Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 117 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
wasmachientje schreef op donderdag 22 april 2021 @ 00:03:
Hoi!

Misschien is het al vaker hier langs gekomen maar ik kon het antwoord niet zo snel vinden.

Ik heb met BimmerCode een tweetal opties vrijgeschakeld, namelijk de memory functie om de status van start stop te onthouden en de functie om banden temperatuur te weergeven l.

Nu vroeg ik mij af of dit mijn garantie kan aanpassen bij private lease als ik een keer naar de dealer moet. Hebben jullie hier ervaring mee of ze dit detecteren en of ze hier een probleem van maken?
Hier ga je helaas geen eenduidig antwoord op krijgen. Theoretisch staat er gewoon in jou lease contract in de kleine lettertjes dat je geen aanpassingen aan de auto mag maken waarschijnlijk. Daarnaast staat ditzelfde in de garantie voorwaarden van BMW.

Dus de theorie is duidelijk. In de praktijk zullen de antwoorden variëren van "maak je niet zo druk, dat gaat gewoon goed" tot aan "nooit doen voorbeelden zat waarbij mensen geen garantie hadden na aanpassing".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
@itsalex Lees het Tesla of Polestar topic hier op Tweakers eens door, daar zie je genoeg soortgelijke klachten over de adaptieve cruise control bij die wagens. Phantom braking schijnt echt een groot probleem te zijn (zelfs spontane noodstoppen op de snelweg naar 0km/h). Daarnaast moet je blij zijn dat de regensensor zo goed werkt bij BMW aangezien die ook maar half werkt bij andere merken en bij Tesla niet eens een manuale bediening hebben.

Vind persoonlijk dat je de X1 niet echt met een nieuwe 3 serie kan of mag vergelijken, dan zou je meer naar een X3 moeten kijken wat kwaliteit betreft.

Zelf vind ik het trouwens top dat de regensensor niet automatisch altijd aan staat. Vind het mega hinderlijk als de ruitenwissers voor 1 druppel of wat miezer of nog erger voor zand of andere troep aan gaat. Een goede wax laag laat het merendeel al wegglijden dus ruitenwissers gebruik ik alleen als het hard regent. Anders krijg je van die lelijke ruitenwisserstrepen op de voorruit (ik weet het OCD). Straks als mijn wagen een glascoating krijgt dan ga ik de ruitenwissers denk ik nog minder gebruiken.

Mag ik daarnaast vragen waar je allemaal automatische grootlicht in Nederland gebruikt? Ik merk dat af en toe mensen dit ook op de snelweg gebruiken met het idee dat ze hun voorligger niet verblinden maar dat is onzin, het is alsnog klote en asociaal als iemand met adaptieve grootlicht aan achter je rijdt. Mijn automatisch dimmende spiegels dimmen dan maximaal waardoor ik auto's met 'normale' verlichting amper meer zie.

Gevoeligheid van de botswaarschuwing (rode auto) kan je trouwens zelf instellen (bij een F30 in ieder geval), wellicht staat die wat hoog ingesteld?

Rolgeluid ligt ook heel erg aan de banden, merk dat RFT banden die standaard worden geleverd op BMW's een stuk luidruchtiger zijn.

Met de overige punten ben ik het wel met jou eens dat het tekort schiet.

@Loei123 Even het stuur eraf halen en de kabels/connectoren controleren? Die schijnen soms spontaan vanzelf los te laten.

[ Voor 33% gewijzigd door cyntax op 22-04-2021 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:55
cyntax schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:01:
@itsalex
Zelf vind ik het trouwens top dat de regensensor niet automatisch altijd aan staat. Vind het mega hinderlijk als de ruitenwissers voor 1 druppel of wat miezer of nog erger voor zand of andere troep aan gaat. Een goede wax laag laat het merendeel al wegglijden dus ruitenwissers gebruik ik alleen als het hard regent. Anders krijg je van die lelijke ruitenwisserstrepen op je voorruit. Straks als mijn wagen een glascoating krijgt dan ga ik de ruitenwissers denk ik nog minder gebruiken.
Helemaal mee eens, zo'n hekel aan die strepen of te weinig drupjes om het ook het vuil van de voorruit te vegen.
cyntax schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:01:
@itsalex
Mag ik daarnaast vragen waar je allemaal automatische grootlicht in Nederland gebruikt? Ik merk dat af en toe mensen dit ook op de snelweg gebruiken met het idee dat ze hun voorligger niet verblinden maar dat is onzin, het is alsnog klote als iemand met adaptieve grootlicht aan achter je rijdt.
Een goede vraag. Gezien de verlichting die de meeste moderne auto's hebben vind ik grootlicht zelf een overbodige functie.
Daarnaast is het ook verschrikkelijk vervelend als iemand achter je, of je te tegemoet komt rijden met grootlicht aan.
Om nog maar te zwijgen van 90% van de weggebruikers die mistlampen al dan niet bewust aan hebben. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:08
@itsalex Ja de hulpsystemen zijn niet altijd even goed geïmplementeerd. Nu vind ik persoonlijk wel een groot verschil tussen een onterechte melding en echt onterechte noodstoppen. Dat laatste is gewoon levensgevaarlijk. Ikzelf ervaar het heel soms in de F31 dat hij "onterecht" een melding geeft van een voorganger. De laatste keer was er wel degelijk een fietser voor de auto maar zat ik in een bocht. Tsja wel irritant maar te overzien.

Van die graden is wel bijzonder. Waarom denk je dan... Nou moet ik zeggen dat er best veel verschil zit tussen de ene en andere auto wat betreft de climate control. Mijn eerste E90 was perfect, nooit hoefde ik aan de knoppen de draaien. De E91 daarna was ook goed maar altijd koude poten in de winter... Mijn huidige moet ik nog ervaren in alle omstandigheden.

Wat betreft de X1. Tsja het is natuurlijk de klasse 1 serie. Dus qua comfort sluit ie daar op aan, niet op de 3 serie. Ondanks dat ie duurder is. Daarom begrijp ik ook niet waarom mensen een X1, X3 boven een 3-5 serie verkiezen. Maarja dat ben ik ;).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:12:
[...]

Ik zou hem verkopen en een 3 serie halen ;) Of anders gezegd: Waarom heb je hem uberhaubt gekocht als je zoveel kritiek erop hebt?
Ja ik heb geen glazen bol dat dit bekend is. Dus als iemand overweegt de BMW X1 of X2, ga voor de X3 dus want dat verschil is enorm qua kwaliteit en afwerking en dan heb je wel alles goed afgewerkt erop.

En de CC klachten zijn ook nog bekend bij BMW en de verkoper :(

De auto rijdt geweldig en ben er heel erg blij mee.
De achterbak is 500-600 liter, gebruik ik regelmatig door mijn werk, de auto is iets hoger, is kleiner dan de BMW 3, de achterbank is verschuifbaar, elektrische achterbak, lichtopbrengst, geluid Harman Kardon, stoelen (wel krap maar zitten heerlijk), goede automaat (vooral als je van DSG komt) maar de rest is gewoon slecht afgewerkt en dat is mijn probleem.
Je moet toch niet een biobak zien als een obstakel in de bocht of ligt dat aan mij? Ook in een krappe straat zie ik alleen maar rode auto's in de HUD.

Alle reviews geven ook aan dat dit de beste auto in de klasse is, dus waarom dan niet? Nou dat hoor je dan niet omdat je dit niet binnen paar dagen zal ervaren. Dit is gebruikerservaring en die valt mij zwaar tegen en zeker van een merk als BMW.

@MrFl0ppY De BMW 1 serie was zelfs beter afgewerkt, ik heb de oude generatie vanaf 2011 gereden en daar was zelfs alles al beter afgewerkt zoals het rolgeluid, stoelen, automaat 8 traps, kachel! etc. De BMW X1 is verre van dat.

[ Voor 7% gewijzigd door itsalex op 22-04-2021 12:37 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

De LCI (F20N) was inderdaad een hele verbetering qua afwerking. En dat er vanaf dat moment veel turbo motoren inzaten zal wel met de EU regels te maken hebben ivm uitstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42

Eagle Creek

Breathing security

itsalex schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:40:
Na paar maanden rijden met de BMW X1 2019 vind ik de kwaliteit toch echt wel behoorlijk tegenvallen en sommige dingen echt niet BMW waardig naar mijn mening. Als voorbeelden:
- De bediening van de temperatuur van het kachelpaneel tussen 20 en 21 graden is alsof je van sauna naar ijskoude airco gaat maar er is niets tussen. De halve graden zijn er niet maar dat wist ik maar dit verschil is te groot.
Is dit een X1-probleem? Dat de temperatuur vanaf 20 graden opeens enorm omhoog of omlaag gaat ervaar ik in oude BMW's, nieuwe BMW's, VW's en KIA's. Het lijkt wel of dat een soort magisch kantelpunt zit waarop thermostaten en airco's aanslaan...

