Ik rij nu 3 jaar in een F20 LCI (van mei 2018) en ondanks dat het rijden prima bevalt zijn er toch wat zaken die me storen waarvan ik me bij een paar afvraag of er permanente oplossingen voor zijn en of dit gewoon te verwachten blijvende problemen zijn. Als ik ergens allergisch ben zijn het tikjes of constante kraakgeluiden in een auto, waardoor dit voor mij een reden zou zijn geen BMW meer te kiezen (ik snap dat de 1 serie voor de meesten een budget model is

, maar voor mij niet

)
- Ik heb een zeer storend tikkend (al sinds de eerste 3 maanden) geluid aan de bestuurderskant, lijkt uit de raamstijl te komen. Als ik het raam een heel klein stukje omlaag doe is het weg, maar dan krijg je dus nog meer windruis dan je normaal al hoort in deze auto. Ze hebben ooit de rubbers vervangen maar dat heeft maar 1 maand geholpen.
- Als het stuur trilt door de lane keeping functie dan rammelt er iets in het stuur, ook vrij storend moet ik zeggen, alsof je in een Dacia rijdt.
- Spotify app werkt al 3 jaar niet met een Android telefoon
- De parking assist werkt meer niet dan wel, wanneer je hem niet nodig hebt schakelt ie vanzelf in, maar als je hem nodig hebt nooit. Zet ik hem dan handmatig aan dan is het hit or miss voor wat betreft het herkennen van parkeervakken.
- Parkeersensoren: al vaak meegemaakt dat de auto niks aangeeft en de parkeersensoren niks doen of echt pas heel laat in actie gekomen. Zo ook al een keer een naar mijn idee te voorkomen aanrijding gehad waarbij we beiden achteruit reden. Had ik iets gehoord van piepen, want reden maar zachtjes, had ik nog kunnen ingrijpen.