Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 118 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
thejoker80 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:08:
Weet iemand of er onderhoudsschema's te vinden zijn. Dus welke onderdelen er vervangen zouden moeten worden bij welke km stand of leeftijd. Google helpt me niet. Dus ik zoek het voor zaken zoals bougies of vloeistof voor de automaat enzo
Je inspektion I en II, even googlen op je modelnaam en je vindt genoeg.

Bakolie is levenslang, maar veel mensen houden 2 ton aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

kamstra schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:48:
[Afbeelding]

Right, wie o wie :)

Ik heb een BMW touring, G31 met fantastische screens achterin voor de kids, die ik (nog) niet heb :+
Van mij hadden ze er uberhaupt niet in gehoeven, maar goed, iets met 2e hands auto full options en ze zaten er nou eenmaal in :P

ANYWAY.

Er komt een mini-me aan binnen nu en 2 maanden, dus ik was bezig om de isofix meuk in de auto te pleuren....blijkt dat een 5 serie tegenwoordig niet meer groot genoeg is om je je kind achterstevoren in een isofix stoeltje te monteren :( 8)7 . Althans, het sort of past wel, maar niet met die schermen erin. Nou ja het kan wel maar suc6 met scherm zover mogelijk wegklappen, stoeltje er in manoeuvreren etc. hopeloos.

Kortom, heb aan de passagierskant t scherm eraf geschroefd net, alleen nu ziet het er dus zo uit.....hence: waar o waar ga ik een afdekplaatje vinden in de juiste kleur die ik eroverheen kan schroeven zodat t er weer netjes uitziet.... :D

Anyone?

(een hobbyist met een 3d printer mag zich ook melden :+ )
Even goed zoeken op realoem.com en met het onderdeelnummer naar eBay, Marktplaats of de BMW-dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:55
Weet iemand of het de moeite en het geld waard is om in een 2012 F31 achteraf de bluetooth combox in te bouwen om audio over bluetooth te kunnen streamen?

Ik heb me nog niet verdiept in onderdeel nummers o.i.d. maar ben benieuwd naar anderen die ervaring hebben hiermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
Even een vraag over bestellen, alhoewel eigenlijk m.n. over leveringen/productie... Met het het chiptekort dat iedereen nu parten speelt en horrorverhalen over levertijden van 6 tot 12 maanden bij bijvoorbeeld sommige modellen van Mercedes vroeg ik me af hoe het nu met BMW is. Ik zag wat nieuwsberichten over Nedcar die de productie soms stop moet zetten, maar niks over de Duitse fabriek.

Heeft iemand een idee of het ook invloed heeft op de G20 productie? Ik ben rustig aan het oriënteren omdat de F36 met een maand of 5 uit het contract loopt. Grootste kanshebber voor opvolging is nu de G20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

Loei123 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:21:
Weet iemand of het de moeite en het geld waard is om in een 2012 F31 achteraf de bluetooth combox in te bouwen om audio over bluetooth te kunnen streamen?

Ik heb me nog niet verdiept in onderdeel nummers o.i.d. maar ben benieuwd naar anderen die ervaring hebben hiermee.
Op zich wel want het is een fijne upgrade. Maar voor het zelfde geld (of iets meer) heb je een mmi waarmee je draadloze CarPlay/android auto hebt op je originele scherm. Dus ook draadloze audio streaming en nog heel veel dingen meer

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[Afbeelding]

Ik heb een BMW touring, G31 met fantastische screens achterin voor de kids, die ik (nog) niet heb :+
Van mij hadden ze er uberhaupt niet in gehoeven, maar goed, iets met 2e hands auto full options en ze zaten er nou eenmaal in :P

ANYWAY.

Er komt een mini-me aan binnen nu en 2 maanden, dus ik was bezig om de isofix meuk in de auto te pleuren....blijkt dat een 5 serie tegenwoordig niet meer groot genoeg is om je je kind achterstevoren in een isofix stoeltje te monteren :( 8)7 . Althans, het sort of past wel, maar niet met die schermen erin. Nou ja het kan wel maar suc6 met scherm zover mogelijk wegklappen, stoeltje er in manoeuvreren etc. hopeloos.

Kortom, heb aan de passagierskant t scherm eraf geschroefd net, alleen nu ziet het er dus zo uit.....hence: waar o waar ga ik een afdekplaatje vinden in de juiste kleur die ik eroverheen kan schroeven zodat t er weer netjes uitziet.... :D

Anyone?

Ik heb dit probleem ook in de 5. Opgelost door de kinderstoel in het midden te zetten :D

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Loei123 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:21:

Heb ik laten doen in me f10. Zeker het geld waard wat mij betreft.

MMI voor carplay is ook wel interresant, maar dan moet ik iemand vinden die dat op een nette manier kan inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Workaholic schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Ik heb dit probleem ook in de 5. Opgelost door de kinderstoel in het midden te zetten :D
Ja maar isofix :P

oh en dan kan de fucking kat er ook niet meer naast (die heeft een kooi die veel te groot is (maar anders is t ziellug!!!1111 :+ )

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:04
418O2 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:12:
[...]

Je inspektion I en II, even googlen op je modelnaam en je vindt genoeg.

Bakolie is levenslang, maar veel mensen houden 2 ton aan
Zelf houdt de fabrikant van de automaatbak (ZF) 80.000-120.000 kilometer aan per beurt. De meeste bakken zonder onderhoud draaien namelijk rond de 200.000 kilometer al wel redelijk kapot... Zie ook: https://aftermarket.zf.co...and/services/oliewissel/#

Heb zelf de bak bij 100.000 km laten doen en ook toen gaven ze aan dat de olie al verkleurd was (van appelsap goud naar colabruin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Fonta schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:13:
[...]

Heb ik laten doen in me f10. Zeker het geld waard wat mij betreft.

MMI voor carplay is ook wel interresant, maar dan moet ik iemand vinden die dat op een nette manier kan inbouwen.
Waar heb je die combox in laten bouwen en wat kostte dat als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik rij nu 3 jaar in een F20 LCI (van mei 2018) en ondanks dat het rijden prima bevalt zijn er toch wat zaken die me storen waarvan ik me bij een paar afvraag of er permanente oplossingen voor zijn en of dit gewoon te verwachten blijvende problemen zijn. Als ik ergens allergisch ben zijn het tikjes of constante kraakgeluiden in een auto, waardoor dit voor mij een reden zou zijn geen BMW meer te kiezen (ik snap dat de 1 serie voor de meesten een budget model is :+, maar voor mij niet ;) )

- Ik heb een zeer storend tikkend (al sinds de eerste 3 maanden) geluid aan de bestuurderskant, lijkt uit de raamstijl te komen. Als ik het raam een heel klein stukje omlaag doe is het weg, maar dan krijg je dus nog meer windruis dan je normaal al hoort in deze auto. Ze hebben ooit de rubbers vervangen maar dat heeft maar 1 maand geholpen.
- Als het stuur trilt door de lane keeping functie dan rammelt er iets in het stuur, ook vrij storend moet ik zeggen, alsof je in een Dacia rijdt.
- Spotify app werkt al 3 jaar niet met een Android telefoon
- De parking assist werkt meer niet dan wel, wanneer je hem niet nodig hebt schakelt ie vanzelf in, maar als je hem nodig hebt nooit. Zet ik hem dan handmatig aan dan is het hit or miss voor wat betreft het herkennen van parkeervakken.
- Parkeersensoren: al vaak meegemaakt dat de auto niks aangeeft en de parkeersensoren niks doen of echt pas heel laat in actie gekomen. Zo ook al een keer een naar mijn idee te voorkomen aanrijding gehad waarbij we beiden achteruit reden. Had ik iets gehoord van piepen, want reden maar zachtjes, had ik nog kunnen ingrijpen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Radiant schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:24:
[...]

