Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 114 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gluten Parody schreef op zondag 28 maart 2021 @ 04:41:
[...]

mwah... na de i3 en i8 wel echt een gemiste kans.
[YouTube: Really BMW? - The new BMW i4]
Mwa, ik zou niet zo veel waarde hechten aan een clickbait YouTube filmpje van iemand die op basis van twee foto’s de hele ontwerpstrategie denkt te ontrafelen. Dat de i4 een 4 serie met een batterij is is iig onzin, hij is van begin af aan zelfstandig ontworpen als elektrische wagen. Ik ben benieuwd wanneer BMW meer info naar buiten brengt.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 28-03-2021 11:29 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 22:27
De i4 gebruikt het G26 platform (net als de 4GC)
https://www.bmwblog.com/2...w-i4-g26-surfaces-online/

[ Voor 80% gewijzigd door Gluten Parody op 28-03-2021 20:00 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
BoardCrusher schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Misschien snap ik het niet helemaal, maar volgens mij is je uitgangspunt nu dat je zeker weet dat je investering meer dan 4% gaat opleveren. Probleem is dat je daarmee een risico neemt (minder / negatief rendement).

Anders gezegd: als deze theorie ALTIJD zou werken, zou ik nu 10 miljoen miljard lenen tegen 4% en investeren tegen een gegarandeerde 8%.

Natuurlijk, de markten voor dit soort instrumenten zijn erg gunstig geweest de laatste paar jaar, maar rendmenten uit het verleden bieden geen garantie enzo.
Maar het punt is dat je niet 10 miljoen miljard kan lenen tegen 4%, om vervolgens te investeren voor een hoger rendement. Je kunt tegen 4% wel lenen voor een autofinanciering, maar daar moet je een auto mee kopen...

"Blanco" geld lenen kan volgens mij alleen tegen hoge tarieven, en uiteraard zit daar een maximale leningwaarde aan die is gekoppeld aan een onderpand of je inkomen.

In de praktijk kan dat dus niet.

Wat Snake dus zegt is dat hij liever leent voor een auto, en dat met gunstig tarief, en zijn spaargeld vrij houdt voor andere doeleinden. Doen veel mensen, en zou ik persoonlijk ook best wel doen als de economische cyclus zich daartoe leent (m.a.w. gegarandeerd hoger rendement dan die lening kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Gluten Parody schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:47:
De i4 gebruikt het G26 platform (net als de 4GC)
Nee, de i4 gebruikt het CLAR-platform. Lijkt technisch sterk op dat van de G26, maar is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:37
BFmango schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Maar het punt is dat je niet 10 miljoen miljard kan lenen tegen 4%, om vervolgens te investeren voor een hoger rendement. Je kunt tegen 4% wel lenen voor een autofinanciering, maar daar moet je een auto mee kopen...

"Blanco" geld lenen kan volgens mij alleen tegen hoge tarieven, en uiteraard zit daar een maximale leningwaarde aan die is gekoppeld aan een onderpand of je inkomen.

In de praktijk kan dat dus niet.
Ik snap je punt (hoewel hetzelfde principe geldt voor institutionele beleggers en zij wat minder last hebben van maximale leningwaardes en onderpand).

Mijn punt is dat je een risico neemt, het feit dat je toevallig 8% rendement hebt gehaald is gewoon geluk en geen wijsheid (immers: als het geen geluk was geweest was er een arbitrage-mogelijkheid geweest, en als Snake of iemand ander die informatie op voorhand had dan wil ik volgende keer ook graag een seintje).
Wat Snake dus zegt is dat hij liever leent voor een auto, en dat met gunstig tarief, en zijn spaargeld vrij houdt voor andere doeleinden. Doen veel mensen, en zou ik persoonlijk ook best wel doen als de economische cyclus zich daartoe leent (m.a.w. gegarandeerd hoger rendement dan die lening kost).
En daar ben ik het 100% mee eens! Behalve dat ik niet geloof dat je in deze markt een gegarandeerd (lees: risk-free) rendement van meer dan 4% gaat krijgen. Kortom: volgens mij neem je nog altijd een risico, maar is het de keuze van de belegger om een goed gevoel te hebben bij de risico-rendement afweging.

Maar goed, dit is meer beleggingsleer dan BMW, dus laten we weer OT gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

BoardCrusher schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:17:
[...]

Misschien snap ik het niet helemaal, maar volgens mij is je uitgangspunt nu dat je zeker weet dat je investering meer dan 4% gaat opleveren. Probleem is dat je daarmee een risico neemt (minder / negatief rendement).

Anders gezegd: als deze theorie ALTIJD zou werken, zou ik nu 10 miljoen miljard lenen tegen 4% en investeren tegen een gegarandeerde 8%.

Natuurlijk, de markten voor dit soort instrumenten zijn erg gunstig geweest de laatste paar jaar, maar rendmenten uit het verleden bieden geen garantie enzo.
Een bank gaat je nooit geld lenen zonder onderpand, dat werkt niet. En de bank doet dat liever zelf, investeren. Dat is de manier dat jij % krijg op je spaarrekening.

Kijk naar de S&P500: https://www.investopedia....-annual-return-sp-500.asp

~10% per jaar over langere tijd. En ik zit in de markt voor langere tijd.
Tylen schreef op zondag 28 maart 2021 @ 09:20:
[...]

Oke en hoeveel is die €70000,- (75-5 aanbetaling) die je geïnvesteerd hebt nu waard dan? ;)

Punt blijft: een lening kost geld.
Ik ben gaan kijken naar de VTI, een ETF tracker die de S&P500 volgt (en een fonds waarin bijna al mijn geld zit), en dat is tussen mijn aankoopdatum en vandaag gestegen met 42%. Dus 99,400 Euro.

Een lening kost je geld als je het geld nu niet hebt. Als je het geld nu hebt blijft lange-termijn investering goedkoper.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

De sDrive28i heeft wel elektrisch inklapbare spiegels, maar standaard klappen ze niet in bij het vergrendelen. Ze klappen alleen in via een knopje naast de afstelling-joystick. In de iDrive nergens een optie daarover te zien. Ik vermoed dat het met comfort-toegang te maken heeft.

Dus dan maar via Carly “geprogrammeerd” dat ze bij lang inhouden van de keyfob 😀

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Je post aanpassen nav mijn reply is niet heel netjes. Maar het klopt nog steeds niet wat je zegt; de G26 is geen platform. Dat is simpelweg een type auto. Het platform waar BMW mee bouwt is het CLAR en dat wordt voor vrijwel alle types gebruikt. Dus ook voor de i4 en 4GC. Ze verschillen overigens wel degelijk, met name door het verschil in aandrijflijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 19:55
Dit weekend even gewisseld van wagen met mijn collega (ik rij nu X5 30d in Ametrin). 530e Touring in Berninagrijs vind ik een fantastische combinatie, auto is áf _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtOoTFEJD0W_w_0aJCkW8M1yicA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WdiVGplSL5fZjcuE03pieye0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOL4FWELlXhVfi_D4seMJnGZlq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lPzsLZpksxBwV75jePGigVT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mooie combinatie!

