Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 113 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
singelsma schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:08:
Een 116i/118i met redelijke opties en 140dkm erop zie ik rond de 13 tot 15k. Iets meer betalen kan ook als de auto je goed bevalt en de uitrusting en kleur je past.

Nieuwe BMW's hebben geen afgestempelde boekjes, enkel historie in iDrive. Een dealer kan dat eventueel ook voor je uitprinten.
Ik kom ze zo hier en daar ook wel voor <12k tegen.
O.a. dit exemplaar heeft mij richting de 1 serie gebracht. https://vanherick.nl/occa...s-xenon-navigatie-cruise/
Waren daar voor m'n vriendin bij een andere auto en toen zag ik deze in de showroom staan welke m'n aandacht trekt.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:32:
[...]

O.a. dit exemplaar heeft mij richting de 1 serie gebracht. https://vanherick.nl/occa...s-xenon-navigatie-cruise/
Waren daar voor m'n vriendin bij een andere auto en toen zag ik deze in de showroom staan welke m'n aandacht trekt.
Is zo'n breed scherm voor een leuke prijs te vervangen? Ik vind dat echt een afbreuk doen aan het interieur. Dat en het stuur vervangen voor M-stuur zouden dit exemplaar wel afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Frost_Azimov schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:01:
[...]

Laten doen? Wat kost dat? Misschien dat ik hier in holland ook eens ga zoeken naar een adresje.
Laten doen bij DD’s Car Detailing in Tienen, België. Kost wel wat maar zo zacht is ie nog nooit geweest.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Dit is dus zo'n N13 (of eigenlijk PSA Prince) motorblok waar @singelsma het over had. Ik zou hem links laten liggen.

Eigenlijk zou ik van deze leeftijd de hele 1-serie links laten, want ook de N20 (125i) was niet probleemloos.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
Voor 12k een 2012 of voor 14~15k een 2017/2018, dan is die 2012 naar mijn idee veel slechtere value for money.

Scherm is niet makkelijk te vervangen, moet je navigatie mee vervangen ook. Is allemaal wel op ebay te koop, maar dat is 95% van de tijd gestolen waar. Meeste 1 series hebben business navigatie, de grote navi is vrij zeldzaam. In de laatste productiejaren zie je het wel vaker, 2018 en 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:51
[...]

Als iemand die met veel plezier een 1-Serie van deze generatie heeft gereden en weet welke opties er te krijgen waren zou ik zeggen: Kijk even verder.

De gemiddelde B-segmenter is luxer uitgerust dan dit model. Op de velgen en verlichting na is het namelijk een volbloed huurwagen. Alles wat de 1-Serie leuk en karakteristiek maakt zit er niet op. Ik zou op z'n minst kijken naar een model met de sportstoelen, die zitten echt enorm veel beter.

De rest valt nog over te discussiëren natuurlijk en hangt van smaak en budget af. Qua audio is dit bijvoorbeeld ook weinig soeps en het valt ook meteen op dat er geen climate control in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Full disclosure, did exemplaar gaat m sowieso niet worden. Maar had wel de gedachte om naar soortgelijke te kijken/zoeken.
Daarom poste ik m hier om er wat pijlen op te laten schieten om zo nieuwe inzichten te krijgen zoals onderstaan.
EValentino schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:34:
[...]

Is zo'n breed scherm voor een leuke prijs te vervangen? Ik vind dat echt een afbreuk doen aan het interieur. Dat en het stuur vervangen voor M-stuur zouden dit exemplaar wel afmaken.
Brede scherm is juist wat mij trekt.
M-stuur zou mij eerlijk gezegd echt een biet wezen.
Vind het persoonlijk juist afbreuk doen als een auto zich anders voordoet dan wat het werkelijk is. M-line velgen op een niet M-line auto is voor mij een doodzonde.
[message=66636638g,noline]Cid Highwind schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:36[/message]:
[...]

Als iemand die met veel plezier een 1-Serie van deze generatie heeft gereden en weet welke opties er te krijgen waren zou ik zeggen: Kijk even verder.

De gemiddelde B-segmenter is luxer uitgerust dan dit model. Op de velgen en verlichting na is het namelijk een volbloed huurwagen. Alles wat de 1-Serie leuk en karakteristiek maakt zit er niet op. Ik zou op z'n minst kijken naar een model met de sportstoelen, die zitten echt enorm veel beter.

De rest valt nog over te discussiëren natuurlijk en hangt van smaak en budget af. Qua audio is dit bijvoorbeeld ook weinig soeps en het valt ook meteen op dat er geen climate control in zit.
Wat zouden dan dingen zijn zie de 1serie karakter geven en onmisbaar zijn in jouw ogen ?

Sportstoelen zou ik eens in moeten gaan zitten maar over het algemeen gaan sportstoelen en ik niet samen.
JanHenk schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:41:
[...]

Dit is dus zo'n N13 (of eigenlijk PSA Prince) motorblok waar @singelsma het over had. Ik zou hem links laten liggen.

Eigenlijk zou ik van deze leeftijd de hele 1-serie links laten, want ook de N20 (125i) was niet probleemloos.
Even om wat meer de diepte in te gaan, ik heb inderdaad gelezen dat de N13(PSA) motoren wat problemen hebben gehad met met name de ketting. Is zo’n uitvoering dan wel oké en verantwoord om de gok te nemen wanneer deze ketting is vervangen of blijft het een problematisch exemplaar met andere onderliggende problemen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Dat ... stelde niet zoveel voor, op een kwartiertje was het standaard stuur vervangen door het M-Sport stuur.

- batterij ontkoppelen en 30m wachten om toch maar absoluut zeker te zijn
- me ervan verzekerd dat ik niet statisch geladen was door de aarding in de keuken aan te raken
- met een platte schroevendraaier in het stuur geschoven en zo de airbag losgeklikt
- kabeltjes voor de multimedia knoppen eruit gepriegeld met zo'n haak-tool van een iFixit set
- multimedia controls losgevezen en er gewoon (kalm) uitgetrokken
- afdekplaatje ook losgehaald
- alles op het nieuwe stuur vastgeduwd en vastgevezen, en de kabels terug op hun plaats geduwd
- nieuw stuur terug op zijn plaats
- met een momentsleutel de bout vastgedraaid tot 65,2nm
- airbag terug op zijn plaats geklikt
- batterij aangekoppeld, tijd juistgezet (datum had ie onthouden) en 0 foutmeldingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jV_lFu9LyoojVq7nm1CTZppD7FM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2aE2ecJLGLYCqF52nJ3gLnQj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Doh4eWmOIIvOBzwI_tXcFr9kuyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSnOdg00R8YVlcCFGj2q1oxD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZm_epzLZ_usSABtBv9j2gKHJpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cP7gRyCooUsxOuecuD0dyF4u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

Shaidar schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:58:
Dat ... stelde niet zoveel voor, op een kwartiertje was het standaard stuur vervangen door het M-Sport stuur.

