Precies. Waarom zou het op zijn auto onzin zijn, terwijl als ik aangeef iets te veranderen/toe te voegen aan mijn E36, iedereen dat juist gaaf vind?
Daar over gesproken, project Cabrio gaat langzaamaan verder. Echt grote updates zijn er de laatste tijd niet meer te melden, omdat veel klussen die ik aan het doen ben, klein rommelwerk is dat vooral veel tijd kost.
Wel zit er tegenwoordig een trekhaak onder:
Geheel in spirit met mijn streven OEM te blijven, is dit een Westfalia trekhaak die affabriek werd gemonteerd. En omdat een cabrio met haak er niet uitziet, is dit uiteraard een afneembare die nagenoeg onzichtbaar is als de haak er onder onder zit (er zit alleen een klepje in de diffuser). En uiteraard wordt de balk nog even helemaal strak gemaakt voor hij straks definitief gemonteerd wordt.
Aan de voorzijde zijn inmiddels de zijschermen er ook af en ben ik bezig het plaatwerk erachter zoveel mogelijk schoon te maken, om zeker te zijn dat daar geen roest verborgen zit:
En dat kost vooral veel tijd en lijkt nauwelijks vooruitgang te geven.
En als laatste puntje heb ik onlangs de raammechanieken en ruitenwissermotor helemaal gereviseerd, wat vooral betekende dat ze helemaal uit elkaar gingen (ook de motoren zelf), oud vet eruit en opnieuw gesmeerd. Het resultaat is dat in vrijloop de motoren en mechanieken in ieder geval een stuk soepeler en stiller lijken te werken. Maar om een idee te geven van hoeveel tijd dat kost, met één raammechaniek (er zitten er 4 in de cabrio) was ik zo'n 2 uur bezig.
Vorige week heb ik ook contact gehad met de spuiter en in principe kan ik hem binnenkort ook weg gaan brengen. Ik ben nu dus ook aan het plannen wanneer de motor eruit getrokken gaat worden, voorwielophanging er weer terug onder kan en de laatste punten klaar zijn voor hij op transport gaat.
Ik moet nog iets meer demonteren dan ik afhankelijk van plan was (de spuiter heeft liever dat de softtop er ook niet meer in zit bijv.), maar dat is relatief eenvoudig te regelen bij deze cabrio.
En dan kan ik een start gaan maken met reviseren van de kabelbomen en motorblok. Als ik het chassis terug heb, moet als allereerste namelijk de gehele kabelboom er zo snel mogelijk terug in. Ik zit namelijk met een ruimtegebrek voor met name het tapijt (dat is uit één stuk en nogal groot) en als de auto terug is, kan ik eigenlijk niet anders dan of het tapijt op de auto leggen (wat ik nu doe, maar met verse lak absoluut niet meer wil) of het in de auto leggen, maar dan moet de hele kabelboom al gemonteerd zijn. Dat wordt dus nog een kleine, logistieke uitdaging.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier