Het grote BMW-topic #14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 115 ... 370 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
CreativeS schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:12:
[...]

Al zijn de belastingen voor dieselvoertuigen in Duitsland nu ook hoger. Net als de 7 tot 8 cent per liter CO2-belasting op benzine die begin 2021 is ingegaan. Al met al is het nog vele malen goedkoper als in NL, maar toch. Ook in Duitsland is men bezig met het hoger belasten van de 'zogenaamde' vervuilers.
Verschil zit grotendeels in die houderschapsbelasting. Die is hier natuurlijk ronduit bezopen, net als de BPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ja, en niemand die klaagt of op het Malieveld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CreativeS schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:14:
Ja, en niemand die klaagt of op het Malieveld staat.
Diesel is toch voor boten dus wat maakt het uit, alleen maar goed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38
Loei123 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:05:
[...]

Ik heb zelf sinds september een F31 320D uit 2012, met de N47T motor als ik me niet vergis.
Gekocht met 171k en nu 181k op de teller.

Het rijdt zeer goed, de automaat is heel comfortabel.

Qua betrouwbaarheid kan ik er nog niet veel over zeggen natuurlijk, maar ik heb gelezen dat de T in de motorcode staat voor Technical Update en dat ze een aanal zaken aangepast hebben, waaronder de kettingspanners.
Ik heb maart 2020 een f31 320d uit dec 2015 gekocht met 208dkm, inmiddels staat die op 248dkm

Ik heb dan wel een ander blok maar hij houdt zich prima met deze km stand :) beste auto die ik ooit heb gehad!

En dat voor erg weinig geld, ik ben wel blij dat mensen anti diesel zijn hoor :+

[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 02-04-2021 14:27 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
Ik betaal nu 380€ per jaar voor een 2.4 turbo diesel zonder dpf .... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
laurens0619 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:26:
[...]

Ik heb maart 2020 een f31 320d uit dec 2015 gekocht met 208dkm, inmiddels staat die op 248dkm

Ik heb dan wel een ander blok maar hij houdt zich prima met deze km stand :) beste auto die ik ooit heb gehad!

En dat voor erg weinig geld, ik ben wel blij dat mensen anti diesel zijn hoor :+
Weinig geld als in weinig aankoopkosten? Want weinig MRB zal het niet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 02:27
De_Bastaard schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:03:
Ik betaal nu 380€ per jaar voor een 2.4 turbo diesel zonder dpf .... :+
Bastaard! Ik betaal 147 euro per maand voor een 2 liter diesel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
realphoenikx schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:10:
[...]

Duitsland is wild hoor. Mijn oom betaalde 450-500 euro per jaar voor een E39 6cil op LPG. Zou je hier 120 per maand kosten ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
[...]

Haha vertel mij wat. Ik had een Volvo 244 met nieuwere motor op LPG die ik in NL gewoon goedkoop kon rijden. Daarna kwamen ze met die nieuwe regeling en ging ik van 0 belasting naar 110/maand. Kon hem ook niet invoeren want andere motor :’(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik betaal €0 MRB voor m’n M240i :7

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 02-04-2021 17:54 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 22:38
418O2 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:05:
[...]

Weinig geld als in weinig aankoopkosten? Want weinig MRB zal het niet zijn
Jup dat bedoel ik
Mrb is balen :(

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

_Arthur

blub

fsfikke schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:54:
Ik betaal €0 MRB voor m’n M240i :7
Ik ook!

(Want ik heb geen M240i)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Bij het behandelen van de voorruit viel op dat deze toch héél veel kleine krasjes had door steeninslagen. Informatie gaan vragen bij Carglass voor het vervangen van de voorruit en voor ik het wist had de vriendelijke kerel aan de kassa al een aanvraag naar de verzekering gestuurd. Had verwacht dat dit niet aanvaard zou worden omdat de ruit niet echt kapot is, maar een dag later kreeg ik een uitnodiging om de voorruit te laten vervangen, dus het was wel goedgekeurd.

Wel straf voor een verzekering die nog maar 4 weken aan het lopen is :-)

Anyway, gratisch en voor niks een nieuwe voorruit zonder steeninslag! Morgen terug laten behandelen en dan is ze weer waterafstotend :-)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Bastaard! Ik €164,- per maand voor een 3 liter diesel. Ach het rijd wel lekker 😅

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Tylen schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:57:
[...]

Bastaard! Ik €164,- per maand voor een 3 liter diesel. Ach het rijd wel lekker 😅
Je kan het ook niet meenemen naar het hiernamaals hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Shaidar schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:27:
Bij het behandelen van de voorruit viel op dat deze toch héél veel kleine krasjes had door steeninslagen. Informatie gaan vragen bij Carglass voor het vervangen van de voorruit en voor ik het wist had de vriendelijke kerel aan de kassa al een aanvraag naar de verzekering gestuurd. Had verwacht dat dit niet aanvaard zou worden omdat de ruit niet echt kapot is, maar een dag later kreeg ik een uitnodiging om de voorruit te laten vervangen, dus het was wel goedgekeurd.

Wel straf voor een verzekering die nog maar 4 weken aan het lopen is :-)

Anyway, gratisch en voor niks een nieuwe voorruit zonder steeninslag! Morgen terug laten behandelen en dan is ze weer waterafstotend :-)
Wel een originele ruit voor terugge'kregen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Voor zover ik kan zien wel ja, zal het eens kn detail uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

418O2 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:13:
[...]

Verschil zit grotendeels in die houderschapsbelasting. Die is hier natuurlijk ronduit bezopen, net als de BPM
BPM ben ik volledig met je eens maar die houderschapsbelasting valt wel mee, moet je eens zien wat je bijv in België jaarlijks kwijt bent voor een enigszins leuke auto. En dan fixen ze van die inkomsten de wegen ook nog niet eens }:O

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

418O2 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:45:
[...]

Je kan het ook niet meenemen naar het hiernamaals hè!
Juistems. 👍🏻👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Shaidar schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:27:
Da's niet zo moeilijk, dan moet er naast de naam van de fabrikant nog een BMW logo opzitten. Hoef je echt niet 'in detail uit te zoeken'. Carglass kennende en 'indienen bij de verzekering waarbij de klant niet echt op de hoogte is', gaat er een goedkoper ruit zonder BMW logo in. Heb je wel een BMW logo, dan heb je geluk.