Zoo jammer dat er geen 545e G31 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
fsfikke schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:39:
Zoo jammer dat er geen 545e G31 is...
Co2, co2....

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
De charme van komogrijs ontgaat mij volkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 22:27
Pepppie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:02:
[...]

Je post aanpassen nav mijn reply is niet heel netjes. Maar het klopt nog steeds niet wat je zegt; de G26 is geen platform. Dat is simpelweg een type auto. Het platform waar BMW mee bouwt is het CLAR en dat wordt voor vrijwel alle types gebruikt. Dus ook voor de i4 en 4GC. Ze verschillen overigens wel degelijk, met name door het verschil in aandrijflijn.
I stand corrected; G26 is inderdaad een carrosserievorm. We zullen zien welke code BMW voor de i4 gaat gebruiken.

CLAR is geen EV-only architectuur en de gelijkenis i4 - 4GC is niet te missen. Dat plus het verhaal over die spacers maakt dat ik de i4 absoluut een '4-serie met een batterij' noem... sorry BMW :+

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:05
fsfikke schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:12:
[...]

Ik weet eigenlijk niet wat goede kortingen zijn in Nederland voor voorraad auto’s. Bij de genoemde 25% op build-to-order helpt BMW zelf nog een beetje mee (VIP sales), ik weet niet of de dealers zelf ook zo een marge hebben. Misschien een info die @Stancke beter uit kan leggen O-)
Zo een korting wil iedereen wel denk ik! Hoe werkt dat VIP sales? Mij hebben ze dat nog nooit aangeboden tijdens een verkoopgesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:03
Stancke schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:30:
Dit weekend even gewisseld van wagen met mijn collega (ik rij nu X5 30d in Ametrin). 530e Touring in Berninagrijs vind ik een fantastische combinatie, auto is áf _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind de nieuwe 5 touring echt mooi, de kleur is niet mijn smaak en een de velg maatje groter zou 'm goed doen maar ziet er zeker tof uit! Hoe is het vergelijk met de X5? Ook motorisch gezien?

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Af op de definitieve kleur over grondverf na dan 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
zunrob schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:18:
[...]

Zo een korting wil iedereen wel denk ik! Hoe werkt dat VIP sales? Mij hebben ze dat nog nooit aangeboden tijdens een verkoopgesprek.
Ik gok alleen voor diplomaten :P.

---

Afgelopen weekend de tijd genomen om mijn net tweedehands aangeschafte set 403M's te polijsten en te voorzien van een Gyeon Rim coating. Op wat lichte gebruikerssporen na (denk door bandenwissel in het verleden) zijn ze puntgaaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gW8JR53d9W5NXPiFhWakUL0rD0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4JVz47eONGSXn5D8wOKV29D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:14
Ik wil voor de komende wielenwissel eens vooraf de velgen poetsen maar dat gaat niet zo spannend worden als bij jou zie ik wel :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:34
Ondertussen is de G30 530e verkocht (onder voorbehoud van betaling factuur).

Na talloze mails, berichten en telefoontjes van export price, lower price etc.. en zelfs 3 afspraken die niet kwamen opdagen, is er gisteren een jong koppeltje langsgekomen waarvan je zag dat ze echt verliefd waren op de wagen.
Voor de testrit was het al in orde, na de testrit helemaal verkocht.

Al bij al nog relatief vlot gegaan en is mijn wagen voor een volgende BMW liefhebber, wat ook altijd goed gevoel geeft :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:14
cyntax schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:39:
[...]

---

Afgelopen weekend de tijd genomen om mijn net tweedehands aangeschafte set 403M's te polijsten en te voorzien van een Gyeon Rim coating. Op wat lichte gebruikerssporen na (denk door bandenwissel in het verleden) zijn ze puntgaaf.
Heel knap gedaan!
Ik wel zelf ook nog de wielen van mijn F31 af halen om te weer helemaal mooi te maken, ondanks dat het geen bijzondere wielen zijn.

Stap één wordt wel een flesje Iron X bestellen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Nu online
Loei123 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Heel knap gedaan!
Ik wel zelf ook nog de wielen van mijn F31 af halen om te weer helemaal mooi te maken, ondanks dat het geen bijzondere wielen zijn.

Stap één wordt wel een flesje Iron X bestellen. :9
Je bent er een dagje voor kwijt maar het werk zelf vind ik persoonlijk zeer therapeutisch, hou er altijd een tevreden gevoel aan over :). Dus ik raad het zeker aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
[...]

---

[Afbeelding]
Wat reken je nou per velg? Ik heb dezelfde namelijk dus dat moet steeds efficiënter gaan?

Zit er standaard niet gewoon blanke lak overheen eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Nu online
@--MP-- Haha, ben maar een amateur dus denk niet dat ik deze diensten ga aanbieden aan andere. Maar het is zeker goed zelf te doen hoor.

Op de velgen zit standaard blanke lak inderdaad alleen is die zeer fragiel en dus gevoelig voor steenslag, of monteurs die niet voorzichtig zijn rondom de wielbout gaten, naafdop of velgrand. Dit komt omdat er geen primer gebruikt kan worden om het lak beter te laten hechten. Zodra de blanke lak beschadigd is dan kan er vocht onder komen en gaat het blanke aluminium oxideren. Als je op Marktplaats kijkt hebben de meeste aangeboden sets ook oxidatie. Zodra het zover is zijn de velgen eigenlijk niet meer te redden of moet je er honderden euros tegenaan smijten om ze weer goed te krijgen (CNC afdraaien en opnieuw lakken). Als je er niks aan doet dan wordt de oxidatie na verloop van tijd ook alleen maar erger. Vandaar dus de extra coating om de oppervlakte te beschermen. Heb voor deze set ook maanden Marktplaats in de gaten moeten houden omdat ik ook niet de nieuwprijs wou betalen voor een tweedehands set.

@Tylen Dat is het mooie aan glascoating, zodra dat erop zit is het een kwestie van afspuiten en ze glimmen weer als vanouds.

YouTube: Gyeon Rim SQ7 Real World Protection

Wasstraat + velgenreiniging = harde borstels en warm water = gegarandeerd geoxideerde velgen na verloop van tijd als je gefreesde velgen hebt :P.

[ Voor 19% gewijzigd door cyntax op 29-03-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

cyntax schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:11:
[...]

Je bent er een dagje voor kwijt maar het werk zelf vind ik persoonlijk zeer therapeutisch, hou er altijd een tevreden gevoel aan over :). Dus ik raad het zeker aan!
Alleen jammer dat ze na 1 ritje weer smerig zijn ;)

Persoonlijk rijd ik lekker door de wasstraat en laat hun een "velgenreiniging" doen :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

O.a. idd, in Duitsland krijg je 25% korting, in Nederland kreeg je altijd 20% korting op de Duitse prijs, maar dat lijkt inmiddels ook meer te zijn. Autojournalisten en bekende Youtubers krijgen die korting ook.

