziet het er wel netjes uit dat zwart......maar i.c.m. bijvoorbeeld witte lak vind ik de zwarte nieren gewoon net iets té.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

la_fusion schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:29:
[...]

Fijne kilometers gewenst! Dat vermogen is erg fijn om zo nu en dan eens te gebruiken. Het is niet nodig maar het is wel lekker :+

Wel apart dat zo'n auto dan wel het M Sport pakket heeft, H/K, HUD, elektrische verstelbare stoelen maar geen achteruitrijcamera. Dat zit toch al een aantal jaar bijna standaard op zelfs een C1 bij wijze van spreken.
Wordt dat niet verplicht een van dees?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

@Eagle Creek enkel de eerste modellen hebben een probleem. Normaal wagens vanaf 07/2020 kunnen wel trekhaak.
Tussen 09/2019 en 07/2020 moet ik nakijken, technisch zijn ze al aangepast maar of ze mogen...met model 07/2020 of nieuwer zijn zeker ok. (Mijne is van 07/2020 en mag trekhaak) -

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

SadisticPanda schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:38:
@Eagle Creek enkel de eerste modellen hebben een probleem. Normaal wagens vanaf 07/2020 kunnen wel trekhaak.
Tussen 09/2019 en 07/2020 moet ik nakijken, technisch zijn ze al aangepast maar of ze mogen...met model 07/2020 of nieuwer zijn zeker ok. (Mijne is van 07/2020 en mag trekhaak) -
Ik was de eerste 330e die m'n dealer verkocht 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Eagle Creek schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Ik was de eerste 330e die m'n dealer verkocht 😬
Ow tis offerte voor trekhaak. Dacht offerte voor nieuwe wagen. Ja. Dan vrees ik er ook voor....wel kut

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

B-Real schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:49:
[...]

[Afbeelding]
Kan het niet zo goed zien maar heb je ook blauwe remklauwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
RAAF12 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Kan het niet zo goed zien maar heb je ook blauwe remklauwen?
Yep, zijn de M-Performance remmen. Dus naast het blauwe kleurtje ook wat grotere remmerij :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42

_Arthur

blub

Beam87 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:16:
Ik krijg een G21 in Tanzanite blauw
Op de G21 is het Tanzanite Blauw II bij de weg ;)

De Tanzanite Blauw-e (II) vloot groeit hier gestaag op het forum 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNfdwNcTbNt-hxCMRt0dr8IEymw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlUEM5eF7OCJHfAzmxjPE0gv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57
_Arthur schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 08:03:
[...]

Op de G21 is het Tanzanite Blauw II bij de weg ;)

De Tanzanite Blauw-e (II) vloot groeit hier gestaag op het forum 8)

[Afbeelding]
Zit er nog verschil in de Blauw I en II versie? Het lijkt dat de I wat minder sprankelend is of is dat niet zo. Het is sowieso een lastige kleur om op foto's goed te laten zien.

Ik heb ooit een E90 gehad in Montego Blauw, dat vind ik nog steeds echt een mooie kleur. Estoril is net wat te fel. Hoop dat die kleur ooit nog eens terug komt.

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTVCUkm_BCm7tz1QgblQMJ_NM84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkOFaRmAM1qgJMlk7FOHKmA2.jpg?f=fotoalbum_large

Ik doorbreek het even met wat Imperialblue. Sinds kort eigenaar van deze auto. Van een E90 2005 320D pre-lci naar deze F30 2015 320D LCI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
ChiLLeR schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:05:
[...]

Zit er nog verschil in de Blauw I en II versie? Het lijkt dat de I wat minder sprankelend is of is dat niet zo. Het is sowieso een lastige kleur om op foto's goed te laten zien.

Ik heb ooit een E90 gehad in Montego Blauw, dat vind ik nog steeds echt een mooie kleur. Estoril is net wat te fel. Hoop dat die kleur ooit nog eens terug komt.
De II versie is (heel veel meer) metallic, in de zon springt het blauwe eruit, in schaduw lijkt het veel donkerder.
Ik had een E46 Tanzanit Blau, maar dat was volgens mij niet eens een metallic verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Quantor schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:26:
[...]

De II versie is (heel veel meer) metallic, in de zon springt het blauwe eruit, in schaduw lijkt het veel donkerder.
Ik had een E46 Tanzanit Blau, maar dat was volgens mij niet eens een metallic verf.
Maar zijn alle Tansanit blauwe vanaf een bepaalde datum gewoon de II-versie? Want ik zie het niet specifiek genoemd in de configurator of catalogus. De i4 M50 zou ook Tansanit moeten worden, nu nog hopen dat ze binnenkort ook Merino leer aan gaan bieden op de M stoelen ipv Vernasca O-)

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 23-07-2021 09:51 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Iemand op bimmerpost roept dat het Tansanit Blau II is geworden omdat door een andere verf fabrikant geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
Deagle schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:07:
Ik doorbreek het even met wat Imperialblue. Sinds kort eigenaar van deze auto. Van een E90 2005 320D pre-lci naar deze F30 2015 320D LCI.
Leuk, een Imperialblue-genoot! Ik had voor mijn F45 veel eisen/wensen, en de kleur stond ergens onderaan de lijst, en het is deze kleur geworden. Ik vind het zeker een mooie kleur, oogt chique ook, maar als de zon niet schijnt is ie wel erg donker. In de zon is het heel mooi diepblauw. En de RDW vindt dat ie zwart is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
Wat zou voor jullie zo'n beetje de maximum km stand zijn voor een 2e hands M1/240i?