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Eagle Creek schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:53:
[...]

Is dit een X1-probleem? Dat de temperatuur vanaf 20 graden opeens enorm omhoog of omlaag gaat ervaar ik in oude BMW's, nieuwe BMW's, VW's en KIA's. Het lijkt wel of dat een soort magisch kantelpunt zit waarop thermostaten en airco's aanslaan...
De BMW 3 serie kon je op 20.5 laten staan en het werkte fantastisch. Nooit koud, nooit warm, je kon in het midden de temperatuur van de ventilator op één temperatuur laten staan (was onafhankelijk van het kachelpaneel) en het werkte echt fantastisch (heb je ook niet op een BMW X1). Dat gold trouwens ook voor de achterbank (ook niet op een BMW X1). Nooit last gehad van koude stromen of wat dan ook. Ook in de BMW 5 was dit geweldig.

Het heeft volgens mij ook tegenwoordig met de sensor voor de zon te maken op de dashboard, daarop wordt de kachel afgeregeld. Vroeger had je dit niet en ook de eco stand (o.a. start/stop) heeft hiermee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

itsalex schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:37:
[...]
je kon in het midden de temperatuur van de ventilator op één temperatuur laten staan (was onafhankelijk van het kachelpaneel) en het werkte echt fantastisch (heb je ook niet op een BMW X1)..
Zeker weten? Mijn nieuwe 3 serie heeft geen fysieke knop hier meer voor maar dit is in 't menu wel instelbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
itsalex schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:34:
[...]

Ja ik heb geen glazen bol dat dit bekend is. Dus als iemand overweegt de BMW X1 of X2, ga voor de X3 dus want dat verschil is enorm qua kwaliteit en afwerking en dan heb je wel alles goed afgewerkt erop.

En de CC klachten zijn ook nog bekend bij BMW en de verkoper :(

De auto rijdt geweldig en ben er heel erg blij mee.
De achterbak is 500-600 liter, gebruik ik regelmatig door mijn werk, de auto is iets hoger, is kleiner dan de BMW 3, de achterbank is verschuifbaar, elektrische achterbak, lichtopbrengst, geluid Harman Kardon, stoelen (wel krap maar zitten heerlijk), goede automaat (vooral als je van DSG komt) maar de rest is gewoon slecht afgewerkt en dat is mijn probleem.
Je moet toch niet een biobak zien als een obstakel in de bocht of ligt dat aan mij? Ook in een krappe straat zie ik alleen maar rode auto's in de HUD.

Alle reviews geven ook aan dat dit de beste auto in de klasse is, dus waarom dan niet? Nou dat hoor je dan niet omdat je dit niet binnen paar dagen zal ervaren. Dit is gebruikerservaring en die valt mij zwaar tegen en zeker van een merk als BMW.

@MrFl0ppY De BMW 1 serie was zelfs beter afgewerkt, ik heb de oude generatie vanaf 2011 gereden en daar was zelfs alles al beter afgewerkt zoals het rolgeluid, stoelen, automaat 8 traps, kachel! etc. De BMW X1 is verre van dat.
Ik vind dit wel apart. Met welke 3 Serie vergelijk je de X1 nu precies? De oude 3er was in feite een verlengde 1 Serie. In die zin zijn een X1, 1er (F20) en 3er (F30) vergelijkbaar.

Je spreekt over een slecht afwerkingsniveau. Maar wat is er dan precies slecht afgewerkt? Afrolgeluid is volgens mij niet specifiek luider in vergelijking met concurrenten en hierbij maakt het veel uit welke banden er zijn gemonteerd.

Zelf heb ik een F20 1 Serie en na bijna 4 jaar en 130.000 km op de teller heb ik nog geen enkel kraakje, stiksel dat los is gegaan of andere vorm van slijtage. Afwerking is zelfs in een verder niet zo bijzondere F20 prima te noemen en wat mij betreft vergelijkbaar met de Audi A3 uit die jaren (dus niet die nieuwe Audi A3, die vol zit met plastic, schermen en andere kostenbesparende troep).

Tenslotte, je geeft aan dat mensen die een X1 of X2 overwegen, beter een X3 kunnen overwegen. Als het zo makkelijk was, zou niemand meer in de X1 rijden denk ik. De X1-rijder (60 plus) zie ik niet zo snel in een X2 of X3. Daarnaast is de X3 ook echt wel weer een stuk duurder. De X2 is een typische lifestyle auto. Net als de Audi Q2 is daar de rek wel beetje uit, want zie weinig nieuwe X2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Beam87 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:14:
[...]

Ik vind dit wel apart. Met welke 3 Serie vergelijk je de X1 nu precies? De oude 3er was in feite een verlengde 1 Serie. In die zin zijn een X1, 1er (F20) en 3er (F30) vergelijkbaar.

Je spreekt over een slecht afwerkingsniveau. Maar wat is er dan precies slecht afgewerkt? Afrolgeluid is volgens mij niet specifiek luider in vergelijking met concurrenten en hierbij maakt het veel uit welke banden er zijn gemonteerd.

Zelf heb ik een F20 1 Serie en na bijna 4 jaar en 130.000 km op de teller heb ik nog geen enkel kraakje, stiksel dat los is gegaan of andere vorm van slijtage. Afwerking is zelfs in een verder niet zo bijzondere F20 prima te noemen en wat mij betreft vergelijkbaar met de Audi A3 uit die jaren (dus niet die nieuwe Audi A3, die vol zit met plastic, schermen en andere kostenbesparende troep).

Tenslotte, je geeft aan dat mensen die een X1 of X2 overwegen, beter een X3 kunnen overwegen. Als het zo makkelijk was, zou niemand meer in de X1 rijden denk ik. De X1-rijder (60 plus) zie ik niet zo snel in een X2 of X3. Daarnaast is de X3 ook echt wel weer een stuk duurder. De X2 is een typische lifestyle auto. Net als de Audi Q2 is daar de rek wel beetje uit, want zie weinig nieuwe X2's.
Ik vergelijk met de BMW 3 uit 2018.
Ben het niet met je eens dat de 3 is een verlengde 1 serie is want de auto's zijn in meeste gevallen beter uitgerust en afgewerkt. En zeker de X1/X2 zijn verreweg geen broertjes van de BMW 1 en 3 serie. Ik mis al zoveel wat wel op de 1 en 3 aanwezig is, is niet aanwezig op de X1/X2. Begin maar met de achterwielaandrijving bij de BMW 1/3.

Het afwerkingsniveau is vele malen lager dan bij de BMW 1 en 3 en dat merk je aan:
- Kachelbediening (geen halve graden, geen instelling voor temperatuur middenventilatieroosters en achter, smal bedieningspaneel)
- Binnenruimte is smaller
- Stoelen (korter en smaller)
- Afrolgeluid banden
- Isolatie in auto zelf (afrolgeluid duidelijk hoorbaar)
- Navigatiescherm is minder (geen stoplichten/3D gebouwen zijn zielig ten opzichte van de 3-serie), zelfs het grotere scherm lijkt op dat deze niet erg scherp is
- Opties zijn veel beperkter zoals Driving Assistent Plus (beperkt pakket), iDrive etc
- Automaat maar 7 versnellingen in plaats van 8
- Beperkt km-teller display (in de 3 is volledig en zie je ook tellerwerk verdwijnen en dit wordt in sport stand een km teller)

Ook vind ik de 1.5 motor veel meer herrie maken in de X1 dan in 3 serie dus ook de isolatie daar is op bezuinigd.

Misschien dat ik nog wel wat vergeet maar dit is wat ik zo uit mijn hoofd weet.

Daarbij is het belachelijk dat alle merken, zelfs op een VW Up, voetgangersherkenning standaard is maar op een X1 een optie is en dat voor 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
itsalex schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:15:
[...]

Ik vergelijk met de BMW 3 uit 2018.
Ben het niet met je eens dat de 3 is een verlengde 1 serie is want de auto's zijn in meeste gevallen beter uitgerust en afgewerkt. En zeker de X1/X2 zijn verreweg geen broertjes van de BMW 1 en 3 serie. Ik mis al zoveel wat wel op de 1 en 3 aanwezig is, is niet aanwezig op de X1/X2. Begin maar met de achterwielaandrijving bij de BMW 1/3.