Dan krijg je zo iets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_nlSiPhn9I4eUbmGPa1D-ZyO-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YMJmRI1gsuhYqBwp1Nl1r6yt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 29-03-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
Today I learned BMW charges extra for a ‘don’t blind other people’ software update
https://www.theverge.com/...stant-dlc-paid-update-ota
Haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54

Eagle Creek

Breathing security

Cornholio schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:43:
Today I learned BMW charges extra for a ‘don’t blind other people’ software update
Haha
Wat een bla bla verhaal. Het gros van de auto's dimt niet automatisch en bestuurders moeten gewoon zelf aan 't hendeltje trekken. Allerlei security features zoals parkeersensoren, airbags, esp, abs kwamen eerst in de nieuwe, luxe en hoge klasse auto's terecht. Toen betaalde je er ook al voor, alleen direct bij aanschaf en niet als een soort OTA-abonnement.

Op termijn sijpelen die features door naar alle auto's en betaal je er niet meer apart voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 29-03-2021 15:57 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik snap het gekrakeel ook niet. Je wil een feature, je betaalt ervoor. Ok, de functionaliteit zit al in de auto, maar dit soort software-unlocks is al tientallen jaren gemeengoed in de industrie. Ik werkte 30 jaar geleden bij een firma die alle software op hun apparaat installeerde en als je het wilde gebruiken kreeg je een floppy met een unlock code.

Het wordt pas mooi als je per gebruik gaat betalen. Elke keer dat je het grootlicht aanzet *ting*. En dat tikt natuurlijk aan bij BMW-rijders.
Van de andere kant hoeven die dan niet meer te betalen voor de knipperlichten, want die gebruiken ze dan weer niet ;)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 21:55
fsfikke schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:53:
[...]

O.a. idd, in Duitsland krijg je 25% korting, in Nederland kreeg je altijd 20% korting op de Duitse prijs, maar dat lijkt inmiddels ook meer te zijn. Autojournalisten en bekende Youtubers krijgen die korting ook.

Dan krijg je zo iets:
[Afbeelding]
Oneerlijk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
ChiLLeR schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:32:
[...]

Vind de nieuwe 5 touring echt mooi, de kleur is niet mijn smaak en een de velg maatje groter zou 'm goed doen maar ziet er zeker tof uit! Hoe is het vergelijk met de X5? Ook motorisch gezien?
Uiteraard de X5 all time!

Niets boven een beresterke 3l diesel :)

Je voelt wel het gewicht van de 530e hybride, mijn X5 rijdt op 22" velgen en die rijdt -althans het gevoel- zoveel zachter dan de 530e.

[ Voor 15% gewijzigd door Stancke op 29-03-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Maasluip schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:41:
Elke keer dat je het grootlicht aanzet *ting*. En dat tikt natuurlijk aan bij BMW-rijders.
Ik zou gek worden van het *ting**ting**ting**ting**ting**ting**ting**ting*

Dan maar gewoon een aso-abbotje aftikken per maand :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Stancke schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:58:
[...]

Uiteraard de X5 all time!

Niets boven een beresterke 3l diesel :)

Je voelt wel het gewicht van de 530e hybride, mijn X5 rijdt op 22" velgen en die rijdt -althans het gevoel- zoveel zachter dan de 530e.
Logisch toch? De X5 ligt hoger, dus minder aggresieve schokdempers nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Shaidar schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:35:
De sDrive28i heeft wel elektrisch inklapbare spiegels, maar standaard klappen ze niet in bij het vergrendelen. Ze klappen alleen in via een knopje naast de afstelling-joystick. In de iDrive nergens een optie daarover te zien. Ik vermoed dat het met comfort-toegang te maken heeft.

Dus dan maar via Carly “geprogrammeerd” dat ze bij lang inhouden van de keyfob 😀

[Video: E89 rearview mirrors]
Niet te maken met comfort toegang, het is enkel in de G-series dat dat mogelijk is via de iDrive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Mijn F40 heeft dat ook hoor

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Welke versie van iDrive is dat en onder welk menu zit het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
zunrob schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:18:
Je kunt in ieder geval bij één van de volgende organisaties gaan werken:

Institutions entitled to participate in the BMW Diplomatic Sales programme
Diplomatic and International Organisations

》European Commission, European Parliament, European Court
》EU executive bodies and institutions, e.g. ECB, ESC, EPO
》EU agencies, e.g. EMEA, Europol
》Specialist agencies and institutions, e.g. ILO, UNESCO, ITU
》World Bank Group (IBRD) and IMF
》NATO
》OECD
》ESA
》WEU
》EMA
》Interpol
》OSCE
》GTZ

Toen ik de mogelijkheid had om BTW en BPM-vrij een auto te kopen, heb ik nooit aan een BMW gedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Cornholio schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:43:
Haha
Wellicht zou het te maken kunnen hebben met de aanstaande datum van komende donderdag?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Flix20 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:03:
[...]

Wellicht zou het te maken kunnen hebben met de aanstaande datum van komende donderdag?
Wat bedoel je precies? Wat in het artikel staat klopt feitelijk, dat is geen grap oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Eagle Creek schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:12:
[...]

Wat bedoel je precies? Wat in het artikel staat klopt feitelijk, dat is geen grap oid.
Ah dat wist ik niet. Had alle schijn van een 1 april grap. 8)7

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:49

Don Quijote

El Magnifico

Momenteel rijd ik een 318i Touring. Een hele prettige auto heb ik het gevonden. Omdat ik van een Tesla Model S kwam was het wel even wennen aan het vermogen. Maar ik kan niet zeggen dat ik voor het gebruikelijke woon/werk (uur heen en uur terug) het echt gemist heb. Met het einde van mijn lease termijn in zicht is het echter weer tijd voor iets nieuws. Op dit moment is een van de kanshebber de X1 (de andere kandidaten zijn. een. Volvo XC60 en Volvo V60; maar dat is een ander topic ;) ).

De geselecteerde opties zijn:
  1. Metallic lak
  2. BMW Business Edition Plus
  3. Comfort Pack
  4. Safety Pack
  5. Parking Pack
  6. Driving Assistant Plus
  7. Audio Media Pack
  8. harman/kardon Surround Sound System
  9. Apple Carplay® preparation
Nu heb ik twee vragen aan de kenners:
1) Zijn er opties die niet in de bovenstaande pakketten zitten waar je van zegt; denk daar toch nog eens over na!

2) Welke motorisering? Ik twijfel tussen de Benzine sDrive20iA en Hybride xDrive25eA. Qua prijs ontloopt het elkaar eigenlijk niks.