- batterij ontkoppelen en 30m wachten om toch maar absoluut zeker te zijn
- me ervan verzekerd dat ik niet statisch geladen was door de aarding in de keuken aan te raken
Huh? Staat je auto in de keuken dan? Anders kan je op weg naar de auto direct weer opgeladen worden lijkt me.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Goh ja, ongeveer 4 meter tussen de Z4 en die aarding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 20:37
@Flix20 Ik ben ook geïnteresseerd in een F20 maar de N13 motor doet mij ook twijfelen. Ik rijd nu een (ongeblazen) 118i E87 uit 2011 met veel leuke opties (foto hieronder). Bevalt erg goed, maar ik kom uit een gechipte 116D uit 2011 met 190pk, turbo en 420Nm op de achterwielen. Ik ging stukken minder rijden dus heb m'n diesel weggedaan maar ik mis het vermogen en koppel enorm. Daarnaast rijd ik nu een handbak en wil ik graag een automaat. Ik heb inmiddels besloten om nog even door te sparen voor een model vanaf 2015 met een B38 of nog liever een B48 (120i) motor. Dan ga je echter richting de 15-18k en dat ligt wel wat boven je budget. V.w.b. de opties die het rijden in een 1 serie leuk maken, ik raad je aan een exemplaar te zoeken met sportstoelen, biedt enorm veel steun.

Misschien is dit iets voor je? (als deze een automaat had gehad, had ik 'm al gekocht) https://link.marktplaats.nl/m1656035501

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a87yuNx5eNGv2ForHFSpk01amvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrJmdWrH6lf4tVOxUgdLeiAm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
Misschien is dit iets voor je? (als deze een automaat had gehad, had ik 'm al gekocht) https://link.marktplaats.nl/m1656035501
Auto heeft achter M pakket bumper en voor een gewone bumper erop. Lijkt voor ook niet helemaal goed te zitten.

Bij een N13 is de ketting af fabriek te dun/zwak, wellicht dat er een aftermarket onderdeel is waarvan beweerd wordt dat het sterker is, maar meestal komt het probleem weer terug dus. Daarnaast de klepseals nog, zuigerveren, injectoren willen ook wel stuk. Zijn ook auto's van 7 tot 9 jaar oud inmiddels, dus dan mag en kan er ook wat eens wat stuk gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

TheDeuce schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:27:
@Flix20
Motor draait met een bandenspanningsstoring. Goed joh, geeft veel vertrouwen dat de auto goed is onderhouden...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 12:44
Nog even los van dat er niet eens climate control in zit, stoffen stoelen en zo'n armbandje rondom de pook. En uiteraard import, voor zo'n matige 1-serie. BPM-bedrag 200 euro, dat zou veel meer moeten zijn. Half jaartje in gereden en toen te koop gezet. De tijd die ik in het onderzoek naar de auto en deze post hierover heb gestoken is al te veel verspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 02:27
Pannencouque schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:34:
Nog even los van dat er niet eens climate control in zit, stoffen stoelen en zo'n armbandje rondom de pook. En uiteraard import, voor zo'n matige 1-serie. BPM-bedrag 200 euro, dat zou veel meer moeten zijn. Half jaartje in gereden en toen te koop gezet. De tijd die ik in het onderzoek naar de auto en deze post hierover heb gestoken is al te veel verspilling.
Het heeft inderdaad geen Climate Control. Grappig dat de beschrijving iets anders vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

realphoenikx schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:55:
[...]

Het heeft inderdaad geen Climate Control. Grappig dat de beschrijving iets anders vermeldt.
De helft van de verkopers weet 't verschil niet tussen climate control en een kachel 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Snake schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:42:
[...]

Motor draait met een bandenspanningsstoring. Goed joh, geeft veel vertrouwen dat de auto goed is onderhouden...
Er zit ook een haarelastiekding om de pook.

Mijn vriendin rijdt rustig een week met een spijker in de band voordat ze dat meldt. :+
Zulke dingen zeggen imho niets over de staat van onderhoud.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Raymond P schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 06:51:
[...]

Er zit ook een haarelastiekding om de pook.

Mijn vriendin rijdt rustig een week met een spijker in de band voordat ze dat meldt. :+
Zulke dingen zeggen imho niets over de staat van onderhoud.
Paar dagen geleden was ik aan het wandelen, rijdt iemand voorbij... ik hoor TIK TIK TIK. Ik maan aan om te stoppen met het licht van m'n GSM.

Blijkt een schroef in die band. RFT band, melding op het dash, maar ja...

Band kan je dan weggooien, en met wat pech de andere kant ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Exact.
En als er daarna links Michellin en rechts Landsail/Apollo zit zegt dat imho iets meer. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:51
Flix20 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:53:

Wat zouden dan dingen zijn zie de 1serie karakter geven en onmisbaar zijn in jouw ogen ?

Sportstoelen zou ik eens in moeten gaan zitten maar over het algemeen gaan sportstoelen en ik niet samen.
Ik zou ze even proberen. Ze zijn behoorlijk breed en soepel, maar de verlengde zitting is erg fijn en de wangen zijn ook wat steviger. Het hele "sport" gedeelte is behoorlijk overdreven en puur marketing, enkel dat je de wangen compleet op kunt blazen om jezelf klem te zetten zou je zo kunnen interpreteren. Ik heb ze echter vooral als erg comfortabel ervaren en ergonomischer dan de standaard stoelen. Ter referentie: Als BMW ze nog zou leveren in de nieuwe 3-Serie had ik nu geen C-klasse gereden.

Een handmatige airco is voor mij typisch A-segment. Dat zou ik in een BMW gewoonweg niet meer verwachten, maar als je daar mee kunt leven is dat natuurlijk volledig in orde. Ik wilde het vooral even aanstippen indien het je zelf nog niet wat opgevallen :)

Verder vind ik dat de 1-Serie best wat leuke opties biedt voor het interieur. Dit is het standaard goedkope grijze plastic, nog niet eens het aluminium wat met de sport-line bijvoorbeeld standaard kwam. Wat ook opvalt is dat er nog niet eens tweeters verbouwd zijn in de deurstijlen, dan betreft het waarschijnlijk het basissysteem. Een goede optie wanneer je graag met 5€ dopjes van de Action muziek luistert via je telefoon. Maar als je verwacht dat een merk als BMW standaard al fatsoenlijk geluid levert kom je bedrogen uit.

Het M-Sport stuur had je al genoemd als niet boeiend, bij een handbak komt deze echter wel met een "sportief pookje" :Y) Deze ligt echt lekker in de hand, al is dat waarschijnlijk iets wat zich heel makkelijk naderhand nog laat wijzigen.

Succes verder met de keuze natuurlijk, het blijft een model naar m'n hart. Jammer dat ze hem zo niet meer bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:31
Hier ook een 1 serie rijder, de 116i F20 uit 2014. Uiteraard ben ik bekend met de problemen van het THP blok maar die heb ik nog 0.0 ondervonden. Ik heb de auto 3 jaar geleden gekocht met 68xxx op de teller en deze staat nu op 105xxx. Het is wel zo dat ik iedere 15xxx olie en filter (zelf) vervang. Tevens bij 100xxx heb ik zelf de bougies en remblokken vervangen. Dit zijn uiteraard allemaal slijtageonderdelen en had ik bij ieder andere auto ook gehad.