Zelf moeten we van de verzekering bij schade de auto bij de dealer zetten... geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:44
Spollie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:51:
Een E61 525d of 530d is ongeveer de meest betrouwbare BMW van de afgelopen 20 jaar. Als je een net exemplaar kunt vinden zul je daar nog jarenlang plezier van hebben. Tuurlijk, het blijft een BMW en geen Toyota, dus je zult af en toe wat dingetjes hebben, maar het motorblok en de automaat zijn oerdegelijk. Ga wel voor een 2007+ (facelift) model, met name het interieur is een stuk mooier geworden.
De M57 is redelijk foolproof ja. Net als de M47. Maar de elektronica is toch wel een aandachtspuntje bij de E61 hoor. Dat is één van de redenen dat ik voor een F11 ben gegaan.
De_Bastaard schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:30:
Opzich wel een goed punt, maar boven de 200k heb ik inmiddels ervaring dat er allerlei dingen kapot gaan die al snel in de prijzen lopen :X
Dat ligt eraan wat je koopt. Ik heb indertijd een 320d gekocht met 250k op de klok en die met enkel slijtage-onderhoud (olie, filters, banden, remmen, riempjes) naar 400k gereden. Turbo en ketting waren al vervangen. Dus als je zo'n exemplaar koopt, hoeft er helemaal niet veel risico aan te zitten.
Tylen schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:57:
[...]

Bastaard! Ik €180,- per maand voor een 3 liter diesel. Ach het rijd wel lekker 😅

Overigens is voor mij een 320d de perfecte alleskunner. Ruimte genoeg om op vakantie te kunnen, genoeg actieradius om een flink eind te komen en met een chipkuurtje ben je meer dan snel genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Pannencouque op 03-04-2021 09:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Laat de zon maar komen!

Of de regen mag ook, voor eventjes dan, sinds dat de hydrofobe coating erop zit nog geen regen gehad, alleen ochtend-dauw. Na ongeveer 3 Km aan 70 kmph is de wagen kurkdroog ‘s morgens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/re9_nHilyd1BbyzWVos7fZK0k4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwloAka4Xk6GPHSxsesRBrgN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39ddC1cMeb29fVXFKpctdArYlSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOlmw1Kx2RJtlgBwdxbxlZe4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_8Ts8Qbmi2GH67ZvoDBz_tXOVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqFw50XH8DONsefe7iAvB2xG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymSwc72W-w6yXRzK76lPKJ_Q3Os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGcfY2SmcTB0Qlwip2APX4sp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:31
@Shaidar dat wagenpark fleurt de weg lekker op!

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Ik heb mijn oog laten vallen op een 1 serie F20 van 2017 en ik was benieuwd of het ook mogelijk is om Android auto en/of apple CarPlay op dit systeem te krijgen.
Lees wel eens van die advertenties waar ze zeggen dat te kunnen realiseren met een software update of een module plaatsen.
Dit systeem zit erin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCmfJNaspOqYB_k9liEffwr8ZSo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JnpHLIJbwHfk4AcOIsnwh1Cf.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Fijn hè, zo'n kleine 'sportantenne'. Onverwachte modificatie oOo

Nog gekeken naar je voorruit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

ComTech schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:54:
Ik heb mijn oog laten vallen op een 1 serie F20 van 2017 en ik was benieuwd of het ook mogelijk is om Android auto en/of apple CarPlay op dit systeem te krijgen.
Lees wel eens van die advertenties waar ze zeggen dat te kunnen realiseren met een software update of een module plaatsen.
Dit systeem zit erin:
[Afbeelding]
Het kan wel origineel met een andere HeadUnit. Het kan ook met een zogehete MMI, een extra kastje die zorgt dat je draadloze CarPlay hebt.

Je hebt ook 8.8” schermen met ingebouwde CarPlay, maar die werken niet echt goed

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:56
Dit systeem zit erin:
[Afbeelding]
Ik heb goede ervaringen met deze club. Klein bedrijfje die heel veel met dit soort zaken bezig zijn.

Voor jouw auto:
https://www.carkings.nl/w...andere-carplay-activatie/

Mail/bel ze anders eens wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Laatst online: 14-09 02:27
Ik heb een aantal nummers op een usb stick in mijn G20. Deze laat ik in willekeurige volgorde afspelen. Wat me echter opvalt en aardig stoort is dat als ik de stick eruit haal om, bv, nummers toe te voegen of te verwijderen, ik vrijwel precies dezelfde volgorde te horen krijg als vanaf ik de stick voor het eerst heb gebruikt. Dat willekeurige volgorde systeem lijkt niet echt willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:20
Shaidar schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:27:
Kijk maar uit met die niet originele troep, genoeg BMW rijders met ervaring online te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anauv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:06
Incognitum schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:29:
[...]

Ik heb goede ervaringen met deze club. Klein bedrijfje die heel veel met dit soort zaken bezig zijn.

Voor jouw auto:
https://www.carkings.nl/w...andere-carplay-activatie/

Mail/bel ze anders eens wat de mogelijkheden zijn.
Werkt niet met Entrynav. Enkel EVO navigaties. Dus niet mogelijk in die F20

NDH Automotive: https://ndh.nu/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:55
Morgen enkele dagen naar de (Belgische) Ardennen, benieuwd om deze eens de sporen te geven, M135i met M-Performance Pack (maar dat is enkel voor de show dus hoeft voor mij niet). Net enkele foto's gaan nemen met m'n smartphone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bi7-bITAmN5HRiJ39-4eq5OyYgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYVu89Nf5kptQnPgG0wos8ET.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCJ1D0q6UEyMwVy4H6G8tU7xXRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkDTxAOt00pZrYBCFZK6Lepm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C22r6LLHeH1yB3D1tiub-T7JbCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcHxWIcqccjbhl9QeUfS3tlv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyH-sIRMKG3Sfxsi_ecrD-mbNYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4QLBARyAUCADSlggFOmkSlJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHLyHhRtmWgGIbgrX_zM5hUPHpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7mcOrKrPpZV6LyJC6SVVKfhS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Derde foto is combinatie Focus RS en Focus Stationwagon...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:47