Even goed zoeken op realoem.com en met het onderdeelnummer naar eBay, Marktplaats of de BMW-dealer.
Da's wel een goeie site idd zeg! :)

Ik kom een heel eind, maar ben bang dat t gewoon niet bestaat :P

https://www.realoem.com/b...-BMW-540iX&diagId=52_4218

Ik heb een soort van cover nodig die over onderdeel nummer 8 op t plaatje valt....ik kan m niet vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

[Afbeelding]

ANYWAY.

Anyone?

RealOEM al gecheckt?

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Check 1 post boven je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
kamstra schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:19:
[...]

Ja maar isofix :P

oh en dan kan de fucking kat er ook niet meer naast (die heeft een kooi die veel te groot is (maar anders is t ziellug!!!1111 :+ )
Isofix zit toch ook gewoon in het midden?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Workaholic schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:15:
[...]

Hm. Nou ga ik straks nog een keer kijken, maar bij mij volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

kamstra schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:44:
[...]

Da's wel een goeie site idd zeg! :)

Ik kom een heel eind, maar ben bang dat t gewoon niet bestaat :P

https://www.realoem.com/b...-BMW-540iX&diagId=52_4218

Ik heb een soort van cover nodig die over onderdeel nummer 8 op t plaatje valt....ik kan m niet vinden :)
Denk dat ie niet bestaat ook. Het is zonder schermen gewoon leer daar. En als je schermen hebt is het leer met gaten.

Kan de stoel niet een paar tandjes naar voren? Mijn vrouw zat ook niet altijd even fijn met de maxicosi achter haar(geen isofix plateau gehad). Maar het was maar voor een paar maanden.
Daarna snel deze erin gedaan;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4KqeLGGO2HD_8vCGV_JYR_u_9k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xvXXF358mpt81Otp8ebhezNn.webp?f=user_large

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21
Workaholic schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:15:
[...]

Bij de recente 1 series niet. Alleen grote MPV's hebben plek voor 3 isofix stoelen op de achterbank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

BMW_M3 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:39:
[...]

Denk dat ie niet bestaat ook. Het is zonder schermen gewoon leer daar. En als je schermen hebt is het leer met gaten.

Kan de stoel niet een paar tandjes naar voren? Mijn vrouw zat ook niet altijd even fijn met de maxicosi achter haar(geen isofix plateau gehad). Maar het was maar voor een paar maanden.
Daarna snel deze erin gedaan;

[Afbeelding]
Yep, denk idd ook niet dat het bestaat, precies wat je zegt.

die schermen (wat gewoon af fabriek is steken wel zo ver uit dat het echt onmogelijk is om een scherm + stoeltje omgekeerd in de auto te hebben, althans niet met een isofix base. Ik vermoed (nog niet geprobeerd) dat t zonder isofix wellicht net aan zal passen, maar ook dan is de kans op beschadigingen van t scherm gewoon groot met erin zetten en eruit halen van t stoeltje.

Zelfs met voorstoel helemaal naar voren is het eigenlijk gewoon geen goed idee, nog afgezien van t feit dat mama dan niet meer lekker zit.

Ik noem t maar een design flaw.

Anyway scherm is er nu af dus ik ga tzt wel ff langs dealer om te vragen of ze een goeie oplossing hebben, en anders pleur ik er wel zo'n beschermmat overheen aan de achterkant van de stoel (ws sowieso geen slecht idee).
SniperGuy schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:43:
[...]

Bij de recente 1 series niet. Alleen grote MPV's hebben plek voor 3 isofix stoelen op de achterbank :)
Nou je t zegt, ik weet idd wel zeker dat er geen isofix zit in het midden.

Mijn broertje heeft zo goed als de zelfde auto als ik (530D vs 540I), en hij krijgt over 6 weken kind nummer 3. Succces op je achterbank met 3x een kinderstoel (5jr, 2jr, 0) :P

Hij overweegt een X7 nu :X

[ Voor 14% gewijzigd door kamstra op 04-05-2021 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 00:21
@kamstra Een knip zetten is goedkoper :P :+
Een hele enkele keer kan een ISOfix zitje ook op de voorstoel, mits de airbag uitgeschakeld wordt :)

[ Voor 53% gewijzigd door SniperGuy op 04-05-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

SniperGuy schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:51:
@kamstra Een knip zetten is goedkoper :P :+
Een hele enkele keer kan een ISOfix zitje ook op de voorstoel, mits de airbag uitgeschakeld wordt :)
Haha ik zal beide doorgeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb hier een kleintje van 6 maanden in een stoel die met de gordel vast zit. Past perfect in het midden 😅

Zal nog is kijken of er isofix zit..

Edit - hier nog een foto in de m5 icm nieuwe entertainment systeem. Bizar dat je het niet kunt verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2021/05/04/1E578D6E-FEF7-4A19-A0F6-5D17F4DA356A.th.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Workaholic op 04-05-2021 20:27 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Die verrekte stoeltjes achterstevoren in de auto... Ik heb er ook last van in een F31. Zat om die reden al te kijken naar een upgrade naar een G21. Maar als ik dat zo hoor, biedt dat ook geen soelaas..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Phusebox schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:06:
Ik rij nu 3 jaar in een F20 LCI (van mei 2018) en ondanks dat het rijden prima bevalt zijn er toch wat zaken die me storen waarvan ik me bij een paar afvraag of er permanente oplossingen voor zijn en of dit gewoon te verwachten blijvende problemen zijn. Als ik ergens allergisch ben zijn het tikjes of constante kraakgeluiden in een auto, waardoor dit voor mij een reden zou zijn geen BMW meer te kiezen (ik snap dat de 1 serie voor de meesten een budget model is :+, maar voor mij niet ;) )

- Ik heb een zeer storend tikkend (al sinds de eerste 3 maanden) geluid aan de bestuurderskant, lijkt uit de raamstijl te komen. Als ik het raam een heel klein stukje omlaag doe is het weg, maar dan krijg je dus nog meer windruis dan je normaal al hoort in deze auto. Ze hebben ooit de rubbers vervangen maar dat heeft maar 1 maand geholpen.
- Als het stuur trilt door de lane keeping functie dan rammelt er iets in het stuur, ook vrij storend moet ik zeggen, alsof je in een Dacia rijdt.
- De parking assist werkt meer niet dan wel, wanneer je hem niet nodig hebt schakelt ie vanzelf in, maar als je hem nodig hebt nooit. Zet ik hem dan handmatig aan dan is het hit or miss voor wat betreft het herkennen van parkeervakken.
- Parkeersensoren: al vaak meegemaakt dat de auto niks aangeeft en de parkeersensoren niks doen of echt pas heel laat in actie gekomen. Zo ook al een keer een naar mijn idee te voorkomen aanrijding gehad waarbij we beiden achteruit reden. Had ik iets gehoord van piepen, want reden maar zachtjes, had ik nog kunnen ingrijpen.
Ben jij de Phusebox waarvan ik denk dat ie het is? Je bent een tijdje stil geweest of niet?

Ik heb zo'n zelfde 1 Serie en kan dat rammeltje aan de bestuurderskant bevestigen. Ik heb daar tussen jaar 1 en jaar 2 erg veel last van gehad, waarbij ik er zelf de DEKRA er bij heb laten komen om uitsluitsel te geven. Helaas was de conclusie dat het een producteigenschap was en ik het er derhalve maar mee moest doen. De lijsten zijn nog een keer grondig gereinigd daarna en op een of andere manier is het getik min of meer verdwenen.

T.a.v. lane keeping: heb ik niet, dus kan ik geen mening over geven
T.a.v. Spotify: ik heb een iPhone en dat werkt hij al jaren feilloos. Enige irritante is dat ie het bij een tweede telefoon soms even kwijt is en zegt dat ik geen verbinding kan maken.
T.a.v. park assist: heb ik niet, vond ik bij een kleine auto als een 1 Serie i.c.m. de dure opties bij BMW wat te gek.
T.a.v. parkeersensoren: nooit problemen mee gehad. Zorg er wel voor dat de sensoren goed schoon zijn. Heb zelf eerder het idee dat de sensoren te snel een rood lijntje aangeven en er best wat veiligheidsmarge op zit.