Het afwerkingsniveau is vele malen lager dan bij de BMW 1 en 3 en dat merk je aan:
- Kachelbediening (geen halve graden, geen instelling voor temperatuur middenventilatieroosters en achter, smal bedieningspaneel)
- Binnenruimte is smaller
- Stoelen (korter en smaller)
- Afrolgeluid banden
- Navigatiescherm is minder (geen stoplichten/3D gebouwen zijn zielig ten opzichte van de 3-serie), zelfs het grotere scherm lijkt op dat deze niet erg scherp is
- Opties zijn veel beperkter zoals Driving Assistent Plus (beperkt pakket), iDrive etc
- Beperkt km-teller display (in de 3 is volledig en zie je ook tellerwerk verdwijnen en dit wordt in sport stand een km teller)

Ook vind ik de 1.5 motor veel meer herrie maken in de X1 dan in 3 serie dus ook de isolatie daar is op bezuinigd.

Misschien dat ik nog wel wat vergeet maar dit is wat ik zo uit mijn hoofd weet.

Daarbij is het belachelijk dat alle merken, zelfs op een VW Up, voetgangersherkenning standaard is maar op een X1 een optie is en dat voor 2019.
Ik zou hem echt wegdoen.....

Kan uiteraard niet oordelen, want heb er niet zelf in gezeten....maar volgens mij haal je wat dingen door elkaar.

Enerzijds, het hangt deels van de levensfase van de auto's af denk ik. Ik heb in mijn 2017 1 Serie die nieuwe tellers die verdwijnen, terwijl ik ook 3 Series heb gezien uit die tijd die nog de traditionele tellers hadden. Dit is afhankelijk van of er al een facelift is geweest of niet, etc.

Qua stoelen...ik heb sportstoelen met uitschuifbaar gedeelte en wangen die in te stellen zijn. Dat is een optie, maar daarmee zijn de stoelen nooit te kort of te smal. Bij BMW weet je dat je nooit de standaardstoelen moet nemen, altijd de sport of comfortstoelen.

Afrolgeluid banden. Dat hierop is bezuinigd bij de X1 geloof ik niet. Deels komt het denk ik door de algehele opzet van de auto, anderzijds spelen banden hier een rol. Daarnaast heb je een hogere koets met ook meer volume om je heen.

Navigatiescherm, ook dat kan hem in de versie zitten. Hierbij maakt het al uit of je business pakket heb, of connected, etc.

Versnellingen, de X1 2019 is een voorwielaandrijver. De 1 en 3 achterwielaandrijvers. Net als de Mini heeft deze een DCT 7 traps. Dus dat dat minder zou zijn dan 8 versnellingen heeft te maken met set-up.

Aantal zaken zijn ook optioneel. Daarnaast scheelt het ook in welke levensfase de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:47
Zijn hier mensen die een X1 PHEV versie hebben?

Ik kan via het werk privé-leasen en ben daarbij aan het kijken voor een plug-in hybride.

Welke versie hebben jullie genomen en welke opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

itsalex schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:15:
[...]

Je bent niet de enigste met dit probleem: https://www.bimmerfest.co...ew-x1-m-sport-but.922100/
- Afrolgeluid banden
Dat ligt meer aan de band zelf. Harde band gaat langer mee.
FWD, andere bak...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
@Beam87 Dat is niet mijn intentie want de auto rijdt geweldig maar dit doet wel afbreuk aan het merk BMW qua kwaliteit.
Ik wil ook andere mensen hiervoor waarschuwen want overal wordt er heel goed over gesproken in de basis en dat is de auto wel maar in vergelijk met o.a. de 1 en 3 serie is de auto het niet waard.
Als je nu qua prijs voor een tweedehands 2020 BMW X1 of BMW 3 serie zou gaan, is mijn antwoord simpel BMW 3, niet alleen de update is veel beter maar autohold, kachel met halve graden, 3-zone temp regeling, breder consult, ruimere stoelen, dashboard kan op slot, stiller, wel een goed digitaal dashboard, nieuwer scherm en betere graphics. Ik denk dat er nog veel meer verschillen zijn.

Ik heb al sportstoelen en ik vergelijk het met de sportstoelen in de versie van de BMW 1 2011 F20 (nieuw serie toen) en de BMW 3 F30 (bouwjaar 2018), die waren breder en iets dieper. De sportstoelen in mijn X1 zijn echt smaller en minder diep. Ik zit namelijk al tegen de wangen aan. Je ziet het namelijk in het verschil van middenconsult. Je kan wel de diepte bepalen met de verlenging maar ook deze is korter.
Ofwel het moet of uit de breedte of diepte komen, nou in dit geval niet de breedte.

De BMW 3 heeft een mogelijkheid tot "ghost" display bij de km teller noem ik het maar en dat was volledig display. Bij de BMW X1 is dit het totaal niet. Het lijkt wel zo maar de ghostdisplay van de BMW 3 is vele malen mooier en beter. Je ziet namelijk in de X1 waar bijvoorbeeld "auto h." zou moeten staan en dat zie je niet bij volledig ghost display.

Dat afrolgeluid komt volgens de dealer dat de motoren stiller worden en dit meer aanwezig zou moeten zijn, dit is niet waar en de Seat Arona van mijn moeder hoor ik het afrolgeluid ook niet. Als de weg slechter wordt, dan zingen de banden uit volle borst. Ook dit is een X1 probleem namelijk. Bij mijn vader is het helemaal erg en niet aan te horen maar bij mij is het ook al redelijk goed hoorbaar.

Navigatiescherm is echt slechter en mijn versie kan geen 3D en daarbij is de kaart duidelijk slechter dan in de BMW 3. Ook de opbouw van 3D gebouwen (heel schriel) is zielig in vergelijk met de BMW 3 F30.

Ook de verkoper bij de dealer heeft heel erg last van de X1 zijn camera dat deze zo responsief is op objecten en zelfs hij stoort zich eraan. Dus dat ligt niet aan mij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
RAAF12 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:19:
De LCI (F20N) was inderdaad een hele verbetering qua afwerking. En dat er vanaf dat moment veel turbo motoren inzaten zal wel met de EU regels te maken hebben ivm uitstoot.
Je claimt 30 jaar ervaring te hebben, maar wat een onzin verkondig je ook nu weer. De F20 had ook al benzine turbo-motoren, die zijn niet pas bij de LCI voorkomen.

Daarbij is er qua afwerking werkelijk niets veranderd. Check TIS ook maar; bijna ieder onderdeel is hetzelfde gebleven, los van de design-aanpassingen. Dat heeft echter niets met kwaliteit te maken.

Begrijp echt niet waarom je steeds dit soort reacties het topic in slingert, want niemand heeft wat aan jouw niet-kloppende informatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
itsalex schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:43:
@Beam87
Dat afrolgeluid komt volgens de dealer dat de motoren stiller worden en dit meer aanwezig zou moeten zijn, dit is niet waar en de Seat Arona van mijn moeder hoor ik het afrolgeluid ook niet. Als de weg slechter wordt, dan zingen de banden uit volle borst. Ook dit is een X1 probleem namelijk. Bij mijn vader is het helemaal erg en niet aan te horen maar bij mij is het ook al redelijk goed hoorbaar.
Zet er goede UHP banden zonder runflat onder en hij is een stuk stiller...
Seats worden niet geleverd (naar mijn weten) met run flats, dus is niet gek dat die stiller is.
En als je een stillere auto had gewild had je beter een normale auto kunnen halen ipv een container die hoog op z'n poten staat, die vangt sowieso meer wind.

[ Voor 10% gewijzigd door andyy op 23-04-2021 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
@itsalex De banden zijn niet gecupt dat je weet? Dat zorgt ook voor afrolgeluid en daar zijn BMW's in de regel wel gevoelig voor. Wat de dealer zegt klopt natuurlijk wel voor een deel. Doordat de motor minder geluid maakt hoor je de rest meer. Dat ervaar ik nu ook nu ik van diesel naar benzine ben overgestapt. Die is gewoon een stuk stiller en nu merk ik de rest veel meer op.

Verder herken ik je commentaar wel een beetje. Sowieso moet je bij BMW erg goed opletten dat je echt alles hebt... Even niet opletten en je hebt geen bekerhouders, dimmende binnenspiegel etc. Zeker bij importauto's is dat het geval. Maar wat ik bijv. ook zo bijzonder vond was dat BMW 2 versies heeft van de HUD. De fatsoenlijke versie en zo'n prut implementatie waarbij je zo'n stukje plastic uit het dashboard hebt steken.

Afbeeldingslocatie: https://images.clickdealer.co.uk/vehicles/3199/3199470/full/66334668.jpg

Ja dat is echt een stuk slechter dan de implementatie in de 3 serie en hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Beam87 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:50:
Heeft iemand van jullie hier op het forum met een G20/G21 wellicht wat foto's van de interieurlijsten in Edelhout Eiche Maser?