Ben zelf aan het kijken naar de M140i (na 2017 LCI, voor 2018 OPF) en zoek tot 60k km, liefst zelfs rond de 40k km. Want ik rij zo'n 12-15k km per jaar en dan kan ik hem over 4 jaar nog weg doen met minder dan 100k op de teller. Nadeel is dat er vrij weinig zijn met zo'n lage stand, er zijn überhaupt vrij weinig 1/240i's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

TheBrut3 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:14:
Wat zou voor jullie zo'n beetje de maximum km stand zijn voor een 2e hands M1/240i?

Ben zelf aan het kijken naar de M140i (na 2017 LCI, voor 2018 OPF) en zoek tot 60k km, liefst zelfs rond de 40k km. Want ik rij zo'n 12-15k km per jaar en dan kan ik hem over 4 jaar nog weg doen met minder dan 100k op de teller. Nadeel is dat er vrij weinig zijn met zo'n lage stand, er zijn überhaupt vrij weinig 1/240i's
Wat doet die OPF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Roetfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dus een filter die er altijd op zat bij de diesel zit nu ook op benzines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Snake schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:30:
Klopt. Als je er een andere downpipe wil moet die er sowieso af, dus dan maar gelijk 1 zonder. Beter voor de flow van de uitlaat en klinkt wat beter, want het scheelt een extra 'demper' in je uitlaattraject. En het scheelt eventuele OPF gerelateerde problemen in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:56
Snake schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:30:
[...]

Het is geen roetfilter maar lijkt er wel op. Is een filter om schadelijke uitstoot van direct ingespoten benzinemotoren te beperken. In de VS zijn de regels minder streng dus daar zie je ze eigenlijk niet. Nadeel is dat een OPF het geluid heel erg dempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Beam87 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 16:16:
[...]

Ik krijg een G21 in Tanzanite blauw, maar heb jij wel de chromen raamlijsten en chromen grille gekozen. Heb nu op de F20 de zwarte lijsten maar dat oogt toch net wat minder chique en het lijkt nu net alsof ik een optie ben vergeten aan te kruisen. Het is uiteraard allemaal smaak en op de foto ziet het er wel netjes uit dat zwart......maar i.c.m. bijvoorbeeld witte lak vind ik de zwarte nieren gewoon net iets té.
Same here, G21 Tansanit in de eerste week van augustus. Ik wist van alle opties meteen wat ik wilde maar heb over de raamlijsten heel erg lang getwijfeld. Eerst besteld in aluminium, maar toen zag ik ergens een exemplaar met alu lijsten en chromen grille en viel me pas op dat de aluminium raamlijsten mat zijn ipv chroom/glanzend, dus toch weer naar zwart geswitched 8)7 benieuwd wat ik ervan vindt als hij er staat over twee weken!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Tim_R schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:51:
benieuwd wat ik ervan vindt als hij er staat over twee weken!
Niet langer in spanning blijven, dat staat rete goed 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T58o2gyO6OinYmJMPucUWPes2z0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3fTRt6CMqkzlr7vBcnmC0K42.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
jipenjanneke schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Leuk, een Imperialblue-genoot! Ik had voor mijn F45 veel eisen/wensen, en de kleur stond ergens onderaan de lijst, en het is deze kleur geworden. Ik vind het zeker een mooie kleur, oogt chique ook, maar als de zon niet schijnt is ie wel erg donker. In de zon is het heel mooi diepblauw. En de RDW vindt dat ie zwart is :-(
Foto! 😀

Ik vind het ook een chique kleur, je ziet het niet heel veel volgens mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
Hier vertrekt ie bij de BMW-dealer in Itzehoe Duitsland, op weg naar Nederland, de snelste F45 die ik kon vinden 8) . De eerste eigenaar heeft best een mooie combi uitgezocht zo met die velgen en de zwarte lijsten en de getinte achterruiten, al zeg ik het zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwEDxwSMYBGWWsUuIADoRD0KR4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqJPINUD5nqj7sz7d17ab3HV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
jipenjanneke schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:11:
[...]

Hier vertrekt ie bij de BMW-dealer in Itzehoe Duitsland, op weg naar Nederland, de snelste F45 die ik kon vinden 8) . De eerste eigenaar heeft best een mooie combi uitgezocht zo met die velgen en de zwarte lijsten en de getinte achterruiten, al zeg ik het zelf:
[Afbeelding]
Al draagt een F45 een gouden ring….

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 08:12
Pepppie schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:47:
[...]

Al draagt een F45 een gouden ring….
Nja als je dan toch een mpv nodig hebt liever een f45 dan iets Frans..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mauritio schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:48:
[...]