Eagle Creek

Breathing security

Snake schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:03:
Nee hoor, is dezelfde bmw als op de andere foto's. Zou ook heel raar zijn om er opeens een Ford tussen te doen.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Die smartphones vertekenen nogal toch? Bovendien zie je toch niks van de buitenkant, onder het rijden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:44
Ik vind dat performance pack ook wel wat overdone hoor. Maar goed, los van de G20 en G30 vind ik nieuwe BMW's er niet uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:13
En zoiets is voorwiel aangedreven?
Of komt dat standaard met xdrive?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Ik overweeg (nog steeds :P ) een 1 serie F20 te kopen het enige waar ik nog mee zit hoe is de ruimte achterin met 2 kids? (8 en 6 jaar oud).
Ik weet dat het natuurlijk niet de ruimste auto is en heb nu een vergelijkbare auto en de grote achterin heb ik nog geen problemen mee.
(alleen op vakantie is het wat lastig maar een dakkoffer helpt al flink).
Heb ook al zitten kijken naar een 3 serie maar volgens mij is dat niet veel groter achterin (beenruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Raymond P schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:48:
Wat bedoe je met zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Eagle Creek Een M135i.
Ik heb werkelijk geen idee hoe het met M badges zit op dit moment.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:02
ComTech schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:34:
Ik overweeg (nog steeds :P ) een 1 serie F20 te kopen het enige waar ik nog mee zit hoe is de ruimte achterin met 2 kids? (8 en 6 jaar oud).
Ik weet dat het natuurlijk niet de ruimste auto is en heb nu een vergelijkbare auto en de grote achterin heb ik nog geen problemen mee.
Heb ook al zitten kijken naar een 3 serie maar volgens mij is dat niet veel groter achterin (beenruimte).
Geen idee hoe dit zich tot de F20 verhoudt maar na 3/4 jaar in 1 serie E91 zijn wij toch overgestapt op een 3 serie E91, i.v.m. de beenruimte. Met de maxi cosi op de achterbank zat ik in de 1 serie met mijn knie tegen het dashboard aan als bijrijder. Bij de 3 serie heb ik dit probleem totaal niet. Jij hebt natuurlijk geen maxi cosi nodig maar dit toont wel aan dat er bij de 3 serie toch wel meer beenruimte is.

Moet wel eerlijk zeggen dat we ook gelijk voor 3 serie touring zijn gegaan i.v.m. kofferbak ruimte. Die viel me in de 1 serie toch ook tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door rvrrr op 05-04-2021 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Domih schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:52:
Je hebt ook 8.8” schermen met ingebouwde CarPlay, maar die werken niet echt goed.
En heb je het dan over zo'n Andream? Of een echte Android-unit? Want de eerste is echt alleen maar voor Apple Carplay en Android Auto. Geen Avin-achtig iets. Maar goed, ik lees en hoor juist goede dingen over deze Andream. Kan natuurlijk per gebruiker wisselen.
Snake schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:03:
Die lijkt er inderdaad op ja vanuit deze hoek.
Eagle Creek schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:55:
Nee hoor, is dezelfde bmw als op de andere foto's. Zou ook heel raar zijn om er opeens een Ford tussen te doen.
Je meent het. Echt dezelfde BMW? Nee!?! Je snapt hopelijk wel dat de auto (die BMW dus) best wel op een Focus RS en stationwagen lijkt zoals die op de foto staat? Zou inderdaad wel vreemd zijn als er echt een Focus tussen stond O-)
Uh... staat er toch?

[ Voor 40% gewijzigd door CreativeS op 05-04-2021 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiGRoN_NL
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-09 20:24
Hier zijn de kinderen 10 en 12 en beiden ongeveer 160 cm groot. Gaat prima in de F20 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@CreativeS Lees ik ergens overheen?

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
@Raymond P Nee jij niet... jouw vraag is uiterst duidelijk. Iemand anders heeft zijn dag niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
CreativeS schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:43:
@Raymond P Nee jij niet... jouw vraag is uiterst duidelijk. Iemand anders heeft zijn dag niet :+
Over smaak valt te twisten, maar ik snap de ‘zoiets’ zeker.. hoe hebben ze dit kunnen ontwerpen 8)7

Vond de F20 (LCI uiteraard) altijd al een plaatje, maar hij is alleen maar mooier geworden sinds de F40!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:58
De F40 135i komt standaard met Xdrive. Het is echter niet hetzelfde Xdrive als op de meeste andere BMW's, waar het standaard 30/70 of 40/60 (voor/achter) is en in theorie alles naar één as kan (in extreme gevallen bij 0,0 grip achter :P). De FWD modellen van BMW (F40, maar ook X1/F48 en 2AT/F45) gebruiken een Haldex systeem. Yep, zelfde als VAG. In principe dus 100% FWD, pas als er voor iets begint te slippen kan er "iets" van de power naar achteren en zelfs dan is het nog beperkt. Ik betwijfel of 50/50 mogelijk is (laat staan meer dan 50% naar achteren), zal eerder stoppen bij 80/20 of 70/30.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:55:
[...]
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/qoxykinbs599_480.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/57jynuxbie5e_480.jpg
Zoek de verschillen:
https://www.autoweek.nl/c...a.php?id1=98198&id2=99014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09 17:25

Domih

Domih.

CreativeS schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:55:
[...]

En heb je het dan over zo'n Andream? Of een echte Android-unit? Want de eerste is echt alleen maar voor Apple Carplay en Android Auto. Geen Avin-achtig iets. Maar goed, ik lees en hoor juist goede dingen over deze Andream. Kan natuurlijk per gebruiker wisselen.
Wij verkopen Andream (dus ook dit scherm) alleen nadeel is dat de kleuren slecht zijn, hij gaat niet vloeiend en de microfoon zit ingebouwd (geen optie voor externe microfoon) dus bellen/siri gaat niet goed. De MMI’s zijn wel heel goed

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Dit systeem zit erin:
[Afbeelding]
Ik heb ook een F20N (LCI) er heb daarin een Andream MMI box gezet. Dat werkt goed. Ik heb wel iDrive en BMW navigatie. Met die box blijft alles werken stuurbediening knopjes en iDrive ect. Ik heb een 2016 model met NBT en EntryNav. Maar gebruik nu voornamelijk Sygic beta via Android Auto. Alles draadloos vanaf een Oneplus 6.
Andream box via Aliexpress gekocht en via het EU warehouse in Duitsland binnen een week bezorgd.
Dat vierkant rond de 2 keys is een telefoonsteun met magneet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nzTUxl8RLeIp5RCjZJruuxuU-Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T0ZRdvEgSOMhgefUSEJ2BV9M.jpg?f=user_large

Het werkt ook met Apple Carplay op een ouwe iPhone 5 draadloos. Die had ik nog liggen om even te proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door RAAF12 op 06-04-2021 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Domih schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:13:
[...]

