Smotske schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:35:
Ik heb de "gewone" gehad. 3 en 4. In runflat en non-runflat. Runflats cupten bij mij sneller. Hebben ze al snel eens wat last van, maar runflats heb ik vervangen bij 3,5/4mm. Werd gek van het lawaai.
Runflats stuiteren ook meer, dus als je al een platte band hebt...
Dat verschilt ook heel erg per merk
De Potenza's die er bij mij onder lagen was ik
niet echt over te spreken, maar de Conti EC die er nu onder zitten zijn een heel ander verhaal. Veel betere band uiteraard, maar ook stiller en comfortabeler - comfortabeler dan de non-RFT's die ik 5 jaar geleden onder m'n Golf had liggen, maar wel ongeveer even dik. Het is afwachten hoe rap deze slijten, daarvoor zitten ze er nog niet lang genoeg onder. Ik heb wel bewust voor de Conti's gekozen omdat de MPSS destijds niet leverbaar was in mijn maten met RFT en m'n bandenboer zei dat Pirelli's P0's er echt heel rap aan gaan, zelfs zonder stampen.
De Potenza's waren bij mij gewoon netjes egaal afgesleten aan de achterkant, lawaai viel reuze mee, kan niet zeggen dat het meer dan standaard rolgeluid was. De voorbanden waren een stuk nieuwer, dus die heb ik nog steeds beneden liggen met zo'n 6mm aan profiel. Toch besloten alles te vervangen omdat ik niet onder de indruk was. De achterbanden heb ik wat geholpen met de slijtage (

) maar de voorbanden op die manier opvreten is wat lastiger
Blijkt ook wel dat het een minder populaire band is, want ik kom hem niet echt kwijt. De combinatie van de maat én RFT maakt dat er niet bijster veel auto's zijn waar ze op passen. De enige reacties die ik op MP kreeg zijn van het kaliber "30 euries", zonder naam of wat dan ook er bij. Nu hoef ik er niet de hoofdprijs voor te hebben, maar het is ook geen 165/60r14