Ja mooi he :+
HK is volgens Dusseldorp ook niet te bestellen... Vind het matige launch tot dusver.

(Overigens kan ik ook een kale m50 bestellen, wel snel maar kaal).

Ben bang dat ik dus maar gewoon voorover moet bukken en High Exec erbij moet nemen 8)
H/K staat inmiddels wel op de prijslijst btw: https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1626368448883.pdf
Wel aardig aan de prijs met €961 ivm Duitsland waar het €520 kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
RAAF12 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:01:
[...]

De stuurkolom van een automaat is anders en heeft ander bestelnummer. Normaliter was ik gewend een kort rukje aan het stuur te geven om hem in het slot te laten vallen en dat werkt niet zo met een automaat
Huh? Hier wel hoor.
De automaat werkt als het stuurslot. Het duurde even voordat het kwartje viel.
Huh? Hier niet hoor.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ExiZTeNcE schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:39:
[...]

Ach, ik ben misschien bevooroordeeld (4 jaar ontzettend veel plezier aan een diesel 208 gehad) en autoliefhebber in het algemeen maar; een Franse diesel mpv zoals (veel generaties van) de Espace zijn toch heel fijne karren.. Die heb ik liever dan een voorwielaangedreven (vlees noch vis) BMW.

Maar wat ik zeg, ik ben niet echt merkgebonden en meer autoliefhebber in het algemeen. Ieder merk heeft, vind ik, z'n sterke punten :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

[...]

X7 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Het is hier geen Volkswagen-topic he ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Pepppie schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:08:
[...]

Het is hier geen Volkswagen-topic he ;)
Oja ik zie het hahaha. Het mini-topic 😘

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:15
Ik had nog een foto beloofd van de E70 X5M. Hij is in Carbon Schwarz metallic, met bambus beige lederen interieur (die kleur leer zou ik zelf niet hebben aangeklikt maar ik vind het best wel mooi staan).
Verder heeft de eerste eigenaar vrijwel alles aangeklikt in de optielijst, muv entertainmentscherm achterin. De kinderen kunnen wel in hun maxi cosi stoeltjes zitten met eigen airco settings en stoelverwarming op de achterbank.

En mocht er ooit weer analoge TV uitgezonden worden: mijn auto kan het ontvangen. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5im8LJUuKm66d3vRkv1gDB4Wqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xl95v3IHkCHgZE2tb3Zg0zeW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Heerlijk, van die zinloze opties af en toe. Hier ook stoelverwarming op de achterbank. Heeft volgens mij één keer aan gestaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Pannencouque schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:24:
Heerlijk, van die zinloze opties af en toe. Hier ook stoelverwarming op de achterbank. Heeft volgens mij één keer aan gestaan :D
Tja wat is zinloos. Voor heb ik het in de winter heel vaak aan. En als je vaak mensen meeneemt achterin is dat dus net zo prettig. Luxe? Misschien maar dat zijn veel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je mensen achterin hebt zitten is het altijd wel een leuke verrassingsmoment voor passagiers als je naar achteren grijpt om de stoelverwarming aan te zetten :7

Maar ik heb het zo weinig gebruikt dat het waarschijnlijk een van de weinige opties is die ik op m’n volgende auto (als dat de i4 wordt) niet aan zal vinken gezien de redelijk absurde meerprijs van €812 tov alleen voor. Daarbij is een Gran Coupé sowieso geen auto voor passagiers. In een 5 is het dan zinvoller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@fsfikke Op een BEV is stoelverwarming wel nog wat zinvoller dan op ICE.

Het is een veel efficiëntere manier van verwarming ten opzichte van de "reguliere" luchtverwarmimg. Bij een brandstofmotor maakt dat niet uit, het is immers een bijproduct bij de verbranding. Bij een elektrische auto kost het best wel wat energie.

Daarom zie je vaak een warmtepomp in de optielijst staan.. En daarom hebben, als ik me niet vergis, alle Tesla's standaard stoelverwarming van de achterbank.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THM0
Stoelverwarming is echt heel fijn, is ook veel sneller warm dan de auto zelf in de winter. Echter om nou af-fabriek de standkachel te bestellen, gecombineerd met de achterbankverwarming en ook nog de stuurverwarming... Dan moet je wel echt een koukleum zijn. Of teveel geld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
fsfikke schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:42:
Als je mensen achterin hebt zitten is het altijd wel een leuke verrassingsmoment voor passagiers als je naar achteren grijpt om de stoelverwarming aan te zetten :7

Maar ik heb het zo weinig gebruikt dat het waarschijnlijk een van de weinige opties is die ik op m’n volgende auto (als dat de i4 wordt) niet aan zal vinken gezien de redelijk absurde meerprijs van €812 tov alleen voor. Daarbij is een Gran Coupé sowieso geen auto voor passagiers. In een 5 is het dan zinvoller.
De prijsverschillen voor stoelverwarming achter zijn vrij groot.

Toen ik m'n auto kocht kostte het op de 5-serie iets van €350, terwijl het op de 6-serie iets van €750 kostte. Dit hoewel de wagens qua interieur volgens mij redelijk gelijk zijn.