Wij verkopen Andream (dus ook dit scherm) alleen nadeel is dat de kleuren slecht zijn, hij gaat niet vloeiend en de microfoon zit ingebouwd (geen optie voor externe microfoon) dus bellen/siri gaat niet goed. De MMI’s zijn wel heel goed
Yep die schermen zijn ook nog eens erg spiegelend. En een touchscreen heb je helemaal niet nodig. Alles werkt spraakgestuurd of evt een klikje op een schakelaar op het stuurwiel of IDrive. Wel zo veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Daar heb je weer goedwerkende anti-glare screens voor... zoals ook al op diverse fora - waar de installatie en het gebruik van dit product wordt besproken - wordt gemeld. Ik snap wel dat de MMI's aangeprezen moeten worden, die moeten dan wel aangesloten kunnen worden in een youngtimer met CCC Prof en Bluetooth telefonie :) Ik weet voldoende en baseer mijn mening op de vele Youtube-reviews.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 06-04-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vind het wel jammer dat er geen mooie e39 headunits zijn (die dan ook nog eens met DSP werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik kan alleen deze vinden. https://innovadrive.uk/product/nxg-39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

CreativeS schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:00:
Daar heb je weer goedwerkende anti-glare screens voor... zoals ook al op diverse fora - waar de installatie en het gebruik van dit product wordt besproken - wordt gemeld. Ik snap wel dat de MMI's aangeprezen moeten worden, die moeten dan wel aangesloten kunnen worden in een youngtimer met CCC Prof en Bluetooth telefonie :) Ik weet voldoende en baseer mijn mening op de vele Youtube-reviews.
Ik heb bewust niet gekozen voor zo'n groot nieuw scherm, teveel berichten gelezen over de slechte kwaliteit. Ik ben heel tevreden met het bescheiden originele instap 6.5 inch scherm van BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RAAF12 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 01:58:
Ik heb bewust niet gekozen voor zo'n groot nieuw scherm, teveel berichten gelezen over de slechte kwaliteit. Ik ben heel tevreden met het bescheiden originele instap 6.5 inch scherm van BMW.
En? Als je verder geen behoefte aan andere functies hebt, is de keuze makkelijk toch?

Ik merk wel dat héél véél afhangt van de manier waarop alles gemonteerd wordt. Kleurfouten door te hardhandig omgaan met kabels... bij het wegmoffelen achter de CCC-unit omdat daar nou eenmaal weinig ruimte is. En ja, ook productiefouten. Dat kan overal gebeuren. Voor €249 kan je daar geen buil aan vallen. En je leest nu eenmaal vaker slechte ervaringen dan goede ervaringen. Dat is overal zo.

Wireless Apple Carplay kan in het ergste geval wat minder stabiel zijn, dan leg je toch een USB-2 naar Lightning naar het vakje onder de armsteun? Denken in oplossingen, niet in problemen en aangezien de keuzes voor CCC vrij beperkt zijn, moet je iets hè. Een losse MMI op CCC kan niet. CIC begint ook langzamerhand ouder te worden en kan ook geen Flitsmeister-, DAB- of andere navi-app herbergen. Maar goed, het is hier duidelijk niet de plaats voor zulke dingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik heb een NBT unit met EntryNav met laatste kaart in mijn 2016 Beemer en een Android telefoon. Maar een oude iPhone 5 werkt ook. Dat is het leuke van die Andream kitjes ook oude modellen met CIC worden ondersteund, maar dan moet er wel iets aan de Idrive verbonden worden. Bij nieuwere types werkt de audio en de OEM mic gewoon. In het harnas moet alleen de glasfiber stekker worden overgezet. Ik ga er nu nog 2 cams bijzetten. Makkelijk bij parkeren.
Ik heb deze, de prijs is wat omhoog gegaan https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

[ Voor 26% gewijzigd door RAAF12 op 07-04-2021 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Ik mag een nieuwe lease auto uitzoeken en onder andere de nieuwe 118i lijkt mij een erg toffe auto om te rijden. Dus ik heb in Den Bosch een offerte samen laten stellen voor een 118i, in het m-blauw, m performance pack en nog een paar andere dingetjes.
Zodra ik de code heb zal ik kijken of hij ook past in het budget (zou makkelijk moeten kunnen) en dus dacht ik eens in dit topic te loeren. Maar ik geloof dat er maar weinig mensen enthousiast zijn over de nieuwe 1 serie (3cylinder voorwiel aangedreven etc etc).

Maar het zal toch vast nog steeds een leuke auto zijn? Als een leuk aangeklede 3serie te duur is tenminste.
Het dillema is als volgt, ik koop een leuke auto of weer een praktische auto (octavia full option, enyaq of tesla model3)
Of ben je in dit topic eigenlijk niet welkom met maar een instappertje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Kijk ook naar de ruimte ook zonder cardantunnel is de 1 serie niet zo geschikt voor grotere personen op de achterbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:31
Als een Tesla Model 3 LR in je budget past zou ik daar veel liever in rijden dan in een BMW 118i. En dat zeg ik als die-hard BMW liefhebber.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Spollie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:16:
Als een Tesla Model 3 LR in je budget past zou ik daar veel liever in rijden dan in een BMW 118i. En dat zeg ik als die-hard BMW liefhebber.
ADMIN!!!! :+

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Bij 6 en 8 gaat het wel, omdat ze dan in een kinderstoel zitten die meer rechtop zit. Bij kinderen tot 2 jaar oud is een F2x niet ideaal, omdat ze dan met de beentjes tegen de voorstoel zitten / liggen te schoppen.

Kofferruimte is natuurlijk wel beperkt, maar die is voor een familie ook niet de ruimste bij een 3 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Hennie-M schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:54:
Ik mag een nieuwe lease auto uitzoeken en onder andere de nieuwe 118i lijkt mij een erg toffe auto om te rijden. Dus ik heb in Den Bosch een offerte samen laten stellen voor een 118i, in het m-blauw, m performance pack en nog een paar andere dingetjes.
Zodra ik de code heb zal ik kijken of hij ook past in het budget (zou makkelijk moeten kunnen) en dus dacht ik eens in dit topic te loeren. Maar ik geloof dat er maar weinig mensen enthousiast zijn over de nieuwe 1 serie (3cylinder voorwiel aangedreven etc etc).

Maar het zal toch vast nog steeds een leuke auto zijn? Als een leuk aangeklede 3serie te duur is tenminste.
Het dillema is als volgt, ik koop een leuke auto of weer een praktische auto (octavia full option, enyaq of tesla model3)
Of ben je in dit topic eigenlijk niet welkom met maar een instappertje? ;)
Denk een keuze die je vooral zelf moet maken. Heb je een relatie, kinderen (of een wens op korte termijn) etc. Alles wat je aangeef zal voldoen maar een Octavia is een logischere keuze in dat geval van een 1 serie denk ik.

Mijn vriendin zit serieus te kijken om haar (huidige model) Mini Cooper in te ruilen op een nieuwe 118iA. Paar weken geleden mee gereden en eerlijk gezegd rijd zo'n 1 serie erg goed.
Ja hij is FWD maar met 136pk heb je te weinig vermogen hier last van te hebben. Auto is mooi stil en comfortabel en het rijgedrag (met M pakket) is gewoon meer dan goed.
Meerprijs naar een 120i is fors en voor haar doeleinden het geld niet waard imo.