In de showroom en tijdens de proefrit die ik heb gemaakt zie ik enkel dat (lelijke en goedkoop ogende) tetragon of iets wat daar op lijkt, terwijl ik zelf graag het wat meer chiquere hout zou willen. Daarnaast ben ik ook redelijk klaar met de krasgevoeligheid van geborsteld aluminium of shiny gloss zwart plastic. Zeker gezien de middentunnel meer interieurlijst bevat dan in de F20/F30, zou ik graag willen weten of Eiche Maser minder krasgevoelig is en tevens mooi staat.
Ik heb de optie nu een dikke 1,5 jaar op mijn G21 en ben er zeer happy mee! Gekocht op aanrader van de verkoper (die een sedan geleverd had met deze optie).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQChqZ3N19Nn00ArB2nDJM7vYDk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uS1xQeKGe6eOpcgg5ceYUkWr.jpg?f=fotoalbum_small
Niet de mooiste foto overigens. Die standaard opties zijn erg lelijk imo.

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 23-04-2021 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben wel blij met m'n tetragon lijsten hoor, vooral door de auto die eromheen zit, maar moet zeggen dat zwarte hout ziet er wel goed uit!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:02

mr_petit

opperprutser

Ik zag laatst dit filmpje van carwow: dragrace tussen nieuwe M4, oude M4 en een M440i.
De M4's hebben natuurlijk veel meer vermogen, maar die M440i heeft 4wd. Mooi verschil om te zien hoe snel die van z'n plek af komt vanwege de grip. RWD is natuurlijk wel veel leuker :P

(dragrace begint op 3:00)

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 25-04-2021 07:04 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:59
En wat ziet de oude M4 er toch 10x beter uit dan de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:33
Spollie schreef op zondag 25 april 2021 @ 08:20:
En wat ziet de oude M4 er toch 10x beter uit dan de nieuwe.
Uit dat filmpje...

"Bugs Bunny Teeth Machine" :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
@hierboven M440i toch een erg mooi resultaat!

Ben erg blij met mijn xdrive met rear while drive optie :D

Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2021/04/25/20210418_141107288_iOS-Groot.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2021/04/25/20210418_141225949_iOS-Groot.md.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 25-04-2021 10:34 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Tortelli schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:39:
[...]

Ik heb de optie nu een dikke 1,5 jaar op mijn G21 en ben er zeer happy mee! Gekocht op aanrader van de verkoper (die een sedan geleverd had met deze optie).
[Afbeelding]
Niet de mooiste foto overigens. Die standaard opties zijn erg lelijk imo.
Dank je voor de foto's. Ziet er wel netjes uit. Lelijk vind ik het verkeerde woord voor de standaard interieurlijsten, maar ik vind ze er vooral goedkoop uitzien, zeker gezien de rest van het interieur erg vooruit is gegaan. Wel vind ik het slimmer dan de vele shiny gloss plastic delen die andere merken vaak gebruiken. Dat ziet er op de plaatjes mooi uit, maar is gewoon niet praktisch.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Zo deze week heb ik een aantal dagen afstand moeten doen van m'n E46 320d touring. Na €900,- lichter te zijn geworden heb ik een nieuwe Apk, nieuwe voorruit en een nieuw laklaagje links achter.

Van,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d7P1V9lK6wewGvjXvR1VCIn970=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eVVlsRh64XVsCrJqCuakHdFc.jpg?f=user_large
Naar,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LRW3LAAU4EF0ZR1drldN58J15Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pAZO6cyml5CP7QsfWuLFHTM9.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIbUj6FXl3IArPx7r_NYuOVVJbk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eQUP0GLeUPVyHavBTReDGK5F.jpg?f=user_large
En omdat het zo'n mooi modelletje is,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNczF8OPFltwW0qHm2ot8A_Yxwg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sXDbQrVeyiDem0Ig34DBvdF2.jpg?f=user_large
<3

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
pjot1 schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:25:
Zo deze week heb ik een aantal dagen afstand moeten doen van m'n E46 320d touring. Na €900,- lichter te zijn geworden heb ik een nieuwe Apk, nieuwe voorruit en een nieuw laklaagje links achter.

Van,
[Afbeelding]
Naar,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En omdat het zo'n mooi modelletje is,
[Afbeelding]
<3
Hoe was die schade ontstaan? Toch niet door die struiken waar je m nu opnieuw in geparkeerd hebt?😅

En zit je bumber wel goed vast of vertekent dat op de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
McRubz schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:42:
[...]

Hoe was die schade ontstaan? Toch niet door die struiken waar je m nu opnieuw in geparkeerd hebt?😅

En zit je bumber wel goed vast of vertekent dat op de foto?
Was eigenlijk meer roest wat ik weg wilde hebben. 2 jaar terug de andere kant laten doen en dit jaar had deze kant zichtbare oxidatie wat voor mij een doorn in het oog was. Voorruit was steenslag, ik had een warmtewerende voorruit maar vond het niet waard om die weer terug te laten plaatsen waardoor ik nu dus een normale heb.

Bumper en struiken vertekenen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door pjot1 op 25-04-2021 21:51 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Wikipedia: BMW 1 Series (F20)

Géén turbo's vóór 2015 in de F20!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Goede bron.. :+ Maar, waar lees je dat?

De F20 benzine heeft vanaf begin productie de N13 PSA/Prince, bij mijn weten altijd met turbolader (waardeloos blok overigens). En de diesels hoef ik niet eens over te beginnen denk ik..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik was in de war met de eerste 1 serie de E87 modellen.
Wikipedia: BMW 1 Series (E87) alleen de hele dure hadden een turbo. |:(

[ Voor 255% gewijzigd door RAAF12 op 25-04-2021 22:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Uhh..... nee, je zit er weer naast.

Doe niet zo ontzettend eigenwijs. Het wordt vrij gênant langzamerhand..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48

_Arthur

blub

RAAF12 schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:52:
Ik was in de war met de eerste 1 serie de E87 modellen.
Wikipedia: BMW 1 Series (E87) alleen de hele dure hadden een turbo. |:(
Mijn E87 118D uit 2006 had gewoon een turbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:55
_Arthur schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:02:
[...]

_O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
_Arthur schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:02:
[...]

Maar jij had vast een hele dure :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --MP--
Alle BMW's zijn toch heel duur?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

--MP-- schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:27:
Alleen die met turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakehh
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 19:27
Verkeerde topic ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Jakehh op 26-04-2021 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:03
Jakehh schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:15:
Is de Audi A3 limousine 30 TFSI S tronic Pro Line het waard? Momenteel is deze in de Private lease voor 24 maanden vanaf 425 euro per maand, vooral de 24 maanden maakt het voor mij erg interessant.
Als je dat in het BMW topic vraagt is het antwoord waarschijnlijk nee :+ in het Audi topic krijg je wellicht een ander antwoord ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakehh
ExiZTeNcE schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:18:
[...]

Als je dat in het BMW topic vraagt is het antwoord waarschijnlijk nee :+ in het Audi topic krijg je wellicht een ander antwoord ;-)
Haha, helemaal het verkeerde topic aangeklikt. Toch maar naar BMW kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Jakehh schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:15:
Is de Audi A3 limousine 30 TFSI S tronic Pro Line het waard? Momenteel is deze in de Private lease voor 24 maanden vanaf 425 euro per maand, vooral de 24 maanden maakt het voor mij erg interessant.
Volgens mij moet Pon of Van Mossel van zijn onverkochte voorraad A3's af of zo. Ik moet zeggen dat ik zelden een nieuwe A3 zie rijden en het idee heb dat velen, gezien de prijs die ze voor die A3 durven te vragen, toch maar gaan voor een iets minder karige A1.

Ik zou in die klasse (A3, 1er of A klasse) gaan voor een 1er, als je geen problemen hebt met de grille en de opzet van de koplampen. Als dat wel zo is, zou ik gaan voor een A klasse. A3 is veel minder robuust dan het vorige model door de bezuinigigen die moesten worden doorgevoerd en daarnaast zijn ze nog steeds bijzonder prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakehh
Beam87 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:24:
[...]

Volgens mij moet Pon of Van Mossel van zijn onverkochte voorraad A3's af of zo. Ik moet zeggen dat ik zelden een nieuwe A3 zie rijden en het idee heb dat velen, gezien de prijs die ze voor die A3 durven te vragen, toch maar gaan voor een iets minder karige A1.

Ik zou in die klasse (A3, 1er of A klasse) gaan voor een 1er, als je geen problemen hebt met de grille en de opzet van de koplampen. Als dat wel zo is, zou ik gaan voor een A klasse. A3 is veel minder robuust dan het vorige model door de bezuinigigen die moesten worden doorgevoerd en daarnaast zijn ze nog steeds bijzonder prijzig.
Heb zelf liever ook een BMW of Mercedes, maar zag toevallig deze 'deal' voorbijkomen. Als ik kijk naar een 1 serie of A-klasse komt deze al gauw een stuk duurder uit. Zelf ben ik ook wel gecharmeerd van de 2 serie gran coupe, maar die is natuurlijk weer een slag duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Jakehh schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:29:
[...]

