Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 129 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Heeft de nieuwe 118i van mijn vrouw ook inderdaad. Zou het start/stop systeem zelf gewoon uit programmeren. Vooral met een automaat is het erg vervelend en tricky omdat je soms denk de auto uitgezet te hebben, laat je rem los en rij je vooruit (tegen auto voor je aan).

Mijn moeder is dat al eens overkomen, die knalde tegen dr eigen auto aan :D. Kortom programmeer dit bij alle BMW's in de familie standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Bas_dj schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:28:
[...]

Als toevoeging heb ik hier ook nog:
* 5x knipperlicht ipv 3 (zeker handig met lane assist)
* Tank leeg melding naar 100km ipv 50km (zeker als je wat lange afstanden rijdt veel beter)
* 340i/M layout in het dashboard ipv de standaard. Tellers zijn mooier
* Standaard op adaptive onderstel ipv comfort (bij start-up dus)
* M video bij opstarten op het scherm
Die eerste werkt niet meer op mijn 2019 F23.

En dat adaptief onderstel, welke functie is dit?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24

_Arthur

blub

Snake schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:50:
[...]

S2VF Adaptive M chassis

Als optie; heeft je auto dit niet, heb je niets aan de functie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:54

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bender schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:08:
Heeft er iemand ervaring met een BMW met ActiveHybrid 5?

Ik had een auto gezien die dit had, heeft weinig meerwaarde (9 km bereik oid) maar het zit eenmaal op de auto die ik gezien had. Maar omdat het geen meerwaarde heeft wil ik ook niet dat het heel probleemgevoelig is.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
De F10 bedoel je toch?

Dat is een hybride zoals een toyota prius.

een mild hybrid is een hybride met een 48v accu.
een hybrid heeft meestal 150v of meer op een tractie accu
een plugin hybride heeft een tractie accu van 300v tot 400v
en dan BEV 300-800v

ja het veel meer complex.

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
alexke1988 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:03:
[...]
De F10 bedoel je toch?

Dat is een hybride zoals een toyota prius.

een mild hybrid is een hybride met een 48v accu.
een hybrid heeft meestal 150v of meer op een tractie accu
een plugin hybride heeft een tractie accu van 300v tot 400v
en dan BEV 300-800v

ja het veel meer complex.
Een F10 inderdaad.

Maar zeg je nu dat omdat het complex is dat het ook onbetrouwbaarder is of meer kosten aan komen? Of begrijp ik je post niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

_Arthur schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:55:
[...]

S2VF Adaptive M chassis

Als optie; heeft je auto dit niet, heb je niets aan de functie :+
Ik heb die optie! Ik bedoel, welke setting is dat om dat standaard aan te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:51
Zijn die activehybrid modellen destijds niet voortgekomen uit een samenwerking tussen BMW en Toyota? Ik herinner me dat ergens gelezen te hebben. Als het dezelfde (elektrische) techniek is als in een Toyota Prius dan is het gewoon goed en betrouwbaar. Ik heb geen noemenswaardige zaken gelezen in het verleden over betrouwbaarheidsproblemen bij de Priussen. Het elektrische systeem vergt daarnaast niet additioneel periodiek onderhoud voor zover ik weet. Dus de onderhoudskosten zijn hetzelfde als een normale 6 cylinder F10.

[ Voor 20% gewijzigd door cyntax op 09-08-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

elmerblues schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:12:
[...]

Ik reed toevallig laatst in een splinternieuwe 118i met dezelfde motor (3 cilinder) en die schokken/dreunen bij uit- en aanzetten van de motor vielen mij ook al op. Voelt alsof de motor een koprol onder de motorkap maakt.

Schijnt een producteigenschap van die 3 pitters te zijn.
Logisch toch? Als je een wiel moet duwen en je mag maar 3 keer per rotatie duwen, dan moet je een pak harder duwen dan 6 keer...
cyntax schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:15:
Zijn die activehybrid modellen destijds niet voortgekomen uit een samenwerking tussen BMW en Toyota? Ik herinner me dat ergens gelezen te hebben. Als het dezelfde (elektrische) techniek is als in een Toyota Prius dan is het gewoon goed en betrouwbaar. Ik heb geen noemenswaardige zaken gelezen in het verleden over betrouwbaarheidsproblemen bij de Priussen. Het elektrische systeem vergt daarnaast niet additioneel periodiek onderhoud voor zover ik weet. Dus de onderhoudskosten zijn hetzelfde als een normale 6 cylinder F10.
Ik weet niet of de ActiveHybrid 5 dezelfde batterij heeft als de ActiveHybrid 7, maar als de batterij kapot gaat is het 10,000 euro, en dan werkt bijvoorbeeld de AC niet meer, aangezien die een electrische pomp heeft ipv op de motor zelf.

https://www.bimmerfest.co...ive-hybrid-3-5-7.1330269/

[ Voor 26% gewijzigd door Snake op 09-08-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Laatst online: 14:51
Klopt, 10k euro voor het vervangen van het gehele accupakket door een BMW dealer. Je kan tegenwoordig ook individuele cellen laten vervangen die kapot zijn, dat is aanzienlijk goedkoper.

Een Nederlands bedrijf die dat bijvoorbeeld doet:
https://www.battery-bna.com/

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 09-08-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

cyntax schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:42:
Klopt, 10k euro voor het vervangen van de gehele accupakket door een BMW dealer. Je kan tegenwoordig ook individuele laten cellen vervangen die kapot zijn, dat is aanzienlijk goedkoper.

Een Nederlands bedrijf die dat bijvoorbeeld doet:
https://www.battery-bna.com/
Ha, dat verandert de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07:25
Snake schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:50:
[...]

Via Body Domain Controller

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1742089

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 22:21
Bas_dj schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:28:
[...]

Als toevoeging heb ik hier ook nog:
* 5x knipperlicht ipv 3 (zeker handig met lane assist)
* Tank leeg melding naar 100km ipv 50km (zeker als je wat lange afstanden rijdt veel beter)
* 340i/M layout in het dashboard ipv de standaard. Tellers zijn mooier
* Standaard op adaptive onderstel ipv comfort (bij start-up dus)
* M video bij opstarten op het scherm
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik zou 1, 2 en 5 niet doen, hooguit 3 en 4.
Wat ik wel zou doen (mits aan de orde):
- xenon zo kort mogelijk sproeien
- raam blijft dichtgaan bij openen deur
- spiegels klappen in na 0,1s de knop inhouden
- DRL achter
- knop van de ab opent en sluit de kofferbak
- kofferbakknop in auto (bij voet) kan ook sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:18
Fonta schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:28:
Hier sinds vorige week ook een paar nieuwe bandjes onder de auto.
Zijn Michelin Pilot Sport 4 XL non-runflat geworden.
Kerel wou er eerst 4S onder stoppen, volgens hem maakte dat een groot verschil. De reviews op internet zeggen toch wat anders.
Uiteindelijk was de 4S niet in de juiste maat leverbaar en is het de 4 geworden.
2x 245/40ZR19 (98Y) en 2x 275/35ZR19 (100Y).

In vergelijking met de oude versleten runflat banden is dit echt een hemelsbreed verschil. Veel meer grip, stiller en net een stukkie zachter.
Onder welke auto? Nog getwijfeld over de Goodyear F1 SS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
zunrob schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:18:
[...]

Onder welke auto? Nog getwijfeld over de Goodyear F1 SS?
Onder een BMW F10 535i. Goodyears heb ik niet eens aan gedacht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07:25
Pannencouque schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:30:
[...]

Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik zou 1, 2 en 5 niet doen, hooguit 3 en 4.
Wat ik wel zou doen (mits aan de orde):
- xenon zo kort mogelijk sproeien
- raam blijft dichtgaan bij openen deur
- spiegels klappen in na 0,1s de knop inhouden
- DRL achter
- knop van de ab opent en sluit de kofferbak
- kofferbakknop in auto (bij voet) kan ook sluiten
Dat klopt. Het is natuurlijk ook onderhevig hoe de auto gebruikt wordt. Zo rijd ik frequent op en neer naar het zuiden van Duitsland, waarbij ik merk dat de lane assist op hogere snelheden wel eens wil “corrigeren”. 5x knipperen zorgt er voor dat ik geen zwiep krijg op 160+..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannencouque
True. Ik heb al dat soort hulpsystemen uit staan, dus dan krijg je die zwieper sowieso niet. En ik ben een echte BMW-rijder die niet altijd z'n knipperlichten gebruikt, dus dan zou het nóg irritanter zijn.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 17:50

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Crosspost uit het Show je auto topic:

Mijn nieuwe auto is een BMW 535i M-sport (F10) uit 2016 met 66k op de teller in de kleur Carbonschwarz. Zo zag ie eruit toen ik hem kocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yq9XjgDfTwvOfWhdmmuCpAYCLDw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1YpuRvbOoRMiDTmR9F3LAgE.jpg?f=fotoalbum_medium

Zo ziet ie er nu uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tiaZNKnEM-sOD2xV1GEQFFUMuQo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jr2hzQ9gtgBcoN1immWY1HP.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3GSTWqXrpp73STvVFpwpi5_oQ8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSbtGC9VR02ifzPBUMTeruEc.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-faalcc9r8i0F3vQmQfH2UURCk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knz0jYwVa0XnwLMA35ikTptd.jpg?f=fotoalbum_medium

Gemaakte aanpassingen:
- BC Racing Street/Track coilover kit laten monteren (dus duurdere M-sport onderstel eronder uit maar daar krijg ik hem niet zo mooi laag mee en het oude onderstel houd ik als reserve)
- 20" STRÖM STR3 velgen (breedset) ter vervanging van de originele 19" BMW Style 351 velgen (breedset)
- Originele zilver/chroomkleurige BMW grill vervangen door een hoogglans zwarte BMW M-performance grill
- BMW M-performance spoiler in hoogglans zwart gemonteerd op achterklep
- Spiegels fenders en stripjes op de deurgrepen in chroom/zilver laten wrappen in hoogglans zwart.
- Raamlijsten waren af-fabriek al hoogglans zwart.
- Zilverkleurige typeaanduiding (535i) op achterklep vervangen door hoogglans zwarte typeaanduiding
- Stage 1 tune op de versnellingsbak laten uitvoeren
- Stage 1 tune op de twinturbo laten uitvoeren
- Re-mapping van elektronische gaspedaal laten uitvoeren
- Verschillende aanpassingen met BimmerCode

Auto is van 306PK en 400nm naar 375PK en 520nm gegaan. Ik weet dit exact doordat ie voor en na op een dyno heeft gestaan. Hij loopt nu echt als een zonnetje. Ben er heel erg blij mee. De 5-serie heb ik van jongs af aan altijd één van de mooiste auto's ooit gevonden. Mijn droomauto is een BMW M5 E34 Nürburgring Edition. _/-\o_

Ik gaf eerder aan in dit BMW-topic wat ik van plan was met mijn auto en toen werd het door velen afgedaan als "sjonnie". Ik ben het daar totaal niet mee eens. Dat vind ik wat voor Golfjes of van die "getunede" Civics van jongetjes van net 18. Blijft kwestie van smaak natuurlijk.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pannencouque
Ieder z'n meug, toch? Voor mijn smaak ligt ie te laag, maar dat is voor jou niet belangrijk :)
Hij ziet er wel strak uit zo, maar of ik de mijne zo zou willen met alle zwarte accenten weet ik niet.