Dat is wel het verschil tussen overwegen en zeker niet doen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
THM0 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:01:
Ik had nog een foto beloofd van de E70 X5M. Hij is in Carbon Schwarz metallic, met bambus beige lederen interieur (die kleur leer zou ik zelf niet hebben aangeklikt maar ik vind het best wel mooi staan).
Verder heeft de eerste eigenaar vrijwel alles aangeklikt in de optielijst, muv entertainmentscherm achterin. De kinderen kunnen wel in hun maxi cosi stoeltjes zitten met eigen airco settings en stoelverwarming op de achterbank.

En mocht er ooit weer analoge TV uitgezonden worden: mijn auto kan het ontvangen. (y)

[Afbeelding]
Dikke bak, lekker fout :P

Die analoge TV-ontvanger was een aantal jaren geleden in mijn E60 wel een uitkomst toen we op vakantie waren in Oostenrijk en ik de Formule 1 race live wilde zien. Alleen is de ontvangst niet zo denderend als je in de bergen rijdt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JanHenk schreef op maandag 26 juli 2021 @ 07:02:
@fsfikke Op een BEV is stoelverwarming wel nog wat zinvoller dan op ICE.

Het is een veel efficiëntere manier van verwarming ten opzichte van de "reguliere" luchtverwarmimg. Bij een brandstofmotor maakt dat niet uit, het is immers een bijproduct bij de verbranding. Bij een elektrische auto kost het best wel wat energie.

Daarom zie je vaak een warmtepomp in de optielijst staan.. En daarom hebben, als ik me niet vergis, alle Tesla's standaard stoelverwarming van de achterbank.
De i4 heeft standaard ook een warmtepomp en bij leer is in Nederland stoelverwarming voor een verplichte optie vanuit BMW. Maar achterin een GC zit je toch niet lang plezierig, dan maakt stoelverwarming ook niet veel uit. Voor €350 zou ik het alsnog doen idd, maar voor bijna €1000...

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 26-07-2021 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Pannencouque schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:24:
Hier nog nooit, en rij nu 1,5 jaar met de auto. :P

het nadeel van sommige van die "nutteloze opties" is dat als je ze eenmaal hebt, je nooit meer zonder kan.
Ik had op een nieuwe auto zelf nooit stuurwiel verwarming gekozen, maar nu ik het eenmaal heb... wil ik eigenlijk niet meer zonder.

H/K audio nooit gemist, maar nu ik het heb klink de HiFi in de leenauto ineens erg matig..

Head up display ... same.

Dodehoek waarschuwing ... same

Allemaal dingen die ik nooit gemist heb, maar als je er aan went ineens toch wel lekker zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
--MP-- schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:02:
[...]

het nadeel van sommige van die "nutteloze opties" is dat als je ze eenmaal hebt, je nooit meer zonder kan.
Ik had op een nieuwe auto zelf nooit stuurwiel verwarming gekozen, maar nu ik het eenmaal heb... wil ik eigenlijk niet meer zonder.

H/K audio nooit gemist, maar nu ik het heb klink de HiFi in de leenauto ineens erg matig..

Allemaal dingen die ik nooit gemist heb, maar als je er aan went ineens toch wel lekker zijn...
Ik had dat met de H/K die ik in mijn F30 leaseauto had. Ik was daar eerlijk gezegd helemaal niet zo van onder de indruk (liep altijd te klooien met de equalizer bij ander muziekgenre), tot ik een keer een leenauto had die de gewone speakers/versterker had. Nou dan weet je weer waar je voor betaald hebt.
In de E70 zit het Individual audio pakket, dus nu ben ik echt verpest voor het leven. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
[...]

Dat herken ik inderdaad wel.
Stuurwielverwarming kreeg ik "gratis" destijds in mijn Astra. Is uiteindelijk de meest gebruikte optie van heel de auto geworden bij wijze van. Erg blij dat het nu op mijn 4GC ook weer zit. Evenals stoelverwarming, ik ben geen koukleum maar gebruik dat echt heel veel.

Nu ook HK audio. Voorheen ook altijd prima audio in mijn auto's gehad, altijd de wat uitgebreidere audio ipv de standaard audio. Tijdje een Golf gehad waar wel de basis audio in zat, dat klonk erg matig.
Nu ik HK heb is eigenlijk alles matig geweest en was het geluid in de Golf gewoon belabberd :D

HUD heb ik nu ook, is prettig maar zou ik kunnen missen. Dode hoekwaarschuwing heb ik op eerdere auto's ook gehad en heb ik nu ook weer. Tsja, leuk maar ik kan wel zonder eigenlijk.

Achteruitrijcamera klinkt ook als zo'n nutteloze optie als je al parkeersensoren hebt. In de praktijk rij ik eigenlijk altijd achteruit met mijn oog op het scherm ipv het geluid en de spiegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Deagle schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:38:
[...]

Foto! 😀

Ik vind het ook een chique kleur, je ziet het niet heel veel volgens mij.
Gelukkig wel in mijn garage, als 530i . Fantastische kleur idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-08 09:23
[...]

