Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 130 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:04
Wat is een redelijk % om van de vraagprijs af te krijgen van een auto rond de 30k bij een dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33
Fromz schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:11:
Wat is een redelijk % om van de vraagprijs af te krijgen van een auto rond de 30k bij een dealer?
Hangt er helemaal van af of het een gangbaar model is en hoe hij geprijsd is. Mijn 340i stond voor 34k te koop en daar kon geen euro van af, maar dat kwam omdat hij al heel scherp geprijsd was en er na mij al meerdere kopers in de rij stonden.

De vraag is momenteel groter dan het aanbod dus ik zou sowieso geen al te grote kortingen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Spollie schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Hangt er helemaal van af of het een gangbaar model is en hoe hij geprijsd is. Mijn 340i stond voor 34k te koop en daar kon geen euro van af, maar dat kwam omdat hij al heel scherp geprijsd was en er na mij al meerdere kopers in de rij stonden.

De vraag is momenteel groter dan het aanbod dus ik zou sowieso geen al te grote kortingen verwachten.
Dat en het verschilt ook nog eens heel erg per dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Fromz schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:11:
Hoe lang heeft de dealer hem al staan? nog maar kort... dan is het meestal niet zo veel momenteel.

Is het een auto die langer dan een half jaar staat, dan is er meestal wat meer ruimte, en kun je wel een paar duizend euro voor elkaar krijgen meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
Spollie schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Een 318i dus geen exoot en wel okay (sportstoelen, leer, navi pro, trekhaak) in de opties maar niet extreem (ook hier niks bijzonders zoals hud of pano)
--MP-- schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Hoe lang heeft de dealer hem al staan? nog maar kort... dan is het meestal niet zo veel momenteel.

Is het een auto die langer dan een half jaar staat, dan is er meestal wat meer ruimte, en kun je wel een paar duizend euro voor elkaar krijgen meestal.
10dagen :)

Ik had via de mail aangegeven dat ik mijn opties ging heroverwegen omdat er nu wat vergelijkbare te koop staan door het land en de reactie van de verkoper was of we het misschien samen konden overbruggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Fromz schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:42:
[...]
.. en de reactie van de verkoper was of we het misschien samen konden overbruggen.
Dan weet je dus dat het midden tussen jouw bod en zijn bod de bovengrens is, de rest bepaal je dus als je langsgaat.

Maar wat er al is gezegd; momenteel is de tweedehands markt geen kopersmarkt. Zeker niet nu allerlei nieuwe modellen niet leverbaar zijn met bepaalde opties, worden er veel (zeer) jong gebruikte auto’s verkocht die die opties wel hebben. Een 318 van 30k klinkt als een vrij nieuwe auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

318i voor 30k zal een recente F30/F31 zijn lijkt me? Truc die nog wel eens werkt is wat onderdelen erbij vragen (winterbanden, eventueel nieuwe banden oid als dat enigsinds relevant is). Kost zo'n bedrijf in verhouding minder geld dan korting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
Het is inderdaad een jonge auto, jonger dan wat ik zelf voor ogen had toen ik mijn zoektocht beging. Het aanbod is idd karig met de wensen die ik heb (sportstoelen, navi pro, automaat) dus dan kom je al snel hier bij uit.

Er is niet echt een must om nu te kopen, maar mijn huidige 316 (sedan 2014) zal natuurlijk ook alleen maar zakken in waarde en de volgende beurt in de winter zal wat duurder zijn ivm 4 nieuwe banden, dus dit leek me een goed moment om te vernieuwen. (En met 2 jonge kids wil ik graag naar een touring.)

Ik heb dus zelf nog geen bedrag op tafel liggen, enkel zijn eerste inruil voorstel.

@Tortelli ik kan altijd nog 4 nieuwe winterbanden vragen, de velgen heb ik nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:42
Toen ik begin vorige maand mijn 4 GC kocht ging er ook geen cent vanaf. Verkoper gaf aan dat hij erg moeilijk aan occassions komt en exemplaren zoals de mijne waren helemaal zeldzaam.

Klinkt als een standaard verkooppraatje, maar ik hield het aanbod al een tijdje in de gaten en dit was de eerste die qua uitvoering klopte en waarbij de prijs ook nog eens scherp was. Kortom, hij had wel gelijk.

Of hij had geen gelijk, ik had in elk geval wel de prijs voor de auto over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik ben in de race voor een nieuwe leasewagen. In principe was mijn keuze gemaakt. Het ging lang tussen de 320e of de nieuwe c300e.

In principe was mijn besluit gevallen op de c300e daar deze gloednieuw is, en zeker qua infotainment de BMW afsteekt. Echter blijft Mercedes de bestelbaarheid van de PHEV versie maar uitstellen. Inmiddels zo ver dat het voor mij erg krap gaat worden om daarop te wachten.

Nu zie ik dat de 320e ook een facelift gaat krijgen v.w.b. het interieur/infotainment. Iemand daar meer details over? Nu bestellen is sowieso de huidige versie krijgen? Of is er een kans dat het dan een gefacelifte versie gaat worden? Dit gezien de levertijd volgens BMW (een maand geleden) toch een maand of 8-9 gaat zijn.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

Eagle Creek

Breathing security

Bmw gaat naar iDfive8 en een groot scherm maar weet niet zeker of de facelift daar ook al van gaat meegenieten.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Eagle Creek schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:14:
Bmw gaat naar iDfive8 en een groot scherm maar weet niet zeker of de facelift daar ook al van gaat meegenieten.
Als ik dit filmpje mag geloven wel.

YouTube: 2022 BMW 3-Series G20 Facelift LCI - New Render before Release Date ...

The best is yet to come

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tijd voor een foto :)
Vorige week is de M135i weer probleemloos door de APK heen gegaan, dus die kan er weer 2 jaar tegenaan.

Gisteren lekker rond gereden met de auto over de dijken :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78cXMwW3rDjswEzrT4RiYlYM0pw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLJHZKdqQgjoGCv4YJgAFvKf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Pannencouque schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 08:45:
Iets verlagen en dan 3cm? :D Dat gaat problemen geven. Ik zou niet veel verder gaan dan het standaard M-onderstel + een beetje, halve cm ofzo. Het moet ook bruikbaar blijven toch?
Sorry dat ik het wéér zeg, maar wat een onzin... ik heb Bilstein B12 Sportline (Eibach Sportline op Bilstein B8 dempers) onder mijn E90 325iA met 19". Verlaging op de vooras is 5cm en op de achteras 3.5cm. Ik raak werkelijk nergens drempels of wat dan ook. Ik rij dan ook gewoon 30 waar je 30 mag, 50 waar je 50 mag en ik neem de drempels normaal, zoals ik ook met een auto op normale hoogte ook zou doen. Voor velen zal het stapvoets zijn, maar zo hoor je ze ook te nemen (tenzij je natuurlijk zelf niets hoeft te betalen... :+).

PS. Ik geef overal richting aan, laat oudjes soms zelf zonder zebrapad oversteken, in woonwijken rem ik al standaard tot stilstand bij straten van rechts (kan ik de fouten van anderen makkelijk opvangen), maar draag ook wel eens een petje... gewoon omdat ik het leuk vind.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xv79Fqb.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 23-08-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:26
Ik krijg een andere auto dus ik kan mijn BMW dakdragers niet meer gebruiken. Weet iemand of ik de dakkoffer ook gewoon op een Thule systeem kan monteren? Zou de dakkoffer graag gewoon houden en op de volgende auto gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oIxL1xWUh7DK2BBNMb-isqO2Z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wjMwJRyRPPXxCbBhJKEX2qED.jpg?f=fotoalbum_large

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Dean Martin schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:38:
Ik ben in de race voor een nieuwe leasewagen. In principe was mijn keuze gemaakt. Het ging lang tussen de 320e of de nieuwe c300e.

In principe was mijn besluit gevallen op de c300e daar deze gloednieuw is, en zeker qua infotainment de BMW afsteekt. Echter blijft Mercedes de bestelbaarheid van de PHEV versie maar uitstellen. Inmiddels zo ver dat het voor mij erg krap gaat worden om daarop te wachten.

Nu zie ik dat de 320e ook een facelift gaat krijgen v.w.b. het interieur/infotainment. Iemand daar meer details over? Nu bestellen is sowieso de huidige versie krijgen? Of is er een kans dat het dan een gefacelifte versie gaat worden? Dit gezien de levertijd volgens BMW (een maand geleden) toch een maand of 8-9 gaat zijn.
Ik neem die 'renders' altijd met een korreltje zout, want vaak is het gewoon iets dat autoblaadjes of andere kanalen doen door het allernieuwste model in een computerprogramma te stoppen en op een bestaande pre-LCI kar te plakken en het resultaat vervolgens als waarheid te presenteren. Bij de facelift uit zich dat in lampjes van de 5 Serie (die overigens in de facelift al lijken op de laser lights in de huidige versie van de G20), de grille die net weer iets anders is en dat scherm....omdat dat in de i4 zit.