Ik moet mijn 1 Serie binnenkort inleveren, maar ben wel benieuwd wat de issues met de chips hebben op de productie. Ik blijf juist bij BMW, omdat ik afgelopen jaren ook wel heb ervaren dat de kwaliteit in veel concurrenten niet veel beter is en met name bij VAG stukken slechter geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beam87 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:51:
[...]

Ben jij de Phusebox waarvan ik denk dat ie het is? Je bent een tijdje stil geweest of niet?

Ik heb zo'n zelfde 1 Serie en kan dat rammeltje aan de bestuurderskant bevestigen. Ik heb daar tussen jaar 1 en jaar 2 erg veel last van gehad, waarbij ik er zelf de DEKRA er bij heb laten komen om uitsluitsel te geven. Helaas was de conclusie dat het een producteigenschap was en ik het er derhalve maar mee moest doen. De lijsten zijn nog een keer grondig gereinigd daarna en op een of andere manier is het getik min of meer verdwenen.

T.a.v. lane keeping: heb ik niet, dus kan ik geen mening over geven
T.a.v. Spotify: ik heb een iPhone en dat werkt hij al jaren feilloos. Enige irritante is dat ie het bij een tweede telefoon soms even kwijt is en zegt dat ik geen verbinding kan maken.
T.a.v. park assist: heb ik niet, vond ik bij een kleine auto als een 1 Serie i.c.m. de dure opties bij BMW wat te gek.
T.a.v. parkeersensoren: nooit problemen mee gehad. Zorg er wel voor dat de sensoren goed schoon zijn. Heb zelf eerder het idee dat de sensoren te snel een rood lijntje aangeven en er best wat veiligheidsmarge op zit.

Ik moet mijn 1 Serie binnenkort inleveren, maar ben wel benieuwd wat de issues met de chips hebben op de productie. Ik blijf juist bij BMW, omdat ik afgelopen jaren ook wel heb ervaren dat de kwaliteit in veel concurrenten niet veel beter is en met name bij VAG stukken slechter geworden is.
Jep die van het "zoekt een auto topic". Ik heb ook een reinigingsmiddel gekocht voor de lijsten van BMW maar heeft helaas nooit geholpen.

De nieuwe 1 serie spreekt me ook helaas niet echt aan. Achterkant is mooi, voorkant minder. Maar nog lang niet zo erg als andere nieuwe modellen.

Het klopt ook dat het met iPhone wel goed werkt maar daar wil ik niet naar terug. Dat is het me ook weer niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Workaholic schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:23:
Ik heb hier een kleintje van 6 maanden in een stoel die met de gordel vast zit. Past perfect in het midden 😅

Zal nog is kijken of er isofix zit..

Edit - hier nog een foto in de m5 icm nieuwe entertainment systeem. Bizar dat je het niet kunt verwijderen.

[Afbeelding]
Net gecheckt maar geen isofix in t midden en ook niet voorin op passagierstoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKJn250ewG7L6YP6VC1vwxshFaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8Sd57eu7wl9ilL8sPeIUNpj.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf de zijkant goed te zien dat t echt voor geen meter past....ah well.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 13-09 14:48

_Arthur

blub

kamstra schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:05:
Vanaf de zijkant goed te zien dat t echt voor geen meter past....ah well.
Ook maar een X7 kopen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Voor iedereen met de rear seat entertainment: hoe handig zijn die schermen icm kinderen? Volgens mij krijg je er een DVD-speler bij, maar zou je er bv ook een Chromecast aan kunnen hangen zodat je kinderen Netflix kunnen kijken onderweg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Knul schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:37:
Voor iedereen met de rear seat entertainmen: hoe handig zijn die schermen icm kinderen? Volgens mij krijg je er een DVD-speler bij, maar zou je er bv ook een Chromecast aan kunnen hangen zodat je kinderen Netflix kunnen kijken onderweg?
Really, een dvd speler? Geen VHS?

Ik mag toch hopen dat je minimaal ook films op de interne opslag kunt zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
_Arthur schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:22:
[...]

Ook maar een X7 kopen! :+
Mijn vrouw zei toevallig vorige week; "reed vandaag achter een mooie BMW, is misschien iets voor de opvolger van onze huidige. Iets met X7 ofzo".

Ik heb alleen maar heel hard gelachen... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Knul schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:37:
Voor iedereen met de rear seat entertainmen: hoe handig zijn die schermen icm kinderen? Volgens mij krijg je er een DVD-speler bij, maar zou je er bv ook een Chromecast aan kunnen hangen zodat je kinderen Netflix kunnen kijken onderweg?
Oh da's wel een goeie. Er schijnt een hdmi-in verborgen te zitten ergens dus lijkt me dat het moet kunnen idd.

Zal t dit weekend eens proberen.

edit: vorige eigenaar was een Duitscher met geld teveel denk ik, want die had t duurste BMW internetabbo op de auto lopen....kost echt klauwen vol geld per maand (dacht iets van 50 eur oid)...toen ik auto overnam liep t nog 1-2 maanden door maar goed, ik zit nooit achterin dus had er toch niks aan :P

[ Voor 23% gewijzigd door kamstra op 04-05-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 21:02
Leuk hè, die dikke comfortstoelen :P

Overigens, met de stoel een stuk naar voren en niet al te laag moet het een heel eind passen toch? Moet je passagier niet te groot zijn.
Ik zou er trouwens wel gewoon zwarte tape overheen plakken, zo'n maxi cosi gebruik je vaak toch maar een maand of 8-12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

AlexV schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:20:
[...]

Zelf houdt de fabrikant van de automaatbak (ZF) 80.000-120.000 kilometer aan per beurt. De meeste bakken zonder onderhoud draaien namelijk rond de 200.000 kilometer al wel redelijk kapot... Zie ook: https://aftermarket.zf.co...and/services/oliewissel/#

Heb zelf de bak bij 100.000 km laten doen en ook toen gaven ze aan dat de olie al verkleurd was (van appelsap goud naar colabruin).
Wat moet zon flush ongeveer kosten en wat zijn goede bedrijven? Je kunt het bij ZF zelf laten doen (6-700,-) maar ik kom ook bijvoorbeeld flushed tegen (425,-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:59
thejoker80 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 07:47:
[...]

Wat moet zon flush ongeveer kosten en wat zijn goede bedrijven? Je kunt het bij ZF zelf laten doen (6-700,-) maar ik kom ook bijvoorbeeld flushed tegen (425,-).
Ik heb mijn vorige auto bij Flushed laten doen, dat is wel een heel erg 'basic' flush moet ik zeggen. Er wordt geen originele ZF-olie gebruikt (kan wel op aanvraag, maar kost meer) en alleen de carterpan wordt even geïnspecteerd en vervangen. Stekkerdoorvoer wordt dus niet vervangen en ook geen andere ditjes en datjes die bij ZF wellicht wel worden gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
Phusebox schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:05:
[...]

Jep die van het "zoekt een auto topic". Ik heb ook een reinigingsmiddel gekocht voor de lijsten van BMW maar heeft helaas nooit geholpen.

De nieuwe 1 serie spreekt me ook helaas niet echt aan. Achterkant is mooi, voorkant minder. Maar nog lang niet zo erg als andere nieuwe modellen.

Het klopt ook dat het met iPhone wel goed werkt maar daar wil ik niet naar terug. Dat is het me ook weer niet waard.
Ik weet ook nog steeds niet hoe het kan, maar ik denk dat het gewoon torderen van de carrosserie is uiteindelijk waardoor delen wringen/tegen elkaar aan komen. Op rechte stukken weg zonder hobbels hoorde ik niets, maar zodra ik over een klinkerweg reed werd ik helemaal gek van het getik. Nu al 1,5 jaar vrijwel geen tikjes meer.

T.a.v. de nieuwe 1 Serie en vele andere modellen, nee het is ook niet mijn smaak. 1 Serie vind ik vooral 13-in-een-dozijn en zo inwisselbaar voor een Ford Focus, afgezien van dat varkensneusje dan.