Van één punt vind ik wel echt iets: dan geef je zo'n bak geld uit aan een auto, maar staat het ding op Imperial Ecosport? Sowieso is die laatste term al onmogelijk, maar dit soort merken is toch vragen om problemen? Kijk even naar deze test: https://www.autobandentes...45-r18/stopping-distance/ - Plek 48/50. Daar zou ik m'n schoonmoeder niet eens mee op pad sturen :/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 21:58
Pannencouque schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:58:
Ieder z'n meug, toch? Voor mijn smaak ligt ie te laag, maar dat is voor jou niet belangrijk :)
Hij ziet er wel strak uit zo, maar of ik de mijne zo zou willen met alle zwarte accenten weet ik niet.

Van één punt vind ik wel echt iets: dan geef je zo'n bak geld uit aan een auto, maar staat het ding op Imperial Ecosport? Sowieso is die laatste term al onmogelijk, maar dit soort merken is toch vragen om problemen? Kijk even naar deze test: https://www.autobandentes...45-r18/stopping-distance/ - Plek 48/50. Daar zou ik m'n schoonmoeder niet eens mee op pad sturen :/.
Of juist wel? Volgens die test is ie in het nat iig beter dan #1 PS4 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Tja.. dat is idd een dingetje die banden. Ik heb toen ik nieuwe velgen ging kopen er banden bij laten monteren en niet gevraagd (zo stom 8)7 ) welk merk en type het ging worden. De verkoper heeft het ook niet gevraagd. Toen ik ze kwam ophalen (monteren is later gebeurd tegelijk met de schroefset) was het kwaad al geschied en had ik er vrede mee. Maargoed, ik schaf voor de winter nieuwe banden aan en dat worden natuurlijk wel banden van een A-merk. :)

Ik weet dat het aan mij ligt maar originele hoogte krijg ik SUV gevoelens bij. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Techno Overlord op 10-08-2021 14:50 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Techno Overlord schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:46:
[...]

Tja.. dat is idd een dingetje die banden. Ik heb toen ik nieuwe velgen ging kopen er banden bij laten monteren en niet gevraagd (zo stom 8)7 ) welk merk en type het ging worden. De verkoper heeft het ook niet gevraagd. Toen ik ze kwam ophalen (monteren is later gebeurd tegelijk met de schroefset) was het kwaad al geschied en had ik er vrede mee. Maargoed, ik schaf voor de winter nieuwe banden aan en dat worden natuurlijk wel banden van een A-merk. :)
Dat scheelt al een beetje. Ik zou er nog nu niet op willen rijden maar dat zal wel aan mij liggen.
Mnup_1 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Of juist wel? Volgens die test is ie in het nat iig beter dan #1 PS4 😎
Dat is dan ook een abominabele waarde voor die band...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 20:40
Pannencouque schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:56:
[...]
Dat scheelt al een beetje. Ik zou er nog nu niet op willen rijden maar dat zal wel aan mij liggen.
Ligt aan jou, is juist lekker een beetje driftgrage bandjes waarbij je minder hard hoeft te werken om de kont om te zetten :) En verder valt het ook wel mee met die testscores, in meters gezien ligt het allemaal vrij dicht bij elkaar en in nat zou deze band volgens die test zelfs meer grip hebben dan een PS4.
En een PS4 staat nou niet echt bekend als slechte band...

[ Voor 26% gewijzigd door Het Fantoom op 10-08-2021 23:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

[...]

En achter Tristar Sportpower, ook al van die toppers. Echt waarom zitten er niet minstens 4 dezelfde banden onder als je ze nieuw laat monteren? En waarom geef je kennelijk niets om tractie en veiligheid, terwijl je auto er wel tiptop bij moet staan én meer vermogen moet hebben dmv een tune?

Maargoed zoals eerder gezegd: ieder z'n meug

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Techno Overlord schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:53:

Mijn nieuwe auto is een BMW 535i M-sport (F10) uit 2016 met 66k op de teller in de kleur Carbonschwarz. Zo zag ie eruit toen ik hem kocht:
[Afbeelding]

Zo ziet ie er nu uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gemaakte aanpassingen:
- BC Racing Street/Track coilover kit laten monteren (dus duurdere M-sport onderstel eronder uit maar daar krijg ik hem niet zo mooi laag mee en het oude onderstel houd ik als reserve)
- 20" STRÖM STR3 velgen (breedset) ter vervanging van de originele 19" BMW Style 351 velgen (breedset)
- Originele zilver/chroomkleurige BMW grill vervangen door een hoogglans zwarte BMW M-performance grill
- Spiegels fenders en stripjes op de deurgrepen in chroom/zilver laten wrappen in hoogglans zwart.
- Zilverkleurige typeaanduiding (535i) op achterklep vervangen door hoogglans zwarte typeaanduiding

Auto is van 306PK en 400nm naar 375PK en 520nm gegaan. Ik weet dit exact doordat ie voor en na op een dyno heeft gestaan. Hij loopt nu echt als een zonnetje. Ben er heel erg blij mee. De 5-serie heb ik van jongs af aan altijd één van de mooiste auto's ooit gevonden. Mijn droomauto is een BMW M5 E34 Nürburgring Edition. _/-\o_

Ik gaf eerder aan in dit BMW-topic wat ik van plan was met mijn auto en toen werd het door velen afgedaan als "sjonnie". Ik ben het daar totaal niet mee eens. Dat vind ik wat voor Golfjes of van die "getunede" Civics van jongetjes van net 18. Blijft kwestie van smaak natuurlijk.
Ben op zich wel geinterreseerd in de volgende zaken die je hebt laten uitvoeren:
Kan je hier meer over vertellen? En ook waar je dit hebt laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:36
Velgen passen totaal niet bij de (lijnen van de) auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

[Afbeelding]

Zo ziet ie er nu uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gemaakte aanpassingen:

Dat ding kan wel wat spoorverbreders gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46
@Pannencouque je kwam van een Civic ofzo toch?

Maar veel plezier met de auto. Jouw smaak en voorkeuren zijn wel wat anders dan de meeste in dit topic hebben. En dat je dan inderdaad allerlei optische wijzigingen doet maar het je geen biet interesseert wat voor rubber er onder ligt, helpt je casus ook niet echt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:35
Ieder zijn ding natuurlijk, het is ook niet mijn smaak.

Als ik zelf in de markt was voor zo'n auto zou ik een exemplaar in de staat zoals jij hem nu hebt ook altijd met een grote boog voorbij lopen.

En die banden hadden ze natuurlijk zo om kunnen wisselen voor iets anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Loei123 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:38:

Moeten ze dat wel hebben liggen. Vind het zelf al bijzonder dat je zulk grote, lage banden in ecosport uitvoeringen hebt uberhaupt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Lekker belangrijk wat anderen ervan vinden; je rijdt hem voor jezelf. Echter; je kunt wel verwachten dat als je deze foto's deelt (en al eerder je plannen), dat mensen hun mening geven :)

Om die van mij te geven; ik vond het echt een hele mooie auto toen hij OEM was (dus jouw eerste foto). Je hebt er veel geld tegenaan gegooid en ik hoop gewoon oprecht dat jij er helemaal gelukkig mee bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 11:14
Werelds schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Dat verschilt ook heel erg per merk :)

De Potenza's die er bij mij onder lagen was ik niet echt over te spreken, maar de Conti EC die er nu onder zitten zijn een heel ander verhaal. Veel betere band uiteraard, maar ook stiller en comfortabeler - comfortabeler dan de non-RFT's die ik 5 jaar geleden onder m'n Golf had liggen, maar wel ongeveer even dik. Het is afwachten hoe rap deze slijten, daarvoor zitten ze er nog niet lang genoeg onder. Ik heb wel bewust voor de Conti's gekozen omdat de MPSS destijds niet leverbaar was in mijn maten met RFT en m'n bandenboer zei dat Pirelli's P0's er echt heel rap aan gaan, zelfs zonder stampen.

De Potenza's waren bij mij gewoon netjes egaal afgesleten aan de achterkant, lawaai viel reuze mee, kan niet zeggen dat het meer dan standaard rolgeluid was. De voorbanden waren een stuk nieuwer, dus die heb ik nog steeds beneden liggen met zo'n 6mm aan profiel. Toch besloten alles te vervangen omdat ik niet onder de indruk was. De achterbanden heb ik wat geholpen met de slijtage (})) maar de voorbanden op die manier opvreten is wat lastiger :P

Blijkt ook wel dat het een minder populaire band is, want ik kom hem niet echt kwijt. De combinatie van de maat én RFT maakt dat er niet bijster veel auto's zijn waar ze op passen. De enige reacties die ik op MP kreeg zijn van het kaliber "30 euries", zonder naam of wat dan ook er bij. Nu hoef ik er niet de hoofdprijs voor te hebben, maar het is ook geen 165/60r14 :P
De Potenza sport is een compleet andere band dan de reguliere Potenza's en doet het een stuk beter in reviews.
https://www.tyrereviews.c...-UHP-Summer-Tyre-Test.htm
Heb ze zelf een tijd geleden laten monteren en ze zijn vergelijkbaar met de Eagle F1 asym5 als ze koud zijn en als ze warm zijn is het een heel ander verhaal :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannencouque
418O2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:32:
@Pannencouque je kwam van een Civic ofzo toch?