Qua infotainment (bedieningsgemak, etc.) weet ik niet precies of de C300e veel beter is dan iDrive 7 of 8 in de BMW. Het is vooral smaak denk ik. Objectief gezien is Mercedes verder qua mogelijkheden en personalisatie van het instrumentenpaneel, dat is wel weer zo. De kaarten voor je scherm zien er mooi uit. Met name de klokken voor je neus vind ik bij BMW en de relatief weinige mogelijkheden om dat scherm te personaliseren zijn niet bepaald het beste in zijn soort.

Ik heb in mijn zoektocht naar een nieuwe lease-auto uiteindelijk wél gekozen voor de 320e en niet voor de nieuwe C klasse. Waar infotainment van Mercedes voor de één vooruitstrevend is, vind ik het in de nieuwe C klasse vooral iets van het goede teveel. Ik vind de samenhang van het dashboard in de nieuwe C klasse volledig weg en het oogt niet heel lekker op de een of andere manier. Het scherm in de middenconsole is een plaag als je allergisch bent voor vette vingers en het scherm voor je neus vind ik gewoon net te klein.
Daarnaast erger ik mij altijd aan het feit dat schermen als 'high tech' en vooruitstrevend worden gezien, terwijl het gewoon a) kostenbesparend is en b) de verkeersveiligheid er echt niet beter van wordt. Je ziet nota bene bij het merk Audi, waar alles draait om vorm boven functie, dat ze al terugkomen van het alles wegwerken in een scherm....nu ze daar weer met fysieke knoppen voor klimaat, radio komen, etc.

Levertijd van 8-9 maanden klopt volgens mij niet. Ik heb in juni besteld, met levering in oktober. Heb nog geen seintje ontvangen dat dit met maanden vertraagd gaat worden. Wel zou het zo kunnen zijn door de chip-problematiek bepaalde opties niet geleverd kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:54

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Pannencouque schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 08:45:
[...]
Iets verlagen en dan 3cm? :D Dat gaat problemen geven. Ik zou niet veel verder gaan dan het standaard M-onderstel + een beetje, halve cm ofzo. Het moet ook bruikbaar blijven toch? En anders wordt het imago al gauw enigszins discutabel (hoewel een 550i wel op een liefhebber duidt itt een 520i die dik verlaagd is).
We weten nu wel dat jij niet van verlaagde auto's houdt. Ga je dat elke keer melden als er iets over verlaging wordt gevraagd/gezegd? Over imago gesproken.... |:(

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:35
VidaR-9 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:15:
Ik krijg een andere auto dus ik kan mijn BMW dakdragers niet meer gebruiken. Weet iemand of ik de dakkoffer ook gewoon op een Thule systeem kan monteren? Zou de dakkoffer graag gewoon houden en op de volgende auto gebruiken.

[Afbeelding]
Een station én een dakkoffer!? Hoe lang ben je wel niet op vakantie geweest? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:26
CarJunkyXL schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:02:
[...]

Een station én een dakkoffer!? Hoe lang ben je wel niet op vakantie geweest? :+
Ja maar is wel voor 1 hele week in NL hè!! oOo

Ach, je neemt vaak zoveel zooi mee als je plek hebt. En met 3 en 4 jarige gaat t hard.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:35
VidaR-9 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:03:
[...]

Ja maar is wel voor 1 hele week in NL hè!! oOo

Ach, je neemt vaak zoveel zooi mee als je plek hebt. En met 3 en 4 jarige gaat t hard.
Haha, lol. Een week ook echt. Die kids nemen het meeste ruimte in beslag denk ik zo. ;)
Laatste keer twee weken Oostenrijk geweest met m'n vier serie "echte" coupe. (F32) Met zijn tweeen hadden we nog ruimte over, dus het moeten de kids wel zijn. :9 Eind september weer twee weekjes Italie. Eens kijken of we daar wat mooie passen kunnen vinden.

Btw, je hebt wel echt een nette uitvoering! (y)

[ Voor 7% gewijzigd door CarJunkyXL op 23-08-2021 13:09 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Lijkt me rustig, kids in de dakkoffer

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

CreativeS schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:02:
[...]

Sorry dat ik het wéér zeg, maar wat een onzin... ik heb een Bilstein B12 Sportline (Eibach Sportline op Bilstein B8 dempers) onder mijn E90 325iA met 19". Verlaging op de vooras is 5cm en op de achteras 3.5cm. Ik raak werkelijk nergens drempels of wat dan ook. Ik rij dan ook gewoon 30 waar je 30 mag, 50 waar je 50 mag en ik neem de drempels normaal, zoals ik ook met een auto op normale hoogte ook zou doen. Voor velen zal het stapvoets zijn, maar zo hoor je ze ook te nemen (tenzij je natuurlijk zelf niets hoeft te betalen... :+).

PS. Ik geef overal richting aan, laat oudjes soms zelf zonder zebrapad oversteken, in woonwijken rem ik al standaard tot stilstand bij straten van rechts (kan ik de fouten van anderen makkelijk opvangen), maar draag ook wel eens een petje... gewoon omdat ik het leuk vind.

[Afbeelding]
Hoe is het comfort met die set? Dit is een 5-er station dus een beetje comfortabel moet ie wel blijven. Rijd overigens ook op 19" (Style 172 "frankfurt" velgen) breedset, dus die heeft nog wel een beetje wang (t.o.v 20")
FabiandJ schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:25:
Tijd voor een foto :)
Vorige week is de M135i weer probleemloos door de APK heen gegaan, dus die kan er weer 2 jaar tegenaan.

Gisteren lekker rond gereden met de auto over de dijken :)
[Afbeelding]
Lekker bommetje zeg :Y handgeschakeld hoop ik :9 ?

[ Voor 19% gewijzigd door noes op 23-08-2021 13:19 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

noes schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:17:
[...]

Hoe is het comfort met die set? Dit is een 5-er station dus een beetje comfortabel moet ie wel blijven. Rijd overigens ook op 19" (Style 172 "frankfurt" velgen) breedset, dus die heeft nog wel een beetje wang (t.o.v 20")
Ik heb zelf een verlaagde F10 535i M-sport en heb het M-onderstel er onderuit gehaald en vervangen door een BC-Racing street/track schroefset. De auto staat ook op 20" breedset velgen. Ik voel hobbeltjes iets beter dan met het M-onderstel maar de wegligging is naar mijn mening wel wat beter geworden. Hij stuurt nu iets strakker met minder bodyroll dan voorheen. Met name merkbaar op rotondes of wanneer je wat sportiever een bocht neemt. Met normale snelheden raak ik ook nergens de drempels. Behalve bij een drempel die onder aan de berg ligt en waarbij de hoek dus kleiner is. Die hebben we nog wel eens hiero waar ik woon in Zuid Limburg. :D Klein beetje schuin erop rijden en "het probleem" is er niet. Dat hoort nou eenmaal bij een verlaagde auto imo.

Ga je niet voor een schroefset maar voor verlagingsveren dan denk ik dat je meer comfort inlevert dan met een complete schroefset. Echter, ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen. Je hebt niet ineens een onbestuurbare auto.

[ Voor 13% gewijzigd door Techno Overlord op 23-08-2021 13:47 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
De auto rijdt vrij stug... komt mooi overeen met de stuureigenschappen. Enige waar ik mij nog aan irriteer is de bodyroll. De auto helt voor mijn gevoel nog te veel over in de bochten. Dit wordt komend jaar opgelost door een set Eibach stabilisatorstangen (VA 28mm ipv 26.5mm en AA 15mm ipv 13mm) en TRW M3 draagarmen op de vooras (halve graad meer negatieve camber). Al met al moet ik wel zeggen dat het rijcomfort voldoende is voor iemand die net een nieuwe heup heeft gekregen. Uiteraard rij ik dan uiterst voorzichtig, maar genoeg comfort nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
[...]

Lekker bommetje zeg :Y handgeschakeld hoop ik :9 ?
Zeker handgeschakeld, achterwielaandrijving, m-performance sperdifferentieel en 430pk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Beam87 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:18:
[...]