Heb zelf liever ook een BMW of Mercedes, maar zag toevallig deze 'deal' voorbijkomen. Als ik kijk naar een 1 serie of A-klasse komt deze al gauw een stuk duurder uit. Zelf ben ik ook wel gecharmeerd van de 2 serie gran coupe, maar die is natuurlijk weer een slag duurder.
Ah oke. Wat zou het prijsverschil zijn per maand? Ben wel benieuwd wat voor korting ze er tegen aan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakehh
Beam87 schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:29:
[...]

Ah oke. Wat zou het prijsverschil zijn per maand? Ben wel benieuwd wat voor korting ze er tegen aan gooien.
Even via de officiële Audi/BMW/Mercedes sites:

24 maanden (of 36 maanden tussen haakjes) 10.000 km pj goedkoopste model:

- A3 Limousine: 425 p.m. ( 437 p.m. aanbieding is dus voor 24 maanden goedkoper)
- 1 serie: 529 p.m. (465 p.m.)
- 2 serie gran coupe: 609 p.m. (545 p.m.)
- A-klasse: 558 p.m. (469 p.m.)

Wellicht zijn via een andere website de 1/2 series en A-klasse nog goedkoper te vinden, maar het scheelt nogal wat met de A3 limousine die ik had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Pas na de eerste eigenaar of 100.000km :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
CreativeS schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:52:
[...]

Pas na de eerste eigenaar of 100.000km :P
Mwah, het eerste uurtje is waarschijnlijk de duurste in de levensloop van de auto :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:37:
Mwah, het eerste uurtje is waarschijnlijk de duurste in de levensloop van de auto :+ .
Ik dacht dat we het over onderhoud hadden... anyway, de oudere auto's kosten het meest :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Zo gauw die de showroom wordt uitgereden begint de waardedaling. Behalve bij een paar exoten van oa. Ferrari ect. die stijgen meestal in prijs. Maar dat is voor de gemene BMW rijder die een liesgebakje rijdt meestal een onhaalbare jongensdroom *O*

Ik ben als pensionata maar weer eens een project gestart, hoe verfraai ik mijn auto en dan niet met van die rare warme luchthappers op het inlaattraject maar twee camera's voorlopig een op de voorzijde en eentje op de achterkant. Die laatste zit er nu op en ik ben heel tevreden met het resultaat. Het is een 170 graden fisheye cam met glazen lens en een IP67 rating. Dus die kan tegen een stootje. De bedrading loopt via de rechterkant van de auto onder de deurstrippen door en is onzichtbaar weggewerkt. Die ultrasoon beeper werkt ook gewoon en is rechts in beeld te zien. Bah ik had het screen wel even mogen poetsen allemaal stof. Dat krijg je bij zonneschijn alles is zoveel helderder!
Morgen verder en dan met de frontcamera, dat is hetzelfde type camera maar dan met een bout en moer bevestiging. Alles aangesloten op een aftermarket Andream MMI box. De BMW navigatie gebruik ik amper meer. AmiGO van Tomtom het meest, maar ik wacht met smart op de nieuwe TT GO voor Android Auto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rANdQFi8q6CbAUgLwO-o4LnUv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUv9ZjwbvQhFZrIALowWcp3H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLamfwIST8QcHpID8dZ4bq4_0l4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PdhaGknZNLKFTgZrrPP6JqWi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door RAAF12 op 26-04-2021 19:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RAAF12 schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:29:
Zo gauw die de showroom wordt uitgereden begint de waardedaling. Behalve bij een paar exoten van oa. Ferrari ect. die stijgen meestal in prijs. Maar dat is voor de gemene BMW rijder die een liesgebakje rijdt meestal een onhaalbare jongensdroom *O*
Hmm, als dat zo was zouden veel meer mensen een Ferrari kopen, gratis geld immers. Maar kijk eens wat een gebruikte FF kost. Die schrijven ook gewoon keihard af. Welk model wel of niet goed valt is van te voren niet te zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 26-04-2021 19:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
Vooral goedkope BMWs zijn heel duur

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Wat een beunhazerij dit man. Ziet er toch voor geen porum uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Haha I love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Waarom een camera inbouwen op een 1 of 3 serie (not sure wat het is) als je sensoren hebt? Zou dit zelf niet snel doen eerlijk gezegd.

Heb nu zelf een 360 graden camera (wat soms echt een leuke optie is) maar met sensoren zou ik zeker niets aftermarker toevoegen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• 418O2
Omdat hij met pensioen is en het leuk vind om aan zijn auto te friemelen. Lekker doen ook!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Het begint nu echt lenteweer te worden, gisteren mooie rit gemaakt door de bollenstreek en langs de kust.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-Wu_RKitx3YokiZs5BYSvlAaFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECraDDuN4PVE5SRar0hwfyDn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:45
Ik ben aan het kijken voor andere velgen voor mijn 118i F20 lci wil misschien toch een maatje groter.
(En de huidige velgen zijn ook bijna toe aan andere banden).
Er staat zoveel te koop maar weet niet wat er allemaal past.
Heb mooie 18 inch gezien met ET 35 .
Weet iemand de juiste ET maat en welke bandenmaat hoort er op?
Heb al op sites gekeken zoals felgenkatalog24 maar daar wordt ik niet wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
enige wat ik je mee wil geven is dat BMW HEEL nauw is met ET-waardes. Laat je niet wijsmaken dat 10 afwijking in ET niet uitmaakt.

En de beste plek voor zulke zaken is Ebay Kleinanzeigen als je enigszins in de buurt van de grens woont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
418O2 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:47:
enige wat ik je mee wil geven is dat BMW HEEL nauw is met ET-waardes. Laat je niet wijsmaken dat 10 afwijking in ET niet uitmaakt.

En de beste plek voor zulke zaken is Ebay Kleinanzeigen als je enigszins in de buurt van de grens woont
Ik weet dat ET waarde inderdaad erg nauw komt en daarom wil ik echt de goede waarde op de auto maar dat is dus het probleem dat is lastig te vinden die info overal zie je weer wat anders.
Ebay Kleinanzeigen ken ik niet ik woon niet al te ver van de grens dus is het bekijken waard.
Alleen mijn Duits is niet zo goed, helemaal niet zelfs :X

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Estoril Blau O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvVYWmdCsjPwjGhR5XIMrfWsxXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qurcHHtW7RI0RALpfgaBPZZC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h58u6QK0dEwlNRqX23_VWva-VAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlNVeGCcqSbKjPJ21sQsZVXc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xj_O9hK5I2YU0qNrh2-sSvsg_co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U73ygUzvJBPjBBoqsuewNBUw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 16:03
Gister werkte de RealTime Traffic Info een groot deel van de dag niet in de F44 - hebben jullie hetzelfde ervaren? Net toen er een grote file op de A27 stond, jammer ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
ComTech schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:30:
Ik ben aan het kijken voor andere velgen voor mijn 118i F20 lci wil misschien toch een maatje groter.
(En de huidige velgen zijn ook bijna toe aan andere banden).
Er staat zoveel te koop maar weet niet wat er allemaal past.
Heb mooie 18 inch gezien met ET 35 .
Weet iemand de juiste ET maat en welke bandenmaat hoort er op?
Heb al op sites gekeken zoals felgenkatalog24 maar daar wordt ik niet wijzer van.
Wat ik zo kan vinden is dat de ET bij 18 inch origineel 45 is.
Dat is dan bij een 7.5J velg, en bandenmaat 225/40R18.

Dat zou dus je streefwaarde kunnen zijn, waarbij een afwijkingen van enkele mm's normaal niet direct een probleem is, dus zegmaar 43-47 zou geen probleem moeten zijn.

ga je voor een breedset (achter bredere banden dan voor) dan is de achteras 8J breed met een ET van 52 en bandenmaat 245/35R18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Snake
Kenteken 8)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
Neggs schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:08:
Gister werkte de RealTime Traffic Info een groot deel van de dag niet in de F44 - hebben jullie hetzelfde ervaren? Net toen er een grote file op de A27 stond, jammer ;-)
De auto niet gebruikt gister, ik kan nu wel even checken, maar hij doet het nu bij jou ook al weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neggs
  • Laatst online: 08-09 16:03
--MP-- schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:27:
[...]

De auto niet gebruikt gister, ik kan nu wel even checken, maar hij doet het nu bij jou ook al weer?
Ja - met de terugrit rond 20:00 uur werkte het wel. Ik had vroeg in de middag dus geen RTTI, dus in het menu wat diensten aan en uit gezet maar maakte geen verschil. Later vanzelf weer gaan werken inderdaad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:20:
Omdat hij met pensioen is en het leuk vind om aan zijn auto te friemelen. Lekker doen ook!
Precies. Waarom zou het op zijn auto onzin zijn, terwijl als ik aangeef iets te veranderen/toe te voegen aan mijn E36, iedereen dat juist gaaf vind?