Maar veel plezier met de auto. Jouw smaak en voorkeuren zijn wel wat anders dan de meeste in dit topic hebben. En dat je dan inderdaad allerlei optische wijzigingen doet maar het je geen biet interesseert wat voor rubber er onder ligt, helpt je casus ook niet echt ;)
Wat probeer je nou te doen? Al zou ik van een Civic komen, dan mag ik toch nog steeds m'n mening geven? "Jij mag er niets van vinden want jij bent stom!" Dat is de indruk die je nu wekt.

En dan leg je ook nog eens een connectie die er niet is want ik heb nog nooit een meter in een Civic (mee)gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Pannencouque schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:35:
[...]
Wat probeer je nou te doen? Al zou ik van een Civic komen, dan mag ik toch nog steeds m'n mening geven? "Jij mag er niets van vinden want jij bent stom!" Dat is de indruk die je nu wekt.

En dan leg je ook nog eens een connectie die er niet is want ik heb nog nooit een meter in een Civic (mee)gereden.
Dat je hier tussen BMW rijders zit die wat puristisch kunnen zijn. Ik meende dat er iemand hier een Civic had en nu een BMW ging kopen.

Je maakt je een stuk drukker dan nodig maat :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik oordeel nergens over, maar ik vind je opmerking wel opmerkelijk. Je hebt 'Sjonnies' bij alle merken... van bijvoorbeeld Honda tot BMW. Alleen het 'canvas' (de auto) is soms wat duurder dan bij andere 'Sjonnies'. Maar goed, je moet het zelf mooi vinden, daar gaat het om... maar men mag er natuurlijk wel een oordeel over hebben.
Techno Overlord schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:46:
Tja.. dat is idd een dingetje die banden. Ik heb toen ik nieuwe velgen ging kopen er banden bij laten monteren en niet gevraagd (zo stom 8)7 ) welk merk en type het ging worden. De verkoper heeft het ook niet gevraagd. Toen ik ze kwam ophalen (monteren is later gebeurd tegelijk met de schroefset) was het kwaad al geschied en had ik er vrede mee.
Dubieus... een leverancier die 2 merken monteert (Imperial en Tristar om het maar onder een bepaald bedrag te krijgen). Dan had hij juist moeten overleggen als bepaalde merken niet voorhanden waren. Ik had de velgen lekker zelf bij CMWheels besteld (geen importkosten uit Noord Ierland) en zelf banden gezocht. Bijna 400 pk op die bandjes. Ik hoop dat je goed verzekerd bent, want sommige auto's compenseren de rijkunsten van de chauffeur niet :D

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 12-08-2021 11:18 ]

• CreativeS
  • Niet online
Fonta schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:28:
Zijn Michelin Pilot Sport 4 XL non-runflat geworden.
Kerel wou er eerst 4S onder stoppen, volgens hem maakte dat een groot verschil. De reviews op internet zeggen toch wat anders.
Ze maken pas 'wat' verschil als je ze echt gebruikt... qua temperaturen. Dan laat de PS4S nog net wat meer toe dan de PS4. Beide zijn gewoon goede banden en soms overtreft de PS4 de PS4S zelfs, hetgeen ook gewoon mogelijk is aangezien ze beide tot verschillende 'families' behoren. Ik heb de PS4S op mijn 325iA en de PS4 op de 318tiA van mijn vriendin. De achterbanden hadden (op mijn wagen) na ruim 30.000km nog maar ongeveer 3mm over (dot 1719). Dit terwijl ik vaak een vrij rustige rijder ben. Ik heb ze maar laten vervangen. Geen zin in een 'adviespunt' op mijn APK.

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 12-08-2021 11:43 ]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

Eagle Creek

Breathing security

CreativeS schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Dubieus... een leverancier die 2 merken monteert (Imperial en Tristar om het maar onder een bepaald bedrag te krijgen). Dan had hij juist moeten overleggen als bepaalde merken niet voorhanden waren. Ik had de velgen lekker zelf bij CMWheels besteld (geen importkosten uit Noord Ierland) en zelf banden gezocht. Bijna 400 pk op die bandjes. Ik hoop dat je goed verzekerd bent, want sommige auto's compenseren de rijkunsten van de chauffeur niet :D
Dit vind ik ook wel vreemd. Je bestelt 4 nieuwe velgen met 4 nieuwe banden en krijgt 2 verschillende merken rubber, zonder overleg of toelichting.

Dat ze voor b-merk gaan zal wel vaker voorkomen, leukere marge. Maar dat vind ik nog minder bout dan 2 merken.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• HeldereM
  • Laatst online: 14:48
Ik heb een BMW 1 serie uit 2016 met Professional navigatie iDrive 5 (iDrive 6 lite skin via Bimmercode geactiveerd). Vroeger kon ik altijd de brandstofprijzen opvragen vanuit de auto maar die menuoptie is al een tijdje verdwenen, ik dacht dat dit was omdat ik geen Connected Drive diensten meer had afgesloten.

Nu heb ik sinds afgelopen weekend de Connected Booster Package afgesloten, RTTI werkt nu weer maar ik kan nog steeds geen brandstofprijzen vinden.

Weet iemand of dit helemaal weg is uit iDrive 5 of moet ik hiervoor BMW Online afsluiten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Fonta schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 02:05:
[...]

Ben op zich wel geinterreseerd in de volgende zaken die je hebt laten uitvoeren:
Kan je hier meer over vertellen? En ook waar je dit hebt laten doen?
Bij Carkings in Echt, Limburg. Ik kan hier niet veel meer over vertellen. Zelf ben ik niet genoeg technisch onderlegd op dit gebied om meer over te zeggen. Ik ben naar hen gegaan met de vraag voor meer power en om wat betere throttle respons te krijgen. Zij hebben vervolgens voorgesteld om deze aanpassingen te doen inclusief voor en na dyno meeting.
Khayma schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 02:24:
Velgen passen totaal niet bij de (lijnen van de) auto.
Ja, vind je? Ik vind ze er wel goed onderpassen. Zoals ik al zei kwestie van smaak denk ik.
Snake schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:34:
[...]
Dat ding kan wel wat spoorverbreders gebruiken.
Ja ik twijfelde eerst nog maar die komen er tijdens mijn vakantie in september wel onder. Vooral voren mag ie wat meer naar buiten komen. Zal een foto posten als ik ze eronder heb.
418O2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:32:

Thanks! :) Ben er ook heel blij mee. Zowel qua looks als qua rijgedrag. Heb er voor zover mogelijk iets persoonlijks van gemaakt en imo goed geslaagd daarin. Ieder zijn ding uiteraard.
Loei123 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:38:
Ieder zijn ding natuurlijk, het is ook niet mijn smaak.

Als ik zelf in de markt was voor zo'n auto zou ik een exemplaar in de staat zoals jij hem nu hebt ook altijd met een grote boog voorbij lopen.

True, ik verwijt de verkoper ook niets hoor. Puur mijn eigen fout. Ik verwijt ook niemand wat die er niets aan vindt. Ik heb datzelfde gevoel namelijk bij de standaard uitgevoerde BMW's.

Heb een aankoopkeuring laten uitvoeren bij de BMW dealer bij mij in de buurt. Auto is verder tiptop in orde. En met niet al te veel moeite heb ik 'm binnen een half dagje weer terug naar origineel.
Pepppie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:18:
[...]

Lekker belangrijk wat anderen ervan vinden; je rijdt hem voor jezelf. Echter; je kunt wel verwachten dat als je deze foto's deelt (en al eerder je plannen), dat mensen hun mening geven :)
100% mee eensch! :) Ik voel mij ook totaal niet aangevallen ofzo hoor als iemand het niet mooi vindt.
CreativeS schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Ik oordeel nergens over, maar ik vind je opmerking wel opmerkelijk. Je hebt 'Sjonnies' bij alle merken... van bijvoorbeeld Honda tot BMW. Alleen het 'canvas' (de auto) is soms wat duurder dan bij andere 'Sjonnies'. Maar goed, je moet het zelf mooi vinden, daar gaat het om... maar men mag er natuurlijk wel een oordeel over hebben.

[...]

Ja precies wat ik ook bedoel he. Wat ik zei is ook maar een mening. Iedereen heeft er een en die mag gegeven worden. Verder ben ik echt geen racer hoor. Ik rijd vrijwel altijd de toegestane snelheid, behalve op de Deutsche Autobahn die nog geen 10 minuten rijden van mijn huis ligt. Daar wil ik m nog wel eens doortrappen. Zit daar iig binnen no-time op de 200+. Ik ben ook absoluut niet van de knallende uitlaten of downpipes en poppers en bangers of whatever. Dat vind ik echt verschrikkelijk bij straat auto's.

Forever raver!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
Is geen kwestie van smaken maar van 'feiten' :+. De F10 heeft geen hoekige strakke lijnen. Dat hebben je velgen wel. De F10 heeft wat 'bollige' lijnen en dat zie je dus ook terugkomen in hun f10 velgenlijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ach joh maak er maar wat van. :) Ik vind ze er heel goed onder passen. Logisch ook want heb ze zelf gekozen. :+

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Techno Overlord schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:38:Ja precies wat ik ook bedoel he. Wat ik zei is ook maar een mening. Iedereen heeft er een en die mag gegeven worden. Verder ben ik echt geen racer hoor. Ik rijd vrijwel altijd de toegestane snelheid, behalve op de Deutsche Autobahn die nog geen 10 minuten rijden van mijn huis ligt. Daar wil ik m nog wel eens doortrappen. Zit daar iig binnen no-time op de 200+. Ik ben ook absoluut niet van de knallende uitlaten of downpipes en poppers en bangers of whatever. Dat vind ik echt verschrikkelijk bij straat auto's.
Fijn hè… een autobahn in de buurt. Hier ook op 10 minuten, de A3. Al rij ik persoonlijk liever 2 uur verder… dan kan je ook nog bochten pakken op hoge snelheid ;)

Ik heb op z’n zachtst gezegd een ongelooflijke grafhekel aan pops n’ bangs, et cetera. Soms zulke mooie M3’s en dan pruttelt dat weg bij het verkeerslicht, aanfluiting. Maar goed, als zij het mooi vinden, dan lach ik er wel om :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 14:38
@CreativeS je weet dat het eigenlijk uit de racerij komt en dat het performance voordelen heeft? Mijn mening is genuanceerder, bij een M3 kan ik het nog begrijpen. Bij sommige auto’s hoort het gewoon omdat het een straat legale race auto is (het zit er dan ook gewoon standaard op vanaf de showroom).