De hybride heeft als grote pluspunt natuurlijk dat ik deels elektrisch kan rijden en het vier wiel aangedreven is. Als nadeel vraag ik mij dan weer af; wat gebeurt er op langere stukken? Tijdens mijn woon-werk verkeer (65km enkele reis), ben ik dan ergens halverwege door mijn accu heen en verlies ik opeens een brok vermogen? En is de auto dan nog een beetje vooruit te branden? Ander nadeel is natuurlijk dat de koffer ruimte toch 10% kleiner is dan de benzine.

De benzine heeft een lager vermogen dan de hybride. Maar heeft dit vermogen wel altijd volledig. Daarbij is de kofferbak qua ruimte gelijk aan de 3 Touring. Met een klein kind (en een tweede op komst in de komende twee weken) wel zo fijn.

Ervaringsdeskundigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Keramische afwerking van de knopjes.. Een keer je dat gewoon bent, wil je echt niet anders meer.
Ik weet wel niet of dat een optie is op de X1?
Pano dak?

Ah en geventileerde zetels!

[ Voor 9% gewijzigd door kazzzdafke op 30-03-2021 17:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Keramische afwerking en geventileerde stoelen kun je niet krijgen volgens mij.
Denk dat de auto zoals @Don Quijote samengesteld heeft aardig compleet is. Ben zelf wel fan van het 360 graden camera systeem.

De 25e is feitelijk de motor die je nu in je 318i hebt denk ik: de 1.5 3 cilinder met 136pk, echter met wat hybride power ernaast. Qua rijgedrag zal de 25e minder rijden (zwaarder) verwacht ik.
Eigenlijk zou je beide motoren gewoon in de praktijk moeten testen imo.

Overigens is vergelijk tussen een X1 en XC60 / V60 wel raar?. Die concurreren meer met een X3 / 3 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:49

Don Quijote

El Magnifico

@Tortelli Qua kofferbakruimte zijn de X1 en XC60 gelijk aan elkaar. Ook qua prijs (in de private lease) zitten ze relatief dicht bij elkaar (zit 100 euro tussen) terwijl een eerste offerte voor de X3 al weer 300 euro per maand meer kost dan de XC60. Ik vind ze beide een stapje “hoger” dan de 3 Touring. Vandaar dat het mijn primaire afweging is.

De v60 is mijn keuze wanneer we uiteindelijk besluiten geen stapje ophoog te doen. Meer kofferruimte dan zowel de XC60 als de X1 heeft. En wat anders dan gewoon weer een 3 Touring (Ik ben niet echt merk/model vast. Ik wil elke keer iets nieuws...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 12:44
Misschien ben ik een enorme nitwit hoor, maar wat is keramische afwerking van knoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Don Quijote schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:53:
@Tortelli Ik vind ze beide een stapje “hoger” dan de 3 Touring.
Het enige waarin in een X1 een stapje "hoger" vind dan een 3 serie, is de uh... ja de hoogte dus.
Verder snap ik nooit zo waarom zo'n hoogpoter meerwaarde heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
De X1 is toch al even op de markt en wat ouder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Pannencouque schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:59:
Misschien ben ik een enorme nitwit hoor, maar wat is keramische afwerking van knoppen?
De idrive knop, volumeknop en aircoknoppen zijn dan in het donker keramisch...
Zoveel mooier dan dat standaard grijze plastieke ding..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4ldrFNUwfKCRaXAiglkqZu1NpI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kV14SrPGL7tvTufNeQZI0rWz.jpg?f=user_large

Op de G30 volgende optie: 4U1 Bedieningselementen met keramiekafwerking

Foto van tinternet:

Afbeeldingslocatie: https://www.bpsnext.com/data/cars/10028/resized_16122481365d24409345d46.jpg?v1

[ Voor 14% gewijzigd door kazzzdafke op 30-03-2021 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Erg dure optie imo, denk dat de meeste hier voor dat geld andere opties zouden kiezen (mij included). Volgens mij leverbaar vanaf een 5 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ja dat kan, maar ik heb het gehad en ik zou er nog moeilijk zonder kunnen.
Het valt echt meteen op als ik in een BMW stap zonder die optie.

Maar iedereen geeft zijn centjes aan wat hij wil.. Don heeft het niet over budget gehad dacht ik? :)

ps. High Beam Assist zou ik ook altijd terug nemen, alsook de HUD en het Dashboard overtrokken met Sensatec of leder is ook voor mij een must.

Misschien beter te zetten: wat zou ik NIET meer als optie nemen?

- die gesture controle: meer irritant dan wat anders
- het "zelfrijden", heb ik echt minimaal gebruikt. De ACC wel enorm veel, maar al de rest errond is nog een beetje hype..
- het zelf parkeren, 3 x gebruikt op 4 jaar
- BMW Display Key, geen woorden aan vuil maken :D
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

kazzzdafke schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:57:
Ja dat kan, maar ik heb het gehad en ik zou er nog moeilijk zonder kunnen.
Het valt echt meteen op als ik in een BMW stap zonder die optie.

Maar iedereen geeft zijn centjes aan wat hij wil.. Don heeft het niet over budget gehad dacht ik? :)

ps. High Beam Assist zou ik ook altijd terug nemen, alsook de HUD en het Dashboard overtrokken met Sensatec of leder is ook voor mij een must.

- het "zelfrijden", heb ik echt minimaal gebruikt. De ACC wel enorm veel, maar al de rest errond is nog een beetje hype..
-
-
Ik gebruik het letterlijk elke rit. Dus hyped zou ik het niet noemen.

Een leder dashboard een must noemen vind ik wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Zo zie je maar dat smaken, geuren en kleuren......

Maar elke rit? Mag ik dan vragen wanneer?
Enkel op de snelweg is het iets of wat te doen, anders rijdt hij zo tegen een drempel, neemt bocht te wijd, ... noem maar op.
Of er zijn geen wegmarkeringen, en dan werkt het zelfs niet zonder een voorligger, die hij dan ook niet netjes volgt (zie hierboven).
Neen, dat systeem staat nog lang niet op punt..

Trouwens, als je in het eerste vak rijdt op een snelweg en er komt een afrit, dan wil hij altijd die afrit nemen... zucht

[ Voor 91% gewijzigd door kazzzdafke op 30-03-2021 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylo2009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-01 23:57
Don Quijote schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:38:

De geselecteerde opties zijn:
  1. Metallic lak
  2. BMW Business Edition Plus
  3. Comfort Pack
  4. Safety Pack
  5. Parking Pack
  6. Driving Assistant Plus
  7. Audio Media Pack
  8. harman/kardon Surround Sound System
  9. Apple Carplay® preparation
Nu heb ik twee vragen aan de kenners:
1) Zijn er opties die niet in de bovenstaande pakketten zitten waar je van zegt; denk daar toch nog eens over na!