Heb te weinig met het vorige model 1 serie (F20) gereden om een goed vergelijk te kunnen maken. Nieuwe model is van binnen best ruim. Alleen de hoofdruimte houd achterin niet over denk ik als je > 185 bent oid.
Kortom het is gewoon een leuke auto met misschien wat lompe grill.

Wat verwacht je er zelf van? Een model 3 is in iedere meetbare manier een betere auto denk ik (sneller, ruimer, praktischer en comfortabeler). Vraag je of je gelukkiger wordt van een Model 3 of 1 serie. Dit kan jij alleen maar beantwoorden.

[ Voor 19% gewijzigd door Tortelli op 07-04-2021 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Bedankt voor alle antwoorden,
ik heb nu dus een grote station en die kieper ik ook regelmatig vol. Maar dat is vooral 'omdat het kan' en niet omdat het moet. Als ik voor werk een hoop spullen wil vervoeren dan moet dat maar lekker op een andere manier.
Mijn huidige auto is daar voor uitgezocht en omdat ik voor mijn hobby veel spullen wilde kunnen vervoeren. Dat verhaal is afgesloten, voorlopig geen kinderwens dus ik heb niet zo'n behoefte aan veel kofferbak ruimte.
En ik vind die 1 serie met al die zwarte accenten echt wel een gave bak. Een stuk meer uitgesproken dan een Tesla. Die zie je er ondertussen al zoveel rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beam87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-03-2022
Uit ervaring kan ik zeggen dat je een F20/F21 niet moet kopen als je ruimte zoekt. Eigenlijk is het achterin echt behelpen. Ik ben dan wel 1.87m en in dat geval denk ik dat kinderen constant tegen de plastic kuipen lopen te schoppen....i.p.v. dat ze met hun voeten gewoon op de grond zitten en de stoelen niet raken.
Een F30/F31 3 Serie is volgens mij niet heel veel ruimer.

Als ruimte echt een criterium is, is de vraag waarom je dan nog een BMW wil. Een Skoda Octavia bijvoorbeeld is dan volgens mij veel praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Het is maar wat je wensen zijn, maar ik vind een F31 achterin prima zitten, ook als volwassene van 1.85.
Is echt wel een stukje ruimer dan een 1 serie.

Octavia brengt dan niet heel veel, dan moet je al naar een Superb ofzo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ComTech
Beam87 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:41:
[...]

Uit ervaring kan ik zeggen dat je een F20/F21 niet moet kopen als je ruimte zoekt. Eigenlijk is het achterin echt behelpen. Ik ben dan wel 1.87m en in dat geval denk ik dat kinderen constant tegen de plastic kuipen lopen te schoppen....i.p.v. dat ze met hun voeten gewoon op de grond zitten en de stoelen niet raken.
Een F30/F31 3 Serie is volgens mij niet heel veel ruimer.

Als ruimte echt een criterium is, is de vraag waarom je dan nog een BMW wil. Een Skoda Octavia bijvoorbeeld is dan volgens mij veel praktischer.
Ruimte is echt niet het criterium zolang de kinderen redelijk kunnen zitten achterin is dat prima.
Ik heb nu een compacte middenklasse auto focus/golf/astra segment en dat is toch ruim voldoende met 2 kinderen van 6 en 8 jaar.
Ze komen nog niet met hun benen aan de grond zo lang zijn ze nog niet.
Alleen met vakantie is de bagage een dingetje maar een dakkoffer heb ik ook nog liggen (geen dakdragers nog :X )
Als ik veel spullen moet vervoeren kan ik zo een bus meenemen van mijn werk.

Ondanks dat we twijfelde aan de ruimte heb ik toch de knoop doorgehakt en een 118i van 2017 gekocht.
Automaat M-sport pakket panorama dakje. _/-\o_
Volgende week komt hij waarschijnlijk binnen.

Ik had ook wel bij een 3serie gekeken maar dan wordt het toch wel weer een stuk duurder.
Of ik moet een oudere kopen met meer km's.
Dan liever een jongere 1 serie met minder km's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 11:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFYLY-HbuA6FSFGkiv-q3Nd90zQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMBoKJ4f40UtE89se8PTT3qj.jpg?f=fotoalbum_large

In Azië zijn ze kennelijk al bezig met een 'G82-Look' bodykit voor op je E60 :F

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Tjona100 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:58:
[Afbeelding]

Dit maakt mijn dag hoor _/-\o_

Alleen al de gedachte dat iemand dit echt een goed idee vond om te gaan tekenen en daarna ook nog om te gaan maken *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

_Arthur

blub

Moet je nagaan hoe fantastisch ze deze look vinden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Laatst online: 11-09 16:25
[Afbeelding]

haha, dat is wel gaaf bedacht hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Iemand hier een goed adresje om in de regio Leiden / Gouda een F48 te updaten naar de laatste softwarestand (iLevel)? Is van een maatje van mij en de dealer doet dit niet, omdat alles het doet en het voor problemen kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Pepppie schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:26:
Iemand hier een goed adresje om in de regio Leiden / Gouda een F48 te updaten naar de laatste softwarestand (iLevel)? Is van een maatje van mij en de dealer doet dit niet, omdat alles het doet en het voor problemen kan zorgen.
En waarom wil je het dan dus wel doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:17
Vandaag komen ze mijn G30 530e ophalen.
Alle centjes netjes op de rekening gestort, dus helemaal blij en toch...
Een troost is dat hij naar een BMW liefhebber gaat. Ik zal em (tijdelijk) missen tot de nieuwe er binnen 2 weken is :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:42:
[...]

En waarom wil je het dan dus wel doen?
Auto is uit 2016 en met name het motormanagement voor de diesels is flink verbeterd en daarom wil hij dat. Kan ik mij goed voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
Pepppie schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:49:
[...]

Auto is uit 2016 en met name het motormanagement voor de diesels is flink verbeterd en daarom wil hij dat. Kan ik mij goed voorstellen.
En het kan dus voor grote problemen zorgen. Software in de auto is een stuk complexer en kent geen gewoonte van updaten en alles wordt beter. Het is vooral aint fix it of it aint broken. Zeker iLevels van allerlei subsystemen kunnen zomaar niet meer werken als het ge-update word. Dus ik snap dat het advies is om het niet te doen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
ChiLLeR schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:06:
[...]