Wij noemen m altijd gekscherend de BMW C2 Berlingo.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

THM0 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:09:
Stoelverwarming is echt heel fijn, is ook veel sneller warm dan de auto zelf in de winter. Echter om nou af-fabriek de standkachel te bestellen, gecombineerd met de achterbankverwarming en ook nog de stuurverwarming... Dan moet je wel echt een koukleum zijn. Of teveel geld hebben.
Beweer je dat achteraf inbouwen de standkachel, achterbankverwarming en stuurverwarming goedkoper is? BMW vertelt mij zelfs dat achteraf stuurverwarming überhaupt onmogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Same same same :9. De HUD ben ik echt verliefd op. Net als de 360 camera's. We hebben allemaal geleerd zonder maar het went allemaal bijzoner snel :+.

Afgezien van de stuurwielverwarming, wat ook kwam omdat ik in hartje zomer ging testrijden |:(.

[ Voor 7% gewijzigd door Eagle Creek op 26-07-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
Eagle Creek schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:02:
[...]

Beweer je dat achteraf inbouwen de standkachel, achterbankverwarming en stuurverwarming goedkoper is? BMW vertelt mij zelfs dat achteraf stuurverwarming überhaupt onmogelijk is.
Had juist begrepen dat het verwarmingselement al in elk stuur ingebouwd zit :). Dat produceert goedkoper dan het optioneel maken bij de productie.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Eagle Creek schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:02:
[...]

Nee ik bedoel dat het nogal dubbel-op is allemaal. Met een standkachel is je interieur echt lekker warm als je hem op tijd aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alexbl69 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:34:
[...]

Had juist begrepen dat het verwarmingselement al in elk stuur ingebouwd zit :). Dat produceert goedkoper dan het optioneel maken bij de productie.
Niet in elk stuur, maar wel in sommige sturen waar een trillingsmotor in zit voor de lane change warning. Dan heb je eigenlijk alleen een knopje op je stuurkolom nodig bij de F generatie en VO-coding nodig om het te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:04
THM0 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:47:
[...]

Nee ik bedoel dat het nogal dubbel-op is allemaal. Met een standkachel is je interieur echt lekker warm als je hem op tijd aanzet.
Daar heb je wel gelijk in, objectief gezien.

Maar:
  • stuurwielverwarming is een no-brainer voor mij (en < 300,-, dus voor BMW-begrippen bijna gratis), heel fijn als je ook maar een beetje koude vingers hebt
  • stoelverwarming is standaard op High Executive, en is echt heel prettig
  • standkachel had ik mezelf beloofd aan te vinken als ie ooit op de 3-serie kwam. Dat is vanaf de laatste generatie (G20). Belachelijk duur, kansloze displaysleutel erbij, eigenlijk in eerst instantie niet heel prettig (pro tip: vertrek een kwartier later dan dat je de standkachel instelt). Maar toch is het zo fijn in de winter
  • achterbankverwarming heb ik niet, met name omdat de kids nog in stoeltjes zaten toen ik hem kreeg. Ze zijn wel jaloers op mijn stoelverwarming (vinden het ook geweldig om voorin te zitten), dus wie weet bij de volgende?
En dan ben ik eigenlijk helemaal geen kouklem verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

fsfikke schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Niet in elk stuur, maar wel in sommige sturen waar een trillingsmotor in zit voor de lane change warning. Dan heb je eigenlijk alleen een knopje op je stuurkolom nodig bij de F generatie en VO-coding nodig om het te gebruiken.
Mijn stuurt trilt zeker. Maar de dealer zegt:
Ik heb het nog een keer voor je nagevraagd omtrent het stuurwiel en stuurwielverwarming. Het lijkt heel simpel klik en klaar, maar zo gaat het niet bij BMW. Aangezien dit niet nieuw besteld is bij de fabriek zullen wij de stuurwielverwarming niet werkend kunnen krijgen. Uiteraard een stuurwiel met het knopje stuurverwarming is te bestellen. Het nadeel is dan dat het knopje niet werkt. Dit is niet mogelijk. Vandaar ik het jou niet kan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Eagle Creek schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:06:
[...]

Mijn stuurt trilt zeker. Maar de dealer zegt:

[...]
Een dealer is ook maar een autoverkoper waar toevallig een BMW logo op de gevel plakt. Het kan zeker wel, maar het is niet iets wat ze als kant-en-klaar oplossing aan willen bieden aan elke huisvrouw.

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1231186

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:30
Je kan relatief eenvoudig zelf controleren of het stuurwiel voorbereid is hiervoor. Allereerst dien je een M-sport stuur te hebben met een trillingsmotor wat fsfikke ook al zegt. Vervolgens kan je vrij eenvoudig de airbag verwijderen en de onderste bekleding lossen die vast zit met een aantal T20 schroeven. Genoeg filmpjes op Youtube te vinden die uitleggen hoe dit moet.

Vervolgens moet je onderaan het stuur aan de rechterzijde zoeken naar bedrading die het stuur in gaat.