2) Welke motorisering? Ik twijfel tussen de Benzine sDrive20iA en Hybride xDrive25eA. Qua prijs ontloopt het elkaar eigenlijk niks.
Wbt 1:
Behoorlijk compleet. Zeker de business edition plus. Maar wat er niet op zit:
*Sportstoelen - let op, bij huidige X1 geen opblaasbare zijwanden passagierstoel :? Alleen al hierom staat de x1 voor mij lager dan de 3 serie. Oh, en nog geen volledig digitale klokken. Zelfs die in mijn F30. 2018 zien er (ook volgens anderen) beter uit. Maar belangrijker, dat vind ik ook. O.a. redenen waarom er een G21 is bijgekomen ipv een X1 als opvolger van de vorige X1. Die oude X1 voelde meer premium - was wel full opties.
*Ik zou er een X-line of sport line of ander pakket opzetten afh. van je smaak.
*Inklapbare zijspiegels
*Grotere brandstoftank
*Afneembare trekhaak

Wbt 2:
Als eerder opgemerkt door anderen: Ga vooral rijden en ervaar zelf het verschil. Als ruimte zo belangrijk is, dan is je keus m.i. al gemaakt. Ook wat betreft vergelijk met de Volvo. Rijdt echt heel anders - vind ik. En de aankleding / gevoel qua interieur is bij XC60 echt wel anders. Concurreert wel degelijk meer met de X3 dan de X1 in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 22:40
Gebruikt iemand van jullie Spotify via zijn mobiel op de nieuwe 7 serie?
Wanneer ik met de stuurwielbediening een paar keer heen en weer klik tussen 'volgende' en 'vorige' dan valt het complete mediascherm uit. Ook het gebied tussen de tellers valt uit (vermoedelijk wordt dat aangestuurd van dezelfde head unit).
Bij de dealer zegt met dat de Spotify app gebruikt dient te worden van het voertuig zelf. De storing zou komen omdat mijn galaxy s21 niet in de compatibiliteitslijst staat van bmw (?). Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
kazzzdafke schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:28:

Enkel op de snelweg is het iets of wat te doen, anders rijdt hij zo tegen een drempel, neemt bocht te wijd, ... noem maar op.
Of er zijn geen wegmarkeringen, en dan werkt het zelfs niet zonder een voorligger, die hij dan ook niet netjes volgt (zie hierboven).

Trouwens, als je in het eerste vak rijdt op een snelweg en er komt een afrit, dan wil hij altijd die afrit nemen... zucht
Eens, in de stad e heb je er weinig aan. Maar op de snelweg vind ik de driving assist geweldig, gebruik het heel veel. En laat de snelweg nou net de plek zijn waar ik (en denk velen met mij) de meeste kilometers op maak. Ik zou niet meer een daily driver zonder deze optie willen.

Het lukt me echter nog niet om dit display tevoorschijn te toveren, of is dit niet beschikbaar voor de 3 serie G20? Ik heb wel de laatste update (die met de M Lap timer)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/od2bsO6vFdBSMXjhY4vLMrRhdP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESYRCn2a2GkrcFSBeY5FHtFd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 19:29
@Don Quijote Ik heb zowel in een X1 (pre-facelift weliswaar) en een XC60 gereden, maar als ze hetzelfde kosten zou ik zeker voor de XC60 gaan. Je krijgt zoveel meer auto, wat ook logisch is, gezien de XC60 een klasse hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
@Cornholio sorry, op de 5 serie is dit wel, ik weet het niet op de 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
DaFreakhead schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:53:
Wanneer ik met de stuurwielbediening een paar keer heen en weer klik tussen 'volgende' en 'vorige' dan valt het complete mediascherm uit. Ook het gebied tussen de tellers valt uit (vermoedelijk wordt dat aangestuurd van dezelfde head unit).
Bij de dealer zegt met dat de Spotify app gebruikt dient te worden van het voertuig zelf. De storing zou komen omdat mijn galaxy s21 niet in de compatibiliteitslijst staat van bmw (?). Meer mensen met deze ervaring?
In de G05 heb ik dezelfde iDrive zitten (versie 7 SP18). Herken het probleem ook met de iPhone en gebruik van de app op de telefoon, maar als ik Spotify via CarPlay (in jouw geval Android Auto), of gewoon via de app in iDrive, gebruik, dan werkt het perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:03
Knul schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:01:
@Don Quijote Ik heb zowel in een X1 (pre-facelift weliswaar) en een XC60 gereden, maar als ze hetzelfde kosten zou ik zeker voor de XC60 gaan. Je krijgt zoveel meer auto, wat ook logisch is, gezien de XC60 een klasse hoger is.
Ik vind de X1 qua afwerking toch wel wat magertjes tov een 3 serie of de X3. X1 is zit meer op het niveau van de 1 serie naar mijn idee. Je krijgt idd met een XC60 denk ik toch iets meer auto, vind ik sowieso nadeel aan BMW dat als je niet voor de wat zwaardere motor varianten gaat of de wat duurdere series dan krijg je niet het BMW gevoel die je eigenlijk zou willen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

kazzzdafke schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:28:

Wanneer? Elke rit dus :). Eigenlijk overal behalve echt stadsverkeer op smalle wegen. "Gewone" binnensteden, elk recht stuk, hoppatee. Rotondes neemt hij misschien wat traag maar als het rustig verkeer is stoor ik mij er niet aan. Meer dan een 100 meter vrije weg en aan. Máar, toegegeven op de snelweg heb je er de meeste rust aan en profijt van.

Aangezien je spreekt over vak denk ik dat je uit België komt. Is het niet zo dat in België de rechterbaan overgaat in de afrit? In Nederland zie je dat meestal niet. Ik kom nooit uit op een afrit. Enkel met spitsstroken wil het nog wel eens misgaan maar dat is ook een rare uitvinding :+.
Cornholio schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:27:
[...]

Eens, in de stad e heb je er weinig aan. Maar op de snelweg vind ik de driving assist geweldig, gebruik het heel veel. En laat de snelweg nou net de plek zijn waar ik (en denk velen met mij) de meeste kilometers op maak. Ik zou niet meer een daily driver zonder deze optie willen.

Het lukt me echter nog niet om dit display tevoorschijn te toveren, of is dit niet beschikbaar voor de 3 serie G20? Ik heb wel de laatste update (die met de M Lap timer)
[Afbeelding]
Ik weet niet precies wat je bedelt met "dit scherm", want een paar details na is dit voor mij het standaardschern. G20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik ben dol op de ingebouwde Spotify app, gebruik nooit die van mij telefoon. Enige nadeel is dat de Favorieten-lijst niet opvraagbaar is met de ingebouwde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 19:29
ChiLLeR schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:20:
[...]