En het kan dus voor grote problemen zorgen. Software in de auto is een stuk complexer en kent geen gewoonte van updaten en alles wordt beter. Het is vooral aint fix it of it aint broken. Zeker iLevels van allerlei subsystemen kunnen zomaar niet meer werken als het ge-update word. Dus ik snap dat het advies is om het niet te doen.
Dat is onzin voor de recentere modellen; mijn eigen G05 wordt bijna ieder kwartaal automatisch geüpdatet. Daarnaast is mijn vorige F36 ook met de regelmaat van de klok ge-update bij de dealer.

Overigens was de vraag waar het WEL zou kunnen, niet of hij er verstandig aan doet en wat de gevaren zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ja, die heb ik wel voor je. Dealers willen je graag afschrikken (mocht het in het ergste uitzonderlijke geval fout gaan... staan ze met een bricked auto) en anderen zeggen dit graag voort... maar de echte professionals krijgen het heus goed voor elkaar. Ik zal je in een PB even het adres toedoen van iemand die zelfs complete kabelbomen vervangt. Daar waar anderen het opgeven, gaat hij door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-09 15:58
Goedemiddag,

Ik heb al even gezocht op dit forum maar kon het niet terugvinden.

BMW biedt momenteel enkel de "Business Editions" aan in de configurator en ook de BMW dealer geeft aan enkel Business Editions te kunnen bestellen/leveren. De 'normale' versies zijn pas vanaf juli 2022 weer leverbaar is mij verteld door BMW Nederland bij navraag per telefoon.

Ik ben toe aan een nieuwe lease auto, en op de configurator van Athlon zijn de 'normale' versies nog gewoon te kiezen en aan te kleden. Heb dit ook al gemeld bij Athlon, die waren zich er nog niet van bewust.

Denk aan een 320E PHEV, echter die is enkel verkrijgbaar in de Business Edition Plus (High Executive), en wordt daarmee behoorlijk prijzige instapper. Rij nu tijdelijk in een Polestar2, ook geen straf, maar weet niet of volledig electrisch momenteel mijn ding is.

Heeft iemand hier wellicht nog info/andere kijk op mbt beleid BMW?

Grt
Skywalker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Check eens met BMWtweaks.nl - zit bij Utrecht. Doet alleen maar BMW software en codering.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Pepppie schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:49:
[...]

Nieuwe software kan ook nieuwe bugs opleveren, iets wat niet kapot is zou ook niet gaan repareren. Bovendien heb je bij Beun de Haas geen garantie dat ze het systeem kunnen debuggen als het fout gaat. Diesels gaan er echt niet beter van draaien. Dat soort plofmotors werkt zonder bobines en bougies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RAAF12 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:21:
Nieuwe software kan ook nieuwe bugs opleveren, iets wat niet kapot is zou ook niet gaan repareren. Bovendien heb je bij Beun de Haas geen garantie dat ze het systeem kunnen debuggen als het fout gaat. Diesels gaan er echt niet beter van draaien. Dat soort plofmotors werkt zonder bobines en bougies.
Heb je al eens een softwareupdate uit laten voeren dan? Stop gewoon eens met die 'bangmakerij'. BMW levert niet voor niets updates. Het zijn de dealers zelf die er volgens mij gewoon geen zin in hebben. Vaak staat een auto voor een volledige update veel te lang in de werkplaats. Jezus, laten we weer beginnen met Windows 3.11 :) Het zal maar net die ene storing bij jou verhelpen. Bij mij verhielp het de rekenfout van de oliepeilsensor van mijn N52 (zonder peilstok, best wel nuttig). Zo is er voor alles wel wat. Laatste update voor bijvoorbeeld de E90 (2004-2012) was nog in 2018. Als men wil updaten... so be it!

En tegenwoordig heb je helemaal niets meer te willen... wordt je bakkie gewoon OTA geüpdatet.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 10-04-2021 19:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Iemand vroeg om een goed adresje in Leiden. Dat weet je het wel, een beun die als die het verknoeit niet thuis geeft. If it's aint broke, don't fix it. OTA updates kunnen ook fout gaan. Komt vaak voor bij telefoons, windows update's ect. Ik zit 30 jaar in dit vak en herhaal nog maar eens als het prul lekker draait zonder storing mooi zo laten. Nummergeile versiefreaks zie je idd veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

RAAF12 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:59:
Iemand vroeg om een goed adresje in Leiden. Dat weet je het wel, een beun die als die het verknoeit niet thuis geeft. If it's aint broke, don't fix it. OTA updates kunnen ook fout gaan. Komt vaak voor bij telefoons, windows update's ect. Ik zit 30 jaar in dit vak en herhaal nog maar eens als het prul lekker draait zonder storing mooi zo laten. Nummergeile versiefreaks zie je idd veel.
Beetje kort door de bocht: Leiden en Gouda. Oftewel groot deel van Zuid Holland.

Maar ja, er zijn zat beuners en prutsers. Helaas op iedere markt/vakgebied, het is altijd uitkijken. En al helemaal als je iemand je dure auto toevertrouwd.

Daarom kan ik ook wel Richard van BMWtweaks aanraden: kent zn grenzen en zegt gewoon nee als het hem te riskant of niet rendabel lijkt. Bijvoorbeeld de E65 7 series vindt hij te riskant. Geen gouden bergen maar realisme.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
HG @noes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
sky_walker schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:33:
Goedemiddag,

Ik heb al even gezocht op dit forum maar kon het niet terugvinden.

BMW biedt momenteel enkel de "Business Editions" aan in de configurator en ook de BMW dealer geeft aan enkel Business Editions te kunnen bestellen/leveren. De 'normale' versies zijn pas vanaf juli 2022 weer leverbaar is mij verteld door BMW Nederland bij navraag per telefoon.

Ik ben toe aan een nieuwe lease auto, en op de configurator van Athlon zijn de 'normale' versies nog gewoon te kiezen en aan te kleden. Heb dit ook al gemeld bij Athlon, die waren zich er nog niet van bewust.

Denk aan een 320E PHEV, echter die is enkel verkrijgbaar in de Business Edition Plus (High Executive), en wordt daarmee behoorlijk prijzige instapper. Rij nu tijdelijk in een Polestar2, ook geen straf, maar weet niet of volledig electrisch momenteel mijn ding is.

Heeft iemand hier wellicht nog info/andere kijk op mbt beleid BMW?

Grt
Skywalker.
Ik ben momenteel met hetzelfde bezig, maar kijk dan in Fleetagent van Alphabet. Daar is het hetzelfde overigens....de normale modellen staan in de lijst, maar in de BMW-configurator is het echter enkel business (plus) en X-Drive.