Bij een kilometerstand van 72xxx heb ik de auto laten chippen en heeft hij nu ~205pk. Echt een wereld van verschil en wat een heerlijke wagen. Met betrekking tot de opties zou ik zeker kiezen voor xenon, climate control, sportstoelen en 18 inch (origineel BMW velgen). Het grote scherm vind ik altijd een discussiepunt.. ja het is mooier maar in mijn optiek nog steeds weinig zinvol. Een scherm heeft pas zin als er Apple Carplay oid op kan. Al het standaard navigatiespul van auto's is hopeloos ouderwets in vergelijking met Flitsmeister oid.

Ohja en het M stuur... die zet ik er persoonlijk niet in. Die wordt er toch weer uit gejat :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 12:55
Aanbieden van producten, ook 2de hands, is niet toegestaan op het forum.

[ Voor 82% gewijzigd door deepbass909 op 24-03-2021 15:16 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Mooie wagen! Weinig foto's wel. Voor Nederlandse begrippen sta ik wel te klapperen met m'n ogen voor dat bedrag.

[ Voor 41% gewijzigd door deepbass909 op 24-03-2021 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Eagle Creek schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Mooie wagen! Weinig foto's wel. Voor Nederlandse begrippen sta ik wel te klapperen met m'n ogen voor dat bedrag.
Ja het is nog niet echt goed weer geweest voor meer foto's :)
maar daar komt vandaag verandering in,

En wat bedoel je met je laatste zin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

kazzzdafke schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:57:
Hier in NL beginnen de tweedehands 530e's, van zelfde bouwjaar en vergelijkbare km-stand, vanaf 34.000 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• singelsma
Ja deze is ook 28000€ excl. BTW, dus ook zo'n 34000 incl.

Wel knappe wagen, mooie kleurcombo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
singelsma schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:24:

Wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
singelsma schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:24:

_Arthur schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:22:
[...]

Hier in NL beginnen de tweedehands 530e's, van zelfde bouwjaar en vergelijkbare km-stand, vanaf 34.000 euro.
OK duidelijk :)

En dat klopt, staat er ook duidelijk bij:
en heeft een vaste prijs van 28000€ excl BTW (voor professionelen) of 33880€ incl voor particulieren.

Bizar hoe weinig mensen lezen wat er staat, de prijs, wat er in zit voor opties.
Blijkbaar is dit een speelgoedauto ofzo?

Uiteindelijk zit ik in een comfi positie, de wagen heeft al een bod van de garage. Dat is lager dan de particuliere markt, maar niets hoeft voor mij en ik ben comfortabel met hun bedrag.
Daarom ook dat ik het bedrag dat ik er hier wil voor hebben, niet hoog begonnen ben om dan te zakken, maar een correct bedrag vraag.
De auto is, zoals ze zeggen, in showroomstaat. Er is eigenlijk 0 op aan te merken en is echt wel voor deze prijs een steal, zeker als ik de rest zie wat te koop staat.

Aankoopprijs 4 jaar geleden was trouwens 80k, dus.. en ik heb een onderhoudscontract, dus nergens op bespaard geweest.

Indien er een tweaker interesse heeft, laat maar horen! Ik zal proberen een filmpje te plaatsen van de wagen, binnen en buiten. Dat zegt altijd meer over de staat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

TheDeuce schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:27:
Een auto bij een particulier op Marktplaats kopen.... Als je technisch veel kennis hebt van auto's lijkt me het een prima optie, maar heb je dat niet, dan is het gewoon vragen om problemen, of je moet tijdens de proefrit een expert er naar laten kijken. Los van mankementen, kan bijv. ook de km stand flink teruggedraaid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

kazzzdafke schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:46:
[...]

[...]

en heeft een vaste prijs van 28000€ excl BTW (voor professionelen) of 33880€ incl voor particulieren.

Bizar hoe weinig mensen lezen wat er staat, de prijs, wat er in zit voor opties.
Denk dat mensen die serieus interesse hebben wel verder lezen ;)
Verder is de ex-BTW prijs van de advertentie een vervelend stukje BTW misleiding: https://www.autoblog.nl/n...aan-btw-misleiding-877060

Bijna geen normale consument kan die auto voor €28.000 privé kopen (ik toevallig wel maar dat is een zeldzame uitzondering), dus het slaat nergens op om die prijs op een website gericht aan consumenten te hanteren.

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 24-03-2021 12:53 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik zie niet wat er misleiding is??
Er staat toch heel duidelijk bij: exacte bedrag voor professionelen en exact voor particulieren?

En gericht aan consumenten? Uiteindelijk 90% van de telefoons en berichten zijn van handelaars :/

[ Voor 4% gewijzigd door kazzzdafke op 24-03-2021 13:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

kazzzdafke schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:05:
Ik zie niet wat er misleiding is??
Er staat toch heel duidelijk bij: exacte bedrag voor professionelen en exact voor particulieren?

En gericht aan consumenten? Uiteindelijk 90% van de telefoons en berichten zijn van handelaars :/
De advertentie kopt met €28.000,- (BTW verrekenbaar). Dit suggereert een bruto prijs waarbij een handelaar de BTW nog kan verrekenen. In de advertentie blijkt pas dat het om een netto prijs gaat. Een vaker toegepast trucje om hoog in de lijst te komen met een ogenschijnlijk lage prijs.

https://www.autoblog.nl/nieuws/ex-btw-prijs-weg-ermee-874601

Verder zou ik het model even als 530 instellen ipv de (oude) ActiveHybrid 5, dan vinden mensen die specifiek naar een 530e zoeken hem ook.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 24-03-2021 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Was ik niet van op de hoogte eigenlijk, en is onbewust gedaan!

Maar die 530 heb ik nu aangepast, omdat ik bij het aanmaken geen HYBRIDE kon kiezen bij de 530 optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

kazzzdafke schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:46:
[...]

[...]

Owh dat in/ex had ik wel gelezen hoor. Maar dan nog vind ik het een heel nette prijs voor de auto die je ervoor terugkrijgt! Maar neem aan dat als een Nederlander hem koopt er nog de nodige heffingen bovenop komen.

De waardevermindering is altijd goed schrikken. Bijna 50k in 4 jaar tijd.. Auw :X

[ Voor 8% gewijzigd door Eagle Creek op 24-03-2021 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Die opmerking was niet op jou hoor :) wel op de reacties die ik krijg via het platform.