Ik neem die 'renders' altijd met een korreltje zout, want vaak is het gewoon iets dat autoblaadjes of andere kanalen doen door het allernieuwste model in een computerprogramma te stoppen en op een bestaande pre-LCI kar te plakken en het resultaat vervolgens als waarheid te presenteren. Bij de facelift uit zich dat in lampjes van de 5 Serie (die overigens in de facelift al lijken op de laser lights in de huidige versie van de G20), de grille die net weer iets anders is en dat scherm....omdat dat in de i4 zit.

Qua infotainment (bedieningsgemak, etc.) weet ik niet precies of de C300e veel beter is dan iDrive 7 of 8 in de BMW. Het is vooral smaak denk ik. Objectief gezien is Mercedes verder qua mogelijkheden en personalisatie van het instrumentenpaneel, dat is wel weer zo. De kaarten voor je scherm zien er mooi uit. Met name de klokken voor je neus vind ik bij BMW en de relatief weinige mogelijkheden om dat scherm te personaliseren zijn niet bepaald het beste in zijn soort.

Ik heb in mijn zoektocht naar een nieuwe lease-auto uiteindelijk wél gekozen voor de 320e en niet voor de nieuwe C klasse. Waar infotainment van Mercedes voor de één vooruitstrevend is, vind ik het in de nieuwe C klasse vooral iets van het goede teveel. Ik vind de samenhang van het dashboard in de nieuwe C klasse volledig weg en het oogt niet heel lekker op de een of andere manier. Het scherm in de middenconsole is een plaag als je allergisch bent voor vette vingers en het scherm voor je neus vind ik gewoon net te klein.
Daarnaast erger ik mij altijd aan het feit dat schermen als 'high tech' en vooruitstrevend worden gezien, terwijl het gewoon a) kostenbesparend is en b) de verkeersveiligheid er echt niet beter van wordt. Je ziet nota bene bij het merk Audi, waar alles draait om vorm boven functie, dat ze al terugkomen van het alles wegwerken in een scherm....nu ze daar weer met fysieke knoppen voor klimaat, radio komen, etc.

Levertijd van 8-9 maanden klopt volgens mij niet. Ik heb in juni besteld, met levering in oktober. Heb nog geen seintje ontvangen dat dit met maanden vertraagd gaat worden. Wel zou het zo kunnen zijn door de chip-problematiek bepaalde opties niet geleverd kunnen worden.
Volgens mij moet @Dean Martin zich ook afvragen waar qua rijgedrag zijn voorkeur naar uitgaat. De nieuwe C staat bekend als erg comfortabel en niet dynamisch. Zoek je dat: ga voor de C, wil je een auto met een sportiever rijgedrag: ga voor de 3 serie.

Het infotainment systeem wat BMW nu toepast werkt functioneel prima en het bedieningsgemak is top. Instelbaarheid van wat zaken (vooral de tellers op dashboard) zijn beperkt al is dat voor een deel ook een gimmick in mijn ogen; je pas dat 3x aan en kom er vervolgens nooit meer aan. Heb zelf amper de moeite genomen dat “home screen” aan te passen bijvoorbeeld.

Mijn broer heeft een poosje zitten azen op een nieuwe C300 (niet leverbaar als station) of E300e maar bleef maar wachten tot hij leverbaar werd en heeft uiteindelijk voor een (jong gebruikte) G21 330i gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Tortelli schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:27:
[...]

Volgens mij moet @Dean Martin zich ook afvragen waar qua rijgedrag zijn voorkeur naar uitgaat. De nieuwe C staat bekend als erg comfortabel en niet dynamisch. Zoek je dat: ga voor de C, wil je een auto met een sportiever rijgedrag: ga voor de 3 serie.

Het infotainment systeem wat BMW nu toepast werkt functioneel prima en het bedieningsgemak is top. Instelbaarheid van wat zaken (vooral de tellers op dashboard) zijn beperkt al is dat voor een deel ook een gimmick in mijn ogen; je pas dat 3x aan en kom er vervolgens nooit meer aan. Heb zelf amper de moeite genomen dat “home screen” aan te passen bijvoorbeeld.

Mijn broer heeft een poosje zitten azen op een nieuwe C300 (niet leverbaar als station) of E300e maar bleef maar wachten tot hij leverbaar werd en heeft uiteindelijk voor een (jong gebruikte) G21 330i gekozen.
Heb je zeker een punt. Hoe dan ook kan/zou ik nu beide niet direct bestellen.

De Mercedes niet omdat daar simpelweg nog geen prijzen voor zijn, en de BMW niet omdat daar ieder moment een facelift aan lijkt te komen.

Dus het is of wachten, of een alternatief voor beide (dat er imo niet echt is in PHEV).

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
@FabiandJ hoe zien de lak en lip er bij jou uit?

Er ligt hier in de buurt wat meer rotzooi op de weg na dat gekke weer de laatste tijd en ik zag dit weekend toch weer wat meer steenslag beschadigingen. Vreemd genoeg onderaan net voor de achterwielen bijvoorbeeld. De bumper uiteraard ook, maar eigenlijk is het aan de zijkant van de auto waar ik het niet verwacht had. Nu staan de F20's bekend om de vrij dunne lak, maar het was toch meer dan ik had gehoopt. De lip heeft blijkbaar ook een keer een flinke steen opgevangen, zit een barst in.

Misschien toch eens tijd om er een specialist naar te laten kijken, kijken wat er te herstellen valt :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Werelds schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:20:
@FabiandJ hoe zien de lak en lip er bij jou uit?

Er ligt hier in de buurt wat meer rotzooi op de weg na dat gekke weer de laatste tijd en ik zag dit weekend toch weer wat meer steenslag beschadigingen. Vreemd genoeg onderaan net voor de achterwielen bijvoorbeeld. De bumper uiteraard ook, maar eigenlijk is het aan de zijkant van de auto waar ik het niet verwacht had. Nu staan de F20's bekend om de vrij dunne lak, maar het was toch meer dan ik had gehoopt. De lip heeft blijkbaar ook een keer een flinke steen opgevangen, zit een barst in.

Misschien toch eens tijd om er een specialist naar te laten kijken, kijken wat er te herstellen valt :p
Op het oog ziet her er goed uit, al moet ik eerlijk zeggen de auto staat sinds vorig jaar april meer stil dan dat die rijdt. Ik weet dat ik op de motorkap wat plekjes heb en de bumper, maar de zijkanten ben ik mij nergens van bewust, in ieder geval nooit gezien. Afgelopen 5 weken pas weer veel kilometers gemaakt +-7000km 2x op en neer naar Italië. De lip is niks op te zien, die zit er pas 5 maanden op.

Van steenslag eigenlijk nooit veel last gehad, mogelijk houd ik wat dat betreft meer ruimte tegenover mijn voorligger dan anderen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
FabiandJ schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:27:
[...]

Op het oog ziet her er goed uit, al moet ik eerlijk zeggen de auto staat sinds vorig jaar april meer stil dan dat die rijdt. Ik weet dat ik op de motorkap wat plekjes heb en de bumper, maar de zijkanten ben ik mij nergens van bewust, in ieder geval nooit gezien. Afgelopen 5 weken pas weer veel kilometers gemaakt +-7000km 2x op en neer naar Italië. De lip is niks op te zien, die zit er pas 5 maanden op.

Van steenslag eigenlijk nooit veel last gehad, mogelijk houd ik wat dat betreft meer ruimte tegenover mijn voorligger dan anderen :?
Ah, jij hebt de lip er zelf op gezet. Verklaart ook meteen de andere bumper (oude foto van de mijne hieronder) :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSMG21XACUrCpudzeVCOv5W5Wpg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NyBCGqf8iLBIJCkb4tw2Q7WI.jpg?f=user_large

Afstand heeft het weinig mee te maken in mijn geval, er ligt hier in de heuvels nog steeds genoeg kleine zooi dat je genoeg opvangt zonder gek te doen, het is vooral de zwaartekracht die het werk doet. En in de Ardennen ligt sowieso altijd veel grut, dus ik weet dat ik daar vóór corona al wel wat steentjes op heb gevangen (alweer anderhalf jaar geen van beide grenzen over geweest :<).

[ Voor 14% gewijzigd door Werelds op 23-08-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Dean Martin schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:47:
[...]

Heb je zeker een punt. Hoe dan ook kan/zou ik nu beide niet direct bestellen.

De Mercedes niet omdat daar simpelweg nog geen prijzen voor zijn, en de BMW niet omdat daar ieder moment een facelift aan lijkt te komen.

Dus het is of wachten, of een alternatief voor beide (dat er imo niet echt is in PHEV).
Van de C zal je ook schrikken van de prijzen denk ik. Weet dat mijn broer daar wat interesse in had, een C300 is fors duurder dan een vergelijkbare 330i. C300 is ook nog eens niet als station leverbaar.
De hybrid kan qua gebruik wel eens een flink voordeel hebben doordat hij een aanzienlijk grotere accu krijgt volgens mij (range van ~100km dacht ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Tortelli schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Van de C zal je ook schrikken van de prijzen denk ik. Weet dat mijn broer daar wat interesse in had, een C300 is fors duurder dan een vergelijkbare 330i. C300 is ook nog eens niet als station leverbaar.
De hybrid kan qua gebruik wel eens een flink voordeel hebben doordat hij een aanzienlijk grotere accu krijgt volgens mij (range van ~100km dacht ik).
Zal rond de 65-70k komen te liggen voor de 300e. Athlon is gunstig voor Mercedes sinds ze onderdeel van Daimler zijn. Ik wil overigens geen estate, die komt overigens wel voor de 300e.

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 24-08-2021 11:28 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:14
Typhone schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 00:35:
Tot en met maandag in bruikleen: E63 650i.
Wat heb ik em gemist!

[Afbeelding]
En, was het een pijnlijk afscheid? Of bleek het achteraf toch meer nostalgie te zijn? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 22:21
[...]

Sorry dat ik het wéér zeg, maar wat een onzin... ik heb Bilstein B12 Sportline (Eibach Sportline op Bilstein B8 dempers) onder mijn E90 325iA met 19". Verlaging op de vooras is 5cm en op de achteras 3.5cm. Ik raak werkelijk nergens drempels of wat dan ook. Ik rij dan ook gewoon 30 waar je 30 mag, 50 waar je 50 mag en ik neem de drempels normaal, zoals ik ook met een auto op normale hoogte ook zou doen. Voor velen zal het stapvoets zijn, maar zo hoor je ze ook te nemen (tenzij je natuurlijk zelf niets hoeft te betalen... :+).

[Afbeelding]
Ik zou uitkijken met oordelen en invullen, je creëert nu een suggestie die er niet hoeft te zijn. Heb zelf een 3 gehad met Bilstein B12 eronder (vorige eigenaar gemonteerd), maar daar moest ik bij sommige drempels en parkeergarages toch echt schuin over de verhoging heen. Heb een paar keer flink geschuurd en ook nog een onderdeel kapot gereden op een sneeuwheuveltje.
Het reed verder prima, maar ik vond het niet praktisch genoeg en zou de volgende keer zelf voor een mindere verlaging gaan.
Techno Overlord schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:37:
[...]

We weten nu wel dat jij niet van verlaagde auto's houdt. Ga je dat elke keer melden als er iets over verlaging wordt gevraagd/gezegd? Over imago gesproken.... |:(
:D Gaat het verder goed met je? Doe rustig joh.
Sowieso ben ik niet tegen verlaagde auto's. Het enige dat ik zeg is dat je het bruikbaar moet houden, met bovenstaande in het achterhoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Pannencouque schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:22:
Ik zou uitkijken met oordelen en invullen, je creëert nu een suggestie die er niet hoeft te zijn.
Precies! Geldt ook voor jou… minder oordelen en invullen.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 24-08-2021 15:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beam87
Tortelli schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Ik schrik sowieso van alle prijzen tegenwoordig. Het is dat ik mag leasen, maar als ik niet in die gelegenheid zou zijn zou ik nimmer als particulier een nieuwe auto kopen. Ook al kan ik het financieel hebben...het is het mij gewoon niet waard. Maar dat is voor iedereen anders uiteraard.

De Mercedes C Estate van de uitgaande generatie heb ik altijd wel een mooie auto gevonden, ook al ziet een Benz er tegenwoordig vaak uit als een soort banaan. De nieuwe C Estate oogt wat anoniemer vind ik, maar daar heeft BMW soms ook last van (afgezien van die vreselijke gril).

T.a.v. dat voordeel in brandstofkosten hangt het heel erg van het type lease af. Bij de meesten zit brandstof/stroom in het pakket en maakt het dus niet veel uit of je benzine tankt of stroom. Er kan een cap op het totaal aan kosten zitten, maar dat haalt een normale sterveling meestal toch niet. Daarnaast denk ik dat de meesten die een auto met een stekker kunnen leasen meestal een eigen oplaadpunt hebben en zich om die paar euro meer of minder aan brandstofkosten per maand sowieso niet heel druk maken :9

Tenslotte, de range van 100 km voor de C klasse is WLTP en beduidend meer dan de BMW. Als het werkelijke verbruik in de buurt komt van die 100 km hebben ze dat netjes gedaan. De 55 km in de BMW PHEV (G20) is afdoende voor een PHEV wat mij betreft. Zolang de gecombineerde range maar boven de 500-550 km blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:33

Typhone

Who Dares Wins

Phyc schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

En, was het een pijnlijk afscheid? Of bleek het achteraf toch meer nostalgie te zijn? :)
Hij is er nog tot minimaal 01-10-2021 😎😎😎.
Afscheid no way he!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUcWEAdKfJqHPISWd5qSbr8t-aY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYUziDckYU9jO2XXzyTaLx4I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Typhone op 24-08-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Beam87 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:22:
[...]

Ik schrik sowieso van alle prijzen tegenwoordig. Het is dat ik mag leasen, maar als ik niet in die gelegenheid zou zijn zou ik nimmer als particulier een nieuwe auto kopen. Ook al kan ik het financieel hebben...het is het mij gewoon niet waard. Maar dat is voor iedereen anders uiteraard.

De Mercedes C Estate van de uitgaande generatie heb ik altijd wel een mooie auto gevonden, ook al ziet een Benz er tegenwoordig vaak uit als een soort banaan. De nieuwe C Estate oogt wat anoniemer vind ik, maar daar heeft BMW soms ook last van (afgezien van die vreselijke gril).

T.a.v. dat voordeel in brandstofkosten hangt het heel erg van het type lease af. Bij de meesten zit brandstof/stroom in het pakket en maakt het dus niet veel uit of je benzine tankt of stroom. Er kan een cap op het totaal aan kosten zitten, maar dat haalt een normale sterveling meestal toch niet. Daarnaast denk ik dat de meesten die een auto met een stekker kunnen leasen meestal een eigen oplaadpunt hebben en zich om die paar euro meer of minder aan brandstofkosten per maand sowieso niet heel druk maken :9

Tenslotte, de range van 100 km voor de C klasse is WLTP en beduidend meer dan de BMW. Als het werkelijke verbruik in de buurt komt van die 100 km hebben ze dat netjes gedaan. De 55 km in de BMW PHEV (G20) is afdoende voor een PHEV wat mij betreft. Zolang de gecombineerde range maar boven de 500-550 km blijft.
Volgens rijdende tests haalt de C dat. Maar ik zal maar stoppen in een BMW topic.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 15:13
Ik rij intussen een maand in mijn 340i rond en nu begint de klep in de uitlaat herrie te maken, hij rammelt enorm bij het opstarten en wanneer die dicht is hoor je het ook duidelijk. Beetje teleurstellend ik heb er amper 1000km mee gereden.

Zie hier het euvel:
[YouTube: Rammelbak]

Iemand enig idee waarom dit zomaar kan? Ik lees op internet wel meer verhalen dat dit vaker voorkomt, alleen het geluid is veel harder dan wat ik bij anderen heb gezien... zodra je gaat rijden is het wel minder maar bij gas los hoor je het ook. Oftewel niet leuk om in rond te rijden :X Ik ga komende week langs de BMW dealer hopelijk lossen ze het snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
@Pannencouque en @CreativeS houden we het nog wel een beetje gezellig?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TheUninvited schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:50:
Ik rij intussen een maand in mijn 340i rond en nu begint de klep in de uitlaat herrie te maken, hij rammelt enorm bij het opstarten en wanneer die dicht is hoor je het ook duidelijk. Beetje teleurstellend ik heb er amper 1000km mee gereden.