Ik vond echter juist de werkelijke leaseprijs per maand zoals je die ziet in Fleetagent voor een 320i zwaar tegenvallen....deze was echt flink hoger t.o.v. de F30/F31, zeker met wat opties. Ik ben juist weer teruggekomen toen de PHEV’s in Alphabet kwamen. High Executive met M Sport die door lage BPM en wegenbelasting etc. best wel goed te doen is wat mij betreft, zeker gezien de standaarduitrusting in Business Plus met leer, connectiviteit, etc. Met de 318i die later werd toegevoegd kwam er nog wel een iets goedkoper alternatief bij, maar alsnog is dat niet echt te vergelijken met een business plus die qua maandbedrag niet veel duurder is of zelfs iets goedkoper.

Het blijft echter wel vreemd dat de PHEV standaard enkel als business te configureren is, al is het ook wel weer zo dat deze enkel worden gereden in de lease, die veelal puur fiscaal gedreven is.

Ik zou altijd voor de business edition gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RAAF12 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:59:
Nummergeile versiefreaks? OMG! Dit is fricking Tweakers |:(. Man, man, man... weer lekker kort door de bocht. Het gaat om oplossingen. Bugfixes. Heb je nergens last van, dan doe je niets. Misschien heeft die wel klachten en heeft hij gehoord dat een update problemen oplost. Hij vraagt een adres en ik geef een adres van iemand die zelfs complete kabelbomen vervangt. Daar waar zelfs dealers het opgeven gaat hij door. Ja, een beun 8)7 Altijd lekker makkelijk om te zeggen. Waarom altijd weer zo alles afkraken. Het merendeel heeft hier leasebakken voor de deur staan die na 3 jaar weer weg zijn, ja dan zou ik me ook geen zorgen maken. Die problemen zijn zoals zo vaak voor de volgende. Hou toch op.
noes schreef op zondag 11 april 2021 @ 01:06:
Maar ja, er zijn zat beuners en prutsers. Helaas op iedere markt/vakgebied, het is altijd uitkijken. En al helemaal als je iemand je dure auto toevertrouwd.

Daarom kan ik ook wel Richard van BMWtweaks aanraden: kent zn grenzen en zegt gewoon nee als het hem te riskant of niet rendabel lijkt. Bijvoorbeeld de E65 7 series vindt hij te riskant. Geen gouden bergen maar realisme.
Ik ken Richard dan niet en heb hem ook niet voorgesteld, maar goed... realisme is key. Mond-tot-mondreclame en persoonlijkr ervaringen zijn in deze het beste. Niet roeptoeteren van de zijlijn en prediken - van horen zeggen - hoe 'gevaarlijk' het wel niet is.

[ Voor 32% gewijzigd door CreativeS op 11-04-2021 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-09 15:58
Beam87 schreef op zondag 11 april 2021 @ 07:29:
[...]

Ik ben momenteel met hetzelfde bezig, maar kijk dan in Fleetagent van Alphabet. Daar is het hetzelfde overigens....de normale modellen staan in de lijst, maar in de BMW-configurator is het echter enkel business (plus) en X-Drive.

Ik vond echter juist de werkelijke leaseprijs per maand zoals je die ziet in Fleetagent voor een 320i zwaar tegenvallen....deze was echt flink hoger t.o.v. de F30/F31, zeker met wat opties. Ik ben juist weer teruggekomen toen de PHEV’s in Alphabet kwamen. High Executive met M Sport die door lage BPM en wegenbelasting etc. best wel goed te doen is wat mij betreft, zeker gezien de standaarduitrusting in Business Plus met leer, connectiviteit, etc. Met de 318i die later werd toegevoegd kwam er nog wel een iets goedkoper alternatief bij, maar alsnog is dat niet echt te vergelijken met een business plus die qua maandbedrag niet veel duurder is of zelfs iets goedkoper.

Het blijft echter wel vreemd dat de PHEV standaard enkel als business te configureren is, al is het ook wel weer zo dat deze enkel worden gereden in de lease, die veelal puur fiscaal gedreven is.

Ik zou altijd voor de business edition gaan.
Dank voor je feedback :)

Ik ben ook bij de PHEV uitgekomen omdat mijn leasebudget inclusief brandstof is, dat scheelt nogal tov de normale benzineversie (100 eur/mnd). En mijn woonwerk is slechts 20km dus dat kan ik makkelijk volledig elektrisch rijden en nog thuis laden op de zonnepanelen ook :*)

Inderdaad denk ik ook dat de Business Edition plus een goede keuze is voor de 320E, die komt als high executive uitvoering.

Nog iets anders, ik wil de styling 782 dubbelspaak bi-color orbit grey 18" velgen kiezen, echter deze zijn enkel beschikbaar voor de 320E Sedan, en niet voor de 320E touring. althans volgens de configurator van BMW en ook volgens de prijslijst van BMW.

Deze velgen zijn dat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3B26MgBcgjQQUX0boDvDVDnebc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rGBkRjQYdACDzjGLRDlcTjDN.png?f=fotoalbum_large

Volgens BMW zijn enkel deze 18" velgen leverbaar op de 320E touring, van de luxury line:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdOXH6wKwUPwM-iY1HvlfVGLaO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3AhJR5P9lQISY6rap0HUBZo8.png?f=fotoalbum_large

Die vind ik persoonlijk wat minder, maar ja.

Bij athlon kan ik gewoon de 18" orbit grey dubbelspaak selecteren zonder foutmelding, zou ik dat gewoon zo kunnen aanvragen/bestellen?

Ik heb nog niet aan de BMW dealer gevraagd hoe dit nu zit. Vreemd dat er verschil zit in velgkeuze tussen 320E Sedan en Touring. Voor een gewone 320i Touring kan ik wel beide velgen selecteren op bmw configurator.... Kan niet aan de CO2 emmissie liggen ivm gewicht oid, want je kan wel gewoon 19" velgen kiezen, of die zijn lichter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

kazzzdafke schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:44:
Vandaag komen ze mijn G30 530e ophalen.
Alle centjes netjes op de rekening gestort, dus helemaal blij en toch...
Een troost is dat hij naar een BMW liefhebber gaat. Ik zal em (tijdelijk) missen tot de nieuwe er binnen 2 weken is :)
Particulier verkocht?

Ging dat een beetje, ik neem aan rond de 30K dus lijkt me als particulier erg lastig om te verkopen

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:17
Klopt, aan particulier.
Het ging makkelijker dan verwacht, als je door de 50 telefoons: export price, open dak? En laagste prijs.. kan doorzien.
Ook 2x afgesproken dat ze niet zijn komen opdagen.
Maar er moet er maar 1tje interesse hebben.