Enige die ik nog wel te pruimen vind zijn de 3 en de 5 Serie, waarbij ik overigens wel moet zeggen dat ik de vorige generatie 5 Serie en dan met name de F11 (Touring) in vergelijkbare uitvoering nog wel steeds een mooiere auto vind dan de nieuwe 5 Serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Beam87 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:13:
[...]

Ik weet ook nog steeds niet hoe het kan, maar ik denk dat het gewoon torderen van de carrosserie is uiteindelijk waardoor delen wringen/tegen elkaar aan komen. Op rechte stukken weg zonder hobbels hoorde ik niets, maar zodra ik over een klinkerweg reed werd ik helemaal gek van het getik. Nu al 1,5 jaar vrijwel geen tikjes meer.

T.a.v. de nieuwe 1 Serie en vele andere modellen, nee het is ook niet mijn smaak. 1 Serie vind ik vooral 13-in-een-dozijn en zo inwisselbaar voor een Ford Focus, afgezien van dat varkensneusje dan.

Enige die ik nog wel te pruimen vind zijn de 3 en de 5 Serie, waarbij ik overigens wel moet zeggen dat ik de vorige generatie 5 Serie en dan met name de F11 (Touring) in vergelijkbare uitvoering nog wel steeds een mooiere auto vind dan de nieuwe 5 Serie.
Ja klopt vooral binnen de bebouwde kom wordt je gek van het getik. Ik moet het er nog een jaar mee doen en dan gaat ie weg. Helaas geen budget voor een 3 Serie.

Dus ik zal een flinke stap terug moeten doen. Overweeg zelfs om gewoon maar een oud wrak van 5k te kopen, als ik me toch moet ergeren aan een auto dan maar voor weinig geld 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Beam87 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:13:
[...]
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Oud wrak van 5k?

* 418O2 denkt gelukkig aan zijn wrak van 4k

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjUJW2A9eU2GVWrtJqUiBGjFRh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkYPL3LYeGb22w8rqbGwwnpb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 91% gewijzigd door 418O2 op 05-05-2021 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Phusebox schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:20:
[...]

Ja klopt vooral binnen de bebouwde kom wordt je gek van het getik. Ik moet het er nog een jaar mee doen en dan gaat ie weg. Helaas geen budget voor een 3 Serie.

Dus ik zal een flinke stap terug moeten doen. Overweeg zelfs om gewoon maar een oud wrak van 5k te kopen, als ik me toch moet ergeren aan een auto dan maar voor weinig geld 8)
Voor mij is de nieuwe 3 Serie (benzine/diesel) ook wel boven budget, als ik ook wat meer wil dan de basisversie. Die dingen zijn best wel prijzig geworden en zijn qua prijzen meer gestegen dan de leasebudgetten is mijn ervaring. De nieuwe 3 Serie PHEV is echter wel een goeie deal en er zit ook nog een tijdelijke extra korting op.

Als je niet tegen kraakjes en rammels kan, zou ik bij dat oude wrak van EUR 5k ook maar gelijk wat oordoppen bestellen. Eerlijk gezegd zou ik dan altijd kijken of je ergens een leuke E38 of E39 op de kop kan tikken. E38 is nog steeds de fijnste auto waar ik mee gereden heb, als ik rekening houdt met de ouderdom, etc. E39 is samen met de E46 volgens mij ook op weg om in het rijtje van fijne BMW's te komen, voor zover ze hier al niet in stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Spollie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:00:
[...]

Ik heb mijn vorige auto bij Flushed laten doen, dat is wel een heel erg 'basic' flush moet ik zeggen. Er wordt geen originele ZF-olie gebruikt (kan wel op aanvraag, maar kost meer) en alleen de carterpan wordt even geïnspecteerd en vervangen. Stekkerdoorvoer wordt dus niet vervangen en ook geen andere ditjes en datjes die bij ZF wellicht wel worden gedaan.
dank! ik zoek nog ff verder dan :)

Merkte je trouwens verschil? Of was het alleen maar preventief? Ik ben geen ervaren automaat-rijder (dit is mijn eerste en die heb ik nu iets meer dan een jaar) maar vooral dat hij warm beter (minder merkbaar) schakelt dan koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
thejoker80 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:47:
[...]

Merkte je trouwens verschil? Of was het alleen maar preventief? Ik ben geen ervaren automaat-rijder (dit is mijn eerste en die heb ik nu iets meer dan een jaar) maar vooral dat hij warm beter (minder merkbaar) schakelt dan koud.
Ik doe een flush eigenlijk altijd preventief als ik een nieuwe auto koop. Behalve m'n laatste aankoop dan want die heeft nog een lage km-stand. Als je echt een duidelijk verschil merkt ben je eigenlijk al te laat. Beter is eigenlijk dat je geen verschil merkt :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spollie
In ander nieuws: onlangs een setje OEM blackline achterlichten geplaatst op de 340i. Staat net wat mooier dan de standaard rode achterlichten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IgDq9UZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
thejoker80 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:47:
[...]

Ik heb de mijne bij 192k laten flushen en merkte zeker verschil. Soepeler wegrijden bij loslaten van de rem, soepeler schakelen tussen 2 en 3. Ook bij een vorige auto (Volvo) merkte ik het verschil duidelijk. Het is niet goedkoop, maar het is gewoon behoud van je auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

418O2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:29:
Oud wrak van 5k?

* 418O2 denkt gelukkig aan zijn wrak van 4k

[Afbeelding]
Mijn wrak onlangs laten taxeren op 6k door wijkopenautos.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U15VIiI.jpg

Hij blijft nog even :+

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Pannencouque schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:14:
[...]
Ik heb de mijne bij 192k laten flushen en merkte zeker verschil. Soepeler wegrijden bij loslaten van de rem, soepeler schakelen tussen 2 en 3. Ook bij een vorige auto (Volvo) merkte ik het verschil duidelijk. Het is niet goedkoop, maar het is gewoon behoud van je auto.
klinkt goed. ik heb nu bijna 135k op de teller en ben wel van plan nog minimaal 4 jaar hierin te rijden (ik rij wel maar ~10k per jaar). Nog een specifiek adres die je kunt aanraden? Ik moet zeggen dat ik 600 - 700,- wel veel geld vind... (en ik heb het idee dat het bij andere automerken niet veel minder duur is trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
_Christiaan_ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Mijn wrak onlangs laten taxeren op 6k door wijkopenautos.

[Afbeelding]

Hij blijft nog even :+
Diesel?

523i uit 2008, nog een paar jaar en dan is hij weer interessant ;)

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 05-05-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Laatst online: 09-09 21:14
Loei123 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:57:
[...]

Waar heb je die combox in laten bouwen en wat kostte dat als ik vragen mag?
Heb ik bij Intertuning laten doen in Rotterdam.
Was 250 euro geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:05
Vanaf 2024 maar weer lekker achterin zitten. De lol van het zelf rijden gaat er wel echt af.

https://www.ad.nl/auto/eu...n-nieuwe-auto-s~af0da111/

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 09-09 21:58
@Phusebox dat tikken kan ook het kapje bij de spiegel zijn (waar de HK speakers kunnen zitten als je die optie hebt). Na het herstel- en spuitwerk tikte daar iets bij mij. Ik heb ze daar toen naar laten kijken toen hij toch terug moest voor een kapotte sensor en sindsdien niets meer. Zowel in de A als B stijl kan het metaal blijkbaar af en toe op elkaar tikken, dus dat lossen ze op met een stukje rubber of ze spuiten er wat dempend materiaal in. En voorin zit dat net onder dat kapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Morpheusk schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:54:
Vanaf 2024 maar weer lekker achterin zitten. De lol van het zelf rijden gaat er wel echt af.