Ondertussen een aantal nieuwe foto's net gaan maken, zouden er snel op moeten komen na de goedkeuring.
Ik weet niet als dat zo is dat er voor jullie heffingen bovenop komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

fsfikke schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:51:
De advertentie kopt met €28.000,- (BTW verrekenbaar). Dit suggereert een bruto prijs waarbij een handelaar de BTW nog kan verrekenen. In de advertentie blijkt pas dat het om een netto prijs gaat. Een vaker toegepast trucje om hoog in de lijst te komen met een ogenschijnlijk lage prijs.
Dit dus. Vandaar ook mijn 28k vs 34k opmerking (en nee ik had niet verder de advertentie gelezen dat die 28k klaarblijkelijk ex BTW was). Maar inc BTW is hij dus net zo duur/goedkoop als de goedkoopste die hier in NL (op gaspedaal) te koop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
kazzzdafke schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:57:
[...]

Ja het is nog niet echt goed weer geweest voor meer foto's :)
maar daar komt vandaag verandering in,

Aangezien ik hieruit de conclusie trek dat het om je eigen auto gaat, heb ik je eerder post met link naar de advertentie verwijderd. Het is op forum niet toegestaan om buiten Vraag & Aanbod overig producten aan te bieden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
ColeJ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:53:
Hier ook een 1 serie rijder, de 116i F20 uit 2014. Uiteraard ben ik bekend met de problemen van het THP blok maar die heb ik nog 0.0 ondervonden. Ik heb de auto 3 jaar geleden gekocht met 68xxx op de teller en deze staat nu op 105xxx. Het is wel zo dat ik iedere 15xxx olie en filter (zelf) vervang. Tevens bij 100xxx heb ik zelf de bougies en remblokken vervangen. Dit zijn uiteraard allemaal slijtageonderdelen en had ik bij ieder andere auto ook gehad.

Bij een kilometerstand van 72xxx heb ik de auto laten chippen en heeft hij nu ~205pk. Echt een wereld van verschil en wat een heerlijke wagen. Met betrekking tot de opties zou ik zeker kiezen voor xenon, climate control, sportstoelen en 18 inch (origineel BMW velgen). Het grote scherm vind ik altijd een discussiepunt.. ja het is mooier maar in mijn optiek nog steeds weinig zinvol. Een scherm heeft pas zin als er Apple Carplay oid op kan. Al het standaard navigatiespul van auto's is hopeloos ouderwets in vergelijking met Flitsmeister oid.

Ohja en het M stuur... die zet ik er persoonlijk niet in. Die wordt er toch weer uit gejat :o
Dat is precies waar ik achter probeer te komen. Komen de problemen bij 1 op de 10 blokken voor, of is het bij 1 op de 100.000.
En is er een recall geweest of zijn er after market onderdelen op de markt gekomen die het euvel oplossen.
Dat zijn dan dingen waar ik bij het uitzoeken een geschikt exemplaar rekening mee kan houden.
Of juist van de prijs af kan proberen te krijgen wanneer dit nog gedaan moet worden.

Daarnaast is en blijft het natuurlijk een gebruikte auto. Dan is ook nog een model waar de kans dat er sportief mee gereden is aannemelijk aanwezig.
Daarnaast gaan autos van 6-10 jaar gewoon onderhoud nodig hebben, dat is ook een gegeven en vind ik ook niet bezwaarlijk.
Een redelijk deel van de slijtage delen bij m'n huidige auto doe ik ook zelf het onderhoud aan. Vorig jaar nog de remschijf, klauw, remleiding en achter veren zelf vervangen. Dag werk maar scheelt een flinke smak geld.
Cid Highwind schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:04:
[...]

Ik zou ze even proberen. Ze zijn behoorlijk breed en soepel, maar de verlengde zitting is erg fijn en de wangen zijn ook wat steviger. Het hele "sport" gedeelte is behoorlijk overdreven en puur marketing, enkel dat je de wangen compleet op kunt blazen om jezelf klem te zetten zou je zo kunnen interpreteren. Ik heb ze echter vooral als erg comfortabel ervaren en ergonomischer dan de standaard stoelen. Ter referentie: Als BMW ze nog zou leveren in de nieuwe 3-Serie had ik nu geen C-klasse gereden.

Een handmatige airco is voor mij typisch A-segment. Dat zou ik in een BMW gewoonweg niet meer verwachten, maar als je daar mee kunt leven is dat natuurlijk volledig in orde. Ik wilde het vooral even aanstippen indien het je zelf nog niet wat opgevallen :)

Verder vind ik dat de 1-Serie best wat leuke opties biedt voor het interieur. Dit is het standaard goedkope grijze plastic, nog niet eens het aluminium wat met de sport-line bijvoorbeeld standaard kwam. Wat ook opvalt is dat er nog niet eens tweeters verbouwd zijn in de deurstijlen, dan betreft het waarschijnlijk het basissysteem. Een goede optie wanneer je graag met 5€ dopjes van de Action muziek luistert via je telefoon. Maar als je verwacht dat een merk als BMW standaard al fatsoenlijk geluid levert kom je bedrogen uit.

Het M-Sport stuur had je al genoemd als niet boeiend, bij een handbak komt deze echter wel met een "sportief pookje" :Y) Deze ligt echt lekker in de hand, al is dat waarschijnlijk iets wat zich heel makkelijk naderhand nog laat wijzigen.

Succes verder met de keuze natuurlijk, het blijft een model naar m'n hart. Jammer dat ze hem zo niet meer bouwen.
Bedankt voor de uitgebreide toelichting!
Van de stoelen zal ik inderdaad eens moeten gaan uitproberen. Doorgaans zijn sportstoelen voor mij een no go met een V-frame lichaam waardoor ik met het gevoel zit dat m'n schouders ieder moment uit de kom kunnen vliegen (helaas gebeurt dat ook regelmatig, maar niet bij het zitten).
Ga sowieso proberen een testrit te doen in zowel de 116i als een 120i om het verschil in vermogen te ervaren. Dan zal er ook hopelijk ergens een sportstoel tussen zitten.

Ben ondertussen wat aan het uitzoeken welke opties er destijds waren en in welke pakketen zodat ik ook weer wat gerichter cq met wat meer voorkeur kan gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Ik weet geen exacte cijfers maar heb me laten vertellen dat het kettingprobleem en olieverbruik bij de latere jaren van de F20/F21 >2014 grotendeels verholpen zou zijn. Dit heb ik me laten vertellen in BMW 1 serie groepen waar ik lid van ben.

Verder is de auto natuurlijk ongeëvenaard. Ik zou niet weten welke concurrent er ook maar in de buurt komt. De gewichtsverdeling in combinatie met de achterwielaandrijving is gewoon top.

[ Voor 3% gewijzigd door ColeJ op 24-03-2021 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Eagle Creek schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:46:
[...]

De waardevermindering is altijd goed schrikken. Bijna 50k in 4 jaar tijd.. Auw :X
Die afschrijving is de eerste 1.5 jaar nog veel harder. In mijn geval 30k. En dan reken ik met wat ik er als tweede eigenaar voor betaald heb vs nieuwprijs.

Welk redelijk argument is er voor een particulier om zo'n auto nieuw te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

McRubz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:50:
"Ik heb genoeg geld, dus boeiend".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:26
_Arthur schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:54:
[...]

"Ik heb genoeg geld, dus boeiend".
Of omdat je het leuk vind. :)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Morpheusk schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:02:
[...]

