Crosspost uit het Show je auto topic:
Mijn nieuwe auto is een BMW 535i M-sport (F10) uit 2016 met 66k op de teller in de kleur Carbonschwarz. Zo zag ie eruit toen ik hem kocht:
Zo ziet ie er nu uit:
Gemaakte aanpassingen:
- BC Racing Street/Track coilover kit laten monteren (dus duurdere M-sport onderstel eronder uit maar daar krijg ik hem niet zo mooi laag mee en het oude onderstel houd ik als reserve)
- 20" STRÖM STR3 velgen (breedset) ter vervanging van de originele 19" BMW Style 351 velgen (breedset)
- Originele zilver/chroomkleurige BMW grill vervangen door een hoogglans zwarte BMW M-performance grill
- BMW M-performance spoiler in hoogglans zwart gemonteerd op achterklep
- Spiegels fenders en stripjes op de deurgrepen in chroom/zilver laten wrappen in hoogglans zwart.
- Raamlijsten waren af-fabriek al hoogglans zwart.
- Zilverkleurige typeaanduiding (535i) op achterklep vervangen door hoogglans zwarte typeaanduiding
- Stage 1 tune op de versnellingsbak laten uitvoeren
- Stage 1 tune op de twinturbo laten uitvoeren
- Re-mapping van elektronische gaspedaal laten uitvoeren
- Verschillende aanpassingen met BimmerCode
Auto is van 306PK en 400nm naar 375PK en 520nm gegaan. Ik weet dit exact doordat ie voor en na op een dyno heeft gestaan. Hij loopt nu echt als een zonnetje. Ben er heel erg blij mee. De 5-serie heb ik van jongs af aan altijd één van de mooiste auto's ooit gevonden. Mijn droomauto is een BMW M5 E34 Nürburgring Edition.
Ik gaf eerder aan in dit BMW-topic wat ik van plan was met mijn auto en toen werd het door velen afgedaan als "sjonnie". Ik ben het daar totaal niet mee eens. Dat vind ik wat voor Golfjes of van die "getunede" Civics van jongetjes van net 18. Blijft kwestie van smaak natuurlijk.