Mwah, ik maak me er geen zorgen over. De connector van die blackbox schiet toch makkelijk los bij drempels? ;)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Werelds schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:01:
@Phusebox dat tikken kan ook het kapje bij de spiegel zijn (waar de HK speakers kunnen zitten als je die optie hebt). Na het herstel- en spuitwerk tikte daar iets bij mij. Ik heb ze daar toen naar laten kijken toen hij toch terug moest voor een kapotte sensor en sindsdien niets meer. Zowel in de A als B stijl kan het metaal blijkbaar af en toe op elkaar tikken, dus dat lossen ze op met een stukje rubber of ze spuiten er wat dempend materiaal in. En voorin zit dat net onder dat kapje.
Hmm ja heb wel de HK speakers, maar zal eens kijken. Echter is het zoals ik zeg weg bij het minimaal (0,5cm) openen van het raam (is niet eens echt open dan).

Volgende week toch de einde garantie check.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 05-05-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 09-09 21:58
Phusebox schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Hmm ja heb wel de HK speakers, maar zal eens kijken. Echter is het zoals ik zeg weg bij het minimaal (0,5cm) openen van het raam (is niet eens echt open dan).

Dat klinkt alsof er bij het openen van het raam een stukje metaal of plastic net iets meer of minder speling krijgt. Ik zou ze er volgende week gewoon eens naar vragen :P

Wat jij beschrijft m.b.t. de parkeersensoren ervaar ik overigens niet. Sterker nog, ik negeer ze elke keer dat ik hier in de parkeergarage m'n auto op z'n plek zet. De parkeersensoren piepen alsof er iemand op sterven ligt vanwege de pilaar waar ik hem naast zet, maar er zit dan nog 20cm tussen pilaar en spiegel :+

Parking assist en lane keep heb ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen. En qua BMW + Android zitten we op dezelfde (dramatische) lijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:21

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Spollie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:03:
In ander nieuws: onlangs een setje OEM blackline achterlichten geplaatst op de 340i. Staat net wat mooier dan de standaard rode achterlichten.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Heb je heel toevallig de oude LCI achterlichten 'over'? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

418O2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:35:
[...]

Diesel?

523i uit 2008, nog een paar jaar en dan is hij weer interessant ;)
Klopt, ook daarom blijft hij nog eventjes :) Maar t is ook een beetje door de lage afschrijving vs wat kan je ervoor terugkopen.

Onlangs heb ik een keuring laten doen bij Carrec (van klokje rond). Er kwam wel een aardig lijstje uit waarbij de schokdempers het voornaamste waren, maar motor en versnellingsbak hebben ze gelukkig niks op aan kunnen merken.

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Mrlten schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:22:
[...]

Ziet er goed uit! Heb je heel toevallig de oude LCI achterlichten 'over'? O-)
Helaas, die zijn al verkocht via Marktplaats. Althans, ik heb een aanbetaling ontvangen. Mocht de deal niet doorgaan dan hoor je het van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Laatst online: 13-09 14:36

[Afbeelding]
Waar heb je deze kunnen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:05
@Matadores kan ze eventueel leveren als je ze wilt.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Laatst online: 13-09 14:36
Phusebox schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:05:
[...]

Met deze link kun je checken of je telefoon geschikt:

https://www.bmw.co.uk/en/...ve/bluetooth-and-usb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

[Afbeelding]
Ik neem aan dat het bovenste gedeelte oranje wordt?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Matadores schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:37:
[...]

Waar heb je deze kunnen kopen?
Ebay Duitsland (BMW Matthes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
Vind de GTS style OLED achterlampen voor de F30 ook een fraaie optie als men hier toch op zoek is naar een upgrade. Voor mij zijn de kosten het niet waard in ieder geval, maar het is wel mooi :p.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxGBtNqt4Y8C9pN-T08B4hwvSgU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8SjJjZ4vCQKCijYs2kuJ0zLq.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

cyntax schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:17:
Vind de GTS style OLED achterlampen voor de F30 ook een fraaie optie als men hier toch op zoek is naar een upgrade. Voor mij zijn de kosten het niet waard in ieder geval, maar het is wel mooi :p.

[Afbeelding]
Damn. $9,000. Hoe zit het eigelijk met de wet in Europa qua sequentele lichten? Zoals deze? Mag dat? Of moeten ze aan-uit-aan-uit gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:21

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Snake schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:26:
[...]

Damn. $9,000. Hoe zit het eigelijk met de wet in Europa qua sequentele lichten? Zoals deze? Mag dat? Of moeten ze aan-uit-aan-uit gaan?
Ze zijn rond de 649 dollar: BMW F30 & F80 GTS Style OLED Sequential Tail Lights SET

Ik heb geen idee hoe het zit met de wetgeving. Die achterlichten zijn wel tof maar een beetje over the top op een non-M-sport 3 serie imho.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spollie
Mrlten schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:39:
[...]

Ze zijn rond de 649 dollar: BMW F30 & F80 GTS Style OLED Sequential Tail Lights SET

Ik heb geen idee hoe het zit met de wetgeving. Die achterlichten zijn wel tof maar een beetje over the top op een non-M-sport 3 serie imho.
Dat is de Ali-Express variant. Ik vind het niet mooi in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Volledig compatibel maar werkt evengoed niet met Spotify. Ook een adres ingeven via de connected app werkt nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:04
thejoker80 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:35:
[...]

klinkt goed. ik heb nu bijna 135k op de teller en ben wel van plan nog minimaal 4 jaar hierin te rijden (ik rij wel maar ~10k per jaar). Nog een specifiek adres die je kunt aanraden? Ik moet zeggen dat ik 600 - 700,- wel veel geld vind... (en ik heb het idee dat het bij andere automerken niet veel minder duur is trouwens)
Tsja mijn suggestie zou toch echt ZF zijn. Kost inderdaad even geld, maar het zijn echte vaklui. Heb er al 2x een automaat laten onderhouden en altijd top geholpen. Ze vervangen ook slijtage onderdelen van de automaat en tegen kleine meerprijs wordt de hele automaat extra gespoeld met olie.

Toen ik er was bleken de manager en ik dezelfde auto te rijden :+
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/fr/cp0/e15/q65/140765308_2213358628794827_1351769934895031800_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-3&_nc_sid=8024bb&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ohc=g3GCWg0e6cMAX87wtRK&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&tp=14&oh=29f960ce95c5910a40892a27b16a62c0&oe=60B6B7FF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
Workaholic schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Omdat wij binnenkort een tweede verwachten en de F20 en F45 beide toch niet zo groot zijn, vooral niet als je een maxi cosi mee wilt nemen en nog fatsoenlijk wilt zitten was ik ook langzaam rond aan het kijken. Een G31 leek me wel geschikt, maar dat lijkt dus vies tegen te vallen? Is er een andere "normale" BMW? X7 en X5 vind ik iets te...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

zunrob schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 00:27:
[...]

Omdat wij binnenkort een tweede verwachten en de F20 en F45 beide toch niet zo groot zijn, vooral niet als je een maxi cosi mee wilt nemen en nog fatsoenlijk wilt zitten was ik ook langzaam rond aan het kijken. Een G31 leek me wel geschikt, maar dat lijkt dus vies tegen te vallen? Is er een andere "normale" BMW? X7 en X5 vind ik iets te...
Dakkoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Phusebox schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:06:

Er is een teflon tape oplossing, die allicht soelaas biedt voor het tikken bij je raam. Daarnaast is er ook een bekend issue met tikken vanuit de B stijl...

Zoek even op het babybmw forum, dan vind je ze allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Yes, behalve dat ik dat nog steeds niet 2 kinderstoelen in de auto krijg en zelf (en of de bijrijder) lekker zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Phusebox schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Ik lees dit nu pas. Dit herken ik ook, maar dan aan de passagierskant. Zo nu en dan komt het. Dit tikken komt inderdaad van de rubber aan de bovenkant van de deur. Hiervoor plaatst de dealer telfon tape langs het gehele frame (de deurrubber ligt dus op deze tape. Desondanks komt het bij mij soms terug. Goed de rubber en frame schoonmaken, en zo nu en dan een klein beetje gummipflege op de rubbers lijkt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Phusebox schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:33:
[...]