Hier is het stuur wel voorbereid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXJwYtO1aVlW6pQCkpRMfZ85zWs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vN8waDxJMkgw7X1mDl88rFTD.jpg?f=user_large

Hier is het stuur niet voorbereid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91yJiDknbciE3iSXwUuM0tO-vKU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KxFoCIiqqo56AXcREb3nNl4R.jpg?f=user_large

Als je de voorbereiding hebt dan is stuurwiel verwarming vrij eenvoudig zelf te retrofitten, kosten zijn rond de 80 euro (voor onderbekleding en de knop zelf) als je al over bimmercode beschikt. Heb het zelf overigens ook zo gedaan, heeft mij ongeveer 30 min gekost inclusief het coden.

Moet binnenkort mijn banden verwisselen, zou graag een set Michelin PS4S willen laten monteren, waar laten jullie dit doen? Zoek een goede partij die een juiste machine heeft staan voor 19" wielen zodat ze mijn velgen niet beschadigen.

[ Voor 3% gewijzigd door cyntax op 26-07-2021 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

cyntax schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:26:
Je kan relatief eenvoudig zelf controleren of het stuurwiel voorbereid is hiervoor. Allereerst dien je een M-sport stuur te hebben met een trillingsmotor wat fsfikke ook al zegt.
Ik heb geen M sport stuur. Maar ik zou zeggen dat ik ook non-m met verwarming heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Eagle Creek schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:52:
[...]

Ik heb geen M sport stuur. Maar ik zou zeggen dat ik ook non-m met verwarming heb gezien.
Het is sowieso mogelijk, maar sommige m-sturen hebben het al in het stuur ingebouwd waardoor je dus niet een heel nieuw stuur moet kopen. Bij een normaal stuur zal je altijd een nieuw stuur moeten kopen met het verwarmingselement. De overige stappen zijn gelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 26-07-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

fsfikke schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:55:
[...]

Het is sowieso mogelijk, maar sommige m-sturen hebben het al in het stuur ingebouwd waardoor je dus niet een heel nieuw stuur moet kopen. Bij een normaal stuur zal je altijd een nieuw stuur moeten kopen met het verwarmingselement. De overige stappen zijn gelijk.
Ik wilde best een nieuw stuur kopen maar zoals ik hierboven schreef zegt de dealer dat ook dat geen optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Eagle Creek schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:46:
[...]

Ik wilde best een nieuw stuur kopen maar zoals ik hierboven schreef zegt de dealer dat ook dat geen optie is.
Ik weet niet op hoeveel manieren ik nog duidelijk kan maken dat de dealer uit z’n nek lult :p

Hij wil het niet doen, het kan technisch prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

fsfikke schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:51:
[...]

Ik weet niet op hoeveel manieren ik nog duidelijk kan maken dat de dealer uit z’n nek lult :p

Ja sorry. Misschien gaf ik 't verkeerd aan.
Wellicht verschil tussen willekeurige f30 en g20 phev? Ik ga m'n licht nog wel eens opdoen..

Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 08:12
fsfikke schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:51:
[...]

Kennelijk is het benodigde coderen om een of andere dubieuze reden niet mogelijk bij bmw zelf voor een retrofit.. dus de dealer kan het idd niet, bmw zelf wil het niet.. waarom? Geen idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Moet binnenkort mijn banden verwisselen, zou graag een set Michelin PS4S willen laten monteren, waar laten jullie dit doen? Zoek een goede partij die een juiste machine heeft staan voor 19" wielen zodat ze mijn velgen niet beschadigen.
Ik heb zaterdag een setje Goodyear F1 SS besteld bij Pneus voor een goede prijs, laat ze net als de vorige keer bij https://autoservicenieland.nl/ monteren, is de vorige keer goed bevallen en was dacht 20,- per band kwijt aan montage.

nu heb je aan die garage niet zoveel als je niet in Zoetermeer woont natuurlijk, want auto achtergelaten en op leenfiets op en neer naar huis ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Accident op 26-07-2021 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hier een voorbeeld van iemand die het bij een G30 heeft gedaan: https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1683441 een andere VO coderen kan ook gewoon op een Gxx.

Het is gewoon redelijk ingewikkeld geworden met een nieuwe stuurkolom en bedrading waardoor BMW zegt dat ze het niet aanbieden als retrofit. Maar (10e keer) het kan wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

...

Paar weken terug ook 4x PS4S gemonteerd gekregen op 19“ bij Bandentaxi. Werkt zelfstandig, snel, nauwkeurig en ook prijzen heel competitief. Gezellig gebabbeld tijdens het wisselen.
Trouwens de michelins zijn echt, echt heel goed!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik denk dat hier wel de kennis zit, even wat vraagjes over E-Sys.
- Klopt het dat de DRL achterlichten vallen onder VO-code en je daarom geen token / launcher nodig hebt?
- Mocht dat onjuist zijn, dan wordt verwezen naar E-Sys Launcher PRO 2.8.2. Klinkt heel officieel, maar als ik zie waar je dit moet downloaden neem ik aan dat dit illegale software is?