Ik had al mijn prijs die ik van de garage kreeg, dus stond sterk in onderhandelen :)

En dan heb je er 2 die heel erg interesse hebben, maar blijven doorgaan onder de prijs. Uiteindelijk helpt negeren, en ze dan te sturen dat ze te laat zijn en de wagen verkocht is. Dan voel je de spijt..

[ Voor 23% gewijzigd door kazzzdafke op 11-04-2021 13:05 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
sky_walker schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:32:
[...]

Dank voor je feedback :)

Ik ben ook bij de PHEV uitgekomen omdat mijn leasebudget inclusief brandstof is, dat scheelt nogal tov de normale benzineversie (100 eur/mnd). En mijn woonwerk is slechts 20km dus dat kan ik makkelijk volledig elektrisch rijden en nog thuis laden op de zonnepanelen ook :*)

Inderdaad denk ik ook dat de Business Edition plus een goede keuze is voor de 320E, die komt als high executive uitvoering.

Nog iets anders, ik wil de styling 782 dubbelspaak bi-color orbit grey 18" velgen kiezen, echter deze zijn enkel beschikbaar voor de 320E Sedan, en niet voor de 320E touring. althans volgens de configurator van BMW en ook volgens de prijslijst van BMW.

Deze velgen zijn dat:

[Afbeelding]

Volgens BMW zijn enkel deze 18" velgen leverbaar op de 320E touring, van de luxury line:

[Afbeelding]

Die vind ik persoonlijk wat minder, maar ja.

Bij athlon kan ik gewoon de 18" orbit grey dubbelspaak selecteren zonder foutmelding, zou ik dat gewoon zo kunnen aanvragen/bestellen?

Ik heb nog niet aan de BMW dealer gevraagd hoe dit nu zit. Vreemd dat er verschil zit in velgkeuze tussen 320E Sedan en Touring. Voor een gewone 320i Touring kan ik wel beide velgen selecteren op bmw configurator.... Kan niet aan de CO2 emmissie liggen ivm gewicht oid, want je kan wel gewoon 19" velgen kiezen, of die zijn lichter?
Soms vind ik de keuzes die BMW maakt voor wat betreft wel/niet mogelijk echt ondoorgrondelijk. Het is waarschijnlijk allemaal uitgedacht door de marketing-afdeling en wellicht spelen er in een paar gevallen ook technische aspecten een rol. Bij de velgen ontgaat mij dit echter volledig. Daarnaast weet ik ook niet of het echt onmogelijk is om 782 op een 320/330e te monteren, eventueel after market (al is dat iets dat ze bij lease niet graag doen). Ik wil bijvoorbeeld gaan voor M Sport op een 320e. In de configurator krijg je dan als mogelijkheid 790M, echter in de prijslijst staat er geen vakje bij de 790M voor de 320/330e. Dat is dus niet consistent. Wellicht is er met de 782 ook zoiets aan de hand?

Ik zou het sowieso navragen bij de dealer en zo in de bestelling doorvoeren in ieder geval. Uiteraard wel belangrijk dat ze in geval dat het toch niet mogelijk is, ze je wel tijdig hierover informeren.

Zelf ga ik waarschijnlijk voor de 790M. Deze lijken op zich best veel op de 782. De overige mogelijkheden (791 en 793) zijn mij te 'open' en hebben wat te weinig spaken, maar dat is persoonlijke voorkeur. Het mooiste vind ik eigenlijk iets dat lijkt op de 759I, die je op een 5 Serie kunt nemen. De velgen van de Luxury Line vind ik op zich mooi, maar dan wel i.c.m. het gehele Luxury Line pakket.

[ Voor 3% gewijzigd door Beam87 op 11-04-2021 20:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Heeft dit niet allemaal te maken met de CO2 uitstoot in combinatie met bepaalde velgen?
De fraaiere velgen zijn allemaal breedte sets, 255mm achterop zal geen goed doen voor je uitstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tortelli schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:58:
Heeft dit niet allemaal te maken met de CO2 uitstoot in combinatie met bepaalde velgen?
De fraaiere velgen zijn allemaal breedte sets, 255mm achterop zal geen goed doen voor je uitstoot.
Over het algemeen wel, net zoals de 320d die een tijd geleden alleen op bepaalde velgen en band breedte geleverd mocht worden om in de 14% te vallen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmcuYxTSR-cfuXnBUa-NY_j6bPk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OHlSrbNuGx6xj8cX2AFIdJe3.png?f=fotoalbum_large
Zeg maar wat je wilt maar ik vind hem bruut.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
Kwestie van smaak. Ik vind het hem echt heel goedkoop ogen. Beetje fast and the Furious

[ Voor 67% gewijzigd door 418O2 op 11-04-2021 23:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Misschien hebben ze bij BMW ook zo gedacht; de tienerfans van toen zijn nu 20 jaar ouder en zullen nu de doelgroep zijn om te kopen/leasen om hun nostalgische fast and furious gevoel een plekje te geven :X

Kamp nietmooi hier

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
BMW_M3 schreef op maandag 12 april 2021 @ 00:05:
Misschien hebben ze bij BMW ook zo gedacht; de tienerfans van toen zijn nu 20 jaar ouder en zullen nu de doelgroep zijn om te kopen/leasen om hun nostalgische fast and furious gevoel een plekje te geven :X

Kamp nietmooi hier
Dat moet het bijna wel zijn inderdaad.

Vind het ook wanstaltig. Maar wellicht ben ik de doelgroep niet (meer).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beam87
Tortelli schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:58:
Dit klopt, maar ik zou denken...laat dan wel de optie open. Zolang je maar betaalt toch? Volgens mij zijn de 790M ook 255mm.

Ik moest op een Renault Clio IV destijds 16 inch nemen omdat deze ervoor zorgde dat deze nét over de grens van destijds 83 gram per km ging volgens mij. Dat maakte uit of het 14% of 22% was. Echter, ik had wel de keuze om wél voor de 17 inch te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 16:11
Inderdaad een kwestie van smaak. Ik vind het een lachende panda met opengesperde neusgaten (nu is dit een 4 ipv een M3 maar idee blijft).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZzU7Y9HpQqB2D-MJRUKzQ94d3A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WqhJXyGloiSnsGMNbnYzKSHE.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door elmerblues op 12-04-2021 09:41 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:29
Ik vind het ook niet wat, tijd om mooie BMW's te posten :+

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51087444757_4d803cf24a_b.jpg

Daarover gesproken, heeft iemand een aanrader voor nieuwe speakers? Mijn speaker linksachter heeft de geest gegeven (niet zo gek na 26 jaar en 1.5 ton). Hoeft echt geen petjesgeluid uit te komen en ik heb/wil geen versterker.
Pagina: 1 ... 115 ... 370 Laatste