Volledig compatibel maar werkt evengoed niet met Spotify. Ook een adres ingeven via de connected app werkt nooit.
Dit werkt bij mij de laatste tijd anders dan eerst. Vroeger kreeg je een melding te zien dat je een nieuw bericht had in de auto. Nu staat het bericht er wel bij berichten, maar krijg je geen melding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
zunrob schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 00:27:
[...]

Een 5 touring heeft een enorme bak ruimte. Daar zouden heel wat gezinnen een spreekwoordelijke moord voor doen en met 2 kinderen kun je daar prima mee uit de voeten.

Maxi cosi met isofix achter je is echt geen enkel probleem. Ben zelf 1,96m en had met de comfortstoelen geen enkel probleem met de (zelfs omgekeerde) maxi cosi achter mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
zunrob schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 00:29:
[...]

Er is een teflon tape oplossing, die allicht soelaas biedt voor het tikken bij je raam. Daarnaast is er ook een bekend issue met tikken vanuit de B stijl...

Zoek even op het babybmw forum, dan vind je ze allebei.
Ik heb destijds ook deze zaken gelezen op diverse fora, maar je moet er wel extreem mee opletten. Gummipflege kan het juist verergeren heb ik wel eens vernomen en daarnaast maakt het je positie in een eventueel geschil (met bijv. BMW of de leasemaatschappij) denk ik ook wel zwakker, aangezien ze het kunnen gooien op zaken die je zelf als gebruiker hebt aangebracht.

In mijn geval is het een reiniging geweest met voornamelijk water en verder is het gelukkig op de een of andere manier toch goed gekomen. Als ik er nog 2 jaar mee had moeten rondrijden had ik de auto ingeleverd denk ik. Was gewoon niet mee te leven met dat getik naast je oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Pepppie schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 05:17:
[...]

Een 5 touring heeft een enorme bak ruimte. Daar zouden heel wat gezinnen een spreekwoordelijke moord voor doen en met 2 kinderen kun je daar prima mee uit de voeten.

Maxi cosi met isofix achter je is echt geen enkel probleem. Ben zelf 1,96m en had met de comfortstoelen geen enkel probleem met de (zelfs omgekeerde) maxi cosi achter mij.
Dat was mijn gedachte ook, maar een paar berichten eerder zie ik foto's die anders doen vermoeden. Ik heb het niet proefondervindelijk vastgesteld, maar afijn.

Het verschil tussen een 3- en 5-serie is, zelfs op papier, enorm. Een F31 is qua binnenruimte krapper dan C-segment station als een Megane Station, Golf Variant of mijn Volvo V50 die ik hiervoor had. De buitenmaten zijn op papier gelijk (ook daar verlies je al t.o.v. een V60 of C-klasse bijv.), maar in verband met de langere motorkap en achterwielaandrijving is de binnenruimte gewoon erg beperkt. Ik moet zeggen dat ik mij daar persoonlijk op heb verkeken... De 5-serie is meteen een enorme stap.

Het gaat voor ons wel prima, omdat ik het stoeltje achterwaarts achter m'n vriendin haar stoel heb gezet. Die zit vervolgens met haar knieën in het dashboard, maar daar heb ik dan geen last van... :+ Het stoeltje achterwaarts is dus vooral het probleem. Zodra we d'r omdraaien is het allemaal prima.

Tegen de tijd dat er een mogelijke tweede op komst is, kan de eerste telg wel verhuizen naar achter mij en dan weer voorwaarts.. Zit m'n vriendin nog wat langer in het dashboard, maar c'est ca... :P

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Beam87 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:23:
[...]

Ik heb destijds ook deze zaken gelezen op diverse fora, maar je moet er wel extreem mee opletten. Gummipflege kan het juist verergeren heb ik wel eens vernomen en daarnaast maakt het je positie in een eventueel geschil (met bijv. BMW of de leasemaatschappij) denk ik ook wel zwakker, aangezien ze het kunnen gooien op zaken die je zelf als gebruiker hebt aangebracht.

In mijn geval is het een reiniging geweest met voornamelijk water en verder is het gelukkig op de een of andere manier toch goed gekomen. Als ik er nog 2 jaar mee had moeten rondrijden had ik de auto ingeleverd denk ik. Was gewoon niet mee te leven met dat getik naast je oor.
De gummipflege is een oplossing van BMW zelf. Het spul is ook officieel van BMW en is fix 1. Als dat alleen niet helpt (doet het niet in mijn ervaring) vervangen ze de rubbers. De stap daarna is het plakken van teflon tape. Allemaal door BMW zelf, dus geen issues.

Overigens heb ik nu al een jaartje de deurrubbers en het frame niet goed gereinigd en geen gummipflege aangebracht, wat er zo nu en dan wel toe leidt dat ik soms het tikken hoor. Meestal op de snelweg. Raampje klein beetje open helpt.

Wat ook (tijdelijk) lijkt te helpen, maar dit is wat lastiger uit te leggen is het volgende: doe je deur open en je raam helemaal naar beneden. Ga met je vinger door de ruimte waar het raam normaal in gaat. Duw ook een beetje tegen de bovenkant van de rubber. Je merkt dan dat de rubber zich los klikt van het deurframe. Oftewel, het lijkt erop dat deze deur-/raamrubber zich na een tijdje verkleefd met het metaal van de deur. De andere rubbers (die niet tikken) doen dit niet.

Overigens helemaal met je eens dat een F11 nog steeds een super mooie auto is. Ook ik vind hem mooier dan de G31.

Tikken naast je oor is waarschijnlijk het metaal in de B stijl...

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 06-05-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:25
Ik heb een E90 en zelfs dan kun je prima de maxi cosi achterstevoren zetten zonder de stoel te verzetten. Wij zijn allebei circa 1,80 en dat gaat prima. Ik kan me voorstellen als je 1,90+ bent dat je de stoel misschien iets naar voren moet doen, maar heel dramatisch zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:23
Ik rij een E61, de maxicosi (rock) past alleen achter mij als bestuurder zonder isofix base. Achter mijn vrouw past hij met isofix als ze rijd. Ik ben 1,86m. Mijn vrouw is 1,80m. Kanttekening, mijn stoel staat zoals Max in z’n F1 auto zit ligt.

Toevoeging: Ik kan dus wel prima achter ‘mezelf’ zitten in de E61, met echt heel veel beenruimte vanwege mijn stoel stand. Echter die maxicosi is hoog zo groot. Een persoon is hoog heel smal in een auto. Als je begrijpt wat ik bedoel.

[ Voor 34% gewijzigd door B-lex op 06-05-2021 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
JanHenk schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:42:
[...]
Dat was mijn gedachte ook, maar een paar berichten eerder zie ik foto's die anders doen vermoeden. Ik heb het niet proefondervindelijk vastgesteld, maar afijn.

Het verschil tussen een 3- en 5-serie is, zelfs op papier, enorm. Een F31 is qua binnenruimte krapper dan C-segment station als een Megane Station, Golf Variant of mijn Volvo V50 die ik hiervoor had. De buitenmaten zijn op papier gelijk (ook daar verlies je al t.o.v. een V60 of C-klasse bijv.), maar in verband met de langere motorkap en achterwielaandrijving is de binnenruimte gewoon erg beperkt. Ik moet zeggen dat ik mij daar persoonlijk op heb verkeken... De 5-serie is meteen een enorme stap.

Het gaat voor ons wel prima, omdat ik het stoeltje achterwaarts achter m'n vriendin haar stoel heb gezet. Die zit vervolgens met haar knieën in het dashboard, maar daar heb ik dan geen last van... :+ Het stoeltje achterwaarts is dus vooral het probleem. Zodra we d'r omdraaien is het allemaal prima.