Daar over gesproken, project Cabrio gaat langzaamaan verder. Echt grote updates zijn er de laatste tijd niet meer te melden, omdat veel klussen die ik aan het doen ben, klein rommelwerk is dat vooral veel tijd kost.

Wel zit er tegenwoordig een trekhaak onder:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50953650301_aa91b7b4ac_b.jpg

Geheel in spirit met mijn streven OEM te blijven, is dit een Westfalia trekhaak die affabriek werd gemonteerd. En omdat een cabrio met haak er niet uitziet, is dit uiteraard een afneembare die nagenoeg onzichtbaar is als de haak er onder onder zit (er zit alleen een klepje in de diffuser). En uiteraard wordt de balk nog even helemaal strak gemaakt voor hij straks definitief gemonteerd wordt.

Aan de voorzijde zijn inmiddels de zijschermen er ook af en ben ik bezig het plaatwerk erachter zoveel mogelijk schoon te maken, om zeker te zijn dat daar geen roest verborgen zit:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50988807923_07aee571f1_b.jpg

En dat kost vooral veel tijd en lijkt nauwelijks vooruitgang te geven.

En als laatste puntje heb ik onlangs de raammechanieken en ruitenwissermotor helemaal gereviseerd, wat vooral betekende dat ze helemaal uit elkaar gingen (ook de motoren zelf), oud vet eruit en opnieuw gesmeerd. Het resultaat is dat in vrijloop de motoren en mechanieken in ieder geval een stuk soepeler en stiller lijken te werken. Maar om een idee te geven van hoeveel tijd dat kost, met één raammechaniek (er zitten er 4 in de cabrio) was ik zo'n 2 uur bezig.

Vorige week heb ik ook contact gehad met de spuiter en in principe kan ik hem binnenkort ook weg gaan brengen. Ik ben nu dus ook aan het plannen wanneer de motor eruit getrokken gaat worden, voorwielophanging er weer terug onder kan en de laatste punten klaar zijn voor hij op transport gaat.

Ik moet nog iets meer demonteren dan ik afhankelijk van plan was (de spuiter heeft liever dat de softtop er ook niet meer in zit bijv.), maar dat is relatief eenvoudig te regelen bij deze cabrio.

En dan kan ik een start gaan maken met reviseren van de kabelbomen en motorblok. Als ik het chassis terug heb, moet als allereerste namelijk de gehele kabelboom er zo snel mogelijk terug in. Ik zit namelijk met een ruimtegebrek voor met name het tapijt (dat is uit één stuk en nogal groot) en als de auto terug is, kan ik eigenlijk niet anders dan of het tapijt op de auto leggen (wat ik nu doe, maar met verse lak absoluut niet meer wil) of het in de auto leggen, maar dan moet de hele kabelboom al gemonteerd zijn. Dat wordt dus nog een kleine, logistieke uitdaging.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
deepbass909 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:16:
Precies. Waarom zou het op zijn auto onzin zijn, terwijl als ik aangeef iets te veranderen/toe te voegen aan mijn E36, iedereen dat juist gaaf vind?
Aangezien je het publiekelijk vraagt... het is denk ik - om het subtiel te zeggen - 'de toon die de muziek maakt', en bij sommigen actie/reactie, zaaien/oogsten, et cetera en daarnaast: de E36's zijn steeds minder vertegenwoordigd, het is juist mooi dat de 'Elders' goed onderhouden worden. Dat is wel interessant :D Voor de rest moet iedereen lekker doen wat hij/zij wil, doe ik ook met mijn E90 en E46/5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ComTech schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:12:
[...]

Ik weet dat ET waarde inderdaad erg nauw komt en daarom wil ik echt de goede waarde op de auto maar dat is dus het probleem dat is lastig te vinden die info overal zie je weer wat anders.
Ebay Kleinanzeigen ken ik niet ik woon niet al te ver van de grens dus is het bekijken waard.
Alleen mijn Duits is niet zo goed, helemaal niet zelfs :X
Ik heb al heel wat aankopen gedaan via Ebay Kleinanzeigen, spreek iedereen aan in het Engels gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mooie kleur en leuke cabrio! Jammer dat ze in verhouding nog zo duur zijn hier in NL versus de "oude 1 serie". Vrouw wil graag een cabrio hebben en zou mij ook wel goed uitkomen voor de mooie dagen. Mis mijn opendak optie op de 5. Was geen optie icm carbon dak.

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
Blijft een mooie bak @Snake :+

@deepbass909 is het je uiteindelijk een beetje meegevallen qua verborgen roest? Op je foto's lijkt het allemaal wel mee te vallen, maar dat is altijd zo lastig te zien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Workaholic schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:53:
[...]

Mooie kleur en leuke cabrio! Jammer dat ze in verhouding nog zo duur zijn hier in NL versus de "oude 1 serie". Vrouw wil graag een cabrio hebben en zou mij ook wel goed uitkomen voor de mooie dagen. Mis mijn opendak optie op de 5. Was geen optie icm carbon dak.
Ook duur hier. Maar het is onze enigste auto. Dus dan mag het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Komende uit België waar zo een plaat €2,000 kost is het hier een verademing. Geen extra kost. Ik betaal wel extra belastingen om een geel op zwarte plaat te hebben. $50 per jaar extra.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Werelds schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:25:
Blijft een mooie bak @Snake :+

@deepbass909 is het je uiteindelijk een beetje meegevallen qua verborgen roest? Op je foto's lijkt het allemaal wel mee te vallen, maar dat is altijd zo lastig te zien :P
Het lijkt mee te vallen, maar doet het niet. Een deel was overigens geen verrassing. Op de foto's lijkt hij inderdaad nog behoorlijk roestvrij, maar schijn bedriegt wel een beetje.

Korte opsomming (ik moet nog even een goede inventarisatie maken voor de spuiter):
  • Beide voorschermen hebben aan de binnen zijde roest achter de voorwielen (standaard plek, kwestie van kaal maken en opnieuw behandelen)
  • Bodem heeft op dezelfde plek beginnende roest
  • Onder de A-stijl zit beginnende roest
  • Dorpel bijrijderskant rot van binnenuit (waarschijnlijk het krikpunt en veroorzaakt door een slechte reparatie in het verleden)
  • Lasnaden in de portieropening hebben links en rechts roest (waar het deurrubber op zit)
  • Wielkastrand achter aan de linkerzijde
  • Kofferbak rand onder het rubber
  • Kofferbakklep rond het slot
  • Pockets waar de draagarmen vastzitten hebben beginnende roest
  • Vloer bestuurderskant is verroest
Punten met beginnende roest zijn niet spannend, dat is allemaal oppervlakkig en gaat met de standaard voorbehandeling al weg. Van de grote roestplekken was vooral de vloer bij de bestuurder een onaangename verrassing. Die werd pas zichtbaar nadat ik het tapijt eruit haalde. Maar dat is op zichzelf weer een vrij makkelijke reparatie, zeker nu het hele interieur eruit is, dus zal qua kosten mee vallen.
Belangrijkste punten waarom ik dit project ook startte, zijn de wielkastranden en dorpel en die waren al bekend voor ik met strippen begon.

Het klinkt als veel, maar uiteindelijk valt het mee. De geschatte kosten voor herstel, inclusief spuiten zullen in de orde van €5.000 liggen.
Dat het niet zo heel hoog is, komt vooral omdat ik een kaal chassis aanlever en er dus weinig tijd verspild hoeft te worden aan demontage door de spuiter, of bescherming van kwetsbare onderdelen.

Vloer bestuurderskant voor schoonmaken:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49891355171_bba59e413f_b.jpg
De roest loopt helaas ook door naar achteren tot aan de achterbank.

En hoe groot de verrassing was, kan je aan deze foto zien, waar het tapijt er net uit was, maar alle afdekkappen nog wel op hun plek zaten:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49890841248_a24c75a742_b.jpg
Nauwelijks iets te zien, het voelde alleen krokant als je erop drukte.