Ik vind de X1 qua afwerking toch wel wat magertjes tov een 3 serie of de X3. X1 is zit meer op het niveau van de 1 serie naar mijn idee. Je krijgt idd met een XC60 denk ik toch iets meer auto, vind ik sowieso nadeel aan BMW dat als je niet voor de wat zwaardere motor varianten gaat of de wat duurdere series dan krijg je niet het BMW gevoel die je eigenlijk zou willen.
Het is ook een opgehoogde 1-serie inderdaad, dus in de basis ook voorwiel aangedreven. Het klopt wat je zegt over de motoren en de opties, m'n neef had een vrij kale E90 316i, dat voelt dan toch als net niet. Eigenlijk hoort er in een BMW een zescilinder te liggen, het is erg jammer dat die tegenwoordig extreem prijzig zijn.

* Knul aait zijn E36 320i nog maar een keertje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Don Quijote schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:38:
De hybride heeft als grote pluspunt natuurlijk dat ik deels elektrisch kan rijden en het vier wiel aangedreven is. Als nadeel vraag ik mij dan weer af; wat gebeurt er op langere stukken? Tijdens mijn woon-werk verkeer (65km enkele reis), ben ik dan ergens halverwege door mijn accu heen en verlies ik opeens een brok vermogen? En is de auto dan nog een beetje vooruit te branden? Ander nadeel is natuurlijk dat de koffer ruimte toch 10% kleiner is dan de benzine.

De benzine heeft een lager vermogen dan de hybride. Maar heeft dit vermogen wel altijd volledig. Daarbij is de kofferbak qua ruimte gelijk aan de 3 Touring. Met een klein kind (en een tweede op komst in de komende twee weken) wel zo fijn.

Ervaringsdeskundigen?
Je rijdt of-of. Dus op de snelweg met een hybride rijd je of op ICE, of op stroom. Ze werken niet constant samen, alleen wanneer je extra veel vermogen vraagt zoals bv erg sportief rijden, dan geeft de electromotor de ICE een extra boost maar dat is kortdurend. Als je ervoor kiest volledig elektrisch te rijden, dan heb je ook alleen dát vermogen en niet de PK's van de ICE erbij. Die kan dan weer een boost geven als je electrisch te kort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
Eagle Creek schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:27:

[...]

Ik weet niet precies wat je bedelt met "dit scherm", want een paar details na is dit voor mij het standaardschern. G20.
Ik bedoel het middelste gedeelte. Dat je ziet wat de auto 'ziet'. Als ik op autopilot rijdt zie ik gewoon de navigatie, en dus niet deze weergave waarbij je andere voertuigen ziet weergegeven, en de rijbanen etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5JccVkbx8r0TPQPiD-ySme8X2Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x7DJIeYmR2YiNRsaj3ABdbi3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Knul schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:33:
[...]

Het is ook een opgehoogde 1-serie inderdaad, dus in de basis ook voorwiel aangedreven. Het klopt wat je zegt over de motoren en de opties, m'n neef had een vrij kale E90 316i, dat voelt dan toch als net niet. Eigenlijk hoort er in een BMW een zescilinder te liggen, het is erg jammer dat die tegenwoordig extreem prijzig zijn.

* Knul aait zijn E36 320i nog maar een keertje
Het verschil zit hem meer in generatie-verschillen; als je de eerste X1 (E84) zou vergelijken, dan is dat simpelweg een verhoogde E90 3-serie. De huidige X1 (F48) is simpelweg een verhoogde F30 3-serie. Dan heb ik het met name over het interieur, dashboard en iDrive. De volgende generatie X1 (ik neem aan dat dat een Gxx wordt) zal, zeker qua interieur, veel meer lijken op de huidige G20 3-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 00:29

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Cornholio schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:27:
[...]

[Afbeelding]
Als het goed is, alleen voor alle BMW's met Drive Assist Prof draaiende op OS 7 geproduceerd vanaf 7 juli 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Cornholio schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Ik bedoel het middelste gedeelte. Dat je ziet wat de auto 'ziet'. Als ik op autopilot rijdt zie ik gewoon de navigatie, en dus niet deze weergave waarbij je andere voertuigen ziet weergegeven, en de rijbanen etc.
[Afbeelding]
Dat kan je instellen bij de schermopties - of dat je navi wilt of pilot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 00:29

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Eagle Creek schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Dat kan je instellen bij de schermopties - of dat je navi wilt of pilot.
Om hier aan toe te voegen:

"Car" -> "Settings" -> "Instrument Cluster" -> "Display Assisted Driving View when driver assistance is active"

Geen idee hoe ze dat in het Nederlands hebben vertaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
Pepppie schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:16:
[...]

Het verschil zit hem meer in generatie-verschillen; als je de eerste X1 (E48) zou vergelijken, dan is dat simpelweg een verhoogde E90 3-serie. De huidige X1 (F48) is simpelweg een verhoogde F30 3-serie. Dan heb ik het met name over het interieur, dashboard en iDrive. De volgende generatie X1 (ik neem aan dat dat een Gxx wordt) zal, zeker qua interieur, veel meer lijken op de huidige G20 3-serie.
De huidige X1 is zeker geen verhoogde F30 3-serie, het is meer een MINI Countryman in een BMW jasje. Voorwielaandrijving, motor in de breedte en geen ZF8-transmissie. Oftewel geen echte BMW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
TVH7 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:34:
[...]

Als het goed is, alleen voor alle BMW's met Drive Assist Prof draaiende op OS 7 geproduceerd vanaf 7 juli 2019
Hmm die van mij is van december 2018 (demo-auto uit Duitsland), dan is dat het probleem denk ik. Wist niet dat dat uit zou maken..

[ Voor 3% gewijzigd door Cornholio op 31-03-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Spollie schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:09:
[...]

De huidige X1 is zeker geen verhoogde F30 3-serie, het is meer een MINI Countryman in een BMW jasje. Voorwielaandrijving, motor in de breedte en geen ZF8-transmissie. Oftewel geen echte BMW ;)
Je hoort mij niet zeggen dat het technisch een 3-serie is (de E84 deelde overigens z'n basis wel met de 3-serie). BMW positioneert hem als een 3 op pootjes, prijst hem als een 3 op pootjes, etc. Hij loopt nu simpelweg een generatie achter t.o.v. de 3.

edit: dank @wheez50 voor de scherpte! Idd een E84 en geen E48 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pepppie op 31-03-2021 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 00:03
Pepppie schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:20:
[...]

Je hoort mij niet zeggen dat het technisch een 3-serie is (de E48 deelde overigens z'n basis wel met de 3-serie). BMW positioneert hem als een 3 op pootjes, prijst hem als een 3 op pootjes, etc. Hij loopt nu simpelweg een generatie achter t.o.v. de 3.
Ik hoor je wel zeggen 'E48'. Da's iig geen x1 (E84). Dat je die fout zo makkelijk overneemt geeft mij 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Tja naar al het mooie komt een eind, maar ook weer een nieuw begin:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 43% gewijzigd door Tortelli op 31-03-2021 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cornholio
Even getest met mijn 3serie G20 en Galaxy S21. Precies hetzelfde probleem!
Ik had Spotify draaien op de auto zelf, en toen startte ik de Spotify app van mijn telefoon op, en toen crashte het hele systeem. Ging het opnieuw opstarten. Bizar! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 22:40
Cornholio schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:48:
[...]