Tegen de tijd dat er een mogelijke tweede op komst is, kan de eerste telg wel verhuizen naar achter mij en dan weer voorwaarts.. Zit m'n vriendin nog wat langer in het dashboard, maar c'est ca... :P
Maar dat is met de huidige 1 en 2 neem ik aan? Onmogelijk met een G31 dat je met je knieën in je nek zit met een maxi cosi achter je :)

Verschil tussen de F31 en G31 is inderdaad enorm. In de F31 kon ik ook niet optimaal zitten met een omgekeerde maxi cosi (op isofix).

Overweeg een X3, die is qua prijs bijna gelijk aan de G31, maar is ruimer / praktischer door de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
zunrob schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:53:
[...]

De gummipflege is een oplossing van BMW zelf. Het spul is ook officieel van BMW en is fix 1. Als dat alleen niet helpt (doet het niet in mijn ervaring) vervangen ze de rubbers. De stap daarna is het plakken van teflon tape. Allemaal door BMW zelf, dus geen issues.

Overigens heb ik nu al een jaartje de deurrubbers en het frame niet goed gereinigd en geen gummipflege aangebracht, wat er zo nu en dan wel toe leidt dat ik soms het tikken hoor. Meestal op de snelweg. Raampje klein beetje open helpt.

Wat ook (tijdelijk) lijkt te helpen, maar dit is wat lastiger uit te leggen is het volgende: doe je deur open en je raam helemaal naar beneden. Ga met je vinger door de ruimte waar het raam normaal in gaat. Duw ook een beetje tegen de bovenkant van de rubber. Je merkt dan dat de rubber zich los klikt van het deurframe. Oftewel, het lijkt erop dat deze deur-/raamrubber zich na een tijdje verkleefd met het metaal van de deur. De andere rubbers (die niet tikken) doen dit niet.

Overigens helemaal met je eens dat een F11 nog steeds een super mooie auto is. Ook ik vind hem mooier dan de G31.

Tikken naast je oor is waarschijnlijk het metaal in de B stijl...
Klopt wat je zegt over gummipflege, maar bedoel meer dat ik ook wel verhalen heb gelezen dat het daardoor juist erger werd omdat de wrijving door dat spul anders werd.

Ik had zelf destijds meer met een metaalachtig getik te maken dat echt uit de B-stijl leek te komen. Alles is daar losgehaald en opnieuw vastgezet toen. Ik herken wel het beeld dat als je het raampje een klein beetje open deed het geluid weg was, maar dat kon ook liggen aan het windgeruis dat het geluid in dat geval overstemde.

Zeker met de elektrificatie die gaande is, hoop ik wel dat er een verhoogde aandacht is voor dit soort dingen. In een EV hoor je namelijk werkelijk ieder kraakje, tikje, etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:39
B-lex schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:29:
Ik rij een E61, de maxicosi (rock) past alleen achter mij als bestuurder zonder isofix base. Achter mijn vrouw past hij met isofix als ze rijd. Ik ben 1,86m. Mijn vrouw is 1,80m. Kanttekening, mijn stoel staat zoals Max in z’n F1 auto zit ligt.

Toevoeging: Ik kan dus wel prima achter ‘mezelf’ zitten in de E61, met echt heel veel beenruimte vanwege mijn stoel stand. Echter die maxicosi is hoog zo groot. Een persoon is hoog heel smal in een auto. Als je begrijpt wat ik bedoel.
De gangsta lean is niet compatible met maxi-cosi. Een beetje gangsta laat z'n kids ook bij z'n hoe's natuurlijk...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5NicJz_JkJHFWtZya9Otek-aNw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kyrSqwlt3KGqDrKTwZoSl1YX.jpg?f=user_large

---
Zijn je armen zo lang dat dat nodig is om comfortabel lange afstanden te rijden?

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05

hmr

Ik ga waarschijnlijk deze zomer kijken of ik een mooie m140i van minimaal 2017 kan vinden voor een budget van 30-33k. Misschien optimistisch... maar wie weet :). Opties die ik wil hebben zijn prof navi, h&k, automaat en liefst een open dak :). Wel zin in de zoektocht!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
Raymond P schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:04:
[...]

De gangsta lean is niet compatible met maxi-cosi. Een beetje gangsta laat z'n kids ook bij z'n hoe's natuurlijk...

[Afbeelding]

---
Zijn je armen zo lang dat dat nodig is om comfortabel lange afstanden te rijden?
Nee, ik zit juist niet ver van mn stuur. De ganster lean is net een andere positie dan wat ik bedoel. Mijn bovenlijf zit in een 90 graden hoek met mijn bovenbenen, en mijn onderbenen weer in een (bijna) 90 graden hoek met mijn bovenbenen. Mijn knieen zitten op 5cm van het dashboard. Mijn ellebogen zijn gebogen als ik het stuur vast heb.

Stoel instelling is op z’n laagst, zitvlak half gekanteld, leuning haaks op zitvlak. Stoel vrij ver naar voren.
Ik heb een relatief lang bovenlijf tov mijn benen. Stuur helemaal uitgetrokken.

Edit: lol, eigenlijk net zoals een kind in een maxicosi zit. Dat dus. Het zit in elk geval als gegoten.

[ Voor 5% gewijzigd door B-lex op 06-05-2021 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:12
De hele discussie kwam op gang Tweaker Kamstra welke een G31 met comfortstoelen en achterbank entertainment heeft. Dan houd de ruimte gewoon absoluut niet over als je ook nog wat verder naar achteren zit, zoals ook op de foto's te zien is.

Kunnen we allemaal wel gaan roepen dat het in andere auto's wel past, maar dat lost zijn probleem niet op. Met name de comfort stoelen zijn gewoon gigantisch, maar ook gigantisch comfortabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
B-Real schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:38:
De hele discussie kwam op gang Tweaker Kamstra welke een G31 met comfortstoelen en achterbank entertainment heeft. Dan houd de ruimte gewoon absoluut niet over als je ook nog wat verder naar achteren zit, zoals ook op de foto's te zien is.

Kunnen we allemaal wel gaan roepen dat het in andere auto's wel past, maar dat lost zijn probleem niet op. Met name de comfort stoelen zijn gewoon gigantisch, maar ook gigantisch comfortabel.
Ik reageerde op @zunrob z’n vraag. Die kwam na Kamstra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
B-Real schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:38:

Verschil zijn de multimediaschermen. Die had ik niet in mijn G31, wel de comfortstoelen. Met 1,96m en een Maxi Cosi achterstevoren, past dat makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:45
In mijn zoektocht naar 18 inch velgen zit ik nog steeds met de ET waarde.
Ik ben erachter dat een breedset 7.5J ET45 voor heeft en 8J ET52 achter.
Maar ik zie genoeg velgen welke bijvoorbeeld 8J ET40 zijn.
Passen zal het wel maar is het aan te raden ?
Weet iemand de officiële ET waarde van een 18inch non breedset ? Of is dat nooit geleverd op deze auto ?
Gaat om een 1 serie F20 LCI 118i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
--MP-- schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:26:
[...]

Wat ik zo kan vinden is dat de ET bij 18 inch origineel 45 is.
Dat is dan bij een 7.5J velg, en bandenmaat 225/40R18.

Dat zou dus je streefwaarde kunnen zijn, waarbij een afwijkingen van enkele mm's normaal niet direct een probleem is, dus zegmaar 43-47 zou geen probleem moeten zijn.

ga je voor een breedset (achter bredere banden dan voor) dan is de achteras 8J breed met een ET van 52 en bandenmaat 245/35R18
Ik zal mezelf maar even quoten, dat antwoord had ik al gegeven paar pagina's terug... origineel is dus ET45 rondom bij 18" 7.5J

[ Voor 6% gewijzigd door --MP-- op 06-05-2021 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:45
--MP-- schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:06:
[...]