Maar inderdaad.. er zijn helaas teveel gepimpte B auto’s die het hebben, geeft alleen maar geluidsoverlast.

[ Voor 7% gewijzigd door talkatoo op 13-08-2021 07:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Uit de racerij… ja, dat hoeft niet op straat. Het doet afbreuk aan de hele auto. Een M3 (met Eisenmann Race of Superprint) is dan al een aanfluiting, laat staan de 116i van de buren. En dan zeggen ze ook nog: “Ze draaien hun hoofd als ik voorbijrij…” Ja, vanwege dat gesjonnificeerde klappertjespistool wat wel erg belachelijk klinkt! Anyway, ik heb het dan weer niet over een fijne roffel bij terugschakelen/revmatching.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 16:10
Hier (Utrecht) heeft iedere witte Golf en A3 limousine pops and bangs aan staan. Die lelijke viercilinders klinken al voor geen meter, laat staan dat er allemaal gescheet uit die uitlaten komt.

Misschien dat het lekker combineert als je lachgas gebruikt, geen idee.

Crosspost vanuit SJAT:

Gisteren de BMW (dan eindelijk) klaargemaakt voor de vakantie. Auto is netjes uitgelijnd en de airco bijgevuld. Bij de airco moest ongeveer 300 gram bij, dus op zich werd het wel tijd :)

Een ander puntje was de bestuurdersstoel. De naad van het zikvlak was gescheurd, waardoor ik wat minder steun van de wang had:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51371873144_0db1cf6219_c.jpg

Niet heel prettig om 3000+ km mee te gaan rijden. Vrijdag dus even een setje uit Duitsland gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51372145085_f3b97fb419_b.jpg

Helaas geen foto gemaakt van de gemonteerde set, maar ik heb nu ook weer hoofdsteunen achterin. Ik wilde eigenlijk de sportstoelen, maar daar wordt vrolijk €800+ voor gevraagd als ze in een goede staat zijn. Werd me iets te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
talkatoo schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:13:
@CreativeS je weet dat het eigenlijk uit de racerij komt en dat het performance voordelen heeft? Mijn mening is genuanceerder, bij een M3 kan ik het nog begrijpen. Bij sommige auto’s hoort het gewoon omdat het een straat legale race auto is (het zit er dan ook gewoon standaard op vanaf de showroom).

Maar inderdaad.. er zijn helaas teveel gepimpte B auto’s die het hebben, geeft alleen maar geluidsoverlast.
Performance voordeel!? Welke dan :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phorcys
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:04
Na een jaar of 6 achter elkaar VW te hebben gereden nu toch weer terug gegaan naar BMW. In April heb ik een nieuwe 2 serie gran coupe besteld en mag ik morgen gaan ophalen :D Nu las ik ergens dat vanaf deze serie ook 'remote start' mogelijk zou zijn alleen kan er vrij weinig over vinden. Is dit een module dat er standaard al in zit of is dit iets wat af fabriek ingebouwd moet worden?

Dit is ongeveer de configuratie

BMW 218iA GC Business Editon Plus Snapper Rocks Blue
- Model M Sport
- Lichtpakket
- Parking Pack
- Comfort Pack
- Safety Pack
- Audio Media Pack
- Comfort Access
- Active Cruise Control
- BMW live Cockpit Plus
- Extra getint glas achter
- M Koplampen Shadow Line
- M Hoogglans Shadow Line met uitgebreide omvang
- M Achterspoiler
- Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel bestuurderzijde (dat dit nog een optie is sta ik nog steeds van te kijken)

De standaard 18 Inch velgen gaan straks op de winterbanden en heb nu 19 Inch voor de zomerbanden.

[ Voor 44% gewijzigd door Phorcys op 13-08-2021 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 23:15
joshje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:01:
Performance voordeel!? Welke dan :?
De turbo op snelheid houden. Dat is eigenlijk ook de functie die het ook gewoon heeft in de 'performance' motoren met een turbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
TheBrut3 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:04:
[...]

De turbo op snelheid houden. Dat is eigenlijk ook de functie die het ook gewoon heeft in de 'performance' motoren met een turbo.
Dan praat je over een anti lag systeem.

Dat gerommel en geknal is 9/10 geprogrammeerd en voegt niks aan "performance" toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 23:15
joshje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:25:
Dan praat je over een anti lag systeem.

Dat gerommel en geknal is 9/10 geprogrammeerd en voegt niks aan "performance" toe.
Of het wat toevoegt qua performance op een straatauto. Vast wel iets, maar het zal minimaal zijn.
Overigens heeft BMW het ook op de #40i en M modellen. Ik stoor mijzelf er niet per se aan, maar kan mij indenken dat mensen dat wel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

https://www.autovisie.nl/...rugroepactie-remprobleem/
Z4 M40i van mijn vader valt er ook onder iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:33:
Of het wat toevoegt qua performance op een straatauto. Vast wel iets, maar het zal minimaal zijn.
Overigens heeft BMW het ook op de #40i en M modellen. Ik stoor mijzelf er niet per se aan, maar kan mij indenken dat mensen dat wel doen.
Origineel valt het enorm mee… je hebt echt kneuzen die alleen maar knetteren en knallen. Da’s gewoon zielig… om de schade aan de kats maar niet te noemen. Maar goed, voorbeelden kan je wel met google en youtube vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Knul schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:20:
Hier (Utrecht) heeft iedere witte Golf en A3 limousine pops and bangs aan staan. Die lelijke viercilinders klinken al voor geen meter, laat staan dat er allemaal gescheet uit die uitlaten komt.
Nou ja het zijn tenminste nog 4 cilinders, tegenwoordig rijden er veel nieuwe BMW's rond met een 3-cilinder...
De 4 cilinder turbo's zijn nog wel lekker te tunen naar prima waardes, maar dat lukt bij 3-cilinders ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Het Fantoom op 14-08-2021 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Vandaag de ondertekende bestelbon doorgestuurd naar de dealer voor mijn (eerste) firmawagen. :) Eerder dit jaar van werk veranderd en voor het eerst de mogelijkheid gekregen om een bedrijfswagen te nemen. Mijn F31 (320d Touring) was nog niet aan vervanging toe maar nu komt er dus een G31 520d Touring (2019, pre-facelift).

Copy/paste van de optielijst:
A90 Sophistograu Brillanteffekt
LCF KBinnenbekleding leder Dakota Schwarz Exklusivnaht - Schwarz
21P 19\" M lichtmetalen velgen, dubbelspaak 664 M
2PA Antidiefstal bouten
2TE Automatische versnellingsbak Steptronic met schakelpaddles
2VB Weergave bandendruk
302 Alarmsysteem met afstandsbediening
320 Zonder monogram
322 Comforttoegang
337 M Sportpakket
3DS BMW Display Key
3DZ Zonder Lines monogram
3MC Dakdragersysteem in Shadow Line
418 Kofferruimtepakket
420 Zonnewerend glas achteraan
423 Fluwelen tapijten voor- en achteraan
459 Elektrische zetelverstelling met geheugenfunctie voor bestuurderszetel
481 Sportzetels vooraan
488 Lendensteun voor zetels vooraan
494 Verwarmde voorzetels
4ML Edelhoutuitvoering Pianoblack Schwarz
4T8 Spiegelpakket
4UR Sfeerverlichting
534 Elektronisch gestuurde airconditioning
552 Adaptive LED Headlights
5A1 LED-mistlampen
5AC High Beam Assist
5AV Active Guard (Voetgangers en botswaarschuwing met City Braking functie)
5DN Parking Assistant Pack Plus
609 Navigatiesysteem Professional
610 Head-Up Display
650 CD-speler
676 HiFi-luidsprekersysteem
6AC Intelligent emergency call
6AE TeleServices
6AK ConnectedDrive Services
6AM Real Time Traffic Information
6AN Concierge Services
6AP Remote Services
6NW Comforttelefonie met draadloos laden
6U8 BMW Gesture Control
6WB Multifunctionele instrumentencombi
6WD WIFI Hotspot voorbereiding
704 M sportophanging
710 M sportstuur
715 M Sport aërodynamicapakket
760 Shadow Line hochglänzend
775 Hemelbekleding in Anthrazit
7S9 Pack BMW ConnectedDrive
Zo goed als alle opties van mijn 320d zitten erop, enkel het panoramisch dak en de Speed Limit Info ontbreken. Vooral die laatste ben ik toch wel erg gewend geraakt (rekening houdend met het feit dat het systeem zeker niet foutloos is). Voor zover ik al heb kunnen opzoeken zit alle nodige hardware er in maar is de functie niet geactiveerd omdat de G31 geen Driving Assistant-pack (of Active Cruise Control) heeft. Om het te activeren heb ik een FSC-code nodig en moet er wat gecodeerd worden. Is er hier iemand die mij daarmee verder kan helpen? (bij voorkeur regio Antwerpen/Breda, ik woon tussen Antwerpen en de grens met NL)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:16
Ik wil binnenkort op zoek naar een F20 diesel (bij voorkeur 118d) ter vervanging van mijn huidige auto. Het budget wat ik in gedachte heb is 10-12k. Indien nodig wil ik zelf gaan importeren of dit door iemand laten doen.

Met het budget wat ik in gedacht heb kom je, wat ik zoal zie, op een model uit 2012-2015 uit met een km-stand van circa 120-175k.

Plan is om tenminste 4 jaar met de auto te rijden (gemiddeld 25k per jaar, dus zeg een ton) of langer indien de conditie van de auto het toe laat. Wat ik me afvraag is of dit realistisch is, of dat het Russisch roulette is qua onderhoud en gebreken en het loont om wat het budget te verhogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:13

Aid

Vandaag wat slijtage weggewerkt aan de bestuurdersstoel. Ik had een heel klein slijtage plekje al 2 jaar. Ik ben vervolgens paar weken in het buitenland geweest met de auto waar het dagelijks 35+ was en blijkbaar heeft het warme weer + het in en uit stappen niet echt geholpen.. want dit was het resultaat na terugkomst.

Nou in ieder geval ben ik via fora terecht gekomen bij Colourlock. Besteld en vandaag de plek behandeld en het resultaat mag er wezen. Het is niet perfect maar zeker beter dan hoe het was. Ben benieuwd hoe slijtvast het is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzF7ueqm6lYGmkyRm9h5KQ25bnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JZF2jmdHlGA1lOmQY4UNShf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8yrkZj8XdBjhoGEotwoE_ERNk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wb2S6x1S89eQSxBftIJotEf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Phorcys schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:08:
Na een jaar of 6 achter elkaar VW te hebben gereden nu toch weer terug gegaan naar BMW. In April heb ik een nieuwe 2 serie gran coupe besteld en mag ik morgen gaan ophalen :D Nu las ik ergens dat vanaf deze serie ook 'remote start' mogelijk zou zijn alleen kan er vrij weinig over vinden. Is dit een module dat er standaard al in zit of is dit iets wat af fabriek ingebouwd moet worden?
Vraag het me af in Europa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:04
Zie het ook nergens als optie in de auto, dus zal wel niet.

Inmiddels een kleine 600KM erop zitten, alles is ingesteld, wel een keer idrive moeten resetten omdat carplay niet meer werkte echter heb ik nog 1 probleem en dat is draadloos laden. Toen ik de auto ging ophalen heb ik de telefoon in het vakje gelegd voor draadloos laden, na een half uur ofzo viel carplay weg en bleek de telefoon overhit te zijn.. Iedere keer als ik de telefoon in het vakje leg wordt de telefoon bizar warm (laden doet het systeem ook amper). Meer mensen die dit probleem hebben? Ik vermoed gezien de meldingen op internet dat er niet veel aan te doen is, het vervelende is dat je ook nergens draadloos laden kan uitzetten in iDrive zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Alle auto's waarin ik mijn telefoon draadloos kon opladen hadden dat probleem. Laadt erg langzaam op, telefoon wordt erg warm en beide worden nog eens versterkt als je Carplay/Flitsmeister gebruikt, laat staan beide. Een oververhitte telefoon heb ik nog niet meegemaakt.

Thuis laad ik mijn telefoon op via een gratis gekregen draadloos oplader, zal dus geen topkwaliteit zijn. Daar laad de telefoon ook niet bijster snel op, maar wordt de telefoon lang zo warm niet.

Waarom het in een auto zoveel erger is weet ik eigenlijk ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:04
B-Real schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:58:
Alle auto's waarin ik mijn telefoon draadloos kon opladen hadden dat probleem. Laadt erg langzaam op, telefoon wordt erg warm en beide worden nog eens versterkt als je Carplay/Flitsmeister gebruikt, laat staan beide. Een oververhitte telefoon heb ik nog niet meegemaakt.

Thuis laad ik mijn telefoon op via een gratis gekregen draadloos oplader, zal dus geen topkwaliteit zijn. Daar laad de telefoon ook niet bijster snel op, maar wordt de telefoon lang zo warm niet.

Waarom het in een auto zoveel erger is weet ik eigenlijk ook niet
Sowieso wordt een telefoon met draadloos laden warmer dan met normaal laden. Waarschijnlijk ligt de telefoon bij het draadloos laden op je bureau, meer vrij dan in de auto waardoor hij zijn warmte beter kwijt kan. Daarnaast zal hij in de auto ook nog wat meer bewegen waardoor er ook weer wat meer warmte wordt gegenereerd doordat het positioneren op de laadspoelen niet optimaal is. Daarnaast zorgt het wisselend verbinden met andere telefoonmasten maar ook het gebruik van GPS voor een warmere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
andy88 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:43:
Ik wil binnenkort op zoek naar een F20 diesel (bij voorkeur 118d) ter vervanging van mijn huidige auto. Het budget wat ik in gedachte heb is 10-12k. Indien nodig wil ik zelf gaan importeren of dit door iemand laten doen.

Met het budget wat ik in gedacht heb kom je, wat ik zoal zie, op een model uit 2012-2015 uit met een km-stand van circa 120-175k.

Plan is om tenminste 4 jaar met de auto te rijden (gemiddeld 25k per jaar, dus zeg een ton) of langer indien de conditie van de auto het toe laat. Wat ik me afvraag is of dit realistisch is, of dat het Russisch roulette is qua onderhoud en gebreken en het loont om wat het budget te verhogen.
Lijkt me niet haalbaar, ik koop voor de handel regelmatig 1 series in, maar dan maximaal ~100dkm en 2015 of later. Vaak 1 of 2 eigenaren en netjes onderhouden. Die auto's halen 150~180dkm zonder "grote kosten", daarna is het geluk hebben en hopen dat de boel heel blijft.
Een diesel blijft het langste goed als je er echt lange afstanden mee rijdt, dus elke keer 100+ kilometer op de snelweg. Als je zo'n wagen in de stad gaat gebruiken voor kortere einden, komt de motor en het emissiesysteem nooit goed op temperatuur en komt de hele boel vol met roet te zitten.
Een F20 facelift is als 116i/118i ook heel fijn om te rijden, verbruik kan ik niets van zeggen. Restwaarde zal wel beter zijn dan de diesel.

Ik zie hier ook allerlei verhalen over tuning, mijn professionele mening is "nooit aan beginnen".
De motor is af fabriek door de ingenieurs van BMW optimaal afgestemd voor betrouwbaarheid, efficiëntie, soepele vermogensafgifte en om te voldoen aan de geldende emissie eisen. Met chiptuning verstoor je deze zorgvuldige balans en de paar extra PK's die je er mee kunt krijgen, gaan ten koste van alle andere factoren.

Een N55 motor zoals in een F10 535i ligt, heb ik ook al vaak genoeg stuk zien gaan. Ik zou op die motoren sowieso aanbevelen de interval voor olieservice te verkorten naar 15 a 20dkm en met tuning 5 tot 10dkm.
Met tuning loopt de motor immer buiten fabrieksspecificaties, dus moet er ook kortere interval gehanteerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Weer terug van vakantie, tripje Italië / Zwitserland! O.a. de Sella en Goddard pas gereden. Echt doorrijden zat er helaas niet in door het drukke verkeer zowel heen als terug. Auto heeft het perfect gedaan, mijn eerste lange >500km) trip sinds ik de G21 330i heb (oktober 2019). De individuele dagteller gereset thuis voordat we gingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62Ko6lI-RXbCOa2Tau32Lphp4hI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pS3Si8g42XW5OpMenVk3vYgp.jpg?f=fotoalbum_medium
6,9 op 100 is 1:14,5 over de totale trip, beter is dan ik verwacht had. Natuurlijk de heen en terugreis maar ook allerlei passen en korte stukjes verhogen dit natuurlijk niet. Zoals gezegd door drukte niet echt hard kunnen rijden, cruisesnelheid van 150-160km/h waar het kon.

Foto bij een “Cantina” in de buurt van het Gardameer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDdJYeZfhYHJh8Mg5PAA5X_0me4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYToVDkyW7PPyMYaq5jX2P65.jpg?f=fotoalbum_medium

Vraagje aan mede G20 / G21 rijders: het valt me op dat ik de stuurbekrachtiging kan horen de laatste tijd (zoemend geluid), iets wat er eerder niet was. Meer mensen last van?
la_fusion schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:12:
[...]

Sowieso wordt een telefoon met draadloos laden warmer dan met normaal laden. Waarschijnlijk ligt de telefoon bij het draadloos laden op je bureau, meer vrij dan in de auto waardoor hij zijn warmte beter kwijt kan. Daarnaast zal hij in de auto ook nog wat meer bewegen waardoor er ook weer wat meer warmte wordt gegenereerd doordat het positioneren op de laadspoelen niet optimaal is. Daarnaast zorgt het wisselend verbinden met andere telefoonmasten maar ook het gebruik van GPS voor een warmere telefoon.
Telefoon word erg warm is mijn ervaring (iPhone X, iPhone 12 Pro) en laad nauwelijks op. Voor mijn gevoel gaat het veel langzamer dan een normale QI lader. Gebruik hem dan ook nauwelijks en prik hem aan de kabel als ik de telefoon daadwerkelijk wil laden.
Denk dat remote start in Europa helemaal niet mag? Je ziet het eigenlijk nooit terwijl het in de VS op betaalbare sedan's te vinden is. Soms best handig om even de airco aan te laten gaan voordat je vertrek :D.

[ Voor 33% gewijzigd door Tortelli op 16-08-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tortelli schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

Vraagje aan mede G20 / G21 rijders: het valt me op dat ik de stuurbekrachtiging kan horen de laatste tijd (zoemend geluid), iets wat er eerder niet was. Meer mensen last van?

[...]
Ik hoor niets extra als ik aan m'n stuur draai als je dat bedoeld, behalve de banden als ik in een parkeergarage met een gladde vloer sta? Het is een elektrische stuurbekrachtiging, die zou je eigenlijk niet moeten horen. Zal straks even opletten. Gewoon even langs de dealer, neem aan dat je nog garantie hebt.

Zo te lezen mis ik dus die draadloze oplaadmodule niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:42
Quantor schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Zo te lezen mis ik dus die draadloze oplaadmodule niet...
Ach, bij mij doet ie het prima. Geen idee of ie snel laadt maar hij laadt, handig als je apps als FM aan hebt. Daarnaast wordt de telefoon wel warm, maar niet heet (iPhone 2020 SE).

Ik ben er in elk geval wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 07:04

GforceNL

Out of memory....

Hier ook prima, iPhone gaat niet leeg maar laadt ook niet bijster snel op.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
BoardCrusher schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:29:
[...]