Zie hier het euvel:

Iemand enig idee waarom dit zomaar kan? Ik lees op internet wel meer verhalen dat dit vaker voorkomt, alleen het geluid is veel harder dan wat ik bij anderen heb gezien... zodra je gaat rijden is het wel minder maar bij gas los hoor je het ook. Oftewel niet leuk om in rond te rijden :X Ik ga komende week langs de BMW dealer hopelijk lossen ze het snel op.
Garantie kwestie. Komt wel goed.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online

Zie hier het euvel:

Helaas een veel voorkomend probleem, het motortje die de klep open en dicht doet daar zit een metalen clipje tussen. Deze is kapot gegaan en daardoor trilt je klep in de uitlaat.
Afbeeldingslocatie: https://media.ekris.nl/public/images/etk/images/462214.jpg
Nummertje #12 in jou geval onderdeelnummer 18307620323 en kost een whooping €6,62 bij Ekris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:33

Typhone

Who Dares Wins

noes schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

3cm is echt niet veel: M-sport is zo'n 1-1,5cm lager dan standaard, dus daar gaat dan 1,5-2cm vanaf. De gangbare verlagingsveren (H&R, Eibach enz) zijn 3 of 5 cm korter dan standaard. Jouw voorstel van een halve centimeter is al het verschil tussen bestuurder + passagier vs lege auto. Zou je dat willen bereiken moet je meteen naar een schroefset.. gaat m niet worden ;)

edit: je kan trouwens aan mijn wagen niet zien dat het een 550i is - zit geen badge op de kont. De V8 kan je wel horen natuurlijk :Y maar is met standaard uitlaat, dus niet aso of luid.
In een dorpje genaamd Ennepetal in Duitsland (vlak over de grens) zit een Bilstein fabriek. Kun je goedkoop de standaard verlagingsveren halen in elk geval. Heb ik ooit gedaan voor mijn oude E61 530D (3cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Zie hier het euvel:

Veer gebroken ofzo. Nieuwe bestellen of garantie. Of eraf nemen en klep vast zetten met ijzerdraadje zodat die continu open staat :+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
deepbass909 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:28:
[mbr]@Pannencouque en @CreativeS houden we het nog wel een beetje gezellig?[/]
Ja hoor :). Ik ben er echter niet zo van gediend impliciet te worden afgeschilderd als een jakkerend petje dat z'n mond moet houden omdat zogenaamd ie van niets weet. Meningen verschillen en ervaringen ook. Volgens mij is dat het idee van 't forum en moet je dat kunnen delen.
CreativeS schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:57:
[...]

Precies! Geldt ook voor jou… minder oordelen en invullen.
Het siert je niet dat je niet ingaat op de rest van het geschrevene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 00:50

hmr

Ik heb helaas een klein barstje in mijn achterbumper gereden en mijn diffuser is een beetje losgekomen aan de rechterkant. Zouden jullie adviseren om dit bij de dealer te laten fixen of toch gewoon een schadehersteller in de buurt? Het gaat om een g20 330i.

[ Voor 5% gewijzigd door hmr op 25-08-2021 09:58 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
[...]

PS. Ik geef overal richting aan, laat oudjes soms zelf zonder zebrapad oversteken,
Als ik toch ergens een hekel aan heb zeg. waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:49
418O2 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:03:
[...]

Volgens de wet ben je natuurlijk verplicht om moeilijk lopende mensen te laten oversteken, zebrapad of niet.

Dat betekent niet dat je alle oudjes moet laten oversteken, maar de grens is dun :)

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
evleerdam schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:15:
[...]

Volgens de wet ben je natuurlijk verplicht om moeilijk lopende mensen te laten oversteken, zebrapad of niet.

Dat betekent niet dat je alle oudjes moet laten oversteken, maar de grens is dun :)
Artikel 49 van het RVV zegt dat bestuurders blinden die zijn voorzien van een witte stok met één of meer rode ringen voor moeten laten gaan. Dit geldt overigens voor alle personen die zich moeilijk voortbewegen. Bij mensen die zich moeilijk voortbewegen kun je denken aan voetgangers met een stok, looprek of rollator. Bestuurders van gehandicaptenvoertuigen vallen hier dus niet onder!
Dat zijn natuurlijk lang niet alle oudjes gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
Afgelopen even de startmotor vervangen.....
5 uur later en 2 handen vol krassen wat een rot klus 8)7

Mijn oude beestje is trouwens ook verlaagd nergens problemen mee qua drempels etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2I2U3eOvxx9wZ6f7I137IJmG_MQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljeKFj6K9uequfTwFQmPILdd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGmRLBzKpEI0zRnZaTB4FMY3PWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQIycuK8JRreVwZKlEfgIM2i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
joshje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:52:
Afgelopen even de startmotor vervangen.....
5 uur later en 2 handen vol krassen wat een rot klus 8)7

Mijn oude beestje is trouwens ook verlaagd nergens problemen mee qua drempels etc.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met een E36 is dat wel anders, kan ik helaas melden... Mijn niet-verlaagde cabrio raakt soms al drempels :X Vrienden die M-onderstel verlaagde E36's hebben konden hier in de wijk niet normaal over drempels.

Nu komen daar straks wel volledig nieuwe veren onder, dus hopelijk verdwijnt daarmee het drempelprobleem voor mij.

Optisch deel ik trouwens de mening dat een kleine verlaging (zeg maar de verlaging van een M-onderstel) vaak net wat mooier staat. Daarnaast heeft het, zeker op de snelweg, qua wegligging echt wel voordelen om de auto iets te verlagen.
De wheel gap van een standaard onderstel is eigenlijk net te groot:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/897/41663976944_0e8ac5ea22_b.jpg

Maar vanuit praktisch oogpunt gaat mijn cabrio niet omlaag. Ik vind het wel prettig dat de neus (vrijwel) altijd boven de stoep uitkomt en chassisbalken nog wat ruimte houden ten opzichte van verzakte drempels.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:04
Ik moet zeggen dat het aanbod van de 'betaalbare' (tot 45k) wagens met een #40i motor en niet al te veel KM's echt gering is. Hou het nu al een tijd in de gaten, maar zelfs Duitsland is redelijk uitgedroogd. Als je de schadebakken en re-imports weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:06:
Ik moet zeggen dat het aanbod van de 'betaalbare' (tot 45k) wagens met een #40i motor en niet al te veel KM's echt gering is. Hou het nu al een tijd in de gaten, maar zelfs Duitsland is redelijk uitgedroogd. Als je de schadebakken en re-imports weghaalt.
Het aantal re-imports is echt bizar veel wat op mobile.de staat 80% lijkt wel uit Amerika/Canada te komen.

Wat betreft het verlagen, mijn M135i is verlaagt met een schroefset en staat op de hoogste stand, staat hierdoor iets lager dan de M-Sport veren maar wel stuger. Met de M-sport veren raakte ik sneller een drempel dan met de schroefset valt mij op. Van alle drempels die ik hier in de buurt tweet te liggen is er eigenlijk maar één die vervelend is, gelukkig hoef ik niet vaak daarna toe :)

[ Voor 29% gewijzigd door FabiandJ op 25-08-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
FabiandJ schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:26:
Het aantal re-imports is echt bizar veel wat op mobile.de staat 80% lijkt wel uit Amerika/Canada te komen.
Jup en ook wat er aan M1/240i op gaspedaal staat in Nederland is vooral rotzooi of nog ruim buiten mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:31:
[...]

Jup en ook wat er aan M1/240i op gaspedaal staat in Nederland is vooral rotzooi of nog ruim buiten mijn budget.
Voordeel van de M135/140i op mobile.de is wel ze zijn niet geleverd in Amerika/Canada dus minder kans op re-imports hooguit re-imports uit de EU. Kijk je bij de 3 series en groter is het percentage wat van over de plas komt veel groter.

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 25-08-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:03:
Omdat het kan... en voor de rest doet het mij eigenlijk helemaal niets wat een ander daarvan vindt :) Moge je koken van woede dat ik iemand voorrang verleen. *Je moet wel héél simpel zijn als je denkt dat ik voor alle oudjes stop om voorrang te verlenen. Maar als iemand wil oversteken en niemand gunt die ruimte, dan ben ik zeker niet de beroerdste. Altijd leuk een handje of duimpje omhoog. Zouden meer mensen moeten doen. Wel janken dat ze maar 100 mogen en vaak toch veel harder rijden, maar iemand over laten steken is ineens een boefjesactie. Hoe hypocriet.

Ik ben er weer weg van... men kan hier alles zeggen, maar als je daar iets over zegt, heb je weer iemand klaar staan met een tik op de vinger. Dank je en de pannenkoek.

[ Voor 29% gewijzigd door CreativeS op 25-08-2021 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
CreativeS schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:32:
[...]
Omdat het kan... en voor de rest doet het mij eigenlijk helemaal niets wat een ander daarvan vindt :) Moge je koken van woede dat ik iemand voorrang verleen.

Ik ben er weer weg van... men kan hier alles zeggen, maar als je daar iets over zegt, heb je weer iemand klaar staan met een tik op de vinger. Dank je en de pannenkoek.
Regels zijn er niet voor niets; stoppen waar het niet hoort, kan gevaarlijke situaties opleveren.