Of omdat je het leuk vind. :)
Personen die afschrijven leuk vinden mogen zich ook bij mij melden.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Die afschrijving is de eerste 1.5 jaar nog veel harder. In mijn geval 30k. En dan reken ik met wat ik er als tweede eigenaar voor betaald heb vs nieuwprijs.

Omdat je natuurlijk niet de catalogusprijs betaalt maar tot wel 25% minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Omdat ik weinig kosten in de zaak heb, en ik een autoliefhebber ben.
Ik zal maar niet zeggen wat de volgende gaat worden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

fsfikke schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Omdat je natuurlijk niet de catalogusprijs betaalt maar tot wel 25% minder ;)
25% is wel serieus :D
Met mijn vriendin vorige week test gereden in een nieuwe 1 serie (118iA), ze wil haar Mini inruilen en zijn nu naar voorraad auto's aan het zoeken die binnen we wensen vallen.

Ben benieuwd waarmee ze komen, in eerst instantie gaven ze nog geen geweldige kortingen op (bj 2020) voorraad auto's. Die auto was ook wel mega compleet aangekleed waardoor de papieren nieuwprijs voorbij de 55k ging 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

kazzzdafke schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:54:
Ooooh wat een cliffhanger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Raymond P schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:11:
Personen die afschrijven leuk vinden mogen zich ook bij mij melden.
Ik vind de afschrijving ook niet leuk hoor. Maar m'n bedrijf vind het iets minder problematisch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
ColeJ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:07:
Ik weet geen exacte cijfers maar heb me laten vertellen dat het kettingprobleem en olieverbruik bij de latere jaren van de F20/F21 >2014 grotendeels verholpen zou zijn. Dit heb ik me laten vertellen in BMW 1 serie groepen waar ik lid van ben.

Verder is de auto natuurlijk ongeëvenaard. Ik zou niet weten welke concurrent er ook maar in de buurt komt. De gewichtsverdeling in combinatie met de achterwielaandrijving is gewoon top.
Zal binnenkort ook eens een afspraak maken met de locale bwm dealer;Poelgeest om daar eens wat informatie op te halen en wellicht weten ze nog wel ergens een leuk exemplaar.

Plan is sowieso om het bij een dealer of groothandel te kopen.
Altijd al gedaan en dat geeft toch wat meer het gevoel van zekerheid ipv particuliere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
kazzzdafke schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:54:
Omdat ik weinig kosten in de zaak heb, en ik een autoliefhebber ben.
Welk deel van particulier begrijp je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Waar zeg je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tortelli schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:06:
[...]

25% is wel serieus :D
Met mijn vriendin vorige week test gereden in een nieuwe 1 serie (118iA), ze wil haar Mini inruilen en zijn nu naar voorraad auto's aan het zoeken die binnen we wensen vallen.

Ben benieuwd waarmee ze komen, in eerst instantie gaven ze nog geen geweldige kortingen op (bj 2020) voorraad auto's. Die auto was ook wel mega compleet aangekleed waardoor de papieren nieuwprijs voor de 55k ding 8)7.
Ik weet eigenlijk niet wat goede kortingen zijn in Nederland voor voorraad auto’s. Bij de genoemde 25% op build-to-order helpt BMW zelf nog een beetje mee (VIP sales), ik weet niet of de dealers zelf ook zo een marge hebben. Misschien een info die @Stancke beter uit kan leggen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
Flix20 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:05:
[...]

Plan is sowieso om het bij een dealer of groothandel te kopen.
Altijd al gedaan en dat geeft toch wat meer het gevoel van zekerheid ipv particuliere.
Voor ieder wat wils maar deze mening deel ik zeker niet. Deze jongens krijgen gewoon een inruiler binnen, olie wissel, rondje wasstraat en de "premium occassion" is geboren. Als particulier heb je, na de garantieperiode, niets meer te zoeken bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

[...]

Omdat je dan een auto hebt die 100% aan je wensen voldoet, precies gereden en behandeld zoals je zelf wilt en je niet van plan bent hem snel weg te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Tja, zo lang er mensen zijn die er 30k extra voor over hebben om een auto te hebben die 100% aan hun wensen voldoet...

Gelukkig zijn die mensen er. Dankzij hun zijn andere mensen lekker goedkoop uit in de afschrijving :P

Persoonlijk zou ik voor dat bedrag een hele dikke tweedehands kopen. Maar dat is mijn mening, iedereen wil weer wat anders.
Voor de kosten waarmee ik mijn E60 uit 2008 rij kan je alleen al de afschrijving van een nieuwe 6-cil BMW ook helemaal niet betalen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

_Christiaan_ schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:35:
Voor de kosten waarmee ik mijn E60 uit 2008 rij kan je alleen al de afschrijving van een nieuwe 6-cil BMW ook helemaal niet betalen.
Iets met appels van 13 jaar oud met nieuwe peren vergelijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
_Christiaan_ schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:35:
Tja, zo lang er mensen zijn die er 30k extra voor over hebben om een auto te hebben die 100% aan hun wensen voldoet...

Gelukkig zijn die mensen er. Dankzij hun zijn andere mensen lekker goedkoop uit in de afschrijving :P

Persoonlijk zou ik voor dat bedrag een hele dikke tweedehands kopen. Maar dat is mijn mening, iedereen wil weer wat anders.
Tja als niemand meer nieuw zou kopen is er ook geen 2e hands markt meer. Ik heb ook nieuw privé gekocht, als je zoals ik een zeurpiet bent mbt bepaalde opties dan blijkt dat het in jong gebruikt maar zeer beperkt aanbod is en moet je concessies doen op leeftijd of opties. Ik wilde dat niet dus daarom nieuw, ik rijd de auto langer dan 4 jaar dus vlakt de afschrijving ook wel wat af. Voor de goedkopigheid moet je sowieso geen BMW rijden naar mijn idee.

>> Signature?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
_Arthur schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:34:
[...]

Waarom? Rijden op de vluchtstrook mag dan opeens wel ofzo?

Sowieso rond uit associaal om dit op deze manier te doen op de openbareweg.
Geen zorgen, 200m ervoor reed een politie auto om alles in het gareel te houden, gebeurde overigens met 80km/h t.b.v. foto's etc. Niet gelijk zo oordelen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sqorpius
wimpie007 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:10:
[...]

Tot ze net tegen een familielid van je aanrijden die daar met pech staat. Kijken hoe boeiend die coole foto dan nog is
Nee hoor, zoals vermeld, deze filmopnames waren keurig gemeld en er was politie aanwezig om e.e.a. te begeleiden. Rare capriolen haal je maar uit op het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Sqorpius schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:15:
Geen zorgen, 200m ervoor reed een politie auto om alles in het gareel te houden, gebeurde overigens met 80km/h t.b.v. foto's etc. Niet gelijk zo oordelen ;)
Daarom nooit dit soort foto's plaatsen zonder de context te vermelden. Want elke malloot gaat er mee aan de haal en "de BMW rijder is weer een associaal, zie maar!".