Meeste andere roestplekken zijn meer van deze orde:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49753449463_bfcbf84331_b.jpg

Structureel is het chassis wel helemaal in orde, er zit nergens oude schade van een aanrijding oid. Ik vermoed alleen dat de rechterkant ooit iets geschampt heeft, want die kant is ooit opnieuw gespoten, rechter voorscherm is niet meer origineel en op de dorpel zit vrij veel plamuur. Maar aan de binnenkant is alles kaarsrecht en ook met uitlijnen zijn er nooit rare afwijkingen naar boven gekomen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
@deepbass909 zo zeg, die vloer aan de bestuurderskant is wel heel rot. Dat is ook niet de meest voor de hand liggende plek voor zo'n groot stuk. De rest is niet al te schokkend, voor een 23-jarige ('98 toch? :P) heb ik wel ergere exemplaren gezien, maar ik ben niet al te bekend met hoe E36's roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

De mijne had roest aan de wielkastrand en de rechterdorpel werd een stuk ingelast. Maar toen was ik 3ton verder met de 6 cilinder benzine 323i met M52 motor, geen revisie gehad. Op 20 jarige leeftijd raakte de BMW en ik de vangrail en heb het vehikel naar de sloop gebracht. Daarna alleen nog BMW met 4 cilinders benzine gereden, E36 318i en een E87 118i en als laatste een F20 LCI 120i met N13 1.6 liter blok met turbo en 177pk. Overigens heb ik de frontcamera inmiddels ook werkend. Kan nu op de centimeter nauwkeurig inparkeren in beide richtingen. Die ultrasone bleeper doet het ook nog steeds maar die staat dan al gauw in het rood continue te piepen. Fun!! Beide cams op Ali gekocht in China net zoals die Andream MMI box. Iemand ervaring met de modellen vanaf 2019 die wireless Android Auto ingebouwd hebben?

[ Voor 42% gewijzigd door RAAF12 op 29-04-2021 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
Ik heb een vgate obd dongle en ben een beetje aan het spelen met bimmercode.
Wat ik zoek is de mogelijkheid om olie of koelvloeistof temperatuur weer te laten geven in het instrument. Zoals dit ongeveer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBmz604eti8tIKN6sCZH49NafYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Dnp0BLzqiwDZt2eIAPx4OHd.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand of dat mogelijk is op een F20lci ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:04
Sterker nog, je foto is van een F20LCI? Ik had zelf een F20LCI2 uit oktober 2018 met dit “gedigitaliseerde” dashboard en daarop kon in met de BC button gewoon deze weergave oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat is afhankelijk van de motor, de temperatuur erin coderen kan helaas alleen als er een 'B' blok in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
AlexV schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:57:
Sterker nog, je foto is van een F20LCI? Ik had zelf een F20LCI2 uit oktober 2018 met dit “gedigitaliseerde” dashboard en daarop kon in met de BC button gewoon deze weergave oproepen.
Eens, ik heb dat ook. Gebruik het alleen nooit want die temperatuur is bij een 118iA allesbehalve interessant. Zelf heb ik altijd totale afstand, datum en trip in beeld en de rest gebruik ik eigenlijk nooit.
ComTech schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:46:
Ik heb een vgate obd dongle en ben een beetje aan het spelen met bimmercode.
Wat ik zoek is de mogelijkheid om olie of koelvloeistof temperatuur weer te laten geven in het instrument. Zoals dit ongeveer.

[Afbeelding]

Weet iemand of dat mogelijk is op een F20lci ?
Vraagje....hoe hou je dit scherm zo schoon? Bij mij zit er stof op, maar gezien de krasgevoeligheid durf ik het niet af te doen. Enige optie die er volgens mij is om dat schoon te krijgen is met een compressor (luchtstraal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Beam87 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:13:
[...]

Eens, ik heb dat ook. Gebruik het alleen nooit want die temperatuur is bij een 118iA allesbehalve interessant. Zelf heb ik altijd totale afstand, datum en trip in beeld en de rest gebruik ik eigenlijk nooit.
[...]

Vraagje....hoe hou je dit scherm zo schoon? Bij mij zit er stof op, maar gezien de krasgevoeligheid durf ik het niet af te doen. Enige optie die er volgens mij is om dat schoon te krijgen is met een compressor (luchtstraal).
Lucht. Ik heb mijne volledig bekrast met een microfiber doek. Nieuwe cluster gekregen onder garantie. Maar nu koop ik een canister perslucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
Snake schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:18:
[...]

Lucht. Ik heb mijne volledig bekrast met een microfiber doek. Nieuwe cluster gekregen onder garantie. Maar nu koop ik een canister perslucht.
Exact. Ik heb toevallig exact hetzelfde gehad, al waren de krassen in mijn geval veroorzaakt door een overijverige medewerker van Autotaalglas. Ik heb echter geen garantie gekregen en heb via via voor een zacht prijsje een nieuwe op de kop kunnen tikken. Ben echter als de dood voor krassen, want de minste aanraking van dat scherm leidt al tot krassen die je niet meer weg krijgt.

Vraag me af of dat bij de schermen die in de G20 zitten ook het geval is. Tijdens de proefrit leek het alsof die schermen ook weer zo krasgevoelig zijn. Vraag me echt af waarom BMW daar niet een glasplaatje voor kan zetten dat je gewoon netjes schoon kunt maken....net als het glas van het iDrive scherm. Ik ben geen fan van die kaasplank die Mercedes in hun modellen gooide, of die platgelegde tablets die in de nieuwe C, E en S klasse komen....maar daar kun je tenminste met een doekje overheen.....

[ Voor 9% gewijzigd door Beam87 op 29-04-2021 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Krassen met een microvezeldoekje :o. Dat is ook niet best..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
AlexV schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:57:
Nee dit is een foto van ergens van een forum geplukt puur als voorbeeld.
Ik heb zelf een heel ander scherm volgens mij een m-sport instrument cluster met gewoon analoge meters en een klein stukje lcd scherm eronder.
RAAF12 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:03:
Dat afhankelijk van de motor, de temperatuur erin coderen kan helaas alleen als er een 'B' blok in zit
Oh dan ga ik dat eens proberen dit weekend heb een B38 motor .
[...]

Goed dat ik dit lees, wilde net van het weekend het interieur eens goed schoonmaken !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Eagle Creek schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:37:
[...]

Krassen met een microvezeldoekje :o. Dat is ook niet best..
Yup!
Beam87 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:33:
[...]

Vraag me af of dat bij de schermen die in de G20 zitten ook het geval is. Tijdens de proefrit leek het alsof die schermen ook weer zo krasgevoelig zijn. Vraag me echt af waarom BMW daar niet een glasplaatje voor kan zetten dat je gewoon netjes schoon kunt maken....net als het glas van het iDrive scherm. Ik ben geen fan van die kaasplank die Mercedes in hun modellen gooide, of die platgelegde tablets die in de nieuwe C, E en S klasse komen....maar daar kun je tenminste met een doekje overheen.....
Veel minder risico.

Het probleem bij die cluster is dat het een matte coating heeft die enorm zacht is. Plastiek. De nieuwe coating is glanzend, dus daar wrijft het vuil een pak gemakkelijker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:27
Zijn er ook mensen die gebruik maken van de BMW Service Inclusive? Is het inderdaad zo voordelig als ze aangeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

ComTech schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:57:
[...]

Nee dit is een foto van ergens van een forum geplukt puur als voorbeeld.
Ik heb zelf een heel ander scherm volgens mij een m-sport instrument cluster met gewoon analoge meters en een klein stukje lcd scherm eronder.

[...]

Oh dan ga ik dat eens proberen dit weekend heb een B38 motor .

[...]
> So on my LCI1 F20 B38 118i, I can have a coolant temperature gauge simply by coding?
Yes, just activate "BC_MOTORTEMP_ENABLE" in KOMBI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Ik zit met een probleem met m'n E46 compact :(

Als ik remote m'n auto wil unlocken, unlockt de auto alles behalve de bestuurdersdeur: deze moet ik dan handmatig openen.
Als ik de auto wil locken met de center console lock switch (in de auto dus) dan hoor ik het lockmechanisme aan zowel de passagierszijde als bestuurderskant zijn best doen, echter vergrendeld hij alleen de bestuurderskant.
Als ik de auto wil locken (buiten de auto dus), dan werkt dit zowel draadloos als met de sleutel in de deur.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Lockmechanisme voorzien van WD-40
- Auto uitlezen met INPA en ISTA+; hierin kwam geen error naar voren (van bijv. de veelvoorkomende stervende GM5 module)

Wat denken jullie? Deurpaneel verwijderen en kieken? Of kan ik nog iets anders proberen?

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Werelds schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:47:
@deepbass909 zo zeg, die vloer aan de bestuurderskant is wel heel rot. Dat is ook niet de meest voor de hand liggende plek voor zo'n groot stuk. De rest is niet al te schokkend, voor een 23-jarige ('98 toch? :P) heb ik wel ergere exemplaren gezien, maar ik ben niet al te bekend met hoe E36's roesten.
Ik heb op de sloop niet zo lang geleden bij een Touring tapijt op dezelfde plek weggetrokken en die was net zo erg aan het roesten daar. Het is een plek waar water onder het tapijt kan verzamelen als er een afwateringskanaal dicht zit (wat bij mijn cabrio het geval was toen ik hem kocht). Maar je ziet het verder niet en als het tapijt kans heeft gekregen om te drogen, zal het ook niet snel meer verder roesten.
Maar je komt er niet zomaar bij en er zijn niet heel veel mensen die het tapijt uit hun E36 zullen trekken, dus ik vermoed dat er heel wat E36's rond rijden met een rotte vloer.