Voorbeeld is een situatie waar mensen voorrang aan fietsers verlenen als ze een rotonde afgaan. Dit terwijl de fietsers haaientanden hebben. Je verwacht het niet dat iemand voorrang gaat verlenen waar dat niet hoeft en als je zelf net even naar iets anders kijkt op een rotonde, zit je er bovenop. Er is nagedacht over die haaientanden voor fietsers.

Dus het gewoon netjes hanteren van de regels; ja! Je eigenlijk hoffelijkheid creëren; je kunt er levensgevaarlijke situaties mee creëren als iemand jouw handeling niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
En de discussie over stoppen op plekken waar dat formeel niet hoort stopt ook weer. Hij is offtopic en dit topic is daar niet de plaats voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Nvm, reactie op een door een mod verwijdere reactie :-)

[ Voor 94% gewijzigd door ExiZTeNcE op 25-08-2021 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
BLA

[ Voor 100% gewijzigd door 418O2 op 25-08-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Shit, zit te kijken welke winterwielen ik ga aanschaffen. Dus even kijken bij Ekris en Poelgeest, blijkt op 5 van de 7 setjes geen sneeuwketting mogelijk te zijn :( Blijft over: stalen 16" of 16" met suf design. Lekker handig, not.

Heb even geen idee hoe ik dit nu moet aanvliegen. Ik wil toch minimaal 17", en had zelfs 18" all seasons in overweging. Dat laatste kan ik dus sowieso wegstrepen. Even verder googlen, zie ik wel 1 setje 17" met de mededeling: Sneeuwekettingen: Ja, dit is mogelijk omdat de velgen een speciale maat hebben (6,0J x 17" ET 47) en dus afwijken van alle af-fabrieks 17" velgen welke breder zijn. Design niet echt wow, jammer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Voor een wintersetje kan je toch gewoon bij elke velgenboer terecht, zolang je maar binnen de juiste maten blijft? Of wil je zowel zomer als winter set origineel BMW hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:57:
Voor een wintersetje kan je toch gewoon bij elke velgenboer terecht, zolang je maar binnen de juiste maten blijft? Of wil je zowel zomer als winter set origineel BMW hebben?
Uiteraard, maar blijkbaar past niet op elke maat sneeuwkettingen. Ik neem aan dat dit met de breedte en ET-waarde te maken. Nooit hierover nagedacht dat dit bij originele (bmw) styling zo zou zijn, maar kwam het nu tegen. Meerdere merken die dit hebben, want ik zag ook soortgelijk verhaal op een skoda-forum. Misschien loopt het in de praktijk niet zo'n vaart, maar ik heb ook geen zin om ophanging kapot te rijden zodra de kettingen er om liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 25-08-2021 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:05
Cheesy schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:00:
[...]

Uiteraard, maar blijkbaar past niet op elke maat sneeuwkettingen. Ik neem aan dat dit met de breedte en ET-waarde te maken. Nooit hierover nagedacht dat dit bij originele (bmw) styling zo zou zijn, maar kwam het nu tegen. Meerdere merken die dit hebben, want ik zag ook soortgelijk verhaal op een skoda-forum. Misschien loopt het in de praktijk niet zo'n vaart, maar ik heb ook geen zin om ophanging kapot te rijden zodra de kettingen er om liggen.
Ik heb dat ook op mijn X5M. Sneeuwkettingen mogen t/m 19" velgen volgens de handleiding. Ik moet dus ook nog even wielsetje scoren voor de winter. Denk dat het 467M velgen worden, de velgen die bij de X5M horen zijn me iets te duur voor de winter. Ook leuk bedacht van BMW is dat de achteras op X5M iets grotere doorsnede heeft tov gewone X5 waardoor je de X5M velgen niet kunt monteren op een gewone X5. Andersom kan wel met een centreerring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kom je er niet met winterbanden? Ik heb nog nooit sneeuwkettingen opgelegd. Ook voor wintersport vakantie waren gewone winterbanden voldoende..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Yalopa schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:23:
Kom je er niet met winterbanden? Ik heb nog nooit sneeuwkettingen opgelegd. Ook voor wintersport vakantie waren gewone winterbanden voldoende..
Ik ben er nog niet eerder geweest, verwacht eigenlijk van wel. We hoeven geen bergpas over ofzo. Alleen de dalafdaling kruisen we wel, net voor het huisje.

Maar eigenlijk moet het gewoon 100% in orde zijn vind ik. M'n handleiding is overigens iets soepeler zie ik nu, en in de nieuwere prijslijsten zie ik ook een m-styling 17" die geschikt zou zijn, dus biedt al wat meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:53:
Shit, zit te kijken welke winterwielen ik ga aanschaffen. Dus even kijken bij Ekris en Poelgeest, blijkt op 5 van de 7 setjes geen sneeuwketting mogelijk te zijn :( Blijft over: stalen 16" of 16" met suf design. Lekker handig, not.

Heb even geen idee hoe ik dit nu moet aanvliegen. Ik wil toch minimaal 17", en had zelfs 18" all seasons in overweging. Dat laatste kan ik dus sowieso wegstrepen. Even verder googlen, zie ik wel 1 setje 17" met de mededeling: Sneeuwekettingen: Ja, dit is mogelijk omdat de velgen een speciale maat hebben (6,0J x 17" ET 47) en dus afwijken van alle af-fabrieks 17" velgen welke breder zijn. Design niet echt wow, jammer...
Probleem is meestal de breedte, omdat de banden teveel richting de wielkast gaan. Je hebt ook alternatieve als sneeuwsokken of iets als Magitrack (alleen op het loopvlak). Die zijn ook prima te gebruiken voor maten waarop geen kettingen passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:42
Ik haal het ook bijna altijd op alleen winterbanden, maar niet helemaal altijd. Twee keer gehad dat de gendarmerie beneden aan de berg niemand doorliet zonder sneeuwkettingen (bij Moûtiers op weg naar Val Thorens), en dat was ook volkomen terecht. Helemaal met achterwielaandrijving zou ik niet graag een wintersport-trip ondernemen zonder sneeuwkettingen bij me te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:24
Pepppie schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:39:
[...]

Probleem is meestal de breedte, omdat de banden teveel richting de wielkast gaan. Je hebt ook alternatieve als sneeuwsokken of iets als Magitrack (alleen op het loopvlak). Die zijn ook prima te gebruiken voor maten waarop geen kettingen passen.
Dit inderdaad. Maggitrak past op elke bandenmaat (alleen niet bij elke verlaagde auto :>). De lamellen van plusm. een centimeter dikte liggen alleen bovenop het loopvlak. Elke sportwagen kun je ermee uitrusten, als je rondom de band maar een beetje ruimte over hebt in de wielkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07:25
FabiandJ schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:33:
[...]

Voordeel van de M135/140i op mobile.de is wel ze zijn niet geleverd in Amerika/Canada dus minder kans op re-imports hooguit re-imports uit de EU. Kijk je bij de 3 series en groter is het percentage wat van over de plas komt veel groter.
Jammer genoeg inderdaad. Ik zit ook al paar maanden te zoeken naar een mooie/complete G21 340i, maar t aanbod van Europese herkomst is zeer beperkt. In Nederland is t daarbij echt nog absurd wat ze er voor vragen. Na BPM plakken ze nog gewoon ruim €10k op wagens die een week eerder nog op mobile.de stonden. En dan hoogstens €1k korting willen geven zonder inruil..

540i’s durven ze zelfs nog gewoon aan te bieden op de winterbanden van de verhuurmaatschappijen - met een héle grote boog omheen.

Heb besloten om maar te wachten tot de gekte over, dit is bijna niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15
Bas_dj schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:12:
[...]
Wanneer is die gekte over dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_dj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07:25
Het Fantoom schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:24:
[...]

Zoals iedereen, geen idee. Voor mij op t moment dat ik een EU exemplaar vindt tegen een redelijke prijs. Kan maanden, maar ook een jaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

FabiandJ schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:33:
[...]

Mag je lang gaan zoek naar een F series 135i of 140i. Die hebben we hier niet.

Hoeveel geef je voor mijn M240i XDrive

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Het Fantoom schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:24:
[...]

Als de totale gekte op de automarkt wat afneemt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54
Cheesy schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:53:

Mja, 'mogelijk' volgens BMW. Ik had dat op de X3 ook, 20" winter velgen, officieel kan het niet maar je moet zorgen dat je kettingen hebt die alleen op het loopvlak zit met laag profiel zodat het geen probleem in je wielkasten oplevert. Ik heb zelf deze op 245/45/R20 https://konigchain.com/ch...r-car/konig-k-summit.html
Nog nooit hoeven gebruiken maar goed, je hebt ze nodig just in case.