Even getest met mijn 3serie G20 en Galaxy S21. Precies hetzelfde probleem!
Ik had Spotify draaien op de auto zelf, en toen startte ik de Spotify app van mijn telefoon op, en toen crashte het hele systeem. Ging het opnieuw opstarten. Bizar! |:(
Nou dat vind ik dus ook, bizar.
Een of andere buffer overflow of weet ik veel, maar dat is niet iets wat ik verwacht bij een premium auto.
Ik dacht dat dit een incident was met dit specifieke voertuig maar dat is klaarblijkelijk niet zo. Echt heel slecht. Dan kan de dealer er ook niets aan doen, en ligt de bal in Muenchen. Hier moeten toch legio mensen last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Is er hier iemand met een 3serie (325d) uit 2007-2009 die mij kan vertellen hoe groot die uitvallen? Ik ben aan 't kijken naar een nieuwe auto i.p.v. onze Volvo V70 en wil er natuurlijk niet teveel aan ruimte op inleveren.

Ben zelf erg lang, beenruimte is dus gewenst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
Is een stuk kleiner dan een V70, in een 3 serie Touring heb je ook minder hoofdruimte dan in een sedan.
V70 is qua ruimte eerder vergelijkbaar met een 5-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Wij zijn van een V70 uit 2001 naar een E61 gegaan. Die 5 serie is met name in de kofferbak aanzienlijk kleiner. Volladen via het apart te openen raam is wel weer veel makkelijker dus in de praktijk gaat er nog een hoop in.

Voorin/achterin is de ruimte vergelijkbaar. Ik vermoed dat de ruimte van de 3-serie je gaat tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

De nieuwe 3-serie is opvallend ruim - desalniettemin zal het met een V70 alsnog een schuine vergelijking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
En hoe fatsoenlijk is zo'n E61 dan? Ik las vanalles op internet over bepaalde diesel motoren die echt niet goed zouden zijn, zoals die van de 320d. De motor van een 325d zou dan wel weer een stuk beter zijn.

Is dat bij die 5-serie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
Een E61 525d of 530d is ongeveer de meest betrouwbare BMW van de afgelopen 20 jaar. Als je een net exemplaar kunt vinden zul je daar nog jarenlang plezier van hebben. Tuurlijk, het blijft een BMW en geen Toyota, dus je zult af en toe wat dingetjes hebben, maar het motorblok en de automaat zijn oerdegelijk. Ga wel voor een 2007+ (facelift) model, met name het interieur is een stuk mooier geworden.

[ Voor 13% gewijzigd door Spollie op 01-04-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
De_Bastaard schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:39:
En hoe fatsoenlijk is zo'n E61 dan? Ik las vanalles op internet over bepaalde diesel motoren die echt niet goed zouden zijn, zoals die van de 320d. De motor van een 325d zou dan wel weer een stuk beter zijn.

Is dat bij die 5-serie ook zo?
Wij hebben een 525d uit 2008. Heerlijke reisauto en weinig mis mee. Zou ik zou weer kopen, maar dan met comfortstoelen, CIC navigatie (wij hebben CCC) en bekerhouders. Dat laatste vind ik echt belachelijk dat dat een optie was destijds.

Enige issues die wij hebben gehad waren:
  • een automaatrevisie (onder garantie)
  • na-ijlende compressor luchtvering, vering werkt gewoon zoals het moet.
  • achterklep moeilijk open (gasveren gaan heel zwaar bij koud weer)
  • slechte koude start (2-3 sec op 5 cilinders lopen en dan gewoon). ondanks nieuwe gloeibougies en -relais nooit fatsoenlijk opgelost.
Maar komt verder al die tijd moeiteloos door APK en zijn beurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ok, is het overwegen waard inderdaad!

Een 525 kost 2e hands ongeveer bijna evenveel als een V70, dus daar ga ik me nog eens verder in verdiepen. Misschien eens een proefrit maken ergens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
loeberce schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:58:
Wij hebben een 525d uit 2008. Heerlijke reisauto en weinig mis mee. Zou ik zou weer kopen, maar dan met comfortstoelen, CIC navigatie (wij hebben CCC) en bekerhouders. Dat laatste vind ik echt belachelijk dat dat een optie was destijds.
Je kunt die dingen allemaal nog achteraf plaatsen (retrofit) hè? Als je toch zo blij met je auto bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
CreativeS schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:35:
[...]

Je kunt die dingen allemaal nog achteraf plaatsen (retrofit) hè? Als je toch zo blij met je auto bent :)
CIC en bekerhouders is mij de kosten niet waard. Met name bekerhouders, want dan moet het grootste deel van het dashboard vervangen. Comfortstoelen ga ik niet meer aan beginnen, want ik ben op zoek naar een benzine F11 als vervanging. De gewone half-elektrische stoelen zitten prima; alleen mijn vrouw is veel kleiner dan ik. Dan is vol-elektrische verstelling met geheugen wel zo praktisch.

Alleen word ik nog niet zo vrolijk over verhalen rondom distributieketting van de 4 cilinder 520i en 528i. En om 6 cilinder benzine te gaan rijden, dan kan ik net zo goed de diesel houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
Een 4 cilinder F10/F11 neemt plusminus net zoveel als een 6 cilinder, allemaal zijn ze niet echt heel zuinig.
De 4 cilinder heeft geen enorm lang leven als die de zware body van zo'n 5 serie vooruit moet krijgen, vaak gaan ze om allerlei redenen stuk voor de 200dkm.

Bij een E60/E61 houdt de automaat circa. 250dkm, verder gaat bij de E61 vaak de kabelboom naar de kofferklep stuk. Reparatie heb ik op een paar auto's laten doen, is 4 tot 6 uur werk. Bij een diesel is het roetfilter rond die kilometers ook al aan vervanging toe of is al eens vervangen.

Een 525d 6 cilinder heeft geen swirl flaps en is de meest betrouwbare optie, waarbij ik wel moet benadrukken dat het een auto van meer dan 10 jaar oud is met waarschijnlijk een aanzienlijke kilometerstand, je moet dus niet vanuit gaan dat je zonder kosten 2 a 3 jaar vooruit kunt. Er zullen dingen stuk gaan aan de auto die gerepareerd moeten worden, om de auto ook betrouwbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 14-09 20:36

_Christiaan_

Master of SOG

loeberce schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:58:
[...]