Ach, bij mij doet ie het prima. Geen idee of ie snel laadt maar hij laadt, handig als je apps als FM aan hebt. Daarnaast wordt de telefoon wel warm, maar niet heet (iPhone 2020 SE).

Ik ben er in elk geval wel blij mee.
Heb standaard een usb-c kabel vanuit midden armsteun aangesloten die ik zo in m'n Oneplus 9 kan pluggen.
Goed dat je het zegt, moet nog Flitsmeister installeren op deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Weer terug van vakantie, tripje Italië / Zwitserland! O.a. de Sella en Goddard pas gereden. Echt doorrijden zat er helaas niet in door het drukke verkeer zowel heen als terug. Auto heeft het perfect gedaan, mijn eerste lange >500km) trip sinds ik de G21 330i heb (oktober 2019). De individuele dagteller gereset thuis voordat we gingen:

[Afbeelding]
6,9 op 100 is 1:14,5 over de totale trip, beter is dan ik verwacht had. Natuurlijk de heen en terugreis maar ook allerlei passen en korte stukjes verhogen dit natuurlijk niet. Zoals gezegd door drukte niet echt hard kunnen rijden, cruisesnelheid van 150-160km/h waar het kon.

Foto bij een “Cantina” in de buurt van het Gardameer
[Afbeelding]

[...]

Telefoon word erg warm is mijn ervaring (iPhone X, iPhone 12 Pro) en laad nauwelijks op. Voor mijn gevoel gaat het veel langzamer dan een normale QI lader. Gebruik hem dan ook nauwelijks en prik hem aan de kabel als ik de telefoon daadwerkelijk wil laden.

[...]

Denk dat remote start in Europa helemaal niet mag? Je ziet het eigenlijk nooit terwijl het in de VS op betaalbare sedan's te vinden is. Soms best handig om even de airco aan te laten gaan voordat je vertrek :D.
330e hier. Rij meeste tijd electrisch maar kan niet zeggen dat de stuurbekrachtiging lawaai maakt. Zou mogen opvallen in de electrische stilte.

Kweetnt hoeveel km je al hebt? Ik heb er wel nog maar 10k

Vind het draadloos laden nogal meevallen. Oude s9 hier. Gaat niet zo hard als kabel ofc maar is toch op. Al zou ik heb met 1% toch aan de kabel hangen. Nu is het gewoonte dingetje om gsm om lader te leggen...uit de broek en schuift niet heen en weer op dat matje

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 16-08-2021 17:24 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Heb dezelfde ervaring (Pixel 5, maar ook met 2, 3 en 4).

Zet op langere ritten vaak de hotspot aan voor de medereizigers, maar de telefoon verbruikt dan meer dan wat de draadloze lader kan leveren. Wordt ook heel warm.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

alexbl69 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:17:
[...]

Heb dezelfde ervaring (Pixel 5, maar ook met 2, 3 en 4).

Zet op langere ritten vaak de hotspot aan voor de medereizigers, maar de telefoon verbruikt dan meer dan wat de draadloze lader kan leveren. Wordt ook heel warm.
Idem hier. Al heb ik dat ook in een Polestar. Het laadt nauwelijks bij en wordt wel warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

@Eagle Creek zie net dat Live 2021-03 beschikbaar is! (G21)
SadisticPanda schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:22:
[...]

330e hier. Rij meeste tijd electrisch maar kan niet zeggen dat de stuurbekrachtiging lawaai maakt. Zou mogen opvallen in de electrische stilte.

Kweetnt hoeveel km je al hebt? Ik heb er wel nog maar 10k
Zal wel een filmpje maken van het geluid, hij doet het ook niet altijd. Auto heeft ~26k gelopen nu.

[ Voor 78% gewijzigd door Tortelli op 16-08-2021 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
TheBrut3 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:33:
[...]

Zowel de antilag claim als de performance claim zijn beiden niet waar.

De klappen/farts/pops/bangs die je over het algemeen hoort bij recente sportieve auto's met automatische versnellingsbakken is voornamelijk een vertraagd ontstekingstijdstip tijdens het wisselen van een versnelling.
Met name auto's die een DCT/DSG of ZF 8HP (of soortgelijke) versnellingsbak hebben en sportief zijn ingesteld hoor je dit het meeste.

Dat vertragen van het ontstekingsmoment is puur om er voor te zorgen dat de versnellingsbak zo snel mogelijk kan schakelen van de ene naar de andere versnelling, omdat je hier mee heel kort de load van de motor af haalt en het verschil in RPM tussen beide versnellingen sneller kan aanpassen.

Maar dat verzorgt tevens een borrelend/knetterend/klappend geluid, omdat je A/F mix pas later in de cyclus ontbrand. Dat is waar dat geluid vandaan komt.

Je kan je ricer dream ook waar maken met een 1.8 20VT met een handbak, alleen dan blijft het bij pops&bangs tijdens optrekken en het gas los laten. Maar doe maar niet.

In principe kan je elke motor allerlei capriolen uit laten halen, mits je weet hoe een ECU werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door w4v3g0d op 16-08-2021 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
@w4v3g0d

Wij praten (denk ik) voornamelijk over het gas los geknal of ook wel "pops and bangs". Zelf vind jk het een vreselijk geluid (wanneer het geknal is). Nergens voor nodig en voegt letterlijk niks toe, ja onnodige herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Tortelli schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:06:
@Eagle Creek zie net dat Live 2021-03 beschikbaar is! (G21)

[...]

Zal wel een filmpje maken van het geluid, hij doet het ook niet altijd. Auto heeft ~26k gelopen nu.
Buggy versie btwsport display in hud doet raar en carplay/AA doet vaag. Plusje (iets meer electrisch bereik op tellers)

Lijken wel opgelost in de 07/2021 versie. Bij 03/ was AA laggy en carplay de muziek vaak onderbroken.
Heb 03update OTA enkele maanden geleden ontvangen. Buggy op een G20. 07 met de hand gedaan ondertussen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
joshje schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:52:
@w4v3g0d

Wij praten (denk ik) voornamelijk over het gas los geknal of ook wel "pops and bangs". Zelf vind jk het een vreselijk geluid (wanneer het geknal is). Nergens voor nodig en voegt letterlijk niks toe, ja onnodige herrie.
Dan heb ik je niet helemaal goed begrepen.

In dat geval voegt dat niks toe aan de prestaties van een auto maar is het puur voor de knallen en klappen.

Voorheen had je wel sportievere motoren die dit van zichzelf deden, maar dat heeft meer te maken met een vrij rijk A/F mengsel. Tegenwoordig word dat effect kunstmatig gereproduceert dmv. ECU aanpassingen(ook fabrieks af).

Maar ja, ik ben het met je eens dat het nogal hinderlijk kan zijn
Vind het zelf nogal een achterlijke hype, vooral omdat het erg populair is onder tokkievolk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

SadisticPanda schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:14:
[...]

Buggy versie btwsport display in hud doet raar en carplay/AA doet vaag. Plusje (iets meer electrisch bereik op tellers)

Lijken wel opgelost in de 07/2021 versie. Bij 03/ was AA laggy en carplay de muziek vaak onderbroken.
Heb 03update OTA enkele maanden geleden ontvangen. Buggy op een G20. 07 met de hand gedaan ondertussen
Ik doel op de navigatiekaarten, niet op de software zelf. Daar draai ik overigens wel de 2021-03 versie dacht ik (exacte naam weet ik zo niet).

Je kunt die software toch niet handmatig forceren zover ik weet?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
Bij motoren met een quickshift is het volgens mij zo dat de ontsteking onderbroken wordt bij het schakelen. Je houdt het gas dus vol open en schakelt zonder koppeling. Dat geeft wel eens een knal, en dat kan ik begrijpen. (Weet overigens niet of dat bij auto's ook zo werkt.) Maar dat achterlijke gerochel als je gas los laat 8)7 Dat gaat nergens over en is gewoon puur herrie maken.
Maar goed, over het algemeen vind ik die idioten op quads met open pijpen nog veel irritanter. Maakt nog meer herrie en gaat niet eens hard. Stumperds. Sorry, beetje een rant geworden :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Tortelli schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:47:
[...]

Ik doel op de navigatiekaarten, niet op de software zelf. Daar draai ik overigens wel de 2021-03 versie dacht ik (exacte naam weet ik zo niet).

Je kunt die software toch niet handmatig forceren zover ik weet?
Forceren niet nee, maar ze manueel flashen gaat wel. Zeker als het buggy is dan gaat die snel over naar de volgende. Of al die gechipt is en je Il je tune niet kwijt door een OTA.

Kaarten kun je wel gewoon los downloaden en installeren, zit ik meestal niet op te wachten, gaat beller over USB anyways

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:04

Typhone

Who Dares Wins

Nou...bijna een jaar na de verkoop van mijn 2015 535i Touring is het weer gaan kriebelen. Andere baan, ander huis, einde corona dus naast de Q4 E-Tron (lease) komt er weer een E63 650i.

Zoektocht inmiddels gestart en aangezien ik er jaren eentje gereden heb ben ik met het model wel bekend maar ook met de problemen die er eventueel kunnen komen. Dus nu speuren naar de goede met de juiste opties en vooral eentje die qua motor en versnellingsbak betrouwbaar is of 'niet verloren is'. Veel kilometers ga ik er niet mee rijden (5000 op jaarbasis en in de winter schors ik hem) maar hij moet technisch en optisch wel perfect zijn of het waard zijn om hem perfect te maken.