Ik kan natuurlijk ook Bimmercode gebruiken maar wellicht dat ik in de toekomst nog wat meer wil programmeren zoals SLI (is ook een FSC voor nodig) en als ik me niet vergis is dat FDL-code.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Ik laat tegenwoordig de dealer m'n velgen verneuken; kan ie gelijk nieuwe leveren als dat zo is.

Zeker met 19" en RFT's heb je lui + machines nodig die het werk netjes doen zonder ze te beschadigen... want dat laatste kunnen doorsnee-bandenboeren prima (helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024

Gewoon een banden specialist opzoeken in de buurt. En dan bedoel ik niet de kwikfit, maar vaak zit er wel een kleine speciaalzaak in elke regio.
bij het wegbrengen van de auto nog even benoemen dat je echt heel zuinig bent op je velgen, dan weet je zeker dat ze er goed op letten.

Voor 19" is trouwens nauwelijks bijzondere apparatuur nodig, het gaat meer om het vakmanschap van de gene die het monteert. De meeste vrij recente professionele machines zijn hier prima voor geschikt, tenzij je het koopje van de HBM meerekent..

[ Voor 15% gewijzigd door --MP-- op 27-07-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Ik wil het M Sport-stuurwiel in mijn F20, dat ik er zelf after market in heb laten zetten (door productieproblemen was het niet mogelijk deze destijds af fabriek te leveren) er weer uit laten halen en het originele, maar wel vreselijk lelijke stuur dat standaard in de F20 zat, weer terug laten plaatsen.

Iemand een adresje waar je dit op korte termijn voor een zacht prijsje kunt doen? Wil het M Sport-stuur verkopen, maar als ik het bij een dealer of garage laat doen krijg ik waarschijnlijk weer een gepeperde rekening....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Beam87 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:58:
Ik wil het M Sport-stuurwiel in mijn F20, dat ik er zelf after market in heb laten zetten (door productieproblemen was het niet mogelijk deze destijds af fabriek te leveren) er weer uit laten halen en het originele, maar wel vreselijk lelijke stuur dat standaard in de F20 zat, weer terug laten plaatsen.

Iemand een adresje waar je dit op korte termijn voor een zacht prijsje kunt doen? Wil het M Sport-stuur verkopen, maar als ik het bij een dealer of garage laat doen krijg ik waarschijnlijk weer een gepeperde rekening....
Je hebt zelf geen schroevendraaier? :Y)
https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=68957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Zelf doen?
Volgens mij is het plug & play en goed zelf te doen met wat YouTube uitleg er bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Beam87 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:58:

Misschien wil ik hem wel van je overnemen, ik ben nog op zoek naar een dergelijk stuurwiel voor mijn F30. Het alcantara Performance stuurwiel wat ik nu heb bevalt me niet echt. Het overzetten van het stuur kan ik dan wel voor je doen, ik stuur je wel even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiGRoN_NL
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-09 20:24
Je kan relatief eenvoudig zelf controleren of het stuurwiel voorbereid is hiervoor. Allereerst dien je een M-sport stuur te hebben met een trillingsmotor wat fsfikke ook al zegt.

Vervolgens moet je onderaan het stuur aan de rechterzijde zoeken naar bedrading die het stuur in …
Wat als je geen M-sport stuur hebt met trillingsmotor maar een normaal M-sport stuur? Is het dan per definitie niet voorbereid? Of kan het zijn dat het alsnog voorbereid is voor stuurwielverwarming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
BiGRoN_NL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Wat als je geen M-sport stuur hebt met trillingsmotor maar een normaal M-sport stuur? Is het dan per definitie niet voorbereid? Of kan het zijn dat het alsnog voorbereid is voor stuurwielverwarming?
Nee, er zijn nml maar 2 M-sturen die geleverd zijn; met alle voorbereidingen of zonder voorbereidingen.

Edit; geen idee of je het (eenvoudig) kan retrofitten op het stuur zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Pepppie op 27-07-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
Pepppie schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Nee, er zijn nml maar 2 M-sturen die geleverd zijn; met alle voorbereidingen of zonder voorbereidingen.

Edit; geen idee of je het (eenvoudig) kan retrofitten op het stuur zelf.
Er zijn meer varianten: met gaatjes voor montage van de schakelflippers en zonder gaatjes. Deze gaatjes zijn er overigens eenvoudig zelf in te boren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Spollie schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Er zijn meer varianten: met gaatjes voor montage van de schakelflippers en zonder gaatjes. Deze gaatjes zijn er overigens eenvoudig zelf in te boren.
Klopt, alleen zijn er maar 2 varianten qua voorbereidingen voor LDA, verwarming etc.; OF alles zit er in OF niets zit erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Cheesy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:50:
Ik denk dat hier wel de kennis zit, even wat vraagjes over E-Sys.
- Klopt het dat de DRL achterlichten vallen onder VO-code en je daarom geen token / launcher nodig hebt?
- Mocht dat onjuist zijn, dan wordt verwezen naar E-Sys Launcher PRO 2.8.2. Klinkt heel officieel, maar als ik zie waar je dit moet downloaden neem ik aan dat dit illegale software is?