[ Voor 3% gewijzigd door ChiLLeR op 26-08-2021 09:44 ]

>> Signature?

• FabiandJ
  • Niet online
Snake schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 02:45:
[...]

Mag je lang gaan zoek naar een F series 135i of 140i. Die hebben we hier niet.

Hoeveel geef je voor mijn M240i XDrive
Maar dat zeg ik toch, dat in Amerika/Canda de M135/140i nooit geleverd is ;)
Verder ben ik al voorzien met een M135i, zoals hier te lezen/zien is: FabiandJ in "Het grote BMW-topic #14"

Mocht er een nieuwe BMW komen moet het minimaal 3 serie of groter vanwege een kind van bijna 1 jaar, het is nu nog te doen. Maar zodra die meer zooi mee moet hebben of er komt een tweede wordt de auto snel te klein.

[ Voor 19% gewijzigd door FabiandJ op 26-08-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Deze week gereden in een 320e, fijne auto hoor. Het extra gewicht vergeleken met de 320i viel me in het rijden erg mee. Duidelijk is wel dat BMW graag 320e's slijt, standaard luxe uitgevoerd in business plus en scherp in de lease, de verkoper deed zijn best. Toch vraag ik me wel af of ik er wat mee opschiet om een PHEV te kiezen. Ik zou er woon- werk elektrisch mee kunnen doen. De 750kg trekvermogen is genoeg, heb geen caravan maar wel af en toe een aanhangertje nodig. En voor de vakantie dan maar een dakkoffer want wat minder bagageruimte. Een gelijk uitgeruste 320i is volgens mij, tenzij ik niet goed gekeken heb, duurder.mmmm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik mis waarom je twijfelt. Ik ben dol op mijn 330e hybride 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beam87
twodigits schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:15:
Deze week gereden in een 320e, fijne auto hoor. Het extra gewicht vergeleken met de 320i viel me in het rijden erg mee. Duidelijk is wel dat BMW graag 320e's slijt, standaard luxe uitgevoerd in business plus en scherp in de lease, de verkoper deed zijn best. Toch vraag ik me wel af of ik er wat mee opschiet om een PHEV te kiezen. Ik zou er woon- werk elektrisch mee kunnen doen. De 750kg trekvermogen is genoeg, heb geen caravan maar wel af en toe een aanhangertje nodig. En voor de vakantie dan maar een dakkoffer want wat minder bagageruimte. Een gelijk uitgeruste 320i is volgens mij, tenzij ik niet goed gekeken heb, duurder.mmmm
Ik heb de 320e besteld. De primaire reden waarom ik voor een 320e heb gekozen i.p.v. een 320i is de leaseprijs per maand. Ik zal zeker niet beweren dat ik de PHEV heb besteld vanwege mileu-aspecten of wat dan ook, want PHEV's (en in zekere zin ook een EV) hebben met duurzaamheid mijns inziens niets te maken.

De 320e is best wel een stuk goedkoper dan de 320i, die vrij prijzig is naar mijn mening. Door de lage BPM en korting op de MRB op de 320e is kun je relatief meer auto voor je geld krijgen, daarnaast zat er destijds nog een korting op en zit er op de 320e een business plus pakket met meer opties dan op de 320i. Dat je minder kan trekken vond ik voor mij minder relevant, daar ik geen caravan of aanhanger heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Beam87 op 26-08-2021 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:01
Met de winter op komst mag je met een 320i Lekker krabben en met een 320e stap je in een warme auto! Ik had het wel geweten :+ , maar goed, ik heb privé een F30 330e ipv een 330i. Ik moet ook mijn eigen benzine betalen en heb een stroomoverschot van de zonnepanelen.

En wat Beam87 zegt, je krijgt gewoon meer auto voor minder Imho

Heb je het trouwens over de Sedan of Touring, want bij de G20 kan beide :X

[ Voor 10% gewijzigd door gekke-gerrit op 26-08-2021 17:11 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Nu online
Het gaat me om de Touring, de G21 dus. Het is wat jullie zeggen, veel auto vergeleken met een gelijk geprijsde 320i... even rekenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Laatst online: 13:42
gekke-gerrit schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:09:
Met de winter op komst mag je met een 320i Lekker krabben en met een 320e stap je in een warme auto!
Sinds de G20 is standkachel leverbaar op de 3. Belachelijk duur natuurlijk, maar het kàn wel in een i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
twodigits schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:01:
Het gaat me om de Touring, de G21 dus. Het is wat jullie zeggen, veel auto vergeleken met een gelijk geprijsde 320i... even rekenen
Uiteraard blijft het BMW, dus of je voor zeg EUR 55-60k nu daadwerkelijk 'veel auto voor je geld' krijgt in vergelijking met merken als Opel, Peugeot, Renault, Skoda en tegenwoordig vooral Kia is een beetje de vraag. Ook al rijd ik graag in een BMW, het blijft bij de Duitse drie nog steeds wel matig wat betreft de standaarduitrusting. Die karige standaarduitrusting vind ik altijd moeilijk te rijmen met het zijn van een 'premium' automerk. Wel valt me op dat er tegenwoordig al wel iets meer standaard in een BMW zit, maar dat zal ook wel moeten aangezien concurrenten veelal een beter pakketje aanbieden tegen een betere prijs dan BMW doet, objectief gezien dan. Of je bij die merken ook het gewenste kwaliteitsgevoel krijgt laat ik even in het midden, maar het zit er in ieder geval in basis wel gewoon op.

Goed voorbeeld m.b.t. bovenstaande is bijvoorbeeld dat je op een Opel Adam met een relatief goedkoop pakketje van een paar euro Apple CarPlay, stuurverwarming en stoelverwarming had.....waar je bij BMW eerst EUR 300 moest dokken voor Apple 'voorbereiding' of zoiets en de stuur- en stoelverwarming weer iets als een Comfort Pack of High Executive pakket moest nemen.

Maar goed, zo zit het businessmodel van BMW, Audi, etc. in elkaar.....en mensen kopen het uiteindelijk toch wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Beam87 op 27-08-2021 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Tja.. In die Kia zit dan alles wel standaard, het is niet om over naar huis te schrijven. Van lendesteun tot trekhaak tot cruise control tot airco. In de beamer vind ik alles fijner, verfijnder en simpelweg prettiger en luxer werken dan in de C'eed van m'n partner..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
Eagle Creek schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:21:
Tja.. In die Kia zit dan alles wel standaard, het is niet om over naar huis te schrijven. Van lendesteun tot trekhaak tot cruise control tot airco. In de beamer vind ik alles fijner, verfijnder en simpelweg prettiger en luxer werken dan in de C'eed van m'n partner..
Ja, dat is wel zo. Algehele kwaliteitsbeleving is in MB, Audi of BMW vele malen hoger en ik krijg bij die merken altijd wel het idee dat alles wat beter in elkaar getimmerd zit. Maar afgezien daarvan is het bij de Duitse drie wel vaak alles of niets. Dus het zit er in basis niet op, maar als je maar veel betaalt kun je het er wel op krijgen en is het wel gelijk van stuk betere kwaliteit. Bij bepaalde functies (zoals geluid) snap ik dat, maar bij functies als Carplay, stoel/stuurverwarming, aanvullende veiligheidsuitrusting zie ik dat enorme verschil in kwaliteit tussen premium en niet-premium niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:46
Hi,
In mijn recent aangeschafte F30 heb ik het volgende gevonden.
In het opbergvakje van de armsteun kwam ik dit dingetje tegen. Weet iemand wat het is? In het opbergvakje zelf kan ik het niet kwijt en Google image search herkend het ook niet. Thanks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adTF73NWEyy2hnFQtOa3BiHl7QQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WIOlAw12GKVDRTZ8mavSf42.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxWYhn7jNWyJde-V3OCfrEo7mJc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4hLY7q8SFmjIXwqrwuk60tT.jpg?f=fotoalbum_tile

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Dit is de mijne.. Dikke 8000 km intussen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRwbrA4CC_FGvcZanK9IbMMWYmQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDOtqt5Ab2yn65iGpFsd3tEB.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Bas_dj schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:12:
Jammer genoeg inderdaad. Ik zit ook al paar maanden te zoeken naar een mooie/complete G21 340i, maar t aanbod van Europese herkomst is zeer beperkt. In Nederland is t daarbij echt nog absurd wat ze er voor vragen. Na BPM plakken ze nog gewoon ruim €10k op wagens die een week eerder nog op mobile.de stonden. En dan hoogstens €1k korting willen geven zonder inruil..

540i’s durven ze zelfs nog gewoon aan te bieden op de winterbanden van de verhuurmaatschappijen - met een héle grote boog omheen.