Wel apart (of achterlijke nostalgie vanuit mij) maar ik mis mijn oude 650i nog elke keer als ik zelf rijd in een auto. Souplesse, rust, kalmte, kwaliteit, vermogen als het moet. En schuin van achteren naar die auto lopen (mijn mening) vond ik een van de mooiste dingen om te zien. Prachtig. Enige nadeel van mijn auto destijds waren de M6 spiegels die de vorige eigenaar nodig vond. Dat ronde in vergelijking met dat hoekige van die 'Bangle' BMW's vond ik verschrikkelijk lelijk. €3k voor andere spiegels vond ik daarentegen verschrikkelijk duur :D

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
andy88 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:43:

Met dat budget kom je denk ik niet bij de meest fraaie versie van de 1 Serie uit. De pre-LCI I van de F20 heeft nog die hangende koplampen en de befaamde Polo-achterkant. Iets wat ik na al die jaren nog steeds niet heel fraai vind (maar dat is uiteraard persoonlijke voorkeur/mening). Verder kan ik als 1 Serie-rijder zeggen dat de auto erg goed rijdt, maar je minimaal een M Sport-versie moet hebben, met de goede stoelen, het leren stuurwiel, etc. Daarnaast bij voorkeur ook het grotere navigatiescherm. Als deze dingen er niet op zitten, is de auto vrij kaal vind ik en zou ik voor dat geld kijken of je bijvoorbeeld niet een Ford Focus of een nette VW Golf 7 kan halen. Ook al ben ik absoluut geen fan van VAG, de Golf 7 is en blijft wel een auto die in basis wat beter in de spullen zit en volgens mij gewoon wel prima auto is. Daarnaast is het qua onderhoud niet per se meer of minder dan de BMW denk ik. Wel ff checken of je nog last hebt van dieselgate bij de Golf ;)

Als je de BMW F20 nog een ton wil doorrijden gaat ie sowieso dus richting de 250k aan kilometers. Zeker bij BMW ben je in het onderhoud wel aan de beurt in dat geval, tenzij je het niet bij de dealer laat doen. Distributieketting zal waarschijnlijk sowieso wel keer vervangen moeten worden gedurende die jaren.

• andy88
Beam87 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:05:
[...]

Met dat budget kom je denk ik niet bij de meest fraaie versie van de 1 Serie uit. De pre-LCI I van de F20 heeft nog die hangende koplampen en de befaamde Polo-achterkant. Iets wat ik na al die jaren nog steeds niet heel fraai vind (maar dat is uiteraard persoonlijke voorkeur/mening). Verder kan ik als 1 Serie-rijder zeggen dat de auto erg goed rijdt, maar je minimaal een M Sport-versie moet hebben, met de goede stoelen, het leren stuurwiel, etc. Daarnaast bij voorkeur ook het grotere navigatiescherm. Als deze dingen er niet op zitten, is de auto vrij kaal vind ik en zou ik voor dat geld kijken of je bijvoorbeeld niet een Ford Focus of een nette VW Golf 7 kan halen. Ook al ben ik absoluut geen fan van VAG, de Golf 7 is en blijft wel een auto die in basis wat beter in de spullen zit en volgens mij gewoon wel prima auto is. Daarnaast is het qua onderhoud niet per se meer of minder dan de BMW denk ik. Wel ff checken of je nog last hebt van dieselgate bij de Golf ;)

Als je de BMW F20 nog een ton wil doorrijden gaat ie sowieso dus richting de 250k aan kilometers. Zeker bij BMW ben je in het onderhoud wel aan de beurt in dat geval, tenzij je het niet bij de dealer laat doen. Distributieketting zal waarschijnlijk sowieso wel keer vervangen moeten worden gedurende die jaren.
Wat ik zelf al had gevonden is dat bij een KM stand > 150k inderdaad de ketting incl toebehoren en de bakolie aan de beurt is.

Goed punt m.b.t. de LCI facelift, de modellen > 2015 zijn wel een stuk mooier om te zien. Samengevat dus gaan voor een model van 2015 of nieuwer waarbij ofwel bovenstaand onderhoud al is uitgevoerd, ofwel rekening houden met de kosten van dit onderhoud.

Het standaardnavigatie scherm wil ik vervangen door een aftermarket module om er (retrofit) Carplay in te bouwen zonder de standaard BMW functies te verliezen.

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

andy88 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Wat ik zelf al had gevonden is dat bij een KM stand > 150k inderdaad de ketting incl toebehoren en de bakolie aan de beurt is.

Goed punt m.b.t. de LCI facelift, de modellen > 2015 zijn wel een stuk mooier om te zien. Samengevat dus gaan voor een model van 2015 of nieuwer waarbij ofwel bovenstaand onderhoud al is uitgevoerd, ofwel rekening houden met de kosten van dit onderhoud.

Het standaardnavigatie scherm wil ik vervangen door een aftermarket module om er (retrofit) Carplay in te bouwen zonder de standaard BMW functies te verliezen.
CarPlay kan ik je wel mee helpen/adviseren.

Lci heeft ook de B38 die weer een stuk betrouwbaarder is. Zal dan alleen niet voor een handbak gaan

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• andy88
Domih schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:02:
[...]

CarPlay kan ik je wel mee helpen/adviseren.

Lci heeft ook de B38 die weer een stuk betrouwbaarder is. Zal dan alleen niet voor een handbak gaan
De handbak is niet de meest fijne heb ik her en der gelezen dus automaat zou dan een logische stap zijn. N.a.v. jouw feedback en die van anders Tweakers zal ik me dan het budget wat ophogen en op zoek gaan naar een model van 2015 of nieuwer, bij voorkeur met het grote navigatiescherm.

Ik heb je nickname even genoteerd en wie weet kom ik t.z.t. terug op de Carplay retrofit. Thanks!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Het navigatiescherm upgraden kost ook maar rond de €500,- als je goed zoekt dus zou me daar niet op blind staren

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het Fantoom
andy88 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:54:
[...]
Ik vind de pre-LCI een stuk beter te pruimen met M-sport bumpers en Xenon lampen, vooral aan de voorzijde.
De normale bumper met die ronde vorm ziet er gewoon echt niet uit imo. Dus ja M-sport is wel een must, ook qua interieur en onderstel.
En toch zie je de 'schrale' versie veruit het meeste rijden, dus blijkbaar is niet iedereen het daarmee eens.

Afbeeldingslocatie: https://schaftenaar-autos.nl/wp-content/uploads/2021/05/20605002-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.vwe.nl/Images/65157882?templateid=0&overlay=&bgc=f5f5f5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 15:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Het Fantoom schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:49:
[...]

Ik vind de pre-LCI een stuk beter te pruimen met M-sport bumpers en Xenon lampen, vooral aan de voorzijde.
De normale bumper met die ronde vorm ziet er gewoon echt niet uit imo. Dus ja M-sport is wel een must, ook qua interieur en onderstel.
En toch zie je de 'schrale' versie veruit het meeste rijden, dus blijkbaar is niet iedereen het daarmee eens.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Omdat de meeste leaseautos zijn of waren en mensen wel BMW willen rijden maar niet genoeg budget hebben/hadden voor de juiste uitvoering.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tot en met maandag in bruikleen: E63 650i.
Wat heb ik em gemist!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-gG_iDitXqwH207KcJtrJ3kkqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVXKK05lW5gIHR9tCNadJWXz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Het Fantoom schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:49:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zeker de lampen zijn wel echt een hele verbetering voor het aanzicht inderdaad! Dat is bij heel veel BMW modellen trouwens zo dat de basis lampen echt ook een karig aanzicht hebben.
Verder inderdaad wat @Tylen zegt. toen ik gingen leasen kon ik op een karige 318i kiezen of een full option 120i M sport, naja full option dat niet maar wel gewoon High Executive uitvoering. Daar ben ik toen ook voor gegaan, maar als je dus qua budget niet hoog zit zijn er toch hoop mensen die voor de karige 1 serie gaan ipv een wat meer aangeklede Golf bijvoorbeeld.

>> Signature?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Even een korte update over mijn uit de hand gelopen hobby, het importeren van auto's uit Japan.

Inmiddels staat er een mooie 335i Coupé uit 2006 op de boot naar Amsterdam, slechts 46.000km gereden. Het plan was om deze zelf zakelijk te gaan rijden in de youngtimerregeling. Alleen stond er twee weken later een 335i Touring te koop in exact de specs zoals ik hem ooit zou samenstellen <3 . Dus die heb ik ook gekocht en gaat de Coupé t.z.t. in de verkoop.

Het is dus een 2006 335i Touring in Le Mans Blauw geworden, volledig M-sport (met M3 uitlaat en wat foute stickers), met donker bruin Dakota Terra interieur. Alles er op en er aan behalve een zonnedak.

Vooralsnog moet ik het ook doen met de foto's van de veiling, maar de BMW is in ieder geval afkomstig van een gerenommeerde Japanse BMW dealer en is motorisch volgende de inspectie nog in tiptop originele conditie. Het enige nadeel dat deze 150.000km heeft gereden (daar was de prijs ook naar), maar met goed onderhoud kan een N54 dat prima aan. Ik kan niet wachten tot ie hier is. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJz37wg9xDxp_WkfLcajPEZFE-Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJlZ5YYAq4Wjld3MOwbAf5vR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqPJDwpKluNvpyzjoV5g2ACDbwg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9T2x7fWkAXwZAenfk8ysCxnj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyMBBU05cPwv_0OehHHLZM1-1sA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbsVNa01yw2xcE9Rctcdhniq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pL6R-AUrqgw35qcseDrAbB5Kx5I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HomVdtWbO7bsO5lJk6yfxG10.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSjHyw1AMImk6mbRS8GDfXCrD0s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JleyeBHhmXJHyxI23O2yagSR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oOHi5qeZKwTBeO72j_4CN8bPIQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6yw8WXoIgu2DZiH6VOdFIVQu.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@FiXeR.nl diefje!
Daar heb ik ook lang naar zitten kijken. Die 'wat oudere' auto's vind ik niet zo erg. Ben zeer goed bekend met de N54 en de N62 motoren. Was laatst in shock bij een maat met een Volvo C30 (R-design) met een 105pk blokkie erin. Op de snelweg in de avond was z'n verbruik gewoon 10.1/100. Nou alle milieuridders ten spijt dan geniet ik liever iets meer met 258/306pk met een verbruik wat lager ligt dan bij die auto!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:56:
@FiXeR.nl diefje!
Daar heb ik ook lang naar zitten kijken. Die 'wat oudere' auto's vind ik niet zo erg. Ben zeer goed bekend met de N54 en de N62 motoren. Was laatst in shock bij een maat met een Volvo C30 (R-design) met een 105pk blokkie erin. Op de snelweg in de avond was z'n verbruik gewoon 10.1/100. Nou alle milieuridders ten spijt dan geniet ik liever iets meer met 258/306pk met een verbruik wat lager ligt dan bij die auto!
Inderdaad, en verbruik heeft voornamelijk met je rechtervoet te maken en niet voor ieder klein boodschapje je auto pakken maar de fiets. Mijn 211PK sterke Mini Cooper Coupé S rijdt ook gewoon 1 op 18 gemiddeld als ik wil.