Ik zal mezelf maar even quoten, dat antwoord had ik al gegeven paar pagina's terug... origineel is dus ET45 rondom bij 18" 7.5J
Stom zeg heb ik daar dan helemaal overheen gelezen 8)7
Bedankt ik ga eens verder zoeken dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

@kamstra Zat vandaag toevallig in een X5 '20 met een mooi afdekje achter bij de stoelen voor iets van een optioneel scherm en USB-C. Moest denken aan jouw probleem toen ik het zag. Wellicht passend (te maken) voor je.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87IJSIInLQSxpAEcXLStlHA0OMA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lvwE7h19ifiTtPO92vmu8s2J.jpg?f=user_large

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

BMW_M3 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:47:
@kamstra Zat vandaag toevallig in een X5 '20 met een mooi afdekje achter bij de stoelen voor iets van een optioneel scherm en USB-C. Moest denken aan jouw probleem toen ik het zag. Wellicht passend (te maken) voor je.
[Afbeelding]
Ohh nice one...!
Ga meteen t onderdeel ff opzoeken, thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Pepppie schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:29:
[...]

Maar dat is met de huidige 1 en 2 neem ik aan? Onmogelijk met een G31 dat je met je knieën in je nek zit met een maxi cosi achter je :)

Verschil tussen de F31 en G31 is inderdaad enorm. In de F31 kon ik ook niet optimaal zitten met een omgekeerde maxi cosi (op isofix).

Overweeg een X3, die is qua prijs bijna gelijk aan de G31, maar is ruimer / praktischer door de hoogte!
X3 kijk ik idd ook naar, de achterbank is platter dan een 5 en daardoor praktischer.

Overigens kwam ik toen op de terugweg langs de Skoda dealer, en ben daar eens in een Kodiaq en Superb gaan zitten. Het verschil aan binnenruimte met BMW is absurd. Helaas merk je ook aan andere punten dat het geen BMW is, en ben ik bang dat het nu te veel tegen zou vallen, ook al zou het voor een paar jaar zijn... Overigens vond ik in beide Skoda's niet meteen een lekkere zitpositie, het stuur staat relatief ver weg.

Overigens denk ik dat als de S Max nog nieuw werd verkocht in Nederland ik zo een zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Beam87 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:02:
[...]

Klopt wat je zegt over gummipflege, maar bedoel meer dat ik ook wel verhalen heb gelezen dat het daardoor juist erger werd omdat de wrijving door dat spul anders werd.

Ik had zelf destijds meer met een metaalachtig getik te maken dat echt uit de B-stijl leek te komen. Alles is daar losgehaald en opnieuw vastgezet toen. Ik herken wel het beeld dat als je het raampje een klein beetje open deed het geluid weg was, maar dat kon ook liggen aan het windgeruis dat het geluid in dat geval overstemde.

Zeker met de elektrificatie die gaande is, hoop ik wel dat er een verhoogde aandacht is voor dit soort dingen. In een EV hoor je namelijk werkelijk ieder kraakje, tikje, etc.
Het tikken in de B-stijl is echt iets anders dan het geluid van het raam. Het zijn 2 losse problemen. Tikken was bij mij overigens te reproduceren door de achterdeur te bewegen. Verholpen door er cavity wax tussen te spuiten.

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 06-05-2021 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
hmr schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:18:
Ik ga waarschijnlijk deze zomer kijken of ik een mooie m140i van minimaal 2017 kan vinden voor een budget van 30-33k. Misschien optimistisch... maar wie weet :). Opties die ik wil hebben zijn prof navi, h&k, automaat en liefst een open dak :). Wel zin in de zoektocht!
Je mag die van mij wel kopen als ik daadwerkelijk iets groters ga kopen. Enige opties die hij niet heeft zijn HK, open dak en elektrische stoelen. ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 06-05-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
[...]

ZF schijnt de beste optie te zijn. Ik heb het bij RAP laten doen, BMW specialist, daar was ik toch en had geen zin om een aparte afspraak te maken en een dag kwijt te zijn bij ZF. Ik zou het op z'n minst bij een specialist laten doen en anders niet. Die goedkope beunhazen die het voor 300-400 euro willen doen zou ik overslaan.
Morpheusk schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:54:

Komt er heus niet van, de techniek is er simpelweg niet klaar voor nu. Binnenkort weer het nieuwsbericht dat vanaf dit jaar de buitenlandse boetes écht op de mat vallen en dan hebben we het weer gehad.
Pepppie schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 05:17:
[...]

Zoals ik al vaker heb gezegd: lengte zegt niets, zitpositie zegt alles. Wij zijn even lang en achter mij past tussen mijn stoel en de achterbank niet eens m'n laptoptas. Laat staan dat de maxi cosi erachter past. Ik ben al eens op de bijrijderstoel gaan zitten met de maxi cosi erachter.Dat pas proppen en vouwen (en dus bijzonder onprettig zitten). Dat doen we niet nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

[...]

Ik heb het wel bij ZF laten doen, bij mij stond er 160k op de teller. Ik was inderdaad wel dat bedrag kwijt maar dan weet je zeker dat het goed gebeurt. Het hoeft ook maar 1x dat je de auto hebt dus dan mag het best wat kosten.

Je wordt er wel goed geholpen. In mijn geval was één van de uitleeswaardes buiten tolerantie, werd van tevoren netjes op de hoogte gebracht van de risico's en advies. In mijn geval hebben ze nog als extra een rammeltje ontdekt waar ik niet achter was waar het vandaan kwam (bleek uitlaat steun aan de versnellingsbak).

Overigens merk ik geen verschil, maarja hij reed al goed.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Pannencouque schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:47:
ZF schijnt de beste optie te zijn. Ik heb het bij RAP laten doen, BMW specialist, daar was ik toch en had geen zin om een aparte afspraak te maken en een dag kwijt te zijn bij ZF. Ik zou het op z'n minst bij een specialist laten doen en anders niet. Die goedkope beunhazen die het voor 300-400 euro willen doen zou ik overslaan.
Ze (Rap) hebben vorig jaar mijn ZF6HP gedaan (incluis diff) en volgend jaar is de GM 5L40-E van de Compact aan de beurt.
_Christiaan_ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:01:
Ik heb het wel bij ZF laten doen, bij mij stond er 160k op de teller. Ik was inderdaad wel dat bedrag kwijt maar dan weet je zeker dat het goed gebeurt.
Die zekerheid heb je elders ook wel... behalve de genoemde beunhazen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Zijn er mensen bekend met een goed adres voor het spoelen van de ZF8 (F31 320D) in de regio Twente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:30
Deze maand moet mijn F31 LCI voor onderhoud naar de dealer. Remvloeistof vervangen. Ik zit er eigenlijk aan te denken om een contract af te sluiten voor 5 jaar. Volgens mij een stukje goedkoper uit dan los aftikken van de beurten. Remmerij etc. valt er niet standaard onder natuurlijk, maar daar kan evt. ook wel zelf of door een specialist.

Wil wel zelf een jaarlijkse oliebeurt zelf doen aangezien ik het tweejaarlijkse interval te lang vindt. Schijnt niet heel ingewikkeld te zijn al mis ik wel de peilstok die het bijvullen vergemakkelijkt. Nu eerst maar 5 liter erin doen. Je wilt de boel niet overvullen namelijk. Schijnt dat het display ook niet laat zien als er teveel olie in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Civic09 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:43:
Deze maand moet mijn F31 LCI voor onderhoud naar de dealer. Remvloeistof vervangen. Ik zit er eigenlijk aan te denken om een contract af te sluiten voor 5 jaar. Volgens mij een stukje goedkoper uit dan los aftikken van de beurten. Remmerij etc. valt er niet standaard onder natuurlijk, maar daar kan evt. ook wel zelf of door een specialist.

Wil wel zelf een jaarlijkse oliebeurt zelf doen aangezien ik het tweejaarlijkse interval te lang vindt. Schijnt niet heel ingewikkeld te zijn al mis ik wel de peilstok die het bijvullen vergemakkelijkt. Nu eerst maar 5 liter erin doen. Je wilt de boel niet overvullen namelijk. Schijnt dat het display ook niet laat zien als er teveel olie in zit.
Gewoon opzoeken hoeveel olie er in moet.

Pagina: 1 ... 118 ... 370 Laatste