En dan nog, hoort dit niet op de openbareweg te gebeuren. Maar dan genoeg locaties die veel beter zijn dan een stom stuk asfalt.

[ Voor 9% gewijzigd door _Arthur op 25-03-2021 20:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sqorpius
_Arthur schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:05:
[...]

Daarom nooit dit soort foto's plaatsen zonder de context te vermelden. Want elke malloot gaat er mee aan de haal en "de BMW rijder is weer een associaal, zie maar!".

En dan nog, hoort dit niet op de openbareweg te gebeuren. Maar dan genoeg locaties die veel beter zijn dan een stom stuk asfalt.
Of wellicht daarom nooit zomaar aannames doen op basis van een foto die je ziet :) Nee, het hoort er in het alledaagse zeker niet thuis, maar er worden dus uitzonderingen voor gemaakt, en als je je dan netjes aan de regels houdt, is er niets aan de hand! Toch bedankt voor de constructieve feedback! Altijd fijn 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 14-09 19:55
fsfikke schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:12:
[...]

Ik weet eigenlijk niet wat goede kortingen zijn in Nederland voor voorraad auto’s. Bij de genoemde 25% op build-to-order helpt BMW zelf nog een beetje mee (VIP sales), ik weet niet of de dealers zelf ook zo een marge hebben. Misschien een info die @Stancke beter uit kan leggen O-)
Ik ook niet gezien ik bij een Belgische dealer werk :P Nederland werkt compleet anders. Bij jullie private lease heel populair (omwille van jullie BPM), in Belgie wordt zoiets amper verkocht particulier en wordt er aanzienlijk veel verkocht uit voorraad bij jullie.

Uiteraard zijn er extra condities op een stockwagen (voorraad wagen zoals jullie die noemen :) ) maar hangt ook af van de cyclus van het huidige model. Zo krijg je natuurlijk aanzienlijke korting als de dealer nu nog een pre-LCI 5-reeks heeft staan.

In Belgie krijg je alvast geen 25% op wagens. Zal in Nederland ook niet zo zijn, hangt er natuurlijk vanaf hoe de rekening wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Stancke ook in NL kopen maar weinig mensen auto's van 40+k particulier hoor, ook niet in de private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Laatst online: 14-09 19:55
418O2 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:08:
@Stancke ook in NL kopen maar weinig mensen auto's van 40+k particulier hoor, ook niet in de private lease.
Bij ons ook natuurlijk, ik heb ook geen 40k liggen noch mogelijkheid om een private lease te nemen 😬

Wel meer Nederlanders die Premium Selection kopen in BE, bij import NL de wagen lager taxeren en dan hun voordeel doen bij BPM.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Zal me ook eens melden hier, wellicht niet heel speciaal, maar rij al 11 jaar in een 520i uit 2002, gekregen op mijn 19de verjaardag en 150km verder rijdt het ding nog steeds top. Hoewel ik de latere generaties ook mooi vind heeft een klassieke ongepimpte E39 toch wel een mooie lijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Jeffrey0416 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:17:
Zal me ook eens melden hier, wellicht niet heel speciaal, maar rij al 11 jaar in een 520i uit 2002, gekregen op mijn 19de verjaardag en 150km verder rijdt het ding nog steeds top. Hoewel ik de latere generaties ook mooi vind heeft een klassieke ongepimpte E39 toch wel een mooie lijn.
Welkom hier, maar met 150km in 11 jaar hadden ze je beter een trapauto kunnen geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Jeffrey0416 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:17:
Hoe onderhoud je hem? Doe je veel zelf, goede specialist of?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Eagle Creek schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 23:59:
[...]

Hoe onderhoud je hem? Doe je veel zelf, goede specialist of?
In het begin specialist, maar tegenwoordig doe ik veel zelf, vind het best leuk om iets te proberen en kijken hoever ik kom.

Vorige week nog de klepdekselpakking vervangen en vanos seals, en morgen de voorste schijven en blokken!

Sommige dingen durf ik niet aan, vorig jaar was de rembekrachtiging stuk gegaan, en hier rommel ik zelf liever niet mee, dan ga ik gewoon naar de specialist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 23:04
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe, 2de handse auto. Op dit moment rijden wij een Volvo v60 diesel. Deze is niet bepaald ruim op de achterbank en kofferbak. Nu is mijn oog gevallen op een 3 serie gt. Heeft iemand ervaring met deze auto in combinatie met 2 kinderzitjes en een zitverhoger. Past dat?
Op dit moment is het nog niet nodig maar kans is aanwezig is dat dit op termijn nodig is. 😅
Iemand heel toevallig de ervaring van een v60 en een 3 serie gt met betrekking tot de ruimte etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kabbie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 19:08
XPS15 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:38:
Ben me aan het oriënteren op een nieuwe, 2de handse auto. Op dit moment rijden wij een Volvo v60 diesel. Deze is niet bepaald ruim op de achterbank en kofferbak. Nu is mijn oog gevallen op een 3 serie gt. Heeft iemand ervaring met deze auto in combinatie met 2 kinderzitjes en een zitverhoger. Past dat?
Op dit moment is het nog niet nodig maar kans is aanwezig is dat dit op termijn nodig is. 😅
Iemand heel toevallig de ervaring van een v60 en een 3 serie gt met betrekking tot de ruimte etc.
Ik rijd zelf een 3GT maar heb geen ervaring met kinderzitjes en kan hem ook niet direct vergelijken met een v60. Ondanks dit kan ik je wel vertellen dat de ruimte op de achterbank zeer ruim is en verwacht ik geen problemen met kinderzitjes. Al met al is het een zeer comfortabele en ruime auto _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fw2bokMMCeNub8XP26LT9fUgZTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGZW4PsgZ2HiVY9LBBAr8AMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoHcEv4y6dVp8CoN1eEZEx1LjG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWuJC1JTpj63rEaO4BRmFbOP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Kabbie op 26-03-2021 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
XPS15 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 10:38:
Beenruimte zal geen probleem zijn. De breedte is het meest belangrijke. Zitjes zijn nogal breed en moeten ook perse in het midden staan. De 3 GT is wel veruit de beste kandidaat omdat de zijkussens niet erg breed zijn. Maar je zult het echt moeten passen. Ik gok dat het met kleine kinderen geen probleem is, die hebben nog geen hinder van de middentunnel.

In een normale 3 sedan of touring past het niet.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 23:04
@Kabbie @MrFl0ppY bedankt voor jullie berichten! De ruimte tussen voorstoelen en achterbank is heel wat anders dan in de v60. 👍 De achterbank ziet er vrij vlak uit wat hopelijk voor veel ruimte in de breedte zorgt.