Ik ben nog even dieper op mijn 335i Touring gedoken en heb via de Studie BMW owners club wat meer informatie kunnen achterhalen. De BMW blijkt voorzien te zijn van. (Ongezien auto's kopen zorgt altijd voor verrassingen)
  • Bilstein Ride Control dempers / vering en geupgrade bushes
  • ARQRAY Quad Exhaust
  • AC Schnitzer Dakspoiler
  • K&N Ram Air (iets minder stock motorisch dan ik dacht)
  • Recaro Sportser LL100 sportstoelen in BMW Terra Leer
  • Brembo Remmen
  • BMW CSL 19" velgen (voor zover ik kan zien originele)
En ik heb wat foto's weten te vinden. <3 Het is gelukkig wel allemaal kwaliteit wat er op zit, en mijn Japanse Agent heeft al vooraf de boekjes gecontroleerd en de onderhoudshistorie is compleet. Ik denk dat ik hiermee wel een aardige jackpot te pakken heb. Deze ga ik echt nooit meer weg doen. :D

Nu hopen dat die Roro-boot een beetje opschiet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQiHFicXq0i7kYTHEzcDgmvPUfw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9CeiP9GK9IySjEg5cUvY1V5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2rkj7gX3qebg8YNLkW2z_0eGuE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SE8C2EVPtwccKAnlXPIEjxdu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i89LqOY5VRaXcXGnKTNL5sAxxm8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w9SuveKL8SEYNGL9HjmO0mzc.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1UXuPKMZ1trlg-g1Lr5PAatR0ZI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYf2Y6GfpgVQ78O3rNsQ3VoS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/paZnnh2rcagKZn8nZmQvrHnVrkU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZoovM6811j1LHFwVoHDEQlP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGmMXqAU7Xqb-XjU2X0sR8Ru6rc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMBVr4kjzURmMUpdn4iDS2Kb.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Tylen schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:01:
[...]

Omdat de meeste leaseautos zijn of waren en mensen wel BMW willen rijden maar niet genoeg budget hebben/hadden voor de juiste uitvoering.
Dat is zeker waar. Enerzijds komt het door het feit dat hoe meer 'premium' je gaat, des te kaler de auto's standaard zijn. Anderzijds, reken maar dat er velen zijn die liever een kale/minder goed uitgeruste A3, 1 Serie of A klasse leasen dan een standaard goed uitgeruste Megane, waar je dan ook nog budget had voor een extra pakketje....en dan alsnog goedkoper uit was dan de Duitse drie. Alles voor de batch. Met name Audi :*)

Zelf heb ik dit ook wel ervaren. Ik ben ook voor de relatief minder goed uitgeruste 1 Serie gegaan, waar ik overigens wel de opties op heb genomen die ik essentieel vind (met name goede stoelen). Uiteindelijk heb ik geen seconde spijt gehad.....en als ik dan in een Megane GT line met allerlei opties stap ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Beam87 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:18:
[...]

Dat is zeker waar. Enerzijds komt het door het feit dat hoe meer 'premium' je gaat, des te kaler de auto's standaard zijn. Anderzijds, reken maar dat er velen zijn liever een kale/minder goed uitgeruste A3, 1 Serie of A klasse leasen dan een standaard goed uitgeruste Megane, waar je dan ook nog budget had voor een extra pakketje....en dan alsnog goedkoper uit was dan de Duitse drie. Alles voor de batch. Met name Audi :*)

Zelf heb ik dit ook wel ervaren. Ik ben ook voor de relatief minder goed uitgeruste 1 Serie gegaan, waar ik overigens wel de opties op heb genomen die ik essentieel vind (met name goede stoelen). Uiteindelijk heb ik geen seconde spijt gehad.....en als ik dan in een Megane GT line met allerlei opties stap ook niet.
Kan dit wel beamen.
Ooit een vorige generatie megane station GT line mee gehad, maar schrok ervan hoe speelgoedachtig het interieur ontworpen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Loei123 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:34:
[...]

Kan dit wel beamen.
Ooit een vorige generatie megane station GT line mee gehad, maar schrok ervan hoe speelgoedachtig het interieur ontworpen was.
Niks mee toch met leuk speelgoed. Alleen rijdt een Megane (die ik dan heb gereden, was wel geen GT) helemaal niet als leuk speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Het Fantoom schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:38:
[...]

Niks mee toch met leuk speelgoed. Alleen rijdt een Megane (die ik dan heb gereden, was wel geen GT) helemaal niet als leuk speelgoed.
Ik zit niet graag in een auto waarvan de doelgroep van het interieur 5 jarigen lijken te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zijn er hier meer E61 rijders? Ik heb een 550i en wil ik iets (3cm) verlagen. Nu kan ik voor veren gaan (Eibach, H&R) die rond de €200 kosten. Of voor €800 een Koni Sport kit incl H&R veren gaan. Inbouwen van dat laatste zal wel wat duurder zijn ivm meer arbeid.

Iemand ervaring met die Koni kit? Een schroefset is voor mij overkill - wil gewoon een sportieve straatauto, geen racewagen. Beetje comfortabel mag ie ook wel zijn, blijft toch een 5 serie :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Bij "iets" denk ik eerder aan 1 cm. 3 cm is nogal wat, IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:42
FiXeR.nl schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:45:
Even een korte update over mijn uit de hand gelopen hobby, het importeren van auto's uit Japan.

Inmiddels staat er een mooie 335i Coupé uit 2006 op de boot naar Amsterdam, slechts 46.000km gereden. Het plan was om deze zelf zakelijk te gaan rijden in de youngtimerregeling. Alleen stond er twee weken later een 335i Touring te koop in exact de specs zoals ik hem ooit zou samenstellen <3 . Dus die heb ik ook gekocht en gaat de Coupé t.z.t. in de verkoop.

Het is dus een 2006 335i Touring in Le Mans Blauw geworden, volledig M-sport (met M3 uitlaat en wat foute stickers), met donker bruin Dakota Terra interieur. Alles er op en er aan behalve een zonnedak.

Vooralsnog moet ik het ook doen met de foto's van de veiling, maar de BMW is in ieder geval afkomstig van een gerenommeerde Japanse BMW dealer en is motorisch volgende de inspectie nog in tiptop originele conditie. Het enige nadeel dat deze 150.000km heeft gereden (daar was de prijs ook naar), maar met goed onderhoud kan een N54 dat prima aan. Ik kan niet wachten tot ie hier is. 8)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Als de E92 een lederen sport interieur heeft (bruin/cognac) dan wil ik je interieur overnemen :P

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Toff schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:10:
Bij "iets" denk ik eerder aan 1 cm. 3 cm is nogal wat, IMO.
Msport is al een centimeter lager dan normaal. Dus totaal wordt het dus 2 cm eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
noes schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:01:
Zijn er hier meer E61 rijders? Ik heb een 550i en wil ik iets (3cm) verlagen. Nu kan ik voor veren gaan (Eibach, H&R) die rond de €200 kosten. Of voor €800 een Koni Sport kit incl H&R veren gaan. Inbouwen van dat laatste zal wel wat duurder zijn ivm meer arbeid.

Iemand ervaring met die Koni kit? Een schroefset is voor mij overkill - wil gewoon een sportieve straatauto, geen racewagen. Beetje comfortabel mag ie ook wel zijn, blijft toch een 5 serie :Y
Iets verlagen en dan 3cm? :D Dat gaat problemen geven. Ik zou niet veel verder gaan dan het standaard M-onderstel + een beetje, halve cm ofzo. Het moet ook bruikbaar blijven toch? En anders wordt het imago al gauw enigszins discutabel (hoewel een 550i wel op een liefhebber duidt itt een 520i die dik verlaagd is).
FiXeR.nl schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:45:

Mooi ding hoor! Ziet er inderdaad goed uit met M-sport en die kleuren.
Blijft wel mooi dat je goed spul uit die hoek kunt halen. Ik heb er laatst eens naar zitten gluren maar kom enkel wat 'grote' sites tegen die in LHD-auto's handelen, prijs incl vervoerskosten e.d. Maar daar zul je niet jouw 'mannetjes' hebben die eea nog even goed checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:24

80000

mrox

noes schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:01:

Sinds een maand een E61 en aftermarket verlaagd, maar vraag me niet met wat en hoeveel, dat zou ik moeten opzoeken en navragen (de auto is zo gekocht). Rijd nog steeds fijn, scherp sturend en comfortabeler dan originele m sport onderstel, al is mijn vergelijkingsmateriaal e9x en f30.
De auto is gekocht voor de lange ritten over de duitse autobahn en ik kom minder vermoeid aan in vergelijking met het andere vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pannencouque schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 08:45:
[...]
Iets verlagen en dan 3cm? :D Dat gaat problemen geven. Ik zou niet veel verder gaan dan het standaard M-onderstel + een beetje, halve cm ofzo. Het moet ook bruikbaar blijven toch? En anders wordt het imago al gauw enigszins discutabel (hoewel een 550i wel op een liefhebber duidt itt een 520i die dik verlaagd is).
3cm is echt niet veel: M-sport is zo'n 1-1,5cm lager dan standaard, dus daar gaat dan 1,5-2cm vanaf. De gangbare verlagingsveren (H&R, Eibach enz) zijn 3 of 5 cm korter dan standaard. Jouw voorstel van een halve centimeter is al het verschil tussen bestuurder + passagier vs lege auto. Zou je dat willen bereiken moet je meteen naar een schroefset.. gaat m niet worden ;)

edit: je kan trouwens aan mijn wagen niet zien dat het een 550i is - zit geen badge op de kont. De V8 kan je wel horen natuurlijk :Y maar is met standaard uitlaat, dus niet aso of luid.

[ Voor 10% gewijzigd door noes op 22-08-2021 11:39 ]

Pagina: 1 ... 129 ... 370 Laatste