Ik kan natuurlijk ook Bimmercode gebruiken maar wellicht dat ik in de toekomst nog wat meer wil programmeren zoals SLI (is ook een FSC voor nodig) en als ik me niet vergis is dat FDL-code.
DRL is geen VO maar FDL coding, launcher 2.8.2 is verouderd en werkt niet goed met G series.
SLI is een combi van FSC+VO coding, soms ook FDL coding

Esys X of. launcher 3.7 kunnen wel overweg met G series en dan ook nog een moderne versie van Esys zelf is nodig.

Evt kan ik het ook voor je uit handen nemen ;) https://www.bimmercodes.nl

[ Voor 4% gewijzigd door PSYch0landeR op 27-07-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

PSYch0landeR schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:44:
[...]

Evt kan ik het ook voor je uit handen nemen ;) https://www.bimmercodes.nl
€ 12,50 per codering
Ik vind het nogal aan de prijs.
Daarnaast is zeker de helft van de functies die getoond wordt bij de G20 al standaard of instelbaar via iDrive bij mjj.

[ Voor 17% gewijzigd door Eagle Creek op 27-07-2021 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Naar de dealer gaan is ook niet goedkoop.

Maar inderdaad bij de G20 zijn bepaalde functies al mogelijk om zelf te kiezen omdat BMW die eindelijk wel standaard beschikbaar maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:42
Eagle Creek schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:16:
[...]

[...]

Ik vind het nogal aan de prijs.
Daarnaast is zeker de helft van de functies die getoond wordt bij de G20 al standaard of instelbaar via iDrive bij mjj.
€12,50 aan de prijs? Daarvoor moet hij een afspraak met je maken, je in ontvangst nemen, computer aansluiten, coderen, testen of het werkt, factuur maken, btw afdragen enzovoorts. Ik vind het eigenlijk bizar goedkoop.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
B-Real schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:04:
Zelf doen?
Volgens mij is het plug & play en goed zelf te doen met wat YouTube uitleg er bij ;)
Als ik het goed heb is dat verwisselen van een stuurwiel een precies werkje, waarbij het stuur in de juiste positie moet staan en je snel iets forceert als je niet oplet. Daarnaast moeten bepaalde naven exact op elkaar aansluiten. Ik neem daar liever maar geen risico mee. Kan het een duur grapje worden ook 8)7
Spollie schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:47:
[...]

Misschien wil ik hem wel van je overnemen, ik ben nog op zoek naar een dergelijk stuurwiel voor mijn F30. Het alcantara Performance stuurwiel wat ik nu heb bevalt me niet echt. Het overzetten van het stuur kan ik dan wel voor je doen, ik stuur je wel even een PM.
Dat is prima hoor. Ik ben er altijd zuinig mee omgegaan. Het stuur is nog relatief mat en er zitten geen krassen op. Wel is het volgens mij officieel een M Sport-stuur voor een 2 AT/GT, maar dat moet je maar net weten. Ik heb mij er nooit aan gestoord.....iets wat ik wel deed aan het standaard stuur dat er af fabriek op zat. Dat vond/vind ik nog steeds BMW-onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:42
Beam87 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:49:
[...]

Als ik het goed heb is dat verwisselen van een stuurwiel een precies werkje, waarbij het stuur in de juiste positie moet staan en je snel iets forceert als je niet oplet. Daarnaast moeten bepaalde naven exact op elkaar aansluiten. Ik neem daar liever maar geen risico mee. Kan het een duur grapje worden ook 8)7

[...]
Nee hoor, stelt niets voor. Stuur kan er maar op 1 manier op.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Beam87 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:49:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y0pYVpK.jpg

Zie het oranje kader; er zit een nokje in het stuur. Knappe jongen die hem er anders op kan krijgen dan zoals het bedoelt is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Pepppie schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:19:
[quote]Beam87 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:49:
[...]
Zie het oranje kader; er zit een nokje in het stuur. Knappe jongen die hem er anders op kan krijgen dan zoals het bedoelt is :+
Gang is alles 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Beste BMW-fanaten,

Wat zouden jullie doen?
- E46 325 kopen (coupe of compact) en laten tunen zodat vermogen vrijwel identiek is als een E46 330 (met SMG-bak of automaat)
- of een E46 330 kopen (handgeschakeld/automaat)?

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Tunen? Bij een blok zonder turbo? Hoe ga je dat doen dan? Althans, ik neem aan dat je benzine bedoelt want als mijn geheugen me niet bedriegt was er toen geen 325d.
Koop dan gewoon een 330.
Eagle Creek schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:25:
[...]

Tja wat is zinloos. Voor heb ik het in de winter heel vaak aan. En als je vaak mensen meeneemt achterin is dat dus net zo prettig. Luxe? Misschien maar dat zijn veel opties.
Voor wel, ja. Achter zit bijna nooit een volwassene. Heel soms, meestal een kinderstoeltje. Die heeft weinig aan de verwarming.
[...]

Herkenbaar :D. Stuurverwarming met stip op 1. 360 camera ook erg handig. Instelbaar onderstel ook leuk.
Must have voor de toekomst: stoelventilatie!
Pagina: 1 ... 127 ... 370 Laatste