De 3gt heeft wel een dikke uitvoering nodig om er goed uit te zien.
Jammer genoeg is het aanbod van dit model niet echt ruim, mogelijk dat ik nog naar optie van import uit Duitsland ga kijken. Heb daar nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:39

Argarath

MasterBlaster

ComputerHoed schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:17:
Wat is jullie mening over autobedrijf Gijsbertsen in Odijk?
Heel slechte ervaring mee gehad. Met mijn E60 met problemen met injectoren ben ik wel 5 keer teruggeweest. Uiteindelijk konden ze het niet vinden. Probleem was dat er injectoren met verschillende revisies in zaten. Dus problemen bleven maar ontstaan. Voor een “specialist” toch iets dat je standaard onderzoekt, want uiteindelijk (na belachelijk veel euro’s verder) ontdekte ik zelf op internet een advies van BMW Duitsland om geen verschillende revisies van injectoren toe te passen.

Walnutblasting, disa-kleppen, kettinggeleiders, meerdere injectoren vervangen en weet ik wat nog meer. Hielp uiteindelijk niks.

Daarna nooit meer teruggeweest en bij een andere specialist (die dit direct aangaf) laten verhelpen, nooit meer problemen gehad.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Argarath schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:39:
[...]

Heel slechte ervaring mee gehad. Met mijn E60 met problemen met injectoren ben ik wel 5 keer teruggeweest. Uiteindelijk konden ze het niet vinden. Probleem was dat er injectoren met verschillende revisies in zaten. Dus problemen bleven maar ontstaan. Voor een “specialist” toch iets dat je standaard onderzoekt, want uiteindelijk (na belachelijk veel euro’s verder) ontdekte ik zelf op internet een advies van BMW Duitsland om geen verschillende revisies van injectoren toe te passen.

Walnutblasting, disa-kleppen, kettinggeleiders, meerdere injectoren vervangen en weet ik wat nog meer. Hielp uiteindelijk niks.

Daarna nooit meer teruggeweest en bij een andere specialist (die dit direct aangaf) laten verhelpen, nooit meer problemen gehad.
In hoe-verre kan je teruggaan en je geld terugeisen onder het mom van 'dit is iets wat een specialist moet weten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:39

Argarath

MasterBlaster

Snake schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:19:
[...]

In hoe-verre kan je teruggaan en je geld terugeisen onder het mom van 'dit is iets wat een specialist moet weten'?
Geen idee. Ook absoluut geen zin in gehad. En heb de auto inmiddels ook niet meer. Gelukkig wel een fijne andere specialist waar ik al jaren heel tevreden over ben!

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Volgens de BMW Download Manager is er geen nieuwe versie van de op mijn auto geïnstalleerde BMW Road Map Europe Live 2020-4. Maar is dat nou echt de laatste map en is BMW een beetje laat met updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

realphoenikx schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 00:21:
Volgens de BMW Download Manager is er geen nieuwe versie van de op mijn auto geïnstalleerde BMW Road Map Europe Live 2020-4. Maar is dat nou echt de laatste map en is BMW een beetje laat met updaten?
Updates komen per kwartaal uit. Daarnaast kun je maandelijks Ota updates krijgen als je iDrive dat ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
realphoenikx schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 00:21:
Je weet volgens mij zelf het antwoord ;)

De tool zelf is vaak net een paar dagen later, dus nog even geduld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 12:44
418O2 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:08:
Hier in de straat een kerel in een rijtjeshuis die een 520i nieuw heeft afgetikt. Bijzonder. Vooral voor zo'n uitvoering. Als je 80k stukslaat op een auto, zou ik verwachten dat je echt liefhebber bent en een flinke uitvoering wil.
Cyb schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:48:
[...]

Een auto bij een particulier op Marktplaats kopen.... Als je technisch veel kennis hebt van auto's lijkt me het een prima optie, maar heb je dat niet, dan is het gewoon vragen om problemen, of je moet tijdens de proefrit een expert er naar laten kijken. Los van mankementen, kan bijv. ook de km stand flink teruggedraaid zijn.
Ik koop juist liever bij een particulier dan bij een handelaar. De particulier kan je van alles vertellen en op basis van dat verhaal kun je inschatten wat voor auto het is. De doorsnee autoschuiver weet niets. Ik heb tot nu toe al mijn auto's bij particulieren op MP gehaald en nog geen miskoop gedaan. Het is ook wel een kwestie van vooraf kaf van koren scheiden en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12
Zit bij BMW Connected Drive in een soort loop.

Als ik inlog vraagt hij mij om de juiste land/regio te selecteren, doe ik dat dan gaat hij weer naar de inlogpagina. Enzovoort...

Heeft iemand dit eerder gehad of weet iemand daar een oplossing voor?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:14
alexbl69 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:48:

Als ik inlog vraagt hij mij om de juiste land/regio te selecteren, doe ik dat dan gaat hij weer naar de inlogpagina. Enzovoort...

Ik zou gewoon eens met de klantenservice contact opnemen. Misschien niet de allersnelste maar wel een van de betere die ik ooit heb gebruikt. In mijn geval ook bij connected drive en vage problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
alexbl69 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:48:

addblocker of iets aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
kazzzdafke schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:14:
[...]

addblocker of iets aanstaan?
Bedankt voor de tip, maar dat is het niet.
la_fusion schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Ik zou gewoon eens met de klantenservice contact opnemen. Misschien niet de allersnelste maar wel een van de betere die ik ooit heb gebruikt. In mijn geval ook bij connected drive en vage problemen.
Dan ga ik dat maar doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Pannencouque schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:48:
[...]
Hier in de straat een kerel in een rijtjeshuis die een 520i nieuw heeft afgetikt. Bijzonder. Vooral voor zo'n uitvoering. Als je 80k stukslaat op een auto, zou ik verwachten dat je echt liefhebber bent en een flinke uitvoering wil.
Een 520 van 80k heeft prima opties lijkt mij. Persoonlijk heb ik ook meer met opties (met name goede audio >:)) dan een grotere motor en ik reken mijzelf toch echt wel tot de liefhebbers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pannencouque schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:48:
[...]
Hoe zie je aan een auto of ie zonder krediet gekocht is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Vandaag proefrit gehad in een nieuwe Z4 M40i. Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van het blok!
Het onderstel is best goed maar zou in sport+ best iets harder mogen zijn imo. Wel een pre dat de auto hierdoor wel goed rijdbaar is (ook op langere afstanden). Klinkt lekker met dak open (al was dat van korte duur vandaag) en het dak is mooi stil.

Heb mijn grootste cabrio ervaring in een S2000, nog altijd een geweldige auto maar wat een takkeherrie maken die op de autobaan. Zorgde ervoor dat ik er nooit echt ver weg mee ben geweest helaas.

Zo'n M40i kan wel eens wat worden :).
fsfikke schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:08:
[...]

Precies dat, daarnaast is 80k voor een 520i helemaal niet gek meer. Staat een stukje verder hier een 520i touring van €89k. Auto's zijn gewoon erg duur geworden de laatste jaren.
Een 530 rij je bijna niet voor onder de €85k met een beetje decent opties volgens mij.

Staat bij mij in de straat (2 onder 1 kappers) iemand met een gloedje nieuwe 7 serie van €150k. Koopt iedere 2 jaar een nieuwe/andere die hij zeer jong importeert uit Duitsland. Geen kinderen en veel zakelijke kilometers rijden.....