Zo houd ik mijn ogen open voor een F21/22 M1/240i. Daar valt de Nederlandse prijs nog mee vergeleken met Duitsland, maar in beide landen is het aanbod niet heel groot. Eigenlijk alles wat er in Nederland staat wil je gewoon niet kopen. De mooie exemplaren zijn in een paar dagen weg.

Zag net ook dat er een M2 staat in Dongen. Ineens bijna 4.5k goedkoper van de ene op de andere dag. Zoek ik het kenteken op bij het RDW en ja hoor: Bruto BPM €3726
Schadebak dus, net als de meeste M140i's die nu te koop staan voor een mooi prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-09 23:53
Ik weet dat het nog Augustus is, maar ik ben voornemens deze week winterbanden om mijn 435d Xdrive te zetten.. :+

't zit zo. Bij aanschaf van de auto (paar paginas terug) zaten er echte HiFly 805 all-seasons ( :r 8)7 ) onder. Door deze banden schakeld de auto vaak bij iets steviger gasgeven de voorwielen in de aandrijving er bij, wat resulteert in flink schokken van de andrijflijn. Dus, dat met alle macht proberen te vermijden. :o

Nu zijn deze velgen (styling M442) niet meer in perfecte staat. Corrosie achter de blanke lak, paar keer een klein stoeprandje. Dus, dan er maar winterbanden om.

Nu is de keus in RunFlat, BMW-stermarkering, en de maat (225-40-19 en 255-35-19) niet erg ruim! Komt neer op bridstones, en dunlops. Het zit 'm vooral in de ster markering.
En die stermarkering moet ik hebben om die schokkerij te voorkomen is het advies van de BMW-specialist.
In hoeverre vinden jullie die stermarkering belangrijk voor een Xdrive? :9

Ik zit zelf eerder te sneupen naar Michelin, of om niet te hoofdprijs te betalen Hankook...

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
En toch zou ik ze met enkel RWD maar wat graag bij me hebben. Ik heb al een paar keer omstandigheden gehad waar ik het net wist te redden omdat het rustig was en ik kon blijven rollen. Anders had ik de kettingen op zeker nodig gehad.
Op een parkeerplaats al eens moeten stilstaan in 20cm verse sneeuw en toen kwam ik nog amper weg, bijna kettingen moeten leggen om 'm het parkeervak in te rijden :+

Ik ga echt niet op pad zonder, ondanks dat ik ze nog nooit heb gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldo
  • Laatst online: 17-12-2024
Brainsz schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:56:
Hi,
In het opbergvakje van de armsteun kwam ik dit dingetje tegen. Weet iemand wat het is? In het opbergvakje zelf kan ik het niet kwijt en Google image search herkend het ook niet. Thanks

[Afbeelding][Afbeelding]
Lijkt mij geen auto onderdeel, eerder iets van een aftermarket accessoire of een koffer oid. Op de tweede foto lijkt de productiemaand en jaar te staan, ik denk 05/07. Dat is ruim voor dat de f30 in productie was, ook qua vorm niet echt BMW eigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
Ik denk een uiteinde van een handgreep in de deur of een 'holy shit-greep' aan de dakhemel.
Maar lijkt me niet per se BMW qua vormgeving inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:45
Heb deze week knoop doorgehakt voor een 320i touring, high exec, msport, 19 inch en nog een aantal toeters en bellen. Rij al mijn hele leven Audi, maar de nieuwe A4 heeft echt een slechte automaat, waar ik niet mee kan leven. Ook nog in de Audi Q4 gereden (electrisch), maar dat was het ook niet helemaal. Ben benieuwd hoe mijn nieuwe auto gaat bevallen. Zal tzt hier nog een review over schrijven. Ben zelf een hardrijder en zoek zo nu en dan graag de grensen van de auto op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:46
Brainsz schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:56:
Hi,

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik denk de knopjes op je stuur zijn erna ingebouwd. Dit zit er standaard op zonder knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Smotske schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:11:
Nu is de keus in RunFlat, BMW-stermarkering, en de maat (225-40-19 en 255-35-19) niet erg ruim! Komt neer op bridstones, en dunlops. Het zit 'm vooral in de ster markering.
En die stermarkering moet ik hebben om die schokkerij te voorkomen is het advies van de BMW-specialist.

Ik zit zelf eerder te sneupen naar Michelin, of om niet te hoofdprijs te betalen Hankook...
Ik zou mij niet te druk maken om die stermarkering. Dat geeft alleen aan dat BMW ze ook OEM levert (wellicht niet eens op jouw model, maar op een ander model met die bandenmaat).

Wees verstandig; koop geen standaard banden, maar high performance banden zoals bijvoorbeeld de Pirelli PZ4 (SC) (ben zelf Pirelli-minded, maar zijn meer goede merken). Je hebt een bak vermogen en daar wil je gewoon geen consessies aan doen qua veiligheid. En ja, daarvoor moet je in de buidel tasten. Dat is inherent aan een BMW.

Overigens heb ik zomaar het vermoeden dat het niet (alleen) je banden zijn, maar ik hoop het wel voor je uiteraard. Zou een second opinion vragen bij iemand die bewezen goed is (zijn vele aanbevelingen de revue gepasseerd in dit topic), aangezien jouw specialist ook stermarkering als nodig adviseert om schokken te voorkomen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Nu online
rows schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:36:
Heb deze week knoop doorgehakt voor een 320i touring, high exec, msport, 19 inch en nog een aantal toeters en bellen. Rij al mijn hele leven Audi, maar de nieuwe A4 heeft echt een slechte automaat, waar ik niet mee kan leven. Ook nog in de Audi Q4 gereden (electrisch), maar dat was het ook niet helemaal. Ben benieuwd hoe mijn nieuwe auto gaat bevallen. Zal tzt hier nog een review over schrijven. Ben zelf een hardrijder en zoek zo nu en dan graag de grensen van de auto op.
Goed zo, de A4 kan mij ook niet bekoren. Mijn vrouw heeft het daar steeds over, maar ik ga niet in een te dure FWD met slechte automaat rijden zolang er BMW's te koop zijn.

Mag ik jou vragen waarom je een 320i hebt gekozen en niet de 320e? Ik twijfel namelijk, een 320i is lichter en dat komt de rijeigenschappen ten goede. Nadeel is de prijs, die is blijkbaar hoger dan een vergelijkbaar uitgeruste 320e..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

twodigits schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:25:
[...]

Goed zo, de A4 kan mij ook niet bekoren. Mijn vrouw heeft het daar steeds over, maar ik ga niet in een te dure FWD met slechte automaat rijden zolang er BMW's te koop zijn.
?? Gewoon de quattro pakken dan heb je ook een zf bak erin.

[ Voor 24% gewijzigd door Tylen op 28-08-2021 10:04 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Nu online
Tylen schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

?? Gewoon de quattro pakken dan heb je ook een zf bak erin.
Dat de quattro de ZF bak heeft wist ik niet. Sorry dat mijn vorige post een beetje scherp was op Audi. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Door deze banden schakeld de auto vaak bij iets steviger gasgeven de voorwielen in de aandrijving er bij, wat resulteert in flink schokken van de andrijflijn. Dus, dat met alle macht proberen te vermijden. :o
Ik denk dat je jezelf misschien wat beter kan inlezen in de xDrive techniek. De voorwielen zitten, in principe, altijd in de aandrijving.
Het zit 'm vooral in de ster markering.
Stermarkering hoeft niet. Alleen als je nog fabrieksgarantie hebt is het volgens mij verplicht, anders vervalt de fabrieksgarantie op de tussenbak. Zolang je er maar 4 dezelfde banden er op legt en wanneer ze vervangen moeten worden altijd per 4 en niet per as. Want xDrive is een goed systeem, maar ook een heel gevoelig systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand toevallig ervaring met een defecte stuurkolomverstelling?

Halverwege de vakantie bleef het stuur in de bovenste positie hangen na het starten (normaal zakt deze dan automatisch tot vooraf ingestelde positie). Het pookje beweegt het stuur wel naar voren en achteren, maar niet meer naar beneden. Na een wat langere stop deed ie t ineens weer wel, dus het is niet kapot-kapot(?). Heeft het daarna weer een week correct gedaan...

... tot na de eerste stop halverwege Toscane - NL 🤨 laatste 700 km met het stuur omhoog moeten rijden, niet echt plezier. Vanochtend (dus opnieuw na langere stop) doet ie t ook nog niet.

Gaat om een 5 G31 uit 2019.
Pagina: 1 ... 130 ... 370 Laatste