Enige issues die wij hebben gehad waren:
  • een automaatrevisie (onder garantie)
  • na-ijlende compressor luchtvering, vering werkt gewoon zoals het moet.
  • achterklep moeilijk open (gasveren gaan heel zwaar bij koud weer)
  • slechte koude start (2-3 sec op 5 cilinders lopen en dan gewoon). ondanks nieuwe gloeibougies en -relais nooit fatsoenlijk opgelost.
Maar komt verder al die tijd moeiteloos door APK en zijn beurten.
Ik heb een 523i uit 2008, 160k km, nu bijna 2 jaar. Even ervaringen delen; t is weliswaar geen diesel maar er kunnen ook andere dingen kapot gaan dan alleen de motor ;)

In 2 jaar tijd, ik noem even de bijzondere dingen, auto heeft dus 160k km op de teller en begon bij 140k km:
  • kapotte NOx sensor vervangen door Noxem €350 (aanrader!)
  • disa klep €500
  • automaat spoelen (onderhoud) €700
  • BMW embleem €50
  • speaker bestuurdersdeur €50? (moet die nog doen)
  • Trim piece automaat pook, zat een kras op €70
  • Ambient LED passagiersdeur €10
  • Touch buttons van de CCC. Geen idee hoe duur, hopelijk met een re flow reparatie van de PCB van het frontje, in dat geval zo’n €100.
  • Airco compressor, moet nog gedaan worden, dit wordt een klapper. Ik ga uit van zo’n €1000 plus arbeid
Daarnaast de nodige mods gedaan:
  • OEM xenon €1000
  • DAB+ radio met OEM integratie €200
Cupholders had ik al ;)

Dus al met al €100 per maand aan bijzondere reparaties. Daar bovenop zo’n €100 per maand aan regulier onderhoud.

Edit: daar krijg je wel een lekker rijdende auto voor terug. 6 cilinders rijdt gewoon erg chill en t is gewoon een hele leuke auto voor de heb.

[ Voor 3% gewijzigd door _Christiaan_ op 01-04-2021 16:38 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nou ik ben in elk geval aan het kijken naar middenklassers van 2007+ en onder de 200dkm kilometerstand waarbij ik met m’n 2,07m goed in kan zitten. 530d is net te duur waarschijnlijk..

Beetje onderhoud is niet erg maar ik zit dus niet zoals bij een 320d te wachten op gare distributieketting problemen.

Woon overigens in Duitsland dus gewicht maakt niet uit. We betalen iets meer voor de motorinhoud maar mijn 2.4 D5 Volvo kost nu maar 380/jaar aan belasting. Niet zo’n ramp dus ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:32
@De_Bastaard Houd er wel rekening mee dat je dan zoekt naar een flinke diesel die minder dan 15K per jaar heeft gereden.
Dat zou niet mijn voorkeur hebben.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Raymond P schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:07:
@De_Bastaard Houd er wel rekening mee dat je dan zoekt naar een flinke diesel die minder dan 15K per jaar heeft gereden.
Dat zou niet mijn voorkeur hebben.
In Duitsland is dat anders dan hier he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:32
Ha ja daar heb je een punt. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Opzich wel een goed punt, maar boven de 200k heb ik inmiddels ervaring dat er allerlei dingen kapot gaan die al snel in de prijzen lopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
De_Bastaard schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:30:
Opzich wel een goed punt, maar boven de 200k heb ik inmiddels ervaring dat er allerlei dingen kapot gaan die al snel in de prijzen lopen :X
Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Ik heb een auto gekocht met 201k en weggedaan met 264k met enkel onderhoud. Dat was een Alfa Romeo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Loei123 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:02:
[...]

Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Ik heb een auto gekocht met 201k en weggedaan met 264k met enkel onderhoud. Dat was een Alfa Romeo.
Jep, dat is ook zo. De v70 die ik nu heb had al 310 op de teller toen ik hem kocht, kon meteen eea repareren aan de automaatbak a 1k. Liefst wil ik dat voorkomen door een auto te kopen met wat minder km. Mja pech hebben kun je natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

418O2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:25:
[...]

In Duitsland is dat anders dan hier he
Waarom is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
In Duitsland zijn de autokosten anders dan hier en is diesel bij weinig kilometers ook te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Eagle Creek op 01-04-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 13:29
singelsma schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:03:
Een 4 cilinder F10/F11 neemt plusminus net zoveel als een 6 cilinder, allemaal zijn ze niet echt heel zuinig.
De 4 cilinder heeft geen enorm lang leven als die de zware body van zo'n 5 serie vooruit moet krijgen, vaak gaan ze om allerlei redenen stuk voor de 200dkm.
Zelfde blokken in de F30/F31 neem ik aan?
Ik heb een BMW F31 316 2014 gezien die mijn interesse wel heeft, 2 ton op de teller. Hoeft geen ramp te zijn dacht ik.
Heb ik het mis? Zijn deze blokjes toch niet zo betrouwbaar als dat ik dacht?

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
FSSF schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:43:
[...]

Zelfde blokken in de F30/F31 neem ik aan?
Ik heb een BMW F31 316 2014 gezien die mijn interesse wel heeft, 2 ton op de teller. Hoeft geen ramp te zijn dacht ik.
Heb ik het mis? Zijn deze blokjes toch niet zo betrouwbaar als dat ik dacht?
Ik heb zelf sinds september een F31 320D uit 2012, met de N47T motor als ik me niet vergis.
Gekocht met 171k en nu 181k op de teller.

Het rijdt zeer goed, de automaat is heel comfortabel.

Qua betrouwbaarheid kan ik er nog niet veel over zeggen natuurlijk, maar ik heb gelezen dat de T in de motorcode staat voor Technical Update en dat ze een aanal zaken aangepast hebben, waaronder de kettingspanners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:30

NDF82

Doomed Space Marine

De_Bastaard schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:22:

Beetje onderhoud is niet erg maar ik zit dus niet zoals bij een 320d te wachten op gare distributieketting problemen.
N=1

Ik heb eind 2012 een E90 320d handbak gekocht met 100k op de teller. Eind 2019 heb ik de turbo opgeblazen. Toen stond er 475000 km op de teller.

Ontzettend betrouwbare auto. Voor de turbo nooit iets
anders moeten vervangen dan olie, filters, banden en twee schokdempers.

Heb eind 2019 een F31 320d automaat gekocht. Hoop daar net zo veel op te kunnen vertrouwen :-)

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:40:
[...]

In Duitsland zijn de autokosten anders dan hier en is diesel bij weinig kilometers ook te doen
Al zijn de belastingen voor dieselvoertuigen in Duitsland nu ook hoger. Net als de 7 tot 8 cent per liter CO2-belasting op benzine die begin 2021 is ingegaan. Al met al is het nog vele malen goedkoper als in NL, maar toch. Ook in Duitsland is men bezig met het hoger belasten van de 'zogenaamde' vervuilers. Als buitenlander betaal je ook via de benzineprijs 'wegenbelasting/autobelasting' in Duitsland en de Duitsers maar klagen als zoiets in NL voorgesteld wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door CreativeS op 02-04-2021 14:13 ]

Pagina: 1 ... 114 ... 370 Laatste