Hobby mag wat kosten zullen we maar zeggen 8).

[ Voor 28% gewijzigd door Tortelli op 27-03-2021 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Pepppie schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 07:16:
[...]

Je weet volgens mij zelf het antwoord ;)

De tool zelf is vaak net een paar dagen later, dus nog even geduld.
Neem me niet kwalijk, maar ik vertrouw de berichten van BMW update niet meer. Mijn auto zei ook heel lang dat er geen update was en moest door de dealer worden geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tortelli schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:18:
Vandaag proefrit gehad in een nieuwe Z4 M40i. Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van het blok!
Het onderstel is best goed maar zou in sport+ best iets harder mogen zijn imo. Wel een pre dat de auto hierdoor wel goed rijdbaar is (ook op langere afstanden). Klinkt lekker met dak open (al was dat van korte duur vandaag) en het dak is mooi stil.

Heb mijn grootste cabrio ervaring in een S2000, nog altijd een geweldige auto maar wat een takkeherrie maken die op de autobaan. Zorgde ervoor dat ik er nooit echt ver weg mee ben geweest helaas.

Zo'n M40i kan wel eens wat worden :).

[...]

Precies dat, daarnaast is 80k voor een 520i helemaal niet gek meer. Staat een stukje verder hier een 520i touring van €89k. Auto's zijn gewoon erg duur geworden de laatste jaren.
Een 530 rij je bijna niet voor onder de €85k met een beetje decent opties volgens mij.

Staat bij mij in de straat (2 onder 1 kappers) iemand met een gloedje nieuwe 7 serie van €150k. Koopt iedere 2 jaar een nieuwe die hij zeer jong importeert uit Duitsland. Geen kinderen en veel zakelijke kilometers rijden.....

Hobby mag wat kosten zullen we maar zeggen 8).
#jaloers.

$75,000 hier voor full option. Mijn M240i is nog niet afbetaald... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

fsfikke schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:08:
[...]

Met of zonder krediet maakt de auto niet goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
Snake schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:15:
[...]
#jaloers.

$75,000 hier voor full option. Mijn M240i is nog niet afbetaald... :(
Een dikke BMW op afbetaling? Dan ben je al helemaal ingeburgerd zo te horen! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Spollie op 27-03-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Spollie schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:45:
[...]

Een dikke BMW op afbetaling? Dan ben je al helemaal ingeburgerd zo te horen! :D
Dat is niet helemaal waar.

Waarom zou ik geld steken in een item met een grote depreciation?

% op mijn lening is lager dan wat de markt opbrengt, dus op dat gebied ben ik zeer goed af.

Heb $5,000 aanbetaald toen ik 'm kocht. Rest in de lening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Snake schreef op zondag 28 maart 2021 @ 00:29:
[...]

Dat is niet helemaal waar.

Waarom zou ik geld steken in een item met een grote depreciation?

% op mijn lening is lager dan wat de markt opbrengt, dus op dat gebied ben ik zeer goed af.

Heb $5,000 aanbetaald toen ik 'm kocht. Rest in de lening.
Ik snap niet wat je hier schrijft. Lening is toch ook rente?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Eagle Creek schreef op zondag 28 maart 2021 @ 00:51:
[...]

Ik snap niet wat je hier schrijft. Lening is toch ook rente?
Okay, stel: je wilt iets kopen wat jouw $10,000 kost (of Euro, maar mijn toetsenbord heeft geen Euroteken):

Je hebt $10,000 in de hand.

Of betaal je $10,000, en je hebt ge item en geen geld. Je herbegint te sparen.
Of je leent $10,000 aan 4%, en steekt je eigen 10,000 in de markt, die ~8% opbrengt.

Bijvoorbeeld: https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8 ($130 -> $200), meer als 8% dus.

Na 5 jaar heb je meer geld in je hand als je leent dan wanneer je alles ineens betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 22:27
Tortelli schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:17:
[...]
Technisch gezien is de i4 een leuke auto
mwah... na de i3 en i8 wel echt een gemiste kans.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 22:40
Snake schreef op zondag 28 maart 2021 @ 01:07:
[...]

Okay, stel: je wilt iets kopen wat jouw $10,000 kost (of Euro, maar mijn toetsenbord heeft geen Euroteken):

Of je leent $10,000 aan 4%, en steekt je eigen 10,000 in de markt, die ~8% opbrengt.

Bijvoorbeeld: https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8 ($130 -> $200), meer als 8% dus.

Na 5 jaar heb je meer geld in je hand als je leent dan wanneer je alles ineens betaald.
Ik ben een ouderwetse sjomp vermoed ik, maar juist bij goederen die vlug afschrijven zou ik nooit een geldlening/afbetalingsregeling aangaan. Dan maar een iets kleinere auto ofwel langer sparen.
Alleen voor mijn huis heb ik een hypotheek opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Oke en hoeveel is die €70000,- (75-5 aanbetaling) die je geïnvesteerd hebt nu waard dan? ;)

Punt blijft: een lening kost geld.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Snake Ik begrijp de redenatie wel. Maar in de VS zijn, lijkt, de tarieven wat lager.

Als ik naar mijn klanten kijk betalen ze rustig 6 tot 8% op hun financial lease.

(Of je sluit het direct bij de dealer af, dan zijn de rentetarieven wel lager, maar krijg je minder korting op de wagen zelf, maar net hoe je het wilt hebben ;) )

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Tylen schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:20:
Punt blijft: een lening kost geld.
Je bedoelt: BMW's (en eigenlijk alle enigzins moderne auto's) kosten geld. De ene wat meer dan de ander.

Ach, zolang je/die persoon het kan betalen, mooi toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
DaFreakhead schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:08:
[...]
Ik ben een ouderwetse sjomp vermoed ik, maar juist bij goederen die vlug afschrijven zou ik nooit een geldlening/afbetalingsregeling aangaan. Dan maar een iets kleinere auto ofwel langer sparen.
Heb ik net zo.

Het aankoopproces van m'n huidige wagen (BMW) werd zelfs bijkans vervelend toen de verkoper maar bleef doorzagen over de leasemogelijkheden.

Of ik betaal een auto zelf, of ik koop hem niet.

Het feit dat hij er steeds weer over begon versterkte enkel mijn gevoel dat ik zeker niet moest gaan leasen. Percentage was iets van 3,9 uit m'n hoofd. Ja, dat is een lekker rendement, dat snap ik ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:43
[...]

Misschien snap ik het niet helemaal, maar volgens mij is je uitgangspunt nu dat je zeker weet dat je investering meer dan 4% gaat opleveren. Probleem is dat je daarmee een risico neemt (minder / negatief rendement).

Anders gezegd: als deze theorie ALTIJD zou werken, zou ik nu 10 miljoen miljard lenen tegen 4% en investeren tegen een gegarandeerde 8%.

Natuurlijk, de markten voor dit soort instrumenten zijn erg gunstig geweest de laatste paar jaar, maar rendmenten uit het verleden bieden geen garantie enzo.
Pagina: 1 ... 113 ... 370 Laatste