De vloer is ook niet door en vanaf onderen voelt het allemaal nog hard. Het is alleen wel dun geworden, dus even de vraag aan de spuiter of het plaatwerk vervangen moet worden of niet.
ComputerHoed schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:17:
Ik zit met een probleem met m'n E46 compact :(

Als ik remote m'n auto wil unlocken, unlockt de auto alles behalve de bestuurdersdeur: deze moet ik dan handmatig openen.
Als ik de auto wil locken met de center console lock switch (in de auto dus) dan hoor ik het lockmechanisme aan zowel de passagierszijde als bestuurderskant zijn best doen, echter vergrendeld hij alleen de bestuurderskant.
Als ik de auto wil locken (buiten de auto dus), dan werkt dit zowel draadloos als met de sleutel in de deur.

- Auto uitlezen met INPA en ISTA+; hierin kwam geen error naar voren (van bijv. de veelvoorkomende stervende GM5 module)

Wat denken jullie? Deurpaneel verwijderen en kieken? Of kan ik nog iets anders proberen?
Lastig te zeggen, omdat het gedrag steeds anders is. In de ene situatie werkt het wel, en op een andere wijze vervolgens niet.
Ik ga er wel vanuit dat dat het slot in een andere stand springt bij afsluiten vanaf buiten t.o.v. de knop de center console. Doorgaans ontgrendeld het slot als je de knop in de centerconsole hebt gebruikt en je het portier van binnen uit opent, maar is de greep binnen geblokkeerd als je de auto vanaf buiten sluit (deadbolt functie).
Het systeem is volgens mij vrijwel gelijk aan wat in de E36 zit, en met deadbolt schiet de vergrendeling een stand verder. Ik vermoed dus dat het probleem is dat de motor in de bestuurdersportier het slot niet uit de deadbolt stand krijgt, maar ook niet sterk genoeg is om in de normale vergrendeling te krijgen (non-deadbolt).

Dit kan een kwestie van smeren zijn, maar ook versleten kunststof busjes in het mechaniek.

Mijn eerste stap zou wel zijn om het paneel eraf te halen en kijken en meten wat de motor doet in de verschillende standen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
realphoenikx schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:00:
Zijn er ook mensen die gebruik maken van de BMW Service Inclusive? Is het inderdaad zo voordelig als ze aangeven?
Bij een vorige auto heb ik hier gebruik van gemaakt, was toen wel een prima deal voor het reguliere onderhoud (filters/olie/remvloeistof).

Ik reed toen 30K kms per jaar, je kunt het beste even inschatten wat binnen de looptijd aan regulier onderhoud nodig is om te zien of het rendabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

donaldo schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:59:
[...]

Bij een vorige auto heb ik hier gebruik van gemaakt, was toen wel een prima deal voor het reguliere onderhoud (filters/olie/remvloeistof).

Ik reed toen 30K kms per jaar, je kunt het beste even inschatten wat binnen de looptijd aan regulier onderhoud nodig is om te zien of het rendabel is.
Ik zou pre-corona ook 30K per jaar doen en heb er daarom ook voor gekozen. Met de kennis van nu is het waarschijnlijk enigszins weggegooid geld - wellicht valt er nog wat coulance aan te vragen maar ik vrees het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Eagle Creek schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:54:
[...]

Ik zou pre-corona ook 30K per jaar doen en heb er daarom ook voor gekozen. Met de kennis van nu is het waarschijnlijk enigszins weggegooid geld - wellicht valt er nog wat coulance aan te vragen maar ik vrees het niet.
Ik heb hetzelfde, maar gelukkig heb ik mijn Service Incl pakket in de aanbieding gekocht. Dus de "schade" zal wel meevallen.

Andere vraag: ik zag ergens dat ik binnen de 3 jaar de garantie kan verlengen (G20) tot 5 jaar, iemand dat al een keer gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:27
Quantor schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:28:
[...]

Ik heb hetzelfde, maar gelukkig heb ik mijn Service Incl pakket in de aanbieding gekocht. Dus de "schade" zal wel meevallen.

Andere vraag: ik zag ergens dat ik binnen de 3 jaar de garantie kan verlengen (G20) tot 5 jaar, iemand dat al een keer gedaan?
Ik niet, maar ik heb eventueel wel interesse. Waar zag je dat staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:05
Eagle Creek schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:54:
[...]

Ligt er aan wat je betaald, zag ook prijzen van 599 euro voor 5 jaar of 100k km's. Al staat de auto stil kan het al uit. 2x olie, 1x bougies, filtertjes hier en daar, 2x? remvloeistof en vast nog wel iets.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
realphoenikx schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:30:
[...]

Ik niet, maar ik heb eventueel wel interesse. Waar zag je dat staan?
In de BMW magazine die je real life krijgt, even gegoogled en ik vind dit: https://www.bmw.nl/nl/con...ie/verlengdegarantie.html
Maar die lijkt niet up to date, want daar wordt nog een F model genoemd onder de 3 serie. Zal wel een keer bij de dealer binnen lopen, want dat mag nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
ComputerHoed schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:17:

Je kunt beter naar een 'gespecialiseerd forum' gaan voor deze issues. En ik had hier nog wat anders staan, maar dat heb ik maar wijselijk verwijderd.

Maar om even on topic te blijven... krijg je dan überhaupt foutmeldingen als de GM5/ZKE-module aan het sterven is? Volgens mij niet. Bij deze klachten is het sowieso aan te raden om de module te laten reviseren en in het ergste geval wordt het een nieuw deurslot links. Dat is ook een veel voorkomend probleem :) Heb ik in september 2019 ook laten vervangen, nadat de module al gereviseerd was.

51218253431 Draai-meenemerslot m stelaandrijv. links E46 /5 € 158,40 (Ekris met korting)

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 30-04-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Hier staat een filmpje over de doorlock actuator bij een E46. Ik heb voor een E36 er een van de sloop gehaald moest hem er wel zelf uithalen. Er zat verschil in links/rechts/voor/achter meen ik, het is lang geleden, even goed kijken of je de juiste krijgt.
YouTube: Door Lock Actuator Replacement DIY BMW E46 In principe staat zowat elke autoklus wel gefilmd op de Jijbuis.

[ Voor 25% gewijzigd door RAAF12 op 02-05-2021 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
RAAF12 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:58:
Hier staat een filmpje over de doorlock actuator bij een E46. Ik heb voor een E36 er een van de sloop gehaald moest hem er wel zelf uithalen. Er zat verschil in links/rechts/voor/achter meen ik, het is lang geleden, even goed kijken of je de juiste krijgt.
YouTube: Door Lock Actuator Replacement DIY BMW E46 In principe staat zowat elke autoklus wel gefilmd op de Jijbuis.
(Voor de E36 heb ik er ergens nog een liggen. De motortjes die de boel bewegen (actuators) zijn voor alle deuren behalve touring achterklep hetzelfde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLyxQps-95V5shdblj2i0TaSGeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZ01eh6iHzsr7aidyj0RIbYU.jpg?f=fotoalbum_large

Right, wie o wie :)

Ik heb een BMW touring, G31 met fantastische screens achterin voor de kids, die ik (nog) niet heb :+
Van mij hadden ze er uberhaupt niet in gehoeven, maar goed, iets met 2e hands auto full options en ze zaten er nou eenmaal in :P

ANYWAY.

Er komt een mini-me aan binnen nu en 2 maanden, dus ik was bezig om de isofix meuk in de auto te pleuren....blijkt dat een 5 serie tegenwoordig niet meer groot genoeg is om je je kind achterstevoren in een isofix stoeltje te monteren :( 8)7 . Althans, het sort of past wel, maar niet met die schermen erin. Nou ja het kan wel maar suc6 met scherm zover mogelijk wegklappen, stoeltje er in manoeuvreren etc. hopeloos.

Kortom, heb aan de passagierskant t scherm eraf geschroefd net, alleen nu ziet het er dus zo uit.....hence: waar o waar ga ik een afdekplaatje vinden in de juiste kleur die ik eroverheen kan schroeven zodat t er weer netjes uitziet.... :D

Anyone?

(een hobbyist met een 3d printer mag zich ook melden :+ )

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/NLlrml9Xx5X2/550x663.jpg
O-)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Haha dat zei mijn broertje ook al.

No thx :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Weet iemand of er onderhoudsschema's te vinden zijn. Dus welke onderdelen er vervangen zouden moeten worden bij welke km stand of leeftijd. Google helpt me niet. Dus ik zoek het voor zaken zoals bougies of vloeistof voor de automaat enzo
Pagina: 1 ... 117 ... 370 Laatste